Ik had het idee dat Verstappen tijdens de sprint wel gered was door de SC, en dat hij daarna bij de herstart het gaatje kon slaan om Leclerc buiten de DRS te krijgen, zonder SC was dat denk ik niet gelukt en was de sprint wel heel lastig geworden om te winnen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:05:
[...]
Misschien laten ze Verstappen morgen wat meer 'los' en mag hij wat meer pushen i.p.v. bandenmanagement. Ik heb toch het idee dat Max de laatste tijd nog aardig heeft lopen inhouden...
Was ist los was ist das. Muss das sein?! Geisterfahrer!
okay ernsthaft. Oostenrijks-Duits is toch wel wat anders. Wurz/Lauda/Berger op de OSF, damn. Dan is Toto al behoorlijk 'genaturaliseerd' met zijn Duits. Heeft gewoon prima schildersduits.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Gered vind ik een groot woord, het heeft hem wel geholpen ja. Maar als je ziet dat Sainz niet voorbij Ric komt, dan zal Max ook wel veilig zijn geweest.Transportman schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:06:
[...]
Ik had het idee dat Verstappen tijdens de sprint wel gered was door de SC, en dat hij daarna bij de herstart het gaatje kon slaan om Leclerc buiten de DRS te krijgen, zonder SC was dat denk ik niet gelukt en was de sprint wel heel lastig geworden om te winnen.
I served in a company of heroes.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Stuk langzamer dan de pole van afgelopen jaar.
Geen 0.6 seconden dus tussen Q2 en Q3
oke nu houd ik er over op
Jammer, had liever Max wat verder naar achteren gezien

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Allemaal om het maar buiten zichzelf te leggen. Dat hij denkt dat steeds nodig te hebben geeft veel aan.Robbie T schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:55:
Er is genoeg gezegd over Ham in principe maar die man mist vechtlust lijkt het wel. Het is de laatste 2 seizoenen alleen maar;
I had no grip
We are so slow
This car is shit
I can't get past him
They are so quick.
een treffende spreuk
Zijn er al beelden Ricciardo? Die zal wel een mentale tik hebben gekregen. Zal het toch niet aan het chassis liggen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Oranje sectoren? Staat je device nog in Koningsdag modus?nadroJ schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:02:
Veel oranje sectoren bij de rijders in de tweede run. Run 1 was beter voor de meesten
Je kunt ook gewoon een slechte Q hebben. Dat die P4 pakt in Q en sprint pakt niemand van hem af. Na een paar races kunnen we de balans opmakenLekker Ventje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:16:
Zijn er al beelden Ricciardo? Die zal wel een mentale tik hebben gekregen. Zal het toch niet aan het chassis liggen.

Het is al beter dan een Logan Seargent die ik nog op een briljant moment moet betrappen
Wat heb ik gemist?Waah schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:14:
[...]
Geen 0.6 seconden dus tussen Q2 en Q3![]()
oke nu houd ik er over op![]()
Jammer, had liever Max wat verder naar achteren gezien
Ik heb het hele topic niet gevolgd na de sprint want we zaten op verjaardag dus hebben de sprint in de keuken op een telefoon samen gekeken, maar de storm van berichten hier in het topic liet ik aan me voorbijgaan dus kan wat gemist hebben
Wat geeft je dat idee?StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:05:
[...]
Misschien laten ze Verstappen morgen wat meer 'los' en mag hij wat meer pushen i.p.v. bandenmanagement. Ik heb toch het idee dat Max de laatste tijd nog aardig heeft lopen inhouden...
Alsof het 3 tieners zijn die zeer hard aan het proberen zijn om een baard te groeien. Damn, I'm getting old.
Ik krijg hier blue man group gevoel van.
Vandaag is blauw…..
I am blue di da di da
Ok ik hou op
Dit is meer baby blue do do do do, baby blue do do do do.Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:20:
[...]
Vandaag is blauw…..
I am blue di da di da
Ok ik hou op
/seeing myself out.
Het is ook niet mijn kleur. Op F1TV en de pers complimenteert de Ferrari-mannen er steeds op.... Heb ik zo'n slechte smaak, of loopt de pers te slijmen?Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:20:
[...]
Vandaag is blauw…..
I am blue di da di da
Ok ik hou op
spoiler:
probably both
De pers vreest de HP klantenservice voor als hun laptop stuk gaat.Waah schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:23:
[...]
Het is ook niet mijn kleur. Op F1TV en de pers complimenteert de Ferrari-mannen er steeds op.... Heb ik zo'n slechte smaak, of loopt de pers te slijmen?
spoiler:probably both
Ha,heb zelf 2 jaar daar gezetenVroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:25:
[...]
De pers vreest de HP klantenservice voor als hun laptop stuk gaat.
De pers slijmt non-stop. Vind ik dan. Enig kritiek is alleen geoorloofd als iedereen het doet. Het is een kliek, zodra je daar buiten valt ben je nks. Maakt niet uit wat er gebeurd, de basis is altijd non-kritiek danwel positief. Niemand zal ooit een coureur of werknemer afkraken om wat voor reden dan ook. Het is af en toe echt Xanadu. Ik heb er niks mee, maar iedereen houdt het hand boven de hoofd, en owee als je et anders doet.Waah schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:23:
[...]
Het is ook niet mijn kleur. Op F1TV en de pers complimenteert de Ferrari-mannen er steeds op.... Heb ik zo'n slechte smaak, of loopt de pers te slijmen?
Uiteindelijk is positiviteit beter voor de F1 brand dan inhoudelijke kritiek. Beetje de standaard in journalistiek vandaag de dag.
Ik vind die pakken echt wel top. De auto daarintegen..Waah schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:23:
[...]
Mooie visual idd.G_Dragon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:53:
De afstand tussen de auto's in beeld gebracht, vind dit zelf altijd wel heel goed en mooi gedaan..
[Afbeelding]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Zei die op de boordradio niet dat de banden op waren? Alleen dan waarschijnlijk iets minder op dan bij Albon, die aangaf dat ze na bocht 6 al done warenLekker Ventje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:16:
Volgens mij zei Buxton "gewoon" dat die de auto afschuwelijk vond. Pakken daarentegen vond die mooi. Incl. volgens mij ook de "bekende" grappen van "Ferrari zei dat ze met een blauwe auto zouden komen, het is gewoon dezelfde auto met een blauwe streep er op".siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:33:
[...]
De pers slijmt non-stop. Vind ik dan. Enig kritiek is alleen geoorloofd als iedereen het doet. Het is een kliek, zodra je daar buiten valt ben je nks. Maakt niet uit wat er gebeurd, de basis is altijd non-kritiek danwel positief. Niemand zal ooit een coureur of werknemer afkraken om wat voor reden dan ook. Het is af en toe echt Xanadu. Ik heb er niks mee, maar iedereen houdt het hand boven de hoofd, en owee als je et anders doet.
Tsunoda had daar dan weer geen last van. En Ricciardo een dag eerder ook niet.RobertMe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 00:05:
[...]
Zei die op de boordradio niet dat de banden op waren? Alleen dan waarschijnlijk iets minder op dan bij Albon, die aangaf dat ze na bocht 6 al done warenEn leek ook iets te zjin waar meerdere coureurs mee worstelden, banden voor de hele ronde okay houden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik weet even niet of het beter hier of in het algemeen topic past, maar Alonso voelt zich flink benadeeld:
https://www.the-race.com/...f1-stewards-spanish-bias/
En dat terwijl Andrea Stella vindt dat Magnussen een tijdje thuis mag blijven:
https://www.the-race.com/...-ban-mclaren-boss-stella/
Maa wel bijzonder dat de actie van Hamilton ook hier niet belicht wordt, terwijl Hamilton Norris effectief uit de race kegelde.
De uitleg van de stewards was weer eens fantastisch as usual. Ze kunnen alles beargumenteren wat ze willen en in dit specifieke geval is het gewoon weer een knap staaltje 'er gebeurd te veel, dus niemand is hoofdelijk verantwoordelijk'. Zonder dat er wordt besproken dat Hamilton niet zijn lijn kon houden.
Het is omdat F1 wagens niet de meest crash-bestendige wielophangingen hebben, anders is het gewoon dive bomb in T1 elke race. Terug naar de starts van de 90s.
https://www.the-race.com/...f1-stewards-spanish-bias/
En dat terwijl Andrea Stella vindt dat Magnussen een tijdje thuis mag blijven:
https://www.the-race.com/...-ban-mclaren-boss-stella/
Maa wel bijzonder dat de actie van Hamilton ook hier niet belicht wordt, terwijl Hamilton Norris effectief uit de race kegelde.
De uitleg van de stewards was weer eens fantastisch as usual. Ze kunnen alles beargumenteren wat ze willen en in dit specifieke geval is het gewoon weer een knap staaltje 'er gebeurd te veel, dus niemand is hoofdelijk verantwoordelijk'. Zonder dat er wordt besproken dat Hamilton niet zijn lijn kon houden.
Het is omdat F1 wagens niet de meest crash-bestendige wielophangingen hebben, anders is het gewoon dive bomb in T1 elke race. Terug naar de starts van de 90s.
Hallo
I'm here again with the sprint race charts.

Interesting sprint. Leclerc looked quite strong and Ferrari have shown really good tire degradation in the past few races. At the same time Sainz couldn't overtake a RB F1 Team car so maybe they have compromised too much top speed to achieve lower tire deg.
By the way, I have made a chart like the ones I'm showing here but with interactivity. Unfortunately I can't embed it here so just letting you know that I have posted it on my blog with the usual race pace charts.
Enjoy the race everyone.
Interesting sprint. Leclerc looked quite strong and Ferrari have shown really good tire degradation in the past few races. At the same time Sainz couldn't overtake a RB F1 Team car so maybe they have compromised too much top speed to achieve lower tire deg.
By the way, I have made a chart like the ones I'm showing here but with interactivity. Unfortunately I can't embed it here so just letting you know that I have posted it on my blog with the usual race pace charts.
Enjoy the race everyone.
Hi,f1bythenumbers schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:32:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enjoy the race everyone.
Welcome back, love to see and read your posts everytime again with the great charts. Its so much good data!
You to enjoy the race tonight
Het gemak waarmee Max in sommige races aan het einde van een stint (ja, met minder brandstof, maar toch) de snelste raceronde neerzet met overmacht. En met name de consistentie waarmee hij zijn racerondes neerzet, veelal met (bijna) dezelfde rondetijden. Lijkt echt een masterclass bandenmanagement tot het extreme.
Mwa, hij had denk ik in de sprint gisteren niks over hoor, Leclerc zat zeker in het begin te dichtbij voor comfort. Uit elke analyse lijkt Ferrari kneiterdichtbij te zitten ook in racepace en tire deg (en McLaren zit ook vlakbij). En zoals gezegd krijgt Ferrari volgende race hun b-spec.StefanVerkerk schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:39:
[...]
Het gemak waarmee Max in sommige races aan het einde van een stint (ja, met minder brandstof, maar toch) de snelste raceronde neerzet met overmacht. En met name de consistentie waarmee hij zijn racerondes neerzet, veelal met (bijna) dezelfde rondetijden. Lijkt echt een masterclass bandenmanagement tot het extreme.
Maar stiekem hoop ik dat je gelijk hebt, want het is mij nu wat te spannend (ja, ik ben het type dat Max 15x WK met overmacht wil zien worden, sue me
[ Voor 10% gewijzigd door Vroem Boem op 05-05-2024 09:54 ]
Ik heb gisteren wel genoten van Hamilton Vs Magnussen maar blijkbaar de FIA en sommige oude coureurs niet. Jammer want er werd weer geracet en verdedigd, beetje actie op de baan
Om 20.00 vanavond. Ben benieuwd hoe erg het dit jaar wordt. Vorig jaar werden de coureurs 1 voor 1 opgeroepen inclusief cheerleaders en neporkest.
LIVE: Miami Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
On the plus side voor Ricciardo: zijn +3 penalty is nu maximaal een +2 penalty. Misschien dat die daarom zo heeft gekwalificeerd
Haha nu weet ik niet welke functie je had, maar als HP maakten jullie het wel moeilijk voor jezelf. Next business day-garantie, duurt dat altijd 3 maanden? 😂siggy schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:28:
[...]
Ha,heb zelf 2 jaar daar gezetenWat een hel. Vooral vanwege de klanten.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Alonso is inmiddels naar de FIA president gegaan, hij is klaar met de schijnbare bias: https://www.the-race.com/...f1-stewards-spanish-bias/Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:08:
[...]
De wedstrijdleiding en straffen zijn zo onlogisch. Blijkbaar is de chicane missen (tenzij het in Abu Dhabi is en het jaar des heer 2021) 10 seconden straf. Dus net zo’n zwaar vergrijp als je directe titelkandidaat de ambulance in rijden en een gigantische slag slaan in het kampioenschap (2021 Silverstone, ook 10 sec straf).
Ze zullen het ontkennen maar er lijkt toch echt een zekere bias te zitten in de stewards. Herinner mij ook nog gele vlaggen negeren Qatar 2021 was straf Max, 2 races later Saudi Hamilton in notabene een blinde bocht : geen straf.
Ik wil beetje waken dat ik zelf niet overkom als ouwe zeur en Hamilton basher, maar het patroon rond Hamilton (en andere Britten) is toch echt duidelijk. In dien mate dat er memes over worden gemaakt (die Peter Griffin racism index card) dus het valt veel meer mensen op.
Overigens waren de laatste straffen voor MAG wel gewoon terecht.
De memes vandaag zeggen ook wel hoe er op internet wordt gedacht over Magnussen, en over turn 1 lap 1 geen straf onbegrijpelijk geen straf https://youtu.be/KNA_iNwjj7c?si=sjqJJYQcMg00qAmJ
[ Voor 9% gewijzigd door Vroem Boem op 05-05-2024 12:39 ]
Looked like Ferrari has a bit more downforce which would make them better in the slower corners and increased tire management, but compromises them on the straights. Let’s see how they do on the hard tiresf1bythenumbers schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:32:
Hallo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enjoy the race everyone.
Als je moet inhalen is dat hier niet handig, wat je dus ook tijdens de sprint zag. Wel goed kunnen volgen maar met DRS op de straits net te kort komen om er voorbij te gaan.Holk schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:37:
[...]
Looked like Ferrari has a bit more downforce which would make them better in the slower corners and increased tire management, but compromises them on the straights. Let’s see how they do on the hard tires
Daarbij ook niet vergeten dat parc ferme na de sprint weer is "gestopt" (tot start Q). Dus het kan zomaar dat bv Ferrari dacht "we hebben teveel drag en zetten minder achtervleugel". Waardoor het vandaag weer helemaal anders kan zijn.
Wandel dit weekend voor de tweede keer naar de kwalificatie Alonso. Dat is een prestatie voor hem.
Wat zeg je hier nu eigenlijk? Snap er niks vanGavinTom schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:40:
Wandel dit weekend voor de tweede keer naar de kwalificatie Alonso. Dat is een prestatie voor hem.
Is er al een bandenoverzicht van de rijders of waar is die te vinden?
Het gros zal medium-hard doen denk ik.pacificocean schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:44:
Is er al een bandenoverzicht van de rijders of waar is die te vinden?
[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 05-05-2024 12:55 ]
Jup en de Red Bulls hebben extra setje hard mocht er een SC komen of toch een 2-stopper nodig zijnTheBrut3 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:53:
[...]
Het gros zal medium-hard doen denk ik.
[Afbeelding]
Coulthard was ook weer lekker bezig. 
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waarom was Noris gisteren zo druk bezig om zijn setje softs te bewaren?TheBrut3 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:53:
[...]
Het gros zal medium-hard doen denk ik.
[Afbeelding]
I NE’edDaniëlWW2 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:19:
Coulthard was ook weer lekker bezig.
[YouTube: Coulthard is a Menace]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het was wel vermakelijk, maar op een gegeven moment ging Mag wel wat te ver met zijn divebomb om terug te komen en later dat hij van buiten de baan weer terug kwam etc.G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:09:
Ik heb gisteren wel genoten van Hamilton Vs Magnussen maar blijkbaar de FIA en sommige oude coureurs niet. Jammer want er werd weer geracet en verdedigd, beetje actie op de baan
Maargoed, de race leiding vroeg daar ook een beetje om nadat ze na 1 keer* missen chicane al 10s straf uitdeelden.
(* 1 keer te zien voor de kijker)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 05-05-2024 13:41 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zo goed als in SQ2 op de medium band ging lukte dat op geen enkel moment op de soft band. Om het vertrouwen terug te winnen besloot het team in Q3 weer de medium band te gebruiken aldus de berichtgeving op AMuS.pacificocean schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:27:
[...]
Waarom was Noris gisteren zo druk bezig om zijn setje softs te bewaren?
* te proberen. Eerste run in Q3 op medium, tweede run op softs omdat de medium niet het gewenste effect gaf.Chocoball schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:53:
[...]
Zo goed als in SQ2 op de medium band ging lukte dat op geen enkel moment op de soft band. Om het vertrouwen terug te winnen besloot het team in Q3 weer de medium band te gebruiken aldus de berichtgeving op AMuS.
Op de top 17 km/h te hard gaan. Hebben de stewards verklaard waarom ze er zo lang over deden om de straf uit te delen?YakuzA schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:32:
Ah, gewoon vergeten om de pit limiter in te drukken
[YouTube: How did Hamilton go 17km/h above the pit speed limit in Miami]
Wel raar om zo in de pit 30 te gaan rijden en dan naar 97 weer op te trekken.
Wat straffen betreft, nog afgezien dat de stewards zeer inconsistent zijn, ook qua tijdsduur met het geven van straffen, ik zou op zijn minst teruggaan naar de regel dat een straf binnen 3 ronden uitgevoerd moet worden. En niet meer dat vaag gedoe van 10 seconden aan het einde toevoegen. Zijn simpele regelveranderingen die én situaties zoals Magnussen (2x) kunnen limiteren......
Die regel is er AFAIK nog steeds? Alleen gaat die over het inlossen van een drive through of stop and go penalties. En vroeger waren dat de enige straffen. En omdat die vaker te zwaar bevonden waren zijn de tijdstraffen ingevoerd. Alleen kun je die niet echt tijdens de race (binnen X ronden) inlossen. Daarom "bij de eerstvolgende pitstop of aan het eind van de race". Maar dit heeft dus ook weer gevolgen (zie Magnussen die daardoor met hand & tand blikft verdedigen). Maar "plek afgeven" en aanverwanten wordt weer lastig & subjectief (hoe geeft Magnussen de plek aan Hamilton terwijl Tsunoda net Hamilton heeft ingehaald?)siggy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:53:
ik zou op zijn minst teruggaan naar de regel dat een straf binnen 3 ronden uitgevoerd moet worden
Zo simpel is het dus niet, om tijdstraffen tijdens de race in te lossen. Moet die dan maar gewoon van het gas af? En wanneer mag die dan weer op het gas?En niet meer dat vaag gedoe van 10 seconden aan het einde toevoegen. Zijn simpele regelveranderingen die én situaties zoals Magnussen (2x) kunnen limiteren......
Ik denk dat ze dan veel minder gaan straffen, want een 20s is dan de minimale straf en dat is voor heel veel overtredingen wel heel zwaar. En als ze wel veel gaan straffen, zal niemand meer risico willen lopen en er nog maar weinig actie zijn naast de 13 in een dozijn DRS acties.siggy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:53:
[...]
Op de top 17 km/h te hard gaan. Hebben de stewards verklaard waarom ze er zo lang over deden om de straf uit te delen?
Wat straffen betreft, nog afgezien dat de stewards zeer inconsistent zijn, ook qua tijdsduur met het geven van straffen, ik zou op zijn minst teruggaan naar de regel dat een straf binnen 3 ronden uitgevoerd moet worden. En niet meer dat vaag gedoe van 10 seconden aan het einde toevoegen. Zijn simpele regelveranderingen die én situaties zoals Magnussen (2x) kunnen limiteren......
De tijdstraffen moeten natuurlijk aangepast worden. Verplicht in de pits inlossen, mag tijdens pitstop. Linksom of rechtsom moeten ze maar eens duidelijk aangeven wat ze willen. Willen ze niet de kunstjes van Magnussen, dan moet je dit afschaffen. Want hoe ga je beoordelen of iets met opzet gebeurd of niet. Hamilton en anderen spelen altijd de vermoorde onschuld. En ja, ik vind dat consequenties van een actie meegewogen moeten worden. Maar ja, ik weet, de teams wilden dit zelf.RobertMe schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:02:
[...]
Die regel is er AFAIK nog steeds? Alleen gaat die over het inlossen van een drive through of stop and go penalties. En vroeger waren dat de enige straffen. En omdat die vaker te zwaar bevonden waren zijn de tijdstraffen ingevoerd. Alleen kun je die niet echt tijdens de race (binnen X ronden) inlossen. Daarom "bij de eerstvolgende pitstop of aan het eind van de race". Maar dit heeft dus ook weer gevolgen (zie Magnussen die daardoor met hand & tand blikft verdedigen). Maar "plek afgeven" en aanverwanten wordt weer lastig & subjectief (hoe geeft Magnussen de plek aan Hamilton terwijl Tsunoda net Hamilton heeft ingehaald?)
[...]
Zo simpel is het dus niet, om tijdstraffen tijdens de race in te lossen. Moet die dan maar gewoon van het gas af? En wanneer mag die dan weer op het gas?
Dus men moet ophouden met zeuren over Magnussen, of de nodige veranderingen doorvoeren. Magnussen bespeelt de regels, net als de rest.
Hier de mogelijke pitstop strategieen van Pirelli
:strip_exif()/f/image/92rHWDstLojFLIHoJl42CdWt.jpg?f=fotoalbum_large)
En de banden die elke rijder nog heeft
:strip_exif()/f/image/92rHWDstLojFLIHoJl42CdWt.jpg?f=fotoalbum_large)
En de banden die elke rijder nog heeft
:strip_exif()/f/image/vpWWo4Iltlck0dXq4RsiA3G6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 05-05-2024 16:22 ]
HAM ook.G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:58:
De startopstelling zoals ze op de baan staan, Leclerc heeft de binnenbocht.
[Afbeelding]
oh oh....
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Huh ik snap je post even niet op die van mij want Leclerc is de enige die direct de binnenbocht heeft op Verstappen?
Maar Hamilton is niet zo goed met remmen in de binnenbocht. Vraag maar aan Alonso..G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Huh ik snap je post even niet op die van mij want Leclerc is de enige die direct de binnenbocht heeft op Verstappen?
Dat was gisteren, dat betekend niet dat hij het elke keer weer zo is. Blijf alsjeblieft niet zo hangen in het verledenMuddyMagical schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Maar Hamilton is niet zo goed met remmen in de binnenbocht. Vraag maar aan Alonso..
Nog minder dan 24 uur geleden 'het verleden' noemen is wel een zeer zwart-wit interpretatie van het woord 'verleden'G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Dat was gisteren, dat betekend niet dat hij het elke keer weer zo is. Blijf alsjeblieft niet zo hangen in het verleden
Het punt lijkt me uiteraard dat er precedenten worden geschept door de stewards. Maar gezien de inconsistentie is precedent-scheppen niet iets wat stewards doen. Wat een dilemma

Die actie gisteren na de start in bocht 1 van HAM was bewust, heeft hij al veel vaker op die manier gedaan.MuddyMagical schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Maar Hamilton is niet zo goed met remmen in de binnenbocht. Vraag maar aan Alonso..
Klopt, resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Aan de andere kant is dit wel een actie die hij al heel wat keren heeft uitgevoerd dus als ik Norris/Sainz was zou ik mijn schietgebedjes alvast beginnen.G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Dat was afgelopen zaterdag, dat betekend niet dat hij het elke keer weer zo is. Blijf alsjeblieft niet zo hangen in het verleden
[removed]
Daar heb je een punt maar vind het wel vervelend dat het weer op word gehaald, het is gebeurd en er is straf voor uitgedeeld. Fouten maken ze allemaal wel een keer, maar dat is geen garantie dat het elke keer weer gebeurd en zo werd het wel gebracht (niet door jou).siggy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Nog minder dan 24 uur geleden 'het verleden' noemen is wel een zeer zwart-wit interpretatie van het woord 'verleden'
Het punt lijkt me uiteraard dat er precedenten worden geschept door de stewards. Maar gezien de inconsistentie is precedent-scheppen niet iets wat stewards doen. Wat een dilemma
Als je de gedachtegang van Alonso volgt moet je toch zeggen dat ze aardig consistent zijn....siggy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:41:
[...]
Nog minder dan 24 uur geleden 'het verleden' noemen is wel een zeer zwart-wit interpretatie van het woord 'verleden'
[removed]
Nee, er is juist geen straf voor uitgedeeld, dat is het hele probleem nu juist. En gezien het aantal keren dat Hamilton er al eerder mee is weggekomen is de kans wel heel groot dat het in de race nog een keer gaat gebeuren.G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:43:
[...]
Daar heb je een punt maar vind het wel vervelend dat het weer op word gehaald, het is gebeurd en er is straf voor uitgedeeld. Fouten maken ze allemaal wel een keer, maar dat is geen garantie dat het elke keer weer gebeurd en zo werd het wel gebracht (niet door jou).
[removed]
Lang verhaal kort, niet elke acties eindigd hetzelfde want elke situatie is anders en een seconde kan al verschil maken in de uitkomst. Het is in ieder geval nooit bewust geweest,redwing schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:43:
[...]
Klopt, resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Aan de andere kant is dit wel een actie die hij al heel wat keren heeft uitgevoerd dus als ik Norris/Sainz was zou ik mijn schietgebedjes alvast beginnen.
Laten we uitkijken naar de race die eraan zit te komen
Oh sorry dan had ik dat verkeerd, mijn fout!redwing schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:45:
[...]
Nee, er is juist geen straf voor uitgedeeld, dat is het hele probleem nu juist. En gezien het aantal keren dat Hamilton er al eerder mee is weggekomen is de kans wel heel groot dat het in de race nog een keer gaat gebeuren.
Bizar hoe lang dat allemaal moest duren... MAG kreeg er 3 aan zijn broek en nog waren ze er niet uit wat ze met HAM moesten, terwijl hij met 90+ km/h door de pits knaldesiggy schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:53:
[...]
Op de top 17 km/h te hard gaan. Hebben de stewards verklaard waarom ze er zo lang over deden om de straf uit te delen?

Uiteindelijk zie je bij het eindresultaat dat HAM terug gezet is

Mijn boefje is liev!
Inhalen is zwaar lastig dus een 2-stopper wil je alleen doen bij een erg vroege of late safetycarG_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:20:
Hier de mogelijke pitstop strategieen van Pirelli
[Afbeelding]
Vraag is dan wie het eerst pit want de undercut kan wel eens bepalend zijn.
Ik vind 15:00 uur niet ideaal qua tijd, maar altijd nog fijner dan 2200uur…
Dit is toch de enige race die om deze tijd begint, toch?
En als die straf gewoon direct was utigedeeld (hoe moeilijk is dat, je rijdt te hard OF je rijdt niet te hard) dan had Magnussen niet zo hoeven verdedigen en ook veel minder straffen gehad.JB schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:11:
[...]
Bizar hoe lang dat allemaal moest duren... MAG kreeg er 3 aan zijn broek en nog waren ze er niet uit wat ze met HAM moesten, terwijl hij met 90+ km/h door de pits knalde
Uiteindelijk zie je bij het eindresultaat dat HAM terug gezet is
Nog los van de al besproken eerste bocht crash
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ach wat vreselijk jammer nou. De introductie van de coureurs zal straks niet hetzelfde zijn zoals vorig jaar en In plaats daarvan worden ze op een groot scherm bij start-finish geïntroduceerd.
Marc Anthony gaat straks het nationaal volkslied ten gehore brengen.For Sunday afternoon's third running of the race, F1 and the organisers have revised the ceremony, doing away with the driver introductions in the way they were performed in 2023 and opting for a less complicated run plan.
The drivers will be introduced using a giant LED screen above the start/finish gantry, which will also be used to display other pieces of bespoke content ahead of the race's 4pm local start time.
https://www.motorsport.co...r-introductions/10607257/Six-time Grammy winner Marc Anthony is set to perform the American national anthem, while Kaskade will be the DJ on the grid.
Mee eens, daarom denk ik ook dat we weinig 2-stoppers gaan zien.D-dark schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:13:
[...]
Inhalen is zwaar lastig dus een 2-stopper wil je alleen doen bij een erg vroege of late safetycar
streamnl schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:13:
[F1] Seizoen 2024
PSN
Met die 3 drs stukken zou het toch prima te doen moeten zijn.D-dark schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:13:
[...]
Inhalen is zwaar lastig dus een 2-stopper wil je alleen doen bij een erg vroege of late safetycar
PSN
Tip: RacingNews365 heeft een eigen kalender die je kunt downloaden voor in je agenda app.streamnl schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:13:
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Daar zitten zoveel fouten in dat het geen zin heeft. De FOM vindt het namelijk nodig om constant de tijden nog aan te passen. En als je een kalender geïmporteerd hebt, dan ga je al die wijzigingen missen. Er is ook een officiële F1 kalender. Maar die is zo gemaakt dat die botweg niet fatsoenlijk te integreren is in je Windows kalender. Dat komt mede omdat Microsoft het vertikt om hun kalender sync eens te fiksen.Boeryepes schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:51:
[...]
Tip: RacingNews365 heeft een eigen kalender die je kunt downloaden voor in je agenda app.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Deze gebruik ik F1 Calendar 2024 en mocht er een aanpassing zijn dan synct die automagsich met mijn Google kalender.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens de f1 aftelklok duurt het nog 2,30 uur.
Dat is naar mijn weten 2200uur.
Wat zie ik niet??
Edit: en ik heb een “abb “ op de lijst iCal van F1tijden en daar staat ook 2200uur.
Wat zie ik niet??
Edit: en ik heb een “abb “ op de lijst iCal van F1tijden en daar staat ook 2200uur.
[ Voor 31% gewijzigd door streamnl op 05-05-2024 19:31 ]
Volgens mij in ordestreamnl schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:30:
Volgens de f1 aftelklok duurt het nog 2,30 uur.
Wat zie ik niet??
Live/buildup driversparade is 2 uur vantevoren om 20:00
21:00 Pre race
22:00 race
Ja maar als die zo'n gat onbenut had gelaten dan had alles en iedereen hem ook afgeserveerd. Vond het logisch dat hij het probeerde, uitvoering helaas minderMuddyMagical schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Snap sowieso niet goed wat HAM in de pits allemaal aan het doen was. Ging meermaals van gas af om daarna weer op te trekkenZorro schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:13:
[...]
En als die straf gewoon direct was utigedeeld (hoe moeilijk is dat, je rijdt te hard OF je rijdt niet te hard) dan had Magnussen niet zo hoeven verdedigen en ook veel minder straffen gehad.
Nog los van de al besproken eerste bocht crash
Mijn boefje is liev!
Naar mijn idee ligt bij dat bestraffen ook het grootste probleem. Dat Hamilton het blijft proberen lijkt me logisch, het werkt ten slotte. Alleen de FIA zou eens op moeten treden. In dit geval komen ze weliswaar met een mooi praatje, maar er is geen eens een investigation geweest. Gecombineerd met een pitlane speeding die ze niet gelijk bestraffen klopt dat gewoon niet. Hoe kun je nu Magnussen binnen een ronde bestraffen, maar die pitlane pas na de race?
[removed]
Tot nu toe dit nog niet meegemaaktDaniëlWW2 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:56:
[...]
Daar zitten zoveel fouten in dat het geen zin heeft. De FOM vindt het namelijk nodig om constant de tijden nog aan te passen. En als je een kalender geïmporteerd hebt, dan ga je al die wijzigingen missen. Er is ook een officiële F1 kalender. Maar die is zo gemaakt dat die botweg niet fatsoenlijk te integreren is in je Windows kalender. Dat komt mede omdat Microsoft het vertikt om hun kalender sync eens te fiksen.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Mijn laatste keer was afgelopen vrijdag met FP1.
Dat is gewoon bandjes warmen, hard remmen geeft veel warmte in de band, die warmt dan van binnenuit op. Je ziet Ham dat ook doen op het circuit achter de safetycar, en meerdere rijders. Je kan ook slingeren, maar dan loop je net als Gro het risico dat je bij het slingeren door Ericsson geraakt wordt.JB schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:39:
[...]
Snap sowieso niet goed wat HAM in de pits allemaal aan het doen was. Ging meermaals van gas af om daarna weer op te trekken
ping 127.212.23.124
Bij mij niet. Tijd in agenda klopte met werkelijkheid.DaniëlWW2 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:48:
[...]
Mijn laatste keer was afgelopen vrijdag met FP1.
Maar volgende grafiek staat Hamilton op P8? Ik dacht dat hij een 20 minuten tijdstraf kreeg en dus op P16 ofzo moet zitten? Ik neem aan dat ik wat gemist heb of de sprint en race door elkaar haal?
20 minuten is zeg maar dat ie in Bahrein achteraan moet starten.alienfruit schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:57:
Maar volgende grafiek staat Hamilton op P8? Ik dacht dat hij een 20 minuten tijdstraf kreeg en dus op P16 ofzo moet zitten? Ik neem aan dat ik wat gemist heb of de sprint en race door elkaar haal?
ping 127.212.23.124
De straf is toegepast op het resultaat van de sprint vziw. In secondes danalienfruit schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:57:
Nog verassingen met het weer te verwachten?
Hoop eigenlijk dat de hoge temperatuur nog wat met de banden doet.
Ik ff voor de grap kijken op buienrader wat het weer in Miami doet... 27 graden overdag, 25 graden snachts. Daaaamn, om depressief van te worden.werphengel schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:09:
Nog verassingen met het weer te verwachten?
Serieus, nee, gezien de issues met de soft betwijfel ik of de soft ingezet zal worden. Medium hards en that's it. Gezien vrijwel iedereen wel iets van gevoelsmatig problemen had, zal het of een zeer saaie race worden of een hele goede.
Ik ben benieuwd naar wat Danny Ric kan laten zien. Hij was mooi op dreef in de sprint. Ben benieuwd of en hoe hij zich naar voren kan vechten. Het is een hok die vcarb maar ook niet zo dat hij een rijdende chicane is (al denkt Sainz er anders over
)
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Met het gevaar mij hierin te mengen en een hele discussie te herstarten. Nou juist het hele punt: hij blijft het doen want hij wordt juist niet gestraft of met flutstrafje (destijds in 2021 10 seconden terwijl je net enige die jouw pace had eruit hebt geramd). Dat is ook waar Alonso zijn opmerking vandaan komt. Idem Magnussen: het zijn betekenisloze straffen.G_Dragon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:43:
[...]
Daar heb je een punt maar vind het wel vervelend dat het weer op word gehaald, het is gebeurd en er is straf voor uitgedeeld. Fouten maken ze allemaal wel een keer, maar dat is geen garantie dat het elke keer weer gebeurd en zo werd het wel gebracht (niet door jou).
Misschien kapt hij met dit gedrag als hij een keer goed gestraft wordt (Magnussen en Hamilton beiden)
[ Voor 13% gewijzigd door Vroem Boem op 05-05-2024 20:17 ]
Ik ben vooral benieuwd als hij niet in de buurt komt van Tsunoda of dit een one-off was. Maar persoonlijk vind ik het nogal tijdsverkwisting. Lawson had zich al meer dan een jaar kunnen ontwikkelen. Danny Ric moet zich weer bewijzen. Het is niet alsof hij de toekomst heeft met 34. Het is ook verdomd lastig om Tsunoda in te schatten. Hij is geen mega talent, hij zit er net als DR om meer dan alleen zijn race kunsten, maar hij kan wel rijden. Eigenlijk als ik het zo omschrijf het meest wazige race duo van het jaar. Beiden zullen nooit meer ergens anders in de F1 racen en beide hebben geen kans op het zitje van Perez. Best wel tijdsverkwisting wat coureurs betreft.Chevy454 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:15:
Ik ben benieuwd naar wat Danny Ric kan laten zien. Hij was mooi op dreef in de sprint. Ben benieuwd of en hoe hij zich naar voren kan vechten. Het is een hok die vcarb maar ook niet zo dat hij een rijdende chicane is (al denkt Sainz er anders over)
Anyway, ik ben benieuwd
Met het doel om een van hun te laten overgevenD-dark schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:59:
Dat ondje met Ruth rond het circuit in de voorbeschouwing is hilarisch
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |