Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:35
osluis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb niet gevraagd om het product af te nemen. Ik werd spontaan gefeliciteerd dat ik het kreeg, subtiel verschil.
Dat is gek,.. ik moest me aanmelden voor Slim Handelen. Zodra Frank jou aansloot hadden ze meteen toegang tot de batterij? Klinkt bijna alsof je gehackt bent want FE lijkt me niet zomaar te kunnen weten wie een batterij heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:05

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

osluis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:16:
[...]

Ik heb niet gevraagd om het product af te nemen. Ik werd spontaan gefeliciteerd dat ik het kreeg, subtiel verschil.
Slim handelen over verschillende markten is nog steeds slim handelen. In de propositie heb je niet de keuze tussen de markten.

Als je op mindere mijn minder dagen goed handelt en op mijn goede dagen iets minder… heb je nog steeds meer handel dan mijn onbalans setting.

Ik zou het, als ik alles zo wat bekijk deze maand, wel weten…

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
stefan1512 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:05:
[...]

Dat is gek,.. ik moest me aanmelden voor Slim Handelen. Zodra Frank jou aansloot hadden ze meteen toegang tot de batterij? Klinkt bijna alsof je gehackt bent want FE lijkt me niet zomaar te kunnen weten wie een batterij heeft staan.
Ik heb mij aangemeld voor slim handelen op onbalans. Ik heb mij NIET aangemeld voor slim handelen op "andere markten".

Ik zal het nog maar eens herhalen. Ik kreeg spontaan en zonder opt-in van mijzelf de melding van Frank dat ze mij op "andere markten" gezet hebben. Geen uitleg over wat andere markten zijn, geen uitleg over waarom ze dat gedaan hebben,geen uitleg over hoe ik daarmee resultaat bereik en nul mogelijkheid voor controle van hoe ze een bepaald resultaat behalen.

Ik vind het echt bijzonder dat jullie het maar doodnormaal vinden dat een commerciele partij op deze manier met haar klanten speelt en inzet als proefkonijn.

[ Voor 3% gewijzigd door osluis op 26-09-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:04
osluis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:42:
[...]

Ik heb mij aangemeld voor slim handelen op onbalans. Ik heb mij NIET aangemeld voor slim handelen op "andere markten".

Ik zal het nog maar eens herhalen. Ik kreeg spontaan en zonder opt-in van mijzelf de melding van Frank dat ze mij op "andere markten" gezet hebben. Geen uitleg over wat andere markten zijn, geen uitleg over waarom ze dat gedaan hebben,geen uitleg over hoe ik daarmee resultaat bereik en nul mogelijkheid voor controle van hoe ze een bepaald resultaat behalen.

Ik vind het echt bijzonder dat jullie het maar doodnormaal vinden dat een commerciele partij op deze manier met haar klanten speelt en inzet als proefkonijn.
Nou, ik vind het niet normaal.
Er is te weinig informatie om zoiets maar automatisch toe te voegen.
Ook de site "wat is er nieuw" zegt er niks over.
https://www.frankenergie....w-in-slim-stroom-handelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Ik vind het ook niet normaal, maar als ik de verschillen in opbrengst over de hele maand wat zie… zie ik gewoon beter rendement. Dat het niet inzichtelijk is, praat ik niet goed… maar het voedt slechts de conclusies achteraf.
Verder kun je met een beetje google gebruik en verdiepen in de energiemarkt de markten wel boven water halen.

Ik wil het niet goed praten, maar het tendentieuze gepraat in dit topic is wel wat vermoeiend.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:51
Misschien moet FE gewoon de prijslijn van de onbalanshandel verbergen als je op de andere markten handelt. Dit voorkomt vragen als waarom reageert mijn batterij niet op die piek etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:01
Miezie schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:05:
Ik wil het niet goed praten, maar het tendentieuze gepraat in dit topic is wel wat vermoeiend.
En dan is het af en toe ook nog eens ongefundeerd en nodeloos kwetsend, gelijk een bekend roze weblok :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 06-10 17:55
Ik hoop dat ze juist gaan onderzoeken dat ze naast andere markten ook de onbalans markt erbij zetten dan de batterijen overal op kan worden ingezet. Dus met andere woorden, hij zal continu alle gegevens moeten peilen en als de onbalans een goede piek heeft dat deze gelijk hierop schakelt. Zo krijg je pas de beste resultaten! I.p.v. continue voor en tegens en mensen die blijven hoppen van tibber naar zonneplan en dan weer FE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 05-10 12:36
Blijven hoppen? FE levert van alle leveranciers de beste resultaten. Dus waarom zou ik hoppen?

Je neemt een dienst af. Hoe zij die dienst inrichten en leveren is aan hen. Enige wat zij beloven is slim te handelen en daarmee rendement te maken. En daar een extra bonus voor uitkeren.

Als wie dan ook hier denkt het beter te kunnen, doe het dan ook vooral zelf. Koppel jezelf los en ga zelf aansturen of gebruik de AI van de batterij.

Enige opbouwende kritiek is prima, maar zoals gezegd, we hebben niet alle informatie en kunnen er dus ook niet over oordelen. En ze zijn ook niet verplicht je alle informatie te geven. Zou zeker mooi zijn als ze dat deden, maar zoals iemand anders al opmerkte, het levert ze ws alleen maar meer vragen op van allerlei figuren die het beter weten.

Feit blijft, zij leveren een dienst en die dienst levert maandelijks extra geld op. Vind je het niet genoeg? Ga dan naar een ander en kijk of die het beter kan. Of doe het volledig zelf (daar waar het kan).

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
  • Laatst online: 10:26
Hebben anderen die ervaring ook, dat als Frank voor je laadt dat dan je handelsresultaat omlaag gaat, terwijl als Frank voor je ontlaadt je handelsresultaat omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PeeWee-
Zal wel aan mij liggen, maar in beide gevallen gaat het omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
-PeeWee- schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:45:
Zal wel aan mij liggen, maar in beide gevallen gaat het omhoog?
dat het in beide gevallen omhoog gaat lijkt logisch, maar in werkelijkheid ging dat bij mij vandaag anders:
17.15 accu 82% handelsresultaat HR 1,13
17.30 85% HR 1,08
18.00 77% HR 1,36
18.45 85% HR 1,24
20.00 77% HR 1,50
21.00 79% HR 1.45
22.00 61% HR 1.97
22.15 68% HR 1.85
22.45 55% HR 2.23
23.00 47% HR 2.45

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

bergsmit schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 23:17:
[...]

dat het in beide gevallen omhoog gaat lijkt logisch, maar in werkelijkheid ging dat bij mij vandaag anders:
17.15 accu 82% handelsresultaat HR 1,13
17.30 85% HR 1,08
18.00 77% HR 1,36
18.45 85% HR 1,24
20.00 77% HR 1,50
21.00 79% HR 1.45
22.00 61% HR 1.97
22.15 68% HR 1.85
22.45 55% HR 2.23
23.00 47% HR 2.45
Je moet even in de details van het handelsresultaat kijken… daar staat hoe die is opgebouwd. Echt duidelijker wordt het er niet van, maar het gedrag zie ik ook. Een deel gaat via de maandelijkse factuur en een deel via de slim factuur…

• bergsmit
Miezie schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 00:35: Je moet even in de details van het handelsresultaat kijken… daar staat hoe die is opgebouwd. Echt duidelijker wordt het er niet van, maar het gedrag zie ik ook. Een deel gaat via de maandelijkse factuur en een deel via de slim factuur…
Zou het dan niet beter zijn het totaal resultaat als norm te nemen?

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:53:
[...]

Zou het dan niet beter zijn het totaal resultaat als norm te nemen?
Lijkt me niet te doen. Dat totaal resultaat weten ze pas nadat de slimme meter is uitgelezen en verwerkt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
-PeeWee- schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:05:
Blijven hoppen? FE levert van alle leveranciers de beste resultaten. Dus waarom zou ik hoppen?

Je neemt een dienst af. Hoe zij die dienst inrichten en leveren is aan hen. Enige wat zij beloven is slim te handelen en daarmee rendement te maken. En daar een extra bonus voor uitkeren.

Als wie dan ook hier denkt het beter te kunnen, doe het dan ook vooral zelf. Koppel jezelf los en ga zelf aansturen of gebruik de AI van de batterij.

Enige opbouwende kritiek is prima, maar zoals gezegd, we hebben niet alle informatie en kunnen er dus ook niet over oordelen. En ze zijn ook niet verplicht je alle informatie te geven. Zou zeker mooi zijn als ze dat deden, maar zoals iemand anders al opmerkte, het levert ze ws alleen maar meer vragen op van allerlei figuren die het beter weten.

Feit blijft, zij leveren een dienst en die dienst levert maandelijks extra geld op. Vind je het niet genoeg? Ga dan naar een ander en kijk of die het beter kan. Of doe het volledig zelf (daar waar het kan).
Je mist mijn punt volledig.

Het gaat mij er niet om dat ik achteraf better denk te kunnen handelen.

Waar het mij om gaat is hoe ontransparant het is, hoe weinig informatie je krijgt en hoe je in sommige gevallen ongevraagd als proefkonijn gebruikt wordt. We hebben het over financiële transacties tussen twee partijen waarbij één partij operationeel en financieel de touwtjes volledig in handen heeft. Het enige wat ik aanlever is een batterij en die representeert een investering. Laten we eerlijk zijn, Frank doet dit niet als liefdadigheidsinstelling zij verdienen zelf ook aan mijn investering. Ik vind dat ze dan ook de plicht hebben om duidelijk te maken hoe bepaalde resultaten tot stand komen. In mijn geval zou er nu net zo goed een random nummer generator op de achtergrond kunnen lopen, zo weinig weten we over andere markten. Nu verdenk ik ze daar niet van, maar jij kunt ook niet aantonen dat het niet zo is. Bij de onbalansmarkt kan dat wel.

Zomaar een vraagje, zou je zou gedrag accepteren van je werkgever? Je krijgt elk jaar je bonus, maar hoe die tot stand komt zeggen we niet. Of van je je beleggingsfondsen? U krijgt een winst bijgeschreven, maar we publiceren geen data over hoe die tot stand is gekomen.
Misschien je energierekening? U betaalt bedrag X, maar we delen geen data over uw daadwerkelijke gebruik. De belastingdienst, uw aanslag is X te betalen. Berekening? Nee joh, vertrouw ons maar. Een restaurant? Bij het afrekenen geen specificatie verstrekken, alleen het totaal. Bij vragen, daar is de deur.

Bovenstaande voorbeelden zouden de meeste mensen krankzinnig vinden, maar voor Frank vinden we het opeens prima.

Kan ik naar een ander? Jazeker, maar heb ik alleen mezelf mee, dus zal het maar moeten accepteren. Maar daarmee is het nog niet correct wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
bergsmit schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:27:
Hebben anderen die ervaring ook, dat als Frank voor je laadt dat dan je handelsresultaat omlaag gaat, terwijl als Frank voor je ontlaadt je handelsresultaat omhoog gaat?
Ligt eraan wat de onbalans prijs is van dat moment denk ik. Ik heb dat toen ik onbalans handel zat ook wel eens gezien. De epex correctie wordt niet meegenomen bij het berekenen van je handelsresultaat. Onbalans boven nul en laden = verlies op handel, maar verhoging op epex correctie, mits onbalans boven de epex lag.
Fout van mij: epex correctie is de winst of verlies dat je gemaakt hebt als je de epex prijs tussen aan en verkoop met elkaar vergelijkt.

[ Voor 20% gewijzigd door osluis op 27-09-2025 12:25 ]

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Onbalansprijzen worden indicatief bepaald. Dus je legt sowieso je hoofd op het hakblok. Het is echt het karakter van het product en daar doe je aan mee @osluis met deze bijwerkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
Miezie schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:59:
Onbalansprijzen worden indicatief bepaald. Dus je legt sowieso je hoofd op het hakblok. Het is echt het karakter van het product en daar doe je aan mee @osluis met deze bijwerkingen.
Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Gedurende dag is je handelsopbrengst een indicatie tot Frank de definitieve berekening maakt op basis van feitelijke data. Je gelooft toch niet zelf dat een bedrijf dat aan fiscale wetgeving moet voldoen, natte vingerwerk hanteert op het moment dat het om geld overmaken naar andere personen gaat? Ik zie ze al bij de btw-aangifte invullen dat het ongeveer €300.000 was, maar niet te streng er naar kijken want het is een indicatie. Nee, dat moet op de Euro afgerond zijn.

Kom ik weer terug bij andere markten. Ik heb niet eens een indicatie. Vind je het niet raar dat Frank niet eens vertelt waar je in handelt of een "indicatie" heeft van wat er gebeurt? Ze hebben die info echt wel, maar kiezen ervoor om het op dit moment (nog) niet te geven.

• bergsmit
Het lijkt er op dat er vandaag een knoeier in de controlekamer van slimhandelen achter de knoppen zit.
Een zeer volatiele markt met snel op elkaar volgende hoogte- en dieptepunten, terwijl de deelnemers steeds minder resultaat boeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 10:23

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:59:
Het lijkt er op dat er vandaag een knoeier in de controlekamer van slimhandelen achter de knoppen zit.
Een zeer volatiele markt met snel op elkaar volgende hoogte- en dieptepunten, terwijl de deelnemers steeds minder resultaat boeken!
… andere marktten…

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bergsmit
* all caps wordt niet gewaardeerd

[ Voor 66% gewijzigd door Proton_ op 28-09-2025 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
Misschien ten overvloede maar als je Sessy handelt op andere markten dan heeft het geen zin om naar onbalansdata te kijken...

[ Voor 24% gewijzigd door Proton_ op 28-09-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PeeWee-
osluis schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:26:
[...]

Je mist mijn punt volledig.

....

Zomaar een vraagje, zou je zou gedrag accepteren van je werkgever? Je krijgt elk jaar je bonus, maar hoe die tot stand komt zeggen we niet. Of van je je beleggingsfondsen? U krijgt een winst bijgeschreven, maar we publiceren geen data over hoe die tot stand is gekomen.
Misschien je energierekening? U betaalt bedrag X, maar we delen geen data over uw daadwerkelijke gebruik. De belastingdienst, uw aanslag is X te betalen. Berekening? Nee joh, vertrouw ons maar. Een restaurant? Bij het afrekenen geen specificatie verstrekken, alleen het totaal. Bij vragen, daar is de deur.
Denk dat je mijn punt ook mist ;-). Ik vraag ook niet aan mijn beleggingsfondsen hoe de winst tot stand is gekomen, of het verlies. Zij maken keuzes in hun mix van fondsen, sommige leveren wat op, anderen niet. De parallel ermee lijkt me duidelijk, zij hebben veel meer informatie van de onderliggende fondsen dan ik. En ook daar zeggen ze van tevoren dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Zijn ze daarmee niet transparant? Denk het niet.

Met de energierekening precies hetzelfde. Uw voorbeeld is nl niet van toepassing. De afrekening is volledig transparant, op basis van de P1 meter. X ingekocht tegen prijs Y, Z verkocht tegen prijs Q.
De bonus is geen RECHT. Zij keren deze uit op basis van een algoritme die zij bepalen, ook dat is hun recht. En ja, ze zullen er zeker aan verdienen. Het is aan u of u die voorwaarden accepteert, danwel geloofd. Zou het mooier zijn als ze deelden met ons? Zeker, maar ze hoeven het niet.

Het verschil met uw andere voorbeelden is dus de primaire afspraak vs de secundaire voorwaarden. Primair levert Frank Energie u energie volgens de contractvorm van een dynamisch contract. Dat houdt in dat u een voorschot betaald voor de energie en dat deze maandelijks wordt gecorrigeerd naar werkelijk verbruik op de EPEX prijzen. Punt. Niet meer, niet minder.

Dat u een secundaire dienst afneemt die mogelijk extra geld kan opleveren (noem het speculeren) staat niet in uw contract, noch kunt u er enig recht aan ontlenen. Wel stellen zij dat de afnemers van de dienst meedelen in de opbrengst van het handelen en dat deze wordt verrekend middels een kortingsfactuur. Er staan geen afspraken in over welke prijzen, welke verdeelsleutel en of u daar wel recht op hebt. Alleen dat naast de opbrengsten (minus kosten) u tevens een bonus uitgekeerd krijgt. Net zoals ik de dienstverleningskosten bij het handelen in aandelen niet ter discussie stel.

Bij bonus bij mijn werkgever is ook niet gegarandeerd, maar de wijze van berekenen, almede de voorwaarden onder welke deze wordt uitgekeerd staan wel aan het begin van het jaar vast. Deze wordt elk jaar geaccordeerd door de medewerkersraad en wordt daarmee een aanvulling op een contract. Daar is hier totaal geen sprake van.

• bergsmit
DJP! schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:41:
misschien ten overvloede maar als je Sessy handelt op andere markten dan heeft het geen zin om naar onbalansdata te kijken...
Inderdaad ten overvloede, immers waar er ook gehandeld wordt, in jouw app kun je zien hoeveel % en hoeveel kw vermindert of vermeerdert en in het resultaat kun je zien tegen welke prijzen. Daar gaat het om, welke markt het ook is maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:34:immers waar er ook gehandeld wordt, in jouw app kun je zien hoeveel % en hoeveel kw vermindert of vermeerdert en in het resultaat kun je zien tegen welke prijzen. Daar gaat het om, welke markt het ook is maakt niet uit.
Als we niet gehandeld wordt, gebeurt er ook niet veel met de resultaten. Als men dan in de middag toch gaat laden om vol te zijn voor de avond, kan het zomaar voorkomen dat juist negatief oplevert. Het idee is dan dat je dat later weer kan inhalen.

Dat de onbalans markt volatiel is wil niet zeggen dat de andere markten dat ook zijn. We kunnen de prijzen niet zien, dus ook niet concluderen of het algoritme goed werkt.

Op dit moment staat de beste Zonneplanner op plek #78.. doe met die info wat je wil…

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 27-09-2025 19:48 ]

• bergsmit
voodooless schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:43: Dat de onbalans markt volatiel is wil niet zeggen dat de andere markten dat ook zijn. We kunnen de prijzen niet zien, dus ook niet concluderen of het algoritme goed werkt.
Je hebt niet goed gelezen of het niet goed begrepen. In de app zie je de hoeveelheid, in het resultaat zie het bedrag, dan is het toch eenvoudig uitrekenen tegen welke prijzen geladen of gelost zijn!
Als er met verlies ontladen is dan werken dus de algoritmen niet goed, op welke markt dan ook!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35
Hoe is de markt volatiel? Verschil van 6 cent op de onbalansmarkt tussen hoog en laag. Dat vind ik nog als stabiel eigenlijk. Dan lijkt er me weinig te winnen tussen laden en ontladen. Zeker als je de afschrijvingen van je accu ook nog even mee neemt. Denk niet dat ik überhaupt meer had verdiend op onbalans tot nu toe dan de huidige markten waar ze ophandelen. Wat dat betreft doet het algoritme dus wat hij moet doen en doet het dus beter dan zonneplan.

Untappd: Louwke80

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:47:
Je hebt niet goed gelezen of het niet goed begrepen. In de app zie je de hoeveelheid, in het resultaat zie het bedrag, dan is het toch eenvoudig uitrekenen tegen welke prijzen geladen of gelost zijn!
Als er met verlies ontladen is dan werken dus de algoritmen niet goed, op welke markt dan ook!
Heb je een voorbeeld screenshot? Ik heb vandaag nergens een negatief resultaat.

• bergsmit
voodooless schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:08:Heb je een voorbeeld screenshot? Ik heb vandaag nergens een negatief resultaat.
ik kan van mijn smartphone geen screenshots maken

Als jij vandaag nergens een negatief resultaat hebt hoe kun je dan zo slecht scoren vandaag?

[ Voor 16% gewijzigd door bergsmit op 27-09-2025 20:34 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:33:
ik kan van mijn smartphone geen screenshots maken
Dan heb jij de engine smartphone die dat niet kan.
Als jij vandaag nergens een negatief resultaat hebt hoe kun je dan zo slecht scoren vandaag?
Simpel: er gebeurde gewoon niks, en als dat wel zo was leverde dat niet veel op.

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 10:40
vraagje: Ik lees dat als je volledig wilt handelen op de onbalansmarkt via Frank Energie, je de Sessy thuisbatterijen op nul op de meter moet zetten. Waarom is dat? Waarom niet op de dynamische modus?
Sorry, logisch.. dynamisch is EPEX markt.. en dat kan botsen met onbalans markt... denk ik .. vandaar nul op de meter...?

[ Voor 24% gewijzigd door SuperCrisz op 27-09-2025 20:59 ]

• bergsmit
voodooless schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:53: Simpel: er gebeurde gewoon niks, en als dat wel zo was leverde dat niet veel op.
Hoe verklaar je dan dat anderen wel redelijke opbrengsten hadden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baD6TS2xYTw-WrYz5wN1HSE0LIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6Sr2Z9cxEh2o8ISe7z0wLcq.jpg?f=fotoalbum_large

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:33:
Hoe verklaar je dan dat anderen wel redelijke opbrengsten hadden?

[Afbeelding]
Daar is van alles en nog wat aan de hand. Ten eerste hebben deze allemaal veel meer kWh en veel meer vermogen dan ik. Dan is bij sommigen bijna alle opbrengst EPEX. We weten ook niet wie op Onbalans zit en wie niet. Ik heb ook een hoger accu percentage dan de meesten. Waarom? Geen idee. In de ochtend was ik ook bijna leeg, wellicht heeft dat er ook iets mee te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-13zNueFmdNH5HvE7fLPtsybBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0SBanOimV6bmnL2xue2SRSw.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zien we ook duidelijk twee verschillende algoritmes aan het werk.

• bergsmit
voodooless schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:02: Daar is van alles en nog wat aan de hand.
Ten eerste hebben deze allemaal veel meer kWh en veel meer vermogen dan ik.
Dan is bij sommigen bijna alle opbrengst EPEX.
We weten ook niet wie op Onbalans zit en wie niet.
Ik heb ook een hoger accu percentage dan de meesten.
Waarom? Geen idee.
In de ochtend was ik ook bijna leeg, wellicht heeft dat er ook iets mee te maken.
Er zijn er ook die minder kWh en minder vermogen hebben zoals jij. Dat argument telt dus niet.
voorbeelden:
Midas power 15 kWh, 5 kW € 1,28 € -0,59 € 0,01 10% 9kWh 9kWh
Karel 10 kWh, 5 kW € 1,23 € -0,57 € 0,00 10% 8kWh 7kWh
Mr.Blonde 10 kWh, 3 kW € 0,97 € -0,48 € 0,16 15% 11kWh 13kWh
Patrickd 10 kWh, 3 kW € 0,97 € -0,47 € -0,01 15% 11kWh 13kWh

De opbrengst is niet EPEX. Ik heb EPEX opbrengsten, maar die vind je niet terug op onbalansmarkt.com. Dus dat argument telt ook niet.

Dat je een hoger accu percentage hebt komt doordat het algoritme van Frank jouw accu heeft opgeladen.
Ik zie dat jouw accu ook tussen 20.37 en 20.53 uur op onbalansmarkt.com met 2% is ontladen, dat gaf jou een extra handelsresultaat van 1 cent; en tussen 10.30 uur en 20.23 uur met 3% netto is opgeladen, dat gaf jou een extra handelsresultaat van 70 cent. Ik kan nu niet meer zien in detail hoeveel ontladingen en hoeveel opladingen dat waren, maar elke oplading moet negatief resultaat opgeleverd hebben, met name omdat Frank daarvoor kosten in rekening brengt.

[ Voor 10% gewijzigd door bergsmit op 27-09-2025 22:41 . Reden: voorbeelden toegevoegd ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bergsmit schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:29:
Er zijn er ook die minder kWh en minder vermogen hebben zoals jij. Dat argument telt dus niet.
De opbrengst is niet EPEX. Ik heb EPEX opbrengsten, maar die vind je niet terug op onbalansmarkt.com. Dus dat argument telt ook niet.
Het hele punt is dat er niet maar één ding aan de hand is. Er zijn veel variabelen en meestal is het een combi van diverse dingen. Wat betreft EPEX is dat duidelijk te zien. Bijvoorbeeld bij #12 en #13 is alle opbrengst EPEX.
Dat je een hoger accu percentage hebt komt doordat het algoritme van Frank jouw accu heeft opgeladen.
Ik denk dat ik dit mysterie wel kan oplossen. Ze hebben bij Bliq volgens mij mijn accu nog niet op 15 kWh gezet, waardoor ze niet ontladen tot 15%. Aan mijn historie van de afgelopen dagen te zien is dat de meest logische conclusie.. maar weer over mailen met Bliq. Effectief gebruik ik dus nog steeds maar 80% van 10 kWh.
Ik zie dat jouw accu ook tussen 20.37 en 20.53 uur op onbalansmarkt.com met 2% is ontladen, dat gaf jou een extra handelsresultaat van 1 cent; en tussen 10.30 uur en 20.23 uur met 3% netto is opgeladen, dat gaf jou een extra handelsresultaat van 70 cent. Ik kan nu niet meer zien in detail hoeveel ontladingen en hoeveel opladingen dat waren, maar elke oplading moet negatief resultaat opgeleverd hebben, met name omdat Frank daarvoor kosten in rekening brengt.
Niet volgens de app. Alle momenten laten vandaag een positief resultaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
-PeeWee- schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:14:
[...]

Denk dat je mijn punt ook mist ;-). Ik vraag ook niet aan mijn beleggingsfondsen hoe de winst tot stand is gekomen, of het verlies. Zij maken keuzes in hun mix van fondsen, sommige leveren wat op, anderen niet. De parallel ermee lijkt me duidelijk, zij hebben veel meer informatie van de onderliggende fondsen dan ik. En ook daar zeggen ze van tevoren dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Zijn ze daarmee niet transparant? Denk het niet.
Fout, jouw beleggingsfonds is verplicht om jaarlijks een verantwoording af te leggen over hoe de prestatie tot stand is gekomen. Als jij wilt weten welke mix van fondsen er gebruikt zijn en wat de resultaten per fonds zijn, is dat allemaal beschikbaar.
Met de energierekening precies hetzelfde. Uw voorbeeld is nl niet van toepassing. De afrekening is volledig transparant, op basis van de P1 meter. X ingekocht tegen prijs Y, Z verkocht tegen prijs Q.
De bonus is geen RECHT. Zij keren deze uit op basis van een algoritme die zij bepalen, ook dat is hun recht. En ja, ze zullen er zeker aan verdienen. Het is aan u of u die voorwaarden accepteert, danwel geloofd. Zou het mooier zijn als ze deelden met ons? Zeker, maar ze hoeven het niet.
Ik zeg nergens dat ik recht heb op een bonus. Ik zeg dag ik het recht hem om te weten hoe die bonus tot stand komt. Net als mijn energierekening.
Het verschil met uw andere voorbeelden is dus de primaire afspraak vs de secundaire voorwaarden. Primair levert Frank Energie u energie volgens de contractvorm van een dynamisch contract. Dat houdt in dat u een voorschot betaald voor de energie en dat deze maandelijks wordt gecorrigeerd naar werkelijk verbruik op de EPEX prijzen. Punt. Niet meer, niet minder.
Hoor je mij klagen over hoe mijn epex afgerekend wordt? Nee. Dat is duidelijk en inzichtelijk.
Dat u een secundaire dienst afneemt die mogelijk extra geld kan opleveren (noem het speculeren) staat niet in uw contract, noch kunt u er enig recht aan ontlenen. Wel stellen zij dat de afnemers van de dienst meedelen in de opbrengst van het handelen en dat deze wordt verrekend middels een kortingsfactuur. Er staan geen afspraken in over welke prijzen, welke verdeelsleutel en of u daar wel recht op hebt. Alleen dat naast de opbrengsten (minus kosten) u tevens een bonus uitgekeerd krijgt. Net zoals ik de dienstverleningskosten bij het handelen in aandelen niet ter discussie stel.
Ook weer op drie punten fout. Frank zegt zelf op hun website dat ze ongeveer 15% van de winst zelf houden en de rest uitkeren.

Er is sprake van een overeenkomst of dit primair of secundair is maakt niets uit. Getuigde het bestaan van algemene leveringsvoorwaarden voor slim handelen is er een overeenkomst. Frank probeert daarin wel zo veel mogelijk af te schuiven maar kan zichzelf niet verschuilen voor de Nederlandse wet, maar erkent (in tegenstelling tot jou) dat ik wel degelijk rechten heb, namelijk de rechten die mij gegeven worden door de Nederlandse wet. Je hamert steeds op geen gegarandeerd resultaat. Ook hier weer. Ik vraag daar niet om. Ik vraag transparantie.

Dienstverleningskosten voor handel in aandelen of beheer worden overigens overal duidelijk gecommuniceerd. Ook dat is immers verplicht, alleen doen die er niet zo moeilijk over.
Bij bonus bij mijn werkgever is ook niet gegarandeerd, maar de wijze van berekenen, almede de voorwaarden onder welke deze wordt uitgekeerd staan wel aan het begin van het jaar vast. Deze wordt elk jaar geaccordeerd door de medewerkersraad en wordt daarmee een aanvulling op een contract. Daar is hier totaal geen sprake van.
Kijk, ook daar is het toverwoord "vooraf gecommuniceerd en het is achteraf controleerbaar". Nogmaals, ik vraag om transparantie, niet om gegarandeerd resultaat. Ook heb ik wel degelijk een overeenkomst met Frank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PeeWee-
osluis schreef op zondag 28 september 2025 @ 02:00:
[...]

Fout, jouw beleggingsfonds is verplicht om jaarlijks een verantwoording af te leggen over hoe de prestatie tot stand is gekomen. Als jij wilt weten welke mix van fondsen er gebruikt zijn en wat de resultaten per fonds zijn, is dat allemaal beschikbaar.
Je kan het volgen, maar de vraag is waar beschreven staat dat ze het verplicht zijn.

[...]
Ik zeg nergens dat ik recht heb op een bonus. Ik zeg dag ik het recht hem om te weten hoe die bonus tot stand komt. Net als mijn energierekening.
Again, waar staat dat jij dat recht hebt? Ik zie graag een bron hiervoor. Mijn voorzichtig vermoeden, gij hebt dat recht niet...

[...]
Hoor je mij klagen over hoe mijn epex afgerekend wordt? Nee. Dat is duidelijk en inzichtelijk.
Dat scheelt weer ;-)

[...]
Ook weer op drie punten fout. Frank zegt zelf op hun website dat ze ongeveer 15% van de winst zelf houden en de rest uitkeren.
Ongeveer, dus dan weet je toch genoeg?
Er is sprake van een overeenkomst of dit primair of secundair is maakt niets uit. Getuigde het bestaan van algemene leveringsvoorwaarden voor slim handelen is er een overeenkomst. Frank probeert daarin wel zo veel mogelijk af te schuiven maar kan zichzelf niet verschuilen voor de Nederlandse wet, maar erkent (in tegenstelling tot jou) dat ik wel degelijk rechten heb, namelijk de rechten die mij gegeven worden door de Nederlandse wet.
Fijn, volgens de wet, welke rechten denk jij in deze te hebben gekregen en b) ik weet zeker dat je de bron hiervan ook wel even kunt vermelden.
Je hamert steeds op geen gegarandeerd resultaat. Ook hier weer. Ik vraag daar niet om. Ik vraag transparantie.
Zou ik ook fijn vinden, maar dat was het punt niet. De stelling was of je er recht op hebt ;-)

En nee, ik hamer niet op resultaat, ik hamer op het feit dat er nergens beschreven staat dat zij verplicht zijn om jou te vertellen hoe ze die bonus of het algortime dat de handel doet in zijn werk gaat.

[...]
Kijk, ook daar is het toverwoord "vooraf gecommuniceerd en het is achteraf controleerbaar". Nogmaals, ik vraag om transparantie, niet om gegarandeerd resultaat. Ook heb ik wel degelijk een overeenkomst met Frank.
Bij mijn bonus wel ;-) Dat staat namelijk in mijn arbeidsvoorwaarden. Ik ben nog naarstig op zoek naar de bronnen waar beschreven staat dat FE verplicht is inzicht te geven in de wijze waarop deze bonus tot stand komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Het algoritme en het tot stand komen van de inkomsten in Frank Slim kun je ook kwalificeren als het unieke asset van het bedrijf Frank Energie en je gaat dat natuurlijk niet prijs geven aan de concurrentie.

En nou ben ik wel klaar met het gepraat er over eigenlijk… de vragen ontstaan enkel maar doordat met de kennis achteraf het resultaat te laag gevonden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefan1512
Miezie schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:46:
Het algoritme en het tot stand komen van de inkomsten in Frank Slim kun je ook kwalificeren als het unieke asset van het bedrijf Frank Energie en je gaat dat natuurlijk niet prijs geven aan de concurrentie.

En nou ben ik wel klaar met het gepraat er over eigenlijk… de vragen ontstaan enkel maar doordat met de kennis achteraf het resultaat te laag gevonden wordt.
En zelfs kennis kun je het niet noemen want er wordt constant gerefereerd aan de onbalans grafiek 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan1512
Hebben meer mensen met de nieuwe update van de app dat je niet meer kan zien hoe het handelsresultaat tot stand is gekomen? Voorheen als ik erop tikte dan zag ik EPEX correctie en Slim korting maar dat kan nu alleen nog in het maand resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-10 20:35
stefan1512 schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:49:
Hebben meer mensen met de nieuwe update van de app dat je niet meer kan zien hoe het handelsresultaat tot stand is gekomen? Voorheen als ik erop tikte dan zag ik EPEX correctie en Slim korting maar dat kan nu alleen nog in het maand resultaat.
Ja, is me ook opgevallen. Vast een foutje met het programmeren van deze nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
stefan1512 schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:49:
Heb je toch niet nodig? De opbrengst is niet gegarandeerd. Over anderhalve maand op je bankrekening kijken en je weet genoeg. Verder niet klagen en de grafiek is een indicatie toedeloe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
osluis schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:45:
Heb je toch niet nodig? De opbrengst is niet gegarandeerd. Over anderhalve maand op je bankrekening kijken en je weet genoeg. Verder niet klagen en de grafiek is een indicatie toedeloe :+
Hoewel de opbrengst niet gegarandeerd is, mag er toch aan wervingsadvertenties een zekere waarde worden toegekend, ondanks dat de adverteerder er bij schrijft dat deze geen garantie vormen en dat de werkelijkheid anders kan zijn. Met name bij onroerend goed overdrijven makelaars vaak en stellen dan dat aan tekeningen en opmetingen geen garantie heerst en dat er geen rechten aan kunnen worden ontleend.. In vele gevallen heeft de rechter deze clausules nietig=ongeldig verklaard en de betrokken kopers schadevergoeding toegekend, soms tienduizenden euro's! Het zou mij niets verbazen dat deze clausule bij de advertenties van Frank Energie door de rechter wordt vernietigd als iemand daarover procedeert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doyHdzayzNz-ZVYw1nxQ3i-DMYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EyddJwlkRN9yWOjjNUjNTzi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door bergsmit op 29-09-2025 17:56 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Zou me niets verbazen dat ze teveel onjuiste conclusies en vragen kregen. Dus uit die functie. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
Miezie schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:15:
Zou me niets verbazen dat ze teveel onjuiste conclusies en vragen kregen. Dus uit die functie. Simpel.
Dacht ik ook even aan maar volgens mij valt er weinig te vinden van handelsresultaat, EPEX correctie en slim korting. Aangezien het per maand nog wel werkt denk ik aan een foutje. Het is niet zo dat je daar foutieve conclusies uit kan trekken, in tegenstelling tot de onbalansgrafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Het is een bug. De view verschijnt achter de daggrafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
Ik ervaar steeds een vreemder beeld met mijn installatie.
Wat er ook gebeurt, laden door Frank, ontladen door Frank, laden door mijzelf, mijn handelsresultaat is altijd negatief en wordt steeds negatiever. Op onbalansmarkt.com sta ik op de een voor laatste plaats, 152 van 153, met een handelsresultaat vandaag van minus € 1,33 op dit moment.
Ik neem aan dat Frank alle agressieve handel modus gebruikers gelijktijdig dezelfde opdrachten geeft, dan vraag ik mij toch af hoe het mogelijk is dat een derde van de Frank gebruikers een negatief resultaat boekt en twee derde een positief resultaat. Het hoogste resultaat nu is € 4,81 en nota bene van een gebruiker in normale handels modus.met een accu van slechts 24 kwh en een omvormer van slechts 12 kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
bergsmit schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:00:
Ik ervaar steeds een vreemder beeld met mijn installatie.
Wat er ook gebeurt, laden door Frank, ontladen door Frank, laden door mijzelf, mijn handelsresultaat is altijd negatief en wordt steeds negatiever. Op onbalansmarkt.com sta ik op de een voor laatste plaats, 152 van 153, met een handelsresultaat vandaag van minus € 1,33 op dit moment.
Ik neem aan dat Frank alle agressieve handel modus gebruikers gelijktijdig dezelfde opdrachten geeft, dan vraag ik mij toch af hoe het mogelijk is dat een derde van de Frank gebruikers een negatief resultaat boekt en twee derde een positief resultaat. Het hoogste resultaat nu is € 4,81 en nota bene van een gebruiker in normale handels modus.met een accu van slechts 24 kwh en een omvormer van slechts 12 kwh.
Was een slechte dag gisteren. Veel gebruikers hebben een resultaat dat kleiner is dan de epex correctie wat volgens mij aangeeft dat er verlies gemaakt is op de handel. Juist dan zijn de kleine setjes in het voordeel omdat die minder last hebben van de verkeerde beslissingen die er gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

osluis schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:36:
[...]

Was een slechte dag gisteren. Veel gebruikers hebben een resultaat dat kleiner is dan de eoex correctie wat volgens mij aangeeft dat er verlies gemaakt is op de handel. Juist dan zijn de kleine setjes in het voordeel omdat die minder last hebben van de verkeerde beslissingen die er gemaakt zijn.
Er is nog steeds goedkoper ingekocht en duurder verkocht………………. En je krijgt nog steeds een EPEX prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
Miezie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:38:
[...]

Er is nog steeds goedkoper ingekocht en duurder verkocht………………. En je krijgt nog steeds een EPEX prijs.
Waarom EN? Mijn totaal resultaat is €5 waarvan €6 epex winst. Ergo, er is verlies gemaakt op het slimme handelsgedeelte anders was het minimaal gelijk aan elkaar met €0 te verrekenen. Heb ik in totaal winst? Ja, maar minder dan alleen de kale epex handel.

Voordat ik weer woorden in de mond gelegd krijg... . Ik probeer de cijfers van bergsmit te duiden en klaag niet over de opbrengst. Al snap ik wel dat het voor sommigen een roeping is geworden om het niet met mij eens te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-10 20:35
Miezie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:01:
Het is een bug. De view verschijnt achter de daggrafiek.
Update is beschikbaar...Ik zie de onderliggende verrekeningen op dagbasis weer in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

osluis schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Waarom EN? Mijn totaal resultaat is €5 waarvan €6 epex winst. Ergo, er is verlies gemaakt op het slimme handelsgedeelte anders was het minimaal gelijk aan elkaar met €0 te verrekenen. Heb ik in totaal winst? Ja, maar minder dan alleen de kale epex handel.

Voordat ik weer woorden in de mond gelegd krijg... . Ik probeer de cijfers van bergsmit te duiden en klaag niet over de opbrengst. Al snap ik wel dat het voor sommigen een roeping is geworden om het niet met mij eens te zijn.
Je hebt niet minder dan kale EPEX handel. Er is ook ingekocht onder de EPEX prijs… het is gewoon niet zo makkelijk uit te rekenen zonder alle cijfers. Ook omdat de inkoop best gisteren geweest kan zijn… en er ook nog zonnestroom geladen kan zijn ipv laden van het net.

En het is geen roeping, het is gewoon moeilijk te duiden zonder te weten hoe de sturing werkt bij Frank.

Het eerste wat ik dacht is: is de aansturing al gemaakt? Het tweede: ik vermoed dat locatie een rol speelt… het derde: welke markt zit deez en geen op? Genoeg reden om niet te duiden.. want het zijn gewoon rustige dagen door stabiel weer.

Wat ook interessant is om te bekijken in de duiding is je gemiddelde EPEX prijs die dagelijks ook bijgewerkt wordt. Als dat allemaal gunstig ligt doet Frank het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
Miezie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Je hebt niet minder dan kale EPEX handel. Er is ook ingekocht onder de EPEX prijs… het is gewoon niet zo makkelijk uit te rekenen zonder alle cijfers. Ook omdat de inkoop best gisteren geweest kan zijn… en er ook nog zonnestroom geladen kan zijn ipv laden van het net.

En het is geen roeping, het is gewoon moeilijk te duiden zonder te weten hoe de sturing werkt bij Frank.

Het eerste wat ik dacht is: is de aansturing al gemaakt? Het tweede: ik vermoed dat locatie een rol speelt… het derde: welke markt zit deez en geen op? Genoeg reden om niet te duiden.. want het zijn gewoon rustige dagen door stabiel weer.

Wat ook interessant is om te bekijken in de duiding is je gemiddelde EPEX prijs die dagelijks ook bijgewerkt wordt. Als dat allemaal gunstig ligt doet Frank het prima.
Ik heb wel minder overgehouden dan kale epex. Ik heb 6 euro aan epex resultaat geboekt en totaal bijgescheven als handelsresultaat is € -1 (negatief) . Eindresultaat is dus netto €5,- en dat is minder dan alleen epex.

Als ik jou 6 euro geef in cash en pak 1 euro af via de bank, dan heb je toch netto 5 gekregen en geen 6?

[ Voor 4% gewijzigd door osluis op 01-10-2025 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

osluis schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:37:
Ik snap dat je niet echt aan het klagen bent. Maar het laat wel zien waar de verbetering zit. Een klant zal het namelijk niet boeien waar het geld aan verdient gaat worden. Handel of EPEX? Who cares? Het getal onder de eindstreep is belangrijk voor de consument. Ik snap daarom die nadruk op handel niet zo? Aangezien ze toch al voor het merendeel van de klanten niet op onbalans zitten, is er ook geen marketing argument meer (waar nog steeds alleen over onbalanshandel gepraat wordt).

Uiteindelijk denk ik dat een algoritme alleen maar moet kijken naar wat er op het einde netto voor de gebruiker overblijft, ongeacht op welke factuur dat afgerekend gaat worden.

En ook dan kan het voorkomen dat je met de handel de min in gaat, of andersom, maar dan weet je in ieder geval wel dat er in totaal de beste afweging gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

osluis schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:26:
[...]

Ik heb wel minder overgehouden dan kale epex. Ik heb 6 euro aan epex resultaat geboekt en totaal bijgescheven als handelsresultaat is € -1 (negatief) . Eindresultaat is dus netto €5,- en dat is minder dan alleen epex.

Als ik jou 6 euro geef in cash en pak 1 euro af via de bank, dan heb je toch netto 5 gekregen en geen 6?
Inkoopactie 1kWh:
EPEX: 2
Onbalans: 1

Netto resultaat EPEX correctie: 1

Verkoopactie 1kWh:
EPEX: 15
Onbalans: 6

Netto resultaat EPEX correctie: -6

Gecombineerd:
Handelsresultaat: 5
EPEX correctie: -5

Uit te keren op Frank slim factuur: 0

Resultaat op meter en dus gangbare dynamische factuur: 15-2=13

Werkelijk resultaat maar niet kant en klaar voor jou te zien: 13

En op dit moment zitten we in een markt waar bovenstaande continue aan de hand is. Je kan dan ageren op niet handige handel, maar je zit op onbalanshandel. In alles is de trade logisch en conform afspraak en dat werkt beide kanten op, ook als er boven EPEX gehandeld wordt en waar je voor gaat bij verkoop… het kan alleen geen eenrichtingsverkeer zijn. En als er niet gehandeld wordt is het ook niet goed…

Verschillen ontstaan door diverse inkoop en verkoop momenten en intraday effect wat extrapoleert als je meer vermogen tot je beschikking hebt. Net zoals je winst extrapoleert als de trade de andere kant op gunstig is.

Ps. Veel edits omdat het antwoord zo krom leek en de berekening idem.

[ Voor 29% gewijzigd door Miezie op 01-10-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
Ik ben het in dit geval met je eens @osluis want in mijn optiek is de winst met de batterij wat er overblijft ná de EPEX correctie.
Ja @Miezie alles wordt verrekend via de P1 op EPEX daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen wat je gisteren zag is dat het handelsresultaat over de hele dag, bij een flink aantal mensen minder was dan de EPEX correctie. Onderaan de streep heb je dan gewoon verlies gedraaid met je batterij. Als jij elke dag 10€ verdiend met handel (incl Slim) en je EPEX correctie is 11€, dan heb je aan het eind van de maand toch echt geen winst gemaakt op EPEX... Je kan FE dan 30€ betalen. Gelukkig is het niet zo dramatisch natuurlijk maar mijn punt over stekker trekken zodat je op dagen als gisteren en ongetwijfeld vanavond ook, toch nog een positief resultaat gaat boeken wordt zo wel bevestigd. Ik heb gisteren €4 handelsresultaat (incl EPEX correctie) en buiten FE om mijn accu van 95% naar 15% geleegd. Dat leverde ook weer een tientje op ofzo. Totaal dus €14 waar zelfs een 70 kWh accu een handel van 6 en correctie van 6,7 had. Dat is netto -0,70 verdiend.
Dat heb ik aan FE al eerder gecommuniceerd en dat is wat @voodooless al terecht omschrijft 'een verbeterpunt voor de toekomst'.

[ Voor 5% gewijzigd door stefan1512 op 01-10-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

stefan1512 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:11:
Ik ben het in dit geval met je eens @osluis want in mijn optiek is de winst met de batterij wat er overblijft ná de EPEX correctie.
Ja @Miezie alles wordt verrekend via de P1 op EPEX daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen wat je gisteren zag is dat het handelsresultaat over de hele dag, bij een flink aantal mensen minder was dan de EPEX correctie. Onderaan de streep heb je dan gewoon verlies gedraaid met je batterij. Als jij elke dag 10€ verdiend met handel (incl Slim) en je EPEX correctie is 11€, dan heb je aan het eind van de maand toch echt geen winst gemaakt op EPEX... Je kan FE dan 30€ betalen. Gelukkig is het niet zo dramatisch natuurlijk maar mijn punt over stekker trekken zodat je op dagen als gisteren en ongetwijfeld vanavond ook, toch nog een positief resultaat gaat boeken wordt zo wel bevestigd. Ik heb gisteren €4 handelsresultaat (incl EPEX correctie) en buiten FE om mijn accu van 95% naar 15% geleegd. Dat leverde ook weer een tientje op ofzo. Totaal dus €14 waar zelfs een 70 kWh accu een handel van 6 en correctie van 6,7 had. Dat is netto -0,70 verdiend.
Dat heb ik aan FE al eerder gecommuniceerd en dat is wat @voodooless al terecht omschrijft 'een verbeterpunt voor de toekomst'.
Ik heb gisteren ontlading gezien in de dure EPEX uren terwijl de onbalansprijzen daar geen aanleiding toe gaven… hetzelfde dus als bij jou, wat kan leiden tot een negatief resultaat, maar dat dus niet is.

Wat ik wil zeggen is dat het moment van ontladen je niet kan zinnen, maar zonder stekker trekken gebeurd dat ontladen ook wel. Het is alleen niet gegarandeerd.

Het grote verbeterpunt is volgens mij dat Frank, hoewel ze het prima uitleggen, een andere manier van tonen moet zoeken of realtime de p1 moet gaan uitlezen. Als ze dat doen, net als Zonneplan, is de discussie wel klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Miezie op 01-10-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
Miezie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Ik heb gisteren ontlading gezien in de dure EPEX uren terwijl de onbalansprijzen daar geen aanleiding toe gaven… hetzelfde dus als bij jou, wat kan leiden tot een negatief resultaat, maar dat dus niet is..
Hebben wij naar dezelfde resultaten gekeken van gisteren? Hier een screenshot van de bekende site. Hebben deze gebruikers met een grotere EPEX correctie dan Handelsresultaat volgens jou winst gemaakt?

Alleen nummer 9 houdt onder aan de streep winst over met de Handel. Nummer 2 ben ik heel benieuwd naar zijn grafiek want dat lijkt me best vreemd die resultaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biZb84HxFx84jEhKfeg-MTQNd50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TYyfytKB18ZizmVhFpe1OdXp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door stefan1512 op 01-10-2025 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

stefan1512 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:35:
[...]

Hebben wij naar dezelfde resultaten gekeken van gisteren? Hier een screenshot van de bekende site. Hebben deze gebruikers met een grotere EPEX correctie dan Handelsresultaat volgens jou winst gemaakt?

Alleen nummer 9 houdt onder aan de streep winst over met de Handel. Nummer 2 ben ik heel benieuwd naar zijn grafiek want dat lijkt me best vreemd die resultaten.

[Afbeelding]
Ik kijk naar eenzelfde soort cijfers en ja ik heb winst gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
ik ben niet geheel ontevreden.
Weliswaar ben ik op onbalansmarkt.com elke dag de op 1 na laatste met het op 1 na slechtste handels resultaat, maar dat boeit mij niet. De volgorde zou daar op basis van de uiteindelijk verkregen korting moeten zijn.
Ik kijk uiteindelijk alleen wat die dag mij gaat opleveren, op de kortingsfactuur was dat gisteren € 2.07 (voorlopig), op de maandelijkse energie afrekening was dat gisteren voorlopig € 4,58 (waarbij dus de kosten van mijn gehele stroomverbruik verrekend zijn) totaal opbrengst dus € 6.65 plus gratis stroom.

[ Voor 1% gewijzigd door bergsmit op 03-10-2025 22:19 . Reden: fout correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
Nu er ook op de EPEXmarkt kwartierprijzen zijn ingevoerd is het stekkertrekken plotseling veel arbeidsintensiever geworden, waardoor het ook minder lucratief is. Ik ben bang dat dat tijdperk nu voorbij is....

[ Voor 7% gewijzigd door bergsmit op 04-10-2025 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan1512
bergsmit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:22:
Nu er ook op de EPEXmarkt kwartierprijzen zijn ingevoerd is het stekkertrekken plotseling veel arbeidsintensiever geworden, waardoor het ook minder lucratief is. Ik ben bang dat dat tijdperk nu voorbij is....
Frank houdt het toch op uurprijzen? Dus dan blijft die functie nog even bestaan denk ik. Zal op termijn wel verdwijnen inderdaad maar daarmee wellicht weer meer opbrengst geven op de andere markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
bergsmit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:22:
Zolang je zelf niet aangeeft dat je kwartierprijzen wil blijf je uur prijzen houden.... keuze is aan jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
stefan1512 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:26:
Frank houdt het toch op uurprijzen? Dus dan blijft die functie nog even bestaan denk ik. Zal op termijn wel verdwijnen inderdaad maar daarmee wellicht weer meer opbrengst geven op de andere markten.
dat heb ik ook gehoord, maar ik kan het niet terugvinden. Publiceert Frank die uurprijzen ergens? Ik raadpleegde ze altijd op de site jeroen.nl, daar stonden ze exact exclusief btw en energiebelasting, maar daar vind je nog uitsluitend de kwartierprijzen.
De ANWB prijzen zijn nog wel per uur, maar die zijn inclusief btw en kostenopslag. Vandaag staan ze allemaal op nul, dus daar heb je ook niets aan.

[ Voor 0% gewijzigd door bergsmit op 04-10-2025 14:38 . Reden: foutcorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
DJP! schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:35:
Zolang je zelf niet aangeeft dat je kwartierprijzen wil blijf je uur prijzen houden.... keuze is aan jou..
Waar vind ik die mededeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
bergsmit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:38:
[...]

dat heb ik ook gehoord, maar ik kan het niet terugvinden. Publiceert Frank die uurprijzen ergens? Ik raadpleegde ze altijd op de site jeroen.nl, daar stonden ze exact exclusief btw en energiebelasting, maar daar vind je nog uitsluitend de kwartierprijzen.
De ANWB prijzen zijn nog wel per uur, maar die zijn inclusief btw en kostenopslag. Vandaag staan ze allemaal op nul, dus daar heb je ook niets aan.
In de Frank app staan de uurprijzen (of de kwartierprijzen als je daarvoor gekozen hebt).
Je kunt zien wat je gekozen hebt, of wat er voor jou beschikbaar is, onder "Regelen" > "Jouw Energie".
In mijn geval heb ik uurprijzen, en kwartieprijzen zijn "binnenkort beschikbaar", dus voor mij niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
Coffeeroam schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:42:
In de Frank app staan de uurprijzen (of de kwartierprijzen als je daarvoor gekozen hebt).
Je kunt zien wat je gekozen hebt, of wat er voor jou beschikbaar is, onder "Regelen" > "Jouw Energie".
In mijn geval heb ik uurprijzen, en kwartieprijzen zijn "binnenkort beschikbaar", dus voor mij niet beschikbaar.
Dankje!
Bij mij staat er ook kwartierprijzen binnenkort beschikbaar.
Staan die uurprijzen zelf ook op de app en zo ja, waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ik had mijn modus aangepast naar zc+ om in de weekenden (waarbij handel altijd slechte resultaten gaven) om te testen hoe deze nu werkt... volgens mij heb ik de slechtste dag ooit gekozen met de storm....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
kmf schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:48:
ik had mijn modus aangepast naar zc+ om in de weekenden (waarbij handel altijd slechte resultaten gaven) om te testen hoe deze nu werkt... volgens mij heb ik de slechtste dag ooit gekozen met de storm....
Tot morgenavond zitten de prijzen rond het nulpunt, valt met zelfconsumptie weinig te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
Alle begin is moeilijk en met vallen en opstaan word je wijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

bergsmit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Dankje!
Bij mij staat er ook kwartierprijzen binnenkort beschikbaar.
Staan die uurprijzen zelf ook op de app en zo ja, waar?
De uurprijzen in de app staan bij:
- je handelsresultaten pagina bij de onbalansprijzen
- overzicht scherm onderaan “all-in prijs”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

bergsmit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:12:
[...]

Alle begin is moeilijk en met vallen en opstaan word je wijs!
8)7 zeg je dat ook tegen jezelf de volgende keer dat je een rant over Frank Energie uitschrijft?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

DJP! schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Tot morgenavond zitten de prijzen rond het nulpunt, valt met zelfconsumptie weinig te halen :(
met normaal handel ook niet zo te zien, maar wel goed om te zien hoe de accu reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
De onbalanshandel doet ook niet veel bijzonders vandaag. Dus niet de slechtste dag om ZC te testen.
Het prettige van zelfconsumptie is nog altijd dat er geen energiebelasting en BTW op zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
Frank vertoont weer zeer twijfelachtig gedrag vandaag. Ik zit nog steeds op andere markten en was het zat dat heel de dag geen enkele actie werd ondernomen door Frank om mijn accu te vullen ondanks lage/negatieve prijzen en volledig lege accu. Ik heb handmatig laden gestart en heb de stekker niet getrokken.

Resultaat: van nul opbrengst naar een voorlopige tweede plaats voor vandaag en volgens Frank ben ik nog slim bezig ook 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXjtspVwnSo-bdtJvSnJYHK5CTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phqFvVcdCFXRvcI73D8kzAIk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w71_Jx8yxrQbr5wZZjuI3esTeXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEv9hELkIhvcTVavByT7I2SS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit laat weer duidelijk zien dat er nog wat spreekwoordelijke schroefjes los zitten bij Frank 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
voodooless schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:01:
Dit laat weer duidelijk zien dat er nog wat spreekwoordelijke schroefjes los zitten bij Frank 7(8)7
Dit is ook waarom ik zo op transparantie hamer. Ik heb geen idee hoe dit resultaat nu tot stand is gekomen. Ik begin te denken dat Frank dat zelf ook niet weet.

Wat vandaag extra zuur was is dat mijn PV opwek tegen een negatief tarief het net op is gegaan termijn mijn batterij gewoon heel de tijd stond te luieren. Nu snap ik dat Frank niets aan de prijzen en markt kan doen, maar als je zo'n slappe dag hebt als vandaag en morgen zou je er toch minimaal voor kunnen kiezen om PV in de accu te steken of ben ik dan zo raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

osluis schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:24:
[...]

Dit is ook waarom ik zo op transparantie hamer. Ik heb geen idee hoe dit resultaat nu tot stand is gekomen. Ik begin te denken dat Frank dat zelf ook niet weet.
Dit lijkt me zeker wel een mailtje waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan1512
Hebben jullie al een grafiek van de andere markten in de app? Zo nee, dan weet je dus niet waar je het over hebt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

stefan1512 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:54:
Hebben jullie al een grafiek van de andere markten in de app? Zo nee, dan weet je dus niet waar je het over hebt…
… Frank blijkbaar ook niet… dat vind ik veel erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

voodooless schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:05:
[...]

… Frank blijkbaar ook niet… dat vind ik veel erger!
Een flat line betekent niets doen, dat is toch niet zo moeilijk? En met je panelen heb je keurig gesaldeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Miezie schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:08:
[...]

Een flat line betekent niets doen, dat is toch niet zo moeilijk? En met je panelen heb je keurig gesaldeerd.
Als @osluis met handmatig laden € 2,45 heeft verdient in de middag, zonder dat daar een serieus EPEX aandeel in zit, dan heeft Frank gewoon zitten slapen.

… Of het bedrag klopt niet. In beide gevallen is dat geen goed beeld voor Frank.

Waarschijnlijk wordt er niet geladen omdat je met een maken dan een volledige laad/ontlaad cyclus in 24 uur toch weer op 0 zou uitkomen. Dan ontladen we toch gewoon niet, en wachten we op een beter moment.. of maak het zelf op!

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 04-10-2025 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Ik zou een storing vermoeden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
Ik zie dat ik over handmatig laden heb heen gelezen. Dat is inderdaad wel gek gedrag maar mag je blij mee zijn. Heb het zelf ook wel eens gedaan en bergsmit volgens mij ook en toen werd het resultaat slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
Bij mij geeft het dezelfde resultaten @osluis . Heb je ook al getracht te ontladen en te kijken wat het/of het wat oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
stefan1512 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:06:
Ik zie dat ik over handmatig laden heb heen gelezen. Dat is inderdaad wel gek gedrag maar mag je blij mee zijn. Heb het zelf ook wel eens gedaan en bergsmit volgens mij ook en toen werd het resultaat slechter.
inderdaad werd toen het resultaat slechter, ik heb het zojuist wederom gedaan, nu werd het resultaat opeens beter. Ik den k dat Frank intussen wat wijzigingen heeft aangebracht.
Het blijft vreemd dat als je oplaadt je resultaat boekt zonder te verkopen en als je ontlaadt je ook resultaat boekt zonder te kopen. Frank moet hier fictieve koop- en verkoopprijzen hanteren, hetgeen de verdenking oplevert van manipulatie!

Zojuist weer even handmatig opgeladen van 40 naar 52% en dit keer resultaat negatief van 106 naar 98 cent

[ Voor 25% gewijzigd door bergsmit op 04-10-2025 21:30 . Reden: toelichting, actualisering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
bergsmit schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:21:
[...]

inderdaad werd toen het resultaat slechter, ik heb het zojuist wederom gedaan, nu werd het resultaat opeens beter. Ik den k dat Frank intussen wat wijzigingen heeft aangebracht.
Het blijft vreemd dat als je oplaadt je resultaat boekt zonder te verkopen en als je ontlaadt je ook resultaat boekt zonder te kopen. Frank moet hier fictieve koop- en verkoopprijzen hanteren, hetgeen de verdenking oplevert van manipulatie!
Afspraken ja (contracten vermoed ik) maar manipulatie geloof ik niet in. Zoals ik al vaker zei hebben ze goede vergoedingen voor stroom afnemen en daar lever je weer wat op in met terugleveren. Netto altijd nog een positief resultaat maar het voelt wel jammer dat er weer wat van je resultaat afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
stefan1512 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:27:
Afspraken ja (contracten vermoed ik) maar manipulatie geloof ik niet in. Zoals ik al vaker zei hebben ze goede vergoedingen voor stroom afnemen en daar lever je weer wat op in met terug leveren. Netto altijd nog een positief resultaat maar het voelt wel jammer dat er weer wat van je resultaat afgaat.
Zoals ik al eerder schreef interesseert mij niet primair het resultaat, maar wel de korting die Frank extra geeft.
Soms is die tegengesteld aan het resultaat, maar zojuist niet. Toen mijn handelsresultaat van 106 naar 98 cent daalde, daalde mijn korting van 118 naar 113 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
stefan1512 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:12:
Bij mij geeft het dezelfde resultaten @osluis . Heb je ook al getracht te ontladen en te kijken wat het/of het wat oplevert?
Nee, nog niet. Kan het wel eens proberen, maar ga eerst even kijken wat de definitieve berekening is voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Het lijkt me een storing van gisteren en vandaag. Toen een flatline en 0, nu een flatline en 1,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyf17
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:03
Miezie schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:29:
Het lijkt me een storing van gisteren en vandaag. Toen een flatline en 0, nu een flatline en 1,50
Dat denk ik ook...

Mijn batterij is naar 0% ontladen met een totaal resultaat van 7,45

Edit: ik denk dat er ergens iets mis gaat want ik krijg er per kwartier rond de 25c+/- bij. Zou lekker zijn als het klopt, maar ik denk het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Tommyf17 op 05-10-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PeeWee-
Heb hem gisteren inderdaad handmatig geladen en daar staat inderdaad een opbrengst tegenover. En de rest van de dag heeft het huis staan draaien op de batterij. Geen idee waarom, maar goed, ik verwachtte geen handel, dus laadde zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyf17
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:03
-PeeWee- schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:28:
Heb hem gisteren inderdaad handmatig geladen en daar staat inderdaad een opbrengst tegenover. En de rest van de dag heeft het huis staan draaien op de batterij. Geen idee waarom, maar goed, ik verwachtte geen handel, dus laadde zelf maar.
Ik ben benieuwd hoe je dit doet😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Miezie schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 08:29:
Zonder zelf wat te doen? Ik sta nog gewoon op nul…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
Ik heb net ontladen en @bergsmit ik kan je vertellen dat de prijzen echt variëren.. net 2,4 kWh ontladen voor 12,5 ct totale opbrengst. Dat is normaal rond de 20 dus net als de onbalans grafiek zit er variatie in maar helaas kunnen wij dat niet zien. Nu weer even opladen en had inderdaad hetzelfde idee als Peewee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sperwer51
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-10 21:37
Ik heb sinds vrijdagavond een batterij die niet meer handelt, blijft op 6% staan. Reset van batterij (Bliq 20kWh / 8kW) en bliq energiemanager hebben geen effect. Iemand soort gelijk issue of een idee wat ik zou kunnen doen/controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duocom
  • Laatst online: 06-10 22:45
stefan1512 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:12:
Gisteren ook zelf laad en ontlaad commando’s gegeven en levert bij mij (eigenlijk) altijd resultaat op (als de EPEX niet te hoog is) Aangezien de EPEX correctie gisteren 0 was bij ontladen en laden, kan je het resultaat goed bijhouden.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ik 3,5 cent per kw/h moet betalen voor ontladen terwijl de prijs nagenoeg op 0 zou moeten staan. Hoe is dat bij jou @osluis? Er wordt blijkbaar wel erg veel afgeroomd op de verkoopprijzen waarvan ik dacht dat die tegen de ‘kale marktprijs’ verkocht zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Nu online
Duocom schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:04:
[...]

Gisteren ook zelf laad en ontlaad commando’s gegeven en levert bij mij (eigenlijk) altijd resultaat op (als de EPEX niet te hoog is) Aangezien de EPEX correctie gisteren 0 was bij ontladen en laden, kan je het resultaat goed bijhouden.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ik 3,5 cent per kw/h moet betalen voor ontladen terwijl de prijs nagenoeg op 0 zou moeten staan. Hoe is dat bij jou @osluis? Er wordt blijkbaar wel erg veel afgeroomd op de verkoopprijzen waarvan ik dacht dat die tegen de ‘kale marktprijs’ verkocht zouden worden.
Het lijkt idd niet goed te gaan bij de aansturing. Sinds middernacht draait mijn batterij in zelf consumptie mode. Om 10:00 daarmee gestopt en om 10:30 een laadcommando, maar met 0kW als vermogen. Gaat niet veel doen denk ik. Wel heb ik resultaat geboekt ondanks geen aansturing te hebben en dat op eigen verbruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OjM1bXTUHwXk5cIRPp0DU7mI1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6oddVoiIh4y4o0UyZfNmOjo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK0-H2GD48Irz1AhecNJjI1JkUo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rtyuFvAK0LV3E11PHqu8bNm.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste