Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Pufster schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:46:
Ik heb mijn Macbook Pro al online gezet voor verkoop, want dacht, voor die prijs krijg je toch zo iets niet snel verkocht, maar al enkele geinteresseerden.
Zal vandaag de knoop doorhakken wss wat ik nu ga houden. Wat me wel opviel is dat de speakers van de macbook pro véél véél beter zijn. Had wel verschil verwacht, maar is toch zeer duidelijk.

1750 euro voor een macbook pro m2 pro 16gb 512ssd van 03/2023 lijkt me toch niet te laag? Was nieuwprijs 2260€
Ik denk dat je dan een hele mooie prijs hebt.
Ik was te laat voor ibood en daar was 1688 euro
https://www.ibood.com/s-n...=webgains_nl&s=price-desc

(ik wil hem zakelijk kopen, dus geen interesse ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:07
Ik heb trouwens geen wobble bij het magic keyboard. Er zullen wss dus exemplaren tussen zitten waar dat scharnier iets of wat speling kan hebben. Zou zo iets wel terugsturen want voor die prijs kan zo iets niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij zijn video's gaan me de haren vaak recht overeind staan. Deze was geen uitzondering.

Maar dat nanoglas is dus ietsje kwetsbaarder dan regulier glas. Op zich geen verrassing, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

Ach, ik vind die filmpjes van jerryrigseverything altijd wel humor om te zien.

“Ja als je ze probeert stuk te maken met al je macht gaan ze stuk.” Het is meer dat het door sommigen net even iets te serieus genomen wordt (zelfs door Tweakers, want ze posten steevast een nieuwsitem als er weer een Apple release is geweest).

Maar goed, ik wrijf uiteraard wel iedere dag met een kruiskopschroef over mijn iPad, dus an sich wel handig dat ik weet dat ik voorlopig bij glossy moet blijven en geen Nanostructuur moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Rafael Zeier test nu trouwens meerdere iPad Pro's, waaronder eentje met nanoglas. Ik ben wel benieuwd hoe dat met die laatste bij hem zal gaan, want bij hem heb ik de indruk dat hij er niet lomp, maar ook niet overvoorzichtig mee omgaat en hij gebruikt zijn iPads ook heel veel onderweg. Dit lijkt me een goede praktijktest.

[ Voor 12% gewijzigd door Commendatore op 30-05-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31
Waarom zit dat nanoglas niet van side-to-side. Ziet er erg vreemd uit, zo’n glimmende rand om het scherm heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

mister9 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:50:
Waarom zit dat nanoglas niet van side-to-side. Ziet er erg vreemd uit, zo’n glimmende rand om het scherm heen.
Vanwege de camera/sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
Zijn er ook mensen die ipv MKB gewoon een los toetsenbord met trackpad gebruiken? Zo ja, welke?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Ik blijf het wel bizar vinden dat mijn M4 1tb cpu sneller is dan mijn macbook pro M1 Max. single als multicore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
TweakerVincent schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:57:
Ik blijf het wel bizar vinden dat mijn M4 1tb cpu sneller is dan mijn macbook pro M1 Max. single als multicore.
Serieus 8)7? Heb ze ook beide maar hier nooit echt bij stil gestaan, gespierde youtube machine haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Alcides schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Serieus 8)7? Heb ze ook beide maar hier nooit echt bij stil gestaan, gespierde youtube machine haha.
ja multicore zit op M2 Max las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Zojuist viel mij voor het eerst op dat de haptic feedback in het trackpad een klein tikje geeft als je naar de App Switcher swiped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Maikjuh schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:07:
Zijn er ook mensen die ipv MKB gewoon een los toetsenbord met trackpad gebruiken? Zo ja, welke?
Ja. Ik heb het Magic Keyboard overwogen, maar ik vind de prijs echt absurd hoog voor een accessoire. Ik koppel ‘m nu met de Logitech Pebble Mouse 2 M350s. Lekker plat, waardoor deze heel makkelijk mee te nemen is en zeer makkelijk te schakelen tussen meerdere apparaten.

Voor het toetsenbord gebruik ik nog een oud Apple Keyboard wat ik had liggen. Misschien dat ik die nog wel vervang.

Hoe dan ook tig keer goedkoper dan de MKB. Daarvoor heb ik het er wel voor over dat het er net niet zo fancy uitziet als een MKB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Ik ben best wel benieuwd wat de daadwerkelijke kosten per Magic Keyboard zijn voor Apple. Qua materiaal kan dat nooit heel veel zijn, want zoveel spannends zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
Tom schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Vanwege de camera/sensoren.
Ik vind het nanotexture glas een “net niet”. Ze hadden prima een notch of opening het het texture kunnen maken. Het zal zo wel goedkoper te produceren geweest zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Na een dikke week mijn iPad pro als primair werklaptop, icm magic keyboard en extern LG 34WL850 en Logitech MK710 toetsenbord, kan ik concluderen voor mezelf dat op development taken na al mijn reguliere overige taken prima uitvoerbaar zijn op mijn ipad. In meetings is het een stuk fijner dan mijn 16” macbook pro. Mijn dev taken zijn al bijna niet bestaand meer, maar als ik ze doe dan doe ik deze op mijn macbook pro, waar ik een VM op heb staan met windows 11 want we ontwikkelen in visual studio professional. Ik moet mezelf absoluut wel een aantal andere workflows aanwennen maar eenmaal gewend werkt het prima. ik ga het voorlopig gewoon zo laten, wanneer ik weer meer zou moeten developen zal ik automatisch meer op mijn laptop werken. Mijn doel is wel om dit jaar deze taken volledig af te stoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHuwBsMkX6GFTFsY5npY4qP84nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNIUZ2wGfPW7c5kQB20OQI03.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Teknix1982 op 03-06-2024 16:11 . Reden: Foto geplaatst ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:04:
Na een dikke week mijn iPad pro als primair werklaptop, icm magic keyboard en extern LG 34WL850 en Logitech MK710 toetsenbord, kan ik concluderen voor mezelf dat op development taken na al mijn reguliere overige taken prima uitvoerbaar zijn op mijn ipad. In meetings is het een stuk fijner dan mijn 16” macbook pro. Mijn dev taken zijn al bijna niet bestaand meer, maar als ik ze doe dan doe ik deze op mijn macbook pro, waar ik een VM op heb staan met windows 11 want we ontwikkelen in visual studio professional. Ik moet mezelf absoluut wel een aantal andere workflows aanwennen maar eenmaal gewend werkt het prima. ik ga het voorlopig gewoon zo laten, wanneer ik weer meer zou moeten developen zal ik automatisch meer op mijn laptop werken. Mijn doel is wel om dit jaar deze taken volledig af te stoten.

[Afbeelding]
Waarom niet gewoon je MacBook Pro voor alles gebruiken dan? Waarom zoveel moeite doen om het toch enigszins op je iPad te laten werken? Uiteindelijk zit je nu ook met een scherm en toetsenbord voor je neus, maar dan wel met de beperkingen van iPadOS…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:04:

[Afbeelding]
Gaaf, ik had hem op kantoor even op de flex plek aangesloten met van die default HP Docks en dat ging prima inderdaad.

Heeft even een andere mindset nodig het werken volledig met iPadOS maar persoonlijk vind ik het daarna erg fijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:59:
[...]

Waarom niet gewoon je MacBook Pro voor alles gebruiken dan? Waarom zoveel moeite doen om het toch enigszins op je iPad te laten werken? Uiteindelijk zit je nu ook met een scherm en toetsenbord voor je neus, maar dan wel met de beperkingen van iPadOS…
Omdat ik thuis alles op mijn ipad doe en de macbook te groot vind om op de bank te gebruiken. Daarnaast vind ik het gewoon een leuke afwisseling om dingen uit te proberen. En de nieuwe iPad is gewoon een mooi apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Gaaf, ik had hem op kantoor even op de flex plek aangesloten met van die default HP Docks en dat ging prima inderdaad.

Heeft even een andere mindset nodig het werken volledig met iPadOS maar persoonlijk vind ik het daarna erg fijn.
Ja precies, ik vind de flow nu ook wel lekker gaan. Het werkt echt wel lekker wanneer je er aan gewend bent. En ik vind het gewoon ideaal dat ik op kantoor op die manier kan werken en thuis hem ook voor alles kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
Teknix1982 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:55:
[...]

Omdat ik thuis alles op mijn ipad doe en de macbook te groot vind om op de bank te gebruiken. Daarnaast vind ik het gewoon een leuke afwisseling om dingen uit te proberen. En de nieuwe iPad is gewoon een mooi apparaat!
Ja, is leuk toch? Kijken waar zo'n apparaat tot in staat is. Je moet er wel tijd voor hebben en dat is mijn grootste vijand, want anders zou ik het ook allemaal proberen. Gelukkig doe jij het, zodat ik toch een beetje kan meekijken. Leuke set-up zo!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:59:
[...]

Na stage manager zelf te hebben geprobeerd denk ik dat het antwoord verrassend simpel is: het is qua software in ieder geval geen moeite.

De iPad is uitstekend als tablet en blijkt voor 90% van de taken eigenlijk ook heel erg geschikt als laptopvervanger.

En qua hardware setup? Ook niet echt een moeite. Het is niet alsof je moet klooien om zo’n toetsenbord en muis aan de gang te krijgen: meestal is dat 1 knop indrukken en bij sommige accessoires zelfs geheel automatisch.

Bij een laptop wil je misschien net zo goed een muis aansluiten. Tegelijkertijd lever je bij een laptop ook wat in: die is net wat minder mobiel en daarnaast niet te gebruiken als tablet.

Daarom is die Magic Keyboard bij de kopers daarvan zo geliefd: vrijwel geen setup moeite en instant flexibiliteit mbt het omtoveren van tablet naar laptop en omgekeerd.

Verder is het idee dat iPadOS zo ontzettend beperkt is voor de gemiddelde gebruiker behoorlijk achterhaald. Ja, voor een Tweaker misschien wel. Voor de gemiddelde persoon? Nee. Die komen sowieso niet veel verder dan wat browsen, Netflixen, social media en hier en daar wat tikken in Word.

Ik durf zelfs te stellen dat voor veel mensen MacOS zelfs lastiger in gebruik is: logischerwijs voor de ouderen, maar ook voor een grote groep Gen Z’ers die veel minder in aanraking komen met MacOS en Windows dan dat de huidige 30+’ers en 40+’ers tijdens hun jongere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

De iPad is al jaren mijn laptop vervanger, nog voordat er een iPad Pro was, eigenlijk, maar dat terzijde. Ik heb nog een gaming PC om te gamen (maar die is eigenlijk vervangen door de Steam Deck en staat nooit meer aan) en ik heb een Mac Mini als thuisserver waar af en toe wat desktop werk op gedaan kan worden, maar afgezien daarvan heb ik thuis niks anders nodig dan een iPad met MK.

Maar ieder zijn ding verder, ik ben de discussie erover wel beu en de YouTube takes erover ook wel. Ik zie graag iPadOS doorontwikkeld worden, maar dat het momenteel onbruikbaar is is kolder en ik zie geen enkele reden om nog eens 1500 a 3000 euro neer te leggen voor een MacBook ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Na stage manager zelf te hebben geprobeerd denk ik dat het antwoord verrassend simpel is: het is qua software in ieder geval geen moeite.

De iPad is uitstekend als tablet en blijkt voor 90% van de taken eigenlijk ook heel erg geschikt als laptopvervanger.

En qua hardware setup? Ook niet echt een moeite. Het is niet alsof je moet klooien om zo’n toetsenbord en muis aan de gang te krijgen: meestal is dat 1 knop indrukken en bij sommige accessoires zelfs geheel automatisch.

Bij een laptop wil je misschien net zo goed een muis aansluiten. Tegelijkertijd lever je bij een laptop ook wat in: die is net wat minder mobiel en daarnaast niet te gebruiken als tablet.

Daarom is die Magic Keyboard bij de kopers daarvan zo geliefd: vrijwel geen setup moeite en instant flexibiliteit mbt het omtoveren van tablet naar laptop en omgekeerd.

Verder is het idee dat iPadOS zo ontzettend beperkt is voor de gemiddelde gebruiker behoorlijk achterhaald. Ja, voor een Tweaker misschien wel. Voor de gemiddelde persoon? Nee. Die komen sowieso niet veel verder dan wat browsen, Netflixen, social media en hier en daar wat tikken in Word.

Ik durf zelfs te stellen dat voor veel mensen MacOS zelfs lastiger in gebruik is: logischerwijs voor de ouderen, maar ook voor een grote groep Gen Z’ers die veel minder in aanraking komen met MacOS en Windows dan dat de huidige 30+’ers en 40+’ers tijdens hun jongere jaren.
Ik reageerde op een mede-Tweaker die al een MacBook heeft, een Pro zelfs, en blijkbaar ook developer is. Ik zie het nut er niet van in om allemaal moeilijk te doen om hetgeen wat je met je MacBook kan, ook met je iPad voor elkaar te krijgen. Als je nou geen MacBook hebt, kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Andersom niet. Maar als dat voor jullie wel zo is, dan is dat helemaal top natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:04:
[...]

Ja, is leuk toch? Kijken waar zo'n apparaat tot in staat is. Je moet er wel tijd voor hebben en dat is mijn grootste vijand, want anders zou ik het ook allemaal proberen. Gelukkig doe jij het, zodat ik toch een beetje kan meekijken. Leuke set-up zo!
Ja absoluut, dat vind ik zelf ook altijd wel leuk.
Misschien niet Tweaker in de vorm van “rommelen” met hardware maar zeker op het gebied van software.

Zoals al vaker uitgelegd doe ik echt een hele hoop ook zware taken met iPadOS en daardoor ken ik het os wel erg goed, goed genoeg om te weten dat het prima een laptop vervanger kan zijn in de 13” (liefst nog groter) variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
Donstil schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Ja absoluut, dat vind ik zelf ook altijd wel leuk.
Misschien niet Tweaker in de vorm van “rommelen” met hardware maar zeker op het gebied van software.

Zoals al vaker uitgelegd doe ik echt een hele hoop ook zware taken met iPadOS en daardoor ken ik het os wel erg goed, goed genoeg om te weten dat het prima een laptop vervanger kan zijn in de 13” (liefst nog groter) variant.
Als het voor je werkt is dat mooi. Ik denk wel dat je één van de weinigen bent. Als ik kijk in mijn professionele omgeving dan ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die een iPad als primair gereedschap gebruikt. Wel heel veel voor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Ik reageerde op een mede-Tweaker die al een MacBook heeft, een Pro zelfs, en blijkbaar ook developer is. Ik zie het nut er niet van in om allemaal moeilijk te doen om hetgeen wat je met je MacBook kan, ook met je iPad voor elkaar te krijgen. Als je nou geen MacBook hebt, kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Andersom niet. Maar als dat voor jullie wel zo is, dan is dat helemaal top natuurlijk.
Ik snap wel hoe je er naar kijkt maar mijn insteek was om te kijken hoever ik er mee zou komen. Wat ik al zei, mijn dev taken zijn inmiddels tot een minimum beperkt en ben zakelijk gezien nu in de mogelijkheid om primair met de ipad te kunnen werken. Dus mijn werkzaamheden thuis als foto’s bewerken en beheren, mijn werk taken en wat gamen kan allemaal op de ipad. Dat het iPadOS beperkt(er) is klopt wel maar het is vaak ook veel herhaling wat anderen roepen. Het kan echt al veel meer dan denk ik de meesten beseffen.

Is het voor iedereen geschikt? Waarschijnlijk niet maar ik vind het leuk om ermee te stoeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexuzu schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Als het voor je werkt is dat mooi. Ik denk wel dat je één van de weinigen bent. Als ik kijk in mijn professionele omgeving dan ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die een iPad als primair gereedschap gebruikt. Wel heel veel voor erbij.
Precies, hier ook. Wel leuk voor degenen die hem op die manier kunnen gebruiken natuurlijk. Ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:51:
[...]

Ik snap wel hoe je er naar kijkt maar mijn insteek was om te kijken hoever ik er mee zou komen. Wat ik al zei, mijn dev taken zijn inmiddels tot een minimum beperkt en ben zakelijk gezien nu in de mogelijkheid om primair met de ipad te kunnen werken. Dus mijn werkzaamheden thuis als foto’s bewerken en beheren, mijn werk taken en wat gamen kan allemaal op de ipad. Dat het iPadOS beperkt(er) is klopt wel maar het is vaak ook veel herhaling wat anderen roepen. Het kan echt al veel meer dan denk ik de meesten beseffen.

Is het voor iedereen geschikt? Waarschijnlijk niet maar ik vind het leuk om ermee te stoeien. :)
Groot gelijk. Snap ik ook wel als je net zo'n dure iPad hebt gekocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het ligt eraan wat je erop doet. Mailen, agenda, een reisje uitstippelen met Maps/Tripadvisor/Booking, notities maken, foto's bewerken en organiseren, online vergaderen, je CRM systeem raadplegen, briefje typen. Dat gaat er prima goed op. Met als voordeel dat je zonder toetsenbord enkel een tablet hebt, en dat je minder onderhoud aan het OS hebt en je niks kapot kan maken. Wat dat betreft kun je er inmiddels meer mee dan veel mensen denken. Ik denk dat ambtenaren, sales-mensen, projectmanagers en bepaalde creatievelingen (om maar wat te noemen) prima met een iPad uit de voeten kunnen.

Wat ik minder goed vind is het window-management (ook met Stage Manager). Dat haalt het niet bij macOS. Het resizen voelt knullig met het verspringen van UI-elementen in de app die je aan het resizen bent. Als ik een presentatie maak kan ik op mijn Mac razendsnel met drag-and-drop een afbeelding van de ene app naar de andere app slepen (of even wat uitzoeken en op m'n desktop zetten). Bij iPadOS kan het ook, maar heb ik meer handelingen nodig of lukt het niet lekker.

En sommige dingen die ik erop doe gaan gewoon niet. Development is een no-go: dan heb je toegang tot het file-system nodig, Docker, diverse tooltjes, etc. Ook UX kan ik er niet op doen, maar dat is voornamelijk vanwege de beperkte screen-estate/resolutie.

Overigens vind ik het Magic Keyboard nog best wat gewicht toevoegen, nodig ook om te zorgen dat ie opengeklapt blijft staan en niet omvalt bij touch. Het openen gaat onhandig, daar heb je twee handen voor nodig. Alsnog voelt het geheel wat topzwaar, op schoot daardoor minder stabiel. Jaren geleden had ik een 12" MacBook: ik vond die ervaring eigenlijk beter.

In mijn gebruik zal de iPad vast z'n plekje vinden, en vind het altijd leuk om eens te proberen (afgelopen jaren heb ik iMac's, grote en kleine MacBook's, iPad's en Mac Studio geprobeerd). Een MacBook vervanger is het voor mij zeker niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lexuzu schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat je jezelf daarin vergist. Ik zie in mijn professionele omgeving wel iPad’s als main device gebruikt worden maar ik zie in mijn professionele omgeving ook Mac Studio’s en Mac Pro’s omdat een MacBook Pro niet voldoet. Een Mercedes Sprinter omdat een Mercedes Vito niet voldoet. Enz enz.

Dat er andere situaties denkbaar zijn of jij andere werkzaamheden doet betekend niet dat het niet kan of een zeldzaamheid is natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 04-06-2024 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Ik denk dat je jezelf daarin vergist. Ik zie in mijn professionele omgeving ook Mac Studio’s en Mac Pro’s omdat een MacBook Pro niet voldoet. Een Mercedes Sprinter omdat een Mercedes Vito niet voldoet. Enz enz.

Dat er andere situaties denkbaar zijn betekend niet dat het niet kan natuurlijk.
Hij geeft aan dat je dan tot de minderheid behoort en dat is ook zo natuurlijk. Ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn, toch? Daarmee zegt hij niet dat het niet kan of voor die minderheid niet werkt.

Ik loop al heel wat jaartjes mee en kom bij vele klanten, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand heb gezien die een iPad als main device gebruikt. En ook ik zeg daarmee niet dat het niet kan, maar het is wel zeldzaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2024 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:51:
[...]

Ja eens, hier ook maar misschien is onze omgeving niet professioneel genoeg naar de maatstaven van dit topic :+

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-06-2024 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:07: Jaren geleden had ik een 12” MacBook: ik vond die ervaring eigenlijk beter.
Aah ja die 12” was een fijn apparaatje inderdaad. macOS op dat schermpje vond ik persoonlijk niet fijn maar de hardware zelf was wel top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:21:
[...]
Ik zie het nut er niet van in om allemaal moeilijk te doen om hetgeen wat je met je MacBook kan, ook met je iPad voor elkaar te krijgen.
Het hele punt is juist dat veel mensen helemaal niet ‘moeilijk’ hoeven doen en het vanuit hun perspectief omgekeerd is: waarom moeilijk doen met een MacBook om datgene voor elkaar te krijgen wat je ook makkelijk met een iPad kan doen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Het mooie is gewoon dat al die producten elkaar mooi aanvullen en je dan ook prima even gaat proberen eea te bewerkstelligen op een apparaat waar je dat normaal niet mee doet. Ook hebben mensen soms de neiging om het maximale te testen en te halen, niks mis mee. Prachtig zelfs! The sky is the limit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Apple is toch niet dom .. de enige die kan concurreren met de MacBooks zijn apple’s eigen iPads. Apple beperk iPad os gewoon expres zodat mensen beide producten kopen.. is goed over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ashwani schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:47:
Apple is toch niet dom .. de enige die kan concurreren met de MacBooks zijn apple’s eigen iPads. Apple beperk iPad os gewoon expres zodat mensen beide producten kopen.. is goed over nagedacht.
Precies dat. Daarom verwacht ik ook niet dat we iets spectaculairs te horen krijgen op WWDC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Precies dat. Daarom verwacht ik ook niet dat we iets spectaculairs te horen krijgen op WWDC.
Plus het feit dat er ook een groep is die geen behoefte heeft aan volwaardig OS op een iPad. Je zou kunnen stellen dat Apple de gebruiker dan de keuze zou moeten geven, maar dit wijkt wel erg sterk af van wat Apple normaal doet 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Plus het feit dat er ook een groep is die geen behoefte heeft aan volwaardig OS op een iPad. Je zou kunnen stellen dat Apple de gebruiker dan de keuze zou moeten geven, maar dit wijkt wel erg sterk af van wat Apple normaal doet 😃
Laten we in ieder geval hopen op een vernieuwd iPadOS dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Laten we in ieder geval hopen op een vernieuwd iPadOS dan…
Kunnen kleine tweaks zijn voor mij. Wat mis je vooral?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat doen ze niet goed dan want ik heb al een tijd geen MacBook (pro) meer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Dat doen ze niet goed dan want ik heb al een tijd geen MacBook (pro) meer :P
Maar je begrijpt toch wel zijn gedachtegang? Je hoeft niet heel slim te zijn om in te zien wat Apple doet. Natuurlijk zouden ze macOS of een hybride versie daarvan op de iPad kunnen laten draaien, zodat mensen die echt productief willen zijn op hun tablet dat ook kunnen. Maar waarom zouden ze dat doen? Het logische gevolg is dat veel minder mensen een MacBook zouden kopen. Apple wil helemaal niet dat je volledig productief kunt zijn op je tablet. Ze willen dat je, om dat voor elkaar te krijgen, ook een MacBook koopt naast die iPad van je.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Er zullen heus mensen zijn die productief kunnen zijn op een iPad, maar dat is een kleine groep. Als je dit niet begrijpt of inziet, heb je mijns inziens echt oogkleppen op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Als je locked-in bent wel ja. Je kan prima een andere tablet ernaast hebben of zelfs een surface.

Ik gebruik Windows en MacOS. Die laatste puur om te spelen, het is mijn OS niet. Daar probeer ik wel mijn weg in te vinden, maar tot nu toe vind ik Windows veel fijner werken. Dat doe ik ook al mijn hele leven dus dat is ergens wel logisch.

Maar de mobile devices van Apple zijn fenomenaal en komt, voor mij, niemand bij in de buurt. MacOS zal vast nog weleens mijn main OS worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:40:
[...]

Als je locked-in bent wel ja. Je kan prima een andere tablet ernaast hebben of zelfs een surface.

Ik gebruik Windows en MacOS. Die laatste puur om te spelen, het is mijn OS niet. Daar probeer ik wel mijn weg in te vinden, maar tot nu toe vind ik Windows veel fijner werken. Dat doe ik ook al mijn hele leven dus dat is ergens wel logisch.

Maar de mobile devices van Apple zijn fenomenaal en komt, voor mij, niemand bij in de buurt. MacOS zal vast nog weleens mijn main OS worden ;)
Dat is hier ook het geval. Qua telefoons en tablets vind ik Apple met afstand de beste, maar voor het 'echte werk' gebruik ik toch liever mijn Windows-laptop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Kunnen kleine tweaks zijn voor mij. Wat mis je vooral?
Deze video somt het aardig op. Goede video overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Grote kans dan dat ik me ipad pro m4 inruil terug voor een macbook.

Allemaal heel leuk die hardware, maar als ze er écht niets mee blijven doen is het weggegooid geld. Kan je net zo goed een air of gewone ipad kopen die 99% zelfde doet met een chip uit de iphone reeks.

[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 04-06-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

ik heb dezelfde muis als die knakker en die van mij doet het prima. Misschien moet ie wat doen aan de wireless interference in die tech hut van hem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pufster schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Allemaal heel leuk die hardware, maar als ze er écht niets mee blijven doen is het weggegooid geld. Kan je net zo goed een air of gewone ipad kopen die 99% zelfde doet met een chip uit de iphone reeks.
Ooh gadver nee. Een iPad met minder dan 120 Hz moet ik niet meer aan denken, dat alleen maakt het voor mij al geen “weggegooid geld”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:03:
ik heb dezelfde muis als die knakker en die van mij doet het prima. Misschien moet ie wat doen aan de wireless interference in die tech hut van hem. :D
Werkt inderdaad gewoon, ik heb er ook eentje (fijn ding overigens) voor de thuis set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pufster schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Ik gebruik hem zelf puur voor mediaconsumptie en het OLED-scherm, maar ik besef me heel goed dat mijn M4 zwaar overkill is voor hetgeen wat ik doe. Wat dat betreft heb je zeker een punt. Ik denk ook dat er heel wat mensen niet blij zullen zijn als er niks wordt aangekondigd op WWDC.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
Ligt de focus op WWDC echt op iPadOS of op de hele lijn (iOS en MacOS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alcides schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:05:
Ligt de focus op WWDC echt op iPadOS of op de hele lijn (iOS en MacOS?)
Hele lijn gewoon.

Edit; overigens is een aanpassing van iPadOS vooral ontstaan omdat de iPad met de M1 een “desktop/laptop” cpu kreeg. Toen zag je veel soortgelijke berichten over een eventuele aanpassing van ipadOS vanwege die CPU maar die aanpassing kram niet. Nu met de M4 is die verwachting terug maar niet gebaseerd op geruchten verder. Verwacht er dus niet te veel van ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 04-06-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:59
Uniciteit schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:14:
[...]

Het hele punt is juist dat veel mensen helemaal niet ‘moeilijk’ hoeven doen en het vanuit hun perspectief omgekeerd is: waarom moeilijk doen met een MacBook om datgene voor elkaar te krijgen wat je ook makkelijk met een iPad kan doen? ;)
Als ik een iPad zou hebben liggen, zeker. Maar ik zou niet ook zonder een gewone computer kunnen. Maar daarnaast nog een macbook hebben hoeft dan ook niet.
Maar andersom met alleen een macbook kan ik wel zonder ipad en zonder computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Van mijn werk heb ik trouwens zo'n Microsoft Survace ding. In feite een Windows laptop waar je het toetsenbord van kunt afhalen en het als tablet klunt gebruiken. Het toetsenbord geeft je een beetje het ipad pro idee. Maar het verschil is dat door Windows het een volwaardige laptop is. Zo gebruiken we het op werk ook primair. En hoewel ik een gezonde aversie heb tegen Windows, zou ik veel liever hebben dat Apple dit had gedaan met hun ipad pro. (Met macOS, en dan liefst met een soort grafische schil die Windows niet heeft die het qua touchscreen prettiger maakt als je loskoppelt).

Eigenlijk gebruik ik dat Survace ding vooral als laptop of als desktop pc, maar het is wel prettig dat wanneer je documenten aan het lezen bent je er een tablet van kunt maken. Ik ben het ergens wel mee eens dat als je de ipad pro macOS geeft je de tablet ervaring er slechter op maakt. Maar wat ik als macbook niet perse nodig heb ik een tablet. Maar als ik mijn laptopscherm als los schermpje kan vastpakkken om te lezen en er op kan schrijven, zou ik dat wel een leuke extra vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:03:
Laten we inzoomen op de muis en alle andere punten negeren. Wat een gasten hier in dit topic ook, hè. Oogkleppen op van heb ik jou daar. Oké, de iPad is perfect voor productiviteit en iPadOS is niet beperkend. Ik geef me over en zal er niks meer over posten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrimusIP schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:33:
[...]

Als ik een iPad zou hebben liggen, zeker. Maar ik zou niet ook zonder een gewone computer kunnen. Maar daarnaast nog een macbook hebben hoeft dan ook niet.
Maar andersom met alleen een macbook kan ik wel zonder ipad en zonder computer.
Jij snapt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Waarom niet gewoon beide hebben? Macbook Pro en iPad Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:27:
Dat lijkt me de beste combi, inderdaad. Gewoon een iPad en daarnaast nog een PC of laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:32:
[...]

Dat lijkt me de beste combi, inderdaad. Gewoon een iPad en daarnaast nog een PC of laptop.
ik ben developer en kan echt niet zonder mijn macbook pro met parallels windows voor .net werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Een mens mag dromen?
Je hebt nu een overpowered iPad, die prima alles van een Macbook zou kunnen, als het OS zou worden aangepast.
Snap Apple wel, want als een iPad Mac apps zou kunnen draaien zou ik m'n macbook wegdoen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Omdat me dat meer dan duizend euro extra kost voor iets wat ik niet nodig heb. En geheel subjectief, het me dan met een MacBook in bezit ook niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:34:
[...]

ik ben developer en kan echt niet zonder mijn macbook pro met parallels windows voor .net werk.
I know, hier ook. Al doe ik op het moment nog maar weinig development, maar zelfs dan kan ik niet zonder laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:34:
Een mens mag dromen?
Je hebt nu een overpowered iPad, die prima alles van een Macbook zou kunnen, als het OS zou worden aangepast.
Snap Apple wel, want als een iPad Mac apps zou kunnen draaien zou ik m'n macbook wegdoen.
Zo simpel is het. En ik zou ook hetzelfde doen als ik Apple was, maar stiekem vind ik het als gebruiker wel jammer. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2024 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat ik dus geen MacBook (pro) meer nodig heb, zie mijn eerdere posts.
Wel gehad hoor, alleen merkte toen al dat ik de MBP steeds minder pakte, vandaar dat ik met de M1 de switch gemaakt heb.

Nu sta ik doorgaans wel vooraan om geld over te maken naar Apple natuurlijk maar er is ergens een grens, zeg ik met een Vision Pro 🤫 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 05-06-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Donstil schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:20:
[...]

Ooh gadver nee. Een iPad met minder dan 120 Hz moet ik niet meer aan denken, dat alleen maakt het voor mij al geen “weggegooid geld”.
Laat ons eerlijk zijn. Voor de prijs die je voor een air neerlegt mag er ook een 120hz scherm inzitten. Dat is altijd al het probleem geweest bij Apple. Hun topmodel heeft alle snufjes en om je naar die te lokken steken ze in de producten er onder telkens iets minder. Air geen promotion en gewone ipad nog eens minder scherm en cpu.

Allemaal goed en wel als die producten ook goed geprijst zijn, maar je betaald nog steeds een smak geld voor mediocre hardware. En dat allemaal door de prijsladder die Apple doet.

Is ook zo bij de iphone pro. Koop je dan een gewone iphone, zit je nog tegen de 1000 euro en heb je nog een crappy 60hz scherm terwijl concurrenten al beter hebben voor 400 euro. Kortom ik vind alle niet high end producten van apple weggegooid geld vergeleken met de concurrentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Pufster op 05-06-2024 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pufster schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:20:
[...]

Laat ons eerlijk zijn. Voor de prijs die je voor een air neerlegt mag er ook een 120hz scherm inzitten. Dat is altijd al het probleem geweest bij Apple. Hun topmodel heeft alle snufjes en om je naar die te lokken steken ze in de producten er onder telkens iets minder. Air geen promotion en gewone ipad nog eens minder scherm en cpu.

Allemaal goed en wel als die producten ook goed geprijst zijn, maar je betaald nog steeds een smak geld voor mediocre hardware. En dat allemaal door de prijsladder die Apple doet.
Ik kan niets inhoudelijks zeggen over prijsstrategie en of iets er wel of niet in zou moeten zitten voor een bepaalde prijs maar gevoelsmatig voelt het inderdaad wel als een upsell naar de betere Pro.

Op het ontbreken van 120 Hz na kan je wat mij betreft verder niet spreken van mediocre hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:24
Redondo1982 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:40:
[...]

Dit is precies waarom ik zo'n haat-liefde verhouding heb met mijn MB Air. Aan de ene kant vind ik het het allermooiste device, de hardware zelf. Maar de 2 dingen die ik ermee doe: productie (voornamelijk office-taken en DAW) en reizen (films en series downloaden vanwege landen met hooguit 2mb/s Wifi) is toch Windows mijn main omdat MacOS op veel fronten behelpen is, ook met Windows in Parallels.... Dus maar een XPS13 genomen omdat die het dichtsbij een Macbook komt qua device maar een batterij die echt binnen een paar uurtjes wel leeg is en fans als een hoovercraft.

Dáár zou Europa eens mee aan de gang moeten, Apple verplichten om écht Windows toe te staan op de Macbooks >:) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Usenapp en Transmission, geen Windows nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 05-06-2024 07:04 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Dennisdn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 06:40:
[...]

Dit is precies waarom ik zo'n haat-liefde verhouding heb met mijn MB Air. Aan de ene kant vind ik het het allermooiste device, de hardware zelf. Maar de 2 dingen die ik ermee doe: productie (voornamelijk office-taken en DAW) en reizen (films en series downloaden vanwege landen met hooguit 2mb/s Wifi) is toch Windows mijn main omdat MacOS op veel fronten behelpen is, ook met Windows in Parallels.... Dus maar een XPS13 genomen omdat die het dichtsbij een Macbook komt qua device maar een batterij die echt binnen een paar uurtjes wel leeg is en fans als een hoovercraft.

Dáár zou Europa eens mee aan de gang moeten, Apple verplichten om écht Windows toe te staan op de Macbooks >:) :9
Dat herken ik niet. Afgezien van gamen kan ik alles op mijn MacBook wat ik op een Windows machine zou doen met het zelfde gemak. En dan bedoel ik dat zonder gebruik van Windows VM's. Ik doe er ook dingen mee die een gewone gemiddelde gebruiker er niet mee doet, gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

[...]

Gaat Europa nooit doen omdat Windows’ marktaandeel veel groter is en je een boatload aan Windows laptops kunt kopen haha. Daarnaast deel ik je ervaring niet echt. Parallels werkt perfect voor dat handjevol niche apps op het werk die niet multiplatform zijn en ik af en toe nodig heb. Prima zo, veel beter dan dual boot, integreert ook fijn met MacOS.

Voor punt twee. Ik heb al sinds 2014 een Mac Mini draaien voor die doeleinden. SABnzbd, qBittorent, in combinatie met Sonarr, Radarr, etc. Met daarbij een Plex server. Alles draait met webinterfaces en beheer ik 99% van de tijd rechtstreeks van mijn iPad. Ik zie niet meteen waarom daar een Windows machine voor nodig zou moeten zijn, wellicht heb je een heel specifieke use-case?

Het punt met de switch maken van Windows naar Mac is dat je soms inderdaad wel eens moet zoeken naar een alternatieve app t.o.v. de app die je gewend was te gebruiken op Windows, maar het komt niet vaak voor dat zo’n alternatief met dezelfde functionaliteit niet bestaat. Ik zit mij nu juist vaker op Windows bakken te ergeren omdat ik niet weet hoe ik iets voor elkaar moet krijgen dat ik op een Mac zo gepiept zou hebben. Het is volgens mij slechts een kwestie van gewenning.

Maar goed, die afweging moet je zelf maken, maar als je echt een Macbook naast je iPad wil, dan kan ik uit ervaring alleen maar zeggen, dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Haha, same feelings hier! Macbook echt de beste laptop. Mooi, goed trackpad en toetsenbord etc. Ik heb ook altijd XPS en ik heb nu de laatste versie 13 Plus (ook retestrak). Echter Apple blijft toch meer aantrekkingskracht hebben met de unibody.

Het wordt wachten op de XPS met Snapdragon denk ik. Dat gaat Apple echt een hoop tegenstand bieden en mij een hoop plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:13:
[...]

Laten we inzoomen op de muis en alle andere punten negeren.
In het filmpje wat jij hier eerder gepost hebt kwamen die punten met muis en toetsenbord ook naar voren. Toen ik het filmpje keek dacht ik nog, hier heb ik geen last van gehad. Blijkbaar te vroeg gejuicht want mijn muis begint nu inderdaad problemen te geven met scrollen. Dat is wel echt heel irritant en killing voor de ervaring want ik ga niet telkens met de toetsen scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:48:
[...]

In het filmpje wat jij hier eerder gepost hebt kwamen die punten met muis en toetsenbord ook naar voren. Toen ik het filmpje keek dacht ik nog, hier heb ik geen last van gehad. Blijkbaar te vroeg gejuicht want mijn muis begint nu inderdaad problemen te geven met scrollen. Dat is wel echt heel irritant en killing voor de ervaring want ik ga niet telkens met de toetsen scrollen.
Ooh dat is irritant, treed dat na een bepaalde tijd op?
Mijn sessies met die muis aan iPadOS zijn niet zo heel lang maar heb het misschien daarom nog niet ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:34:
[...]

Ooh dat is irritant, treed dat na een bepaalde tijd op?
Mijn sessies met die muis aan iPadOS zijn niet zo heel lang maar heb het misschien daarom nog niet ervaren.
Nou de eerste dagen heb ik 8 uur per dag erop gewerkt en geen problemen maar nu krijg ik hem niet meer fatsoenlijk werkend. Misschien als ik straks een aantal uur weer alleen op ipad gewerkt heb dat hij daarna weer doet maar deed nu in ieder geval niets meer qua scrollen. ook niet na disconnecten of instellingen wijzigen. Ja dat is echt irritant en zou niet moeten kunnen als ze echt serieus de iPad Pro als een Pro apparaat willen laten functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Even een grapje tussendoor

Maar jullie hebben wel de mac variant van deze muis aangeschaft toch?

Maar even serieus ik heb dezelfde muis en loop exact tegen hetzelfde aan wel heel erg frustrerend
Ik heb ook het toetsenbord wat erbij hoort en deze begint na een aantal uren ook vertraging te vertonen met het tikken van tekens heel irritant (maar dat is op een PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Wognummer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:24:
Even een grapje tussendoor

Maar jullie hebben wel de mac variant van deze muis aangeschaft toch?

Maar even serieus ik heb dezelfde muis en loop exact tegen hetzelfde aan wel heel erg frustrerend
Ik heb ook het toetsenbord wat erbij hoort en deze begint na een aantal uren ook vertraging te vertonen met het tikken van tekens heel irritant (maar dat is op een PC)
Je bedoeld dat je dezelfde muis en toetsenbord hebt als die ik op de foto heb staan in dit topic van mijn opstelling op kantoor? Ik gebruik die al jaren en heb hier met de MacBook Pro nooit problemen mee. Ik ben vanmiddag niet meer op kantoor, morgen zal ik hem opnieuw aansluiten en het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Nou de eerste dagen heb ik 8 uur per dag erop gewerkt en geen problemen maar nu krijg ik hem niet meer fatsoenlijk werkend. Misschien als ik straks een aantal uur weer alleen op ipad gewerkt heb dat hij daarna weer doet maar deed nu in ieder geval niets meer qua scrollen. ook niet na disconnecten of instellingen wijzigen. Ja dat is echt irritant en zou niet moeten kunnen als ze echt serieus de iPad Pro als een Pro apparaat willen laten functioneren.
Ooh dat is wel veel langer dan ik hem gebruik, dus dan loop ik er niet tegen aan schat ik zo in.

Edit: Ik heb overigens de muis los, niet met het keyboard. Gewoon met BT aan de iPad pro gekoppeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 05-06-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Ooh dat is wel veel langer dan ik hem gebruik, dus dan loop ik er niet tegen aan schat ik zo in.

Edit: Ik heb overigens de muis los, niet met het keyboard. Gewoon met BT aan de iPad pro gekoppeld.
Ik heb het toetsenbord en muis via zo’n usb zendertje in een usb poort van de monitor zitten en via USB-C gaat alles naar mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Ik heb het toetsenbord en muis via zo’n usb zendertje in een usb poort van de monitor zitten en via USB-C gaat alles naar mijn iPad.
aah ja dat verklaard het wel, totaal andere set-up dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k89XV1uIkktm0x0-xSYQn4Ikpms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJSakqssJm3lxQOPx49GoFij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfpBLRXv-VLyCcx8V-xuNh83oPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SYaQNtvWVxGBcSYtiryorWC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVVv-Gj0bFzEtdWzqPCtHYZOApo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PjgwhUBShZbdvwSGzmXwENN.jpg?f=fotoalbum_large

Stand is van Kuxiu.

https://kuxiu.co/?ref=cjm...WqHOgPj7N28xoCgpoQAvD_BwE

Ben wel blij met deze setup zo Macbook Pro M3pro en een 11 inch iPad pro M4.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:06

R.G

Hmm ik wil een list opsomming maken maar is lastig zie html van een list in dit quick reply venster?

Maar mijn vraag was:

Welke ipad raden jullie aan tussen de 400-900 euro die het volgende kan:

Tekenen , fatsoenlijk zonder lag of wachten.
Notities maken
Pencil 2 gebruiken
Netflix en YouTube minimaal 4k 60 fps.
WhatsApp
Sim module en wifi.
Video bellen voor remote werk.

Zelf even een ipad pro en ipad bij de mediamarkt getest was dacht ik 679 en 439 zoiets.

Eigenlijk zoals jullie hier aangeven als vervangen van een werk laptop.

Houdt de accu het minimaal een hele werkdag vol?

Ik las hier dat een m1 m2 van 2022 voldoende zal zijn.

Maar pro is algauw boven de 900 wat zou Dan de meeste logische 2e keus zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
R.G schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:16:
Hmm ik wil een list opsomming maken maar is lastig zie html van een list in dit quick reply venster?

Maar mijn vraag was:

Welke ipad raden jullie aan tussen de 400-900 euro die het volgende kan:

Tekenen , fatsoenlijk zonder lag of wachten.
Notities maken
Pencil 2 gebruiken
Netflix en YouTube minimaal 4k 60 fps.
WhatsApp
Sim module en wifi.
Video bellen voor remote werk.

Zelf even een ipad pro en ipad bij de mediamarkt getest was dacht ik 679 en 439 zoiets.

Eigenlijk zoals jullie hier aangeven als vervangen van een werk laptop.

Houdt de accu het minimaal een hele werkdag vol?

Ik las hier dat een m1 m2 van 2022 voldoende zal zijn.

Maar pro is algauw boven de 900 wat zou Dan de meeste logische 2e keus zijn?
Voor jouw wensenlijst voldoet elke iPad die met de pencil 2 compatible is. Dus kies de goedkoopste.

Als vervanger van de laptop is het heel erg afhankelijk van jouw werk. Ikzelf ben nu dat experiment aan het doen en het lukt grotendeels met wat irritatie punten na. Alleen mijn dev taken kan ik niet doen maar dat wist ik. Accu een hele werkdag weet ik niet want ik heb hem op kantoor de meeste tijd aan een scherm hangen en laad dan op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Vanmorgen weer aangesloten en alles werkt weer. Dus het lijkt zichzelf op te lossen. Ben benieuwd hoe vandaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31
Is het in jullie ervaring mogelijk om een VM te draaien op de iPad. Ik probeer m'n 13" M4 zoveel mogelijk te gebruiken als laptopvervanger, maar parallels desktop mis ik wel echt voor wat zaken op windows.

Is er een mogelijkheid tot draaien van een VM op een iPad, waar jullie ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:54:
Is het in jullie ervaring mogelijk om een VM te draaien op de iPad. Ik probeer m'n 13" M4 zoveel mogelijk te gebruiken als laptopvervanger, maar parallels desktop mis ik wel echt voor wat zaken op windows.

Is er een mogelijkheid tot draaien van een VM op een iPad, waar jullie ervaring mee hebben?
Er is een mogelijkheid maar dat werkt volgens mij niet super. Met UTM uit de AltStore. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Lijkt me wel dat je dan ook de 1tb met 16gb ram moet hebben om dat soepel te laten lopen. Maar als dit zou lukken zonder jailbreak dan ga ik het zeker proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Teknix1982 op 06-06-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
mister9 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:54:

Heel eerlijk, ik denk dat de beste optie een cloud vm is en via remote desktop oid benaderen.
Dus misschien kijken hoe goed remote desktop apps werken op de ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
@sn0ww Ah jij hebt een Kuxiu, hoe lang zijn de armen van die stand? Ik kon op de website nergens de informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Teknix1982 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Je bedoeld dat je dezelfde muis en toetsenbord hebt als die ik op de foto heb staan in dit topic van mijn opstelling op kantoor? Ik gebruik die al jaren en heb hier met de MacBook Pro nooit problemen mee. Ik ben vanmiddag niet meer op kantoor, morgen zal ik hem opnieuw aansluiten en het testen.
excuus maar ik heb de MS Keys van logitech, vanmorgen uit pure frustratie afgegeven bij CB, krijg net een berichtje dat ik een nieuwe kan halen hij is gewoon kapot |:( nooit aan gedacht

ik heb mn muis gewoon als BT device aan de iPad gehangen ga vanavond eens via een dock testen dat is wel een goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkChylde schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Heel eerlijk, ik denk dat de beste optie een cloud vm is en via remote desktop oid benaderen.
Dus misschien kijken hoe goed remote desktop apps werken op de ipad?
RDP werkt wel goed, ik gebruik regelmatig Azure Virtual Desktop (avd) erop en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:06

R.G

Teknix1982 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:38:
[...]

Voor jouw wensenlijst voldoet elke iPad die met de pencil 2 compatible is. Dus kies de goedkoopste.

Als vervanger van de laptop is het heel erg afhankelijk van jouw werk. Ikzelf ben nu dat experiment aan het doen en het lukt grotendeels met wat irritatie punten na. Alleen mijn dev taken kan ik niet doen maar dat wist ik. Accu een hele werkdag weet ik niet want ik heb hem op kantoor de meeste tijd aan een scherm hangen en laad dan op.
Welke zijn pen2 supported en welke raad je aan om te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
Donstil schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:26:
[...]

RDP werkt wel goed, ik gebruik regelmatig Azure Virtual Desktop (avd) erop en werkt prima.
Mijn ervaring met de Microsoft RDP client app is ronduit dramatisch. Verbinding met een Ubuntu desktop is hopeloos omdat er een offset tussen de iPad pointer en de pointer in Ubuntu ontstaat waardoor RDP vanaf de iPad onbruikbaar is. Met windows gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
R.G schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Welke zijn pen2 supported en welke raad je aan om te halen?
Ik zou voor een zo nieuw mogelijke pro gaan als die binnen je budget past.

Zie deze link op de apple site voor de support
https://support.apple.com...03e%20of%204e%20generatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Mijn ervaring met de Microsoft RDP client app is ronduit dramatisch. Verbinding met een Ubuntu desktop is hopeloos omdat er een offset tussen de iPad pointer en de pointer in Ubuntu ontstaat waardoor RDP vanaf de iPad onbruikbaar is. Met windows gaat het wel goed.
Ah ja met Linux gebruik ik geen gui dus weet niet hoe ze dat implementeren daar. Met Windows (AVD) gaat het inderdaad prima.

Althans prima, het blijft wel Windows natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ben nu bezig met UTM windows 11 proberen te installeren op de iPad maar loop nog tegen wat hickups aan. Kap er nu eerst mee, dit weekend maar even mee stoeien. Kijken of dat op de m4 beetje kan draaien. Zou mooi zijn als het een beetje draait maar vermoed dat het heel traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
lexuzu schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:15:
[...]

je moet de rdp app ook voor windows machines gebruiken. ubuntu gaat prima met bv RVNC viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Teknix1982 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:50:
Ben nu bezig met UTM windows 11 proberen te installeren op de iPad maar loop nog tegen wat hickups aan. Kap er nu eerst mee, dit weekend maar even mee stoeien. Kijken of dat op de m4 beetje kan draaien. Zou mooi zijn als het een beetje draait maar vermoed dat het heel traag wordt.
Interessant, ben benieuwd of dat lukt. Ik heb 16 gb dus 8 zou ik wel kunnen missen voor dit project :) Ik las dat je een dev account nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:26:
[...]

Hoe ga je om met MKB en gemis function keys? Ik vind het echt jammer dat die keys missen
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste