Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:50:
Ik ben het meest blij met de hogere resolution (scaling) more space, met mijn ipad pro 2020 had ik die optie niet.
Ik wist hier helemaal niet van af. Ik heb het net ook aangezet, leuke optie. Even kijken of dit me wat oplevert in mijn gebruik.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
Redondo1982 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:12:
[...]

Ik wist hier helemaal niet van af. Ik heb het net ook aangezet, leuke optie. Even kijken of dit me wat oplevert in mijn gebruik.
ik vind het super goed werken en ook icm stage Manager. De hoge scaling maakt het goed werkbaar (dat je wat ruimte kwijt bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het ook fijn maar heb ook al best wel wat situaties/apps gehad waarin de schaling helemaal stuk was.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:39:
Ik vind het ook fijn maar heb ook al best wel wat situaties/apps gehad waarin de schaling helemaal stuk was.
Dat is wat ik zo jammer vind van de iPad Pro. Zodra je hem ook maar enigszins serieus probeert te gebruiken kom je allerlei van dit soort onhebbelijkheden tegen.
Hetzelfde had ik toen ik m’n M1 Pro aan m’n thunderbolt dock aansloot. Eerste indruk: gaaf zeg, full screen met stage manager op een 4K monitor met muis en toetsenbord…. Totdat je het probeert te gebruiken zoals je met een laptop gewend bent. Dan is het het allemaal net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48

Vind dit zelf een erg goede video. Eventueel voor mensen die hun iPad willen gebruiken als MacBook Air/Pro vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Dat je de iPad incidenteel als laptopvervanger gebruikt snap ik (doe ik ook), maar als je hem uitsluitend met Magic Keyboard gebruikt waarom zou je dan niet gewoon een MacBook kopen ipv een iPad? iPad met Magic Keyboard is net zo zwaar als een laptop maar kan die qua mogelijkheden natuurlijk niet echt vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lexuzu schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:30:
[...]

Dat is wat ik zo jammer vind van de iPad Pro. Zodra je hem ook maar enigszins serieus probeert te gebruiken kom je allerlei van dit soort onhebbelijkheden tegen.
Hetzelfde had ik toen ik m’n M1 Pro aan m’n thunderbolt dock aansloot. Eerste indruk: gaaf zeg, full screen met stage manager op een 4K monitor met muis en toetsenbord…. Totdat je het probeert te gebruiken zoals je met een laptop gewend bent. Dan is het het allemaal net niet.
Nah die mening deel ik maar deels. Ik ben nu sinds de M1 12,9 volledig over en kan er inmiddels alles mee, alleen soms moet je even door een extra hoepel springen of een iets andere workflow ontwikkelen.

De schaling is er daar niet een van wat mij betreft. Dat is meer een grafisch dingetje. Op een MBP had ik ook “meer ruimte” altijd aan en heb je ook wel spacing issues zo nu en dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:57:
[YouTube: A Week In The Life with M4 iPad Pro - Replacing my MacBook Air]

Vind dit zelf een erg goede video. Eventueel voor mensen die hun iPad willen gebruiken als MacBook Air/Pro vervanger.
Het antwoord op zijn stelling had ik van tevoren al kunnen geven. Wel een héle goede video trouwens.

Een iPad als MacBook-vervanger gebruiken is in mijn ogen onzin. Koop dan gewoon een MacBook en doe niet moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:57:
[YouTube: A Week In The Life with M4 iPad Pro - Replacing my MacBook Air]

Een week is daar veel te kort voor, het vraagt echt een andere workflow en mindset. Persoonlijk heb ik daar echt wel wat langer over gedaan maar uiteindelijk betaalde het zichzelf meer dan terug en vind ik het nu fantastisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Net even bij de MediaMarkt bekeken. Het Magic Keyboard is erg fraai. Geen on-screen-keyboard die het halve scherm in beslag neemt scheelt een hoop. De trackpad maakt de iPad ook meer als een Mac aanvoelen. De functietoetsen zijn ook fijn. Het tilt het geheel wel naar een wat hoger niveau.

Het is wel een bepaalde vorm van productiviteit die je erop kan doen: internet, mail, taken, notities, wat licht rekenwerk in Numbers, videoconferencing, documenten lezen, dat soort dingen. Met name het soort werk wat je doet als je in een meeting zit, in een drukke omgeving of op de bank. Maar ik doe UX en development, en dat gaat er gewoon niet op. Je mist de resolutie/screen-estate, bepaalde apps, een volwaardige browser met developer tools, de terminal, de toegang tot het filesystem en goed window management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nu een weekje met de iPad Pro 11" komend vanaf een iPad Air 2019. Een enorme upgrade en ook een flink duurder apparaat in vergelijking, maar omdat ik die iPad Air echt versleten hebt vond ik deze investering goed te verantwoorden.

Ik bewerk graag filmpjes op de Mac met Final Cut Pro en het is erg fijn dat ik dat nu ook op de iPad kan vanaf de bank. Het werkt erg fijn met de i.c.m. de Pencil. Er is wel een iets andere workflow vereist omdat ik normaal videos uit mijn Sony camera nog stabiliseert met Catalyst browse. Maar het alternatief Gyroflow is ook beschikbaar op de iPad en loopt best wel lekker vlot dankzij de M4. Wel fijn dat het snel gaat, want renderen mag niet op de achtergrond op iPadOS.

Stagemanager had ik niet op mijn Air, dus dit kon ik nu ook eens proberen i.c.m. extern scherm. Maar wat een waardeloze bedoeling is dat, ik zie geen meerwaarde hiervoor. Dan voelt het wel ineens alsof je met een half gare Mac zit te werken. Gelukkig heb ik hem hiervoor ook niet gekocht.

Gisteren dan ook eindelijk de Magic Keyboard binnen, voelt erg degelijk en is een goede toevoeging aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Psycho_Mantis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:00:
Nu een weekje met de iPad Pro 11" komend vanaf een iPad Air 2019. Een enorme upgrade en ook een flink duurder apparaat in vergelijking, maar omdat ik die iPad Air echt versleten hebt vond ik deze investering goed te verantwoorden.

Ik bewerk graag filmpjes op de Mac met Final Cut Pro en het is erg fijn dat ik dat nu ook op de iPad kan vanaf de bank. Het werkt erg fijn met de i.c.m. de Pencil. Er is wel een iets andere workflow vereist omdat ik normaal videos uit mijn Sony camera nog stabiliseert met Catalyst browse. Maar het alternatief Gyroflow is ook beschikbaar op de iPad en loopt best wel lekker vlot dankzij de M4. Wel fijn dat het snel gaat, want renderen mag niet op de achtergrond op iPadOS.

Stagemanager had ik niet op mijn Air, dus dit kon ik nu ook eens proberen i.c.m. extern scherm. Maar wat een waardeloze bedoeling is dat, ik zie geen meerwaarde hiervoor. Dan voelt het wel ineens alsof je met een half gare Mac zit te werken. Gelukkig heb ik hem hiervoor ook niet gekocht.

Gisteren dan ook eindelijk de Magic Keyboard binnen, voelt erg degelijk en is een goede toevoeging aan het apparaat.
Ja, de MKB hoort er mi echt bij. Zonder dit accessoire is het wmb niet compleet.

Nieuwe MKB is ook echt een stuk mooier en functioneler. Dit zou voor mij bijna de reden zijn om te upgraden vanaf IPP 12,9 " 2021, maar dat zou te gek zijn. Enige wat ik echt een gemiste kans vind is dat de buitenzijde nog steeds van dat zachte materiaal is en de binnenzijde aluminium. De buitenzijde had ik ook graag alu gehad, want dat is veel makkelijker schoon te maken en vooral te houden. Ik heb beetje last van smetvrees en let heel goed waar ik dat ding neerzet. Ik kan slecht tegen vette plekken op de buitenzijde. Mijn zoontje heeft er ook één en die is ook schoon op z'n spullen, maar je ziet wel de vlekken erin. Die neemt het dus iets minder nauw. Het ziet er dan direct een stuk minder aantrekkelijk en schoon uit, wat echt afbraak doet aan het complete plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 08:51
Zojuist ook een 13 inch 5g besteld, alleen nu zit ik met het probleem kpn heeft niet voor de ipad een data e sim abbonement, dat leek me makkelijk voor die 5 euro per maand mb`s overzetten van me telefoon hoe hebben jullie dit aangepakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:35
Volgens mij las ik hier eerder dat je de gewone data only sim moet bestellen en dan in een ander device het abonnement activeren en in de KPN app de SIM vervangen voor een eSIM, die je vervolgens in de KPN app op de iPad kan downloaden. Hopelijk kan iemand dit bevestigen/verhelderen, ben dit ook van plan binnenkort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
ritchiegreb schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:53:
Zojuist ook een 13 inch 5g besteld, alleen nu zit ik met het probleem kpn heeft niet voor de ipad een data e sim abbonement, dat leek me makkelijk voor die 5 euro per maand mb`s overzetten van me telefoon hoe hebben jullie dit aangepakt ?
Goudstalen schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:03:
Volgens mij las ik hier eerder dat je de gewone data only sim moet bestellen en dan in een ander device het abonnement activeren en in de KPN app de SIM vervangen voor een eSIM, die je vervolgens in de KPN app op de iPad kan downloaden. Hopelijk kan iemand dit bevestigen/verhelderen, ben dit ook van plan binnenkort te doen.
Dit was voor mij de reden om niet voor 5g te gaan, kpn ondersteund het simpelweg niet.
En om nou een omweg te gaan gebruiken leek me ook niet handig, wat als het straks niet meer werkt?
De meerprijs is best fors namelijk voor 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 08:51
Ryatzu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:25:
[...]

[...]

Dit was voor mij de reden om niet voor 5g te gaan, kpn ondersteund het simpelweg niet.
En om nou een omweg te gaan gebruiken leek me ook niet handig, wat als het straks niet meer werkt?
De meerprijs is best fors namelijk voor 5g.
Ja heb het ook gelezen maar kwam niet echt verder, ik krijg morgen de ipad binnen als het goed is dan zal ik het proberen met een simkaart uit een andere tablet. Lukt het niet dan moet ik hem helaas omruilen voor een wifi model, het is ook niet z`n moeite om steeds hotspot aan te zetten maar dacht voor die 5 euro per maand is het wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Yes, heb ik onlangs gedaan. Ik had nog een oude iPad liggen waar de sim in kan, maar je kan natuurlijk ook een telefoon gebruiken om te activeren. Eenmaal geactiveerd kan je via de KPN app de e-sim op je nieuwe iPad activeren (en de oude werkt dan niet meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ja, dit meldde @Alpha89

Alpha89 in "[iPad Pro (2024)] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 20:13
Yes, is even onhandig maar nu 100% happy camper met mijn Data eSIM van KPN. Heb gewoon het 2GB abonnement gepakt voor 5 euro en pomp iedere maand 50GB automatisch over naar de data SIM.

Werkt prima! En echt chill om niet steeds te hoeven hotspotten.

De MijnKPN app herkent de iPad als eSIM compatible. Dus het wordt zeker ondersteunt. Zag het ook staan op hun site. Overigens denk ik ook dat dit gewoon iets is wat KPN nog in het bestelproces moet fixen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alpha89 op 23-05-2024 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47

Aiii

何これ

Vandaag mijn Magic Keyboard binnen gekregen, maar inderdaad, die wobble omdat de hinge niet plat op de ondergrond ligt is wel een beetje domper. Gelukkig op te lossen met wat eigen rubberen voetjes, maar ik had geen color matched voetjes dus dat wordt weer wat kopen. Voor een product van 400 Euro is het wel jammer dat Apple dit zelf niet gemerkt heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpQ7OhDW7PjqKfCPlZGEDyYFkWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoAStosfvDpNXnC625alYALk.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de rest een hele goede upgrade. Jammer dat de buitenkant nog rubber is, maar daar kan ik mee leven, voor de rest is alles een fikse upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik heb hier een Apple refurbished iPad Pro m1 weer gekocht voor 750 euro. Gloedje nieuw :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

WouterL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:57:
Ik heb hier een Apple refurbished iPad Pro m1 weer gekocht voor 750 euro. Gloedje nieuw :p
Nee, gloedje refurbished.

Maar een prima aanschaf, ervan uitgaande dat het een Apple refurb met nieuwe batterij en casing is, geniet ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Aiii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:59:
[...]

Nee, gloedje refurbished.

Maar een prima aanschaf, ervan uitgaande dat het een Apple refurb met nieuwe batterij en casing is, geniet ervan.
Ja geheel nieuwe behuizing en batterij. Met vol jaar Apple garantie. Inderdaad refurbished maar bij apple is dat echt als nieuw. :+

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 23-05-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik zit het memory gebruik te monitoren en wel interessant dat hij regelmatig boven de 8 gb komt. En hij cached een hoop dus nutteloos is die 16GB niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:08
WouterL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:00:
[...]

Ja geheel nieuwe behuizing en batterij. Met vol jaar Apple garantie. Inderdaad refurbished maar bij apple is dat echt als nieuw. :+
Als je de mijne gekocht had had je er nog een Apple Pencil en Logitech combo toch bij gehad ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
mister9 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Als je de mijne gekocht had had je er nog een Apple Pencil en Logitech combo toch bij gehad ook.
Maar die is niet 12.9 met mini led

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:56:
Vandaag mijn Magic Keyboard binnen gekregen, maar inderdaad, die wobble omdat de hinge niet plat op de ondergrond ligt is wel een beetje domper. Gelukkig op te lossen met wat eigen rubberen voetjes, maar ik had geen color matched voetjes dus dat wordt weer wat kopen. Voor een product van 400 Euro is het wel jammer dat Apple dit zelf niet gemerkt heeft.

[Afbeelding]

Voor de rest een hele goede upgrade. Jammer dat de buitenkant nog rubber is, maar daar kan ik mee leven, voor de rest is alles een fikse upgrade.
Aah ik dacht eigenlijk dat het aan onze eettafel lag 8)7 , die is van dat gegoten beton en daardoor niet helemaal perfect glad, dat was namelijk de enige plek waar ik het tot nu toe had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Huh? Bij de (lees: mijn) 11’’ MKB raakt de hinge de ondergrond niet? Dus ook geen wobble. Doet de 13’’ dat wel, of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
Goed, de 13 inch is binnen en na een avondje met beide te hebben gezeten weet ik weer wat ik zo fijn vond aan de 13 inch. De 11 voelt als de perfecte tablet (zoals ik al had gezegd) maar de 13 inch is gewoon de perfecte laptopvervanger + tablet. De 11 inch gaat definitief terug.
Ook het oled scherm maakt veel meer indruk op de 13 inch dan op de 11 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vistu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:10:
Huh? Bij de (lees: mijn) 11’’ MKB raakt de hinge de ondergrond niet? Dus ook geen wobble. Doet de 13’’ dat wel, of begrijp ik het verkeerd?
Misschien om het verhoogde gewicht tov het 11” model op te vangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFDAxQ5TK7YO331Qg-d34mt0xhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njiUP9rSPMfarjkOojmE5zM4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:42
WouterL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:57:
Wanneer gaat hij in de verkoop? ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand, buiten het Magic Keyboard om, een goede hoes voor de nieuwe iPad Pro 11”? Een toetsenbord is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Jumpman schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:13:
[...]

Wanneer gaat hij in de verkoop? ;)
Houdt v&a maar in de gaten. Waarschijnlijk als ik een mooie 13 2024 voor een mooie prijs vindt :+ 1380 is mij rationeel te duur voor een veredelde YouTube machine erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
WouterL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:20:
[...]

Houdt v&a maar in de gaten. Waarschijnlijk als ik een mooie 13 2024 voor een mooie prijs vindt :+ 1380 is mij rationeel te duur voor een veredelde YouTube machine erbij
Haha, niet nodig. Ik behoud mijn iPad Pro 12.9 M1 1TB 16GB nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Jumpman schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:22:
[...]

Haha, niet nodig. Ik behoud mijn iPad Pro 12.9 M1 1TB 16GB nog wel even.
En terecht. Nog steeds een mooi ding, prima aanbieding destijds van ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
WouterL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:23:
[...]

En terecht. Nog steeds een mooi ding, prima aanbieding destijds van ibood.
Klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

vistu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:10:
Dat is nu juist het probleem, maar ik vermoed dat het bij de 11-inch geen issue is vanwege de aspect ratio. De 13-inch is immers zo’n 20% hoger en het is ook alleen een issue aan juist dat gedeelte van het scherm.

En dan nog, zoals anderen al zeiden, als je nooit het touchscreen gebruikt in laptopmodus, dan is het ook al geen issue.

Maar de combinatie van de hinge die niet op de bodem staat, plus het feit dat de iPad nu verder naar achter staat dan vroeger en het gewicht dus meer naar achteren leunt, zorgt er wel voor dat hij nu een wobble heeft als je het scherm aantikt met je vinger of pencil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Aiii schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Dat is nu juist het probleem, maar ik vermoed dat het bij de 11-inch geen issue is vanwege de aspect ratio. De 13-inch is immers zo’n 20% hoger en het is ook alleen een issue aan juist dat gedeelte van het scherm.

En dan nog, zoals anderen al zeiden, als je nooit het touchscreen gebruikt in laptopmodus, dan is het ook al geen issue.

Maar de combinatie van de hinge die niet op de bodem staat, plus het feit dat de iPad nu verder naar achter staat dan vroeger en het gewicht dus meer naar achteren leunt, zorgt er wel voor dat hij nu een wobble heeft als je het scherm aantikt met je vinger of pencil.
Ik heb wat filmpjes bekeken, maar is het heel erg? Op mijn huidige 12,9 2021 met MKB zit er ook iets beweging in en dat ben ik gewend. Scherm beweegt sowieso, maar als ik echt hard tik dan gaat ie helemaal naar achteren.

Hoe is dat nu vergeleken met de nieuwe variant? Je mag het in cijfer en ook tekst uitdrukken, maar even voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Nou dat is dus even de vraag, mijn case staat wel met de hinge op de grond (zie boven) dus zou niet zomaar durven beweren dat dit niet de bedoeling is.

In reviews zag ik iets soortgelijks.

Aspect ratio van de 11 wijkt overigens veel te weinig af dit effect te creëren. De 13 is 4:3 de 11 is 16:11 (oftewel 4:2,75) dat gaat echt het verschil niet maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 24-05-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Redondo1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:32:
[...]

Ik heb wat filmpjes bekeken, maar is het heel erg? Op mijn huidige 12,9 2021 met MKB zit er ook iets beweging in en dat ben ik gewend. Scherm beweegt sowieso, maar als ik echt hard tik dan gaat ie helemaal naar achteren.

Hoe is dat nu vergeleken met de nieuwe variant? Je mag het in cijfer en ook tekst uitdrukken, maar even voor mijn gevoel.
YouTube: 2024 Magic Keyboard iPad Review - I Can't Believe Apple Didn't Catch...
@2:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Nou dat is dus even de vraag, mijn case staat wel met de hinge op de grond (zie boven) dus zou niet zomaar durven beweren dat dit niet de bedoeling is.

In reviews zag ik iets soortgelijks.
Ik zie toch duidelijk een gat tussen het bureau en je hinge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Ik zie toch duidelijk een gat tussen het bureau en je hinge.
Is het aanrecht maar er is geen gat hoor, schaduw vertekend een beetje maar als ik heel goed kijk is het misschien een halve mm, niet genoeg om dit effect te creëren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Treed ook alleen op de uiterste stand op, ik schat zo in dat het komt doordat de iPad net iets anders hangt als de oudere modellen. Ik moet hem in bed ook iets meer dichtklappen om het te kunnen lezen dan met de iPad hiervoor. De hoek is net anders.

Mijn vrouw haar 12,9” met Magic Keyboard heeft het wel minder maar ook daar is op de uiterste stand wel een wiebel te creëren als je er naar gaat zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Thanks! Ik had een ander filmpje gezien (ook van hem?) en daar zag ik dit ook al, maar nu een stuk duidelijker. Ja, dit is wel echt een enorme fout zeg. Zoals hij zegt, waar hebben de ontwikkelaars nu op gelet? Hebben ze zitten slapen ofzo. Je hebt zelfs nog leidraad van de vorige variant.

Deze slaan we maar even over. Misschien dat er nog een aanpassing komt in de nabije toekomst, maar de MKB is heilig voor mij. Die maakt de iPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:04:
[...]

Thanks! Ik had een ander filmpje gezien (ook van hem?) en daar zag ik dit ook al, maar nu een stuk duidelijker. Ja, dit is wel echt een enorme fout zeg. Zoals hij zegt, waar hebben de ontwikkelaars nu op gelet? Hebben ze zitten slapen ofzo. Je hebt zelfs nog leidraad van de vorige variant.

Deze slaan we maar even over. Misschien dat er nog een aanpassing komt in de nabije toekomst, maar de MKB is heilig voor mij. Die maakt de iPad!
filmpje is clickbait. ik heb echt nergens last van. ja mss als je loopt te rossen op je ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakerVincent schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:11:
[...]

filmpje is clickbait. ik heb echt nergens last van. ja mss als je loopt te rossen op je ipad.
Hmmm, nouja je ziet het ook op forums verschijnen en hier ook. Ik wil je best geloven, want lees er niet heel veel over. Alleen niet iedereen heeft een IPP 2024 met MKB. Is maar kleine doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Hmmm, nouja je ziet het ook op forums verschijnen en hier ook. Ik wil je best geloven, want lees er niet heel veel over. Alleen niet iedereen heeft een IPP 2024 met MKB. Is maar kleine doelgroep.
je leest alleen negatieve verhalen, ik ga niet posten dat het goed werkt normaal gesproken. en ik denk dat veel mensen juist wel de MKB hebben. als ze 2k kunnen uitgeven is 400 e extra niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Ja dat is altijd toch, ik zeg niet dat het niet vervelend kan zijn voor de mensen die het wel merken maar die groep is vaak wel het meest vocaal, andere gaan dan zoeken, praten het na, sneeuwbal effect, enz.

Dan lijkt het in onze bubbel al snel een groot probleem.

Edit: Mijn vrouw heeft nog een 15/16” MBP, geen idee wel model precies maar de laatste met een Intel chip, als ik die volledig open klap en dan tik zoals de YouTuber hierboven wiebelt hij ook, om maar een voorbeeld te noemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 24-05-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Maar op een Mac tik je niet, en op een iPad wel. Het is gewoon een oversight die Apple had moeten zien en heel makkelijk had kunnen oplossen.

Overigens onzin om het filmpje clickbait te noemen, ik hoef echt niet op mijn scherm te "rossen". Gewoon een simpel tikje rechtsboven is al voldoende om het keyboard op te tillen. Dat is voor een product van 400 Euro gewoon dom. Voor dat geld verwacht ik ook top kwaliteit en QC. Als dit een product van 100 Euro is dan kun je zeggen "soit, het is niet perfect, maar het is goed genoeg." Maar voor 400 Euro wil ik perfectie en alles daaronder is gewoon een minpunt tegenover het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:35:
Maar op een Mac tik je niet, en op een iPad wel. Het is gewoon een oversight die Apple had moeten zien en heel makkelijk had kunnen oplossen.

Overigens onzin om het filmpje clickbait te noemen, ik hoef echt niet op mijn scherm te "rossen". Gewoon een simpel tikje rechtsboven is al voldoende om het keyboard op te tillen.
Nah dat is niet wat ik hier merk, met een “normaal tikje” (ik neem even aan dat je dan een touch aanraking bedoelt, want waarom zou je anders tikken) treed het hier niet op. Je moet echt wel harder tikken dan nodig om het op te laten treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TweakerVincent schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:22:
[...]

je leest alleen negatieve verhalen, ik ga niet posten dat het goed werkt normaal gesproken. en ik denk dat veel mensen juist wel de MKB hebben. als ze 2k kunnen uitgeven is 400 e extra niet veel.
Ik bedoel dat de verkoop minder is van een IPP dan van een iPhone en je misschien daarom minder hoort en leest. Niet of mensen de MKB erbij kunnen kopen, want dat zal in de meeste gevallen erbij gekocht worden.

Overigens begint de iPad niet bij 2k, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zijn er hier mensen die iets voor mij willen testen? Ik ben sinds vandaag begonnen om een tijdje mijn ipad als primair device te gebruiken op mijn werk. Dus ik sluit mijn ipad aan op een extern LG scherm met USB C. Deze laad dan ook op. Nu heb ik de instelling aan staan dat de batterij opladen niet verder moet dan 80%. Wanneer de ipad de 80% bereikt stopt hij uiteraard met opladen maar verliest hij ook de verbinding met het externe scherm. Je hoort dan de hele tijd het opladen geluidje en het stoppen geluidje en ziet niets meer. Toen ik de instelling uit gezet had heb ik weer beeld. Ben benieuwd of dit ook bij 100% gaat spelen. Daar is hij nu nog niet. Ik vraag me nu alleen af of dit iets is wat in mijn setup alleen zit of dat dit reproduceerbaar is. Zou iemand is willen testen?

Edit: ik gebruik stagemanager en gebruik het scherm als uitbreiding. Even voor de volledigheid

[ Voor 5% gewijzigd door Teknix1982 op 24-05-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Teknix1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:45:
Zijn er hier mensen die iets voor mij willen testen? Ik ben sinds vandaag begonnen om een tijdje mijn ipad als primair device te gebruiken op mijn werk. Dus ik sluit mijn ipad aan op een extern LG scherm met USB C. Deze laad dan ook op. Nu heb ik de instelling aan staan dat de batterij opladen niet verder moet dan 80%. Wanneer de ipad de 80% bereikt stopt hij uiteraard met opladen maar verliest hij ook de verbinding met het externe scherm. Je hoort dan de hele tijd het opladen geluidje en het stoppen geluidje en ziet niets meer. Toen ik de instelling uit gezet had heb ik weer beeld. Ben benieuwd of dit ook bij 100% gaat spelen. Daar is hij nu nog niet. Ik vraag me nu alleen af of dit iets is wat in mijn setup alleen zit of dat dit reproduceerbaar is. Zou iemand is willen testen?

Edit: ik gebruik stagemanager en gebruik het scherm als uitbreiding. Even voor de volledigheid
Had je dan niet beter eerst die 20% even af kunnen wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Had je dan niet beter eerst die 20% even af kunnen wachten?
Had gekund maar heb de vraag alvast gesteld. Daarnaast staat hij nu nog steeds op 80% dus het laden gaat niet zo snel. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:45:

Ik heb de 80%-instelling niet aanstaan, maar wat er bij jou optreedt bij 80%, gebeurt niet bij 100%.

Edit: Ik heb overigens dat 24” LG scherm wat ze een aantal jaar geleden verkochten voor ze weer eigen schermen maakte. Geen idee welk type maar 1x Thunderbolt/usb-c als aansluiting en wat UCB-c ingangen achterop.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 24-05-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Mijn Dell scherm met USB-C hub doet hetzelfde bij 80% overigens. Flinke bug, ik zou het even melden bij Apple @Teknix1982 zodat ze het fixen bij een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Aiii schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:04:
Mijn Dell scherm met USB-C hub doet hetzelfde bij 80% overigens. Flinke bug, ik zou het even melden bij Apple @Teknix1982 zodat ze het fixen bij een volgende update.
Thnx voor het testen. Ja als dit inderdaad standaard zo is dan is het een vervelende bug inderdaad. Heb hem zojuist gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:01:
[...]

Ik heb de 80%-instelling niet aanstaan, maar wat er bij jou optreedt bij 80%, gebeurt niet bij 100%.

Edit: Ik heb overigens dat 24” LG scherm wat ze een aantal jaar geleden verkochten voor ze weer eigen schermen maakte. Geen idee welk type maar 1x Thunderbolt/usb-c als aansluiting en wat UCB-c ingangen achterop.
Jij ook bedankt voor het testen. Ik heb de 34LW850 op mijn werk waar ik mee verbind. Mijn ipad is nu geladen tot 83% en heb zojuist de 80% limitatie weer aan gezet maar nu komt het niet voor. Het doet zich blijkbaar echt alleen voor bij 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Jij ook bedankt voor het testen. Ik heb de 34LW850 op mijn werk waar ik mee verbind. Mijn ipad is nu geladen tot 83% en heb zojuist de 80% limitatie weer aan gezet maar nu komt het niet voor. Het doet zich blijkbaar echt alleen voor bij 80%.
Ja omdat hij nu gewoon door gaat laden tot 100%.
Waarom het bij 80% optreed 🤷🏼‍♂️ maar bij 100% gaat hij gewoon druppel laden denk ik ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Ja omdat hij nu gewoon door gaat laden tot 100%.
Waarom het bij 80% optreed 🤷🏼‍♂️ maar bij 100% gaat hij gewoon druppel laden denk ik ofz.
Hebben jullie ook een oplossing voor het geluid? Ik wil graag het geluid van de iPad ipv het externe scherm. Weten jullie of dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Hebben jullie ook een oplossing voor het geluid? Ik wil graag het geluid van de iPad ipv het externe scherm. Weten jullie of dit kan?
Via dat ene audio menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE0xCDLgIWmPlE9lPFYODqlGhlg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gMQ7lMD62iS24GxhNFnlyW07.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 24-05-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Maar dat kan dus niet met bv teams helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Maar dat kan dus niet met bv teams helaas.
Niet? Ik wissel mijn oortjes daar wel eens terwijl ik teams gebruik, zal de volgende keer eens kijken of dat met extern scherm ook werkt.

Irritant altijd als developers niet gewoon de API’s gebruiken die voorhanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik moet ctrl F5 in een safari browser toepassen (novnc in proxmox), maar ik kan met mijn magic keyboard volgens mij geen function key gebruiken? In RDP kan dat wel las ik. in rdp werkt het toch niet. iemand een idee hoe ik functions key in RDP windows 11 kan laten werken met Magic keyboard?

Of kan ik wel met globe F5 oid f5 simuleren?

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 24-05-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ze nou ook eens moeten fixen aan het Magic Keyboard, die glimmende toetsen.
Zijn nu nog geen eens anderhalve week verder en sommige toetsen zien er nu al uit alsof ze al een jaar gebruikt worden, en ik eet er niet achter, heb altijd gewassen handen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:12:
Wat ze nou ook eens moeten fixen aan het Magic Keyboard, die glimmende toetsen.
Zijn nu nog geen eens anderhalve week verder en sommige toetsen zien er nu al uit alsof ze al een jaar gebruikt worden, en ik eet er niet achter, heb altijd gewassen handen, etc.
Ik heb mijn MKB al drie jaar en nul last van. Ik denk dat je dan toch vettige handen hebt. Alleen al even aan je gezicht of haren zitten en je hebt vette handen, even random voorbeeld.

Daar zou het wel tegen moeten kunnen bij een andere keus, maar daar komt het vaak door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Ik heb mijn MKB al drie jaar en nul last van. Ik denk dat je dan toch vettige handen hebt. Alleen al even aan je gezicht of haren zitten en je hebt vette handen, even random voorbeeld.

Daar zou het wel tegen moeten kunnen bij een andere keus, maar daar komt het vaak door.
Echt? Daar kan ik mij nou helemaal niets bij voorstellen.
Heb nog nooit een MacBook of Magic Keyboard gezien die dit niet had, sommige wat erger dan andere uiteraard maar het is er altijd.

Ik zit in een cafeetje precies onder een lamp dat helpt natuurlijk ook niet echt maar goed, jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Echt? Daar kan ik mij nou helemaal niets bij voorstellen.
Heb nog nooit een MacBook of Magic Keyboard gezien die dit niet had, sommige wat erger dan andere uiteraard maar het is er altijd.

Ik zit in een cafeetje precies onder een lamp dat helpt natuurlijk ook niet echt maar goed, jammer is het wel.
Ik heb hier ook nog nooit last van gehad. Ik merk dit bij familieleden ook. Je hoeft inderdaad maar 1x aan je gezicht te zitten bijv. en er ligt een laagje vet op je vingers en dan heb je er al last van. Ik heb bij zowel mijn Macbook's als MKB hier geen last van gehad.

Ik kreeg bij de verkoop van mijn Macbook uit 2017 ook nog van iemand complimenten dat het toetsenbord er nog zo netjes uit zag. Na een tijdje (na zelf op V&A te zoeken naar een andere MacBook) kwam ik er al gauw achter waarom hij dat zei.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Ik heb hier ook nog nooit last van gehad. Ik merk dit bij familieleden ook. Je hoeft inderdaad maar 1x aan je gezicht te zitten bijv. en er ligt een laagje vet op je vingers en dan heb je er al last van. Ik heb bij zowel mijn Macbook's als MKB hier geen last van gehad.

Ik kreeg bij de verkoop van mijn Macbook uit 2017 ook nog van iemand complimenten dat het toetsenbord er nog zo netjes uit zag. Na een tijdje (na zelf op V&A te zoeken naar een andere MacBook) kwam ik er al gauw achter waarom hij dat zei.. :D
Ja ik heb wel lang(er) haar. Dus daar zit je dan regelmatig aan om het in model te houden.

Maar goed toch moeten ze het even fixen bij Apple >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:51:
[...]
Maar goed toch moeten ze het even fixen bij Apple >:)
Vraag mij af of ze daar wel mee bezig zijn. De zwarte iPhone 15pro is met dat titanium ook één grote vingerprintbende. Maar dan ook echt meteen en áltijd, dat ik maar snel gestopt was met überhaupt nog poetsen. Dat moeten ze toch zelf ook hebben gezien bij testen? Doe er dan iets van een matte brush over ofzo…

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn overpowered YouTube-machine just arrived. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1g6wUx1X8cDDT0YN0CkTM-E7TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBAuMUjfFx7NfNrAzpvhV15c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:56

Ryan1981

Je ne sais pas

Ook ik heb de knoop doorgehakt en mijn vrouw is nu in bezit van een zilvere 13" ipad pro met apple pencil pro.

Mijn eerste ervaringen tot nu toe:

Scherm is mooi.
Ik heb de iPad Pro 13ʺ (2024) Rebound Magnetic Case besteld als "bescherm hoes". Hij past mooi en de pencil pro flap is zeker handig. Maar veel meer dan een krasbescherming zou ik dit ding niet geven. Ervaring is ook dat een 13" ipad makkelijk omvalt als je hem b.v. op schoot hebt, het geheel is minder stabiel dan onze kleine ipad air 2 van jaren geleden.
Met deze kabel van mijn telefoon even verbonden gehad met mijn LG Oled tv: DeX Cable en dat werkte. Niet uitgebereid getest verder dus of alle formaten goed werkte (zoals dolby vision etc) weet ik nog niet.
Verder even snel de Cable Matters 48Gbps USB-C to HDMI adapter die ik voor mijn laptop heb geprobeerd om hem als extern scherm te gebruiken, hier kreeg ik roze beeld toen ik iets via disney + afspeelde, maar komt waarschijnlijk door verkeerde instellingen van ipad/tv (heb 2 dagen zitte puzzelen om het werkend te krijgen met nvidia 3070ti van mijn laptop), nog geen tijd aan besteed om verder uit te zoeken.

Screen mirroring met mijn tv werkte direct zonder problemen (al weet ik niet wat voor beeld kwaliteit dit is :P)

Wat mijn nog opviel m.b.t. de pencil pro is dat de nieuwe functionaliteit al wel werkt in de apple note app maar nog niet in procreate en adobe fresco. Zal ongetwijfeld komen maar wel jammer dat ze deze nieuw functionaliteit nog niet werkend hebben.

Verder neem ik aan dat je ipads niet draadloos kan laden, nog geen info gevonden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Ryan1981 hoe bevalt het formaat van de ipad? Ik twijfel nog tussen de twee formaten dus alle input van de 13 inch is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Teletekst schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:47:
@Ryan1981 hoe bevalt het formaat van de ipad? Ik twijfel nog tussen de twee formaten dus alle input van de 13 inch is welkom.
Wat is jouw voornaamste use case? Wanneer je hem samen met de MKB gebruikt en minder als alleen tablet voor gaming en media dan 13”. Anders zou ik voor 11” gaan. Ik ben zelf wel voor 13 “ gegaan en nog geen seconde spijt. Gisteravond wel voor eerst wat games geprobeerd en dan is het even wennen qua grootte. Maar voor teletekst is een 11” groot genoeg :p

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 25-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:56

Ryan1981

Je ne sais pas

Teknix1982 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Wat is jouw voornaamste use case? Wanneer je hem samen met de MKB gebruikt en minder als alleen tablet voor gaming en media dan 13”. Anders zou ik voor 11” gaan. Ik ben zelf wel voor 13 “ gegaan en nog geen seconde spijt. Gisteravond wel voor eerst wat games geprobeerd en dan is het even wennen qua grootte. Maar voor teletekst is een 11” groot genoeg :p
Voor mij geld hoe groter hoe beter ondanks day iets minder handelbaar is en zwaarder. Denk wel dat er in de toekomst een andere hoes gaat komen met wat meer instel opties kwa hoogte en stabiliteit.

Mijn vrouw wil er op gaan tekenen en films kijken. Ze zit er nu fallout shelter op te spelen. Ik ga wellicht eens logic proberen in de toekomst.

[ Voor 25% gewijzigd door Ryan1981 op 25-05-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@Teknix1982 en eventuele anderen die advies kunnen geven: Ik wil de ipad als tablet gebruiken, maar ook om notities op te maken met de pen en voor het uitzoeken van mijn fotoverzameling die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd. En natuurlijk voor standaard browsen en netflixen.
Ik ga er geen keyboard bij aanschaffen, want daar heb ik mijn laptop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik denk dat het dan niet zoveel uit maakt. Ga voor de 13”. Dunner en groter scherm. Probeer beide is te bekijken ergens en in de hand te houden. Ik heb in ieder geval geen spijt van 13” maar ik gebruik hem 80% van de tijd als laptop vervanger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StrayDog
Goed om rekening mee te houden is ook het verschil in aspect ratio tussen de 11 en 13 inch, zie:
YouTube: M4 iPad Pro 11” vs 13” - More DIFFERENT than you Think..!

Bij films kijken kijken heb je daardoor bij de 13 inch effectief niet heel veel groter beeld dan bij de 11 inch. Voor mij een belangrijke reden om voor de 11 inch te kiezen.
Als je hem vooral als laptop vervanger wilt gebruiken, is de 13 inch uiteraard weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
StrayDog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:04:
Goed om rekening mee te houden is ook het verschil in aspect ratio tussen de 11 en 13 inch, zie:
YouTube: M4 iPad Pro 11” vs 13” - More DIFFERENT than you Think..!

Bij films kijken kijken heb je daardoor bij de 13 inch effectief niet heel veel groter beeld dan bij de 11 inch. Voor mij een belangrijke reden om voor de 11 inch te kiezen.
Als je hem vooral als laptop vervanger wilt gebruiken, is de 13 inch uiteraard weer beter.
Dus als je films vnl. kijkt dan kan je beter voor een 11” gaan? Ga je het gebruiken als laptopvervanger koop 13”? Allemaal kolder.

In mijn optiek is het gewoon zo:
Wil je het grootste scherm? Koop 13”
Wil je niet het grootste scherm? Koop 11”.

Voor de rest kan je met beide hetzelfde. Het is gewoon een keus tussen schermmaten en je moet kiezen welke je het beste past. Maar qua functies en techniek is ie identiek sinds 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
Redondo1982 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Maar qua functies en techniek is ie identiek sinds 2024.
Dat is dus zo, behalve qua aspectratio.
En dat laatste kan, afhankelijk van je gebruik, best een belangrijk verschil zijn.
Om iemands onderbouwde mening verder kolder te noemen, vind ik trouwens een beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
StrayDog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Dat is dus zo, behalve qua aspectratio.
En dat laatste kan, afhankelijk van je gebruik, best een belangrijk verschil zijn.
Om iemands onderbouwde mening verder kolder te noemen, vind ik trouwens een beetje jammer.
Kolder is niet zo’n hard woord hoor ;)

Als je het alleen voor video’s gebruikt dan heeft de 13” niet veel meerwaarde, dat heb ik ook gezien. Alleen dat doet niemand. Op een iPad doet iedereen browsen, foto’s kijken etc. Dat kan ook op de 11”, maar kan met een 13” weer prettiger zijn. Ik heb ze beide hier thuis, zij het 2018 en 2021 en ik heb toen de 11” gekocht omdat de 12,9” niet in mijn speciale offerte-tasje ging waar ik hele dagen mee aan het zeulen was. Alleen ik had liever de 12,9” gehad. Later dus alsnog gekocht.

Ik bedoel ermee te zeggen: het is een veelzijdig apparaat en je moet niet één argument gebruiken om een groter model wel of niet te nemen. Het is gewoon een keus op grootte en waar je voorkeur naar uitgaat en niet omdat het gekoppeld zit aan één soort gebruik. Ook de 11” is gewoon een prima laptopvervanger als je maar wilt. De 13” kan je ook prima films mee kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Ik denk dat het voor mensen die nog twijfelen handig is om te zien waarom iemand voor een bepaalde maat heeft gekozen.

Voor jou is dat (maak ik op) omdat je groter gewoon beter vindt.
Voor mij is draagbaarheid en gewicht belangrijk (gebruik hem bv vaak in trein en vliegtuig), ik gebruik hem vrijwel nooit om echt iets op te typen dus voegt een Magic Keyboard niks toe, voor mij dus. Als tablet op de bank vind ik een 13 onhandig (ik heb ook de 12,9 gehad) en verder kijk ik veel films waarvoor een 13 niet veel beter is dan een 11.

Dus voor mij is daarom de keuze duidelijk een 11, maar iemand anders gebruikt dat ding heel anders en voor hem of haar is dan een 13 weer fijner 🙂
Ik denk dat er dus meer aspecten aan die keuze zitten dan alleen of je het grootste scherm wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StrayDog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:18:
Ik denk dat het voor mensen die nog twijfelen handig is om te zien waarom iemand voor een bepaalde maat heeft gekozen.

Voor jou is dat (maak ik op) omdat je groter gewoon beter vindt.
Voor mij is draagbaarheid en gewicht belangrijk (gebruik hem bv vaak in trein en vliegtuig), ik gebruik hem vrijwel nooit om echt iets op te typen dus voegt een Magic Keyboard niks toe, voor mij dus. Als tablet op de bank vind ik een 13 onhandig (ik heb ook de 12,9 gehad) en verder kijk ik veel films waarvoor een 13 niet veel beter is dan een 11.

Dus voor mij is daarom de keuze duidelijk een 11, maar iemand anders gebruikt dat ding heel anders en voor hem of haar is dan een 13 weer fijner 🙂
Ik denk dat er dus meer aspecten aan die keuze zitten dan alleen of je het grootste scherm wilt of niet.
Jouw argumenten komen aardig overeen met die van mij. Oftewel, de keuze voor de grootte van het scherm hangt zeker af van de manier waarop je de iPad gaat gebruiken. Zo heb ik om die reden ook de 11” gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

De discussie tussen 11 en 13-inch is een stuk makkelijker geworden wat mij betreft sinds de 13-inch zoveel gewicht verloren heeft. Het grotere scherm is gewoon een voordeel ten opzichte van het kleinere scherm. Je hebt voor alles meer ruimte, je content ziet er beter uit, je apps tonen meer content tegelijk. Etc.

De reden voorheen om voor de 11-inch te gaan was de handzaamheid ten opzichte van de 13-inch die door het gewicht als tablet een mindere ervaring gaf en hetzelfde voor het gewicht in je tas voor wie dat een factor vond. Maar dat voordeel is wat mij betreft weg met dit model en daarom zou ik voor iedereen de 13-inch adviseren.

Als je echt twijfelt, ga dan even naar je lokale MediaMarkt, Coolblue, of Apple Store/Amac en probeer beide apparaten uit, dan heb je het antwoord dat je zoekt voor jezelf. Want uiteindelijk krijg je voornamelijk mensen die hun eigen keuze verdedigen en daar heb je niet veel aan, want ieder heeft een afweging op eigen voorkeuren gemaakt en er is daar geen goed of fout antwoord te vinden. Het klopt allemaal, maar dat wil niet zeggen dat het antwoord klopt voor jou persoonlijk. Dus daarom, zelf proberen, dan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Aiii schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:34:
De discussie tussen 11 en 13-inch is een stuk makkelijker geworden wat mij betreft sinds de 13-inch zoveel gewicht verloren heeft. Het grotere scherm is gewoon een voordeel ten opzichte van het kleinere scherm. Je hebt voor alles meer ruimte, je content ziet er beter uit, je apps tonen meer content tegelijk. Etc.

De reden voorheen om voor de 11-inch te gaan was de handzaamheid ten opzichte van de 13-inch die door het gewicht als tablet een mindere ervaring gaf en hetzelfde voor het gewicht in je tas voor wie dat een factor vond. Maar dat voordeel is wat mij betreft weg met dit model en daarom zou ik voor iedereen de 13-inch adviseren.

Als je echt twijfelt, ga dan even naar je lokale MediaMarkt, Coolblue, of Apple Store/Amac en probeer beide apparaten uit, dan heb je het antwoord dat je zoekt voor jezelf. Want uiteindelijk krijg je voornamelijk mensen die hun eigen keuze verdedigen en daar heb je niet veel aan, want ieder heeft een afweging op eigen voorkeuren gemaakt en er is daar geen goed of fout antwoord te vinden. Het klopt allemaal, maar dat wil niet zeggen dat het antwoord klopt voor jou persoonlijk. Dus daarom, zelf proberen, dan kiezen.
Dat is het mooie van mij, want ik heb ze beide hier thuis. Ik verdedig dus niks en kan weloverwogen alles uitleggen / weerleggen.

En zo handzaam is de 11" niet als tablet, ook al zo'n non argument. Van beide worden je arm/handen moe. Een tablet vasthouden is sowieso een vermoeiende klus. Enige die fijn is: iPad Mini.

Het is echt gewoon een keus gebaseerd op grootte, maar niet omdat de één een betere tablet is en de andere een laptop vervanger. Ik snap mensen sowieso niet die een keus gaan verdedigen. Je kiest toch zelf wat je wilt :? Meestal hebben die een verkeerde keus gemaakt, maar je kan het beter erkennen en weer verder met je leven dan proberen lotgenoten te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E83jPiZXNrLg_pSWmEvKkP9tfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7pdZnkUyoz0fZuDpn16TpSV.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook voor de 13 inch gegaan i.c.m. het magic toetsenbord. Ik zag dat yorcom het toetsenbord op voorraad had en mogelijk ook de pro zelf. Toen ik gisteren aan kwam was die net binnen, zo vers dat die niet eens in het systeem stond.

Ik gebruik al bijna 20 jaar samsung producten, maar nu toch de overstap gemaakt. En in september daarom ook een iphone 16.

Ik kom van de galaxy tab 7 plus en deze was al 12, 4 inch. Een geweldige tablet maar een schande dat deze geen update krijgt naar de nieuwe android. Dan geef ik liever me geld aan apple. En gelukkig heeft apple nu ook usb c en oled.

Ik ben zeer tevreden, het design is geweldig en wat is dat ding licht zeg. Binnenkort moet ik vliegen dus heb er nu al zin in.

Begrijp de negativiteit over de m4=overkill niet zo. Hadden ze er dan een a14 in moeten stoppen?

De functie toetsen en shortcuts zijn echt ideaal. Ook het splitsen van je scherm is echt van toegevoegde waarde.

Ik twijfel nog over de pro pencil, ben niet artistiek, maar die pen ziet er wel gaaf uit.

Meer mensen hier die de pro pencil hebben maar niet tekenen ermee? Wat zijn jullie usecases?

[ Voor 5% gewijzigd door PacinoAllstars op 25-05-2024 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:34:

Nah, vind ik niet. Heb de 13” uitgebreid getest en ik vond hem echt te groot in vergelijking met de 11”. Als je hem, net als ik, puur voor mediaconsumptie gebruikt en altijd in je handen hebt, is 11” de sweet spot.

Wel ben ik het met je eens dat de discussie tussen deze twee makkelijker is geworden, maar voor mij heeft dat een andere reden. Voorheen had de 12,9” het betere scherm, maar nu zijn beide nieuwe modellen voorzien van een OLED-scherm. Dit heeft er voor mij voor gezorgd dat de keuze voor de 11” alleen maar nóg makkelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PacinoAllstars schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:32:
[Afbeelding]

Hier ook voor de 13 inch gegaan i.c.m. het magic toetsenbord. Ik zag dat yorcom het toetsenbord op voorraad had en mogelijk ook de pro zelf. Toen ik gisteren aan kwam was die net binnen, zo vers dat die niet eens in het systeem stond.

Ik gebruik al bijna 20 jaar samsung producten, maar nu toch de overstap gemaakt. En in september daarom ook een iphone 16.

Ik kom van de galaxy tab 7 plus en deze was al 12, 4 inch. Een geweldige tablet maar een schande dat deze geen update krijgt naar de nieuwe android. Dan geef ik liever me geld aan apple. En gelukkig heeft apple nu ook usb c en oled.

Ik ben zeer tevreden, het design is geweldig en wat is dat ding licht zeg. Binnenkort moet ik vliegen dus heb er nu al zin in.

Begrijp de negativiteit over de m4=overkill niet zo. Hadden ze er dan een a14 in moeten stoppen?

De functie toetsen en shortcuts zijn echt ideaal. Ook het splitsen van je scherm is echt van toegevoegde waarde.

Ik twijfel nog over de pro pencil, ben niet artistiek, maar die pen ziet er wel gaaf uit.

Meer mensen hier die de pro pencil hebben maar niet tekenen ermee? Wat zijn jullie usecases?
Zo, dat voelt als bekeren! ;)

Ja, de mensen zeuren over de M4 omdat Apple de mogelijkheden hiervan niet optimaal benut. Met een M1 kan je precies hetzelfde is de algemene strekking. Het is een beetje om Apple te forceren om iPadOS beter te maken of MacOS erop te introduceren.

Joh, je hebt nu alles al. Dus koop die Pencil Pro nu ook maar. Usecase is bij mij het ondertekenen van documenten, af en toe een notitie en schetsje te maken. Ook ik teken niet. Lijkt me ook niet verstandig, ben ik niet goed in denk ik en ik vind er ook niks aan. Duurt me te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
PacinoAllstars schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:32:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd, mooie overstap!
Wellicht handig de foto wat meer af te snijden. Je IBAN is zichtbaar op papier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Pencil is altijd handig om te hebben, ik gebruik het eigenlijk meer als pointer device en om op (Mac) screenshots te tekenen om iets te illustreren aan klanten. Daarnaast, gezien ik de Pencil 2 in 2018 gekocht heb en die het nu nog steeds prima doet, is het niet erg om nu weer eens wat geld uit te geven voor nieuwe, qua kwaliteit heb ik er niets over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hebt al een hoop feedback gekregen. :9 Ik ben zelf voor de 13 inch gegaan. Ik heb eerder in dit topic ook gepost dat ik nog erg twijfelde, maar uiteindelijk heb ik er vanwege het lagere gewicht toch maar gewoon voor gegaan.

De eerste paar dagen is even wennen, want het is toch een stuk groter dan de ‘normale’ 9.7”-11” iPad die de meeste mensen gewend zijn. Toch went het erg snel.

Ik gebruik ‘m nu ook uitsluitend met Stage Manager en dan komt de extra schermruimte extra goed tot z’n recht. :)

De pencil heb ik er niet bijgehaald. Ik teken niet en verder zou ik ‘m voor weinig dingen gebruiken behalve een keer een handtekening hier en daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 25-05-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:26
Ik twijfel ook tussen de 11” en 13”. De iPad gebruik ik namelijk ook in het vliegtuig voor het kijken van films. De 13” is daar misschien net te groot voor. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 23:10
Reflection schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:49:
Ik twijfel ook tussen de 11” en 13”. De iPad gebruik ik namelijk ook in het vliegtuig voor het kijken van films. De 13” is daar misschien net te groot voor. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je voornamelijk videos kijkt dan heeft de 13 inch niet heel veel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben voor de 11" gegaan. Het is voor mij (nog) geen laptopvervanger, maar een device tussen m'n iPhone en Mac in. Tot dusver heb ik 11" altijd een fijn formaat gevonden. Mocht iPadOS volwassener worden en ik er meer mee kunnen, dan stap ik t.z.t. wellicht over naar een groter formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Reflection schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:49:
Het 11 inch model heeft een iets breder aspect ratio. Films komen dan misschien wat beter tot hun recht, omdat de zwarte balken dan iets kleiner zijn. Aan de andere kant is het verschil in aspect ratio ook weer niet extreem groot en heb je met een 13 inch scherm alsnog wel een groter beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Dankzij OLED maken de zwarte balken geen enkel verschil meer. De 13-inch is nog steeds breder en dus heb je uiteindelijk een groter beeld bij alle content ongeacht de 4:3 aspect ratio.

Soms kijk ik nog wel eens oude series in 4:3, dan heeft de 13-inch wel een duidelijk voordeel, maar daar zal niemand zijn koop van laten afhangen neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC10
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-03 10:02
Ik heb veel Apple topics bijgehouden; uit interesse en vaak om even mijn keuze voor een product te laten bevestigen, zo ook dit topic. Daarbij ging het eigenlijk altijd om het gaan voor het grootste product; Ultra, Max en 12,9”/13”.

Inmiddels heb ik bovengenoemde formaten allemaal in het bezit en nooit spijt van gehad. Het went zo snel, in positieve zin.

Mijn vorige iPad Pro 2020 11” is op onfortuinlijke wijze op de grond gevallen met het scherm naar beneden; bijna voor de helft versplinterd.
Goed excuus om naar een nieuwe te kijken. Ik ben gegaan voor de iPad Pro 2022 M2 12,9”, na de introductie van de M4. Met een Smart Folio.
MacBook Air 2018 13” gebruik ik niet meer en daar maakt mijn vrouw dan weer dankbaar gebruik van.

Gevoelig voor de nieuwste producten, maar ik was reeds in het bezit van een Pencil 2 en vond de stap, door het betere en grotere scherm, nog steeds de moeite waard. Toch voordeliger dan een complete nieuwe set.
Ik heb de nieuwe nog niet in mijn handen gehad, dus ik weet gelukkig niet wat ik mis.

Ik gebruik het formaat zowel op het bureau met Smart Folio als zonder hoes op de bank. Zittend, niet liggend.
Het eerste soms i.c.m. Logitech MX Keys/Mouse, maar het is voor mij toch vooral een media consumptie apparaat. Een 11” is handzamer, maar ik vind een 12,9” nog steeds erg handzaam. In portretmodus kan ik gemakkelijk typen met twee handen.

Bedankt voor alle input en geniet van jullie mooie iPads!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vJxXnYIzHJ_xb47OC6TkAe_bPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XTGK5I8cziJwZ8DnyPgOl7Bl.jpg?f=user_large

Over YouTube power gesproken. Via de browser krijgt de iPad gewoon toegang tot 8K. Terwijl de YouTube app via de app toegang geeft tot veel mindere resoluties bij dezelfde video.

Volgens X zou het komen door de AV1 decoder die er nu in zit. Natuurlijk heb je niks aan die hoge resolutie maar toch.

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha89 op 25-05-2024 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Alpha89 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:43:
[Afbeelding]

Over YouTube power gesproken. Via de browser krijgt de iPad gewoon toegang tot 8K. Terwijl de YouTube app via de app toegang geeft tot veel mindere resoluties bij dezelfde video.

Volgens X zou het komen door de AV1 decoder die er nu in zit. Natuurlijk heb je niks aan die hoge resolutie maar toch.
De YouTube app is complete trash, doe jezelf inderdaad een plezier en gebruik de desktop versie op je browser.

Het liefst in combinatie met Untrap: https://apps.apple.com/nl...tube/id1637438059?l=en-GB
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste