Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aiii schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:11:
Wat mij betreft haalden ze die hele camera set-up op de achterkant eruit, geef mij lekker een vlak device.

Maar helaas, dat zal wel nooit gebeuren.
Zo'n camera unit kost Apple misschien tien dollar ofzo - het heeft weinig zin voor Apple om die eruit te halen, je verkoopt er niet 1 iPad meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:54:
[...]

LOL. Wat een bullshit. Als ik 256GB wil met nano-texture (en daarmee dus contrastverlies op de koop toe neem) is dat toch mijn eigen keuze.

Erg merkwaardig. Want hardwarematig maakt het namelijk geen énkel verschil.

Niet dat ik voor nano-texture zou gaan hoor, want wil de beste OLED ervaring. Maar vind het een erg merkwaardige keuze van Apple.
Nano texture is het enige waar ik wel benieuwd naar ben, omdat ik de pencil op glas niet zo fijn vind. Als het wat meer textuur zou geven zonder een screen protector nodig te hebben, fijn! Het lijkt me sterk dat de coating zo gevoelig zou zijn, terwijl je er wel met een pencil constant overheen zit te krassen.

Maar om nou 2430 euro voor neer te tellen, nope! Ik houd het wel bij mijn 12.9 2021 model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:03
Sjowhan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:10:
Het 13" model heeft als enige ook de 5.1mm diepte gekregen. Wel het vermelden waard denk ik zo.
De 11" was 'al' 5.3mm diep.
De oude 11” was 5,9mm diep, dus daar is toch ook echt iets vanaf geschaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aiii schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:11:
Wat mij betreft haalden ze die hele camera set-up op de achterkant eruit, geef mij lekker een vlak device.

Maar helaas, dat zal wel nooit gebeuren.
Hoe maak je dan foto's op vakantie?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:58
Mog schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:18:
[...]

Hoe maak je dan foto's op vakantie?
99% d.m.v. z'n smartphone of fotocamera? Kom op hey, met een iPad Pro (als primaire apparaat) op vakantie foto's maken? 8)7

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamvoid schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:16:
[...]

Zo'n camera unit kost Apple misschien tien dollar ofzo - het heeft weinig zin voor Apple om die eruit te halen, je verkoopt er niet 1 iPad meer mee.
Wel minder :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik neig wel om me 9,7 pro te upgraden naar de 13.. maar dat prijs verschil is wel bizar....

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

AntraXxX schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:21:
[...]

99% d.m.v. z'n smartphone of fotocamera? Kom op hey, met een iPad Pro (als primaire apparaat) op vakantie foto's maken? 8)7
Je moet eens een dagje naar de Keukenhof gaan. Dan zal je wel een aantal iPad fotograven tegenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Psycho_Mantis schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:37:
[...]

Je moet eens een dagje naar de Keukenhof gaan. Dan zal je wel een aantal iPad fotograven tegenkomen.
Tenenkrommend IMO.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:37:
[...]

De beste camera is de camera die je bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32

Aiii

何これ

Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:57:
[...]

De beste camera is de camera die je bij je hebt.
Nee.

Wellicht is het “Je beste camera…” maar zeker niet “de”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Nee.

Wellicht is het “Je beste camera…” maar zeker niet “de”
De zin is grammaticaal correct. Het is een bekend gezegde dat benadrukt dat de meest effectieve camera degene is die je op dat moment bij je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

AntraXxX schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:21:
[...]

Haha, was een beetje een knipoog. Maar ik ken wel een aantal 60+ers die veel foto's maken op de iPad. Je hebt een hele grote viewfinder, dat werkt lekker. Maar hij past inderdaad niet lekker in je broekzak als primaire camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:29:
Kriebelt toch echt wel om de nieuwe iPad Pro te nemen. Heb de 2020 11" non-Apple Silicon iPad Pro.
Maar om nu weer minstens € 1.219,- uit te geven, na de erg dure afgelopen twee maanden. :+
Het is helemaal aan jou. :9 Ik wil je natuurlijk niet over halen, want wat maakt het een Tweaker uit dat er nog een hele oude 7 nm (!) SoC wordt gebruikt. Ook OLED is ook iets waar Tweakers helemaal niet van houden. :P En die flink betere NPU? Dat is gewoon een hype... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Uniciteit schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:59:
[...]

Het is helemaal aan jou. :9 Ik wil je natuurlijk niet over halen, want wat maakt het een Tweaker uit dat er nog een hele oude 7 nm (!) SoC wordt gebruikt. Ook OLED is ook iets waar Tweakers helemaal niet van houden. :P En die flink betere NPU? Dat is gewoon een hype... :9
Ik heb anders ook gewoon een OLED TV hoor. ;)
En OLED in m’n iPhone.

Wil nooit meer anders.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:20:
[...]

Ik heb anders ook gewoon een OLED TV hoor. ;)
En OLED in m’n iPhone.

Wil nooit meer anders.
Echt een moderne boy jij hè. Daar hoort wel een Oled iPad bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:54
Hoe zit het met inbranden en OLED? Niks over gelezen in dit topic? Zal wel meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:28
SgtElPotato schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:25:
Heb zelf een tijd lang de 11" 2021 versie gebruikt. Ook weer weg gedaan, alles in huis is vrijwel OLED en het stoorde bij gebruik dat de iPad geen OLED was. Nu dus 'eindelijk' wel!

Grote kans dat die binnenkort dus hier op tafel ligt! Voor mij is basis versie meer dan voldoende. Ik heb zelf geen laptop / MacBook in huis maar een iPad is wel een goede toevoeging (ook voor home automation e.d.).
Ja, alleen de 12,9” had MiniLED in 2021. Dat is wel een erg goed scherm. Ik kwam namelijk van 2018 Pro 11” af en dat was een groot verschil.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Je zal maar niet snappen wat jij ermee probeerde te zeggen, bizar… :F

Je hebt helemaal gelijk. Het gaat erom wat je bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:54:
[...]

Ja, alleen de 12,9” had MiniLED in 2021. Dat is wel een erg goed scherm. Ik kwam namelijk van 2018 Pro 11” af en dat was een groot verschil.
Ik heb nu ook een MiniLED variant en hoop maar dat de Oled update daarom een grote is. Het MiniLed scherm is al zo goed dat het haast niet kan zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:07:
[...]

Ik heb nu ook een MiniLED variant en hoop maar dat de Oled update daarom een grote is. Het MiniLed scherm is al zo goed dat het haast niet kan zou je zeggen.
Ik hoop het wel voor je, want anders is het voor de meesten een nutteloze update denk ik. De 2021 versie is al zo goeddddd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08
Ik heb de mijne besteld zodat ik enorm hard kan YouTuben met een m4 chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 15:25
WouterL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:19:
Ik heb de mijne besteld zodat ik enorm hard kan YouTuben met een m4 chip.
Dat en een ander soort Tube _O- ....

Inmiddels is ie eindelijk op verzending wordt voorbereid gesprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:17:
[...]

Ik hoop het wel voor je, want anders is het voor de meesten een nutteloze update denk ik. De 2021 versie is al zo goeddddd…
Haha ja alleen van mijn 2021 model was de accu vooral erg goed,

Maar zonder gekheid, ik heb van dit model de 2018 en de 2021 gehad. 3 jaar met zoiets doen vind ik al bijzonder netjes van mijzelf :+

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 11-05-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Kan iemand iets zeggen over de perfomance-verschillen tussen de 9-core en 10-core m4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
CheopsChefren schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:10:
Kan iemand iets zeggen over de perfomance-verschillen tussen de 9-core en 10-core m4
Op de ene laadt YouTube nóg sneller!

Zonder dollen, de 10 core zal marginaal sneller zijn, maar koop zeker niet de 10 core daarvoor. De 9 core is al meer power dan je kunt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 13:50
Ja de 10 core is in staat je portemonnee nog sneller leeg te trekken. Tenzij je iets met videobewerking doet en waarde hecht aan een paar seconden sneller renderen kan ik me niet voorstellen dat je er verder wat van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik neig nu toch ook weer naar het 13" model. Ik heb de huidige 11" en 12.9" nog eens in de winkel bekeken.

In principe is 11" qua formaat ideaal, maar ik ga voor mijn gevoel dan toch al heel snel naar een iPhone++ - terwijl bij het 13" model juist schermvulling door de apps en multitasken veel beter tot z'n recht komt. Combineer dat met het veel lagere gewicht t.o.v. het vorige model en dan zou dat misschien nog best eens een prima optie kunnen zijn.

Ik vind alleen de prijs nog wel absurd hoog. In dit geval scheelt het dat de werkgever ook nog een mooie bijdrage doet, want anders had ik 'm niet eens overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:45

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Even tussen het "specs"-geweld door:

Je kan de iPad's ook met onderwijskorting kopen. Ik werk in het onderwijs dus kwam er terecht, maar er is verder geen werkelijke controle of bewijs dat overlegd moet worden. Gewoon bestellen zoals je normaal bestel maar je bespaart wel 120 Euro op alle Pro-modellen.

Wie komen in aanmerking

Hieronder wordt gedefinieerd welke docenten, stafleden, studenten en ouders in aanmerking komen om aankopen te doen in de Apple Store voor het onderwijs:
  • Medewerkers van een onderwijsinstelling - Alle medewerkers van openbare en privéonderwijsinstellingen in Nederland.
  • Studenten in het vervolgonderwijs - Studenten die momenteel studeren aan, of zijn toegelaten tot, een instelling voor vervolgonderwijs in Nederland.
  • Ouders van studenten in het vervolgonderwijs - Ouders die een aankoop doen namens hun kind, mits dat kind momenteel studeert aan, of is toegelaten tot, een openbare of privé-instelling voor vervolgonderwijs in Nederland.
Verder staat in de verkoopvoorwaarden gemeld dat soms een controle zal plaatsvinden óf je wel aan de voorwaarden voldoe. Zo niet, dan "mag" je alsnog het restantbedrag tot de prijs zonder onderwijskorting aanvullen. Op zich niet erg, want zonder het te proberen grijp je er sowieso naast en betaal je de volle pond.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeepPeepPeep schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:00:
Even tussen het "specs"-geweld door:

Je kan de iPad's ook met onderwijskorting kopen. Ik werk in het onderwijs dus kwam er terecht, maar er is verder geen werkelijke controle of bewijs dat overlegd moet worden. Gewoon bestellen zoals je normaal bestel maar je bespaart wel 120 Euro op alle Pro-modellen.
Klopt is op steekproef. Ik doe het ook altijd als ik geen launch product koop en nog nooit controle gehad.

Ik zie alleen geen korting op het 13” model. Waar zie jij €120,- korting?

[ Voor 83% gewijzigd door Donstil op 08-05-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:45

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:09:
[...]

Klopt is op steekproef. Ik doe het ook altijd als ik geen launch product koop en nog nooit controle gehad.

Ik zie alleen geen korting op het 13” model. Waar zie jij €120,- korting?
Normaal 1569, in onderwijsstore 1449.
Alle opties altijd 120 Euro goedkoper.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeepPeepPeep schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Normaal 1569, in onderwijsstore 1449.
Alle opties altijd 120 Euro goedkoper.
Ooh wacht mijn cache liet mij in de steek. Ik zie het nu. Toch maar even ook daar bestellen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
M4 chip:
Single-core: 3,767
Multi-core: 14,677

M3 chip:
Single-core: 3,087
Multi-core: 11,702

https://browser.geekbench.com/v6/cpu/6013825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
De prijzen zijn bizar geworden voor de iPad Pro 2024 generatie.

De Apple iPad 12,9 M1 1TB 16GB (gekocht voor €980,00) maar houden tot er een goede aanbieding komt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
robcoenen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:19:
M4 chip:
Single-core: 3,767
Multi-core: 14,677

M3 chip:
Single-core: 3,087
Multi-core: 11,702

https://browser.geekbench.com/v6/cpu/6013825
Dit gaat alleen over ML. (Npu) Wat context was handig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:31
Was wel te verwachten natuurlijk. Bijna iedereen heeft wel een (apple) USB-c oplader in de kast liggen…

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Sjowhan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:06:
[...]

Was wel te verwachten natuurlijk. Bijna iedereen heeft wel een (apple) USB-c oplader in de kast liggen…
Ja, ik vind dat echt een kulargument. Die oplader zal je dan ook vaak gebruiken voor een ander apparaat dus dan moet je er alsnog één bijkopen. Apple, en vele anderen, misbruiken deze situatie gewoon om geen adapter te hoeven leveren en dat scheelt gewoonweg kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Jumpman schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 04:52:
De prijzen zijn bizar geworden voor de iPad Pro 2024 generatie.

De Apple iPad 12,9 M1 1TB 16GB (gekocht voor €980,00) maar houden tot er een goede aanbieding komt.
Ja, maar die prijs is sowieso laag en heb je ergens als aanbieding kunnen scoren. Dat is dan ook wel een scheve vergelijking. Al ben ik volledig eens met je dat deze prijzen absurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mog schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:37:
[...]

Dat is als straf voor de strenge DMA wetgeving in Europa
Ja, wat wij als consument als straf op ons bordje krijgen. Alleen maar omdat de EU zijn kracht gebruikt voor veelal verkeerde dingen. Veel belangrijke dingen zien ze over het hoofd. Vreselijk orgaan is het zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbaasd mij eigenlijk meer dat de modellen hiervoor nog een lader in de doos hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:50:
Verbaasd mij eigenlijk meer dat de modellen hiervoor nog een lader in de doos hadden.
Ik niet. Ik vind het nog steeds verkeerd dat er geen lader bij de iPhone zit. Je koopt een apparaat maar kan het niet gebruiken met alles wat in de doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mog schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Ik niet. Ik vind het nog steeds verkeerd dat er geen lader bij de iPhone zit. Je koopt een apparaat maar kan het niet gebruiken met alles wat in de doos zit.
Ik denk dat hij er hetzelfde over denkt, maar ik vermoed dat het hem verbaasd dat Apple niet al eerder hier misbruik van heeft gemaakt.

Geheel eens overigens met jou...

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 09-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet, iedereen heeft wel een lader tegenwoordig en kan dat ding prima opladen als ze er nieuw een kopen.

Prima regel van de EU wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
“Iedereen heeft wel een lader” is waar. De ene lader is de andere niet. Dus het is niet zo dat iedereen een lader heeft om de iPad ook binnen een beetje acceptabele tijd op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Vanmorgen ook een bestelling geplaatst voor een 13” pro space black, 256gb met pro pencil en Magic Keyboard.

Gaat een mooie upgrade worden vanaf mijn 10,5” iPad Pro uit 2017 🤓 ik heb er zin in!

Ik was nog even aan het twijfelen over de nano texture variant maar de enkele keren dat ik buiten profijt zou hebben van het anti reflectie scherm wegen voor mij niet op tegen de enorme meerprijs van de 1tb variant.

Plus dat de beeldkwaliteit onder normale omstandigheden beter zou moeten zijn met het gewone scherm 😊

[ Voor 48% gewijzigd door Robsta86 op 09-05-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het is alsof je een F16 motor in een Ford Fiësta zet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 11:09
vistu schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Ha, en daarbovenop is het bij bijvoorbeeld KPN niet mogelijk om een 'Mobiel Internet' abo af te sluiten met een esim (althans volgens hun eigen website), esim is alleen een optie als je een normaal abo neemt. Handig :z

Heb een 512GB / 5G / 11'' / Spacezwart in bestelling staan, maar als ik daar geen internet op kan krijgen is dat niet heel handig.
In mijn iPads heb ik een normale fysieke telefoonsim zitten met een 06 nummer ipv een 097 nummer. Scheelt ook in de kosten. Verder heb ik een duo sim, zelfde nummer in 2 apparaten. Dat is helaas ook niet iets wat mogelijk is met een eSim.Dan moet ik elke keer mijn esim verplaatsen tussen beide apparaten. Niet echt handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
Sjowhan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:33:
Ik wil (gaan) upgraden vanaf mijn Ipad Air2 64gb naar de 11 "2024 pro 256gb. Ik heb ook een zakelijke tablet (Air 2020) alleen deze is (en wordt steeds meer) beheerd door de organisatie zelf dus wil liever dit gescheiden (blijven) houden..

Zit alleen nog te twijfelen of ik de 5G optie erbij neem. Een (magic) keyboard ben ik al zo aan gewend met de Air 2020 (folio) dat deze zeker meebesteld gaat worden. Hollandsnieuwe heeft geen esim, en dan zou ik bv een provider moeten nemen met een normaal telefoonabonnement (want goedkoper).die wel esim ondersteund.
Wat is jullie idee hierin?
Ik gebruik ook normale 06 sims in mijn iPads. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:25
falconxp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Ik gebruik ook normale 06 sims in mijn iPads. Werkt prima.
Niet in een M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:22:
Ik niet, iedereen heeft wel een lader tegenwoordig en kan dat ding prima opladen als ze er nieuw een kopen.

Prima regel van de EU wat mij betreft.
Je denkt er toch anders over haha.

Probleem is dat je nu vaak een iPhone of iPad verkoopt en dan de lader er nog bij verkoopt. Dat wordt straks minder (niet meer standaard in doos), maar dan moet een nieuwe lader toch gekocht worden. En als je hem niet meegeeft aan de nieuwe eigenaar dan moet die hem alsnog kopen.

Bovendien wordt alles USB-C en dan moet je voor al deze apparaten toch weer wat hebben. Wisseling van adapters en er ook genoeg hebben voor in en rond het huis. Draden die veranderen voor in de auto etc. Het moet toch allemaal gekocht worden. Dus de waste blijft, het enige wat veranderd is dat je hem er nu bij moet kopen. Tevens maakt USB-C ook nog steeds sprongen in GB/s e.d. En wie spint daar garen bij ;)

Het is per situatie even afhankelijk, want er zullen ook mensen zijn met Magsafe (ook die moet je weer kopen en zat er niet bij) en ook duo opladers (van Anker bijv.) zullen er steeds meer gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben totaal niet van het specgeneuzel (het zegt mij weinig) maar dat ding moet wel belachelijk snel zijn:
https://twitter.com/VadimYuryev/status/1788337009918189972
https://twitter.com/VadimYuryev/status/1788442797248504236

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Je denkt er toch anders over haha.

Probleem is dat je nu vaak een iPhone of iPad verkoopt en dan de lader er nog bij verkoopt.
Nee hoor sinds ik er geen lader meer bij krijg geld dat ook voor degene die hem van mij overneemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:56

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

3 maanden gewacht tot er eindelijk nieuwe iPads aangekondigd werden. Maar die prijzen 🤣 Toen ik mijn eerste iPad Pro kocht in 2016 heb ik er €689 voor betaald (mooie tijden). De Air serie valt voor mij al af met 60hz scherm, ik kan daar niet meer tegen, naast zo’n prijskaartje. Met mijn eerste iPad Pro heb ik 5 jaar gedaan tot dat de kids hem gesloopt hadden, wat een prachtig apparaat. Ik twijfel heel erg tussen een 2022 pro of de nieuwe generatie. Maar het “gat” is relatief klein in prijs voor een apparaat wat al 2 jaar op de markt is. Voor nu hier lekker het topic volgen.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Redondo1982 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Ja, maar die prijs is sowieso laag en heb je ergens als aanbieding kunnen scoren. Dat is dan ook wel een scheve vergelijking. Al ben ik volledig eens met je dat deze prijzen absurd zijn.
Klopt, maar €1219,00 was een prima prijs voor het instapmodel 12.9 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Wel de 06 e-sim. Dit ging niet zo zeer over de sim maar over data vs telefoon (e-)sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tom schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:03:
Ik ben totaal niet van het specgeneuzel (het zegt mij weinig) maar dat ding moet wel belachelijk snel zijn:
https://twitter.com/VadimYuryev/status/1788337009918189972
https://twitter.com/VadimYuryev/status/1788442797248504236
Specs is bij Apple niet vaak een probleem, ondanks dat je vaak het tegendeel leest. Komt natuurlijk omdat Apple alles in-house heeft. Performance is dus het laatste waar iemand zich druk om zou moeten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NinjaKiwiNL schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:23:
3 maanden gewacht tot er eindelijk nieuwe iPads aangekondigd werden. Maar die prijzen 🤣 Toen ik mijn eerste iPad Pro kocht in 2016 heb ik er €689 voor betaald (mooie tijden). De Air serie valt voor mij al af met 60hz scherm, ik kan daar niet meer tegen, naast zo’n prijskaartje. Met mijn eerste iPad Pro heb ik 5 jaar gedaan tot dat de kids hem gesloopt hadden, wat een prachtig apparaat. Ik twijfel heel erg tussen een 2022 pro of de nieuwe generatie. Maar het “gat” is relatief klein in prijs voor een apparaat wat al 2 jaar op de markt is. Voor nu hier lekker het topic volgen.
Je zou nog een refurbished M1 iPad Pro kunnen overwegen (rechtstreeks bij Apple). De prijs daarvan is nu €669. https://www.apple.com/nl/...b-spacegrijs-3e-generatie. Of het 12.9" model voor €909. https://www.apple.com/nl/...b-spacegrijs-5e-generatie

Misschien dat later dit jaar ook nog refurbished M2 iPad Pro's beschikbaar komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 09-05-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Uniciteit schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Je zou nog een refurbished M1 iPad Pro kunnen overwegen (rechtstreeks bij Apple). De prijs daarvan is nu €669. https://www.apple.com/nl/...b-spacegrijs-3e-generatie. Of het 12.9" model voor €909. https://www.apple.com/nl/...b-spacegrijs-5e-generatie

Misschien dat later dit jaar ook nog refurbished M2 iPad Pro's beschikbaar komen.
Beiden onbeschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wisselend beschikbaar. Af en toe even kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Regelmatig komen er beschikbaar, nu bijv een 256gb voor €759🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:20:
[...]

Nee hoor sinds ik er geen lader meer bij krijg geld dat ook voor degene die hem van mij overneemt :)
Ja, in dat geval wel. Daar doelde ik ook op. Alleen er zijn mensen die hun iPhone verkopen met oplader, omdat het zo geleverd is. Die kopen nu nieuwe iPhone / iPad en moeten dus adapter erbij kopen.

Dat gaat dan wel om oudere modellen, maar neemt niet weg dat je er toch een oplader bij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Jumpman schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:08:
[...]

Klopt, maar €1219,00 was een prima prijs voor het instapmodel 12.9 inch.
Ja, vond ik ook. De cellular module die ik erbij nam was ook een stuk minder heftig. Nu vragen ze daar een vermogen voor, best wel schrikbarend zelfs. En dan is het ook nog eens e-sim en geen nanosim.

Maarja, het moet allemaal dunner en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Redondo1982 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Ja, in dat geval wel. Daar doelde ik ook op. Alleen er zijn mensen die hun iPhone verkopen met oplader, omdat het zo geleverd is. Die kopen nu nieuwe iPhone / iPad en moeten dus adapter erbij kopen.

Dat gaat dan wel om oudere modellen, maar neemt niet weg dat je er toch een oplader bij moet kopen.
Dan spoor je toch niet? Ik ga niet iets weggeven of voor minder geld verkopen om het vervolgens zelf nieuw te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Ooh zo, ja ergens in de keten heeft er dan iemand geen of een dubbele lader. Vaak kwam de lader het doosje niet eens uit hier, kabeltje soms niet eens.

Edit: Nu wel want mij de pro in space black zit een fancy zwarte kabel :P

Ik heb zelf een Anker 3-1 USB-C ding welke ik op reis altijd gebruik bijvoorbeeld. De iPad laad ik op met een MacBook Pro lader.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tom schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Dan spoor je toch niet? Ik ga niet iets weggeven of voor minder geld verkopen om het vervolgens zelf nieuw te moeten kopen.
Ik denk dat je het niet begrijpt.

Sowieso is de oplader die erbij zit, en dan bedoel ik een iPhone, een stuk minder qua watt en heeft geen usb-c aansluiting. Bovendien wil je graag gebruik maken van de snellaadfunctie en een platte iPhone lader is 5watt. Ik ga wel een tijdje terug, maar er zijn mensen die meerdere jaren met een foon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Ooh zo, ja ergens in de keten heeft er dan iemand geen of een dubbele lader. Vaak kwam de lader het doosje niet eens uit hier, kabeltje soms niet eens.

Edit: Nu wel want mij de pro in space black zit een fancy zwarte kabel :P

Ik heb zelf een Anker 3-1 USB-C ding welke ik op reis altijd gebruik bijvoorbeeld. De iPad laad ik op met een MacBook Pro lader.
Bij mij ook ja haha. Kabeltje nog netjes in doosje.

Zwarte kabel is wel nice, zijn toch de details!

Anker 3-1 ga ik ook even kopen, die heb ik al tijdje op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:21
Welke type anker adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
klopping schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:08:
Volgens mij hebben ze het hierboven over de 3in1 kubus. Als je alleen een lader zoekt dan zou ik kijken naar de nieuwe Anker Prime, 67 of 100 W. Via Amazon te koop, check even de andere landen sites want er is vaak veel prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Ik gebruik zelf een Ugreen nexode oplader met 4 usb poorten. Ding werkt perfect voor het gelijktijdig opladen van MacBook, iPad, iPhone en m’n Watch. Nooit meer meerdere adapters in m’n rugtas, echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopping schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:08:
Die van mij blijkt een Aukey te zijn zag ik net.
Weet niet meer precies welk type maar zoiets bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Apple zelf heeft ook een 2-1 usb-c overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
falconxp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:27:
[...]

Wel de 06 e-sim. Dit ging niet zo zeer over de sim maar over data vs telefoon (e-)sim.
Wat bedoelen jullie hiermee? Ik weet dat enkel e-sim wordt ondersteund, en dat is (eigenlijk) ook de vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjowhan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:58:
[...]

[...]

Wat bedoelen jullie hiermee? Ik weet dat enkel e-sim wordt ondersteund, en dat is (eigenlijk) ook de vraag..
Dat er geen fysieke sim in kan. Of het een “06” e-Sim of “data” e-Sim is maakt niet uit. Al zal de iPad uiteraard alleen de data van een “06” e-Sim kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Voor die meerprijs van een e-Sim de iPad gebruik ik wel een hotspot naar de iPhone, ik gebruik het daarvoor te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Jumpman schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:17:
Voor die meerprijs van een e-Sim de iPad gebruik ik wel een hotspot naar de iPhone, ik gebruik het daarvoor te weinig.
Ja, zo ga je bijna wel denken. Alleen het is wel lekker om standalone te kunnen werken zonder bij na te denken. Al is de hotspot-functie tegenwoordig wel erg goed, waarbij vroeger de iPhone snel leeg ging en erg warm werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:17:
Ja hier nog een en dan kan ik mooi wel de sim van de zaak gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Daar zit ik dus over te twijfelen. Ik merk dat ik onderweg gemakkelijk(er) de pad pak en niet hoef te "klooien" met de hotspot. Ik denk dat het vooral een gebruiksgemak is die het meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Ik zat al met enige verbazing naar die reclame te kijken…

https://nos.nl/artikel/25...rpletterende-ipad-reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Hoe denkt met over Apple care op (de nieuwe) Ipads? Normaal neem ik het niet want standaard 2 jaar garantie, maar kan voor valschade e.d. wellicht wat toevoegen, hoewel dat vaak weer door je inboedelverzekering gedekt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik zag het net voorbij komen op RTL-Z nieuws. Ik snap de ophef niet, niks mis mee. Apple laat zich ook weer piepelen, maarja dat is ook zo'n deug-bedrijf aan het worden.

De reacties zijn wel weer in contrast met hoe de mensheid tegenwoordig in het leven staat. Alles gaat te ver, is te hard, respectloos, niet goed voor het milieu etc. Allemaal snel op de teentjes getrapt en in de ziel geraakt haha. Mensen tegenwoordig |:(

En dan de reactie van Hugh Grant :F De vernietiging van de mens komt juist door dit soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wibblemoo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:40:
Hoe denkt met over Apple care op (de nieuwe) Ipads? Normaal neem ik het niet want standaard 2 jaar garantie, maar kan voor valschade e.d. wellicht wat toevoegen, hoewel dat vaak weer door je inboedelverzekering gedekt is.
Gewoon hetzelfde als altijd. Waarom zou je er nu dan anders over denken?

De vorige iPad kon je ook laten vallen en kan kapot, dat doet deze ook bij een val denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
Je kunt Apple Care nu ook per maand betalen en elk moment opzeggen. Heb ik met de iPhone ook gedaan. €8,99 voor 13 inch en 7,99 voor 11 inch.

https://www.apple.com/nl/support/products/ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Redondo1982 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Gewoon hetzelfde als altijd. Waarom zou je er nu dan anders over denken?

De vorige iPad kon je ook laten vallen en kan kapot, dat doet deze ook bij een val denk ik.
eens, vandaar de haakjes. Maar als je op het punt staat een nieuw product te kopen is dat weer een "Applecare Ja/Nee" - keuze moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wibblemoo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:12:
[...]

eens, vandaar de haakjes. Maar als je op het punt staat een nieuw product te kopen is dat weer een "Applecare Ja/Nee" - keuze moment.
Gewoon zelfde keus maken als vorige keer, tenzij je situatie is veranderd. Bijv. als je hem veel onderweg gebruikt in gevaarlijke situaties. Anders is het zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Alpha89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Je kunt Apple Care nu ook per maand betalen en elk moment opzeggen. Heb ik met de iPhone ook gedaan. €8,99 voor 13 inch en 7,99 voor 11 inch.

https://www.apple.com/nl/support/products/ipad/
Ja, kan je ook even doen. Dan zijn even de scherpe kantjes eraf voor de begin-periode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zat ook in de Keynote, fijne muziek eronder ook.
Ik vond het wel cool.

Marja internet moest er weer wat van vinden natuurlijk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gaat weer Apple care op, net zoals mijn iPhone.
Puur zodat ik er niet meer over na hoef te denken of overdreven zuinig hoef te doen.

Inboedelverzekering vind ik geen meerwaarde t.o.v AppleCare. In AppleCare zit Express Replacement en dat alleen is AppleCare al waard wat mij betreft.

(Ik neem de Amerikaanse Apple Care tegenwoordig, daar zit geen eigen risico op en is hier gewoon geldig 🤫)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
Net de Smart Folio cover binnen gekregen. Deze is nu op 3 standen rechtop te zetten; er zitten extra magneten in de achterkant. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Donstil schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Gaat weer Apple care op, net zoals mijn iPhone.
Puur zodat ik er niet meer over na hoef te denken of overdreven zuinig hoef te doen.

Inboedelverzekering vind ik geen meerwaarde t.o.v AppleCare. In AppleCare zit Express Replacement en dat alleen is AppleCare al waard wat mij betreft.

(Ik neem de Amerikaanse Apple Care tegenwoordig, daar zit geen eigen risico op en is hier gewoon geldig 🤫)
Volgens mij koop je regelmatig nieuwe Apple apparatuur met Applecare. Heb je al wel eens uitgerekend of het het ook waard was? D.w.z. had je met het totaal aan applecare uitgegeven bedrag al een apparaat zelf kunnen vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

lexuzu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Volgens mij koop je regelmatig nieuwe Apple apparatuur met Applecare.
Nee joh, ik zie Donstil voor het eerst in een Apple-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Volgens mij koop je regelmatig nieuwe Apple apparatuur met Applecare. Heb je al wel eens uitgerekend of het het ook waard was? D.w.z. had je met het totaal aan applecare uitgegeven bedrag al een apparaat zelf kunnen vervangen?
Vandaag komt er een nieuwe iPhone via Apple Care omdat de achterkant van mijn 15 Pro kapot is.

Mijn iPhone 14 Pro is van de tuintafel gevallen en vervangen. Mijn huidige m1 iPad Pro is eens vervangen onder Apple care omdat de kleine die had laten vervangen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus ja, Apple Care is het mij zeker waard! Apple Care is mijn hoesje en gemoedsrust.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 10-05-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 12:20
Antal72 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:52:
Net de Smart Folio cover binnen gekregen. Deze is nu op 3 standen rechtop te zetten; er zitten extra magneten in de achterkant. Nice!
Ik las al dat hij nu in extra standen te zetten was maar nergens kon ik vinden welke dan. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Nee joh, ik zie Donstil voor het eerst in een Apple-topic :P
Iemand moet dat vlot drijvende houden he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Vandaag komt er een nieuwe iPhone via Apple Care omdat de achterkant van mijn 15 Pro kapot is.

Mijn iPhone 14 Pro is van de tuintafel gevallen en vervangen. Mijn huidige m1 iPad Pro is eens vervangen onder Apple care omdat de kleine die had laten vervangen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus ja, Apple Care is het mij zeker waard! Apple Care is mijn hoesje en gemoedsrust.
Komt Apple care met extra onvoorzichtigheid ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Komt Apple care met extra onvoorzichtigheid ofzo? :p
Nee die had ik al van mijzelf :P

Ik heb een vervelende balans daarin, het product is niet duur genoeg om echt zuinig op te zijn maar het irriteert mij wel als er wat mee is. Vandaar.

Edit: Althans het scherm dan, scherm moet als nieuw zijn de rest van de behuizing mag van alles hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 10-05-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
colorsone schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Ik las al dat hij nu in extra standen te zetten was maar nergens kon ik vinden welke dan. Dank!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILTkG6g2xYoMG--R2fS_Ai7MNxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bf9EnbnhkLK8Idzio815QvYA.jpg?f=fotoalbum_large
Magneten lay-out is compleet anders dan de huidige Pro series, blijft niet plakken!

[ Voor 6% gewijzigd door ZiSE op 10-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:41
Antal72 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:52:
Waar heb je hem besteld? Ik zoek er waarschijnlijk ook nog 1
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste