Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
silent785 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:12:
[...]

Kleur maakt niet uit want er zit toch een hoes omheen. Opslag zo groot mogelijk nemen, je kunt het vergelijken met jouw huidige tablet, heb je nu een 128GB dan zou je nu idealiter voor 256GB of 512GB moeten gaan. Of nog groter als jouw budget dat toelaat.
Kleur maakt niet uit? Hoezo niet? Dat ligt een beetje aan de hoes die je neemt, als je er al één neemt. Ik vind kleur wel belangrijk als ik een apparaat koop.

En waarom zou je meer opslag nemen dan je nodig hebt? Wat zijn dit voor adviezen haha?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
mister9 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Wat zou sowieso het voordeel moeten zijn van dat scherm?
Minder reflectie van licht. In deze review is het goed te zien, rond de 3min45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Kleur maakt niet uit? Hoezo niet? Dat ligt een beetje aan de hoes die je neemt, als je er al één neemt. Ik vind kleur wel belangrijk als ik een apparaat koop.

En waarom zou je meer opslag nemen dan je nodig hebt? Wat zijn dit voor adviezen haha?
Ja eens. Ik vind het wel fraai dat je met het Magic Keyboard de iPad zelf ook nog ziet en niet ook nog wegstopt achter een rubber randje.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:26:
[...]

Ja eens. Ik vind het wel fraai dat je met het Magic Keyboard de iPad zelf ook nog ziet en niet ook nog wegstopt achter een rubber randje.
Precies dat! MKB is echt de bom. Ik heb ook al vele hoesjes gehad, maar MKB overtreft alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:29
Oef. Ik was aan het twijfelen of ik de m4 11 inch ging kopen. Wilde eigenlijk net gaan bestellen en zag dat de levertijd midden juni is. Keuze wordt voor me gemaakt zo haha

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Precies dat! MKB is echt de bom. Ik heb ook al vele hoesjes gehad, maar MKB overtreft alles.
Ja absoluut, ik heb er met mijn 2018 eerst een beetje tegenaan zitten hikken, vond de prijs erg hoog en dacht altijd “Ja maar een vast keyboard en muis is toch niet voor de iPad, iPad’s zijn voor touch”. Damn was i wrong, de iPad ervaring gaat echt met stappen omhoog met een Magic Keyboard. Het scherm altijd helemaal vrij hebben alleen al is fantastisch, niet meer voor 50% gevuld met een onscreen keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Maikjuh schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:33:
Oef. Ik was aan het twijfelen of ik de m4 11 inch ging kopen. Wilde eigenlijk net gaan bestellen en zag dat de levertijd midden juni is. Keuze wordt voor me gemaakt zo haha
Andere retailers hebben morgen ook voorraad mocht je er toch een willen, o.a. Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Ja absoluut, ik heb er met mijn 2018 eerst een beetje tegenaan zitten hikken, vond de prijs erg hoog en dacht altijd “Ja maar een vast keyboard en muis is toch niet voor de iPad, iPad’s zijn voor touch”. Damn was i wrong, de iPad ervaring gaat echt met stappen omhoog met een Magic Keyboard. Het scherm altijd helemaal vrij hebben alleen al is fantastisch, niet meer voor 50% gevuld met een onscreen keyboard.
Weer volledig ook mijn scenario geweest. Ik dacht precies hetzelfde, maar zodra je de MKB hebt gehad dan wil je echt niks anders meer. Al het andere is gelijk B-segment op de één of andere manier. Beetje afhankelijk van usecase uiteraard. Het zit ook allemaal stevig inelkaar en sluit mooi op elkaar aan. Heerlijk ding! Ik versleep dat ding ook gewoon open af en toe met me mee van boven naar beneden haha. Misschien wel beetje oppassen met deze routine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Weer volledig ook mijn scenario geweest. Ik dacht precies hetzelfde, maar zodra je de MKB hebt gehad dan wil je echt niks anders meer. Al het andere is gelijk B-segment op de één of andere manier. Beetje afhankelijk van usecase uiteraard. Het zit ook allemaal stevig inelkaar en sluit mooi op elkaar aan. Heerlijk ding! Ik versleep dat ding ook gewoon open af en toe met me mee van boven naar beneden haha. Misschien wel beetje oppassen met deze routine.
Haha ja dat doe ik ook, gewoon een het keyboard gedeelte vast houden, gaat prima!

Mensen zijn ook wel altijd enthousiast als ik hem uit de tas haal tijdens een meeting o.i.d. Heb er al best een aantal aan dat ding geholpen nadat ze het voor het eerst zaken.

En ook een paar die door de grond gingen van de prijs maar goed dat heeft ook met de relatie/klant te maken waar ik op dat moment ben.

Toch wel een klein beetje spijt dat ik dit jaar niet voor silver gegaan ben. In de “reviews” van gisteren is die toch ook wel erg mooi.

Hopen dat de “space black” overtuigd morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Haha ja dat doe ik ook, gewoon een het keyboard gedeelte vast houden, gaat prima!

Mensen zijn ook wel altijd enthousiast als ik hem uit de tas haal tijdens een meeting o.i.d. Heb er al best een aantal aan dat ding geholpen nadat ze het voor het eerst zaken.

En ook een paar die door de grond gingen van de prijs maar goed dat heeft ook met de relatie/klant te maken waar ik op dat moment ben.

Toch wel een klein beetje spijt dat ik dit jaar niet voor silver gegaan ben. In de “reviews” van gisteren is die toch ook wel erg mooi.

Kan altijd nog terug ;) Anders neem ik hem van je over :P Welk model ben je voor gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Nieuwe 2024 iPads laten batterijconditie zien (en je kan een oplaadlimiet instellen):
https://www.iculture.nl/nieuws/batterijconditie-ipads-2024/
Afbeeldingslocatie: https://www.iculture.nl/wp-content/uploads/2024/05/ipad-pro-2024-batterijconditie-oplaadlimiet.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:13:
[...]

Kan altijd nog terug ;) Anders neem ik hem van je over :P Welk model ben je voor gegaan?
Space Zwart 13” 256GB en een US Magic Keyboard.

Maar mocht je op release één willen DM maar even, ik heb er eentje over die ik terug ga sturen (iets met studenten korting enz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Ding is gewoon perfect!

Succes met de keus (kleur)! >:) Allebei mooi hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
ZiSE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Andere retailers hebben morgen ook voorraad mocht je er toch een willen, o.a. Coolblue.
Ja klopt maar dan geen studentenkorting… ;)

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:06
Waarom bied Apple de MKB (ook) in het Nederlands aan? Is "internationaal engels" niet een veel betere keuze?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Sjowhan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:54:
Waarom bied Apple de MKB (ook) in het Nederlands aan? Is "internationaal engels" niet een veel betere keuze?
Als je graag een Euro teken wilt dan niet. Dat is het enige verschil zover ik weet.

[ Voor 7% gewijzigd door ZiSE op 14-05-2024 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
Sjowhan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:54:
Mocht je willen gaan voor de liggende, horizontale enter toets, vergeet dan niet dat dit Engels (VS) betreft en niet Engels Internationaal. Bij Engels Internationaal heb je alsnog de omgekeerde L vorm enter toets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZiSE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:17:
[...]

Als je graag een Euro teken wilt dan niet. Dat is het enige verschil zover ik weet.
Helaas niet, van QWERTY-NL is de hele lay-out anders met als absolute diepte punt de verticale enter. Gelukkig bied Apple ook nog de US lay-out aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:25:
[...]

Helaas niet, van QWERTY-NL is de hele lay-out anders met als absolute diepte punt de verticale enter. Gelukkig bied Apple ook nog de US lay-out aan
Internationaal Engels is geen US layout. Dutch en Internationaal Engels zijn exacte hetzelfde qua layout en Enter toets - met als uitzondering het Euro teken.
US Engels is andere layout met andere Enter (wat absoluut mijn voorkeur heeft :)

/ beetje dubbel ondertussen met de posts hierboven. Mijn reactie was op de post van Sjowhan - verschil tussen "internationaal engels" en Nederlands.

[ Voor 37% gewijzigd door ZiSE op 14-05-2024 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ZiSE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Internationaal Engels is geen US layout. Dutch en Internationaal Engels zijn exacte hetzelfde qua layout en Enter toets - met als uitzondering het Euro teken.
US Engels is andere layout met andere Enter (wat absoluut mijn voorkeur heeft :)

/ beetje dubbel ondertussen met de posts hierboven. Mijn reactie was op de post van Sjowhan - verschil tussen "internationaal engels" en Nederlands.
Ooh ik zie het nou. Daar had ik even overheen gelezen. We bedoelen allemaal hetzelfde denk ik.

Namelijk: Neem de VS Lay-out :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:25
Net bericht dat de inruilkit onderweg is, de reservering op de creditcard is ook definitief gemaakt nu. Track & trace code zal zo wel gaan landen!

Update. Track en trace nu ook binnen. DHL it is!

[ Voor 15% gewijzigd door Alpha89 op 14-05-2024 11:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:06
Dank allen (@ZiSE @Donstil @mprkooij . Weer wat verduidelijkt.
Engels (VS) layout it is.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:48
Hmm, ik ben dom geweest en Engels Internationaal besteld voor het Magic Keyboard, en ze zijn nu pas leverbaar in juli :') Kijken of ik hem nog los kan krijgen bij een andere retailer, maar gok dat die ook niet Engels VS zijn.

edit: net bij amazon besteld. Hopelijk komt ie snel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Foxpat op 14-05-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 13:20
Vinden jullie het niet 'irritant' dat icm met de MKB de iPad niet beschermt is als je m loskoppelt, en je m dan ook niet kan neerzetten ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister9 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:38:
Vinden jullie het niet 'irritant' dat icm met de MKB de iPad niet beschermt is als je m loskoppelt, en je m dan ook niet kan neerzetten ergens?
Nee en neerzetten gaat juist perfect met Magic Keyboard. 95% van de tijd zit hij in het Magic Keyboard en heel af en toe gaat hij daar eens uit als ik in portrait foto’s wil laten zien. Dan vind ik het juist wel tof dat er niets omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
mister9 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:38:
Dat dacht ik ook bij mn vorige iPad Pro, toen een smart folio erbij besteld. Maar die heb ik uiteindelijk misschien 1 of 2 keer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Alpha89 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:40:
Net bericht dat de inruilkit onderweg is, de reservering op de creditcard is ook definitief gemaakt nu. Track & trace code zal zo wel gaan landen!

Update. Track en trace nu ook binnen. DHL it is!
Hier UPS en zo te zien weer afkomstig uit Zwitserland.

Blijkt toch dat je via Apple het ophaalpunt kan aanpassen na wat aandringen. UPS deed moeilijk (ja meneer hij is nog niet in Nederland). Dame zei dat het donderdag zou kunnen worden, maar ik zie hem al bij de T&T op de UPS website. Denk dat ie nog steeds morgen bezorgd wordt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
mister9 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Wat zou sowieso het voordeel moeten zijn van dat scherm?
Dat je hem in de tuin kunt gebruiken met veel zon. Maar ik betwijfel of dat echt goed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Dat je hem in de tuin kunt gebruiken met veel zon. Maar ik betwijfel of dat echt goed werkt?
Ik denk dat je in die usecase meer gaat hebben aan de verbeterde helderheid. Overdaad aan zonlicht reflecteert niet echt in je scherm is mijn ervaring. Coating zal helpen bij TL bakken en direct licht dat reflecteert. Iemand gaat het vast testen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Beetje voorpret al! UPS wist nu wel mijn brievenbus te vinden lol... De andere is inmiddels ook terecht en krijg ik later deze week. Kan die mooi de kast in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onaEFoeDkuKROtrMHhd_R8sH9S8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYOfIrZM5t2gisaavLEm2bzD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
2 vragen waar ik benieuwd naar ben naar jullie plan / ervaring.

1. Gebruiken jullie een screenprotector op jullie nieuwe iPad, waarom wel / niet?
2. De vraag is met een nieuwe iPad: installeren als nieuwe iPad, of gewoon iCloud backup terugzetten? Wat doen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister9 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:17:
1. Gebruiken jullie een screenprotector op jullie nieuwe iPad, waarom wel / niet?
Déjà vu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mister9 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:17:
2 vragen waar ik benieuwd naar ben naar jullie plan / ervaring.

Niet. Omdat ik voorzichtig met m'n spullen om ga. Omdat een screen protector afbreuk doet aan het scherm. Omdat het glas wat er standaard op zit zo sterk is dat een screenprotector weinig meer toevoegt.
Ik heb zojuist nog eens naar m'n 1st gen iPad Pro uit 2016 gekeken en afgezien van wat vingerafdrukken is ie smetteloos.

Nu neem ik de iPad maar zelden mee de deur uit. Als ik dat wel vaak deed dan zou ik wel wat bescherming willen maar dan iets wat het apparaat tegen een val kan beschermen. En dat doet een screenprotector niet.

Overigens heb ik m'n telefoon wel in een hoesje maar de belangrijkste bescherming is door het ding niet in m'n broekzak bij de huissleutels te stoppen. Maar hoeveel mensen steken een iPad in hun broekzak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 09:07
TweakerVincent schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:03:
Ik vraag mij echt af of je met nano scherm vol in de zon kan werken.
Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat zodra er zonlicht op de iPad komt (net als met de iPhone) de temperatuur oploopt en dan schakelt de helderheid automatisch terug tot niet leesbaar (zeker met zonnebril). Heb dit nu ook met iPhone 15 pro. Initieel perfect om te lezen incl glare maar na een tijdje is het crap.. nano coating zal helpen maar of het echt comfortabel blijft in de zon dat denk ik niet dan moet je echt in de schaduw gaan zitten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Van wat ik zie op video heeft die coating wel flinke impact op de kleuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vucvjtNUHmg6zeghAzWIljwq2Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qs1KWLMqibkuNNaCLYvS1dSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zat er dik in, dat hoort erbij en daarom is het voor een hele specifieke doelgroep maar ik vraag mij af of het meerendeel van de kopers dat zichzelf realiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ZiSE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:34:
Van wat ik zie op video heeft die coating wel flinke impact op de kleuren.
[Afbeelding]
[YouTube: My iPad Pro 13 2024 Full Review! [M4 & OLED]]
ja daar was ik ook bang voor. En ik hoef ook geen 1 terabyte model, mijn huidige pro ui 2020 gebruik ik maar 200 gb oid.

Alleen 16Gb ram is wellicht wel interesant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:46:
Ja dat zat er dik in, dat hoort erbij en daarom is het voor een hele specifieke doelgroep maar ik vraag mij af of het meerendeel van de kopers dat zichzelf realiseert.
Mee eens. Ik wil net een OLED iPad om te genieten van rijke kleuren en "true black". Dan maar liever glossy en af en toe een glare. Overleef ik vast wel als ik eens buiten zit ermee.

[ Voor 43% gewijzigd door Alpha89 op 14-05-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:59:
[...]

ja daar was ik ook bang voor. En ik hoef ook geen 1 terabyte model, mijn huidige pro ui 2020 gebruik ik maar 200 gb oid.

Alleen 16Gb ram is wellicht wel interesant
Hier dacht ik ook aan. Stel ik doe mijn MacBook Pro M3 Pro weg, en ga voor de M4 iPad Pro 13 inch, wellicht dat ik dan voor het 1TB model ga i.v.m. 16GB RAM. Misschien nog even WWDC afwachten voor ik de aankoop doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:41:
[...]

Hier dacht ik ook aan. Stel ik doe mijn MacBook Pro M3 Pro weg, en ga voor de M4 iPad Pro 13 inch, wellicht dat ik dan voor het 1TB model ga i.v.m. 16GB RAM. Misschien nog even WWDC afwachten voor ik de aankoop doe.
Ik heb het met de M1 nooit gemist. Daar was ook een 16GB variant van.

Het geld wat je bespaard kan je beter bij een M6 variant leggen dan nu in een M4 stoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Via werk kan ik het voor de halve prijs krijgen dus dat maakt wel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-04 15:44
mister9 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:43:
Hoe is het volgende mogelijk:

De Logitech Combo Touch is via apple al mee te bestellen bij je iPad en wordt dan ook gewoon woensdag geleverd of kan ik morgen ophalen: KLIK

Maar als ik m via Logitech zelf bekijk staat er “binnenkort verkrijgbaar” KLIK
Best veel geld vs Apple keyboard, of zijn er verschillen in het voordeel van Logitech?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42
Heb geen ruggengraat en ben toch overstag gegaan om m'n 11" Pro te vervangen na 4 jaar. Altijd gezegd dat ik gelijk zou toehappen bij een 11" OLED iPad maar toch nog even getwijfeld. MKB er ook direct weer bij besteld, blijf het belachelijk duur vinden maar het maakt het gebruik van de iPad voor mij zoveel fijner :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier wordt de iPad morgen - gelukkig! - niet door UPS bezorgd. Mooi, want het is altijd een ramp met die lui :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
Uniciteit schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:09:
Hier wordt de iPad morgen - gelukkig! - niet door UPS bezorgd. Mooi, want het is altijd een ramp met die lui :9
UPS is er 3 weken geleden in geslaagd mijn Canyon fiets verkeerd af te leveren 🤪 crazy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook DHL en daar baal ik eigenlijk juist wel van want onder DHL tijd ben ik er waarschijnlijk niet.

Morgen komt ook (eindelijk) mijn Analogue Pocket en die komt wel met UPS en die bezorger is echt een gouden gozer. Appt even als ik er niet ben enz.

Maar klaarblijkelijk zit ik in een DHL Express apple launch zone tegenwoordig 👎🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik ga m’n 13 inch pro morgen ophalen samen met de Apple Pencil pro. Toetsenbord heb ik vandaag al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:18:
Ik heb ook DHL en daar baal ik eigenlijk juist wel van want onder DHL tijd ben ik er waarschijnlijk niet.

Morgen komt ook (eindelijk) mijn Analogue Pocket en die komt wel met UPS en die bezorger is echt een gouden gozer. Appt even als ik er niet ben enz.

Maar klaarblijkelijk zit ik in een DHL Express apple launch zone tegenwoordig 👎🏽
Ik pas altijd het tijdvak aan bij DHL Express. Passen ze alle drie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha89 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:
[...]

Ik pas altijd het tijdvak aan bij DHL Express. Passen ze alle drie niet?
Ze staan nu voor de zekerheid op 15:00-20:00 dan ben ik er wel. Alleen ervaring leert dat ze daar ook vaak geen gehoor aan geven en gewoon met de dagelijkse route mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Ze staan nu voor de zekerheid op 15:00-20:00 dan ben ik er wel. Alleen ervaring leert dat ze daar ook vaak geen gehoor aan geven en gewoon met de dagelijkse route mee gaan.
Ah goed gedaan. Mijn ervaring is net andersom. Begreep van 1 chauffeur zelfs dat er een SLA op zit. Die belde me vijf minuten voor 13:00 (had vak 09:00-13:00) of ik aub klaar wilde staan met ID kaart en open deur want anders kreeg hij ze erover als ie telaat was... 12:59 had ik getekend. Dus iedereen blij haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
Bij mij staat: zending in de wacht geplaatst.

Iemand anders ook deze status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:44:

Ik niet maar wel vaak voorbij zien komen in pre-order topics. Dan zit je in de avond zending volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:46:
[...]

Ik niet maar wel vaak voorbij zien komen in pre-order topics. Dan zit je in de avond zending volgens mij.
Correct. Ik kreeg ook geen optie om tijd aan te passen vandaag; was al geen fan van DHL en dit helpt er zeker niet bij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9

Waar heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kan je de ipad nu al in de apple shops bekijken? Amac kan pas vanaf volgende week di kijken hoorde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:57:
Kan je de ipad nu al in de apple shops bekijken? Amac kan pas vanaf volgende week di kijken hoorde ik
Yes. Morgen is hij te zien in de Apple Store!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
mprkooij schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:59:
[...]

Yes. Morgen is hij te zien in de Apple Store!
Oh nice!

Tnx!

Ook andere winkelketens?

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 14-05-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:57:
Ja, hopelijk wel. Ik wil het verschil weleens zien met mijn huidige MiniLED scherm.

Het scherm zou het enige zijn om te upgraden, want voor de rest is mijn 2021 12,9” nog in een smetteloze staat en retesnel.

Ik heb er nu voor gekozen om niet te upgraden door diverse redenen, maar ik wil wel graag het verschil zien in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels bij mij ook. Alle twee de zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Redondo1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Ja, hopelijk wel. Ik wil het verschil weleens zien met mijn huidige MiniLED scherm.

Het scherm zou het enige zijn om te upgraden, want voor de rest is mijn 2021 12,9” nog in een smetteloze staat en retesnel.

Ik heb er nu voor gekozen om niet te upgraden door diverse redenen, maar ik wil wel graag het verschil zien in het echt.
Ja precies. Ik kom van de ipad pro 12.9 2020 versie dus wel verschil dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 11:47

Bij mij ook. Shipment on hold bij DHL. Apple Store zegt zending vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Bij mij ook. Zal wel loslopen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slingert schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:09:
[...]

Bij mij ook. Shipment on hold bij DHL. Apple Store zegt zending vertraagd.
Apple Store status page leest de DHL API uit. Dus dat rijmt wel wel elkaar maar betekend gelukkig niet dat ze echt vertraagd zijn. Althans niet naar een dag later ofz.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 14-05-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
Bij mij ook in de wacht geplaatst bij DHL in Leipzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Foxpat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:45:
Bij mij ook in de wacht geplaatst bij DHL in Leipzig.
Idem hier, maar wel melding dat levering laat in middag zal plaatsvinden.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resusaap
Nu processed, na on hold in Leipzig. Bolt rustig verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:10

Ik overweeg overigens om een nieuwe iPad te gaan halen maar ik snap zijn punten wel.

[ Voor 30% gewijzigd door tim.w op 15-05-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
tim.w schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:01:
[YouTube: Erwin is BOOS: nieuwe iPad is STOM]

Ik overweeg overigens om een nieuwe iPad te gaan halen maar ik snap zijn punten wel.
Goed filmpje, zoals wel vaker vind ik van Bright. Kijkt leuk weg…

Voor mij ook de bevestiging dat ik vanaf een 2021 12,9” Pro niet de stap moet maken naar de nieuwe. Het kietelt wel helaas haha. Alleen het zou voor mij echt te weinig zijn, sterker nog een achteruitgang door het gemis van een simslot en ultragroothoeklens. Dus we slaan maar een generatie over dit keer en de 2021 aankoop is dus echt een fantastische aankoop gebleken.

Wel vind ik het nieuwe MKB echt een behoorlijke upgrade. Dat ziet er goed uit en ook het haptische muispad vind ik geweldig. Huidige is nog mechanisch en dat geklik is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89

Bij mij ook maar inmiddels is ie in Brussel. Misschien Duane ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42
iPad komt als het goed is vandaag met PostNL, gisteren besteld bij Coolblue :) Het toetsenbord besteld bij de MediaMarkt, kon weinig shops vinden die vlot konden leveren. Hoop dat het MediaMarkt wel lukt, anders maar tijdelijk in een ‘gewoon’ hoesje gebruiken (first world problem) (8>

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Redondo1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Zou je zo’n duur toestel zonder hoes gebruiken?

Te veel opslag is geen probleem maar te weinig wel, ik doe altijd een verdubbeling van mijn huidig toestel. Ik heb nu bv een iPhone met 256GB, mijn volgende moet dan minstens 512GB zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

WinterBase schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 05:42:
iPad komt als het goed is vandaag met PostNL, gisteren besteld bij Coolblue :) Het toetsenbord besteld bij de MediaMarkt, kon weinig shops vinden die vlot konden leveren. Hoop dat het MediaMarkt wel lukt, anders maar tijdelijk in een ‘gewoon’ hoesje gebruiken (first world problem) (8>
Ik heb gisteren een Pencil Pro + Magic Keyboard besteld bij Mediamarkt, echter alleen de Pencil is verzonden.
Dus denk niet dat die Magic Keyboard vandaag gaat komen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik had daar een hoesje besteld bij mediamarkt. Zou vandaag worden bezorgd maar is nog niet verzonden. Nu staat er bij product pagina levering 23 mei. Ook bij de Magic Keyboard. Gelukkig is de iPad al wel onderweg maar denk dat ik maar even naar een ander hoesje ga kijken want dat is wel echt een must.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpha89
Met veel plezier afgelopen dagen veel reviews bekeken. Hoe graag ik ook naar Justine kijk… Maar deze is wat mij betreft toch het beste. Veel details die andere reviewers gemist hebben worden hier toch nog even besproken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:49
Heb wel mijn bedenkingen bij de reviews en het embargo. Grote en bevriende content creators krijgen early access zodat zij als eerste hun ‘review’ online kunnen zetten. De tijd die ze krijgen om te reviewen is kort. Combinatie van het product vroeg ontvangen bij de gratie van apple en de korte review tijd maakt het dat de reviews (die eigenlijk geen reviews mogen heten vind ik) vooral herhalingen zijn van de info uit het apple event. Zelden zie ik bij de bekende creators echte kritiek hebben. Resultaat is saaie kritiekloze content.. waarbij iJustine de kroon spant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
silent785 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:47:
[...]

Zou je zo’n duur toestel zonder hoes gebruiken?

Te veel opslag is geen probleem maar te weinig wel, ik doe altijd een verdubbeling van mijn huidig toestel. Ik heb nu bv een iPhone met 256GB, mijn volgende moet dan minstens 512GB zijn
Ja, dat doe ik vrij gemakkelijk als ik hem uit de MKB en/of folio haal. Voordeel van magnetische hoesjes.

Vroeger heb ik altijd teveel opslag genomen. Ik weet gewoon mijn gebruik en hou daar enorm veel van over. Waarom zou ik dan mijn opslag iedere keer verdubbelen? Ik werk volledig in de cloud met iCloud en OneDrive (en meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alpha89 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:36:
Met veel plezier afgelopen dagen veel reviews bekeken. Hoe graag ik ook naar Justine kijk… Maar deze is wat mij betreft toch het beste. Veel details die andere reviewers gemist hebben worden hier toch nog even besproken.

[YouTube: 13" iPad Pro M4 - Unboxing and Tests]
Ik had hem hierboven al gepost maar iPhonedo is altijd een fijne “reviewer” (dat is hij eigenlijk niet), goed om te zien dat hij bij Apple nu ook op de radar staat en demo’s krijgt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik heb alsnog een keyboard en pencil vanmorgen om 05:45 bij Coolblue besteld. Morgen ophalen. Ze waren gisteravond op bij Amazon.nl. Mediamarkt claimde idd voorraad te hebben.

Het is UPS gelukt om vannacht van Keulen naar Apeldoorn te rijden, dus vanmiddag uit het werk ophalen.

Alleen nog geen spoor van een inruilkit gezien. Meestal is Apple daar snel mee. Staat nog steeds op "wordt verzonden".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
loekf2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:09:
[...]

Ik heb alsnog een keyboard en pencil vanmorgen om 05:45 bij Coolblue besteld. Morgen ophalen. Ze waren gisteravond op bij Amazon.nl. Mediamarkt claimde idd voorraad te hebben.

Het is UPS gelukt om vannacht van Keulen naar Apeldoorn te rijden, dus vanmiddag uit het werk ophalen.

Alleen nog geen spoor van een inruilkit gezien. Meestal is Apple daar snel mee. Staat nog steeds op "wordt verzonden".
Ga je je oude iPad inruilen bij Apple? Ik overweeg ook enigszins om te gaan upgraden naar de pro 11 inch. Ik heb nu een iPad air 4de generatie. Ondanks hij het nog prima doet, erger ik me aan het 60hz nu ik een iPhone heb met 120hz. Het voelt daardoor gewoon trager aan..

Zag dat als ik de air 4 inruil bij apple er ook nog €230 voor krijg. Dat is opzich een leuke “korting”, of ik moet het via mp verkopen.. maar het is altijd maar de vraag wat voor type je aan de deur krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
ff invullen op sobby.nl
Denk dat je er daar meer voor krijgt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Erg vervelend. Ik krijg bij dhl totaal geen tijds indicatie , behalve end of day..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
nDirect090 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Ga je je oude iPad inruilen bij Apple? Ik overweeg ook enigszins om te gaan upgraden naar de pro 11 inch. Ik heb nu een iPad air 4de generatie. Ondanks hij het nog prima doet, erger ik me aan het 60hz nu ik een iPhone heb met 120hz. Het voelt daardoor gewoon trager aan..

Zag dat als ik de air 4 inruil bij apple er ook nog €230 voor krijg. Dat is opzich een leuke “korting”, of ik moet het via mp verkopen.. maar het is altijd maar de vraag wat voor type je aan de deur krijgt.
Ja, na het drama met de M1 iMac (geloof 340 euro voor een iMac uit 2021 die ze boden, dus 2+ jaar oud) boden ze nu 465 euro. Dat vond ik meevallen, dus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
WouterL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:23:
Erg vervelend. Ik krijg bij dhl totaal geen tijds indicatie , behalve end of day..
Dat is dus vaak het einde van de werkdag.
Zou mooi zijn, aangezien die van mij op mijn werk wordt geleverd:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
WouterL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:23:
UPS of DHL Express ? DHL gaat altijd via Brussel, dan Amsterdam als je pecht hebt,. dan verder naar een regionaal sorteer centrum. Als je een "on hold" ziet voor of na 12 uur 's middags, betekent het vaak middag/avond levering.

Apple heeft dit jaar andere distributie. Ik ben gewend dat spullen uit Waalwijk (Syncreon) worden verstuurd, maar nu komen er ook spullen uit Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:27:
[...]

UPS of DHL Express ? DHL gaat altijd via Brussel, dan Amsterdam als je pecht hebt,. dan verder naar een regionaal sorteer centrum. Als je een "on hold" ziet voor of na 12 uur 's middags, betekent het vaak middag/avond levering.

Apple heeft dit jaar andere distributie. Ik ben gewend dat spullen uit Waalwijk (Syncreon) worden verstuurd, maar nu komen er ook spullen uit Tsjechië.
Tsjechië is wel vaker op release, daar zit een soortgelijk centrum als in Waalwijk.

Hoeft dan ook niet meer langs België eerst. Ging van Duitsland rechtstreeks naar Amsterdam hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
Jippie. Koerier is onderweg. Wel handig dat ik vandaag kon thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Alpha89 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:36:

[YouTube: 13" iPad Pro M4 - Unboxing and Tests]
Hier toont hij dat er een oplader bij de tablet zit maar dat staat er nochtans niet bij op de website:
https://www.apple.com/benl/ipad-pro/specs/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmqjGJ0EiSMThMb6OiU4Go85vDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SrfE2zgTZQpJhpknoiF0GqvE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
silent785 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Hier toont hij dat er een oplader bij de tablet zit maar dat staat er nochtans niet bij op de website:
[Afbeelding]
In Amerika krijgen ze nog wel een lader erbij, voor Europa geldt dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister9
MartijnMartijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
[...]

In Amerika krijgen ze nog wel een lader erbij, voor Europa geldt dit niet.
Toch erg eigenlijk hè. Ik koop een iPad van 1300 euro, niet eens een oplader..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister9 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Toch erg eigenlijk hè. Ik koop een iPad van 1300 euro, niet eens een oplader..
Ja moet je bij Europa zijn, richtlijnen die ze in de VS nog niet hèbben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
"Onderweg met koerier" this is where the fun begins haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
silent785 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]
zooo! Hier zit gewoon een poetsdoekje bij van 25 euro! Het kan gewoon uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Alpha89 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:19:
"Onderweg met koerier" this is where the fun begins haha!
Mijne ligt al een kwartier bij het ophaalpunt. UPS is rete snel bij dit nieuwe ophaal punt. Denk omdat het vlak naast een afslag van de snelweg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Als iemand hem binnen heeft, kan dan uitgesloten worden of de Pencil 2 echt niet meer werkt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
WouterL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:31:
[...]

Zijn er hier mensen die een 1TB of 2TB model met nano-scherm hebben besteld ? Ik zag gisteren wat beelden van de verschillen tussen met en zonder coating. Vooral dat de kleuren meer poppen bij die met coating. Vraag me af of het ook niet verschillende merken OLED schermen is. Gaat een verhaal dat schermen van zowel Samsung als LG komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 21:05

hmr

Net een 11 inch Pro + Pencil gekocht bij de store in Amsterdam. Geen reservering. Lag nog wel wat, dus mochten mensen nog zoeken… aardig geholpen ook!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
loekf2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Zijn er hier mensen die een 1TB of 2TB model met nano-scherm hebben besteld ? Ik zag gisteren wat beelden van de verschillen tussen met en zonder coating. Vooral dat de kleuren meer poppen bij die met coating. Vraag me af of het ook niet verschillende merken OLED schermen is. Gaat een verhaal dat schermen van zowel Samsung als LG komen.
kleuren en scherpte poppen juist een stuk minder met coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:31:
[...]

Haha zeker niet. Dat doekje en HET doekje zijn niet hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL