Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 02:16
Niet lullig bedoeld, maar met deze monteur van de trekhaak ga je toch niet akkoord. Je mag verwachten van Zeekr dat ze dit toch wel op een professionele manier doen. Dit is meer de manier van de sprint of kwik-fit.

• Marijn Heeren
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-11 13:19
Klopt, als het me opgevallen was in de showroom had ik er misschien wat van gezegd. Aan de andere kant, als ik weer naar Zeist moet rijden hiervoor ben ik 4 uur (in totaal) kwijt. Is het me toch ook niet waard.

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:51
Ik heb de trekhaak bij de servicedealer in Assen laten monteren. Is echt super netjes gedaan!

• Marijn Heeren
Dat is wel beter ja, naar omdat ik hem lease is alles gelijk bij de dealer gebeurt.

Ik heb nog wel eens twee vragen. Ik heb gezocht in dit forum maar kan het niet vinden

1) Ik ga volgende week naar Schotland en zou het liefst de eenheid naar mph zetten. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden? Gebruikershandleiding kan ik het niet vinden (of ik zoek niet goed)
2) Bij de privacy instellingen kun je kiezen tussen volledige privacy, basic en geavanceerd. Wat scheelt dit? Is het alleen de hoeveelheid data die je deelt?

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:58
Marijn Heeren schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:48:
Dat is wel beter ja, naar omdat ik hem lease is alles gelijk bij de dealer gebeurt.

Ik heb nog wel eens twee vragen. Ik heb gezocht in dit forum maar kan het niet vinden

1) Ik ga volgende week naar Schotland en zou het liefst de eenheid naar mph zetten. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden? Gebruikershandleiding kan ik het niet vinden (of ik zoek niet goed)
2) Bij de privacy instellingen kun je kiezen tussen volledige privacy, basic en geavanceerd. Wat scheelt dit? Is het alleen de hoeveelheid data die je deelt?
1, ik geloof dat je die in de navigatie kan instellen op mph of km.

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 10:47
Voor onderhoud van je Zeekr hoef je niet bij 1 van hun servicepunten te zijn. Afspraak voor onderhoud via leasemaatschappij gemaakt bij lokale Vakgarage. Auto heeft onderhoud gehad en onderhoudsinterval in de auto was netjes gereset.

• bigpapa
Marijn Heeren schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:54:
Klopt, als het me opgevallen was in de showroom had ik er misschien wat van gezegd. Aan de andere kant, als ik weer naar Zeist moet rijden hiervoor ben ik 4 uur (in totaal) kwijt. Is het me toch ook niet waard.
Ik zou hun wel op de hoogte stellen.

• Marijn Heeren
Ja dat is wel een goed plan.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik ben nieuw op dit forum en overweeg de Zeekr X te nemen. Heb zojuist een aanvraag gedaan via hun website. Heeft iemand een TLDR hoe de auto bevalt. Zijn er nog kinderziektes of frustraties of bevalt de auto eigenlijk erg goed?

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:18
deathmonkey schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:22:
Ik ben nieuw op dit forum en overweeg de Zeekr X te nemen. Heb zojuist een aanvraag gedaan via hun website. Heeft iemand een TLDR hoe de auto bevalt. Zijn er nog kinderziektes of frustraties of bevalt de auto eigenlijk erg goed?
Begin eens met hier te lezen dan zie je de grootste ergernissen en ook dat hij opzich goed bevalt.

• deathmonkey
  • Niet online
ramrodwillem schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:45:
[...]

Begin eens met hier te lezen dan zie je de grootste ergernissen en ook dat hij opzich goed bevalt.
Heb zeker hier wat doorheen gescrollt, maar ik kan moeilijk duizenden reacties gaan doorlezen. Had gehoopt dat iemand die hier al een tijdje actief is behulpzaam is en zijn/haar indruk kon geven.

• ramrodwillem
Nee je hoeft niet alles te lezen maar de laatste 10 pagina's geven al een goed beeld. Als je die hebt gelezen dan weet je dat de software en de instabiliteit daarvan het grootste probleem is en ook die verschilt per wagen. Met de wagen verder is amper iets mis.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:41
deathmonkey schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Heb zeker hier wat doorheen gescrollt, maar ik kan moeilijk duizenden reacties gaan doorlezen. Had gehoopt dat iemand die hier al een tijdje actief is behulpzaam is en zijn/haar indruk kon geven.
Hij heeft niet meer of minder issues dan andere voertuigen.
Moet zeggen dat dit de eerste auto is van de afgelopen 4 elektrische voertuigen waar ik echt blij mee ben.
Dat was tweemaal een E-C4 en een Kia Ev6.

Gewoon doen wat je gevoel zegt.

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-11 12:00
Marijn Heeren schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:41:
Hierbij een aantal foto's van zowel buiten als binnenkant.....
Binnenkant ga ik die file printen zoals eerder in dit forum staat. Bij mij is het ook een doosje wat er omheen zit. Zit wel klittenband aan de onderkant dan blijf hij nog enigszins zitten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lelijk gezaagd zeg. De mijne is keurig gefreesd en strak langs de randen.

• bigpapa
@Meubelmakert Misschien idee om te laten zien hoe het bij jou is. Dan kunnen wij het verschil zien.

• Meubelmakert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djLzE819HdIZZOiLDtY8kjvqIP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRZDg9yNwi57KkTAymwUvhTP.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn geheugen maakte het mooier dan het in werkelijkheid is. Ook bij mij is het een onnodig groot gat al is ie er wel netter uitgehaald met de multitool.

• bigpapa
[b]Meubelmakert in "Het grote Zeekr X topic"Meubelmakert

Mijn geheugen maakte het mooier dan het in werkelijkheid is. Ook bij mij is het een onnodig groot gat al is ie er wel netter uitgehaald met de multitool.
Het is mooier gezaagd, maar idd een erg onnodig groot gat.

• bigpapa
Vandaag de X opgehaald, wat blijkt dat Zeekr wel wat achterloopt met de digitale key op sommige telefoons. OnePlus 13 nog geen sleutel voor. Zelfs telefoons die 3 jaar oude zijn staan er niet in.
Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door bigpapa op 21-10-2025 00:10 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:49

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
En dit weekend is mijn auto dus op drie panelen gekeyed, linker voordeur en rechter achterdeur en scherm.
Iemand die zijn China sentimenten maar op 1 manier kan uiten of iemand die vond dat ik op ZIJN plek geparkeerd stond? Geen idee. Sentry stond uit.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:26
Opa schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:17:
En dit weekend is mijn auto dus op drie panelen gekeyed, linker voordeur en rechter achterdeur en scherm.
Iemand die zijn China sentimenten maar op 1 manier kan uiten of iemand die vond dat ik op ZIJN plek geparkeerd stond? Geen idee. Sentry stond uit.
Eentje voor op je after flight checklist: Sentry aan.
Maar buiten de grap om, benen breken die droeftoeter.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:35

BPi

Opa schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:17:
Kak man!
Heb ik een keer gehad op mijn toen 14 jaar oude 850T5 met 125k op de klok.
Hij stond toen bij iemand bij mij om de hoek geparkeerd, de een zelfde kleur T5-R had. En geen vijanden...
Vandalisme werd toen goed gedekt door de verzekering. Maar ik was er best ziek van.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:32:
[Afbeelding]

Bij ons blijkt het ook nogal freestyle gezaagd te zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XFPn3oreDTHA0MVc7AzGDMg4ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yKzVL0qtIfYviOXuu9hIJNT.jpg?f=fotoalbum_large

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• BPi

BPi

PaT schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:09:
[...]

Bij ons blijkt het ook nogal freestyle gezaagd te zijn...
[Afbeelding]
en de deksel van de stekker is kaputt

mijn trekhaak is ook niet zo mooi ingepast, maar als ik zo anderen zie valt het best mee:
https://gathering.tweaker...message/78954596#78954596

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:46:
[...]

en de deksel van de stekker is kaputt

mijn trekhaak is ook niet zo mooi ingepast, maar als ik zo anderen zie valt het best mee:
https://gathering.tweaker...message/78954596#78954596
Ah ja, dat ook nog... grrr :(
Ik vermoed dat die er nooit opgezeten heeft, want er heeft nog niets op de trekhaak van onze X gezeten.

Overigens las ik onlangs ergens dat de EX30 een update heeft gehad waarbij de cruise control enz wel blijft werken bij iets aan de trekhaak. Ik ben benieuwd of de X dat ook krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 22-10-2025 12:50 ]

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
PaT schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

Overigens las ik onlangs ergens dat de EX30 een update heeft gehad waarbij de cruise control enz wel blijft werken bij iets aan de trekhaak. Ik ben benieuwd of de X dat ook krijgt.
Dat is bij de Lynk&Co 02.
Cruisecontrol doet het nu maar zonder lane-assist. En dat is maar goed ook, want anders is het gevaar groot dat de boel gaat slingeren.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 13:47

Hans1956

Pixel 8 Pro

En recent ook bij de EX30 met de 1.7.1 update. Ook zonder lane assist.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18

EntonoX

Team leider

Iets met Zeekr en updates, sorry kon het niet laten _O-

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• bigkevx2
EntonoX schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:37:
Als ik het zo lees is het wachten op het Zeekr team om het ook te implementeren.
Hoop alleen niet dat het team dat de software doet ook verantwoordelijk is voor de aflever en service beurten😱

• deathmonkey
  • Niet online
bigkevx2 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:41:
[...]

Als ik het zo lees is het wachten op het Zeekr team om het ook te implementeren.
Hoop alleen niet dat het team dat de software doet ook verantwoordelijk is voor de aflever en service beurten😱
Is de software zo slecht of de servicebeurten?

• bigkevx2
deathmonkey schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

Is de software zo slecht of de servicebeurten?
Lees even terug, dan snap je de grap beter denk ik.

• bigpapa
In de Zeekr app kan je alvast de navigatie instellen en naar de auto verzenden. (Als je thuis zit) Maar ik zou graag ook wat tussenstop willen toevoegen en dat gaat niet. Welke app kan je gebruiken die dat wel doet, en door kan zenden naar het auto. Zonder tussenkomst van Android auto?

• Meubelmakert
EntonoX schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:37:
Nu we het er toch over hebben; op het buildersforum heb ik ruim 2 weken het volgende bericht geplaatst wat vooralsnog maar niet goedgekeurd wordt door de moderator.

I am driving and X for almost a year and so far I like driving this car. Mechanically its a very well build machine. Now the software is another thing. It's not an understatement to say it's hugely disappointing. Of course I understand it's a work in progress but holy shit, you guys a terrible slow on updating and fixing so many minor issues and glitches. Besides that there are several features that need to be unlocked asap. For example, ACC and LCC when towing. And NOT improved animations on the B-pillar. Fix the annoying lag when using AA, etc.

Everything that needs work has been addressed already on this forum. Zeekr decided to develop the driving experience together with their customers. But I am lost on what that actually means. So I believe Zeekr owes us an explanation ASAP. Your clients should be your ambassadors and I don't feel like to be one anymore. Make sure “premium” mean something.

Of zanik ik nu?

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Nee hoor volledig terecht, ik wacht nog geduldig op de oplossing van mijn app probleem. Maand 6 van wachten streep ik inmiddels af :F

• deathmonkey
  • Niet online
Wat bedoel je met lag met AA (android auto?)? Ik heb m net besteld maar was van plan Android Auto te gebruiken.

• BPi

BPi

deathmonkey schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:00:
Wat bedoel je met lag met AA (android auto?)? Ik heb m net besteld maar was van plan Android Auto te gebruiken.
ik denk dat hij doelt op het vasthouden/achterlopen van de locatie in de navigatie. Even naar een andere app/functie springen en terug werkt vaak. Dan wordt de locatie weer geactualiseerd. Soms is dat bij mij maar voor een paar seconden.
Rij je met Waze en krijg je een waarschuwing voor een voertuig op de vluchtstrook, terwijl dat kilometers eerder al was. Probeer je te melden dat het klopt., dan duurt het ook weer minuten dat daar iets mee wordt gedaan. Echt ruk :-(

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Nu we het er toch over hebben; op het buildersforum heb ik ruim 2 weken het volgende bericht geplaatst wat vooralsnog maar niet goedgekeurd wordt door de moderator.

I am driving and X for almost a year and so far I like driving this car. Mechanically its a very well build machine. Now the software is another thing. It's not an understatement to say it's hugely disappointing. Of course I understand it's a work in progress but holy shit, you guys a terrible slow on updating and fixing so many minor issues and glitches. Besides that there are several features that need to be unlocked asap. For example, ACC and LCC when towing. And NOT improved animations on the B-pillar. Fix the annoying lag when using AA, etc.

Everything that needs work has been addressed already on this forum. Zeekr decided to develop the driving experience together with their customers. But I am lost on what that actually means. So I believe Zeekr owes us an explanation ASAP. Your clients should be your ambassadors and I don't feel like to be one anymore. Make sure “premium” mean something.

Of zanik ik nu?
Nee, maar dat ze het niet goedkeuren snap ik. Je stelt namelijk geen feature voor maar geeft een mening.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vandaag voor t eerst door mn ruitenwisservloeistof. Ben toch wel beetje teleurgesteld dat deze verder toch wel complete auto, geen sensor heeft hiervoor :+ .

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• bigkevx2
Yellowneck schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:50:
Vandaag voor t eerst door mn ruitenwisservloeistof. Ben toch wel beetje teleurgesteld dat deze verder toch wel complete auto, geen sensor heeft hiervoor :+ .
Km stand?

• ramrodwillem
Voor ruitenwisservloeistof bij te vullen, km stand aanhouden, bijzondere manier van denken ....

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

6122 km.
Geen idee of die helemaal vol zat bij aflevering of dat ik nou zoveel ruitenwisservloeistof gebruik

Voor de eigenaren die net als ik zelf ruitenwisservloeistof aanmaken middels een concentraat: er gaat zo'n 3.2 L ruitenwisservloeistof in de Zeekr X.

[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 25-10-2025 18:21 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Meubelmakert
BPi schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

ik denk dat hij doelt op het vasthouden/achterlopen van de locatie in de navigatie. Even naar een andere app/functie springen en terug werkt vaak. Dan wordt de locatie weer geactualiseerd. Soms is dat bij mij maar voor een paar seconden.
Rij je met Waze en krijg je een waarschuwing voor een voertuig op de vluchtstrook, terwijl dat kilometers eerder al was. Probeer je te melden dat het klopt., dan duurt het ook weer minuten dat daar iets mee wordt gedaan. Echt ruk :-(
Ik doel op minimaal 10 seconden vertraging met alles in AA. Overigens vind ik de navigatieapp uit de appstore uitstekend werken evenals de muziek apps al zitten daar wat glitches in.

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 10:47
Vorige week een mail gestuurd naar Zeekr Nederland over de zoveelste bug in de software. Wat hierboven geschreven is heb ik soortgelijke mate naar ze gemaild tot heden niks vernomen.

Zelfs mijn Enyaq krijgt meer updates dan deze auto.

Helaas zit ik er de komende 5 jaar nog aan vast en gelukkig heeft uiteraard de auto ook heel veel positieve dingen waaronder het geluidssysteem wat voor mij belangrijk was.

Maar jezelf wegzetten als premium in de hoek van Tesla met software is echt gewoon een leugen.

Hopelijk komt er snel wat meer nieuws over.

Is er nog een tip om het issue met automatisch op slot gaan op te lossen? Als ik nu van de auto wegloop gaat de auto gewoon niet op slot en moet ik dat handmatig doen. Heb het systeem al meerdere malen herstart. Kan gewoon niet op deze basic feature vertrouwen.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Geloof mij, sinds ik veel contact al met ze heb gehad; ze zijn er zelf ook ziek van. Ze kunnen hier in NL niks en zijn volledig afhankelijk van China. Meerdere customer succes managers zijn al vertrokken hierdoor en dat geeft al een beetje de wanhoop/ chaos aan. Bovenstaande is mij direct verteld door een vertrekkend manager aan de telefoon.

Probleem is denk ik dat de uitrusting en looks voor goede verkoop zorgen en met de belofte van support.

Voor jouw probleem; je gebruikt de key-fob en de wegloop vergrendeling staat aan?

[ Voor 11% gewijzigd door EntonoX op 26-10-2025 09:33 ]

• ManusK
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20-11 16:08
[quote]EntonoX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:30:
Geloof mij, sinds ik veel contact al met ze heb gehad; ze zijn er zelf ook ziek van. Ze kunnen hier in NL niks en zijn volledig afhankelijk van China. Meerdere customer succes managers zijn al vertrokken hierdoor en dat geeft al een beetje de wanhoop/ chaos aan. Bovenstaande is mij direct verteld door een vertrekkend manager aan de telefoon.

Probleem is denk ik dat de uitrusting en looks voor goede verkoop zorgen en met de belofte van support.

Hier precies hetzelfde verhaal. Nul service omdat ze niets kunnen. Wel mooie verhalen ophangen en tijdvretende service afspraken maken waarna je uiteindelijk weer met lege handen naar huis gaat.
Als je al iets kunnen dan weigeren ze omdat het niet onder de garantie valt.
Zo heb ik het glas van mijn rechter buitenspiegel laten vervangen bij een Zeekr gecertificeerd schadebedrijf. Dat is verplicht.
Sindsdien doet de blindspot warning het niet meer.
Wat blijkt, deze had softwarematig aangemeld moeten worden in de auto. Het schadebedrijf heeft hiervoor de juiste apparatuur van Zeekr. Alleen, die werkt niet en is vanuit Zeekr geen enkele ondersteuning.
In Zeist weigert men om bovenstaande reden het spiegel glas aan te melden bij de auto terwijl de X binnen is en de software van de auto opnieuw wordt geïnstalleerd.
Ik ben er helemaal klaar mee. :(

• iTec
EntonoX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:30:

Voor jouw probleem; je gebruikt de key-fob en de wegloop vergrendeling staat aan?
Ik vind daar echt wel wat van, ik ben een commitment aangegaan van 5 jaar met mooie praatjes door de verkopers over dat de auto voor tech savvy rijders is bestemd blablabla. Dat feedback forum kunnen ze ook opdoeken als je mij vraagt daar gebeurt echt niks.

Ik heb de keyfob altijd mee omdat ik geregeld niet weg kon rijden omdat de telefoon niet goed registreerde. Gelukkig gebruik ik de auto alleen voor woon werk en kleine ritjes, maar dit zal nooit een gezinsauto worden daar ben ik al wel achter.
Heb de auto pas een maand en erger mij dood aan bovengenoemde bugs. Oh well laten we hopen op een grote update binnenkort d:)b

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik geef je helemaal gelijk, als het kon wil ik er morgen vanaf _O- maar ja, andere auto, gedoe met subsidie en wat is het alternatief? Ik zag de Lync & Co 02, wat bijna een evolutie is van de X maar na deze ervaring wil je eigenlijk weg blijven van Chinese merken.

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Ik rijd dus een Lynk&Co 02 sinds mei dit jaar (na ook proef gereden te hebben in een Zeekr X) maar ben echt heel erg verbaasd over de problemen bij Zeekr.
Ik heb echt helemaal geen (afkloppen) software- of andere problemen bij deze auto, terwijl het toch bijna klonen van elkaar zijn.
En mocht er wat zijn dan kan ik in de buurt terecht (bij mijn vertrouwde Volvo-dealer)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Meubelmakert
Gisteren met aanhanger en al naar Uddevalla gereden. (Zie foto voor het uitzicht vanaf de bank vanmorgen)

Ik kan alleen maar vol lof zijn over de rijeigenschappen van de X. Hij spoort perfect, ligt als een blok op de weg en dat je lading achter je hebt hangen merk je enkel aan het verbruik. Met stevige crosswind de Beltbrug en de Sontbrug overgestoken, met een Transporter billenknijpen, de X gaf geen krimp, zelfs als je het stuur losliet.

Ben in 1 keer doorgereden met lange laadstops om zo een beetje slaap te pakken. Geen last van rug, nek en schouders, kortom echt een hele fijne reisauto.

Ik heb de hele rit gebruik gemaakt van de navigatie uit de appstore. Fijne navigatie maar een ramp wanneer je efficiënt wil laden. Zat er continu 15 procent naast qua berekening. Voorkeuren voor laders in de navigatie verdwijnen als je even de auto uit bent dus dat betekent iedere keer opnieuw instellen. Helemaal ruk en dus onbruikbaar. De alsmaar terugkerende melding dat bepaalde hulpsystemen niet werken wanneer je een aanhanger aangekoppeld hebt is irritant. Dat informatie op het scherm moelijk leesbaar is omdat je hand (aan het stuur) ervoor zit ook. Geen ACC is ronduit klote. Muziekapps die dan weer wel en dan weer geen verbinding hebben. Een weerapp die na 700km karren nog steeds geen actuele informatie aangeeft. Allemaal van die kleine irritaties die toch wat doen met hoe je zo'n auto beleeft.

Conclusie: software defined car die vooral mechanisch goed uitpakt. Hoewel ik er alle vertrouwen in heb dat de software
zal verbeteren hoop ik dat ik deze verbeteringen voordat er 200.000km opstaat mag meemaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiDRI9RCkKEW5qIRg2FZ12a0-kY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZpRRI8yZFM6BvrIJWLgyCDl.jpg?f=fotoalbum_large

• Meubelmakert
Om het minder positieve aan de Zeekr een beetje te relativeren; vanuit Zweden met een model Y naar Oslo heen en weer gereden. Wat een kolereauto. Niet mals met waarschuwingen, iedere hobbel een klap in je rug, een soort kei tegen je achterhoofd die moet doorgaan voor hoofdsteun en een ontzettende dweilbak. Stap je half gebroken uit na 2 uur karren. Gooi een deur dicht en je weet meteen alles over de bouwkwaliteit. Ik snap er werkelijk geen snars van dat zoveel mensen gevallen zijn voor dit hok. Ok, voor de ruimte wellicht. Daarna 1400km gereden met de X.
Zou er zo nog 1400 aan vast plakken.

• iTec
Een reactie ontvangen op een recentelijke mail van mij aan Zeekr. Ik word hier wel echt treurig van, neemt de glans er wel vanaf.

Our sincere apologies for the delayed reply.

As of right now, there has no been no date given as an estimate for a new update. We will notify you as soon as we know more.

If you have any further questions, we are here to help!

Kind regards,
Zeekr Support Team

------
@Meubelmakert Was dit het de oude of nieuwe Tesla Model Y? Er zat namelijk wel een enorm verschil bij de Model 3 oude type en het nieuwe type. Wij hadden het nieuwe type en dat reed wel echt heel erg lekker en voelde mij qua premium hetzelfde/beter aan als de X. Alleen software was natuurlijk een stuk beter. Over het oude model was inderdaad een hoop te doen.

• deathmonkey
  • Niet online
Meubelmakert schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:08:
Om het minder positieve aan de Zeekr een beetje te relativeren; vanuit Zweden met een model Y naar Oslo heen en weer gereden. Wat een kolereauto. Niet mals met waarschuwingen, iedere hobbel een klap in je rug, een soort kei tegen je achterhoofd die moet doorgaan voor hoofdsteun en een ontzettende dweilbak. Stap je half gebroken uit na 2 uur karren. Gooi een deur dicht en je weet meteen alles over de bouwkwaliteit. Ik snap er werkelijk geen snars van dat zoveel mensen gevallen zijn voor dit hok. Ok, voor de ruimte wellicht. Daarna 1400km gereden met de X.
Zou er zo nog 1400 aan vast plakken.
Het hangt er ook erg vanaf waar je vandaan komt en wat je verwachtingen zijn. Ik merk dat op auto fora de mensen die een 'downgrade' hebben gedaan vaak ook het meest kritisch zijn. Ze vergelijken het met hun vorige duurdere auto, zonder rekening te houden dat ze nu een stuk minder betalen. Zelf kom ik van een MG4, wat een prima auto is maar wel een budgetauto. In vergelijk hiermee is de Zeekr een wereld van verschil in positieve zin. Perfect, nee maar dat is geen enkele auto.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

iTec schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:06:
Een reactie ontvangen op een recentelijke mail van mij aan Zeekr. Ik word hier wel echt treurig van, neemt de glans er wel vanaf.

As of right now, there has no been no date given as an estimate for a new update. We will notify you as soon as we know more.

Kind regards,
Zeekr Support Team

------
@Meubelmakert Was dit het de oude of nieuwe Tesla Model Y? Er zat namelijk wel een enorm verschil bij de Model 3 oude type en het nieuwe type. Wij hadden het nieuwe type en dat reed wel echt heel erg lekker en voelde mij qua premium hetzelfde/beter aan als de X. Alleen software was natuurlijk een stuk beter. Over het oude model was inderdaad een hoop te doen.
Beetje teleurstellend om te horen. Had eigenlijk dit jaar ook geen update meer verwacht, maar had stiekem toch wel hoop :+ . Maar als zij niks weten over een eta, dan zal er de komende half jaar sowieso niks uitkomen :'( .

Dan maar hopen dat ze een update uitbrengen voor de app en het aantal ondersteunde telefoons voor de Digital Key 2.0

• Meubelmakert
iTec schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:06:

Kind regards,
Zeekr Support Team

------
2023

• bigkevx2
Ik lees in het 001 forum dat de update aanstaande is.
Meestal volgt de update voor de X vrij snel daarna.

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:53:
🤞🏻
De mensen bij de CS zitten er wel vaker naast...

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-11 16:51
bigkevx2 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:53:
Na wat zoeken heeft Zeekr al een update pagina gemaakt op de website. Vorige keer werden dezelfde pagina's aangemaakt ongeveer 2-3 weken voor het pushen van de update.

Ook na een email met Zeekr Service, kreeg ik te horen dat de update voor de X er binnen enkele weken zal zijn (wat deze pagina's ongeveer bevestigen). Het gaat om update: ZeekrOS 1.1.4

Edit: de pagina is nu alleen voor de Zeekr 001, maar kort na deze update zal de X volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door DontDealWithIt op 05-11-2025 12:09 ]

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
DontDealWithIt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:08:
[...]

Na wat zoeken heeft Zeekr al een update pagina gemaakt op de website. Vorige keer werden dezelfde pagina's aangemaakt ongeveer 2-3 weken voor het pushen van de update.

Ook na een email met Zeekr Service, kreeg ik te horen dat de update voor de X er binnen enkele weken zal zijn (wat deze pagina's ongeveer bevestigen). Het gaat om update: ZeekrOS 1.1.4

Edit: de pagina is nu alleen voor de Zeekr 001, maar kort na deze update zal de X volgen.
Momenteel is het systeem versie 1.3, dus of de nieuwe versie is 1.4 of ze hebben de versie van een ander land/andere auto gestuurd.

• iTec
Dat is het oude model. Weet zeker dat als je het nieuwe type zou rijden (om wat voor reden dan ook) dat de ervaring anders is. Daarom is mijn ervaring met de Zeekr ook wat vlakker dan andere heb ik het idee, maar heb dat ook beschreven in mijn bevindingen.

Laten we hopen op een spoedige update die wat irritante bugs zal wegnemen!

• Meubelmakert
iTec schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:00:
[...]

Dat is het oude model. Weet zeker dat als je het nieuwe type zou rijden (om wat voor reden dan ook) dat de ervaring anders is. Daarom is mijn ervaring met de Zeekr ook wat vlakker dan andere heb ik het idee, maar heb dat ook beschreven in mijn bevindingen.

Laten we hopen op een spoedige update die wat irritante bugs zal wegnemen!
Ik weet niet beter dan dat het "oude" model alom bejubeld werd. En dat begrijp ik dus niet aangezien de auto op een aantal voor mij belangrijke punten zeer matig is uitgevoerd. Het nieuwe model zal ongetwijfeld beter zijn (zou treurig zijn wanneer dit niet het geval was) maar die is dan ook aardig aan de prijs. Ik denk dat de prijs/kwaliteitsverhouding van Zeekr enorm onderschat wordt maar anderszijds heeft 95% van de autobezitters maar een beperkt referentiekader laat staan gevoel voor techniek.

• Meubelmakert
..

[ Voor 99% gewijzigd door Meubelmakert op 09-11-2025 11:42 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trxApGUhpyCowKs4PuZ65G6a2U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0l8dLCwW2qgzY2gOWe77ler.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee waar dat walvisje voor staat op de voorruit?

• BPi

BPi

PaT schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:01:
[Afbeelding]

De auto had een BYD Dolphincwillen zijn?

En waarom zijn alle auto's op straat op het display Tesla's? Al jaren...

• Meubelmakert
PaT schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:01:
[Afbeelding]

Reservoir voor ruitenwisservloeistof.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
[...]

Reservoir voor ruitenwisservloeistof.
Die zit an sich wel aan die kant onder de 'motor'kap. Maar dan was blijkbaar het logo op de vuldop niet voldoende?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Sja denk gewoon easter egg. De Zeekr 001 heeft in plaats van een walvis blijkbaar de skyline van Parijs.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:55:
Sja denk gewoon easter egg. De Zeekr 001 heeft in plaats van een walvis blijkbaar de skyline van Parijs.
Ahh, Aziatische humor dus. Die skyline vind ik wel erg leuk gedaan

• Meubelmakert
PaT schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:38:
[...]

Die zit an sich wel aan die kant onder de 'motor'kap. Maar dan was blijkbaar het logo op de vuldop niet voldoende?
Nou, dan ben ik benieuwd wat voor vloeistof ik de afgelopen keer heb bijgevuld maar bij mij zit ie toch echt aan de kant van dat logo.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:54:
[...]

Nou, dan ben ik benieuwd wat voor vloeistof ik de afgelopen keer heb bijgevuld maar bij mij zit ie toch echt aan de kant van dat logo.
Dat zeg ik toch ook?

• Meubelmakert
Ik las andere kant. _O-

• BPi

BPi

Kun je misschien aan het plaatje zien hoe vol het reservoir zit? :*)

Ik heb al twee keer gehad dat het reservoir leeg was op moment dat sproeien erg nodig was. Zonder vooraf een waarschuwing voor een laag niveau...

• bigkevx2
Om meer duidelijkeid te geven over de walvis zie:
.
Als ik me het goed kan herinneren is het gewoon een gimmick omdat het kan.

• ManusK
Ik rijd mijn Zeekr X vanaf eind maart dit jaar op basis van private lease 15000 km. per jaar.
Met dat kilometrage kom ik al jaren goed uit.
De X staat momenteel echter al op ruim 16000 km.
Dat kan niet kloppen.
Zeker niet omdat ik de auto door ziekte niet heb gebruikt voor woon werkverkeer ( 120 km. Per dag )

Zijn er meer gebruikers die een zelfde ervaring hebben ?

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:07
Ik moet eerlijk bekennen dat bij mij het gevoel in het begin ook was dat de auto afwijking heeft mbt de afstand. Nooit echt heel eeg druk meer over gemaakt omdat ik hem zakelijk rijdt. Maar ik snap waar je het over hebt.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ManusK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:22:
Ik rijd mijn Zeekr X vanaf eind maart dit jaar op basis van private lease 15000 km. per jaar.
Met dat kilometrage kom ik al jaren goed uit.
De X staat momenteel echter al op ruim 16000 km.
Dat kan niet kloppen.
Zeker niet omdat ik de auto door ziekte niet heb gebruikt voor woon werkverkeer ( 120 km. Per dag )

Zijn er meer gebruikers die een zelfde ervaring hebben ?
Kijk je naar de kilometrage in de app van de leasemaatschappij of in de auto zelf? De kilometrage in de app van Arval staat de (geschatte) kilometerstand ook vele malen hoger, die wordt geschat en niet daadwerkelijk uitgelezen uit de auto.

• ManusK
Yellowneck schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:47:
[...]

Kijk je naar de kilometrage in de app van de leasemaatschappij of in de auto zelf? De kilometrage in de app van Arval staat de (geschatte) kilometerstand ook vele malen hoger, die wordt geschat en niet daadwerkelijk uitgelezen uit de auto.
De auto, daadwerkelijk uitgelezen.
De app van Arval loopt duizenden kilometers achter.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ManusK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:52:
[...]

Ah ok, bij mij lijkt die wel aardig te kloppen, al heb ik de auto nog te kort (3 maanden). Heb wel de teller ingesteld dat deze zich iedere dag reset in plaats van iedere laadbeurt. Meestal kijk ik wel aan de eind van de dag hoeveel kilometer ik gereden heb op de dagteller en die klopt volgens mij prima.
Maar ik ga het even de komende tijd wat nauwlettender in de gaten houden en of dit ook goed opgeteld wordt bij de totale kilometerstand.

Maar dat jij al binnen 9 maand over je normale jaarkilometrage zit zonder dat je gekke dingen hebt gedaan, sterker nog veel thuis hebt gezeten zelfs, dan is dat wel gek ja. Heb je toevallig niet in de app de "journey log" (heb de app/telefoon op Engels staan) aanstaan? Dan kan je al je ritten terugzien.

[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 11-11-2025 19:54 ]

• bigkevx2
ManusK schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:52:
[...]

Ik begrijp waar het gevoel vandaan komt maar op basis van gevoel kun je niets aantonen. Ik heb nu ook al 16K erop zitten sinds februari maar ik ben van private naar zakelijk gegaan en dan ga je toch anders rijden inclusief een dikke vakantie rit van 3500 km.
Google even een rit van 100km bij elkaar, zet de dag teller op nul en meet. Meten is weten.

• ManusK
Yellowneck schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:49:
[...]

Ah ok, bij mij lijkt die wel aardig te kloppen, al heb ik de auto nog te kort (3 maanden). Heb wel de teller ingesteld dat deze zich iedere dag reset in plaats van iedere laadbeurt. Meestal kijk ik wel aan de eind van de dag hoeveel kilometer ik gereden heb op de dagteller en die klopt volgens mij prima.
Maar ik ga het even de komende tijd wat nauwlettender in de gaten houden en of dit ook goed opgeteld wordt bij de totale kilometerstand.

Maar dat jij al binnen 9 maand over je normale jaarkilometrage zit zonder dat je gekke dingen hebt gedaan, sterker nog veel thuis hebt gezeten zelfs, dan is dat wel gek ja. Heb je toevallig niet in de app de "journey log" (heb de app/telefoon op Engels staan) aanstaan? Dan kan je al je ritten terugzien.
Het is raar. Ik heb het reislogboek aanstaan maar dat is niet compleet. Er missen diverse maanden. Ik ga meten op een rit of ik een afwijking kan constateren.
Vroeg me nog af of het iets te maken zou kunnen hebben met één van de “verbeteringen “ in OS1.3 namelijk “ geoptimaliseerde kilometerteller voor verschillende wielconfiguraties” .

• deathmonkey
  • Niet online
ManusK schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:47:
[...]

Het is raar. Ik heb het reislogboek aanstaan maar dat is niet compleet. Er missen diverse maanden. Ik ga meten op een rit of ik een afwijking kan constateren.
Vroeg me nog af of het iets te maken zou kunnen hebben met één van de “verbeteringen “ in OS1.3 namelijk “ geoptimaliseerde kilometerteller voor verschillende wielconfiguraties” .
Geen populaire hier op Tweakers, maar toen ik een keer zoiets vermoede heb ik mijn google location history teruggekeken. Je zou dit (tijdelijk) aan kunnen zetten. Bij mij bleek dat ik gewoon ongemerkt toch best veel ritjes maak die langer zijn dan gedacht.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb inmiddels 47,5K km erop zitten, en niet het gevoel dat er teller-technisch iets raars aan de hand is.

Hier staat tekst

• BPi

BPi

Nooit opgevallen.
Nu 57.500 op klok.

Toevoeging:
Maar volgens Arval al 63.000 7(8)7
Die rekenen zich rijk. Dat ga ik snel corrigeren.

[ Voor 58% gewijzigd door BPi op 12-11-2025 22:51 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Heb ook wat ritten nagekeken, en ze kloppen allemaal nagenoeg precies met de afstand die Google Maps zegt.
(6900 km op de teller :+ )

• Jjvdh
  • Laatst online: 23:20
Mijn Zeekr X wil geen contact maken met superchargers van Fastned. Wanneer ik aankoppel herkent de auto wel dat er een laadkabel aangesloten is, maar starten doet hij niet. Ook niet na meerdere keren ontkoppelen en opnieuw opstarten. Zowel via de Fastned app als via het scherm op de paal zelf geen resultaat. Tesla Superchargers pakt hij wel direct.

Herkent iemand dit en weet iemand wellicht de oplossing?

• Meubelmakert
Jjvdh schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:00:
Mijn Zeekr X wil geen contact maken met superchargers van Fastned. Wanneer ik aankoppel herkent de auto wel dat er een laadkabel aangesloten is, maar starten doet hij niet. Ook niet na meerdere keren ontkoppelen en opnieuw opstarten. Zowel via de Fastned app als via het scherm op de paal zelf geen resultaat. Tesla Superchargers pakt hij wel direct.

Herkent iemand dit en weet iemand wellicht de oplossing?
Heb vorige maand een rit naar Zweden gemaakt. Tesla werkte uitstekend op 1 laadstation na. Wat me opviel is dat de anwb app zeer matig werkt bij laadstations. De druppel die je voor een lezer kunt houden doet het beter maar ook die werkt niet vlekkeloos. Kan daarmee te maken hebben?

• BPi

BPi

BPi schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:07:
[...]

Hebben we een minor update gehad?
Navigatie via AA liep vanmorgen en vanmiddag weer zoals gebruikelijk (vele weken geleden) *O*

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:52
Snap er geen hout van, ik rij altijd met de keycard van de auto (doe wel de auto open met de app), toenstraks vertrokken zonder problemen. Nu net terug wil de middenconsole op geen enkele manier de kaart accepteren, auto open en dichtdoen met de kaart werkt wel gewoon... uiteindelijk met de digital key op de telefoon kunnen vertrekken maar geen idee wat er aan de hand is (reset al geprobeerd en auto op slot etc.). Moet ik nu bij Zeekr een nieuwe kaart aanvragen?
sliepie schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:48:
[...]

Ik ben weer gestopt met telefoon als key gebruiken, te vaak gehad dat ie zegt geen sleutel gedetecteerd. Een keer gehad dat, na het boodschappen halen, hij de telefoon niet meer als sleutel detecteerde, keycard ook niet meer pakte bij oplader. Kon de keycard wel gebruiken voor openen/sluiten van de auto. Paar keer de reset gedaan van het systeem, wat ook niet hielp. Als laatste door de instellingen gegaan en ergens knop gevonden voor uitschakelen van hele systeem. Daarna uitgestapt auto afgesloten en weer ingestapt, en zag de auto de keycard weer als sleutel.
Dit straks nog maar even proberen.

Probleem opgelost door het systeem in het menu uit te schakelen gelukkig!

[ Voor 46% gewijzigd door Frostb1te1992 op 18-11-2025 16:48 ]

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 19:15
DontDealWithIt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:08:
[...]

Deze pagina is nu ook gevuld met release notes. Helaas nog geen pagina voor de X kunnen ontdekken.

• bigkevx2
Masterkev schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:21:
[...]
Volgt in de regel snel op de 001

Deze pagina is nu ook gevuld met release notes. Helaas nog geen pagina voor de X kunnen ontdekken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De foutieve onderhoudsmelding van de X was al een bekend gegeven. Waar eerst het alarmbelletje op het display een waarschuwing gaf, verdween hij enige tijd naar alleen een melding op het scherm achter het stuur.
Sinds kort komt de melding heel prominent naar voren vanuit de app en krijg ik steeds meer het gevoel dat het geen bug is, maar dat de auto wellicht een jaar of 2 geleden uit de fabriek gerold is en de teller toen is gaan lopen. Onze X is in juni 2024 afgeleverd en zou dus nog wel even vooruit moeten kunnen.

Hebben anderen dit patroon van meldingen ook gehad en toevallig al nagevraagd of dit allemaal een bug is?

• bigkevx2
PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:22:
De foutieve onderhoudsmelding van de X was al een bekend gegeven. Waar eerst het alarmbelletje op het display een waarschuwing gaf, verdween hij enige tijd naar alleen een melding op het scherm achter het stuur.
Sinds kort komt de melding heel prominent naar voren vanuit de app en krijg ik steeds meer het gevoel dat het geen bug is, maar dat de auto wellicht een jaar of 2 geleden uit de fabriek gerold is en de teller toen is gaan lopen. Onze X is in juni 2024 afgeleverd en zou dus nog wel even vooruit moeten kunnen.

Hebben anderen dit patroon van meldingen ook gehad en toevallig al nagevraagd of dit allemaal een bug is?
Ik kan me herinneren dat dit precies het geval is. En dat de meeste X'en al een tijdje hebben staan oefenen op stilstaan op een parkeerplaats was al duidelijk. Check je banden, daar staat een productiedatum op, die verklapt ongeveer wel hoe oud de auto echt is.
Andere indicatoren zijn het ontbreken van een 'nieuw' geur in de auto bij in ontvangstnamen, de plastic die ingebrand leek te zijn op de velgen (direct zonlicht voor lange tijd) en zeker ook wel wat elektronische problemen die sommige hebben ervaren en waarbij volledige kabelbomen zijn vervangen.

Bij mij waren het minor dingetjes die niets van de verdere prima ervaring van de auto weg hebben genomen. Nog steeds iedere rit heel happy met mijn X.

[ Voor 5% gewijzigd door bigkevx2 op 19-11-2025 09:55 ]

• deathmonkey
  • Niet online
bigkevx2 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:53:
[...]

Ik kan me herinneren dat dit precies het geval is. En dat de meeste X'en al een tijdje hebben staan oefenen op stilstaan op een parkeerplaats was al duidelijk. Check je banden, daar staat een productiedatum op, die verklapt ongeveer wel hoe oud de auto echt is.
Andere indicatoren zijn het ontbreken van een 'nieuw' geur in de auto bij in ontvangstnamen, de plastic die ingebrand leek te zijn op de velgen (direct zonlicht voor lange tijd) en zeker ook wel wat elektronische problemen die sommige hebben ervaren en waarbij volledige kabelbomen zijn vervangen.

Bij mij waren het minor dingetjes die niets van de verdere prima ervaring van de auto weg hebben genomen. Nog steeds iedere rit heel happy met mijn X.
Hoe oud zou normaal zijn dan? Krijg 'm december binnen, was en voorraadmodel.

• bigkevx2
deathmonkey schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:03:
[...]

Geen idee, ik heb die van mij sinds februari 2025 en volgens mij was hij toen 1,5 jaar oud, althans, de banden. Maar gezien de huidige supply chain kun je dit als aardige indicator zien.
We komen natuurlijk uit een tijd dat we gewend waren dat auto's een gigantische wachttijd kende door chip gebrek en dat je zelf bericht uit de fabriek kreeg waar ergens op de band je auto stond. Volgens mij heeft momenteel geen enkel merk wereldwijd een tekort aan productie capaciteit, meer gebrek aan parkeerplaatsen om alles neer te zetten.

• BPi

BPi

deathmonkey schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:03:
[...]

Is het 2024/2025 model? Dan is hij in najaar 2024 op de boot gegaan en in Göteborg gestald. De mijne is als een van de eersten al in januari 2025 naar Nederland gehaald, met vrijdag aankomst in NL en op maandag aflevering.

Hij was dus heel nieuw, maar toch een kabelboom in achterportier vervangen ivm corrosie na een paar maanden.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:22:

Ik had wel voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar Zeekr Support, al was het puur om mijzelf in te dekken voor de leasemaatschappij.
Dank voor uw bericht. De melding die u ziet over een vereiste servicebeurt kan in dit geval genegeerd worden. Normaal gesproken geldt onderhoud pas na 24 maanden of 40.000 km (wat het eerst komt).

Wanneer u de volgende keer bij een servicecentrum bent, kan de melding eenvoudig worden verwijderd via het systeem door onze technici, je kan eventueel proberen of het met een reboot al verdwijnt.

U hoeft zich dus geen zorgen te maken en kunt de melding gerust negeren totdat deze bij uw eerstvolgende servicebezoek wordt gecorrigeerd.

Met vriendelijke groet,
Zeekr Support Team
bigkevx2 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:53:
[...]

Check je banden, daar staat een productiedatum op, die verklapt ongeveer wel hoe oud de auto echt is.
Bij de aflevering van je auto krijgt iedereen als het goed is ook "EC Certficate of Conformity" die vanuit de fabriek wordt meegegeven (en ook ondertekend door de inspecteur daar in het fabriek). Daarop staat exact de productiedatum van de auto. Die van mij was: 2023-11-08. Ik heb em 31 juli 2025 opgehaald, dus bijna twee jaar 'oud'.

Ergens eind september bij een kilometerstand ergens in de 5xxx km kreeg ik de servicemelding.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:14:
[...]

Ik had wel voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar Zeekr Support, al was het puur om mijzelf in te dekken voor de leasemaatschappij.

[...]

[...]

Bij de aflevering van je auto krijgt iedereen als het goed is ook "EC Certficate of Conformity" die vanuit de fabriek wordt meegegeven (en ook ondertekend door de inspecteur daar in het fabriek). Daarop staat exact de productiedatum van de auto. Die van mij was: 2023-11-08. Ik heb em 31 juli 2025 opgehaald, dus bijna twee jaar 'oud'.

Ergens eind september bij een kilometerstand ergens in de 5xxx km kreeg ik de servicemelding.
De bandjes zijn van week 38 van 2023 en dus inmiddels ruim 2 jaar oud. De auto wordt morgen opgehaald en eea wordt geregeld. Mooie service van auto Zeeuw in Schiedam.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:06:
[...]

De bandjes zijn van week 38 van 2023 en dus inmiddels ruim 2 jaar oud. De auto wordt morgen opgehaald en eea wordt geregeld. Mooie service van auto Zeeuw in Schiedam.
Speciaal om die servicemelding te resetten? Ik heb toevallig ook anderhalve week geleden een service request voor Zeeuw Schiedam aangevraagd via de Zeekr website. Nog geen terugkoppeling op gehad, heb jij ze (Zeeuw Schiedam) rechtstreeks benaderd? Zou namelijk wel fijn als die melding weg is en Schiedam is om de hoek.

Mijn banden zijn ook van 38-2023 zie ik. Dus mogelijk zijn onze autos rond de zelfde tijd uit de fabriek gerold Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glO927xT9wwRTvtJ0LZQ07kS3Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEWkojqeavn8tVJsw0TFv00b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Yellowneck op 19-11-2025 13:41 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:39:
[...]

Speciaal om die servicemelding te resetten? Ik heb toevallig ook anderhalve week geleden een service request voor Zeeuw Schiedam aangevraagd via de Zeekr website. Nog geen terugkoppeling op gehad, heb jij ze (Zeeuw Schiedam) rechtstreeks benaderd? Zou namelijk wel fijn als die melding weg is en Schiedam is om de hoek.

Mijn banden zijn ook van 38-2023 zie ik. Dus mogelijk zijn onze autos rond de zelfde tijd uit de fabriek gerold [Afbeelding]
Mijn vrouw heeft ze gebeld en toevallig hadden ze morgen een gaatje

• Meubelmakert
PaT schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:46:
[...]

Mijn vrouw heeft ze gebeld en toevallig hadden ze morgen een gaatje
Heb ze vandaag gebeld! Was zo geregeld.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Zowaar is gisteren mijn app probleem opgelost....

Vind het zelf ook nog wat onwennig, na op een paar dagen af 7 maanden gewacht te hebben...

Na ontelbare telefoontjes, 3 customer succes (ahum) managers versleten te hebben en uiteindelijk bij het app development team iemand gevonden te hebben die heel netjes er zijn tanden in durfde te zetten is het probleem verleden tijd.

Wat ik er van vind? tja, denk dat de mensen die hier wel langer meelezen dat inmiddels wel weten. Het heeft me in ieder geval wel een bepaald bewustzijn gebracht dat het allemaal leuk speelgoed is maar je zo afhankelijk bent. Volgende auto chinees? nee dank u. Misschien maar weer even gewoon een auto zien als vervoermiddel, thats it. Scheelt een hoop ellende als je geen waarde hecht aan nieuw en tech-snufjes.

Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen als doorgewinterd it'er / tweaker, maar het scheelt een hoop ergernis en geld gok ik zo.

Nu hopen op een auto software update, maarja...

O, en voor diegene die denken dat alles in Gotenborg of Europa geregeld is / staat... wake-up, dit moest gewoon regelrecht naar China uiteindelijk om opgelost te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door EntonoX op 20-11-2025 20:43 ]

• bigkevx2
EntonoX schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:41:
Zowaar is gisteren mijn app probleem opgelost....

Vind het zelf ook nog wat onwennig, na op een paar dagen af 7 maanden gewacht te hebben...

Na ontelbare telefoontjes, 3 customer succes (ahum) managers versleten te hebben en uiteindelijk bij het app development team iemand gevonden te hebben die heel netjes er zijn tanden in durfde te zetten is het probleem verleden tijd.

Wat ik er van vind? tja, denk dat de mensen die hier wel langer meelezen dat inmiddels wel weten. Het heeft me in ieder geval wel een bepaald bewustzijn gebracht dat het allemaal leuk speelgoed is maar je zo afhankelijk bent. Volgende auto chinees? nee dank u. Misschien maar weer even gewoon een auto zien als vervoermiddel, thats it. Scheelt een hoop ellende als je geen waarde hecht aan nieuw en tech-snufjes.

Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen als doorgewinterd it'er / tweaker, maar het scheelt een hoop ergernis en geld gok ik zo.

Nu hopen op een auto software update, maarja...

O, en voor diegene die denken dat alles in Gotenborg of Europa geregeld is / staat... wake-up, dit moest gewoon regelrecht naar China uiteindelijk om opgelost te worden.
Als andere it’er, wat was het probleem nu en wat was de fix?
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste