Batterij gebruik "Zoek mijn"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:57
Ik heb eigenlijk op all mijn 'iDevices' (iPad Pro 2020, iPad Pro M4 2024 en iPhone 12 Pro) dat als het device niets doet (lees: als ik lig te slapen), ik aardig wat accupercentage verlies. Als je bij batterijinstellingen kijkt dan is het altijd "Zoek mijn" die met 100% achtergrondactiviteit de enige boosdoener lijkt te zijn. Zijn er meer mensen die er last van hebben?

Zie bijgevoegd plaatje van mijn iPhone die in de nacht van boven de 30% naar een procentje of 22 duikt terwijl hij niets ligt te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmEpA97WwKaBOBxbSlwD-RVfyCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyRwaGw22jxX0Y5ImNwd9TRr.jpg?f=fotoalbum_large

Trigger om er weer eens naar te kijken is de aanschaf van de nieuwe iPad Pro 11" M4 waarvan ik had gehoopt veel langer met de batterij te doen dan doet mijn 2020 iPad Pro. Scheelt wel wat, maar 's nachts verliest hij ook een procentje of 4, ook door "Zoek mijn".

Herkenbaar en oplossinigen? (vind online niet zo heel veel echte oplossingen eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:06
Herkenbaar, geen oplossing.

Het boeit mij eerlijk gezegd te weinig om uit te zoeken hoe ik dat kan verminderen. Een iPad is voor mij echt een snijplank (geintje, mooi ding hoor!) waar ik nieuws en wat andere zaken op bekijk. Als de batterij rond de 20% hangt stop ik 'm weer aan de lader.

In die zin heb ik er dus geen last van en maak ik me er zodoende ook niet druk om.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Gr4mpyC3t schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:27:
Herkenbaar, geen oplossing.

Het boeit mij eerlijk gezegd te weinig om uit te zoeken hoe ik dat kan verminderen. Een iPad is voor mij echt een snijplank (geintje, mooi ding hoor!) waar ik nieuws en wat andere zaken op bekijk. Als de batterij rond de 20% hangt stop ik 'm weer aan de lader.

In die zin heb ik er dus geen last van en maak ik me er zodoende ook niet druk om.
Ik loop de hele dag het huis door met dat ding voor mijn snufferd, normaal maak ik me er ook niet zo druk om. Maar als je net een nieuwe gekocht heb in de hoop er qua accuduur enorm op vooruit te gaan dan ga je even kritischer kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:30:
[...]

Ik loop de hele dag het huis door met dat ding voor mijn snufferd, normaal maak ik me er ook niet zo druk om. Maar als je net een nieuwe gekocht heb in de hoop er qua accuduur enorm op vooruit te gaan dan ga je even kritischer kijken :+
Waarom hoop je er op vooruit te gaan dan? Zolang het niet slechter is dan je vorige iPad is het wel best lijkt me?

Die M4-chip is sneller en toch dezelfde batterijduur. Tel uit je winst! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Gr4mpyC3t schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:33:
[...]

Waarom hoop je er op vooruit te gaan dan? Zolang het niet slechter is dan je vorige iPad is het wel best lijkt me?

Die M4-chip is sneller en toch dezelfde batterijduur. Tel uit je winst! ;)
Omdat ik als rechtvaardiging waarom ik nu toch echt een nieuwe iPad verdiend had eigenlijk alleen kon bedenken dat mijn Magic Keyboard er wel heel versleten uitzag en dat de accu na 4 jaar intensief gebruik vast enorm versleten was :+.

Als de accuduur nu maar klein beetje beter blijkt te zijn dan is €1600,- wel een smak geld, zoveel scheelt de gebruikservaring verder ook weer niet. Vandaar dat ik ff extra alert ben op de accu. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22

Quakie

quakelen

Ik heb dit helaas ook. En geen oplossing voor gevonden. Ik haal denk ik 5 a 6 uur screen on time op mijn iPad Pro 13 inch. En in de nacht hap weg door find my.

[ Voor 51% gewijzigd door Quakie op 08-12-2024 18:53 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Quakie schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:51:
Ik heb dit helaas ook. En geen oplossing voor gevonden. Ik haal denk ik 5 a 6 uur screen on time op mijn iPad Pro 13 inch. En in de nacht hap weg door find my.
Woah, dat is erg weinig. De spec zegt tot 10 uur internetten via wifi. Maar dat heb ik met mijn oude ook nooit gehaald. Als je de brightness op 5% zet en naar dezelfde pagina blijft staren zonder te scrollen misschien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Ik snap het hoor, echt. Maar is het zo’n dealbreaker dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 08-12-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:54
Nog nooit op gelet. Ik let er alleen op als ik echt enorme verschillen zie zoals met een Apple Watch een tijdje geleden (20% verlies na een nacht), maar dit soort verschillen zal allemaal wel. Mij boeit het ook verder niet.

Doe je niet een beetje gymnastiek in de nacht met de iPad in je hand? :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Redondo1982 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:34:
Nog nooit op gelet. Ik let er alleen op als ik echt enorme verschillen zie zoals met een Apple Watch een tijdje geleden (20% verlies na een nacht), maar dit soort verschillen zal allemaal wel. Mij boeit het ook verder niet.

Doe je niet een beetje gymnastiek in de nacht met de iPad in je hand? :+
🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:46
Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:08:
Ik heb eigenlijk op all mijn 'iDevices' (iPad Pro 2020, iPad Pro M4 2024 en iPhone 12 Pro) dat als het device niets doet (lees: als ik lig te slapen), ik aardig wat accupercentage verlies. Als je bij batterijinstellingen kijkt dan is het altijd "Zoek mijn" die met 100% achtergrondactiviteit de enige boosdoener lijkt te zijn. Zijn er meer mensen die er last van hebben?

Zie bijgevoegd plaatje van mijn iPhone die in de nacht van boven de 30% naar een procentje of 22 duikt terwijl hij niets ligt te doen.
[Afbeelding]

Trigger om er weer eens naar te kijken is de aanschaf van de nieuwe iPad Pro 11" M4 waarvan ik had gehoopt veel langer met de batterij te doen dan doet mijn 2020 iPad Pro. Scheelt wel wat, maar 's nachts verliest hij ook een procentje of 4, ook door "Zoek mijn".

Herkenbaar en oplossinigen? (vind online niet zo heel veel echte oplossingen eigenlijk).
Volgens mij is er juist helemaal niets mis mee. Als je die percentages zou doortrekken zou die iPhone een dag of 4 op standby kunnen staan... dat zijn bijna Nokia waardes... (en die iPad zelfs nog veel langer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22

Quakie

quakelen

Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:55:
[...]

Woah, dat is erg weinig. De spec zegt tot 10 uur internetten via wifi. Maar dat heb ik met mijn oude ook nooit gehaald. Als je de brightness op 5% zet en naar dezelfde pagina blijft staren zonder te scrollen misschien :o
Ja maar ik laad tot 80% op en ik sluit lader aan bij 20%. Vandaar dat ik niet verder gekeken heb.. ik dacht dan heb ik rond de 5 a 6 uur met 60% batterij gebruik dus min of meer wat ze zeggen...

Ik vermoed dat deel komt doordat ik YouTube in browser gebruik zodat ik niet alle reclames mee krijg. Ik kan dus helaas niet zien welk codec er gebruikt wordt.....Safari is wel hoofdgebruiker... en ik gebruik ook een hub dus blijkbaar ook wel stroom trekt. Daar zit een netwerkkabel in, en usb boxen setje voor mijn muziek..

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1