• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
@xoror
Ik denk dat oververhitting eerder de oorzaak is, ik zie hem nog wel in de client list van m'n netwerk.

Verder liever ethernet, vooral vanuit m'n professionele overtuiging dat vaste apparaten een vaste internetaansluiting verdienen..
Accesspoint staat al naast de warmtepomp, maar meer als switch om m'n Shelly Pro 3, omvormer en warmtepomp van LAN te voorzien ;)
Ik bedenk me net dat ik nog ergens een core heb liggen voor een ander project, die zal ik even uitgraven. Dan hoef ik alleen nog maar de modules te bestellen, ik voel een knutselproject aankomen. :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Solax/Growatt

@Blackraven Dat was ik vroeger ook, maar tegenwoordig wifi all the way voor de eind punten. de AP zitten wel gewoon via ethernet. Dus lokale mini lan's zijn perfect.

Maar idd, even knutselen, zou moeten werken allemaal. Je kan in esphome de cpu temp monitoren, moet je maar afkijken hoe ik dat gedaan heb. Dan kan je wel oververhitting zien.

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
@xoror Had ik al naar gekeken, maar dit is een ESP12E (of F ?), daar zit de interne temp. monitoring helaas niet in.
Deze valt onder de 8266 familie helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Blackraven op 21-04-2026 12:44 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Solax/Growatt

Alle 32 hebben toch interne temp sensor dacht ik? moet je even googlen anders

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:40
Is er misschien iemand die mij op afstand (teams, teamviewer ?) kan helpen met het maken van zo’n mooi dashboard in HA? Ik ben nog niet zo handig in HA en ondanks alle gebruiksaanwijzingen lukt het me nog niet.
@Bouwertje lukt het niet erin plakken ? Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken, kan bijna niet fout gaan zou je zeggen. Als je even je email doorgeeft via pm dan stuur ik je een filmpje (4mb)

[ Voor 22% gewijzigd door xoror op 21-04-2026 13:29 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkdEiEicwuay4ckTdJlKierepKE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0dUmEKi8kvAV8w1tlUDVNf1A.png?f=user_large

Eerste batch Odin pcb's zijn binnen! Case past ook gewoon (nog wat verfijnen). Alles nog controleren....

• ricvee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:31
Wakosda?

WP: PUD-SWM80YAA + EHSD-VM2D, ESP met HA

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:58
Een schaap en drie kippen _O-

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

2 schapen denk ik dan maar :+

Even serieus: Ik heb de prijs nog niet bepaald en wacht nog op feedback van alle testers. Het doel is dat de meesten het in 1 jaar terug kunnen verdienen.

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste