Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:54

R.G

Teknix1982 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:27:
[...]

Ik zou voor een zo nieuw mogelijke pro gaan als die binnen je budget past.

Zie deze link op de apple site voor de support
https://support.apple.com...03e%20of%204e%20generatie)
is de pencil 2e generatie nieuwere dan de pencil usb c of voor de usb c gaan en dan een van die op de support website onder het kopje pencil usb gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
R.G schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:59:
[...]

is de pencil 2e generatie nieuwere dan de pencil usb c of voor de usb c gaan en dan een van die op de support website onder het kopje pencil usb gaan?
Nee pencil usb is nieuwer en heb ik geen ervaring mee. Lees hier over de verschillen.

https://www.icreatemagazi...welke-apple-pencil-kopen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anounimu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 28-01 12:18
R.G schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:59:
[...]

De USB C heeft geen pressure sensitivty, dus voor tekenen zijn die andere Apple Pencils, 1e, 2e generatie en Pro allemaal beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Interessant, ben benieuwd of dat lukt. Ik heb 16 gb dus 8 zou ik wel kunnen missen voor dit project :) Ik las dat je een dev account nodig hebt?
Ja als ik het werkend krijg en het zou daadwerkelijk werkbaar worden krijg ik spijt van mijn 8gb versie. MAAR, er zitten wel wat downsides aan UTM via AltStore. Naast dat je een dev account moet hebben om 1 x per jaar te signen ipv 1 x per week moet je volgens mij ook bij gebruik op hetzelfde netwerk verbonden zijn als de AltServer. In mijn geval de macbook. Dan zou je alsnog niet zonder macbook kunnen. Maar ik ben nog niet ver genoeg met alles uitzoeken om dat definitief te kunnen concluderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:50:
[...]

Hoe ga je om met MKB en gemis function keys? Ik vind het echt jammer dat die keys missen
Ik ben niet echt een function keys gebruiker, of kan er wel omheen werken. Maar zonder ESC was vreselijk dus ben allang blij dat we die nu hebben :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Teknix1982 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 05:20:
[...]

Nee pencil usb is nieuwer en heb ik geen ervaring mee. Lees hier over de verschillen.

https://www.icreatemagazi...welke-apple-pencil-kopen/
Oke Dan is pencil 2e generatie beste keuze

Die werkt met

12,9‑inch iPad Pro 3e, 4e, 5e en 6e generatie
11‑inch iPad Pro 1e, 2e, 3e en 4e generatie
iPad Air 4e en 5e generatie
iPad mini 6e generatie

Hmm maar die zijn wel prijzig..

Ik zie ook een Apple ipad air 10e generatie werkt dan?
Met de pencil 2? Want die staat niet er tussen?

Wel echt shit dat alleen deze worden ondersteund
Geschikt voor iPad Pro (2022/2021/2020/2018), iPad Air (2022/2020) en iPad Mini 6 | Draadloos | Drukgevoelig

Betekent dit dat De 2024 modellen hier niet mee werken?

[ Voor 23% gewijzigd door R.G op 07-06-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Oke Dan is pencil 2e generatie beste keuze

Die werkt met

12,9‑inch iPad Pro 3e, 4e, 5e en 6e generatie
11‑inch iPad Pro 1e, 2e, 3e en 4e generatie
iPad Air 4e en 5e generatie
iPad mini 6e generatie

Hmm maar die zijn wel prijzig..

Ik zie ook een Apple ipad air 10e generatie werkt dan?
Met de pencil 2? Want die staat niet er tussen?

Wel echt shit dat alleen deze worden ondersteund
Geschikt voor iPad Pro (2022/2021/2020/2018), iPad Air (2022/2020) en iPad Mini 6 | Draadloos | Drukgevoelig

Betekent dit dat De 2024 modellen hier niet mee werken?
Inderdaad. De Pencil 2 werkt niet op de iPad Pro met M4. Oftewel het 2024 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Compatibiliteit Apple Pencil Pro

11-inch iPad Pro M4
13-inch iPad Pro M4
11-inch iPad Air M2
13-inch iPad Air M2

Dus dar zijn de 2024 modellen
Dus de 2024 ipad air bevat m2 ipv van m1 2022

Dus beste is pencil pro en 2024 model met 5g

Pro ipad is over de 1000..

Ipad air 2024 met of zonder sim.
700-899

Pencil pro 150

Dus als gauw 900 of 1050 kwijt voor een setje

Dat is mij toch iets te gek..

Even wachten tot einde jaar December? Voor nieuwe deals aanbiedingen..

[ Voor 28% gewijzigd door R.G op 07-06-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
R.G schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:24:
Compatibiliteit Apple Pencil Pro

11-inch iPad Pro M4
13-inch iPad Pro M4
11-inch iPad Air M2
13-inch iPad Air M2

Dus dar zijn de 2024 modellen
Dus de 2024 ipad air bevat m2 ipv van m1 2022

Dus beste is pencil pro en 2024 model met 5g

Pro ipad is over de 1000..

Ipad air 2024 met of zonder sim.
700-899

Pencil pro 150

Dus als gauw 900 of 1050 kwijt voor een setje

Dat is mij toch iets te gek..

Even wachten tot einde jaar December? Voor nieuwe deals aanbiedingen..
De pencil 2 kan inderdaad niet met de nieuwe M4 en de pencil pro alleen met de nieuwe M4. Heb hier nog de pencil 2 liggen maar die wordt nu nooit meer gebruikt gezien hij niet doet op mijn nieuwe ipad. Ik gebruikte hem alleen voor handtekeningen zetten onder offertes.. nu maar met de vinger.

Wat ik eerder al zei, kijk gewoon wat de meest recente ipad pro is die de pencil 2 ondersteund en kies daar eentje van die in je budget past. Die gaat nog jaren mee voor jouw usecases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Ik zit er toch weer aan te denken om de smart folio case te halen omdat een goede alternatief nog steeds ontbreekt. Hebben inmiddels meer mensen de Apple smart folio case gehaald? Wat vinden jullie ervan gezien de prijs?

Eerlijkheidshalve gebruik ik alleen een case als ik onderweg ben met de iPad (wat niet vaak voorkomt), maar ben gewoon ongeduldig en wil NU een case :') Momenteel gebruik ik een oude sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Amps schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:49:
Ik zit er toch weer aan te denken om de smart folio case te halen omdat een goede alternatief nog steeds ontbreekt. Hebben inmiddels meer mensen de Apple smart folio case gehaald? Wat vinden jullie ervan gezien de prijs?

Eerlijkheidshalve gebruik ik alleen een case als ik onderweg ben met de iPad (wat niet vaak voorkomt), maar ben gewoon ongeduldig en wil NU een case :') Momenteel gebruik ik een oude sleeve.
Hier de denim versie gehaald. Ik gebruik hem in combinatie met een sleeve voor buitens huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Ryatzu schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:01:
[...]
Hier de denim versie gehaald. Ik gebruik hem in combinatie met een sleeve voor buitens huis.
Gaat dat niet schuren met 2 cases? :+ Vind je ondanks de hoge prijs dat hij het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Amps schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Gaat dat niet schuren met 2 cases? :+ Vind je ondanks de hoge prijs dat hij het waard is?
Het is meer een hoes dan een sleeve en is ook heel ruim.
Prijs is te hoog maar er is naar mijn mening nog geen goed alternatief.
En om hem nou zonder hoes te gebruiken met kinderen in huis 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:59
Ik heb eerst zo’n ESR 360 case gebruikt maar deze maakt die mooie slanke iPad veel te log en zwaar. Ik heb daarna maar die denim blauwe gekocht en dat bevalt veel beter. Wel een beetje duur voor wat je ervoor krijgt maar goed, je moet toch wat. Voor onderweg heb ik een Tomtoc sleeve die ik ook gebruikte bij mijn oude iPad..

[ Voor 14% gewijzigd door biobak op 08-06-2024 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Ondertussen ook overgestapt op de Pro 2024 13” vanaf een 2021 12,9”. Voor op de zaak maar een aantal Pro’s extra aangeschaft via Odido en dan kan ik mezelf uiteraard niet vergeten ;) (moet toch een excuus verzinnen). Uiteraard met MKB en die is echt een stuk verbeterd met de nieuwe trackpad en functietoetsen. Ook alu aan de binnenzijde erg goed gelukt. Jammer dat er opnieuw is gekozen voor dezelfde buitenkant, want je moet veel discipline hebben om dit er goed uit te laten zien. Minder is dat deze combo op je schoot naar achteren omvalt. Dit hebben ze echt verkeerd ingeschat en is echt een heel groot minpunt. Alleen daarom al is het geen laptopvervanger. Zwaartepunt is verkeerd berekend en toegepast wmb.

iPad is echt heel erg dun en ook de feeling is erg dun. Erg verbluffend. Voor de rest lijkt het op mijn oude iPad Pro 2021 haha. Al moet ik zeggen dat de punch in het gezicht wel meer aanwezig is als je hem uit het MKB haalt. Alsof het scherm nog dichter aan het oppervlak ligt. Ik moet nog wel even kijken naar wat video’s ed, maar met browsen is de ervaring goed.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:07
Redondo1982 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:15:
Ondertussen ook overgestapt op de Pro 2024 13” vanaf een 2021 12,9”. Voor op de zaak maar een aantal Pro’s extra aangeschaft via Odido en dan kan ik mezelf uiteraard niet vergeten ;) (moet toch een excuus verzinnen). Uiteraard met MKB en die is echt een stuk verbeterd met de nieuwe trackpad en functietoetsen. Ook alu aan de binnenzijde erg goed gelukt. Jammer dat er opnieuw is gekozen voor dezelfde buitenkant, want je moet veel discipline hebben om dit er goed uit te laten zien. Minder is dat deze combo op je schoot naar achteren omvalt. Dit hebben ze echt verkeerd ingeschat en is echt een heel groot minpunt. Alleen daarom al is het geen laptopvervanger. Zwaartepunt is verkeerd berekend en toegepast wmb.

iPad is echt heel erg dun en ook de feeling is erg dun. Erg verbluffend. Voor de rest lijkt het op mijn oude iPad Pro 2021 haha. Al moet ik zeggen dat de punch in het gezicht wel meer aanwezig is als je hem uit het MKB haalt. Alsof het scherm nog dichter aan het oppervlak ligt. Ik moet nog wel even kijken naar wat video’s ed, maar met browsen is de ervaring goed.
Na eerst terugsturen heb ik nu ook de iPad Pro 2024 13” aangeschaft. Eerst was ik niet zo enthousiast over het scherm, nu na gewenning toch erg enthousiast over het scherm. Ik ben er nu erg blij mee. De responstijden zijn i.v.m. de miniled wel waanzinnig. Geen blur meer. Qua kleuren zie ik niet zoveel verschil. De kleuren zijn iets vetter op de 2024. Nu mijn miniled zien te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:15:

Goede keus! Je krijgt er vast geen spijt van. Ik hoor meer over het instabiele toetsenbord maar heb er weinig last van moet ik zeggen. Ben je voor een 8GB geheugen of 16GB geheugen variant gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Teknix1982 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:27:
[...]

De pencil 2 kan inderdaad niet met de nieuwe M4 en de pencil pro alleen met de nieuwe M4. Heb hier nog de pencil 2 liggen maar die wordt nu nooit meer gebruikt gezien hij niet doet op mijn nieuwe ipad. Ik gebruikte hem alleen voor handtekeningen zetten onder offertes.. nu maar met de vinger.

Wat ik eerder al zei, kijk gewoon wat de meest recente ipad pro is die de pencil 2 ondersteund en kies daar eentje van die in je budget past. Die gaat nog jaren mee voor jouw usecases.
iPad Air (5e generatie) ondersteunt pencil 2

Denk je dat ik hier gelukkig van wordt?

Kan deze voor een prijs van onder de 600 krijgen.

Is dat het waard? Heeft 256gb en m1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Teknix1982 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:49:
[...]

Goede keus! Je krijgt er vast geen spijt van. Ik hoor meer over het instabiele toetsenbord maar heb er weinig last van moet ik zeggen. Ben je voor een 8GB geheugen of 16GB geheugen variant gegaan?
Het is alleen op schoot, niet op een vlakker ondergrond. Dus ga maar zo’n schootbord halen haha.

Basis 256 cellular, dus 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 07:51
Amps schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:49:

Ik heb een Denim voor mijn 11 inch gekocht. Is aan de prijs maar ben er blij mee. Groot voordeel is dat je nu in 3 standen rechtop kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G

R.G

Kan je ontwikkelen op een ipad?

Dus echt Mac osx, iPhone, ipad apps maken en debuggen?

Kan je ook screen share en video bellen tegelijk doen zoals in teams,Skype etc.

Of moet je Dan remote werken op een werk pc met VPN ofzo?

Update:
Ipad air 2022 a2588 256 GB voor 500 goede deal?
Pen erbij 150 is 650?

Is toch oke? Of Dom ?

Update2:
De a2588 gescoord voor 350
256gb met lader en een bescherm hoes.

Nu nog twijfel om de pencil 2 te Halen of even wachten.

[ Voor 36% gewijzigd door R.G op 10-06-2024 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Niks bijzonders dus met iPadOS 18 om het maximale uit de M4 processor te halen. Voor mij hoefde het ook niet, ik vind het een prima apparaat zo en het hoeft voor mij geen MacOS te worden. Echter voor de mensen die het wel willen is het wel weer een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Ja dit is elk jaar zo. Een iPad blijft een iPad. M4 zal zeker wel helpen met AI gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:19:
Niks bijzonders dus met iPadOS 18 om het maximale uit de M4 processor te halen. Voor mij hoefde het ook niet, ik vind het een prima apparaat zo en het hoeft voor mij geen MacOS te worden. Echter voor de mensen die het wel willen is het wel weer een domper.
Ik had wel stiekem gehoopt dat ze wat meer mogelijkheden zouden geven maar tegelijkertijd wist ik ook wel een beetje dat het wishfull thinking was. Neemt niet weg dat ik nog steeds superblij met de iPad ben en nu vind ik het ook (nog) niet erg dat ik niet voor de 16gb versie gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
giantgiantus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:41:
Ja dit is elk jaar zo. Een iPad blijft een iPad. M4 zal zeker wel helpen met AI gok ik.
Ja, en als je nieuw (duur) topline apparaat uitbrengt dan moet het wel de nieuwste onderdelen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:38
Vond het zelf wel heel magertjes hoor, als er zoveel word stilgestaan bij de introductie van een rekenmachine op de iPad dan zegt dat wel genoeg.

Vind het apparaat prachtig zoals die nu is, maar het blijft toch wel een gemiste kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:06
Alcides schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:48:
Vond het zelf wel heel magertjes hoor, als er zoveel word stilgestaan bij de introductie van een rekenmachine op de iPad dan zegt dat wel genoeg.

Vind het apparaat prachtig zoals die nu is, maar het blijft toch wel een gemiste kans.
Mja de dunste iPad, dan verwacht ik ook een magere iPadOS update ;)

Ik wil zelf graag een keer m'n iPad Pro 9.7 uit 2016 vervangen en keek ook uit naar wat ze met de power van M4 kunnen doen. Maar helaas, weer erin getrapt: Hier heb je een rekenmachine + genmoji (:X) en daar mag je het dan mee doen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
De iPad heeft wel een usecase en het is begrijpelijk dat Apple zichzelf niet in de vingers gaat snijden door de iPad zo te maken dat het in hun MacBook sales gaat snijden, maar jammer is het wel.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele dikke tegenvaller. Nou is mijn iPad toch een veredelde YouTube-machine, maar iPadOS mag echt wel een keer verfrist worden. Voelt saai, eentonig en oud aan. Niet dat innovatieve wat Apple vroeger had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:00
Als je het bekijkt kreeg ipados gewoon dezelfde features van ios. Gemiste kans.

Dat iphone mirroring van macos kon perfect ook op de ipad. Maar dat zullen ze wel bewust niet gedaan hebben om mensen toch nog te overtuigen om een mac te kopen.
Het is ook al jaren een vraag om een betere files app te hebben en true multitasking. Dus dat je niet je app moet laten openstaan om iets te doen, bv een export van video. Dat zijn gewoon frustrerende zaken.
Ondertussen me ipad pro retour gedaan. Zie geen use case voor een tablet van 2k meer. Koop wel een ipad van 500 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Pufster schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:24:
In essentie is het natuurlijk voor 95% ook hetzelfde OS. Er zijn maar twee redenen dat er een schifting heeft plaatsgevonden. De eerste is dat er een periode is geweest waarin ze tegen deadlines aanliepen waardoor ze sommige features wel goed in iOS konden verwerken en pas later in iPadOS en de tweede is om onder de Europese DMA uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:56
Pufster schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:24:

Dat iphone mirroring van macos kon perfect ook op de ipad. Maar dat zullen ze wel bewust niet gedaan hebben om mensen toch nog te overtuigen om een mac te kopen.
Het is ook al jaren een vraag om een betere files app te hebben en true multitasking. Dus dat je niet je app moet laten openstaan om iets te doen, bv een export van video. Dat zijn gewoon frustrerende zaken.
Ondertussen me ipad pro retour gedaan. Zie geen use case voor een tablet van 2k meer. Koop wel een ipad van 500 euro :)
Ja ik gebruik gewoon de M1 Pro 12,9 is voldoende voor nu.. ga pas upgraden als bepaalde functies updates wegvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ashwani schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:42:
[...]

Ja ik gebruik gewoon de M1 Pro 12,9 is voldoende voor nu.. ga pas upgraden als bepaalde functies updates wegvallen
Ja, is meer dan voldoende. Ik heb nu de 13” M4 en kom van M1 af. Die laatste schuift in mijn gezin door, want vrouwlief wilde een 12,9” dus prima oplossing. Als dat niet het geval was had ik de nieuwe niet gekocht, want ondanks grote verschillen met MKB is de iPad zelf niet echt de upgrade waard. Misschien iets beter scherm als je erop let, maar de MiniLED was al erg goed. Snelheid van M1 volgens mij voldoende voor de aankomende vijf jaar haha en de dikte van de iPad interesseert me geen reet. Hou hem bijna nooit los in de hand. Wel mooi gezicht dat ie zo dun is, maar ook dat went weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Ja, is meer dan voldoende. Ik heb nu de 13” M4 en kom van M1 af. Die laatste schuift in mijn gezin door, want vrouwlief wilde een 12,9” dus prima oplossing. Als dat niet het geval was had ik de nieuwe niet gekocht, want ondanks grote verschillen met MKB is de iPad zelf niet echt de upgrade waard. Misschien iets beter scherm als je erop let, maar de MiniLED was al erg goed. Snelheid van M1 volgens mij voldoende voor de aankomende vijf jaar haha en de dikte van de iPad interesseert me geen reet. Hou hem bijna nooit los in de hand. Wel mooi gezicht dat ie zo dun is, maar ook dat went weer snel.
Geef maar gewoon toe dat je per se dat OLED-scherm wilde. Told you. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Je zag het zeker in 1 seconde dat het OLED was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Je zag het zeker in 1 seconde dat het OLED was :+
Je spelt ‘milliseconde’ verkeerd. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

R.G schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:32:
Kan je ontwikkelen op een ipad?

Dus echt Mac osx, iPhone, ipad apps maken en debuggen?

Kan je ook screen share en video bellen tegelijk doen zoals in teams,Skype etc.

Of moet je Dan remote werken op een werk pc met VPN ofzo?

Update:
Ipad air 2022 a2588 256 GB voor 500 goede deal?
Pen erbij 150 is 650?

Is toch oke? Of Dom ?

Update2:
De a2588 gescoord voor 350
256gb met lader en een bescherm hoes.

Nu nog twijfel om de pencil 2 te Halen of even wachten.
update:
pencil 2 besteld voor 120,- redelijk?

kan ook een pencil 2 halen voor 20,- maar is paar uur rijden om op te halen en er zit een barst in..

alleen verkoper zegt dat het nog werkt? doen? of zonde benzine en gewoon blij zijn met de degene van 120?

vraag:
Ik ben benieuwd of ik dit dan kan gebruiken voor

vergaderingen , meetings en tekenen van mind maps etc.

Welke tools of apps raden jullie aan.

ik zoek een app die ik kan gebruiken op :

android, ios, ipados, windows.

moet allemaal syncen en goed beschikbaar zijn, liefst niet in de cloud en liefst geen geld of maandeljkse kosten. tot nu toe lijkt onenote oke.

[ Voor 18% gewijzigd door R.G op 12-06-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.G schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:10:
[...]

update:
pencil 2 besteld voor 120,- redelijk?

kan ook een pencil 2 halen voor 20,- maar is paar uur rijden om op te halen en er zit een barst in..

alleen verkoper zegt dat het nog werkt? doen? of zonde benzine en gewoon blij zijn met de degene van 120?

vraag:
Ik ben benieuwd of ik dit dan kan gebruiken voor

vergaderingen , meetings en tekenen van mind maps etc.

Welke tools of apps raden jullie aan.

ik zoek een app die ik kan gebruiken op :

android, ios, ipados, windows.

moet allemaal syncen en goed beschikbaar zijn, liefst niet in de cloud en liefst geen geld of maandeljkse kosten. tot nu toe lijkt onenote oke.
Je kunt niets met een Pencil 2 op de M4 Pro’s hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Donstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:23:
[...]

Je kunt niets met een Pencil 2 op de M4 Pro’s hè.
Heb een m1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dan moet je hier zijn: [iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie

Het topic waar we nu zitten gaat over de 2024 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BC10
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-03 10:02
Het is ook geen iPad Pro 2021 vraag, maar over het gebruik van een Apple Pencil. Er komen hier wel minder relevante zaken voorbij…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BC10 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:57:
Het is ook geen iPad Pro 2021 vraag, maar over het gebruik van een Apple Pencil.
Op Tweakers hebben producten hun eigen topic. Het wordt alleen maar onduidelijk voor de potentiële kopers van een M4 iPad Pro als ze berichten over de Pencil 2 zien en mogelijk aannemen dat deze pen op de M4 generatie werkt. Vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BC10
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-03 10:02
Aannames zijn dodelijk. Maar snap wat je bedoelt.
Aan de andere kant is dit nu het actieve iPad topic. Het iPad Pro 2021 topic, waar het bericht van R.G. nu overigens braaf in staat, had een laatste bericht van jan-24; uiteraard van jou. ;-)
Wellicht volgt er daar een reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BC10 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:09:
Aannames zijn dodelijk. Maar snap wat je bedoelt.
Aan de andere kant is dit nu het actieve iPad topic. Het iPad Pro 2021 topic, waar het bericht van R.G. nu overigens braaf in staat, had een laatste bericht van jan-24; uiteraard van jou. ;-)
Wellicht volgt er daar een reactie.
Ja het blijft inactief als niemand er post natuurlijk maar ondanks dat is het geen vrijbrief voor crossposting.

Het staat iedereen verder ook vrij om een los topic aan te maken als het niet past in het topic van de producten. Zoals in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:46
Heel nice!
iPhonedo is top! Geeft heerlijk goede reviews. Heb genoten van zijn iPhone 14, Pro, Max - The Review.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:18
Kon na een maandje twijfelen alsnog de verleiding niet weerstaan en een 11 inch meegepakt vandaag. Echt super saai die Apple-producten.... Na 5 minuten is het alweer "gewoon een iPad" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:35:
Kon na een maandje twijfelen alsnog de verleiding niet weerstaan en een 11 inch meegepakt vandaag. Echt super saai die Apple-producten.... Na 5 minuten is het alweer "gewoon een iPad" :+
Zeg dat wel. Stiekem wel zonde eigenlijk. Een flinke overhaul zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Een vraagje m.b.t. garantie. Ik heb ooit bij MediaMarkt een iPad Pro 9.7" gekocht. Iets meer na 2 jaar (ik geloof na 27 maanden) ging de iPad plots van de ene op de andere dag stuk, het moederbord bleek defect en de iPad ging niet meer aan, een fabricagefout. Ik ben destijds 4 maanden bezig geweest om kostenloos een vervangend exemplaar te krijgen. Er mag immers worden verwacht dat een iPad langer mee gaat dan 2 jaar.

Uiteindelijk heb ik het dan toch voor elkaar gekregen (na hulp van Apple zelf en wat juridisch geformuleerde mails), maar bij MM koop ik dergelijke apparatuur nooit meer. Dus ik vroeg me af bij welke (online) winkel in dit soort gevallen het minst moeilijk doet. Is het dan verstandiger om via Apple zelf de nieuwe Pro the kopen, of via Coolblue, Amazon, Belsimpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:35:
Story of my life ieder jaar met de iPhone. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
MadDogMcCree schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 02:10:
Een vraagje m.b.t. garantie. Ik heb ooit bij MediaMarkt een iPad Pro 9.7" gekocht. Iets meer na 2 jaar (ik geloof na 27 maanden) ging de iPad plots van de ene op de andere dag stuk, het moederbord bleek defect en de iPad ging niet meer aan, een fabricagefout. Ik ben destijds 4 maanden bezig geweest om kostenloos een vervangend exemplaar te krijgen. Er mag immers worden verwacht dat een iPad langer mee gaat dan 2 jaar.

Uiteindelijk heb ik het dan toch voor elkaar gekregen (na hulp van Apple zelf en wat juridisch geformuleerde mails), maar bij MM koop ik dergelijke apparatuur nooit meer. Dus ik vroeg me af bij welke (online) winkel in dit soort gevallen het minst moeilijk doet. Is het dan verstandiger om via Apple zelf de nieuwe Pro the kopen, of via Coolblue, Amazon, Belsimpel?
Hebben allemaal dezelfde aanname na de garantie. Koop je spullen gewoon bij Apple en anders neem Apple Care Plus erbij als je zeker wilt zijn en er geen omkijken naar wilt hebben. Anders moet je constant in gevecht en dat ga je waarschijnlijk wel winnen, maar heb je daar zin in iedere keer?

Overigens kan je het ook gewoon wagen. Een iPad gaat mi bijna nooit kapot, tenzij je hem laat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pufster
Was overkill, maar ik heb zonet een MacBook Pro 16" en iPad Pro M4 gekocht.

Had mijn iPad Pro geretourneerd een goede week terug na een zeer teleurstellende WWDC, maar moet zeggen, ik mis het toch zo een iPad. Maar mijn Macbook ook, die ik enkele maanden terug verkocht.

Ben van plan om beide uitgebreid te gebruiken en 1 na 2 weken te retourneren, want ik ga geen 5500 euro uitgeven aan dit (het is een 1TB iPad).
Voor mijn workflow kan ik perfect uit te voeten met een iPad: browsen, email, streamen, light foto/video editing, maar ik vind MacOS heel prettig om mee te werken. En was spoiled van me vorige MacBook Pro, dus daarom geen Air gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:07
Pufster schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:47:
Was overkill, maar ik heb zonet een MacBook Pro 16" en iPad Pro M4 gekocht.

Had mijn iPad Pro geretourneerd een goede week terug na een zeer teleurstellende WWDC, maar moet zeggen, ik mis het toch zo een iPad. Maar mijn Macbook ook, die ik enkele maanden terug verkocht.

Ben van plan om beide uitgebreid te gebruiken en 1 na 2 weken te retourneren, want ik ga geen 5500 euro uitgeven aan dit (het is een 1TB iPad).
Voor mijn workflow kan ik perfect uit te voeten met een iPad: browsen, email, streamen, light foto/video editing, maar ik vind MacOS heel prettig om mee te werken. En was spoiled van me vorige MacBook Pro, dus daarom geen Air gekocht.
Heb je de 13 of 11 inch iPad gekocht? Mij was de 13 inch instapper al duur genoeg. Veel plezier met je mooie aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Is de 13 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik herinner mij een discussie in dit topic over de plaatsing van de volumeknoppen....

Na een weekendje gebruik weet ik wel dat ze verkeerd zijn geplaatst op de lange kant. Ze hadden het moeten doen zoals op de padMini, links op de korte kant zodat je erbij kan als je hem in landscape gebruikt. Nu ben ik de hele tijd aan het zoeken naar de knoppen en kun je ze én niet in de portrait stand bereiken, want te hoog, én niet in de landscape, wéér te hoog... Ook het maken van een screenshot is nu telkens even het device verplaatsen omdat je nu 2 knoppen op verschillende kanten moet drukken...

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 24-06-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:17:
Ik herinner mij een discussie in dit topic over de plaatsing van de volumeknoppen....

Na een weekendje gebruik weet ik wel dat ze verkeerd zijn geplaatst op de lange kant. Ze hadden het moeten doen zoals op de padMini, links op de korte kant zodat je erbij kan als je hem in landscape gebruikt. Nu ben ik de hele tijd aan het zoeken naar de knoppen en kun je ze én niet in de portrait stand bereiken, want te hoog, én niet in de landscape, wéér te hoog... Ook het maken van een screenshot is nu telkens even het device verplaatsen omdat je nu 2 knoppen op verschillende kanten moet drukken...
In landscape kan je ze toch ook bovenaan gebruiken door je iPad te draaien? In het MKB zitten ze sowieso bovenaan.

Of heb je maar één hand en/of ben je minder valide? Dan zou het iets kunnen zijn wat je verder beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:31:
[...]

In landscape kan je ze toch ook bovenaan gebruiken door je iPad te draaien?
Ja, en dan moet je hem dus altijd draaien of anders vastpakken. Met de volumeknoppen links op de korte kant kan je er altijd gewoon bij in landscape zonder het device te moeten draaien of herpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:34:
[...]

Ja, en dan moet je hem dus altijd draaien of anders vastpakken. Met de volumeknoppen links op de korte kant kan je er altijd gewoon bij in landscape zonder het device te moeten draaien of herpakken :)
Niet echt een first world problem, toch? >:) Even draaien...

Alleen ik snap die korte kant niet. Dat is toch helemaal niet fijn als je hem in de handen hebt? Hij zit mi op de fijnste positie. In landscape druk je ze per ongeluk niet in doordat ze op de lange kant zitten en met potrait druk je ze ook niet in, omdat ze lekker hoog geplaatst zijn en je daar toch nooit de iPad beet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Niet echt een first world problem, toch? >:) Even draaien...

Alleen ik snap die korte kant niet. Dat is toch helemaal niet fijn als je hem in de handen hebt?
Dan zitten ze meteen waar je hand al is en hoef je niet te herpakken. Zoals het nu al op de padMini is vind ík het het meest logisch. Maar inderdaad, zware eerste wereld problemen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:19
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Dan zitten ze meteen waar je hand al is en hoef je niet te herpakken. Zoals het nu al op de padMini is vind ík het het meest logisch. Maar inderdaad, zware eerste wereld problemen 😁
Waar ik jouw oplossing ook veel minder zou vinden dan hoe het nu is. Denk eigenlijk dat apple hier wel over nagedacht heeft of zelfs onderzoek naar heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Haha, achja…zo hebben we allemaal onze eigen verbeterpunten.

Jij zou toch ook graag zien dat er een iPad Pro Mini kwam, als ik me goed kan herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:38:
[...]

Haha, achja…zo hebben we allemaal onze eigen verbeterpunten.

Jij zou toch ook graag zien dat er een iPad Pro Mini kwam, als ik me goed kan herinneren?
Daar wás ik wel zeker een voorstander van, net als een iPhone Mini Pro.
Maar.... moet wel toegeven dat een groter scherm ook snel went en eigenlijk niet meer zeker weet of ik nog wel een Mini Pro zou willen nu... Voor de iPhone eigenlijk sowieso niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Daar wás ik wel zeker een voorstander van, net als een iPhone Mini Pro.
Maar.... moet wel toegeven dat een groter scherm ook snel went en eigenlijk niet meer zeker weet of ik nog wel een Mini Pro zou willen nu... Voor de iPhone eigenlijk sowieso niet meer.
De noodzaak is wel beetje weg inderdaad, maar ik ben net zoals jou voorstander (geweest) van een iPad Mini Pro.

Het zou ook weer een apparaat erbij betekenen. Toch denk ik zodra het er komt dat het goed verkocht zal worden. Alleen het kan zo zijn dat het de eigen producten kannibaliseert en dat zal Apple proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Ik wil heel graag de ipad uitzetten met de power knop en niet door het indrukken van twee knoppen tegelijk.

Is dit ergens in te stellen want ik kan het in de instellingen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:17:
[...]

De noodzaak is wel beetje weg inderdaad, maar ik ben net zoals jou voorstander (geweest) van een iPad Mini Pro.

Het zou ook weer een apparaat erbij betekenen. Toch denk ik zodra het er komt dat het goed verkocht zal worden. Alleen het kan zo zijn dat het de eigen producten kannibaliseert en dat zal Apple proberen te voorkomen.
Ik vind dat ze zelfs een beetje een rommeltje hebben gemaakt van de iPad lineup, bewust of onbewust.

Ik wilde nu een grotere iPad omdat de Mini soms wel.... een beetje mini is. Op zich lees ik er alleen de krant en Tweakers mee dus een "gewone" iPad was meer als voldoende. Maar die soc is dan wel weer een tandje lager als de Mini en ik was bang dat ik mij dáár dan aan erger, zeker als je er een paar jaar mee wil doen. Stapje hoger dan, de Air. Die eigenlijk weer geen Air meer is omdat de Pro stiekem dunner is geworden. De Mini hangt er ergens tussenin, te sterk om met de gewone te vergelijken, maar ook weer niet de power van de M2. De Pro dan... na 3 dagen gebruik begrijp ik die eigenlijk ook niet. De enige reden waarom een Pro nog te verantwoorden is is de "ik wil het gewoon" :9

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de Hz-strijd altijd onzin vond. Maar als ik nu de Mini pak, zie ik wel héél duidelijk het verschil met de Pro dus teruggaan is bijna niet meer mogelijk, al blijft ie wel gewoon in huis zwerven. Misschien zou de compromis zijn: een Mini Air of Pro, met de M2, OLED én 120 Hz....

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 24-06-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Teletekst schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:50:
Ik wil heel graag de ipad uitzetten met de power knop en niet door het indrukken van twee knoppen tegelijk.

Niet direct een antwoord, maar In iOS18 kan het via een nieuwe knop in het control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:21:
[...]
Niet direct een antwoord, maar In iOS18 kan het via een nieuwe knop in het control center.
Oh, dat is fijn. Daar kan ik wel even op wachten. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:50:

Nope.

Je kunt wel, volume omhoog > volume omlaag > powerknop doen. Dat zijn geen twee knoppen tegelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:15: Misschien zou de compromis zijn: een Mini Air of Pro, met de M2, OLED én 120 Hz....
En een batterijduur van 3 uurtjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Ik vind dat ze zelfs een beetje een rommeltje hebben gemaakt van de iPad lineup, bewust of onbewust.

Ik wilde nu een grotere iPad omdat de Mini soms wel.... een beetje mini is. Op zich lees ik er alleen de krant en Tweakers mee dus een "gewone" iPad was meer als voldoende. Maar die soc is dan wel weer een tandje lager als de Mini en ik was bang dat ik mij dáár dan aan erger, zeker als je er een paar jaar mee wil doen. Stapje hoger dan, de Air. Die eigenlijk weer geen Air meer is omdat de Pro stiekem dunner is geworden. De Mini hangt er ergens tussenin, te sterk om met de gewone te vergelijken, maar ook weer niet de power van de M2. De Pro dan... na 3 dagen gebruik begrijp ik die eigenlijk ook niet. De enige reden waarom een Pro nog te verantwoorden is is de "ik wil het gewoon" :9

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de Hz-strijd altijd onzin vond. Maar als ik nu de Mini pak, zie ik wel héél duidelijk het verschil met de Pro dus teruggaan is bijna niet meer mogelijk, al blijft ie wel gewoon in huis zwerven. Misschien zou de compromis zijn: een Mini Air of Pro, met de M2, OLED én 120 Hz....
Ja, er zal wel een gedachte achter zitten. Dat hz-verhaal is op een iPad heel goed merkbaar. Op de iPhone heb ik het wat minder, maar ook daar neem ik het waar. Hierdoor blijft er niet zoveel meer over en wordt het dus altijd de Pro.

Eigenlijk dus helemaal geen rommeltje vanuit Apple’s oogpunt gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wie heeft er hier een screen protector op zijn/haar Pro? Ik krijg morgen een 11'' Pro en ik twijfel nog om een screen protector te kopen. Ik heb wel goede ervaringen met Spigen maar zie dat de glare wel een irritant dingetje is dus ik twijfel nog.

Maar ik wil ook geen krassen krijgen door gebruik van bijvoorbeeld m'n pencil :/

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In principe veroorzaakt zo'n pencil geen krassen, tenzij er iets van zand tussenzit. Alleen ga je dan niet alleen met je pencil krassen krijgen.

Een screen protector zou ik onder normale omstandigheden niet doen, want dat is toch weer een extra laag glas die invloed heeft op het beeld dat je ziet.

[ Voor 35% gewijzigd door Commendatore op 28-06-2024 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
London schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:14:
Wie heeft er hier een screen protector op zijn/haar Pro? Ik krijg morgen een 11'' Pro en ik twijfel nog om een screen protector te kopen. Ik heb wel goede ervaringen met Spigen maar zie dat de glare wel een irritant dingetje is dus ik twijfel nog.

Maar ik wil ook geen krassen krijgen door gebruik van bijvoorbeeld m'n pencil :/
Ik sluit me aan bij de reactie van @Commendatore.

Tevens zie je het ook heel weinig bij gebruikers, waarbij je het bij de iPhone veel vaker ziet. Dat zal ook wel wat zeggen. Echter eea houdt verband met je gebruik en hoe schoon je erop bent. Ik gebruik op niks een protector, omdat het niet nodig is. Tevens vind ik een hoesje om bijv. mijn iPhone al erg zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Tenzij je hem op de bouw gebruikt of ie dagelijks naked in een damestas wordt geduwd kan ik mij niet voorstellen waarom je een protector op een iPad zou doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Fair enough. Ik gebruik m'n iPad voornamelijk binnen (99% van de tijd) met een magic keyboard en apple pencil. Dan sla ik ook maar even over, thanks voor de input (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou ervan om mijn apparaten in perfecte conditie te houden, dus ik gooi er altijd eentje op. Gebruik nu de EZ Fit van Spigen. Goede kwaliteit en heel makkelijk aan te brengen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
iPad Pro 2024 binnen! Blij mee, na mijn verouderde iPad 10.5 die ik zo’n 6 jaar had.

Als vast ‘sparen’ voor een batterij wissel over 4-5 jaar en hopelijk haalt hij 2030 wel.

Toch al 2 vraagjes:
- de volume knoppen zijn (bij mij) omgedraaid als hij ligt. Is dit te veranderen? De tips op internet dateren van 2 jaar geleden en werken niet bij mij… instellingen -> geluid al gekeken…

De ‘home knop’ (het vegen) werk niet super fijn. Ik krijg als ik niet fanatiek genoeg ben mijn recent gebruikte apps te zien en blijft de app staan. Is dit te veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Commendatore schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:21:
In principe veroorzaakt zo'n pencil geen krassen, tenzij er iets van zand tussenzit. Alleen ga je dan niet alleen met je pencil krassen krijgen.

Een screen protector zou ik onder normale omstandigheden niet doen, want dat is toch weer een extra laag glas die invloed heeft op het beeld dat je ziet.
Dit inderdaad, juist doordat het scherm en de glasplaat een zijn is het beeld zo mooi. Als je daar een screen”protector” op plaatst verander je dat effect en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canon_nl3 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:59:
de volume knoppen zijn (bij mij) omgedraaid als hij ligt. Is dit te veranderen? De tips op internet dateren van 2 jaar geleden en werken niet bij mij… instellingen -> geluid al gekeken…
Ja heel irritant, je kunt die niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viel mij overigens vandaag pas op dat er iPad Pro op de achterkant staat i.p.v iPad.

Edit: Ooh zie nu op internet dat dit sinds de M2 zo is. Niet sinds de M4.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 28-06-2024 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:06:
Viel mij overigens vandaag pas op dat er iPad Pro op de achterkant staat i.p.v iPad.
En toen liet ik hem bíj́na in bad vallen toen ik dit zojuist even wilde bekijken :+
Toch maar eens uitzoeken of waterschade onder AC+ valt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:06:

Edit: Ooh zie nu op internet dat dit sinds de M2 zo is. Niet sinds de M4.
Was voor mij reden om over te stappen van de M1 2021 naar de M4 2024 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Laatst online: 22:37
Iemand hier toevallig de Decoded Slim cover iPad Pro in bezit? Ik zoek wat bescherming voor m’n Pro als ik hem zonder MKB wil gebruiken zonder dat de tablet onwijs bulky wordt. De Smart Folio case van Apple zal waarschijnlijk de beste keus zijn maar die 90 euro houdt me een beetje tegen (ja dat klinkt gek als je wel 350 euro uitgeeft aan een toetsenbord :+ )

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Redondo1982 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:54:
[...]

Was voor mij reden om over te stappen van de M1 2021 naar de M4 2024 :+
Goede vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:20

Ik heb geen screenprotector maar wel Apple Care + afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Gebruiken jullie de de "laden tot 80% optie" om de capaciteit van de accu op lange termijn te verlengen? Of is dat een onzin-optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
mister9 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:13:
Gebruiken jullie de de "laden tot 80% optie" om de capaciteit van de accu op lange termijn te verlengen? Of is dat een onzin-optie?
Nee, niet meer over beginnen asjeblieft :p
Gewoon doen waar je je goed bij voelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister9 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:13:
Nee! Want stel je laad hem altijd tot 80% en hebt daardoor 2% ipv 4% degradatie dan heb je nog steeds niets gewonnen, je laad immers maar tot 80% :P

Wel leuk voor de verkoop, toch weer een tientje extra.

Maar zonder gekheid, accu vervangen kost verhoudingsgewijs zo weinig dat is die moeite van jaren met 80% rommelen alleen al niet waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 01-07-2024 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
Donstil schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:41:
[...]

Nee! Want stel je laad hem altijd tot 80% en hebt daardoor 2% ipv 4% degradatie dan heb je nog steeds niets gewonnen, je laad immers maar tot 80% :P

Wel leuk voor de verkoop, toch weer een tientje extra.

Maar zonder gekheid, accu vervangen kost verhoudingsgewijs zo weinig dat is die moeite van jaren met 80% rommelen alleen al niet waard.
Mwah bij de nieuwe pro wel echt flink duurder geworden. 225 voor de 13 inch. Was 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:49:
[...]

Mwah bij de nieuwe pro wel echt flink duurder geworden.
€225,- op een apparaat van €1600,-

Als je dat dan doet na 3 jaar dan heb je het over nog geen €75,- per jaar, vandaar “verhoudingsgewijs zo weinig”, kan mij niet voorstellen dat iemand die €1600,- voor een tablet aftikt daar lang over moet nadenken, laat staan drie jaar mee bezig zijn.

Het is een beetje alsof je een Porsche koopt en dan klaagt dat Porsche Gelderland €2500,- rekent voor een grote beurt 😏

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 01-07-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:57:
[...]

€225,- op een apparaat van €1600,-

Als je dat dan doet na 3 jaar dan heb je het over nog geen €75,- per jaar, vandaar “verhoudingsgewijs zo weinig”, kan mij niet voorstellen dat iemand die €1600,- voor een tablet aftikt daar lang over moet nadenken, laat staan drie jaar mee bezig zijn.

Het is een beetje alsof je een Porsche koopt en dan klaagt dat Porsche Gelderland €2500,- rekent voor een grote beurt 😏
Ik vind het nogal voor een batterij. Als iemand met 80% de dag doorkomt, dan kan het aanzetten van die functie toch geen kwaad? Je hoeft dan geen extra handelingen te verrichten of ‘allemaal bezig te zijn met die 80%’. Je schakelt gewoon die functie in en voor de rest merk je er niets van.

Mocht die 80% nou wel te weinig voor je zijn, dan gewoon lekker uitschakelen en tot 100% laden. Het is het niet waard om daar de hele dag mee bezig te zijn. In mijn geval is dat echter geen probleem. Ik werk bijna alle dagen vanuit huis, waardoor ik mijn telefoon of tablet veel minder gebruik. Ik kom met die 80% easy de dag door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister9
Maar je laad je tablet ook vaker op, omdat die sneller leeg is. Heft dat het voordeel van niet tot 100% laden niet weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Ben heel blij met m’n 11 inch Pro maar voor m’n gevoel loopt de accu sneller leeg dan m’n 11 inch uit 2020. Heeft nu 6 oplaad cycli gehad, weet niet of het nog verbeterd. Tijdens een half uurtje browsen of het lezen van wat manga’s verlies ik toch aardig wat %, althans zo voelt het. Gisteravond om 23:00 stond ie op 73% en vanochtend om 9:00 op 71%, terwijl locatie voorziening en het verversen van applicaties zoveel mogelijk uitstaan. Misschien ben ik gewoon over bezorgd dat m’n veel te dure Netflix machine een slechte accu heeft …

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is de Accu vergelijkbaar met mijn vorige iPad Pro (m1 12,9), ik gebruik hem als main device en moet bijna dagelijks laden.

Apple zegt zelf:
Tot 10 uur internetten via wifi of video’s bekijken
Opladen via USB‑C naar computersysteem of lichtnetadapter

Wi‑Fi + Cellular-modellen
Tot 9 uur internetten via een mobiele­data­netwerk
Ik kan zo snel de geclaimde tijd van de M1 en M2 iPad Pro's niet vinden maar als ik het mij goed herinner was dat gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
WinterBase schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:21:
Ben heel blij met m’n 11 inch Pro maar voor m’n gevoel loopt de accu sneller leeg dan m’n 11 inch uit 2020. Heeft nu 6 oplaad cycli gehad, weet niet of het nog verbeterd. Tijdens een half uurtje browsen of het lezen van wat manga’s verlies ik toch aardig wat %, althans zo voelt het. Gisteravond om 23:00 stond ie op 73% en vanochtend om 9:00 op 71%, terwijl locatie voorziening en het verversen van applicaties zoveel mogelijk uitstaan. Misschien ben ik gewoon over bezorgd dat m’n veel te dure Netflix machine een slechte accu heeft …
Vergeleken met mijn iPad Mini valt het zelfs tegen, op de Pro zie ik tijdens het browsen de accu letterlijk aftellen. Een paar dagen hooguit, waar het met de Mini weken zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
mister9 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:00:
Maar je laad je tablet ook vaker op, omdat die sneller leeg is. Heft dat het voordeel van niet tot 100% laden niet weer op.
Best wel goede vraag. Je hebt allerlei functies om het maximale uit je materialen te halen, maar krijgt daar totaal geen uitleg bij. Ik vergelijk deze discussie een beetje met de SSD en de over-provisioning. Daar was ook altijd veel om te doen.

Waarom doet een fabrikant niet direct al een stukje veiligheid inbouwen en waarom moeten wij zoiets aanzetten of over nadenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Donstil schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:31:Hier is de Accu vergelijkbaar met mijn vorige iPad Pro (m1 12,9), ik gebruik hem als main device en moet bijna dagelijks laden.
Apple zegt zelf:
[...]

Ik kan zo snel de geclaimde tijd van de M1 en M2 iPad Pro's niet vinden maar als ik het mij goed herinner was dat gelijk.
Ik heb de specs van m’n oude Pro en de nieuwe opgezocht en de batterijduur zou theoretisch gezien hetzelfde moeten zijn. De batterij in de M4 heeft wel een hogere capaciteit zie ik (als je dat zo noemt).
Dennisdn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:17:
[...]
Vergeleken met mijn iPad Mini valt het zelfs tegen, op de Pro zie ik tijdens het browsen de accu letterlijk aftellen. Een paar dagen hooguit, waar het met de Mini weken zijn…
Ik heb ook de laatste Mini en voor m’n gevoel gaat die langer mee of daalt het percentage minder hard. Maar blijkbaar ervaar jij hetzelfde met de Pro. Het is geen drama maar ik had toch wat hogere verwachtingen denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Overigens gaat mijn 13 M4 minder snel leeg dan de 12,9 M1. Nu was die laatste uiteraard al wel drie jaar oud.

En ik heb het dan over de eerste 20-30% dus kan ook een trucje zijn. Van 100 naar 0 kan dus net zo goed hetzelfde zijn bij beide modellen. Vergelijk het maar met de antennestreepjes op een foon ;). Dit is soms ook rooskleuriger dan in werkelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 04-07-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
WinterBase schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:22:
Ik heb ook de laatste Mini en voor m’n gevoel gaat die langer mee of daalt het percentage minder hard. Maar blijkbaar ervaar jij hetzelfde met de Pro. Het is geen drama maar ik had toch wat hogere verwachtingen denk ik >:)
Het zal de combinatie zijn van een extra dun device en een dubbel OLED-scherm ofzo. En ik ben vanuit de doos direct naar iPadOS18 gegaan, wellicht dat dat ook nog meer verbruikt nu.

Het viel tegen, maar ach, op een iPad vind ik dat minder erg als met de phone. Is de pad leeg dan pak ik één van de andere die in huis rondzwerven.... :9

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 04-07-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik zit ook wel op ios18, dat helpt natuurlijk ook niet mee.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste