GP tegen Max: de meeste coureurs zijn in Q3 met nieuwe banden nu trager dan in de eerste ronde van Q2.
Als hij door kon is dat toch niet zo raar? De coureur bepaalt niet wat een rode vlag wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:05:
Raar dat degene die de rode vlag veroorzaakt gewoon weer deel mag nemen.
"When you grow up your heart dies"
Ik vond het ook nogal verrassend dat Max in de sprint race op oude mediums is gestart en toch veel sneller was dan de rest op nieuwe mediums.StefanVerkerk schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:06:
GP tegen Max: de meeste coureurs zijn in Q3 met nieuwe banden nu trager dan in de eerste ronde van Q2.
Maar bijna 0,5s sneller dan Perez.StefanVerkerk schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:05:
Max: "didn't feel the same, weird. [..] Less grip."
Max niet tevreden over zijn laatste ronde.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als de auto nog prima is. Dan zie ik het issue niet.Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:05:
Raar dat degene die de rode vlag veroorzaakt gewoon weer deel mag nemen.
Het is wat anders als het bv Q3 is. En SAI staat op p1.
Maar max is sneller. En sai denkt. Laat ik hem nu in de muur zetten zodat ik P1 behoudt.
Over het algemeen als je crasht kan je niet altijd direct door.
Dus geen moeite dat SAI nu in Q3 zit
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als ALO 2e kwalificeert dan is Max na de start vertrokken en zien wij hem niet meer terug. Dan krijgen we de eerste ronden weer een ALO DRS-trein.
-
[ Voor 100% gewijzigd door plizz op 20-04-2024 10:12 ]
Mooie Q3 hoor.
Wat een tijd van Verstappen! Wow!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Yes Perez zo willen we je zien! Eindelijk, lekkere tijd!
Crofty:
"And he goes on the front row!
And now he goes on the front row!
And now Alonso goes on the front row!
And Perez gets the front row!"
Haast kunst dit.
Haast kunst dit.
Dat was spannend voor P2.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Leuke Q3
Iedereen denkt dat hij P2 is. Maar wordt toch een plek naar achteren gezet door de volgende rijder.
FER teleurstellend
Iedereen denkt dat hij P2 is. Maar wordt toch een plek naar achteren gezet door de volgende rijder.
FER teleurstellend
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wat een quali! Ferrari helemaal van 2-3 naar 6-7 in minder dan een minuut.
StefanVerkerk schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:14:
Crofty:
Haast kunst dit.

Met 24/100 tussen Piastri en Sainz kan het net een zuchtje wind zijn wat Ferrari parten speelde.plizz schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:14:
[...]
Zeker. MClaren sneller dan Ferrari en Alonso P3.
Wat een gave Q3!
Al had ik het idee dat de Ferrari's echt nog wel een stuk sneller kunnen want dat zag er allesbehalve als op rails uit, die RBR's laten het er wel heel gemakkelijk uitzien zo stabiel als dat ligt.
Al had ik het idee dat de Ferrari's echt nog wel een stuk sneller kunnen want dat zag er allesbehalve als op rails uit, die RBR's laten het er wel heel gemakkelijk uitzien zo stabiel als dat ligt.
Zelfs in China is het interview met de polesitter tussen 2 Nederlanders.
Ik weet niet hoe Johan Derksen dit zou zien.TheBrut3 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:22:
Ja, Ho-Pin Tung is geboren in Velp.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 20-04-2024 10:29 ]
Zo knap wat Alonso laat zien. Fenomeen absoluut.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij evenaart Max met 5 pole positions Mika Hakkinem 25 jaar geleden.
ik zag de interviewer niet en had even gemist wie het was, en dacht ehm het is china maar ik hoor een NL accent hoe dan (je verwacht in china een chinees die de interviews afneemt als het even kan) en ja hoor totaal vergeten dat ho pin ook de chinese nationaliteit heeftTheBrut3 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:22:
volgens Nu.nl zijn het er 6 ? maar idd hij evenaart daarmee Mikad-vine schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:24:
[ Voor 22% gewijzigd door Wognummer op 20-04-2024 10:26 ]
Prost heeft er nog meer. Dat verhaal met pole positions vanaf de start, lijkt een beetje zijn eigen leven te gaan leiden.d-vine schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:24:
Wikipedia: 1993 Formula One World Championship
Nou Ferrari, dat 'we gaan Red Bull het vuur aan de schenen leggen', valt toch vies tegen 🫢
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dit is de laatste voor nu voor Max, volgende race gaan we naar Miami en dat is Checo land toch?d-vine schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:24:
Huh, waarom noemden ze het op Sky dan een record ?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:25:
[...]
Prost heeft er nog meer. Dat verhaal met pole positions vanaf de start, lijkt een beetje zijn eigen leven te gaan leiden.![]()
Het gaat als het goed is om het aantal pole positions achtereen bij de start van het seizoen
Waarschijnlijk omdat het een record voor Max is?DDX schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:27:
[...]
Huh, waarom noemden ze het op Sky dan een record ?
Wat een overmacht! Max heerst nog steeds op een fenomenale manier.
P4 in de sprint was een ongelukje door de regen, wat altijd voor een loterij zorgt. Maar hoenhik weg reed bij Lewis.... 12 sec in iets meer dan 10 rondjes....
Nu met de kwalificatie ook weer, zo goed, alle rust over de radio....
P4 in de sprint was een ongelukje door de regen, wat altijd voor een loterij zorgt. Maar hoenhik weg reed bij Lewis.... 12 sec in iets meer dan 10 rondjes....
Nu met de kwalificatie ook weer, zo goed, alle rust over de radio....
Cogitationis poenam nemo patitur
Het is een record voor Max. De 6de is dit voor hem op een rij. Hoogste staat op 8. ( Senna )
https://www.statsf1.com/e...ote/pole/consecutive.aspx
[ Voor 27% gewijzigd door corporalnl op 20-04-2024 10:41 ]
wow, was me niet bewust dat Prost zo'n snelle kwalifier was.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:25:
[...]
Prost heeft er nog meer. Dat verhaal met pole positions vanaf de start, lijkt een beetje zijn eigen leven te gaan leiden.![]()
Het complete lijstje - misschien bedoelen onze SkyF1 vrienden dat Max nu Hamilton voorbij is in deze statistiek.
https://www.statsf1.com/e...le/consecutive-debut.aspx
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Tja, in 1993 zat Prost in een Williams ontworpen door Newey met actieve ophanging.Boeryepes schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:37:
[...]
wow, was me niet bewust dat Prost zo'n snelle kwalifier was.
Het complete lijstje - misschien bedoelen onze SkyF1 vrienden dat Max nu Hamilton voorbij is in deze statistiek.
Newey zit al 30 jaar achter veel van de beste F1 auto's. De meeste denken dat het altijd aerodynamica is. Maar het is meestal juist aerodynamica in combinatie met ophanging en andere trucjes. Het zijn totaalpakket auto's die zo ontiegelijk dominant zijn.
Of wacht volgens mij hadden ze het op Sky erover dat Max nu gelijk staat met Mika.
Niet of dat daadwerkelijk het record was. (zo leek het wel omdat ze het benoemden)
Niet of dat daadwerkelijk het record was. (zo leek het wel omdat ze het benoemden)
Het is vast al 10x gezegd, maar hoe bagger is het dat je kunt crashen.. even rustig kunt blijven staan, een rode vlag kunt forceren, weer verder kunt rijden en dan nog een ronde kunt zetten, belachelijk!
Jep, ze zouden de "Indycar-regels" moeten introduceren: ben je verantwoordelijk voor een rode vlag, mag je verder niet meer deelnemen aan de rest van de sessie en wordt je tijden afgepakt.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:04:
Het is vast al 10x gezegd, maar hoe bagger is het dat je kunt crashen.. even rustig kunt blijven staan, een rode vlag kunt forceren, weer verder kunt rijden en dan nog een ronde kunt zetten, belachelijk!
In dit geval vond ik het wel meevallen. Sainz had zelf nog geen tijd en iedereen heeft daarna nog een run kunnen doen.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:04:
Dat neemt niet weg dat je door 10 seconden te doen alsof je stil staat, een rode vlag forceert, en je rustig terug kan rijden en de boel kan repareren.TheBrut3 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:14:
[...]
In dit geval vond ik het wel meevallen. Sainz had zelf nog geen tijd en iedereen heeft daarna nog een run kunnen doen.
Ik denk dat ze snel genoeg door hebben of je iets simuleert. Maar waarom zou je 50 meter voor de streep zo’n risicovolle actie uithalen als je nog helemaal geen tijd hebt neergezet? Veel slimmer om door te rijden, een tijd neer te zetten en daarna zonder reparaties je tijd verbeteren.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:26:
[...]
Dat neemt niet weg dat je door 10 seconden te doen alsof je stil staat, een rode vlag forceert, en je rustig terug kan rijden en de boel kan repareren.
Geen idee, Prost heeft er 7 op rij in early season namelijk:DDX schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:27:
[...]
Huh, waarom noemden ze het op Sky dan een record ?
En voor gewoon op rij Senna met 8:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is vast nog geen 10x gezegd, maar hoe mooi is het dat je kunt crashen, en door tijdens je slip slim je auto te positioneren zodat je voorkomt dat je veel schade rijd. Dat je vervolgens naar de pit terug rijd op eigen kracht. En dat de auto sterk genoeg blijkt dat die toch nog een ronde kunt rijden op volle sterkte.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:04:
Qualifying gaat over pushen tot aan de limiet, iedereen die wel eens een auto heeft geprobeerd te pushen naar de limiet weet dat zo'n foutje als die van Sainz heel gemakkelijk gemaakt is, kwestie van millimeters. Iedereen pushed daar tot het randje, zijn er genoeg die flink wat grind meegepakt hebben, Sainz had de pech dat z'n wagen er zo op reageerde.
@Toke_gt Het gaat me er niet om dat je na een crash door kunt rijden of niet, maar dat je dus kunt doen alsof je niet meer verder kan en rood forceert.Pyr0_ schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:39:
[...]
Het is vast nog geen 10x gezegd, maar hoe mooi is het dat je kunt crashen, en door tijdens je slip slim je auto te positioneren zodat je voorkomt dat je veel schade rijd. Dat je vervolgens naar de pit terug rijd op eigen kracht. En dat de auto sterk genoeg blijkt dat die toch nog een ronde kunt rijden op volle sterkte.
Qualifying gaat over pushen tot aan de limiet, iedereen die wel eens een auto heeft geprobeerd te pushen naar de limiet weet dat zo'n foutje als die van Sainz heel gemakkelijk gemaakt is, kwestie van millimeters. Iedereen pushed daar tot het randje, zijn er genoeg die flink wat grind meegepakt hebben, Sainz had de pech dat z'n wagen er zo op reageerde.
Als sainz voor rood verder was gereden, had hij nooit meer een snelle ronde neer kunnen zetten. Door te blijven staan, maken ze er rood van, en hij heeft vervolgens 5-10 minuten extra om de boel te fixen.
Maar dat heb je niet zelf in de hand. Er lag grind op de baan, barriers moeten worden gecheckt. Dat kan niet zonder rode vlag. Los daarvan: dit was een veel te gevaarlijke plek om (met gele vlaggen) weer de baan op te draaien, maar ook om te blijven staan.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:43:
[...]
@Toke_gt Het gaat me er niet om dat je na een crash door kunt rijden of niet, maar dat je dus kunt doen alsof je niet meer verder kan en rood forceert.
Als sainz voor rood verder was gereden, had hij nooit meer een snelle ronde neer kunnen zetten. Door te blijven staan, maken ze er rood van, en hij heeft vervolgens 5-10 minuten extra om de boel te fixen.
Wat een top prestatie van Red Bull zeg!
:strip_exif()/f/image/tXOwF416L58heqjIWdFmvDFh.jpg?f=fotoalbum_large)
What an achievement!
Congratulations to Red Bull Racing on their 100th Pole Position!
:strip_exif()/f/image/tXOwF416L58heqjIWdFmvDFh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uMnoPf8J4lFMhy5Bzmd1gd0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 20-04-2024 11:54 ]
Jullie vergeten het ook snel, ik had het vorige week nog in het seizoen topic geplaatstYakuzA schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:34:
[...]
Geen idee, Prost heeft er 7 op rij in early season namelijk:
En voor gewoon op rij Senna met 8:
Als het gaat om pole positions aan de start van het seizoen dan heeft Verstappen er nu 5 en staat daarmee gelijk met Ayrton Senna (5 – 1989). Alleen Alain Prost (7 – 1993) en Nigel Mansell (6 – 1992) hebben er meer.
Wat niet gelezen is kan ook niet vergeten wordenChocoball schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:58:
[...]
Jullie vergeten het ook snel, ik had het vorige week nog in het seizoen topic geplaatst
Als het gaat om pole positions aan de start van het seizoen dan heeft Verstappen er nu 5 en staat daarmee gelijk met Ayrton Senna (5 – 1989). Alleen Alain Prost (7 – 1993) en Nigel Mansell (6 – 1992) hebben er meer.

Je bent gewoon vergeten het te lezen.d-vine schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:10:
[...]
Wat niet gelezen is kan ook niet vergeten worden
Maakt volgens mij niet zo veel kans? In de regels staat dat een coureur wiens car stopt en een rode vlag veroorzaakt, de Q niet mag hervatten. Maar de auto is juist niet gestopt, Sainz kon er zelf mee verder rijden.Vincentio schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:03:
Aston Martin lijkt het er ook niet mee eens te zijn dat Sainz door mocht. Die hebben een protest aangetekend tegen de kwalificatie resultaten.
[Afbeelding]
Al is stoppen natuurlijk wel multi interpretabel.
Dat lijkt me inderdaad het geval, zodra de auto niet zonder hulp verder kan is het überhaupt einde verhaal, dus het lijkt me dat hier iets anders met stoppen bedoeld wordt. De commentatoren op F1TV hadden het er ook al over.Toke_gt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:18:
[...]
Maakt volgens mij niet zo veel kans? In de regels staat dat een coureur wiens car stopt en een rode vlag veroorzaakt, de Q niet mag hervatten. Maar de auto is juist niet gestopt, Sainz kon er zelf mee verder rijden.
Mja, weer onduidelijke regels dus met meerdere interpretatie mogelijk, tenzij er exact ergens staat wat de definitie van ‘stopt’ is.Toke_gt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:18:
[...]
Maakt volgens mij niet zo veel kans? In de regels staat dat een coureur wiens car stopt en een rode vlag veroorzaakt, de Q niet mag hervatten. Maar de auto is juist niet gestopt, Sainz kon er zelf mee verder rijden.
PSN
Het is grijs gebied natuurlijk. De regel is, zoals bij vele regels, niet heel SMART geformuleerd. Er staat 'car stops on the track', technisch gezien stond hij buiten de tracklimits en dus niet op de baan. Verder kan stoppen ook meerdere dingen zijn, is dat stoppen in snelheid of is dat functioneel stoppen?
We zijn weer van "We're done experimenting" naar "Experimental setup changes" bij Lewis. Wel toevallig dat als die voor Russel eindigt er geen experimentele setup changs zijn (vorige race)... En zodra die het slechter doet dat het experimentele setup changes zijn ;-) (deze race en de rest van het seizoen)
En ook bijzonder dat als je experimentele setup changes doet voor de quali, dat je dan geen enkele ronde zet en wacht tot het laatste moment....
Dit is wel heel obvious BS Lewis kom op.
En ook bijzonder dat als je experimentele setup changes doet voor de quali, dat je dan geen enkele ronde zet en wacht tot het laatste moment....
[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 20-04-2024 12:43 ]
Klinkt inderdaad alsof hij de schuld buiten zichzelf wilt plaatsen. In mijn ervaring gaat dat je tzt juist meer opbreken.Waah schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:42:
We zijn weer van "We're done experimenting" naar "Experimental setup changes" bij Lewis. Wel toevallig dat als die voor Russel eindigt er geen experimentele setup changs zijn (vorige race)... En zodra die het slechter doet dat het experimentele setup changes zijn ;-) (deze race en de rest van het seizoen)
[YouTube: Lewis Hamilton on his Q1 exit: Made some setup changes | 2024 Chinese Grand Prix]
Kwa tijd zat die best goed volgens mij, tot die zich verremde in T14. Dat zou dan wel aan de setup liggen, maar volgens mij zat die tot T14 maar iets van 0.1 van Max zijn tijd. Daarna was het een stuk meer.Sir_Lion schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:48:
[...]
Klinkt inderdaad alsof hij de schuld buiten zichzelf wilt plaatsen. In mijn ervaring gaat dat je tzt juist meer opbreken.
Dus ligt het bij Hamilton zelf. Als het nml om een setup foutje gaat, dan heb je te maken met een suboptimale afstelling. Een suboptimale afstelling zal niet de eerste stuk tot aan bocht 14 zeer competetief zijn, en daarna pas inkakken. Dat is eerder een geleidelijker opbouw van achterstand.Waah schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:49:
[...]
Kwa tijd zat die best goed volgens mij, tot die zich verremde in T14. Dat zou dan wel aan de setup liggen, maar volgens mij zat die tot T14 maar iets van 0.1 van Max zijn tijd. Daarna was het een stuk meer.
Vanmorgen per ongeluk bij het openen van de nieuws app de winnaar van de sprint race gezien, helaas. Toch maar helemaal terug gekeken om te zien wat de rest van het veld deed en werd niet teleurgesteld, leuke race. Net ook Q terug gekeken, zelfde resultaat
Vermakelijk dagje zo en altijd mooi als Alonso er goed bij zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 20-04-2024 12:54 ]
Ja eigenlijk wel. Ik vind er niks aan de hele ochtend de tv aan. Vrije training kijk ik eigenlijk nooit.sjaool schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:14:
[...]
Had je dan liever eerst nog weer een vrije training gezien? Ik vind dit een prima opbouw naar de hoofdrace. Beter dan hoe het vorig jaar was.
1 voordeel heeft dit wel, dat rijders meer risico durven te nemen ipv met een uitval achter aan starten. Dan is dit beter natuurlijk.
Ik heb de race wel in de herhaling gezien, misschien als het op Europese tijden zou zijn ik er anders tegen aan kijk.
[ Voor 10% gewijzigd door mathy_ op 20-04-2024 13:00 ]
@Waah Gegokt en verloren zullen we maar zeggen. De sh*t happens was waarschijnlijk weggelaten bij de video 

Hier nog een samenvatting wat het waar het aan lag bij vorige weekendenHamilton says to Sky he made "massive changes" to the car setup to experiment after the sprint.
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 20 april 2024
Hamilton: "I’ll give it my best shot. 18th is pretty bad. When I was making the setup changes, I was like, it can’t get any worse, surely, and it did! Shit happens." #F1 #ChineseGP

Linksachter lijkt op de lijn te staan.TheBrut3 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:27:
Het is grijs gebied natuurlijk. De regel is, zoals bij vele regels, niet heel SMART geformuleerd. Er staat 'car stops on the track', technisch gezien stond hij buiten de tracklimits en dus niet op de baan. Verder kan stoppen ook meerdere dingen zijn, is dat stoppen in snelheid of is dat functioneel stoppen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/EibJS7zQMfrhfx2XxmyB1v3N.png?f=user_large)
Nou ja op, boven!??
[ Voor 20% gewijzigd door MrOleo op 20-04-2024 13:42 ]
erutangiS
Snap werkelijk waar niet waarom Lewis nog z’n setup laat veranderen wanneer je in de sprint quali op de voorste start rij staat, en de sprint race als nummer twee eindigt en vóór Perez.
Zou Lewis nou echt zo naïef zijn, te denken dat hij door een paar set up verandering, Max kan verslaan? 🥴
Zou Lewis nou echt zo naïef zijn, te denken dat hij door een paar set up verandering, Max kan verslaan? 🥴
Ik denk dat ik maar even een bak koffie ga halen, ik zit serieus op de afbeelding te klikken met het idee dat het een filmpje zou zijn.MrOleo schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:38:
[...]
Linksachter lijkt op de lijn te staan.
[Afbeelding]
Nou ja op, boven!??

[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 20-04-2024 13:48 ]
Is de Ferrari ontworpen door dezelfde man achter die onverwoestbare Nokia van vroeger? Gisteren Leclerc, nu Sainz, just a scratch
Max was ook niet tevreden met de afstelling ook al heeft hij de sprint met 13 seconden verschil gewonnen. Zowel hij als zijn engineer Gianpiero waren van mening dat de afstelling beter kon ook omdat de balans nog niet helemaal op orde was. Zal voor meer coureurs zo zijn geweest dat er nog hier en daar wat schort aan de afstelling.werphengel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:45:
Snap werkelijk waar niet waarom Lewis nog z’n setup laat veranderen wanneer je in de sprint quali op de voorste start rij staat, en de sprint race als nummer twee eindigt en vóór Perez.
Mja. Het zal wel, zal me er niet druk om makenSir_Lion schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:53:
[...]
Dus ligt het bij Hamilton zelf. Als het nml om een setup foutje gaat, dan heb je te maken met een suboptimale afstelling. Een suboptimale afstelling zal niet de eerste stuk tot aan bocht 14 zeer competetief zijn, en daarna pas inkakken. Dat is eerder een geleidelijker opbouw van achterstand.
Zijn setup was niet goed genoeg voor T14 blijkbaar
Nu is het overigens weer de schuld van de wind:
Lewis Hamilton blamed a tailwind for the Turn 14 moment that pitched him out of Q1 for Formula 1’s Chinese Grand Prix in his “knife-edge” Mercedes.
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 20-04-2024 15:09 ]
PSN
@Chocoball Ik snap dat je je afstelling een beetje bijschaaft om hem beter te krijgen maar dat is nogal iets anders als de “massive changes” die ze bij Lewis gedaan hebben.
Sparks van jouw bodemplaat die het gras in de fik zetten. —> rode vlag —> DSQ voor jou.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:04:
een treffende spreuk
Still we rise! Tot de 18e plek nu. Nog 2 te gaan. Geen wonder dat ze andretti er niet bij willen.werphengel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:22:
@Chocoball Ik snap dat je je afstelling een beetje bijschaaft om hem beter te krijgen maar dat is nogal iets anders als de “massive changes” die ze bij Lewis gedaan hebben.
een treffende spreuk
Ik had misschien in mijn reactie moeten aangeven dat ook Max en zijn engineer best veel hebben gewijzigd:werphengel schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:22:
Komt van De Telegraaf af maar is een Premium artikel. Bij Hamilton kom ik alleen als reden tegen dat het team na de sprint iets gewaagd wilde proberen met de afstelling.,,We hebben best veel veranderd. Ik was nog niet helemaal tevreden over de balans van de auto in de sprintrace. En de verwachting is dat de wind morgen tijdens de race ook weer anders staat. Dat heeft ook weer effect op de balans. Ik had tegen GP kunnen zeggen: ‘laten we niks veranderen, het is allemaal goed zo’. Maar we waren het er samen over eens dat het allemaal nog niet top aanvoelde. Vandaar dat we dan zo’n beslissing nemen en we allebei ideeën inbrengen.”
Dus een geboren Nederlander en een geboren Belg? En niet twee Nederlanderssjaool schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:23:
[...]
Ik weet niet hoe Johan Derksen dit zou zien.
Ja, Ho-Pin Tung is geboren in Velp.
Schenk voor mij ook een kopje in als je toch bezig bentNemean schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:47:
[...]
Ik denk dat ik maar even een bak koffie ga halen, ik zit serieus op de afbeelding te klikken met het idee dat het een filmpje zou zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wellicht kun je deze wijsheid even met Alpine delen? Dat F1 aero pakket op een tractor werkt namelijk niet.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:41:
De meeste denken dat het altijd aerodynamica is. Maar het is meestal juist aerodynamica in combinatie met ophanging en andere trucjes.
Wat een onzin, hij maakte gewoon een persoonlijke fout door zich te verremmen in de bocht na het lange rechte stuk. Het zat in Q1 super dicht bij elkaar, dus die paar tienden verschil die die daar verloor deden hem de das omChocoball schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:14:
@Waah Gegokt en verloren zullen we maar zeggen. De sh*t happens was waarschijnlijk weggelaten bij de video
[Twitter]Hier nog een samenvatting wat het waar het aan lag bij vorige weekenden
[Afbeelding]
Dit dus, weer een fout. Checo kwam ook maar net weg. Yuki had zijn lot in zijn handen.Blik1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:06:
[...]
Wat een onzin, hij maakte gewoon een persoonlijke fout door zich te verremmen in de bocht na het lange rechte stuk. Het zat in Q1 super dicht bij elkaar, dus die paar tienden verschil die die daar verloor deden hem de das om
een treffende spreuk
Oud collega Rosberg vermoedt dat wanneer Russell sneller is dan Hamilton het excuus is dat het aan de setup ligt. Verder vindt Rosberg dat Hamilton niet zo'n fout mag maken in de laatste bocht wat uitindelijke 6 tienden gekost heeft.Blik1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:06:
[...]
Wat een onzin, hij maakte gewoon een persoonlijke fout door zich te verremmen in de bocht na het lange rechte stuk. Het zat in Q1 super dicht bij elkaar, dus die paar tienden verschil die die daar verloor deden hem de das om
https://www.auto-motor-un...el-hamilton-russell-2024/
Niet alleen Rosberg valt dat op hoor. Zo jammer want een Lewis heeft dat soort excuses niet nodig IMHO. Zeg gewoon dat je een fout het gemaakt omdat de omstandigheden lastig zijn.Chocoball schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:27:
[...]
Oud collega Rosberg vermoedt dat wanneer Russell sneller is dan Hamilton het excuus is dat het aan de setup ligt. Verder vindt Rosberg dat Hamilton niet zo'n fout mag maken in de laatste bocht wat uitindelijke 6 tienden gekost heeft.
https://www.auto-motor-un...el-hamilton-russell-2024/
Als je setup changes maaky wacht je niet tot eind Q1 om een tijd neer te zetten namelijk. Het ligt er nu wel heel dik bovenop
Het feit dat hij ze wél steeds maakt zegt mij dat hij zélf denkt dat het wel nodig is. Be that as it may.Waah schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:48:
[...]
Niet alleen Rosberg valt dat op hoor. Zo jammer want een Lewis heeft dat soort excuses niet nodig IMHO. Zeg gewoon dat je een fout het gemaakt omdat de omstandigheden lastig zijn.
Als je setup changes maaky wacht je niet tot eind Q1 om een tijd neer te zetten namelijk. Het ligt er nu wel heel dik bovenop
een treffende spreuk
Waarom heb ik nu direct weer Monty Python in mijn hoofd?Vroem Boem schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:47:
Is de Ferrari ontworpen door dezelfde man achter die onverwoestbare Nokia van vroeger? Gisteren Leclerc, nu Sainz, just a scratch
Misschien dat het al gezegd is, maar ik vond het maar weer eens blijken hoe slim Sainz is; Dat hij wacht met het herstarten van z'n auto totdat er een rode vlag komt voor zijn eigen stilstaande auto zodat hij - rustig - terug naar de pits kan voor reparaties. Had hij dat onder de lopende klok moeten doen, als een slak terugrijden, de auto inspecteren en de onderdelen vervangen, dan was z'n kwalificatie over geweest.
(Kan natuurlijk ook zijn dat hij 'm niet sneller kon herstarten
)
(Kan natuurlijk ook zijn dat hij 'm niet sneller kon herstarten
Ja geen fijne beslissing dit, dus als je met 3 tot 8 minuten spint en lichte schade oploopt kan je lekker blijven staan, wachten op de rode vlag en dan pas terugrijden en dan heb je opeens veel meer tijd voor reparatie en nieuwe run en anderen verliezen hun lopende runs. Klinkt niet ok.henri86 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:03:
Misschien dat het al gezegd is, maar ik vond het maar weer eens blijken hoe slim Sainz is; Dat hij wacht met het herstarten van z'n auto totdat er een rode vlag komt voor zijn eigen stilstaande auto zodat hij - rustig - terug naar de pits kan voor reparaties. Had hij dat onder de lopende klok moeten doen, als een slak terugrijden, de auto inspecteren en de onderdelen vervangen, dan was z'n kwalificatie over geweest.
(Kan natuurlijk ook zijn dat hij 'm niet sneller kon herstarten)
erutangiS
Dat valt ook wel weer mee toch? Als ze achten dat het mogelijk moedwillig is wordt je wel gedeclasseerd (zie Schumacher in Monaco). Vroeger kon je zelfs rood veroorzaken in een race, terug rennen naar de pits en starten in je 2de auto, en volgens mij ook in de kwalificatie. Al zal je dan mogelijk wel op een nadeel gezeten hebben, want toen hadden ze ook nog kwalificatie motoren uit mijn hoofd.BasvanS schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:04:
Ik vind het eigenlijk juist wel goed dat het zo kan gaan., liever alsnog Sainz in Q3 dan een andere wagen die eigenlijk al kansloos is, maar voor spek en bonen toch nog een rondje maakt.
Met nog 7:00 op de klok tikt die voor de eerste keer de muur aan. De rode vlag komt op 6:44. Terwijl die volgens de stewards meer als een minuut heeft stil gestaan. Dan was die wel heel erg enthousiast in het "rekken en wachten op de rode vlag".henri86 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:03:
(Kan natuurlijk ook zijn dat hij 'm niet sneller kon herstarten)
Hoe ik het begrepen heb had hij contact met het team over wel of niet terugrijden. In de categorie dus "wil je dat ik de auto potentieel helemaal sloop of op de flatbed terug kom?".
Edit:
Uit de onboard: motor slaat vanzelf af. Hij vraagt vervolgens eerst of er veel schade aan de achterkant is. Tijdje later antwoord Ricci met "you can try to come back" waarop hij vraagt van "can you help me start it? How do I put it into neutral?" (waarschijnlijk omdat die dus in failsafe is gegaan en niet "netjes is stop gezet"). Ik denk dus echt dat die rode vlag al zwaait voordat Sainz een idee heeft of die verder kan.
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 20-04-2024 19:54 ]
Sainz heeft niets stiekems gedaan. Gewoon gelukkig nog terug kunnen komen van zijn fout.
een treffende spreuk
Hier is de wekker gezet, opstaan en naar vrienden toe. Die hebben van alles in huis gehaald, croissantjes en andere lekkere broodjes met beleg om lekker van te genieten tijdens de race!
Hopelijk word het weer een spannende race!
Voor de vroege vogels onder ons om 7:00
LIVE: Chinese Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Hallo
I'm a bit late with the analysis but might as well show it to you.
No FP2 during this race weekend but the sprint is another way of representing the race pace that can be expected from the drivers for the race.

Please consider that many drivers got stuck in a DRS train, so most likely their pace isn't properly represented in the chart. Drivers such as Sergio Perez and Charles Leclerc had more pace in the tank, so expect them to be stronger during the race (as long as they don't get caught in another DRS train again).
Enjoy the race!
I'm a bit late with the analysis but might as well show it to you.
No FP2 during this race weekend but the sprint is another way of representing the race pace that can be expected from the drivers for the race.
Please consider that many drivers got stuck in a DRS train, so most likely their pace isn't properly represented in the chart. Drivers such as Sergio Perez and Charles Leclerc had more pace in the tank, so expect them to be stronger during the race (as long as they don't get caught in another DRS train again).
Enjoy the race!
En daar zit je dan, met je koffie, zoekende naar de stream van de race die dus niet om 05:00, maar om 09:00 begint....
Wat was het adres ook alweer?G_Dragon schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:42:
Hierq is de wekker gezet, opstaan en naar vrienden toe. Die hebben van alles in huis gehaald, croissantjes en andere lekkere broodjes met beleg om lekker van te genieten tijdens de race!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Morning all!
Jammer dat de race niet om 5:00 is.
Jammer dat de race niet om 5:00 is.
[ Voor 62% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2024 06:26 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Goedemorgen! Je ben iig. niet te laat.LA-384 schreef op zondag 21 april 2024 @ 05:13:
En daar zit je dan, met je koffie, zoekende naar de stream van de race die dus niet om 05:00, maar om 09:00 begint....
Ik download tegenwoordig deze kalender.
https://racingnews365.nl/...ender-2024-in-jouw-agenda
But who is he gonna tell about it? Mercedes or Ferrari?Pierre schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:29:
Goedemorgen iedereen, vond deze op Reddit.
[Afbeelding]
/Palmer
Laat hem lekker de Russische spion spelen. Tegen die tijd dat dit in zijn nieuwe rode auto zit hebben we weer de nieuwe motor en aero regelementen.Pierre schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:29:
Goedemorgen iedereen, vond deze op Reddit.
[Afbeelding]
Oh ik heb ook een kalender op m'n telefoon met alle races en tijden. Maar dan moet je er nog wel op kijkenBoeryepes schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:39:
[...]
Goedemorgen! Je ben iig. niet te laat.
Ik download tegenwoordig deze kalender.
https://racingnews365.nl/...ender-2024-in-jouw-agenda
Ik had gewoon 5 uur in m'n hoofd toen ik wakker werd vanmorgen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |