Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:52
dexterd83 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:24:
Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die de volgende problemen ervaren?

Na drie weken rijden krijg ik continu pop-ups met meldingen in beeld (zie foto). Deze blijven tijdens het rijden terugkomen en zorgen echt voor afleiding. Vandaag heb ik via de instellingen de software teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft helaas niets opgelost. We draaien momenteel versie 1.2.

Heeft iemand een idee hoe dit zelf op te lossen is?

Ik overweeg serieus om de auto terug te brengen. Eerder stond ik ook al stil omdat de auto de sleutelkaart niet herkende. We hebben een Samsung-telefoon, dus rijden met de telefoon is geen optie. Android Auto werkt ook zelden—misschien in 1 op de 10 gevallen automatisch. En ook het internet in de auto valt regelmatig weg; alleen op dag 2 hebben we even verbinding gehad met de auto via de app.

Bovendien krijg ik op mijn telefoon vaak de melding: “Zeekr niet verbonden.”

In de app staat wel een nummer van de servicelijn, maar dat werkt niet. Dus dan maar de algemene klantenservice gebeld—die verwijzen vervolgens naar de app om een afspraak te maken. Dat betekent dus: geen directe ondersteuning. Voor elke vraag moet ik een afspraak plannen in Zeist. Maar nergens is te vinden wat de procedure dan is. Kan ik een vervangende auto krijgen? Of moet ik dan met het OV terug?

Zeekr wordt gepositioneerd als een premium merk, zelfs boven Volvo, maar dit voelt allesbehalve premium. Ik ben echt zwaar teleurgesteld. Na eerdere ervaringen met Lynk & Co en Aiways dacht ik: derde keer scheepsrecht. Maar nee—het zijn steeds dezelfde problemen: slechte service en matige software.[Afbeelding]
Lijkt me dat er gewoon iets mis is met de auto. Wellicht water in de achterlichten oid?

Ik heb overigens ook een Samsung telefoon (S22) en dat werkt prima. Android Auto heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Gewoon via bluetooth verbonden en dan de Android Auto app starten via het scherm van de auto. Let er wel op dat je bij instelling > connecties het Android Auto logootje kiest en dus niet het muziek icoontje.

Ik zou even langs Zeist gaan om de auto te laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
PaT schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:43:
[...]

Klopt. Ik draai vaak heel lichtjes aan het stuur, zodanig dat de auto zelf nog niet stuurt, maar LCC weet dat ik nog met mijn handen aan het stuur zit.
Dit werkt inderdaad goed! Het is niet ideaal maar beter dan steeds die meldingen. Hopelijk verbeteren ze dit in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45

BPi

ThijsWTF schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:29:
[...]

Dit werkt inderdaad goed! Het is niet ideaal maar beter dan steeds die meldingen. Hopelijk verbeteren ze dit in een update.
Dit is al veel beter dan met de eerste software.
Vervelend vind ik nog steeds de tegencorrectie die de auto uitvoert als je zelf iets corrigeert in zowel sturing als 'gas'. Ook dat was in de eerste software extreem, maar leidt ook nu nog wel eens tot vreemde/nare stuurcorrecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
BPi schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:39:
[...]

Dit is al veel beter dan met de eerste software.
Vervelend vind ik nog steeds de tegencorrectie die de auto uitvoert als je zelf iets corrigeert in zowel sturing als 'gas'. Ook dat was in de eerste software extreem, maar leidt ook nu nog wel eens tot vreemde/nare stuurcorrecties.
Helemaal mee eens. Met veel van die systemen is het zo dat het voor 90% goed werkt, maar die resterende 10% zorgt er voor dat het eigenlijk helemaal niet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:13
Over de vaak gehoorde problemen met automatisch verbinden met AA of Carplay ben ik nu voorzichtig tot de conclusie gekomen dat de netwerk kaart(en) (WIFI, BT en 3/4/5G) snel in de war raak bij meerdere kanalen.
Lees, als ik thuis of op het werk onder WIFI bereik kom heb ik 'ineens' ellende met de BT verbinding.
Bij wegrijden thuis vaak problemen om te verbinden en bij aankomst werk in de parkeergarage (binnen WIFI bereik) gaat deze stotteren of valt helemaal weg.

Nu heb ik de WIFI uitgezet, want ja, alleen nodig bij updates en tot op heden zie ik een significante verbetering. Het is nog te vroeg om conclusies hieruit te trekken maar ik stel voor dat iedereen dit eens gaat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-05 20:03
Mmaaikel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:59:
[...]

het gaat om de tegendruk die je geeft aan je stuur. Dus als je je stuur een beetje tegenstuurt steeds dan krijg je de melding niet.
Voor zover ik weet zitten er sensoren in het stuur. Door licht te knijpen weet ie dat je hem vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

EntonoX

Team leider

Ik heb nu inmiddels al 2 weken geen app functionaliteit meer :'(

De app toont alleen maar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFWg9c2e5Ln6D36v4Z21UiCoKwg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AyGM9GV395asywH7y6Jkfjms.png?f=fotoalbum_large

Van alles geprobeerd:
- entertainment reset
- connectiviteit reset
- App uit- inloggen
- App opnieuw geinstalleerd

Uiteindelijk Zeekr gebeld, waar een vrij flauwe reactie uit kwam; support ticket gemaakt. Na een 3 dagen nogmaals gebeld en toen bleek dat ze het verkkeerd begrepen hadden en dat het aan de auto lag. Dus nogmaals uitgelegd en de medewerker wilde een service bezoek in Zeist inplannen. Ook nog een reactie terug gestuurd op de mail met meer informatie maar tot op heden geen reactie.
Zo denk je er toch bijna over om het komend lease bedrag weer te laten terugboeken?

De IPhone app maakt ook log bestanden aan zag ik, en daarin kom ik tegen:

"The vehicle corresponding to the VIN does not exist" hoe duidelijker wil je het hebben?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:52
Heb je een X of een 001? In het screenshot staat 001.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Een X, en dat klopt inderdaad, random staat daar 001 of X. Je kunt niets wisselen, als je dat probeert zie je wel de juiste auto staan maar je kunt nergens iets aanklikken of veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 23:41
Vandaag de auto opgehaald. Rijdt fantastisch. Heb alleen een paar dingetjes die gefixt moeten worden.

1 ervan is dat de NFC kaart het voertuig niet open krijgt.
Klopt het dat je met de kaart op het NFC logo van de B stijl het het voertuig moet open krijgen?
Heb hem wel in de app geactiveerd. Kan dus wel als ik hem in de middenconsole leg weg rijden.
Maar open of dicht gaan doet die niet.

Lijkt er ook op als ik de batterij uit de Key fob haal dat die dan ook niet open gaat als ik hem op het NFC logo houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 20:33
Meubelmakert schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:02:
[...]

Voor zover ik weet zitten er sensoren in het stuur. Door licht te knijpen weet ie dat je hem vast hebt.
Kan knijpen wat ik wil, maar bij mij werkt dat helaas niet. Klein beetje aan het stuur leunen werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
De sensor registreert kleine bewegingen van het stuur, niet of je je handen op het stuur hebt of er in knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Mmaaikel schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:15:
[...]

Kan knijpen wat ik wil, maar bij mij werkt dat helaas niet. Klein beetje aan het stuur leunen werkt altijd.
Toevallig gisteren een wat langere rit en het werkte perfect. Op de terugweg echter weer niet helemaal. Ik denk dat de knijpbeweging voor voldoende draai beweging zorgt dat dit voldoende wordt geregistreerd. Links om of rechtsom, ik vind het persoonlijk heerlijk rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:59

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ze benoemen we precies de pijnpunten van de X. Alleen die 'enorme' dode hoek heb ik in de praktijk nog nooit als zodanig ervaren.
Blijkbaar gedroeg de software zich tijdens de review :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 22:25
Wel een beetje flauw dat ze de "piepjes" alleen benoemen bij de X. Neem aan dat je bij de 001 ook de nodige systemen uit moet schakelen voor vertrek.

Heeft iemand trouwens ergens al een datum opgevangen voor de volgende software update? Het moeten registreren van de onboard simkaart maakte me hoopvol dat deze aanstaande zou zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Masterkev op 26-04-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Masterkev schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:10:
[...]

Wel een beetje flauw dat ze de "piepjes" alleen benoemen bij de X. Neem aan dat je bij de 001 ook de nodige systemen uit moet schakelen voor vertrek.

Heeft iemand trouwens ergens al een datum opgevangen voor de volgende software update? Het moeten registreren van de onboard simkaart maakte me hoopvol dat deze aanstaande zou zijn.
Ik las hier dat mei genoemd wordt voor de volgende update en dan later in het jaar nog een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:57
Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen en heb ook geen navigatie. Er is geen verbinding mogelijk en kan niet inloggen op mijn Zeekr account van de auto. Kan geen verbinding maken omdat er geen wifi of 5 g verbinding mogelijk is. iemand ervaring met deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Masterkev schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:10:
[...]

Ik heb hier ook al een reality check comment op gegeven. Ze hangen allemaal op die piepjes maar ik zet er effectief 1 uit bij iedere rit, de snelheid en dat is een verplichte melding van de EU. Voor de rest een prima auto waar ik al heel veel plezier aan heb beleefd. Andere gelezen klachten, ga terug naar Zeist en laat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
bigkevx2 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:59:
[...]

Andere gelezen klachten, ga terug naar Zeist en laat ze het fixen.
Lekker makkelijk, div keren terug geweest, kunnen ze niets mee of "we zijn er mee bezig" hopen bij de volgende update dat het wordt mee genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
carcept2009 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:01:
Vandaag de auto opgehaald. Rijdt fantastisch. Heb alleen een paar dingetjes die gefixt moeten worden.

1 ervan is dat de NFC kaart het voertuig niet open krijgt.
Klopt het dat je met de kaart op het NFC logo van de B stijl het het voertuig moet open krijgen?
Heb hem wel in de app geactiveerd. Kan dus wel als ik hem in de middenconsole leg weg rijden.
Maar open of dicht gaan doet die niet.

Lijkt er ook op als ik de batterij uit de Key fob haal dat die dan ook niet open gaat als ik hem op het NFC logo houd.
Bijzonder dat auto niet open wil met kaart.
Moet zeggen dat ik niet zeker weet of de kaartlezer wel op dezelfde hoogte als logo zit.
Kan zijn dat die hoger of lager zit, dus ook even rustig omhoog en naar beneden zoeken.
d1zzje schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 23:23:
Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen en heb ook geen navigatie. Er is geen verbinding mogelijk en kan niet inloggen op mijn Zeekr account van de auto. Kan geen verbinding maken omdat er geen wifi of 5 g verbinding mogelijk is. iemand ervaring met deze punten?
Had ik laatst ook een keer, totaal geen verbinding meer.
Modem gereset met SOS knop en display een herstart gegeven, toen werkte alles weer.

[ Voor 23% gewijzigd door brambo123 op 27-04-2025 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
PaT schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:19:
[...]

Ze benoemen we precies de pijnpunten van de X. Alleen die 'enorme' dode hoek heb ik in de praktijk nog nooit als zodanig ervaren.
Blijkbaar gedroeg de software zich tijdens de review :)
Ik vind ze veel te jolig met elkaar. Daardoor doen ze ook wat lacherig over de auto, met hun focus op de externe speaker. En ze willen heel objectief alle pijnpunten benoemen, wat natuurlijk goed is. Maar het gevolg is dat de X niet echt uit de verf komt, vind ik. Ik zou de auto echt niet kopen op basis van deze review. Terwijl hun punt volgens mij toch echt is dat erg goede auto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
marvel27 schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:07:
[...]

Ik vind ze veel te jolig met elkaar. Daardoor doen ze ook wat lacherig over de auto, met hun focus op de externe speaker. En ze willen heel objectief alle pijnpunten benoemen, wat natuurlijk goed is. Maar het gevolg is dat de X niet echt uit de verf komt, vind ik. Ik zou de auto echt niet kopen op basis van deze review. Terwijl hun punt volgens mij toch echt is dat erg goede auto's zijn.
Ik heb ook wel het gevoel dat er soms nogal lacherig gedaan wordt over China. Chinese producten worden bijvoorbaat al minder serieus genomen. Dat zal vanzelf wel veranderen nu we minder aan de tiet van Amerika kunnen hangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

marvel27 schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:07:
[...]

Ze benoemen toch wel de goede punten. Premium interieur, goede binnenruimte, snel, snel laden.

Een aantal punten vind ik ook gezeur. Die geluidjes inderdaad, maar ook de bediening enkel via het scherm. Ik ben ook een fan van knopjes en ben nog steeds erg blij met al die knopjes in mijn V70, maar veel wendt.

Of een kleinere kofferbak en een relatief hoog verbruik door het flinke gewicht negatief zijn zal moeten blijken uit je eigen use case. De X is bij ons een tweede auto en daar boeit de kofferbak een stuk minder (daar hebben we die V70 wel voor). En onze X rijdt meestal niet meer dan 100-150km enkele reis, dus dat gaat prima met thuis opladen.

De X wordt inderdaad wel een beetje lacherig weggezet en zo gepositioneerd dat de 001 eigenlijk de enige serieuze aanbieding van Zeekr lijkt. Maar vervolgens wel melden dat de X echt een stuk beter is dan de EX30 die als een malle wordt verkocht in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14:15
Heb de x nu 4 dagen, zeer tevreden tot nu toe.
Moet alleen wel een nieuwe zonnebril kopen, zie de hud niet en de gezichtsherkenning werkt niet vanwege de gepolariseerde glazen in de zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
ramrodwillem schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:08:
[...]

Lekker makkelijk, div keren terug geweest, kunnen ze niets mee of "we zijn er mee bezig" hopen bij de volgende update dat het wordt mee genomen.
Makkelijk of niet, je moet gewoon je recht halen. Als ik bij de media markt en tv koop en ik heb alleen zwart wit beeld dan hebben ze twee opties, fixen of nieuwe.
Werkt met auto’s niet anders.
Je betaald voor alles in de auto en niet alleen voor de essentiële zaken.
Ik heb gelukkig geen issues en met die paar bugs kan ik goed leven omdat ze op te lossen zijn. Ik ben nog niet in de situatie geweest dat ik features helemaal niet kon gebruiken, wel eens een boertje maar niets wat niet direct op te lossen was.
Na het uitschakelen van de wifi heb ik ook geen problemen meer met de BT verbinding.
Auto rijdt als een zonnetje!
En die motorrijder moest ook drie keer knipperen met zijn ogen toen ik niet zichtbaar was in zijn spiegel bij het wegrijden bij een verkeerslicht. Ik zat voor hem 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
brambo123 schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:43:
[...]

Bijzonder dat auto niet open wil met kaart.
Moet zeggen dat ik niet zeker weet of de kaartlezer wel op dezelfde hoogte als logo zit.
Kan zijn dat die hoger of lager zit, dus ook even rustig omhoog en naar beneden zoeken.

[...]
Net even getest, werkt direct bij het logo, nul vertraging.
Dit is iets wat ze gewoon op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
bigkevx2 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:55:
[...]

Net even getest, werkt direct bij het logo, nul vertraging.
Dit is iets wat ze gewoon op moeten lossen.
Thanks voor de check.
Ze moeten en zullen het vast wel fixen.

De achterlichtunit moeten ze ook vervangen.
Die zit vol met vocht en vooral druppels. Je ziet de sporen erin zitten.

Ze hadden me eigenlijk niet eens zo moeten laten vertrekken bij het ophalen.
Die lamp wisten ze opzekers zelf ook wel. Ophalen gebeurde in de kleine ruimte. Daar zag ik het niet. Pas buiten.

Vertrouw dat ze het snel oplossen. Denk dat ze geen negatieve publiciteit willen. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqYq2ZpZqrU7WMs_DXBbZLxIvkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5E40wJYAZNi2M9IPnoZAeNx1.jpg?f=fotoalbum_large

In this snapshot from a recent brand session, our CEO Lothar Schupet shares how Zeekr is pushing the boundaries of design, innovation, and customer experience. From cutting-edge EV technology to human-centered luxury, we’re committed to building a brand that moves with purpose.

[ Voor 28% gewijzigd door Tunnelplan op 28-04-2025 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mooi is dat. Fix je software Zeekr!

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsWTF
Tunnelplan schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:23:

In this snapshot from a recent brand session, our CEO Lothar Schupet shares how Zeekr is pushing the boundaries of design, innovation, and customer experience. From cutting-edge EV technology to human-centered luxury, we’re committed to building a brand that moves with purpose.
Totaal niets zeggend. Is het posten niet waard imo :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 2133284

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nphZYY-bwE_LUfQwZY5oavzs4QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrZNqK6DkICStmI3LboMS1jt.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag, *knip* , is vandaag mijn Zeekr X verlaagd.

Er zijn verlagingsveren onder gezet en zowel voor als achter zijn er spacers geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSWFjkPLbScaGPA9zrEpqIWsVUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ue7GoTseOn8nY4zr2PvwTLBT.jpg?f=fotoalbum_large

Na de plaatsing mocht ik meteen een rit van 150 km ermee rijden en wat een verschil.
Zo op de foto zal je misschien denken.Huh? Verlaagd? Maar het verschil met origineel is echt wel aanwezig.

Het overhangen in bochten met redelijke snelheid zijn zo goed als verdwenen, evenals het bouncy en doordeinen bij hobbels. Lekker stug nu na de verlaging en de wegligging is drastisch verbeterd.
Ik word niet meer zeeziek in mijn eigen auto :*)

*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 30-04-2025 22:08 . Reden: Merknaam/bedrijfsnaam zal hier niets toe voegen en komt spammerig over ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
Goed bezig! Voor de volledigheid: hoeveel heeft het gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 23:06
Anoniem: 2133284 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:32:
[Afbeelding]

Vandaag, *knip*, is vandaag mijn Zeekr X verlaagd.

Er zijn verlagingsveren onder gezet en zowel voor als achter zijn er spacers geplaatst.
[Afbeelding]

Na de plaatsing mocht ik meteen een rit van 150 km ermee rijden en wat een verschil.
Zo op de foto zal je misschien denken.Huh? Verlaagd? Maar het verschil met origineel is echt wel aanwezig.

Het overhangen in bochten met redelijke snelheid zijn zo goed als verdwenen, evenals het bouncy en doordeinen bij hobbels. Lekker stug nu na de verlaging en de wegligging is drastisch verbeterd.
Ik word niet meer zeeziek in mijn eigen auto :*)

Het is een super perfecte upgrade voor iedere Zeekr X rijder.

*knip*
Nice !

Hier nog iemand die geinteresseerd is in wat er precies onder gegaan is en wat het ongeveer gekost heeft ( als je het tenminste wilt delen )

Ben dat gehobbel ook behoorlijk zat.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 30-04-2025 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Totaal geen last van die zo genaamde zachte vering, 1 van de redenen waarom ik hem heb genomen en geen Tesla Y, veel te hard/stug geveerd.

Zal er ook mee te maken hebben dat ik een ouwe l*l ben en nog in een Citroen DS uit 1973 heb gereden. heerlijk zweven en geweldig zittende fauteuils ;)

[ Voor 36% gewijzigd door ramrodwillem op 30-04-2025 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2133284

*knip* stop hiermee

[ Voor 102% gewijzigd door twain4me op 30-04-2025 22:11 . Reden: spam ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsWTF
Flauw. Dus die post is eigenlijk gewoon reclame? Wat voor samenwerkingsproject?

[ Voor 38% gewijzigd door twain4me op 30-04-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik mag de auto vrijdag ophalen, en probeer nu al de app te installeren. Ik lees dat de software niet echt op punt staat. Maar het begint al lekker bij de registratie in de app: de verificatie email komt veel te laat binnen, waardoor ik in de app een validation code error krijg 😀 zijn er ook andere mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Software in de Zeekr is vandaag weer een drama, inloggen lukt niet, scherm is traag ,3x met acc zo maar redelijk hard remmen op snelweg, AA start niet op. Erg vervelend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46
Wanneer is eigenlijk de laatste update geweest? Is dat 1.2 van vorig jaar?

De X staat op mijn shortlist van auto's. Maar de software issues, of eigenlijk het gebrek aan updates, vind ik persoonlijk wel een issue. Software issues kennen ze allemaal wel, maar ik volg ook wat topics van andere auto's en daar komen met enige regelmaat updates voor beschikbaar.

Ik heb Zeekr ook gemaild over de software bugs en de vraag wanneer er een software update gaat komen. Maar die vraag is volgens mij door iemand van marketing beantwoord:
Bedankt voor uw interesse in de Zeekr X en voor het delen van uw zorgen rondom de software.
Bij Zeekr erkennen we het belang van stabiele en actuele software voor de algehele rijervaring. Wij werken continu aan verbeteringen en het oplossen van gemelde bugs. Zodra er een nieuwe update beschikbaar is, zullen wij hierover proactief communiceren met onze klanten, inclusief informatie over wat er in de update wordt aangepakt of toegevoegd.
Die marketing tekst is leuk. Maar als die woorden niet worden opgevolgd door daden dan heb je er niet zo veel aan. Bovenstaande link verwijst naar een URL met '2024-3' dat zou betekenen dat de laatste update minimaal alweer bijna een half jaar geleden is als 1.2 inderdaad de laatste update is.

[ Voor 0% gewijzigd door Advocate op 30-04-2025 15:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Tegen mij is in Zeist gezegd dat Q3 er een nieuwe update komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
ThijsWTF schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:16:
[...]

Het lijkt erop dat er (eind) Q2 iets komt en hopelijk kondigen ze dan ook aan dat ze frequenter gaan updaten...

[Afbeelding]
In het Builders forum via de Zeekr app.
Even deze reposten voor de firmware update vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 23:06
:? OK. Niet veel wijzer zo, maar leuk dat die jongens er mee bezig zijn geweest.

Ik denk je komt met een mooi verhaal over de aanpassingen van de veertjes met voor 3cm gedropped en achter 2cm ofzo, met spoorverbreders van 1.5cm rondom.

[ Voor 25% gewijzigd door twain4me op 30-04-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjvdh
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-05 22:05
Volgende week mag ik mijn Zeekr X gaan ophalen in Zeist. Met het mooie grote infotainment scherm en de navigatie daarop die routes o.b.v. laad stops plant, heb ik mij voorgenomen niet tot geen CarPlay meer te gebruiken. Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen bedenken is het gebruik van Flitsmeister. Wat is jullie werkwijze daarmee? Bestaat de app bijvoorbeeld ook in de Zeekr Store? Ik weet dat er een heel mooi schermpje van Flitmeister te koop is voor €150, maar i.c.m. het tientje per maand aan abonnementskosten gaat mijn voorkeur daar niet naar uit. Ik ben benieuwd hoe andere dat aanpakken in de Zeekr X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Stel je AUB niks voor van de Zeekr Store, behalve de nieuwe Zeekr Navigatie (als die bij levering van de auto er nog niet op staat) staat daar niets noemenswaardig in.
Wat FM betreft; heb ik persoonlijk nagenoeg geen ervaring mee. Maar vanuit Zeekr zijn er zeker geen alternatieven beschikbaar. Dus dan ben je toch van een los FM kastje afhankelijk, of FM op je iPhone, met carplay op de achtergrond. Tenminste, ik ga er vanuit dat dat kan. Ik ben een android auto gebruiker, maar die kan gewoon op de achergrond functioneren, terwijl je naar je Zeekr Navigatie kijkt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:35:
Stel je AUB niks voor van de Zeekr Store, behalve de nieuwe Zeekr Navigatie (als die bij levering van de auto er nog niet op staat) staat daar niets noemenswaardig in.
Wat FM betreft; heb ik persoonlijk nagenoeg geen ervaring mee. Maar vanuit Zeekr zijn er zeker geen alternatieven beschikbaar. Dus dan ben je toch van een los FM kastje afhankelijk, of FM op je iPhone, met carplay op de achtergrond. Tenminste, ik ga er vanuit dat dat kan. Ik ben een android auto gebruiker, maar die kan gewoon op de achergrond functioneren, terwijl je naar je Zeekr Navigatie kijkt.
Waarom zou je in hemels naam nog FM willen als er TuneIn op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
Jjvdh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:39:
Volgende week mag ik mijn Zeekr X gaan ophalen in Zeist. Met het mooie grote infotainment scherm en de navigatie daarop die routes o.b.v. laad stops plant, heb ik mij voorgenomen niet tot geen CarPlay meer te gebruiken. Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen bedenken is het gebruik van Flitsmeister. Wat is jullie werkwijze daarmee? Bestaat de app bijvoorbeeld ook in de Zeekr Store? Ik weet dat er een heel mooi schermpje van Flitmeister te koop is voor €150, maar i.c.m. het tientje per maand aan abonnementskosten gaat mijn voorkeur daar niet naar uit. Ik ben benieuwd hoe andere dat aanpakken in de Zeekr X!
Script maken in IOS dat wanneer de auto verbindt met je telefoon Flitsmeister automatisch opstart. Dan krijg je wel de meldingen op de achtergrond. Verder is CarPlay overbodig en eventueel goed met stembediening te bedienen wanneer je bijvoorbeeld iemand wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

FM = Flitsmeister in dit geval. Niet die oude meuk van radio's enzo.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjvdh
Meubelmakert schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Script maken in IOS dat wanneer de auto verbindt met je telefoon Flitsmeister automatisch opstart. Dan krijg je wel de meldingen op de achtergrond. Verder is CarPlay overbodig en eventueel goed met stembediening te bedienen wanneer je bijvoorbeeld iemand wilt bellen.
Dat is een hele goede! Dat ga ik zeker proberen Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMRu4O36NTJdzRz8x8a5Zt3QzNqxnYwi6Zlcw7hXHiIwdCnFMQ3TfwdhlaZw8DRqa34gsGSwjhQIbi4jkpUd-yk4YFJugb7YMmBXwuqKETrvOUjQ_Kq=w800

Gisteren was het na net iets meer dan 9 maanden zover, ik heb de 30K kilometers aangetikt met de X long range. Dat zal m'n baas niet leuk vinden, want dat was meteen het beoogde aantal jaarlijkse km's voor het leasecontract 8) .

Tijd voor een ongezouten Brabantse 'review'.

tldr; ik vind het een heerlijk comfortabel rijdende- en rijk uitgeruste auto, met het brein en gebruiksaanwijzing van een wispelturige kleuter.

The looks
Laat ik met het positieve beginnen. Zeekr (op z'n Brabants uitspreken he?) in het begin had je best nog wat aanspraak van geinteresseerde mensen op deze frisse verschijning. Na 9 maanden nog steeds wel, al is het wat minder geworden, maar dat geeft niks. Buiten het feit dat er mensen wat vinden van Chinese auto's (maar wel de action/ali-express en dat soort zaken leegkopen), kreeg ik vooral complimenten over de mooie looks, en het mooie interieur. Lekker luxe, groot scherm, mooie materialen en design. En dat is ook 1 van de redenen dat ik voor de X ben gegaan destijds.

Rijden
Rijdend over de Nederlandse wegen is het prima vertoeven in de X. Hij is echt een prima comfortabele kilometervreter, die ook nog eens een leuke sprint in de benen heeft. Bochtenwerk op wat hogere snelheid of met een hobbeltje erin, vindt ie niet leuk. Daarvan gaat met name z'n achterkant flink deinen. Maar zolang je bochten met een normaal tempo neemt, is de wegligging prima te noemen. Comfortabel, maar zeker niet sportief/dynamisch.

Keyfob
Degene die ooit bedacht heeft dat de geleverde keyfob een goed product is, moet maar gauw ontslagen worden. Ergonomisch is het een gedrocht, en qua functioneren is het ook een gedrocht. Zorg voor goede batterijen. Na veel geklooi ben ik nu bij GP uitgekomen. Die lijken het beter te doen dan alles wat ik hiervoor gebruikte. Ik heb zelfs gewoon een tijd zonder keyfob rond gereden. Dus enkel met m'n telefoon als key. Maar vond dat toch iets te spannend.

Audio
Nog iets positiefs: het audio systeem, qua geluid dan. Het speakersysteem is geweldig. Software is een ander dingetje. DAB ontvangst is meestal oke. FM radio heb ik nog niet gebruikt, gaat ook niet meer gebeuren denk ik zo. De laatste maanden maak ik wat meer gebruik van de interne spotify speler ipv Android Auto (AA), en die werkt prima, mits de auto een werkende internet verbinding heeft ***

Hulpsystemen
De hulpsystemen, tja, wat moet ik daarvan zeggen. Qua rij-hulpsystemen is ACC okay te noemen. LCC heeft de irritante 'feature' om een bliep te geven als je het stuur niet op de 'correcte' manier vast houdt op een recht stuk weg (hier laatst in dit topic nog behandeld). Ik gebruik 95% van de gevallen simpelweg ACC, en laat LCC achterwege.
De 360 graden camera zijn fantastische toevoeging. Wee de dag dat ik ooit weer in een auto moet rijden en parkeren zonder die techniek..
De veiligheidssystemen daarentegen, zijn natuurlijk deels door EU en andere overheden in het leven geroepen, en werken. En daarmee is het het enige positieve ook wel gezegd. Excessief piepen (oplettendheid bestuurder/snelheid/vermoeidheid) werkt elke bestuurder zo op de zenuwen dat nagenoeg elke bestuurder eerst een pre-flight check moet doen om die systemen uit te zetten om te gaan rijden. En daarmee zet je dus ook wat veiligheidsfuncties uit die vast beter kunnen werken, als ze maar beter uitgewerkt waren? Bovendien maakt Zeekr het GUI technisch dus nog best lastig om al die zaken uit te schakelen. Ga voor jezelf maar eens na; hoeveel handelingen precies heeft die pre-flight check nodig?

Brakke software
En dan kom ik op het volgende puntje van de auto software; het gebrek aan een ergonomisch design van de GUI. Die is tenenkrommend als je het mij vraagt. Ze hebben met wat lapwerk ervoor gezorgd dat we wat snelkoppelingen in het drop-down menu mogen maken, maar teveel functies zitten wat mij betreft onder teveel submenu's of andere manieren om er te komen.
Het is bijvoorbeeld niet mogelijk met één druk op te knop te switchen tussen het audio en navi. Dat vergt altijd een minimum van 2 handelingen. Onnodig, en potentieel gevaarlijk. Ik vind het sowieso raar dat we nog steeds geen navigatie met geintegreerde audiobediening hebben. Daarvoor hebben we uiteraard dan maar Android Auto of Apple Carplay.
Een ander puntje van de brakke GUI is het homescreen. Leuk man, dat die auto die we fancy kunnen draaien (gimmick) er staat, maar voor de rest wordt de screen real-estate bijzonder slecht gebruikt. Enkel de balken bovenin en onderin hebben een enigszins fatsoenlijke functie, maar alles daartussen niet. Bij wie werkt de weer-widget eigenlijk goed? Die van mij klopt niet, want wordt niet geupdate. Alleen na een volledige reset van het systeem, en dan nog gebeurt het vaak niet goed.
Over resetten gesproken; dat doe ik gemiddeld 2x per week, terwijl ik nagenoeg dagelijks 2-3 ritten maak. Resetten om af te komen van welke bug/frats de auto nu weer heeft.

Android Auto
Ik kan niet voor de Apple gebruikers spreken, want ik ben android only. ik heb een prive en een zakelijk toestel. En afhankelijk van de dag en tijdstip, is één van die toestellen met de auto verbonden. Het switchen van toestel bij het begin van een nieuwe rit, wil nog wel eens een uitdaging zijn. zo één op de 5 keer wil het met wat geklooi. zo één op de 20 keer werkt het echt niet, en lukt het me überhaupt niet om met AA te verbinden. Een volledige reset is dan nodig.
Een tweede probleem die ik met beide toestellen ondervind, is dat zo 1 op de 4à5 keer, en een significante lag op het geprojecteerde beeld heb. En die lag is ergens tussen de 5 en 10 seconden. Als je dan spotify aan het bedienen bent, maakt dat het systeem praktisch ontbruikbaar. Disconnecten en reconnecten heeft geen zin.
AA werkt bij mij dus vaak genoeg prima, maar niet vaak genoeg.

Praktische zaken
Zeekr adverteert met de X dat die 360 liter bagageruimte heeft. Dat had m'n VW Golf (7.5) hiervoor ook, maar daar kon ik toch echt aanzienlijk meer spullen kwijt. Ik denk dat ze in Zweden/China erg creatief zijn met de berekening. Minpunten dus. We gaan met twee meiden (7 en 10) deze zomer naar Denemarken rijden, het zal me benieuwen hoe erg de ladies plekjes volgepropt gaan worden. Als chauffeur zit ik natuurlijk als een koning he?
Verder mis ik een dashboardkastje. Dit is de eerste auto waarvan ik gehoord heb dat dat bestaat. Ik heb eigenlijk meteen bij Ali-express een opberger gekocht voor in het middenconsole. Dan heb ik er een telefoon-tray/opbergvakje + 2 bekerhouders erbij. De portiervakken zijn van hard plastic, en daarin een blikje/flesje bewaren zorgt voor continu op en neer geschuif.

Laden/Electra
Dit is voor iedereen anders, I know. In mijn geval gaat het om een zakelijke lease, met eigen oprit, en daarmee privé laadmogelijkheden. Ik werk op dit moment wegens ziekte maar halve dagen, en daarom kan ik perfect m'n overschof zonne-energie in de middag in die auto stoppen. En het mooie is, voor mij is de stroom gratis (want zon), en de baas krijgt alsnog de rekening van de kWh's 8) Verkapt salderen dus.
Voor de rest; ik haal nu meestal probleemloos 350 km op een 90% lading. Mede daarom heb ik tot nu toe nog maar 6-8 keer bij een snellader hoeven staan om thuis te komen.

Zeekr
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de services van Zeekr, maar bij de levering van de auto kreeg ik al het gevoel dat er in Zeist met name verkopers zitten, geen mensen met echte technische kennis en know-how van het product.
De Zeekr app is GUI technisch ook geen pareltje. ook die heeft gemiddeld 1x per week wel kuren. Het Zeekr Builders forum, die sinds kort alleen nog maar vanuit de app te benaderen is (Why??) wordt best wel wat op gepost, maar vanuit Zeekr nagenoeg niks, behalve de usual shit. Er wordt niet gecommuniceerd over updates, wat er bijvoorbeeld in de pijplijn zit, en kritiek wordt niets mee gedaan. Maar wel ZeekrGPT introduceren waar niemand op zit te wachten.
Qua merk is Zeekr uiteraard nog klein, en zal ook het develop-team niet bijzonder groot zijn. Maar het gebrek aan transparantie, het gebrek aan communicatie, en het algehele gebrek aan kennis van de helpdesk (gebaseerd op wat ik hier en op FB lees) geeft me niet veel vertrouwen. Laten we ze de tijd geven.

Tenslotte
Je leest eigenlijk best wel veel gezeik van me. En dat vind ik niet helemaal eerlijk richting de X. Als je eenmaal aan het rijden bent, is het oprecht een heerlijke auto. Niks over te klagen. Maar het gaat mij met name om het begin van een rit. Ik weet nooit welke frats/bug de auto zal vertonen op moment dat ik instap. Want elke keer is er weer iets anders aan de hand. En daar erger ik me kapot aan. Als er dan bugs zijn, laat ze dan op z'n minst consistent/consequent zijn. Want daar kun je als gebruiker meer op anticiperen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:56:
[Afbeelding]

Hulpsystemen
De hulpsystemen, tja, wat moet ik daarvan zeggen. Qua rij-hulpsystemen is ACC okay te noemen. LCC heeft de irritante 'feature' om een bliep te geven als je het stuur niet op de 'correcte' manier vast houdt op een recht stuk weg (hier laatst in dit topic nog behandeld). Ik gebruik 95% van de gevallen simpelweg ACC, en laat LCC achterwege.
De 360 graden camera zijn fantastische toevoeging. Wee de dag dat ik ooit weer in een auto moet rijden en parkeren zonder die techniek..
De veiligheidssystemen daarentegen, zijn natuurlijk deels door EU en andere overheden in het leven geroepen, en werken. En daarmee is het het enige positieve ook wel gezegd. Excessief piepen (oplettendheid bestuurder/snelheid/vermoeidheid) werkt elke bestuurder zo op de zenuwen dat nagenoeg elke bestuurder eerst een pre-flight check moet doen om die systemen uit te zetten om te gaan rijden. En daarmee zet je dus ook wat veiligheidsfuncties uit die vast beter kunnen werken, als ze maar beter uitgewerkt waren? Bovendien maakt Zeekr het GUI technisch dus nog best lastig om al die zaken uit te schakelen. Ga voor jezelf maar eens na; hoeveel handelingen precies heeft die pre-flight check nodig?
Ik volg je voor een groot deel behalve dan dat ik je zeker nergens mateloos aan irriteer. Ik heb CarPlay en dat alleen voor de audio. Ik luister alleen Apple Music en ik haaaaaaat radio reclames.
Na mijn ‘ontdekking’ dat de BT verbinding perfect werkt als je de WIFI in de auto uitzet heb ik nagenoeg geen problemen meer gehad. Ben benieuwd of dat ook zo is bij anderen en vooral bij AA gebruikers.

Dan de pre-flight check…welke pre-flight check?
Ik heb hier de eerste km’s ook aan meegedaan en ja, lichtelijk irritant.
Buiten de wettelijke verplichting om kan er weinig aan gedaan worden maar ik ben eens gaan experimenteren en ik zit al geruime tijd op 1,5 handeling.
De overspeed warning (meneer u rijdt 50,5 waar je 50 mag en dan totdat er bloed uit je oren komt lopen). Ja die gaat direct uit. Dan in het Drive menu de re-gen naar high en die tel ik naar een halve keer nee omdat dit een duidelijke bug is die in de 1.1nog prima bewaard bleef.

De rest staat bij mij of na een keer tikken uit en blijft uit of ik krijg er geen meldingen van, zoals de driver fatigue warning. Mijn vrouw dan weer wel dus dan lijkt het toch aan de bestuurder te liggen, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het gaat mij met name om de hoeveelheid presses en swipes voor het uitzetten van de 3 standaard veiligheidszaken + instellen drive instellingen (accelleratie + regeneratie). Terwijl zoiets ergomisch beter te fixen valt. Bijvoorbeeld, door een rijdersprofiel te activeren waarin dit semi automatisch gaat. En dan niet alleen veiligheidssystemen, maar ook de drive instellingen, die na elke rit gereset worden naar standje normaal. Andere merken hebben dit ook gewoon op orde. Het kost gewoon veel te veel moeite in de Zeekr.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-05-2025 18:01 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:59:
Het gaat mij met name om de hoeveelheid presses en swipes voor het uitzetten van de 3 standaard veiligheidszaken + instellen drive instellingen (accelleratie + regeneratie). Terwijl zoiets ergomisch beter te fixen valt. Bijvoorbeeld, door een rijdersprofiel te activeren waarin dit semi automatisch gaat. En dan niet alleen veiligheidssystemen, maar ook de drive instellingen, die na elke rit gereset worden naar standje normaal. Andere merken hebben dit ook gewoon op orde. Het kost gewoon veel te veel moeite in de Zeekr.
😊 true, ik zie deze echt als bug en ik verwacht niet minder dan dat dat wordt opgelost.
Al met al, top auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]

Gisteren was het na net iets meer dan 9 maanden zover, ik heb de 30K kilometers aangetikt met de X long range. Dat zal m'n baas niet leuk vinden, want dat was meteen het beoogde aantal jaarlijkse km's voor het leasecontract 8) .

tldr; ik vind het een heerlijk comfortabel rijdende- en rijk uitgeruste auto, met het brein en gebruiksaanwijzing van een wispelturige kleuter.

The looks
Laat ik met het positieve beginnen. Zeekr (op z'n Brabants uitspreken he?) in het begin had je best nog wat aanspraak van geinteresseerde mensen op deze frisse verschijning. Na 9 maanden nog steeds wel, al is het wat minder geworden, maar dat geeft niks. Buiten het feit dat er mensen wat vinden van Chinese auto's (maar wel de action/ali-express en dat soort zaken leegkopen), kreeg ik vooral complimenten over de mooie looks, en het mooie interieur. Lekker luxe, groot scherm, mooie materialen en design. En dat is ook 1 van de redenen dat ik voor de X ben gegaan destijds.

Rijden
Rijdend over de Nederlandse wegen is het prima vertoeven in de X. Hij is echt een prima comfortabele kilometervreter, die ook nog eens een leuke sprint in de benen heeft. Bochtenwerk op wat hogere snelheid of met een hobbeltje erin, vindt ie niet leuk. Daarvan gaat met name z'n achterkant flink deinen. Maar zolang je bochten met een normaal tempo neemt, is de wegligging prima te noemen. Comfortabel, maar zeker niet sportief/dynamisch.

Keyfob
Degene die ooit bedacht heeft dat de geleverde keyfob een goed product is, moet maar gauw ontslagen worden. Ergonomisch is het een gedrocht, en qua functioneren is het ook een gedrocht. Zorg voor goede batterijen. Na veel geklooi ben ik nu bij GP uitgekomen. Die lijken het beter te doen dan alles wat ik hiervoor gebruikte. Ik heb zelfs gewoon een tijd zonder keyfob rond gereden. Dus enkel met m'n telefoon als key. Maar vond dat toch iets te spannend.

Audio
Nog iets positiefs: het audio systeem, qua geluid dan. Het speakersysteem is geweldig. Software is een ander dingetje. DAB ontvangst is meestal oke. FM radio heb ik nog niet gebruikt, gaat ook niet meer gebeuren denk ik zo. De laatste maanden maak ik wat meer gebruik van de interne spotify speler ipv Android Auto (AA), en die werkt prima, mits de auto een werkende internet verbinding heeft ***

Hulpsystemen

Brakke software
En dan kom ik op het volgende puntje van de auto software; het gebrek aan een ergonomisch design van de GUI. Die is tenenkrommend als je het mij vraagt. Ze hebben met wat lapwerk ervoor gezorgd dat we wat snelkoppelingen in het drop-down menu mogen maken, maar teveel functies zitten wat mij betreft onder teveel submenu's of andere manieren om er te komen.
Het is bijvoorbeeld niet mogelijk met één druk op te knop te switchen tussen het audio en navi. Dat vergt altijd een minimum van 2 handelingen. Onnodig, en potentieel gevaarlijk. Ik vind het sowieso raar dat we nog steeds geen navigatie met geintegreerde audiobediening hebben. Daarvoor hebben we uiteraard dan maar Android Auto of Apple Carplay.
Een ander puntje van de brakke GUI is het homescreen. Leuk man, dat die auto die we fancy kunnen draaien (gimmick) er staat, maar voor de rest wordt de screen real-estate bijzonder slecht gebruikt. Enkel de balken bovenin en onderin hebben een enigszins fatsoenlijke functie, maar alles daartussen niet. Bij wie werkt de weer-widget eigenlijk goed? Die van mij klopt niet, want wordt niet geupdate. Alleen na een volledige reset van het systeem, en dan nog gebeurt het vaak niet goed.
Over resetten gesproken; dat doe ik gemiddeld 2x per week, terwijl ik nagenoeg dagelijks 2-3 ritten maak. Resetten om af te komen van welke bug/frats de auto nu weer heeft.

Android Auto
Ik kan niet voor de Apple gebruikers spreken, want ik ben android only. ik heb een prive en een zakelijk toestel. En afhankelijk van de dag en tijdstip, is één van die toestellen met de auto verbonden. Het switchen van toestel bij het begin van een nieuwe rit, wil nog wel eens een uitdaging zijn. zo één op de 5 keer wil het met wat geklooi. zo één op de 20 keer werkt het echt niet, en lukt het me überhaupt niet om met AA te verbinden. Een volledige reset is dan nodig.
Een tweede probleem die ik met beide toestellen ondervind, is dat zo 1 op de 4à5 keer, en een significante lag op het geprojecteerde beeld heb. En die lag is ergens tussen de 5 en 10 seconden. Als je dan spotify aan het bedienen bent, maakt dat het systeem praktisch ontbruikbaar. Disconnecten en reconnecten heeft geen zin.

Praktische zaken
Zeekr adverteert met de X dat die 360 liter bagageruimte heeft. Dat had m'n VW Golf (7.5) hiervoor ook, maar daar kon ik toch echt aanzienlijk meer spullen kwijt. Ik denk dat ze in Zweden/China erg creatief zijn met de berekening. Minpunten dus. We gaan met twee meiden (7 en 10) deze zomer naar Denemarken rijden, het zal me benieuwen hoe erg de ladies plekjes volgepropt gaan worden. Als chauffeur zit ik natuurlijk als een koning he?
Verder mis ik een dashboardkastje. Dit is de eerste auto waarvan ik gehoord heb dat dat bestaat. Ik heb eigenlijk meteen bij Ali-express een opberger gekocht voor in het middenconsole. Dan heb ik er een telefoon-tray/opbergvakje + 2 bekerhouders erbij. De portiervakken zijn van hard plastic, en daarin een blikje/flesje bewaren zorgt voor continu op en neer geschuif.

Laden/Electra
Dit is voor iedereen anders, I know. In mijn geval gaat het om een zakelijke lease, met eigen oprit, en daarmee privé laadmogelijkheden. Ik werk op dit moment wegens ziekte maar halve dagen, en daarom kan ik perfect m'n overschof zonne-energie in de middag in die auto stoppen. En het mooie is, voor mij is de stroom gratis (want zon), en de baas krijgt alsnog de rekening van de kWh's 8) Verkapt salderen dus.
Voor de rest; ik haal nu meestal probleemloos 350 km op een 90% lading. Mede daarom heb ik tot nu toe nog maar 6-8 keer bij een snellader hoeven staan om thuis te komen.

Zeekr
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de services van Zeekr, maar bij de levering van de auto kreeg ik al het gevoel dat er in Zeist met name verkopers zitten, geen mensen met echte technische kennis en know-how van het product.
De Zeekr app is GUI technisch ook geen pareltje. ook die heeft gemiddeld 1x per week wel kuren. Het Zeekr Builders forum, die sinds kort alleen nog maar vanuit de app te benaderen is (Why??) wordt best wel wat op gepost, maar vanuit Zeekr nagenoeg niks, behalve de usual shit. Er wordt niet gecommuniceerd over updates, wat er bijvoorbeeld in de pijplijn zit, en kritiek wordt niets mee gedaan. Maar wel ZeekrGPT introduceren waar niemand op zit te wachten.
Qua merk is Zeekr uiteraard nog klein, en zal ook het develop-team niet bijzonder groot zijn. Maar het gebrek aan transparantie, het gebrek aan communicatie, en het algehele gebrek aan kennis van de helpdesk (gebaseerd op wat ik hier en op FB lees) geeft me niet veel vertrouwen. Laten we ze de tijd geven.

Tenslotte
Je leest eigenlijk best wel veel gezeik van me. En dat vind ik niet helemaal eerlijk richting de X. Als je eenmaal aan het rijden bent, is het oprecht een heerlijke auto. Niks over te klagen. Maar het gaat mij met name om het begin van een rit. Ik weet nooit welke frats/bug de auto zal vertonen op moment dat ik instap. Want elke keer is er weer iets anders aan de hand. En daar erger ik me kapot aan. Als er dan bugs zijn, laat ze dan op z'n minst consistent/consequent zijn. Want daar kun je als gebruiker meer op anticiperen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik gebruik LCC wel en ja, die melding over je handen is irritant, maar inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik LCC op onze andere auto echt soms mis. Vooral op lange stukken snelweg vind ik het heerlijk.

Laten we hopen dat de volgende software update een hoop verbetert.
En dat van de wifi ga ik binnenkort eens nakijken. Ik heb geen idee of die aanstaat bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-05 15:40
[Afbeelding]

The looks

Rijden

Keyfob

Audio

Hulpsystemen

Brakke software

Android Auto

Praktische zaken

Laden/Electra

Zeekr

Tenslotte
Mooie review! Leuk om te lezen!

Ik heb de X sinds een week en ben ook de eerste "bugjes" al tegengekomen, maar ben van mening dat de auto echt een leuke bak is en Zeekr de zaken beter voor elkaar heeft dan bijvoorbeekd BYD, geen kleine speler toch? Ik heb hiervoor een jaar in de BYD Seal AWD gereden en herken een hoop ergenissen hier op het forum, die ook bij BYD aan de orde zijn.

Het rijgedrag?
Stuiteren had ik met de Seal ook. Lag strak als een plank op de weg, behalve bij hobbels. Door het zware gewicht kon de achterkant alle kanten op hobbelen. Laat staan bij ACC/LCC, wanneer dit in de Seal aanstond en je reed over een hobbel of kuil, verslikte de wagen zich totaal en liet ACC/LCC totaal los of kon als een idioot vertragen om vervolgens te acceleren.

Audio?
In de X heb ik een fanstatische autio ervaring. In de Seal was het audiosysteem er echt wel naar (meer dan 700watt), maar werd het volume softwarematig laag gehouden. Je kon een gesprek voeren op het maximale geluidsniveau.

Hulpsystemen?
Een handje op het stuur houden is verplicht en vind ik niet onredelijk. LCC blijft een ondersteuning en geen volledig autonoom rij-systeem. Ik vind de LCC goed z'n werk doen in de X.

Software en updates?
Bij BYD kon je helemaal nergens je ideeen of klachten kwijt. Roadmap? Hadden ze nog nooit van gehoord. Er gingen de wildste geruchten rond van updates, die vervolgens nooit werden uitgerold, of uberhaupt niet naar Europa kwamen. De UX in de auto was op z'n zachts gezegd waardeloos.

DAB Radio?
Werkte totaal niet in de Seal. Er was geen ontvangst en de aangedragen oplossing werkte ook niet goed.

BYD Service?
Ik heb een afspraak ingepland bij BYD voor een kapot achterlicht (aangegeven bij maken afspraak) die volgens niet op voorraad was bij BYD, want ze wilden het eerst "zien". De vervolgsafspraak? 4 maanden (!) later, eerder was er geen plek.

Tot nu toe ben ik dus echt veel blijer met de X dan de Seal. Ik vind Zeekr (tot nu toe) een stuk volwassener dan BYD. En ergenissen en bugs zijn altijd bij iedere leverancier, het gaat erom hoe zij ermee omgaan en bepaalde verwachtingen managen bij de klanten. Daar heb ik tot nu toe nog geen ervaring mee bij Zeekr.

Vraag:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Digitale sleutel 2.0 en de Kaartsleutel? Digitale sleutel lijkt ingesteld en werkend, de kaartsleutel niet. Ik heb gisteren bijvoorbeeld wel kunnen rijden zonder de aanwezigheid van de Keyfob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 21:32
Iphonevannick schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:19:

Vraag:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Digitale sleutel 2.0 en de Kaartsleutel? Digitale sleutel lijkt ingesteld en werkend, de kaartsleutel niet. Ik heb gisteren bijvoorbeeld wel kunnen rijden zonder de aanwezigheid van de Keyfob.
Om de kaartsleutel te gebruiken voor het rijden, moet je deze op de draadloze oplader leggen. deze vindt je in de midden console. Voor het unlocken v/d deur moet je deze op de B stijl houden aan de bestuurderskant.

Bij laatste update hebben ze de handleiding experience in de app verbeterd volgens de release notes. Moet zeggen dat de handleiding beter is dan een jaar geleden. Toen zaten er nog fouten in en was deze soms karig. Dat is nu wel anders en het is flink verbeterd qua dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Meer mensen een melding gekregen dat hun auto mogelijk gesloten is? Schrok me rot, maar de auto staat keurig op zijn plekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMqmtCt9gRNLTYUhELIqCZOV8q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K68Tj7aOP37XOl3qySHtPaLg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
Waarschijnlijk een vlieg in de auto? Dat heb ik een paar keer gehad, stond auto buiten te toeteren omdat ie dacht gestolen te worden. Bleek een vlieg te zijn, waar Zeekr dan weer een olifant van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
[Afbeelding]

The looks

Rijden

Keyfob

Audio

Hulpsystemen

Brakke software

Android Auto

Praktische zaken

Laden/Electra

Zeekr

Tenslotte
Goed geschreven Sjaak!

Heb wel het idee dat de software bij mij wat stabieler is. Geen idee of dat te maken heeft met verschil RWD/AWD. Tis een kwestie van geduld.

Het uitbreken van de achterkant bij hobbels in de bocht is wel een dingetje. Totaal niet in lijn met het beschikbare vermogen. Grappig genoeg is de deining nagenoeg verdwenen met een (lege) aanhanger met huif erachter. Wellicht toch wat straffere veren eronder laten plaatsen.

Verder ben ik echt dik tevreden over de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
Vandaag de auto in ontvangst genomen in Zeist. Wat een top-auto! Ik blijf mij verbazen over welke ingenieuze functies ze er in verwerkt hebben, zoals bv. de mogelijkheid om het geluid enkel via de speakers bij de passagiers af te spelen. Op die manier kunnen mijn kinderen lekker naar hun luisterboeken en kinder muziek luisteren, terwijl mijn vrouw en ik een echt gesprek kunnen voeren met elkaar 😀 of de gezichtherkenning die je profiel activeert en je stoel goed zet en de juiste instellingen klaarzet.

De navigatiepijlen in de HUD vind ik ook erg handig. Jammer dat ze niet gebruikt worden als je met Google maps navigeert in Apple carplay. Wellicht kunnen ze dit nog toevoegen in een latere update.

Wel twee minpuntjes tot nu toe: de tweede keer dat ik instapte maakte hij geen verbinding met Apple carplay. Heb hem niet gereset, wat wellicht had kunnen helpen. En mijn versie heeft een trekhaak. Daarmee verlies je een stukje van de kofferbak onder de plank. Om de aansluitingen af te schermen heeft Zeekr er een kapje over geplaatst, maar dat ligt er gewoon los op. Het is helemaal niet vastgemaakt ofzo. Niet echt premium als je het mij vraagt.

Daarnaast was het klaarmaken van de auto volgens mij haastwerk: de vloermat bij de achterbank lag niet goed op zijn plaats, de plastic kap boven de frunk bleek los te zitten toen we de motorkap openden...

Ik hoorde overigens dat de grote update die eraan zat te komen is uitgesteld tot "ergens in 2025".

Maar de auto zelf heb ik vandaag als top ervaren. Morgen eerste lange rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
marvel27 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:35:

De navigatiepijlen in de HUD vind ik ook erg handig. Jammer dat ze niet gebruikt worden als je met Google maps navigeert in Apple carplay. Wellicht kunnen ze dit nog toevoegen in een latere update.

.

Maar de auto zelf heb ik vandaag als top ervaren. Morgen eerste lange rit.
Bijzonder, met Android werken die pijlen wel, ik merk wel dat als je je route via Google maps in de telefoon invoert en dan de route start het veel beter werkt dan wanneer je dit via Google maps direct op het scherm van de Zeekr doet, wellicht als je het zo doet dat dan die pijlen ook te zien zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
bigkevx2 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:51:
[...]

Dan de pre-flight check…welke pre-flight check?
Komtie...
De laatste paar weken heb ik meer wèl dan niet dat de auto me met de opstartriedel verwelkomt. Gisteren zelfs twee keer op dezelfde dag. Dan weet ik het al: ALLES moet opnieuw.
1. Audio moet van Media naar Radio. De actieve bron is wit, de bronnen die je zou willen kiezen grijs en bijna niet leesbaar. Moet precies andersom!
2. In Radio Favourites aanklikken. Staat standaard weer op alle zenders.
3. Naar beneden swipen en twee tot drie (telkens weer een verrassing) assistenten uit zetten.
4. Drive menu > Regen op Max, Acceleratie op Comfort.
5. ADAS menu helemaal naar beneden scrollen en PIEP bij wijziging max snelheid weer uitschakelen.
6. Android Auto vervloeken omdat die weer niet werkt en interne navigatie instellen (in Park).
7. WEER INLOGGEN!!!

Zo. Kunnen we dan NU eindelijk gaan rijden?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Exactemundo. En je bent een rund als je dit allemaal rijdend doet.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Opa schreef op zondag 4 mei 2025 @ 00:55:
[...]

Komtie...
De laatste paar weken heb ik meer wèl dan niet dat de auto me met de opstartriedel verwelkomt. Gisteren zelfs twee keer op dezelfde dag. Dan weet ik het al: ALLES moet opnieuw.
1. Audio moet van Media naar Radio. De actieve bron is wit, de bronnen die je zou willen kiezen grijs en bijna niet leesbaar. Moet precies andersom!
3. Naar beneden swipen en twee tot drie (telkens weer een verrassing) assistenten uit zetten.
5. ADAS menu helemaal naar beneden scrollen en PIEP bij wijziging max snelheid weer uitschakelen.
6. Android Auto vervloeken omdat die weer niet werkt en interne navigatie instellen (in Park).
7. WEER INLOGGEN!!!

Bij mij serieus niets van dit alles aan de hand.
Ik heb links en rechts al gehoord dat er ook een verschil zit tussen de LR en de privelge. Die laatste heb ik. AA, de WIFI uit optie al geprobeerd? Ik kan het nog niet aantonen maar ik heb een sterke indicatie dat de netwerk kaart voor veel problemen zorgt. Sinds bij mij de WIFI uit staat heb ik bijna geen issues meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-05 11:12
Mijn top vijf van Ergernissen

1. Geen CC bij gebruik trekhaak
2. Niet uit kunnen zetten van Addaptive, wil soms
Gewone CC (of een limiter)
3. Niet vast houden van de Regenstand en dat je dat
Niet kunt regelen via de knoppen achter het stuur
4. De luchtcirculatie steeds op hercirculatie staat
5. Het telkens op en neer klikken tussen de verschillende schermen. Er is zoveel omgebruikte ruimte op het home screen. De UI is gewoon rampzalig.

Maar kwa rijden heb ik geen klachten. Heerlijke auto. Echter als punt 1 van te voren geweten had, had er een andere auto voor de deur gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
Ik had een vraag over de 300 euro borg. Ben je die nou kwijt of krijg je dat nog terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManusK
  • Laatst online: 05-05 19:10
d1zzje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:36:
Ik had een vraag over de 300 euro borg. Ben je die nou kwijt of krijg je dat nog terug?
Mij is verteld dat het bedrag in geval van private lease via zeekr lease zou worden terugbetaald.
Zeekr lease ( Arval ) is er bekend mee maar zegt dat Zeekr finance dit moet doen.
Ik heb telefonisch contact gehad met Zeekr hierover en bevestigd gekregen dat ik het bedrag binnen 3 weken zou ontvangen. Dat was 6 weken geleden. Nú schriftelijk in contact met Zeekr om eea geregeld te krijgen. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1zzje
Oké ik had gehoopt dat het verrekend zou worden met je eerste betaling. Dan ga ik ook maar contact opnemen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

onzenuub schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:35:
Nu zag ik, dat de Zaptec Go 2, bidirectionele laadpaal al te koop wordt aangeboden. In combinatie met de EV3 zou er dus al gebruikt gemaakt kunnen worden van V2G/V2H. Nu was ik benieuwd of er inneemt toekomst nog iets aangeschaft zou moeten worden voordat je inderdaad bidirectioneel kunt gaan laden, bijv. software voor de laadpaal. Dit antwoord kreeg ik van de leverancier:
De Zaptec Go2 is softwarematig voorbereid op V2G. Dit betekent dat het bi-directioneel laden kan aansturen. Voorwaarde om bi-directioneel laden te kunnen, zit met name in de EV. De EV moet namelijk zowel softwarematig als hardware matig klaar zijn om dit te kunnen. Dit betekent dat uw EV een ingebouwde omvormer zal moeten hebben om DC, die in de autobatterij zit, om te vormen naar AC stroom, in uw meterkast. Dit zou u het beste kunnen laten vaststellen door uw dealer. Wij weten dat sommige KIA modellen inderdaad ook hardware matig zijn voorbereid op V2G maar kunnen geen vaste uitspraken doen over uw model.
Wat is gelezen heb is dat de EV3 al voorzien is van de omvormer. Kennelijk moet er nu nog softwarematig iets aangepast worden in de EV3. Heb ook geïnformeerd bij KIA hoe het zit. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Hoever zijn ze bij Zeekr??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Masterkev schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:30:
Meer mensen een melding gekregen dat hun auto mogelijk gesloten is? Schrok me rot, maar de auto staat keurig op zijn plekje.

[Afbeelding]
Hmmm dat had ik vorige jaar zomer een paar keer. Ook heel vaak melding van beweging in de auto. Die meldingen ben ik kwijt sinds de update van eind december die ik pas in januari kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Inmiddels is de 45k ruim gepasseerd. Bij de 40k 3 weken geleden heeft de auto de voorgeschreven beurt gehad. Dit is gedaan door het servicepunt in Breda. Aardige mensen.

Afgelopen reis (kleine 4500km) meermaals de nieuwe navigatie geprobeerd. Die is nog verre van bruikbaar, bijvoorbeeld ondanks het instellen van prefered laadproviders nog steeds naar andere laders worden gestuurd. Spontane crashes/restarts van de app en soms terugkeren in de oude navigatieapp zonder bestemming. En ook niet altijd de meest logische route. Misschien op papier wel de snelste route, maar doordat het een smalle bochtige weg betrof met veel hellingen was de gereden maar rond de 60 en niet de maximum snelheid van 80 of 90 waar waarschijnlijk mee gerekend werd. Achteraf echt spijt van dit stuk van de route op deze app.

Daarnaast ook geregeld wegvallende Android Auto. Soms vanzelf terugkerend. Ook rare ervaringen dat als ik streaming radio2 aan had staan via tunin en wegliep van de auto dat het geluid op de telefoon door ging. Maar ook dat ik later merkte dat er geen AA verbinding meer was en dat de radio vanuit tunin via BT Verder ging. Echt bijzonder.

Een ander probleem was ineens weer terug (na vorige zomer) dat de auto meermaals op de noodrem ging bij achteruitrijden. Ook zonder andere voertuigen of obstakels nabij. Dat voel je in je nek (en de anderen in de auto ook).

Het geluid van het knipperlicht was na een laadstop ineens weg. Minder lawaai mag maar helemaal stil is ook niet fijn. Na een minuut of 15 is het spontaan weer teruggekomen.

Daarnaast lijkt het erop dat AA soms uitschakelt/crashesd als de auto 'ingrijpt'. Bijvoorbeeld als de auto afremt op de ACC, of bij een stuurcorectie. Erg vreemd.

Maar al met al weer en mooie vakantie van 4500km achter de kiezen. De vierde keer al met deze heerlijke auto. Met helaas nog steeds wel wat schoonheidsfoutjes. Hoogste tijd voor een flinke softwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:37:
[...]

Bij mij serieus niets van dit alles aan de hand.
Ik heb links en rechts al gehoord dat er ook een verschil zit tussen de LR en de privelge. Die laatste heb ik. AA, de WIFI uit optie al geprobeerd? Ik kan het nog niet aantonen maar ik heb een sterke indicatie dat de netwerk kaart voor veel problemen zorgt. Sinds bij mij de WIFI uit staat heb ik bijna geen issues meer.
Wifi uit is voor mij geen optie tijdens de lange vakantieritten. Dan is de hotspot vol in gebruik.
En ook bij een familiebezoek van 200km enkele reis.

En ligt het aan mijn denkkronkel dat het niet lukt om AA te gebruiken icm dataverbinding van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:34
Tunnelplan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:41:
[...]

Hoever zijn ze bij Zeekr??
Weet ik veel, ik heb n Kia EV3, zeekr wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 20:33
Opa schreef op zondag 4 mei 2025 @ 00:55:
[...]

Komtie...
7. WEER INLOGGEN!!!

Ik had dit ook steeds, tot ik de WiFi hotspot uit zette. Sinds dien (nu zo een 5 weken) geen opstartriedel meer gehad! De WiFi staat nu in zn geheel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
Zat eens te kijken of er inmiddels in het noorden weer een servicepunt is.
En ja, kunt nu ook in Assen terecht _/-\o_
20 minuten rijden is toch fijner als ruim 1,5 uur naar Zeist moeten tuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Neemt de interne dvr/dashcam of de binnencamera geen geluid op?
Beeld is top maar krijg op geen mogelijkheid geluid erbij tijdens het afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
brambo123 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:11:
Zat eens te kijken of er inmiddels in het noorden weer een servicepunt is.
En ja, kunt nu ook in Assen terecht _/-\o_
20 minuten rijden is toch fijner als ruim 1,5 uur naar Zeist moeten tuffen.
Inderdaad heel wat locaties erbij, goed om te weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M04cW1rVZIy95zvR3rkKkymwYw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HcotwIqtTtcg78bnCjzui98X.png?f=user_large

Weet iemand overigens wat die "double lock" nu precies doet? Ik geraak niet echt wijs uit de omschrijving in het menu zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door marvel27 op 06-05-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Net een mail gehad van Zeekr over "a major update to your connected services". Blijkbaar gaat het om een verandering in het Premium Connected Services aanbod, dat ingaat vanaf 1 juni. Gek genoeg is de mail in het Zweeds ipv Engels of Nederlands. Hopelijk updaten ze meer dan enkel die connected services.

Blijkbaar moet je vanaf 1 juni gaan betalen voor
· 7 GB of data per month
· Hotspot function for your devices
· Zeekr Guard: geofencing and advanced app control
· Support for audio streaming
· Advanced voice assistant with Zeekr GPT

De prijs is 1200 Zweedse Kronen per jaar, wat neerkomt op 110€.

Als je die niet afneemt, kun je blijven gebruik maken van de volgende functies:
· Over-the-air updates
· Remote control via the Zeekr app
· Basic navigation
· In-car diagnostics and alerts

Via google vertaalde mail:
Hello Zeekr driver,

At Zeekr we are constantly working to bring you more – more innovation, more convenience and more value every time you drive. That’s why we are introducing a major update to your connected services.

Vehicle Certification: Activate your Connected Services

To ensure a secure and seamless connected experience, we have introduced a one-time certification in the Zeekr app.

This process is based on an EU-wide requirement called Know Your Customer (KYC) – a standard verification for digital services that handle personal data and connectivity.

👉 Learn more about KYC here

When you start the process, you will be redirected to a secure verification page from Vodafone, outside the Zeekr environment, managed by Vodafone or its local partner.

Good to know:
· Fully compliant with EU regulations
· Your personal and card details are sent directly to Vodafone, not to Zeekr
· No charges – in some EU countries your card is only required for verification

By completing this step you will get:
· Secure access to Zeekr Connected features
· Better data quality and protection of your account
· Ability to subscribe to Zeekr Premium Connected

You complete the certification in under a minute via “My Service” in the latest version of the Zeekr app.

Need help?

Download our step-by-step guide (in English only) here to follow the process.

Important: Even if you currently have access to Premium Connected features, some services may stop working as expected after the next OTA update if you do not complete the certification.
This applies to features such as hotspot, Zeekr Guard (geofencing and app control), audio streaming and the Zeekr GPT voice assistant.

Zeekr_Hero

New: Premium Connected Subscription

From June 1, 2025, you can subscribe to Zeekr Premium Connected Services – and unlock even more smart and safe features in your car.

What's included:
· 7 GB of data per month
· Hotspot function for your devices
· Zeekr Guard: geofencing and advanced app control
· Support for audio streaming
· Advanced voice assistant with Zeekr GPT
Coming soon:
· Payment for charging via E-Wallet

What does this mean for you?

If you have had a free connection for over a year:
You will retain access to Premium features free of charge until June 1, 2025. After that, you can subscribe in the Zeekr app for 1,199 sek/year.

If you are still within your free period:
No changes – you will retain Premium services until the end of the free period. After that, you will have the option to subscribe.

What happens if I don’t subscribe?

You’ll retain access to the Standard Connected package, which includes:
· Over-the-air updates
· Remote control via the Zeekr app
· Basic navigation
· In-car diagnostics and alerts

However, once your free period ends (if applicable), you’ll lose access to Premium Connected features that enhance your driving experience – such as hotspot functionality and audio streaming.

Do you have any questions? Please contact your local Zeekr team or submit a request via our Contact Us page.

You can also read our Connectivity Services FAQ for frequently asked questions.
Thank you for being part of the Zeekr journey.
The Zeekr Team

For more information, please see our Terms of Sale and Terms of Use for Connectivity products, available in the Zeekr app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
marvel27 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:20:
Net een mail gehad van Zeekr over "a major update to your connected services". Blijkbaar gaat het om een verandering in het Premium Connected Services aanbod, dat ingaat vanaf 1 juni. Gek genoeg is de mail in het Zweeds ipv Engels of Nederlands. Hopelijk updaten ze meer dan enkel die connected services.

[...]
Hierbij de NLse mail die ik heb ontvangen:
Nieuw: Premium Connected Abonnement

Vanaf 1 juni 2025 kun je je abonneren op Zeekr Premium Connected Services — met nog meer slimme, veilige functies voor je voertuig.

Wat is inbegrepen:
· 7 GB data per maand
· Hotspotfunctie om je apparaten te verbinden
· Zeekr Guard: geo-fencing en uitgebreide appfuncties
· Ondersteuning voor audiostreaming
· Geavanceerde spraakassistent aangedreven door Zeekr GPT
Binnenkort beschikbaar:
· Betalingen bij laadstations via E-Wallet

Wat betekent dit voor jou?

Als je al meer dan een jaar gratis connectiviteit hebt:
Je behoudt toegang tot alle Premium functies tot 1 juni 2025. Daarna kun je in de Zeekr App een abonnement nemen voor €99 per jaar.

Als je nog binnen je gratis periode zit:
Er verandert voorlopig niets — je blijft alle Premium functies gebruiken tot het einde van de gratis periode. Daarna kun je ervoor kiezen om je te abonneren.

Wat als ik geen abonnement neem?

Je behoudt toegang tot het Standaard Connected Pakket, inclusief:
· Over-the-air software-updates
· Bediening op afstand via de Zeekr App
· Basisnavigatie
· Diagnostiek en meldingen in de auto

Maar aan het einde van je gratis periode (indien van toepassing), verlies je de toegang tot Zeekr Premium Connected functies die je rijervaring verrijken — zoals hotspotfunctionaliteit en audiostreaming.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met je lokale Zeekr-team of vraag een terugbelverzoek aan via onze contact.

Je kunt ook terecht bij onze Connectiviteits-FAQ voor antwoorden op veelgestelde vragen.
Bedankt dat je deel uitmaakt van de Zeekr-reis.
Het Zeekr Team
Mail begint met
Beste Zeekr-rijder,

Bij Zeekr werken we voortdurend aan meer—meer innovatie, meer gemak en meer waarde, elke keer dat je rijdt. Daarom introduceren we binnenkort een belangrijke update van je connectiviteitsdiensten.

Voertuigcertificering: Activeer je Connected Services

Om een veilige en soepele verbonden ervaring te garanderen, hebben we een eenmalige Voertuigcertificering geïntroduceerd in de Zeekr App.

Deze stap is gebaseerd op een standaard Europese vereiste, bekend als Know Your Customer (KYC) — een veelvoorkomende verificatieprocedure voor digitale diensten die persoonsgegevens en connectiviteit beheren.

Lees hier meer over KYC

Wanneer je dit proces start, word je tijdelijk buiten de Zeekr-omgeving geleid naar een beveiligde verificatiepagina van Vodafone, beheerd door Vodafone of lokale Vodafone-partners.

Belangrijke informatie:
· Volledig in overeenstemming met EU-regelgeving
· Je persoonsgegevens en kaartgegevens gaan rechtstreeks naar Vodafone, niet naar Zeekr
· Er worden geen kosten in rekening gebracht — in sommige EU-landen is een kaart vereist puur voor identiteitsverificatie

Door deze snelle stap te voltooien, zorg je voor:
· Veilige toegang tot Zeekr Connected functies
· Verbeterde gegevensnauwkeurigheid en bescherming van je account
· Mogelijkheid om je te abonneren op Zeekr Premium Connected

Je kunt de certificering in minder dan een minuut voltooien via het gedeelte “Mijn Service” in de nieuwste versie van de Zeekr App.

Hulp nodig?
Download hier onze stap-voor-stap handleiding (alleen beschikbaar in het Engels) om je door het proces te begeleiden.

Let op: Zelfs als je momenteel gebruikmaakt van Premium Connected Services, kunnen sommige functies niet langer goed werken na de komende OTA-update als je de Voertuigcertificering niet voltooit.
Dit geldt voor functies zoals hotspot-connectiviteit, Zeekr Guard (geo-fencing en uitgebreide appbediening), audiostreaming en de Zeekr GPT spraakassistent.
Interessante vind ik dit stukje:
Let op: Zelfs als je momenteel gebruikmaakt van Premium Connected Services, kunnen sommige functies niet langer goed werken na de komende OTA-update als je de Voertuigcertificering niet voltooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze omgaan met de '10+10+10' actie die ze vorig jaar hadden in april/mei. Daar zat 10 jaar gratis Premium connectivity bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
sliepie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:36:
[...]

Hierbij de NLse mail die ik heb ontvangen:

[...]

Mail begint met

[...]

Interessante vind ik dit stukje:
Eerste jaar zou toch ook gratis zijn?
7gb muziek is best. Meer dan zat.
Netflix etc wordt spannend als dat er komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
sliepie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:36:

Mail begint met

[...]

KYC uitvoeren
Ik ga toch geen KYC uitvoeren voor een auto? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik dat niet doe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dit gaat om de dataverbinding van de auto. Niet de auto zelf.

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
MXdar2 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:36:
[...]

Ik ga toch geen KYC uitvoeren voor een auto? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik dat niet doe...
Staat in de mail:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Vanochtend bij Zeekr Zeist geweest voor mijn app issue (al 2 weken 'voertuig abnormaal melding in de app' en dus niet te gebruiken).

Na de standaard checks (heb je al in-/uitgelogd en app opnieuw geinstalleerd -> duh..) konden ze verder niets vinden en ligt het nu bij Zeekr in china, Zweden kon daar ook verder niets mee.

Was mijn vermoeden al wel omdat er in de log file van de app ergens staat "The vehicle corresponding to the VIN does not exist".

Wel is er een software update uitgevoerd ( 1.2.1a ) die sinds gisteren beschikbaar was. De monteur vertelde dat dit een verbetering in ADAS is. Dit moet ik nog verder gaan uitvinden wat precies. Dus to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
EntonoX schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:06:
Wel is er een software update uitgevoerd ( 1.2.1a ) die sinds gisteren beschikbaar was. De monteur vertelde dat dit een verbetering in ADAS is. Dit moet ik nog verder gaan uitvinden wat precies. Dus to be continued...
Iedereen wacht op die ene grote update, wordt het een mini minor met een a suffix 😝
Gelukkig wel heel duidelijk wat ze verbeteren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

1.2.1a? Is dan ook tussendoor al een 1.2.1 gelanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:40:
1.2.1a? Is dan ook tussendoor al een 1.2.1 gelanceerd?
Ik lees het anders; we hebben nu 1.2.0
Er komt / is een 1.2.1 maar dan in een a variant wat ook insinueert dat er minimaal een b variant is.
LR vs Privilege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Ik lees het anders; we hebben nu 1.2.0
Er komt / is een 1.2.1 maar dan in een a variant wat ook insinueert dat er minimaal een b variant is.
LR vs Privilege?
Is ook een mogelijkheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
een letter ala .a is een patch release op de specifieke versie. Voordat de eerste OTA 1.1 is uitgerold, waren er verscheidene 1.0.1a/b/c/d releases in omloop. Zo'n versie kreeg je bij aflevering of wanneer je last had van een issue. Die versies worden niet via OTA verspreid, alleen in Zeist af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
Sqoda schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:11:
Mijn top vijf van Ergernissen

1. Geen CC bij gebruik trekhaak
2. Niet uit kunnen zetten van Addaptive, wil soms
Gewone CC (of een limiter)
3. Niet vast houden van de Regenstand en dat je dat
Niet kunt regelen via de knoppen achter het stuur
4. De luchtcirculatie steeds op hercirculatie staat
5. Het telkens op en neer klikken tussen de verschillende schermen. Er is zoveel omgebruikte ruimte op het home screen. De UI is gewoon rampzalig.

Maar kwa rijden heb ik geen klachten. Heerlijke auto. Echter als punt 1 van te voren geweten had, had er een andere auto voor de deur gestaan.
Zou allemaal zomaar eens opgelost kunnen zijn met de komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
sliepie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:38:
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze omgaan met de '10+10+10' actie die ze vorig jaar hadden in april/mei. Daar zat 10 jaar gratis Premium connectivity bij
Ja Precies. Die heb ik vorig jaar ook nog mee weten te pikken samen met een gratis trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmakert
carcept2009 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Eerste jaar zou toch ook gratis zijn?
7gb muziek is best. Meer dan zat.
Netflix etc wordt spannend als dat er komt
Niet wanneer je HighRes via Tidal streamt. Dan gaan de MB-tjes wel hard al is de kwaliteit waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjvdh
Weet iemand of het mogelijk is de Spotify app mee te laten veranderen van account, bij het wisselen van gebruikersprofiel in de auto? En zo ja, hoe? Dat gebeurd nu namelijk niet waardoor op beide gebruikersprofielen hetzelfde Spotify account gebruikt dient te worden, tenzij je op opnieuw inlogt in de desbetreffende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14:15
Jjvdh schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:33:
Weet iemand of het mogelijk is de Spotify app mee te laten veranderen van account, bij het wisselen van gebruikersprofiel in de auto? En zo ja, hoe? Dat gebeurd nu namelijk niet waardoor op beide gebruikersprofielen hetzelfde Spotify account gebruikt dient te worden, tenzij je op opnieuw inlogt in de desbetreffende app.
Bij ons doen we het via aa , als ikzelf in de auto stap, dan start mijn eigen aa inclusief Spotify op, als mijn vrouw gaat rijden dan automatisch haar aa met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:45
BPi schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:09:
Het geluid van het knipperlicht was na een laadstop ineens weg. Minder lawaai mag maar helemaal stil is ook niet fijn. Na een minuut of 15 is het spontaan weer teruggekomen.
Ja, het volume van de knipperlicht-indicator had van mij wel instelbaar mogen zijn. Wat een herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Denman_ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Ja, het volume van de knipperlicht-indicator had van mij wel instelbaar mogen zijn. Wat een herrie.
Gewoon uit en in zichtbaar maken in de hud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mmaaikel schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:36:
[...]

Ik had dit ook steeds, tot ik de WiFi hotspot uit zette. Sinds dien (nu zo een 5 weken) geen opstartriedel meer gehad! De WiFi staat nu in zn geheel uit volgens mij.
Helaesch. Het is een paar dagen goed gegaan, maar vrijdag had ik weer een Total-reboot.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Vandaag de hele nacht Sentry Mode aangezet om het effect op de batterij eens te testen. In totaal heeft het 12u aan gestaan.

Bij het aanzetten stond de batterij op 78%. 12u later was dat gezakt naar 76%. Ongetwijfeld zal het aantal incidenten die geregistreerd worden invloed hebben. In mijn geval heeft de auto geen enkel incident geregistreerd.

64/100*2=1.28kwh voor 12u Sentry mode, of 1.28/12=106W per uur.

Is dat veel of weinig? Geen idee, maar dan weten we het in elk geval 😀 misschien heeft iemand cijfers over hoeveel stroom een nacht Sentry mode kost in een Tesla? Ik lees online berichten over 10% battery drain per dag bij Tesla's, maar ik weet niet of dit standaard is.

[ Voor 14% gewijzigd door marvel27 op 13-05-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Masterkev schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:30:

[Afbeelding]
Deze melding gisteren ook twee keer gehad. Ik zag uiteindelijk dat er geen mobiele data was in de auto. Reset van de auto (link- en rechterknop ingedrukt houden) loste dat uiteindelijk op. Vermoedelijk is dat de oorzaak van deze melding.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste