Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mitsubishi Ecodan warmtepomp uitlezen via cn105 + esp32

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
@HielkeJ wat een beetje tegen valt is dat hij over de 100hz gaat. Je vraagt iets teveel met retour van 22.
Want dat is delta T van 7, en bij 14 l/m is dat: (14/60 * 7 * 4.18) 6.18kW. Je had een suz 6 of 8 ?
Je moet dat rustig opbouwen, maar een hybrid of hybrid* zou rustiger moeten werken.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de Ta ingesteld op 29 en alle slimme opties uitgezet. Wat bedoel je met een suz? Ik heb een EHST20D-VM2C binnenunit en de PUHZ-SW75VHA buitenunit.

• xoror
  • Niet online
@HielkeJ oh, maar dan is 6.18 kW peanuts, toch raar dat hij naar 100hz schiet. Ik heb dezelfde unit (yaa variant, maar dat maakt voor vermogen niets uit), maar die 100hz heb ik misschien ooit 1x gezien

[ Voor 15% gewijzigd door xoror op 26-11-2025 14:36 ]

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
VHA is wel echt een andere (oudere) warmtepomp dan de VAA/YAA. Wellicht een kleinere verdamper en daardoor meer last van ijs en daardoor hogere frequenties?

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:48

Miezie

Niet te moeilijk doen...

HielkeJ schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:17:
[...]

Vorig jaar regelde ik inderdaad alles nog per ruimte. Is dat toch een betere oplossing?

[...]

[Afbeelding]
Vannacht was het tussen de 4 graden om 23:00 uur en -0,5 graad om 3:20 en daarna de hele tijd rond het vriespunt.

Ik zal eens kijken wat hij doet met het hybrid* profiel. Het stroomverbruik van vannacht vond ik trouwens wel pittig.
[Afbeelding]
Je stroomvebruik was best logisch, je was je huis aan het verwarmen ipv warm houden met defrosts. Op zich draaide het best ok als ik het zo zie.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• xoror
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQ_pxHHJhFl8Vdwo9uMByaY0ACA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AkyzJ2FshylxQtMzrbzzdh58.png?f=fotoalbum_large

Perfect weer om de defrost mitigation/recovery te tonen 8)

• Nakedape22o2
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Ik zie de vernieuwde defrost mitgation ook hier werken. Super!
Ik merk wel onderstaande op en snap niet goed waarom: rond 22u en 01u gaat ook de operation mode kort naar ‘off’ vlak na een defrost.
Om 22u lijkt dit geen extra stop te zijn, maar om 01u stopt hij een keer onnodig. (Er was de hele nacht gewoon vraag)
Dit gebeurde niet bij elke defrost vannacht, en heb dit bij vorige week tijdens het defrost weer ook niet gezien.

Herkent iemand dit?

Edit: zojuist opnieuw 2 minuten naar ‘off’

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wvj-6RWrXnMYTFey9IrsFsM-zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYxR2XtVuXBigYwItEjxHLvO.jpg?f=fotoalbum_large

• xoror
  • Niet online
@Nakedape22o2 jouw unit doet te wild Ta omhoog na defrost, waardoor de werkelijke Ta >= 1.5c komt tov gevraagde Ta. Dan stopt de compressor, maar we zouden dit af moeten vangen. Heb he wat kogs tijdens de stop na defrost? En anders inzoomen 5m voor en na zo'n stop. Toon defrost en compressor sensor

[ Voor 14% gewijzigd door xoror op 27-11-2025 08:12 ]

• Nakedape22o2
  • Nu online
@xoror Logs krijg ik er nog steeds niet uit, hieronder wel de grafiek. Zie edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiXvuTgCVF4wxod4BxgrmvGbrOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53BeTIbqEBtSFxA8FU7ivihk.png?f=fotoalbum_large

Hieronder eentje die niet resulteerde in mode = off.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoWaps451rdQ96sDiQ8r96UdqvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L0f8TtmQvGEXmFbhoUlgQmyU.png?f=fotoalbum_large
xoror schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:10:
@Nakedape22o2 jouw unit doet te wild Ta omhoog na defrost, waardoor de werkelijke Ta >= 1.5c komt tov gevraagde Ta. Dan stopt de compressor, maar we zouden dit af moeten vangen. Heb he wat kogs tijdens de stop na defrost? En anders inzoomen 5m voor en na zo'n stop. Toon defrost en compressor sensor

[ Voor 40% gewijzigd door Nakedape22o2 op 27-11-2025 09:02 ]

• xoror
  • Niet online
@Nakedape22o2 de compressor frequentie hoef ik niet te zien (aan/uit sensor is voldoende die erboven staat), vervang die met feed temp en H/c setpoint

Kan je dus die plaatjes nog een keer ipnieuw doen ?

[ Voor 33% gewijzigd door xoror op 27-11-2025 08:58 ]

• Nakedape22o2
  • Nu online
@xoror post hierboven is aangepast met de andere plaatjes

• xoror
  • Niet online
@Nakedape22o2 hmm is zoals ik verwacht. Welke buiten unit heb je? Tijdens defrost bewaak ik de conditites niet, maar blijkbaar is het wel nodig voor jouw unit zo te zien.

• Nakedape22o2
  • Nu online
@xoror Ik heb de SUZ-SWM120YAA

• xoror
  • Niet online
@Nakedape22o2Ik heb denk ik wel logs nodig. Hou een browser open op http://esp ip, hij logt wat hij doet. Bij zo'n stop moet je even copieren.

@Nakedape22o2 Wat is het verschil in temp bij z'n compressor stop? je kan met je muis erover gaan. om 6:30 wil ik het zien

[ Voor 45% gewijzigd door xoror op 27-11-2025 10:02 ]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste