• HeJ
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-06 21:31

HeJ

xoror schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:36:
Vandaag een drukke dag, out in the lab. Hier een klein stukje over Odin beschikbaarheid: https://github.com/gekkek...iscussioncomment-17241472

@Loonen138 Hmm dat is apart die overwrite. Ik zal even na proberen te spelen. Over het haperen van Asgard, zou je logging naast kunnen laten lopen ? Dus in een aparte tab logging mee laten lopen en kijken wat je ziet op het moment dat hij weg valt? Ik zie die gedrag namelijk niet bij mij.

Ik revert die webhook, en kijk daar later een keer naar. Aangezien je al wat anders gaat gebruiken.

@bilgy_no1 Je kan altijd zelf de hoek invullen. Maar Oost + West lijken mij 2 arrays of niet? (sorry handleiding moet ik nog updaten: zie https://github.com/gekkek...iscussioncomment-17200633)
De shelly kan aan de USB, dan kan je toch iets van 1x per 5m updaten? dat zou wel voldoende moeten zijn.

@HeJ select.ecodan_heatpump_energy_meter_source op HA/REST api, en dan waarde (dagelijkse teller) wegschrijven in number.ecodan_heatpump_kwh_meter_feedback
Mijn energy meter schrijft alleen ‘totale’ meterstand weg, deze is ‘out of range’ voor Asgard.

kan iemand mij helpen met een script dit naar dagelijks om te zetten?
@HeJ Kan je niets hiervan gebruiken ?
https://github.com/gekkek...n/automations/energy.yaml

Onderin staat ook hoe je z'n integral moet maken. Een van die opties is een dagelijkse reset, moet je even de HA documentatie raadplegen.

[ Voor 20% gewijzigd door xoror op 24-06-2026 00:18 ]

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32


  • drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Hoe voorkom ik dat Odin gaat koelen bij de extreme energieprijzen vanavond?

Min Solar Coverage staat op 75, kWh Penalty staat op 0,3

Wellicht een idee om naast "Cheap" Threshold ook een "Expensive" toe te voegen?

[img=800,161]blob:https://gathering.tweakers.net/e8afd668-c52d-4b60-9bf2-11732a2f9a0a[/img]

  • bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:20
drluna schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:30:
Hoe voorkom ik dat Odin gaat koelen bij de extreme energieprijzen vanavond?

Min Solar Coverage staat op 75, kWh Penalty staat op 0,3

Wellicht een idee om naast "Cheap" Threshold ook een "Expensive" toe te voegen?

[[url="blob:https://gathering.tweakers.net/e8afd668-c52d-4b60-9bf2-11732a2f9a0a"]Afbeelding[/url]]
Prohibit Cooling in Asgard aanvinken?
Hier doe ik solar only cooling met 100 solar coverage. Hij skipt hier de dure uren.

Het probleem is dat alle woningen nu te warm zijn ws. De straf daarvoor is hoger (5x dag gemiddelde) dan die 1.2 euro / kWh. Hij zal dus altijd willen koelen om binnen de comfort bandbreedte te komen.

Je zou tijdelijk de band breedte kunnen verruimen voor die uren vandaag.

Even handmatig prohibit cooling die uren instellen kan ook.

Als dit regelmatig gaat voorkomen, moet ik even kijken of ik die penalty daarvoor kan tweaken. Voorlopig is dit heel uitzonderlijk

[ Voor 13% gewijzigd door xoror op 24-06-2026 07:47 ]

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32


  • bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:20
xoror schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:45:
Hier doe ik solar only cooling met 100 solar coverage. Hij skipt hier de dure uren.

Het probleem is dat alle woningen nu te warm zijn ws. De straf daarvoor is hoger (5x dag gemiddelde) dan die 1.2 euro / kWh. Hij zal dus altijd willen koelen om binnen de comfort bandbreedte te komen.

Je zou tijdelijk de band breedte kunnen verruimen voor die uren vandaag.

Even handmatig prohibit cooling die uren instellen kan ook.

Als dit regelmatig gaat voorkomen, moet ik even kijken of ik die penalty daarvoor kan tweaken. Voorlopig is dit heel uitzonderlijk
Of een harde prohibit boven een instelbare prijs indien onvoldoende solar coverage? Want hoewel deze prijzen heel uitzonderlijk kan ik me ook voorstellen dat mensen vanaf een veel lagere prijs (€0,40 per kWh bijv) al denken "laat maar zitten die koeling".

Maar goed. Ik heb lucht-lucht airco's los van de warmtepomp. Werkt prima en geen condens issues. Nu moet ik alleen die Daikins nog even net zo slim maken als Odin...

  • drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
bilgy_no1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:20:
[...]

Of een harde prohibit boven een instelbare prijs indien onvoldoende solar coverage? Want hoewel deze prijzen heel uitzonderlijk kan ik me ook voorstellen dat mensen vanaf een veel lagere prijs (€0,40 per kWh bijv) al denken "laat maar zitten die koeling".

Maar goed. Ik heb lucht-lucht airco's los van de warmtepomp. Werkt prima en geen condens issues. Nu moet ik alleen die Daikins nog even net zo slim maken als Odin...
Precies dit, nu heb ik een automation in home assistant welke Prohibit cooling aanzet.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste