Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:44
raptor695 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:07:
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van de 11" M4! Omdat ik nog de 11" 2018 had, was ik lang aan het twijfelen of deze upgrade wel de moeite zou zijn. Tenslotte werkte mijn 11" 2018 nog steeds - buiten dat de batterij het beduidend minder deed - en blijft de M4 ook duur, zeker met alle nieuwe accessoires erbij. Ook zag ik hier vaker voorbijkomen dat sommigen weinig verschil merkten t.o.v. hun vorige iPad. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt :)
Na een dag mee te spelen ben ik wel echt steevast overtuigd: dit is een goeie upgrade. De eerste tien minuten zijn leuk als nieuw hebbedingetje, maar vooral daarna merkte ik verschil wanneer ik hem gebruik voor mijn werk. Supersmooth, geen haperingen, geen herladen van tabs of apps, de nieuwe Pencil is top en het scherm is prachtig. De batterijduur moet zich nog bewijzen natuurlijk. Nu ervan uitgaan dat deze opnieuw 6 jaar kan uitzingen!
Ook vreemd om te bedenken dat mijn Macbook Air M2 nu mijn oudste Apple device is :)
Ik denk dat er maar weinig zijn die geen verschil merken als ze komen van een 2018 IPP. Dat zullen de ontkenners wel zijn, die het zogenaamd niet zien. De 11” is sowieso een grote stap, want daar is voor het eerst nu het beeldscherm veranderd van LCD naar OLED. De 12,9” was wel minder urgent, want die had al een fantastisch scherm vanaf de 2021 M1 met de MiniLed.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-06 18:23
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:08:
Is er iemand met een Bricked iPad Pro M4 tijdens de update naar iPadOS 18?? Het internet staat er vol mee.. zou de DFU modus nog werken? Mijn oom (in het buitenland) heeft namelijk een Bricked iPad....
Nee het is in 1x goed gegaan.

Ik heb wel de update uitgevoerd via de mac.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:51:
Nee, hier direct goed gegaan gisteravond. Wel balen als dat je overkomt!
Ja zeg dat wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
M4 256 11 inch. Gelijk naar 18, niets aan het handje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Redondo1982
Frontpage maakt er nu ook melding van inderdaad. Balen als je het overkomt, zeker omdat het bij anderen goed gaat.

Ik weet wel dat ik voortaan niet meer gelijk ga updaten. Ik ga gewoon weekje wachten met alles. Zo spannend is het niet en een weekje langer op een goed versienummer is me meer waard. Dat weekje is meestal het aantal dagen totdat je een nieuw model iPhone in ontvangst neemt, zoals nu het geval gaat zijn op 20 sep.

[ Voor 32% gewijzigd door Redondo1982 op 18-09-2024 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:42:
[...]

Frontpage maakt er nu ook melding van inderdaad. Balen als je het overkomt, zeker omdat het bij anderen goed gaat.

Ik weet wel dat ik voortaan niet meer gelijk ga updaten. Ik ga gewoon weekje wachten met alles. Zo spannend is het niet en een weekje langer op een goed versienummer is me meer waard. Dat weekje is meestal het aantal dagen totdat je een nieuw model iPhone in ontvangst neemt, zoals nu het geval gaat zijn op 20 sep.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze met DFU niet gewoon weer op de rails getrokken kunnen worden.
Oftewel ik blijf lekker direct upgraden, al zit ik op 18.1 beta 4 :P

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:06:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze met DFU niet gewoon weer op de rails getrokken kunnen worden.
Oftewel ik blijf lekker direct upgraden, al zit ik op 18.1 beta 4 :P
Ik ben teveel afhankelijk van mijn devices, ik kan geen fout permitteren. Het enige wat ik kan doen is snel naar de winkel rijden en een ander halen. Ik praat nu wel over een iPhone. iPad waar het hier om gaat kan ik gemakkelijk even missen, is slechts een aanvulling.

Redondo1982 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:26:
[...]

Ik ben teveel afhankelijk van mijn devices, ik kan geen fout permitteren. Het enige wat ik kan doen is snel naar de winkel rijden en een ander halen. Ik praat nu wel over een iPhone. iPad waar het hier om gaat kan ik gemakkelijk even missen, is slechts een aanvulling.
Ja prima, daarvoor hebben we express replacement natuurlijk en dat is ook een fijne dienst maar DFU neemt nog veel minder tijd in beslag. Iemand die afhankelijk is van dergelijke devices heeft een recente back-up en die is dan altijd makkelijk terug te zetten. Altijd het proberen waard voor "Naar de winkel rijden"

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:39:
[...]

Ja prima, daarvoor hebben we express replacement natuurlijk en dat is ook een fijne dienst maar DFU neemt nog veel minder tijd in beslag. Iemand die afhankelijk is van dergelijke devices heeft een recente back-up en die is dan altijd makkelijk terug te zetten. Altijd het proberen waard voor "Naar de winkel rijden"
Jazeker, maar mocht die echt bricked zijn dan weet ik niet of DFU helpt. Express replacement is ook pas next day. Dus moet dat goed in de gaten houden en anders wordt het echt naar de winkel rijden.

Kan je met AC+ ook direct omwisselen in de AS?

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 18-09-2024 15:02 ]

Redondo1982 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:01:
[...]

Jazeker, maar mocht die echt bricked zijn dan weet ik niet of DFU helpt. Express replacement is ook pas next day. Dus moet dat goed in de gaten houden en anders wordt het echt naar de winkel rijden.

Kan je met AC+ ook direct omwisselen in de AS?
Ik heb het nog niet gelezen maar kan mij niet voorstellen dat DFU niet kan, zo zijn die devices gebouwd juist.
Bricked wordt ook vaak gebruikt als "de software niet meer start".

Express Replacement in de Apple Store kan idd ook maar dan heb je wel een afspraak nodig en dat kan vaak niet sneller dan dat UPS er eentje opstuurt.

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb het nog niet gelezen maar kan mij niet voorstellen dat DFU niet kan, zo zijn die devices gebouwd juist.
Bricked wordt ook vaak gebruikt als "de software niet meer start".

Express Replacement in de Apple Store kan idd ook maar dan heb je wel een afspraak nodig en dat kan vaak niet sneller dan dat UPS er eentje opstuurt.
Aha, duidelijk.

Mbt de omruil in de AS: dat dacht ik al. Dan inderdaad lekker via UPS, werkt als een trein!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:26
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:08:
Is er iemand met een Bricked iPad Pro M4 tijdens de update naar iPadOS 18?? Het internet staat er vol mee.. zou de DFU modus nog werken? Mijn oom (in het buitenland) heeft namelijk een Bricked iPad....
Hier blijft hij telkens steken op "kan update niet verifieren" bij het starten van de update naar IOS18. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik op het internet heb kunnen vinden. Wellicht hebben ze de update tijdelijk geblokkeerd door de problemen die je omschrijft?
Heb me er maar bij neergelegd en wacht wel op de eerste update voor IOS18. Probeer ik hem dan te updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door tim.w op 18-09-2024 17:26 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:31
tim.w schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:24:
[...]

Hier blijft hij telkens steken op "kan update niet verifieren" bij het starten van de update naar IOS18. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik op het internet heb kunnen vinden. Wellicht hebben ze de update tijdelijk geblokkeerd door de problemen die je omschrijft?
Heb me er maar bij neergelegd en wacht wel op de eerste update voor IOS18. Probeer ik hem dan te updaten.
Ze zijn inderdaad tijdelijk gestopt met het aanbieden van iOS 18 op de iPad Pro M4.

Have you tried turning it off and on again?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
tim.w schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:24:
[...]

Je kunt onder instellingen - opslag --> de download van iOS 18 verwijderen. Is idd teruggetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 17:08

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

turkeyhakan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:04:
[...]

Je kunt onder instellingen - opslag --> de download van iOS 18 verwijderen. Is idd teruggetrokken.
Ik had gisteren ook de update iOS18 gedownload, verificatie lukte niet. Zonet gekeken in opslag en download niet meer in lijst. Denk dat hij zichzelf verwijderd heeft ;)

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 11:53

alienfruit

the alien you never expected

Tweede iPad Pro M4 die terug moet naar Apple omdat het ding om de haverklap gewoon uit gaat en niet opnieuw opstart en het apparaat ook niet meer aan wil. Je moet een paar uur wachten tot het weer aan wil. Raar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Momenteel is de 11" iPad Pro 2024 512GB aantrekkelijk geprijsd bij iBood. 1279 is erg netjes volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:59
syltheboy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 00:28:
Momenteel is de 11" iPad Pro 2024 512GB aantrekkelijk geprijsd bij iBood. 1279 is erg netjes volgens mij.
Zeker. Bij Apple, met studentenkorting, kost deze iPad 1349 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:20
Let wel op! Komt uit Noord-Amerika. Verloop stekker zit erbij, maar CE markering ontbreekt. Mocht je ooit gebruik willen maken van Rebuy, Swappie, Fixje, om je iPad te verkopen, dan kan dit niet. Anders, zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
alienfruit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:16:
Tweede iPad Pro M4 die terug moet naar Apple omdat het ding om de haverklap gewoon uit gaat en niet opnieuw opstart en het apparaat ook niet meer aan wil. Je moet een paar uur wachten tot het weer aan wil. Raar probleem.
Welke? 11” of 13”? Nog niet eerder gehoord van dit probleem. Misschien wel bekend hoor, maar moet niet mogen.

Heb weleens gehad dat m’n iPhone niet meer reageerde en constant zwart scherm gaf. Kreeg je na een paar minuten wel weer beeld door herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:35:
Let wel op! Komt uit Noord-Amerika. Verloop stekker zit erbij, maar CE markering ontbreekt. Mocht je ooit gebruik willen maken van Rebuy, Swappie, Fixje, om je iPad te verkopen, dan kan dit niet. Anders, zeker doen :)
Sobby vraagt daar overigens niet naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-06 11:53

alienfruit

the alien you never expected

Redondo1982 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Welke? 11” of 13”? Nog niet eerder gehoord van dit probleem. Misschien wel bekend hoor, maar moet niet mogen.

Heb weleens gehad dat m’n iPhone niet meer reageerde en constant zwart scherm gaf. Kreeg je na een paar minuten wel weer beeld door herstart.
Het gaat hier om de 11”. Inmiddels een nieuw ontvangen van Apple en die lijkt helemaal in orde. De andere was vast een maandochtendmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
alienfruit schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:29:
[...]

Het gaat hier om de 11”. Inmiddels een nieuw ontvangen van Apple en die lijkt helemaal in orde. De andere was vast een maandochtendmachine.
Mooi! Weer opgelost…

Apple altijd snel en goed in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
mprkooij schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:35:
Je krijgt er ten minste een oplader bij. Bij een EU-model is dat niet het geval. Zelf heb ik genoeg aan 256GB, voor 1099 euro bij de Apple-studentenshop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 09:46
Waarom wordt mijn m4 pro zo ontzettend heet????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Hugo1529 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:29:
Geen idee?????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:57
Hugo1529 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:29:
Zit je er bovenop???

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb nergens last van!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Vette pech want dan gaat je batterij langer mee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-05 09:46
Haha. Was ook wel wat beknopt he, tis zo, ik heb twee pro’s met m1 en sinds enkele weken een pro met m4
Nergens problemen mee alleen wls mijn neefje minecraft op de nieuwe speelt dan binnen enkele minuten kun je een ei bakken op de ipad, niet overdreven, echt heel erg heet.
De m1 beide ijskoud.
Moet ik de nieuwe nu retour doen of hoort het bij dit type? Zit niet te wachten om hem met pakketdienst weg te doen, om dat te vermijden had ik deze gekocht omdat de vorige een barst kreeg en ik geen gerepareerde ipad wil.
Dus opsturen doe ik liever niet maar als ie op deze manier de geest gaat geven dat is ook weer niet ok.
Beste is gewoon niets meer kopen er is altijd wel wat. Maar niemand zinvolle suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56

Quakie

quakelen

Ik mag me ook hier melden :) Sinds een uur heb ik een iPad Pro 13 inch 5G 1Tb in mijn bezit.

Ik heb hem overgenomen via marktplaats… iPad Pro, Magic Keyboard en de Smart Cover voor 1.900 euro.
Blijft een hoop geld maar ik wil kijken of ik alleen met een iPad uit de voeten kan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 22:36
Quakie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:16:
Ik mag me ook hier melden :) Sinds een uur heb ik een iPad Pro 13 inch 5G 1Tb in mijn bezit.

Ik heb hem overgenomen via marktplaats… iPad Pro, Magic Keyboard en de Smart Cover voor 1.900 euro.
Blijft een hoop geld maar ik wil kijken of ik alleen met een iPad uit de voeten kan.
Benieuwd naar je ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quakie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:16:

Welkom!

Ik doe het al 3 jaar dus mocht je iets missen of een andere workflow zoeken. Let me/us know!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@MarioMark1541 Nog te vroeg, maar mijn eerste korte bevindingen.

Ik ben als eerste verbaasd hoe dit zo anders aanvoelt dan de instap iPad. Ik gebruikte die naast mijn air. En dacht toen vaak dat een keyboard eraan niet zoveel zou uit maken. Nu met de Magic Keyboard is het wel anders.

Helaas merk je inderdaad dat het gewicht niet in de toetsenbord zit. Hij is al bijna van de schoot afgevallen omdat ik niet oplette. Groot verschil met mijn air 15 inch. Die ligt als een baksteen op mijn benen.

Ik vind de air een mooi scherm hebben, maar het scherm van iPad is echt wel een stap hoger.

Ik vind Magic Keyboard echt lekker tikken en vooral hij is lekker dun. Echt een verademing voor mijn polsen.

@Donstil Thanks! Ik ga zeker weten terug komen denk ik. Nu ben ik wel vrij basic user (die van mooie spullen houdt) dus ik doe niks “pro” met de iPad.

Voorlopig heb ik al één laad cycle er door heen :P . Scherm staat lekker fel en hij is druk bezig met alles installeren en optimaliseren.

Voor mij blijft het bizar dat ik anderhalf jaar na de 15 inch Air nu een iPad heb die een stuk krachtiger is met meer cpu cores, meer geheugen en meer opslag….

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 30-10-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 20:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

En ik mag me ook hier melden sinds vandaag :)
Ik had een iPad Pro 10.5 inch uit 2017 met een scherm vol met barsten. (Een keer laten vallen op de plavuizen :X)
Nu heb ik een iPad Pro 13 inch met 512 opslag. Het is inderdaad even wennen aan het formaat, gewicht en Face ID. Ik heb voor dit formaat gekozen omdat ik aan de slag wil met procreate. De MKB heb ik er niet bijgekocht maar wel een ESR rebound magnetic case, paper like screenprotector en de pencil pro.
De pencil komt pas morgen dus nog even geduld mbt procreate.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Zondagskindje jaloers op mensen die echt een pencil kunnen gebruiken…. Ik wil graag keer een iPad teken cursus gaan volgen… ik was vroeger redelijk goed in natekenen.. hopelijk helpt dat iets…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Quakie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:52:
@Zondagskindje jaloers op mensen die echt een pencil kunnen gebruiken…. Ik wil graag keer een iPad teken cursus gaan volgen… ik was vroeger redelijk goed in natekenen.. hopelijk helpt dat iets…
Joh, ik gebruik hem alleen voor contractjes ondertekenen haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Quakie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:52:
@Redondo1982 Neem eens een kijkje op bijvoorbeeld https://artwithflo.com/
Je wordt vanzelf enthousiast :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Zondagskindje thanks! Ik ga hier mee aan de slag :) krijg er inderdaad gelijk zin in…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Zondagskindje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 06:33:
[...]

Ga ik doen! Alleen heb af en toe zo weinig tijd voor privé dingen en Pencil is ook echt met een zakelijke intentie gekocht. Wij werken al meerdere jaren volledig papierloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:48
[...]

Even gespiekt bij een "Beginner" (het is maar wat je beginner noemt!) tutorial (Isometric Art Room) en het klopt helemaal wat je zegt.. ik zou er gewoon bijna spontaan een iPad (Pro) + Pencil voor willen kopen, wat leuk zeg! :*)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

[...]

Helaas gaan hier de tutorial videos niet spelen als ik op play druk :( ..

Nou eerste gevalletje dus al... onder safari iPad werkt het niet.. onder safari macOS speelt video wel af...

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 31-10-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Quakie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Helaas gaan hier de tutorial videos niet spelen als ik op play druk :( ..

Nou eerste gevalletje dus al... onder safari iPad werkt het niet.. onder safari macOS speelt video wel af...
Wat vreemd, bij mij spelen ze wel af op de iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Heel vreemd @Zondagskindje . Ik heb safari, DuckDuckGo en orion browsers geprobeerd. Alle drie gebeurt er niks…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik zou bijna gaan denken dat het met een instelling te maken heeft….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik heb geen backup terug gezet, wel de settings zoals Apple Pay etc.. Ik zou een twee drie niet weten welke setting dat zou kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
Tijdje geleden overgestapt naar ipad pro 13 m4 ipv laptop.
Er zijn in dit topic veel twijfels of dit goed werkt. Dus dacht doe een update na een paar maanden dit gebruikt te hebben.
Bevalt goed. Voor de office apps en zeker teams is het heel goed. Magic keyboard is echt heel goed.
Geheel voelt stabiel en betrouwbaar aan.
Merk alleen nu wel dat je het soms mist dat je geen desktop apps kunt installeren.

Toevallig een 3d printer en apps zijn nog niet beschikbaar op de ipad.
En meer van die kleine dingen. Hoe je met bestanden omgaat. Werkt wel, maar voelt soms omslachting.
Nogmaals, nog steeds blij mee. Maar in mijn geval mis ik toch wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
DarkChylde schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:39:
Tijdje geleden overgestapt naar ipad pro 13 m4 ipv laptop.
Er zijn in dit topic veel twijfels of dit goed werkt. Dus dacht doe een update na een paar maanden dit gebruikt te hebben.
Bevalt goed. Voor de office apps en zeker teams is het heel goed. Magic keyboard is echt heel goed.
Geheel voelt stabiel en betrouwbaar aan.
Merk alleen nu wel dat je het soms mist dat je geen desktop apps kunt installeren.

Toevallig een 3d printer en apps zijn nog niet beschikbaar op de ipad.
En meer van die kleine dingen. Hoe je met bestanden omgaat. Werkt wel, maar voelt soms omslachting.
Nogmaals, nog steeds blij mee. Maar in mijn geval mis ik toch wat.
Als ik het goed begrijp zit het 'm in de apps die wat minder bekent zijn (zoals die 3D-printer apps)? En maak je ook gebruik van een extern scherm? Of is het puur de iPad en niet meer dan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
Het is puur de ipad. Je kunt geen desktop apps gebruiken. Dus als er geen ipad apps is, dan kun je weinig. En dat weet je eigenlijk ook als je in de ipad ecosysteem terecht komt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
DarkChylde schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:29:
Het is puur de ipad. Je kunt geen desktop apps gebruiken. Dus als er geen ipad apps, dan kun je weinig. En dat weet je eigenlijk ook als je in de ipad ecosysteem terecht komt ;-)
Ja precies. (y)

Ik bedoel ook vooral het gebruik van iPad apps op een groter scherm met Stage Manager. Dat is destijds met veel bombarie aangekondigd als het 'desktop-alternatief' voor iPad. Maar ik hoor/zie/merk er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:03:
[...]

Ja precies. (y)

Ik bedoel ook vooral het gebruik van iPad apps op een groter scherm met Stage Manager. Dat is destijds met veel bombarie aangekondigd als het 'desktop-alternatief' voor iPad. Maar ik hoor/zie/merk er weinig van.
Ik heb het wel aanstaan maar voor veel apps ook weer uitgezet.

Het is een beetje om het even of ik het handig vind merk ik, echter als ze het er met iPadOS 18.3 uit zouden halen mis ik het geen seconde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:19:
[...]

Ik heb het wel aanstaan maar voor veel apps ook weer uitgezet.

Het is een beetje om het even of ik het handig vind merk ik, echter als ze het er met iPadOS 18.3 uit zouden halen mis ik het geen seconde denk ik.
Precies, het is 't net niet. Heb het welgeteld één keer gebruikt om het uit te proberen en daarna nooit meer aangeraakt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bijna drie weken verder met mijn iPad Pro als laptop vervanger.

Van lichtelijk teleurgesteld naar een klein beetje enthousiasme aan het gaan.

Apparaat zelf is knap gemaakt. Grootste ergernis is files app. Soms dagen niet nodig en dan kan ik prima doen wat ik moet doen, maar sommige standaard dingen zoals snel meerdere bestanden tegelijk hernoemen is niet mogelijk. Geprobeerd met een shortcut maar helaas werkt dat vaker niet dan wel. Ook loopt files app vaak vast.

In drie weken tijd een keer mijn laptop gebruikt. En dat voelt helaas toch wel bevrijdend aan.
Als ik het niet als laptop vervanger gebruik is het een fijn apparaat. Ik heb bijv al mijn eerste tekening erop gemaakt. Vandaar lichte enthousiasme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
Gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding op Coolblue. Sinds gisteren de trotse eigenaresse van een zwarte 11’ 256 Gb met Magic Keyboard. Nu nog in overweging nemen of de Pencil Pro een waardevolle aanvulling is.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Had op used products een nieuwe iPad Pro 2024 gekocht, 13 inch met 512gb nieuw. Kosten: 1250.

Komt dit ding hier aan, staat er een gravure op: hellboy met een klein paardje… 🫥

Ze willen Max 50 tegemoet komen. Wat denken jullie: houden of terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-06 16:46
WouterL schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:07:
Had op used products een nieuwe iPad Pro 2024 gekocht, 13 inch met 512gb nieuw. Kosten: 1250.

Komt dit ding hier aan, staat er een gravure op: hellboy met een klein paardje… 🫥

Was 'ie nog geseald in de verpakking?

Ik zou 'm houden, €50 aannemen en voor dat geld een skin kopen bij dBrand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@WouterL Wel een nette prijs voor die iPad. Ik zou hem houden, want je hoeft er toch niet lang tegenaan te kijken. Sowieso met een hoesje zie je er toch niks van.

550 euro korting is toch lekker. Mijn zilveren 11” iPad Pro 256GB wil ik wel met je ruilen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 25-11-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik ga hem denk ik maar houden. Er zit toch een hoes om. En voor 1199 vind ik er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

WouterL schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:07:

Sorry, mijn vorige reactie stond op de verkeerde plek!

Heb je trouwens een foto van de gravering? Ben wel benieuwd. :+

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 1885112 op 26-11-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:47:
Ik twijfel tussen de Tenways CG009 en de Cowboy Cruiser. Toevallig iemand hier ooit deze fietsen met elkaar vergeleken?
Dit is het iPad forum?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
WouterL schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:44:
Ik ga hem denk ik maar houden. Er zit toch een hoes om. En voor 1199 vind ik er geen.
Misschien ter overweging: lastiger te verkopen als je er weer vanaf wilt. Opkopers als Swappie en Rebuy willen hem dan sowieso niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dennisdn schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:51:
[...]

Misschien ter overweging: lastiger te verkopen als je er weer vanaf wilt. Opkopers als Swappie en Rebuy willen hem dan sowieso niet meer.
Klopt dat is ook zeker mijn overweging. Maar goed, 1199 maakt dat weer een beetje goed. Het is gelukkig ook zo klein dat het me de eerste week niet eens was opgevallen. Scheelt dat het ook geen naam is. Al hoewel ik niet snap waarom je je iPad dit aan zou doen

[ Voor 19% gewijzigd door WouterL op 25-11-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goedkoop is duurkoop situatie als je het mij zou vragen, no way dat ik met zoiets ga lopen omdat het toch “achter een hoes zit”, daar zou ik mij op zeker aan blijven storen.

Tenzij je een echte Hellboy bent natuurlijk, dan valt het mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:05:
Goedkoop is duurkoop situatie als je het mij zou vragen, no way dat ik met zoiets ga lopen omdat het toch “achter een hoes zit”, daar zou ik mij op zeker aan blijven storen.

Tenzij je een echte Hellboy bent natuurlijk, dan valt het mee :+
Voor 500 euro korting ben ik wel een hellboy :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WouterL schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:11:
[...]

Voor 500 euro korting ben ik wel een hellboy :+
Hehe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1ChtbuzP4sYlWJGtpggRsjZSWc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/VniqPZljRNv28V4TOswi4Fos.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:47:
[...]

Sorry, mijn vorige reactie stond op de verkeerde plek!

Heb je trouwens een foto van de gravering? Ben wel benieuwd. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWU_tLnZ0lW6VOrZ1AXPs-_8uMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcyFIA0j8GzExZ7I5OgQe95C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klein paardje, klein paardje. Dat is een motherf%$^ing Unicorn he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:35:
[...]

Klein paardje, klein paardje. Dat is een motherf%$^ing Unicorn he!
Wel weer cute dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Moest goed inzoomen. Ik had denk ik ook korting gepakt. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Hahaha! Echt hoe bedenk je het ook om dat op je iPad te zetten. _O-

Maar inderdaad, ik moest ook inzoomen. Lekker die korting pakken. En als je er later toch ‘last’ van krijgt plak je er een mooie DBrand skin op. Mooie deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:29:
[...]

Hahaha! Echt hoe bedenk je het ook om dat op je iPad te zetten. _O-

Maar inderdaad, ik moest ook inzoomen. Lekker die korting pakken. En als je er later toch ‘last’ van krijgt plak je er een mooie DBrand skin op. Mooie deal!
Tijdens het uitpakken zag ik het zelfs niet. Bij het wisselen van hoes zag ik t ineens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Vraagje. Gisteren heb ik bij Coolblue een iPad Pro 11inch 256gb gekocht. Nu keek ik net toevallig bij de batterijstatus en zag ik bij het aantal laadcycli 6 staan. Ik heb de tablet zelf nog niet opgeladen.
Kan ik dan stellen dat deze niet helemaal nieuw is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Reflection schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:48:
Vraagje. Gisteren heb ik bij Coolblue een iPad Pro 11inch 256gb gekocht. Nu keek ik net toevallig bij de batterijstatus en zag ik bij het aantal laadcycli 6 staan. Ik heb de tablet zelf nog niet opgeladen.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Reflection schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:48:
Zat die nieuw in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36

Aiii

何これ

Coolblue verkoopt tweedekans producten, dus mag ik aannemen dat je die gekocht hebt? Bij mijn weten verkoopt Coolblue een geopende restock nooit als nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Ja. Althans, de naar mijn idee Apple verzegeling ging er vanaf. De doos was namelijk licht beschadigd (kan in een magazijn) dus de medewerker checkte even of de iPad in orde was.
Zat ook in de originele folie.
Maar goed, toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Aiii schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:12:
Coolblue verkoopt tweedekans producten, dus mag ik aannemen dat je die gekocht hebt? Bij mijn weten verkoopt Coolblue een geopende restock nooit als nieuw product.
Daar ben ik mee bekend en nee heb geen tweedekans product gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:51
@Reflection In datzelfde menu (batterijconditie) staat ook wanneer de iPad voor het eerst in gebruik is genoemd. Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
MartijnMartijn schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:36:
@Reflection In datzelfde menu (batterijconditie) staat ook wanneer de iPad voor het eerst in gebruik is genoemd. Klopt dat wel?
Het eerste gebruik klopt wel. Toch apart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24gq8RTTMCWu7b9lUTjQWIyazuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMCPlUycYQpAP4tJDk2ysTzz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou wil je zekerheid dan terugbrengen en een nieuwe bestellen, daar zijn ze bij Coolblue altijd heel makkelijk mee.

Mij persoonlijk zou het niet jeuken verder maar goed dat vroeg je niet 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57
is de garantie status nu ook niet eerder in gegaan? het zou de garantie bij apple kunnen schaden geen idee of je daar gebruik van wil maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflection
De iPad is geretourneerd. Ik ga de iPad nu met studentenkorting aanschaffen bij Apple.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Het Magic Keyboard van mijn 2020 11” iPad Pro begon er best wel versleten uit te zien en ik begon me te storen aan het vaak opladen. Dus ik typ dit nu vanaf mijn hagelnieuwe 11” iPad Pro M4 met nieuwe Magic Keyboard en Apple Pencil Pro. Hoewel ik de pencil amper gebruikt heb ik hem toch maar weer gekocht (met de kortingsbonnen die je t/m cyber monday kreeg bij de iPad).

Eerste indrukken:
  • Scherm is wat geler.
  • Extra knoppen op het keyboard zijn wel nice, maar ook weer geen killer feature.
  • Het geheel is wat gevoeliger voor wiebelen als de ondergrond niet helemaal vlak is.
  • In Geekbench is hij ontzettend veel sneller. Heb daarna side-by-side allerlei apps opgestart, en dat maakt nauwelijks wat uit. Ook in games eigenlijk niet zo veel.
Ik heb een backup teruggezet. Het is eigenlijk…err… wel een beetje dezelfde expierence, maar dan met €1600,- minder in je portemonnee 😳🤣

Affijn, de oude gaat binnenkort Marktplaats op. En ik ben weer helemaal bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 11:50
Zijn er meer mensen die ook ervaren dat de pencil pro het af en toe niet doet? Ik heb nu al een aantal maanden dat de pencil pro eerst gedisconnect moet worden voordat deze pas werkt op het scherm. Er is wel verbinding met de iPad daarvoor want de knijpfunctie werkt bijvoorbeeld wel maar de schrijven of tikken op het scherm werkt op zo'n moment totaal niet. Heb al een aantal nieuwe pencil tips erop gezet zonder resultaat. Dit probleem is zowel met Paperlike screenprotector als zonder en eigenlijk in alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Wat zijn de ervaringen met de accuduur van de 11"?

Ik had gehoopt een flinke stap te maken t.o.v. mijn 4 jaar oude 11" iPad Pro, maar dat valt eigenlijk best wel tegen. In de Geekbench test zie ik inderdaad wel dat ik een wat betere accuduur moet hebben, maar mwah, ik had gehoopt op meer (dat was eigenlijk bij de aanschaf van de 2020 Pro exact hetzelfde 8)7).

Het helpt ook niet dat hij in de nacht gewoon leegloopt vanwege 100% "Zoek mijn" activiteit,

Als update op mijn vorige post: de 2020 Pro is nog niet verkocht. Ik heb nu dus de luxe situatie dat ik 2 vergelijkbare setjes heb liggen waarvan de ene 4jr nieuwer is dan de andere. Ik merk dat ik degene pak die het dichtste bij ligt: als mijn nieuwe boven ligt ga ik er de trap niet voor op. Zo dicht ligt de gebruikservaring dus bij elkaar. Achteraf gezien was ik wellicht beter af geweest met alleen een (zo goed als) nieuwe Magic Keyboard te kopen, dat had een berg geld gescheeld. Maar ik was nieuwsgierig naar de verbeteringen. Ik heb zelfs nog even met de gedachte gespeeld om de nieuwe terug te sturen, maar dat doe ik toch maar niet.

@Robert1989: Ik heb het 1x gehad, maar dat was direct na het terugzetten van de backup van mijn vorige iPad, dus ik ga er even vanuit dat het daar aan lag. Voor de rest nog niet gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Stiggy op 08-12-2024 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:19:
Hier eind augustus de overstap van een 11” iPad Pro 2018 naar een 11” iPad Pro 2024 gemaakt en met de accuduur merk ik eerlijk gezegd ook maar weinig verschil.

Ook qua snelheid merk ik nauwelijks verschil. Wel vind ik het OLED-scherm toch wel een grote verbetering en heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 08-12-2024 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
syltheboy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:59:
[...]
Ook qua snelheid merk ik nauwelijks verschil.
Ik merk er ook niets van. Mijn oude Air (2019 ofzo?) was al bizar snel… de Pro 2018 is absurt snel en de M4P is slaat-helemaal-nergens-meer-op-snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Dennisdn schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:26:
[...]

Ik merk er ook niets van. Mijn oude Air (2019 ofzo?) was al bizar snel… de Pro 2018 is absurt snel en de M4P is -slaat helemaal nergens meer op snel- :)
Merk wel dat het scherm minder ghosting heeft dan de 2021/2022 miniled. Fijner bij scrollen en swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk veel met Raw foto en (in iets mindere mate) Raw video en dan is er wel verschil met mijn oude M1 12,9 merkbaar.

Als ik gewoon een beetje youtube kijk of surf via safari uiteraard niet, maar dat had ook niemand verwacht lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
De meesten onder ons zullen de iPad Pro gebruiken zoals anderen met een normale iPad, oftewel een consumptie-apparaat. Dan merk je gewoon bijna geen verschil. We kopen vaak een Pro omdat we het beste van het beste willen hebben (scherm; OLED, ProMotion etc). Als je dat ding echt gaat gebruiken voor zware toepassingen dan zal je het verschil wel merken tov een veel oudere Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 08-12-2024 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Voor reguliere consumptiedingetjes is de M4 wel net wat snappier dan de A12Z Bionic, da’s wel lekker maar idd geen groot verschil. Had ik ook niet verwacht. Ik game zelden maar heb ook wat games vergeleken. Ook daar weinig verschil in opstarten of laden levels, daar had ik wel een groter verschil verwacht. Maar aangezien ik dus zelden game op de iPad: boeien.

Maar mij ging het vooral om de accuduur dus. Ik was er vanuit gegaan dat de accu van mijn 2020 iPad ondertussen behoorlijk gedegradeerd zou zijn en dat je daarom wel weer een flinke stap vooruit maakt als je een nieuwe koopt. Maar dat valt ook wel mee dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:37:
De meesten onder ons zullen de iPad Pro gebruiken zoals anderen met een normale iPad, oftewel een consumptie-apparaat. Dan merk je gewoon bijna geen verschil. We kopen vaak een Pro omdat we het beste van het beste willen hebben (scherm; OLED, ProMotion etc). Als je dat ding echt gaat gebruiken voor zware toepassingen dan zal je het verschil wel merken tov een veel oudere Pro.
Ik krijg altijd een beetje een slap geslachtsdeel van al die verantwoording continu.

Waarom rij je een Porsche, je kunt toch ook gewoon in een Renault naar je werk”.

Ja het kan wel, maar IK WIL HET NIET :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:04:
[...]

Ik krijg altijd een beetje een slap geslachtsdeel van al die verantwoording continu.

Waarom rij je een Porsche, je kunt toch ook gewoon in een Renault naar je werk”.

Precies, team pad pro YouTube meldt zich.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Haha, ja. Vooral in Nederland bemoeien we ons graag met iedereen…

Tip:
Als je er vanaf wilt zijn dan moet je gewoon direct een Turbo S kopen. Met een dikke achtcilinder is het gelijk klaar met alle vragen. Dan hebben de haters/bemoeialen sowieso het gedachtegoed: die is niet meer te redden :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik doe er ook wel zwaardere Pro-dingen dingen mee hoor, op Buienradar kijken of het buiten echt regent bijvoorbeeld 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
[...]

Ja maar... ik heb eigenlijk iets gekocht wat ik veel te duur vond, en nu zoek ik bevestiging bij anderen. :X Eigenlijk is het maar gek dat jij in Nederland woont, ieder dubbeltje moet goed besteed worden hé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb een upgrade gedaan van iPad Pro 10,5 inch 2017 naar iPad Pro 2024 13 inch.
Het grote formaat heb ik gekozen omdat ik met procreate aan de slag wil, dus 13 inch is dan fijner dan 11 inch.
En procreate is een leuk proggie, ook voor een newbie als ik.
Zie hier 1 van mijn pogingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asWFftFOq19-nB7adBgFE3Ws5fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CLzFvwm6vVNUVbJtqz737YP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

The Legend

*Plop*

Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:19:

Ik had gehoopt een flinke stap te maken t.o.v. mijn 4 jaar oude 11" iPad Pro, maar dat valt eigenlijk best wel tegen. In de Geekbench test zie ik inderdaad wel dat ik een wat betere accuduur moet hebben, maar mwah, ik had gehoopt op meer (dat was eigenlijk bij de aanschaf van de 2020 Pro exact hetzelfde 8)7).

Het helpt ook niet dat hij in de nacht gewoon leegloopt vanwege 100% "Zoek mijn" activiteit,

Als update op mijn vorige post: de 2020 Pro is nog niet verkocht. Ik heb nu dus de luxe situatie dat ik 2 vergelijkbare setjes heb liggen waarvan de ene 4jr nieuwer is dan de andere. Ik merk dat ik degene pak die het dichtste bij ligt: als mijn nieuwe boven ligt ga ik er de trap niet voor op. Zo dicht ligt de gebruikservaring dus bij elkaar. Achteraf gezien was ik wellicht beter af geweest met alleen een (zo goed als) nieuwe Magic Keyboard te kopen, dat had een berg geld gescheeld. Maar ik was nieuwsgierig naar de verbeteringen. Ik heb zelfs nog even met de gedachte gespeeld om de nieuwe terug te sturen, maar dat doe ik toch maar niet.

@Robert1989: Ik heb het 1x gehad, maar dat was direct na het terugzetten van de backup van mijn vorige iPad, dus ik ga er even vanuit dat het daar aan lag. Voor de rest nog niet gezien.
Kun je bij de 2020 Pro de batterijstatus zien? Bij mijn 2018 Pro kan dat niet, maar ik heb de laatste tijd het idee dat de accu sneller leeg loopt. Mijn gebruik is altijd bank-youtube-safari, maar soms loopt de accu dan echt in 2 uur leeg. Batterijconditie zou ook mijn grootste upgrade reden zijn..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
The Legend schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:41:
[...]

Kun je bij de 2020 Pro de batterijstatus zien? Bij mijn 2018 Pro kan dat niet, maar ik heb de laatste tijd het idee dat de accu sneller leeg loopt. Mijn gebruik is altijd bank-youtube-safari, maar soms loopt de accu dan echt in 2 uur leeg. Batterijconditie zou ook mijn grootste upgrade reden zijn..
Via coconut battery kun je de load cycles/health zien.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste