Zeker, komt wel leuke data uit.xoror schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:08:
@Loonen138 Ik heb wat kleine improvements in Odin doorgevoerd aan de hand van de eerste feedback, de pre-releases staan nu op de Odin github.
Hebben jullie al met de monthly report gespeeld? Vooral alles uitproberen
[Afbeelding]
Zojuist alles updates naar ODIN 2.0xoror schreef op maandag 28 september 2026 @ 16:40:
Odin 2.0 Beta is gestart: https://github.com/gekkek...ecodan-hp/discussions/416
Als je graag mee wilt doen, stuur mij dan een berichtje.
Enkele bevindingen:
1) Migratie verloopt vlekkeloos met uw duidelijke beschrijving, is niet moeilijk. TOP
2) DHW Legionella denk ik moet je uit Asgard halen want die staat nu in ODIN en in Asgard en je kan hier verschillende data ingegeven. Data is niet gelinkt tussen beide . Welke is nu de MASTER voor aansturen legionella? Ik vermoed via ODIN.
3) ODIN system logs: kan je de laatste log als eerste tonen, nu moet je telkens naar beneden scrollen 😃.
4) De batterij SoC was al gemeld.... Moet ik nog es bekijken of ik hier naar een andere entity moet syncen.
Mooi werk.....
Greetz, J
@bilgy_no1 In HA kan je zien welke je in gebruik heb, en daar kan je ook reimport doen in het uitklap menu.
/f/image/MQMrR2VJhNFYTM2JDiSgmuXv.png?f=fotoalbum_large)
@Loonen138 Als je een energy meter hebt, wordt de COP en data nog wat beter. Die kan je in Asgard instellen. Mitsubishi is erg conservatief, en rekent idle usage bij het actieve programma. Dus als je in de zomer alleen DHW doet dan heb je een dramatische COP voor DHW volgens Mitsubishi. In werkelijkheid valt het wel mee.
@Johnny_Hasselt SOC heb ik net een blueprint voor gemaakt:
https://github.com/gekkek...iscussioncomment-18695816
Voor legionella is het verwarrend, dat heb ik in Asgard al aangepast. Dat wordt zo in Asgard:
:strip_exif()/f/image/r71TGt8RCUqwhLOsT607u3Li.png?f=user_large)
Lees de Odin legionella planning door, dat is dus echt een andere optie.
De logs werken toch altijd al zo? Maar die is eigenlijk alleen voor mij he
/f/image/MQMrR2VJhNFYTM2JDiSgmuXv.png?f=fotoalbum_large)
@Loonen138 Als je een energy meter hebt, wordt de COP en data nog wat beter. Die kan je in Asgard instellen. Mitsubishi is erg conservatief, en rekent idle usage bij het actieve programma. Dus als je in de zomer alleen DHW doet dan heb je een dramatische COP voor DHW volgens Mitsubishi. In werkelijkheid valt het wel mee.
Voor legionella is het verwarrend, dat heb ik in Asgard al aangepast. Dat wordt zo in Asgard:
:strip_exif()/f/image/r71TGt8RCUqwhLOsT607u3Li.png?f=user_large)
Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren
Mijn vader heeft dezelfde als jou en heeft via Homey ingesteld dat de temperatuur naar de Asgard wordt gepushed. Super ding, hij is er ook erg tevreden mee.Ben(V) schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:28:
Ik gebruik zelf een SONOFF SNZB-02D naar alle tevredenheid.
Fijn ding met ook nog een prima display en je kunt hem overal neerzetten, hangen of plakken.
Draait hier al meer dan een jaar op de eerste batterij en het display geeft nog steeds aan dat hij 100% vol zit.
https://www.sonoff.nl/a-80532623/zigbee-producten/sonoff-zigbee-snzb-02d-temperatuur-en-luchtvochtigheidssensor/#description
Ik heb nu zelf een Xiaomi LYWSD03MMC, dit is oorspronkelijk een BLE apparaat maar die kan je met andere firmware heel simpel ombouwen tot Zigbee. (https://github.com/devbis/z03mmc).
In HASS heb ik zelfs 0,01 temperatuur verschil en reageert super snel.
Nadeel is wel dat je om de 6 a 12 maanden de c2032 batterijen moet verwisselen.
Ik heb nu deze gekocht, komt als het goed is morgen binnen.
https://sonoff.tech/produ...humidity-sensor-snzb-02ul
Eens kijken of die beter werkt, heeft namelijk AAA batterijen en is relatief goedkoop voor de functies die het heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Loonen138 op 01-10-2026 15:14 ]
hmmm, ik heb het idee dat er behoefte is aan een goede temp sensor via wifi.... ;-)
Die zijn er..... Heb nog geen uitval gehad..... En heb er veeeeeeel 🤗xoror schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:08:
hmmm, ik heb het idee dat er behoefte is aan een goede temp sensor via wifi.... ;-)
Batterij 3 jaar minimum
:strip_exif()/f/image/PwelKISe3Q8ggi5GEhz8COod.jpg?f=fotoalbum_large)
Johnny_Hasselt schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:41:
[...]
Zojuist alles updates naar ODIN 2.0
Ondertussen de SoC ook in orde gekregen via uw Blueprint.... Werkt vlekkeloos.4) De batterij SoC was al gemeld.... Moet ik nog es bekijken of ik hier naar een andere entity moet syncen.
Nu effe ODIN zijn ding laten doen en es bekijken hoe het werkt.... De komende dagen wordt kouder weer voorspeld want tot nu toe heb ik enkel DHW nodig gehad..... Nog steeds iets te warm in huis 🥶.
Greetz, J
@Johnny_Hasselt
Wat is dat voor een sensor? Heb je een link?
WP: PUD-SWM80YAA + EHSD-VM2D, ESP met HA
https://www.shelly.com/products/shelly-blu-h-t-zb-ivory?variant=58439205454173ricvee schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:27:
@Johnny_Hasselt
@xoror ik krijg bij die 3 puntjes geen optie Re-import.
:strip_exif()/f/image/rBmRcW8UgXUvp5A3nfBU0zC4.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds vanochtend is de data er weer gewoon, maar toch fijn om die fix te hebben. Ik weet nu dus alleen niet welke van die twee ik als yaml moet pakken.
:strip_exif()/f/image/rBmRcW8UgXUvp5A3nfBU0zC4.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds vanochtend is de data er weer gewoon, maar toch fijn om die fix te hebben. Ik weet nu dus alleen niet welke van die twee ik als yaml moet pakken.
Je moet in de blueprints tab kijken ipv automations tab. Dan zie je bij dat bolletje hoeveel automations zijn gemaakt met de blueprint, en weet je ook welke actief is.
Thanks. Gevonden nu...xoror schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 22:01:
Je moet in de blueprints tab kijken ipv automations tab. Dan zie je bij dat bolletje hoeveel automations zijn gemaakt met de blueprint, en weet je ook welke actief is.
Een gerelateerde vraag. Ik zie in Asgard dat de Energy Meter Source kan selecteren. Naast de interne sensor ook Home Assistant/ REST API.xoror schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:47:
@bilgy_no1 In HA kan je zien welke je in gebruik heb, en daar kan je ook reimport doen in het uitklap menu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke entiteit(en) verwacht Asgard om de COP te berekenen via HA? Gezien de BUH vaak een tweede groep is naast de hoofdmeter, hoe configureer ik dan twee entiteiten voor Asgard zodat ze dan ook naar DHW (Heating + BUH) en Heating COP goed gerapporteerd wordt?
Ik heb dan ook twee Energy Meters, eentje voor de hoofd unit en een voor de BUH.
Misschien is dit ook de reden dat ik momenteel Heating Consumed x-tal kWh zie, zonder dat heating deze week aan heeft aangestaan.
[ Voor 10% gewijzigd door ReseT op 02-10-2026 13:51 ]
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
@ReseT
Als je de interne meter gebruikt dan worden beide geschat, maar het probleem is dat de idle consumption er ook bij zit. Hij telt dit op bij het huidige programma. Dit is gewoon de data zoals je die in je MRC ziet.
Voor een externe meter als je beide wilt doen, moet je ze optellen en dan syncen.
Als je de interne meter gebruikt dan worden beide geschat, maar het probleem is dat de idle consumption er ook bij zit. Hij telt dit op bij het huidige programma. Dit is gewoon de data zoals je die in je MRC ziet.
Voor een externe meter als je beide wilt doen, moet je ze optellen en dan syncen.
@xoror ... Tot nu toe loopt ODIN 2.0 goed .... Nog effe wachten totdat het stookseizoen start om meer en betere testing te kunnen doen. Heb nog steeds geen verwarming nodig... Misschien komende week als het kouder wordt.
Wat ik opgemerkt heb is dat DHW treshold in de monitoring section gelinkt is met Asgard treshold settings, de waarde in ODIN settings tab komt niet overeen met de waarde in de monitoring tab van ODIN. Is dat correct?
Enkel heb ik Legionella in ODIN uitgezet (stond ingesteld dat ODIN zelf kiest) want hier plant hij telkens rond middernacht de sessie terwijl ik rond de middag een volle batterij had (10kWh beschikbaar) en de zon ongeveer 4000 Wh produceerde wat voor mij het moment is om Legionella te doen en niet om middernacht.
Neemt ODIN dit niet mee in zijn berekeningen? Of kijk hij enkel puur en alleen naar de stroomprijzen? Kan je bv een input van de zonnepanelen verwachte opbrengst in de algo zetten?
Greetz, J
Wat ik opgemerkt heb is dat DHW treshold in de monitoring section gelinkt is met Asgard treshold settings, de waarde in ODIN settings tab komt niet overeen met de waarde in de monitoring tab van ODIN. Is dat correct?
Enkel heb ik Legionella in ODIN uitgezet (stond ingesteld dat ODIN zelf kiest) want hier plant hij telkens rond middernacht de sessie terwijl ik rond de middag een volle batterij had (10kWh beschikbaar) en de zon ongeveer 4000 Wh produceerde wat voor mij het moment is om Legionella te doen en niet om middernacht.
Neemt ODIN dit niet mee in zijn berekeningen? Of kijk hij enkel puur en alleen naar de stroomprijzen? Kan je bv een input van de zonnepanelen verwachte opbrengst in de algo zetten?
Greetz, J
[ Voor 17% gewijzigd door Johnny_Hasselt op 04-10-2026 09:11 ]
@Johnny_Hasselt kan je debug.json naar mij sturen met legionella aan? Dus even legionella aan, run opt en dan json mailen.
Hij zou wel moeten doen met solar namelijk.
Ik probeer AA werkend te krijgen met mijn Esp32 Atom Lite. Ik heb de MRC in de huiskamer hangen en gebruik deze in principe "heat target temp". Maar ik heb ook geëxperimenteerd met flow temperature waarin ik zelf een simpele HA automatie gebruikte (met prohibit) om het verwarmen te stoppen. Er is verder geen thermostaat aangesloten op de IN1 van de FTC, heb alleen die MRC.
Ik dacht te hebben begrepen dat ook met mijn huidige setup AA kan werken. Ik heb de room feedback werkend via HA (Auto-Adaptive: Current Room Temperature Feedback z1) en een LG Airco die ik even als test gebruik.
Bij het testen verhoogt AA echter het setpoint zachtjes richting de MAX waarde en blijft daar hangen, en de warmtepomp volgt dit netjes. Dit gebeurt ook als de set waarde van de room temperature climate (van de MRC) fors lager is dan de feedback temperatuur. Ik was onder de veronderstelling dat AA de warmtepomp dan überhaupt niet zou starten.
Is AA in mijn huidige setup mogelijk? Ik wilde even spelen en evalueren hoe het werkt, voordat ik de Asgard en een preciezere temperatuur sensor koop.
Ik dacht te hebben begrepen dat ook met mijn huidige setup AA kan werken. Ik heb de room feedback werkend via HA (Auto-Adaptive: Current Room Temperature Feedback z1) en een LG Airco die ik even als test gebruik.
Bij het testen verhoogt AA echter het setpoint zachtjes richting de MAX waarde en blijft daar hangen, en de warmtepomp volgt dit netjes. Dit gebeurt ook als de set waarde van de room temperature climate (van de MRC) fors lager is dan de feedback temperatuur. Ik was onder de veronderstelling dat AA de warmtepomp dan überhaupt niet zou starten.
Is AA in mijn huidige setup mogelijk? Ik wilde even spelen en evalueren hoe het werkt, voordat ik de Asgard en een preciezere temperatuur sensor koop.
@Geniussense Het zou moeten werken zoals hier beschreven: https://github.com/gekkek...ith-auto-adaptive-control
Voor AA moet mode in heat flow temperature hebben. Er is ook een simulator dan zou je beweging moeten zien. Het is wel supported en je moet vanwege MRC only wel zorgen voor een stop conditie. De hogere resolutie sensor is evt ook nu mogelijk, want die synced je naar dat beschreven feedbackveld.
Voor AA moet mode in heat flow temperature hebben. Er is ook een simulator dan zou je beweging moeten zien. Het is wel supported en je moet vanwege MRC only wel zorgen voor een stop conditie. De hogere resolutie sensor is evt ook nu mogelijk, want die synced je naar dat beschreven feedbackveld.
[ Voor 12% gewijzigd door xoror op 04-10-2026 11:14 ]
@Johnny_Hasselt Hier zijn we btw ook nog aan het koelen en is de Legionella run netjes gestart op het goedkoopste (gratis) moment met solar.
:strip_exif()/f/image/bJAIW698UD56jH0KVegeZfp4.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bJAIW698UD56jH0KVegeZfp4.png?f=user_large)
OK, terug opgezet..... Zal es bekijken voor de volgende run (komende zaterdag).xoror schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:29:
@Johnny_Hasselt kan je debug.json naar mij sturen met legionella aan? Dus even legionella aan, run opt en dan json mailen.
Heb nu effe manueel de temperatuur op 60 gezet en legionella is uitgevoerd.
Greetz, J
@Johnny_Hasselt Je kan tijdelijk legionella aanzetten en legionella dag op morgen zetten. Dan kan je run optimization doen en daarna weer terug zetten. Dan bevat de debug.json de gevraagde data en kan je alles weer uit zetten.
[ Voor 39% gewijzigd door xoror op 04-10-2026 20:37 ]
Het verwarmingsseizoen staat op het punt te beginnen... Even een check of deze setting goed staat:
:strip_exif()/f/image/KCwRQOKbITb2axOpEKoeN2pW.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder heb ik de Legionella aangezet in Asgard. Daar staat standaard 56°C. Is dat genoeg? De Mitsubishi doet het zelf tot 60°C (en heeft een overshoot naar 62°C).
- Setpoint Flow Z1 staat op 25°C
- Min Flow Z1 staat op 26,5°C
- Max Flow Z1 staat op 35°C
:strip_exif()/f/image/KCwRQOKbITb2axOpEKoeN2pW.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder heb ik de Legionella aangezet in Asgard. Daar staat standaard 56°C. Is dat genoeg? De Mitsubishi doet het zelf tot 60°C (en heeft een overshoot naar 62°C).
OK... hij plant weeral om middernacht de legionella in....xoror schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 20:34:
@Johnny_Hasselt Je kan tijdelijk legionella aanzetten en legionella dag op morgen zetten. Dan kan je run optimization doen en daarna weer terug zetten. Dan bevat de debug.json de gevraagde data en kan je alles weer uit zetten.
JSON file wil ik downloaden uit FireFox HA version..... ik zie de files maar krijg die niet op mijn laptop remotely
[ Voor 25% gewijzigd door Johnny_Hasselt op 05-10-2026 13:06 ]
@Johnny_Hasselt emailen, is ws te groot voor pm.
@bilgy_no1 min flow is default 25c. HA is heel vervelend met Mobiel, die settings veranderen te makkelijk. Een van de redenen voor het maken van de stand alone interface
@bilgy_no1 min flow is default 25c. HA is heel vervelend met Mobiel, die settings veranderen te makkelijk. Een van de redenen voor het maken van de stand alone interface
OK, tis gelukt - zie PMxoror schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:26:
@xoror weet niet wat er aan de hand is maar ODIN had DHW gescheduled om 14h00 dewelke NIET gebeurde (had ik later opgemerkt) en ODIN had dan om 15h00 een nieuwe DHW gepland dewelke om 15h09 nog niet gestart was.
Staat er ergens iets foutief ingesteld dat die DHW stopt? Heb dan mijn setpoint effe verhoogd van 50 naar 55 om DHW te triggeren en hij sprong aan. Prohibits op DHW staan niet op
In Asgard settings stond wel de 'Trigger Regular DHW' op - in de notes staat dat dit voor ECO Mode is.... Moet die nu aan of uit?
ODIN snapshot voor instelling DHW en logs bijgevoegd.
Heb ook gemerkt dat in de onderste snip de tijd telkens op 12:00 staat (bovenaan), is dat correct?
:strip_exif()/f/image/y5AdRL7FjqhKy4B2YMH5qy7I.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/s0A5fxQO3r5b77QHcrG9Xuhg.png?f=user_large)
/f/image/DzbK6PRr6wVfiCqJRz7UPF4R.png?f=fotoalbum_large)
Greetz, J
Staat er ergens iets foutief ingesteld dat die DHW stopt? Heb dan mijn setpoint effe verhoogd van 50 naar 55 om DHW te triggeren en hij sprong aan. Prohibits op DHW staan niet op
In Asgard settings stond wel de 'Trigger Regular DHW' op - in de notes staat dat dit voor ECO Mode is.... Moet die nu aan of uit?
ODIN snapshot voor instelling DHW en logs bijgevoegd.
Heb ook gemerkt dat in de onderste snip de tijd telkens op 12:00 staat (bovenaan), is dat correct?
:strip_exif()/f/image/y5AdRL7FjqhKy4B2YMH5qy7I.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/s0A5fxQO3r5b77QHcrG9Xuhg.png?f=user_large)
/f/image/DzbK6PRr6wVfiCqJRz7UPF4R.png?f=fotoalbum_large)
Greetz, J
@Johnny_Hasselt Toevallig prohibit dhw aan ? Wat zegt de log van Asgard om 14:00 en 15:00 ? Even kijken waarom hij niet start. Odin stuurt wel het dhw commando (om 15:00), dus Asgard voert het niet uit, en dan kan eigenlijk alleen als de prohibit aanstaat.
Ik heb ondertussen jouw data kunnen bekijken, en het probleem is dat Odin verwacht dat je de volgende dag niet haalt met de geleerde tank verliezen. Dus hij verwacht dat je 40c tank temp aantikt voor middernacht, en dan start de dhw vanzelf. Je settings hierboven is ook afwijkend van wat je hebt gestuurd in de json
Wat je nog kan verifiëren is om te kijken hoeveel graden je tank verliest per uur. Odin schat 0.5-0.6c per uur namelijk. Dat is wat aan de hoge kant, maar ik geloof dat we het al een keer over gehad hebben.
40c is ook best wel hoog trigger temp, heb je al wel eens geprobeerd om 37 oid te doen? Kan je dan nog warm douchen? Bij ons kan je nog warm douchen bij 35c namelijk.
Ik heb ondertussen jouw data kunnen bekijken, en het probleem is dat Odin verwacht dat je de volgende dag niet haalt met de geleerde tank verliezen. Dus hij verwacht dat je 40c tank temp aantikt voor middernacht, en dan start de dhw vanzelf. Je settings hierboven is ook afwijkend van wat je hebt gestuurd in de json
Wat je nog kan verifiëren is om te kijken hoeveel graden je tank verliest per uur. Odin schat 0.5-0.6c per uur namelijk. Dat is wat aan de hoge kant, maar ik geloof dat we het al een keer over gehad hebben.
40c is ook best wel hoog trigger temp, heb je al wel eens geprobeerd om 37 oid te doen? Kan je dan nog warm douchen? Bij ons kan je nog warm douchen bij 35c namelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door xoror op 05-10-2026 15:46 ]
Neen, geen prohibit aan.xoror schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:36:
@Johnny_Hasselt Toevallig prohibit dhw aan ? Wat zegt de log van Asgard rond 15:00 ? Even kijken waarom hij niet start.
Ik heb ondertussen jouw data kunnen bekijken, en het probleem is dat Odin verwacht dat je de volgende dag niet haalt met de geleerde tank verliezen. Dus hij verwacht dat je 40c tank temp aantikt voor middernacht, en dan start de dhw vanzelf.
Asgard log heeft geen history in de past.... je ziet enkel het huidige.
Punt is dat ODIN iets scheduled wat niet wordt uitgevoerd..... voor de omschakeling naar 2.0 deed ODIN soms teveel triggers en die werkte allemaal.
Ook al gemeld een paar dagen geleden is dat in de 'Settings Tab' van ODIN de DHW treshold NIET wordt overgenomen in de 'Monitoring Tab' - enkel als je rechtsreeks in Asgard webbpagina ga en daar de instelling verander zie ik die waarde ook in ODIN Monitoring page veranderen.
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat we misschien teveel duplicates hebben wat tegenstrijdig zijn en conflicts geeft - no offence, ik kan hier verkeerd zijn he
Indien je wil kan ik via teams tonen wat ik hierboven schrijf.
Greetz, J
Thanks! Ja het was zo gebeurd en doorgescrolld terwijl ik eigenlijk alleen naar beneden wilde om de vakantie modus te controleren of zo.xoror schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:26:
Ik heb nu de toegang geregeld via Tailscale en Home Assistant. Kan dus verder met de Dashboards.
Ik zet die Min Flow terug naar 25°C en de setpoint naar 30°C zoals het was. Of zou ik beter iets lager kunnen blijven voor een meer continue flow? Bijv 28°C.
Want mijn begrip is dat Odin dit gebruikt om binnen Flow temp wat hoger/lager te laten gaan om binnen de kamertemp bandbreedte te blijven.
@Johnny_Hasselt Ik zie inderdaad dat het niet update, daar is wat fout gegaan bij de backwards compatibility handling. Ga ik fixen
@bilgy_no1 die flow climate gebruik je alleen als je geen Odin/AA gebruikt. Dus als je handmatig temps gaat instellen
@bilgy_no1 die flow climate gebruik je alleen als je geen Odin/AA gebruikt. Dus als je handmatig temps gaat instellen
Nieuwe build voor Asgard: https://github.com/gekkek...eleases/tag/2026-10-05.01
En bij behorende Odin: 2.0.0-33
- add DHW planning command confirm and retry
- enable Panasonic/MQTT
- enable Daikin/MQTT
- enable Daikin/Modbus over tcp
- enable Vaillant/MQTT
- fix resume legionella when interrupted
- add mixed tank handling/planning in solver
- add battery planning in solver
@Johnny_Hasselt als het goed is fixed dat de threshold setting, maar we moeten nog even kijken waarom je tank zo snel lijkt af te koelen.
En bij behorende Odin: 2.0.0-33
- add DHW planning command confirm and retry
- enable Panasonic/MQTT
- enable Daikin/MQTT
- enable Daikin/Modbus over tcp
- enable Vaillant/MQTT
- fix resume legionella when interrupted
- add mixed tank handling/planning in solver
- add battery planning in solver
@Johnny_Hasselt als het goed is fixed dat de threshold setting, maar we moeten nog even kijken waarom je tank zo snel lijkt af te koelen.
Klinkt gek, maar lang uitgekeken naar het eerste moment verwarmen.
Vandaag draaien Asgard/Odin in combi met een mitsu PAR thermostaat. Heb me nog niet aan Odin 2.0 gewaagd. Voorlopig hiermee de fijne afstelling gaan doen en comfort ervaren.
Vandaag draaien Asgard/Odin in combi met een mitsu PAR thermostaat. Heb me nog niet aan Odin 2.0 gewaagd. Voorlopig hiermee de fijne afstelling gaan doen en comfort ervaren.
Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L