oh interessant, ik gebruik altijd de youtube app op ipad en iphone. moet ik dan m.youtube.com gebruiken? of youtube.com en de app verwijderen?Alpha89 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:43:
[Afbeelding]
Over YouTube power gesproken. Via de browser krijgt de iPad gewoon toegang tot 8K. Terwijl de YouTube app via de app toegang geeft tot veel mindere resoluties bij dezelfde video.
Volgens X zou het komen door de AV1 decoder die er nu in zit. Natuurlijk heb je niks aan die hoge resolutie maar toch.
Dat laatste.TweakerVincent schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:03:
[...]
oh interessant, ik gebruik altijd de youtube app op ipad en iphone. moet ik dan m.youtube.com gebruiken? of youtube.com en de app verwijderen?
Het probleem met de app is dat het altijd in lage kwaliteit afspeelt, soms zit je gewoon in 480p te kijken op je fancy retina scherm. Daarnaast ben ik geen fan van de navigatie (omhoog swipen om fullscreen te krijgen? Waarom kan ik niet gewoon pinchen zoals in letterlijke IEDERE andere app?).
Bovendien kun je met Safari lekker dingen blokkeren zoals met eerder genoemde app en andere extensies. Maakt de ervaring een stuk beter.
alleen krijg ik geen background spelen werkbaar? met de app kon ik mini player op de achtergrond laten spelen (heb premium). kan dat ook met de webversie?Aiii schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:07:
[...]
Dat laatste.
Het probleem met de app is dat het altijd in lage kwaliteit afspeelt, soms zit je gewoon in 480p te kijken op je fancy retina scherm. Daarnaast ben ik geen fan van de navigatie (omhoog swipen om fullscreen te krijgen? Waarom kan ik niet gewoon pinchen zoals in letterlijke IEDERE andere app?).
Bovendien kun je met Safari lekker dingen blokkeren zoals met eerder genoemde app en andere extensies. Maakt de ervaring een stuk beter.
edit: soms krijg ik hem wel als mini player, soms niet. vreemd
ah daar is een speciale knop voor top
Je bedoelt picture in picture? Dan moet je eerst fullscreen (“F”) gaan en dan gewoon naar home swipen. In browser mode werkt dat inderdaad niet, ook niet met Premium. Net als doorspelen als je je screen locked, dan moet je daarna even op je lockscreen op play drukken op de playback widget/notificatie. Kwestie van wennen, het voordeel van het kunnen blokkeren van shorts en het feit dat videos meteen op hoge kwaliteit spelen is het meer dan waard.TweakerVincent schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:14:
[...]
alleen krijg ik geen background spelen werkbaar? met de app kon ik mini player op de achtergrond laten spelen (heb premium). kan dat ook met de webversie?
edit: soms krijg ik hem wel als mini player, soms niet. vreemd
f handig die knop. Alleen als ik naar home swipe gaat het soms goed, soms wordt safari helemaal ingeklapt. Doe ik iets fout met swipen?Aiii schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:19:
[...]
Je bedoelt picture in picture? Dan moet je eerst fullscreen (“F”) gaan en dan gewoon naar home swipen. In browser mode werkt dat inderdaad niet, ook niet met Premium. Net als doorspelen als je je screen locked, dan moet je daarna even op je lockscreen op play drukken op de playback widget/notificatie. Kwestie van wennen, het voordeel van het kunnen blokkeren van shorts en het feit dat videos meteen op hoge kwaliteit spelen is het meer dan waard.
Uhm. Geen idee, home swipe is met drie vingers omhoog swipen, dus dat is wat ik altijd doe. Geen idee of jij iets anders doet, maar ik heb nog nooit gemerkt dat dat niet werkte in ieder geval.TweakerVincent schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:28:
[...]
f handig die knop. Alleen als ik naar home swipe gaat het soms goed, soms wordt safari helemaal ingeklapt. Doe ik iets fout met swipen?
ja dat doe ik ook, soms werkt het soms niet. raarAiii schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:34:
[...]
Uhm. Geen idee, home swipe is met drie vingers omhoog swipen, dus dat is wat ik altijd doe. Geen idee of jij iets anders doet, maar ik heb nog nooit gemerkt dat dat niet werkte in ieder geval.
Ja eens. Super irritant als developers niet de juiste API’s en richtlijnen gebruiken.Aiii schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 23:07:
[...]
Dat laatste.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het is niet voornamelijk video's kijken. Het is meer: hoe handig is dit formaat in gebruik in het vliegtuig? De tafeltjes zijn niet heel ruim. Mijn oude iPad uit 2018 gaat bv. prima, maar de 13'' kan mogelijk net onhandig groot zijn. Vandaar mijn vraag.Ryatzu schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:58:
[...]
Als je voornamelijk videos kijkt dan heeft de 13 inch niet heel veel meerwaarde.
Natuurlijk wel, dan wil je toch ook gewoon meer scherm?Ryatzu schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:58:
[...]
Als je voornamelijk videos kijkt dan heeft de 13 inch niet heel veel meerwaarde.
Inderdaad, je kan altijd nog inzoomen 😝Donstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Natuurlijk wel, dan wil je toch ook gewoon meer scherm?
Heb ik daarboven ook al gezegd, alsof je alleen filmpjes kijkt met een iPad?! Mensen houden zo vast aan één gebruik, echt beperkt denken vind ik dat. Alsof je ook niet kan veranderen na een tijdjeReflection schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:36:
[...]
Het is niet voornamelijk video's kijken. Het is meer: hoe handig is dit formaat in gebruik in het vliegtuig? De tafeltjes zijn niet heel ruim. Mijn oude iPad uit 2018 gaat bv. prima, maar de 13'' kan mogelijk net onhandig groot zijn. Vandaar mijn vraag.

13” past prima, maar als je er uitgebreid naast wilt eten dan wordt het niks.
Vlieg je zoveel dat je het formaat daarvan laat afhangen? Ik heb een keer het formaat (11”) laten afhangen van de tas die ik veel gebruikte, terwijl ik liever de 12,9” had gehad. Uiteindelijk ook later gekocht.
Wat zegt je gevoel? Wat wil je zelf het liefst en past het in je dagelijks leven (met wat aanpassingen)? Allemaal vragen die je zelf moet beantwoorden.
I don't have dreams, I have goals!!
Hahah. Nou zo groot is de 13” nou ook weer niet
Mwah.. meer zwarte balk vooral 😉Donstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Natuurlijk wel, dan wil je toch ook gewoon meer scherm?
:strip_exif()/f/image/t8UdU1KP8li4Jc7xKlA2gKg8.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor video kijken is een 4:3 verhouding gewoon niet ideaal, tenzij je alleen oude 4:3 films/series kijkt.
De extra hoogte van de 13 is voor andere vormen van gebruik dan video kijken wel weer heel prettig.
Nah de 11” is 4:2,75. Dat maakt echt het verschil niet met 4:3 op de 13”StrayDog schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:33:
[...]
Mwah.. meer zwarte balk vooral 😉
[Afbeelding]
Voor video kijken is een 4:3 verhouding gewoon niet ideaal, tenzij je alleen oude 4:3 films/series kijkt.
De extra hoogte van de 13 is voor andere vormen van gebruik dan video kijken wel weer heel prettig.
Logischerwijs heb je meer zwart omdat het scherm groter is maar daarmee automatisch ook meer “video”, althans niet meer natuurlijk maar groter. Verhoudingsgewijs is het te verwaarlozen.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 26-05-2024 16:39 ]
Om het wat dichter bij het 16:9-perspectief te plaatsen: de 13” iPad Pro is 16:12, terwijl de 11” iPad Pro 16:11.2 is. Het verschil valt op zich dus wel mee.
Het effect van de zwarte balken is natuurlijk wel veel dramatischer bij een 21:9 film dan bijvoorbeeld een 16:9 film.
Het effect van de zwarte balken is natuurlijk wel veel dramatischer bij een 21:9 film dan bijvoorbeeld een 16:9 film.
[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2024 16:58 ]
Geldt natuurlijk overigens ook voor het 11” model. In beide gevallen past er gewoon weinig meer bij op het tafeltje (in een economy-stoeltje).Redondo1982 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:30:
[...]
Uiteindelijk zijn het allebei lichte en relatief compacte apparaten. Er zijn hele hordes studenten die iedere dag weer dikkere en grotere laptops in hun rugzak meenemen en dat gaat prima.
Het beste advies is om beide producten gewoon even in de winkel te bekijken.
Edit: even de specs erbij gepakt. De 13” iPad is in landscape 3,2 cm breder en 3,8 cm hoger.
Niet dat het niet relevant is om de afmetingen mee te nemen, maar in the grand scheme of things is het verschil niet dusdanig dat het apparaat opeens onhandelbaar is.
[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 26-05-2024 17:07 ]
Daarom vroeg ik ook of die veel vliegt, omdat ie indirect de 11” zelf al oppert door het gebrek aan ruimte. Is dit een heet hangijzer? Ja, wel als je heel veel vliegt. Alleen een enkele keer lijkt het me niet van dien aard dat het de beslissing moet beïnvloeden voor de rest van je gebruik. Overigens is de iPad 2018 nagenoeg even lang als de IPP 2024 en is de breedte van IPP een stuk minder. Alleen je zal de iPad nagenoeg in landscape gebruiken op een tafeltje dus dan is de breedte niet echt van toepassing.Uniciteit schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:01:
[...]
Geldt natuurlijk overigens ook voor het 11” model. In beide gevallen past er gewoon weinig meer bij op het tafeltje (in een economy-stoeltje).
Uiteindelijk zijn het allebei lichte en relatief compacte apparaten. Er zijn hele hordes studenten die iedere dag weer dikkere en grotere laptops in hun rugzak meenemen en dat gaat prima.
Het beste advies is om beide producten gewoon even in de winkel te bekijken.Vaak staan ze naast elkaar. Zet is een YouTube filmpje op, probeer multitasking uit, etc.
Edit: even de specs erbij gepakt. De 13” iPad is in landscape 3,2 cm breder en 3,8 cm hoger.
Niet dat het niet relevant is om de afmetingen mee te nemen, maar in the grand scheme of things is het verschil niet dusdanig dat het apparaat opeens onhandelbaar is.
Testen en kijken naar je usecase. M.n. de afwijkingen dus in welke situaties je het apparaat gebruikt (zoals als je veel vliegt, graag kleinere tassen draagt etc.), niet enkel wat je met de iPad doet.
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het 13” model en eten in het vliegtuig samen problemen gaan opleveren.
Want of je zit economy en dan moet je het eten op zeker skippen. Of je vliegt business/first en dan is het tafeltje geen probleem
Want of je zit economy en dan moet je het eten op zeker skippen. Of je vliegt business/first en dan is het tafeltje geen probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 26-05-2024 17:38 ]
Met de huidige turbulentie maakt het niet meer uit welke iPad je hebt en wat je eetDonstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:36:
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het 13” model en eten in het vliegtuig samen problemen gaan opleveren.
Ik gebruik nu Stage Manager op mijn iPad Pro M1, ik vind Stage Manager wel redelijk aan het haperen op mijn ultrawide display 1600p. Lijkt me niet dat de iPad Pro M1 power mist, maar iemand anders die dit ervaart op de iPad Pro M4? Vooral met snel scrollen (MX Master 3) door Tweakers pages. En is het mogelijk op de M4 om 120hz of hoger te gebruiken op een external monitor?
[ Voor 12% gewijzigd door mprkooij op 26-05-2024 18:36 ]
Zwarte balken blijven irrelevant op OLED schermen. Je hebt er nul last van terwijl je aanzienlijk meer video krijgt.StrayDog schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:33:
[...]
Mwah.. meer zwarte balk vooral 😉
[Afbeelding]

Vroeger met LCD waren zwarte balken wellicht een issue, maar nu die pixels gewoon uitstaan profiteer je slechts nog van meer beeld.
Blijft een rare schermverhouding die de iPads hebben, overigens ook in iets mindere mate de 11 inch hoor.
Ik vraag me af waarom Apple aan 4:3 vasthoudt, een andere verhouding zou mij misschien ook laten overstappen naar de 13 inch, nu blijf ik onder meer om die reden bij de 11.
Samsung doet het wat dat betreft (naar mijn mening) beter bij de tablets, alleen heb ik geen zin in Android met Samsung rotzooi overal.
Ik vraag me af waarom Apple aan 4:3 vasthoudt, een andere verhouding zou mij misschien ook laten overstappen naar de 13 inch, nu blijf ik onder meer om die reden bij de 11.
Samsung doet het wat dat betreft (naar mijn mening) beter bij de tablets, alleen heb ik geen zin in Android met Samsung rotzooi overal.
Ik vind 4:3 (of de iets andere 4:2,75 voor de 11”) juist fantastisch op de iPad. Moet er niet aan denken dat de iPad bijvoorbeeld 16:9 zou zijn. Alsof je de hele tijd door een brievenbusje aan het kijken bent.
Dit inderdaad. Sinds de 12,9” M1 is dat geen issue meer.Aiii schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:42:
[...]
Zwarte balken blijven irrelevant op OLED schermen. Je hebt er nul last van terwijl je aanzienlijk meer video krijgt.
Net alsof je een film kijkt met hele grote zwarte balken aan boven- en onderkant bedoel je 🤡Donstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:15:
Ik vind 4:3 (of de iets andere 4:2,75 voor de 11”) juist fantastisch op de iPad. Moet er niet aan denken dat de iPad bijvoorbeeld 16:9 zou zijn. Alsof je de hele tijd door een brievenbusje aan het kijken bent.
16:10 zou een mooie middenweg zijn, de Apple laptops hebben toch ook die verhouding? Dus daarom vraag ik me af waarom de iPad niet.
[ Voor 9% gewijzigd door StrayDog op 26-05-2024 19:43 ]
Gelukkig kijk ik nooit films op de iPadStrayDog schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:29:
[...]
Net alsof je een film kijkt met hele grote zwarte balken aan boven- en onderkant bedoel je 🤡
Ik heb inderdaad de MiniLED ook, maar ik denk dat als je eenmaal de nieuwe OLED hebt gezien dat je dan wel klaar bent met de MiniLED, niet? Jij hebt nu de nieuwe dus je kan goed het verschil ervaren.Donstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:16:
[...]
Dit inderdaad. Sinds de 12,9” M1 is dat geen issue meer.
Dan kan ik me goed voorstellen dat je het scherm zoals het is fantastisch vindt, dat is het (voor mij op de schermverhouding na dus) natuurlijk ook 🙂
Ik vind Oled mooi maar de upgrade is van miniLed naar Oled best wel marginaal.Redondo1982 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:58:
[...]
Ik heb inderdaad de MiniLED ook, maar ik denk dat als je eenmaal de nieuwe OLED hebt gezien dat je dan wel klaar bent met de MiniLED, niet? Jij hebt nu de nieuwe dus je kan goed het verschil ervaren.
MiniLed had heel erg last van ghosting en dat is nu weg en dat is fijn maar op het gebied van kleuren heb ik nog geen echt voordeel ontdekt.
Edit: Voor mij zijn het Magic Keyboard en de dikte van de iPad de twee echte upgrades dit jaar.
Vooral doordat hij zo dun is gebruik ik hem nu ook wat vaker zonder Magic Keyboard. Gewoon helemaal caseless en dat is ook wel erg fijn nu.
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 26-05-2024 20:39 ]
Iemand met een 120hz scherm die kan proberen of via USB-C / Thunderbolt deze snelheid haalbaar is met de m4?
Hoef ik niet voor je uit te proberen, dat staat gewoon in de tech specsmprkooij schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:55:
Iemand met een 120hz scherm die kan proberen of via USB-C / Thunderbolt deze snelheid haalbaar is met de m4?
https://support.apple.com/nl-nl/119892
Ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display met miljoenen kleuren
Ondersteunt één extern display met een resolutie tot 6K bij 60 Hz
Zooooo dat is wel heel jammer. Stom deze keuze. Ik snap het ook niet. Lijkt me ook niet dat het straks na WWDC wel mogelijk is. Voor mij een reden om hem links te laten liggen. Stage manager op 60hz is het net niet. Zeker niet als al je apparaten 120hz+ zijn.Alpha89 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:14:
[...]
Hoef ik niet voor je uit te proberen, dat staat gewoon in de tech specs:
https://support.apple.com/nl-nl/119892
Ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display met miljoenen kleuren
Ondersteunt één extern display met een resolutie tot 6K bij 60 Hz
Heb je een 6k display dan?…mprkooij schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:12:
[...]
Zooooo dat is wel heel jammer. Stom deze keuze. Ik snap het ook niet. Lijkt me ook niet dat het straks na WWDC wel mogelijk is. Voor mij een reden om hem links te laten liggen. Stage manager op 60hz is het net niet. Zeker niet als al je apparaten 120hz+ zijn.
Volgens mij moet dat wel lukken. Ik weet alleen even niet hoe 6k 60hz terugrekent naar die resolutie.mprkooij schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:42:
[...]
Nee, een 38 inch ultrawide met 3840x1600 resolutie.
Of is het kunstmatig beperkt tot 60?
[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 27-05-2024 08:51 ]
Stom, waarom zou je het kunstmatig beperken. De M1 kan precies hetzelfde… kan ook niet naar hoger dan 60hz….WouterL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:45:
[...]
Volgens mij moet dat wel lukken. Ik weet alleen even niet hoe 6k 60hz terugrekent naar die resolutie.
Of is het kunstmatig beperkt tot 60?
:strip_exif()/f/image/MhftSl01tmftmWdPK3c7UBx5.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Dat eerste is jouw mening. Ik vind OLED namelijk wel degelijk de grootste upgrade. Het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik, na het lezen van de geruchten over OLED bij de nieuwe modellen, mijn vorige iPad Pro 12,9” na een week weer heb geretourneerd en ik maanden zonder iPad heb gezeten. En ik kan je vertellen dat dat een hele verstandige keuze is geweest.Donstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:35:
[...]
Ik vind Oled mooi maar de upgrade is van miniLed naar Oled best wel marginaal.
MiniLed had heel erg last van ghosting en dat is nu weg en dat is fijn maar op het gebied van kleuren heb ik nog geen echt voordeel ontdekt.
Edit: Voor mij zijn het Magic Keyboard en de dikte van de iPad de twee echte upgrades dit jaar.
Vooral doordat hij zo dun is gebruik ik hem nu ook wat vaker zonder Magic Keyboard. Gewoon helemaal caseless en dat is ook wel erg fijn nu.
Het scherm is op alle vlakken beter en anno 2024 is OLED voor mij zelfs de standaard geworden. Met een helderheid van 1000 nits en een piekhelderheid van 1600 nits bij HDR-content komt er geen enkel ander vergelijkbaar apparaat ook maar in de buurt. Dat vind ik, om eerlijk te zijn, belangrijker dan een wat dunnere iPad…
Ik snap wat je bedoeld. Het Oled scherm is prachtig en ook de grootste upgrade. Echter vind ik zelf de dunnere iPad + het gewicht echt een 'mega' upgrade. Waarom? Hij is een stuk handzamer. Ik kan nu bij wijs van spreken 2 uur lang met de iPad in mijn hand zitten, zonder dat ik direct wil steunen op mijn been.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Dat eerste is jouw mening. Ik vind OLED namelijk wel degelijk de grootste upgrade. Het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik, na het lezen van de geruchten over OLED bij de nieuwe modellen, mijn vorige iPad Pro 12,9” na een week weer heb geretourneerd en ik maanden zonder iPad heb gezeten. En ik kan je vertellen dat dat een hele verstandige keuze is geweest.
Het scherm is op alle vlakken beter en anno 2024 is OLED voor mij zelfs de standaard geworden. Met een helderheid van 1000 nits en een piekhelderheid van 1600 nits bij HDR-content komt er geen enkel ander vergelijkbaar apparaat ook maar in de buurt. Dat vind ik, om eerlijk te zijn, belangrijker dan een wat dunnere iPad…
Daarom staat er ook “ik vind” voor. Dat geeft aan dat het om mijn mening gaat.
Ja eens! Ben achteraf wel blij dat ze niet voor dezelfde dikte en meer accu gegaan zijn (en dus ook veel zwaarder).mprkooij schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:52:
[...]
Ik snap wat je bedoeld. Het Oled scherm is prachtig en ook de grootste upgrade. Echter vind ik zelf de dunnere iPad + het gewicht echt een 'mega' upgrade. Waarom? Hij is een stuk handzamer. Ik kan nu bij wijs van spreken 2 uur lang met de iPad in mijn hand zitten, zonder dat ik direct wil steunen op mijn been.
Het (kleine) verschil van Mini-led naar Oled vind ik in het dagelijks gebruik veel minder in het oog springen dan die dikte.
Verwijderd
Donstil schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:01:
[...]
Daarom staat er ook “ik vind” voor. Dat geeft aan dat het om mijn mening gaat.
Je vindt OLED mooi, inderdaad. Maar waar zie jij ‘ik vind’ bij de vergelijking tussen Mini-LED en OLED staan? Je zegt dat de upgrade van Mini-LED naar OLED marginaal is. Als iets ‘is’ dan spreek je niet meer van een mening, maar van een feit. Als je daar ‘ik vind’ had gebruikt, had ik niet gereageerd.Donstil schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:35:
Ik vind Oled mooi maar de upgrade is van miniLed naar Oled best wel marginaal.
Verwijderd
Gewicht is zeker belangrijk, ja. Helemaal mee eens. Een dunnere iPad is overigens wat anders dan een lichtere iPad, maar ik snap wat je wilt zeggen. De materiaalkeuze is daarin een belangrijke factor.mprkooij schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:52:
[...]
Ik snap wat je bedoeld. Het Oled scherm is prachtig en ook de grootste upgrade. Echter vind ik zelf de dunnere iPad + het gewicht echt een 'mega' upgrade. Waarom? Hij is een stuk handzamer. Ik kan nu bij wijs van spreken 2 uur lang met de iPad in mijn hand zitten, zonder dat ik direct wil steunen op mijn been.
De iPhone 15 Pro Max is bijvoorbeeld nog steeds even groot als de 14 Pro Max, maar door het gebruik van titanium wel een stuk lichter geworden. Dat kan dus ook zonder het dunner maken van een apparaat bewerkstelligd worden.
Neem een koffietje, heb je volgens mij nodig.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:33:
[...]
[...]
Je vindt OLED mooi, inderdaad. Maar waar zie jij ‘ik vind’ bij de vergelijking tussen mini-LED en OLED staan? Je zegt dat de upgrade van mini-LED naar OLED marginaal is. Als iets ‘is’ dan spreek je niet meer van een mening, maar van een feit. Als je daar ‘ik vind’ had gebruikt, had ik niet gereageerd.
Het is een forum. Uitwisseling van meningen😃
Of juist minder koffie, dat helpt meestal bij mijgiantgiantus schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:36:
[...]
Neem een koffietje, heb je volgens mij nodig.
Verwijderd
Het is een forum, inderdaad. Met meningen uitwisselen is niks mis, maar dan moet je het ook als mening opschrijven. Dat was ook precies mijn hele punt. Lesje begrijpend lezen kan geen kwaad.giantgiantus schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:36:
[...]
Neem een koffietje, heb je volgens mij nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2024 12:13 ]
Daarom zeg ik, dunnere iPad + het gewichtVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:33:
[...]
Gewicht is zeker belangrijk, ja. Helemaal mee eens. Een dunnere iPad is overigens wat anders dan een lichtere iPad, maar ik snap wat je wilt zeggen. De materiaalkeuze is daarin een belangrijke factor.
De iPhone 15 Pro Max is bijvoorbeeld nog steeds even groot als de 14 Pro Max, maar door het gebruik van titanium wel een stuk lichter geworden. Dat kan dus ook zonder het dunner maken van een apparaat bewerkstelligd worden.
Verwijderd
Jep, dat was me al duidelijk en ben het ook met je eens. Doordat de iPad dunner is geworden, voelt het geheel zeker anders aan. Persoonlijk had ik een iets dikkere iPad wel fijn gevonden. Ik typ dit vanaf mijn nieuwe Pro en hij ligt, door de dunne randen, wat minder stabiel in de hand. De randen voelen wat hoekig en scherp in vergelijking met de oudere modellen.mprkooij schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:05:
[...]
Daarom zeg ik, dunnere iPad + het gewicht. Ik vermoed dat de dikte van de iPad het geheel ook anders laat voelen. Het gewicht dan daargelaten.
Wat een harmonie hier zeg!
Ik vind dat 'dunne' wel wat hebben moet ik zeggen. Normaal is iets meer premium als het dikker/voller is, maar bij model 2024 zou ik juist zeggen dat het meer premium oogt. Ook die camera bump is erg mooi gelukt, helaas zonder Ultragroothoeklens
Dunner wil inderdaad soms niet altijd beter in de hand liggen. Dat kan zeker een beetje snijden ed, maar nu moet ik zeggen dat een iPad in de hand sowieso niet echt een pretje is voor langere duur.
Ik vind dat 'dunne' wel wat hebben moet ik zeggen. Normaal is iets meer premium als het dikker/voller is, maar bij model 2024 zou ik juist zeggen dat het meer premium oogt. Ook die camera bump is erg mooi gelukt, helaas zonder Ultragroothoeklens
Dunner wil inderdaad soms niet altijd beter in de hand liggen. Dat kan zeker een beetje snijden ed, maar nu moet ik zeggen dat een iPad in de hand sowieso niet echt een pretje is voor langere duur.
Verwijderd
Eens, ik vind het ook mooier. Je vraagt je echt af hoe het mogelijk is dat zo’n apparaat zo dun kan zijn. Dat het wat hoekig aanvoelt, nemen we dan maar op de koop toe.Redondo1982 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:28:
Wat een harmonie hier zeg!![]()
Ik vind dat 'dunne' wel wat hebben moet ik zeggen. Normaal is iets meer premium als het dikker/voller is, maar bij model 2024 zou ik juist zeggen dat het meer premium oogt. Ook die camera bump is erg mooi gelukt, helaas zonder Ultragroothoeklens![]()
Dikker zou in dit geval ook alleen maar lucht zijn, of je moet er een grotere batterij instoppen en dan ben je alle gewichtswinst meteen weer kwijt. Zal voor sommigen niet erg zijn, maar voor mij was het gewicht naast het scherm wel de reden om te upgraden.
Overigens heb ik juist weer minder last van de randen, is misschien ook een beetje gewicht omdat ik hem met wat minder kracht vastheb wellicht, maar het valt mij op dat ik nu wat minder vaak iPad randen in mijn duim heb zitten
Overigens heb ik juist weer minder last van de randen, is misschien ook een beetje gewicht omdat ik hem met wat minder kracht vastheb wellicht, maar het valt mij op dat ik nu wat minder vaak iPad randen in mijn duim heb zitten
Uiteindelijk zowel de Air M2 13" en de Pro M4 13" laten komen. Ik ga de Pro M4 houden. Voornaamste reden; Pro Motion, Face ID, OLED (al is het AIR scherm ook al erg mooi) en het nieuwe magic keyboard.
Ik vind dat Apple na de aanschaf van de M4 Pro en het Magic keyboard genoeg geld heeft verdiend aan me
Heeft een van jullie al goede smart folio alternatieven gevonden op het internet?
Ik vind dat Apple na de aanschaf van de M4 Pro en het Magic keyboard genoeg geld heeft verdiend aan me
Jeetje zeg. Jij maakt het wel gezellig hè op het forumVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:33:
[...]
[...]
Je vindt OLED mooi, inderdaad. Maar waar zie jij ‘ik vind’ bij de vergelijking tussen mini-LED en OLED staan? Je zegt dat de upgrade van mini-LED naar OLED marginaal is. Als iets ‘is’ dan spreek je niet meer van een mening, maar van een feit. Als je daar ‘ik vind’ had gebruikt, had ik niet gereageerd.
Je draait pas net mee zie ik in je profiel maar zo betweterig op zulke zaken is hier op tweakers helemaal niet nodig hoor. We snappen allemaal dat het meningen zijn die we verkondigen en een “lesje” begrijpend lezen mag je wat mij betreft voor je laten. Dat is helemaal niet interessant voor dit topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 27-05-2024 13:43 ]
Gewoon op Amazon kopen zo'n folio. ESR etc en dat soort merken. Zijn nog beter ook dan het origineel, althans van voorgaande edities.tim.w schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:30:
Uiteindelijk zowel de Air M2 13" en de Pro M4 13" laten komen. Ik ga de Pro M4 houden. Voornaamste reden; Pro Motion, Face ID, OLED (al is het AIR scherm ook al erg mooi) en het nieuwe magic keyboard.
Ik vind dat Apple na de aanschaf van de M4 Pro en het Magic keyboard genoeg geld heeft verdiend aan meHeeft een van jullie al goede smart folio alternatieven gevonden op het internet?
Tja, een iPad Air en een iPad Pro vergelijken is ook niet helemaal eerlijk. Heb je dat gedaan om je iPad Pro te kunnen verantwoorden naar jezelf?
Wmb slaan mensen de Air ook over en kijken ze beter even naar de IPP 2022 m2 12,9". Die zit ertussenin, maar heeft zoveel meer dan de Air. Die laatste vind ik maar een dure aankoop (lees: niet waard).
Cases voor de M4 iPads komen maar mondjesmaat uit. Ben ook op zoek naar een folio case alternatief, maar op dit moment is het aanbod vrij laag.
Deze moet je hebben:
https://www.appelhoes.nl/...2024-12-9-inch-case-zwart
https://www.amazon.nl/ESR...2C9&qid=1716814244&sr=8-5
https://www.appelhoes.nl/...2024-12-9-inch-case-zwart
https://www.amazon.nl/ESR...2C9&qid=1716814244&sr=8-5
[ Voor 146% gewijzigd door Redondo1982 op 27-05-2024 14:51 ]
Had er eentje voor de 12’9”. Werkt idd prima voor momenten dat de tas minder zwaar moet zijn.
Alleen vond de kwaliteit niet geweldig. Als ze net uit de doos komen lijkt het allemaal nagenoeg hetzelfde als bij de originele alleen er kwam al heel snel speling op de flap bij mij bijvoorbeeld.
Wel waren ze toen een stuk goedkoper (€16,- zie ik in de mail), dus misschien is de kwaliteit nu beter 🤷🏼♂️
Echt? Ik heb ze al vele jaren en zijn nog nagenoeg nieuw. Ik heb ze jou toen ook aangeraden volgens mij.Donstil schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:54:
[...]
Had er eentje voor de 12’9”. Werkt idd prima voor momenten dat de tas minder zwaar moet zijn.
Alleen vond de kwaliteit niet geweldig. Als ze net uit de doos komen lijkt het allemaal nagenoeg hetzelfde als bij de originele alleen er kwam al heel snel speling op de flap bij mij bijvoorbeeld.
Wel waren ze toen een stuk goedkoper (€16,- zie ik in de mail), dus misschien is de kwaliteit nu beter 🤷🏼♂️
Misschien is mijn gebruik anders, al gaat ie ook gewoon in mijn tas. Desalniettemin nog steeds een fractie van de prijs van Apple, al is een Apple logo achterop wel leuk.
Had deze aangeschaft voor mijn 11 inch, maar ik vond hem bijzonder tegenvallen.
De flap is tot daar aan toe, maar de sleep/wake functie werkte niet wanneer je de hoes openklapt.
Las dat ik niet de enige was.
Ja, dat is balen. Dat heb ik nog nooit gehad, ook niet als early adopter bij voorgaande series.
Zal vast wel snel goedgemaakt gaan worden, maar slordig is het wel.
Zal vast wel snel goedgemaakt gaan worden, maar slordig is het wel.
Verwijderd
Ik reageer gewoon als ik het ergens niet mee eens ben en als iets als feit wordt opgeschreven. Of je nu 40K reacties (wat ik überhaupt niet eens wil of tijd voor heb) hebt of 'pas net meedraait', gaat daar niks aan veranderen.Donstil schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:40:
[...]
Jeetje zeg. Jij maakt het wel gezellig hè op het forum![]()
Je draait pas net mee zie ik in je profiel maar zo betweterig op zulke zaken is hier op tweakers helemaal niet nodig hoor. We snappen allemaal dat het meningen zijn die we verkondigen en een “lesje” begrijpend lezen mag je wat mij betreft voor je laten. Dat is helemaal niet interessant voor dit topic.
Ik kan me nogal storen aan het feit dat er op dit forum gesproken wordt over dat je 'niks merkt' van het verschil tussen 60Hz of 120Hz of de stap van Mini-LED naar OLED maar 'marginaal' is. Er zijn genoeg gebruikers, die wellicht interesse hebben in een iPhone of iPad, die hier het topic lezen en niet of weinig reageren. Ik zou het alleen maar fijn vinden als er dan ook mensen zijn die uitlichten dat bovenstaande voorbeelden wel degelijk verschil kunnen maken. In mijn geval zijn het zelfs de belangrijkste onderdelen die mij er toe hebben gezet om voor de iPhone 15 Pro (120Hz) te gaan en te wachten op de nieuwe iPad Pro (OLED). Ik heb er zelfs mijn één week oude Mini-LED iPad voor geretourneerd toen ik de geruchten over OLED las.
Vreemd, mijn 11" gaat direct aan als ik hem open klap.MartijnMartijn schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:56:
[...]
De flap is tot daar aan toe, maar de sleep/wake functie werkte niet wanneer je de hoes openklapt.
Verwijderd
Dat laatste had ik ook en om die reden geretourneerd. Ik wacht nu op de Ultra Hybrid van Spigen. Die hebben mij nog nooit teleurgesteld. De jongens van Appelhoes.nl hebben mij een mailtje gestuurd waarin ze aangeven dat deze, als het goed is, binnen twee weken geleverd kan worden.MartijnMartijn schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:56:
[...]
En het is ook heel goed dat je jouw mening geeft. Daarnaast zou het fijn zijn als je het belerende toontje achterwege laat. Dan heeft iedereen wat aan je posts zonder dat je onnodige irritatie opwekt. Dat zijn een beetje de fora etiquettes.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:10:
[...]
Ik reageer gewoon als ik het ergens niet mee eens ben en als iets als feit wordt opgeschreven. Of je nu 40K reacties (wat ik überhaupt niet eens wil of tijd voor heb) hebt of 'pas net meedraait', gaat daar niks aan veranderen.
Ik kan me nogal storen aan het feit dat er op dit forum gesproken wordt over dat je 'niks merkt' van het verschil tussen 60Hz of 120Hz of de stap van mini-LED naar OLED maar 'marginaal' is. Er zijn genoeg gebruikers, die wellicht interesse hebben in een iPhone of iPad, die hier het topic lezen en niet of weinig reageren. Ik zou het alleen maar fijn vinden als er dan ook mensen zijn die uitlichten dat bovenstaande voorbeelden wel degelijk verschil kunnen maken. In mijn geval zijn het zelfs de belangrijkste onderdelen die mij er toe hebben gezet om voor de iPhone 15 Pro (120Hz) te gaan en te wachten op de nieuwe iPad Pro (OLED). Ik heb er zelfs mijn één week oude mini-LED iPad voor geretourneerd toen ik de geruchten over OLED las.
Bijzonder, denk dat de serie erna dan beter werkt. Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt. Dingen zijn altijd instant goed.Psycho_Mantis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:13:
[...]
Vreemd, mijn 11" gaat direct aan als ik hem open klap.
Verwijderd
Je doet nu hetzelfde. En je hoeft me echt niet uit te leggen wat de fora etiquettes zijn.giantgiantus schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:23:
[...]
En het is ook heel goed dat je jouw mening geeft. Daarnaast zou het fijn zijn als je het belerende toontje achterwege laat. Dan heeft iedereen wat aan je posts zonder dat je onnodige irritatie opwekt. Dat zijn een beetje de fora etiquettes.
Ik merk dat er een clubje is, die wat 'langer meedraaien' op dit forum, die zelf net zo goed geen tegenspraak kunnen hebben. Maar, zoals ik al eerder aangaf, dat boeit me niet. Je hebt het over irritaties opwekken, maar dat doet het net zo goed bij mij.
Dit inderdaad, vast allemaal heel goed bedoeld, maar het leest niet prettig. Leerpuntje.giantgiantus schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:23:
[...]
En het is ook heel goed dat je jouw mening geeft. Daarnaast zou het fijn zijn als je het belerende toontje achterwege laat. Dan heeft iedereen wat aan je posts zonder dat je onnodige irritatie opwekt. Dat zijn een beetje de fora etiquettes.
Verwijderd
Hopelijk heb jij ook wat aan mijn leerpuntje betreffende schrijven en begrijpend lezen gehad dan. Na 40K reacties te hebben geplaatst te hebben, zou dat toch wel wat beter kunnen.Donstil schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:31:
[...]
Dit inderdaad, vast allemaal heel goed bedoeld, maar het leest niet prettig. Leerpuntje.
Ach ja er zal er eens eentje bij zitten waar dat aan de orde is, dat heb je als je bijna 20 jaar mee doet, je kunt niet altijd zes gooien.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:33:
[...]
Hopelijk heb jij ook wat aan mijn leerpuntje betreffend schrijven en begrijpend lezen gehad dan. Na 40K reacties te hebben geplaatst te hebben, zou dat toch wel wat beter kunnen.
Totaal niet spannend allemaal, nog minder spannend dan de marginale upgrade van Mini-led naar Oled.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 27-05-2024 16:38 ]
Verwijderd
Die laatste zin is scherp. Dat moet ik je nageven.Donstil schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:37:
[...]
Ach ja er zal er eens eentje bij zitten waar dat aan de orde is, dat heb je als je bijna 20 jaar mee doet.
Totaal niet spannend allemaal, nog minder spannend dan de marginale upgrade van Mini-led naar Oled.
Ja volgens mij ook idd.Redondo1982 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Echt? Ik heb ze al vele jaren en zijn nog nagenoeg nieuw. Ik heb ze jou toen ook aangeraden volgens mij.
Misschien is mijn gebruik anders, al gaat ie ook gewoon in mijn tas. Desalniettemin nog steeds een fractie van de prijs van Apple, al is een Apple logo achterop wel leuk.
Niet heel erg verder hoor maar viel mij toen op.
Nu de iPad dunner is en de combinatie iPad+MagicKeybord minder zwaar haal ik er geen eentje meer bij denk ik, kan nu makkelijk met keyboard mee.
Als je hem niet gebruikt dan is het zonde. Je kan ze straks nog volop krijgen als alles op stoom is geraakt.Donstil schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:44:
[...]
Ja volgens mij ook idd.
Niet heel erg verder hoor maar viel mij toen op.
Nu de iPad dunner is en de combinatie iPad+MagicKeybord minder zwaar haal ik er geen eentje meer bij denk ik, kan nu makkelijk met keyboard mee.
Ik heb zo nu en dan een folio nodig, maar meer als bescherming voor onderweg en dat ik hem makkelijk in mijn hand kan lostrekken als ik bezig ben voor m’n werk. Alleen daar kan ik ook een sleeve voor kopen haha.
🤔 Wellicht een revisie? Wel jammer dat het zo lang duurt voordat de cases een beetje op de markt komen.Psycho_Mantis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:13:
[...]
Vreemd, mijn 11" gaat direct aan als ik hem open klap.
Mijn excuus ik dacht door deze reactie dat het probleem door de iPad 11” kwamAmps schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:00:
[...]
🤔 Wellicht een revisie? Wel jammer dat het zo lang duurt voordat de cases een beetje op de markt komen.
Maar ligt dus aan 3th party cases. Orginele cases gemaakt voor de M4 werken dus wel.Amps schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:39:
Sleep/wake functionaliteit ontbreekt nu nog zo te zien aan de reviews van de 11” variant.
Klopt, had het over die ESR case.Psycho_Mantis schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:27:
[...]
Mijn excuus ik dacht door deze reactie dat het probleem door de iPad 11” kwam
[...]
Maar ligt dus aan 3th party cases. Orginele cases gemaakt voor de M4 werken dus wel.
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:10:
[...]
Ik reageer gewoon als ik het ergens niet mee eens ben en als iets als feit wordt opgeschreven. Of je nu 40K reacties (wat ik überhaupt niet eens wil of tijd voor heb) hebt of 'pas net meedraait', gaat daar niks aan veranderen.
Ik kan me nogal storen aan het feit dat er op dit forum gesproken wordt over dat je 'niks merkt' van het verschil tussen 60Hz of 120Hz of de stap van mini-LED naar OLED maar 'marginaal' is. Er zijn genoeg gebruikers, die wellicht interesse hebben in een iPhone of iPad, die hier het topic lezen en niet of weinig reageren. Ik zou het alleen maar fijn vinden als er dan ook mensen zijn die uitlichten dat bovenstaande voorbeelden wel degelijk verschil kunnen maken. In mijn geval zijn het zelfs de belangrijkste onderdelen die mij er toe hebben gezet om voor de iPhone 15 Pro (120Hz) te gaan en te wachten op de nieuwe iPad Pro (OLED). Ik heb er zelfs mijn één week oude mini-LED iPad voor geretourneerd toen ik de geruchten over OLED las.

Iemand hier moet koste wat het kost zijn aankoop verdedigen. Geniet ervan joh, waar maak je je druk om.
Ik zelf heb mijn OLED TV weggedaan voor een mooi MINILED exemplaar. Wat een anarchist ben ik he?
[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 28-05-2024 08:26 ]
Verwijderd
Proficiat, pik. Je bent er goed op achteruitgegaan dan.WouterL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:20:
[...]
Iemand hier moet koste wat het kost zijn aankoop verdedigen. Geniet ervan joh, waar maak je je druk om.
Ik zelf heb mijn OLED TV weggedaan voor een mooi MINILED exemplaar. Wat een anarchist ben ik he?
Hint voor iedereen: Wat voor de één een marginele verbetering is, maakt voor de ander een wereld van verschil. Daarnaast is het ook oké om iets te willen hebben omdat je graag het nieuwste hebt zonder een duidelijke ‘verantwoording’.WouterL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:20:
[...]
Helemaal eens met bovenstaande, en daar wil ik nog aan toevoegen dat het volgens mij wel vanzelfsprekend is dat iedereen hier zijn eigen mening geeft, ook als je daar niet altijd “ik vind” of “naar mijn mening” bij zet.
Verder ook wel goed om je niet al te druk te maken om de mening van een ander als het om iets onbenulligs als een iPad gaat denk ik ;-)
Verder ook wel goed om je niet al te druk te maken om de mening van een ander als het om iets onbenulligs als een iPad gaat denk ik ;-)
Verwijderd
Blijkbaar verdedig ik ‘koste wat het kost’ m’n aankopen, maar ik zie het eigenlijk precies andersom. Op Reddit heeft iemand bovenstaande reactie geplaatst en ik kan het zelf niet beter verwoorden.From what I see on these subs; people who bought the new iPad typically love it and people who didn’t just complain about it constantly. I don’t know if it’s bitterness or jealousy or just boredom but it’s getting old. Enjoy what you have and let others do the same.
Laten we het hierbij houden dan, inderdaad. Prima plan.
Ignorance is blissVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:22:
[...]
Blijkbaar verdedig ik ‘koste wat het kost’ m’n aankopen, maar ik zie het eigenlijk precies andersom. Op Reddit heeft iemand bovenstaande reactie geplaatst en ik kan het zelf niet beter verwoorden.

Het gekke is dat het allemaal begon met een discussie met @Donstil, dus dan gaat die Reddit post al niet op. Je gebruikt die post als leidraad omdat diegene het beter kan verwoorden dan jou, maar @Donstil heeft beide iPads juist in bezit. Dus die post kan dan toch de prullenbak in? Hij hoeft niets te verdedigen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:22:
[...]
Blijkbaar verdedig ik ‘koste wat het kost’ m’n aankopen, maar ik zie het eigenlijk precies andersom. Op Reddit heeft iemand bovenstaande reactie geplaatst en ik kan het zelf niet beter verwoorden.
Overigens sta ik er hetzelfde in @Donstil en heb dat goed bekeken in de winkel (meerdere keren). In het donker zal OLED echt veel meerwaarde gaan geven, dat weet ik zeker. Alleen met normaal browsen, beetje shoppen etc. in daglicht zie ik ook geen verschil. Misschien wel als je van OLED naar MiniLED gaat dan wel, maar dat heeft @Donstil dus goed kunnen checken.
Verwijderd
Leg vijftig iPads met OLED en Mini-LED naast elkaar en ik pik ze er instant allemaal tussenuit. Ook bij daglicht. Met 60Hz en 120Hz idem. Jij blijkbaar niet en dat is helemaal prima.Redondo1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Het gekke is dat het allemaal begon met een discussie met @Donstil, dus dan gaat die Reddit post al niet op. Je gebruikt die post als leidraad omdat diegene het beter kan verwoorden dan jou, maar @Donstil heeft beide iPads juist in bezit. Dus die post kan dan toch de prullenbak in? Hij hoeft niets te verdedigen.
Overigens sta ik er hetzelfde in @Donstil en heb dat goed bekeken in de winkel (meerdere keren). In het donker zal OLED echt veel meerwaarde gaan geven, dat weet ik zeker. Alleen met normaal browsen, beetje shoppen etc. in daglicht zie ik ook geen verschil. Misschien wel als je van OLED naar MiniLED gaat dan wel, maar dat heeft @Donstil dus goed kunnen checken.
Geniet nu maar van je Mini-LED, dan doe ik dat van mijn OLED. Iedereen blij en case closed.
Wat een aannamen allemaal. Nu betrek je de refreshrate er weer bij, dat heb ik totaal niet gezegd. Je bent echt een draaikont. Ook ontwijk je erg veel. Nuff said! Prima, case closed.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:12:
[...]
Leg vijftig iPads met OLED en mini-LED naast elkaar en ik pik ze er instant allemaal tussenuit. Ook bij daglicht. Met 60Hz en 120Hz idem. Jij blijkbaar niet en dat is helemaal prima.
Geniet nu maar van je mini-LED, dan doe ik dat van mijn OLED. Iedereen blij en case closed.
Ja eens, dat zei ik ook hoor het ontbreken van ghosting is een groot voordeel.Redondo1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Het gekke is dat het allemaal begon met een discussie met @Donstil, dus dan gaat die Reddit post al niet op. Je gebruikt die post als leidraad omdat diegene het beter kan verwoorden dan jou, maar @Donstil heeft beide iPads juist in bezit. Dus die post kan dan toch de prullenbak in? Hij hoeft niets te verdedigen.
Alleen ik bewerk er veel foto’s op en dan zie ik het kleur technisch gewoon niet zo, tuurlijk het is lekkerder als buzzword of in de marketing dat het om Oled gaat maar dat vind ik dan persoonlijk weer niet zo spannend tijdens het gebruik.
Haha dat is nog al een bewering zonder het daadwerkelijk gedaan te hebben. Ik durf daar wel een kratje bier op te zetten dat dit niet lukt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:12:
[...]
Leg vijftig iPads met OLED en mini-LED naast elkaar en ik pik ze er instant allemaal tussenuit. Ook bij daglicht. Met 60Hz en 120Hz idem. Jij blijkbaar niet en dat is helemaal prima.
Regel jij de iPads, dan komen wij kijken!
Verwijderd
Prima dat je dat denkt. Dat is ook de hele reden dat ik net ‘case closed’ zei. Jullie zien het verschil niet, ik wel. Binnen één seconde.Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:57:
[...]
Haha dat is nog al een bewering zonder het daadwerkelijk gedaan te hebben. Ik durf daar wel een kratje bier op te zetten dat dit niet lukt.
Regel jij de iPads, dan komen wij kijken!
Stiekem ben ik eigenlijk wel jaloers op jullie en zou ik willen dat ik het niet zou zien. Had me hier in huis heel wat knaken aan apparatuur gescheeld.
Nah ja dat is dus de vraag, eerst zien dan geloven maar inderdaad prima dat jij denkt het te kunnen hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Prima dat je dat denkt. Dat is ook de hele reden dat ik net ‘case closed’ zei. Jullie zien het verschil niet, ik wel. Binnen één seconde.
Zoals ik al zei, regel die iPad's en we komen graag kijken, hoeft niet binnen een enkele seconde wat mij betreft.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 28-05-2024 11:16 ]
ah joh, laat die jongen toch. Overigens is het niet gek dat je niet een groot verschil ziet in kleuren; beide displays hebben een zeer grote kleur coverage. (de mini led had ook al 100% p3-coverage)Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:12:
[...]
Nah ja dat is dus de vraag, eerst zien dan geloven maar inderdaad prima dat jij denkt het te kunnen hoor!
Zoals ik al zei, regel die iPad's en we komen graag kijken, hoeft niet binnen een enkele seconde wat mij betreft.
Vooral de ghosting en blooming zijn verbeterd, twee dingen waar ik me bij de mini-led ook niet echt aan stoorde. Bovendien vind ik LCD nog steeds rustiger voor de ogen, al ben ik niet mega gevoelig voor PWM, qua vermoeidheid merk ik het wel aan het einde van de dag.
Ja eens, het grote voordeel van het nieuwe scherm.WouterL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:21:
[...]
ah joh, laat die jongen toch. Overigens is het niet gek dat je niet een groot verschil ziet in kleuren; beide displays hebben een zeer grote kleur coverage. (de mini led had ook al 100% p3-coverage)
Vooral de ghosting en blooming zijn verbeterd, twee dingen waar ik me bij de mini-led ook niet echt aan stoorde. Bovendien vind ik LCD nog steeds rustiger voor de ogen, al ben ik niet mega gevoelig voor PWM, qua vermoeidheid merk ik het wel aan het einde van de dag.
Die laatste zinnen, ook alweer zo'n aanname. Ik heb juist ook alles OLED thuis en was fervent Plasma (werd helaas niet meer gemaakt) liefhebber. Qua TV's heb ik ook graag het mooiste, omdat ik series en films kijk erop. Alleen in de winkel zag ik het niet tussen de twee iPads MiniLED en OLED met enkel browsen ed. Zo raar is dat niet hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Prima dat je dat denkt. Dat is ook de hele reden dat ik net ‘case closed’ zei. Jullie zien het verschil niet, ik wel. Binnen één seconde.
Stiekem ben ik eigenlijk wel jaloers op jullie en zou ik willen dat ik het niet zou zien. Had me hier in huis heel wat knaken aan apparatuur gescheeld.
Normaal koop ik alles het nieuwste van Apple. Echter zijn er een paar dingen verdwenen op de iPad Pro 2024 die voor mij essentieel zo nu en dan zijn en hierdoor heb ik de nieuwste nog niet gekocht. Denk aan ultragroothoeklens en datasim van Vodafone die nog geen e-sim heeft. Als ik die twee dingen weet te tackelen dan stap ik over.
niet happenRedondo1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:33:
[...]
Die laatste zinnen, ook alweer zo'n aanname. Ik heb juist ook alles OLED thuis en was fervent Plasma (werd helaas niet meer gemaakt) liefhebber. Qua TV's heb ik ook graag het mooiste, omdat ik series en films kijk erop. Alleen in de winkel zag ik het niet tussen de twee iPads MiniLED en OLED met enkel browsen ed. Zo raar is dat niet hoor.
Normaal koop ik alles het nieuwste van Apple. Echter zijn er een paar dingen verdwenen op de iPad Pro 2024 die voor mij essentieel zo nu en dan zijn en hierdoor heb ik de nieuwste nog niet gekocht. Denk aan ultragroothoeklens en datasim van Vodafone die nog geen e-sim heeft. Als ik die twee dingen weet te tackelen dan stap ik over.
Verwijderd
Redondo1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:33:
[...]
Alleen in de winkel zag ik het niet tussen de twee iPads MiniLED en OLED met enkel browsen ed. Zo raar is dat niet hoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:12:
[...]
Leg vijftig iPads met OLED en Mini-LED naast elkaar en ik pik ze er instant allemaal tussenuit. Ook bij daglicht. Met 60Hz en 120Hz idem. Jij blijkbaar niet en dat is helemaal prima.
Geniet nu maar van je Mini-LED, dan doe ik dat van mijn OLED. Iedereen blij en case closed.
Kan jij ook! Je kijkt gewoon hoe dun ze zijn en dat is de OLEDDonstil schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:12:
[...]
Nah ja dat is dus de vraag, eerst zien dan geloven maar inderdaad prima dat jij denkt het te kunnen hoor!
Hahah, geheim exposed!Redondo1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:54:
[...]
Kan jij ook! Je kijkt gewoon hoe dun ze zijn en dat is de OLED
Ik vind het scherm van mijn m1 mini led mooier dan het oled scherm van de galaxy tab ultra s8.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit keer hebben gekozen voor de Wifi only versie, terwijl ze normaliter de cellular versie kopen. Het verschil wordt immers steeds groter in aanschafprijs en je hebt ook nog eens de beperking van e-sim.
ik heb die keuze gemaakt helaas min of meer gedwongen maar ik verwacht daar weinig issues verder, opgeladen ipad en dan hang ik desnoods mn telefoon via de kabel aan de ipad om hem niet te leeg te laten lopen qua accuRedondo1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:03:
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit keer hebben gekozen voor de Wifi only versie, terwijl ze normaliter de cellular versie kopen. Het verschil wordt immers steeds groter in aanschafprijs en je hebt ook nog eens de beperking van e-sim.
Het was gewoon een vraag. Ik zeg niet dat ik enkel filmpjes kijk met een iPad, dat suggereer jij nu.Redondo1982 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:30:
[...]
Heb ik daarboven ook al gezegd, alsof je alleen filmpjes kijkt met een iPad?! Mensen houden zo vast aan één gebruik, echt beperkt denken vind ik dat. Alsof je ook niet kan veranderen na een tijdje![]()
Vlieg je zoveel dat je het formaat daarvan laat afhangen? Ik heb een keer het formaat (11”) laten afhangen van de tas die ik veel gebruikte, terwijl ik liever de 12,9” had gehad. Uiteindelijk ook later gekocht.
Wat zegt je gevoel? Wat wil je zelf het liefst en past het in je dagelijks leven (met wat aanpassingen)? Allemaal vragen die je zelf moet beantwoorden.
Beide formaten kan ik mee uit de voeten. Het kan alleen wel zo zijn dat het 13'' formaat net wat comfortabeler kijkt. Maar mocht iemand de ervaring hebben dat het op reis net een te onhandig formaat is kan het wel een dealbreaker zijn en dat ik denk: '' nou dan toch maar het 11'' formaat''.
Samengevat: het is gewoon een vraag naar ervaringen daarmee.