Als een schoothondje naast toto is al wat anders als in de pitbox naast een auto die naar binnen of buiten gaat. Of gewoonweg achter een coureur te gaan staan die waarschijnlijk gedebriefed word. Je kunt op een veel mindere manier aanwezig zijn op de paddock en toch je rol als reserverijder (want dat is lawson) kunnen beoefenen. Is bearman alweer in beeld geweest in japan? Nope... die zat gewoon ergens met een headsetje op in het motorhome.RobertMe schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:43:
[...]
Ook dat is nogal een gekke beredenering. En het is ook helemaal niet apart. Russell stond voor zijn Williams debuut ook altijd als schoothondje naast Toto Woff, vervolgens werden dat Vandoorne of Guitirez, en nu Schumacher. Bij Alpine zie je ook heel vaak Jack Doohan, bij Aston Martin Felipe Drugovich. Ook dit is gewoon onderdeel van het opleidingsproces om ze klaar te stomen voor het rijden in de F1. Bij briefings aanwezig zijn en zo veel leren. Eventueel het team "uithelpen" als "expert coureur" (zoals Sainz dat ook deed in Jeddah, of Ricciardo toen die hand nog gebroken had, of Sargeant 2 weken terug).
En Lawson heeft in een Sky F1 podcast aangegeven het hele seizoen aanwezig te zijn (bij het team). Dit om dus zo veel mogelijk te leren. En volgens mij is ook al semi officieel gecommuniceerd dat Lawson volgend jaar in de F1 zal rijden.
Laat ik het zo zeggen. Als ik morgenochtend op kantoor kom.... en er zit spontaan een stagiair naast mij die de hele dag over mijn schouder mee gaat zitten loeren dan sta ik na 15 minuten bij hr.