Toch wel een beetje teleurgesteld in de service van Apple deze week.....
Eind vorige week ineens bij het aanzetten van mijn M4 11" dat het scherm een lichtflits gaf en daarna helemaal niet meer aangaat. Defect dus, en zonder scherm heb je er niet zoveel aan.
Voor het repareren krijg je bij aanmelding dan 2 keuzes, ophalen of zelf wegbrengen. Ophalen gaat in mijn optiek allemaal redelijk omslachtig omdat ze je eerst een lege verzenddoos sturen en je dan alsnog zelf moet wegbrengen. Ze geven ook aan dat het wel een week of 2 gaat duren.
Andere optie is om 'm ergens af te geven. Spreiding van de Apple stores zelf is nou geweldig in zowel NL als BE (waar zijn Utrecht en Antwerpen bijvoorbeeld), maar vooruit Amsterdam is dan nog wel te doen.
Maar dan praktisch hetzelfde als bij ophalen. Eerst afspraak maken, wachten op zo'n rondlopende hipster en dan volgt natuurlijk ook de conclusie dat ze 'm op moeten sturen en dat ze dat slecht 1x per week doen en dat het dus ook gewoon 2 weken gaat duren.
Allemaal een beetje premium prijzen maar geen premium service

.
En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen

.