Acties:
  • +1 Henk 'm!
WouterL schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:11:
[...]

Voor 500 euro korting ben ik wel een hellboy :+
Hehe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1ChtbuzP4sYlWJGtpggRsjZSWc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/VniqPZljRNv28V4TOswi4Fos.webp?f=user_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:47:
[...]

Sorry, mijn vorige reactie stond op de verkeerde plek!

Heb je trouwens een foto van de gravering? Ben wel benieuwd. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWU_tLnZ0lW6VOrZ1AXPs-_8uMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcyFIA0j8GzExZ7I5OgQe95C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klein paardje, klein paardje. Dat is een motherf%$^ing Unicorn he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:35:
[...]

Klein paardje, klein paardje. Dat is een motherf%$^ing Unicorn he!
Wel weer cute dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56

Quakie

quakelen

Moest goed inzoomen. Ik had denk ik ook korting gepakt. 😂

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:31
Hahaha! Echt hoe bedenk je het ook om dat op je iPad te zetten. _O-

Maar inderdaad, ik moest ook inzoomen. Lekker die korting pakken. En als je er later toch ‘last’ van krijgt plak je er een mooie DBrand skin op. Mooie deal!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:29:
[...]

Hahaha! Echt hoe bedenk je het ook om dat op je iPad te zetten. _O-

Maar inderdaad, ik moest ook inzoomen. Lekker die korting pakken. En als je er later toch ‘last’ van krijgt plak je er een mooie DBrand skin op. Mooie deal!
Tijdens het uitpakken zag ik het zelfs niet. Bij het wisselen van hoes zag ik t ineens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:59
Vraagje. Gisteren heb ik bij Coolblue een iPad Pro 11inch 256gb gekocht. Nu keek ik net toevallig bij de batterijstatus en zag ik bij het aantal laadcycli 6 staan. Ik heb de tablet zelf nog niet opgeladen.
Kan ik dan stellen dat deze niet helemaal nieuw is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:44
Reflection schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:48:
Vraagje. Gisteren heb ik bij Coolblue een iPad Pro 11inch 256gb gekocht. Nu keek ik net toevallig bij de batterijstatus en zag ik bij het aantal laadcycli 6 staan. Ik heb de tablet zelf nog niet opgeladen.
Ja

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Reflection schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:48:
Zat die nieuw in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36

Aiii

何これ

Coolblue verkoopt tweedekans producten, dus mag ik aannemen dat je die gekocht hebt? Bij mijn weten verkoopt Coolblue een geopende restock nooit als nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Ja. Althans, de naar mijn idee Apple verzegeling ging er vanaf. De doos was namelijk licht beschadigd (kan in een magazijn) dus de medewerker checkte even of de iPad in orde was.
Zat ook in de originele folie.
Maar goed, toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Aiii schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:12:
Coolblue verkoopt tweedekans producten, dus mag ik aannemen dat je die gekocht hebt? Bij mijn weten verkoopt Coolblue een geopende restock nooit als nieuw product.
Daar ben ik mee bekend en nee heb geen tweedekans product gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:51
@Reflection In datzelfde menu (batterijconditie) staat ook wanneer de iPad voor het eerst in gebruik is genoemd. Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
MartijnMartijn schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:36:
@Reflection In datzelfde menu (batterijconditie) staat ook wanneer de iPad voor het eerst in gebruik is genoemd. Klopt dat wel?
Het eerste gebruik klopt wel. Toch apart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24gq8RTTMCWu7b9lUTjQWIyazuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMCPlUycYQpAP4tJDk2ysTzz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou wil je zekerheid dan terugbrengen en een nieuwe bestellen, daar zijn ze bij Coolblue altijd heel makkelijk mee.

Mij persoonlijk zou het niet jeuken verder maar goed dat vroeg je niet 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57
is de garantie status nu ook niet eerder in gegaan? het zou de garantie bij apple kunnen schaden geen idee of je daar gebruik van wil maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflection
De iPad is geretourneerd. Ik ga de iPad nu met studentenkorting aanschaffen bij Apple.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Het Magic Keyboard van mijn 2020 11” iPad Pro begon er best wel versleten uit te zien en ik begon me te storen aan het vaak opladen. Dus ik typ dit nu vanaf mijn hagelnieuwe 11” iPad Pro M4 met nieuwe Magic Keyboard en Apple Pencil Pro. Hoewel ik de pencil amper gebruikt heb ik hem toch maar weer gekocht (met de kortingsbonnen die je t/m cyber monday kreeg bij de iPad).

Eerste indrukken:
  • Scherm is wat geler.
  • Extra knoppen op het keyboard zijn wel nice, maar ook weer geen killer feature.
  • Het geheel is wat gevoeliger voor wiebelen als de ondergrond niet helemaal vlak is.
  • In Geekbench is hij ontzettend veel sneller. Heb daarna side-by-side allerlei apps opgestart, en dat maakt nauwelijks wat uit. Ook in games eigenlijk niet zo veel.
Ik heb een backup teruggezet. Het is eigenlijk…err… wel een beetje dezelfde expierence, maar dan met €1600,- minder in je portemonnee 😳🤣

Affijn, de oude gaat binnenkort Marktplaats op. En ik ben weer helemaal bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 11:50
Zijn er meer mensen die ook ervaren dat de pencil pro het af en toe niet doet? Ik heb nu al een aantal maanden dat de pencil pro eerst gedisconnect moet worden voordat deze pas werkt op het scherm. Er is wel verbinding met de iPad daarvoor want de knijpfunctie werkt bijvoorbeeld wel maar de schrijven of tikken op het scherm werkt op zo'n moment totaal niet. Heb al een aantal nieuwe pencil tips erop gezet zonder resultaat. Dit probleem is zowel met Paperlike screenprotector als zonder en eigenlijk in alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Wat zijn de ervaringen met de accuduur van de 11"?

Ik had gehoopt een flinke stap te maken t.o.v. mijn 4 jaar oude 11" iPad Pro, maar dat valt eigenlijk best wel tegen. In de Geekbench test zie ik inderdaad wel dat ik een wat betere accuduur moet hebben, maar mwah, ik had gehoopt op meer (dat was eigenlijk bij de aanschaf van de 2020 Pro exact hetzelfde 8)7).

Het helpt ook niet dat hij in de nacht gewoon leegloopt vanwege 100% "Zoek mijn" activiteit,

Als update op mijn vorige post: de 2020 Pro is nog niet verkocht. Ik heb nu dus de luxe situatie dat ik 2 vergelijkbare setjes heb liggen waarvan de ene 4jr nieuwer is dan de andere. Ik merk dat ik degene pak die het dichtste bij ligt: als mijn nieuwe boven ligt ga ik er de trap niet voor op. Zo dicht ligt de gebruikservaring dus bij elkaar. Achteraf gezien was ik wellicht beter af geweest met alleen een (zo goed als) nieuwe Magic Keyboard te kopen, dat had een berg geld gescheeld. Maar ik was nieuwsgierig naar de verbeteringen. Ik heb zelfs nog even met de gedachte gespeeld om de nieuwe terug te sturen, maar dat doe ik toch maar niet.

@Robert1989: Ik heb het 1x gehad, maar dat was direct na het terugzetten van de backup van mijn vorige iPad, dus ik ga er even vanuit dat het daar aan lag. Voor de rest nog niet gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Stiggy op 08-12-2024 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:19:
Hier eind augustus de overstap van een 11” iPad Pro 2018 naar een 11” iPad Pro 2024 gemaakt en met de accuduur merk ik eerlijk gezegd ook maar weinig verschil.

Ook qua snelheid merk ik nauwelijks verschil. Wel vind ik het OLED-scherm toch wel een grote verbetering en heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 08-12-2024 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:57
syltheboy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:59:
[...]
Ook qua snelheid merk ik nauwelijks verschil.
Ik merk er ook niets van. Mijn oude Air (2019 ofzo?) was al bizar snel… de Pro 2018 is absurt snel en de M4P is slaat-helemaal-nergens-meer-op-snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Dennisdn schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:26:
[...]

Ik merk er ook niets van. Mijn oude Air (2019 ofzo?) was al bizar snel… de Pro 2018 is absurt snel en de M4P is -slaat helemaal nergens meer op snel- :)
Merk wel dat het scherm minder ghosting heeft dan de 2021/2022 miniled. Fijner bij scrollen en swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk veel met Raw foto en (in iets mindere mate) Raw video en dan is er wel verschil met mijn oude M1 12,9 merkbaar.

Als ik gewoon een beetje youtube kijk of surf via safari uiteraard niet, maar dat had ook niemand verwacht lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
De meesten onder ons zullen de iPad Pro gebruiken zoals anderen met een normale iPad, oftewel een consumptie-apparaat. Dan merk je gewoon bijna geen verschil. We kopen vaak een Pro omdat we het beste van het beste willen hebben (scherm; OLED, ProMotion etc). Als je dat ding echt gaat gebruiken voor zware toepassingen dan zal je het verschil wel merken tov een veel oudere Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 08-12-2024 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Voor reguliere consumptiedingetjes is de M4 wel net wat snappier dan de A12Z Bionic, da’s wel lekker maar idd geen groot verschil. Had ik ook niet verwacht. Ik game zelden maar heb ook wat games vergeleken. Ook daar weinig verschil in opstarten of laden levels, daar had ik wel een groter verschil verwacht. Maar aangezien ik dus zelden game op de iPad: boeien.

Maar mij ging het vooral om de accuduur dus. Ik was er vanuit gegaan dat de accu van mijn 2020 iPad ondertussen behoorlijk gedegradeerd zou zijn en dat je daarom wel weer een flinke stap vooruit maakt als je een nieuwe koopt. Maar dat valt ook wel mee dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:37:
De meesten onder ons zullen de iPad Pro gebruiken zoals anderen met een normale iPad, oftewel een consumptie-apparaat. Dan merk je gewoon bijna geen verschil. We kopen vaak een Pro omdat we het beste van het beste willen hebben (scherm; OLED, ProMotion etc). Als je dat ding echt gaat gebruiken voor zware toepassingen dan zal je het verschil wel merken tov een veel oudere Pro.
Ik krijg altijd een beetje een slap geslachtsdeel van al die verantwoording continu.

Waarom rij je een Porsche, je kunt toch ook gewoon in een Renault naar je werk”.

Ja het kan wel, maar IK WIL HET NIET :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:04:
[...]

Ik krijg altijd een beetje een slap geslachtsdeel van al die verantwoording continu.

Waarom rij je een Porsche, je kunt toch ook gewoon in een Renault naar je werk”.

Precies, team pad pro YouTube meldt zich.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Haha, ja. Vooral in Nederland bemoeien we ons graag met iedereen…

Tip:
Als je er vanaf wilt zijn dan moet je gewoon direct een Turbo S kopen. Met een dikke achtcilinder is het gelijk klaar met alle vragen. Dan hebben de haters/bemoeialen sowieso het gedachtegoed: die is niet meer te redden :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik doe er ook wel zwaardere Pro-dingen dingen mee hoor, op Buienradar kijken of het buiten echt regent bijvoorbeeld 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
[...]

Ja maar... ik heb eigenlijk iets gekocht wat ik veel te duur vond, en nu zoek ik bevestiging bij anderen. :X Eigenlijk is het maar gek dat jij in Nederland woont, ieder dubbeltje moet goed besteed worden hé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb een upgrade gedaan van iPad Pro 10,5 inch 2017 naar iPad Pro 2024 13 inch.
Het grote formaat heb ik gekozen omdat ik met procreate aan de slag wil, dus 13 inch is dan fijner dan 11 inch.
En procreate is een leuk proggie, ook voor een newbie als ik.
Zie hier 1 van mijn pogingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asWFftFOq19-nB7adBgFE3Ws5fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CLzFvwm6vVNUVbJtqz737YP.jpg?f=fotoalbum_large

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

The Legend

*Plop*

Stiggy schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:19:

Ik had gehoopt een flinke stap te maken t.o.v. mijn 4 jaar oude 11" iPad Pro, maar dat valt eigenlijk best wel tegen. In de Geekbench test zie ik inderdaad wel dat ik een wat betere accuduur moet hebben, maar mwah, ik had gehoopt op meer (dat was eigenlijk bij de aanschaf van de 2020 Pro exact hetzelfde 8)7).

Het helpt ook niet dat hij in de nacht gewoon leegloopt vanwege 100% "Zoek mijn" activiteit,

Als update op mijn vorige post: de 2020 Pro is nog niet verkocht. Ik heb nu dus de luxe situatie dat ik 2 vergelijkbare setjes heb liggen waarvan de ene 4jr nieuwer is dan de andere. Ik merk dat ik degene pak die het dichtste bij ligt: als mijn nieuwe boven ligt ga ik er de trap niet voor op. Zo dicht ligt de gebruikservaring dus bij elkaar. Achteraf gezien was ik wellicht beter af geweest met alleen een (zo goed als) nieuwe Magic Keyboard te kopen, dat had een berg geld gescheeld. Maar ik was nieuwsgierig naar de verbeteringen. Ik heb zelfs nog even met de gedachte gespeeld om de nieuwe terug te sturen, maar dat doe ik toch maar niet.

@Robert1989: Ik heb het 1x gehad, maar dat was direct na het terugzetten van de backup van mijn vorige iPad, dus ik ga er even vanuit dat het daar aan lag. Voor de rest nog niet gezien.
Kun je bij de 2020 Pro de batterijstatus zien? Bij mijn 2018 Pro kan dat niet, maar ik heb de laatste tijd het idee dat de accu sneller leeg loopt. Mijn gebruik is altijd bank-youtube-safari, maar soms loopt de accu dan echt in 2 uur leeg. Batterijconditie zou ook mijn grootste upgrade reden zijn..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
The Legend schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:41:
[...]

Kun je bij de 2020 Pro de batterijstatus zien? Bij mijn 2018 Pro kan dat niet, maar ik heb de laatste tijd het idee dat de accu sneller leeg loopt. Mijn gebruik is altijd bank-youtube-safari, maar soms loopt de accu dan echt in 2 uur leeg. Batterijconditie zou ook mijn grootste upgrade reden zijn..
Via coconut battery kun je de load cycles/health zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

The Legend

*Plop*

WouterL schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:58:
[...]

Via coconut battery kun je de load cycles/health zien.
Lijkt MacOs only helaas.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:49
[...]

Om de bekende filosoof J. Clarkson uit het VK te quoten: “the only reason to buy a Porsche Boxter, is when you don’t have the money for a 911”.

Vanmiddag heb ik mijn Pro 13 inch uitgepakt en op een Magic Keyboard gezet. Mijn eerste iPad sinds heel lange tijd, en de verwachtingen waren groot want ik hoop dat deze set mijn MB Pro kan en gaat vervangen. Als ik laatstgenoemde in de komende 2 a 3 weken niet aanraak, gaat deze weg.

Goed, vrijwel de hele avond er mee aan de slag geweest (ook direct aan het werk), dus van alles zitten uitproberen. Paar dingen die mij opvallen:
  • Scherm: briljant - geen verassing.
  • Maar hoezo werkt mijn scherm niet als ik de USB-C aansluit? Oh, blijkbaar werkt dat niet via de poort op het keyboard, wel logisch ook :+
  • Over toetsenbord gesproken, ik heb voor werk een uurtje of 2 zitten tikken - tikt helemaal lekker weg.
  • Multitasken wordt ook echt steeds beter. In combinatie met externe monitor ook stagemanager geprobeerd, dat gaat helemaal goed komen.
  • Hoezo is er nog altijd geen Whatsapp for iPad??? Maar dat terzijde.
  • Geluid wat het ding produceert: indrukwekkend voor een dergelijk plat apparaat.
  • Elke app die je opent of schakelt tussen, echt super snappy.
Conclusie tot zover: enorm onder de indruk. Kan wel eens een blijvertje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
renegrunn schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:00:
[...]

Om de bekende filosoof J. Clarkson uit het VK te quoten: “the only reason to buy a Porsche Boxter, is when you don’t have the money for a 911”.

Vanmiddag heb ik mijn Pro 13 inch uitgepakt en op een Magic Keyboard gezet. Mijn eerste iPad sinds heel lange tijd, en de verwachtingen waren groot want ik hoop dat deze set mijn MB Pro kan en gaat vervangen. Als ik laatstgenoemde in de komende 2 a 3 weken niet aanraak, gaat deze weg.

Goed, vrijwel de hele avond er mee aan de slag geweest (ook direct aan het werk), dus van alles zitten uitproberen. Paar dingen die mij opvallen:
  • Scherm: briljant - geen verassing.
  • Maar hoezo werkt mijn scherm niet als ik de USB-C aansluit? Oh, blijkbaar werkt dat niet via de poort op het keyboard, wel logisch ook :+
  • Over toetsenbord gesproken, ik heb voor werk een uurtje of 2 zitten tikken - tikt helemaal lekker weg.
  • Multitasken wordt ook echt steeds beter. In combinatie met externe monitor ook stagemanager geprobeerd, dat gaat helemaal goed komen.
  • Hoezo is er nog altijd geen Whatsapp for iPad??? Maar dat terzijde.
  • Geluid wat het ding produceert: indrukwekkend voor een dergelijk plat apparaat.
  • Elke app die je opent of schakelt tussen, echt super snappy.
Conclusie tot zover: enorm onder de indruk. Kan wel een een blijvertje zijn.
Who the f*ck is Clarkson? De Boxster is gewoon een 'vrouwen Porsche'. >:)

Maar hou je Pro er nog maar even bij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 12:52

Major_ton

Shoot!

Leuk om alle ervaringen en meningen eens te lezen. 2 weken geleden had ik ook een iPad Pro 13" gekocht samen met het Magic Keyboard en de pen. "Eventjes" € 1.997,- uitgegeven in de hoop dat ik wat meer on the fly foto's en video's kon editen en ik nog enigszins productief kon zijn op de bank, of simpelweg ermee kon ontspannen met een filmpje/serie of een spelletje. De dag na de aankoop vloog ik naar Gran Canaria voor een aantal shoots, dus een ideaal moment om de iPad eens uit te proberen! Helaas ging het in het vliegtuig al mis. Simpele dingen die ik in Photoshop wilde doen, zijn in de mobiele versie niet beschikbaar. Ook Lightroom werkt niet zoals ik gewend ben met veel missende functies en file management blijkt ook nog steeds uhhhh, beperkt te zijn. De snelheid is wel echt waanzinnig en ook het display is werkelijk fantastisch. Ik ben echt gaan zoeken naar een use case en voor velen zal die er echt zijn, maar voor mij wordt de geweldige hardware beperkt door software. Dingen als Netflix en Youtube werken uiteraard perfect, maar daarvoor alleen koop je geen iPad Pro uiteraard. Met einge spijt heb ik de iPad weer retour gebracht en nu heb ik mijn pijlen gericht op een Macbook Pro, of een Macbook Air + een Mac Mini. Er zijn slechtere dilemma's om te hebben...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Major_ton schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:23:
Leuk om alle ervaringen en meningen eens te lezen. 2 weken geleden had ik ook een iPad Pro 13" gekocht samen met het Magic Keyboard en de pen. "Eventjes" € 1.997,- uitgegeven in de hoop dat ik wat meer on the fly foto's en video's kon editen en ik nog enigszins productief kon zijn op de bank, of simpelweg ermee kon ontspannen met een filmpje/serie of een spelletje. De dag na de aankoop vloog ik naar Gran Canaria voor een aantal shoots, dus een ideaal moment om de iPad eens uit te proberen! Helaas ging het in het vliegtuig al mis. Simpele dingen die ik in Photoshop wilde doen, zijn in de mobiele versie niet beschikbaar. Ook Lightroom werkt niet zoals ik gewend ben met veel missende functies en file management blijkt ook nog steeds uhhhh, beperkt te zijn. De snelheid is wel echt waanzinnig en ook het display is werkelijk fantastisch. Ik ben echt gaan zoeken naar een use case en voor velen zal die er echt zijn, maar voor mij wordt de geweldige hardware beperkt door software. Dingen als Netflix en Youtube werken uiteraard perfect, maar daarvoor alleen koop je geen iPad Pro uiteraard. Met einge spijt heb ik de iPad weer retour gebracht en nu heb ik mijn pijlen gericht op een Macbook Pro, of een Macbook Air + een Mac Mini. Er zijn slechtere dilemma's om te hebben...
Ooh dat verbaast mij eigenlijk wel, ik doe juist vrijwel alles met Lightroom op de iPad Pro, op macOS ben ik ook al een tijdje over van Lightroom Classic naar Lightroom.

Voor mij wint bewerken van foto’s met het touchscreen het echt van macOS een een muis/trackpad.

Maar ik ben niet zo heel heavy op Photoshop, dat scheelt wel, die is nog wel een stuk beperkter maar al wel lichtjaren beter dan een paar jaar geleden. Het vereist alleen wel een stevig andere workflow en dat vind ik nog niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 12:52

Major_ton

Shoot!

Donstil schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:27:
[...]

Ooh dat verbaast mij eigenlijk wel, ik doe juist vrijwel alles met Lightroom op de iPad Pro, op macOS ben ik ook al een tijdje over van Lightroom Classic naar Lightroom.

Voor mij wint bewerken van foto’s met het touchscreen het echt van macOS een een muis/trackpad.

Maar ik ben niet zo heel heavy op Photoshop, dat scheelt wel, die is nog wel een stuk beperkter maar al wel lichtjaren beter dan een paar jaar geleden. Het vereist alleen wel een stevig andere workflow en dat vind ik nog niet zo fijn.
Het zal er denk ik heel erg vanaf hangen hoe je je eigen workflow hebt ingedeeld en wat je allemaal precies doet en verwacht. Fotografie is nogal een breed vak. Ik sprak daarom ook echt vanuit mijn ervaring en het is alleen maar mooi dat jij wel je draai hebt kunnen vinden op de iPad Pro. Voor mij waren het simpele dingen zoals het niet kunnen centreren van tekst of objecten (center en line snapping), of het niet kunnen creëren van een lijn, vierkant, cirkel etc in Photoshop echt een misser. Ook het syncen van edits in Lightroom laat nogal te wensen over en het werken met brushes is (voor mij) ook niet ideaal. Dan koop ik liever een Macbook Air M3 met 16GB ram voor bijna de helft de prijs, maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:38:
[...]

Het zal er denk ik heel erg vanaf hangen hoe je je eigen workflow hebt ingedeeld en wat je allemaal precies doet en verwacht. Fotografie is nogal een breed vak. Ik sprak daarom ook echt vanuit mijn ervaring en het is alleen maar mooi dat jij wel je draai hebt kunnen vinden op de iPad Pro. Voor mij waren het simpele dingen zoals het niet kunnen centreren van tekst of objecten (center en line snapping), of het niet kunnen creëren van een lijn, vierkant, cirkel etc in Photoshop echt een misser. Ook het syncen van edits in Lightroom laat nogal te wensen over en het werken met brushes is (voor mij) ook niet ideaal. Dan koop ik liever een Macbook Air M3 met 16GB ram voor bijna de helft de prijs, maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.
Ooh die eerste dingen gebruik ik niet inderdaad, edits etc moeten wel gewoon syncen, dat werkt hier wel gewoon. En gelukkig maar want anders was ik er inderdaad ook snel klaar mee :P

De brush in Lightroom moest ik ook wel even aan wennen kan ik mij herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:44
Zondagskindje schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:32:
Ik heb een upgrade gedaan van iPad Pro 10,5 inch 2017 naar iPad Pro 2024 13 inch.
Het grote formaat heb ik gekozen omdat ik met procreate aan de slag wil, dus 13 inch is dan fijner dan 11 inch.
En procreate is een leuk proggie, ook voor een newbie als ik.
Zie hier 1 van mijn pogingen
Procreate is echt een goede app. Het duurt even voordat je alles onder de knie hebt, maar dat is het volledig waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Cariernb schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:04:
[...]

Procreate is echt een goede app. Het duurt even voordat je alles onder de knie hebt, maar dat is het volledig waard :)
Zeker weten, voordat je het weet ben je een paar uur verder d:)b

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Geen idee of deze vraag hier mag, dus verwijder maar indien ongepast:

Via de werkgever kan ik een iPad Pro bestellen, echter krijg ik geen feedback over levertijden. Betreft hier een 11", 1 Tb, 5G met nano-glas.

Welke levertijden zijn er te verwachten? Ik ben een week verder na bestelling en kan geen datum krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57
needless to say schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:21:

Via de werkgever kan ik een iPad Pro bestellen, echter krijg ik geen feedback over levertijden. Betreft hier een 11", 1 Tb, 5G met nano-glas.

Welke levertijden zijn er te verwachten? Ik ben een week verder na bestelling en kan geen datum krijgen.
dat ligt aan waar je hem besteld bij apple kun je hem in amsterdam zo ophalen als je hem laat verzenden heb je hem maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Wognummer schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:49:
[...]

dat ligt aan waar je hem besteld bij apple kun je hem in amsterdam zo ophalen als je hem laat verzenden heb je hem maandag :)
Werkgever werkt via een tussenpartij die zelf nog eens de bestelling bij Tech Data plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

needless to say schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:54:
[...]

Werkgever werkt via een tussenpartij die zelf nog eens de bestelling bij Tech Data plaatst.
Ja, dat is dus echt geen vraag die hier iemand ooit zal kunnen beantwoorden, dit heeft niets met Apple te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:02:
[...]

Ja, dat is dus echt geen vraag die hier iemand ooit zal kunnen beantwoorden, dit heeft niets met Apple te maken.
Nah dat lijkt mij wat overdreven, Techdata is een hele grote speler, er zitten zonder twijfel Techdata medewerkers op tweakers.

Hét bedrijf waar ik voor werk besteld er bijvoorbeeld ook, ik kan nu niet in het bestel systeem verder maar er kan zomaar iemand zijn die dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
needless to say schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:21:

Mijn enkele ervaring met Tech Data is dat ze ‘m bij Apple bestellen. Modellen die redelijk ‘standaard’ zijn duren een week (misschien twee) en de wat minder populaire modellen dienen eerst uit een ander werelddeel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Donstil schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:48:
[...]

Nah dat lijkt mij wat overdreven, Techdata is een hele grote speler, er zitten zonder twijfel Techdata medewerkers op tweakers.

Hét bedrijf waar ik voor werk besteld er bijvoorbeeld ook, ik kan nu niet in het bestel systeem verder maar er kan zomaar iemand zijn die dat wel kan.
En de tussenpersoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ziet gewoon Techdata voorraad. Dus dat kan best wel wat zeggen als je die weet, meer dan niets in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik snap het wel, het bestellen an sich is nog wel voorspelbaar.. Maar als ik een nieuwe laptop of telefoon wil bestellen dan moet ik een formulier invullen, dat gaat via het systeem naar mijn teamleider die akkoord moet geven, dan gaat ie door naar de financeafding in een ander land, dan weer terug naar de inkoopafdeling en die doet pas de bestelling bij Dell of Apple…. Met alle parttimers, online werkers, papa&mamma-dagen tegenwoordig schiet zo’n proces echt niet op….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Dennisdn schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:49:
Ik snap het wel, het bestellen an sich is nog wel voorspelbaar.. Maar als ik een nieuwe laptop of telefoon wil bestellen dan moet ik een formulier invullen, dat gaat via het systeem naar mijn teamleider die akkoord moet geven, dan gaat ie door naar de financeafding in een ander land, dan weer terug naar de inkoopafdeling en die doet pas de bestelling bij Dell of Apple…. Met alle parttimers, online werkers, papa&mamma-dagen tegenwoordig schiet zo’n proces echt niet op….
Blijkbaar zouden er veel backorders zijn en wordt er prioriteit gegeven aan B2C winkels tov B2B klanten. Het zou niet mogelijk zijn om een potentiële leverdatum te geven …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik gebruik mijn iPad het meest voor het tekenen, maar ik merk dat ik vrij snel last van nek, schouders en rug krijg. De folio die ik heb, zet m'n iPad niet in de juiste hoek. Nu was ik aan het zoeken naar een juiste houder/standaard en kwam uit op Sketchboard Pro 2 Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het zou me verbazen als zo'n ding je houding genoeg verbetert om die klachten weg te nemen. Je moet je hoofd namelijk nog steeds continu naar voren buigen en dat is nu juist het probleem. Pauzes nemen en verder ook genoeg bewegen is het devies.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 17:08

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Sluit mij aan bij @Commendatore . Ga voor het eerst in een F1 auto zitten en je hoofd vliegt alle kanten op. Daar trainen F1 coureurs voor. De houding van jou is het probleem, probeer hier iets op te vinden.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Leuk filmpje over hoe goed de fake iPads zijn tegenwoordig. In dit geval een 11inch M4.
YouTube: Watch Out For FAKE iPads... They're Impressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zoals mijn MBA verkocht (met dik verlies :( ).. Ik zal het nu moeten doen met mijn iPad Pro…

Ik zal wel een bom af laten gaan, maar waarschijnlijk zijn mijn ogen echt zodanig slecht, want

1) ik zie pro motion niet op mijn iPhone maar ook niet op mijn iPad Pro.
2) Alleen als ik HDR filmpjes op youtube zoek vind ik de iPad Pro scherm echt eruit springen. Rest vind ik het verschil tussen de MacBook Air 15 inch en iPad Pro oled wel mee vallen.. Tuurlijk als je het naast elkaar zet zie je dat lichte delen van een film of zo lichter gaat. Echt heel extreem is het niet.. Uiteraard komt dit ook door waar ik vanaf kijk nl Netflix HD, Prime app (is ook geen 4K), etc.

Ik ga dus grote wel missen van mijn Air en het feit dat ik gewoon wat makkelijker data kan beheren via Finder tov Files. Bizar wat ik allemaal moet ondernemen om een backup te maken van mijn foto’s en deze te hernoemen zodat het wat voor mij zegt.

[ Voor 86% gewijzigd door Quakie op 02-01-2025 20:23 . Reden: Oorspronkelijk te kort door de bocht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:03

_AN

Quakie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:18:
Zoals mijn MBA verkocht (met dik verlies :( ).. Ik zal het nu moeten doen met mijn iPad Pro…

Ik zal wel een bom af laten gaan, maar waarschijnlijk zijn mijn ogen echt zodanig slecht, want

1) ik zie pro motion niet op mijn iPhone maar ook niet op mijn iPad Pro.
2) Alleen als ik HDR filmpjes op youtube zoek vind ik de iPad Pro scherm echt eruit springen. Rest vind ik het verschil tussen de MacBook Air 15 inch en iPad Pro oled wel mee vallen.. Tuurlijk als je het naast elkaar zet zie je dat lichte delen van een film of zo lichter gaat. Echt heel extreem is het niet.. Uiteraard komt dit ook door waar ik vanaf kijk nl Netflix HD, Prime app (is ook geen 4K), etc.

Ik ga dus grote wel missen van mijn Air en het feit dat ik gewoon wat makkelijker data kan beheren via Finder tov Files. Bizar wat ik allemaal moet ondernemen om een backup te maken van mijn foto’s en deze te hernoemen zodat het wat voor mij zegt.
Waarom heb je je Air verkocht? Omdat je dacht dat de iPad Pro een volwaardige vervanger zou zijn voor je laptop? Dat is het simpelweg niet. Een iPad blijft nog steeds een tablet (die steeds meer kan). Voor veel mensen voldoende voor dagelijkse activiteiten, maar zeker niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Wie van jullie ervaart ook een snelle "Battery drain" op de iPad Pro M4 11''?

Ik heb een vrij nieuwe iPad (aangeschaft in november, slechts 9 accu cycles) en ik merk dat de batterij 's nachts in standby-modus van 80% naar 52% gaat. Dat vind ik behoorlijk veel voor stand-by gebruik. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals het uitschakelen van locatie-voorzieningen, het uitschakelen van achtergrondverversing en zelfs het deactiveren van "Zoek mijn" en "vliegetuigmodus aan", maar helaas zonder verbetering.

In de batterij-instellingen zie ik ook geen apps die 's nachts op de achtergrond draaien. De iPad voelt verder niet warm aan. Er staat iPadOS 18.2 op en kan helaas niet uitsluiten of het met OS17.x wel beter is.

Is dit normaal, of is er misschien iets mis met mijn iPad?

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 02-01-2025 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Kakaroto schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:51:
Wie van jullie ervaart ook een snelle "Battery drain" op de iPad Pro M4 11''?

Ik heb een vrij nieuwe iPad (aangeschaft in november, slechts 9 accu cycles) en ik merk dat de batterij 's nachts in standby-modus van 80% naar 52% gaat. Dat vind ik behoorlijk veel voor stand-by gebruik. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals het uitschakelen van locatie-voorzieningen, het uitschakelen van achtergrondverversing en zelfs het deactiveren van "Zoek mijn" en "vliegetuigmodus aan", maar helaas zonder verbetering.

In de batterij-instellingen zie ik ook geen apps die 's nachts op de achtergrond draaien. De iPad voelt verder niet warm aan. Er staat iPadOS 18.2 op en kan helaas niet uitsluiten of het met OS17.x wel beter is.

Is dit normaal, of is er misschien iets mis met mijn iPad?
Volgens mij heeft iedereen wel wat drain in de nacht. Van 80 naar 52% is echter wel fors.
Ik had bij mijn nieuwe Pro M4 11” een procentje of 8-10 per nacht en dan stond “Zoek miin” altijd als 100% gebruiker. Bij nader inzien kan dat wellicht ook komen omdat dat het enige process is dat actief is?

Moet zeggen dat het ondertussen gestabiliseerd lijkt en er ‘s nachts niet zo veel meer vanaf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik had/heb hetzelfde.. Eens in de zoveel dagen heb ik ook een aardige drain en dan is het meestal Find My.
Eerste paar dagen/weken erger dan nu. Dit is ook weer na een update… of wijziging op je account.. Ik heb bijv nu een pencil pro. En dag nadat deze toegevoegd was aan Find my had ik ook weer een aardige hap uit mijn batterij over de nacht heen.

Ik ben gestopt met kijken… ik laad tot 80% op. Ik kan hem heel de dag gebruiken.. en accepteer dat ik hem zowat dagelijks moet laden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Grote kans dat dit met updates ook nog wel wat beter gaat worden. Ik had laatst ook een keer een dergelijke drain op mijn iPad Air 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

_AN schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:34:
[...]

Waarom heb je je Air verkocht? Omdat je dacht dat de iPad Pro een volwaardige vervanger zou zijn voor je laptop? Dat is het simpelweg niet. Een iPad blijft nog steeds een tablet (die steeds meer kan). Voor veel mensen voldoende voor dagelijkse activiteiten, maar zeker niet voor iedereen.
Tja, ik val in hobby kamp. Ik vind het allemaal (te) mooi spul. Zag een kans om iPad Pro over te nemen die ik normaal van zijn leven niet zou kopen wegens zijn aanschafprijs. Daarna kwam het besef dat het toch wel zonde is om 2 van zulke dure apparaten te hebben.. Ik had er inmiddels vrede mee om Air te houden.

Ik val denk ik wel in die categorie hoor. In de twee maanden tijd heb ik hem 3 x gepakt om domweg backup te maken van mijn iCloud foto’s en fotos / filmpjes te hernoemen ipv via een shortcut die bestanden half hernoemt en kopieert. I
Het is dat ik ruimte heb maar het is achterlijk dat het origineel in photos staat, die ik dan moet exporteren. Dan wordt het gekopieerd om in bulk te hernoemen en vervolgens kopieer ik dat weer om zeker te zijn dat alles gekopieerd wordt omdat er geen progressie balk is. Dat is dus 4x dezelfde foto/video.
En bij honderden fotos gaat het best vaak fout als je het zo niet aanpakt.

Maar goed… ga het nu zien.. heb nog wel oude mac.. dus als ik echt gek word pak ik die wel.. Dit is ook enige hoor. En mocht het echt kriebelen…. Neem ik weer een air met 16GB dit keer, maar ergens denk ik dat 16GB nieuwe 8GB is met AI.. en dat je beste 24GB kan hebben, maar goed.. dat is dan voor de toekomstige Mx model.

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 02-01-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:57
Ik heb soms met mijn ipad 2024 dat ik met safari opeens weer moet inloggen bij diverse sites. Google/tweakers oa. Hoe komt dit? Alsof cookies oid weggegooid worden, iemand iets soortgelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
TweakerVincent schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:55:
Ik heb soms met mijn ipad 2024 dat ik met safari opeens weer moet inloggen bij diverse sites. Google/tweakers oa. Hoe komt dit? Alsof cookies oid weggegooid worden, iemand iets soortgelijks?
Maak je gebruik van iCloud Private Relay? Ik heb bij Google wel eens last van captcha’s omdat Google denkt dat ik een bot ben. Waarschijnlijk door het gedeelde IP-adres.

Indien je het gebruikt, test dan eens zonder die relay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Gr4mpyC3t schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:27:
[...]

Maak je gebruik van iCloud Private Relay? Ik heb bij Google wel eens last van captcha’s omdat Google denkt dat ik een bot ben. Waarschijnlijk door het gedeelde IP-adres.

Indien je het gebruikt, test dan eens zonder die relay.
Nee die staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Het zou ook door andere antitrackingfuncties kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 10-06 12:06

Nohead

PSN ID: Nohead

Hoe is de battery drain bij jullie na de laatste update?

Daarvoor was het 4 a 5% per nacht er af. Nu na de laatste update en een reboot met volle lading 81%, volgende ochtend nog steeds 81% :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hier nog steeds 5% in de nacht er af. Ik heb wel AdGuard geïnstalleerd staan en die zal wel een paar keer refreshen. Staat nu samen met find my in lijst van batterij per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 10-06 12:06

Nohead

PSN ID: Nohead

Volgens mij is het weer bijgetrokken en toch weer 5% per nacht er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Hmm, vannacht niets eraf, blijven staan op 96%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:32
Goedenavond. Ik heb recent een Magic Keyboard gekocht. Nu valt het mij op dat zowel in standby als tijdens gebruik, de batterij snel leegloopt. Hebben meer mensen hier last van? Sinds gisteren de normale smart folio geïnstalleerd, na 24 uur slechts 1% drain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 10-06 14:56
Met mijn MK en Pro heb ik dit gedrag zeker niet

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik zie het zelf ook niet direct terug.. Ik zag het wel bij Reddit voorkomen dus je bent niet enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 17:05
Heb sinds een week de IPad Pro en Magic Keyboard en geen last van battery drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:32
Mmm oke bijzonder dat ik het wel heb. Misschien doe ik een factory reset om te zien of dat helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:12

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Batterij eens helemaal leeg laten lopen en dan een paar uurtjes aan de kabel

5 euro op je muil gauw.

• WouterL
Ligt het aan de tijd van het jaar, of zijn iPads echt heel lastig te verkopen momenteel? Probeer al een tijd één van mijn iPads te verpatsen (er liggen hier nu twee), maar ze liggen al weken in huis. En duur ben ik echt niet.

• Gr4mpyC3t
WouterL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:09:
Ligt het aan de tijd van het jaar, of zijn iPads echt heel lastig te verkopen momenteel? Probeer al een tijd één van mijn iPads te verpatsen (er liggen hier nu twee), maar ze liggen al weken in huis. En duur ben ik echt niet.
Is de markt op dit moment niet extreem verzadigd? Zolang er nog een versie van iPadOS op zit dat netjes door Apple onderhouden wordt is de noodzaak er niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb een paar maandjes terug een 2020 iPad Pro (voor een erg goede prijs) verkocht en heb dat niet zo ervaren. Ik kreeg redelijk wat reacties, niet minder dan bij vorige iPads.

Ik ga binnenkort de basis iPad van mijn moeder verkopen, eens kijken hoe dat loopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Ik heb dit ook, heb mijn 2 maanden oude iPad Pro M4 11” te koop staan (was net te laat met retourneren naar AMAC, maar is geen apparaat voor mij), krijg amper reacties of biedingen van 250€ voor een 2 maanden oude iPad… 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 09:15
Kennelijk niet de enige die behoorlijke battery drain ervaar op z’n m4 pro.
Ik had hiervoor een air 2022 en die ging altijd wel een paar dagen mee( zelfde gebruik) nu moet ik echt om de dag opladen.
Had ook nog even een 13” pro m4 maar die ging ook snel leeg.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 18:06
Sinds eind december ben ik eigenaar van de 13 inch iPad Pro M4 in Space Gray. Echter ontstaan er allemaal diepe krassen in de behuizing op de plek waar de Pencil Pro magnetisch vastklikt.

Vuil is echt geen factor, de bezuinig is brandschoon en de Pencil ook, toch blijft het verder krassen. Dat dit nu al gebeurt terwijl ik de Pencil echt nauwelijks gebruik vind ik eerlijk gezegd niet acceptabel.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@fendt ik heb het niet, nu moet ik wel zeggen dat pencil pro er alleen maar hangt om te laden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 10-06 14:56
Ik heb sinds afgelopen weekend het gevoel dat de spatiebalk van de MagicKeyboard van mijn Pro (gelijktijdig gekocht) niet meer zo lekker "tikt" zoals de rest van de toetsen op het keyboard.
Ik heb een AppleCare+ afgesloten toen ik de ipad ging configureren (de amerikaanse versie voor $7,99/mnd).

Nu heb ik totaal geen ervaring met de aftersales van Apple, en heb al gekeken hoe en wat, maar ik kom er niet uit. Ik verdenk dat de AppleCare+ deze niet dekt (tenminste, het lijkt hierop als ik de garantie check), dus dat ik naar een apple store zou moeten...
Zou iemand mij kunnen adviseren wat ik moet doen?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Sjowhan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:32:
Ik heb sinds afgelopen weekend het gevoel dat de spatiebalk van de MagicKeyboard van mijn Pro (gelijktijdig gekocht) niet meer zo lekker "tikt" zoals de rest van de toetsen op het keyboard.
Ik heb een AppleCare+ afgesloten toen ik de ipad ging configureren (de amerikaanse versie voor $7,99/mnd).

Nu heb ik totaal geen ervaring met de aftersales van Apple, en heb al gekeken hoe en wat, maar ik kom er niet uit. Ik verdenk dat de AppleCare+ deze niet dekt (tenminste, het lijkt hierop als ik de garantie check), dus dat ik naar een apple store zou moeten...
Contact opnemen met Apple Support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Zodra je het toetsenbord een tijdje gebruikt "koppelt" deze automatisch aan je iPad en bijbehoren AC+. Je kunt gewoon een chat starten via Apple support en dit aangeven, dan zal die gewoon vervangen worden. Of dit onder garantie of verzekering valt zal Apple moeten beoordelen.

Ik heb bovenstaande ooit op Reddit gelezen en zelf ondervonden dat het klopt, het Magic Keyboard was bij mij ook gedekt bij een ongelukje met een kop koffie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:20

Naast het feit dat je dit mogelijk met Apple Care hebt gedekt, valt het natuurlijk ook onder een stukje garantie. Je mag van dat Apple product verwachten dat het binnen de tijd dat het uitkwam tot nu, niet dit soort mankementen zou vertonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Pak een post it en veeg even met de plaklaag onder de randen van je spatiebalk, zowel boven als onder, en kijk dan eerst eens of je spatiebalk niet gewoon een kruimeltje van je koekje o.i.d. eronder heeft, kan zomaar wat moeite schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Erg irritant weer. Na updaten van de ipad verlies ik alle inlog cookies etc. Moet op alle sites opnieuw inloggen, bij eerdere updates ook al.

Iemand een fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:22
Beproefde methode hier in huis (met behoorlijk wat Apple toetsenborden): borsteltje op stofzuiger zetten en je toetsenbord zo even voorzichtig stofzuigen, eventueel op lager vermogen. Beetje met beleid doen, maar zo heb je de meeste kans dat je stofjes, kruimels en dat soort dingen weg krijgt.

(Als alternatief kun je ook nog met een blaasbalgje werken…da's net wat subtieler…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Beste methode is gewoon niet vreten bij je toetsenbord, zo doe ik het altijd. Blijft alles veel schoner. Voorkomen is beter dan genezen. Heb je daar nu wat aan? Nee, maar voor in de toekomst wel.

Wil je reinigen? Heel simpel:
Druk je spatiebalk in en ga er met een blazertjes langs en/of een stofzuiger met borsteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:08
Pufster schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:47:
Was overkill, maar ik heb zonet een MacBook Pro 16" en iPad Pro M4 gekocht.

Had mijn iPad Pro geretourneerd een goede week terug na een zeer teleurstellende WWDC, maar moet zeggen, ik mis het toch zo een iPad. Maar mijn Macbook ook, die ik enkele maanden terug verkocht.

Ben van plan om beide uitgebreid te gebruiken en 1 na 2 weken te retourneren, want ik ga geen 5500 euro uitgeven aan dit (het is een 1TB iPad).
Voor mijn workflow kan ik perfect uit te voeten met een iPad: browsen, email, streamen, light foto/video editing, maar ik vind MacOS heel prettig om mee te werken. En was spoiled van me vorige MacBook Pro, dus daarom geen Air gekocht.
Ik zit ook in een zelfde dilemma, zal ik een Magic Keyboard bij m’n iPad of toch gaan voor een MacBook, ik vraag me eigenlijk af wat jou de doorslag heeft gegeven, watje uiteindelijk hebt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mijn magic keyboard 2024, heeft opeens een luchtbel aan de onderkant. Andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:43
Mijn iPad doet iets raars. Als ik scroll, en vooral wanneer de achtergrond donker is, dat maakt de iPad zelf een statisch geluid. Zodra ik stop met scrollen is het gelijk stil. Het geluid is niet heel hard, maar in een stille ruimte is het wel hoorbaar. Ik had eerst geen idee waar het geluid vandaan kwam. Het geluid lijkt op een lagertje dat vrij kan rollen, maar dan heel zachtjes.

En blijkbaar zou dit versterkr worden door hoesjes met magneten. Ik heb zelf de Apple Smart Folio. Als ik hem er vanaf haal is het duidelijk minder hoorbaar, maar nog steeds enigszins hoorbaar. Als ik de iPad van de case af haal en deze opnieuw opstart is het geluid bijna helemaal weg (je moet je oor er héél dichtbij houden om iets te horen van statisch geluid). Tot ik hem terug op de smart folio 'plak', dan is het statische geluid er weer.

Is dit een defect of hebben alle iPad Pro’s dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:03

_AN

Het schijnt vaker voor te komen met magnetische hoezen: https://forums.macrumors....9-7-screen-noise.1982565/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:08

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mijn iPad M4 is helemaal stil icm de Magic Keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:43
Hmm, misschien toch eens contact opnemen met Apple dan, ik heb Applecare+ afgesloten tot maart 2027, dus ik heb nog even.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste