Waarom heb je je Air verkocht? Omdat je dacht dat de iPad Pro een volwaardige vervanger zou zijn voor je laptop? Dat is het simpelweg niet. Een iPad blijft nog steeds een tablet (die steeds meer kan). Voor veel mensen voldoende voor dagelijkse activiteiten, maar zeker niet voor iedereen.Quakie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:18:
Zoals mijn MBA verkocht (met dik verlies).. Ik zal het nu moeten doen met mijn iPad Pro…
Ik zal wel een bom af laten gaan, maar waarschijnlijk zijn mijn ogen echt zodanig slecht, want
1) ik zie pro motion niet op mijn iPhone maar ook niet op mijn iPad Pro.
2) Alleen als ik HDR filmpjes op youtube zoek vind ik de iPad Pro scherm echt eruit springen. Rest vind ik het verschil tussen de MacBook Air 15 inch en iPad Pro oled wel mee vallen.. Tuurlijk als je het naast elkaar zet zie je dat lichte delen van een film of zo lichter gaat. Echt heel extreem is het niet.. Uiteraard komt dit ook door waar ik vanaf kijk nl Netflix HD, Prime app (is ook geen 4K), etc.
Ik ga dus grote wel missen van mijn Air en het feit dat ik gewoon wat makkelijker data kan beheren via Finder tov Files. Bizar wat ik allemaal moet ondernemen om een backup te maken van mijn foto’s en deze te hernoemen zodat het wat voor mij zegt.
Wie van jullie ervaart ook een snelle "Battery drain" op de iPad Pro M4 11''?
Ik heb een vrij nieuwe iPad (aangeschaft in november, slechts 9 accu cycles) en ik merk dat de batterij 's nachts in standby-modus van 80% naar 52% gaat. Dat vind ik behoorlijk veel voor stand-by gebruik. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals het uitschakelen van locatie-voorzieningen, het uitschakelen van achtergrondverversing en zelfs het deactiveren van "Zoek mijn" en "vliegetuigmodus aan", maar helaas zonder verbetering.
In de batterij-instellingen zie ik ook geen apps die 's nachts op de achtergrond draaien. De iPad voelt verder niet warm aan. Er staat iPadOS 18.2 op en kan helaas niet uitsluiten of het met OS17.x wel beter is.
Is dit normaal, of is er misschien iets mis met mijn iPad?
Ik heb een vrij nieuwe iPad (aangeschaft in november, slechts 9 accu cycles) en ik merk dat de batterij 's nachts in standby-modus van 80% naar 52% gaat. Dat vind ik behoorlijk veel voor stand-by gebruik. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals het uitschakelen van locatie-voorzieningen, het uitschakelen van achtergrondverversing en zelfs het deactiveren van "Zoek mijn" en "vliegetuigmodus aan", maar helaas zonder verbetering.
In de batterij-instellingen zie ik ook geen apps die 's nachts op de achtergrond draaien. De iPad voelt verder niet warm aan. Er staat iPadOS 18.2 op en kan helaas niet uitsluiten of het met OS17.x wel beter is.
[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 02-01-2025 21:52 ]
Volgens mij heeft iedereen wel wat drain in de nacht. Van 80 naar 52% is echter wel fors.Kakaroto schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:51:
Wie van jullie ervaart ook een snelle "Battery drain" op de iPad Pro M4 11''?
Ik had bij mijn nieuwe Pro M4 11” een procentje of 8-10 per nacht en dan stond “Zoek miin” altijd als 100% gebruiker. Bij nader inzien kan dat wellicht ook komen omdat dat het enige process is dat actief is?
Moet zeggen dat het ondertussen gestabiliseerd lijkt en er ‘s nachts niet zo veel meer vanaf gaat.
Ik had/heb hetzelfde.. Eens in de zoveel dagen heb ik ook een aardige drain en dan is het meestal Find My.
Eerste paar dagen/weken erger dan nu. Dit is ook weer na een update… of wijziging op je account.. Ik heb bijv nu een pencil pro. En dag nadat deze toegevoegd was aan Find my had ik ook weer een aardige hap uit mijn batterij over de nacht heen.
Ik ben gestopt met kijken… ik laad tot 80% op. Ik kan hem heel de dag gebruiken.. en accepteer dat ik hem zowat dagelijks moet laden…
Eerste paar dagen/weken erger dan nu. Dit is ook weer na een update… of wijziging op je account.. Ik heb bijv nu een pencil pro. En dag nadat deze toegevoegd was aan Find my had ik ook weer een aardige hap uit mijn batterij over de nacht heen.
Ik ben gestopt met kijken… ik laad tot 80% op. Ik kan hem heel de dag gebruiken.. en accepteer dat ik hem zowat dagelijks moet laden…
Ik teken nergens meer voor
Grote kans dat dit met updates ook nog wel wat beter gaat worden. Ik had laatst ook een keer een dergelijke drain op mijn iPad Air 3.
Tja, ik val in hobby kamp. Ik vind het allemaal (te) mooi spul. Zag een kans om iPad Pro over te nemen die ik normaal van zijn leven niet zou kopen wegens zijn aanschafprijs. Daarna kwam het besef dat het toch wel zonde is om 2 van zulke dure apparaten te hebben.. Ik had er inmiddels vrede mee om Air te houden._AN schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:34:
[...]
Waarom heb je je Air verkocht? Omdat je dacht dat de iPad Pro een volwaardige vervanger zou zijn voor je laptop? Dat is het simpelweg niet. Een iPad blijft nog steeds een tablet (die steeds meer kan). Voor veel mensen voldoende voor dagelijkse activiteiten, maar zeker niet voor iedereen.
Ik val denk ik wel in die categorie hoor. In de twee maanden tijd heb ik hem 3 x gepakt om domweg backup te maken van mijn iCloud foto’s en fotos / filmpjes te hernoemen ipv via een shortcut die bestanden half hernoemt en kopieert. I
Het is dat ik ruimte heb maar het is achterlijk dat het origineel in photos staat, die ik dan moet exporteren. Dan wordt het gekopieerd om in bulk te hernoemen en vervolgens kopieer ik dat weer om zeker te zijn dat alles gekopieerd wordt omdat er geen progressie balk is. Dat is dus 4x dezelfde foto/video.
En bij honderden fotos gaat het best vaak fout als je het zo niet aanpakt.
Maar goed… ga het nu zien.. heb nog wel oude mac.. dus als ik echt gek word pak ik die wel.. Dit is ook enige hoor. En mocht het echt kriebelen…. Neem ik weer een air met 16GB dit keer, maar ergens denk ik dat 16GB nieuwe 8GB is met AI.. en dat je beste 24GB kan hebben, maar goed.. dat is dan voor de toekomstige Mx model.
[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 02-01-2025 22:54 ]
Ik heb soms met mijn ipad 2024 dat ik met safari opeens weer moet inloggen bij diverse sites. Google/tweakers oa. Hoe komt dit? Alsof cookies oid weggegooid worden, iemand iets soortgelijks?
Maak je gebruik van iCloud Private Relay? Ik heb bij Google wel eens last van captcha’s omdat Google denkt dat ik een bot ben. Waarschijnlijk door het gedeelde IP-adres.TweakerVincent schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:55:
Ik heb soms met mijn ipad 2024 dat ik met safari opeens weer moet inloggen bij diverse sites. Google/tweakers oa. Hoe komt dit? Alsof cookies oid weggegooid worden, iemand iets soortgelijks?
Indien je het gebruikt, test dan eens zonder die relay.
Have you tried turning it off and on again?
Nee die staat uit.Gr4mpyC3t schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:27:
[...]
Maak je gebruik van iCloud Private Relay? Ik heb bij Google wel eens last van captcha’s omdat Google denkt dat ik een bot ben. Waarschijnlijk door het gedeelde IP-adres.
Indien je het gebruikt, test dan eens zonder die relay.
Het zou ook door andere antitrackingfuncties kunnen komen.
Hoe is de battery drain bij jullie na de laatste update?
Daarvoor was het 4 a 5% per nacht er af. Nu na de laatste update en een reboot met volle lading 81%, volgende ochtend nog steeds 81%
Daarvoor was het 4 a 5% per nacht er af. Nu na de laatste update en een reboot met volle lading 81%, volgende ochtend nog steeds 81%
Hier nog steeds 5% in de nacht er af. Ik heb wel AdGuard geïnstalleerd staan en die zal wel een paar keer refreshen. Staat nu samen met find my in lijst van batterij per uur.
Volgens mij is het weer bijgetrokken en toch weer 5% per nacht er af.
Goedenavond. Ik heb recent een Magic Keyboard gekocht. Nu valt het mij op dat zowel in standby als tijdens gebruik, de batterij snel leegloopt. Hebben meer mensen hier last van? Sinds gisteren de normale smart folio geïnstalleerd, na 24 uur slechts 1% drain.
Ik zie het zelf ook niet direct terug.. Ik zag het wel bij Reddit voorkomen dus je bent niet enige.
Heb sinds een week de IPad Pro en Magic Keyboard en geen last van battery drain
Mmm oke bijzonder dat ik het wel heb. Misschien doe ik een factory reset om te zien of dat helpt
Batterij eens helemaal leeg laten lopen en dan een paar uurtjes aan de kabel
Shit happens yk
Ligt het aan de tijd van het jaar, of zijn iPads echt heel lastig te verkopen momenteel? Probeer al een tijd één van mijn iPads te verpatsen (er liggen hier nu twee), maar ze liggen al weken in huis. En duur ben ik echt niet.
Is de markt op dit moment niet extreem verzadigd? Zolang er nog een versie van iPadOS op zit dat netjes door Apple onderhouden wordt is de noodzaak er niet echt?WouterL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:09:
Ligt het aan de tijd van het jaar, of zijn iPads echt heel lastig te verkopen momenteel? Probeer al een tijd één van mijn iPads te verpatsen (er liggen hier nu twee), maar ze liggen al weken in huis. En duur ben ik echt niet.
Ik heb een paar maandjes terug een 2020 iPad Pro (voor een erg goede prijs) verkocht en heb dat niet zo ervaren. Ik kreeg redelijk wat reacties, niet minder dan bij vorige iPads.WouterL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:09:
Ik ga binnenkort de basis iPad van mijn moeder verkopen, eens kijken hoe dat loopt dan.
Ik heb dit ook, heb mijn 2 maanden oude iPad Pro M4 11” te koop staan (was net te laat met retourneren naar AMAC, maar is geen apparaat voor mij), krijg amper reacties of biedingen van 250€ voor een 2 maanden oude iPad…WouterL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:09:

Kennelijk niet de enige die behoorlijke battery drain ervaar op z’n m4 pro.
Ik had hiervoor een air 2022 en die ging altijd wel een paar dagen mee( zelfde gebruik) nu moet ik echt om de dag opladen.
Had ook nog even een 13” pro m4 maar die ging ook snel leeg.
Ik had hiervoor een air 2022 en die ging altijd wel een paar dagen mee( zelfde gebruik) nu moet ik echt om de dag opladen.
Had ook nog even een 13” pro m4 maar die ging ook snel leeg.
PSN ID Binloading_nl
Sinds eind december ben ik eigenaar van de 13 inch iPad Pro M4 in Space Gray. Echter ontstaan er allemaal diepe krassen in de behuizing op de plek waar de Pencil Pro magnetisch vastklikt.
Vuil is echt geen factor, de bezuinig is brandschoon en de Pencil ook, toch blijft het verder krassen. Dat dit nu al gebeurt terwijl ik de Pencil echt nauwelijks gebruik vind ik eerlijk gezegd niet acceptabel.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Vuil is echt geen factor, de bezuinig is brandschoon en de Pencil ook, toch blijft het verder krassen. Dat dit nu al gebeurt terwijl ik de Pencil echt nauwelijks gebruik vind ik eerlijk gezegd niet acceptabel.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
@fendt ik heb het niet, nu moet ik wel zeggen dat pencil pro er alleen maar hangt om te laden…
Ik heb sinds afgelopen weekend het gevoel dat de spatiebalk van de MagicKeyboard van mijn Pro (gelijktijdig gekocht) niet meer zo lekker "tikt" zoals de rest van de toetsen op het keyboard.
Ik heb een AppleCare+ afgesloten toen ik de ipad ging configureren (de amerikaanse versie voor $7,99/mnd).
Nu heb ik totaal geen ervaring met de aftersales van Apple, en heb al gekeken hoe en wat, maar ik kom er niet uit. Ik verdenk dat de AppleCare+ deze niet dekt (tenminste, het lijkt hierop als ik de garantie check), dus dat ik naar een apple store zou moeten...
Zou iemand mij kunnen adviseren wat ik moet doen?
Ik heb een AppleCare+ afgesloten toen ik de ipad ging configureren (de amerikaanse versie voor $7,99/mnd).
Nu heb ik totaal geen ervaring met de aftersales van Apple, en heb al gekeken hoe en wat, maar ik kom er niet uit. Ik verdenk dat de AppleCare+ deze niet dekt (tenminste, het lijkt hierop als ik de garantie check), dus dat ik naar een apple store zou moeten...
http://specs.tweak.to/5253
Contact opnemen met Apple Support?Sjowhan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Ik heb sinds afgelopen weekend het gevoel dat de spatiebalk van de MagicKeyboard van mijn Pro (gelijktijdig gekocht) niet meer zo lekker "tikt" zoals de rest van de toetsen op het keyboard.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Zodra je het toetsenbord een tijdje gebruikt "koppelt" deze automatisch aan je iPad en bijbehoren AC+. Je kunt gewoon een chat starten via Apple support en dit aangeven, dan zal die gewoon vervangen worden. Of dit onder garantie of verzekering valt zal Apple moeten beoordelen.Sjowhan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Ik heb bovenstaande ooit op Reddit gelezen en zelf ondervonden dat het klopt, het Magic Keyboard was bij mij ook gedekt bij een ongelukje met een kop koffie.
Naast het feit dat je dit mogelijk met Apple Care hebt gedekt, valt het natuurlijk ook onder een stukje garantie. Je mag van dat Apple product verwachten dat het binnen de tijd dat het uitkwam tot nu, niet dit soort mankementen zou vertonen.Sjowhan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Pak een post it en veeg even met de plaklaag onder de randen van je spatiebalk, zowel boven als onder, en kijk dan eerst eens of je spatiebalk niet gewoon een kruimeltje van je koekje o.i.d. eronder heeft, kan zomaar wat moeite schelen.Sjowhan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Erg irritant weer. Na updaten van de ipad verlies ik alle inlog cookies etc. Moet op alle sites opnieuw inloggen, bij eerdere updates ook al.
Iemand een fix?
Iemand een fix?
Beproefde methode hier in huis (met behoorlijk wat Apple toetsenborden): borsteltje op stofzuiger zetten en je toetsenbord zo even voorzichtig stofzuigen, eventueel op lager vermogen. Beetje met beleid doen, maar zo heb je de meeste kans dat je stofjes, kruimels en dat soort dingen weg krijgt.Sjowhan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
(Als alternatief kun je ook nog met een blaasbalgje werken…da's net wat subtieler…)
Beste methode is gewoon niet vreten bij je toetsenbord, zo doe ik het altijd. Blijft alles veel schoner. Voorkomen is beter dan genezen. Heb je daar nu wat aan? Nee, maar voor in de toekomst wel.
Wil je reinigen? Heel simpel:
Druk je spatiebalk in en ga er met een blazertjes langs en/of een stofzuiger met borsteltje.
Wil je reinigen? Heel simpel:
Druk je spatiebalk in en ga er met een blazertjes langs en/of een stofzuiger met borsteltje.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik zit ook in een zelfde dilemma, zal ik een Magic Keyboard bij m’n iPad of toch gaan voor een MacBook, ik vraag me eigenlijk af wat jou de doorslag heeft gegeven, watje uiteindelijk hebt gehouden.Pufster schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:47:
Was overkill, maar ik heb zonet een MacBook Pro 16" en iPad Pro M4 gekocht.
Had mijn iPad Pro geretourneerd een goede week terug na een zeer teleurstellende WWDC, maar moet zeggen, ik mis het toch zo een iPad. Maar mijn Macbook ook, die ik enkele maanden terug verkocht.
Ben van plan om beide uitgebreid te gebruiken en 1 na 2 weken te retourneren, want ik ga geen 5500 euro uitgeven aan dit (het is een 1TB iPad).
Voor mijn workflow kan ik perfect uit te voeten met een iPad: browsen, email, streamen, light foto/video editing, maar ik vind MacOS heel prettig om mee te werken. En was spoiled van me vorige MacBook Pro, dus daarom geen Air gekocht.
Mijn magic keyboard 2024, heeft opeens een luchtbel aan de onderkant. Andere hier ook last van?
Mijn iPad doet iets raars. Als ik scroll, en vooral wanneer de achtergrond donker is, dat maakt de iPad zelf een statisch geluid. Zodra ik stop met scrollen is het gelijk stil. Het geluid is niet heel hard, maar in een stille ruimte is het wel hoorbaar. Ik had eerst geen idee waar het geluid vandaan kwam. Het geluid lijkt op een lagertje dat vrij kan rollen, maar dan heel zachtjes.
En blijkbaar zou dit versterkr worden door hoesjes met magneten. Ik heb zelf de Apple Smart Folio. Als ik hem er vanaf haal is het duidelijk minder hoorbaar, maar nog steeds enigszins hoorbaar. Als ik de iPad van de case af haal en deze opnieuw opstart is het geluid bijna helemaal weg (je moet je oor er héél dichtbij houden om iets te horen van statisch geluid). Tot ik hem terug op de smart folio 'plak', dan is het statische geluid er weer.
Is dit een defect of hebben alle iPad Pro’s dit?
En blijkbaar zou dit versterkr worden door hoesjes met magneten. Ik heb zelf de Apple Smart Folio. Als ik hem er vanaf haal is het duidelijk minder hoorbaar, maar nog steeds enigszins hoorbaar. Als ik de iPad van de case af haal en deze opnieuw opstart is het geluid bijna helemaal weg (je moet je oor er héél dichtbij houden om iets te horen van statisch geluid). Tot ik hem terug op de smart folio 'plak', dan is het statische geluid er weer.
Is dit een defect of hebben alle iPad Pro’s dit?
Het schijnt vaker voor te komen met magnetische hoezen: https://forums.macrumors....9-7-screen-noise.1982565/
Mijn iPad M4 is helemaal stil icm de Magic Keyboard.
Hmm, misschien toch eens contact opnemen met Apple dan, ik heb Applecare+ afgesloten tot maart 2027, dus ik heb nog even.
Hallo,
Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van de Apple Ipad Pro M4 512GB 13". Een fantastisch apparaat, werkt supersnel en goed.
Nu lijkt het me leuk om er een toetsenbord (met eventueel geïntegreerd touch pad) aan te koppelen. Het toetsenbord ga ik niet zo heel veel gebruiken en wil iets dat ik kan losdoen van de iPad. Dus Magic keyboard van apple valt al af.
Wat ik reeds heb getest is het logitech combo met magnetisch toetsenbord is dit maar als je toetsenbord eraf doet is het scherm van de iPad niet meer beschermt en dit wil ik niet.
Welke suggesties hebben jullie? Eventueel een los (compact) bluetooth toetsen bord? Zo ja? Welk?
Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van de Apple Ipad Pro M4 512GB 13". Een fantastisch apparaat, werkt supersnel en goed.
Nu lijkt het me leuk om er een toetsenbord (met eventueel geïntegreerd touch pad) aan te koppelen. Het toetsenbord ga ik niet zo heel veel gebruiken en wil iets dat ik kan losdoen van de iPad. Dus Magic keyboard van apple valt al af.
Wat ik reeds heb getest is het logitech combo met magnetisch toetsenbord is dit maar als je toetsenbord eraf doet is het scherm van de iPad niet meer beschermt en dit wil ik niet.
Welke suggesties hebben jullie? Eventueel een los (compact) bluetooth toetsen bord? Zo ja? Welk?
Waarom valt de Magic Keyboard af? Je pakt de iPad juist gemakkelijk van het hele gebeuren af, zo doe ik het zelf ook. Voor buitenshuis plak ik de iPad er weer aan en dan dient dat mooi als beschermhoes.kokorico schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:09:
Hallo,
Omdat ik het keyboard maar sporadisch ga gebruiken en ik altijd volledige bescherming wil van de iPad 😄Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Waarom valt de Magic Keyboard af? Je pakt de iPad juist gemakkelijk van het hele gebeuren af, zo doe ik het zelf ook. Voor buitenshuis plak ik de iPad er weer aan en dan dient dat mooi als beschermhoes.
Ik gebruik er een mx keys bij van Logitech niet helemaal wat je bedoeld maar die kan ook op je pc met een druk op de knopkokorico schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:01:
[...]
Omdat ik het keyboard maar sporadisch ga gebruiken en ik altijd volledige bescherming wil van de iPad 😄
Haal dan een normale Magic Keyboard (voor Mac’s) uitvoering: Apple Magic Keyboard (2024) - Nederlands die kun je gewoon via Bluetooth verbinden.kokorico schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:01:
[...]
Omdat ik het keyboard maar sporadisch ga gebruiken en ik altijd volledige bescherming wil van de iPad 😄
[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 24-06-2025 01:30 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
De laatste dagen ben ik aan het azen op een nieuwe iPad, mede vanwege de schermgrootte van de 11-inch. Soms toch iets te klein om een documentje op te typen. Maar jeetje, wat een geld voor de 13-inch en dan mag je het Magic Keyboard ook aftikken.
Kom ik vervolgens de optie ‘Meer ruimte’ tegen onder de beeldscherminstellingen… ik heb mij 1800 euro bespaard of zo. Ben ik de enige die niet wist dat deze instelling bestond?
Kom ik vervolgens de optie ‘Meer ruimte’ tegen onder de beeldscherminstellingen… ik heb mij 1800 euro bespaard of zo. Ben ik de enige die niet wist dat deze instelling bestond?
Ondertussen in het bezit van een Apple smart folio en een Logitech pebble bluetooth keyboard. Perfect zoGreatsword schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 01:28:
[...]
Haal dan een normale Magic Keyboard (voor Mac’s) uitvoering: Apple Magic Keyboard (2024) - Nederlands die kun je gewoon via Bluetooth verbinden.
Wat moet je precies met drie iPads?..bob-nwk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:28:
Ik kon mezelf niet bedwingen en heb de 13 inch Pro M4 ook aan de collectie toegevoegd 🙈[Afbeelding]

een voor zijn kids
een voor zijn vrouw
en de kleinste voor hemzelf natuurlijk
Dat zou je miss denken maar twee van de drie iPads hebben identieke homescreensWognummer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:08:
[...]
een voor zijn kids
een voor zijn vrouw
en de kleinste voor hemzelf natuurlijk
Vroeger was je op verjaardagen aan het opscheppen over je BMW of Audi, is dat tegenwoordig met iPads? 
Geintje natuurlijk!
Mooi man, ben inderdaad ook wel benieuwd wat je drie iPads moet? Kan ook gewoon voor de heb zijn.
Geintje natuurlijk!
De 11 inch gebruik ik veel voor werk (notities schrijven/tekenen tijdens meetings als ik mijn laptop niet mee wil nemen). Die heb ik nu vervangen voor de 13 inch. De 11 inch gaat in de verkoop. Note: als ik een betaalbare magnetische walmount kan vinden gaat die mogelijk aan de muur als Home Assistant dashboard
Ik reis nogal veel voor werk en de Mini heb ik laatst aangeschaft voor media consumption tijdens lange vluchten. Een stuk lichter in mn cabine baggage aangezien ik ook al een laptop mee moet nemen. Daarnaast merk ik dat ik de mini steeds vaker pak om een beetje te browsen als ik thuis op de bank zit. Het compacte, lichte formaat kun je gemakkelijk in de hand houden voor langere tijd, bij de 11 merk ik dat het gaat irriteren na een tijdje (met de 13 ga ik het niet eens proberen).
Hallo,
Ik wil graag m’n oude iPad upgraden maar twijfel tussen de iPad Pro 2024 13 inch en de iPad Air 13 inch.
Waar zouden jullie voor gaan, ondanks de verschillende functies die verschillen.]]
Tevens wil ik de Magic Keyboard cover maar wil tevens een bescherming voor de achterkant als ik de keyboard niet gebruik.
Hebben jullie hiervoor aanraders?
Ik wil graag m’n oude iPad upgraden maar twijfel tussen de iPad Pro 2024 13 inch en de iPad Air 13 inch.
Waar zouden jullie voor gaan, ondanks de verschillende functies die verschillen.]]
Tevens wil ik de Magic Keyboard cover maar wil tevens een bescherming voor de achterkant als ik de keyboard niet gebruik.
Ga naar een winkel waar ze naast elkaar staan, dan heb je snel je keuze gemaaktMarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:56:
Hallo,
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
En is het je enige apparaat ?
Ik heb nu een iPad Pro 2021 maar wil graag upgraden naar nijg naar de pro gezien scherm en Face IDZondagskindje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:46:
[...]
Ga naar een winkel waar ze naast elkaar staan, dan heb je snel je keuze gemaakt
Maar ik zoek ook iets van bescherming voor als de keyboard niet gebruikt wordt
Zelf al een iPhone 16 pro Max
Je bedoeld een hoes die je met het toetsenbord kan gebruiken of echt een aparte hoes om te wisselen ?MarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:03:
[...]
Ik heb nu een iPad Pro 2021 maar wil graag upgraden naar nijg naar de pro gezien scherm en Face ID
Precies.... De verschillen worden overal uitgebreid beschreven.Zondagskindje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:46:
[...]
Ga naar een winkel waar ze naast elkaar staan, dan heb je snel je keuze gemaakt
Blijft over of je het extra geld over hebt voor het Oled scherm, de rest voor bijna iedereen bijzaak.
En dat moet je zelf zien of gewoon extra betalen.
[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 06-07-2025 19:09 ]
Een hoes die conpatable is met het keyboardWognummer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:04:
[...]
Je bedoeld een hoes die je met het toetsenbord kan gebruiken of echt een aparte hoes om te wisselen ?
Ik vind je eigen bijdrage wel echt heel beperkt. Wat heb je zelf al gevonden dan?MarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:39:
[...]
Een hoes die conpatable is met het keyboard
Wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken, maar ik vind de Pro het alleen al vanwege Face ID waard. Zeker in combinatie met een Magic Keyboard: openklappen en hij is meteen unlocked zonder extra handelingen.MarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:03:
[...]
Ik heb nu een iPad Pro 2021 maar wil graag upgraden naar nijg naar de pro gezien scherm en Face ID
Bescherming als hij niet in de Magic Keyboard zit zou ik me niet zo druk over maken. Het is een duur apparaat dat je sowieso niet zomaar op een tegelvloer of een andere ruwe ondergrond keilt toch? Ik pak hem vaak van het Magic Keyboard en leg hem voorzichtig op de bank of tafel: er zit nog geen krasje op de achterkant. Mocht je daar toch bang voor zijn dan zou ik voor een dunne folie of zo gaan.
En wat ga je er mee doen dan? Als je 80% van de tijd in de YouTube-app zit heb je niets aan een iPad Pro. Er zit een significant verschil in prijs tussen de Air en de Pro. Als je dan op zoek bent naar bang-for-your-buck dan is dat geen Pro wat mij betreft.
De eerste die een iPad Pro gebruikt zoals Apple het in de marketingfilmpjes neerzet moet ik nog tegenkomen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je 'm dan ook niet moet kopen, maar toch...
De eerste die een iPad Pro gebruikt zoals Apple het in de marketingfilmpjes neerzet moet ik nog tegenkomen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je 'm dan ook niet moet kopen, maar toch...
ThxStiggy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:14:
[...]
Wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken, maar ik vind de Pro het alleen al vanwege Face ID waard. Zeker in combinatie met een Magic Keyboard: openklappen en hij is meteen unlocked zonder extra handelingen.
Bescherming als hij niet in de Magic Keyboard zit zou ik me niet zo druk over maken. Het is een duur apparaat dat je sowieso niet zomaar op een tegelvloer of een andere ruwe ondergrond keilt toch? Ik pak hem vaak van het Magic Keyboard en leg hem voorzichtig op de bank of tafel: er zit nog geen krasje op de achterkant. Mocht je daar toch bang voor zijn dan zou ik voor een dunne folie of zo gaan.
En heb zelf ook al wat gezocht naar achter kantjes maar pitaka kwam ik tegen en spigen maar daarin wordt middels reviews gezegd dat hij dan niet helemaal lekker sluit in de cover
Zou de originele folio cover ook werken ?
excuus was even vergeten terug te komenMarioMark1541 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:40:
[...]
Thx
En heb zelf ook al wat gezocht naar achter kantjes maar pitaka kwam ik tegen en spigen maar daarin wordt middels reviews gezegd dat hij dan niet helemaal lekker sluit in de cover
Zou de originele folio cover ook werken ?
ik zou er gewoon een folio bij nemen en hem daarin stoppen als je de cover niet nodig hebt, wat ik nu gedaan heb is een ander toetsenbord dat je er los bij kan gebruiken wat ik ook voor mn pc gebruik (mxkeys je kan simpel wisselen tussen devices) zit ook meteen een muis bij maar het kost wat (de helft van een magic keyboard)
Sinds gister trotse eigenaar van een IPad Pro 2024 zwart 256GB
-Logitech folio touch case
-Tempered glass
-Apple Pencil ik pro
-30W lader
Bedankt voor jullie reacties
Hebben jullie tips kwa settings ?
Staat bij jullie bijv automatische helderheid aan?
-Logitech folio touch case
-Tempered glass
-Apple Pencil ik pro
-30W lader
Bedankt voor jullie reacties
Hebben jullie tips kwa settings ?
Staat bij jullie bijv automatische helderheid aan?
Heeft er iemand ervaring met het (laten) uitbreiden van de interne HD van de iPad?
Zie hier: YouTube: Transforming iPad Pro 2021 M1: Guide to Upgrading Storage from 128GB...
Snap dat dit een niche is, maar als het werkt kan het wel een goede oplossing zijn voor iPad met te weinig geheugen (heb er zelf een M1 van 128GB, en dat is in de praktijk te weinig)
Zie hier: YouTube: Transforming iPad Pro 2021 M1: Guide to Upgrading Storage from 128GB...
Snap dat dit een niche is, maar als het werkt kan het wel een goede oplossing zijn voor iPad met te weinig geheugen (heb er zelf een M1 van 128GB, en dat is in de praktijk te weinig)
De video kijkende, is dit echt expert level stuff. Kan me niet voorstellen dat de kosten opwegen tegen de baten. Behalve als je het zelf doet dan.CommanderKeen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:10:
Heeft er iemand ervaring met het (laten) uitbreiden van de interne HD van de iPad?
Tsja, er hoeft maar 1 zo’n expert bij je in de buurt te wonen en hij/zij heeft een goeie business en jij een goedkope uitbreiding van je interne opslag…WouterL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:25:
[...]
De video kijkende, is dit echt expert level stuff. Kan me niet voorstellen dat de kosten opwegen tegen de baten. Behalve als je het zelf doet dan.
Zeker. Maar het is geen hobby vervanging zo te zien. Zag ik het nou goed dat de bestaande ssd weg geboord dient te worden?CommanderKeen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:21:
[...]
Tsja, er hoeft maar 1 zo’n expert bij je in de buurt te wonen en hij/zij heeft een goeie business en jij een goedkope uitbreiding van je interne opslag…
Ja klopt. het is inderdaad geen werkje voor een belwinkeltje op de hoek.... (en inderdaad, nogal expert level stuff...)WouterL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:47:
[...]
Zeker. Maar het is geen hobby vervanging zo te zien. Zag ik het nou goed dat de bestaande ssd weg geboord dient te worden?
[ Voor 6% gewijzigd door CommanderKeen op 08-07-2025 22:16 ]
Lijkt mij prijzig om te doen. Nu heb ik een Apple iPad 12.9 Pro M1 1TB van de iBood actie gekocht in 2022 (€979,00) en die krijg ik al niet vol, gebruik hem op vakantie zelfs al foto en video back-up. Ik was hier vooral om te kijken of het loont om naar een M4 te upgraden.CommanderKeen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:10:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik denk dat je juist voor de Pro moet gaan als je voor 80% van je tijd in de Youtube app zit. Dat OLED scherm is superieur tov het scherm van de Air.Gr4mpyC3t schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:21:
En wat ga je er mee doen dan? Als je 80% van de tijd in de YouTube-app zit heb je niets aan een iPad Pro. Er zit een significant verschil in prijs tussen de Air en de Pro. Als je dan op zoek bent naar bang-for-your-buck dan is dat geen Pro wat mij betreft.
Ja, wat eigenlijk alleen opvalt als je in een aardig donkere omgeving op YouTube zit te bingen. Ik ga heel eerlijk zijn dat ik het verschil eigenlijk vrij minimaal vind, zeker tov het miniled scherm van de voorgaande modellen, maar zelfs tov de LED varianten. Die zijn namelijk al behoorlijk goed.Redondo1982 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:01:
[...]
Ik denk dat je juist voor de Pro moet gaan als je voor 80% van je tijd in de Youtube app zit. Dat OLED scherm is superieur tov het scherm van de Air.
Ik denk dat ik de verbetering in response tijden meer vind opvallen dat de schermkwaliteit an zich. (tov miniled)
Dat geven ze in de YT reviews natuurlijk niet graag toe :-). Maar ik denk dat de meesten het zo ervaren...WouterL schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:44:
[...]
Ik ga heel eerlijk zijn dat ik het verschil eigenlijk vrij minimaal vind, zeker tov het miniled scherm van de voorgaande modellen, maar zelfs tov de LED varianten. Die zijn namelijk al behoorlijk goed.
Voor buitengebruik vindt ik de hogere helderheid wel prettig, maar ook dat is relatief niet heel spannend.
Toen ik de vorige (lcd) en huidige (M4 oled) nog allebei had en ze naast elkaar hield kon je het wel zien, bv bij een foto van een bloem op zwarte achtergrond. Maar nu ik alleen de oled nog heb en dagelijks gebruik: moah.WouterL schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:44:
[...]
Ik ga heel eerlijk zijn dat ik het verschil eigenlijk vrij minimaal vind, zeker tov het miniled scherm van de voorgaande modellen, maar zelfs tov de LED varianten. Die zijn namelijk al behoorlijk goed.
Ik denk dat ik de verbetering in response tijden meer vind opvallen dat de schermkwaliteit an zich. (tov miniled)
Met 1 uitzondering: ik lees 's avonds in bed boeken erop. Als het licht in de slaapkamer uit gaat dan leest de oled wel veel lekkerder dan de (11") lcd. In een donkere kamer zag je die backlight altijd door de zwarte pagina heen branden.
Ja, OLED en MiniLed is bijna geen verschil. iPad Air heeft toch geen MiniLED? Als je het dus echt voor het scherm doet met video’s ed dan is OLED je keus of tweedehands een MiniLed.WouterL schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:44:
[...]
Ja, wat eigenlijk alleen opvalt als je in een aardig donkere omgeving op YouTube zit te bingen. Ik ga heel eerlijk zijn dat ik het verschil eigenlijk vrij minimaal vind, zeker tov het miniled scherm van de voorgaande modellen, maar zelfs tov de LED varianten. Die zijn namelijk al behoorlijk goed.
@Pepper92 Mijn iPad heeft hetzelfde, al is het bij mij wel minder dan op jouw foto zichtbaar is.
Voor onze kleinere ipad hebben wij een houder voor in de auto die zich klemt tussen de hoofdsteun. Heeft iemand er een in gebruik voor de 13 inch variant? Ik had er al een besteld die beloofde voor 13 inch te zijn maar hij past niet. Vogel's lijkt er een te hebben maar vind deze vrij duur.
Yes dat hoort erbij helaas, mijn vorige had het ook.Pepper92 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:25:
Hebben meer mensen er last van dat de Apple Pencil t.p.v. de magnetische connectiepunten krassen achterlaat en zelf ook krast?
Heeft verder geen effect op functie, maar doe er verder niets geks mee.
[Afbeelding]
Bij mij zijn het al twee kalen plekken inmiddels.
:strip_exif()/f/image/NosMpfkziWf2ilDU2iRHYyd4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 29-07-2025 11:05 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou mocht het ooit tot een nieuwe komen dan ga ik misschien maar voor een hoesje om de pen.Donstil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:04:
[...]
Yes dat hoort erbij helaas, mijn vorige had het ook.
Bij mij zijn het al twee kalen plekken inmiddels.
[Afbeelding]
Wij hebben een ziplock-zakje in gebruik 🫣xGROOVER schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:59:
Voor onze kleinere ipad hebben wij een houder voor in de auto die zich klemt tussen de hoofdsteun. Heeft iemand er een in gebruik voor de 13 inch variant? Ik had er al een besteld die beloofde voor 13 inch te zijn maar hij past niet. Vogel's lijkt er een te hebben maar vind deze vrij duur.
Zoiets https://i.pinimg.com/236x...ee52eea9adedfd4938750.jpg
Ja of een zilveren iPad, die had ik voor mijn vorige en daar zie je niets opPepper92 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:51:
[...]
Nou mocht het ooit tot een nieuwe komen dan ga ik misschien maar voor een hoesje om de pen.
Ik heb mijn Pencil Pro ook altijd erop zitten, maar dit heb ik nog nooit gehad. Ik denk toch dat ie bij jullie dan schuift (in een tas oid). Hij moet iig bewegen ergens, want die krassen komen er niet op door normaal gebruik en de Pencil erop en eraf halen. Ik heb precies dezelfde combi overigens.
Toch wel een beetje teleurgesteld in de service van Apple deze week.....
Eind vorige week ineens bij het aanzetten van mijn M4 11" dat het scherm een lichtflits gaf en daarna helemaal niet meer aangaat. Defect dus, en zonder scherm heb je er niet zoveel aan.
Voor het repareren krijg je bij aanmelding dan 2 keuzes, ophalen of zelf wegbrengen. Ophalen gaat in mijn optiek allemaal redelijk omslachtig omdat ze je eerst een lege verzenddoos sturen en je dan alsnog zelf moet wegbrengen. Ze geven ook aan dat het wel een week of 2 gaat duren.
Andere optie is om 'm ergens af te geven. Spreiding van de Apple stores zelf is nou geweldig in zowel NL als BE (waar zijn Utrecht en Antwerpen bijvoorbeeld), maar vooruit Amsterdam is dan nog wel te doen.
Maar dan praktisch hetzelfde als bij ophalen. Eerst afspraak maken, wachten op zo'n rondlopende hipster en dan volgt natuurlijk ook de conclusie dat ze 'm op moeten sturen en dat ze dat slecht 1x per week doen en dat het dus ook gewoon 2 weken gaat duren.
Allemaal een beetje premium prijzen maar geen premium service
.
En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen
.
Eind vorige week ineens bij het aanzetten van mijn M4 11" dat het scherm een lichtflits gaf en daarna helemaal niet meer aangaat. Defect dus, en zonder scherm heb je er niet zoveel aan.
Voor het repareren krijg je bij aanmelding dan 2 keuzes, ophalen of zelf wegbrengen. Ophalen gaat in mijn optiek allemaal redelijk omslachtig omdat ze je eerst een lege verzenddoos sturen en je dan alsnog zelf moet wegbrengen. Ze geven ook aan dat het wel een week of 2 gaat duren.
Andere optie is om 'm ergens af te geven. Spreiding van de Apple stores zelf is nou geweldig in zowel NL als BE (waar zijn Utrecht en Antwerpen bijvoorbeeld), maar vooruit Amsterdam is dan nog wel te doen.
Maar dan praktisch hetzelfde als bij ophalen. Eerst afspraak maken, wachten op zo'n rondlopende hipster en dan volgt natuurlijk ook de conclusie dat ze 'm op moeten sturen en dat ze dat slecht 1x per week doen en dat het dus ook gewoon 2 weken gaat duren.
Allemaal een beetje premium prijzen maar geen premium service
En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen
Zeker zuur. Welke route ga je nu volgen? Opsturen of afgeven?TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:14:
Allemaal een beetje premium prijzen maar geen premium service.
En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen.
Wegbrengen hoeft helemaal niet. UPS komt dat pakket gewoon weer netjes bij je halen. Dezelfde dag nog als je gelijk een ophaal afspraak inplant, mijn UPS’er wacht er zelfs altijd even op als ik bijvoorbeeld een express replacement pakketje ontvang en de oude moet terugsturen.TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:14:
Valt “in een tas vervoeren” niet meer onder normaal gebruik?Redondo1982 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:22:
Ik heb mijn Pencil Pro ook altijd erop zitten, maar dit heb ik nog nooit gehad. Ik denk toch dat ie bij jullie dan schuift (in een tas oid). Hij moet iig bewegen ergens, want die krassen komen er niet op door normaal gebruik en de Pencil erop en eraf halen. Ik heb precies dezelfde combi overigens.
Ik moet hem toch op een of andere manier kunnen meenemen, ga dat ding niet 15 uur in mijn hand houden als ik op reis ga

Ik ben al bij de Apple Store geweest, dus nu is het gewoon wachten.....Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:46:
[...]
Zeker zuur. Welke route ga je nu volgen? Opsturen of afgeven?
Het is dat ik nog wat iPads heb liggen, maar het was wel mijn primaire apparaat.
Dus dan is 2 weken gewoon (te) lang.
[ Voor 19% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 15:21 ]
Dat gaat helemaal niet werken.... UPS blijft hier echt niet wachten tot ik de doos van Apple heb aangenomen, opengemaakt, mijn oude iPad erin heb gestopt en dan alle stickers heb geplakt. En afspraak maken om op te halen is natuurlijk ook afhankelijk wanneer deze bezorgd is. In de praktijk loop je dus altijd een dag (of enkele dagen achter).Donstil schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:52:
[...]
Wegbrengen hoeft helemaal niet. UPS komt dat pakket gewoon weer netjes bij je halen. Dezelfde dag nog als je gelijk een ophaal afspraak inplant, mijn UPS’er wacht er zelfs altijd even op als ik bijvoorbeeld een express replacement pakketje ontvang en de oude moet terugsturen.
Buiten dat is er natuurlijk het feit dat ik bij het aanmelden van de ophaalopdracht niet eens wist dat het zo werkt en ook pas wanneer Apple de lege doos heeft verzonden ik zie door welke transporteur dit is gedaan en wanneer ik deze ga ontvangen. Allemaal erg onhandig en verre van premium. Meest storende is dus de lange termijn maar ook het feit dat als je dan naar de Apple Store gaat ze daar niet een vervangend exemplaar hebben en dan ook maar 1x per week opsturen (en bij mij natuurlijk net die ochtend gedaan).
Ik kreeg dus een dag nadat ik in de Apple Store ben geweest alsnog vandaag de lege doos
Gewoon slecht geregeld allemaal in mijn optiek. Het is ook niet dat ze zich met hun prijzen, 35% van de omzet is nettowinst, niet een beetje service kunnen veroorloven.
[ Voor 14% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 15:26 ]
Ligt eraan hoe je ermee om gaat. Als je weet dat je pennetje schuift langs je iPad dan kan je hem er beter afhalen. Ik ken jouw situatie niet. Mijn tassen zijn opgeruimd en dan krijgt de pencil geen kans om te schuiven, maar sommigen hebben een overvolle tas en dan kan die dus wel schuiven. En wrijving = krassen.Donstil schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:54:
[...]
Valt “in een tas vervoeren” niet meer onder normaal gebruik?
Ik moet hem toch op een of andere manier kunnen meenemen, ga dat ding niet 15 uur in mijn hand houden als ik op reis ga
Tja waar je al niet druk over kunt maken. Je krijgt een doos (dus je hoeft zelf niks te regelen) en het ding wordt bij je opgehaald. Nog steeds niet goed allemaal. Je hebt geen Porsche gekocht ofzo. De geboden oplossing is toch prima? De oplostijden zijn dat ook in mijn optiek.TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:19:
[...]
Dat gaat helemaal niet werken.... UPS blijft hier echt niet wachten tot ik de doos van Apple heb aangenomen, opengemaakt, mijn oude iPad erin heb gestopt en dan alle stickers heb geplakt. En afspraak maken om op te halen is natuurlijk ook afhankelijk wanneer deze bezorgd is. In de praktijk loop je dus altijd een dag (of enkele dagen achter).
Buiten dat is er natuurlijk het feit dat ik bij het aanmelden van de ophaalopdracht niet eens wist dat het zo werkt en ook pas wanneer Apple de lege doos heeft verzonden ik zie door welke transporteur dit is gedaan en wanneer ik deze ga ontvangen. Allemaal erg onhandig en verre van premium. Meest storende is dus de lange termijn maar ook het feit dat als je dan naar de Apple Store gaat ze daar niet een vervangend exemplaar hebben en dan ook maar 1x per week opsturen (en bij mij natuurlijk net die ochtend gedaan).
Ik kreeg dus een dag nadat ik in de Apple Store ben geweest alsnog vandaag de lege doos.
Gewoon slecht geregeld allemaal in mijn optiek. Het is ook niet dat ze zich met hun prijzen, 35% van de omzet is nettowinst, niet een beetje service kunnen veroorloven.
Ieder zijn mening. Maar nee, (minimaal) twee weken wachten tot er een vervangend exemplaar wordt opgestuurd is in mijn optiek niet acceptabel. Helemaal niet als je dan ook zelf de moeite neemt om ervoor naar A'dam te rijden.WouterL schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:42:
[...]
Tja waar je al niet druk over kunt maken. Je krijgt een doos (dus je hoeft zelf niks te regelen) en het ding wordt bij je opgehaald. Nog steeds niet goed allemaal. Je hebt geen Porsche gekocht ofzo. De geboden oplossing is toch prima? De oplostijden zijn dat ook in mijn optiek.
Zeker niet als je weet dat de mijne niet wordt gerepareerd maar ik een refurbished exemplaar ga krijgen dat nu al op de plank ligt. Premium merk onwaardig, zeker voor een apparaat waar ze meer dan €400 netto op verdienen. Niet het einde van de wereld maar wel teleurstellend.
[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 15:54 ]
Maar je hebt er zelf voor gekozen geen AppleCare+ af te sluiten waarin ze precies hebben aangeboden wat je nu verwacht.TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:51:
[...]
Ieder zijn mening. Maar nee, (minimaal) twee weken wachten tot er een vervangend exemplaar wordt opgestuurd is in mijn optiek niet acceptabel. Helemaal niet als je dan ook zelf de moeite neemt om ervoor naar A'dam te rijden.
Zeker niet als je weet dat de mijne niet wordt gerepareerd maar ik een refurbished exemplaar ga krijgen dat nu al op de plank ligt. Premium merk onwaardig, zeker voor een apparaat waar ze meer dan €400 netto op verdienen. Niet het einde van de wereld maar wel teleurstellend.
Haha, ja, natuurlijk hebben jullie gelijk dat dit nu eenmaal de procedure is en dat er op zichzelf niets gebeurt wat niet mag. Maar ik snap de emotie wel.
Het is gewoon frustrerend als je de oplossing eigenlijk al weet, maar toch nog door al die hoepels moet.
Het zou fijn zijn als die emotie ook erkend wordt, in plaats van dat er steeds wordt benadrukt dat het nu eenmaal zo hoort.
Het is gewoon frustrerend als je de oplossing eigenlijk al weet, maar toch nog door al die hoepels moet.
Het zou fijn zijn als die emotie ook erkend wordt, in plaats van dat er steeds wordt benadrukt dat het nu eenmaal zo hoort.
Ik vind dit een hele vreemde reactie, tenzij je binnen de termijn zit dat je product een paar dagen oud is. Zo niet, dan is dit toch al meer dan een prima service? Je kan hem op laten halen óf brengen. Wil je meer dan kan je dit uitbreiden naar AC+, maar dat is geen vereiste. Het is toch logisch dat ze het product gaan bekijken en uitvoerig testen. Jij kan hem wel onder water gehouden hebben. Ze kunnen toch niet al een nieuwe vooruit sturen en misschien kan het wel gewoon gerepareerd worden.TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:14:
Allemaal een beetje premium prijzen maar geen premium service.
En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen.
Ik denk echt dat je hier teveel eist, tenzij je product een paar dagen oud is. Dan heb je meer rechten.
Haha, bij Porsche krijg je ook geen nieuwe mee hoor. Wat Porsche er nu weer mee te maken heeftWouterL schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:42:
[...]
Tja waar je al niet druk over kunt maken. Je krijgt een doos (dus je hoeft zelf niks te regelen) en het ding wordt bij je opgehaald. Nog steeds niet goed allemaal. Je hebt geen Porsche gekocht ofzo. De geboden oplossing is toch prima? De oplostijden zijn dat ook in mijn optiek.

Dan heb je helemaal niet meer rechten.... ook binnen een paar dagen defect is in principe repareren. Of je moet net doen alsof er niets aan de hand is en binnen de 14/30dagen terugsturen (of als DOA melden).Redondo1982 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:15:
[...]
Ik denk echt dat je hier teveel eist, tenzij je product een paar dagen oud is. Dan heb je meer rechten.
Het gaat me erom dat ze iPads niet repareren maar vervangen door refurbished.
Prima op zich, niet dat ze je daar minimaal 2 weken op laten wachten. Gewoon totaal niet wat IK verwacht.
Had gewoon inleveren (waar de diagnose al is gedaan) en de vervangende meenemen of gelijk opsturen moeten zijn. Niet tot volgende week woensdag in A'dam laten liggen, dan pas verzenden naar een centrale locatie, en dan hopelijk er niet langer dan een week over doen om een vervangende hier te krijgen.
Het gaat om de termijn waarin je zonder zit, voor mij zometeen 3 weken nadat het ding de geest gaf. Voor een simpele diagnose en omruilactie.
[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 18:52 ]