Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:45
LordFather schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:47:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik zoek er waarschijnlijk ook nog 1
Apple, enige die nu al levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 08:26
[...]

Gewoon bij Apple. Jeansblauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 19:07
OLED in een iPad is precies wat ik wou zien in een iPad, en dan vooral HDR op een 11 inch scherm _/-\o_

Toch vind ik de prijzen enorm vergeleken met mijn vorige/huidige iPad:
- 9.7" iPad Pro 128GB Wi-Fi in 2016 = EUR 767.14 (waarschijnlijk met studentenkorting)
- 11" iPad Pro 256GB Wi-Fi in 2020 = EUR 790.21 (met studentenkorting)
- 11" iPad Pro 256GB Wi-Fi in 2024 = EUR 1099 (met studentenkorting)

Ik weet niet meer of ik studentenkorting kreeg voor mijn eerste iPad (staat niet op de bon) maar voor mijn tweede iPad heb ik wel studentenkorting gekregen (180 euro).

Als ik @PeepPeepPeep's advies opvolg dan heb ik in ieder geval weer 120 EUR korting maar het blijft alsnog 300 euro duurder dan vier jaar geleden (en dan komt daar nog een Pencil bij omdat de 2e generatie Pencil niet meer werkt met de nieuwe iPad) :X

Het is vooral dat de batterij van mijn huidige iPad echt hard achteruit gaat maar aan de andere kant gebruik ik hem vooral bankhangen, YouTube, lezen en heel sporadisch een serie kijken dus eigenlijk niet veel bijzonders :P
In mijn studententijd ook veel GoodNotes gebruikt maar nu heel af en toe tijdens werk. Volgende week ben ik in de VS dus misschien toch even naar een Apple Store om even te kijken of de iPad echt veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
ZiSE schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:02:
[...]

[Afbeelding]
Magneten lay-out is compleet anders dan de huidige Pro series, blijft niet plakken!
Natuurlijk nog niet geprobeerd met de iPad eraan vast, maar bij mij blijft het klein(ste) flapje op 3 verschillende hoogtes magnetisch aan de achterkant plakken. Stukje omhoog schuiven. Best handig gevonden.
En inderdaad een irritatie minder, nu kan ik m beter afstellen om te gaan Facetimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 22:26
Redondo1982 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Ik zag het net voorbij komen op RTL-Z nieuws. Ik snap de ophef niet, niks mis mee. Apple laat zich ook weer piepelen, maarja dat is ook zo'n deug-bedrijf aan het worden.

De reacties zijn wel weer in contrast met hoe de mensheid tegenwoordig in het leven staat. Alles gaat te ver, is te hard, respectloos, niet goed voor het milieu etc. Allemaal snel op de teentjes getrapt en in de ziel geraakt haha. Mensen tegenwoordig |:(

En dan de reactie van Hugh Grant :F De vernietiging van de mens komt juist door dit soort mensen.
Alles moet politiek correct zijn! Zet er een gekleurde transgender bij die met de Palestijnse vlag zwaait tik je alle boxjes af en is iedereen tevreden.

Leuke reclame verder, kom maar op met dat OLED scherm :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Smeldor op 10-05-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30
Smeldor schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Alles moet politiek correct zijn! Zet er een gekleurde transgender bij die met de Palestijnse vlag zwaait tik je alle boxjes af en is iedereen tevreden.

Leuke reclame verder, kom maar op met dat OLED scherm :9~
Nou inderdaad!

Ik vind de reclame ook gewoon erg mooi en goed gevonden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
[...]

Ik zou hem ook al binnen hebben gehad, maar helaas de DB lockers zaten vol. Vervolgens een uur met Apple en UPS aan de telefoon gehangen. Woensdag komt er nog een iPad natuurlijk. Apple moet echt kappen met UPS en z'n waardeloze chauffeurs(vinden mijn huis adres niet) en ophaalpunten (shabby zaakjes, ja meneer daar horen wij veel klachten over). Wordt billen knijpen voor woensdag.
(ja meneer u moet meteen bellen als u een tracking code heeft, dan kan ie naar een fysiek ophaalpunt)

Einde rant mode

Die folio's kon je meteen bestellen woensdag. Drie kleuren maar ("denim" ?? zwart en wit)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:01:
[...]

Ik zou hem ook al binnen hebben gehad, maar helaas de DB lockers zaten vol. Vervolgens een uur met Apple en UPS aan de telefoon gehangen. Woensdag komt er nog een iPad natuurlijk. Apple moet echt kappen met UPS en z'n waardeloze chauffeurs(vinden mijn huis adres niet) en ophaalpunten (shabby zaakjes, ja meneer daar horen wij veel klachten over). Wordt billen knijpen voor woensdag.
(ja meneer u moet meteen bellen als u een tracking code heeft, dan kan ie naar een fysiek ophaalpunt)

Einde rant mode

Die folio's kon je meteen bestellen woensdag. Drie kleuren maar ("denim" ?? zwart en wit)
Vaag, ik heb echt super goeie ervaringen met UPS al tientallen jaren. Ik heb zelfs het 06 nummer van mijn huidige bezorger, appt altijd even als ik niet thuis ben :)

Heb je een UPS my choice account? Want dan kan je daar in aangeven naar welk punt ze moeten bij niet thuis of wat ze überhaupt moeten doen bij niet thuis.

Edit: Helaas zit ik in een regio waar ik altijd DHL heb voor mijn Apple launch zendingen, DHL Express is verder wel prima altijd maar ze komen hier altijd erg laat.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 10-05-2024 20:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:36
Ik heb afgelopen jaren constant DHL Express gehad. Maar het hoesje voor de iPad wordt nu sinds lange tijd opeens met UPS verstuurd. Bestel ook vaker bij Dell. Die hebben altijd UPS. Gaat altijd goed. Zeker sinds ik een MyUps Account heb en ze iets nauwkeuriger zijn met hun tijden. Laatste keer zelfs een GPS tracker waar de chauffeur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Donstil schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Vaag, ik heb echt super goeie ervaringen met UPS al tientallen jaren. Ik heb zelfs het 06 nummer van mijn huidige bezorger, appt altijd even als ik niet thuis ben :)

Heb je een UPS my choice account? Want dan kan je daar in aangeven naar welk punt ze moeten bij niet thuis of wat ze überhaupt moeten doen bij niet thuis.

Edit: Helaas zit ik in een regio waar ik altijd DHL heb voor mijn Apple zendingen, DHL Express is verder wel prima altijd maar ze komen hier altijd erg laat.
Probleem is dat Apple iets verkeerd doet waardoor ie niet in MyChoice opduikt. Echter volgens Apple klopt alles. Ik heb ook MyChoice.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:31:
[...]

Probleem is dat Apple iets verkeerd doet waardoor ie niet in MyChoice opduikt. Echter volgens Apple klopt alles. Ik heb ook MyChoice.
Ooh dat is vreemd ja, dan gaat er bij Apple iets mis op het adres ofz.
Ik kreeg toevallig vandaag een UPS zending van Apple en kwam wel netjes in MyChoice (zoals altijd ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 21:59
loekf2 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:01:
[...]

Einde rant mode

Helemaal met je eens. Zal vandaag tussen 9-11 bezorgd worden. Kwam pas na 1 uur toen ik weg was.. Nu moet ik hem ruim 5 km verderop ophalen en dat kan alleen tussen 16:00-20:00 op werkdagen. Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xf4tbpYBgF80Zl-LZC0KI2nThOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoIEKHDr8SnJC6bg0nBBlRln.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb momenteel een iPad Pro 11” M1. Daarbij gebruik ik een Logitech Combo Touch en de Apple Pencil 2.

Ik wil al een tijdje heel graag naar de 12.9 (13) inch. Dus even gewacht op het event.
Toen het gedeelte van de nieuwe Air geweest was dacht ik: dat is ‘m! Daarna met veel interesse naar de pro gekeken maar die leek me toch wel erg duur.

Maar de nadelen van de air vindt ik toch wel:

- Geen 120 hz scherm en dat ben ik nu wel gewend
- Touch ID ipv Face-ID
- Apple Pencil 2 kan niet gebruikt worden (geldt ook voor de nieuwe Pro natuurlijk)

Ik neig dus eigenlijk nu meer naar de huidige Pro M2 13” dan naar de Air. Heb het even op een rijtje gezet en hier kom ik op uit. Prijzen M2 zijn van Amazon, die van de air en nieuwe Pro van apple.nl.

Air valt eigenlijk af, maar twijfel nu toch weer tussen de Pro m2 en de Pro M4.
Bedrag dat nog ‘verrekend’ moet worden is de verkoop van mijn huidige Pro M1 11” samen met de Logitech Combo Touch die ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:51:
[Afbeelding]

Ik heb momenteel een iPad Pro 11” M1. Daarbij gebruik ik een Logitech Combo Touch en de Apple Pencil 2.

Ik wil al een tijdje heel graag naar de 12.9 (13) inch. Dus even gewacht op het event.
Toen het gedeelte van de nieuwe Air geweest was dacht ik: dat is ‘m! Daarna met veel interesse naar de pro gekeken maar die leek me toch wel erg duur.

Maar de nadelen van de air vindt ik toch wel:

- Geen 120 hz scherm en dat ben ik nu wel gewend
- Touch ID ipv Face-ID
- Apple Pencil 2 kan niet gebruikt worden (geldt ook voor de nieuwe Pro natuurlijk)

Ik neig dus eigenlijk nu meer naar de huidige Pro M2 13” dan naar de Air. Heb het even op een rijtje gezet en hier kom ik op uit. Prijzen M2 zijn van Amazon, die van de air en nieuwe Pro van apple.nl.

Bedrag dat nog ‘verrekend’ moet worden is de verkoop van mijn huidige Pro M1 11” samen met de Logitech Combo Touch die ik nu gebruik.
Check ook eens de refurbished store van Apple. Vaak nieuw aanbod mocht je gewenste config er niet meteen tussen zitten. Loont zich om dagelijks even te checken: https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Alpha89 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:10:
[...]

Check ook eens de refurbished store van Apple. Vaak nieuw aanbod mocht je gewenste config er niet meteen tussen zitten. Loont zich om dagelijks even te checken: https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/ipad
Ik heb geen ervaring met refurbished. Is dat echt net zo goed als nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:29:
[...]

Ik heb geen ervaring met refurbished. Is dat echt net zo goed als nieuw?
Staat allemaal op de site. Nieuwe batterij, behuizing en garantie van 1 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:05
Als je bij Amazon gaat bestellen kun je via Scoupy cashback krijgen. Volgens mij 6% van het bedrag ex btw. Al eerder genoemd, misschien kun je het met onderwijskorting bestellen bij Apple. Scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slingert schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:48:
Als je bij Amazon gaat bestellen kun je via Scoupy cashback krijgen. Volgens mij 6% van het bedrag ex btw. Al eerder genoemd, misschien kun je het met onderwijskorting bestellen bij Apple. Scheelt nogal.
Dat kan sowieso, is op steekproef.
Dus bestellen > telefoon niet opnemen :+

Ik heb mijn iPad opnieuw besteld en zonder iets te horen ging die naar verzending wordt voorbereid.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 12-05-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Alpha89 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Staat allemaal op de site. Nieuwe batterij, behuizing en garantie van 1 jaar. :)
En met Refurbished zijn zaken als scherm altijd schadevrij / als nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:11:
En met Refurbished zijn zaken als scherm altijd schadevrij / als nieuw?
Ja, mits refurbished bij Apple dan, refurbished heb je ook bij derde partijen en daar moet je meestal heel ver vandaan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
lexuzu schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:53:
[...]

Ja de 10 core is in staat je portemonnee nog sneller leeg te trekken. Tenzij je iets met videobewerking doet en waarde hecht aan een paar seconden sneller renderen kan ik me niet voorstellen dat je er verder wat van merkt.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik denk dat dit waarschijnlijk de laatste ipad is die ik kan kopen. Dus, ik schat in dat ik er minstens 10 jaar mee moet doen, en dan denk ik dat vooral de 16Gb de gebruiksduur kan verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 22:27
Na jaren er geen te hebben gehad, ben ik ook weer 's in de markt voor een iPad en na de Keynote dacht ik meteen: dat moet dan maar een Pro worden.
Waarschijnlijk een 11'', ik denk dat die voor op de bank de beste keuze is. Het zal vooral een superdeluxe mediaconsumptieapparaat worden, dingen zoals multitasken zullen niet snel voorkomen en op de bank op schoot lijkt me de 11'' handzamer dan de 13''.

Ik ben van plan om eens geen case te kopen maar een screenprotector aan de voorkant en een Dbrand op de achterkant, waarschijnlijk een van leer. De zijkanten zullen dan dus niet beschermd zijn: wat is dan de beste keuze voor de kleur van de iPad? Is Spacezwart een coating op zilverkleurig aluminium waardoor je in het geval van 'n kras, het eerder ziet dan bij zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:51:

Houd ook in je achterhoofd dat WWDC over een maand is. Naar verwachting doen ze ook wat uit de doeken over hun AI-integraties. De kans is aanwezig dat ze dergelijke features koppelen aan de generatie van de CPU (Neural Engine), waarbij het nog de vraag is in hoeverre ze dat backwards compatible maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:49
CheopsChefren schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik denk dat dit waarschijnlijk de laatste ipad is die ik kan kopen. Dus, ik schat in dat ik er minstens 10 jaar mee moet doen, en dan denk ik dat vooral de 16Gb de gebruiksduur kan verlengen
Hoezo de laatste iPad die je kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Tom schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Houd ook in je achterhoofd dat WWDC over een maand is. Naar verwachting doen ze ook wat uit de doeken over hun AI-integraties. De kans is aanwezig dat ze dergelijke features koppelen aan de generatie van de CPU (Neural Engine), waarbij het nog de vraag is in hoeverre ze dat backwards compatible maken.
En daarmee bedoel je dat ook voor gebied AI de M4 de meer toekomstbestendige keuze is waarbij t de vraag is hoever die M2 nog betrokken wordt in toekomst-ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Maakt iemand zich nog zorgen over de batterijduur van de Pro M4 (11 of 13 inch) omdat deze zoveel dunner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:27:
[...]

En daarmee bedoel je dat ook voor gebied AI de M4 de meer toekomstbestendige keuze is waarbij t de vraag is hoever die M2 nog betrokken wordt in toekomst-ondersteuning?
Ja dat zou kunnen, tijdens de Keynote werd AI voor het eerst meerdere malen genoemd. Niemand weet nog of het exclusief voor M4 is, maar het zou mij niet verbazen. Op 10 juni weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:34
Ik heb momenteel een iPad Pro M1 12.9 en een MacBook Pro M3 Pro. Ik merk dat ik eerder de iPad pak voor op de bank e.d. dan dat ik de MacBook gebruik. Voor normale werkzaamheden pak ik mijn Desktop PC of de Mac Mini. Ik begin in november aan een master en daarvoor hoef ik geen specifieke software te draaien anders dan Office365. Zijn er mensen die hun MacBook hebben ingeruild voor een iPad Pro en hier hun dagelijkse werkzaamheden oid op doen? Ik zit er dan over na te denken om de MacBook gewoon weg te doen. iPad is ook meer portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 13:51
mprkooij schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:24:
Ik heb momenteel een iPad Pro M1 12.9 en een MacBook Pro M3 Pro. Ik merk dat ik eerder de iPad pak voor op de bank e.d. dan dat ik de MacBook gebruik. Voor normale werkzaamheden pak ik mijn Desktop PC of de Mac Mini. Ik begin in november aan een master en daarvoor hoef ik geen specifieke software te draaien anders dan Office365. Zijn er mensen die hun MacBook hebben ingeruild voor een iPad Pro en hier hun dagelijkse werkzaamheden oid op doen? Ik zit er dan over na te denken om de MacBook gewoon weg te doen. iPad is ook meer portable.
Hier ongeveer het zelfde. Ik heb nu een MacBook Air m1 maar gebruik die enkel docked. Ook heb ik nu een iPad mini 6 maar ondanks het fijne formaat is alles heel klein en werkt de ui ook niet lekker. Dus ik twijfel om voor de 11 inch of 13 inch iPad Pro te gaan om dan uiteindelijk de MacBook Air m1 in te ruilen voor een Mac mini.

Ik wacht de reviews nog even af vanwege het verbeterde gewicht. Zal de iPad voornamelijk voor media consumptie gebruiken (lezen, video’s, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Hoe is het volgende mogelijk:

De Logitech Combo Touch is via apple al mee te bestellen bij je iPad en wordt dan ook gewoon woensdag geleverd of kan ik morgen ophalen: KLIK

Maar als ik m via Logitech zelf bekijk staat er “binnenkort verkrijgbaar” KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:05
Ik gebruik voor mijn studie een MacBook Air. Office is niet zo uitgebreid op een IPad. Bronvermeldingen kun je bv niet toevoegen. Word is echt een uitgeklede versie op een ipad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:43:
Hoe is het volgende mogelijk:

De Logitech Combo Touch is via apple al mee te bestellen bij je iPad en wordt dan ook gewoon woensdag geleverd of kan ik morgen ophalen: KLIK

Maar als ik m via Logitech zelf bekijk staat er “binnenkort verkrijgbaar” KLIK
Slimme logistiek, zorg dat je voorraad hebt op de plek waar mensen nieuwe iPads gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:06:
Maakt iemand zich nog zorgen over de batterijduur van de Pro M4 (11 of 13 inch) omdat deze zoveel dunner is?
Ze quoten dezelfde accu duur. Accu kleiner en chip zuiniger lijkt tot zelfde accuduur te leiden als de huidige iPads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uniciteit schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:07:
Ik neig nu toch ook weer naar het 13" model. Ik heb de huidige 11" en 12.9" nog eens in de winkel bekeken.

In principe is 11" qua formaat ideaal, maar ik ga voor mijn gevoel dan toch al heel snel naar een iPhone++ - terwijl bij het 13" model juist schermvulling door de apps en multitasken veel beter tot z'n recht komt. Combineer dat met het veel lagere gewicht t.o.v. het vorige model en dan zou dat misschien nog best eens een prima optie kunnen zijn.
Inmiddels neig ik toch weer naar het 11" model. :X

Voor het kijken van 16:9 films (en zeker voor de echte bioscoop formats rond 21:9) komt het 11" model toch weer veel beter tot z'n recht. Daarnaast kun je nog de 'extra ruimte'-modus kiezen, waardoor je qua schermvulling vrijwel hetzelfde hebt als op het 12.9" model.

Lastig, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniciteit schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:57:
Voor het kijken van 16:9 films (en zeker voor de echte bioscoop formats rond 21:9) komt het 11" model toch weer veel beter tot z'n recht. Daarnaast kun je nog de 'extra ruimte'-modus kiezen, waardoor je qua schermvulling vrijwel hetzelfde hebt als op het 12.9" model.
Hoezo komen 16:9 films beter tot zijn recht op een 11” model?

De aspect ratio van de 11 en 13 is hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:06:
Ik niet, al had dat dunnere van mij niet gehoeven en had ik liever gezien dat ze die geslonken ruimte vol met accu gepropt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Zouden jullie een screenprotector op de 13” m4 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:01:
Zouden jullie een screenprotector op de 13” m4 doen?
Nee, iPads hebben hier nog nooit een kras op het glas gehad. Mijn m1 ziet er ook nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik heb even een persoonlijke vraag waarbij ik erg benieuwd ben naar jullie mening en waarom.

Ik twijfel tussen de iPad Pro M2 12.9” en de iPad Pro M4 13”.
Beide 256 Gb.

Verschil is zo’n 400 euro. Zouden jullie de 400 bijbetalen voor de M4 versie of toch voor de M2 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47

The Legend

*Plop*

Zitten hier toevallig nog Moshi Versacover gebruikers? Die heb ik op al mijn iPads gehad, wil geen andere meer :p Vreemde is alleen dat ze voor de 2024 modellen niet te vinden zijn terwijl Pipetto bv. al wel te bestellen zijn. Zou het kunnen dat Moshi ze pas later gaat aanbieden, na de daadwerkelijke release? Weet niet hoe dat bij de vorige modellen ging.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Hoezo komen 16:9 films beter tot zijn recht op een 11” model?

De aspect ratio van de 11 en 13 is hetzelfde toch?
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar: nee, dat zijn ze dus niet. :o

Ik heb de huidige iPad Pro's naast elkaar vergeleken in de winkel en het grotere model heeft een 'vierkanter' scherm dan het het 11" model. Bij films en TV series krijg je daardoor grotere zwarte balken. Het 11" model zit dichterbij 16:11 terwijl het 12.9" model dichterbij 16:12 zit. Klinkt niet als veel, maar het effect valt extra op omdat het 13" model ook groter is natuurlijk.

Blijf het lastig vinden welke van de twee formaten het wordt. Online lees je veel dat 13" in eerste instantie groot lijkt, maar heel snel went en dat je dan niet anders meer wilt. Tegelijkertijd lees je ook af en toe dat het toch te groot is én dat mensen het dan ook écht niets vinden.

Ik heb het huidige 12.9" model 2x bekeken en de eerste keer dacht ik: ja, logisch om voor het grote model te gaan. Werkt veel beter met multitasking. Veel betere schermvulling in bepaalde apps.

De tweede keer dacht ik juist het omgekeerde: toch best wel grote zwarte balken voor films en series. En die betere schermvulling? Open eens www.nu.nl of www.tweakers.net en je denkt: wat belachelijk groot, dat kan niet fijn zijn als je onderuit op de bank zit.

Zoals je merkt: ik ben er nog niet over uit :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik gebruik m’n 11” pro ook veel in een stoel of op de bank en heb ‘m dan op m’n schoot staan/liggen. De 11” is daarvoor de perfecte maat, 13” wordt dan eigenlijk te groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:10:
Ik heb even een persoonlijke vraag waarbij ik erg benieuwd ben naar jullie mening en waarom.

Beide 256 Gb.

Verschil is zo’n 400 euro. Zouden jullie de 400 bijbetalen voor de M4 versie of toch voor de M2 gaan?
Het is eigenlijk een heel persoonlijke keuze. Uiteindelijk is het een hoop geld. Ik denk dat de meeste die nu in dit topic zitten bovengemiddeld enthousiast zijn en zeggen: ga voor het nieuwe model.

Ikzelf vind bijv. het scherm veel beter, maar laten we niet doen alsof het scherm van het vorige model slecht is.

Hetzelfde geldt voor de chip: hebben we een M4 chip nodig? Nee, want die M2 kan echt nog (meer dan) prima alles bijbenen. Maar als Tweaker wil je toch het nieuwste en voorbereid zijn. Daarnaast kijk ik met een schuin oog naar het WWDC waarbij ik verwacht/hoop dat er AI features die beter tot z'n recht zullen komen op de M4 iPad.

De andere dingen, zoals landscape camera, nieuwe Magic Keyboard, dunner, lichter, etc. zijn natuurlijk ook mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniciteit schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:18:
[...]

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar: nee, dat zijn ze dus niet. :o

Ik heb de huidige iPad Pro's naast elkaar vergeleken in de winkel en het grotere model heeft een 'vierkanter' scherm dan het het 11" model. Bij films en TV series krijg je daardoor grotere zwarte balken. Het 11" model zit dichterbij 16:11 terwijl het 12.9" model dichterbij 16:12 zit. Klinkt niet als veel, maar het effect valt extra op omdat het 13" model ook groter is natuurlijk.

Blijf het lastig vinden welke van de twee formaten het wordt. Online lees je veel dat 13" in eerste instantie groot lijkt, maar heel snel went en dat je dan niet anders meer wilt. Tegelijkertijd lees je ook af en toe dat het toch te groot is én dat mensen het dan ook écht niets vinden.

Ik heb het huidige 12.9" model 2x bekeken en de eerste keer dacht ik: ja, logisch om voor het grote model te gaan. Werkt veel beter met multitasking. Veel betere schermvulling in bepaalde apps.

De tweede keer dacht ik juist het omgekeerde: toch best wel grote zwarte balken voor films en series. En die betere schermvulling? Open eens www.nu.nl of www.tweakers.net en je denkt: wat belachelijk groot, dat kan niet fijn zijn als je onderuit op de bank zit.

Zoals je merkt: ik ben er nog niet over uit :9
Ooh, vreemd. Wist wel dat de 12,9” 4:3 was maar had altijd aangenomen dat dit voor de 11 ook zou gelden. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het 11” model dan beter is voor films, je hebt met het 13” toch nog steeds meer “film” ondanks de balken dan met het 11” model?

Verder vind ik dat “vierkantere” scherm dus echt fantastisch, nu ben ik geen film kijker op dat ding maar voor al het andere vind ik het juist fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

The Legend schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:20:
Ik gebruik m’n 11” pro ook veel in een stoel of op de bank en heb ‘m dan op m’n schoot staan/liggen. De 11” is daarvoor de perfecte maat, 13” wordt dan eigenlijk te groot.
Dat denk ik ergens ook. Aan de andere kant: na een week ben je het waarschijnlijk gewend en zal een 11" model misschien weer klein aanvoelen.

Ik neem in m'n overweging nog mee dat het 13" model ook een stuk lichter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij persoonlijk is het 11” model echt te klein overigens. Puur om content op te consumeren zou nog wel gaan maar ik doe er zoveel meer mee dat ik echt een groter scherm nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide 256 Gb.

Absoluut, die €400,- plak je er later niet meer bij als je spijt krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Ooh, vreemd. Wist wel dat de 12,9” 4:3 was maar had altijd aangenomen dat dit voor de 11 ook zou gelden. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het 11” model dan beter is voor films, je hebt met het 13” toch nog steeds meer “film” ondanks de balken dan met het 11” model?

Verder vind ik dat “vierkantere” scherm dus echt fantastisch, nu ben ik geen film kijker op dat ding maar voor al het andere vind ik het juist fantastisch.
Ja, uiteindelijk heb je nog wel steeds meer 'film' natuurlijk! Voor alles behalve media komt het vierkantere scherm inderdaad wel beter tot z'n recht (van wat ik in de winkel heb gezien).

Hoe snel ben je gewend geraakt aan je huidige 12.9"? Gebruik je 'm alleen op een bureau of tafel, of ook bijvoorbeeld wel eens op de bank voor wat meer casual gebruik? En combineer je 'm ook met een Magic Keyboard? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uniciteit schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:31:
[...]

Ja, uiteindelijk heb je nog wel steeds meer 'film' natuurlijk! Voor alles behalve media komt het vierkantere scherm inderdaad wel beter tot z'n recht (van wat ik in de winkel heb gezien).

Hoe snel ben je gewend geraakt aan je huidige 12.9"? Gebruik je 'm alleen op een bureau of tafel, of ook bijvoorbeeld wel eens op de bank voor wat meer casual gebruik? En combineer je 'm ook met een Magic Keyboard? :9
Snel, ik heb al het 12,9” model toen deze nog een home knop had. Altijd prima gegaan.

Gebruik hem (M1 12,9 nu nog) op de bank/zittend, liggend, In bed zittend/liggend. Op kantoor, in het vliegtuig, overal eigenlijk. 90% van de tijd in een Magic Keyboard.

Ik doe er alles op, van content consumeren tot het bewerken van raw images. Van het beheren van Linux servers in de terminal tot het uitwerken van bezoek verslagen.

Het liefst had ik 14,5” gehad zoals de geruchten eerst bespraken maar helaas ging dat niet door.

Verder vind ik het een fantastisch apparaat en kan ik mij niet voorstellen dat dit met het 2024 model niet ook zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Snel, ik heb al het 12,9” model toen deze nog een home knop had. Altijd prima gegaan.

Gebruik hem (M1 12,9 nu nog) op de bank/zittend, liggend, In bed zittend/liggend. Op kantoor, in het vliegtuig, overal eigenlijk. 90% van de tijd in een Magic Keyboard.

Ik doe er alles op, van content consumeren tot het bewerken van raw images. Van het beheren van Linux servers in de terminal tot het uitwerken van bezoek verslagen.

Het liefst had ik 14,5” gehad zoals de geruchten eerst bespraken maar helaas ging dat niet door.

Verder vind ik het een fantastisch apparaat en kan ik mij niet voorstellen dat dit met het 2024 model niet ook zo gaat zijn.
Gebruik je hiernaast ook nog een MacBook? Of doe je voornamelijk alles op de iPad Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:56:
[...]

Gebruik je hiernaast ook nog een MacBook? Of doe je voornamelijk alles op de iPad Pro?
Ik heb een M2 Mac Mini aan de tv, dat is voornamelijk een download bak geworden (sonarr, Plex, enz). Mijn vrouw heeft wel een MBP mocht ik echt eens iets niet kunnen op de iPad Pro maar dat is het laatste jaar maar 1x voorgekomen.

Af en toe moet je wel door een hoepel om iets te bereiken wat op macOS heel normaal is maar dat heb ik inmiddels wel allemaal onder de knie en komt zelden voor.

Edit: Laatst heb ik een Analogue Pocket gekocht, daarvoor zijn tientallen tooltjes die de SD kaart gereed maken etc, dat soort dingen zijn er dan uiteraard niet voor iPadOS en dat is dan even onhandig maar verder zit ik wel goed. Dat is met macOS niet anders, daar kom ik ook wel eens een tooltje tegen wat er dan alleen voor Windows is.

Het downloaden van de Roms en deze op de SD plaatsen etc heb ik wel gewoon met de iPad gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 12-05-2024 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Thanks! Misschien geef ik het 13" wel gewoon een kans en anders kan ik 'm altijd binnen een paar weken retourneren. Maar goed, dat is liever iets wat ik voorkom :9

Als ik het zo lees heb je de iPad echt wel helemaal eigen gemaakt. In ieder geval meer dan wat 90% van de gebruikers doet. :) Puur uit interesse: wat zijn voor jou echt dé apps waardoor de iPad zo goed tot z'n recht komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uniciteit schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Thanks! Misschien geef ik het 13" wel gewoon een kans en anders kan ik 'm altijd binnen een paar weken retourneren. Maar goed, dat is liever iets wat ik voorkom :9

Als ik het zo lees heb je de iPad echt wel helemaal eigen gemaakt. In ieder geval meer dan wat 90% van de gebruikers doet. :) Puur uit interesse: wat zijn voor jou echt dé apps waardoor de iPad zo goed tot z'n recht komt?
Ja goeie vraag, het is de combinatie van gemak en de apps denk ik.

Sommige standaard apps zoals Mail en Safari vind ik inmiddels fijner op iPadOS dan op macOS. Ook vind ik het fullscreen idee van iPadOS fijner dan de Windows op macOS, ik ben met 1 ding tegelijk bezig. Dat kan op macOS uiteraard ook wel maar gaat op iPadOS wat natuurlijker.

Als losse app is voor mij Lightroom echt onmisbaar geworden, daar laad ik mijn Raw foto’s in en upload deze naar de Adobe cloud. On the road echt geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antal72
Ik had een 12,9 met Magic Keyboard. Geweldige machine, maar merkte in gebruik paar lastige dingen. Ik moest rekening houden welke tas ik meeneem. Bijvoorbeeld in een fototas paste hij vaak niet en vond het gewicht wel een dingetje. In bed lezen was ook lastig. Daarom paar maanden geleden verkocht en een mini gekocht. Daar heb ik nu een beetje spijt van, is toch té klein. Heb nu een 11 pro M4 besteld. Dat moet m zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:08
Hier hetzelfde. Heb de 11 inch in 2018 besteld.
Direct geruild voor de 12,9 inch en bij de M1 ook gekozen voor de 12,9 inch.
Maar de laatste tijd merkte ik steeds vaker dat het scherm onhandig was voor de dingen die ik er mee doe. Nu de knoop doorgehakt en voor een 11 inch gegaan. Met 5G dat laatste miste ik steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:07
De 11 of 13 discussie is een interessante. Denk dat 13 het meest een laptop ervaring benadert met de MKB. Terwijl 11 echt meer een tablet is, handzamer en net wat makkelijker mee te nemen. De vraag die misschien meespeelt bij aanschaf is, of je het wilt gebruiken als laptop vervanger of juist niet.

Ik ga zelf voor de 11 met 5g juist omwille van de handzaamheid en mobiliteit. Een laptop en desktop hen ik al. Heb nu een 12.9 en ik vind het persoonlijk toch te groot, al is de hoeveelheid scherm wel heel fijn natuurlijk. Wel interessant is dat de 13 dus een stuk dunner en lichter is, desondanks de 11 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
badbadpresident schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:25:
De 11 of 13 discussie is een interessante. Denk dat 13 het meest een laptop ervaring benadert met de MKB. Terwijl 11 echt meer een tablet is, handzamer en net wat makkelijker mee te nemen. De vraag die misschien meespeelt bij aanschaf is, of je het wilt gebruiken als laptop vervanger of juist niet.

Ik ga zelf voor de 11 met 5g juist omwille van de handzaamheid en mobiliteit. Een laptop en desktop hen ik al. Heb nu een 12.9 en ik vind het persoonlijk toch te groot, al is de hoeveelheid scherm wel heel fijn natuurlijk. Wel interessant is dat de 13 dus een stuk dunner en lichter is, desondanks de 11 voor mij.
Je zegt het helemaal goed. Ik heb een 12,9” en die zit 99% in de Magic Keyboard en dan is het de beste keus. Gebruik je hem veel in je handen dan is 11” de betere keus, al gaat me dat ook vervelen in mijn handen. Ik heb de 11” ook gehad in 2018. Nu 2021 12,9” met MKB.

De allerbeste keus zou zijn als Apple er nog een kleine iPad Pro bij maakt haha. Dus een iPad Mini met de specs van een Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Gaat hard. Bij apple zelf is de 13 inch pro al niet meer beschikbaar om op te halen (volgens de site) en is de verzending opgelopen naar 23-27 mei ipv komende woensdag. Zelfde geldt voor de Pencil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
mister9 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:04:
Gaat hard. Bij apple zelf is de 13 inch pro al niet meer beschikbaar om op te halen (volgens de site) en is de verzending opgelopen naar 23-27 mei ipv komende woensdag. Zelfde geldt voor de Pencil.
De base 11 is pas vanaf 6 juni beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:07
Ik heb rond 2020 mijn Macbook Pro aan de kant geschoven en een iPad pro 11 inch met toetsenbord en muis aangeschaft. Uiteindelijk ben ik nu toch weer terug naar een Macbook Air M2. Reden, de accuduur verschilt amper en ik kan er gewoon net wat meer mee. Voor de mediaconsumptie is de iPad top! Echter gebruik ik hem ook voor oa Sketchup en af en toe wat simpele Photoshop en illustrator zaken en daar kwam ik naar jaren proberen toch nooit helemaal lekker mee weg. Nu super tevreden met de Macbook weer.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je usecase. Beide zijn geweldige apparaten :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Ik heb de 13 inch versie met MKB gekocht. Ik wil nu geen extra beschermhoes en screenprotector aanschaffen maar het MKB er altijd laten aanzitten, ook bij gebruik op de bank etc. Zou er dan een sluipverbruik batterij zijn door het MKB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 10:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verbaas mij er wel een beetje over, zelfs zo'n 13-inch 1TB versie is al niet meer beschikbaar voor ophaal.
Maar het ook ook te maken hebben met tijd die ze nodig hebben om orders klaar te leggen.

Zo ver ik weet is de winkel voorraad altijd gescheiden van de webshop voorraad en bestaat de kans nog steeds dat je vanaf woensdag nog steeds kan binnenlopen om er 1 te kopen.

Ben zelf ook zo'n pannenkoek die geen pre-order heeft gedaan omdat ik nog twijfelde tussen de kleur en hoeveelheid opslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

Beide 256 Gb.

Nee, tenzij je echt de nieuwste wil hebben, omdat het de nieuwste is.

De M4 is (benchmarks) zo'n ~25% sneller. RAM is hetzelfde 8GB voor de 256GB/512GB versies. Kan zijn dat de M4 sneller is door ARMv9. Verhaal gaat dat de M4 ARMv9 is incl. SME (denk aan instructies voor matrix operaties).

Probleem is dat iPadOS nog steeds niet al die performance benut. Ik ga zelf wel upgraden, kom van een M1 iPad Pro.

Bij die M2 mis je wel OLED en het dunnere design natuurlijk.

Ikzelf geef niets om "neuro engines", NPUs en AI die dan lokaal zou draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Verbaas mij er wel een beetje over, zelfs zo'n 13-inch 1TB versie is al niet meer beschikbaar voor ophaal.
Maar het ook ook te maken hebben met tijd die ze nodig hebben om orders klaar te leggen.

Zo ver ik weet is de winkel voorraad altijd gescheiden van de webshop voorraad en bestaat de kans nog steeds dat je vanaf woensdag nog steeds kan binnenlopen om er 1 te kopen.

Ben zelf ook zo'n pannenkoek die geen pre-order heeft gedaan omdat ik nog twijfelde tussen de kleur en hoeveelheid opslag :+
Er zijn ook andere plekken waar je ze kunt bestellen natuurlijk. Denk aan Coolblue of MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
mister9 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Er zijn ook andere plekken waar je ze kunt bestellen natuurlijk. Denk aan Coolblue of MM.
Kans is dat ik geen pre-orders meer doe. Beetje klaar met UPS. Zeker geen ophaal lokatie vooraf meer invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Of de voorraad is klein ;)

Apple doet dat vaker met dit soort artikelen, beetje peilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
fwawer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:15:
Ik heb de 13 inch versie met MKB gekocht. Ik wil nu geen extra beschermhoes en screenprotector aanschaffen maar het MKB er altijd laten aanzitten, ook bij gebruik op de bank etc. Zou er dan een sluipverbruik batterij zijn door het MKB?
Niks om je zorgen over te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:08
Blijf toch wel een beetje moeite hebben met de prijs van het toetsenbord.. €329,-. Heb hem met de 12,9 inch versie veel gebruikt. Zelfde geldt voor de folio. Destijds ook aangeschaft om hem vervolgens nooit om de iPad te doen. Die gaat er dus sowieso niet komen.

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnMartijn op 13-05-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist niet hard. Normaal is dat uren na de release al niet meer mogelijk, nu was levering aanstaande woensdag tot gisteren nog mogelijk en begint nu pas op te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
loekf2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Kans is dat ik geen pre-orders meer doe. Beetje klaar met UPS. Zeker geen ophaal lokatie vooraf meer invullen.
Ik ga m woensdag ophalen bij een MM denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16

epo

Hier is nog een score van bijna 4k single-core en dat voor een iPad! https://browser.geekbench.com/v6/cpu/6063686

Dat gaat leuk worden met hopelijk de M4 Max en Ultra volgende maand voor de Studio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Nou ik neem mijn positieve woorden over UPS alvast terug. Vandaag zou de Smart Folio komen van Apple… Kreeg net: afgeleverd in brievenbus… nou nergens te bekennen dus. Meteen naar buiten om te kijken of ik nog ergens een busje zie… helaas… Naar de buren geweest. Ook niks afgeleverd.

Wilde UPS bellen want ja die kunnen misschien de chauffeur ffe bellen. Maar nee, dat mag niet, je moet de verzender bellen. Dus net Apple gebeld. Hadden geen zin in lastige onderzoeken met UPS dus sturen meteen een nieuwe… Ben benieuwd wat woensdag met de iPad gebeurt……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:18:
Zitten hier toevallig nog Moshi Versacover gebruikers? Die heb ik op al mijn iPads gehad, wil geen andere meer :p Vreemde is alleen dat ze voor de 2024 modellen niet te vinden zijn terwijl Pipetto bv. al wel te bestellen zijn. Zou het kunnen dat Moshi ze pas later gaat aanbieden, na de daadwerkelijke release? Weet niet hoe dat bij de vorige modellen ging.
Voor mogelijk geïnteresseerden: heb met Moshi gemaild, zij verwachten de Versacover in juli op de markt in de US uit te brengen. In Europa vermoedelijk augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
MartijnMartijn schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:08:
Blijf toch wel een beetje moeite hebben met de prijs van het toetsenbord.. €329,-. Heb hem met de 12,9 inch versie veel gebruikt. Zelfde geldt voor de folio. Destijds ook aangeschaft om hem vervolgens nooit om de iPad te doen. Die gaat er dus sowieso niet komen.
Folio moet je een alternatief van kopen op Amazon. Doe ik ook altijd. Nauwelijks verschil, sterker nog…vaak beter en dat voor een tientje of twee.

Ik wissel hem af met het MKB. Ligt beetje aan de situatie waar ik in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha89 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:32:
Nou ik neem mijn positieve woorden over UPS alvast terug. Vandaag zou de Smart Folio komen van Apple… Kreeg net: afgeleverd in brievenbus… nou nergens te bekennen dus. Meteen naar buiten om te kijken of ik nog ergens een busje zie… helaas… Naar de buren geweest. Ook niks afgeleverd.

Wilde UPS bellen want ja die kunnen misschien de chauffeur ffe bellen. Maar nee, dat mag niet, je moet de verzender bellen. Dus net Apple gebeld. Hadden geen zin in lastige onderzoeken met UPS dus sturen meteen een nieuwe… Ben benieuwd wat woensdag met de iPad gebeurt……
Ja klopt, je bent klant van Apple niet van UPS. Vandaar dat je contact op moet nemen met Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Wanneer komen de reviews/unboxings? Zal dat vandaag 15:00 zijn of morgen 15:00? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De Logitech Smart Folio kan momenteel alleen nog via apple besteld worden?
Twijfel nog een beetje tussen de Magic Keyboard en de Smart Folio. Voordeel van de Smart Folio is dan wel dat hij wat meer bescherming biedt. Voor het prijsverschil maakt het ook niet echt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-03 13:04
mprkooij schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:15:
Wanneer komen de reviews/unboxings? Zal dat vandaag 15:00 zijn of morgen 15:00? :9
Wat later dan normaal volgens Joe Rossignol (MacRumors), 23:00 uur onze tijd:

https://x.com/rsgnl/statu...&t=MjlYqExuV2E4kXQKZQcLEg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
mprkooij schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:15:
Morgen Blijkbaar :P .

Net stond de meneer van UPS aan de deur. Had dus het pakketje in het verkeerde dorp in de bus geduwd bij een straatnaam die er op leek. Euhm jah... Niemand thuis daar. Dus hij ging straks nog een keer kijken.

Apple weer gebeld en de situatie doorgegeven. Ik gaf aan beter even te wachten met de vervangende hoes. Dat waren ze niet met mij eens. Ze wisten a) niet of het überhaupt wel lukt om de hoes te vinden en b) de service die ik nu ervoer voldeed niet aan de verwachtingen van Apple.

Dus de nieuwe hoes wordt sowieso verstuurd en mocht de andere nog opduiken dan mag ik ze beide houden. Damn dat is wel klantenservice zeg...

Wel ook chapeau aan de UPS meneer dat ie de ballen heeft aan te bellen en door te geven dat ie een fout heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-06 14:22
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:36:
Kleur maakt niet uit want er zit toch een hoes omheen. Opslag zo groot mogelijk nemen, je kunt het vergelijken met jouw huidige tablet, heb je nu een 128GB dan zou je nu idealiter voor 256GB of 512GB moeten gaan. Of nog groter als jouw budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

silent785 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:12:
[...]

Kleur maakt niet uit want er zit toch een hoes omheen. Opslag zo groot mogelijk nemen, je kunt het vergelijken met jouw huidige tablet, heb je nu een 128GB dan zou je nu idealiter voor 256GB of 512GB moeten gaan. Of nog groter als jouw budget dat toelaat.
Ik heb nu een iPad Air 2019 met 64GB. Ik wil graag video's bewerken van mijn Sony camera, dus heb mijn zin gezet op 512GB.
Mijn oude iPad wilt niet eens SD-kaartjes lezen :+

Kan het dus niet echt vergelijken met de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Redondo1982 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Folio moet je een alternatief van kopen op Amazon. Doe ik ook altijd. Nauwelijks verschil, sterker nog…vaak beter en dat voor een tientje of twee.

Ik wissel hem af met het MKB. Ligt beetje aan de situatie waar ik in zit.
Inderdaad. Meermaals een 'Smart Folio' alternatief van, ik geloof JETech, gehaald voor 1-2 tientjes en dat werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
Heb de Otterbox Statement gehaald en die had ik vrijdag al ontvangen, ziet er goed en stevig uit. Was 1 van de weinigen met valbescherming en verwijderbare front cover.

Is de iPad bij iemand al verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
silent785 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:41:
Heb de Otterbox Statement gehaald en die had ik vrijdag al ontvangen, ziet er goed en stevig uit. Was 1 van de weinigen met valbescherming en verwijderbare front cover.

Is de iPad bij iemand al verzonden?
Nee, maar ik ga m bewust zelf ophalen komende woensdag. Ik wil me niet doodergeren omdat de PostNL weer een keer niet langskomt en zegt "oeps, het wordt een ander moment...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:49
Heb een 10.5 ooit net gekocht voor de 11”’kwam. Nu aan vervanging toe. Dus logische opvolger is de nieuwe 11” of toch het uitgaande model doen? Dingen zijn wel echt prijzig geworden. En de air is toch allemaal net iets minder voor me gevoel. Jullie advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
mister9 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Nee, maar ik ga m bewust zelf ophalen komende woensdag. Ik wil me niet doodergeren omdat de PostNL weer een keer niet langskomt en zegt "oeps, het wordt een ander moment...".
PostNL? Hier in Belgie is het via DHL en daar heb ik eigenlijk geen problemen mee gehad (heb in het verleden ook een Macbook Pro besteld en die was hier ook gewoon op tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Viel me wel op dat het hoesje uit Tsjechië kwam met UPS en onder water al de nodige dagen onderweg was.

Zou me niks verbazen als de iPads ook al lekker on the road zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:12
Kan je met nano textures ook buiten in de zon werken? Wss niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Voor de US AppleCare shoppers:
Here is how much AppleCare+ costs for the new iPads:

13-inch iPad Pro: $169 or $8.49 per month
11-inch iPad Pro: $149 or $7.49 per month
13-inch iPad Air: $99 or $4.99 per month
11-inch iPad Air: $79 or $3.99 per month
https://www.macrumors.com...racked-screen-repair-fee/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Interessant detail: het vervangen van de batterij van de nieuwe iPads is echt een flinke duit duurder geworden. 225 euro maar liefst! (205 voor de 11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh dat valt mee en geen eigenrisico. Daar doe ik het persoonlijk altijd voor.

Edit: Ooh dat lijkt alleen voor de iPhone te gelden:
According to the AppleCare website (via MacRumors) it will cost just $29 to repair a broken screen for the M2 iPad Air and M4 iPad Pro. This includes both the 11-inch and 13-inch screen sizes. In past years, Apple charged $99 to replace an iPad Air or iPad Pro screen with AppleCare+. Without AppleCare+, you’re looking at prices between $449 and $999 for repairs.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 13-05-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:36:
Interessant detail: het vervangen van de batterij van de nieuwe iPads is echt een flinke duit duurder geworden. 225 euro maar liefst! (205 voor de 11).
€225,- duurder, of totaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:12:
[...]

€225,- duurder, of totaal?
Totaal. Was 135 euro. Want Apple geeft om duurzaamheid

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 13-05-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Waarom is de MKB toch redelijk populair? 1 van de grootste nadelen vind ik je iPad totaal niet beschermd is zodra je m van de MKB afhaalt.

Ik ben zelf erg fan van de Logitech Combo Touch omdat de iPad zelf beschermt blijft ook als je t toetsenbord eraf haalt. Maar ik begrijp natuurlijk dat het persoonlijk is voor iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap die Logitech variant dan weer totaal niet. De manier hoe de iPad staat voelt heel erg 2012 en lijkt mij bovenal totaal niet stevig op alles wat geen vlakke ondergrond is.

De iPad met Magic Keyboard klap ik bijvoorbeeld in een enkele handeling dicht maar kan ik ook op schoot gebruiken.

Alle waarde naar zijn geld natuurlijk maar ik zie de Logitech varianten totaal niet als meerwaarde.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 13-05-2024 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Daar zijn ze:

Goed om te zien dat iPhonedo tegenwoordig ook bij de pers exemplaren zit.

[ Voor 93% gewijzigd door Donstil op 13-05-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:12
Ik vraag mij echt af of je met nano scherm vol in de zon kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
TweakerVincent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:03:
Wat zou sowieso het voordeel moeten zijn van dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
TweakerVincent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:03:
Nog steeds of alweer :)

Dave2D met aantal benchmarks er in, ook voor accu.

[ Voor 26% gewijzigd door ZiSE op 13-05-2024 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
mister9 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:53:
Waarom is de MKB toch redelijk populair? 1 van de grootste nadelen vind ik je iPad totaal niet beschermd is zodra je m van de MKB afhaalt.

Ik ben zelf erg fan van de Logitech Combo Touch omdat de iPad zelf beschermt blijft ook als je t toetsenbord eraf haalt. Maar ik begrijp natuurlijk dat het persoonlijk is voor iedereen.
Omdat het super makkelijk werkt en er ook gewoon het beste uitziet. Bovendien origineel Apple en dat is ook wat waard.

Ik zou niet zonder MKB meer kunnen. Al het andere is gelijk echt stukken minder qua gebruik en looks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste