Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05:46

BPi

Mmaaikel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:09:
[...]

Volgens iemand van de ZeekrX facebook groep zit er standaard een 32GB kaartje in en heeft diegene het kaartje zonder problemen omgewisseld met een 64GB kaartje. Dus het zou moeten kunnen.
■ The car comes with a generous memory space (the car's built-in
hard drive has up to 8GB of storage space when no USB flash

Ja, lekker royaal :?
En erg duidelijk is het niet. Want zonder usb stick kreeg ik de melding dat er iets aan de hand is geweest maar niets opgenomen, want geen usb drive.
Helaas met usb drive er in geen melding gehad maar ook geen melding dat erg geen opslag was.

Slaat de Sentry nu onder de stoel op het sd kaartje op? of op usb drive?
De camerabeelden van andere functies worden deels ook op een derde plek opgeslagen maar waar dat is? Geen idee. Op de Sd kaartje staat namelijk niet alles en zonder stick werken meerdere camerafuncties gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 17:11
BPi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:29:
[...]
Slaat de Sentry nu onder de stoel op het sd kaartje op? of op usb drive?
De camerabeelden van andere functies worden deels ook op een derde plek opgeslagen maar waar dat is? Geen idee. Op de Sd kaartje staat namelijk niet alles en zonder stick werken meerdere camerafuncties gewoon
Gewoon op de SD, want bij mij werkt het gewoon en ik heb niets aan de USB-poorten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Masterkev schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Gewoon op de SD, want bij mij werkt het gewoon en ik heb niets aan de USB-poorten hangen.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23-09 10:25
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in de Zeekr X Long Range. Mijn eerste indruk is dat de auto prettig rijdt, goed stuurt en stabiel op de weg ligt. Ik heb een uur kunnen rijden en heb het voertuig flink getest.

Wat me opviel is dat de acceleratie van de Long Range veel minder krachtig aanvoelt in vergelijking met mijn Jaguar I-Pace. Het interieur ziet er mooi uit, maar voelt wel erg goedkoop aan. Vooral het stuur geeft een duidelijk kunststof gevoel.

Daarnaast is de binnenruimte kleiner dan ik had verwacht. Dit voertuig lijkt in de verste verte niet op een SUV, ondanks de reclame die dat wel suggereert. Het is eerder een kleine crossover die zelfs kleiner oogt dan de Volvo EX30.

Het design vind ik echter erg geslaagd; het ziet eruit als een EV en rijdt ook als een EV. Ik kon alleen de Adaptive Cruise Control (ACC) niet vinden, maar die zal er vast op zitten.

Wat ik niet heb kunnen testen, is of het voertuig Android Auto en Apple CarPlay ondersteunt. Al met al geef ik deze auto een ruime 7/10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:49
DeJurist schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:32:
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in de Zeekr X Long Range. Mijn eerste indruk is dat de auto prettig rijdt, goed stuurt en stabiel op de weg ligt. Ik heb een uur kunnen rijden en heb het voertuig flink getest.

Wat me opviel is dat de acceleratie van de Long Range veel minder krachtig aanvoelt in vergelijking met mijn Jaguar I-Pace. Het interieur ziet er mooi uit, maar voelt wel erg goedkoop aan. Vooral het stuur geeft een duidelijk kunststof gevoel.

Daarnaast is de binnenruimte kleiner dan ik had verwacht. Dit voertuig lijkt in de verste verte niet op een SUV, ondanks de reclame die dat wel suggereert. Het is eerder een kleine crossover die zelfs kleiner oogt dan de Volvo EX30.

Het design vind ik echter erg geslaagd; het ziet eruit als een EV en rijdt ook als een EV. Ik kon alleen de Adaptive Cruise Control (ACC) niet vinden, maar die zal er vast op zitten.

Wat ik niet heb kunnen testen, is of het voertuig Android Auto en Apple CarPlay ondersteunt. Al met al geef ik deze auto een ruime 7/10.
Acceleratie heb ik ook. Mijn oude kia e niro voelde echt stuk sneller. Echt kick in je rug. Maar was 2 sec langzamer op papier. Wellicht dat de zeekr vloeiender gaat. Verder vind ik het totaal niet goedkoop ogen of voelen. Voelt hij wel groter als de niro. De ex30 is echt kleiner.

Maar goed als het niet bevalt vooral niet kopen. Dan blijven we exclusiever 😇

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik moest wel even lachen toen ik dit las. Wij hebben juist de X genomen omdat deze stukken ruimer is dan de EX30 (en dat is hij ook gewoon). De longrange accelereert inderdaad heel vloeiend en is gewoon vlot zat. Wil je echt die snelheidskick, dan moet je voor de duurdere performance (of hoe die ook heet bij de X). Dan zit je binnen de 4 tellen op de 100.

Ik ken het interieur van de Jaguar niet, maar ik verwacht dat die nog wel mooier zal zijn dan van de X, maar die auto opereert ook in een compleet andere klasse. Vergelijk je het dashboard van de X met die van de EX30, dan is die van de Zeekr echt stukken mooier.
ACC en LCC zit er gewoon op (rechter stengel 1 of 2 keer naar beneden duwen) en uiteraard zit er Carplay/Android Auto op.

Ik vraag mij echt af of je dit nu serieus meent of simpelweg zit te trollen.

Gisteren overigens met de LCC zitten spelen. Het blijft wonderlijk hoe je wagen de weg braaf volgt en zelfs helemaal tot stilstand zet achter een auto voor een rood stoplicht. Jammer dat je handjes braaf op 10 voor 2 moeten zitten. Ik heb het stuur vaker aan de onderkant vast, maar dat mag dan niet van de X (en terecht).

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 14-08-2024 07:56 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik lees net ergens dat het onderstel strakker afgevoerd wordt als je de wagen in sport-modus zet. Heeft iemand dat al eens geprobeerd of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 07:59
Voor de Athlon Flex leasers onder ons, ik heb gister een belletje gehad van Athlon en ze hebben een wijziging doorgevoerd binnen de account die gekoppeld zijn aan de autos. Wat ik begrijp is dat ze een hoofdaccount van Athlon zelf hebben en dan de auto "delen" met het account van de rijder.

Long story, maar ik zie nu in ieder geval de auto in de app en kan hem bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
PaT schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:36:
Ik lees net ergens dat het onderstel strakker afgevoerd wordt als je de wagen in sport-modus zet. Heeft iemand dat al eens geprobeerd of dat klopt?
Goeie tip, ik zal het vrijdag eens proberen, die dag een lange rit in de plannning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:32
potjandrie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Goeie tip, ik zal het vrijdag eens proberen, die dag een lange rit in de plannning.
Dat is zo bij de 001 met luchtdempers. Volgens mij hebben wij conventionele vering en demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:00
PaT schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:52:
[...]

Gisteren overigens met de LCC zitten spelen. Het blijft wonderlijk hoe je wagen de weg braaf volgt en zelfs helemaal tot stilstand zet achter een auto voor een rood stoplicht. Jammer dat je handjes braaf op 10 voor 2 moeten zitten. Ik heb het stuur vaker aan de onderkant vast, maar dat mag dan niet van de X (en terecht).
10 voor 2 is volgens mijn (proefrit) ervaringen niet nodig. Wel gerelde weerstand, dus af en toe gewoon even laten weten dat je er nog bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

niekvanprooijen schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Dat is zo bij de 001 met luchtdempers. Volgens mij hebben wij conventionele vering en demping.
Ja, daar heb je een punt. Ik verwacht enkel een zwaarder sturende auto, maar ik zal het wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 12:36

Tis soms ook een beetje waar je het mee vergelijkt. Als je het vergelijkt met andere autos in zijn prijsklasse, waaronder de EX30 of wat oudere (opel Mokka, Jeep Advenger) EV modellen springt deze Zeekr er wel echt uit vind ik. De meeste mensen die ik in de auto heb zitten stappen er kwijlend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• potjandrie
mheerde schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Tis soms ook een beetje waar je het mee vergelijkt. Als je het vergelijkt met andere autos in zijn prijsklasse, waaronder de EX30 of wat oudere (opel Mokka, Jeep Advenger) EV modellen springt deze Zeekr er wel echt uit vind ik. De meeste mensen die ik in de auto heb zitten stappen er kwijlend uit.
Ik neem aan dat ze dan wel achter zich opruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
PaT schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:52:
[...]

Ik moest wel even lachen toen ik dit las. Wij hebben juist de X genomen omdat deze stukken ruimer is dan de EX30 (en dat is hij ook gewoon). De longrange accelereert inderdaad heel vloeiend en is gewoon vlot zat. Wil je echt die snelheidskick, dan moet je voor de duurdere performance (of hoe die ook heet bij de X). Dan zit je binnen de 4 tellen op de 100.

Ik ken het interieur van de Jaguar niet, maar ik verwacht dat die nog wel mooier zal zijn dan van de X, maar die auto opereert ook in een compleet andere klasse. Vergelijk je het dashboard van de X met die van de EX30, dan is die van de Zeekr echt stukken mooier.
ACC en LCC zit er gewoon op (rechter stengel 1 of 2 keer naar beneden duwen) en uiteraard zit er Carplay/Android Auto op.

Ik vraag mij echt af of je dit nu serieus meent of simpelweg zit te trollen.

Wat een onzin. Alleen omdat iets je niet bevalt, zou iemand aan het trollen zijn? Heb je ooit gehoord van het hebben van een eigen mening? De Jaguar heeft een stuur dat met leer is bekleed, wat een luxe gevoel geeft.

Een kunststof stuur, zoals dat in de Zeekr, voelt een stuk goedkoper aan. Dat betekent overigens niet dat het er niet mooi uit kan zien, zoals ik al aangaf in mijn vorige bericht. Daarnaast zei ik dat de Zeekr 'kleiner' oogt, wat dus visueel bedoeld is.

Het lijkt kleiner, maar ik heb niet gezegd dat het daadwerkelijk kleiner is. Ook de beenruimte achterin is niet indrukwekkend, wat mijn persoonlijke mening is. Ik moet juist lachen om jouw bericht. Alsof iemand op zijn teentjes is getrapt dat zijn voertuig niet aantrekkelijk genoeg is. Maar dat terzijde, ik sla deze auto over.

Ik wacht nu op de beschikbaarheid van de KIA EV3 om een proefrit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oeh, nou wees gerust. Ten eerste is de X de auto waar mijn vrouw meestal in rijdt en los daarvan heb ik genoeg commentaar op de X geleverd hier.

Je leest en beoordeelt -naar mijn mening- nogal selectief en vergelijkt appels met peren.
Wat kost zo'n Jaguar nieuw? Dik 60k toch, als het al niet meer is?
Dat is net zoiets als zeggen dat een Dacia helemaal ruk is omdat een S-klasse veel mooier is.

Ben benieuwd wat je van de EV3 vindt. Dat vind ik persoonlijk een erg interessante auto op basis van de nieuwsberichten die ik er over gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
DeJurist schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Wat een onzin. Alleen omdat iets je niet bevalt, zou iemand aan het trollen zijn? Heb je ooit gehoord van het hebben van een eigen mening? De Jaguar heeft een stuur dat met leer is bekleed, wat een luxe gevoel geeft.

Een kunststof stuur, zoals dat in de Zeekr, voelt een stuk goedkoper aan. Dat betekent overigens niet dat het er niet mooi uit kan zien, zoals ik al aangaf in mijn vorige bericht. Daarnaast zei ik dat de Zeekr 'kleiner' oogt, wat dus visueel bedoeld is.

Het lijkt kleiner, maar ik heb niet gezegd dat het daadwerkelijk kleiner is. Ook de beenruimte achterin is niet indrukwekkend, wat mijn persoonlijke mening is. Ik moet juist lachen om jouw bericht. Alsof iemand op zijn teentjes is getrapt dat zijn voertuig niet aantrekkelijk genoeg is. Maar dat terzijde, ik sla deze auto over.

Ik ben ook wel benieuwd naar de EV3. Dat is een mooie concurrent op de markt met nét iets meer range. Daarnaast heeft de EV3 100L meer Cargo volume. Wat best frappant is omdat de wielbasis van de X langer is en de X in totaal een centimter of 15 langer is. Ben ook wel benieuwd naar de beenruimte in de EV3. Kia kennende zouden ze dat beter voor elkaar moeten hebben, maar ik ben er bang voor. Die 10KW extra moeten ze toch ergens kwijt in een, tóch net iets kleinere auto. Veranderd wel het complete straatbeeld zo, die EV´s op de weg. EV3 ook een mooie verscheining voor wat ik nu heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09 20:15
mheerde schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:16:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de EV3. Dat is een mooie concurrent op de markt met nét iets meer range. Daarnaast heeft de EV3 100L meer Cargo volume. Wat best frappant is omdat de wielbasis van de X langer is en de X in totaal een centimter of 15 langer is. Ben ook wel benieuwd naar de beenruimte in de EV3. Kia kennende zouden ze dat beter voor elkaar moeten hebben, maar ik ben er bang voor. Die 10KW extra moeten ze toch ergens kwijt in een, tóch net iets kleinere auto. Veranderd wel het complete straatbeeld zo, die EV´s op de weg. EV3 ook een mooie verscheining voor wat ik nu heb gezien.
De Kia heeft de motor voorin, daardoor heeft hij meer bagageruimte (veel dieper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 17:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Had de EV3 ook niet V2G? dat lijkt mij verreweg de meest interessante feature aan die auto. Maar goed, ik ga eerst lekker 4 jaar met m'n X LR rondrijden (want lease). Een heerlijke cruiser, geen bochten-smijter. Als alle komende software updates net zoveel verbeteringen brengen als 1.1, dan ben ik een happy camper. Maar goed, dat zal Zeekr in de praktijk maar eens moeten gaan laten zien. We shall see.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-09 16:44

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Als een Zeekr X rijder wil ik deze gedachte met jullie delen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ak-YZE_NIwoEU83ejNp4lRJ6LdU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0fYTsgHyHO3gxeJIr9CqD88t.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcMGw48UD5-uqIJ0kNvXjLTFezs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oJ8qkvLzyGRURNX280fUAQn.jpg?f=fotoalbum_large

Nuttige meldingen... zo zonder toelichting.
De eerste ben ik achter. Dit is de derde batterij die (bijna) leeg is :|

Vreemd... de uitgeschakeld piep-functies waren na een etentje van 2 uur nog uitgeschakeld. Onderweg een paar minuten een winkel in en ze zijn wel uitgeschakeld. Dit zou toch bij sw1.1 opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Tunnelplan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:45:
Als een Zeekr X rijder wil ik deze gedachte met jullie delen. [Afbeelding]
Ik sluit me volledig aan bij je ervaring over de tijd van tanken en snelladen, daar zit echt niet gek veel verschil in tussen benzine en EV. Het verschil heb je alleen bij volledig leeg rijden, tanken en door.
Comfort en veiligheid is niet voor iedereen belangrijk denk ik dan.
Maar 0,30 cent voor snelladen?
Dat betaal ik hier thuis al voor mijn normale tarief.
Is dit een Tesla tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:31
Tunnelplan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:45:
Als een Zeekr X rijder wil ik deze gedachte met jullie delen. [Afbeelding]
Is 1 op 20 met een benzine auto van vergelijkbaar formaat auto niet wat aan de zuinige kant?
En is 20kWh/100km niet wat royaal als je je echt netjes aan de snelheid houdt en je keurig gedraagt?

Maar goed... Wordt pas echt interessant als je teveel zonnepanelen hebt en bijna altijd thuis kan laden.
Met huidige tarieven mag je straks blij zijn met 5 cent per kWh terugleververgoeding.
Van helemaal leeg naar helemaal vol voor zo'n 3 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

bigkevx2 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Ik sluit me volledig aan bij je ervaring over de tijd van tanken en snelladen, daar zit echt niet gek veel verschil in tussen benzine en EV. Het verschil heb je alleen bij volledig leeg rijden, tanken en door.
Comfort en veiligheid is niet voor iedereen belangrijk denk ik dan.
Maar 0,30 cent voor snelladen?
Dat betaal ik hier thuis al voor mijn normale tarief.
Is dit een Tesla tarief?
Klopt, gemiddeld Tesla tarief zonder abonement.Gebruik mogelijk voor alle merken.€0,28 en € 0,24 per kWh zie ik ook, kijk maar op de Tesla app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Tunnelplan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:42:
[...]

Klopt, gemiddeld Tesla tarief zonder abonement.Gebruik mogelijk voor alle merken.€0,28 en € 0,24 per kWh zie ik ook, kijk maar op de Tesla app.
Ik geloof je.
Wist niet dat het zooooo voordelig was.
Kan niet wachten om mijn Chademo om te ruilen voor een normale plug :)
Maar serieus? Hoe kunnen de Fastned en Shell Recharge dit overleven?
Die zijn 0,79.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:05
DeJurist schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Waarom ga je van een iPace naar een X of een EV3?
Is een EV6 of een Zeekr 001 niet een logischere stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

bigkevx2 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

Ik geloof je.
Wist niet dat het zooooo voordelig was.
Kan niet wachten om mijn Chademo om te ruilen voor een normale plug :)
Maar serieus? Hoe kunnen de Fastned en Shell Recharge dit overleven?
Die zijn 0,79.
Die kunnen alleen maar overleven door de belachelijke prijs te verlagen. Je betaald voor je energiecontract thuis toch ook geen €0,79 ?
Het wordt tijd dat de laadprijzen open en inzichtelijk worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Weet iemand hoe je de rechter sneltoets achter op het stuur weer instelt voor de dashcam? Dit werkte eerst wel, kort drukken voor een foto en lang voor een video. Maar nu werkt het niet meer en in het menu kan ik alleen maar opties kiezen die te maken hebben met (externe) audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Tunnelplan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:42:
[...]

ik probeer eerlijk gezegd altijd thuis te laden...bij zo'n Ioniq of fastned lader met 0,79 cent per kWh laden ughhh...moet er niet aan denken. ik heb thuis ook zo'n Tibber contract waar ik dan meestal wacht tot het 0,15 cent per kWh kost en dan even volgooien naar 90%

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04

EntonoX

Team leider

Lostson schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

ik probeer eerlijk gezegd altijd thuis te laden...bij zo'n Ioniq of fastned lader met 0,79 cent per kWh laden ughhh...moet er niet aan denken. ik heb thuis ook zo'n Tibber contract waar ik dan meestal wacht tot het 0,15 cent per kWh kost en dan even volgooien naar 90%
Same here, met grid rewards! Dus dan wordt het nog goedkoper *O*

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• bigkevx2
kx22 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Dit kwam bij mij ook op deze gedachten.
Mijn volledig nergens op gebaseerde aanname is dat dit wel eens met het stukje bijtelling te maken kan hebben....

Maar on-topic;
Ik heb in mijn zoektocht van mijn huidige Nissan Leaf en met in mijn hand een lijst aan must haves en nice to haves ook bij Kia langs geweest en daar met de EV6 gereden.
Deze zit meer in de lijn met een I-Pace, deze auto heb ik met plezier ingeleverd bij de dealer na de proefrit omdat deze voor mij persoonlijk geen enkele box checkte.
Mooie auto van buiten, lekker dik etc. Maar van binnen overviel voornamelijk de toch goedkopere uitstraling mij.
Plastic en de feel ervan is natuurlijk persoonlijk maar als ik dan de EV6 naast de X zet dan zit er echt een wereld van verschil in.

Lang verhaal maar waar ik naartoe wil, als je dan naar een EV3 gaat kijken binnenkort dan verwacht ik zeker geen luxere ervaring.
Alleen een mening....

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09 20:15
BPi schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:09:
[Afbeelding]

Nuttige meldingen... zo zonder toelichting.
De eerste ben ik achter. Dit is de derde batterij die (bijna) leeg is :|

Vreemd... de uitgeschakeld piep-functies waren na een etentje van 2 uur nog uitgeschakeld. Onderweg een paar minuten een winkel in en ze zijn wel uitgeschakeld. Dit zou toch bij sw1.1 opgelost zijn?
Die melding van de band heb ik ook.
Daarnaast ook: Please check the steering indicator.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:05
bigkevx2 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

Dit kwam bij mij ook op deze gedachten.
Mijn volledig nergens op gebaseerde aanname is dat dit wel eens met het stukje bijtelling te maken kan hebben....

Maar on-topic;
Ik heb in mijn zoektocht van mijn huidige Nissan Leaf en met in mijn hand een lijst aan must haves en nice to haves ook bij Kia langs geweest en daar met de EV6 gereden.
Deze zit meer in de lijn met een I-Pace, deze auto heb ik met plezier ingeleverd bij de dealer na de proefrit omdat deze voor mij persoonlijk geen enkele box checkte.
Mooie auto van buiten, lekker dik etc. Maar van binnen overviel voornamelijk de toch goedkopere uitstraling mij.
Plastic en de feel ervan is natuurlijk persoonlijk maar als ik dan de EV6 naast de X zet dan zit er echt een wereld van verschil in.

Lang verhaal maar waar ik naartoe wil, als je dan naar een EV3 gaat kijken binnenkort dan verwacht ik zeker geen luxere ervaring.
Alleen een mening....
Als bijtelling een rol speelt, snap ik nog steeds niet waarom je naar een auto gaat die stukken kleiner is.
Dan is een Tesla Y of een G6 Xpeng een veel logischere keus?

• Ivooot
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-08 20:37
sliepie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:07:
[...]

Werkt hier prima op een iPhone 15 Pro. Sinds de 2.0 update van de app hebben ze digitale sleutel ook ingeschakeld voor o.a. 15 Pro. Daarvoor werkte dit nog niet, wel met iPhone 12 getest eind mei.
Het is mij nog niet gelukt met m’n nieuwe iPhone 15 pro. De Zeekr app al een keer opnieuw geïnstalleerd. Gaat de auto bij jou open als je aan komt lopen of doe je de auto open in de app?

Mocht iemand nog tips hebben om het werkend te krijgen, graag!

• Elmar1982
Ivooot schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:22:
[...]

Het is mij nog niet gelukt met m’n nieuwe iPhone 15 pro. De Zeekr app al een keer opnieuw geïnstalleerd. Gaat de auto bij jou open als je aan komt lopen of doe je de auto open in de app?

Mocht iemand nog tips hebben om het werkend te krijgen, graag!
Auto gaat niet automatisch open via telefoon. Alleen via app openen. Misschien dat het werkt als je met je telefoon dichtbij staat en hij verbonden is met Bluetooth en je op de knop bij de rijder handvat drukt.

Heb wel dat welkomst licht aan gaat als ik met de telefoon dichtbij sta

[ Voor 5% gewijzigd door Elmar1982 op 15-08-2024 13:16 ]

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:04
Lostson schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Wie veel laad bijeen snellader neemt natuurlijk een abonnement,heb nu Ionity abonnement voor een maand voor €7,50,ik betaal dan €0,39.Dit kan al gauw uit.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:19

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
dropie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Wie veel laad bijeen snellader neemt natuurlijk een abonnement,heb nu Ionity abonnement voor een maand voor €7,50,ik betaal dan €0,39.Dit kan al gauw uit.
Ik betaal bij Tesla zonder abbo 0,29 tot 0,32, met abbo gaat daar nog eens 5 cent vanaf.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Wat is jullie ervaring mbt levertijd? Ik lees dat hij zo uit voorraad komt? Dat is ook wel lekker itt 24 weken voor een q6 :D

• brambo123
Predje schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:16:
Wat is jullie ervaring mbt levertijd? Ik lees dat hij zo uit voorraad komt? Dat is ook wel lekker itt 24 weken voor een q6 :D
Zijn idd op voorraad, maar levering bij mij viel wel een beetje tegen.
Eind juni besteld, 10 september levering.
Hun eigen planning was vanwege vakantie en ziekte er niet aan toe gekomen om het in te plannen.
Blijkbaar moet je er dan zelf actief achteraan :/

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
brambo123 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Zijn idd op voorraad, maar levering bij mij viel wel een beetje tegen.
Eind juni besteld, 10 september levering.
Hun eigen planning was vanwege vakantie en ziekte er niet aan toe gekomen om het in te plannen.
Blijkbaar moet je er dan zelf actief achteraan :/
Dat is toch iets anders dan ik verwacht.. uit voorraad is m.i. binnen een paar dagen ophalen :P

• brambo123
Predje schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Dat is toch iets anders dan ik verwacht.. uit voorraad is m.i. binnen een paar dagen ophalen :P
Staan in Zweden, niet in Nederland.
Dus sowieso aantal weken levertijd.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

brambo123 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Staan in Zweden, niet in Nederland.
Dus sowieso aantal weken levertijd.
Toen ik een paar weken geleden nog met sales belde, stond er ook een voorraad in Zeebrugge. Da's aanzienlijk dichterbij.

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:58
De bestelling van mijn auto is eindelijk door de molen heen bij de Wagenparkbeheerder en Ayvens. Hoop binnenkort een levertijd te ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Ik krijg het automatisch wisselen van rijstrook niet meer aan de praat. Dit heeft tot gisteren perfect gewerkt op de snelweg maar vandaag werkt enkel de ACC en LCC. Ik zie ook geen pijltjes links- of recht bij dat blauwe stuurtje.

De functie staat aan onder het Zeekr AD menu en heb ik ook al op verschillende momenten uit- en aangezet (in P, in D enz). Ook het infotainment al meerdere malen gereset.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Predje schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Het langste wat ik gelezen heb is 6 weken levertijd als het goed gaat. Wij hadden hem met 3,5-4 weken tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Masterkev schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:06:
Ik krijg het automatisch wisselen van rijstrook niet meer aan de praat. Dit heeft tot gisteren perfect gewerkt op de snelweg maar vandaag werkt enkel de ACC en LCC. Ik zie ook geen pijltjes links- of recht bij dat blauwe stuurtje.

De functie staat aan onder het Zeekr AD menu en heb ik ook al op verschillende momenten uit- en aangezet (in P, in D enz). Ook het infotainment al meerdere malen gereset.

Zie ik iets over het hoofd?
Die functie heb ik wel eens geprobeerd maar geen succes. Nu bij 1.1 nog niet geprobeerd.

Wel bij 1.1 gemerkt dat het geluid van snelheidswisseling erg subtiel is geworden. Heeft even geduurd voordat duidelijk was waar het bliepje voor was. :')
Ook heb ik gemerkt dat de snelheidsvermindering na "gas geven" bovenop de ACC of LCC (bijvoorbeeld als iemand op de voorbumper invoegd, of niet teveel afstand wil tot voorganger ivm plan inhalen) gaat minder heftig is.
Daarnaast lijkt het of de stuurbekrachtiging strakker in het spoor wil blijven en je meer moeite moet doen om te sturen.
Is de uitstapstand van de stoel in te stellen of uit te schakelen? Erg onhandige functie in een volle auto met iemand achter de bestuurder en wat spullen bij de voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
BPi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:23:
[...]
Is de uitstapstand van de stoel in te stellen of uit te schakelen? Erg onhandige functie in een volle auto met iemand achter de bestuurder en wat spullen bij de voeten.
Mijn zoontje klaagde er ook al over haha. Maar dat kan je uitzetten bij de stoelinstellingen, ik meen via een tandwieltje rechts bovenin dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
BPi schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Oh ja, goed punt. Ik heb best vaak spullen in de auto liggen. Soms best veel en zwaar/hard dan pak ik het nog wel eens achter een stoel weg of iets. Even opletten icm met bovenstaande. Zou zonde zijn om onbewust schade aan te brengen aan zowel de spullen als de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
kx22 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Het wordt een tweede auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Masterkev schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Mijn zoontje klaagde er ook al over haha. Maar dat kan je uitzetten bij de stoelinstellingen, ik meen via een tandwieltje rechts bovenin dat scherm.
Klopt helemaal. Stoel aantikken, tandwiel aantikken en daar staat het bij. Hier ook gelijk uitgezet. Mijn auto hoeft geen hobbelpaard te imiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
PaT schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Klopt helemaal. Stoel aantikken, tandwiel aantikken en daar staat het bij. Hier ook gelijk uitgezet. Mijn auto hoeft geen hobbelpaard te imiteren.
Worden dit soort instellingen ook in het profiel van de bestuurder opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet omdat we maar 1 profiel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Ja. Vervelende was bij mij dat ik dat heb opgeslagen in combinatie met "de huidige instellingen" dus met de stoel in de uitstapstand. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11-07 11:39
Ik volg al enige tijd dit forum en heb een X in bestelling staan (Lease). Ik ben ook van plan een nieuwe telefoon aan te schaffen. Uiteraard eentje die de digitale sleutel van de X ondersteunt. Nu heb ik in dit forum een lijstje voorbij zien komen, dat op de site van Zeekr staat, met daarvoor geschikte telefoons. Dat lijstje is echter niet erg compleet en ik begrijp dat meerdere forumleden hier ervaringen hebben met verschillende telefoons. Welke telefoons zijn geschikt voor de digitale sleutel?? Alvast dank voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Iemand het volgende ook wel eens meegemaakt?
Ik ben de laatste dagen aan het experimenteren met LCC. Werkt leuk bij rechte en niet al te vochtige wegen, maar zodra de bocht wat scherper wordt vind ik LCC ronduit gevaarlijk.

Als voorbeeld de verbindingsweg van A4 naar A15 richting Barendrecht of bijvoorbeeld van A29 naar A15 richting Hoogvliet. Beide bochten die je makkelijk met 100km/u kan nemen. De X geeft bij die bochten een melding 'afremmen voor bocht' of iets dergelijks,maar doet dat niet. Vervolgens wordt de bocht ingezet en kan de LCC de bocht niet houden waardoor je vrolijk richting de buitenkant van de bocht gestuurd wordt.
Zou de X hier niet moeten afremmen om de bocht goed te kunnen ronden of verwacht ik nu nog teveel van de techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
PaT schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:24:
Iemand het volgende ook wel eens meegemaakt?
Ik ben de laatste dagen aan het experimenteren met LCC. Werkt leuk bij rechte en niet al te vochtige wegen, maar zodra de bocht wat scherper wordt vind ik LCC ronduit gevaarlijk.

Als voorbeeld de verbindingsweg van A4 naar A15 richting Barendrecht of bijvoorbeeld van A29 naar A15 richting Hoogvliet. Beide bochten die je makkelijk met 100km/u kan nemen. De X geeft bij die bochten een melding 'afremmen voor bocht' of iets dergelijks,maar doet dat niet. Vervolgens wordt de bocht ingezet en kan de LCC de bocht niet houden waardoor je vrolijk richting de buitenkant van de bocht gestuurd wordt.
Zou de X hier niet moeten afremmen om de bocht goed te kunnen ronden of verwacht ik nu nog teveel van de techniek?
De voorgaande auto's welke ik heb gehad, Hyundai Kona Electric, Kia Niro E en Toyota CH-R geven geen eens de melding en breken gewoon de LCC af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
KevinT schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:14:
De bestelling van mijn auto is eindelijk door de molen heen bij de Wagenparkbeheerder en Ayvens. Hoop binnenkort een levertijd te ontvangen
Hoe snel het ineens allemaal kan gaan....

Zojuist gebeld door Zeekr voor het inplannen van een afspraak.
Kan hem 4 september komen ophalen oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvdr99
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-05 23:09
Ik heb nog steeds niet de software-update ontvangen. Meer mensen die deze nog niet gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Er komt een app update uit met een of andere builder erin.

Introducing Zeekr Builders: your platform to shape the future of Zeekr, now live in the Zeekr app.

Share your thoughts, report issues and vote on key features. Active users can earn exclusive rewards, including sessions with our development teams. Update your Zeekr app now at http://spkl.io/60074hhot.

#Zeekr #ZeekrEurope #EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:01:
Er komt een app update uit met een of andere builder erin.

Introducing Zeekr Builders: your platform to shape the future of Zeekr, now live in the Zeekr app.

Share your thoughts, report issues and vote on key features. Active users can earn exclusive rewards, including sessions with our development teams. Update your Zeekr app now at http://spkl.io/60074hhot.

#Zeekr #ZeekrEurope #EV
Nog niet beschikbaar blijkbaar.
Klinkt een beetje als "Co:Lab" van Lynk&Co https://colab.lynkco.com/

De sleutelupdate is voor de X niet beschikbaar. Ik kwam erachter toen ik hiervoor even binnen liep in Zeist. Blijkbaar verkeerd geïnformeerd. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Vandaag m'n X Long Range een wasbeurt gegeven, en meteen wat foto's geschoten. Wat is Pine Green toch een mooie kleur!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPY5tkP4F1DVK0N1Uan42ksK2n6Ocx8aj2x4M1KdgLymhbBmKSwc0U3Bs1DH_pU0F6SCWsQMmxHqqABvye7Q_fr4Bcn-KlDPYCc8wAsjwogt6brfu_G=w800

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is er iemand die ABRP kan doorgronden en weet waar hij z'n data vandaan haalt? Ik heb idee wel uit de auto, maar indien dit echt zo is is het niet betrouwbaar en inconsequent.
Op de terugweg uit Spanje weer gepland via ABRP maar die stopt de navigatie ineens, wisselt naar andere lader (dus verzamelt hij car data) of wil gewoon de route niet meer oppakken of nieuw plannen...

Wie heeft er een obd dongle in de X (of 001) in gebruik icm ABRP?
Kun je dan betrouwbaarder plannen en kan dat dan ook zonder abonnement? Of is voor koppelen OBD een betaalde versie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:13:
Is er iemand die ABRP kan doorgronden en weet waar hij z'n data vandaan haalt? Ik heb idee wel uit de auto, maar indien dit echt zo is is het niet betrouwbaar en inconsequent.
Op de terugweg uit Spanje weer gepland via ABRP maar die stopt de navigatie ineens, wisselt naar andere lader (dus verzamelt hij car data) of wil gewoon de route niet meer oppakken of nieuw plannen...

Wie heeft er een obd dongle in de X (of 001) in gebruik icm ABRP?
Kun je dan betrouwbaarder plannen en kan dat dan ook zonder abonnement? Of is voor koppelen OBD een betaalde versie nodig?
Zonder OBD haalt ABRP zijn 'kennis' uit verzamelde data van alle gebruikers van het type auto dat je rijdt.
Dus rij jij bijvoorbeeld zuiniger dan ik (grote kans ;-)) dan hou je bij de geprojecteerde laadstoop meer over en berekend hij dat je door zou kunnen.
Met OBD koppeling zou dit dus velen malen beter werken omdat hij realtime toegang heeft tot de auto data.

Persoonlijk nog steeds niet overtuigd van de navi kwaliteiten van ABRP, maar om vooraf te plannen is het ideaal.
Kan niet wachten om de Zeekr planning eens even flink te testen, nog een paar maandjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Nieuw app is uit met builder. Ik zou zeggen zet al jullie belangrijke issues of feature request erin. Dan kan je stemmen hoe belangrijk het is.

Bijv CC met trekhaak box kunnen gebruiken. Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:51:
Nieuw app is uit met builder. Ik zou zeggen zet al jullie belangrijke issues of feature request erin. Dan kan je stemmen hoe belangrijk het is.

Bijv CC met trekhaak box kunnen gebruiken. Etc
Nog niet op Android.
Daarop nog 2.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:24:
[...]

Zonder OBD haalt ABRP zijn 'kennis' uit verzamelde data van alle gebruikers van het type auto dat je rijdt.
Dus rij jij bijvoorbeeld zuiniger dan ik (grote kans ;-)) dan hou je bij de geprojecteerde laadstoop meer over en berekend hij dat je door zou kunnen.
Met OBD koppeling zou dit dus velen malen beter werken omdat hij realtime toegang heeft tot de auto data.

Persoonlijk nog steeds niet overtuigd van de navi kwaliteiten van ABRP, maar om vooraf te plannen is het ideaal.
Kan niet wachten om de Zeekr planning eens even flink te testen, nog een paar maandjes....
4 personen, bagage, airco aan, door Ardennen, Pyreneeën.... zal niet zuinigste zijn. Op deze manier heb ik al 8k van de 20k afgelegd
En ABRP heeft nog geen historische gegevens van Zeekr, althans niet als je naar de gegevens op de site kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Hier wel app versie 2.1.0 op Android, zal net uit zijn, of komt omdat ik beta modes aan heb staan.
Deze handige info staat bij de builder:
you can access from desktops via https://zeekr.featurebase.app/ - log in through the same login as your Zeekr app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Heb gelijk wat in de builders gespammed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:29:
Hier wel app versie 2.1.0 op Android, zal net uit zijn, of komt omdat ik beta modes aan heb staan.
Deze handige info staat bij de builder:

[...]
Mijn mailadres en ww werken niet.

En wat als je op het mailadres van je zeekr account ook al een github bestand hebt?
Via m'n googleprofiel kom ik wel verder, maar dan zijn alle posters anoniem. Ook zie ik nergens of de suggesties gaan over X of 001.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
BPi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:16:
[...]

Mijn mailadres en ww werken niet.

En wat als je op het mailadres van je zeekr account ook al een github bestand hebt?
Via m'n googleprofiel kom ik wel verder, maar dan zijn alle posters anoniem. Ook zie ik nergens of de suggesties gaan over X of 001.
Dat had ik ook.
Maar gewoon doorgaan via Google profiel werkte bij mij prima.
En dat wordt ook wel gekoppeld aan elkaar.
Anonieme posters is ook in de Zeekr app, dus maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

De bediening van de rustmodus is met de laatste update wat aangepast. Wanneer de stoelen in rustmodus gaan zou een persoon op de achterbank nu platgedrukt worden omdat de stoel niet stopt bij een weerstand. Is hiervoor een beveiliging mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:54:
De bediening van de rustmodus is met de laatste update wat aangepast. Wanneer de stoelen in rustmodus gaan zou een persoon op de achterbank nu platgedrukt worden omdat de stoel niet stopt bij een weerstand. Is hiervoor een beveiliging mogelijk?
:X inderdaad.
Misschien melden bij de featurebase? https://zeekr.featurebase.app/
Een extra waarschuwing zou toch minimaal aanwezig moeten zijn voor dat je het activeert. Naast dat weerstand er voor zou moeten zorgen dat het systeem stopt. Hij gaat echt door tot strak op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter30
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-11-2024
Jvdr99 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:03:
Ik heb nog steeds niet de software-update ontvangen. Meer mensen die deze nog niet gehad hebben?
Wacht ook bijna 3 weken. Heb momenteel versie 0.9 :|
Vandaag Zeekr in Zeist gebeld en gaan er mee aan de slag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter30
Zie zojuist dat de Apple Zeekr app naar versie 2.0.1 is geupdated.
Wat me opvalt is dat de Balk nu wel Bar heet in het bandenspannings veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Peter30 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:28:
Android is bij mij vanmiddag geüpdatet naar 2.1.0 inclusief "builders" feedback functie.
Balk was bij Android volgens mij bij de vorige (2.0.0) al aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Vanavond voor het eerst in 7 maand de trekhaak gebruik voor een motortrailer.

En zowel ACC als LCC functioneren. *O*
Maar hoe kan dat dan?

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 21-08-2024 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaNNC7f3BOIWjee31uyUerD4OIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiFSUoYA7SmdklgQdXBEVvJg.jpg?f=fotoalbum_large
En nog een nieuwtje (bij mij en m'n vrouw nieuw althans). De app melde ineens dat de digitals sleutel aangemaakt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
BPi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:20:
[Afbeelding]
En nog een nieuwtje (bij mij en m'n vrouw nieuw althans). De app melde ineens dat de digitals sleutel aangemaakt kon worden.
Was de trailer wel goed aangesloten dan? Want schijnt dat er sinds de update een issue is. Dat de lampen het niet doen en dus gewoon hem niet ziet en lcc en acc gewoon werken. Achteruit rijden ging gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

Was de trailer wel goed aangesloten dan? Want schijnt dat er sinds de update een issue is. Dat de lampen het niet doen en dus gewoon hem niet ziet en lcc en acc gewoon werken. Achteruit rijden ging gewoon goed?
7(8)7 ik hoop het niet. Mn vrouw stond mij na te kijken en heeft niets gezegd. En ook waar ik vervolgens was heeft niemand er iets over gezegd. Dan morgen toch nog even checken of het licht wel deed.
Ik had iets teveel haast om weg te gaan en weet dat de verlichting goed werkt. Dus geen lichtcheck gedaan 🤞🏽

Achteruit rijden ging met de camera aan. Wat zou daar moeten gebeuren /fout gaan?

aanvulling:
Oeps. Inderdaad heeft de verlichting niet gewerkt. De camera van de deurbel verraadde al iets en net nog weer getest. Verlichting gaat niet aan, er knippert alleen een paar keer iets als de achterklep open of dicht gaat. De stekker wordt dus niet herkent en daarom doen ACC en LCC het gewoon.
Voorlopig dus geen aanhanger of fietsenrek gebruiken :X
(overigens net getest met andere aanhanger dan gisteren, maar het resultaat is wel duidelijk)

[ Voor 29% gewijzigd door BPi op 22-08-2024 17:28 ]

• potjandrie
Ik weet niet of iemand dit ook wel eens ervaren heeft maar afgelopen weekend had ik ineens dat het hele infotainment systeem was vastgelopen.

Ik was rustig aan het rijden en ik wilde met de knoppen op het stuur de ventilatie aanpassen en ineens reageerde het systeem niet meer. De schermen (inclusief HUD) werden zwart en alles begon zichzelf opnieuw op te starten, ventilatie begon ook pas weer te werken nadat de boel weer opgestart was. Ik hoop niet dat dit vaker gebeurd!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het systeem ook bij mij wel eens wat rare fratsen. Vanochtend kon ik de temperatuur niet aanpassen, sprong automatisch na het verzetten weer op 'low'. Was op m'n rit naar huis vanmiddag weer oke.
Zo heb ik ook met de klimaat systeem dat de ene keer de ventilator in te stellen in met een schaal van 0-5 streepjes, en de volgende keer met 0-10 streepjes. Super vaag 8)7

Ik heb tot nu toe één keer een reset gehad, niet tijdens het rijden, maar stil staand op de oprit.
En gisterochtend en vanochtend dat de camera die gebruikt wordt bij ACC/LCC, het niet doet, best wat foutmeldingen geeft, en miraculeus na 3-4 km ineens wel weer werkt.

Hier staat tekst

• Peter30
potjandrie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:29:
Ik weet niet of iemand dit ook wel eens ervaren heeft maar afgelopen weekend had ik ineens dat het hele infotainment systeem was vastgelopen.

Ik was rustig aan het rijden en ik wilde met de knoppen op het stuur de ventilatie aanpassen en ineens reageerde het systeem niet meer. De schermen (inclusief HUD) werden zwart en alles begon zichzelf opnieuw op te starten, ventilatie begon ook pas weer te werken nadat de boel weer opgestart was. Ik hoop niet dat dit vaker gebeurd!
Ook al meerdere malen een spontane reboot gehad , wel tijdens het rijden. Maar na de reboot werkt het weer goed allemaal. (Ik heb momenteel nog de 1e? versie 0.9 besturingssysteem)

Zal vast opgelost worden met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:55:
Vandaag m'n X Long Range een wasbeurt gegeven, en meteen wat foto's geschoten. Wat is Pine Green toch een mooie kleur!

[Afbeelding]
Ik heb het al eens eerder gevraagd en nog geen antwoord gekregen...
Hoe bevalt de lichtbundel van de Zeekr X in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:50:

En gisterochtend en vanochtend dat de camera die gebruikt wordt bij ACC/LCC, het niet doet, best wat foutmeldingen geeft, en miraculeus na 3-4 km ineens wel weer werkt.
Dit kan veroorzaakt worden door vuil / condens / vocht op de camera.
In het geval van nattigheid is het na enkele km's en wat rijwind automatisch opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 12:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcnIux3YBX1P-9B2K889znyQsTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fusPbinUIGi1ThEPRepYKJtN.jpg?f=fotoalbum_large
Goedemorgen, iemand een tip of idee hoe dit op te lossen is of is dit een serious issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
potjandrie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:29:
We rijden tegenwoordig in rijdende computers met zeer uitgebreide software.
Op het gebied van rijden en veiligheid zijn hier zeer strenge eisen aan verbonden maar op het gebied van comfort is dat niet het geval, althans, niet zo strikt.
Hier geld de oude 'Have you tried turning it off and on again?' als geen ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 12:18
araknis schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:32:
[Afbeelding]
Goedemorgen, iemand een tip of idee hoe dit op te lossen is of is dit een serious issue ?
Doe de deur van de passagier open en dan zie je een draai knop voor de airbag. Deze staat waarschijnlijk uit gedraaid (had ik ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bigkevx2 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Ik heb het al eens eerder gevraagd en nog geen antwoord gekregen...
Hoe bevalt de lichtbundel van de Zeekr X in het donker?
Komende vanaf een golf met 'ouderwetse' halogeen verlichting, is dit een enorme verbetering. Prima verlichting in het donker :)
bigkevx2 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Dit kan veroorzaakt worden door vuil / condens / vocht op de camera.
In het geval van nattigheid is het na enkele km's en wat rijwind automatisch opgelost.
ruit/camera leek op het oog schoon te zijn. Dat was ook mijn eerste ingeving namelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-08-2024 09:39 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Komende vanaf een golf met 'ouderwetse' halogeen verlichting, is dit een enorme verbetering. Prima verlichting in het donker :)

[...]

ruit/camera leek op het oog schoon te zijn. Dat was ook mijn eerste ingeving namelijk.
Komende vanaf een Nissan Leaf 2020 zal deze ervaring gelijk zijn gok ik, thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 12:00
Mmaaikel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Doe de deur van de passagier open en dan zie je een draai knop voor de airbag. Deze staat waarschijnlijk uit gedraaid (had ik ook).
Opgelost! , deze stond inderdaad uit bedankt voor de tip! en weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Ook mogelijk bij de Zeekr X? Bidirectional laden?
YouTube: Ambibox on V2G, V2H and V2B with ISO15118-20 (Englisch version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ga er voorlopig er maar niet van uit.
In theorie kan bijna elke elektrische auto V2H/V2G via DC.
Bij snelladen wordt ook gewoon de accu direct doorgelust naar de laadpoort.
Zeekr zou het misschien ook AC kunnen, als ze net synchronisatie hebben ingebouwd.
Maar het grootste punt is dat de fabrikant moet het vrijgeven.
En dan komen zaken als garantie op de accu en de naam van de fabrikant om de hoek kijken.
De accu wordt gewoon een stuk meer gebruikt, dus meer slijtage en meer garantie gevallen.
En als na 10 jaar de accu stuk is is dat natuurlijk nogsteeds de schuld van de fabrikant, ook al heb je dagelijkse 40kWh heen en weer zitten te pompen.
Dus dan ben je alsnog de autofabrikant die slechte accus heeft, want accu van merk x (zonder V2G natuurlijk) gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Maar het grootste punt is dat de fabrikant moet het vrijgeven.
En dan komen zaken als garantie op de accu en de naam van de fabrikant om de hoek kijken.
Eerder deze week las ik iets over het verplicht vrijgeven door autofabrikanten van de gemonteerde accu's (dacht fabrikant, type, grootte). Het artikel kan ik helaas niet vinden, maar het heeft te maken veiligheid en het beter kunnen bestrijden van incidenten en de risico's inschatten.
Ging volgens mij niet direct om Nederlandse situatie maar is denk ik straks wel van toepassing.
Geeft straks wel interessante inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vraagje, het vastzetten van de acc op precies de snelheid die je wil, wie is daar bedreven in ? Ik merk dat exact vastpinnen op de gewenste snelheid door de traagheid van het systeem vrij lastig is. Ook gaat het weinig soepel wat mij betreft. Hendel naar beneden, wachten...ondertussen de snelheid behouden, dan een fix qua snelheid en door....

Maar misschien ligt het aan mij. Ben de Volvo gewend waarbij op een knopje drukken direct een fix van de snelheid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 12:18
PaT schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:17:
Vraagje, het vastzetten van de acc op precies de snelheid die je wil, wie is daar bedreven in ? Ik merk dat exact vastpinnen op de gewenste snelheid door de traagheid van het systeem vrij lastig is. Ook gaat het weinig soepel wat mij betreft. Hendel naar beneden, wachten...ondertussen de snelheid behouden, dan een fix qua snelheid en door....

Maar misschien ligt het aan mij. Ben de Volvo gewend waarbij op een knopje drukken direct een fix van de snelheid is
Het is daarvoor net even te langzaam, maar je kan de snelheid met het linker knopje op het stuur verstellen. Tikje omhoog +5, tikje omlaag -5. Even vasthouden dan gaat het per 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mmaaikel schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:59:
[...]

Het is daarvoor net even te langzaam, maar je kan de snelheid met het linker knopje op het stuur verstellen. Tikje omhoog +5, tikje omlaag -5. Even vasthouden dan gaat het per 1.
Dat is bekend en zo herstel ik ook een net te hoge of net lage snelheid. Maar erg precies werkt het wat mij betreft niet door te kiezen de snelheid vast te zetten met de rechter stuurstengel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

klopt, op het moment dat je de hendel omlaag doet om ACC te activeren, duurt het nog circa 2 seconden voor het daadwerkelijk zover is. En als je dan een andere snelheid rijdt als het moment waarop je de hendel overhaalde, zal ACC snelheid ook anders zijn.
Ik heb het gevoel dat het ermee te maken heeft dat de auto eerst checkt of hij het 'accepteert' dat ACC in die situatie zal toelaten. Met name de dubbele hendelbeweging (ACC + LCC) wordt nog wel eens genegeerd, omdat hij niet aan LCC kan voldoen, omdat je op dat moment niet binnen de lijntjes rijdt (om maar iets te noemen).

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Daarmee wordt mijn pleidooi voor een normale CC dus mooi ondersteunt. Die hoeft niet te kijken of het überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvdr99
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-05 23:09
Peter30 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:28:
Oh, dat is top. Dan ga ik ze volgende week ook eens bellen. Welk nummer bel je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Jvdr99 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

Oh, dat is top. Dan ga ik ze volgende week ook eens bellen. Welk nummer bel je daarvoor?
De app op telefoon is geüpdate, hij heeft het niet over auto.
Telefoonnummer van Zeekr staat volgens mij gewoon op hun website.

App versie op Android zit bij mij overigens al op 2.1.10 :9
Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste