Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

BPi

Ja, hier ook 2.1.10 😁
Ik kreeg wel weer even bij het openen een 001 te zien en ik kon niet meteen naar beneden swipen/sliden naar de info onder het kaartje

In de app staat ook een kopje "contact"

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 24-08-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Nu online

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

brambo123 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Ga er voorlopig er maar niet van uit.
In theorie kan bijna elke elektrische auto V2H/V2G via DC.
Bij snelladen wordt ook gewoon de accu direct doorgelust naar de laadpoort.
Zeekr zou het misschien ook AC kunnen, als ze net synchronisatie hebben ingebouwd.
Maar het grootste punt is dat de fabrikant moet het vrijgeven.
Voor LFP accu's lijkt laden/ontladen minder problematisch, zie https://iopscience.iop.or...1149/1945-7111/ad6cbd/pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:00
Gekke vraag misschien, maar waar vind ik de totale kilometerstand van de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 12:54
Voor je neus, rechtonder op het scherm achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Voor je neus, rechtonder op het scherm achter het stuur. Als het niet de reis info ziet, moet je op de streepjes rechts op het stuur klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
Sqoda schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:33:
Voor je neus, rechtonder op het scherm achter het stuur. Als het niet de reis info ziet, moet je op de streepjes rechts op het stuur klikken.
Ah check! Ik was in de war omdat de rest van die data allemaal gegevens vanaf de laatste laadbeurt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Nu online

Tunnelplan

Masterkev schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:21:
Gekke vraag misschien, maar waar vind ik de totale kilometerstand van de auto?
Ook in de Zeekr app onder "äuto en software versie" dan "reisgeschiedenis" reisverslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Tunnelplan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:42:
[...]

Ook in de Zeekr app onder "äuto en software versie" dan "reisgeschiedenis" reisverslag.
Daar durf ik niet meer te kijken 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

araknis schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:32:
[Afbeelding]
Goedemorgen, iemand een tip of idee hoe dit op te lossen is of is dit een serious issue ?
had links van de tijd geen temperatuur horen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Is het iemand gelukt om de keyfob te updaten met de app uit de Zeekr Store? Ik krijg mijn keyfob met geen mogelijkheid in pairing mode, of ik nu 7 of 10 seconden de knoppen inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Masterkev schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:25:
Is het iemand gelukt om de keyfob te updaten met de app uit de Zeekr Store? Ik krijg mijn keyfob met geen mogelijkheid in pairing mode, of ik nu 7 of 10 seconden de knoppen inhoud.
?? App voor update?
Vorige week maandag was ik in Zeist voor een update van mijn sleutel, maar ik was verkeerd voorgelicht. Alleen die van de 001 is te updaten (op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
BPi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

?? App voor update?
Vorige week maandag was ik in Zeist voor een update van mijn sleutel, maar ik was verkeerd voorgelicht. Alleen die van de 001 is te updaten (op dit moment).
Ja, er staat een app in de Zeekr Store om de keyfob zelf te kunnen updaten (Smart key upgrade). Maar tot nu toe dus nog zonder succes bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat zou een eventuele update van de keyfob kunnen brengen dan? een lagere energieverbruik ofzo?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Iemand van hier, die op https://privateleaseovern...ase-occasions/merk-zeekr/ al van zn Zeekr X af wil ?

Benieuwd naar de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij hebben inmiddels ruim 3500 km met de X afgelegd. In het begin heb ik, ook hier, flink lopen mopperen op de X. Het blijkt een groot deel gewenning te zijn geweest. Ik ben inmiddels gewend aan de piepjes, de (te) weke vering blijft erg jammer, maar verder is het toch wel een verdraaid fijne auto.

Lekker groot en duidelijk scherm, goede stoelen, heerlijk rustig aan boord. Zeker waar wij hem voor gebruiken, voor ritjes van max 150km enkele reis is het ook een prima auto.

De nieuwe optie om met een veeg naar beneden alle piepers uit te zetten gebruik ik eigenlijk niet omdat er 1 optie uit het Zeekr AD menu niet bij staat en ook niet bij te plussen is. Maar inmiddels is dat via het AD menu ook vlot genoeg geregeld.

Wat ik wel vreemd vind is dat de shortcuts naar apps van het home menu steeds verdwijnen. Ik wil daar radio en Android Auto hebben, maar die zijn na iedere start weer weg.
Vooralsnog hebben wij geen problemen met de batterij van de key fob. Ondanks dat ligt er wel een reserve batterij gereed.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
PaT schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:24:
Wij hebben inmiddels ruim 3500 km met de X afgelegd. In het begin heb ik, ook hier, flink lopen mopperen op de X. Het blijkt een groot deel gewenning te zijn geweest. Ik ben inmiddels gewend aan de piepjes, de (te) weke vering blijft erg jammer, maar verder is het toch wel een verdraaid fijne auto.
Tja alles went zegt men, hangen ook, zo kan je alles wel vergoelijken, als ik wist dat de vering te zacht was, iets wat blijft, en al die piepjes ook niet stoppen zou ik er toch niet aan zijn begonnen geloof ik .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ramrodwillem schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:32:
[...]

Tja alles went zegt men, hangen ook, zo kan je alles wel vergoelijken, als ik wist dat de vering te zacht was, iets wat blijft, en al die piepjes ook niet stoppen zou ik er toch niet aan zijn begonnen geloof ik .
Dit is niet vergoelijken. Dit is een weergave van hoe ik nu in de auto rij. Veel went, veel piepjes kunnen gewoon uit. Als je dat niet gewend ben is dat in het begin maf, zo'n 'pre flight check' voordat je gaat rijden. Het kost mij nu 15 seconden en blijkbaar vind ik dat geen probleem meer.

Die vering gaat niet veranderen. Bij de testrit was ons dat niet opgevallen en het is natuurlijk niet zo dat je continu in een soort waterbed rijdt. Er zijn gewoon momenten dat je denk 'jammer, dat had beter gekund', maar in de overige 99% van de tijd heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb er inmiddels ook 4000 km opzitten in een maand. Hoewel het geen bochtenmonster is door z'n weke vering, is het wel een ontzettend comfortabele cruiser Gezien de hoeveelheid kilometers die ik er in maak (30-40k per jaar), is comfort voor mij van hogere prio, dus ik ben wat dat betreft een happy camper.
Wel stoor ik me behoorlijk aan bepaalde zaken, en dat heeft met consistentie te maken. En dat slaat op diverse zaken/functies van de auto. Ik vermoed vaak software gerelateerd.

- auto reageert ca 1 op de 3 keer niet op het naderen met de keyfob. Sluiten gaat wel altijd goed.
- als ik Android Auto draadloos wil gebruiken (doe ik meestal), connect hij de helft van de tijd niet automatisch
- Bij het (de)activeren van LCC/ACC klinkt er meestal een chime, maar soms ook niet :? Bovendien mute hij de ene keer de audiobron die er dan aan het spelen is. Maar soms fade hij die weg in plaats van te muten. En om het nog vager te maken, fade hij 'm weg, maar dan te laat. Dus chime --> audio fade weg --> audio weer normaal. --> ik wil sowieso van die chime af. Zeker bij de-activatie van LCC/ACC.
- als je langzaam met knipperlicht door een bocht gaat, gaat de 360 graden camera meestal aan, maar soms ook weer niet? Waarom?
- eens per week (ongeveer) zijn er in het Zeekr AD menu weer random wat zaken ge-enabled. Mega irritant.
- Vanochtend een nieuwe irritatie: het geluid van knipperlicht gaat at random (uiteraard wel alleen als het knipperlicht daadwerkelijk aan staat) binnen 2-3 seconden dubbel zo snel knipperen. Lampen blijven gelukkig normaal doen.
- bij het uitschakelen van de meest irritante drive assists in de nieuwe shortcut menu (ik doe er 4 stuks), kan ik niet tap tap tap tap drukken. Er moet minsten 1,5-2 seconden tussen de taps zitten. Ik voel me soms oud, maar zo sloom ben ik niet :(

[ Voor 14% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 28-08-2024 10:10 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het bijzondere met het connecties van AA is dat mijn vrouw een S23 heeft en hetzelfde heeft als jij. Met mijn S24U echt 100% perfect.

Dat weer terugzetten van opties in AD heeft te maken met wel/niet in deep sleep gaan van de auto begreep ik. Het viel mij gisteren juist op dat alles in 1,5 uur tijd weer volledig gerest was naar de standaard instellingen.
Dat van die knipperlichten heb ik nog niet gehad. Die bochtencamera is snelheidsafhankelijk, maar tot welke snelheid precies weet ik nog niet.

Gisteren trouwens voor het eerst een waarschuwing van de botsmelding gezien. Ik rolde rustig richting een rotonde en daar kwam nogal enthousiast iemand van de afslag voor mij ook op afgestormd. Toen begon de X even te koeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:27
PaT schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:24:

Wat ik wel vreemd vind is dat de shortcuts naar apps van het home menu steeds verdwijnen. Ik wil daar radio en Android Auto hebben, maar die zijn na iedere start weer weg.
Vooralsnog hebben wij geen problemen met de batterij van de key fob. Ondanks dat ligt er wel een reserve batterij gereed.
AA is ook te openen door bovenin op het icoontje te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:55
Gelukkig luistert zeekr actief via het builders platform
En luisteren ze goed naar de feedback. Zijn ook heel actief bezig om de wensen door te voeren (waar mogelijk) en bugs te fixen. Dus vooral actief zijn daar helpt

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

niekvanprooijen schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

AA is ook te openen door bovenin op het icoontje te drukken.
Dan moet het wel al opgestart zijn. Soms moet ik dat handmatig doen en dan is zo'n snelkoppeling wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Elmar1982 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:47:
Gelukkig luistert zeekr actief via het builders platform
En luisteren ze goed naar de feedback. Zijn ook heel actief bezig om de wensen door te voeren (waar mogelijk) en bugs te fixen. Dus vooral actief zijn daar helpt
Je was mij voor 👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffolk
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-06 11:47
PaT schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Dit is niet vergoelijken. Dit is een weergave van hoe ik nu in de auto rij. Veel went, veel piepjes kunnen gewoon uit. Als je dat niet gewend ben is dat in het begin maf, zo'n 'pre flight check' voordat je gaat rijden. Het kost mij nu 15 seconden en blijkbaar vind ik dat geen probleem meer.

Die vering gaat niet veranderen. Bij de testrit was ons dat niet opgevallen en het is natuurlijk niet zo dat je continu in een soort waterbed rijdt. Er zijn gewoon momenten dat je denk 'jammer, dat had beter gekund', maar in de overige 99% van de tijd heb je nergens last van.
De te zachte vering/demping was voor ons na een uitgebreide proefrit (helaas) reden om niet voor de ZeekrX te gaan. Het maakt daarbij vast uit of je (beter) vergelijkingsmateriaal hebt. We hadden de week daarvoor een proefrit in de Smart#1 Premium gedaan, en die was in veel opzichten fijner, comfortabeler, strakker, controleerbaarder, en vergde bovendien geen enkele gewenning. Je stapte in, stelde de stoelen in, reed ermee weg en alle klopte en werkte zoals je dat verwacht van zo’n moderne elektrische auto.

De Zeekr X - hoe mooi hij ook is - verliest het behoorlijk van de Smart #1 waar het gaat om rij-eigenschappen. Het door velen genoemde nadeinen als je over een drempel rijdt doet zich zeer duidelijk voelbaar voor (onze oude Peugeot 107 uit 2009 doet dit beter, blijft stabieler en ligt eerder weer stil en strak op de weg). De Zeekr X verdient echt een straffere ingaande en uitgaande demping. Maar die deining na een drempel of flinke hobbel in de weg is niet het grootste probleem (want hoe vaak rij je nu over een drempel of een slechte weg?).
De grootste makke is dat die labiele wielophanging continu zorgt voor een onrustig weggedrag in bijna alle rijsituaties, op alle typen wegen. Je zou verwachten dat een zachte vering voor een comfortabele rij-ervaring zorgt, maar het tegendeel is waar: die onrust werkt vermoeiend. Daar komt nog bij dat het sturen wat indirect aanvoelt, welke stand van de stuurbekrachtiging je ook kiest: comfort, standaard of sport. Die combinatie creëerde bij ons de indruk dat we minder controle over de auto hadden dan we zouden willen (en die we een week eerder bij de Smart #1 wel in hoge mate hadden ervaren).
Het is ook weer niet zo dat het tot gevaarlijke situaties leidt, maar als motorrijders (met in mijn geval ook nog redelijk wat circuit-ervaring) houden we allebei van precies en nauwkeurig sturen, goede vering en demping en ultieme controle over alles wat het voertuig doet. En dat biedt de Zeekr X ons niet.

Dan nog wat minder grote pijnpuntjes. De Zeekr X lijkt onder het rijden wat meer geluid te maken, onder andere van de banden, en misschien ook wat meer windgeruis. Daarbij realiseren we ons dat we beide auto’s natuurlijk niet onder dezelfde omstandigheden hebben getest, dus dit oordeel moeten we met een korrel zout nemen. Achteraf vermoed ik trouwens wel dat ook dit banden- en windgeruis enigszins heeft bijgedragen aan het gevoel van onrust in de auto.
Om nog iets positiever af te sluiten, we hebben onderweg de auditieve waarschuwings-signalen toch even weer aangezet, om zelf eens te ervaren hoe ergerlijk dit nu eigenlijk is. Dat vonden we allebei nu juist weer heel erg meevallen, de piepjes en tingeltjes waren niet zo luid en indringend dat ze de rij-ervaring compleet verpesten. Ik moet er wel bijzeggen dat we ons redelijk aan de verkeersvoorschriften hebben gehouden (mede door diverse waarschuwingen over flitsers rondom Zeist).
Al met al een fijne en zinvolle ervaring, en ik kan me goed voorstellen dat veel mensen de rijbeleving van de Zeekr X zeer op prijs stellen. Voor ons was het al snel een bekeken zaak, wij gaan voor de Smart #1 Premium!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De piepjes zijn met de laatste update flink zachter geworden. Daarvoor was het echt niet grappig.

Die #1 zal ongetwijfeld beter rijden, maar het oog wil ook wat...

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 28-08-2024 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

PaT schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:16:
De piepjes zijn met de laatste update flink zachter geworden. Daarvoor was het echt niet grappig.

Die #1 zal ongetwijfeld beter rijden, maar het oog wil ook wat...
Ik zag de #1 vanmiddag rijden en dacht dit ook (weer). Ik heb hem vorig jaar gereden op Zandvoort en dat ging top. Dat maakte mij wel enthousiast, maar niet de looks. Toen ik vervolgens de EX30 in Vianen mocht bekijken van binnen en buiten bij een presentatieshow werd ik ook enthousiast, maar niet van de ruimte op de achterbank. Dus vol verwachting op de X gewacht die wel de looks heeft en wat meer ruimte op de achterbank. Helaas is de vering niet geworden wat ik eerder had ervaren in de #1.
Met het totaal kan ik (en ook mijn gezin) prima leven, al 7 maand en vele duizenden kilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:53:
[...]

Ik zag de #1 vanmiddag rijden en dacht dit ook (weer). Ik heb hem vorig jaar gereden op Zandvoort en dat ging top. Dat maakte mij wel enthousiast, maar niet de looks. Toen ik vervolgens de EX30 in Vianen mocht bekijken van binnen en buiten bij een presentatieshow werd ik ook enthousiast, maar niet van de ruimte op de achterbank. Dus vol verwachting op de X gewacht die wel de looks heeft en wat meer ruimte op de achterbank. Helaas is de vering niet geworden wat ik eerder had ervaren in de #1.
Met het totaal kan ik (en ook mijn gezin) prima leven, al 7 maand en vele duizenden kilometers.
Dus eigenlijk moeten we Geely vragen om de looks van de X, de vering van de #1 en bijvoorbeeld Android Automotive van de EX30 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
Dus een eX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

eX3, want dan is hij nog ietsje groter (#3).

• Tunnelplan
  • Nu online

Tunnelplan

• Elmar1982

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

En de X wordt onderaan wel genoemd
...maar onderhuids is de Smart #1 juist verwant aan de Volvo EX30 (en de Zeekr X).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Nu online

Tunnelplan

Gewoon deze auto in de garage/oprit en gebruiken als thuisbatterij 15000/60= €250 per kWh. Geen verzekering geen wegenbelasting geen onderhoud. En geen net congestie meer.
YouTube: Xpeng sell 10,000 cars in minutes after revealing Tesla rival for ha...

[ Voor 36% gewijzigd door Tunnelplan op 30-08-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Tunnelplan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:13:
Gewoon deze auto in de garage/oprit en gebruiken als thuisbatterij 15000/60= €250 per kWh. Geen verzekering geen wegenbelasting geen onderhoud. En geen net congestie meer.
YouTube: Xpeng sell 10,000 cars in minutes after revealing Tesla rival for ha...
vergeet niet de extra dure laadpaal voor V2G :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Nu online

Tunnelplan

BPi schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:12:
[...]

vergeet niet de extra dure laadpaal voor V2G :-(
Daar komt ook wel een goedkope oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Na de X ook een 7X?
Lekker verwarrend die namen/nummers tegenwoordig 🤨
https://www.autovisie.nl/...-en-kan-bizar-snel-laden/
(Beetje Smart #1 design????)

Vroeger waren de autonamen nog lekker helder. BMW 316 is een 3serie met 1.6 motor en de 318 met een 1.8.
Hoewel ze later ook 316 met 1.9 daarna 1.8 hebben gebouwd. En 318 met 1.9 en later 2.0. En dan nog een 320 met 2.2 liter.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonteurX
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 14:39
Dag mede tweakers!

Ivm het uitzoeken van een nieuwe lease auto heeft de zeekr 001 mijn aandacht. Ik lees echter berichten over de ADAS systemen welke niet al te positief zijn. Te ver over een lijn heen rijden om plots Stevie te corrigeren, veel ghost breaking enz enz. Nou lees ik tegelijk dat zeekr ook met regelmaat updates uitbrengt en daarmee kan het dus zijn dat de info ik lees achterhaald is.

Kunnen jullie aangeven over het systeem inmiddels zodanig werkt dat het niet storend in gebruik is?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:53
MonteurX schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:09:
Dag mede tweakers!

Ivm het uitzoeken van een nieuwe lease auto heeft de zeekr 001 mijn aandacht. Ik lees echter berichten over de ADAS systemen welke niet al te positief zijn. Te ver over een lijn heen rijden om plots Stevie te corrigeren, veel ghost breaking enz enz. Nou lees ik tegelijk dat zeekr ook met regelmaat updates uitbrengt en daarmee kan het dus zijn dat de info ik lees achterhaald is.

Kunnen jullie aangeven over het systeem inmiddels zodanig werkt dat het niet storend in gebruik is?

Alvast dank!
Wat je omschrijft is EU 2024, het schijnt beter voor ons te zijn en alle merken hebben dit verplicht.
Maar specifiek voor de 001…
Het grote Geely Zeekr 001 topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonteurX
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 14:39
bigkevx2 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Wat je omschrijft is EU 2024, het schijnt beter voor ons te zijn en alle merken hebben dit verplicht.
Maar specifiek voor de 001…
Het grote Geely Zeekr 001 topic
Oh, excuus! Verkeerde topic gepost inderdaad! Ik stel daar even opnieuw, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matisse
  • Laatst online: 05-09 17:16
Goedemorgen, graag sluit ik mij aan bij dit topic. Sinds deze week trotse eigenaar van een groene X!
Gelijk al een vraag, ik heb vanmorgen mijn fietsendrager op de trekhaak geplaatst maar geen verlichting. Er komt geen spanning op de verlichtingsstekker (met multimeter de polen nagemeten). Ook in de schermen is niets zichtbaar dat er een trekhaak met fietsendrager aanwezig is.
Heeft iemand enig idee of ik iets moet instellen? Heb al contact gezocht met service center in Zeist maar daar nog geen reactie van.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Matisse schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:54:
Goedemorgen, graag sluit ik mij aan bij dit topic. Sinds deze week trotse eigenaar van een groene X!
Gelijk al een vraag, ik heb vanmorgen mijn fietsendrager op de trekhaak geplaatst maar geen verlichting. Er komt geen spanning op de verlichtingsstekker (met multimeter de polen nagemeten). Ook in de schermen is niets zichtbaar dat er een trekhaak met fietsendrager aanwezig is.
Heeft iemand enig idee of ik iets moet instellen? Heb al contact gezocht met service center in Zeist maar daar nog geen reactie van.
Peter
Welkom. Ik denk dat je eerst even een dagje moet reserveren om je in te lezen. :P

Dit is een bekend probleem maar helaas is er nog geen oplossing. Dit probleem heeft volgens mij iedereen die de meest recente software aan boord heeft. Met de stekker er in wordt de "aanhanger" niet herkend, blijven alle ADAS systemen werken en zie je nergens aan dat er iets achter je auto zit en ook niet dat het niet werkt.
De verlicthing krijgt alleen een klein signaaltje als de achterklep open of dicht gaat (ze knipperen een paar keer licht) maar verder geen teken van leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matisse
Haha ja zeg dat wel! Ik wacht de reactie uit Zeist wel af dan. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
Tunnelplan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:13:
Kan ondertussen Growatt accu krijgen voor iets boven 300 euro per kWh (incl. btw).
En die neemt dan niet je hele garage of oprit in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Matisse schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:37:
Haha ja zeg dat wel! Ik wacht de reactie uit Zeist wel af dan. Dank.
Zie ook (en help evt mee) op dit platform waar issues en wensen gemeld worden aan Zeekr en ook terugkoppeling volgt en prioritering. En als gebruiker kun je "helpen" bij de prioritering (druk uitoefenen :) )
https://zeekr.featurebase.app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:27
Matisse schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:54:
Peter
Als de stekker is aangesloten de kofferbak even open en dicht doen. Dan doet de verlichting het. Na afkoppelen kan het zijn dat de auto denkt dat de stekker er nog in zit. Dan ook kofferbak even openen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert45
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-01 13:53
Jeffolk schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

De te zachte vering/demping was voor ons na een uitgebreide proefrit (helaas) reden om niet voor de ZeekrX te gaan. Het maakt daarbij vast uit of je (beter) vergelijkingsmateriaal hebt. We hadden de week daarvoor een proefrit in de Smart#1 Premium gedaan, en die was in veel opzichten fijner, comfortabeler, strakker, controleerbaarder, en vergde bovendien geen enkele gewenning. Je stapte in, stelde de stoelen in, reed ermee weg en alle klopte en werkte zoals je dat verwacht van zo’n moderne elektrische auto.

De Zeekr X - hoe mooi hij ook is - verliest het behoorlijk van de Smart #1 waar het gaat om rij-eigenschappen. Het door velen genoemde nadeinen als je over een drempel rijdt doet zich zeer duidelijk voelbaar voor (onze oude Peugeot 107 uit 2009 doet dit beter, blijft stabieler en ligt eerder weer stil en strak op de weg). De Zeekr X verdient echt een straffere ingaande en uitgaande demping. Maar die deining na een drempel of flinke hobbel in de weg is niet het grootste probleem (want hoe vaak rij je nu over een drempel of een slechte weg?).
De grootste makke is dat die labiele wielophanging continu zorgt voor een onrustig weggedrag in bijna alle rijsituaties, op alle typen wegen. Je zou verwachten dat een zachte vering voor een comfortabele rij-ervaring zorgt, maar het tegendeel is waar: die onrust werkt vermoeiend. Daar komt nog bij dat het sturen wat indirect aanvoelt, welke stand van de stuurbekrachtiging je ook kiest: comfort, standaard of sport. Die combinatie creëerde bij ons de indruk dat we minder controle over de auto hadden dan we zouden willen (en die we een week eerder bij de Smart #1 wel in hoge mate hadden ervaren).
Het is ook weer niet zo dat het tot gevaarlijke situaties leidt, maar als motorrijders (met in mijn geval ook nog redelijk wat circuit-ervaring) houden we allebei van precies en nauwkeurig sturen, goede vering en demping en ultieme controle over alles wat het voertuig doet. En dat biedt de Zeekr X ons niet.

Dan nog wat minder grote pijnpuntjes. De Zeekr X lijkt onder het rijden wat meer geluid te maken, onder andere van de banden, en misschien ook wat meer windgeruis. Daarbij realiseren we ons dat we beide auto’s natuurlijk niet onder dezelfde omstandigheden hebben getest, dus dit oordeel moeten we met een korrel zout nemen. Achteraf vermoed ik trouwens wel dat ook dit banden- en windgeruis enigszins heeft bijgedragen aan het gevoel van onrust in de auto.
Om nog iets positiever af te sluiten, we hebben onderweg de auditieve waarschuwings-signalen toch even weer aangezet, om zelf eens te ervaren hoe ergerlijk dit nu eigenlijk is. Dat vonden we allebei nu juist weer heel erg meevallen, de piepjes en tingeltjes waren niet zo luid en indringend dat ze de rij-ervaring compleet verpesten. Ik moet er wel bijzeggen dat we ons redelijk aan de verkeersvoorschriften hebben gehouden (mede door diverse waarschuwingen over flitsers rondom Zeist).
Al met al een fijne en zinvolle ervaring, en ik kan me goed voorstellen dat veel mensen de rijbeleving van de Zeekr X zeer op prijs stellen. Voor ons was het al snel een bekeken zaak, wij gaan voor de Smart #1 Premium!
Een hekelpuntje van de Smart#3 en de Smart#1 is dat als je wat langer bent je rechterbeen tegen de keiharde plastic middenconsole aangedrukt zit ; deze loopt erg naar binnen toe en dat gaat best wel pijn doen als je wat langer onderweg bent, hier heb ik bij de Zeekr geen last van. :)
Daarnaast vind ik de Smart #1 geen mooie auto, niks speciaals en ziet er uit als een koekblik in vergelijking tot de Zeekr, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Ja, die middenconsole is best aanwezig en hoog. Net als de auto in mijn ogen. Zal wel optisch bedrog zijn, maar ik moet altijd denken aan de Mazda 121 'bolhoed' :X

Zo hebben we elk onze voorkeuren.
Er zijn zelfs mensen die de Fiat Multipla ooit vrijwilig nieuw hebben gekocht 😉

[ Voor 27% gewijzigd door BPi op 01-09-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:00
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat deze melding veroorzaakt ? ik kan hem wissen maar hij verschijnt regelmatig weer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6VmDXnGxgjsHubrwFisE4MfaG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UZLuBSyCdMXhJr6hXyF7fmp0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:59
BPi schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:08:
Ja, die middenconsole is best aanwezig en hoog. Net als de auto in mijn ogen. Zal wel optisch bedrog zijn, maar ik moet altijd denken aan de Mazda 121 'bolhoed' :X

Zo hebben we elk onze voorkeuren.
Er zijn zelfs mensen die de Fiat Multipla ooit vrijwilig nieuw hebben gekocht 😉
Maar de Multipla was dan ook een briljante auto.
En als je er in zit, zie je hem niet… :+

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

araknis schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:00:
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat deze melding veroorzaakt ? ik kan hem wissen maar hij verschijnt regelmatig weer terug.

[Afbeelding]
Herkenbaar maar herkomst onbekend.
Zo heb ik ook nog:
- Alarmmelding - De band wijkt naar links af... (met autootje er voor)
- Alarmmelding - De band wijkt naar rechtsaf... (met autootje er voor)
- Alarmmelding - Luidsprekerfout (met uitroepteken er voor)

Morgen staat de auto in Zeist en ben benieuwd wat ze er mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
niekvanprooijen schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Als de stekker is aangesloten de kofferbak even open en dicht doen. Dan doet de verlichting het. Na afkoppelen kan het zijn dat de auto denkt dat de stekker er nog in zit. Dan ook kofferbak even openen en sluiten.
En dat weet je zeker, dat dat werkt? Met de 1.1 issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matisse
niekvanprooijen schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Helaas, net geprobeerd maar ook geen succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Dinsdag 20 de Long Range in ontvangst genomen en meteen die dag 200 km gereden.
Donderdag 22 op pad naar Oostenrijk-Italië-Zwitserland. Dit ga ik allemaal nog wel neerpennen in het lange reizen met EV's topic maar het was in meerdere opzichten een memorabele trip.

Ik kom van een Hyundai ioniq Electric 2020. Wat mij is opgevallen:
1. Wat is het een beest met accelereren. Scherpe hairpins uit wordt hij begrensd omdat het binnenste wiel tractie verliest en ik durf ESC nog even niet uit te zetten maar daarna katapulteert hij moeiteloos naar de volgende bocht, of het nou steil omhoog gaat of niet.
2. Lane assistant is idd gevaarlijk op smalle wegen waarbij de auto liever op een tegenligger in rijdt dan dat hij goed rechts houdt.
3. Soms voert hij ook een remingreep uit als hij vindt dat een afslaande auto nog net niet ver genoeg van de baan af is en ik al weer gas wil geven.
4. De frunk is nagenoeg onbruikbaar. Zelfs de laadkabel er in opbergen kost de nodige tijd om hem goed op te rollen. De bagageruimte onder de zwevende bodem is daarentegen weer heel goed bruikbaar voor smokkelwaar en andere dingen.
5. Ik krijg ook cryptische waarschuwingen over wielen en stuurwielen waar iets mee is.
6. Er komen nog steeds (sw versie 1.1) te veel gongen en piepjes in voor, met name ZONDER verdere info in het display of zo kort dat het al weer weg is wanneer je wilt checken. Zeg dan niets, denk ik dan.
7. De knippers doen het ook niet helemaal lekker. Kort aanraken geeft 3 knippers en piepjes, verder drukken schakelt hem in totdat het stuur weer terug recht staat. Ik heb een aantal keer al gemerkt bij de halve stand, wanneer de auto andere piepjes aan het geven is voor god weet wat, dat de knippers NIET piepen en ik ook geen groen lampje zie. Ik neem aan dat hij dan dus ook het knipperen achterwege laat. Vind ik niet fijn.
8. Cruise control is een draak, vergeleken met mijn Hyundai en al helemààl met mijn 9 jaar oude Skoda.
- Instellen is met 3 seconden vertraging. Ok, hij moet vaststellen of alle parameters kloppen, kan ik in komen. Maar dan is het ook nog eens belachelijk moeilijk om snel te corrigeren (had het andersom gedaan, korte tik 1 km verschil, lang vasthouden 5 km). Als je dan extra gas wil geven om even iets harder te rijden (en je hebt regen op hoog staan) dan houdt hij schokkend in om maar vooral weer terug te gaan naar de ingestelde snelheid. Jammer. Daar had ik vroeger de begrenzer voor! Die hier dus weer niet op zit.
9. De auto laat zich goed een bocht door sturen. Ik heb de stuurbekrachtiging op sportief staan, de meeste feedback, naar ik hoop. Als de lane assist uit staat, is er goed mee te rijden op smalle bergwegen, waarvan ik er een hoop heb gehad.
10. HUD is geweldig. Niet te veel info, niet te weinig, in hoogte instelbaar, perfect.
11. Android Auto is hit and miss. Soms gaat het goed en soms bevriest hij. Dan zie ik kilometers lang dat ik over 5,9 km rechts op de rotonde moet. Dit blijft zelfs na ontkoppelen Android Auto, pas als de auto uit en aan is gegaan, verdwijnt hij uit het HUD.
12. Het verbruik is inderdaad snelheidsafhankelijk. Bij 189 km/h die ik kortstondig in Duitsland heb bereikt gaat het hard met de GOM. Berg op neemt het bereik af en berg af neemt het weer keurig toe. Doorsnee na 3600 km inclusief boenderen over talloze alpenpassen zit ik op 18 kW/100 km, niet slecht vind ik dat.
13. Instaphulp heb ik zsm uit gezet. Voegt niets toe, is alleen maar een liability voor de achterpassagier.
14. We hebben al gelachen met de externe geluiden, met name de tractor en de sportwagen. :P

Al met al ben ik heel tevreden met de auto an sich, maar ik ga zeker weten even de nodige dingen spammen bij de builders omgeving betreffende dingen die ik anders zou willen zien in de software.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Opa schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:18:
Donderdag 22 op pad naar Oostenrijk-Italië-Zwitserland. Dit ga ik allemaal nog wel neerpennen in het lange reizen met EV's topic maar het was in meerdere opzichten een memorabele trip.

1. Wat is het een beest met accelereren. Scherpe hairpins uit wordt hij begrensd omdat het binnenste wiel tractie verliest en ik durf ESC nog even niet uit te zetten maar daarna katapulteert hij moeiteloos naar de volgende bocht, of het nou steil omhoog gaat of niet.
2. Lane assistant is idd gevaarlijk op smalle wegen waarbij de auto liever op een tegenligger in rijdt dan dat hij goed rechts houdt.
3. Soms voert hij ook een remingreep uit als hij vindt dat een afslaande auto nog net niet ver genoeg van de baan af is en ik al weer gas wil geven.
4. De frunk is nagenoeg onbruikbaar. Zelfs de laadkabel er in opbergen kost de nodige tijd om hem goed op te rollen. De bagageruimte onder de zwevende bodem is daarentegen weer heel goed bruikbaar voor smokkelwaar en andere dingen.
5. Ik krijg ook cryptische waarschuwingen over wielen en stuurwielen waar iets mee is.
6. Er komen nog steeds (sw versie 1.1) te veel gongen en piepjes in voor, met name ZONDER verdere info in het display of zo kort dat het al weer weg is wanneer je wilt checken. Zeg dan niets, denk ik dan.
7. De knippers doen het ook niet helemaal lekker. Kort aanraken geeft 3 knippers en piepjes, verder drukken schakelt hem in totdat het stuur weer terug recht staat. Ik heb een aantal keer al gemerkt bij de halve stand, wanneer de auto andere piepjes aan het geven is voor god weet wat, dat de knippers NIET piepen en ik ook geen groen lampje zie. Ik neem aan dat hij dan dus ook het knipperen achterwege laat. Vind ik niet fijn.
8. Cruise control is een draak, vergeleken met mijn Hyundai en al helemààl met mijn 9 jaar oude Skoda.
- Instellen is met 3 seconden vertraging. Ok, hij moet vaststellen of alle parameters kloppen, kan ik in komen. Maar dan is het ook nog eens belachelijk moeilijk om snel te corrigeren (had het andersom gedaan, korte tik 1 km verschil, lang vasthouden 5 km). Als je dan extra gas wil geven om even iets harder te rijden (en je hebt regen op hoog staan) dan houdt hij schokkend in om maar vooral weer terug te gaan naar de ingestelde snelheid. Jammer. Daar had ik vroeger de begrenzer voor! Die hier dus weer niet op zit.
9. De auto laat zich goed een bocht door sturen. Ik heb de stuurbekrachtiging op sportief staan, de meeste feedback, naar ik hoop. Als de lane assist uit staat, is er goed mee te rijden op smalle bergwegen, waarvan ik er een hoop heb gehad.
10. HUD is geweldig. Niet te veel info, niet te weinig, in hoogte instelbaar, perfect.
11. Android Auto is hit and miss. Soms gaat het goed en soms bevriest hij. Dan zie ik kilometers lang dat ik over 5,9 km rechts op de rotonde moet. Dit blijft zelfs na ontkoppelen Android Auto, pas als de auto uit en aan is gegaan, verdwijnt hij uit het HUD.
12. Het verbruik is inderdaad snelheidsafhankelijk. Bij 189 km/h die ik kortstondig in Duitsland heb bereikt gaat het hard met de GOM. Berg op neemt het bereik af en berg af neemt het weer keurig toe. Doorsnee na 3600 km inclusief boenderen over talloze alpenpassen zit ik op 18 kW/100 km, niet slecht vind ik dat.
13. Instaphulp heb ik zsm uit gezet. Voegt niets toe, is alleen maar een liability voor de achterpassagier.
14. We hebben al gelachen met de externe geluiden, met name de tractor en de sportwagen. :P

Al met al ben ik heel tevreden met de auto an sich, maar ik ga zeker weten even de nodige dingen spammen bij de builders omgeving betreffende dingen die ik anders zou willen zien in de software.
Opa schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:18:

Betreffende 6. Heb je de geluidsmelding bij veranderde maximum snelheid uitgezet? Indien niet, dan blijft hij inderdaad de gehele tijd hinderlijk piepen.

De HUD freeze bij Android auto, doet hij ook als ik Apple maps gebruik met CarPlay. Niet altijd maar komt geregeld voor.

Ik vind de standard nav te veel info geven, vooral op snelwegknooppunten onduidelijk. Maar Maps is de enige (bij Android auto waarschijnlijk dan Google maps) die ook info geeft in het stuurscherm en de HUD. Irritant. Hoop gewoon dat de auto Navi sprongen vooruit gaat maken.

ACC. Erger ik me ook dood aan. Ook dat je hem niet op normale CC kan zetten. Hij blijft maar afremmen en moet dan weer accelereren. Op vangen met het gaspedaal is ook hit and mis.
Instellen doe ik nu ruim van te voren. Dus zodra ik op de snelweg rond de 80 zit schakel ik hem in en tik dan zelf naar 105 (bijvoorbeeld). Rond de 100 laat ik dan het gas los. Erg dat het zo moet , maar ach.

Dat met tikken per km, begrijp ik ook niet. De Lynk (en meerdere merken) hebben dat ook. Terwijl in mijn vrachtwagen het fijn per km gaat en als ik hem even vasthoud springt hij per 5. Dat gaat zoveel fijner.

Ps ESC uit is niet goed voor je achterbanden. 🤣🥳😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Sqoda schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:38:
Ik vind de standard nav te veel info geven, vooral op snelwegknooppunten onduidelijk. Maar Maps is de enige (bij Android auto waarschijnlijk dan Google maps) die ook info geeft in het stuurscherm en de HUD. Irritant. Hoop gewoon dat de auto Navi sprongen vooruit gaat maken.
Ter info: binnen Android Auto wordt Waze navi-info ook gewoon op de HUD weergegeven. Ik heb geen iPhone om het voor Apple Carplay te proberen.

Qua android auto: ik ga voorlopig maar lekker bedraad AA gebruiken. Draadloos levert een enorme drain van de telefoons batterij op. Kies ik er vervolgens voor om 'm draadloos op te laden, oververhit het toestel binnen een kwartier ofzo. Niet bevorderlijk voor m'n telefoon. Bovendien is op m'n Pixel 7 draadloos AA de ene keer best responsive, de volgende keer duurt het 4-5 seconden voordat een input op het scherm wordt verwerkt.

Vanochtend een ritje naar Monchengladbach gedaan vanuit noord-limburg. Bij Venlo de grens over, en even flink op z'n staart getrapt, kijken of ik m'n verbruikcijfers wat hoger kan krijgen hahaha. Dus een 30-tal km's op @110 km/h in NL, en 40 km gemiddeld 160km/h in DE. Volgens de auto zat ik nog steeds maar op 18,9 kWh/100. Prima cijfers :)

[ Voor 42% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 02-09-2024 16:03 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:02
Ik heb gemerkt dat ik met Android Auto tijdens het bellen af en toe de andere niet meer hoor. Of misschien heeeel ver weg. Opnieuw bellen lost het op. Ik weet niet zeker of het te maken heeft met een toevallige melding van de auto waardoor het mogelijk verstoord wordt. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUfn-exx34ujuOyl8Y3GgD3Z0zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBUqrfDPA5Z78KxlNP5nXLBy.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand de nieuwe fob key app al geïnstalleerd? Hij is te downloaden via zeekr store maar werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Mr.X schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:43:
[Afbeelding]

Heeft iemand de nieuwe fob key app al geïnstalleerd? Hij is te downloaden via zeekr store maar werkt niet
Daar is vorige week ook al over geschreven. Het lijkt erop dat de app bij de X te vroeg in de store is klaargezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9iCHpBZ8aIIXW-XIZ4NYc9IaGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6VkrtZE9QE5YawfmCzgBynA.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand deze al gezien? Vanmorgen op mn telefoon.

Edit: Blijkbaar ook al op 5 april de melding gehad en toen bij Zeekr gelegd maar geen terugkoppeling op gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 03-09-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Sqoda schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:38:
[...]

Betreffende 6. Heb je de geluidsmelding bij veranderde maximum snelheid uitgezet? Indien niet, dan blijft hij inderdaad de gehele tijd hinderlijk piepen.

De HUD freeze bij Android auto, doet hij ook als ik Apple maps gebruik met CarPlay. Niet altijd maar komt geregeld voor.
Ja, de verandering van max snelheid heb ik leren herkennen. Het zijn echt lagere gongtonen met nul info op het dash.
Ps ESC uit is niet goed voor je achterbanden. 🤣🥳😜
...dat ook. En dan wordt de leasemaatschappij weer verdrietig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:55:
[...]

Ter info: binnen Android Auto wordt Waze navi-info ook gewoon op de HUD weergegeven. Ik heb geen iPhone om het voor Apple Carplay te proberen.
Top! Ga ik eens proberen.
Qua android auto: ik ga voorlopig maar lekker bedraad AA gebruiken. Draadloos levert een enorme drain van de telefoons batterij op. [..]
Dat, en het is behoorlijk inefficïent ook.
[..]Dus een 30-tal km's op @110 km/h in NL, en 40 km gemiddeld 160km/h in DE. Volgens de auto zat ik nog steeds maar op 18,9 kWh/100. Prima cijfers :)
Netjes. Heb je je verbruik/reikwijdte op standaard of dynamisch staan in het menu? Wat ik begrepen heb in de info is dat dynamisch je historisch verbruik meeneemt in de reikwijdte maar ik weet niet hoever hij terugrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Opa schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:50:

Netjes. Heb je je verbruik/reikwijdte op standaard of dynamisch staan in het menu? Wat ik begrepen heb in de info is dat dynamisch je historisch verbruik meeneemt in de reikwijdte maar ik weet niet hoever hij terugrekent.
hij staat op dynamisch. Ik zou ook wel eens van Zeekr willen horen welk bereik (hoeveel gereden km's) men gebruikt bij de berekening van de verbruikscijfers. Ik denk eerder dat die waarde op 10km ligt, dan op 100km.

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:06:
[...]

hij staat op dynamisch. Ik zou ook wel eens van Zeekr willen horen welk bereik (hoeveel gereden km's) men gebruikt bij de berekening van de verbruikscijfers. Ik denk eerder dat die waarde op 10km ligt, dan op 100km.
Daarom zou het ook fijn zijn om je logboek uit de auto te kunnen trekken. Mogelijk hangen hier ook wel gebruikscijfers aan die wij daarin niet te zien krijgen.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Gisteravond reed ik met Google Maps via Android Auto (kabeltje) ingeschakeld toen plotseling het hele systeem vast liep.
Eerst liepen de pijlen in de HUD vast.
Toen de snelheid in zowel HUD als het kleine display. Ik reed "49 km/h" op een woonerf... :o
En een paar seconden later werden alle schermen zwart en rebootte de auto. Rijden ging nog wel, ik wist alleen even niet welke kant ik op moest. :+

• ramrodwillem
  • Nu online
Enige tijd geleden proefrit gemaakt, op zich goed bevallen maar ja maar een uur mee kunnen rijden.
Als ik het o.a. hier zo lees t.a.v. alle problemen met software en systemen lijkt het voor mij verstandig om nog maar een jaar te wachten, ik zou er niet tegen kunnen als ik een nieuwe wagen heb en om de havenklap vreemde meldingen of gedragingen zou ervaren.

• Tunnelplan
  • Nu online

Tunnelplan

Wanneer ik de ABRP app opstart in het Zeekr menu dan krijg ik de kaart in de donkere modus. Navraag bij Zeekr geeft als advies de software van de auto opnieuw op te starten, maar dat geeft niet het gewenste resultaat. Iemand in het forum die weet hoe ik de kaart weer in daglicht modus krijg? ABRP in Zeekr X versie 4.6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelV82
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-09-2024
BPi schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:56:
[...]

Herkenbaar maar herkomst onbekend.
Zo heb ik ook nog:
- Alarmmelding - De band wijkt naar links af... (met autootje er voor)
- Alarmmelding - De band wijkt naar rechtsaf... (met autootje er voor)
- Alarmmelding - Luidsprekerfout (met uitroepteken er voor)

Morgen staat de auto in Zeist en ben benieuwd wat ze er mee kunnen.
Die band wijkt af meldingen heb ik ook continue, maar merk er zelf niks van. Had gebeld en ze kenden de melding niet. Dachten dat het misschie met de update verholpen zou worden, maar is niet het geval.
Hebben ze er bij jou nog iets aan gedaan in Zeist @BPi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:08
MarcelV82 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:00:
[...]

Die band wijkt af meldingen heb ik ook continue, maar merk er zelf niks van. Had gebeld en ze kenden de melding niet. Dachten dat het misschie met de update verholpen zou worden, maar is niet het geval.
Deze meldingen krijg je als voorbanden/stuur niet recht staan bij het instappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 12:36
Ernstjan89 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:00:
Ik heb gemerkt dat ik met Android Auto tijdens het bellen af en toe de andere niet meer hoor. Of misschien heeeel ver weg. Opnieuw bellen lost het op. Ik weet niet zeker of het te maken heeft met een toevallige melding van de auto waardoor het mogelijk verstoord wordt. Hebben anderen hier ook last van?
Ja me too. Ook last van. Verschrikkelijk irritant. S23 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tunnelplan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:48:
Wanneer ik de ABRP app opstart in het Zeekr menu dan krijg ik de kaart in de donkere modus. Navraag bij Zeekr geeft als advies de software van de auto opnieuw op te starten, maar dat geeft niet het gewenste resultaat. Iemand in het forum die weet hoe ik de kaart weer in daglicht modus krijg? ABRP in Zeekr X versie 4.6.1.
Met de X heb ik hier nog geen last van, maar wel met AA (aftermarket) in mijn V70. Daar wordt in Google maps de nachtmodus ingeschakeld zodra ik mijn verlichting aan heb (in de V70 dus altijd). Pas als ik de verlichting uitzet heb ik de 'daglicht stand'. Ik heb nog nergens een instelling kunnen vinden die dat regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

sliepie schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:21:
[...]

Deze meldingen krijg je als voorbanden/stuur niet recht staan bij het instappen
Voor zover ik weet krijg je dan een waarschuwing op je scherm achter sturen, dat de wielen gedraaid zijn. Dat is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

BPi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:18:
[...]

Voor zover ik weet krijg je dan een waarschuwing op je scherm achter sturen, dat de wielen gedraaid zijn. Dat is iets anders.
Precies; iets in de trant van "let op: je wielen staan gedraaid en niet rechtdoor wanneer je wegrijdt"

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

MarcelV82 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:00:
[...]

Ik zou nog telefonisch een terugkoppeling krijgen van wat er gedaan is.

De rem LA liep aan en dat hebben ze verholpen. Dit ontdekte ik bij overdracht van de auto aan Zeekr. Mogelijk heeft dat iets van doen met de melding over de band. Dat is verholpen. Verder weet ik het nog niet

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 06-09-2024 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernstjan89
mheerde schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:34:
[...]

Ja me too. Ook last van. Verschrikkelijk irritant. S23 Ultra.
Via het kabeltje aansluiten lijkt beter te werken, maar is ook weer lastig. Ik zag er ook al een melding van in de Builders, dus hopelijk wordt het snel opgelost. Misschien kun je die nog upvoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 12:36
Helaas nu wat struggles met de key. Na een periode van slecht openen/reageren op de key, gaat nu contant het alarm af bij het sluiten van de auto met de key. Met pasje geen probleem.

Om het toch positief te houden: vorige week met de auto naar Frankrijk geweest. Dat was wel lekker rijden. Zo'n 550km. Onderweg slechts 2 keer even langs de kant gestaan om 10 minuutjes te laden. Had uiteraard ook in 1x 20 minuten gekund. Erg prettige rit gehad zonder enige problemen. Heerlijk door de Franse heuvels. Ik ben erg tevreden over het verbruik van de auto. Vergeleken de vorige ev, een opel mokka, is deze auto aanzienlijk zuiniger. Toch grote stukken 130 gereden waar het verbruik niet veel hoger kwam dan 18kw/100km.

Vanaf nu alleen het pasje dus gebruiken... De Zeekr App heeft mij helaas ook in de steek gelaten. Ik zie nog wel de meldingen die up to date zijn echter is de voertuig-status niet correct, waaronder het batterijniveau en laadtoestand. Ook op afstandbestuurbare functies werken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Voor mij helpt het als de app loopt te bokken, om 'm even uit en in te loggen.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
mheerde schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 00:06:
Helaas nu wat struggles met de key. Na een periode van slecht openen/reageren op de key, gaat nu contant het alarm af bij het sluiten van de auto met de key. Met pasje geen probleem.

Om het toch positief te houden: vorige week met de auto naar Frankrijk geweest. Dat was wel lekker rijden. Zo'n 550km. Onderweg slechts 2 keer even langs de kant gestaan om 10 minuutjes te laden. Had uiteraard ook in 1x 20 minuten gekund. Erg prettige rit gehad zonder enige problemen. Heerlijk door de Franse heuvels. Ik ben erg tevreden over het verbruik van de auto. Vergeleken de vorige ev, een opel mokka, is deze auto aanzienlijk zuiniger. Toch grote stukken 130 gereden waar het verbruik niet veel hoger kwam dan 18kw/100km.

Vanaf nu alleen het pasje dus gebruiken... De Zeekr App heeft mij helaas ook in de steek gelaten. Ik zie nog wel de meldingen die up to date zijn echter is de voertuig-status niet correct, waaronder het batterijniveau en laadtoestand. Ook op afstandbestuurbare functies werken niet.
En wat doet je sleutel als je de batterij vervangt? Zou toch eens proberen met nieuwe batterij. Batterij die je nodig hebt....de CR2450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Marcel-62 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:37:
[...]

En wat doet je sleutel als je de batterij vervangt? Zou toch eens proberen met nieuwe batterij. Batterij die je nodig hebt....de CR2450.
En de sleutel "als pas gebruikt"?
Tegen de bstijl houden om te openen/sluiten.

• Elmar1982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DO1lrUDiSE46eoQFOheUxrbrFoY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YQqblew997ViCcCkBdWQ7yNy.png?f=fotoalbum_large

• BPi
  • Nu online

BPi

En en en?
Werkt de verlichting nu weer of hebben we meer dan dat gekregen?

Hier staat de auto niet voor de deur.

(ah, gaat pas vannacht installeren O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 11-09-2024 12:38 ]

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:42
Gister met de trekhaak gereden, en voor de bovengenoemde update had ik geen problemen met de verlichting na het resetten van de auto middels de 2 knoppen op het stuur terwijl de aanhangwagen is aangesloten. Toen werd de aanhangwagen gewoon netjes herkend met bijbehorende verlichting

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Alleen de hoofdgebruiker ziet dit. Onze auto is primair geïnstalleerd met de gegevens van mijn vrouw en zij heeft mij 'uutgenodigd'. Ik zie überhaupt de softwareversie niet.

Hier nog geen update beschikbaar. Het zal wel weer in waves gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 11-09-2024 16:19 ]

• BPi
  • Nu online

BPi

BPi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:20:
[...]

Ik zou nog telefonisch een terugkoppeling krijgen van wat er gedaan is.

De rem LA liep aan en dat hebben ze verholpen. Dit ontdekte ik bij overdracht van de auto aan Zeekr. Mogelijk heeft dat iets van doen met de melding over de band. Dat is verholpen. Verder weet ik het nog niet
Rem LA loopt weer vast/aan. Achteruit inparkeren gaat niet geruisloos maar met flinke 'tikken'. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.X
Wij zien eerst steeds de zeekr 001 in de app als afbeelding en daarna de zeekr x, zijn meer mensen die dit hebben.

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 13:00
Wij zijn op de terugweg van vakantie in Duitsland gestrand. Auto laadt niet meer op. Laadpalen (3 geprobeerd) geven allemaal aan dat er nog 10 procent inzit, terwijl het rond de 30 procent is. Vervolgens komt er een communicatiefout en stopt het laden direct.

Auto al gereset, maar werkt niet. Nu wachten op pech dienst. Iemand nog tips om te proberen tussendoor?

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45

EntonoX

Team leider

Mr.X schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:12:
Wij zien eerst steeds de zeekr 001 in de app als afbeelding en daarna de zeekr x, zijn meer mensen die dit hebben.
Ja, hier ook...

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Mr.X
Dan is er blijkbaar iets aangepast in de app, sowieso werkt de app minder lekker dan voorheen. Hij blijft eindeloos laden.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik heb in de builder feedback even een melding gemaakt, upvoten mag :)

• BPi
  • Nu online

BPi

EntonoX schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:36:
Ik heb in de builder feedback even een melding gemaakt, upvoten mag :)
Dit staat er al drie weken in 8)
https://zeekr.featurebase.app/p/app-bugs-210

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ah niet gezien..

• BPi
  • Nu online

BPi

Wordt wel samengevoegd en hopelijk snel afgehandeld. Hoewel er wel een paar vervelender bugs zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cEm_EaSZn1YqgGaNQQcZZZ6SBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZcBwedaa0lwawLXtRr6fMVi.jpg?f=fotoalbum_large

100% laden en 333km ????

[ Voor 32% gewijzigd door Elmar1982 op 13-09-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Goeie batterij degradatie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Daarvoor altijd boven de 400km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

Hier 90% 303 km

100% is dan 337 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Die waarde is zoooo afhankelijk van het verbruik voordat je ging laden... Zegt niet zoveel hoor.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Maar is ook afhankelijk van je instelling / weergave toch? Dacht dat je kon kiezen tussen normaal en dynamisch :? Ik heb hem zelf op normaal staan en tot nu toe altijd nog 445km bij 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernstjan89
Dynamisch geeft wel het meest reële beeld. Bij mij 100% ook 333km. Maar ik rijd veel snelweg en 100 wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Nu online

BPi

EntonoX schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:46:
Maar is ook afhankelijk van je instelling / weergave toch? Dacht dat je kon kiezen tussen normaal en dynamisch :? Ik heb hem zelf op normaal staan en tot nu toe altijd nog 445km bij 100%
Ja, dat is theoretisch het maximum.

Tenzij degradatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mr.X schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:12:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAcLN1yHgUBsF9XfOBrZw0k0kp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnWnyDqZ2Bog2iDQ79pZ0A1V.jpg?f=fotoalbum_large

Dit, ja. Meerdere keren uitgelogd, ingelogd, uitgelogd, app verwijderd, app herinstalleerd, ingelogd, niks.
Ik krijg met geen mogelijkheid meer mijn auto in de app. Gewone lease, geen deelauto format.

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste