• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:14

Zjemm

...

xoror schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:35:
@Zjemm dat klopt z1 en z2 hebben vaste flow temp. Vanaf de volgende release kan je die los koppelen (dus aparte z1 min flow en z2 min flow instellen).

Welke temperaturen kiest hij als Ta voor z1 en z2 bij koelen (dat hij stabiel draait) ? ik gok dat het die limieten zijn ws.

Wat je overigens beschrijft is een "schakel-module" haha. Dat is lastig om goede criteria voor te verzinnen, je wilt ook niet te vaak heen en weer switchen. Daarnast ben ik ook afhankelijk van systemen van gebruikers. (Switchen de thermostaten automatisch mee (als in zijn ze aangesloten op de heat/cool switch), zo nee dan gaat het feest al niet door).
Ah dat is mooi

nu kies ik gewoon de TA zelf, die zet ik op 16 bijvoorbeeld. en dan wisselt het een beetje welke TA asgard uiteindelijk weergeeft.

opensecure.nl

Attentie Asgard gebruikers

Vanaf laatste pre-release: https://github.com/gekkekoe/esphome-ecodan-hp/releases moet je eenmalig een factory flash doen dmv usb. Lees de pre-release notes aub goed door

@Zjemm
Daar zitten de changes in voor onafhankelijke min cool flow. Je moet eenmalig de factory flashen via usb.

@PeterMi Met deze release krijg je 7 dagen history ipv 1 dag in de stand alone mode, dus ws wil je deze wel uitproberen

[ Voor 18% gewijzigd door xoror op 26-05-2026 22:08 ]

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Minimadness
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:21
Werkt auto-adaptive ondertussen betrouwbaar voor koelen?

Gisteren rond 18:00 de toggle omgezet in HA. De WP + vloerkoeling heeft tot 23:30 gewerkt, is daarna kort SW gaan verwarmen en vervolgens naar OFF gegaan, ondanks dat de targettemperatuur nog niet bereikt was. Daardoor heeft de vloerkoeling de hele nacht uitgestaan.

HW: ESP32S3 FW: esp32s3-z1-en-2026-05-24.01.ota.bin
@Minimadness Ja er zat een bug in. Je kan even laatste versie installeren. Na een dhw/legionella als er in cooling geen demand was, herstelt hij de setpoint niet. Als die te hoog staat gaat je koeling niet aan.

Voor nu moet je even handmatig de flow setpoint naar iets van 18c zetten, dan gaat hij wel af.

Installeer verder de laatste pre-release, die moet het verhelpen: https://github.com/gekkekoe/esphome-ecodan-hp/releases/edit/2026-05-26-03

edit: Github lijkt geen releases meer te builden... even kijken waarom

[ Voor 7% gewijzigd door xoror op 26-05-2026 15:14 ]

• Minimadness
OTA en build werken.

Dashboard mist number.ecodan_heatpump_auto_adaptive_min_cooling_flow_temperature.

Firmware meldt zich als 2026.5.1 (2026-05-26 14:12:38 +0200) in plaats van .2.

Ik zal auto-adaptive aanzetten en kijken wat het doet.
Ik zie helemaal geen build files, heel apart allemaal. Er lijkt wat mis op github.

number.ecodan_heatpump_auto_adaptive_min_cooling_flow_temperature renamen naar
number.ecodan_heatpump_auto_adaptive_min_cooling_flow_temperature_z1
Er is nu ook een number.ecodan_heatpump_auto_adaptive_min_cooling_flow_temperature_z2 variant

• Minimadness
Klopt, ik heb zelf gebuild met de default ecodan-esphome.yaml

Wel met:
external_components:
 - source: github://gekkekoe/esphome-ecodan-hp@2026-05-26.02
    components: [ ecodan, optimizer ]
    refresh: always
packages:
  remote_package:
    url: https://github.com/gekkekoe/esphome-ecodan-hp/
    ref: 2026-05-26.02
    refresh: always

[ Voor 87% gewijzigd door Minimadness op 26-05-2026 14:56 ]

Dat is prima, wat ik wilde zeggen is dat Github actions kapot lijkt, en hij geen firmwares meer maakt :/
edit: Het lijkt weer te werken, maar wil zo te zien geen '.' in de tags. Wazig, nou ja building:https://github.com/gekkekoe/esphome-ecodan-hp/releases/tag/2026-05-26-03

[ Voor 56% gewijzigd door xoror op 26-05-2026 15:35 ]

• Minimadness
Dat begrijp ik :)
Ging meer om de version mismatch.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste