Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 07:17

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

WouterL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Dat onderzoek ontbreekt wel, ik ontken niet dat de 20%~80% goed is voor je batterij. Ik vraag me alleen af of je dit verschil ook écht significant gaat merken. Jouw n=1 ervaring hecht ik in dit geval weinig waarde aan. Ik heb iPhones gehad die na een jaar 100% nog waren, en heb iPhones gehad die na een jaar al op 90% zaten.
Ik zeg dus niet dat je ongelijk hebt, maar harde data ontbreekt.
Dat een apparaat na een jaar nog 100% kan hebben is te verklaren.
Elke accu bij Apple heeft een minimale aantal mAh voor 100% capaciteit, dit is de design capaciteit.

De ene accu heeft dus 108%, 104% of als je pech hebt maar 100%. Echter de teller begint pas af te tellen bij 100%

Als je het apparaat aan coconut battery hangt op een mac kan je zien hoeveel % hij boven de minimale capaciteit zit. Aangezien iedereen zij iPad hier nieuw is, misschien eens leuk om te kijken hoeveel mAh hij boven de design capaciteit zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:51
Psycho_Mantis schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:13:
[...]

Elke accu bij Apple heeft een minimale aantal mAh voor 100% capaciteit, dit is de design capaciteit.

De ene accu heeft dus 108%, 104% of als je pech hebt maar 100%. Echter de teller begint pas af te tellen bij 100%

Als je het apparaat aan coconut battery hangt op een mac kan je zien hoeveel % hij boven de minimale capaciteit zit. Aangezien iedereen zij iPad hier nieuw is, misschien eens leuk om te kijken hoeveel mAh hij boven de design capaciteit zit.
En al die mensen maar ploeteren om de accu in conditie te houden, zelfs ten kosten van hun eigen gemak en gebruik whahahaha. Dat trek jij nu even onderuit :+

Ik heb maar één ding geleerd met lithium accu's: gewoon gebruiken en zorgen dat de batterij opgeladen kan worden als het kan, zodat je er optimaal van kan genieten / gebruik van kan maken. Hoe meer je laadt hoe beter het is.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Redondo1982 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:55:
[...]

En al die mensen maar ploeteren om de accu in conditie te houden, zelfs ten kosten van hun eigen gemak en gebruik whahahaha. Dat trek jij nu even onderuit :+

Ik heb maar één ding geleerd met lithium accu's: gewoon gebruiken en zorgen dat de batterij opgeladen kan worden als het kan, zodat je er optimaal van kan genieten / gebruik van kan maken. Hoe meer je laadt hoe beter het is.
Grappig om te zien hoe mensen zich zo druk kunnen maken om hoe anderen hun telefoon of tablet gebruiken. Ik zou het zelf ook nooit doen, maar het kan me echt geen reet schelen als iemand daar wel bewust mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:39:
[...]

Grappig om te zien hoe mensen zich zo druk kunnen maken om hoe anderen hun telefoon of tablet gebruiken. Ik zou het zelf ook nooit doen, maar het kan me echt geen reet schelen als iemand daar wel bewust mee bezig is.
Ja, dat snap ik ook niet. Alleen ieder mens maakt zich druk om iets, anders kan je beter in je kist gaan leggen.

Je hebt ook mensen die constant de noodzaak hebben om over mensen wat te zeggen die op hun beurt over anderen weer wat te zeggen hebben maw die het treintje in gang houden.

*knip*

Dat is hier niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 21-05-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Ja, dat snap ik ook niet. Alleen ieder mens maakt zich druk om iets, anders kan je beter in je kist gaan leggen.

Je hebt ook mensen die constant de noodzaak hebben om over mensen wat te zeggen die op hun beurt over anderen weer wat te zeggen hebben maw die het treintje in gang houden. *knip*
Ik ben er wel blij mee, anders hebben we hier toch helemaal niets te doen?

Stel ik vind die batterij onzin geen onzin, dan post ik dus een bericht “Ja ik heb het aanstaan” en reageert er vervolgens niemand, want ja “Niemand maakt het wat uit wat andere doen”. Dan kan ik het net zo goed niet posten en was dit topic helemaal deaud.

Topic heet toch niet voor niets “iPad Pro (2024)] Ervaringen & discussie” en niet iPad Pro (2024)] Ervaringen zonder tegenspraak” :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 21-05-2024 09:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:06
Magic keyboard media toetsen werken top, alleen 1 ding kan ik niet werkend krijgen.

Ik gebruik Spotify als default player. Als ik een nummer draai op spotify en dan bv een youtube kijk en dan weer naar safari oid ga en spotify weer wil aanzetten met de play knop, dan gaat Apple Music spelen ipv spotify.

Kan ik dit ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Hoe gaat het met de mensen die (net als ik) overstap zijn van de 12,9 inch versie na de 11 inch pro?
Na minder dan een week ben ik nog steeds in dubio. De 11 inch voelt als de perfecte vormfactor. Maar als laptop vervanger weet ik het nog niet. Net even de 13 inch vastgehad, nu hij zo licht is geworden ook wel erg mooi moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnMartijn schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:00:
Hoe gaat het met de mensen die (net als ik) overstap zijn van de 12,9 inch versie na de 11 inch pro?
Na minder dan een week ben ik nog steeds in dubio. De 11 inch voelt als de perfecte vormfactor. Maar als laptop vervanger weet ik het nog niet. Net even de 13 inch vastgehad, nu hij zo licht is geworden ook wel erg mooi moet ik zeggen.
Als je nu nog steeds in dubio bent, lees: niet volledig overtuigd, dan zegt dat wel genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:59:
[...]

Ik ben er wel blij mee, anders hebben we hier toch helemaal niets te doen?

Stel ik vind die batterij onzin geen onzin, dan post ik dus een bericht “Ja ik heb het aanstaan” en reageert er vervolgens niemand, want ja “Niemand maakt het wat uit wat andere doen”. Dan kan ik het net zo goed niet posten en was dit topic helemaal deaud.

Topic heet toch niet voor niets “iPad Pro (2024)] Ervaringen & discussie” en niet iPad Pro (2024)] Ervaringen zonder tegenspraak” :P
Waarmee ben je blij? Dat mensen zich druk maken over de keuzes van anderen inzake een batterij/accu? Kan het me niet voorstellen. Laat lekker gaan, niet mijn iPad. Het is wat anders als ze keuzes voor mij gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Waarmee ben je blij? Dat mensen zich druk maken over de keuzes van anderen inzake een batterij/accu? Kan het me niet voorstellen. Laat lekker gaan, niet mijn iPad. Het is wat anders als ze keuzes voor mij gaan maken.
Nee blij dat er interactie is tussen ons gebruikers bedoelde ik. Zodat er een actief topic is om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Nee blij dat er interactie is tussen ons gebruikers bedoelde ik. Zodat er een actief topic is om te lezen.
Ik ook hoor…

Ook dingen die ik minder interessant vind. Geeft je andere kijk en anders vindt een ander het wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 08:46
Onbegrijpelijk dat mijn Pencil 2 niet werkt met die nieuwe Pro's.
Ja ik weet het, ander bevestigings/laad systeem. Maar als ze wilden hadden ze makkelijk een adaptor kunnen maken zodat je hem gewoon met een usb C lader kon opladen.
Het niet bevestigen op de Ipad is niet zo'n ramp, zo vast zat het toch nooit.

Zat te denken om de 2018 Pro te upgraden maar als ik deze prijzen zie en nog een 150 euro voor nog een pencil is toch wel erg extreem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:13

Voor die twijfelaars. Ik ben overigens mega happy met mijn 11 inch. Maar ik had dan ook al een 11 inch air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alpha89 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:59:
[YouTube: M4 iPad Pro 11” vs 13” - More DIFFERENT than you Think..!]

Voor die twijfelaars. Ik ben overigens mega happy met mijn 11 inch. Maar ik had dan ook al een 11 inch air.
Prima video. En voor mij de bevestiging dat ik voor de 11” moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01
MartijnMartijn schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:00:
Ik heb de 11'' in bestelling dus ik kan nog niet real-world testen, maar ik ben op papier ook nog steeds in dubio :+
Ik probeer alles te lezen en te kijken wat erover gezegd wordt, maar ik tennis in m'n hoofd ook heen en weer.

Ik ga 'm totaal niet gebruiken als een vervanger voor m'n MacBook, gewoon als luxe dagelijks mediadevice voor op de bank, in bed, zulke dingen. Ik zal er ook geen keyboard voor aanschaffen en ga geen apps zoals Final Cut gebruiken. Dan zou je zeggen: 11'' prima, misschien juist wel goed. Ik ben echter wel een groteschermenman en dat laat me twijfelen. Ik vrees dat het uitloopt in beide devices in huis halen en gewoon voelen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-05 21:50
Simpel gezegd met de MKB: 11 inch is meer tablet die je af en toe kan gebruiken als laptop en de 13 meer een alternatieve laptop die je af en toe gebruikt als tablet.

Vraag is waar naar je op zoek bent. Ik ben van 12.9 overgestapt op 11, juist vanwege mobiliteit en ik meer waarde hecht aan het tablet gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 19:13
Alpha89 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:59:
[YouTube: M4 iPad Pro 11” vs 13” - More DIFFERENT than you Think..!]

Ik ben (nog steeds) blij met mijn 11’! Goede keus gemaakt.

En net als bij mijn iPhone 15 pro max heb ik de neiging mijn iPad zonder hoes te gebruiken.
Wel beetje jammer dat de Apple Pencil zoveel dikker is dan de iPad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik -en al mijn collega’s- hebben juist de stap gemaakt in 2021 naar 12,9” vanuit 11”. En dat was niet alleen als reden het MiniLED scherm. Het was gewoon toch de aantrekkingskracht naar het grootst mogelijke scherm. Na aanschaf van de 11” bleven we maar kijken naar de 12,9” en in 2021 was een mooi moment. 11” top ding, maar 12,9” bleek toch ons verlangen te zijn. En dat ding wordt niet alleen voor werk gebruikt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 22:12
badbadpresident schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:15:
Simpel gezegd met de MKB: 11 inch is meer tablet die je af en toe kan gebruiken als laptop en de 13 meer een alternatieve laptop die je af en toe gebruikt als tablet.

Vraag is waar naar je op zoek bent. Ik ben van 12.9 overgestapt op 11, juist vanwege mobiliteit en ik meer waarde hecht aan het tablet gedeelte.
Ik heb voor de 11 inch gekozen omdat ik hem voornamelijk als tablet gebruik en ik de 11 inch al aan de zware kant vind, laat staan de 13 inch (die vind ik ook veel te groot als tablet).
Als ik wat serieuzer werk wil doen/veel moet typen bv hang ik hem met externe muis en keyboard aan een los scherm (want daar vind ik zowel de 11 als de 13 te klein voor) en heb ik voor mijn gebruik het beste van 2 werelden 🙂

[ Voor 3% gewijzigd door StrayDog op 20-05-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antal72 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Ik ben (nog steeds) blij met mijn 11’! Goede keus gemaakt.

En net als bij mijn iPhone 15 pro max heb ik de neiging mijn iPad zonder hoes te gebruiken.
Wel beetje jammer dat de Apple Pencil zoveel dikker is dan de iPad. ;)
Deze middag heb ik bij Coolblue even de 13” getest en vond hem wel erg groot. In combinatie met het Magic Keyboard eventueel een leuke vervanging voor een laptop, maar dan zou ik waarschijnlijk eerder voor een MacBook gaan.

In mijn geval ga ik hem echt als tablet gebruiken en dan is 11” voor mij de sweet spot. Voelde gelijk goed in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wanneer krijg je de factuur als je hem online gekocht hebt? Nog steeds niks ontvangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 18:08
StrayDog schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:41:
[...]

Ik heb voor de 11 inch gekozen omdat ik hem voornamelijk als tablet gebruik en ik de 11 inch al aan de zware kant vind, laat staan de 13 inch (die vind ik ook veel te groot als tablet).
Als ik wat serieuzer werk wil doen/veel moet typen bv hang ik hem met externe muis en keyboard aan een los scherm (want daar vind ik zowel de 11 als de 13 te klein voor) en heb ik voor mijn gebruik het beste van 2 werelden 🙂
Eens, zo zie ik het ook. Als main device zou ik ook voor de 13” gaan. Maar om erbij te hebben, als tablet om te lezen / consumeren en videos kijken in het vliegtuig dan is 11” :*) gewoon top!
(Beetje overpriced voor de use case. Maar het 1000nit OLED scherm is heerlijk om te lezen in de zon :+ ..)

[ Voor 7% gewijzigd door BlowFish op 20-05-2024 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:14
TweakerVincent schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:05:
Wanneer krijg je de factuur als je hem online gekocht hebt? Nog steeds niks ontvangen?
Die mailen ze net voor of na ontvangst van je spulletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:42
TweakerVincent schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:05:
Ik kreeg die in de nacht na levering. Zat er ook op te wachten ivm vakantiegeld en fiscale uitruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik weet ook nog niet helemaal wat ik wil. Gebruik m'n iPad (nu een 11" Pro) vooral voor media en wat licht zakelijk gebruik (notities, mail, videoconferentie). Voornamelijk als tablet dus, en daarin is 11" ideaal. Op dit moment heb ik ook een Apple Pencil, maar die gebruik ik te weinig. Als ik reviews kijk van het Magic Keyboard kan ik daar best enthousiast van worden, lijkt een mooie toevoeging. En dan ga je ook nadenken over 13", als het op weet te schuiven naar productiviteit is een groter scherm wellicht wel fijn. Alleen blijf ik iPadOS te beperkt vinden.

- 11" met Smart Folio: lekker als tablet gebruiken, maar wel wetende dat het apparaat meer kan
- 11" met Magic Keyboard: neigt wat meer naar productiviteit, maar dan is 11" wel de beperkende factor
- 13" met Magic Keyboard: poging wagen om er vaker productief op te zijn
Ik ben ook bang dat het in theorie heel mooi is, maar echt productief zie ik mezelf er niet op zijn. Dat Stage Manager is het voor mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
BlowFish schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:10:
[...]

Eens, zo zie ik het ook. Als main device zou ik ook voor de 13” gaan. Maar om erbij te hebben, als tablet om te lezen / consumeren en videos kijken in het vliegtuig dan is 11” :*) gewoon top!
(Beetje overpriced voor de use case. Maar het 1000nit OLED scherm is heerlijk om te lezen in de zon :+ ..)
Dat viel me erg tegen moet ik zeggen. Ik was in de winkel om even de nieuwe iPads te bekijken en het scherm was op volle helderheid slecht leesbaar met verlichting vanuit de winkel. Ik had dit echt veel beter verwacht en hoopte dat het beter zou zijn dan mijn MiniLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:10:
[...]

Het scherm is echt bizar helder, inderdaad. Werd echt een beetje weggeblazen toen ik hem voor het eerst ontgrendelde vanmiddag. Heb heel wat apparaten met OLED-scherm in huis, maar zo helder als deze heb ik ze nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Tom schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:12:
Ik weet ook nog niet helemaal wat ik wil. Gebruik m'n iPad (nu een 11" Pro) vooral voor media en wat licht zakelijk gebruik (notities, mail, videoconferentie). Voornamelijk als tablet dus, en daarin is 11" ideaal. Op dit moment heb ik ook een Apple Pencil, maar die gebruik ik te weinig. Als ik reviews kijk van het Magic Keyboard kan ik daar best enthousiast van worden, lijkt een mooie toevoeging. En dan ga je ook nadenken over 13", als het op weet te schuiven naar productiviteit is een groter scherm wellicht wel fijn. Alleen blijf ik iPadOS te beperkt vinden.

- 11" met Smart Folio: lekker als tablet gebruiken, maar wel wetende dat het apparaat meer kan
- 11" met Magic Keyboard: neigt wat meer naar productiviteit, maar dan is 11" wel de beperkende factor
- 13" met Magic Keyboard: poging wagen om er vaker productief op te zijn
Ik ben ook bang dat het in theorie heel mooi is, maar echt productief zie ik mezelf er niet op zijn. Dat Stage Manager is het voor mij ook niet.
Precies dat. En als je productief wilt zijn (en de software zou meer kunnen) dan loop je tegen een extreme prijs aan.
256GB Storage is vrij weinig, zeker voor een device waar je rustig 5+ jaren mee kan doen. De data wordt er niet minder op.
Kortom, grotere opslag kiezen (minimaal 512GB) en dan het keyboard en dan eens kijken naar de prijs.
Koop je een hele uitgebreide MBA 13 voor die altijd meer zal kunnen doen voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomberman71 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:34:
[...]

Precies dat. En als je productief wilt zijn (en de software zou meer kunnen) dan loop je tegen een extreme prijs aan.
256GB Storage is vrij weinig, zeker voor een device waar je rustig 5+ jaren mee kan doen. De data wordt er niet minder op.
Kortom, grotere opslag kiezen (minimaal 512GB) en dan het keyboard en dan eens kijken naar de prijs.
Koop je een hele uitgebreide MBA 13 voor die altijd meer zal kunnen doen voor minder geld.
Helemaal mee eens. Je bent dan trouwens ook niet gebonden aan iPadOS, wat uiteindelijk toch beperkend is als je productief wil zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Helemaal mee eens. Je bent dan trouwens ook niet gebonden aan iPadOS, wat uiteindelijk toch beperkend is als je productief wil zijn.
Velen hebben toch nog de hoop dat er met WWDC er een wonder gaat gebeuren maar ik zie Apple dat niet doen.
Die hebben liever dat mensen een Ipad Pro, MB(A) en een Iphone kopen.
Zullen heus wel wat features bijkomen maar kijkende naar de afgelopen 5 jaren zou ik niet teveel verwachten.

Ben zelf een trouwe Ipad fan en na meer als een half dozijn ipad's (pro's) houd ik het nog wel even bij de 2018 Ipad pro 256GB. Vind de prijzen voor upgrades echt fors geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:54
Bomberman71 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Velen hebben toch nog de hoop dat er met WWDC er een wonder gaat gebeuren maar ik zie Apple dat niet doen.
Die hebben liever dat mensen een Ipad Pro, MB(A) en een Iphone kopen.
Zullen heus wel wat features bijkomen maar kijkende naar de afgelopen 5 jaren zou ik niet teveel verwachten.

Ben zelf een trouwe Ipad fan en na meer als een half dozijn ipad's (pro's) houd ik het nog wel even bij de 2018 Ipad pro 256GB. Vind de prijzen voor upgrades echt fors geworden.
wat je overal hoort is dat de ipad verkopen wat teruglopen (ook omdat er geen refresh was) we hopen gewoon dat ze om het te boosten een soort ipadOS+ modus uitbrengen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bomberman71
Wognummer schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:11:
[...]

wat je overal hoort is dat de ipad verkopen wat teruglopen (ook omdat er geen refresh was) we hopen gewoon dat ze om het te boosten een soort ipadOS+ modus uitbrengen haha
Ipads verkopen minder omdat ze lang mee gaan en ze spreken puur de Apple fans aan.
Want voor een huis tuin en keuken Tablet voor Netflix, nieuws, emails en een game hier en daar kan je PRIMA uit de voeten met een Samsung tablet die de helft kost van de goedkoopste ipad.
Ook voor kinderen ben je met 250 euro voor een Android tablet meer dan klaar.

Op Ipad gebied is het wat flauwtjes. De basis ipad heeft al lang geen echte update gehad. De mini is ook al wat belegen en de rest hebben we het hier over gehad.

De groep die een 'IpadOS+' zouden willen zijn puur en alleen de tweakers en de mensen die Laptop prijzen betalen voor een tablet.
De gewone doorsnee tablet gebruiker boeit het evt runnen van een MacOS oid helemaal niets. Die vinden de tablet prima zoals hij is en doen er 5+ jaren mee. Je ziet de meeste pas switchen als ze geen updates meer krijgen.

Kortom, aan de onderkant is er veel te krijgen qua budget tablet en voor basis functies heb je echt geen Apple Ipad nodig.
In het top segment vinden velen idd dat het OS veels te weinig kan en feitelijk heb je weinig aan al die power.
Hogere prijzen en extreme upgrades helpen ook niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bomberman71 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:34:
[...]

Inderdaad, mijn dilemma is dat ik de instap 11" Pro zonder Magic Keyboard al een prijzige upgrade vind, puur voor hetgeen dat ik ermee doe. Als ik er meer mee zou kunnen doen, dan zou ik een hoger bedrag ook beter naar mezelf kunnen verantwoorden. Maar de prijs (zeker 13", als je de kant op gaat van de laptop-vervanger) met accessoires gaat al snel richting de 1800 euro. Aan de hardware zou ik het nog wel kunnen uitgeven, alle reviews laten zien dat dat top is. Maar de beperkingen in de software matchen in mijn geval niet met dat prijskaartje. Dan zou ik veel blijer worden van een MBA die je voor hetzelfde geld koopt, daarvan weet ik dat ik niet tegen dat soort beperkingen aan loop. Ik vermoed dat WWDC niet het grote nieuws gaat brengen dat sommige mensen hopen. Een iPad heeft voor mij absoluut bestaansrecht maar in mijn situatie vooralsnog meer als tablet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniem: 1885112 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:45:
[...]

Deze middag heb ik bij Coolblue even de 13” getest en vond hem wel erg groot. In combinatie met het Magic Keyboard eventueel een leuke vervanging voor een laptop, maar dan zou ik waarschijnlijk eerder voor een MacBook gaan.

In mijn geval ga ik hem echt als tablet gebruiken en dan is 11” voor mij de sweet spot. Voelde gelijk goed in de winkel.
Iedereen begint klein ;)

Duidelijk verhaal toch?! Je hebt nu weloverwogen een keus gemaakt en niet meer achterom kijken. De grotere koop je bij de volgende generatie wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tom schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:06:
[...]

Inderdaad, mijn dilemma is dat ik de instap 11" Pro zonder Magic Keyboard al een prijzige upgrade vind, puur voor hetgeen dat ik ermee doe. Als ik er meer mee zou kunnen doen, dan zou ik een hoger bedrag ook beter naar mezelf kunnen verantwoorden. Maar de prijs (zeker 13", als je de kant op gaat van de laptop-vervanger) met accessoires gaat al snel richting de 1800 euro. Aan de hardware zou ik het nog wel kunnen uitgeven, alle reviews laten zien dat dat top is. Maar de beperkingen in de software matchen in mijn geval niet met dat prijskaartje. Dan zou ik veel blijer worden van een MBA die je voor hetzelfde geld koopt, daarvan weet ik dat ik niet tegen dat soort beperkingen aan loop. Ik vermoed dat WWDC niet het grote nieuws gaat brengen dat sommige mensen hopen. Een iPad heeft voor mij absoluut bestaansrecht maar in mijn situatie vooralsnog meer als tablet denk ik.
Het is gewoon echt te gek prijzig ja, zeker als je al zulke prima spullen hebt. Het is natuurlijk te gek dat je de oude MKB en Pencil niet kan gebruiken op de Pro 2024, maar ook de nieuwe MKB en Pencil niet kan gebruiken op de voorgaande Pro series 2021/2022.

Dat alles bijelkaar maakt het een grote nieuwe uitgave, maar je oude spullen kan je altijd nog verkopen om de pijn te verzachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De magic keyboard die ik 14 Mei had besteld bij MediaMarkt is nog steeds niet verzonden, ook geen indicatie wanneer wel.
Vanwege de hoge prijs had ik wel verwacht dat de verkrijgbaarheid beter zou zijn.

Zie wel dat je ze bij de Apple Store zo kan halen nu. Helaas heb ik niet even de tijd om even naar Den Haag te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:17:
De magic keyboard die ik 14 Mei had besteld bij MediaMarkt is nog steeds niet verzonden, ook geen indicatie wanneer wel.
Vanwege de hoge prijs had ik wel verwacht dat de verkrijgbaarheid beter zou zijn.

Zie wel dat je ze bij de Apple Store zo kan halen nu. Helaas heb ik niet even de tijd om even naar Den Haag te rijden.
Nieuwe dingen altijd zo dicht mogelijk bij de bron bestellen, tenzij je echt ziet dat een andere dealer hem direct op voorraad heeft.

Btw...hoe duurder de spullen des te schaarser het wordt ;) Zeker als het een populaire fabrikant/maker betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 18:21
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:17:

Media Markt prijst altijd alles op wat schaars is, doen ze al enkele jaren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 13:03
De levertijd van mijn MKB (Engels US) voor mijn 11" is "pas" vanaf 1 juli - als ik speel met de NL/Engels Int/Engels VK zijn hier verschilen in tijden te zien als levertijd.
Dit zal dus ook voor de andere retailers gelden.

Ik heb volgens mij ergens al gelezen dat (ik denk Donstil dit al aangaf) dat de knoppen van het volume aangepast zijn. Op de Ipad AIr 2020 zijn deze inderdaad anders. Het zal vast een design keuze zijn geweest van Apple om dit in de M4 weer aan te passen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:46:
[...]

Nieuwe dingen altijd zo dicht mogelijk bij de bron bestellen, tenzij je echt ziet dat een andere dealer hem direct op voorraad heeft.

Btw...hoe duurder de spullen des te schaarser het wordt ;) Zeker als het een populaire fabrikant/maker betreft.
Dat is juist het ding, toen ik bestelde op 14 Mei was de MKB op voorraad bij Mediamarkt en zou 15 Mei bezorgd worden. Anders had ik hem wel gewoon bij Apple besteld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Media Markt prijst altijd alles op wat schaars is, doen ze al enkele jaren.
Daar doelt hij niet op. Het Magic Keyboard is bij MediaMarkt gewoon net zo duur als bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Dat is juist het ding, toen ik bestelde op 14 Mei was de MKB op voorraad bij Mediamarkt en zou 15 Mei bezorgd worden. Anders had ik hem wel gewoon bij Apple besteld natuurlijk.
Oh lekker dan, nou dan zijn ze nu een klant kwijt vermoed ik. Al vaker gelezen dat ze het zo doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 21-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:31
tim.w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:
Poeh, ik twijfel nog heel erg tussen de 11" iPad Pro 256GB of de 13" iPad Air 256GB. Er zit maar 60 euro verschil tussen na onderwijskorting. Ooit heb ik de 13 inch iPad pro gehad en ik was gecharmeerd van het formaat, maar de iPad Pro heeft weer mooiere techniek...
Ik wil hem met name gebruiken voor Lightroom edits, streaming en browsing. Wat zegt jullie gevoel op basis van de eerste ervaringen?
Ik keek vanochtend naar de M2 iPad Pro prijzen en dat maakt de keuze niet makkelijker. Ik kom nu op het volgende uit (Ik heb al een Apple Pencil 2 in bezit):

iPad Pro 2023 13 inch: €1449 + €139 (pro pencil) = €1588
iPad Pro 2022 13 inch = €1297
iPad Air 2023 13 inch €1039 + €139 (pro prencil) = €1178

Als ik bovenstaande zie zou ik dan weer bijna neigen naar een 2022 iPad Pro. Aan de andere kant denk je dan weer; als ik toch €1297 uitgeef dan is de stap naar €1588 ook niet meer zo groot _O-
Het voelt een beetje als kiezen tussen de Pencil Pro functionaliteit die handig kan zijn bij foto editing vs een pro motion display, face ID en betere audio. Keuzes...

[ Voor 7% gewijzigd door tim.w op 21-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGcU_x-RYwfl4ll5tpdTlVqapZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhff8RbXqOWvlDMX6ckhDqr4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCTWH2J6mVf8hyA-z4msQ-nt5gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtLpDRqSUdqUTKVYWtqubqaw.jpg?f=fotoalbum_large

Zooo daar issie al! Eigenlijk pas 8-10 juni maar Apple is altijd sneller. Maar zo snel? Ik klaag in ieder geval niet ;)

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:23:
[...]

Oh lekker dan, nou dan zijn ze nu een klant kwijt vermoed ik. Al vaker gelezen dat ze het zo doen.
Heb je goed geraden, net de bestelling geannuleerd. De medewerker gaf aan dat hij op backorder staat en ze hem pas de 30ste verwachten.

Bij Apple is de Zwarte MKB US-international 11" nu op voorraad. Dus ik heb hem daar besteld.
Mij maakt het ook niks uit of het NL of US-int. is, kan met beide prima overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Heb je goed geraden, net de bestelling geannuleerd. De medewerker gaf aan dat hij op backorder staat en ze hem pas de 30ste verwachten.

Bij Apple is de Zwarte MKB US-international 11" nu op voorraad. Dus ik heb hem daar besteld.
Mij maakt het ook niks uit of het NL of US-int. is, kan met beide prima overweg.
Ja, zo zie je maar. Het heeft een averechts effect.

Succes alvast ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
tim.w schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Ik keek vanochtend naar de M2 iPad Pro prijzen en dat maakt de keuze niet makkelijker. Ik kom nu op het volgende uit (Ik heb al een Apple Pencil 2 in bezit):

iPad Pro 2023 13 inch: €1449 + €139 (pro pencil) = €1588
iPad Pro 2022 13 inch = €1297
iPad Air 2023 13 inch €1039 + €139 (pro prencil) = €1178

Als ik bovenstaande zie zou ik dan weer bijna neigen naar een 2022 iPad Pro. Aan de andere kant denk je dan weer; als ik toch €1297 uitgeef dan is de stap naar €1588 ook niet meer zo groot _O-
Het voelt een beetje als kiezen tussen de Pencil Pro functionaliteit die handig kan zijn bij foto editing vs een pro motion display, face ID en betere audio. Keuzes...
Ja, en zo te zien vergelijk je nu de prijzen van beide 256GB. Maar kom je niet weg met 128GB? Scheelt ook weer, mocht je het niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Heeft iemand ervaring met de inruilservice van Apple? Ik heb de retourdoos inmiddels in huis, maar geen instructie wat de volgende stap is?

De online pagina verwijst alleen naar het leegmaken van de iPad maar nergens vind ik de instructie voor het retour sturen / ophalen. Van het pakket? De retourdoos zelf bevat alleen het retourlabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 22:53
Hebben mensen ook dat de iPad enorm warm wordt bij het streamen van HDR content? Vooral rond het Apple logo van mijn 11” wordt hij best heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
wibblemoo schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:50:
Heeft iemand ervaring met de inruilservice van Apple? Ik heb de retourdoos inmiddels in huis, maar geen instructie wat de volgende stap is?

De online pagina verwijst alleen naar het leegmaken van de iPad maar nergens vind ik de instructie voor het retour sturen / ophalen. Van het pakket? De retourdoos zelf bevat alleen het retourlabel.
Deze instructie volgen en de doos afgeven bij een UPS punt:
https://support.apple.com/nl-nl/109511

Als het goed is zit op de doos als een UPS label met jouw eigen adres als afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Amps schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:23:
Hebben mensen ook dat de iPad enorm warm wordt bij het streamen van HDR content? Vooral rond het Apple logo van mijn 11” wordt hij best heet.
Het Apple logo is bij de M4 van koper en is een soort van geleider voor hitte zodat de iPad beter zijn warmte kwijt kan. In het midden van de iPad zit nu ook het logic board dus ja, daar kan hij zeker extra warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Alpha89 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Deze instructie volgen en de doos afgeven bij een UPS punt:
https://support.apple.com/nl-nl/109511

Als het goed is zit op de doos als een UPS label met jouw eigen adres als afzender.
Thanks. Ik dacht dat er ook een mogelijkheid was om een ophaalafspraak te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
wibblemoo schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Thanks. Ik dacht dat er ook een mogelijkheid was om een ophaalafspraak te maken?
Heb ik niet kunnen vinden. Zou wel chill zijn geweest want hier ligt geen UPS in de buurt |:(

Kwam net weer een leuke video tegen waar de schermen vergeleken worden van de M2 generatie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alpha89 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:50:
[...]

Heb ik niet kunnen vinden. Zou wel chill zijn geweest want hier ligt geen UPS in de buurt |:(

Kwam net weer een leuke video tegen waar de schermen vergeleken worden van de M2 generatie:

[YouTube: M4 iPad Pro 13" vs 12.9" M2 - Is Tandem OLED Worth it?!]
Dat OLED-scherm is wel lekker, zeg. Helemaal als je ze zo naast elkaar ziet. Dat is voor mij toch wel dé reden om voor de nieuwe Pro te gaan.

Eind deze week kan ik hem ophalen. Can’t wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:47
tim.w schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:59:
[...]

300 euro… toch weer een flink stuk van de maandhuur van de kamer van een uitwonend studerend kind, of bijna 13% van een jaar collegegeld. Het is maar hoe je er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:03:
[...]

Dat OLED-scherm is wel lekker, zeg. Helemaal als je ze zo naast elkaar ziet. Dat is voor mij toch wel dé reden om voor de nieuwe Pro te gaan.

Eind deze week kan ik hem ophalen. Can’t wait.
Alleen de verversing vind ik een grote stap, ook met scrollen. Zo naast elkaar gezien zie je bijna geen verschil, je moet echt heel goed kijken. Ik heb ze in de winkel ook al vergeleken.

Wel fijn dat de camera nu eindelijk in het midden zit, zeker met videobellen. Ook het MKB is voor mij een reden om eventueel te upgraden.

Neemt niet weg dat ik altijd voor de nieuwste zou gaan, zeker vanaf nulpunt of als je een oude iPad (Pro) hebt liggen. Dat doe ik altijd, maar ik zou het een ander ook aanraden als je beurs het toe laat uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
lexuzu schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:08:
[...]

300 euro… toch weer een flink stuk van de maandhuur van de kamer van een uitwonend studerend kind, of bijna 13% van een jaar collegegeld. Het is maar hoe je er naar kijkt.
Dit sluit mooi aan bij mijn verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Maikjuh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zooo daar issie al! Eigenlijk pas 8-10 juni maar Apple is altijd sneller. Maar zo snel? Ik klaag in ieder geval niet ;)
Coolblue en Mediamarkt hebben ze in de winkels gewoon op voorraad en online morgen bezorgen. Misschien is de vraag wat kleiner dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:53:
[...]

Ook het MKB is voor mij een reden om eventueel te upgraden.
Die wil ik ook wel graag, maar ik heb tot nu toe de prijs echt nog niet voor mezelf kunnen goed praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:04:
[...]

Coolblue en Mediamarkt hebben ze in de winkels gewoon op voorraad en online morgen bezorgen. Misschien is de vraag wat kleiner dan verwacht.
Ik heb hem afgelopen vrijdag ook gewoon kunnen bestellen bij Coolblue en had hem zaterdag binnen. Ze hadden toen de MKB niet op voorraad bij Coolblue dus die besteld bij Apple. Die is zojuist binnen gekomen. Uur later nadat ik bij Apple besteld had was hij ook weer op voorraad bij Coolblue. Of het iets over de vraag zegt weet ik niet maar er is voorraad inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Uniciteit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Die wil ik ook wel graag, maar ik heb tot nu toe de prijs echt nog niet voor mezelf kunnen goed praten :+
Lotgenoot! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:22
Uniciteit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:08:
[...]

offtopic:
Genoeg reden om er één te halen, dus. ‘Ik wil ‘m’ is ook een reden. @Donstil

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:58:
[...]

offtopic:
❤️ #NeverForget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dennisweb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:58:
[...]

offtopic:
Dat is zeker zo, maar voor een 'het is misschien wat duur, maar ik wil het'-aankoop scheelt het nogal of de prijs 100 of 400 euro is :9

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 21-05-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redondo1982 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:53:
[...]

Alleen de verversing vind ik een grote stap, ook met scrollen. Zo naast elkaar gezien zie je bijna geen verschil, je moet echt heel goed kijken. Ik heb ze in de winkel ook al vergeleken.

Wel fijn dat de camera nu eindelijk in het midden zit, zeker met videobellen. Ook het MKB is voor mij een reden om eventueel te upgraden.

Neemt niet weg dat ik altijd voor de nieuwste zou gaan, zeker vanaf nulpunt of als je een oude iPad (Pro) hebt liggen. Dat doe ik altijd, maar ik zou het een ander ook aanraden als je beurs het toe laat uiteraard.
Ik vind het OLED-scherm wel echt een verbetering. Bij de Coolblue hadden ze ook nog de oude Pro liggen en ik weet niet wat het is, maar OLED is anno 2024 gewoon de standaard voor mij. En dat gaat de komende tijd ook niet veranderen ben ik bang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Laatst online: 21-05 22:12
Wat mij echt verbaast is hoeveel sneller de iPad Pro aanvoelt t.o.v. mijn iPhone 15 pro.
Die laatste is natuurlijk ook niet traag maar de iPad voelt nog een stuk soepeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16

Aiii

何これ

Voor mijn gevoel ben ik op de een of ander wijze gevoeliger voor beeldkwaliteit dan de meeste anderen mensen. Heb nu een dag de OLED 13-inch, maar ik zie toch echt een beduidend beter scherm. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het Mini-LED scherm slecht was, maar de OLED is op veel vlakken better. Ten eerste is het contrast beter, wat daarbij veel helpt is het ontbreken van de blooming. Dat zie je makkelijk in weinig licht situaties als je een video of statisch beeld bekijkt met een combo van donkere achtergronden en lichte objecten. Maar ook al gewoon bij de randen van video en de zwarte balken om de video heen. Bij OLED is dat een strakke lijn, bij de Mini-Led zie ik gewoon de blooming waas. Nogmaals, maakt de Mini-LED niet per definitie slecht, maar het maakt de OLED wel beduidend beter.

Wat ik ook niemand hoor zeggen, in geen enkele review, is dat bij de Mini-LED iPad om de gehele rand van het scherm een quasi drop shadow effect aanwezig is, dat bij zowel de OLED als de eerdere LCD’s ontbrak.

Maar goed, zoals ik al zei ben ik daar wel gevoelig voor. Ik zie ook zat mensen en reviewers zeggen dat ze het verschil tussen LCD en Mini-LED amper zagen en dan zit ik echt bijna hardop tegen mijn scherm te roepen: “HOE DAN?!” Ergens benijd ik dat wel weer, inmiddels heb ik alle schermen in huis met een OLED vervangen, van Steam Deck’s tot (Slaapkamer) TV’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Aiii schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:08:
Voor mijn gevoel ben ik op de een of ander wijze gevoeliger voor beeldkwaliteit dan de meeste anderen mensen. Heb nu een dag de OLED 13-inch, maar ik zie toch echt een beduidend beter scherm. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het Mini-LED scherm slecht was, maar de OLED is op veel vlakken better. Ten eerste is het contrast beter, wat daarbij veel helpt is het ontbreken van de blooming. Dat zie je makkelijk in weinig licht situaties als je een video of statisch beeld bekijkt met een combo van donkere achtergronden en lichte objecten. Maar ook al gewoon bij de randen van video en de zwarte balken om de video heen. Bij OLED is dat een strakke lijn, bij de Mini-Led zie ik gewoon de blooming waas. Nogmaals, maakt de Mini-LED niet per definitie slecht, maar het maakt de OLED wel beduidend beter.

Wat ik ook niemand hoor zeggen, in geen enkele review, is dat bij de Mini-LED iPad om de gehele rand van het scherm een quasi drop shadow effect aanwezig is, dat bij zowel de OLED als de eerdere LCD’s ontbrak.

Maar goed, zoals ik al zei ben ik daar wel gevoelig voor. Ik zie ook zat mensen en reviewers zeggen dat ze het verschil tussen LCD en Mini-LED amper zagen en dan zit ik echt bijna hardop tegen mijn scherm te roepen: “HOE DAN?!” Ergens benijd ik dat wel weer, inmiddels heb ik alle schermen in huis met een OLED vervangen, van Steam Deck’s tot (Slaapkamer) TV’s.
Meesten testen ook in helder licht situaties. Bij de Apple Store heb ik wel geprobeerd om de lichten uit te doen, maar kon de knop niet vinden. ;)

Zou ook wel gek zijn als de OLED slechter zou zijn dan de MiniLED. Dan had Apple dat scherm wel gehouden.

De vraag is voor de meeste mensen of het zinvol is om te upgraden als je al MiniLED hebt en als je hem gebruikt in elk scenario, dus niet alleen in weinig licht situaties. Dan zal je best wel wat vinden, maar dat vind ik ook met mijn IPS Ultrasharp en Lenovo ThinkVision schermen. Tel daarbij op de lagere PPI en je wordt gek als je weer de scherpte van een iPad ed ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De vraag is hoe je zinvol bekijkt. Er is toch bijna geen enkele use case die de oudere pro’s ook niet kunnen? Er zit soms bij rendering een minuut tijdwinst in de nieuwe ipad. Of het scherm is net wat mooier. Begrijp me goed, ik ben echt superblij met deze ipad maar ik heb mijn oude 2021 M1 aan mijn vriendin gegeven en die kon ook alles wel. Soms wil je ook gewoon genieten van de toch kleine verbeteringen omdat het gewoon een cool apparaat is dat zo dun is en mega snel. Maar een rationele reden kan ik eigenlijk niet bedenken (voor mezelf dan he) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind persoonlijk het Oled scherm ook wel beter maar het is geen gigantisch verschil met het mini-led scherm wat de 12,9” m1/m2 hadden.

In donkere situaties is wel die blooming logischerwijs verdwenen. Die vond ik altijd erg irritant aan de mini-led variant.

Op het gebied van kleur zie ik overigens geen of nagenoeg geen verschil (true tone staat hier altijd uit omdat ik er veel foto’s op bewerk).

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 21-05-2024 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Aiii schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:08:

Nee, hoor. Hier nog zo eentje. Ik kreeg hier op het forum zelfs het gevoel dat ik de enige ben die het verschil tussen 120Hz en 60Hz merkt. Dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht hier.

Ik heb ook alles OLED en als je dat eenmaal gewend bent dan is alles wat niet-OLED is opeens niet zo leuk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 18:08
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Nee, hoor. Hier nog zo eentje. Ik kreeg hier op het forum zelfs het gevoel dat ik de enige ben die het verschil tussen 120Hz en 60Hz merkt. Dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht hier.

Ik heb ook alles OLED en als je dat eenmaal gewend bent dan is alles wat niet-OLED is opeens niet zo leuk meer.
Ach zo ieder zijn ding. Ik begrijp je helemaal. Ik heb sinds de introductie van OLED ook alles OLED waar mogelijk >:). Beeldkwaliteit is voor mij prio nr 1. Ook 120hz is top! Ik snap bijvoorbeeld niet dat mensen naar een grijze waas kunnen kijken (LCD/LED) maar dat ben ik / wij. Zo interesseert het mij weer niet dat er een geekbench score van 14.000 i.p.v 13.000 is met een core meer. Maar zo zullen er genoeg zijn die daar weer hard op gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikjuh
Dennisdn schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:04:
[...]

Ja maar zoals eerder gezegd hebben die geen onderwijskorting. Voor die 120 euro verschil wilde ik wel tot begin/midden juni wachten. Toch leuk dan als hij eerder komt!

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Ach zo ieder zijn ding. Ik begrijp je helemaal. Ik heb sinds de introductie van OLED ook alles OLED waar mogelijk >:). Beeldkwaliteit is voor mij prio nr 1. Ook 120hz is top! Ik snap bijvoorbeeld niet dat mensen naar een grijze waas kunnen kijken (LCD/LED) maar dat ben ik / wij. Zo interesseert het mij weer niet dat er een geekbench score van 14.000 i.p.v 13.000 is met een core meer. Maar zo zullen er genoeg zijn die daar weer hard op gaan :D
Zo sta ik er ook in, inderdaad. Zo heeft iedereen wat. Alleen maar mooi, want anders was het ook maar saai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maikjuh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Ja maar zoals eerder gezegd hebben die geen onderwijskorting. Voor die 120 euro verschil wilde ik wel tot begin/midden juni wachten. Toch leuk dan als hij eerder komt!
Je brengt me wel aan het twijfelen. Ben al heel wat jaartjes geen student meer, maar blijkbaar controleren ze niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikjuh
Anoniem: 1885112 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:06:
[...]

Je brengt me wel aan het twijfelen. Ben al heel wat jaartjes geen student meer, maar blijkbaar controleren ze niet veel.
Nee hoor gewoon bestellen. Hier ook geen controle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe dat al jaren, dit keer zelfs op release.
Ben ooit 1x gebeld na bestelling, niet opgenomen en daarna volgde gewoon de verzendbevestiging.

Onderwijs korting store heeft weer goeie voorraad, ik had toevallig gekeken voor een 13” silver met US Magic Keyboard vanavond en die komt gewoon donderdag (Geld ook voor de 256,512,2048gb variant zie ik in alle 2 de kleuren).

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 21-05-2024 23:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Donstil schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:42:
Doe dat al jaren, dit keer zelfs op release.
Ben ooit 1x gebeld na bestelling, niet opgenomen en daarna volgde gewoon de verzendbevestiging.

Onderwijs korting store heeft weer goeie voorraad
Ik zag eens een uitspraak van de ZwarteCross voorbijkomen: Soms ben je te bang....
Dat is op mij van toepassing want ik durf dat dan weer nooit :P

Maar als ik naar de eisen kijk:
en andere medewerkers van onderwijsinstellingen op elk onderwijsniveau
Mijn ouders hebben o.a. een zwemschool, dus volgens mij heb ik het gewoon altijd al mogen doen :*)
Sterker nog, alle zwemjuffen hebben van ons een iPad om de vorderingen bij te houden en volgens mij hebben we ook daar nooit de korting gepakt....

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 22-05-2024 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:58:
[...]

Ik zag eens een uitspraak van de ZwarteCross voorbijkomen: Soms ben je te bang....
Dat is op mij van toepassing want ik durf dat dan weer nooit :P

Maar als ik naar de eisen kijk:
[...]

Mijn ouders hebben o.a. een zwemschool, dus volgens mij heb ik het gewoon altijd al mogen doen :*)
Sterker nog, alle zwemjuffen hebben van ons een iPad om de vorderingen bij te houden en volgens mij hebben we ook daar nooit de korting gepakt....
Ooh ja dan mag het sowieso joh :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Psycho_Mantis schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:13:
[...]

Om nog even terug te komen over de accucapaciteit, ik had nu pas zin/tijd om hem even aan mijn iMac te hangen.
Je ziet hier dat mijn iPad 11" dus een capaciteit heeft van 8329 mAh en de design capaciteit is 8152mAh.
Dus hij heeft 2% meer dan wat er beoogt is. En daarom zal het wel een aantal maanden duren voordat de teller naar beneden gaat.

Accu's zijn een chemische samenstelling en daarom kan je nooit precies een bepaalde capaciteit aan een accu geven. Waarschijnlijk is bij Apple dan wel 8152mAh wat een accu minimaal moet hebben bij nieuw, ga ik vanuit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6hblO8C8wuWS6MMSVs4ztYfCqI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8XFIf25nqAmaQ0PQd6oWlZnJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug12vRKJKTjghdnWXr9FuE5fC0s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eNBvcVGlhIFpqENhfmpZDmW3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Om nog even terug te komen over de accucapaciteit, ik had nu pas zin/tijd om hem even aan mijn iMac te hangen.
Je ziet hier dat mijn iPad 11" dus een capaciteit heeft van 8329 mAh en de design capaciteit is 8152mAh.
Dus hij heeft 2% meer dan wat er beoogt is. En daarom zal het wel een aantal maanden duren voordat de teller naar beneden gaat.

Accu's zijn een chemische samenstelling en daarom kan je nooit precies een bepaalde capaciteit aan een accu geven. Waarschijnlijk is bij Apple dan wel 8152mAh wat een accu minimaal moet hebben bij nieuw, ga ik vanuit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag je dan wel stoppen met laden bij 82% :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:01:
[...]

haha, geen idee.

Maar gewoon lekker gebruiken en niet te veel over nadenken. Mijn iPhone 12 Pro zit op 776 Cycles en op een capaciteit van 84%. Alles mee gedaan wat je niet moet doen met een accu.

Mijn verhaal is meer om te vertellen waarom dus bij sommige wel een jaar lang op 100% blijft staan en dat het weinig te maken heeft met dat ze zo goed voor de accu zorgen. Het zal vast wel een klein verschil maken, maar zal niet noemenswaardig zijn.

Gebruik lekker die 20% extra capaciteit, na zo'n 4 jaar heb je die waarschijnlijk niet meer en kan je voor altijd maar 80% laden tot je de accu vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Psycho_Mantis schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessante data. Ik ben het met je eens dat je gewoon lekker gebruik moet maken van je iPad. Echter, deze ‘werkelijke capaciteit’ verandert niets aan het feit dat het voor de batterijconditie beter is als je de iPad tussen de 20% en 80% houdt. Bij elektrische auto’s en laptops wordt dit eveneens aangeraden en ook daar zullen de meesten het, begrijpelijk ook, negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Interessante data. Ik ben het met je eens dat je gewoon lekker gebruik moet maken van je iPad. Echter, deze ‘werkelijke capaciteit’ verandert niets aan het feit dat het voor de batterijconditie beter is als je de iPad tussen de 20% en 80% houdt. Bij elektrische auto’s en laptops wordt dit eveneens aangeraden en ook daar zullen de meesten het, begrijpelijk ook, negeren.
Ja dat was de grap dus een beetje. Als je 20%-80% aanhoud op je scherm is dat dus niet hetzelfde als de daadwerkelijke 20-80.

Mijn vorige elektrische auto was 8 jaar oud toen ik hem verkocht. Nooit naar omgekeken en altijd tot 100% (de voor de gebruiker zichtbare 100%) opgeladen. Had 5% degradatie na die 8 jaar. Dealer vertelde mij toen juist dat de software dat allemaal zelf regelt en de daadwerkelijke 20-80 heel anders is als de 20-80 die je op het scherm of in de app ziet.

Ik rij nu anderhalf jaar in een nieuwe elektrische auto die ik ook weer tot 100% laad en ook nog niets nadeligs gemerkt.

Had altijd begrepen dat die 20-80 regel alleen nog in theorie een ding is maar in de praktijk nog maar zelden echt profijt geniet.

Edit: Maar misschien wel een interessante test, ga jij er een jaar enorm op letten, doe ik er een jaar helemaal niets mee en dan kijken wat het mij gekost heeft of jou heeft opgeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 22-05-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:05:
[...]

Ja dat was de grap dus een beetje. Als je 20%-80% aanhoud op je scherm is dat dus niet hetzelfde als de daadwerkelijke 20-80.

Mijn vorige elektrische auto was 8 jaar oud toen ik hem verkocht. Nooit naar omgekeken en altijd tot 100% (de voor de gebruiker zichtbare 100%) opgeladen. Had 5% degradatie na die 8 jaar. Dealer vertelde mij toen juist dat de software dat allemaal zelf regelt en de daadwerkelijke 20-80 heel anders is als de 20-80 die je op het scherm of in de app ziet.

Ik rij nu anderhalf jaar in een nieuwe elektrische auto die ik ook weer tot 100% laad en ook nog niets nadeligs gemerkt.

Had altijd begrepen dat die 20-80 regel alleen nog in theorie een ding is maar in de praktijk nog maar zelden echt profijt geniet.
Zoals ik al eerder aan heb gegeven, zal je er in de praktijk heus niet veel van merken. Of die batterijconditie na een jaar nou op 100% of 98% staat, maakt natuurlijk geen reet uit. Feit blijft alleen dat het gewoon beter is voor de batterij om tussen die 20% en 80% te blijven, hoe onzinnig jij het ook vindt.

Apple heeft die optie niet voor niets geïntroduceerd en Tesla adviseert ook niet zomaar om niet te lang onder de 20% te blijven. En ja, ook ik luister er niet naar. Net zoals ik, als we even schakelen naar de ‘echte wereld’, ook niet elke dag de perfecte hoeveelheid water drink of het juiste aantal uur slaap pak, terwijl ik me wel besef dat dat eigenlijk beter voor me zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Feit blijft alleen dat het gewoon beter is voor de batterij om tussen die 20% en 80% te blijven, hoe onzinnig jij het ook vindt.
Nah ik vraag mij dus vooral af of dat wel echt een feit is in de praktijk. Ik kan daar eigenlijk geen goeie recente tests over vinden, alleen dat het in de theorie zo is.

Accu’s van andere producten, zoals auto’s, zijn wel volledig anders met active koeling etc, dat moet je niet zomaar 1:1 vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Nah ik vraag mij dus vooral af of dat wel echt een feit is in de praktijk. Ik kan daar eigenlijk geen goeie recente tests over vinden, alleen dat het in de theorie zo is.

Accu’s van andere producten, zoals auto’s, zijn wel volledig anders met active koeling etc, dat moet je niet zomaar 1:1 vergelijken.
Helemaal prima. Laten we het vanaf nu dan vooral weer over interessantere dingen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Helemaal prima. Laten we het vanaf nu dan vooral weer over interessantere dingen hebben.
Nou dat kunnen we prima allemaal zelf uitmaken schat ik zo in, ik haal verder dat 20-80 verhaal ook niet steeds aan, ik reageer alleen en daar is nou net dit topic voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Nou dat kunnen we prima allemaal zelf uitmaken schat ik zo in, ik haal verder dat 20-80 verhaal ook niet steeds aan, ik reageer alleen en daar is nou net dit topic voor :)
Donstil schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Ah, ik zie het ja. Nou, dan reageer jij lekker door en dan beloof ik dat ik dat niet meer doe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maikjuh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Hier gisterenavond de iPad Pro 11” bij Apple besteld. Leverdatum staat op morgen. Weet je zeker dat de jouwe pas rond die periode komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Donstil schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:01:
[...]

Als je nu nog steeds in dubio bent, lees: niet volledig overtuigd, dan zegt dat wel genoeg toch?
De 13 inch is onderweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Hier gisterenavond de iPad Pro 11” bij Apple besteld. Leverdatum staat op morgen. Weet je zeker dat de jouwe pas rond die periode komt?
Het punt was dat ik hem gister heb binnengekregen ipv de eerder aangegeven begin juni levertijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 21:20
Gisteren de 11 inch 256GB zwart besteld via Apple.
Zou morgen moeten komen :)

Upgrade van een 2018 pro 11 inch.

Ben erg benieuwd, vooral omdat elk ander scherm in huis al oled is.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maikjuh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:33:
[...]

Het punt was dat ik hem gister heb binnengekregen ipv de eerder aangegeven begin juni levertijd
Ah, mooi. Begon al te twijfelen of de mijne morgen echt zou komen. Zo te horen wel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, goed zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben het meest blij met de hogere resolution (scaling) more space, met mijn ipad pro 2020 had ik die optie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:50:
Ik ben het meest blij met de hogere resolution (scaling) more space, met mijn ipad pro 2020 had ik die optie niet.
Ja klopt dat had het 2020 model niet.

Ik had het op de M1 die ik hiervoor had ook gemist maar vind het nu ook erg fijn. Lijkt geïntroduceerd met iOS16
iPad Air (5th generation)
iPad Pro 11-inch (all generations)
iPad Pro 12.9-inch (5th generation and later)
iPad Air 11-inch (M2)
iPad Air 13-inch (M2)
iPad Pro 11-inch (M4)
iPad Pro 13-inch (M4)

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 22-05-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Baal wel, want ik dacht echt dat de 11 inch versie de ultieme iPad zou zijn.
Maar de ervaring is heel anders dan op de 12,9/13 inch. En ik merk dat ik die ervaring mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb de witte hoes genomen, ben nu alleen wel bang dat hij snel vies wordt. Hoe is de ervaringen bij jullie en andere ipad pro’s met witte magic keyboard hoes (als die toen bestond)?
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste