Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wat een heerlijke quali!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
[ Voor 28% gewijzigd door Zewatanejo op 19-04-2024 10:25 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Welke ronde heeft Norris nu teruggekregen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die was nooit afgenomen, bij NOR wel.sjaool schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:23:
Hebben ze nu vanwege de regen de tracklimits afgeschaft? Ik begreep dat die van Max ook teruggegeven was volgen F1 Live?
Maar dit mogen ze nog wel even uitleggen.
Op zich logisch, de track limits hebben totaal geen toegevoegde waarde onder deze omstandigheden.sjaool schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:23:
Hebben ze nu vanwege de regen de tracklimits afgeschaft? Ik begreep dat die van Max ook teruggegeven was volgen F1TV Live?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Z’n snelsteDaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:24:
Oke, ik snap er niks meer van.
Welke ronde heeft Norris nu teruggekregen?
PSN: xMaurice93
Vanaf nu heeft hij z’n Rusland avontuur achter zich gelatenGrrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:22:
Norris heeft wel even laten zien hoe goed hij in de regen is
Effe de bingokaart afstoffen! Nou, ben benieuwd!JB schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:23:
Best crowd!
Als die geluidsbandje er ook bij gezet wordt, is het wel echt helemaal kansloosStefanVerkerk schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:25:
[...]
Effe de bingokaart afstoffen! Nou, ben benieuwd!

Mijn boefje is liev!
Die zijn nog langzamerMartinusz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:25:
Waarom niemand rondje op full wets?

Goeie theorie, ik ben benieuwd naar de uitleg van de organisatie.StefanVerkerk schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:24:
Crofty's theorie: Norris ging er in zijn een na laatste ronde af, normaal gesproken heb je daar dan voordeel van bij je volgende ronde, daarom werd zijn volgende (snelste) ronde afgenomen. Waarschijnlijk heeft Mclaren bezwaar gemaakt dat in deze omstandigheden je er geen voordeel van hebt en dat ze daarom die snelste ronde terug wilde hebben. Dat is kennelijk gelukt.
Wat een heerlijke quali!
Wellicht staat het ook gewoon ergens in de regels ?
Precies dat - ze hadden ze of moeten houden of voor het starten van SQ3 al moeten melden dat track limits niet gelden.BM schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:25:
Niet dat ik het persoonlijk heel erg vind, maar dit is eigenlijk toch niet echt eerlijk richting Lewis? Volgens mij ging die van het gas omdat ie dacht dat ie veilig was. Als tijd van Norris was blijven staan had ie misschien wel door gereden
per aspera ad astra
Nee, het gaat erom dat je in de laatste bocht buiten de baan komt en er theoretisch een manier is om hard door de laatste bocht te gaan, buiten de baan te komen in die ronde en dan een cleane volgende ronde te zetten met het voordeel dat je de laatste bocht voor het rechte stuk niet hebt gehaald en dus harder het rechte stuk op kwam.Woudloper schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:24:
[...]
Op zich logisch, de track limits hebben totaal geen toegevoegde waarde onder deze omstandigheden.
Alleen in de regen wil je sowieso niet buiten de baan komen, dus er was helemaal geen voordeel.
Er werd toch evengoed gejuicht?Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:26:
Eindelijk eens wat te juichen, faalt de FIA weer eens keihard
Mijn boefje is liev!
Hebben ze bij Max ook gedaan, hij ging de laatste bocht in z'n een-na-laatste ronde er ook afPlenkske schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:26:
[...]
Goeie theorie, ik ben benieuwd naar de uitleg van de organisatie.
Wellicht staat het ook gewoon ergens in de regels ?
FIA STEWARDS: PIT EXIT INCIDENT INVOLVING CAR 14 (ALO) UNDER INVESTIGATION - PIT LANE INFRINGEMENT
19 Apr 2024, 10:27:17
FIA STEWARDS: PIT EXIT INCIDENT INVOLVING CAR 14 (ALO) NO FURTHER ACTION - PIT LANE INFRINGEMENT
19 Apr 2024, 10:27:20
Ja, met een verschil dat de tijd bij Max nooit deleted was. Wat iedereen wel verwachtteHolk schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:27:
[...]
Hebben ze bij Max ook gedaan, hij ging de laatste bocht in z'n een-na-laatste ronde er ook af
Dat weten we nu niet
Deze sessie kwam het aan puur op de skills van de coureur en had de auto veel minder impact, ontzettend knap dat Norris zoveel sneller is.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:23:
Wat een podium trouwens, Norris, Hamilton, Alonso... Dat had echt niemand voorspeld
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik snap dit argument, maar het lijkt me bijzonder onwenselijk om hier uitzonderingen voor te gaan maken. In het droog word je tijd ook afgepakt, ook als je er geen voordeel van hebt, waarom in de regen dan anders doen...Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:26:
[...]
Alleen in de regen wil je sowieso niet buiten de baan komen, dus er was helemaal geen voordeel.
Maarja, f1 being f1
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dit was ook een handmatige delete van de tijd van Norris, waarschijnlijk getriggerd doordat hij zo ontzettend veel sneller was dan de rest.Plenkske schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:28:
[...]
Ja, met een verschil dat de tijd bij Max nooit deleted was. Wat iedereen wel verwachtte
Ik refereer eigenlijk naar de GP van Rusland waarin Norris een beetje eigenwijs was en niet naar inters wilde, om vervolgens van de baan af te gaan.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:24:
[...]
Dit kwam echt op driver skill aan, heeft weinig meer met de auto te maken. Sowieso, slicks in de regen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
LOL...
Ja, briljant onder de beelden dat hij van de baan gaat. Maar moet je eens zien hoe laat hij pas op het gas kon. Als hij de bocht had gehaald, was hij zo een seconde sneller geweest de volgende ronde.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nou ja, ik wil best voorspellen dat het zondag gaat regenen, maar dat is niet zoveel waard.Gynnad schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:31:
Maar graag in nog meer sessies regen! Voorspellingen vooraf waren dat het zondag ook zou gaan regenen, is dat nog steeds zo?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Je kunt ook juichen voor een p2. Dat is namelijk ook al eventjes geledenDj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:26:
Eindelijk eens wat te juichen, faalt de FIA weer eens keihard
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Gelukkig is dit ook altijd zo consistent en makkelijk te begrijpen voor de kijker.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Helaas wordt er niet echt meer regen verwacht voor de rest van het weekend, had anders een leuk weekend kunnen worden.
Ja, in principe wel mee eens hoor, het moet gewoon zwart-wit zijn, maar ik snap de argumentatie ook wel. Dan moeten ze de regels gewoon aanpassen dat dit in "slippery conditions" niet geldt ofzo.BM schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:28:
[...]
Ik snap dit argument, maar het lijkt me bijzonder onwenselijk om hier uitzonderingen voor te gaan maken. In het droog word je tijd ook afgepakt, ook als je er geen voordeel van hebt, waarom in de regen dan anders doen...
Maarja, f1 being f1
Leermomentje zullen we maar zeggen, "It ain't over till the fat lady sings" .BM schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:25:
Niet dat ik het persoonlijk heel erg vind, maar dit is eigenlijk toch niet echt eerlijk richting Lewis? Volgens mij ging die van het gas omdat ie dacht dat ie veilig was. Als tijd van Norris was blijven staan had ie misschien wel door gereden
Net zoals afgelopen week die wielrenster die juichend over de finish wil, en nog even snel ingehaald wordt.
Het is pas klaar als iedereen gefinisht is.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Het is ook niet dat de FIA niet vaker "gekke beslissingen " maakt tijdens race weekenden, al zullen ze dat waarschijnlijk niet zelf als verweer aandragenGrrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:35:
@MaD_co Ja, in principe is dat wel zo, maar ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst hebben gezien dat een tijd die vanwege track limits (en overduidelijk ook) werd afgenomen, toch werd teruggegeven. Kan me voorstellen dat Mercedes hier nog tegen in verweer gaat.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
"No Eduardo! No Eduardo, that was so not right!"Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:35:
@MaD_co Ja, in principe is dat wel zo, maar ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst hebben gezien dat een tijd die vanwege track limits (en overduidelijk ook) werd afgenomen, toch werd teruggegeven. Kan me voorstellen dat Mercedes hier nog tegen in verweer gaat.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Veel nut zal het niet hebben, mocht MER toch gelijk krijgen. In de sprintrace gaat HAM hoogstwaarschijnlijk toch wat plaatsten terugvallen.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:35:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Laatste keer was met Perez volgens mij en dat was zelfs na de sessie.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:35:
Als Max en Norris daardoor verder naar achteren starten, heeft hij gewoon betere kansen. Dus het zal zeker nut hebben. Ik reken er wel op dat ze een protest indienen.hansvk schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
[...]
Veel nut zal het niet hebben, mocht MER toch gelijk krijgen. In de sprintrace gaat HAM hoogstwaarschijnlijk toch wat plaatsten terugvallen.
:strip_exif()/f/image/45h8sE9pBPn3LSqy1jygz5aI.jpg?f=fotoalbum_large)
And Lando is a very happy man!
:strip_exif()/f/image/udnAUicrksn8qhhl3kLlCVtA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 19-04-2024 10:46 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zijn tijd was afgenomen omdat normaal ook de volgende ronde ongeldig is als je in de laatste bocht buiten de baan komt. Dit hebben ze nu overruled (voor zover ik het snap). Daarom lieten ze steeds de herhaling zien van Norris zijn één na laatste ronde. Normaal merk je niets van die regel, omdat je in normale omstandigheden geen twee pushlaps achter elkaar rijdt. Dat deden ze nu wel.
Hetzelfde voor Verstappen. Heb de onboards bekeken en daar bleef hij in z'n derde ronde binnen de witte lijnen. Wel zie je goed dat hij veel correcties moest doen door laag grip. Benieuwd naar z'n eigen verklaring.cannibal schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:47:
Volgens mij kwam Norris in zijn beste (en laatste) ronde niet buiten de witte lijn (wat gewoon de track limits waren).
Dit soort regels zijn vaak voor circuits als Oostenrijk, waar je idd voordeel kan halen door je outlap de laatste bocht buiten de baan kan gaan zodat je met meer snelheid het rechte stuk op komt.cannibal schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:47:
Volgens mij kwam Norris in zijn beste (en laatste) ronde niet buiten de witte lijn (wat gewoon de track limits waren).
Zijn tijd was afgenomen omdat normaal ook de volgende ronde ongeldig is als je in de laatste bocht buiten de baan komt. Dit hebben ze nu overruled (voor zover ik het snap). Daarom lieten ze steeds de herhaling zien van Norris zijn één na laatste ronde. Normaal merk je niets van die regel, omdat je in normale omstandigheden geen twee pushlaps achter elkaar rijdt. Dat deden ze nu wel.
Die winst was hier duidelijk niet het geval
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Max zijn reactie:Woudloper schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:53:
[...]
Hetzelfde voor Verstappen. Heb de onboards bekeken en daar bleef hij in z'n derde ronde binnen de witte lijnen. Wel zie je goed dat hij veel correcties moest doen door laag grip. Benieuwd naar z'n eigen verklaring.
https://news.verstappen.com/nl/article/13232/"Het was ongelooflijk glad. Ik had moeite om temperatuur in de banden te krijgen. Het was lastig om de auto op de baan te houden. Het voelde alsof ik op ijs reed. Ik denk dat het daarom terecht is waar we staan in deze kwalificatie. Het werkte voor mij niet in de natte omstandigheden. Ik denk wel dat we in het droog erg goed zijn, dus daar ben ik blij mee."
Ook blikt Max alvast kort vooruit op de sprintrace. "Er zijn zeker kansen. Het is niet ideaal om hier aan de binnenkant te starten, want er ligt een stuk minder grip. We moeten een zo'n goed mogelijke start hebben en daarna wordt het een lange stint op één set banden in de sprint. Dat gaat het erg interessant maken."
Blijft wel interessant die verwijderde rondes. Ik snap dat het normaliter een voordeel is. Maar in de regen toch niet echt, zeker niet met die grindbak in de laatste bocht. Nu staat er in de race director's event notes wel iets over de track limits, maar enkel over de ronde waarin dat gebeurt:
Ik kan mij van andere GP's herinneren (Oostenrijk?) dat tracklimits in de laatste bochten ook betekende dat je volgende ronde werd afgepakt. Maar dat zie ik hier dus niet. Dus ik ben in de war over op welke grond die ronde van Norris is hersteld. Was zijn snelste ronde degene waarin hij daadwerkelijk in de laatste bocht buiten de baan ging, en dus geen voordeel behaalde vanwege de grindbak? Of was het zoals ze op de international feed meldden, dat het de ronde daarvoor was dat hij buiten de baan ging? Dat zou ook de boordradio van Norris verklaren (ik ben nergens buiten de baan gegaan).13) Track Limits
In accordance with the provisions of Article 33.3, the white lines define the track edges. During
Qualifying and the Race, each time a driver fails to stay within the track limits, this will result in that
lap time being invalidated by the Stewards.
Benieuwd naar de verklaringen dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Fauna op 19-04-2024 11:15 ]
Ik denk dat die boordradio van Norris juist doelde op de (snelste) ronde zelf.Fauna schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:11:
Mooie SQ. Het met een schuin oog op een 3e scherm kijken werd in de laatste sessie gewoon fullscreen (sorry baas).
Blijft wel interessant die verwijderde rondes. Ik snap dat het normaliter een voordeel is. Maar in de regen toch niet echt, zeker niet met die grindbak in de laatste bocht. Nu staat er in de race director's event notes wel iets over de track limits, maar enkel over de ronde waarin dat gebeurt:
[...]
Ik kan mij van andere GP's herinneren (Oostenrijk?) dat tracklimits in de laatste bochten ook betekende dat je volgende ronde werd afgepakt. Maar dat zie ik hier dus niet. Dus ik ben in de war over op welke grond die ronde van Norris is hersteld. Was zijn snelste ronde degene waarin hij daadwerkelijk in de laatste bocht buiten de baan ging? Of was het zoals ze op de international feed meldden, dat het de ronde daarvoor was? Dat zou ook de boordradio van Norris verklaren (ik ben nergens buiten de baan gegaan).
Benieuwd naar de verklaringen dus.
Als ik het goed begrijp zijn de ronde's niet afgepakt omdat je geen voordeel haalt bij het buiten de bocht gaan van de laatste bocht. Tegenoverstelde juist: je verliest er tijd door. Vrijwel zeker dat Max (en Norris in mindere mate) een stuk sneller was geweest als die niet zover buiten de baan was gekomen.
Het probleem is dat een rijder de baan niet gevolgd heeft. En om allerlei discussies zoals deze te voorkomen is dat gewoon de regel. Baan niet gevolgd: geen tijd.Fauna schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:11:
Blijft wel interessant die verwijderde rondes. Ik snap dat het normaliter een voordeel is. Maar in de regen toch niet echt, zeker niet met die grindbak in de laatste bocht.
Als je zou zeggen: in de regen geldt het niet, snijden ze massaal de baan af of rijden ze bij wijze van via een run-off als daar meer grip zou liggen.
Ik vind trouwens wel dat Norris en Verstappen hun ronde niet zou moeten tellen, want ze hebben potentieel voordeel gehad omdat ze een andere lijn hebben kunnen rijden in de laatste bocht(en). Normaal zou je verwachten dat je in de laatste 2 a 3 bochten gewoon het circuit moet hebben gevolgd.
Want stel nou dat er een chicane lag voor start/finish en daar ga je rechtdoor.. Geldt je lap erna dan wel of niet?
Verstappen had er duidelijk voordeel van doordat hij nu alsnog snelheid kon houden en daardoor harder zijn ronde kon beginnen dan als hij direct terug de baan op was gegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 19-04-2024 11:19 ]
hier in de notes van dit weekend vergeleken die van oostenrijk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nja het is geen officiële pole dus dat gaat ook niet opG_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:14:
Een nieuw record voor Norris,
[Afbeelding][Afbeelding]
Er staat geen SQ of S vermeld.. Loophole?basvn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:20:
[Afbeelding]
Helemaal mee eens, zolang het dus in dezelfde ronde is. Over een eventueel voordeel in de laatste bocht naar de hele volgende ronde, wordt dus niets vermeld.Kurios schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:17:
[...]
Het probleem is dat een rijder de baan niet gevolgd heeft. En om allerlei discussies zoals deze te voorkomen is dat gewoon de regel. Baan niet gevolgd: geen tijd.
Als je zou zeggen: in de regen geldt het niet, snijden ze massaal de baan af of rijden ze bij wijze van via een run-off als daar meer grip zou liggen.
Ik vind trouwens wel dat Norris en Verstappen hun ronde niet zou moeten tellen, want ze hebben potentieel voordeel gehad omdat ze een andere lijn hebben kunnen rijden in de laatste bocht(en). Normaal zou je verwachten dat je in de laatste 2 a 3 bochten gewoon het circuit moet hebben gevolgd.
Want stel nou dat er een chicane lag voor start/finish en daar ga je rechtdoor.. Geldt je lap erna dan wel of niet?
Verstappen had er duidelijk voordeel van doordat hij nu alsnog snelheid kon houden en daardoor harder zijn ronde kon beginnen dan als hij direct terug de baan op was gegaan.
Sneller aan nieuwe ronde beginnen kan je meten: snelheid over S/F mag niet hoger zijn dan de ronden ervoor.Kurios schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:17:
[...]
Het probleem is dat een rijder de baan niet gevolgd heeft. En om allerlei discussies zoals deze te voorkomen is dat gewoon de regel. Baan niet gevolgd: geen tijd.
Dan is de ronde waar je er af ging alsnog in de prullenbak (4 wielen buiten de baan, klaar), maar de volgende ronde is dan nog niet verprutst. Gezien de veranderlijke omstandigheden in 8min zou ik dat wel sportief vinden. In droog mogen ze IMO wel wat strenger er mee zijn, zoals in de regels van Austria staat.
gewoon een foutje van de stewards dusbasvn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:20:
[Afbeelding]
/edit:
China 2019 stond dit mogelijk wel in de regels, toen was het nog asfalt buiten de laatste bocht, maar dat is tegenwoordig een grindbak.
[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2024 11:46 ]
PSN
Dat is hier niet het geval, dus geen noodzaak om die aanvulling op te nemen. Is ook niet gebeurd.
Inderdaad. Als je de laatste bocht van Oostenrijk er even bij pakt, zie je dat daar asfalt buiten de baan ligt. Daar kun je dus met een ruimere bocht meer snelheid meenemen het rechte stuk op. Ik denk dat ze dat meenemen in de keuze of de track limits daar ook je volgende ronde ongeldig maken of niet.drfruit schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:03:
Het is toch duidelijk dat die regel over het overtreden van track limits in een voorgaande ronde alleen is ingesteld voor een race (of races) waarin de coureur er voordeel bij heeft om dat te doen, omdat hij dan sneller de volgende ronde in kan zetten.
Dat is hier niet het geval, dus geen noodzaak om die aanvulling op te nemen. Is ook niet gebeurd.
Dit is trouwens ook waarom ik groot voorstander ben van gras (of eventueel grind) langs de baan. Gewoon een smalle strook van 2m ofzo, daarna mag er best asfalt liggen. Als je dan van de baan gaat, heb je meteen een enorm nadeel, maar je kunt je auto wel onder controle houden en vliegt niet zomaar de boarding in (zoals je bij volledig gras of grind wel zou doen).
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 19-04-2024 12:20 ]
Hij weet het ongetwijfeld niet, maar dat is het in de dovenwereld gebruikelijke gebaar voor... K.t.G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:14:
Een nieuw record voor Norris,
[Afbeelding][Afbeelding]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Feiten helpen. Dankbasvn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:20:
[Afbeelding]
Niks over next lap, dus niks afpakken. Norris terecht dikke pole
https://www.motorsport.co...-f1-grass-fires/10600587/
Initial analysis conducted from video footage suggested that sparks being thrown up by the cars were being blown onto the grass, which was then catching fire.
However, that has only offered a partial explanation for the phenomenon, because the size of the fires being caused is far bigger than would normally be anticipated from grass, especially after a major downpour on Wednesday will have moistened the ground.
[ Voor 47% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2024 12:46 ]
PSN
Denk dat de wedstrijdleiding zelf de mist in ging door Lando wél die ronde af te pakken. Terecht gecorrigeerd, maar zorgde (bij mij) wel voor verwarring.drfruit schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:03:
Het is toch duidelijk dat die regel over het overtreden van track limits in een voorgaande ronde alleen is ingesteld voor een race (of races) waarin de coureur er voordeel bij heeft om dat te doen, omdat hij dan sneller de volgende ronde in kan zetten.
Yep en er lag daarom ook stukje grind naast de kerb. Als je daar op komt ga je never nooit meer snelheid over S/F slepen. Dan valt er niets te winnen voor de aanzet naar de volgende ronde. Dat vind ik ook een mooie natuurlijke oplossing zonder dat ze er een muur o.i.d. neer moeten zetten.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:18:
[...]
Inderdaad. Als je de laatste bocht van Oostenrijk er even bij pakt, zie je dat daar asfalt buiten de baan ligt. Daar kun je dus met een ruimere bocht meer snelheid meenemen het rechte stuk op. Ik denk dat ze dat meenemen in de keuze of de track limits daar ook je volgende ronde ongeldig maken of niet.
Dit is trouwens ook waarom ik groot voorstander ben van gras (of eventueel grind) langs de baan. Gewoon een smalle strook van 2m ofzo, daarna mag er best asfalt liggen. Als je dan van de baan gaat, heb je meteen een enorm nadeel, maar je kunt je auto wel onder controle houden en vliegt niet zomaar de boarding in (zoals je bij volledig gras of grind wel zou doen).
Het enige extreme misbruik geval dat ik kan bedenken is dat een coureur half de pit entry gebruikt om vervolgens een hele ruime bocht te pakken en zodoende ook om die strook met grind te rijden. Maar dan heb je ook problemen met onvoorspelbaar rijgedrag (wel/niet pit betreden) en gevaarlijk invoegen op de baan (je bent er tenslotte flink van af geweest). Het zou mij niets verbazen als de stewards daar met breder sportief reglement al een DSQ+extra sanctie op kunnen smijten.
Eerder weleens gehoord dat ze het gras een verfje geven omdat groen er op tv mooier uitziet dan verdord gras. Volgens mij een paar jaar geleden door Lammers genoemd in een interview over voorbereidingen in Zandvoort.YakuzA schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:46:
Intriges over het brandende gras in China, de FIA komt er ook niet uit behalve dat ze mogelijk door vonken van auto's veroorzaakt worden:
[...]
Hebben ze in China daarvoor iets gebruikt wat snel ontvlamt?
Ik weet dat sommige (droge) staten in de VS het dorre gras groen verven, zodat het er mooier uit ziet. Misschien hebben ze ook zoiets gedaan of is het kunstgras? Echt gras is toch bijna niet in de fik te krijgen als je er vonken over uitstrooit? Zeker niet na alle regen van de afgelopen dagen.YakuzA schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:46:
Intriges over het brandende gras in China, de FIA komt er ook niet uit behalve dat ze mogelijk door vonken van auto's veroorzaakt worden:
[...]
Edit: Zie net dat @joost217 min of meer hetzelfde zegt
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 19-04-2024 13:11 ]
Als ze de baan een likje verf geven voor de race, zal de berm vast ook meegenomen zijn.joost217 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:56:
[...]
Eerder weleens gehoord dat ze het gras een verfje geven omdat groen er op tv mooier uitziet dan verdord gras. Volgens mij een paar jaar geleden door Lammers genoemd in een interview over voorbereidingen in Zandvoort.
Hebben ze in China daarvoor iets gebruikt wat snel ontvlamt?
Spotmatic schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:25:
[...]
Hij weet het ongetwijfeld niet, maar dat is het in de dovenwereld gebruikelijke gebaar voor... K.t.
hij ziet er wat verwarrend uit,
maar dit zijn de grid start plekken voor sprints, en het aantal podiums die ze gepakt hebben.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Of je leest eerst wat er in het gelinkte artikel staatGrrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:10:
[...]
Ik weet dat sommige (droge) staten in de VS het dorre gras groen verven, zodat het er mooier uit ziet. Misschien hebben ze ook zoiets gedaan of is het kunstgras? Echt gras is toch bijna niet in de fik te krijgen als je er vonken over uitstrooit? Zeker niet na alle regen van de afgelopen dagen.
PSN
Ik vind Norris persoonlijk steengoed. de een na beste van het veld, maar vandaag had hij in de (vrij trage) bochten (in FP1) sowieso de beste wagen, dat kan in de regen geen nadeel zijn.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:22:
En hij laat het dan ook echt zien met een fikse gap.
een treffende spreuk
Beter een groene buur dan een verven vriend.Grrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:10:
[...]
Ik weet dat sommige (droge) staten in de VS het dorre gras groen verven, zodat het er mooier uit ziet. Misschien hebben ze ook zoiets gedaan of is het kunstgras? Echt gras is toch bijna niet in de fik te krijgen als je er vonken over uitstrooit? Zeker niet na alle regen van de afgelopen dagen.
een treffende spreuk
Zolang ie maar op tijd wisselt naar intersGrrrrrene schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:22:

PSN
In de categorie nutteloze statistiekenbasvn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:23:
[Afbeelding]
maar dit zijn de grid start plekken voor sprints, en het aantal podiums die ze gepakt hebben.
Belangrijkste voor de komende dagen is dit:YakuzA schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:26:
[...]
Of je leest eerst wat er in het gelinkte artikel staat
"With the fire returning in qualifying, however, the FIA plans to conduct a more detailed examination in the evening to try to get a better handle on what is going on and find the true cause.
The FIA will obviously be eager to avoid any fires triggering the need for session stoppage on Saturday, or even of it prompting the need for a safety car or other intervention in the race."
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Kun je mooi de bandjes snel opwarmenChakotay schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:30:
Als ze dat gras nou rond de hele baan in de fik zetten, zijn we ook meteen van dat gezeur met tracklimits af

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zandbak maken helpt ookBoeryepes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:12:
gewoon wat gravel erover
PSN
Zoeken naar statistieken noem ik zoiets altijdbasvn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:23:
[Afbeelding]
Sinds 2022 de witte lijn, altijd en overal. Voor nieuwe kijkers dus heel duidelijk en consistent. Voor oudere kijkers hebben ze al 2 seizoenen gehad om hier aan te wennen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:32:
Dus liggen de track limits daar nu bij de witte lijn of de kerbs? Want het lijken de kerbs te zijn.
Gelukkig is dit ook altijd zo consistent en makkelijk te begrijpen voor de kijker.
En Norris zijn ronde was dan ook, terecht, afgenomen. Alleen werd zijn volgende ronde ook afgenomen als zijnde "next lap" want buiten track limits in de laatste bocht. En dat is naderhand weer teruggedraaid.
Niet helemaal. Zo werkten vroeger track limits. Ze telden alleen als er voordeel uit gehaald werd en iedere track limit kwam ter beoordeling. In 2022 is men van die regel afgestapt om twijfel te voorkomen. Sindsdien is over de lijn lap weg. Punt. En een lap is vastgesteld als een heel rondje, plus de laatste corner van de vorige lap. Dus het verwijderen van de ronde was de juiste call. Nu deze weer terug gegeven is kan zo maar weer de hele discussie starten.drfruit schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:03:
Vorige race al weggekomen met de jump start, nu dit. Norris mag niet klagen dit jaar. Maar hey, een McLaren op pole. Laten we vooral blij zijn.

"When you grow up your heart dies"
Veel plezier voor de vroege vogels!
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |