Plenkske schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:51:
[...]
Even voor de zekerheid, wat zeg je nou precies ?
1. Als het regent bij de kwalificatie voor de sprintrace en er is niet getraind, gaat die (denk jij) niet door.
2. Als het regent bij de kwalificatie voor de sprintrace en er is niet getraind
in de regen, gaat die (denk jij) niet door.
3. Als de training niet is doorgegaan, wordt de training nog over gedaan voor de andere sessies.
Ik zeg dat als FP1 niet door gaat, ik verwacht dat ze die doorschuiven naar een moment dat het wel kan, voor sprint kwalificatie. De combinatie van regen in de weersvoorspelling, onbekendheid met het asfalt en het circuit en het feit dat de volgende sessie direct op de limiet wordt gereden, lijkt mij een situatie waarvan de teams gaan zeggen "kan niet" en de organisatie niet het risico gaat lopen dat er wat mis gaat.
Stel dat er wel wat mis gaat, dan staan de F1 fans in de rij om achteraf te zeggen dat het onverantwoord is om auto's de baan op te sturen en op het randje te laten presteren zonder enige training. Ik zeg het maar eens vooraf
Maar goed, het begint een non-discussie te worden, aangezien de weersvoorspelling inmiddels zegt dat er vrijdag pas tegen zonsondergang kans is op regen, dus dan wordt FP1 gewoon gereden en SQ ook.
RobertMe schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:00:
[...]
Als het nu regent tijdens een FP rijden ze ook niet. Dus wat is het verschil? Hoeveel rondjes hebben ze gereden in Suzuka FP2? Sure, dat was maar 1 van de drie trainingen. Maar dan nog. Het is
ook de keuze van de teams om niet te rijden bij regen.
Je haalt je eigen argument onderuit

Op Suzuka hadden ze een traditioneel weekend, met 3 FP sessies. Als je er een mist is dat vervelend, maar je kunt op basis van de andere twee wel een werkbare setup vinden. Bovendien was het geen 5 jaar geleden dat ze er voor het laatst waren en wordt Suzuka vaker gebruikt, waardoor het asfalt bekend is.
Ik zie het in ieder geval echt niet gebeuren dat ze niet zouden gaan rijden omdat er geen FP zou zijn geweest of iets dergelijks.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ik verwacht dat ze FP1 dan inhalen.
Hoogstens dat ze een sessie bij hoge uitzondering verplaatsen (zoals bv Q Japan in 2018? Of Q CotA 2015)
Precies wat ik dus zeg

, maar echt niet dat ze het hele weekend cancellen.
Wie zegt dat het hele weekend wordt gecancelled dan? Ik in ieder geval niet

Beter lezen s.v.p.
[
Voor 36% gewijzigd door
Grrrrrene op 18-04-2024 08:05
]