Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
WouterL schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:44:
[...]
Ik ga heel eerlijk zijn dat ik het verschil eigenlijk vrij minimaal vind, zeker tov het miniled scherm van de voorgaande modellen, maar zelfs tov de LED varianten. Die zijn namelijk al behoorlijk goed.

Ik denk dat ik de verbetering in response tijden meer vind opvallen dat de schermkwaliteit an zich. (tov miniled)
Toen ik de vorige (lcd) en huidige (M4 oled) nog allebei had en ze naast elkaar hield kon je het wel zien, bv bij een foto van een bloem op zwarte achtergrond. Maar nu ik alleen de oled nog heb en dagelijks gebruik: moah.

Met 1 uitzondering: ik lees 's avonds in bed boeken erop. Als het licht in de slaapkamer uit gaat dan leest de oled wel veel lekkerder dan de (11") lcd. In een donkere kamer zag je die backlight altijd door de zwarte pagina heen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
WouterL schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:44:
[...]

Ja, wat eigenlijk alleen opvalt als je in een aardig donkere omgeving op YouTube zit te bingen. Ik ga heel eerlijk zijn dat ik het verschil eigenlijk vrij minimaal vind, zeker tov het miniled scherm van de voorgaande modellen, maar zelfs tov de LED varianten. Die zijn namelijk al behoorlijk goed.

Ik denk dat ik de verbetering in response tijden meer vind opvallen dat de schermkwaliteit an zich. (tov miniled)
Ja, OLED en MiniLed is bijna geen verschil. iPad Air heeft toch geen MiniLED? Als je het dus echt voor het scherm doet met video’s ed dan is OLED je keus of tweedehands een MiniLed.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:13
Hebben meer mensen er last van dat de Apple Pencil t.p.v. de magnetische connectiepunten krassen achterlaat en zelf ook krast?

Heeft verder geen effect op functie, maar doe er verder niets geks mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THO8doc6mzdY0WA35AHwppRHf7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLO0G7pVaiIn8SfSOCKKGpao.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58

KRAI.7

Bwoah...

@Pepper92 Mijn iPad heeft hetzelfde, al is het bij mij wel minder dan op jouw foto zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:30
Voor onze kleinere ipad hebben wij een houder voor in de auto die zich klemt tussen de hoofdsteun. Heeft iemand er een in gebruik voor de 13 inch variant? Ik had er al een besteld die beloofde voor 13 inch te zijn maar hij past niet. Vogel's lijkt er een te hebben maar vind deze vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepper92 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:25:
Hebben meer mensen er last van dat de Apple Pencil t.p.v. de magnetische connectiepunten krassen achterlaat en zelf ook krast?

Heeft verder geen effect op functie, maar doe er verder niets geks mee.

[Afbeelding]
Yes dat hoort erbij helaas, mijn vorige had het ook.
Bij mij zijn het al twee kalen plekken inmiddels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNAr8DnNLbDW-CK84jSd7Xf4cVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NosMpfkziWf2ilDU2iRHYyd4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 29-07-2025 11:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Donstil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:04:
[...]

Yes dat hoort erbij helaas, mijn vorige had het ook.
Bij mij zijn het al twee kalen plekken inmiddels.

[Afbeelding]
Nou mocht het ooit tot een nieuwe komen dan ga ik misschien maar voor een hoesje om de pen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
xGROOVER schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:59:
Voor onze kleinere ipad hebben wij een houder voor in de auto die zich klemt tussen de hoofdsteun. Heeft iemand er een in gebruik voor de 13 inch variant? Ik had er al een besteld die beloofde voor 13 inch te zijn maar hij past niet. Vogel's lijkt er een te hebben maar vind deze vrij duur.
Wij hebben een ziplock-zakje in gebruik 🫣
Zoiets https://i.pinimg.com/236x...ee52eea9adedfd4938750.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepper92 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:51:
[...]

Nou mocht het ooit tot een nieuwe komen dan ga ik misschien maar voor een hoesje om de pen.
Ja of een zilveren iPad, die had ik voor mijn vorige en daar zie je niets op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb mijn Pencil Pro ook altijd erop zitten, maar dit heb ik nog nooit gehad. Ik denk toch dat ie bij jullie dan schuift (in een tas oid). Hij moet iig bewegen ergens, want die krassen komen er niet op door normaal gebruik en de Pencil erop en eraf halen. Ik heb precies dezelfde combi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:37
Toch wel een beetje teleurgesteld in de service van Apple deze week.....

Eind vorige week ineens bij het aanzetten van mijn M4 11" dat het scherm een lichtflits gaf en daarna helemaal niet meer aangaat. Defect dus, en zonder scherm heb je er niet zoveel aan.

Voor het repareren krijg je bij aanmelding dan 2 keuzes, ophalen of zelf wegbrengen. Ophalen gaat in mijn optiek allemaal redelijk omslachtig omdat ze je eerst een lege verzenddoos sturen en je dan alsnog zelf moet wegbrengen. Ze geven ook aan dat het wel een week of 2 gaat duren.

Andere optie is om 'm ergens af te geven. Spreiding van de Apple stores zelf is nou geweldig in zowel NL als BE (waar zijn Utrecht en Antwerpen bijvoorbeeld), maar vooruit Amsterdam is dan nog wel te doen.

Maar dan praktisch hetzelfde als bij ophalen. Eerst afspraak maken, wachten op zo'n rondlopende hipster en dan volgt natuurlijk ook de conclusie dat ze 'm op moeten sturen en dat ze dat slecht 1x per week doen en dat het dus ook gewoon 2 weken gaat duren.

Allemaal een beetje premium prijzen maar geen premium service :-(.

En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:14:

Eind vorige week ineens bij het aanzetten van mijn M4 11" dat het scherm een lichtflits gaf en daarna helemaal niet meer aangaat. Defect dus, en zonder scherm heb je er niet zoveel aan.

Voor het repareren krijg je bij aanmelding dan 2 keuzes, ophalen of zelf wegbrengen. Ophalen gaat in mijn optiek allemaal redelijk omslachtig omdat ze je eerst een lege verzenddoos sturen en je dan alsnog zelf moet wegbrengen. Ze geven ook aan dat het wel een week of 2 gaat duren.

Andere optie is om 'm ergens af te geven. Spreiding van de Apple stores zelf is nou geweldig in zowel NL als BE (waar zijn Utrecht en Antwerpen bijvoorbeeld), maar vooruit Amsterdam is dan nog wel te doen.

Maar dan praktisch hetzelfde als bij ophalen. Eerst afspraak maken, wachten op zo'n rondlopende hipster en dan volgt natuurlijk ook de conclusie dat ze 'm op moeten sturen en dat ze dat slecht 1x per week doen en dat het dus ook gewoon 2 weken gaat duren.

En ja, ik heb geen Applecare met express replacement. Maar gewoon een replacement gelijk in de Apple Store had ik toch wel mogen verwachten. Het is ook zo onzinnig omdat ze mijn exemplaar helemaal niet voor mij repareren maar ik gewoon een refurbished exemplaar van de plank ga krijgen. Die kan je natuurlijk ook gewoon gelijk opsturen nadat je mijn defecte exemplaar hebt ingenomen :-(.
Zeker zuur. Welke route ga je nu volgen? Opsturen of afgeven?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegbrengen hoeft helemaal niet. UPS komt dat pakket gewoon weer netjes bij je halen. Dezelfde dag nog als je gelijk een ophaal afspraak inplant, mijn UPS’er wacht er zelfs altijd even op als ik bijvoorbeeld een express replacement pakketje ontvang en de oude moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:22:
Ik heb mijn Pencil Pro ook altijd erop zitten, maar dit heb ik nog nooit gehad. Ik denk toch dat ie bij jullie dan schuift (in een tas oid). Hij moet iig bewegen ergens, want die krassen komen er niet op door normaal gebruik en de Pencil erop en eraf halen. Ik heb precies dezelfde combi overigens.
Valt “in een tas vervoeren” niet meer onder normaal gebruik?
Ik moet hem toch op een of andere manier kunnen meenemen, ga dat ding niet 15 uur in mijn hand houden als ik op reis ga 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:46:
[...]
Zeker zuur. Welke route ga je nu volgen? Opsturen of afgeven?
Ik ben al bij de Apple Store geweest, dus nu is het gewoon wachten.....

Het is dat ik nog wat iPads heb liggen, maar het was wel mijn primaire apparaat.
Dus dan is 2 weken gewoon (te) lang.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Donstil schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:52:
[...]
Wegbrengen hoeft helemaal niet. UPS komt dat pakket gewoon weer netjes bij je halen. Dezelfde dag nog als je gelijk een ophaal afspraak inplant, mijn UPS’er wacht er zelfs altijd even op als ik bijvoorbeeld een express replacement pakketje ontvang en de oude moet terugsturen.
Dat gaat helemaal niet werken.... UPS blijft hier echt niet wachten tot ik de doos van Apple heb aangenomen, opengemaakt, mijn oude iPad erin heb gestopt en dan alle stickers heb geplakt. En afspraak maken om op te halen is natuurlijk ook afhankelijk wanneer deze bezorgd is. In de praktijk loop je dus altijd een dag (of enkele dagen achter).

Buiten dat is er natuurlijk het feit dat ik bij het aanmelden van de ophaalopdracht niet eens wist dat het zo werkt en ook pas wanneer Apple de lege doos heeft verzonden ik zie door welke transporteur dit is gedaan en wanneer ik deze ga ontvangen. Allemaal erg onhandig en verre van premium. Meest storende is dus de lange termijn maar ook het feit dat als je dan naar de Apple Store gaat ze daar niet een vervangend exemplaar hebben en dan ook maar 1x per week opsturen (en bij mij natuurlijk net die ochtend gedaan).

Ik kreeg dus een dag nadat ik in de Apple Store ben geweest alsnog vandaag de lege doos :-(.

Gewoon slecht geregeld allemaal in mijn optiek. Het is ook niet dat ze zich met hun prijzen, 35% van de omzet is nettowinst, niet een beetje service kunnen veroorloven.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Valt “in een tas vervoeren” niet meer onder normaal gebruik?
Ik moet hem toch op een of andere manier kunnen meenemen, ga dat ding niet 15 uur in mijn hand houden als ik op reis ga 8)7
Ligt eraan hoe je ermee om gaat. Als je weet dat je pennetje schuift langs je iPad dan kan je hem er beter afhalen. Ik ken jouw situatie niet. Mijn tassen zijn opgeruimd en dan krijgt de pencil geen kans om te schuiven, maar sommigen hebben een overvolle tas en dan kan die dus wel schuiven. En wrijving = krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:42
TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

Dat gaat helemaal niet werken.... UPS blijft hier echt niet wachten tot ik de doos van Apple heb aangenomen, opengemaakt, mijn oude iPad erin heb gestopt en dan alle stickers heb geplakt. En afspraak maken om op te halen is natuurlijk ook afhankelijk wanneer deze bezorgd is. In de praktijk loop je dus altijd een dag (of enkele dagen achter).

Buiten dat is er natuurlijk het feit dat ik bij het aanmelden van de ophaalopdracht niet eens wist dat het zo werkt en ook pas wanneer Apple de lege doos heeft verzonden ik zie door welke transporteur dit is gedaan en wanneer ik deze ga ontvangen. Allemaal erg onhandig en verre van premium. Meest storende is dus de lange termijn maar ook het feit dat als je dan naar de Apple Store gaat ze daar niet een vervangend exemplaar hebben en dan ook maar 1x per week opsturen (en bij mij natuurlijk net die ochtend gedaan).

Ik kreeg dus een dag nadat ik in de Apple Store ben geweest alsnog vandaag de lege doos :-(.

Gewoon slecht geregeld allemaal in mijn optiek. Het is ook niet dat ze zich met hun prijzen, 35% van de omzet is nettowinst, niet een beetje service kunnen veroorloven.
Tja waar je al niet druk over kunt maken. Je krijgt een doos (dus je hoeft zelf niks te regelen) en het ding wordt bij je opgehaald. Nog steeds niet goed allemaal. Je hebt geen Porsche gekocht ofzo. De geboden oplossing is toch prima? De oplostijden zijn dat ook in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
WouterL schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Tja waar je al niet druk over kunt maken. Je krijgt een doos (dus je hoeft zelf niks te regelen) en het ding wordt bij je opgehaald. Nog steeds niet goed allemaal. Je hebt geen Porsche gekocht ofzo. De geboden oplossing is toch prima? De oplostijden zijn dat ook in mijn optiek.
Ieder zijn mening. Maar nee, (minimaal) twee weken wachten tot er een vervangend exemplaar wordt opgestuurd is in mijn optiek niet acceptabel. Helemaal niet als je dan ook zelf de moeite neemt om ervoor naar A'dam te rijden.

Zeker niet als je weet dat de mijne niet wordt gerepareerd maar ik een refurbished exemplaar ga krijgen dat nu al op de plank ligt. Premium merk onwaardig, zeker voor een apparaat waar ze meer dan €400 netto op verdienen. Niet het einde van de wereld maar wel teleurstellend.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:16
TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

Ieder zijn mening. Maar nee, (minimaal) twee weken wachten tot er een vervangend exemplaar wordt opgestuurd is in mijn optiek niet acceptabel. Helemaal niet als je dan ook zelf de moeite neemt om ervoor naar A'dam te rijden.

Zeker niet als je weet dat de mijne niet wordt gerepareerd maar ik een refurbished exemplaar ga krijgen dat nu al op de plank ligt. Premium merk onwaardig, zeker voor een apparaat waar ze meer dan €400 netto op verdienen. Niet het einde van de wereld maar wel teleurstellend.
Maar je hebt er zelf voor gekozen geen AppleCare+ af te sluiten waarin ze precies hebben aangeboden wat je nu verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Haha, ja, natuurlijk hebben jullie gelijk dat dit nu eenmaal de procedure is en dat er op zichzelf niets gebeurt wat niet mag. Maar ik snap de emotie wel.

Het is gewoon frustrerend als je de oplossing eigenlijk al weet, maar toch nog door al die hoepels moet.

Het zou fijn zijn als die emotie ook erkend wordt, in plaats van dat er steeds wordt benadrukt dat het nu eenmaal zo hoort. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Ik vind dit een hele vreemde reactie, tenzij je binnen de termijn zit dat je product een paar dagen oud is. Zo niet, dan is dit toch al meer dan een prima service? Je kan hem op laten halen óf brengen. Wil je meer dan kan je dit uitbreiden naar AC+, maar dat is geen vereiste. Het is toch logisch dat ze het product gaan bekijken en uitvoerig testen. Jij kan hem wel onder water gehouden hebben. Ze kunnen toch niet al een nieuwe vooruit sturen en misschien kan het wel gewoon gerepareerd worden.

Ik denk echt dat je hier teveel eist, tenzij je product een paar dagen oud is. Dan heb je meer rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
WouterL schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Haha, bij Porsche krijg je ook geen nieuwe mee hoor. Wat Porsche er nu weer mee te maken heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Redondo1982 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:15:
[...]
Ik denk echt dat je hier teveel eist, tenzij je product een paar dagen oud is. Dan heb je meer rechten.
Dan heb je helemaal niet meer rechten.... ook binnen een paar dagen defect is in principe repareren. Of je moet net doen alsof er niets aan de hand is en binnen de 14/30dagen terugsturen (of als DOA melden).

Het gaat me erom dat ze iPads niet repareren maar vervangen door refurbished.
Prima op zich, niet dat ze je daar minimaal 2 weken op laten wachten. Gewoon totaal niet wat IK verwacht.

Had gewoon inleveren (waar de diagnose al is gedaan) en de vervangende meenemen of gelijk opsturen moeten zijn. Niet tot volgende week woensdag in A'dam laten liggen, dan pas verzenden naar een centrale locatie, en dan hopelijk er niet langer dan een week over doen om een vervangende hier te krijgen.

Het gaat om de termijn waarin je zonder zit, voor mij zometeen 3 weken nadat het ding de geest gaf. Voor een simpele diagnose en omruilactie.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 18:52 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste