Dat idee had ik ook, ik heb daar ook nooit echt zin in. Bedankt voor de reacties, ik ga hem binnenkort eens door de wasstraat halen.
Jaja
Zeekr X digital key 3.0/f/image/AkWxtnzQ0L2HffxM1v6le5ik.png?f=fotoalbum_large)
voor de iPhone 17 pro max.
Ineens gaf die aan dat ik hem kon aanmaken.
De hoe en wat en waarom weet ik nog niet.
Update.
-Middels TestFlight zit ik op de beta 88.0.1 voor iOS.
-installatie was geheel in het Nederlands.
-digital key 3.0 zit in de wallet van Apple.
-als ik in de buurt van de auto kom ontgrendeld die hem.
-loop ik weg dan vergrendeld die.
-Was in België toe die dit ineens aangaf in de app.
-Het is voor mijn iPhone 17 pro Max en Apple Watch Ultra.
Denk dat de digital key 3.0 los staat van de app gezien de in de wallet zit net als een bankkaart.
Zeekr X digital key 3.0
/f/image/AkWxtnzQ0L2HffxM1v6le5ik.png?f=fotoalbum_large)
Update.
Denk dat de digital key 3.0 los staat van de app gezien de in de wallet zit net als een bankkaart.
Nee. Doet het al wel in Maleisië en omstreken.BPi schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 00:35:
Op insta.
De inparkeer functie op de 7x.
Zou volgens reactie ook op X zitten. Heeft iemand deze al in de software ontdekt?
🤔
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je bent me net voor ;-) WHOOP WHOOOOOOPPPPcarcept2009 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:32:
Jaja
Zeekr X digital key 3.0 [Afbeelding]
Update.
Hoe blij kan een mens ineens zijn, vlekkeloze aanmaak van de sleutel en het werkt feiloos.
Hoe is mij ook niet duidelijk omdat de app 2 weken geleden voor het laatst een update heeft gehad.
Maar hey, hier zat ik niet even op te wachten!
Android: 'Digital Key 1.0'bigkevx2 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:36:
[...]
Je bent me net voor ;-) WHOOP WHOOOOOOPPPP
Hoe blij kan een mens ineens zijn, vlekkeloze aanmaak van de sleutel en het werkt feiloos.
Hoe is mij ook niet duidelijk omdat de app 2 weken geleden voor het laatst een update heeft gehad.
Maar hey, hier zat ik niet even op te wachten!
Ik had hem werkend tot... ik denk net na de zomer.
Niet meer aan het draaien te krijgen. Iemand tips?
Het is zo handig om even de auto te kunne verplaatsen zonder de sleutel uit huis te halen. openen kan wel met de app en rijden weg van huis doe ik liever met kaart of sleutel op zak.
Hoewel... sleutel opent niet goed (met batterij van paar weken oud). Soms tegen de auto houden. In de auto wordt hij voor het rijden gewoon gedetecteerd
Helaas blijft die mij hangen bij het verbinden binnen de Apple omgeving bij het toevoegen van Digital Key 3.0 ☹️
Wat betreft de wasstraat. Ik heb een onbeperkt abonnement bij Bobs Carwash. Ga iedere week er doorheen. Ben prima tevreden over het resultaat. Rij altijd met een schone wagen!
Wat anders; het rechter achterportier gaat vanaf buiten niet meer open. De deurhendel blijft dicht! Is een euvel wat al vaker op het forum is voor gekomen. Heb een afspraak bij Zeekr Huis ter Duin gemaakt. Kan pas op 9 april terecht. Vind ik erg lang duren, hebben het waarschijnlijk erg druk. Meer forumleden last van die lange wachttijden?
Wat anders; het rechter achterportier gaat vanaf buiten niet meer open. De deurhendel blijft dicht! Is een euvel wat al vaker op het forum is voor gekomen. Heb een afspraak bij Zeekr Huis ter Duin gemaakt. Kan pas op 9 april terecht. Vind ik erg lang duren, hebben het waarschijnlijk erg druk. Meer forumleden last van die lange wachttijden?
Mijn deurgreep sluit al een half jaar maar half bij parkeren. Toen ik de achterlicht unit liet vervangen in Zeist hadden ze geen tijd voor de deurgreep. Ik blijf nu gewoon zo rijden, want ik heb geen zin om weer helemaal naar Zeist te rijden 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.Ewing schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:22:
Wat betreft de wasstraat. Ik heb een onbeperkt abonnement bij Bobs Carwash. Ga iedere week er doorheen. Ben prima tevreden over het resultaat. Rij altijd met een schone wagen!
Je kan van geluk spreken dat ze uberhaupt een afspraak met je maken. Ik heb zonder overdrijven 20+ keer gebeld met ze om een afspraak te maken. Dit terwijl het om een potentieel gevaarlijk euvel gaat. Op het gebied van service is Zeekr wel echt een waardeloze club.Ewing schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:22:
Inmiddels trouwens een afspraak bij een service center in Hoofddorp. Die gaven ook al aan dat service en garantie bij Zeekr erg lastig is. Hopelijk kunnen ze wat doen...
Dit is bij mij zo anders gegaan.deathmonkey schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:47:
[...]
Je kan van geluk spreken dat ze uberhaupt een afspraak met je maken. Ik heb zonder overdrijven 20+ keer gebeld met ze om een afspraak te maken. Dit terwijl het om een potentieel gevaarlijk euvel gaat. Op het gebied van service is Zeekr wel echt een waardeloze club.
Inmiddels trouwens een afspraak bij een service center in Hoofddorp. Die gaven ook al aan dat service en garantie bij Zeekr erg lastig is. Hopelijk kunnen ze wat doen...
1x bellen, doorverwezen naar de app. In de app een afspraak gemaakt en daarna nog nagebeld over het wel of niet kunnen wachten. Prima geholpen en gewoon geen gezeur gehad.
Het gaat bij mij om een garantie issue, dus wellicht zijn ze daarom niet zo happig. Enfin, eerst maar naar Hoofddorp en als die niks kunnen doen mag m'n rechtsbijstand er druk om gaan maken...bigkevx2 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:31:
[...]
Dit is bij mij zo anders gegaan.
1x bellen, doorverwezen naar de app. In de app een afspraak gemaakt en daarna nog nagebeld over het wel of niet kunnen wachten. Prima geholpen en gewoon geen gezeur gehad.
Heb ik ook 🫠KevinT schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:15:
Helaas blijft die mij hangen bij het verbinden binnen de Apple omgeving bij het toevoegen van Digital Key 3.0 ☹️
Zeekr X Long range Mist Grey
Ik heb mijn Zeekr laten voorzien van een glascoating bij Pronk Car Detailing in Berkel en Rodenrijs (5 jaar). Daardoor is de wasstraat eigenlijk niet nodig en ook minder kans op swirls/krassen. Meestal gewoon afspuiten en daarna even met een doek erover, dan staat hij weer strak te blinken 🙂Marijn Heeren schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:04:
Rijden jullie je X door de wasstraat? Ik zit er over te twijfelen. Ik heb nooit zin om hem te wassen maar ik wil ook geen krassen van de wasstraat. Es is mij weleens verteld dat je het eerste half jaar het sowieso niet moet doen, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik wil hem ook wel weer graag blinkend hebben, dof is inderdaad minder mooi.
Hier uitsluitend de auto gewassen met de hand. Drie keertjes ofzo tot nu toe echt met de hand een contactwas gedaan. Verder af en toe tussendoor af lopen spoelen (contactloos) in een wasbox.
Denk dat ik het een jaartje volhoud en dan de wasstraat opzoek, blijft ten slotte toch maar een lease auto
Niet dat ik geen zin heb om de auto met de hand te wassen, integendeel, het is best 'ontspannend' en geeft een voldaan gevoel erna, maar kost wel veel tijd en moeite (zonder eigen oprit)
Denk dat ik het een jaartje volhoud en dan de wasstraat opzoek, blijft ten slotte toch maar een lease auto
Niet dat ik geen zin heb om de auto met de hand te wassen, integendeel, het is best 'ontspannend' en geeft een voldaan gevoel erna, maar kost wel veel tijd en moeite (zonder eigen oprit)
[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 25-02-2026 19:38 ]
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Wat bij mij hielp was de Zeekr card in de houder te leggen van de oplader van je telefoon.
Niet zoals het plaatsje het aangaf.
Toen pakte die hem.
Zijn er meer mensen die inconsequente zaken in de auto tegenkomen?
- radio gaat ene keer aan bij openen en andere keer niet (geen duidelijke oorzaak)
- de uitgeschakelde hulpsystemen staan na een paar uren parkeren soms wel en soms niet (allemaal) weer ingeschakeld
- deur wil niet altijd ontgrendelen met druk op de handgreep
- deuren ontgrendelen niet altijd na een druk op de afstandsbediening. De batterij is nog maar een paar weken oud. Dan tegen auto aanhouden om te openen. Vervolgens kan ik gewoon wegrijden en komt er geen melding dat batterij zwak is of sleutel buiten bereik
- ook wil de achterklep met een druk op de klep en de sleutels nabij niet altijd open
- de verwarming draait op koude dagen soms op onlogische wijze. Ineens koude lucht blazen terwijl het niet bijdraagt aan het comfort.
Dan nog een paar zaken:
- binnenverlichting plafond voorin. Waarom is die steeds weer wit. Ik wil geel lich!
- bestuurdersstoel kraakte van binnen (schuimlagen) en is vorig jaar vervangen. De nieuwe stoel begint bovenin de rugleuning te kraken
- waarom nog steeds niet de parkeerfunctie geactiveerd?
- wanneer wordt de nieuwe navigatie nu eens geïntegreerd?
- activeer nu eens de combi trekhaak en cruisecontrol. Wordt wel tijd.
Maar ik ben na 61.196 km eigenlijk best wel tevreden... je moet wat te wensen/mopperen houden, hoewel een aantal zaken best kan irriteren.😊
- radio gaat ene keer aan bij openen en andere keer niet (geen duidelijke oorzaak)
- de uitgeschakelde hulpsystemen staan na een paar uren parkeren soms wel en soms niet (allemaal) weer ingeschakeld
- deuren ontgrendelen niet altijd na een druk op de afstandsbediening. De batterij is nog maar een paar weken oud. Dan tegen auto aanhouden om te openen. Vervolgens kan ik gewoon wegrijden en komt er geen melding dat batterij zwak is of sleutel buiten bereik
- ook wil de achterklep met een druk op de klep en de sleutels nabij niet altijd open
- de verwarming draait op koude dagen soms op onlogische wijze. Ineens koude lucht blazen terwijl het niet bijdraagt aan het comfort.
Dan nog een paar zaken:
- binnenverlichting plafond voorin. Waarom is die steeds weer wit. Ik wil geel lich!
- bestuurdersstoel kraakte van binnen (schuimlagen) en is vorig jaar vervangen. De nieuwe stoel begint bovenin de rugleuning te kraken
Maar ik ben na 61.196 km eigenlijk best wel tevreden... je moet wat te wensen/mopperen houden, hoewel een aantal zaken best kan irriteren.😊
[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 25-02-2026 22:07 ]
Heb je je card nodig dan? Ik dacht alleen de keyfobcarcept2009 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:52:
[...]
Wat bij mij hielp was de Zeekr card in de houder te leggen van de oplader van je telefoon.
Toen pakte die hem.
Zijn er meer mensen die inconsequente zaken in de auto tegenkomen?BPi schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:01:
- de uitgeschakelde hulpsystemen staan na een paar uren parkeren soms wel en soms niet (allemaal) weer ingeschakeld.
- deur wil niet altijd ontgrendelen met druk op de handgreep.
- deuren ontgrendelen niet altijd na een druk op de afstandsbediening. De batterij is nog maar een paar weken oud. Dan tegen auto aanhouden om te openen. Vervolgens kan ik gewoon wegrijden en komt er geen melding dat batterij zwak is of sleutel buiten bereik.
- ook wil de achterklep met een druk op de klep en de sleutels nabij niet altijd open.
Dan nog een paar zaken:
- binnenverlichting plafond voorin. Waarom is die steeds weer wit. Ik wil geel lich!.
- bestuurdersstoel kraakte van binnen (schuimlagen) en is vorig jaar vervangen. De nieuwe stoel begint bovenin de rugleuning te kraken.
Maar ik ben na 61.196 km eigenlijk best wel tevreden... je moet wat te wensen/mopperen houden, hoewel een aantal zaken best kan irriteren.😊. True
- radio gaat ene keer aan bij openen en andere keer niet (geen duidelijke oorzaak) gebruik alleen CarPlay, dat werkt meestal.
- de uitgeschakelde hulpsystemen staan na een paar uren parkeren soms wel en soms niet (allemaal) weer ingeschakeld. Yup #me2
- deuren ontgrendelen niet altijd na een druk op de afstandsbediening. De batterij is nog maar een paar weken oud. Dan tegen auto aanhouden om te openen. Vervolgens kan ik gewoon wegrijden en komt er geen melding dat batterij zwak is of sleutel buiten bereik. Gebruik ik nooit.
- ook wil de achterklep met een druk op de klep en de sleutels nabij niet altijd open. Geen problemen mee gehad.
- de verwarming draait op koude dagen soms op onlogische wijze. Ineens koude lucht blazen terwijl het niet bijdraagt aan het comfort. Klopt, Chinees euvel, hebben alle merken last van. Gewoon kachel hoger zetten en/of de stoelverwarming aan, dat werkt.
Dan nog een paar zaken:
- binnenverlichting plafond voorin. Waarom is die steeds weer wit. Ik wil geel lich! Geen idee, gebruik het nooit en valt me niet op.
- bestuurdersstoel kraakte van binnen (schuimlagen) en is vorig jaar vervangen. De nieuwe stoel begint bovenin de rugleuning te kraken. Weight watchers geprobeerd? 🤣
- waarom nog steeds niet de parkeerfunctie geactiveerd? Goeie, ga ik niet gebruiken dus kan me er ook niet druk over maken.
- wanneer wordt de nieuwe navigatie nu eens geïntegreerd? Ook een goeie, zou niet zo lastig moeten zijn.
- activeer nu eens de combi trekhaak en cruisecontrol. Wordt wel tijd. Ain't gonna happen.
Hoe werkt de Digital Key 3.0 nu precies? Moet je via Face ID net als betalen toegang geven tot de auto, of gaat alles passief? En kun je bepaalde zaken instellen, zoals openen bij benaderen? Ik loop iedere avond langs de auto met de hond, ik heb geen zin dat ik dan iedere keer handmatig de auto weer moet sluiten.
Alles passief maar wel in te stellen.Frostb1te1992 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:43:
Hoe werkt de Digital Key 3.0 nu precies? Moet je via Face ID net als betalen toegang geven tot de auto, of gaat alles passief? En kun je bepaalde zaken instellen, zoals openen bij benaderen? Ik loop iedere avond langs de auto met de hond, ik heb geen zin dat ik dan iedere keer handmatig de auto weer moet sluiten.
Je kunt in je Wallet aangeven wat de sleutel moet doen, dit ook op een eventuele Apple Watch.
Bij mij is het bij benaderen open en bij weglopen dicht, met een duidelijke melding op mijn telefoon/watch.
Dit in tegenstelling tot de keyfob die nogal eens vergat de auto te sluiten.
Works like a charm.
Super, bedankt voor je antwoord!bigkevx2 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:46:
[...]
Alles passief maar wel in te stellen.
Je kunt in je Wallet aangeven wat de sleutel moet doen, dit ook op een eventuele Apple Watch.
Bij mij is het bij benaderen open en bij weglopen dicht, met een duidelijke melding op mijn telefoon/watch.
Dit in tegenstelling tot de keyfob die nogal eens vergat de auto te sluiten.
Works like a charm.
Gedaan maar blijft verbinden zeggencarcept2009 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:52:
[...]
Toen pakte die hem.
/f/image/imBlmaDZ0NP7iAL7qRo5fQr6.png?f=fotoalbum_large)
Update:
Gelukt na heel lang wachten
[ Voor 3% gewijzigd door Elmar1982 op 26-02-2026 12:32 ]
GRAPJAS
Zijn er meer mensen die inconsequente zaken in de auto tegenkomen?
aha, meestal!gebruik alleen CarPlay, dat werkt meestal.
- de uitgeschakelde hulpsystemen staan na een paar uren parkeren soms wel en soms niet (allemaal) weer ingeschakeld. Yup #me2
- deuren ontgrendelen niet altijd na een druk op de afstandsbediening. De batterij is nog maar een paar weken oud. Dan tegen auto aanhouden om te openen. Vervolgens kan ik gewoon wegrijden en komt er geen melding dat batterij zwak is of sleutel buiten bereik.
hoe open jij normaal gesproken je auto? Als de ene mogelijkheid niet werkt probeer ik de andere. De sleutel bij de b-stijl houden is dan het laatste redmiddelGebruik ik nooit.
- ook wil de achterklep met een druk op de klep en de sleutels nabij niet altijd open.
Ik vrees dat dat samenhangt met de andere openings issues[Geen problemen mee gehad.
Ja doe ik ook, maar dan kan het nog zijn dat er ineens een koude luchtstroom gaat blazen na een half uur[Klopt, Chinees euvel, hebben alle merken last van. Gewoon kachel hoger zetten en/of de stoelverwarming aan, dat werkt.
Dan nog een paar zaken:
- binnenverlichting plafond voorin. Waarom is die steeds weer wit. Ik wil geel licht!
Gebruik je niet? Die lamp gaat automatisch aaGeen idee, gebruik het nooit en valt me niet op.
- bestuurdersstoel kraakte van binnen (schuimlagen) en is vorig jaar vervangen. De nieuwe stoel begint bovenin de rugleuning te kraken.
Nee, ik ben niet obees dus was niet welkom! En heb over het algemeen ook geen zware voetWeight watchers geprobeerd? 🤣
Ik heb het óók over die via de keyfob. Die had ik door wanparkeerders al een paar keer goed kunnen gebruiken.Goeie, ga ik niet gebruiken dus kan me er ook niet druk over maken.
als ze dat bij Zeekr nu eens zouden snappenOok een goeie, zou niet zo lastig moeten zijn.
- activeer nu eens de combi trekhaak en cruisecontrol.
tja, hoop doet levenWordt wel tijd. Ain't gonna happen.
Iemand anders ook problemen met de navigatie software na de update naar V3? Deze is gisteren gepushed maar vervolgens start de applicatie niet meer op. De 'openen' button werkt niet, heel vreemd. Heb al een soft reset geprobeerd maar ook dit helpt niet. Je kan hem ook niet verwijderen volgens mij en opnieuw downloaden/installeren... kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ervaart?
Nog niet gezien. Zal dadelijk even kijken. Normaal gesproken zou je de navigatie nog moeten kunnen deinstalleren zolang deze nog niet ingebakken zit. In z'n geheel dus. En dan opnieuw installeren.NickdR schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:21:
Iemand anders ook problemen met de navigatie software na de update naar V3? Deze is gisteren gepushed maar vervolgens start de applicatie niet meer op. De 'openen' button werkt niet, heel vreemd. Heb al een soft reset geprobeerd maar ook dit helpt niet. Je kan hem ook niet verwijderen volgens mij en opnieuw downloaden/installeren... kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ervaart?
Hier ook nog niet gezien, maar bij een eerdere update heb ik precies dat gedaan. Verwijderen en opnieuw erop.BPi schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:42:
[...]
Nog niet gezien. Zal dadelijk even kijken. Normaal gesproken zou je de navigatie nog moeten kunnen deinstalleren zolang deze nog niet ingebakken zit. In z'n geheel dus. En dan opnieuw installeren.
Geen nieuwe versie in mijn auto. Ook niet in de shop klaar om te downloadenbigkevx2 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:18:
[...]
Hier ook nog niet gezien, maar bij een eerdere update heb ik precies dat gedaan. Verwijderen en opnieuw erop.
Wel weer eens iets opmerkelijks
:strip_exif()/f/image/jFaAEqQc9pwIZaZKoNlg2iWF.jpg?f=fotoalbum_large)
Lane keeping assust? Wie z'n sus? Opmerkelijke is ook nog dat dit in beeld kwam toen ik net instapte en deur nog open stond 🤷🏼♂️
Bij het oprijden van mijn parkeerplaats vrijdag kwam het toontje opzetten dat de muur in de weg stond. Niets bijzonders. Echter bij het uitstappen piepte hij nog steeds. Never a dull moment with Zeekr. 😁
Ja, dat is al sinds het begin.
Het opmerkelijk is dat er soms weer nieuwe bij komen. En in dit geval de onduidelijkheid waarom deze meteen na het openen van de auto al in beeld kwam. 🤷🏼♂️
Hoe lang moest je wachten? Na 30 min wachten en geen foutmelding was ik er aardig klaar mee.Elmar1982 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:54:
[...]
Gedaan maar blijft verbinden zeggen
[Afbeelding]
Update:
Gelukt na heel lang wachten
Mail van Zeekr over de "het opnieuw uitvinden van de sleutel". Ik blij, meteen kijken maar zie niks nieuws in de app. Dus ik lees de mail nog eens goed en zie alleen maar verwijzingen naar Apple en iPhone 😩.
Hallo Zeekr, mijn Pixel 9 Pro heeft ook Ultra Wide Band... Mag ik meedoen!?
Hallo Zeekr, mijn Pixel 9 Pro heeft ook Ultra Wide Band... Mag ik meedoen!?
[ Voor 3% gewijzigd door Masterkev op 06-03-2026 14:13 ]
Haha ja kreeg ook net de mail binnen en had precies dezelfde ervaring. Volgens mij moet de update nog gepushed worden in de Android/Google Store. Alhoewel, in de Apple Store was die al een paar weken geleden volgens mij uitgebracht. Anyways, goed nieuws in ieder geval, waren ze achter de schermen toch nog ergens mee bezig (had nergens op gehoopt).
Mijn Pixel 7 Pro ondersteunt ook Digital Key 3.0 zie ik, dus kan niet wachten
Mijn Pixel 7 Pro ondersteunt ook Digital Key 3.0 zie ik, dus kan niet wachten
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik heb wel 5x geprobeerd die Zeekr Premium meuk proberen aan te schaffen. Ik kom iedere keer terecht in oneindige laadschermen nadat ik betaald heb. Wat een bullshit.
Wellicht heb ik iets gemist maar ik kreeg gisteren ineens de vraag om een nieuwe update te installeren.
De changelog was exact dezelfde als die van OS 1.4, met o.a. de Distraction melding. Heb 'm vannacht laten installeren, maar stapte net in met ''Failed to update, please wait for next update'' blabla.
Iemand enig idee wat deze update nu zou moeten zijn? Ik had al gewoon 1.4.
De changelog was exact dezelfde als die van OS 1.4, met o.a. de Distraction melding. Heb 'm vannacht laten installeren, maar stapte net in met ''Failed to update, please wait for next update'' blabla.
Iemand enig idee wat deze update nu zou moeten zijn? Ik had al gewoon 1.4.
Er schijnt vanaf mei een nieuwe versie van de X geleverd te worden. Sneller laden, meer vermogen en een middenconsole.
https://www.autoblog.nl/n...rder-dan-voorheen-7224181
Oef... en ik krijg in mei mijn Zeekr X. Het huidige model that is.Ernstjan89 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 17:12:
Er schijnt vanaf mei een nieuwe versie van de X geleverd te worden. Sneller laden, meer vermogen en een middenconsole.
Ik vind het middenconsole zoveel mooier dan het huidige model. Ook die 47 liter extra bagageruimte is interessant. Morgen maar eens bellen om te kijken wat ik kan doen met mijn private lease contract. Zit nog in de 14 dagen bedenktijd. De nieuwe configurator staat ook al live, al is het een beetje buggy: Klik. Zelf nog handmatig het model wijzigen naar de Zeekr X (hij opent de 001). Daar zie je ook al de nieuwe prijzen als het goed is (een verschil van 500 euro).BPi schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:04:
Dit zag ik net op insta:
2026 model.[Afbeelding]
Niet de eerste 🤔
*** EDIT** De nieuwe configurator werkt inmiddels goed: Klikje.
[ Voor 6% gewijzigd door Munki op 10-03-2026 09:09 ]
Vind het ook wel luxer staan maar eerlijkheidshalve ben ik wel blij met de huidige.Munki schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:22:
[...]
Ik vind het middenconsole zoveel mooier dan het huidige model. Ook die 47 liter extra bagageruimte is interessant. Morgen maar eens bellen om te kijken wat ik kan doen met mijn private lease contract. Zit nog in de 14 dagen bedenktijd. De nieuwe configurator staat ook al live, al is het een beetje buggy: Klik. Zelf nog handmatig het model wijzigen naar de Zeekr X (hij opent de 001). Daar zie je ook al de nieuwe prijzen als het goed is (een verschil van 500 euro).
Ik ontsnap vaak via de rechterkant omdat ik hem aan de linkerkant dicht tegen muren of bosjes parkeer.
Dat zou een stuk lastiger zijn
Vraagje aan mensen die zowel de Polestar 2 hebben gereden als een Zeekr X: ik ben me aan het oriënteren op een opvolger. De Polestar 2 bevalt me prima (rijgedrag, materiaal, Maps), op een ding na: de zitpositie. Ik ben 1,87 met relatief lange benen. Door de grote middenconsole zit ik met mijn rechterbeen knel of ik moet mijn voet in onprettige hoek op de vloer zetten. Is de zitpositie in de Zeekr prettiger? (ja, ik zal nog gaan proefrijden).
Ik ga een opvolger wel als particulier aanschaffen en langere tijd rijden, dus garanties en service zijn ook een overweging. Vandaar dat ik eerst bij Hyundai Ioniq 5 of 6 keek, maar ik vind die wat groot voor mijn wensen (we rijden hooguit met z'n tweeën in de auto). Een Zeekr Z lijkt mij een redelijk kleine auto met luxe en voldoende comfortabel weggedrag voor langere afstanden. Zouden jullie de Zeekr X als particulier aanschaffen?
Ik ga een opvolger wel als particulier aanschaffen en langere tijd rijden, dus garanties en service zijn ook een overweging. Vandaar dat ik eerst bij Hyundai Ioniq 5 of 6 keek, maar ik vind die wat groot voor mijn wensen (we rijden hooguit met z'n tweeën in de auto). Een Zeekr Z lijkt mij een redelijk kleine auto met luxe en voldoende comfortabel weggedrag voor langere afstanden. Zouden jullie de Zeekr X als particulier aanschaffen?
Gezien de my26 versie met grotere middenconsole zul je dat probleem wellicht ook bij de X gaan ervarenDoor de grote middenconsole zit ik met mijn rechterbeen knel of ik moet mijn voet in onprettige hoek op de vloer zetten. Is de zitpositie in de Zeekr prettiger? (ja, ik zal nog gaan proefrijden).
Als je een 2de hands op de kop kan tikken voor rond de 30 a 35.0000 is het wel een instant buy.Highland schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:21:
Vraagje aan mensen die zowel de Polestar 2 hebben gereden als een Zeekr X: ik ben me aan het oriënteren op een opvolger. De Polestar 2 bevalt me prima (rijgedrag, materiaal, Maps), op een ding na: de zitpositie. Ik ben 1,87 met relatief lange benen. Door de grote middenconsole zit ik met mijn rechterbeen knel of ik moet mijn voet in onprettige hoek op de vloer zetten. Is de zitpositie in de Zeekr prettiger? (ja, ik zal nog gaan proefrijden).
Ik ben echt kritisch vind ik zelf en kom van een EV6 af, geniet echt van deze auto.
Ik ben 192cm en rijd er heerlijk in. Snap precies wat je bedoelt met je been. Genoeg voertuigen waarin ik dan met mijn knie tegen de middenconsole zit. Bij de X ( van voor de release van de interior facelift ) echt alle ruimte.
Ik ga mijn PL Zeekr X over 2 weken inleveren, ik kon hem eventueel kopen voor €30,500, is van 2024 , was geen echt slechte prijs vond ik , nog niet voor die prijs bij een garage te koop zien staan.
Ik heb nog een praktische vraag voor de ervaringsdeskundigen hier: past er een racefiets in de kofferbak als de achterbank is neergeklapt, zonder het fietsvoorwiel te demonteren?
Geen ervaring, maar als ik het zo kan inschatten denk ik van niet. Tenzij je een heel klein fietsje hebt.informaticien schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:34:
Ik heb nog een praktische vraag voor de ervaringsdeskundigen hier: past er een racefiets in de kofferbak als de achterbank is neergeklapt, zonder het fietsvoorwiel te demonteren?
Ik heb ook alleen ervaring met een kinderfiets, maatje 16 inch. Dat past. Groter? ik heb zo m'n twijfels.
Hier staat tekst
uit interesse; welke kilometerstand hoort daarbij?ramrodwillem schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:06:
Ik ga mijn PL Zeekr X over 2 weken inleveren, ik kon hem eventueel kopen voor €30,500, is van 2024 , was geen echt slechte prijs vond ik , nog niet voor die prijs bij een garage te koop zien staan.
Hier staat tekst
Daar twijfel ik ook aan inderdaad.informaticien schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:34:
25.000kmSjaak_Afhaak schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:11:
[...]
uit interesse; welke kilometerstand hoort daarbij?
Weet iemand hoe je dit oplost: ik heb al twee dagen dat Android Auto het niet doet. Het systeem loopt dan compleet vast. Heb al een reset gedaan met de knoppen op het stuur en ook een reset op mn telefoon (forced stopped, wiped all data). Bluetooth audio doet het wel.
informaticien schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:34:
:strip_exif()/f/image/ZWhkTuVWefeYkbxGHeg455H9.jpg?f=fotoalbum_large)
Past!
Past, maar ik zou zelf altijd het voorwiel demonteren. Dat is 9,6 seconden werk en geeft me veel meer rust.informaticien schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:34:
Een Stromer ST3 maat L krijg ik er niet in. Dit lukte wel in een Hyundai ioniq.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Nee, dat zou ik niet doen, na anderhalf jaar ervaring. Leuke auto, maar toch te veel sores er mee.Highland schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:21:
Software moet vaak gereset, sleutel vreet batterijen, BEDIENING!!! (lampen op dimlicht zetten vereist vier handelingen), toch ook bouwkwaliteit (vocht in linker achterlicht, achterklepknop ingezakt), onderdelenprijzen (kap van de buitenspiegel vervangen is 1500 euro).
Leuk voor de (corporate) lease maar niet om je zuurverdiende euri in te investeren.
Haha, thanks! Wat een service
Hier gaat het om een maat S. Wat leuk, ik rij nu ook een IONIQ 38kWh, dus ga dezelfde overstap doen. Ik kijk uit naar een mooie upgrade!Opa schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:16:
[...]
Een Stromer ST3 maat L krijg ik er niet in. Dit lukte wel in een Hyundai ioniq.
Het andere geluid dan maar.Opa schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:06:
[...]
Nee, dat zou ik niet doen, na anderhalf jaar ervaring. Leuke auto, maar toch te veel sores er mee.
Software moet vaak gereset, sleutel vreet batterijen, BEDIENING!!! (lampen op dimlicht zetten vereist vier handelingen), toch ook bouwkwaliteit (vocht in linker achterlicht, achterklepknop ingezakt), onderdelenprijzen (kap van de buitenspiegel vervangen is 1500 euro).
Leuk voor de (corporate) lease maar niet om je zuurverdiende euri in te investeren.
Software moet af en toe gereset worden net als alle andere auto’s uit de nieuwere generaties, 1 x polestar 800 km huur auto gereden en drie resets moeten doen.
Reset duurt ongeveer 5 seconden om uit te voeren en binnen een minuut ben je weer online en de auto blijft gewoon prima rijden.
Mijn sleutel laad ik iedere dag op, daar type ik dit bericht op. Op de fysieke sleutel 1x een wissel gedaan en daarmee ruim een half jaar gereden.
Lampen naar dimlicht, dat gaat bij mij automatisch maar als ik het handmatig zou willen doen, 1x naar beneden swipen en tap. Klaar.
Vocht in lichtunits komt voor maar is niet hinderlijk. Moderne led bakken zijn waterdicht en keven in een plastic behuizing met lucht gaten. Bij de juiste atmosferische omstandigheden krijg je condens. Waar zien we dat toch meer?
Onderdelen van een Polo uit 2012 zijn idd goedkoper.
Opa, alweer een reactie waar je heel emotioneel op mij overkomt maar niet feitelijk bent.
Iedere auto heeft wat, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders zijn.
@bigkevx2 eens, na veel gedoe met de app in het begin nu eigenlijk geen opmerkingen meer. Ja de usual quirks waar enig ander merk ook last van heeft. Feitelijk is een auto nooit een goede investering, puur emotie. Als je het kan betalen waarom niet.
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Prima als jij daar mee kan leven, maar mijn elektrische Hyundai deed het gewoon. Je kan me niet emoties verwijten en dan herstarts wegwuiven alsof het er bij hoort. Dan denk ik dat het Stockholm syndroom heeft toegeslagen.bigkevx2 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:17:
[...]
Het andere geluid dan maar.
Software moet af en toe gereset worden net als alle andere auto’s uit de nieuwere generaties, 1 x polestar 800 km huur auto gereden en drie resets moeten doen.
Reset duurt ongeveer 5 seconden om uit te voeren en binnen een minuut ben je weer online en de auto blijft gewoon prima rijden.
Al mijn vorige auto's hadden twee stevige sleutelfobs. Als je reactie is om dan maar digitaal te gaan is dat opnieuw prima, maar ik wil niet in digitale gijzeling worden genomen door mijn auto.Mijn sleutel laad ik iedere dag op, daar type ik dit bericht op. Op de fysieke sleutel 1x een wissel gedaan en daarmee ruim een half jaar gereden.
Stockholm syndroom.Vocht in lichtunits komt voor maar is niet hinderlijk. Moderne led bakken zijn waterdicht en keven in een plastic behuizing met lucht gaten. Bij de juiste atmosferische omstandigheden krijg je condens. Waar zien we dat toch meer?
Ik heb het over een fokking plastic spiegelkap!!Onderdelen van een Polo uit 2012 zijn idd goedkoper.
Als mij wordt gevraagd op de man af: Zou je deze auto zelf willen kopen, dan geef ik daar mijn ongefilterde rauwe alledaagse ervaringen. Je kan het emotioneel noemen, maar als ik 40 mille tegen een auto smijt en ik kom deze problemen tegen, dan voel ik me genomen.Opa, alweer een reactie waar je heel emotioneel op mij overkomt maar niet feitelijk bent.
Iedere auto heeft wat, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders zijn.
Daarom mijn antwoord op de vraag. Nee, ik zou deze auto dus nooit zelf kopen.
sorry @bigkevx2, maar het downplayen van fouten/defecten in het kader van niet hinderlijk of andere merken hebben/doen dat ook, daar vind ik net als @Opa ook wat van. Van de andere kant, als zakelijk lease-rijder heb ik emotioneel minder met deze auto, als dat ik 'm met eigen geld gekocht zou hebben. Neemt niet weg dat Zeekr af en toe flinke steken laat vallen. En ja, dat doen andere merken ook. Op dezelfde, maar ook op andere gebieden. Maar laat de mening van een ander, de mening van een ander. Dat jij er anders in staat is je goede recht. Maar dat recht hebben anderen ook 
Anyway. Ik zit inmiddels op 60K kilometer met de X. Love it, and Hate it. Fantastisch comfortabele auto, die me tot nu toe probleemloos (mechanisch) overal naar toe brengt. Lekkere stoplicht sprintjes, en als je er van houdt, een instabiele stuiterkont in de bochten met een hobbeltje. Nee, een bochtenmonster is hij niet. Maar voor mij hoeft dat ook niet.
Ik stoor me om twee redenen aan (de) Zeekr. En beide hebben direct en indirect met software te maken.
Software
- de software is verschrikkelijk inconsistent, sloom en niet erg ergonomisch. Inmiddels zijn er wat kinderziektes uitgehaald middels softwareupdates (waarover later meer), die de voorspelbaarheid van het gedrag van de software verbeterd hebben, maar het kan nog veeeeel beter als je het mij vraagt.
Het merk en beloftes
- Toen ik in april 2024 aan het orienteren was op een nieuwe leasebak, heb ik me onder meer laten verleiden door wat beloftes van Zeekr, die TOTAAL niet zijn waar gemaakt. Maandelijkse updates (is nu hooguit 2x per jaar, weinig veranderingen, en levert soms nieuwe bugs op). actieve communitie updates zijn zo goed als de nek om gedraaid (builders dinges in de app, ook alleen in de app te benaderen
).
- dealer/onderhoudslocaties die in feite zouden neerkomen op elke Volvo dealer --> nope.
Met name het software gebied kan ik een heel boek vol ergernissen over vol schrijven. Doe ik niet, want ik heb belangrijkere dingen in het leven. Gelukkig maar.
Anyway. Ik zit inmiddels op 60K kilometer met de X. Love it, and Hate it. Fantastisch comfortabele auto, die me tot nu toe probleemloos (mechanisch) overal naar toe brengt. Lekkere stoplicht sprintjes, en als je er van houdt, een instabiele stuiterkont in de bochten met een hobbeltje. Nee, een bochtenmonster is hij niet. Maar voor mij hoeft dat ook niet.
Ik stoor me om twee redenen aan (de) Zeekr. En beide hebben direct en indirect met software te maken.
Software
- de software is verschrikkelijk inconsistent, sloom en niet erg ergonomisch. Inmiddels zijn er wat kinderziektes uitgehaald middels softwareupdates (waarover later meer), die de voorspelbaarheid van het gedrag van de software verbeterd hebben, maar het kan nog veeeeel beter als je het mij vraagt.
Het merk en beloftes
- Toen ik in april 2024 aan het orienteren was op een nieuwe leasebak, heb ik me onder meer laten verleiden door wat beloftes van Zeekr, die TOTAAL niet zijn waar gemaakt. Maandelijkse updates (is nu hooguit 2x per jaar, weinig veranderingen, en levert soms nieuwe bugs op). actieve communitie updates zijn zo goed als de nek om gedraaid (builders dinges in de app, ook alleen in de app te benaderen
- dealer/onderhoudslocaties die in feite zouden neerkomen op elke Volvo dealer --> nope.
Met name het software gebied kan ik een heel boek vol ergernissen over vol schrijven. Doe ik niet, want ik heb belangrijkere dingen in het leven. Gelukkig maar.
Hier staat tekst
Helemaal mee eens. Hier na 62.200km.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:39:
sorry @bigkevx2, maar het downplayen van fouten/defecten in het kader van niet hinderlijk of andere merken hebben/doen dat ook, daar vind ik net als @Opa ook wat van. Van de andere kant, als zakelijk lease-rijder heb ik emotioneel minder met deze auto, als dat ik 'm met eigen geld gekocht zou hebben. Neemt niet weg dat Zeekr af en toe flinke steken laat vallen. En ja, dat doen andere merken ook. Op dezelfde, maar ook op andere gebieden. Maar laat de mening van een ander, de mening van een ander. Dat jij er anders in staat is je goede recht. Maar dat recht hebben anderen ook
Software
Het merk en beloftes
- Toen ik in april 2024 aan het orienteren was op een nieuwe leasebak, heb ik me onder meer laten verleiden door wat beloftes van Zeekr, die TOTAAL niet zijn waar gemaakt. Maandelijkse updates (is nu hooguit 2x per jaar, weinig veranderingen, en levert soms nieuwe bugs op). actieve communitie updates zijn zo goed als de nek om gedraaid (builders dinges in de app, ook alleen in de app te benaderen).
Inconsequente sofware. Denk aan ene keer instellingen onthouden en even later niet. Wel/niet met radio starten. Wel/niet afsluiten bij weglopen...
Inderdaad updates lopen flink achter bij belofte. Niet afgelopen zomer maar die ervoor zou bijvoorbeeld de navigatie vervangen worden. Nog steeds niet volledig geïntegreerd. En het rijden met mijn android telefoon als sleutel heb ik gekregen maar was na een paar maand weer verdwenen.
Service was beloofd aan huis zoals bij Tesla. Eventueel zou je een keer in Zeist of andere locatie moeten komen. Bij een vakgarage is niet premium. Zelfs Lynk doet de service - niet eens meer in het geheim- bij Volvo.
De app heeft zich ook weer eens in de nesten gewerkt. Allemaal informatie over alle Zeekr modellen maar nog wel ingelogd..
Pfff.
Gelukkig nog wel blij met de auto.
Ik vind het raar dat de belevingen zo ver uit elkaar liggen. Het lijkt haast alsof er verschillende uitvoeringen van de X in omloop zijn waarin verschillende chipsets zijn toegepast. Eén waarop de software goed is op afgestemd, en de ander met bugs en inconsistentie.
Toegegeven, ik heb de X nog vrij kort (15K km / 7.5 mnd) maar ik ben echt ontzettend tevreden over de auto én software. Helemaal na de update van Zeekr OS 1.4. De software is bij mij consistent op één punt na, en dat is de Augmented Reality HUD, die staat opeens uit na zoveel tijd. Als je em dan even in en uitschakel, doet die het weer een tijdje.
Maar verder ben ik erg tevreden. Android Auto werkt nu direct zonder vertragingen, zowel draadloos als bedraad. Radio is gefixed (start automatisch als deze aanstond bij vertrek), automatisch sluiten en openen werkt ook goed (heeft een keer niet gewerkt, maar toen had ik een al een lage batterij melding gekregen én het was onder vriespunt).
Toegegeven, ik heb de X nog vrij kort (15K km / 7.5 mnd) maar ik ben echt ontzettend tevreden over de auto én software. Helemaal na de update van Zeekr OS 1.4. De software is bij mij consistent op één punt na, en dat is de Augmented Reality HUD, die staat opeens uit na zoveel tijd. Als je em dan even in en uitschakel, doet die het weer een tijdje.
Maar verder ben ik erg tevreden. Android Auto werkt nu direct zonder vertragingen, zowel draadloos als bedraad. Radio is gefixed (start automatisch als deze aanstond bij vertrek), automatisch sluiten en openen werkt ook goed (heeft een keer niet gewerkt, maar toen had ik een al een lage batterij melding gekregen én het was onder vriespunt).
Voor de liefhebber: De zeekr X API werkend met de laatste app versie. Als je de app update veranderen de credentials dus dan moet dat eerst weer aangepast worden. Integreerbaar met je Homeassistant systeem en een stuk uitgebreider instelbaar. Ritten zijn per csv downloadbaar. Ik kan nu bijvoorbeeld tegen mn mobiel zeggen, doe de auto op slot. Of, verwarm mn stuur voor 10 minuten op de laagste stand. Veel plezier ermee! Als jullie op of aanmerkingen hebben, laat me weten.
https://github.com/midire...x-api/blob/main/README.md
https://github.com/midire...x-api/blob/main/README.md
[ Voor 15% gewijzigd door Meubelmakert op 15-03-2026 19:35 ]
Nu bijna twee jaar in bezit van een Zeekr X, die ik private lease via JustLease/Arval. Over het algemeen ben ik erg tevreden, ondanks de eerder genoemde softwareproblemen.
Sinds ongeveer twee maanden heb ik echter een nieuw probleem met het infotainmentsysteem: het scherm blijft volledig zwart. Omdat tegenwoordig vrijwel alles via het scherm wordt bediend, kan ik hierdoor eigenlijk niets meer bedienen in de auto. Het meest irritante, en soms zelfs gevaarlijke, vind ik dat ik de lane assist niet meer kan uitzetten. Die grijpt soms onverwacht in en laat mij daardoor flink schrikken.
Ik ben inmiddels al ruim twee maanden bezig om het probleem te laten oplossen. De dichtstbijzijnde garage die aan de Zeekr mag werken zit voor mij op ongeveer 80 km afstand. De auto is inmiddels nagekeken, maar het probleem is helaas nog niet verholpen.
Daardoor moet ik helaas wel wat kritischer zijn op mijn Zeekr-gebruikerservaring.
Ik ga er vanuit dat dit een incident is en dat andere Zeekr-rijders hier geen last van hebben. Tegelijkertijd blijft het natuurlijk vervelend, zeker omdat de maandelijkse kosten voor private lease ook niet gering zijn.
Sinds ongeveer twee maanden heb ik echter een nieuw probleem met het infotainmentsysteem: het scherm blijft volledig zwart. Omdat tegenwoordig vrijwel alles via het scherm wordt bediend, kan ik hierdoor eigenlijk niets meer bedienen in de auto. Het meest irritante, en soms zelfs gevaarlijke, vind ik dat ik de lane assist niet meer kan uitzetten. Die grijpt soms onverwacht in en laat mij daardoor flink schrikken.
Ik ben inmiddels al ruim twee maanden bezig om het probleem te laten oplossen. De dichtstbijzijnde garage die aan de Zeekr mag werken zit voor mij op ongeveer 80 km afstand. De auto is inmiddels nagekeken, maar het probleem is helaas nog niet verholpen.
Daardoor moet ik helaas wel wat kritischer zijn op mijn Zeekr-gebruikerservaring.
Ik ga er vanuit dat dit een incident is en dat andere Zeekr-rijders hier geen last van hebben. Tegelijkertijd blijft het natuurlijk vervelend, zeker omdat de maandelijkse kosten voor private lease ook niet gering zijn.
Dat ben je niet helaas. Ik zag in de Facebookgroep dit al eens eerder voorbijkomen (minimaal twee andere eigenaren). Die hebben het scherm (na veel moeite) laten vervangen bij Zeekr in Zeist.NHN11 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:30:
Deze is niet zo moeilijk om op te lossen, ik heb exact hetzelfde gehad.NHN11 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:30:
Nu bijna twee jaar in bezit van een Zeekr X, die ik private lease via JustLease/Arval. Over het algemeen ben ik erg tevreden, ondanks de eerder genoemde softwareproblemen.
Scherm was bij mij kapot en is vervangen in Zeist.
In het begin was het altijd bij een koude auto, dit kon in verhelpen door eerst goed voor te verwarmen en vervolgens een reset uit te voeren.
Op de dag van de afspraak (en na een paar weken geen enkel probleem) was het scherm echt dood. Dan zie je meteen hoe verwend we zijn met alle luxe.
Ik deel je mening dat het soms idd tot het bijna gevaarlijke is (beide handen aan het stuur ;-) ).
Dit, samen met de verzonken achterklep knop en de achtergreep die niet meer volledig sluit zijn volgens mijn beleving de drie meest voorkomende issues bij de X modellen die al wat langer op de parkeerplaats hebben gestaan in de haven.
Je vergeet condens in de achterlicht unit waardoor er kortsluiting ontstaat. Dat zie ik nog het meest terugkomen en heb ik daarom ook nauwlettend op gelet bij mijn wagen in het begin/bij de aflevering.bigkevx2 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:48:
[...]
Deze is niet zo moeilijk om op te lossen, ik heb exact hetzelfde gehad.
Scherm was bij mij kapot en is vervangen in Zeist.
In het begin was het altijd bij een koude auto, dit kon in verhelpen door eerst goed voor te verwarmen en vervolgens een reset uit te voeren.
Op de dag van de afspraak (en na een paar weken geen enkel probleem) was het scherm echt dood. Dan zie je meteen hoe verwend we zijn met alle luxe.
Ik deel je mening dat het soms idd tot het bijna gevaarlijke is (beide handen aan het stuur ;-) ).
Dit, samen met de verzonken achterklep knop en de achtergreep die niet meer volledig sluit zijn volgens mijn beleving de drie meest voorkomende issues bij de X modellen die al wat langer op de parkeerplaats hebben gestaan in de haven.
Gelukkig is mij al het leed bespaard gebleven ... *klopt af*
Mijn auto heeft maar kort in Zweden gestaan. Is daar oktober of november (?) 2023 afgeladen. Begin januari 2024 afgeleverd in Nederland en enkele dagen bij mij op, nee voor, de deurmat geleverd. Er was geen reden om achterdochtig te zijn.Yellowneck schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:11:
[...]
Je vergeet condens in de achterlicht unit waardoor er kortsluiting ontstaat. Dat zie ik nog het meest terugkomen en heb ik daarom ook nauwlettend op gelet bij mijn wagen in het begin/bij de aflevering.
Gelukkig is mij al het leed bespaard gebleven ... *klopt af*
Mijn auto had na een paar maanden last van een gecorodeerde kabelboom in een achterportier. 1,5 jaar na aflevering stond er een laagje water in de achterlichten en heb ik op aanraden van de technische staf van Zeekr op mijn vakantieadres een paar gaatjes geboord in de lichtunits, waarna het aantal foutmeldingen afnam en de auto uiteindelijk ook weer betrouwbaar op de cruisecontrol kon. Eerder schakelde het systeem zich uit bij snelheidvermindering (remlicht aan, dus kortsluiting) en ging de auto veel verder terug in snelheid dan gepland. Netjes opgelost, snel na thuiskomst.
Nee niet perfect, maar ik hoor wel vaker dingen over nieuwe auto's. Maar dit was ook niet te voorspellen.
Ik heb ook al een paar weken problemen met mijn scherm. Ben er mee bij een service punt geweest en die wisten me te melden dat het door het vocht in de achterlichten komt. Ben nu aan het wachten op de afspraak om deze te vervangen. Ben benieuwd of dat echt gerelateerd is…..
Zie je het water ook echt in de achterlichten zitten? Bij mij was het een kleine vissenkom en lampen die niet volledig meer aangingen:Sqoda schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:45:
Ik heb ook al een paar weken problemen met mijn scherm. Ben er mee bij een service punt geweest en die wisten me te melden dat het door het vocht in de achterlichten komt. Ben nu aan het wachten op de afspraak om deze te vervangen. Ben benieuwd of dat echt gerelateerd is…..
:strip_exif()/f/image/l0KySCpWQrOekkX5HdXU3DqP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit soort meldingen kreeg ik op het scherm. Het scherm bleef dus wel werken.
:strip_exif()/f/image/79808jlEpUrjCwyGmH2V29mU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie dan ook geen relatie met uitvallen scherm.
[ Voor 1% gewijzigd door BPi op 19-03-2026 12:14 . Reden: toevoegen conclusie ]
Ik heb geen water in mijn units alleen wat normale condens. Bij mij was het scherm eerst problematisch en daarna kaduuk. Ik vind het nogal snel gezegd dat het een met het ander te maken heeft. Behalve als je foutmeldingen krijgt zoals hierboven, dat lijkt dan wel een issue maar is je scherm niet kapot.Sqoda schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 23:45:
Hier nu ook condens in de achterlicht units, gelukkig zit er nu ook een service center in Almere, gelijk afspraak gemaakt.
Ben benieuwd, kunnen ze ook gelijk het knopje van de kofferbak klep maken, want die blijft ook naar beneden gedrukt staan.
Ben benieuwd, kunnen ze ook gelijk het knopje van de kofferbak klep maken, want die blijft ook naar beneden gedrukt staan.
Tja ik kan ook niet meer dan melden wat hun me zeiden. Ik geloof het ook niet, maar kan niet meer dan wachten tot de achterlichtunit vervangen is. Dan zien we wel verder. Gelukkig is het koude weer voorbij en hebben we nog nauwelijks last.bigkevx2 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:08:
[...]
Ik heb geen water in mijn units alleen wat normale condens. Bij mij was het scherm eerst problematisch en daarna kaduuk. Ik vind het nogal snel gezegd dat het een met het ander te maken heeft. Behalve als je foutmeldingen krijgt zoals hierboven, dat lijkt dan wel een issue maar is je scherm niet kapot.
Heeft iemand hier ervaring met een ''software-reload'' van Zeekr?
Ik heb een maandje terug de bumper laten vervangen door een schadeherstelbedrijf aangesloten bij de leasemaatschappij hier in de buurt vanwege schade wat ontstaan is op een parkeerplaats toen ik op vakantie was.
Allemaal prima gegaan, ziet er weer prachtig uit maar van de week belde Zeekr om een afspraak te maken voor een ''software reload''. Ze konde verder niets vertellen waarom of wat het deed, alleen dat het na aanleiding van onderhoud of reparatie was.
Ik merk helemaal niks geks aan de software tov voorheen, alles werkt naar behoren en geen waarschuwingen.
Ik heb een maandje terug de bumper laten vervangen door een schadeherstelbedrijf aangesloten bij de leasemaatschappij hier in de buurt vanwege schade wat ontstaan is op een parkeerplaats toen ik op vakantie was.
Allemaal prima gegaan, ziet er weer prachtig uit maar van de week belde Zeekr om een afspraak te maken voor een ''software reload''. Ze konde verder niets vertellen waarom of wat het deed, alleen dat het na aanleiding van onderhoud of reparatie was.
Ik merk helemaal niks geks aan de software tov voorheen, alles werkt naar behoren en geen waarschuwingen.
Als alles werkt en geen klachten zou ik het lekker zo laten, bij Zeekr weet je het nooit hoe dit uitgaat pakken
BPi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:28:
[Afbeelding]
Wtf 😳
Dit zag ik gisterenmiddag toen ik even de auto moest verplaatsen....
Die "assust" melding...
Achterlichtunits zijn in augustus vervangen...
Toen ik net reed kwamen er geen nieuwe meldingen
Haha echt slordig. Zet em in het Engels, heb daar nog geen spelfouten/typos gezien dat ik me kan herinneren
Oh damn....Achterlichtunits zijn in augustus vervangen...
Toen ik net reed kwamen er geen nieuwe meldingen
Ook 2 of 3 x gehad. Wel pas na de laatste update. Denk dat er wat foutjes ingeslopen zijn zoals dit.BPi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:28:
[Afbeelding]
Wtf 😳
Dit zag ik gisterenmiddag toen ik even de auto moest verplaatsen....
Heb ook al sinds mei een nieuwe achterlicht unit. Dat is het hem niet.
Na de foutmelding werkt alles gewoon direct zoals het hoort.
Zijn er hier Zeekr rijders die ervaring hebben met Qwello openbare laadpalen?
Vorige zomer in Duitsland met Shell recharge en Shuttle geen sessie kunnen starten. Auto geeft aan dat de kabel is aangesloten, pas wordt gelezen en dan duurt de communicatie eindeloos met uiteindelijk geen sessie. Ook via de Shell app geen succes.
Gisteren in Zaltbommel bij drie verschillende palen ook geen succes. Bij eentje stond een Tesla wel te laden.
Vorige zomer in Duitsland met Shell recharge en Shuttle geen sessie kunnen starten. Auto geeft aan dat de kabel is aangesloten, pas wordt gelezen en dan duurt de communicatie eindeloos met uiteindelijk geen sessie. Ook via de Shell app geen succes.
Gisteren in Zaltbommel bij drie verschillende palen ook geen succes. Bij eentje stond een Tesla wel te laden.
Volgens mij was mijn auto vanmorgen een uur te laat met voorverwarmen.
Heeft auto last misschien last van de omschakeling naar zomertijd
Heeft auto last misschien last van de omschakeling naar zomertijd
De mijne niet, die stond meteen goed maar ik kan me herinneren dat een half jaar geleden ik het zelf even heb moeten forceren. Dus ja.
https://www.linkedin.com/...gin=NETWORK_CONVERSATIONS Zeekr & Lotus samen.
[ Voor 10% gewijzigd door Tunnelplan op 31-03-2026 22:33 ]
Gaan we dan ook straks naar de Lotusdealer voor de service? (waar zijn die?)
Of verhuist Zeekr van Huis ter Heide naar Houten?
Mijn Zeekr X heeft een service beurt gehad bij Munsterhuis Hengelo (ondermeer Ferrari).
o.a. langs de Zuidas. Ik hoop alleen dat service bij Volvo mogelijk gaat worden. Die zitten een stuk meer door het land heen. Vind het wel raar dat dit nog niet het geval is, lijkt zo logisch.BPi schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:07:
[...]
Gaan we dan ook straks naar de Lotusdealer voor de service? (waar zijn die?)
Of verhuist Zeekr van Huis ter Heide naar Houten?
Bij Lynk&Co is dit inmiddels geformaliseerd. Inderdaad vreemd dat dit bij Zeekr niet is. Voor mij destijds een belangrijke reden om te kiezen voor de Lynk&co 02 in plaats van Zeekr X. Geen zin om iedere keer anderhalf uur naar Zeist te moeten rijden (en dan weer anderhalf uur terug).deathmonkey schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:43:
[...]
o.a. langs de Zuidas. Ik hoop alleen dat service bij Volvo mogelijk gaat worden. Die zitten een stuk meer door het land heen. Vind het wel raar dat dit nog niet het geval is, lijkt zo logisch.
Lynk&co 02 software 1.3.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Inmiddels is het gelukt om de X ook binnen HomeAssistant zichtbaar te maken met deze integraties:
https://github.com/Fryyyyy/zeekr_homeassistant
https://github.com/Wysie/zeekr_key_extractor
Je moet daarvoor wel even Android Studio installeren en de Zeekr APK downloaden, op een emulator laten draaien en vervolgens de key's en secrets eraf halen. Maar dat zou eenmalig moeten zijn en volgens mij is dit dus alleen verschillend per regio en is het voor ons in de EU dus allemaal hetzelfde.
In feite kun je dan hetzelfde bedienen en zien vanuit HomeAssistant dan dat je dat vanuit de Zeekr App doet. Mijn eerste begin is een picture-element met charge en range status die pulseert bij laden
/f/image/WUAHR2VN3m59Q7bVXXDLxPbx.png?f=fotoalbum_large)
Wel aan te raden om een extra account aan te maken waarmee je de auto deelt, dan kun je de app en HomeAssistant naast elkaar blijven gebruiken.
https://github.com/Fryyyyy/zeekr_homeassistant
https://github.com/Wysie/zeekr_key_extractor
Je moet daarvoor wel even Android Studio installeren en de Zeekr APK downloaden, op een emulator laten draaien en vervolgens de key's en secrets eraf halen. Maar dat zou eenmalig moeten zijn en volgens mij is dit dus alleen verschillend per regio en is het voor ons in de EU dus allemaal hetzelfde.
In feite kun je dan hetzelfde bedienen en zien vanuit HomeAssistant dan dat je dat vanuit de Zeekr App doet. Mijn eerste begin is een picture-element met charge en range status die pulseert bij laden
/f/image/WUAHR2VN3m59Q7bVXXDLxPbx.png?f=fotoalbum_large)
Wel aan te raden om een extra account aan te maken waarmee je de auto deelt, dan kun je de app en HomeAssistant naast elkaar blijven gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door EntonoX op 04-04-2026 18:02 ]
Voor de geïnteresserden: ik ben dit weekend van Tilburg naar Kopenhagen gereden en weer terug met de Zeekr X awd. Eerste keer voor mij om met een elektrische auto zo'n afstand te rijden. Hieronder het verbruik en de kosten:
Heenweg
Terugweg
Totaalbedrag is dan €377,76. Dat betekent €0,91/km, €19,37/100km.
Laadpas: MTC Europe
Opmerkingen:
- We hebben op de heenweg vooral 115-120 km/h gereden, op de terugweg meer richting 130km/h
- Weer: rond de 7-12 graden, vooral droog geweest
- Op de terugweg was er vooral in Denemarken extreme wind, rond 35km/h
- Geen focus gehad op prijzen maar op gemak, dus wat er bij de laadvoorziening beschikbaar was en of het goed uitkwam
- De laadpas had soms erg hoge tarieven tov wat ik bijv. in de ANWB Onderweg app zag. bijv de €0,94/kwh bij Scandinavian Park was €0,85 in de ANWB app.
Wat me opvalt aan deze sessies:
- Elektrisch rijden is echt duurder dan benzine rijden als je niet vooraf kijkt naar de laadtarieven, zeker wanneer het verbruik niet mee zit zoals in deze situatie, 1 op 15 rijden met €2,30/l zou je op €299 uitkomen bijvoorbeeld.
- Op de terugweg was het verbruik echt uitzonderlijk hoog, en werd niet echt significant lager toen de wind minder werd. Betekent dus nóg meer stoppen en dat voel je ook in de portemenee.
- In Denemarken is snelladen écht goedkoop, hier kan de rest van Europa wel wat van leren, ook veel ''tankstations'' zonder benzine en alleen laden, met alle faciliteiten zoals restaurant, shop en meer. Prijzen per kWh worden altijd weergegeven op digitale borden, net zoals benzine en diesel.
- 1 laadpaal moest ik met de QR code betalen, laadpas werkte niet. Dit was in Steinfeld.
De rit qua auto:
- Fijne auto blijft het, redelijk stil in de cabine, acc werkt prima, stoelen zitten heerlijk, geluid is goed.
- Software blijft gewoon een issue:
- De hele tijd werd het audiovolume omlaag gebracht omdat iemand zogenaamd belde, ik kon de setting ook niet vinden om dit uit te zetten. Uiteindelijk de interieurcamera maar bedekt. Alleen ook op de
terugweg, heenweg bijna geen last van gehad.
- De Zeekr Navigation app crashte meermaals. Veel lag in de app, animaties zijn totaal niet soepel en loopt soms achter. Geen voorkeuren aan te geven qua laadlocaties, of dat je minder laadstops +
langer wachten of meer laadstops + sneller laden. Stuurde me ook een keer Hamburg in voor no
reason, om vervolgens op een gesloten weg te komen en mij weer dezelfde route van 8km de snelweg weer op te sturen.
- Wil je de muziek aanpassen, klik je muziek aan, sluit je deze moet je weer opnieuw de Zeekr
Navigation app openen. Heel onhandig. Zeekr Navigation zit niet geintegreerd oid. Ook jammer dat er
geen splitscreen is oid.
- Onvoorspelbaar settings veranderen, bijvoorbeeld de pijlen in de HUD stonden na een laadsessie
ineens aan.
- Soms remde de ACC ineens terwijl er niks was.
- Percentage verwacht door Zeekr Navigation app klopte wel redelijk, zeker op de terugweg. Op de
heenweg was hij te pessimistisch.
- Key not found meerdere malen gehad, iedereen moest dan uitstappen en weer instappen om te fixen.
Maar ik moet zeggen dat ik elektrisch zulke afstanden rijden niet echt een obstakel vind, fijn om juist veel pauzes te moeten nemen. Het was vooral wennen om het gaspedaal met rust te laten en rustig te blijven rijden.
Heenweg
| Datum & Tijd | Gereden traject | Ritgegevens | Laadlocatie | Laadpaal-aanbieder | Volume (kWh) | Prijs per kWh | Bedrag |
| 1 april, 22:13 | Vooraf laden in de wijk | - | Tilburg (wijkladen) | Mick-E | 66,00 | €0,56 | €36,96 |
| 2 april, 21:26 | Tilburg - Salzbergen | 231,0 km (3:06 u, 21,0 kWh/100km, 71km/h gem) | Salzbergen (Holsterfeld 2) | IONITY | 38,06 | €0,79 | €30,19 |
| 2 april, 23:44 | Salzbergen - Bremen | 159,0 km (1:43 u, 21,0 kWh/100km, 78km/h gem) | Bremen (Beim Handelsmuseum) | Goldbeck Parking | 54,00 | €0,82 | €44,14 |
| 3 april, 17:12 | Bremen -Handewitt | 277,0 km (3:14 u, 20,0 kWh/100km, 85km/h gem) | Handewitt (Scandinavian-Park 1) | Chargepoint Austria GmbH | 52,67 | €0,94 | €49,43 |
| 3 april, 20:11 | Handewitt - Sorø | 236,0 km (2:15 u, 21,0 kWh/100km, 93 km/h gem) | Sorø (Vestmotorvejen 367A) | Shell Recharge | 30,77 | €0,56 | €17,12 |
| 3 april, 21:11 | Sorø - København SV | 71,0 km (0:40 u, 21,0 kWh/100km, 94km/h gem) | København SV (Sluseholmen 6) | APOCA Parking | 54,17 (terug naar 100%) | €0,58 | €31,17 |
| Subtotaal | 974 km (totaal gemiddelde 23,58kWh/100km) | 229,67 kWh (Salzbergen-Kopenhagen) | €172,05 |
| Datum & Tijd | Gereden traject | Ritgegevens | Laadlocatie | Laadpaal-aanbieder | Volume (kWh) | Prijs per kWh | Bedrag |
| 5 april 11:18 | Kopenhagen | - | Kopenhagen | APOCA Parking | 54,17 (terug naar 100%) | €0,58 | €31,17 |
| 5 april, 15:13 | København SV - Middelfart | 193,0 km (1:53 u, 27,0 kWh/100km) | Middelfart (Fynske Motorvej 576) | E.ON | 40,46 | €0,54 | €21,90 |
| 5 april, 16:48 | Middelfart - Handewitt | 115,0 km (1:08 u, 27,0 kWh/100km) | Handewitt (Scandinavian-Park 1) | Chargepoint Austria GmbH | 49,01 | €0,94 | €46,02 |
| 5 april, 18:27 | Handewitt - Tiste | 204,0 km (2:16 u, 26,0 kWh/100km, 95 km/h gem) | Tiste (Rastanlage Ostetal Nord, A1) | IONITY | 42,62 | €0,79 | €33,77 |
| 5 april, 22:28 | Tiste - Steinfeld | 141,0 km (1:21 u, 25,0 kWh/100km, 97 km/h gem) | Steinfeld (Am Rathausplatz 13, restaurant stop) | Westenergie | 28,03 | €0,67 | €18,78 |
| 6 april, 0:29 | Steinfeld - Bad Bentheim | 111,0 km (1:05 u, 26,0 kWh/100km) | Bad Bentheim (Athener Straße 1) | Aral Pulse | 45,67 | €0,97 | €44,30 |
| 6 april, 00:22 | Bad Bentheim - Geffen | 150,0 km (1:19 u, 26,0 kWh/100km) | Geffen (De Geffense Barriere A59) | Fastned | 14,33 | €0,79 | €11,37 |
| 6 april, 1:10 | Geffen - Tilburg | 62,0 km (26,0 kWh/100km, 97 km/h) | Tilburg (Wijkladen) | Mick-E | 52,80 | €0,56 | €29,57 |
| Subtotaal | 976 km (werkelijk gemiddelde 27,96 kWh/100km) | 272,92 kWh geladen | €205,71 |
Laadpas: MTC Europe
Opmerkingen:
- We hebben op de heenweg vooral 115-120 km/h gereden, op de terugweg meer richting 130km/h
- Weer: rond de 7-12 graden, vooral droog geweest
- Op de terugweg was er vooral in Denemarken extreme wind, rond 35km/h
- Geen focus gehad op prijzen maar op gemak, dus wat er bij de laadvoorziening beschikbaar was en of het goed uitkwam
- De laadpas had soms erg hoge tarieven tov wat ik bijv. in de ANWB Onderweg app zag. bijv de €0,94/kwh bij Scandinavian Park was €0,85 in de ANWB app.
Wat me opvalt aan deze sessies:
- Elektrisch rijden is echt duurder dan benzine rijden als je niet vooraf kijkt naar de laadtarieven, zeker wanneer het verbruik niet mee zit zoals in deze situatie, 1 op 15 rijden met €2,30/l zou je op €299 uitkomen bijvoorbeeld.
- Op de terugweg was het verbruik echt uitzonderlijk hoog, en werd niet echt significant lager toen de wind minder werd. Betekent dus nóg meer stoppen en dat voel je ook in de portemenee.
- In Denemarken is snelladen écht goedkoop, hier kan de rest van Europa wel wat van leren, ook veel ''tankstations'' zonder benzine en alleen laden, met alle faciliteiten zoals restaurant, shop en meer. Prijzen per kWh worden altijd weergegeven op digitale borden, net zoals benzine en diesel.
- 1 laadpaal moest ik met de QR code betalen, laadpas werkte niet. Dit was in Steinfeld.
De rit qua auto:
- Fijne auto blijft het, redelijk stil in de cabine, acc werkt prima, stoelen zitten heerlijk, geluid is goed.
- Software blijft gewoon een issue:
- De hele tijd werd het audiovolume omlaag gebracht omdat iemand zogenaamd belde, ik kon de setting ook niet vinden om dit uit te zetten. Uiteindelijk de interieurcamera maar bedekt. Alleen ook op de
terugweg, heenweg bijna geen last van gehad.
- De Zeekr Navigation app crashte meermaals. Veel lag in de app, animaties zijn totaal niet soepel en loopt soms achter. Geen voorkeuren aan te geven qua laadlocaties, of dat je minder laadstops +
langer wachten of meer laadstops + sneller laden. Stuurde me ook een keer Hamburg in voor no
reason, om vervolgens op een gesloten weg te komen en mij weer dezelfde route van 8km de snelweg weer op te sturen.
- Wil je de muziek aanpassen, klik je muziek aan, sluit je deze moet je weer opnieuw de Zeekr
Navigation app openen. Heel onhandig. Zeekr Navigation zit niet geintegreerd oid. Ook jammer dat er
geen splitscreen is oid.
- Onvoorspelbaar settings veranderen, bijvoorbeeld de pijlen in de HUD stonden na een laadsessie
ineens aan.
- Soms remde de ACC ineens terwijl er niks was.
- Percentage verwacht door Zeekr Navigation app klopte wel redelijk, zeker op de terugweg. Op de
heenweg was hij te pessimistisch.
- Key not found meerdere malen gehad, iedereen moest dan uitstappen en weer instappen om te fixen.
Maar ik moet zeggen dat ik elektrisch zulke afstanden rijden niet echt een obstakel vind, fijn om juist veel pauzes te moeten nemen. Het was vooral wennen om het gaspedaal met rust te laten en rustig te blijven rijden.
Als je de hele weg bij IONITY geladen zou hebben (de stations liggen in de buurt van waar je geladen hebt) zou je met een maandabonnement van € 11,99 in totaal € 228,11 kwijt geweest zijn.
Dus totaal € 228,11 + € 11,99, oftewel 11,7 ct/km in plaats van 19,4 ct/km
Goede tip idd, Duitsland met abonnement maar €0,39/kwh, erg goedkoop. Denemarken zelfs maar €0,29/kwh.KrlGl schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:27:
Als je de hele weg bij IONITY geladen zou hebben (de stations liggen in de buurt van waar je geladen hebt) zou je met een maandabonnement van € 11,99 in totaal € 228,11 kwijt geweest zijn.
Normaal zou je ook niet zo laden zoals ik heb gedaan, dit is wel een uiterste situatie waar je niet kijkt naar de tarieven.
Toch wel erg jammer dat de markt zo ongereguleerd is, dat je bij een Aral of Shell €0,90+ per kwh betaalt, maar het ook voor €0,39 kan.
Ja, ik zag later dat ze nu gedifferentieerde tarieven per land hebben, dus totaal zou het nog goedkoper geweest zijn.
Ik let er eigenlijk altijd wel op.
Ik let er eigenlijk altijd wel op.
Zoals misschien bekend ben ik aardig tevreden met mijn Zeekr X AWD...AWD dat stuk is de slagroom op de taart, iedereen die elektrisch rijdt weet dit en als je met een wat vlotter model mag rijden dan weet je het helemaal. Ik ga geen excuses maken, of ergens achter verschuilen. Ik rijdt 10% boven max. en heel af en toe laat ik me heel even gaan. Vooral het stoplicht sprintje is mij niet vreemd....vooral als een Italiaan genaamd Enzo naast me komt staan ;-). De true test voor het eerst sinds 24k km.
1e stoplicht, de rode vlek verschijnt links in beeld, sportmodus activated verteld mijn buddy mij.
Resultaat was wat teleurstellend, Enzo leek niet mee te rijden..
Dan stoplicht 2, hey, wie verschijnt daar links in beeld? Mr. Enzo himself! En nu was er geen twijfel, twee dikke VROEMMMM VROEMMMMS kondigde aan wat komen ging, net voordat het stoplicht op de countdown clock ging, zette Enzo ook nog zijn launch mode aan, een dikke high rev die je alleen op Zandvoort overtroffen hoort worden....hoe het afliep? Ik heb losgelaten bij 118 km/h. Enjoy!
https://youtu.be/b4Mfg9BCdeQ
1e stoplicht, de rode vlek verschijnt links in beeld, sportmodus activated verteld mijn buddy mij.
Resultaat was wat teleurstellend, Enzo leek niet mee te rijden..
Dan stoplicht 2, hey, wie verschijnt daar links in beeld? Mr. Enzo himself! En nu was er geen twijfel, twee dikke VROEMMMM VROEMMMMS kondigde aan wat komen ging, net voordat het stoplicht op de countdown clock ging, zette Enzo ook nog zijn launch mode aan, een dikke high rev die je alleen op Zandvoort overtroffen hoort worden....hoe het afliep? Ik heb losgelaten bij 118 km/h. Enjoy!
https://youtu.be/b4Mfg9BCdeQ
Altijd leuk, zo te zien een 360 f1 denk ik? die zou 4,1 naar 100 doen. En de AWD X in 3,7 dus op papier al een gelopen race. Maar de fun factor is dan toch de f1 alleen haal je de fun niet meer uit je sprintjes winst
Ik opende net tijdens het rijden in de auto de Zeekr Store. Tot mijn grote verbazing zag ik ineens allerlei nieuwe apps in de Zeekr Store staan, waaronder: Shelly, Home Asssistant en YouTube!
Aangezien ik aan het rijden was even maar afgesloten. Toen ik op mijn bestemming aankwam en ik de app weer opnieuw openen, begon de Zeekr Store te refreshen en waren al die (nieuwe) apps verdwenen
en had ik updates voor Spotify, TuneIn en Amazon Music.
Mogelijk was het een sneak peek van wat er zeer binnenkort aankomt
Aangezien ik aan het rijden was even maar afgesloten. Toen ik op mijn bestemming aankwam en ik de app weer opnieuw openen, begon de Zeekr Store te refreshen en waren al die (nieuwe) apps verdwenen
Ik heb sinds een paar dagen opeens een erg actieve lane keep control. Voorheen vond ik de lane keep aardig oke, maar nu krijg ik rare correcties die niet kloppen. Meer mensen last van?
Vooruit schoon?deathmonkey schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:44:
Ik heb sinds een paar dagen opeens een erg actieve lane keep control. Voorheen vond ik de lane keep aardig oke, maar nu krijg ik rare correcties die niet kloppen. Meer mensen last van?
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de keyfob? De batterij is onlangs vervangen, maar geregeld wil de auto niet open met een druk op de knop of druk op deur of achterklep. Ook ben ik gisteren 5 minuten bezig geweest om weg te kunnen rijden. De auto openen heb ik met de kaart gedaan, maar wegrijden lukte niet. Ik kreeg steeds de melding dat er geen sleutel gevonden was. Het lukte niet met de fob en niet met de kaart.
Heb er even over nagedacht,Yellowneck schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:59:
Ik opende net tijdens het rijden in de auto de Zeekr Store. Tot mijn grote verbazing zag ik ineens allerlei nieuwe apps in de Zeekr Store staan, waaronder: Shelly, Home Asssistant en YouTube!
Aangezien ik aan het rijden was even maar afgesloten. Toen ik op mijn bestemming aankwam en ik de app weer opnieuw openen, begon de Zeekr Store te refreshen en waren al die (nieuwe) apps verdwenenen had ik updates voor Spotify, TuneIn en Amazon Music.
Maar leuk om HA te hebben als app maar ik zie toch echt liever de andere richting om het echt nuttig te maken.
Dus in HA een Zeekr X integratie MET regelbaar laadvermogen. Scheelt een hoop knaken in mijn opzet van mijn huidige laadpaal.
En zoals velen, regel nu nuttige zaken zoals het gebruik van de twee knoppen achter het stuur, die dingen zitten daar nu echt voor snot.
Enkele (al eerder genoemde) voorstellen.
- achterruit wisser aan/uit
- drive mode toggle
- dashcam op alle camera’s zetten als ik denk dat dat nodig is
- etc.
:strip_exif()/f/image/T89MVzkhORZRXD5pqYvNPhbt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mQLUnmwP9JbsxxhYfxwKTgPI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kp0mDlEo1DygrIro6qVMrQMR.jpg?f=fotoalbum_large)