Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:06
Amps schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:38:
[...]

Klopt, had het over die ESR case.
Ik heb die desondanks toch gekocht, wetende dat de sleep/wake niet goed werkte. Past verder wel goed, ziet er netjes en dun uit en was met 17,- ook één van de goedkopere beschikbare modellen. Toen was er ook een hele hoop prut te koop van onbekende merken.
Ik heb even gereclameerd bij ESR vanwege het manco en krijg een voorstel voor compensatie van de helft van de kosten.

Mocht iemand dus denken: ik kan leven met dit nadeel, dan heb je dus voor onder 'n tientje voor de rest best een nette hoes :+

[ Voor 5% gewijzigd door BobB op 28-05-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reflection schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Het was gewoon een vraag. Ik zeg niet dat ik enkel filmpjes kijk met een iPad, dat suggereer jij nu.
Beide formaten kan ik mee uit de voeten. Het kan alleen wel zo zijn dat het 13'' formaat net wat comfortabeler kijkt. Maar mocht iemand de ervaring hebben dat het op reis net een te onhandig formaat is kan het wel een dealbreaker zijn en dat ik denk: '' nou dan toch maar het 11'' formaat''.

Samengevat: het is gewoon een vraag naar ervaringen daarmee.
Als je veel op reis bent, is de 13” niet de handigste keuze. De 11” is mobieler en daardoor gemakkelijker mee te nemen. Bovendien heeft de 11” ook een ander aspect ratio, waardoor de zwarte balken boven en onder de film wat kleiner zijn. Effectief heb je dus niet veel minder beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het was gewoon een vraag. Ik zeg niet dat ik enkel filmpjes kijk met een iPad, dat suggereer jij nu.
Beide formaten kan ik mee uit de voeten. Het kan alleen wel zo zijn dat het 13'' formaat net wat comfortabeler kijkt. Maar mocht iemand de ervaring hebben dat het op reis net een te onhandig formaat is kan het wel een dealbreaker zijn en dat ik denk: '' nou dan toch maar het 11'' formaat''.
Aspect ratio komt kwam hier regelmatig voorbij maar daar moet je het niet voor doen. Verschil is te marginaal (4:2,75 tov 4:3) om daar iets van te merken.

Zie dit voorbeeld wat Aiii al eerder plaatste en toont dat je toch wel aanzienlijk groter beeld hebt bij dezelfde video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/66b3247b0f0f6c70a08da7c13aa0499ee1d93d0a/?url=https%3A%2F%2Fs20.directupload.net%2Fimages%2F240526%2Frdjswbr2.jpg

Ik heb veel gereisd met het 12,9” model en dat is meer dan prima te doen, zeker nu het gewicht en dikte aanzienlijk minder zijn bij de 13” variant.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-05-2024 17:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34
BobB schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Ik heb die desondanks toch gekocht, wetende dat de sleep/wake niet goed werkte. Past verder wel goed, ziet er netjes en dun uit en was met 17,- ook één van de goedkopere beschikbare modellen. Toen was er ook een hele hoop prut te koop van onbekende merken.
Ik heb even gereclameerd bij ESR vanwege het manco en krijg een voorstel voor compensatie van de helft van de kosten.

Mocht iemand dus denken: ik kan leven met dit nadeel, dan heb je dus voor onder 'n tientje voor de rest best een nette hoes :+
Ik wacht nog even ermee. Niet dat de sleep/wake functionaliteit nou een must is, maar vind het extra flapje voor de pencil ook een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:10:
[...]

Aspect ratio komt kwam hier regelmatig voorbij maar daar moet je het niet voor doen. Verschil is te marginaal (4:2,75 tov 4:3) om daar iets van te merken.

Zie dit voorbeeld wat Aiii al eerder plaatste en toont dat je toch wel aanzienlijk groter beeld hebt bij dezelfde video:

[Afbeelding]

Ik heb veel gereisd met het 12,9” model en dat is meer dan prima te doen, zeker nu het gewicht en dikte aanzienlijk minder zijn bij de 13” variant.
Voor iemand die reist zijn het kleinere formaat en de gunstigere aspect ratio van de 11” natuurlijk wel belangrijk. Ik vind dat het paarse vlak in de afbeelding dat juist goed weergeeft. Uiteraard is de nieuwe 13”, vanwege het gewicht, altijd de betere keuze dan de oudere 12,9”. Maar het blijft gewoon een groot ding als je in het vliegtuig of de trein zit.

En trouwens, mocht je hem op het werk willen gebruiken, ik vond hem ook onhandig tijdens meetings. Als ik even geen zin heb om mijn laptop mee te sjouwen, wil ik nog weleens mijn iPad gebruiken om daar notities op te maken. Met de 13” voelde dat eigenlijk een beetje onzinnig, aangezien ik dan net zo goed mijn laptop had kunnen gebruiken. Kreeg dan vaak ook van die cynische opmerkingen van collega’s, waar ik dan zelf eigenlijk ook om moest lachen omdat ik stiekem ook wel wist dat ze gelijk hadden. Met de 11” gaat dat een stuk organischer en makkelijker. Voelt echt als een toegevoegde waarde op hetgeen wat ik al heb. Mocht ik nou geen laptop hebben gehad, dan was het een ander verhaal (wat werk betreft) geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:28
Zonet ook de iPad Pro 12.9 gekocht, met apple pencil pro en Magic Keyboard.

Heb momenteel een iPad Pro van 2018 en een MacBook Pro M2 pro waarbij ik ongeveer de MacBook 70% van de tijd gebruik, vooral vanwege de betere hardware en Mac OS.

Ben vooral benieuwd naar het scherm en toetsenbord. Als ik de iPad hou, dan verkoop ik mijn MacBook. Ik ben een gebruiker die wss ook alles zal kunnen doen met een iPad. Indien niet, dan retourneer ik de iPad. Ik wacht zeker WWDC af om te kijken of ze iets speciaals gaan doen met iPadOS en de M4 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pufster schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:40:

Heb momenteel een iPad Pro van 2018 en een MacBook Pro M2 pro waarbij ik ongeveer de MacBook 70% van de tijd gebruik, vooral vanwege de betere hardware en Mac OS.

Ben vooral benieuwd naar het scherm en toetsenbord. Als ik de iPad hou, dan verkoop ik mijn MacBook. Ik ben een gebruiker die wss ook alles zal kunnen doen met een iPad. Indien niet, dan retourneer ik de iPad. Ik wacht zeker WWDC af om te kijken of ze iets speciaals gaan doen met iPadOS en de M4 chip.
Dat laatste hoop ik ook. Voor mij is mijn M4 iPad Pro nu eigenlijk gewoon een overpowered YouTube-machine. Ben alleen bang dat er op korte termijn weinig gaat veranderen. Voor mij persoonlijk vind ik het niet erg, aangezien ik de iPad echt als tablet gebruik.

Als je echt productief wilt zijn dan zou ik altijd, als je er toch al één hebt, een MacBook aanraden. Met een iPad kun je een eind komen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Voor iemand die reist zijn het kleinere formaat en de gunstigere aspect ratio van de 11” natuurlijk wel belangrijk. Ik vind dat het paarse vlak in de afbeelding dat juist goed weergeeft. Uiteraard is de nieuwe 13”, vanwege het gewicht, altijd de betere keuze dan de oudere 12,9”. Maar het blijft gewoon een groot ding als je in het vliegtuig of de trein zit.
Hier gaat dat dus prima. Zie mijn bericht hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pufster schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:40:

Ben vooral benieuwd naar het scherm en toetsenbord. Als ik de iPad hou, dan verkoop ik mijn MacBook. Ik ben een gebruiker die wss ook alles zal kunnen doen met een iPad. Indien niet, dan retourneer ik de iPad.
Ik heb het al vaker gezegd hier in het topic maar voor mij is de iPad Pro inmiddels mijn main device geworden. Van Linux servers beheren in de terminal tot het bewerken van foto’s in Lightroom/Photoshop en alles ertussen.

Af en toe moet je even door een extra hoepel springen, of een andere workflow ontwikkelen voor jezelf maar al met al gaat mij dat prima af en vind ik het fantastisch.

Liever had ik een 14” of 16” iPad Pro gehad zoals de MacBook Pro’s maar dat is het enige nadeel voor mij deze release.
Ik wacht zeker WWDC af om te kijken of ze iets speciaals gaan doen met iPadOS en de M4 chip.
Hier verwacht ik niets van eigenlijk. Toen de M1 iPads kwamen werd dit ook enorm verwacht maar zie geen reden om aan te nemen dat dit twee generaties verder nu ineens wel gaat gebeuren.

Dan had een release op de WWDC of bij release van iPadOS18 veel logischer geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 28-05-2024 18:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De discussie OLED vs. mini-LED mag wel iets minder hard op de man. Een objectieve discussie over welke beeldschermtechniek er "beter" is kan prima, maar vaak is dit geen uitgemaakte zaak en heeft elke techniek z'n voor- en nadelen. Zeker als iemands persoonlijk afwegingen er bij komt kijken, kan het best zo zijn men kiest voor de "slechte" optie, omdat men het simpelweg niet boeit.

Houd het dan ook gezellig, en dit topic over het delen van ervaringen met, en discussiëren over de iPad Pro :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:56:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd hier in het topic maar voor mij is de iPad Pro inmiddels mijn main device geworden. Van Linux servers beheren in de terminal tot het bewerken van foto’s in Lightroom/Photoshop en alles ertussen.

Af en toe moet je even door een extra hoepel springen, of een andere workflow ontwikkelen voor jezelf maar al met al gaat mij dat prima af en vind ik het fantastisch.

Liever had ik een 14” of 16” iPad Pro gehad zoals de MacBook Pro’s maar dat is het enige nadeel voor mij deze release.
Ik zeg ook niet dat het niet kan, hoor. Tuurlijk kun je een 13" ook mee op reis nemen en tuurlijk kun je met een iPad heus wel productief zijn. De vraag is alleen: is een 11" mee op reis nemen niet nog handiger? En is het niet veel makkelijker om productief te zijn op een MacBook? Ik denk dat de antwoorden op die vragen niet zo heel moeilijk zijn. Uiteraard blijft het altijd een persoonlijke keuze, maar waarschijnlijk zouden ze je in de winkel wel dat advies geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Als je echt productief wilt zijn dan zou ik altijd, als je er toch al één hebt, een MacBook aanraden. Met een iPad kun je een eind komen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik denk oprecht dat voor 90% van de gebruikers de iPad in combinatie met een toetsenbord en trackpad/muis echt voldoende is om daadwerkelijk als laptop vervanger aan de slag te gaan.

Echt het overgrote deel van de gebruikers doet geen serieus zwaar werk op een normale pc. Als je aan 'gemiddelde' mensen vraagt wat ze doen met hun laptop of Macbook, dan komt er iets uit als: beetje browsen, beetje mails wegtikken, beetje Netflixen en een beetje 'zwaar werk' zoals Word of Excel gebruiken.

Gebruik een iPad in landscape met Stage Manager en van een afstandje zullen er misschien zelfs mensen zijn die in eerste instantie denken dat het een Mac is: onderin een dock en herkenbare applicaties als Mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Aiii

何これ

Ik was net wat foto’s aan het slepen van de Photos app naar een Mail met mijn Pencil Pro. En toen kwam ik erachter dat de haptic feedback een tikje geeft als je de foto’s “oppakt”. Super onnodig natuurlijk, maar ik had er toch een glimlach van op mijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:10:
[...]

Ik denk oprecht dat voor 90% van de gebruikers de iPad in combinatie met een toetsenbord en trackpad/muis echt voldoende is om daadwerkelijk als laptop vervanger aan de slag te gaan.

Echt het overgrote deel van de gebruikers doet geen serieus zwaar werk op een normale pc. Als je aan 'gemiddelde' mensen vraagt wat ze doen met hun laptop of Macbook, dan komt er iets uit als: beetje browsen, beetje mails wegtikken, beetje Netflixen en een beetje 'zwaar werk' zoals Word of Excel gebruiken.

Gebruik een iPad in landscape met Stage Manager en van een afstandje zullen er misschien zelfs mensen zijn die in eerste instantie denken dat het een Mac is: onderin een dock en herkenbare en vergelijkbare applicaties als mail.
Dat is zeker zo. In mijn geval is het echt onmogelijk om mijn iPad als laptopvervanger te gebruiken, maar ligt er natuurlijk maar net aan wat voor een baan je hebt. iPadOS beperkt mij in ieder geval in alles wat ik wil doen en dat is ook wel een beetje wat je overal leest. Daarom zou het mooi zijn als ze op de WWDC wat leuke dingen aankondigen, maar ik verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:18:
[...]

Dat is zeker zo. In mijn geval is het echt onmogelijk om mijn iPad als laptopvervanger te gebruiken, maar ligt er natuurlijk maar net aan wat voor een baan je hebt. iPadOS beperkt mij in ieder geval in alles wat ik wil doen en dat is ook wel een beetje wat je overal leest. Daarom zou het mooi zijn als ze op de WWDC wat leuke dingen aankondigen, maar ik verwacht er niet veel van.
Ja, er zijn natuurlijk zat beperkingen ten opzichte van MacOS en nog veel meer beperkingen ten opzichte van Windows. Jij zal eerder tot de 10% horen die tegen die beperkingen aanloopt. Niet ongewoon op een plek als Tweakers :9

Voor de casual user is het tegenwoordig echt prima te doen en wat dat betreft is iPadOS stiekem toch best gegroeid. Sterker nog, stel ze zouden een MacBook uitbrengen maar dan alleen met iPadOS en permanent Stage Manager, dan denk ik dat er zelfs een redelijk grote groep (jonge) Gen Z'ers zou zijn die daarvoor zou kiezen in plaats van een MacBook met MacOS. :+

Ik verwacht verder ook niet teveel van WWDC, maar wie weet verrassen ze ons. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:23:
[...]

Ja, er zijn natuurlijk zat beperkingen ten opzichte van MacOS en nog veel meer beperkingen ten opzichte van Windows. Jij zal eerder tot de 10% horen die tegen die beperkingen aanloopt. Niet ongewoon op een plek als Tweakers :9

Voor de casual user is het tegenwoordig echt prima te doen en wat dat betreft is iPadOS stiekem toch best gegroeid. Sterker nog, stel ze zouden een MacBook uitbrengen maar dan alleen met iPadOS en permanent Stage Manager, dan denk ik dat er zelfs een redelijk grote groep (jonge) Gen Z'ers zou zijn die daarvoor zou kiezen in plaats van een MacBook met MacOS. :+

Ik verwacht verder ook niet teveel van WWDC, maar wie weet verrassen ze ons. O-)
Dat laatste zou mooi zijn! En een MacBook met iPadOS zie ik eerder gebeuren dan een iPad met macOS. Om eerlijk te zijn denk ik dat ze het bewust niet doen. Apple wil natuurlijk helemaal niet dat mensen massaal de iPad als laptopvervanger gaan gebruiken, want waarom zouden mensen dan überhaupt nog een MacBook kopen? Ik heb naast mijn iPad ook een MacBook en dat is precies waar Apple mij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
[...]

Samengevat: het is gewoon een vraag naar ervaringen daarmee.
Tekst kan zo nu en dan helaas verkeerd begrepen worden, dat blijft een nadeel.

Ik volgde je juist en ik vond de reactie van iemand anders over alleen het filmpjes-gedeelte een beetje stom. Daar doelde ik ook op mbt dat stuk.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:04:
[...]

De vraag is alleen: is een 11" mee op reis nemen niet nog handiger? En is het niet veel makkelijker om productief te zijn op een MacBook? Ik denk dat de antwoorden op die vragen niet zo heel moeilijk zijn.
Inderdaad, in mijn geval is dat 2x Nee.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 28-05-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:50
Hotspot met iphone werkt toch super handig? Ik heb nooit behoefte gehad aan cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nu een weekje verder en stage manager werkt echt lekker icm hoge scaling. Blijft een top product :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:55:
Nu een weekje verder en stage manager werkt echt lekker icm hoge scaling. Blijft een top product :D.
Ja ik ben ook wel om, heb voor de apps die ik fullscreen wil dat nu ingesteld en voor sommige apps spaces gemaakt.
TweakerVincent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:54:
Hotspot met iphone werkt toch super handig? Ik heb nooit behoefte gehad aan cell.
Ja eens en zo kan ik mooi de data van de zaak gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:58:
[...]

Ja ik ben ook wel om, heb voor de apps die ik fullscreen wil dat nu ingesteld en voor sommige apps spaces gemaakt.

[...]

Ja eens en zo kan ik mooi de data van de zaak gebruiken :P

daar heb ik gelukkig unlimited data voor :D
Met spaces bedoel je stage manager stages?

en globe F voor fullscreen werkt ook goed, alleen heb ik nog geen key gevonden om fullscreen te restoren, nu doe ik dat met rechtonder swipen

[ Voor 25% gewijzigd door TweakerVincent op 28-05-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ben ook op zoek naar iPad games, van de week Grand Mountain ontdekt. heel relaxt ski spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede en informatieve video voor mensen die twijfelen over een iPad Pro als MacBook-vervanger. Met daarbij de conclusie die je eigenlijk bijna altijd hoort of leest.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:00:
[...]

Met spaces bedoel je stage manager stages?

en globe F voor fullscreen werkt ook goed, alleen heb ik nog geen key gevonden om fullscreen te restoren, nu doe ik dat met rechtonder swipen
Ja geen idee hoe ze heten eigenlijk.
Maar als ik bijvoorbeeld berichten of signal open (de twee messaging apps waar ik op te bereiken ben) dan staan deze twee samen in een space zeg maar.

Dat heb ik voor een paar apps gedaan die niet fullscreen hoeven en een paar zouden kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:19:
[...]

Ja geen idee hoe ze heten eigenlijk.
Maar als ik bijvoorbeeld berichten of signal open (de twee messaging apps waar ik op te bereiken ben) dan staan deze twee samen in een space zeg maar.

Dat heb ik voor een paar apps gedaan die niet fullscreen hoeven en een paar zouden kunnen vormen.
ja precies dat heb ik ook. werkt top

ik zoek nog een goede ipados whatsapp. ik gebruik nu messenger for ipad, maar werkt niet lekker

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 28-05-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:20:
[...]

ik zoek nog een goede ipados whatsapp. ik gebruik nu messenger for ipad, maar werkt niet lekker
Pfoe, die mis ik ook. Je kan eventueel web.whatsapp.com gebruiken, maar dat werkt ook niet ideaal met notificaties. Verder ben ik helaas nog geen goed alternatief tegengekomen. Voor Instagram geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:54
Vind het jammer dat er na zoveel jaren nog steeds geen officiële whatsapp app voor de iPad is gemaakt.
Ik krijg veel berichten via whatsapp (business). Heb ook al jaren cellular om deze reden. -_- Maar om mijn macbook te vervangen zou ik dit graag eerst anders zien.

Ook de scribble functie mis nog steeds de Nederlandse ondersteuning. Dus ik hou het voorlopig wel bij mijn MacBook met daarnaast een iPad m1. En voor films lekker de Vision Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Pfoe, die mis ik ook. Je kan eventueel web.whatsapp.com gebruiken, maar dat werkt ook niet ideaal met notificaties. Verder ben ik helaas nog geen goed alternatief tegengekomen. Voor Instagram geldt hetzelfde.
Instagram icm stage manager is wel te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashwani schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Instagram icm stage manager is wel te doen
Klopt, maar gewoon jammer dat er geen geoptimaliseerde app voor is. Eventueel kun je ook gewoon een snelkoppeling naar Instagram in de browser maken en die op je beginscherm plaatsen. Dat ziet er beter uit dan de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Whatsapp ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt. Nu is mijn omgeving wel voor 90% Apple (en vandaar die signal ernaast dus) dus dat maakt het iets makkelijker maar ik mis eigenlijk niet. Aan het begin lijkt die drempel heel hoog en was ik zoals iedereen bang wat te missen maar in de praktijk bleek dat helemaal niet zo te zijn. Blij mee.

Wat ik alleen wel irritant vind aan stagemanager is dat je niet terug naar je homescreen kunt door op de achtergrond te drukken. Je moet, ook bij apps die niet fullscreen zijn, alsnog omhoog swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Whatsapp ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt. Nu is mijn omgeving wel voor 90% Apple (en vandaar die signal ernaast dus) dus dat maakt het iets makkelijker maar ik mis eigenlijk niet. Aan het begin lijkt die drempel heel hoog en was ik zoals iedereen bang wat te missen maar in de praktijk bleek dat helemaal niet zo te zijn. Blij mee.

Wat ik alleen wel irritant vind aan stagemanager is dat je niet terug naar je homescreen kunt door op de achtergrond te drukken. Je moet, ook bij apps die niet fullscreen zijn, alsnog omhoog swipen.
Helemaal geen WhatsApp meer? Wauw, ik vind je steeds bijzonderder worden. Ook daar kan ik me niets bij voorstellen. Echt iedereen die ik ken, gebruikt WhatsApp. En ik ken veel mensen. Dit bedoel ik overigens niet negatief, dus hopelijk vat je het niet verkeerd op. Dat meen ik echt. Maar ik snap nu een beetje waarom we met sommige dingen niet helemaal op één lijn zitten!

Mag ik vragen hoe je dat precies doet? Ben daar serieus benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
Mijn keuze voor de macbook of ipad zal afhangen van het OS. Maar dan bedoel ik niet direct zoals de meeste met wat ze productiever gaan zijn, maar ga ik vooral kijken naar de UI.

MacOS vind ik een zeer prettige UI hebben. iPadOS heeft bij mij hetzelfde nadeel als iOS. Het is saai. Het ziet er al meer dan 10 jaar hetzelfde uit. Dezelfde restricties in je home screen enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Helemaal geen WhatsApp meer? Wauw, ik vind je steeds bijzonderder worden. Ook daar kan ik me niets bij voorstellen. Echt iedereen die ik ken, gebruikt WhatsApp. En ik ken veel mensen. Dit bedoel ik overigens niet negatief, dus hopelijk vat je het niet verkeerd op. Dat meen ik echt. Maar ik snap nu een beetje waarom we met sommige dingen niet helemaal op één lijn zitten!

Mag ik vragen hoe je dat precies doet? Ben daar serieus benieuwd naar.
Je profiel verwijderen en zeggen dat je daar niet meer te bereiken bent :)

Nee, zonder gekheid, ik zit (gelukkig) wel in een Apple-bubbel. Vrienden, familie (waar ik mee wil appen althans), en het merendeel van mijn collega’s zitten allemaal op iOS en gebruiken daarom iMessage. Voor een handjevol uitzonderingen heb en had ik al Signal. Ik ben nooit een groot gebruiker van WhatsApp geweest om bovenstaande redenen, en dat hielp ook mee.

Af en toe is het even onhandig als een webshop alleen via WhatsApp te bereiken is, of een groep van school of zo. Maar daar is wel overheen te komen, vooral bij die groepen krijg je de daadwerkelijke informatie vaak via een andere manier te horen.

Het levert wel vaak leuke gesprekken op overigens. “Wat, heb jij geen WhatsApp?” heb ik al meermaals gehoord, maar ook “Sinds ons vorige gesprek heb ik ook geen WhatsApp meer” is al meermaals voorgekomen.

Maar goed back on topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pufster schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:03:
MacOS vind ik een zeer prettige UI hebben. iPadOS heeft bij mij hetzelfde nadeel als iOS. Het is saai. Het ziet er al meer dan 10 jaar hetzelfde uit. Dezelfde restricties in je home screen enz enz.
Dat heb ik nou juist net MacOS de laatste jaren, ik gebruik Apple producten sinds Mac OS 9 maar vind de laatste jaren de ontwikkeling binnen MacOS marginaal.

Never change a winning team misschien maar MacOS kan wel een flinke make-over gebruiken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:06:
Never change a winning team misschien maar MacOS kan wel een flinke make-over gebruiken wat mij betreft.
In welk opzicht? Ik vind de manier waarop MacOS momenteel functioneert namelijk behoorlijk goed aangepast aan de niche waarin het opereert. Aan een optimalisering voor touchbediening zou ik echt niet moeten denken, want voor bediening met muis/trackpad en toetsenbord is dat juist hartstikke inefficiënt. Ik ben dan ook geen voorstander van een samensmelting van MacOS en iPadOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Inmiddels heb ik de 11" ook binnen. De iPad is inderdaad erg dun, dat merk je gelijk. Overzetten ging weer vlot, na tien minuten kun je aan de gang. Het voelt allemaal weer lekker snel, al was de performance van mijn 2018 iPad Pro ook nog prima. Komende van een LCD iPad is het scherm natuurlijk een mooie stap vooruit. Verder voelt het snel vertrouwd. Volgende week komt m'n Magic Keyboard (ik wil altijd graag de VS-layout). Ik denk dat dat qua ervaring meer verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:06:
[...]

Dat heb ik nou juist net MacOS de laatste jaren, ik gebruik Apple producten sinds Mac OS 9 maar vind de laatste jaren de ontwikkeling binnen MacOS marginaal.

MacOS is wel al meer aangepast de laatste jaren dan ipad of ios. De iconen, dock, settings zijn allemaal nieuw. Niet dat het ingrijpend is, maar als je kijkt dat iOS en iPadOS al meer dan 10 jaar hetzelfde uitzien... Hopelijk veel nieuwigheden in de UI op wwdc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pufster schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:03:
Mijn keuze voor de macbook of ipad zal afhangen van het OS. Maar dan bedoel ik niet direct zoals de meeste met wat ze productiever gaan zijn, maar ga ik vooral kijken naar de UI.

Ik verlang ook wel naar een lekkere frisse update. Wanneer zouden we wat aankondigingen (als die er überhaupt komen) op WWDC kunnen verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet kan, hoor. Tuurlijk kun je een 13" ook mee op reis nemen en tuurlijk kun je met een iPad heus wel productief zijn. De vraag is alleen: is een 11" mee op reis nemen niet nog handiger? En is het niet veel makkelijker om productief te zijn op een MacBook? Ik denk dat de antwoorden op die vragen niet zo heel moeilijk zijn. Uiteraard blijft het altijd een persoonlijke keuze, maar waarschijnlijk zouden ze je in de winkel wel dat advies geven.
13 VS 11 inch is irrelevant in m’n tas. In meetings en om te werken ben ik op 13 inch een stuk productiever. Mijn werk is vooral lezen en ik doe dat sneller en makkelijker op een iPad. De wereld is niet zwart wit. En ik hoop dat ze dat in de winkel ook mee zullen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:24:
[...]

13 VS 11 inch is irrelevant in m’n tas. In meetings en om te werken ben ik op 13 inch een stuk productiever. Mijn werk is vooral lezen en ik doe dat sneller en makkelijker op een iPad. De wereld is niet zwart wit. En ik hoop dat ze dat in de winkel ook mee zullen geven.
Daarom zei ik ook dat het ook vooral ligt aan het werk wat je doet. Op Tweakers zitten vooral techneuten (of in ieder geval een groot gedeelte) en dan is het toch verdomd lastig werken op een iPad. Uiteraard zijn er, zoals @Donstil al aangaf, omweggetjes om het toch voor elkaar te krijgen. Maar persoonlijk zou ik dan, en de meeste reviewers op YouTube geven dat advies ook, altijd voor een MacBook gaan en niet zo moeilijk doen. Het is niet zo dat een iPad veel goedkoper is, dus daar hoef je het niet voor te doen. Zeker niet als je er ook nog een Magic Keyboard bij moet kopen. En dat is vaak toch wel het geval als je productief wilt zijn.

Om die reden wachten er op dit moment veel mensen met smart op een aankondiging op WWDC waarbij iPadOS wat updates krijgt. Er zijn er ook veel die hopen op macOS of een uitgeklede versie daarvan die kan runnen op een iPad, maar dat zie ik niet gauw gebeuren. Alhoewel dat natuurlijk wel heel mooi zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Commendatore schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:17:
[...]

In welk opzicht? Ik vind de manier waarop MacOS momenteel functioneert namelijk behoorlijk goed aangepast aan de niche waarin het opereert. Aan een optimalisering voor touchbediening zou ik echt niet moeten denken, want voor bediening met muis/trackpad en toetsenbord is dat juist hartstikke inefficiënt. Ik ben dan ook geen voorstander van een samensmelting van MacOS en iPadOS.
Ik vind de muis/trackpad besturing op iPadOs anders juist wel bewijzen dat het super goed samen kan gaan met een touch OS.

Maar goed het ligt ook aan mijzelf verder. Ik vind een os met een Finder en mappen structuur enz gewoon niet zo spannend meer. Dat gebruik ik al veel te lang en hunker daar een beetje naar vernieuwing. Wat dat precies moet zijn weet ik ook niet echt, daar betaal ik Apple voor :P
Pufster schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:52:
[...]

MacOS is wel al meer aangepast de laatste jaren dan ipad of ios. De iconen, dock, settings zijn allemaal nieuw. Niet dat het ingrijpend is, maar als je kijkt dat iOS en iPadOS al meer dan 10 jaar hetzelfde uitzien... Hopelijk veel nieuwigheden in de UI op wwdc.
Nah je kunt niet de iconen en het Dock noemen als vernieuwingen dan zeggen dat iOS en iPadOs er al meer dan 10 jaar hetzelfde uitzien. iPadOS bestaat nog geen tien jaar en die iconen en het Dock van macOS is niet meer dan een laagje verf op het bestaande idee.

Wat we op iOS/iPadOS ook al een paar keer gekregen hebben natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 28-05-2024 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:36:
[...]

Nu nog 100+ hz ondersteuning op een external display!!!!! :9
En zoals Linus aangeeft: de mogelijkheid om macOS te runnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik hoop persoonlijk dat MacOS niet op een iPad komt, want MacOS is niet mijn daily. Dat is Windows. Ik heb wel een Macbook Pro, maar die heb ik erbij gekocht om een beetje te spelen met MacOS en dat OS te leren kennen. Dat wil alleen nog niet vlotten door mijn drukke leven. Nouja, leuke lappie voor op vakantie dan maar haha.

Mooiste zou zijn een soort van hybrid. Dat je kan kiezen tussen iPadOS (simpele versie) of MacOS (geavanceerde versie). Zo bedien je beide eindgebruikers.

Ik verwacht voor juni een iets geavanceerder iPadOS, dat kan bijna niet anders. De aankomende jaren voorzie ik geen MacOS op een tablet. Je leest er ook gewoon heel weinig over vanuit Apple's kant maw weinig geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:06:
Ik hoop persoonlijk dat MacOS niet op een iPad komt, want MacOS is niet mijn daily. Dat is Windows. Ik heb wel een Macbook Pro, maar die heb ik erbij gekocht om een beetje te spelen met MacOS en dat OS te leren kennen. Dat wil alleen nog niet vlotten door mijn drukke leven. Nouja, leuke lappie voor op vakantie dan maar haha.

Mooiste zou zijn een soort van hybrid. Dat je kan kiezen tussen iPadOS (simpele versie) of MacOS (geavanceerde versie). Zo bedien je beide eindgebruikers.

Ik verwacht voor juni een iets geavanceerder iPadOS, dat kan bijna niet anders. De aankomende jaren voorzie ik geen MacOS op een tablet. Je leest er ook gewoon heel weinig over vanuit Apple's kant maw weinig geruchten.
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. En laten we hopen dat er een geavanceerder iPadOS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik denk dat we meer lokale llm’s gaan kunnen draaien en andere ai zaken. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Voor de website YouTube gebruikers, naast eerder genoemde Untrap, kan ik ook SponsorBlock van harte aanraden: https://apps.apple.com/ca...-for-youtube/id1573461917

Voor wie nog wat moeite heeft met PiP: https://apps.apple.com/nl/app/pipifier/id1234771095?l=en-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
@Aiii beide zijn betaalde applicaties, werken die beter dan Brave (browser) die in principe ook Youtube moet kunnen afspelen zonder advertenties?

Geen probleem om te betalen om voor altijd geen advertenties te zien, maar ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cardinal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:55:
@Aiii beide zijn betaalde applicaties, werken die beter dan Brave (browser) die in principe ook Youtube moet kunnen afspelen zonder advertenties?

Geen probleem om te betalen om voor altijd geen advertenties te zien, maar ben gewoon benieuwd.
Jij hanteert een alternatieve browser en @Aiii gaat uit van de standaard browser (Safari). Dat zal al een wezenlijk verschil zijn. Meesten zullen toch Safari gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Correct, dit zijn Safari extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind YouTube in de browser benaderen eigenlijk net geen lekkere oplossing. Is er niet een bepaalde alternatieve app die een hogere resolutie bied?

Reclame blokken vind ik verder niet interessant, ik heb YouTube premium (via Argentinië dan wel 🙃)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:58:
Ik vind YouTube in de browser benaderen eigenlijk net geen lekkere oplossing. Is er niet een bepaalde alternatieve app die een hogere resolutie bied?

Reclame blokken vind ik verder niet interessant, ik heb YouTube premium (via Argentinië dan wel 🙃)
Ik vind het ook niet fijn in de browser, maar misschien dat het met de voorbeelden van @Aiii een betere ervaring wordt.

Maxima is wel een boefje hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 29-05-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens stoor ik mij niet aan de resolutie binnen de app maar mooier is altijd beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 23:15
Hoe zit het nu eigenlijk met de grainy displays zoals genoemd in dit artikel:

https://www.macrumors.com...o-grainy-display-reports/

Ik heb gisteren het e.e.a. getest op mijn 13" iPad Pro en kan inderdaad zien dat de grijstinten grainy zijn wanneer je de brightness op 20/30% instelt. Iets om mee terug te gaan naar de Apple Store of is dit gewoon een kenmerk van het product volgens jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tim.w schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:08:
Hoe zit het nu eigenlijk met de grainy displays zoals genoemd in dit artikel:

https://www.macrumors.com...o-grainy-display-reports/

Ik heb gisteren het e.e.a. getest op mijn 13" iPad Pro en kan inderdaad zien dat de grijstinten grainy zijn wanneer je de brightness op 20/30% instelt. Iets om mee terug te gaan naar de Apple Store of is dit gewoon een kenmerk van het product volgens jullie?
Kenmerk van het product, tenzij het extreem is. Je zou voor de grap eens in een MediaMarkt of Coolblue kunnen kijken en dan vergelijken. OLED geeft gewoon wat 'grainy' grijstinten, dat is bij mijn andere apparaten met OLED ook zo. Moet je wel heel goed kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26

Cordon

Lievelings jankert

Iemand hier toevallig een iPad gekocht in de fysieke Apple Store terwijl je een oude inleverde?

Ik heb een iPad Pro 12" 4e Generatie. Prima ding, scherm is dik in orde, werkt als een tiet. Maar, hij is een beetje krom. (lichte bolling)

Nu wil ik dus een iPad Pro 11" kopen, en dan deze inleveren. Want doe er verder dan toch niks mee. Zouden ze daar moeilijk over doen? Op Apple.com zeggen ze dan "Hij kan gerecycled worden, €0". Ik weet dat ze bij iPhones een paar foto's maken en dan checkt een systeem wat de waarde kan zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Im with @Verwijderd. Ik heb aanvankelijk zitten twijfelen om hem terug te brengen, waar op reddit meerdere topics voorbij zijn gekomen over het onderwerp. Zowel de Samsung als LG displays laten het zelfde probleem zien.
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:21:
[...] Moet je wel heel goed kijken.
Helaas is het in het menu (grijs) van Procreate vrij duidelijk op bijna elke setting, maar wel hoe meer meer brightness hoe minder zichtbaar.

Om eerlijk te zijn zie ik het in de meeste applicaties niet en als ik moet kiezen tussen Ipad Pro 2024 (grain) and ipad 2018 (bloom) heeft elke techniek voor en nadelen.
Cordon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:36:
Nu wil ik dus een iPad Pro 11" kopen, en dan deze inleveren. Want doe er verder dan toch niks mee. Zouden ze daar moeilijk over doen? Op Apple.com zeggen ze dan "Hij kan gerecycled worden, €0". Ik weet dat ze bij iPhones een paar foto's maken en dan checkt een systeem wat de waarde kan zijn. :P
No expert, maar zover ik begrijp betaal apple bare minimum voor zijn eigen producten. Op V&A of Marktplaats krijg je er meer voor.

[ Voor 28% gewijzigd door Cardinal op 29-05-2024 13:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfAbxsF7cTWFGwXtzyedv6sE-Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBEaPDPKlPuG1yRHV4N4isYU.jpg?f=fotoalbum_large

Goed, ik wilde (onlangs de vele ervaringen) toch ook graag even mijn bevindingen hier vermelden. Enerzijds om niet alleen maar te lezen maar ook iets bij te dragen. Anderzijds om iemand wellicht te helpen een keuze te maken als diegene in een vergelijkbare situatie zit / zat als ik.

Ik kom van een iPad Pro 11”, M1 256. Deze heb ik gekocht eind 2021 en gebruikte ik icm met een Apple Pencil 2 en de Logitech Combo Touch.

De M1 beviel eigenlijk altijd perfect. Supersnel, mooi scherm, nooit vertraging wat ik er ook mee deed. Was echt niks op aan te merken.
Het enige gevoel dat ik in de loop der jaren steeds meer kreeg: ‘iets groter zou tóch wel fijn zijn’.
Dit werd gevoed als ik de 12.9” bij iemand zag .

Dus ik wilde al een tijd naar de 12.9” toen het iPad event werd aangekondigd.

Tijdens het kijken van het event dacht ik eigenlijk bij de presentatie van de 13” Air: “Dat is m! Perfect, groter formaat, van mijn huidige M1 naar de M2, what’s not to like….
Maar toen kwam de presentatie van de Pro. “Veel te duur” was mijn eerste gedachten. Maar er bleven toch wat zaken hangen.
Zo ben ik erg gehecht en gewent aan face-ID, ik voelde er niks voor om (voor mijn gevoel) een stap terug te doen naar Touch-ID.
Daarnaast had mijn M1 promotion, en ook dat had 13” Air niet.
De stap van 4 speakers terug naar 2 leek me ook niet prettig, net als de mindere (2 ipv 4) microfoons.

De 12.9 M2 was best serieus stevig aan de prijs nog.
Dus ik heb de vergelijking gemaakt tussen:

13 inch Pro, 256, wifi
Apple Pencil Pro
Logitech Combo touch

en

13 inch Air, 256, wifi
Apple Pencil Pro
Logitech Combo Touch

De Pro kwam op totaal € 2002,00.
De Air kwam in totaal op € 1532,00

Voor de zuiverheid ook de 12.9” M2 meegenomen. Daar hoefde ik geen Pencil te kopen (want kon de Pencil 2 blijven gebruiken).
Maar samen met een Logitech Combo Touch kwam die op € 1583.

Toen ik de Air en Pro zo naast elkaar zag dacht ik: Tja, dan is de pro nog “maar” € 470,- duurder, waarbij alle “nadelen” van de Air wegvallen en ik de stap zet van 11 naar 13 inch.
Daarnaast heb ik mijn M1 incl hoes en Pencil verkocht, dus dat kon ik weer van de prijs afhalen.

Dus: de Pro 13”!! Direct op de dag van uitkomst bij Media markt gehaald samen met de Pencil. De combo touch had ik een dag eerder al via Apple ontvangen.

Waarom als toetsenbord niet de MKB? Los van het feit dat die nog een stuk duurder was dan de combo touch heb ik met de laatste geweldige ervaringen.

Het grote voordeel vindt ik dat je het toetsenbord kunt verwijderen, en de iPad dan nog steeds in een bescherming zit. Toetsenbord typt geweldig, heeft een enorm trackpad, functietoetsen had ie al in de versie met m’n M1, backlight, alles zit erop. Daarnaast kan ik de iPad zonder het toetsenbord in alle hoeken plaatsen die ik wil. Van rechtop voor video-calls tot helemaal plat.
Met de MKB kan ik de iPad niet neerzetten zonder toetsenbord en is dan ook direct alle bescherming verdwenen.

Ervaring
Zoals gezegd, ik kom van een 11” M1 Pro. Vanaf het moment dat ik de doos opende van de M4 wist ik, dit is de goede keuze. Wat een prachtig formaat die 13”. Echt een klap groter dan 11.
De iPad is echt indrukwekkend dun, zelfs in de hoes van de Logitech nog. Het OLED scherm is prachtig, maar het scherm in m’n M1 vond ik ook al erg fraai. Maar de zwartwaardes hier zijn echt wel indrukwekkend.

Snelheid merk ik niet zo heel veel van. Ja, de M4 is bloedsnel maar dat was m’n M1 ook. Qua performance is het niet een stap die nodig was.
Maar man man man, wat ben ik er blij mee. Het is sowieso een klap geld, of je nou de Air 13”, de 12.9” M2 of de 13” M4 koopt.
Maar het is een aankoop voor de komende jaren weer.

Enige waar ik van balalde is dat mijn Pencil 2 niet gewoon gebruikt kon worden. De Pencil Pro bevalt prima, maar is niet baanbrekend beter. Het drukken voor een menu is fijn, maar nogmaals, als de Pencil 2 ermee had gewerkt had ik die nog vrolijk blijven gebruiken.

Kortom: ik ben er super blij mee. Het formaat, het gewicht, het scherm. Helemaal top!

[ Voor 4% gewijzigd door mister9 op 29-05-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Kenmerk van het product, tenzij het extreem is. Je zou voor de grap eens in een MediaMarkt of Coolblue kunnen kijken en dan vergelijken. OLED geeft gewoon wat 'grainy' grijstinten, dat is bij mijn andere apparaten met OLED ook zo. Moet je wel heel goed kijken.
Aha, daardoor kan jij OLED instant aanwijzen naast een MiniLED :+

Dat wordt binnenkort dan flink wat knaken uitgeven voor je nadat je dit nu weet. Als ik meestal iets weet dan ga ik er constant op letten. Alles vervangen maar voor MicroLED zodra het er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
mister9 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:55:
[Afbeelding]

Goed, ik wilde (onlangs de vele ervaringen) toch ook graag even mijn bevindingen hier vermelden. Enerzijds om niet alleen maar te lezen maar ook iets bij te dragen. Anderzijds om iemand wellicht te helpen een keuze te maken als diegene in een vergelijkbare situatie zit / zat als ik.

Ik kom van een iPad Pro 11”, M1 256. Deze heb ik gekocht eind 2021 en gebruikte ik icm met een Apple Pencil 2 en de Logitech Combo Touch.

De M1 beviel eigenlijk altijd perfect. Supersnel, mooi scherm, nooit vertraging wat ik er ook mee deed. Was echt niks op aan te merken.
Het enige gevoel dat ik in de loop der jaren steeds meer kreeg: ‘iets groter zou tóch wel fijn zijn’.

Tijdens het kijken van het event dacht ik eigenlijk bij de presentatie van de 13” Air: “Dat is m! Perfect, groter formaat, van mijn huidige M1 naar de M2, what’s not to like….
Maar toen kwam de presentatie van de Pro. “Veel te duur” was mijn eerste gedachten. Maar er bleven toch wat zaken hangen.
Zo ben ik erg gehecht en gewent aan face-ID, ik voelde er niks voor om (voor mijn gevoel) een stap terug te doen naar Touch-ID.
De stap van 4 speakers terug naar 2 leek me ook niet prettig, net als de mindere (2 ipv 4) microfoons.

13 inch Pro, 256, wifi
Apple Pencil Pro
Logitech Combo touch

en

13 inch Air, 256, wifi
Apple Pencil Pro
Logitech Combo Touch

Voor de zuiverheid ook de 12.9” M2 meegenomen. Daar hoefde ik geen Pencil te kopen (want kon de Pencil 2 blijven gebruiken).

Toen ik de Air en Pro zo naast elkaar zag dacht ik: Tja, dan is de pro nog “maar” € 470,- duurder, waarbij alle “nadelen” van de Air wegvallen en ik de stap zet van 11 naar 13 inch.
Daarnaast heb ik mijn M1 incl hoes en Pencil verkocht, dus dat kon ik weer van de prijs afhalen.

Dus: de Pro 13”!! Direct op de dag van uitkomst bij Media markt gehaald samen met de Pencil. De combo touch had ik een dag eerder al via Apple ontvangen.

Waarom als toetsenbord niet de MKB? Los van het feit dat die nog een stuk duurder was dan de combo touch heb ik met de laatste geweldige ervaringen.

Het grote voordeel vindt ik dat je het toetsenbord kunt verwijderen, en de iPad dan nog steeds in een bescherming zit. Toetsenbord typt geweldig, heeft een enorm trackpad, functietoetsen had ie al in de versie met m’n M1, backlight, alles zit erop. Daarnaast kan ik de iPad zonder het toetsenbord in alle hoeken plaatsen die ik wil. Van rechtop voor video-calls tot helemaal plat.
Met de MKB kan ik de iPad niet neerzetten zonder toetsenbord en is dan ook direct alle bescherming verdwenen.

Ervaring
Zoals gezegd, ik kom van een 11” M1 Pro. Vanaf het moment dat ik de doos opende van de M4 wist ik, dit is de goede keuze. Wat een prachtig formaat die 13”. Echt een klap groter dan 11.
De iPad is echt indrukwekkend dun, zelfs in de hoes van de Logitech nog. Het OLED scherm is prachtig, maar het scherm in m’n M1 vond ik ook al erg fraai. Maar de zwartwaardes hier zijn echt wel indrukwekkend.

Snelheid merk ik niet zo heel veel van. Ja, de M4 is bloedsnel maar dat was m’n M1 ook. Qua performance is het niet een stap die nodig was.
Maar man man man, wat ben ik er blij mee. Het is sowieso een klap geld, of je nou de Air 13”, de 12.9” M2 of de 13” M4 koopt.

Enige waar ik van balalde is dat mijn Pencil 2 niet gewoon gebruikt kon worden. De Pencil Pro bevalt prima, maar is niet baanbrekend beter. Het drukken voor een menu is fijn, maar nogmaals, als de Pencil 2 ermee had gewerkt had ik die nog vrolijk blijven gebruiken.

Kortom: ik ben er super blij mee. Het formaat, het gewicht, het scherm. Helemaal top!
Goede toevoeging dit hoor! _/-\o_

Alleen die hoes :r . Begrijp me niet verkeerd, het gaat om productief zijn en jij kiest bewust voor bescherming dus prima weloverwogen. Maar wat is die Logitech lelijk zeg en hij maakt je mooie iPad echt helemaal stuk qua looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:58:

same here, in browser werkt PiP 9 van de 10 keer niet. Ik overweeg maar weer de normale app te gebruiken.

ook die pip extension werkt niet

wat wel irritant is, dat magic keyboard niet werkt in de youtube app. heel vreemd. alleen sommige knoppen, maar niet allemaal

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerVincent op 29-05-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Aha, daardoor kan jij OLED instant aanwijzen naast een MiniLED :+

Dat wordt binnenkort dan flink wat knaken uitgeven voor je nadat je dit nu weet. Als ik meestal iets weet dan ga ik er constant op letten. Alles vervangen maar voor MicroLED zodra het er is...
Nee, hoor. Ik stoor me er niet aan. Het is een prachtig scherm (het mooiste OLED-scherm dat ik ooit heb gezien) en iedere techniek heeft zijn voor- en nadelen. Je kunt het blijven aanhalen, maar ik zal OLED te allen tijde boven Mini-LED kiezen. En velen, zowel consumenten als fabrikanten, met mij. Anders zou Apple wel weer voor Mini-LED hebben gekozen, lijkt me. Ik denk ook niet dat bijvoorbeeld Valve en Nintendo voor de lol nieuwe versies van de Steam Deck en Switch met OLED-scherm uitbrengen.

Zoals ik al aangaf: geniet van je Mini-LED en dan doet de rest dat van hun OLED. Iedereen blij en @Daedalus ook, aangezien hij aangaf dat het wel even klaar was met de discussie rondom OLED en Mini-LED. En jij nog blijer, want dat scheelt je inderdaad heel wat knaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:52:
Im with @Verwijderd. Ik heb aanvankelijk zitten twijfelen om hem terug te brengen, waar op reddit meerdere topics voorbij zijn gekomen over het onderwerp. Zowel de Samsung als LG displays laten het zelfde probleem zien.

[...]

Helaas is het in het menu (grijs) van Procreate vrij duidelijk op bijna elke setting, maar wel hoe meer meer brightness hoe minder zichtbaar.

Om eerlijk te zijn zie ik het in de meeste applicaties niet en als ik moet kiezen tussen Ipad Pro 2024 (grain) and ipad 2018 (bloom) heeft elke techniek voor en nadelen.

[...]

No expert, maar zover ik begrijp betaal apple bare minimum voor zijn eigen producten. Op V&A of Marktplaats krijg je er meer voor.
Jep, zo is het nu eenmaal. Ik gebruik de donkere modus op zowel mijn iPad als iPhone (en op mijn overige apparaten), dus dan zie je het weleens. Ik moet er dan wel echt bewust op gaan letten, want anders merk ik het niet. Mocht het in jouw geval extreem zijn, zou ik even naar de MediaMarkt of Coolblue rijden om te vergelijken. Het is namelijk moeilijk om het goed op de foto te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:12:
[...]

same here, in browser werkt PiP 9 van de 10 keer niet. Ik overweeg maar weer de normale app te gebruiken.

ook die pip extension werkt niet

wat wel irritant is, dat magic keyboard niet werkt in de youtube app. heel vreemd. alleen sommige knoppen, maar niet allemaal
Ja dat heb ik ook, soms moet je eerst ff op de video drukken voor je kunt spoelen, pauzeren, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cordon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:36:
Iemand hier toevallig een iPad gekocht in de fysieke Apple Store terwijl je een oude inleverde?

Ik heb een iPad Pro 12" 4e Generatie. Prima ding, scherm is dik in orde, werkt als een tiet. Maar, hij is een beetje krom. (lichte bolling)

Zou even op Sobby kijken. Mijn moeder ging naar een nieuwe iPad (pro ook) en stuurde haar oude iPad (pro wederom) op met als status “gebruikt” maar was ook een klein beetje gebogen.

Werd niets van gevonden en ze kreeg gewoon uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Alles is hier net binnengekomen. Eerste bevindingen zijn hetzelfde als de rest: dun apparaat, magic keyboard typt goed, prachtig scherm. Alhoewel ik de witbalans nogal te geel vind. Viel anderen ook op online zag ik.

Tot nu toe leuk speelgoed. Komende dagen zullen cruciaal zijn of ik liever hier op werk of de UI van macos verkies.

Kan me wel voorstellen dat ik morgen al zal zeggen: "oh heb ik dan een nieuwe ipad?". iPados blijft iPados vergeleken met mijn ipad pro van 2018, had zelfde issue met mijn iphone 15 pro max. Na 3 maand dan maar de galaxy s24 ultra gekocht.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:37:
[...]

Nee, hoor. Ik stoor me er niet aan. Het is een prachtig scherm (het mooiste OLED-scherm dat ik ooit heb gezien) en iedere techniek heeft zijn voor- en nadelen. Je kunt het blijven aanhalen, maar ik zal OLED te allen tijde boven Mini-LED kiezen. En velen, zowel consumenten als fabrikanten, met mij. Anders zou Apple wel weer voor Mini-LED hebben gekozen, lijkt me. En ik denk ook niet dat bijvoorbeeld Valve en Nintendo voor de lol nieuwe versies van de Steam Deck en Switch met OLED-scherm uitbrengen.

Zoals ik al aangaf: geniet van je Mini-LED en dan doet de rest dat van hun OLED. Iedereen blij en @Daedalus ook, aangezien hij aangaf dat het wel even klaar was met de discussie rondom OLED en Mini-LED. En jij nog blijer, want dat scheelt je inderdaad heel wat knaken. O+
Ik had het over MicroLED als opvolger, niet MiniLED. Is niet om discussie te starten hoor over MiniLED vs OLED. Dat is sowieso nooit mijn bedoeling geweest. Iedereen brengt nu OLED uit in de mobile devices, omdat het schaaltechnisch nu prima te maken is en MicroLED nog niet.

Aangezien jij ‘pietje precies’ bent met schermen, dacht ik dat zo’n imperfectie mbt OLED je wel zou storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Pufster schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:13:
Alles is hier net binnengekomen. Eerste bevindingen zijn hetzelfde als de rest: dun apparaat, magic keyboard typt goed, prachtig scherm. Alhoewel ik de witbalans nogal te geel vind. Viel anderen ook op online zag ik.

Tot nu toe leuk speelgoed. Komende dagen zullen cruciaal zijn of ik liever hier op werk of de UI van macos verkies.

Kan me wel voorstellen dat ik morgen al zal zeggen: "oh heb ik dan een nieuwe ipad?". iPados blijft iPados vergeleken met mijn ipad pro van 2018, had zelfde issue met mijn iphone 15 pro max. Na 3 maand dan maar de galaxy s24 ultra gekocht.
Ben benieuwd.
Ja, als je een iPhone of iPad koopt dan zijn er de laatste tijd geen spectaculaire veranderingen meer. Eerder een beetje oppoetsen.

Na twee uur denk je: was dit het haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pufster schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:13:

Ben benieuwd.
Dat is helaas ook zo met iOS. En ieder jaar koop ik weer de nieuwste iPhone. Slaat helemaal nergens op eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26

Cordon

Lievelings jankert

Donstil schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Zou even op Sobby kijken. Mijn moeder ging naar een nieuwe iPad (pro ook) en stuurde haar oude iPad (pro wederom) op met als status “gebruikt” maar was ook een klein beetje gebogen.

Werd niets van gevonden en ze kreeg gewoon uitbetaald.
Hmm ja, dat zou ook nog kunnen. Ik ga het allemaal eens proberen, kan altijd kijken wat ze er voor geven. Hij is alles waard geweest, 4 jaar gebruikt maar vind een nieuwe iets kleinere wel fijner (13' is net te groot imho)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Bij Belsimpel is de 13 inch variant 256GB al te koop voor 1419,-.

Mooie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

mprkooij schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:33:

Ook de 11" is daar goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 19:21
mprkooij schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:33:

Zijn volgens mij importmodellen, die ze in Europa ergens op de kop tikken. Ik zou voor zo’n groot bedrag geen risico nemen en het liefst naar Coolblue gaan, geweldige winkel en service daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Nohead schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:18:
[...]

Ook de 11" is daar goedkoper :)
Alle varianten denk ik wel zo te zien. Belsimpel is altijd erg scherp daarop.

Enige waar Belsimpel altijd traag mee is: het zakelijk toevoegen van iPads icm abonnementen op de site. Zijn altijd weken later daarmee. Nu is Odido ook erg traag dit keer. Enige die ze nu heeft is KPN. Ik moet er weer een paar vervangen in mijn ondernemingen en ik vind Belsimpel altijd prima partij en lekker makkelijk toegankelijk plus scherp qua prijzen, maar vermoedelijk zal het nu Odido worden via mijn vaste accountmanager. Ik heb Belsimpel gebeld, maar ze mogen ze zakelijk nog niet vrijgeven. Bijzonder allemaal…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
danjan2411 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Zijn volgens mij importmodellen, die ze in Europa ergens op de kop tikken. Ik zou voor zo’n groot bedrag geen risico nemen en het liefst naar Coolblue gaan, geweldige winkel en service daar.
Belsimpel, daar kan je met gerust hart kopen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bij Apple bestellen met studentenkorting. Zijn ze nog goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:57:
Ben geen student meer, neem aan dat je nog altijd iets van bewijs moet kunnen aantonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:57:
30 euro duurder momenteel :) De Belsimpel prijs is nog effe een stukkie lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:59:
[...]

Ben geen student meer, neem aan dat je nog altijd iets van bewijs moet kunnen aantonen :)
Ik kan je vertellen van niet, want ik ben ook al heel lang geen student meer. Geen controle gehad en mijn 11” voor 1099 euro kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:02:
[...]

30 euro duurder momenteel :) De Belsimpel prijs is nog effe een stukkie lager.
In mijn geval had ik het over de 11”. Die is bij Apple 50 euro goedkoper dan bij Belsimpel. De 13” is duurder, inderdaad. Ik zie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danjan2411 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Import maakt bij een iPad eigenlijk geen verschil, die dingen hebben gewoon garantie bij Apple en het tweede jaar (of langer) via Belsimpel.
Nohead schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:59:
[...]

Is op steekproef, gewoon bestellen en niet opnemen als een onbekend nummer belt.

Gaat al jaren goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

mister9 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:55:
[Afbeelding]

13 inch Pro, 256, wifi
Apple Pencil Pro
Logitech Combo touch

en

13 inch Air, 256, wifi
Apple Pencil Pro
Logitech Combo Touch

Ervaring

Leuk opgeschreven! :) Duidelijke gedachtegang en vooral ook heel leuk om te zien dat je zelf ook heel blij bent met de keuze.

Kun je wat meer ervaringen delen over de Logitech Combo Touch? Daar ben ik wel benieuwd naar. Misschien heb je ook nog wat extra foto’s daarvan in combinatie met de iPad? (Misschien te veeleisend :P)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyvcBEgu0lwIA6dk-wbsoktR5kU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3jXp2mf4nrTQYQMm8w1Z04P.jpg?f=fotoalbum_large

Nou mijn Pencil is er inmiddels ook, nooit geweten dat graveren van de Pencil een ding was maar kwam het nu ineens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Ligt het aan mij of is de youtube iPad app gewoon slecht?
Ik wil een HDR video bekijken en dit vergelijken met mijn MacBook Pro scherm (daar via webbrowser).

Via de app krijg ik grijze balken onder en boven, waardoor op het mini led scherm van de MacBook dit zelfs veel zwarter is in de webbrowser. Ook kiest hij in de app steeds een lage resolutie…

Wanneer ik dan naar youtube ga via de webbrowser op iPad dan zijn de zwartwaarden veel beter, maar ik vind de UI daar nogal rommelig.
Is het nu zo moeilijk om een goede app te maken -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Dat hebben ze een tijdje terug veranderd in een update in de YouTube app. Geen idee waarom ze het een goed idee hebben gevonden om die balken grijs (/niet zwart) te maken. Wellicht dat het een bug is...

Tegenwoordig bekijk ik YouTube filmpjes via Chrome, voornamelijk omdat je dan geen ads krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Mogelijk heb je dan de “sfeermodus” aan staan in de YouTube app. Om die uit te zetten, ga terwijl je een video afspeelt naar aanvullende instellingen en zet sfeermodus uit. Je balken zijn daarna weer zwart 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Een paar dagen terug een M2 Pro vs M4 Pro video gekeken, waarbij de reviewers de ambient mode aan had staan bij de M2 Pro en niet bij de M4 Pro en vervolgens over light bleed op de M2 begon te praten versus de zwarte balken op de OLED.

Never trust a YouTube reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
StrayDog schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:30:
Mogelijk heb je dan de “sfeermodus” aan staan in de YouTube app. Om die uit te zetten, ga terwijl je een video afspeelt naar aanvullende instellingen en zet sfeermodus uit. Je balken zijn daarna weer zwart 😉
Dat was het inderdaad :) Vind ik dus niets toevoegen de sfeermodus als je een kwalitatief scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik kom er net achter dat dubbel click op een PiP venster van youtube het venster vergroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
TweakerVincent schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:37:
Ik kom er net achter dat dubbel click op een PiP venster van youtube het venster vergroot.
Je kan het PiP venstertje gewoon pinchen om hem groter of kleiner te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:37:
Dat geld voor elk PiP venster toch? er zijn twee formaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nooit geweten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
Donstil schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:03:
[...]

Dat geld voor elk PiP venster toch? er zijn twee formaten.
Een minimale en maximale formaat, en alles wat er tussenin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amps schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:53:
[...]

Een minimale en maximale formaat, en alles wat er tussenin zit.
Ja bij dubbel drukken bedoelde ik, aangezien @TweakerVincent dat nu ontdekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10
Is de logitec combo voor ipad 2024 ergens fysiek in een winkel te zien en te voelen (utrecht of amsterdam)?
Lijkt me de betere optie, maar wil hem toch even in mijn handen hebben

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:08
Uniciteit schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Leuk opgeschreven! :) Duidelijke gedachtegang en vooral ook heel leuk om te zien dat je zelf ook heel blij bent met de keuze.

Kun je wat meer ervaringen delen over de Logitech Combo Touch? Daar ben ik wel benieuwd naar. Misschien heb je ook nog wat extra foto’s daarvan in combinatie met de iPad? (Misschien te veeleisend :P)
De touch bevalt me meer dan prima. Ik geloof 100% dat de MKB net zo prettig typt, en de iPad mooier is als je typt omdat ie “naakt” is. Maar typen is slechts 1 van de usecases. Het is tenslotte toch een tablet dus zo wil ik m ook regelmatig gebruiken, en dan is de iPad dus ook beschermt en (niet onbelangrijk) neer te zetten hoe je wilt.

Ik heb even wat extra foto’s genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeBg2vffaAqa-y7KO9ChxwIHudU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUs8Hl10SHLFPOeUXmsNSEL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lm8EadkwxPf8mwLUlswdQyLO2Vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdYQxgRcfs5nHXWJVv4FY6c6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOa_-D6OOmvjFrIaISscpTnDONU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82wJTmI3diycj3o3BczzlG6i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85s9WMyl4Lw2VqdtV1violMr468=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rhfSrTqFsLtkio2ShQuMOPL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXILyx9f4WguSfVVN4X1p4lC2Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB7P0u90IMsVKPa2amJfI9bI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx1JfrsQ7pBev68DkWAa9cBKY14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHgVxcNQoCVPFM9OtayR5FGz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKwqlAul69gqVTumd920FTNJlDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqq4VyO7XqzzLAk7xaEg4jSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7JOhEsWNf40v8lQa-IWQYtyUWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWd6EvHMwWl8CrbaHwUT0KAy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12Yys_ehqMZ8buJzc6ImE3kzO68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tb0Z0CLgkU8lmr5Pc6VfVzR2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duT3OQy1hYM5xc7TWuGLN88RGs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D71UYTVYDA7JCtVZHSkocebc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Behalve als je hem op 90 graden wilt zetten, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Ik heb mijn Macbook Pro al online gezet voor verkoop, want dacht, voor die prijs krijg je toch zo iets niet snel verkocht, maar al enkele geinteresseerden.
Zal vandaag de knoop doorhakken wss wat ik nu ga houden. Wat me wel opviel is dat de speakers van de macbook pro véél véél beter zijn. Had wel verschil verwacht, maar is toch zeer duidelijk.

1750 euro voor een macbook pro m2 pro 16gb 512ssd van 03/2023 lijkt me toch niet te laag? Was nieuwprijs 2260€
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste