Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 05:55
Vdvmark schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:31:
haha ja, zonnepanelen uit vanwege lagere prijzen onbalans, hier vanaf geloof 9.45 met kleine blip weer aan om 10.45, wellicht om 11:45 weer kleine blip aan :)
idd om 11.45 weer PV productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:38
yep en weer uit, duurt paar minuten de blip

)

[ Voor 5% gewijzigd door Vdvmark op 20-07-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexem1
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:38
Hoor mensen hier praten over andere markten etc. ( zit hier zelf nu ook op door FE automatisch geregeld.

Echter zie ik ook de mooie momenten van de onbalans markt.

Zou het voor de techniek niet mogelijk zijn om wanneer de onbalans marktv zo interessant is dat hij daarop stuurt. Dus de andere markt op dat moment loslaat en maximaal profijt gaat pakken. Dus niet of of maar en en.

Over het algemeen de andere markten maar wanneer onbalans erg goed is hierover overschakelen. Indien tijdig bekend hier de accu van te voren ook voor volladen. En anders het voordeel pakken met de beschikbare kw in de accu’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Accu laden denk ik nu vooral ? Maar heb me niet in onbalans handel verdiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dccm
Voller kan bijna niet meer...Accu's staan nu op 98%.

en ja, vanaf 11.50 stopte de productie van de PV's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:32
Ben wel benieuwd hoe ze het verlies van de PV opbrengst gaan berekenen… zouden ze dat dan tegen de onbalans prijs verrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dccm
DJP! schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:00:
Ben wel benieuwd hoe ze het verlies van de PV opbrengst gaan berekenen… zouden ze dat dan tegen de onbalans prijs verrekenen?
Ik hoop het...dinsdag de FE-App bekijken wat het vandaag heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Mmm denk dat dat die +15% rest van de tijd is, leverde ook niks op als je wel terug zou leveren, ongemakkelijk voelt t wel dat vaatwasser geld kost, cent ofzo hihi, en dat ik mn accuutjes niet heb geladen, vanaf 12:00 maar wel en dat kost mij 1 cent per kWh, terwijl het jullie denk 1 euro per kWh oplevert.(in ieder geval een tijdje)

[ Voor 4% gewijzigd door Vdvmark op 20-07-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dccm
Zou ook nog mooi zijn als ze de auto accu kunnen gebruiken voor dit soort dingen, dat ze bij goede prijzen ook de autoaccu gaan laden met onbalansprijzen. (ontladen zal nu nog niet gaan voor de meesten).
Nu lijkt het er op dat ze alleen op EPEX tarieven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Ontladen, dan zou ik een grote accu hebben:) Maar werkt hier niet en gaat hier ook niet werken, auto heb ik prive en dus prive flink op afgeschreven, vervangen zit er niet in voorlopig(ik zei toch koop gewoon een toyota, jij ook met je ev, zie je wel, niemand wil m meer, iedereen gaat weer naar benzine) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dccm
Vdvmark schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:29:
Ontladen, dan zou ik een grote accu hebben:) Maar werkt hier niet en gaat hier ook niet werken, auto heb ik prive en dus prive flink op afgeschreven, vervangen zit er niet in voorlopig(ik zei toch koop gewoon een toyota, jij ook met je ev, zie je wel, niemand wil m meer, iedereen gaat weer naar benzine) :)
Ik niet...ik blijf EV rijden...Ook de volgende auto zal wel weer een EV worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom verdienden jullie deze ochtend euros... Ik zit op slechts 82 cent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQD-aerVvmmgFFu_oTa9c_9NYcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SRSh7BlcbiTtFvmyTq12CZg9.png?f=fotoalbum_large

Ik zit weer eens op een "andere markt" (zoals eigenlijk de hele tijd de laatste weken), jullie niet dan? En zo niet, waarom ik dan wel?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen (met een solaredge systeem) waarbij het “koppelen” van de installatie al zo’n 2 dagen duurt? Ik denk dat er wat mis gaat maar ik zie niks qua error messages alleen dat ik bericht ontvang zodra dit gelukt is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Handelsindex van 106 gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yu_aq9nCXLxO5Yv4LBtHOmysGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgAKiBdxXfqvu6j0s0xvDktt.png?f=fotoalbum_large

Zo te zien lijk je pas te gaan laden als de prijs weer stijgt maar dan is het nog een laag bedrag odd
voodooless schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:01:

[Afbeelding]

Ik zit weer eens op een "andere markt" (zoals eigenlijk de hele tijd de laatste weken), jullie niet dan? En zo niet, waarom ik dan wel?

[ Voor 46% gewijzigd door Qualixo op 20-07-2025 15:00 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Mmm momenteel 15:30 is minder fraai, stroom kost me 3 cent, zonnepanelen staan uit, onbalans prijs is -2,8 cent, maar niet echt voor mij :) Maar misschien zie ik t fout, kijk pas naar onbalans sinds slim terugleveren
Net na typen onbalans +0,04 cent, zonnepanelen uit, ik betaal nog steeds 3 cent haha.

[ Voor 21% gewijzigd door Vdvmark op 20-07-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Tippelaar
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:05
Vdvmark schreef op zondag 20 juli 2025 @ 15:34:
Mmm momenteel 15:30 is minder fraai, stroom kost me 3 cent, zonnepanelen staan uit, onbalans prijs is -2,8 cent, maar niet echt voor mij :) Maar misschien zie ik t fout, kijk pas naar onbalans sinds slim terugleveren
Net na typen onbalans +0,04 cent, zonnepanelen uit, ik betaal nog steeds 3 cent haha.
Inderdaad wel apart. De terugleverprijs is wel nagenoeg nul dus misschien kijken ze daar dan naar maar je wilt natuurlijk de PV sowieso aan hebben voor je eigen gebruik. nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Ja vanaf 16:00 geen onbalans (epex=onbalans) en panelen uit en ik betaal inmiddels 9,6 cent haha, kijken hoelang ik volhoud om niet op deactiveren te klikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjed
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:12
Panelen uit, gebruik dus van het net. Betaal energiebelasting. Panelen en verbruik is op jaarbasis ongeveer gelijk. Dus gaat me flink geld kosten als ze de panelen om de haverklap uit gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Als het verleden jaar gelijk was dan heb je dit jaar wel wat ruimte denk ik, dat geldt iig voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Ja in dit geval kun je beter in de zelfconsumptie plus gaan zitten en dan verkopen op X bedrag. Dan heb je wel alle tijd panelen aan zover ik lees. maar doen moet je het verlies pakken van je terug levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Panelen worden alleen uitgezet bij mij door slim-terugleveren, slim handelen heb ik niet en wist ook niet dat die optie je panelen uit kon zetten trouwens, weer wat geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeHardeWerker
  • Laatst online: 21-07 16:51
Ik ben sinds 1 januar klant bij Frank Energie en sinds afgelopen vrijdag overgestapt op Slim terugleveren van FE en hoewel mijn contract voor Slim terugleveren pas 1 augustus ingaat zag ik gisteren dat mijn panelen al tijdelijk uitgezet waren en dat leverde mij €0,03 op. Vandaag zijn mijn panelen al 4x uitgeschakeld, terwijl er geen sprake is van negatieve marktprijs+ prijzen.

Ik krijg nu heel sterk de indruk dat het verdienmodel voor FE met name zit in de 2e mogelijkheid die ze benoemen om de panelen uit te schakelen (de 1e st is bij negatieve marktprijs+ prijzen) te weten "Ook sturen we aan op andere markten. Als we daar een beter financieel resultaat kunnen behalen dan dat je normaal had gekregen voor teruglevering, zullen we je panelen daarop inzetten. De opbrengsten die we hiermee realiseren, keren we aan jou uit in de vorm van een terugleverbonus".

Ik heb aan FE om verduidelijking van dit onderdeel gevraagd, ik kan op die momenten nl niet mijn eigen opwek gebruiken en moet gaan betalen voor afname van het net. Wat gaat mij dit kosten/opbrengen en hoe wordt deze afweging gemaakt ? Ik wek veel meer op dan ik zelf gebruik, zolang de saldering er nog is zal het wel uit kunnen, maar zodra dat stopt ben ik wel benieuwd hoe dit dan uitpakt.

Zijn er al mensen die hier meer ervaring mee hebben en/of zaken al kunnen verduidelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Zit je bij Zonneplan(bijvoorbeeld) nu en activeer je bij Frank via de app die je al gedownload had Slim terugleveren ? Geloof dat ze al beetje waarschuwden voor einde contract en overstap naar andere leverancier, dan loopt Slim terugleveren ook door. Maar jij begint zonder contract :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexem1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1El6mfewtdAMsgEbi5doaqXFJE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iY7p3tQG16EMYRSy8YF1w2Rm.png?f=fotoalbum_large
Meer mensen die zo’n magere score hebben vandaag?

Benieuwd of FE lang deze koers blijft varen

[ Voor 21% gewijzigd door Baexem1 op 20-07-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHardeWerker
  • Laatst online: 21-07 16:51
Vdvmark schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:17:
Zit je bij Zonneplan(bijvoorbeeld) nu en activeer je bij Frank via de app die je al gedownload had Slim terugleveren ? Geloof dat ze al beetje waarschuwden voor einde contract en overstap naar andere leverancier, dan loopt Slim terugleveren ook door. Maar jij begint zonder contract :) ?
Ik zit sinds 1 januari al bij Frank Energie en heb vrijdag het contract omgezet naar Slim terugleveren. Verrder geen andere producten van FE (geen accu, laadpaal).

[ Voor 5% gewijzigd door DeHardeWerker op 20-07-2025 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Ow ok, jammer eigenlijk :)
Dat ze een contract zelfde naam geven als dienst in app is beetje verwarrend ook, volgens mij werkt t ook met je huidige contract en mag je voor andere voorwaarden wel een nieuw contract afsluiten maar hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Baexem1 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:17:
[Afbeelding]

Ja:

voodooless in "Frank Energie Slim Handelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Hier geen last maar gezien je laadcurve, hoe groot is je accu? Paar KW denk?
Zit hier met 14kw aan de muur.
[Afbeelding]

[ Voor 87% gewijzigd door Qualixo op 20-07-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexem1
Heb je hierover contact gehad? Wil er wel met hun anders over in gesprek gaan. Neem aan dat ze het meeste rendement willen behalen voor hun klanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Baexem1 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:58:
Heb je hierover contact gehad? Wil er wel met hun anders over in gesprek gaan. Neem aan dat ze het meeste rendement willen behalen voor hun klanten
Nog niet. Ga ik wel ff doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Valt me nu pas op maar er zit een “fair use policy” op het slim terug leveren🤣 want.. bang dat we teveel leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31
voodooless schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:01:

[Afbeelding]

Omdat jij op de andere markten zit en zij nog op de oude onbalans. Je kreeg bijna een euro per kWh op onbalans maar slechts 10 ct p/kWh op de andere markt. Als je over de curve beweeg zie je staan:
Je batterij wordt ingezet op een andere markt. (...)

Ik neem aan dat degene met hoge bedragen vandaag daar iets anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-0mzEQJBM5kbBlFTPNnS2d1YRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICWEG27rmjn584IjmQSM65lh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit op ZC+ met 24kWh/12kW. Vandaag niet verkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Darth_Fedor op 20-07-2025 21:28 ]

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1512
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31
Darth_Fedor schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:26:
[Afbeelding]

Ik zit op ZC+ met 24kWh/12kW. Vandaag niet verkeerd.
Wellicht dat ZC+ op de Onbalansmarkt actief is en degene die hem op Handel hebben staan zitten aan de 'andere markt' vast? Terugkijkend op onbalansmarkt.nl viel me laatst al op dat degene die vaak laag zitten tov mijzelf op dagen met veel onbalansvergoedingen erboven uitspringen. Aangezien je zelf niet kan kiezen voor Andere markten of Onbalans denk ik dat dat de synoniemen zijn voor Handel of ZC+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02
Onbalans was kansloos toen TenneT besloot in te grijpen 6 maanden geleden. Resultaat was bedroevend. Ik ben toen teruggegaan naar de AI van Sigenstore en dat ging verrassend goed. Nu TenneT weer teruggegaan is naar het oude systeem, is de onbalansmarkt weer interessanter geworden. Echter komen er steeds meer R2 periodes waardoor je minder winst maakt.

Ik ben niet onder de indruk van het huidige ZC+ gebeuren. Ik heb echt het idee dat de AI modus meer opbrengt icm met mijn zonnepanelen en de EPEX markt. Was toch altijd gemiddeld een euro of 3/4 "winst". De bonussen en EPEX correctie maken vergelijken onbegrijpelijk voor mij. Daarom deze maand weer eens ZC+ geprobeerd, maar ik denk dat ik weer terug ga naar de AI Sigenstore modus. Voelt beter, maar ik kan het helaas niet aantonen......

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexem1
Qualixo schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:45:
Hier geen last maar gezien je laadcurve, hoe groot is je accu? Paar KW denk?
Zit hier met 14kw aan de muur.

[...]
Ik heb 19kw hangen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Nice💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-07 13:08
[Afbeelding]

Ik zit met een 6kW stekkeraccu op een Voorlopig handelsresultaat van 3,43 euro. Met de EPEX correctie is dat 2,93 Euro. Voor mij is dit het hoogste resultaat sinds de start op 4 Juli. Ik zit op ZC+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Willen sommigen die nog op de onbalans markt handelen, en dus niet op een "andere markt" eens een lijstje met handelsindexen en bedragen delen van de afgelopen tijd? Laat ook ff weten hoeveel capaciteit en vermogen je hebt.

Dit is wat ik heb sinds 11 juli:

10kWh/5kW
11 juli58€ 4,93
13 juli32€ 1,89
13 juli122€ 1,63
14 juli37€ 1,57
14 juli23€ 3,43
16 juli61€ 3,22
17 juli14€ 2,49
18 juli1€ 2,54
19 juli106€ 1,83

Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen "andere markt" en onbalans.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 21-07-2025 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
@voodooless ik heb het idee dat de systemen die op de 'andere markten' actief zijn relatief beter presteren op dagen met geen of weinig onbalans maar dat ze ook de pieken zoals gisteren mislopen. 18 juli had weinig onbalans en ik weet van 'Lextra' dat die op de andere markt zit, dat geldt denk ik voor de hele top tot en met jouw installatie. De 'oude' aansturing (in ieder geval Fledder) kreeg daar vrijwel niets binnen.

Als je dat dan vergelijkt met bijvoorbeeld gisteren dan staan volgens mij geen van de installaties op beide dagen echt hoog in de lijst. Het is jammer dat het nog niet uit de koppelingen rolt of een installatie nu op een of meerdere markten zit, anders kon dat misschien nog getoond worden.

Op maandniveau denk ik dat de 'andere markten' het relatief goed doen, de top 5 4 van juni (per kW) komt ook goed uit de bus op 18 juli. Dit is wel een heel grove 'analyse', ik ben benieuwd hoe het de rest van deze maand gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik "snoep" van 2 wallen. aan de ene kant zit mijn Alpha te handelen, aan de andere kant zit mijn 15kWh
zelfbouw accu volop op te laden van de zon en lage epexprijzen om mijn ZC op 0 te houden in de no-sun uren. Dat werkt nog goed in mijn voordeel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Nu online
Was niet slecht gisteren. Dit is op Handel agressief modus. Gooi alles over paar weken naar ZC+ om daar dan eens te kijken hoe en wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlH7hlEHcF9SeTaPlPx9wLn1Iv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJPFY1kFZYA7GWRuPsaNuQwQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Qualixo op 21-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Leftblank schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:01:
@voodooless ik heb het idee dat de systemen die op de 'andere markten' actief zijn relatief beter presteren op dagen met geen of weinig onbalans maar dat ze ook de pieken zoals gisteren mislopen. 18 juli had weinig onbalans en ik weet van 'Lextra' dat die op de andere markt zit, dat geldt denk ik voor de hele top tot en met jouw installatie. De 'oude' aansturing (in ieder geval Fledder) kreeg daar vrijwel niets binnen.
Vandaar dus dat ik wel even wat meer data wil zien om te kijken of het over langere tijd inderdaad beter is om op andere markten te handelen. Meest vervelende is dus dat je dit nu niet meer kan aanpassen... ik kan niet meer terug naar onbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

voodooless schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Vandaar dus dat ik wel even wat meer data wil zien om te kijken of het over langere tijd inderdaad beter is om op andere markten te handelen. Meest vervelende is dus dat je dit nu niet meer kan aanpassen... ik kan niet meer terug naar onbalans.
Ik heb nooit de keuez gemaakt voor "Andere markten" neem aan dat andere dat ook niet hebben gedaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexem1
kmf schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:23:
[...]

Ik heb nooit de keuez gemaakt voor "Andere markten" neem aan dat andere dat ook niet hebben gedaan.
Nee, dit is automatisch gewijzigd bij een update van de app volgens mij.

Met FE contact erover gehad en deze geven aan dat deze strategie op de lange termijn rendabeler is dan de onbalans.

Het zou mooi zijn voor de toekomst dat de accu’s op beide markten terecht kunnen en zo een nog beter resultaat kunnen opleveren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

dit geeft wel een mooi beeld van onbalanshandel lijkt me
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5W3Csp3k/Schermafbeelding-2025-07-21-145058.png

blauw is zon-opwek, en groen verbruik, wat dus flink negatief (terugleveren) was toen de zon verdween achter een wolkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsmit
  • Laatst online: 21-07 18:50
[Afbeelding]

Frank Energy werkt niet logisch en elke dag anders., de ene dag sta je bovenaan met de opbrengst de volgende dag onderaan, mensen met agressieve handel hebben vaak minder opbrengst dan die met gewonehandel en zelfs soms met zelfconsumptie plus. snellere omvormers met grotere capaciteit leveren vaak minder op dan die met geringere capaciteit, het zelfde geldtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbJtq6m-BNVFqRas1H2bwMl9j4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SntVeRVrJ9w2F6KBXAwXKBa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGoo107lnLEGw6Mek8hhGQft4s8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBrkbjGWIUe523Z2ptcrha71.jpg?f=fotoalbum_large voor kleinere accu tov grotere accu's. Afgezien nog van uitgelezen momenten om laag in te kopen of hoog te verkopen die ze gewoon laten lopen en actief zijn als ze verlies lijden. . . . . . .

[ Voor 27% gewijzigd door bergsmit op 21-07-2025 15:11 . Reden: plaatjes werden niet getoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Tippelaar
Vdvmark schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:34:
Ow ok, jammer eigenlijk :)
Dat ze een contract zelfde naam geven als dienst in app is beetje verwarrend ook, volgens mij werkt t ook met je huidige contract en mag je voor andere voorwaarden wel een nieuw contract afsluiten maar hoeft dat niet.
Ik heb het nieuwe contract bekeken en het vreemde is dat nergens in het contract over slim terugleveren wordt gesproken. Het lijkt erop dat ze alleen de tarieven hebben veranderd:

Inkoopvergoeding: € 0,01815 per kWh
Inkoopvergoeding teruglevering: € 0,01815 per kWh
Vaste leveringskosten: € 7,25 per maand

Alleen heel vreemd, ze hebben de tekst over teruglevering en saldering niet aangepast zodat het lijkt alsof je nu die 0,01815 moet gaan betalen bij teruglevering, maar zo is het niet verkocht. Is neem ik aan een slordigheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhQ8uPbtWRkITpfNmO0u2aUIxKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JwdF3BjN0BPzudPXskty7usE.png?f=fotoalbum_large

Edit: dit stond in de marketing email:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCJUv_kjyrvQw79zp_V_r6gyCIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XQdBKhyjfgYTPYwpwA9HP9Yp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Tom Tippelaar op 21-07-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Ja slordig foutje over die inkoopvergoeding teruglevering, ze geloven het zelf ook nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Tippelaar
Vdvmark schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:49:
Ja slordig foutje over die inkoopvergoeding teruglevering, ze geloven het zelf ook nog niet :D
Ik heb inmiddels antwoord van Frank over de welkomstbonus:
"de bonus wordt gekoppeld aan je account en niet aan het contract. Zolang jij 12 maanden door ons geleverd krijgt, ontvang je de korting na 1 jaar via een kortingsfactuur. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
Lijkt me leuke voor aanbiedingen topic, je kunt dus een Frank contract met hoge bonus afsluiten en dat veranderen in beste optie voor terugleveren.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste