Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Wat is nieuw t.o.v. de voorgaande generatie

Ik heb een Excel bestand aangemaakt waarop de specificaties van de 2022 en de 2024 variant vergeleken worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUhmgeqaFICof62BbytmigF2vaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cPZ4Y6q9IoSmdEgKepCLnzT.jpg?f=fotoalbum_large

Specificaties

Bekijk alle specificaties op de technische- of de vergelijking pagina

Prijzen

11-inch
€1.219 256GB (Wi-Fi) (€1469,- met 5G)
€1.469 512GB (Wi-Fi) (€1719,- met 5G)
€1.949 1TB (Wi-Fi) (€2199,- met 5G)
€2.249 2TB (Wi-Fi) (€2499,- met 5G)

€2.070 1TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€2329,- met 5G)
€2.559 2TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€2809,- met 5G)

13-inch
€1.569 256GB (Wi-Fi) (€1.819,- met 5G)
€1.819 512GB (Wi-Fi) (€2.069,- met 5G)
€2.299 1TB (Wi-Fi) (€2.549,- met 5G)
€2.779 2TB (Wi-Fi) (€.3029,- met 5G)

€2.429 1TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€2.679,- met 5G)
€2.909 2TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€3.159,- met 5G)

Bestel de iPad, via de Apple Store, door hier te klikken.

Apple Pencil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aF8elnipxpPdm1pnAhfGZgLZ7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/56Wc7DIe1M3chuxzOorjtuP3.png?f=fotoalbum_large

Toetsenbord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sWGPLNXe8fQBhMUXGMMnshLYfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bYzoWzO0DBTO5BbME6C8mHEH.png?f=user_large

Bronnen

Persbericht van Apple

Overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va-XA1wRc2gdKiFWIhqi3dVOXcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqHlgo63SNgOYAD3hURMb5Xj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door robcoenen op 08-05-2024 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05 15:23

Schuimpje

Couch Warrior

iPad pro 11'' €1219,-, het is nogal.
En glas met nano textuur natuurlijk pas beschikbaar vanaf de 1TB of 2TB variant.

Het is nogal.....

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +4 Henk 'm!
13” iPad Pro. Magic Keyboard. Apple Pencil. €2117.

In de VS $1777 (€1649), dan wacht ik nog wel even twee maandjes tot ik daar weer ben

Edit: Oké nevermind. Toch besteld 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 07-05-2024 16:56 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:12

Aiii

何これ

Erg jammer dat de Nano Texture achter de 1TB paywall zit, dat gaat hem sowieso niet worden. Ik wacht nog even een paar maandjes met kopen, blij dat de 11-inch geen archaïsch scherm meer heeft, dat wel.

Specs-wise prima, de prijs is een beetje slikken, maar goed, zolang de Air nog LCD heeft en op 60Hz zit is dat device nog echt een no-go. Dat zal wel by design zijn, maar goed. De komende maanden redt ik het nog wel met de M1 12.9-inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Er waren M4 AI geruchten. Die zijn achterwege gebleven?

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Mog schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:53:
Er waren M4 AI geruchten. Die zijn achterwege gebleven?
Even afwachten tot WWDC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 23:42
Heb een 11" 2e generatie pro met Magic Keyboard en Pencil. Wordt best een beetje hebberig van de nieuwe 11". Ik lees er vaak boeken op in bed. Als het licht in de slaapkamer uit is dan blijft het huidige scherm een beetje behelpen (je blijft de backlight door de zwarte achtergrond zien schijnen).

Hij werkt verder nog perfect, dus echt nodig is een nieuwe niet. Dus eh, slik. €1717,- als ik het setje nieuw koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:10
Modellen vanaf 1TB krijgen ook meer RAM en een betere CPU

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3_J3jmlLTKKpbJOd98spxHRfhw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rk0fWP6XfLy3Q8dEN78clltf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
11-inch
€1.219 256GB (Wi-Fi) (€1469,- met 5G)
€1.469 512GB (Wi-Fi) (€1719,- met 5G)
€1.949 1TB (Wi-Fi) (€2199,- met 5G)
€2.249 2TB (Wi-Fi) (€2499,- met 5G)

€2.070 1TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€2329,- met 5G)
€2.559 2TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€2809,- met 5G)

13-inch
€1.569 256GB (Wi-Fi) (€1.819,- met 5G)
€1.819 512GB (Wi-Fi) (€2.069,- met 5G)
€2.299 1TB (Wi-Fi) (€2.549,- met 5G)
€2.779 2TB (Wi-Fi) (€.3029,- met 5G)

€2.429 1TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€2.679,- met 5G)
€2.909 2TB (Wi-Fi) (glas met nanotextuur) (€3.159,- met 5G)

[ Voor 31% gewijzigd door robcoenen op 07-05-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Crush! | iPad Pro | Apple

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Introducing the all-new iPad Pro | Apple

Bekijk op YouTube
The new iPad Pro + M4 chip

Bekijk op YouTube
The new iPad Pro + Procreate

[ Voor 67% gewijzigd door Donstil op 07-05-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/te6ojiJpK7-eUL0rAbPxRVbijYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nqC8PCqo8HSgIZ8DkXZZaXen.webp?f=fotoalbum_large
Een escape toets op het Magic Keyboard! _/-\o_

Ook benieuwd hoe het aluminium van het keyboard het scherm niet gaat beschadigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stiggy op 07-05-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Wel dope, is zon ipad met keyboard nou en macbookvervanger als je ermee op de bank ligt?
Of zakt de boel dan in elkaar (kan me voorstellen dat een iPad + keyboard niet zo stevig is, of iig niet of de scharnier omhoog blijft staan en je m dus tegen je benen aan moet zetten?).

Tik dit nu op een laptop, plat op de bank, scherm helt iets over naar me toe, dat idee :)

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 07-05-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stiggy schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:06:
[Afbeelding]
Een escape toets op het Magic Keyboard! _/-\o_
Ja het nieuwe Magic Keyboard was voor mij wel de reden om toch nu al te bestellen. Esc + Function keys + grotere trackpad is precies alles wat ik wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:07:
Wel dope, is zon ipad met keyboard nou en macbookvervanger als je ermee op de bank ligt?
Of zakt de boel dan in elkaar (kan me voorstellen dat een iPad + keyboard niet zo stevig is, of iig niet of de scharniet omhoog blijft staan?).
Nee hoor, dat is super stevig allemaal. Doet niet onder voor het scharnier van een MacBook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
matthijst schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:07:
Of zakt de boel dan in elkaar (kan me voorstellen dat een iPad + keyboard niet zo stevig is, of iig niet of de scharnier omhoog blijft staan en je m dus tegen je benen aan moet zetten?).

Tik dit nu op een laptop, plat op de bank, scherm helt iets over naar me toe, dat idee :)
Stevig genoeg. Ik gebruik 'm vaak op de bank.

Wel blijft het (vanwege iPad OS) voor mij eigenlijk nog altijd wat Steve Jobs aankondigde: het perfecte device tussen telefoon en laptop. Als je echt productiviteitsdingen wil doen werkt iPad OS gewoon niet handig genoeg, en is het scherm ook niet groot genoeg (de 11" in ieder geval niet). Dus dan pak je al snel de MacBook. Een vervanger vind ik het dus niet. Meer iets fijns tussen telefoon en laptop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-05 16:31
Twijfel welke kleur het moet worden. Iemand ervaring met een Magic Keyboard in het wit? Blijft dit mooi.. Heb tot nu altijd alles in spacegrey/zwart (muv m’n titanium blue iphone) en wil wel eens wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slingert schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:18:
Twijfel welke kleur het moet worden. Iemand ervaring met een Magic Keyboard in het wit? Blijft dit mooi.. Heb tot nu altijd alles in spacegrey/zwart (muv m’n titanium blue iphone) en wil wel eens wat anders.
Nou ik zag dus dat de achterkant weer van dat rubber materieel is zoals de “oude” Magic Keyboard. Dat kan je wel schoonmaken etc maar wordt op een gegeven moment vies.

Ik ben daarom maar voor spaceblack gegaan. Heb nu space grey en zo heb ik als of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
Wel een erg groot prijs verschil dit jaar tussen de 11 en 13. Al helemaal omdat ze nu beiden het OLED scherm hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Slingert schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:18:
Ik heb een zwarte, mijn vriendin een witte.
De witte van mijn vriendin ziet er naar een paar jaar nog prima uit en heeft als voordeel dat de toetsen niet gaan glimmen (dan doen de zwarte wel). Ze is er wel vrij voorzichtig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:58
Ik ga mijn iPad Air vierde generatie vervangen door een 11‑inch iPad Pro, Wi‑Fi + Cellular, 256 GB, standaardglas, spacezwart en Magic Keyboard voor 11‑inch iPad Pro (M4) - Nederlands - Zwar.

Lijkt me een behoorlijke performance boost haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 11:21
Ik heb de 11 inch besteld. Past het hoesje van 2022 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 22:18

Blaz0r

:)

Ik wil graag mijn 2018 12.9inch pro upgraden naar een 2024 13inch pro. Met name voor het OLED scherm.

Ik zie dat RAM helaas niet los te upgraden is (is nooit geweest bij iPad). En 16GB is enkel beschikbaar vanaf 1TB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ga er ook een bestellen! Hier het afgelopen uur nog even zitten twijfelen tussen het 11" en 13" model. Ik wil er namelijk op een gegeven moment ook het Magic Keyboard bijhalen.

Wat mij meer trekt naar 13" is dat het grotere scherm beter tot z'n recht komt zodra je gaat multitasken. Het 11" model is vanwege z'n formaat daarentegen weer wat makkelijker/sneller te gebruiken op de bank of onderweg. Daarbovenop een iets gunstigere aspect ratio voor media... dus neig nu toch maar naar het 11" model!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog weinig goeie beelden van het Magic Keyboard maar kwam op Instagram deze tegen: https://www.instagram.com...igsh=MTZ4aHU3a2d4MXBrZw==

Lijkt indeed wel een mooie upgrade te zijn.

Edit: Hij is wel minder black dan Space Black doet vermoeden.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-05-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:54:
Nog weinig goeie beelden van het Magic Keyboard maar kwam op Instagram deze tegen: https://www.instagram.com...igsh=MTZ4aHU3a2d4MXBrZw==

Lijkt indeed wel een mooie upgrade te zijn.
Ik ben benieuwd of de hoek vast te zetten is zoals bij een laptop (hoe is dat bij de huidige?) En hoe groot die hoek dan kan zijn. Dat zo het comfortabel kunnen maken voor op de bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaz0r schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:57:
[...]

Ik ben benieuwd of de hoek vast te zetten is zoals bij een laptop (hoe is dat bij de huidige?) En hoe groot die hoek dan kan zijn. Dat zo het comfortabel kunnen maken voor op de bank :)
Je klapt hem in 2 delen open. Het tweede deel is verstelbaar en kan je daardoor “vast” zetten in diverse hoeken.

Ik ervaar geen problemen op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 06:45
Jammer dat de Pencil 2nd gen niet werkt op de nieuwe pro. Weer 150 euro… echt ook onnodig

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maikjuh schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:02:
Jammer dat de Pencil 2nd gen niet werkt op de nieuwe pro. Weer 150 euro… echt ook onnodig
Ooh is dat zo? Dat is wel balen ja, ik heb geen nieuwe Pencil gekocht omdat ik al die nieuwe features niet verwacht te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Oh wow ik ging er vanuit dat dit wel zou kunnen, maar je kan (naast de pro) alleen de usb-c variant toevoegen, het zal er mee te maken hebben at het verbind en oplaad mechanisme met de magneten is veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaz0r op 07-05-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Crap, de Apple Pencil (2nd generation) lijkt idd niet te werken met deze nieuwe iPads, maar de nieuwe Apple Pencil Pro ook weer niet met vorige generaties iPad Pro's. Als ik dus upgrade (en vriendin haar huidige M1 Pro blijft gebruiken) moeten we dus 2 pencils hebben. Lekker dan. Gebruik het ding zelden, maar wel een gadget dat je erbij wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:56
Ik vind het ook balen dat de ultragroothoeklens eruit is gehaald. Waarom nou? Dat ding gebruik ik vrij regelmatig op mijn iPad met mijn werk.

Pencil 2 ook niet bruikbaar zie ik nu. Man man, wat een ellende. Keek hier erg naar uit, maar dit is echt heel jammer. Tel daarbij op de absurd hoge prijzen…

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stiggy schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:10:
Crap, de Apple Pencil (2nd generation) lijkt idd niet te werken met deze nieuwe iPads, maar de nieuwe Apple Pencil Pro ook weer niet met vorige generaties iPad Pro's. Als ik dus upgrade (en vriendin haar huidige M1 Pro blijft gebruiken) moeten we dus 2 pencils hebben. Lekker dan. Gebruik het ding zelden, maar wel een gadget dat je erbij wilt hebben.
Als je het toch slechts zelden gebruikt ga je het ook niet missen.

Ik zou niet weten waarom je “deze gadget er dan wel bij wilt hebben” in jouw geval. Maar goed, wie ben ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
dawg schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:53:
[...]

Als je het toch slechts zelden gebruikt ga je het ook niet missen.

Ik zou niet weten waarom je “deze gadget er dan wel bij wilt hebben” in jouw geval. Maar goed, wie ben ik. :)
Er is verschil tussen zelden en nooit he?

Af en toe is het wel fijn om even iets te schrijven of tekenen. Maar da's niet iets dat ik dagelijks doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik overweeg ook om mijn 2019 11" Pro te upgraden. Voldoet nog wel maar inmiddels vijf jaar oud. Eigenlijk heb ik geen Pro nodig, gebruik het vooral voor mediaconsumptie en heel simpel voor wat agenda/mail/notitie spul. Alleen zou ik niet zonder FaceID en (met name) ProMotion kunnen.

Dat de oude pencil niet meer werkt is wel waardeloos. Met al die verschillende pencils heeft Apple wel een rommeltje gemaakt vind ik. Ook bijzonder dat de Pencil Pro even duur is als de Pencil, beide nieuw 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikjuh
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Ooh is dat zo? Dat is wel balen ja, ik heb geen nieuwe Pencil gekocht omdat ik al die nieuwe features niet verwacht te gebruiken.
Hij staat onder de specificaties van de nieuwe iPad er niet bij en bij de productpagina van de 2nd gen Pencil staat de nieuwe iPad Pro er niet bij….
Echt balen. Is net het extra beetje wat me nu tegenhoudt om te upgraden van de 11 inch 3de generatie…

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:54
De 1 en 2 TB modellen krijgen ook een CPU core extra - naast de verdubbeling van RAM.
9-core CPU with 3 performance cores and 6 efficiency cores
vs
10-core CPU with 4 performance cores and 6 efficiency cores

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maikjuh schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:05:
[...]

Hij staat onder de specificaties van de nieuwe iPad er niet bij en bij de productpagina van de 2nd gen Pencil staat de nieuwe iPad Pro er niet bij….
Echt balen. Is net het extra beetje wat me nu tegenhoudt om te upgraden van de 11 inch 3de generatie…
Dat hebben we met het Magic Keyboard ook gezien. Daar kwam een nieuwe versie voor tijdens de m1 iPad launch en werd ook de oude iPads in hetzelfde design niet vermeld. Bleek uiteindelijk prima te werken.

Slag om de arm dus tot er een echte bevestiging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 14:17
Zijn deze voor 15 mei al te zien bij Apple stores of de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Het is een "zilveren" 13 inch instapper geworden, upgrades zijn echt te gortig wat betreft prijs en ik ga met name voor het OLED scherm.

Voor het Magic Keyboard en Pencil Pro wacht ik eerst even de reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 21:49
Zolang Apple iPadOS niet volwassener maakt zie ik geen enkele reden om m’n 12.9” M1 iPad Pro te upgraden.

“Het dunste product ooit gemaakt door Apple”. Dat is een feitelijk onware reclame uiting… denk aan de titanium credit card, het poetsdoekje, watch bandjes, en zo zijn er vast nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bCoder schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:56:
Zijn deze voor 15 mei al te zien bij Apple stores of de MM?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:33:
[...]

Dat hebben we met het Magic Keyboard ook gezien. Daar kwam een nieuwe versie voor tijdens de m1 iPad launch en werd ook de oude iPads in hetzelfde design niet vermeld. Bleek uiteindelijk prima te werken.

Slag om de arm dus tot er een echte bevestiging is.
Oké dan wacht ik nog even af. Ben benieuwd…ben nog aan het twijfelen of ik hem koop

Edit: is dit achteraf nog aangepast of is hij nog steeds niet officieel ondersteund?

[ Voor 11% gewijzigd door Maikjuh op 07-05-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Maikjuh schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Oké dan wacht ik nog even af. Ben benieuwd…ben nog aan het twijfelen of ik hem koop

Edit: is dit achteraf nog aangepast of is hij nog steeds niet officieel ondersteund?
Dat klopt niet.
Magic Keyboard is compatible met iPad Pro 11‑inch (1st, 2nd, 3rd, and 4th generation) / 12.9 (3rd, 4th, 5th, and 6th generation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah excuus het was andersom inderdaad. Het model van voor 2021 werkte officieel niet met de 2021 iPad. Onofficieel ging dit zonder problemen.

Later is dat gecorrigeerd: https://www.forbes.com/si...-a-catch/?sh=58d9cc8647c7

Vandaar dat ik even wacht op reviews voor ik een Pencil Pro koop, iemand gaat dat ongetwijfeld testen.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 07-05-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekijk op YouTube
New M4 iPads, iPad Air and Apple Pencil Pro! Apple Event Recap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Ik lees op meerdere websites dat het waarschijnlijk te maken heeft met een andere opstelling van de magneten, oa door de camera positie. Daarom is de pro Pencil ook niet op oudere apparaten te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

lexuzu schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:44:

“Het dunste product ooit gemaakt door Apple”. Dat is een feitelijk onware reclame uiting… denk aan de titanium credit card, het poetsdoekje, watch bandjes, en zo zijn er vast nog wel meer.
Vergeet de Apple Stickers niet 8)7

Je snapt toch ook wel dat het om een daadwerkelijk apparaat gaat.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Had niet eens door dat de Air nu zwaarder weegt dan de Pro:

11” = 462 VS 444
13” = 617 VS 579

Bekijk op YouTube
M4 iPad Pro Impressions: Well This is Awkward

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:03
Kriebelt toch echt wel om de nieuwe iPad Pro te nemen. Heb de 2020 11" non-Apple Silicon iPad Pro.
Maar om nu weer minstens € 1.219,- uit te geven, na de erg dure afgelopen twee maanden. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:44
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:02:
[...]

Je klapt hem in 2 delen open. Het tweede deel is verstelbaar en kan je daardoor “vast” zetten in diverse hoeken.

Ik ervaar geen problemen op de bank.
Ik heb het oude(re) keyboard voor de M1 Pro, maar vind die behoorlijk r*k, omdat ik met vingers klem zit als je de bovenste rij toetsen gebruikt. Zo te zien is het design niet echt anders, dus dat er meer afstand tussen de onderkant van de iPad en de toetsen zit.

Ik ga m'n 11" M1 iPad uit 2021 naar een 11" M4 upgraden, maar een "instappertje" (256 GB, 5G).

Ook de pencil laat ik aan me voorbij gaan. Gebruik ik echt nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 08-05-2024 08:32 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Alle wijzigingen op een rij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUhmgeqaFICof62BbytmigF2vaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cPZ4Y6q9IoSmdEgKepCLnzT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:57:
[...]

Vergeet de Apple Stickers niet 8)7
Lees toevallig net op 925 dat deze pad het eerste device zal zijn zónder stickers… ik gooi ze altijd meteen weg maar ik lees vaak dat het voor sommigen wél een dingetje is 😅

https://9to5mac.com/2024/...-ipad-air-apple-stickers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Redondo1982 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:38:
Ik vind het ook balen dat de ultragroothoeklens eruit is gehaald. Waarom nou? Dat ding gebruik ik vrij regelmatig op mijn iPad met mijn werk.

Pencil 2 ook niet bruikbaar zie ik nu. Man man, wat een ellende. Keek hier erg naar uit, maar dit is echt heel jammer. Tel daarbij op de absurd hoge prijzen…
Wat er minder goed is t.o.v. de voorgaande versie:
- Optisch zoomen is eruit gehaald
- Ultragroothoek is eruit gehaald
- Vier i.p.v. vijf microfoons (wil niet perse zeggen dat deze mindere kwaliteit leveren natuurlijk)
- mmWave (ook al was dit alleen voor Amerika) is er uit gehaald
- Nanosim is eruit gehaald (ook niet perse minder goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Tom schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:02:
Met al die verschillende pencils heeft Apple wel een rommeltje gemaakt vind ik. Ook bijzonder dat de Pencil Pro even duur is als de Pencil, beide nieuw 150 euro.
Ik hoop, dat wanneer Apple aan het einde van dit jaar, de reguliere iPad en de iPad Mini bijwerkt, dat ze ook de Pencil line-up enigszins herpositioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
lexuzu schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:44:
Zolang Apple iPadOS niet volwassener maakt zie ik geen enkele reden om m’n 12.9” M1 iPad Pro te upgraden.
Ik mag inderdaad hopen dat WWDC volgende maand leuke zaken brengt want leuk die M4-chip en de overige upgrades, maar de hardware is en was nooit het probleem van de iPad Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Soort Macos mix zouden ze moeten maken. Dat je normale desktop Mac apps kunt gebruiken.

Nu blijft het een beetje wat je met een nieuwe iPhone ook hebt: ff leuk, maar daarna zit je op je iPad weer gewoon te browsen op internet, mail te checken of een krantje lezen.
Tenminste. Dat doe ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 02-05 10:42
matthijst schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:04:
Soort Macos mix zouden ze moeten maken. Dat je normale desktop Mac apps kunt gebruiken.

Nu blijft het een beetje wat je met een nieuwe iPhone ook hebt: ff leuk, maar daarna zit je op je iPad weer gewoon te browsen op internet, mail te checken of een krantje lezen.
Tenminste. Dat doe ik ermee.
Dan is een normale iPad of iPad Air voldoende voor je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus2828
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-04 21:40
Dit is echt een heel mooi apparaat. Mag ik aan een gebruiker wat vragen?
Kan je inmiddels al in een chrome browser een filmpje laten draaien en het geluid horen terwijl je een andere website bezoekt?
Of is dat nog steeds een beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
wes- schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Dan is een normale iPad of iPad Air voldoende voor je denk ik.
Eens. Dus pro is ws voor als je ermee werkt oid. Spul ontwerpt of die videos edit.
Zou zelf een desktop versie van Photoshop wel kunnen gebruiken. Dat is voor mij vaak de reden om nog een macbook mee te nemen.

De Air heeft nog steeds een 60Hz scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 08-05-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 02-05 10:42
matthijst schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Eens. Dus pro is ws voor als je ermee werkt oid. Spul ontwerpt of die videos edit.
Zou zelf een desktop versie van Photoshop wel kunnen gebruiken. Dat is voor mij vaak de reden om nog een macbook mee te nemen.

De Air heeft nog steeds een 60Hz scherm.
Ik zit zelf ook te oogballen naar een nieuwe pro (heb nu nog de 2016 9.7 inch pro maar die is nu echt te langzaam, wordt heet, batterij is gaar) maar de prijs van een instap 11 inch is mij toch iets te gortig.
Ik ga er nog over nadenken of ik mezelf kan overtuigen in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
dorus2828 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:42:
Dit is echt een heel mooi apparaat. Mag ik aan een gebruiker wat vragen?
Kan je inmiddels al in een chrome browser een filmpje laten draaien en het geluid horen terwijl je een andere website bezoekt?
Of is dat nog steeds een beperking.
Dat werkt op Safari - niet op Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Ik heb het oude(re) keyboard voor de M1 Pro, maar vind die behoorlijk r*k, omdat ik met vingers klem zit als je de bovenste rij toetsen gebruikt. Zo te zien is het design niet echt anders, dus dat er meer afstand tussen de onderkant van de iPad en de toetsen zit.
Ooh dat ervaar ik niet eigenlijk, al ben ik wel benieuwd hoe ze er nog een extra rij toetsen bij hebben weten te krijgen. Die ruimte is er nou ook weer niet.
Ook de pencil laat ik aan me voorbij gaan. Gebruik ik echt nooit.
Ik gebruik de Pencil in Photoshop en Lightroom, kan ik net wat nauwkeuriger selecteren, maskeren, enz. Alleen daarvoor gebruik ik precies geen van de nieuwe features. Best wel een beetje zonde dus dat de huidige Pencil niet gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Lees toevallig net op 925 dat deze pad het eerste device zal zijn zónder stickers… ik gooi ze altijd meteen weg maar ik lees vaak dat het voor sommigen wél een dingetje is 😅

https://9to5mac.com/2024/...-ipad-air-apple-stickers/
Aah zonde. Ik gebruik ze nooit maar bewaar ze wel altijd. Heb een enorme stapel inmiddels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:53
Kan je het gewicht nog toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bekijk op YouTube
M4 iPad Pro Impressions: Well This is Awkward

Bekijk op YouTube
M4 iPad Pro w/ OLED Display, Apple Pencil Pro & Magic Keyboard - First Look & Hands-On!

Bekijk op YouTube
M4 iPad Pro, iPad Air and Apple Pencil Pro - Hands on and Event Summary

Bekijk op YouTube
Why I spent $3600 on the iPad Pro M4.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 08-05-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
robcoenen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:48:
[...]

- Vier i.p.v. vijf microfoons (wil niet perse zeggen dat deze mindere kwaliteit leveren natuurlijk)
Optische zoom is er niet uitgehaald. dit was alleen een uitzoom door de ultragroothoek camera. Dus als ze die eruit halen is de uitzoom ook weg natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Van mij mag de complete camera uit de iPad gehaald worden. :+
Gebruik die werkelijk nóóit. Alleen de front FaceTime camera. Maar ook die erg sporadisch.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:25

Nutral

gamer/hardware freak

Ik was bang dat de nieuwe ipad pro's ook een stuk kleinere accu's hebben maar dat is alleen bij de grote versie. En de oled / m4 zal minder energie verbruiken (behalve op een compleet wit scherm evt.)

11" 2022 = 28.65 Wh
11" 2024 = 31.3 Wh

12.9" 2022 = 40.88 Wh
13" 2024 = 39 Wh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:29:

Ik gebruik de Pencil in Photoshop en Lightroom, kan ik net wat nauwkeuriger selecteren, maskeren, enz. Alleen daarvoor gebruik ik precies geen van de nieuwe features. Best wel een beetje zonde dus dat de huidige Pencil niet gewoon werkt.
De huidige USB-C werkt - weet alleen niet of je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZiSE schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:47:
[...]

De huidige USB-C werkt - weet alleen niet of je die hebt.
Ja dat is waar, opladen via USB-C vind ik niet zo heel erg maar wil hem wel magnetisch aan de iPad hebben hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:48:
[...]

Ja dat is waar, opladen via USB-C vind ik niet zo heel erg maar wil hem wel magnetisch aan de iPad hebben hangen.
Apple:
Apple Pencil (USB-C) is te pairen via een USB-C-oplaadkabel en kun je vastklikken als je ’m wilt opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oooh perfect 👌
Dan ga ik voor die als de Pencil 2 echt niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
robcoenen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Thx voor deze extra details!

Nanosim ging ik ook volledig aan voorbij. Ik moet alles nog nakijken namelijk, want was gisteren niet in de gelegenheid de presentatie te zien en ook niet om uitgebreid te lezen. Maar ook dit wordt voor mij een issue. Heb een datasim erin zitten en die hebben nog geen e-sim als vervanger.

Gaat lekker... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:31:
[...]

Aah zonde. Ik gebruik ze nooit maar bewaar ze wel altijd. Heb een enorme stapel inmiddels 8)7
Als ik het artikel goed begrijp kun je ze nog steeds krijgen op verzoek, maar alleen als je het artikel rechtstreeks bij Apple koopt en niet bij retailers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Wat mij betreft haalden ze die hele camera set-up op de achterkant eruit, geef mij lekker een vlak device.

Maar helaas, dat zal wel nooit gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Ryatzu schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Kan je het gewicht nog toevoegen?
Zal ik later even doen. Voor nu:

11-inch
466 gram Wi-Fi 2022 -> 444 gram Wi-Fi 2024
468 gram 5G 2022 -> 446 gram 5G 2024

12,9/13-inch
682 gram Wi-Fi 2022 -> 579 gram 2024
684 gram 5G 2022 -> 582 gram 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:42:
Van mij mag de complete camera uit de iPad gehaald worden. :+
Gebruik die werkelijk nóóit. Alleen de front FaceTime camera. Maar ook die erg sporadisch.
Ik ken maar een use-case, als je DigiD op een iPad wil installeren moet je een QR code scannen op bv. een iPhone. Wel zo handig als je bv. de berichten app of de aangifte app zonder getrut met koppel codes en een losse iPhone wil gebruiken.

Toch zie ik op vakantie toch echt af en toe toeristen met een iPad staan te zwaaien om foto's te maken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Aiii schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:11:
Wat mij betreft haalden ze die hele camera set-up op de achterkant eruit, geef mij lekker een vlak device.

Maar helaas, dat zal wel nooit gebeuren.
iPad zonder camera, dat zou wel echt heel stom zijn.

Ik begrijp je wel hoor, ieder zijn/haar ding. Mooi plat zou ook fantastisch zijn. Ik kan echter niet zonder camera en ben er ook wel ziek van dat de ultragroothoek eruit is. Als ik deze koop dan moet ik dus met mijn iPhone en iPad gaan offreren / inmeten voor mijn werk.

Ziek ben ik er gewoon van dat ik geen basis heb om dat ding nu te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
loekf2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Ik ken maar een use-case, als je DigiD op een iPad wil installeren moet je een QR code scannen op bv. een iPhone. Wel zo handig als je bv. de berichten app of de aangifte app zonder getrut met koppel codes en een losse iPhone wil gebruiken.

Toch zie ik op vakantie toch echt af en toe toeristen met een iPad staan te zwaaien om foto's te maken.
Ja, en wat denk je van even snel een foto maken en die wilt bewerken. Dan moet je hem eerst met je iPhone maken en hem dan uit foto's (iCloud sync) gaan halen op je iPad.

Dat zou dan niet echt 'Pro' meer zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
robcoenen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:13:
[...]

11-inch

12,9/13-inch
Kortom ziet er dunner uit, maar het gewicht zal je amper merken.

De 11" uit 2021 zat op 466 gram voor WIFI en 468 gram voor 5G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
robcoenen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:13:
[...]

11-inch

12,9/13-inch
Groot verschil hoor! Dank voor al deze info en moeite die je erin stopt! Scheelt mij een hoop lezen, wat me nu heel goed uitkomt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
loekf2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Kortom ziet er dunner uit, maar het gewicht zal je amper merken.

De 11" uit 2021 zat op 466 gram voor WIFI en 468 gram voor 5G
Nou, de 13" is wel een groot verschil hoor. Het is ook een beetje waar het gewicht zit. Ik denk dat daarom ook de camera is aangepast, want anders werd ie topzwaar en dat is met een iPhone al niet fijn. Laat staan een iPad Pro op 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Nou, de 13" is wel een groot verschil hoor. Het is ook een beetje waar het gewicht zit. Ik denk dat daarom ook de camera is aangepast, want anders werd ie topzwaar en dat is met een iPhone al niet fijn. Laat staan een iPad Pro op 13".
Ja 13” schijnt aanzienlijk lichter aan te voelen volgens de eerste hands-on ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Redondo1982 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Groot verschil hoor! Dank voor al deze info en moeite die je erin stopt! Scheelt mij een hoop lezen, wat me nu heel goed uitkomt. _/-\o_
Redondo1982 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Dat, en zo te zien ook andere materialen. Zo zat er geen koper in het 2022 model maar wel in het 2024 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
robcoenen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:25:
[...]

[...]

Dat, en zo te zien ook andere materialen. Zo zat er geen koper in het 2022 model maar wel in het 2024 model
Daarom is ie zo duur, koper it is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Zeiden ze ook in de presentatie, dat achter het logo nu koper werd gebruikt voor de thermals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

loekf2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:48:
[...]

iDeal gebruikt het ook. Maar dat is misschien bank-afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Is er nu al ergens een reden gegeven waarom nano-texture display enkel beschikbaar is op 1TB en 2TB modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik vind de meerprijs voor de 13 inch dit jaar wel extra gortig: +300EUR. Voor verder identieke hardware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:05:
Is er nu al ergens een reden gegeven waarom nano-texture display enkel beschikbaar is op 1TB en 2TB modellen?
Jou extra centen uit de portemonnee kloppen natuurlijk. Duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:05:
MKBHD dacht dat het misschien is omdat de nano-texture erg kwetsbaar is. Bovendien schijnt de scherpte van het beeld achteruit te gaan door de nano-texture. Het is daardoor een keuze waar je even over na moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:26
Redondo1982 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:04:
[...]

Thx voor deze extra details!

Nanosim ging ik ook volledig aan voorbij. Ik moet alles nog nakijken namelijk, want was gisteren niet in de gelegenheid de presentatie te zien en ook niet om uitgebreid te lezen. Maar ook dit wordt voor mij een issue. Heb een datasim erin zitten en die hebben nog geen e-sim als vervanger.

Gaat lekker... :(
Ha, en daarbovenop is het bij bijvoorbeeld KPN niet mogelijk om een 'Mobiel Internet' abo af te sluiten met een esim (althans volgens hun eigen website), esim is alleen een optie als je een normaal abo neemt. Handig :z

Heb een 512GB / 5G / 11'' / Spacezwart in bestelling staan, maar als ik daar geen internet op kan krijgen is dat niet heel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb iig besloten om niet te gaan upgraden vanaf 2021 12,9". Ik zie voor nu geen enkele meerwaarde, eigenlijk alleen maar minpunten. Ultragroothoek en nanosim weg. MiniLED is al super goed, al zal OLED vast beter zijn.

Dan nog de prijs en de hele boel die ik moet vervangen en je moet denken aan +1500 bijleggen denk ik.

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou typen haha. Ik moet altijd het nieuwste hebben en geld daar kijk ik niet naar, bedoel ik niet verkeerd (geen arrogantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
vistu schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Ha, en daarbovenop is het bij bijvoorbeeld KPN niet mogelijk om een 'Mobiel Internet' abo af te sluiten met een esim (althans volgens hun eigen website), esim is alleen een optie als je een normaal abo neemt. Handig :z

Heb een 512GB / 5G / 11'' / Spacezwart in bestelling staan, maar als ik daar geen internet op kan krijgen is dat niet heel handig.
Nou, vooral dat. Ik wissel veel van datakaart. Ik heb er zelfs zo nu en dan een Ziggo backup kaartje inzitten, dat gaat nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
Heb zelf een tijd lang de 11" 2021 versie gebruikt. Ook weer weg gedaan, alles in huis is vrijwel OLED en het stoorde bij gebruik dat de iPad geen OLED was. Nu dus 'eindelijk' wel!

Grote kans dat die binnenkort dus hier op tafel ligt! Voor mij is basis versie meer dan voldoende. Ik heb zelf geen laptop / MacBook in huis maar een iPad is wel een goede toevoeging (ook voor home automation e.d.).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Ik wil (gaan) upgraden vanaf mijn Ipad Air2 64gb naar de 11 "2024 pro 256gb. Ik heb ook een zakelijke tablet (Air 2020) alleen deze is (en wordt steeds meer) beheerd door de organisatie zelf dus wil liever dit gescheiden (blijven) houden..

Zit alleen nog te twijfelen of ik de 5G optie erbij neem. Een (magic) keyboard ben ik al zo aan gewend met de Air 2020 (folio) dat deze zeker meebesteld gaat worden. Hollandsnieuwe heeft geen esim, en dan zou ik bv een provider moeten nemen met een normaal telefoonabonnement (want goedkoper).die wel esim ondersteund.
Wat is jullie idee hierin?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:08:
[...]

MKBHD dacht dat het misschien is omdat de nano-texture erg kwetsbaar is. Bovendien schijnt de scherpte van het beeld achteruit te gaan door de nano-texture. Het is daardoor een keuze waar je even over na moet denken.
Ja en het contrast ook nog eens, daardoor krijg je grijs ipv zwart op je Oled paneel. En kan je het alleen schoonmaken met speciale doekjes.

Klonk allemaal wel enorm nadelig dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
downtime schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:08:
[...]

LOL. Wat een bullshit. Als ik 256GB wil met nano-texture (en daarmee dus contrastverlies op de koop toe neem) is dat toch mijn eigen keuze.

Erg merkwaardig. Want hardwarematig maakt het namelijk geen énkel verschil.

Niet dat ik voor nano-texture zou gaan hoor, want wil de beste OLED ervaring. Maar vind het een erg merkwaardige keuze van Apple.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 08-05-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Het 13" model heeft als enige ook de 5.1mm diepte gekregen. Wel het vermelden waard denk ik zo.
De 11" was 'al' 5.3mm diep.

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste