• Gottr00
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:14
@xoror de runtime is. 7515 uur en op de ecodan heb ik de volgende handelingen gedaan. De uren komen overeen met Asgard aantal uur. Alleen de starts dus niet. Ik snap niet waar dit verschil vandaan komt.

1: druk lang op de menu knop (ronde knop linksonder)2: druk 5 keer op de knop onder het pijltje naar rechts zodat "Service" wordt getoond3: druk op de ronde knop met een vinkje "\/" zodat "Invoeren paswoord" wordt getoond4: druk nogmaals op het vinkje want het standaard paswoord is "0000"5: druk nu een aantal keren op pijltje naar beneden totdat "Informatie werking" wordt getoond6: druk op het vinkje zodat je informatie kunt gaan opvragen aan de buiten unit7: Bijvoorbeeld "Compressor-Number of operation times" is code 003   Ga met het pijltje naar rechts naar de meest recht "0" en druk dan 3 keer op de + 8: druk op het vinkje om de informatie op te vragen. 9: even wachten en een getal wordt getoond. Vermenigvuldig dit met 100 en je hebt het aantal Compressor operation times10: de code voor het aantal uren (Compressor-Accumulated operating time) is 002. Vermenigvuldig dit getal met 10 voor het totaal aantal uren.
@Gottr00 Ah dat verklaart een hoop. Ja Asgard gebruikt dezelfde service codes om het uit te lezen. Als je met de hand uitleest, moet je even "service codes enabled" uit zetten. Anders krijg je soms random antwoorden. Hij mixed resultaten door elkaar. De switch ervoor staat op de esphome pagina (http://esp-ip zonder dashboard). De Ecodan snapt het niet zo goed als jij via het menu service code opvraagt en ondertussen doet Asgard dat ook :)

Je moet ook altijd het service menu sluiten als je klaar bent. Anders gaan ook je dagelijkse energie tellingen niet goed.

Dan over je data, dat is wel verontrustend (maar hopelijk is het gewoon verkeerde data). 7.515 draai uren met 93.300 starts is niet gezond. Hoe oud is je installatie ? Ter vergelijking die van mij is ruim 5 jaar, en ik heb 10.300 starts bij 19.462 draaiuren.

[ Voor 7% gewijzigd door xoror op 21-07-2026 20:24 ]

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Gottr00
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:14
@ xoror mijn installatie is nog geen 3 jaar en de data kloppen. Ik heb recentelijk onderhoud laten plegen en hieruit bleek dat de bouwer/ installateur bij oplevering mijn installatie onjuist heeft ingesteld. Ik heb de bouwer deze week aansprakelijk gesteld voor de fout ingestelde warmtepomp. Wordt een juridische strijd.
Oef, balen.

Heb je nu de correcte cijfers in Asgard gekregen? Als het nog niet goed gaat, zou je UART logging aan kunnen doen, en dan je browser op de logging tab staan. Record iets van 10m, en download de logs, en mail die naar mij. Mogelijk gaat er toch wat fout ergens.

[ Voor 62% gewijzigd door xoror op 21-07-2026 21:34 ]

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste