Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Ah! nice, ik hou ook altijd het 001 forum in de gaten voor dit soort zaken en had nog niets gelezen. Moet erbij zeggen dat het daar, net als hier, behoorlijk rustig is geworden.

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-08 14:38
Net eerste keer stukje snelladen met de nieuwe X 2026.

De rij bij de wc’s was langer dan het laden om thuis te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XJ_un_Yr1y2xUaH60-uLWrkmag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjdwTvFADJb6tbB0YkHtahCL.jpg?f=fotoalbum_large

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:41
Zo dat zijn wel nette snelheden! Iets waar we met de eerste generatie alleen van mogen durven dromen

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-08 22:34

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwGa-Kf5ASDpspL2obimzqJEaWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBxmZ2ot6mmmAqtTQDQIvHn8.jpg?f=fotoalbum_largegeen software update... wel een nieuw model?

• BPi

BPi

Ik zag deze neef onder de merknaam Geely, de E5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfJDsqCR-ZsDgGE0BLkdfPfV_Zw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHNqGVHKTfj4QoqP8ruKCWW2.jpg?f=fotoalbum_large

• eddyd
Dirk IJntema schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:26:
Ik heb sinds gisteren mijn Zeekr X in ontvangst genomen. Maar ik twijfel of ik niet de verkeerde vloermatten heb meegekregen. Standaard zwart interieur, maar de vloermatten zijn.. blauw?
Ja ik heb ook blauwe gekregen…. Vond ik ook niet echt netjes maar niets mee gedaan…

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 20:12
eddyd schreef op zondag 26 juli 2026 @ 09:49:
[...]

Ja ik heb ook blauwe gekregen…. Vond ik ook niet echt netjes maar niets mee gedaan…
Ik heb klantenservice gebeld, krijg netjes zwarte nagezonden. Blauwe horen bij optionele blauw leren interieur.

Old school gamer

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 20:12
Volgende vraag. Hoe hebben jullie het dashboard reflectie in de volle zon opgelost/verminderd?

Old school gamer

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:09
Elvir90 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:01:
Hoi! Volgende week wordt mijn Zeekr X AWD my2026 geleverd en ik vroeg me af of het Zeekr Premium Connected abonnement van 100 euro echt toegevoegde waarde heeft. Kan iemand hier iets over delen? Alle feedback is welkom :)
En? Like it?

• Elvir90
  • Laatst online: 14:52
Vertraagd naar 31/08. Zou 31/07 worden geleverd. Kan wel huilen…

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:18
Wat een bedrijf...

• Munki
Elvir90 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:26:
Vertraagd naar 31/08. Zou 31/07 worden geleverd. Kan wel huilen…
Apart... Waarom dat dan? En dat heb je kort geleden pas te horen gekregen?

• Elvir90
Munki schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:19:
[...]

Apart... Waarom dat dan? En dat heb je kort geleden pas te horen gekregen?
In het telefoongesprek waarin werd aangegeven dat de levering langer zou duren, kreeg ik te horen dat mijn auto pas op 09/09 geleverd zou worden. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan ook ivm vakanties die ik had gepland, waarna de medewerkster aangaf te gaan kijken wat er nog mogelijk was.

Vanochtend heb ik vervolgens ook contact gehad met de leasemaatschappij. Via whatsapp kreeg ik vervolgens van Zeekr te horen dat er toevallig de komende dagen een identiek model zou worden geleverd. Op mijn vraag van wie die auto was, kon men geen antwoord geven. Wel zou ik die auto pas op 31/08 op kunnen halen, omdat alle eerdere afhaalmomenten al volgeboekt waren.

Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat het probleem niet zozeer de beschikbaarheid van de auto’s is, maar een tekort aan capaciteit of personeel, mogelijk door de vakantieperiode, om alle afleveringen tijdig te verzorgen. Ik vind het namelijk moeilijk te geloven dat er “toevallig” een identieke auto beschikbaar is, terwijl niemand zou weten voor welke klant die bestemd is.

• Munki
Elvir90 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:30:
[...]

In het telefoongesprek waarin werd aangegeven dat de levering langer zou duren, kreeg ik te horen dat mijn auto pas op 09/09 geleverd zou worden. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan ook ivm vakanties die ik had gepland, waarna de medewerkster aangaf te gaan kijken wat er nog mogelijk was.

Vanochtend heb ik vervolgens ook contact gehad met de leasemaatschappij. Via whatsapp kreeg ik vervolgens van Zeekr te horen dat er toevallig de komende dagen een identiek model zou worden geleverd. Op mijn vraag van wie die auto was, kon men geen antwoord geven. Wel zou ik die auto pas op 31/08 op kunnen halen, omdat alle eerdere afhaalmomenten al volgeboekt waren.

Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat het probleem niet zozeer de beschikbaarheid van de auto’s is, maar een tekort aan capaciteit of personeel, mogelijk door de vakantieperiode, om alle afleveringen tijdig te verzorgen. Ik vind het namelijk moeilijk te geloven dat er “toevallig” een identieke auto beschikbaar is, terwijl niemand zou weten voor welke klant die bestemd is.
Hmm. Klinkt niet goed. Vervelend dat je nu nog langer moet wachten.

Mijn afhaaldatum staat gepland op half augustus.. wellicht ontvang ik binnenkort ook een telefoontje. We gaan het zien.

• Elvir90
Munki schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:57:
[...]

Hmm. Klinkt niet goed. Vervelend dat je nu nog langer moet wachten.

Mijn afhaaldatum staat gepland op half augustus.. wellicht ontvang ik binnenkort ook een telefoontje. We gaan het zien.
Ik hoop voor je dat je niet tegen dezelfde onzin loopt, mij werd echt expliciet gemeld dat ze qua afhaaltijdsloten helemaal vol zitten. Wordt de auto in Zeist geleverd? wellicht dat een andere locatie meer/betere slots heeft. Uit nieuwsgierigheid; welke auto heb je besteld?

• Munki
Elvir90 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:06:
[...]

Ik hoop voor je dat je niet tegen dezelfde onzin loopt, mij werd echt expliciet gemeld dat ze qua afhaaltijdsloten helemaal vol zitten. Wordt de auto in Zeist geleverd? wellicht dat een andere locatie meer/betere slots heeft. Uit nieuwsgierigheid; welke auto heb je besteld?
Zeist inderdaad. De long range, grid grey 2026. En jij?

• Elvir90
Ik ga voor je duimen! Hopelijk word je snel gebeld met het verlossende woord.

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-08 15:53
Elvir90 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:06:
[...]

Ach het kan altijd gekker, bij was de melding destijds dat de RDW gesloten was ivm vakantie...

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
In Zeist hebben ze een enorm personeelstekort en ook slechte organisatie. Als je er eenmaalt bent dan is men erg vriendelijk, maar een afspraak krijgen is altijd gedoe.

• Elvir90
Dat gevoel had ik inderdaad ook al een beetje. De lancering van de 7GT deze zomer zal daar waarschijnlijk ook aan hebben bijgedragen, met de latere leveringen als gevolg.

• mgbak
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05
De 1.5 update staat klaar voor vannacht, ben benieuwd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3GcXNj81k7t88NY2Z4Q_OlGSaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TXEeEXhl2xfGSQgF5Fj0HfP.jpg?f=fotoalbum_large

• Elvir90
mgbak schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:04:
De 1.5 update staat klaar voor vannacht, ben benieuwd [Afbeelding]
Ook iets bekend over de inhoud van de update?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Elvir90 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:09:
[...]

Ook iets bekend over de inhoud van de update?
Hier ook aan het downloaden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egXUtWLmrlVeZrakiM3_6f4FczY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WDS2fymPsQhBWqsCABOvMk3H.png?f=fotoalbum_large

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:51
Heb 'm net geïnstalleerd. Niet veel wijzingen.
Het nieuwe driver setup is wel nice, in één knop regeneratie, rijdmodus, lane assist, overspeed warning en driver distraction uitzetten. En dat kan je ook op de knoppen achter het stuur zetten.

Kraken tijdens het bellen is nog steeds aanwezig, onacceptabel wat mij betreft. Ik moet iedere keer op telefoon speaker bellen omdat mensen mij anders niet verstaan, dit lijkt niet veranderd te zijn.

Ohja, en je moet de driver setup na restart weer aanzetten in de instellingen. Achja, een knopje extra naast het speed limit piepje.

[ Voor 13% gewijzigd door vandeven66 op 30-07-2026 21:19 ]

• KevinT
Bij mij is er helaas nog geen update beschikbaar. Kan niet wachten om de knoppen achter het stuur te gebruiken voor de driver setup.

• bigkevx2
  • Nu online
vandeven66 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:19:
Heb 'm net geïnstalleerd. Niet veel wijzingen.
Het nieuwe driver setup is wel nice, in één knop regeneratie, rijdmodus, lane assist, overspeed warning en driver distraction uitzetten. En dat kan je ook op de knoppen achter het stuur zetten.

Kraken tijdens het bellen is nog steeds aanwezig, onacceptabel wat mij betreft. Ik moet iedere keer op telefoon speaker bellen omdat mensen mij anders niet verstaan, dit lijkt niet veranderd te zijn.

Ohja, en je moet de driver setup na restart weer aanzetten in de instellingen. Achja, een knopje extra naast het speed limit piepje.

FINALLY een echte zinvolle functie voor de knoppen achter het stuur. Hopelijk tegen het einde van mijn lease, over ruim 3 jaar, ook de rij modus.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Net ook even getest en inderdaad die nieuwe Drive Setup hebben ze toch wel leuk geïmplementeerd met de knopjes achter het stuur! Heerlijk, één keer drukken om je Drive Profiel op te roepen, daarna komt er een popup op het scherm waarop je het kan bevestigen, maar je kan ook gewoon nog een keer op dezelfde knop achter het stuur drukken om te bevestigen, dus kan je prima tijdens het wegrijden doen zonder je ogen van de weg af te houden. _/-\o_

(En ik had voorheen soms dat het ik vergat om alle systemen uit te zetten en dat wil ik dan kort na het wegrijden doen als die Overspeed Warning weer gaat piepen, maar heb vaak dat ik dan net richting aangeef en dan komt de camera net fullscreen in beeld, terwijl ik net swipe down had gedaan :+ )

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• popeyebos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:02
Hebben meer gebruikers last van kraken tijdens bellen? En is dat met alle telefoons of alleen met bepaalde merken of alleen Android, of juist alleen Apple? Ik verwacht mijn Zeekr X ergens in de loop van september en heb een Apple Iphone 17 Pro Max.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

EntonoX

Team leider

Ja hier ook, Apple IPhone 14. Niet te doen soms....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

popeyebos schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:27:
Hebben meer gebruikers last van kraken tijdens bellen? En is dat met alle telefoons of alleen met bepaalde merken of alleen Android, of juist alleen Apple? Ik verwacht mijn Zeekr X ergens in de loop van september en heb een Apple Iphone 17 Pro Max.
Pixel 7 Pro hier maar geen gekraak tijdens bellen. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet zo vaak bel tijdens het rijden, of überhaupt eigenlijk :+

• popeyebos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:02
Dank, ik wacht het maar af...hopelijk is het incidenteel en niet bij alle Zeekrs.

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:48
https://www.zeekr.eu/en-se/ota/software-update-zeekrx-1-5

Gaf tot voor kort een 404, maar nu een blanco pagina. Er is dus iets aanstaande...

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:07
Iemand die de update al gedaan heeft en kan bevestigen dat alles goed werkt zonder NIEUWE bugs?

Volgende week ermee op vakantie en dan rij ik misschien liever nog zonder de update anders. 8)7 8)7

Misschien ook dat de auto kleur weer de juiste is in het homescherm en ook niet switch naar grijs/wit?

• bigkevx2
  • Nu online
carcept2009 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:58:
Iemand die de update al gedaan heeft en kan bevestigen dat alles goed werkt zonder NIEUWE bugs?

Volgende week ermee op vakantie en dan rij ik misschien liever nog zonder de update anders. 8)7 8)7

Misschien ook dat de auto kleur weer de juiste is in het homescherm en ook niet switch naar grijs/wit?
Ehh….lezen misschien?

Yelloneck donderdag 30 julie 22:10, een paar postjes naar boven.

• carcept2009
bigkevx2 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:37:
[...]

Ehh….lezen misschien?

Yelloneck donderdag 30 julie 22:10, een paar postjes naar boven.
Wat moet ik er lezen die mijn vragen beantwoorden?

Misschien ligt het aan mijn begrijpend lezen, hoewel ik twijfel aan die van jou.

• vandeven66

Ik heb nog geen extra bugs gezien na 2 50km ritten. Het kleurprobleem heb ik overigens nooit gehad. Maar of er bugs opgelost zijn... voor mijn gevoel niet. Misschien dat de UI performance iets beter is geworden.

• GerardZX
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 31-07 15:11
Ook wij mega last van kraken! soms bijna niet te verstaan. Heb een Samsung flip7. Hoop bij volgende OTA5 1.5 update op verbetering

Eerste model ZeekrX privilege AWD uit 2024

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Geen rare dingen tegengekomen. Dus alles lijkt goed. UI lijkt ook wel iets vlotter aan te voelen.
Voorheen reed ik altijd op LOW regeneration want vond HIGH te heftig, nu op MEDIUM en dat bevalt goed.

Wat betreft de kleur van de auto in de homescreen. Denk dat dat bij iedereen verholpen moet zijn met deze update. Had er zelf geen last van (Pine Green leek bespaard te blijven van deze bug), maar de mini-bug dat @bigkevx2 goed heeft beschreven (zie hieronder) dat Pine Green had qua kleur, is wel helemaal weg:
bigkevx2 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:05:
Update over de update.
Gemiste kansen en geen aanvulling.

Wat betreft mensen die met een issue ‘zitten’ waarbij de auto ineens wit is op het home screen, ik heb het kunnen reproduceren op de groene versie, tot op heden hoor ik wat berichten dat de eigenaren van een groene auto dit issue niet heeft. Klopt, ik heb het ook niet…maar…
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfde auto, zelfde tijd één normaal en één na klikken op de homescreen button terwijl ik er al ben.
Mijn conclusie als iemand die mag zeggen wel wat verstand te hebben van software ontwikkeling…
Afgeraffelde klus en slecht getest.
Hierbij wel de opmerking dat de ‘normale’ kleur zichzelf na enkele seconden weer hersteld.

[ Voor 55% gewijzigd door Yellowneck op 31-07-2026 14:35 ]

• bigkevx2
  • Nu online
carcept2009 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:58:
[...]

Wat moet ik er lezen die mijn vragen beantwoorden?

Misschien ligt het aan mijn begrijpend lezen, hoewel ik twijfel aan die van jou.
👍

• deathmonkey
  • Niet online
Hier is ie net geïnstalleerd, morgen ga ik m testen.

Bellen is hopelijk opgelost. Ik heb relatief weinig last van kraken, maar het geluid gaat na een tijdje extreem zacht en is niet omhoog te zetten. Hele vreemde bug.

• KevinT
deathmonkey schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:45:
Hier is ie net geïnstalleerd, morgen ga ik m testen.

Bellen is hopelijk opgelost. Ik heb relatief weinig last van kraken, maar het geluid gaat na een tijdje extreem zacht en is niet omhoog te zetten. Hele vreemde bug.
Probeer dan eens op de voice command prompt op het stuur te drukken. Vaak verhelpt dat het probleem.

• KevinT
Overigens heb ik vanavond zelf wel een mail ontvangen van Zeekr over de update. Maar kan hem nog niet starten, helaas.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ga morgenvroeg op vakantie naar Denemarken. Volgens mij kan ik de update, of het zoeken ernaar door de auto niet forceren toch?

Hier staat tekst

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn vrouw klaagt hier ook over met een Samsung S25 en het geluid wil ook regelmatig wegvallen. Echt heel irritant.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:49:
Ik ga morgenvroeg op vakantie naar Denemarken. Volgens mij kan ik de update, of het zoeken ernaar door de auto niet forceren toch?
Nope, geduld is het enige wat je kan inzetten.

• carcept2009
PaT schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:24:
[...]

Mijn vrouw klaagt hier ook over met een Samsung S25 en het geluid wil ook regelmatig wegvallen. Echt heel irritant.
Volgens mij wel.

Even de auto update uitzetten. Dan 2 min later weer aan. Zo kreeg ik hem al rijdend te zien.

• Munki
PaT schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:24:
[...]

Is het een software issue? Of niet bekend?

Iemand met de MY2026 die dit ook heeft?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ok, na de update toch wel iets gevonden: het Sentry icoontje/snelkoppeling is uit de bovenste 'taakbalk' verdwenen volgens mij.

Voorheen, wanneer ik de auto parkeerde en in P zette, had ik bovenin altijd het icoontje waarmee je een snelmenu had tot Sentry en deze aan kon zetten, deze is nu volgens mij weg? Hierdoor moet je het menu in. Zo even dubbelchecken of ik niet iets mis...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Munki schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:34:
[...]

Ik heb geen idee of het software- of hardwarematig is.

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-08 21:37
Hier nog steeds niets binnen, gisteren wel de mail maar verder nog niets. Vind het bizar dat ze updates "gefaseerd" uitrollen. Het is nou niet zo dat er miljoenen zeekr x rond rijden. Kijk bij apple , Samsung en tesla snap ik het omdat die wel miljoenen devices moeten updaten, maar kom op zeg, ze mogen blij zijn dan er misschien 1000 zeekr x in Nederland rijden.

• deathmonkey
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

Ik heb geen idee of het software- of hardwarematig is.
Ik denk softwarematig, heb er last van sinds de 1.4 update. Met 1.5 trouwens nog niet kunnen testen.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:34
Maddox schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:42:
Hier nog steeds niets binnen, gisteren wel de mail maar verder nog niets. Vind het bizar dat ze updates "gefaseerd" uitrollen. Het is nou niet zo dat er miljoenen zeekr x rond rijden. Kijk bij apple , Samsung en tesla snap ik het omdat die wel miljoenen devices moeten updaten, maar kom op zeg, ze mogen blij zijn dan er misschien 1000 zeekr x in Nederland rijden.
On Nederland geen miljoenen Zeekr X'en, maar wereldwijd gaat het toch over grote aantallen. Dit is geen update specifiek voor de Nederlandse markt.

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:24
Maddox schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:42:
Idd gewoon tijdens rijden de auto update paar minuten uit en weer aan zetten. Werkte bij mij meteen.

• bigkevx2
  • Nu online
Yellowneck schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:09:
Ok, na de update toch wel iets gevonden: het Sentry icoontje/snelkoppeling is uit de bovenste 'taakbalk' verdwenen volgens mij.

Voorheen, wanneer ik de auto parkeerde en in P zette, had ik bovenin altijd het icoontje waarmee je een snelmenu had tot Sentry en deze aan kon zetten, deze is nu volgens mij weg? Hierdoor moet je het menu in. Zo even dubbelchecken of ik niet iets mis...
Vreemd, ik heb dat icoontje altijd in de balk staan, dus ook tijdens het rijden.

Zojuist mijn eerste stress test gedaan met 1.5 en ook toen was hij nog gewoon aanwezig.

Wat me verder opvalt:

- ik heb een AWD en had altijd comfort, standard en sport (ik heb alles in het EN staan btw). Ik kende het trucje al om via de voice assistant naar sport modus te gaan (om de standstill actief te houden) maar terug is mij nooit gelukt. Dus ik net proberen….nog steeds niet. Wat blijkt, voice assistant is niet gemaakt voor de AWD, hij kent sport en comfort. Als ik vraag om de comfort mode dan gaat hij naar standard, ik heb lol!

- phantom breaking in bochten (heb er minimaal last van, 1 specifieke bocht hier vlakbij waar hij het consequent deed) deed is hier nog steeds doet, geen verschil.

- linker joystick voor hervatten cc en verhogen en verlagen snelheid is merkbaar sneller geworden. 2 clicks per seconden was voorheen twijfelachtig, nu goed. Bij 3 per seconden slaat hij toch weer een registratie over maar ik kan nu zonder te kijken naar mijn voorkeursnelheid navigeren. Hervatten is nu 1 op 1 waar dat voorheen gemiddeld 1 op 2 was.

Dan de meest spectaculairste noviteit, de driver setting! …It just works!

Enige wat ik hier nog niet 100 procent heb kunnen testen is de andere bestuurster, mijn vrouw. Als ik naar haar stoel instellingen ga en dan de driver profiel in wil stellen dan zie ik de mijne. Het icoontje blijft ook bij mijn profiel staan, alleen de stoel beweegt dus naar korte pootjes en armpjes.

Iemand dit al getest met een echte vrouw? Kan dit liggen aan de Face ID? Die van mij kreeg ik de auto niet ingelokt om te testen en vroeg meteen: kan ik die oude manier ook nog gewoon gebruiken? Kan niet zo goed tegen wijzigingen ;-)

• vandeven66
bigkevx2 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:18:
[...]

- ik heb een AWD en had altijd comfort, standard en sport (ik heb alles in het EN staan btw). Ik kende het trucje al om via de voice assistant naar sport modus te gaan (om de standstill actief te houden) maar terug is mij nooit gelukt. Dus ik net proberen….nog steeds niet. Wat blijkt, voice assistant is niet gemaakt voor de AWD, hij kent sport en comfort. Als ik vraag om de comfort mode dan gaat hij naar standard, ik heb lol!
Ik heb eigenlijk altijd gezegd ''Turn off sport mode'', en dan ging hij op Standard (AWD). Maar wist idd niet dat je ook gewoon bij comfort mode zeggen dat ie naar standard gaat.

Ik heb denk ik echter wel weer een bug gevonden bij die nieuwe Driver Setup. Ik heb 'm aan de linker én rechter stuurknop zitten. Van de 10 ritten ging hij 5 keer niet aan, alleen via het scherm bij de snelkoppelingen. Iemand anders ook last van? Er gebeurt gewoon niks als ik op die knoppen druk.

Verder is de UI performance echt wel een stuk verbeterd, ook het ontgrendelen van de auto (keyless entry) gaat nu veel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door vandeven66 op 03-08-2026 20:09 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Vreemd, ik heb dat icoontje altijd in de balk staan, dus ook tijdens het rijden.

Zojuist mijn eerste stress test gedaan met 1.5 en ook toen was hij nog gewoon aanwezig.

Wat me verder opvalt:

- ik heb een AWD en had altijd comfort, standard en sport (ik heb alles in het EN staan btw). Ik kende het trucje al om via de voice assistant naar sport modus te gaan (om de standstill actief te houden) maar terug is mij nooit gelukt. Dus ik net proberen….nog steeds niet. Wat blijkt, voice assistant is niet gemaakt voor de AWD, hij kent sport en comfort. Als ik vraag om de comfort mode dan gaat hij naar standard, ik heb lol
Dit is geen specifieke AWD issue. Ik heb een tijdje terug hier een filmpje gedeeld met exact dit probleem. Voicecontrol snapt "sportmode aan" wel, maar terug is blijkbaar lastig. Wij hebben een LongRange.

• bigkevx2
  • Nu online
PaT schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:18:
[...]

Dit is geen specifieke AWD issue. Ik heb een tijdje terug hier een filmpje gedeeld met exact dit probleem. Voicecontrol snapt "sportmode aan" wel, maar terug is blijkbaar lastig. Wij hebben een LongeRange.
Wist niet dat de niet AWD modellen ook een sport mode hadden. Blijft lachen dit.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

[...]

Hmm, apart. Bij mij verdwijnt die gewoon na een tijdje of soms. Soms is ie er wel, soms niet. Als ie er niet is, moet ik even het menu in, even Sentry mode aanzetten en dan komt die wel weer bovenin de taakbalk (zie onderstaande foto's). Rijd wel altijd rond met een USB memory stick in de rechter (60W) USB-C poort, wellicht dat dat iets uitmaakt.
Zal wel even een Bug report aanmaken op Builders Forum, als ze daar uberhaupt nog naar kijken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaNflVFYtdyrAp4P7ZWTxx1GPM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzK3uxQJA7Rh2wVqlEbnwa1I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otAR-k9n4Hosva7932qXzVbh4b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0C1hVs9Wi640403XvgA3KGV.jpg?f=fotoalbum_large
vandeven66 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Ik heb denk ik echter wel weer een bug gevonden bij die nieuwe Driver Setup. Ik heb 'm aan de linker én rechter stuurknop zitten. Van de 10 ritten ging hij 5 keer niet aan, alleen via het scherm bij de snelkoppelingen. Iemand anders ook last van? Er gebeurt gewoon niks als ik op die knoppen druk.
Dit heb ik ook twee keer gehad. Erg vreemd idd. Toen ik even naar het menu ging van de shortcut knoppen om te controleren of die nog wel op Drive Setup stond, deed die het weer. Beetje zelfde bug als de AR in de HUD, die deed het in (1.4 althans) soms ook niet terwijl het wel aanstond, als je dan even in het HUD setup menu ging, deed die het weer.

Zal hiervoor ook even een bug report aanmaken. Zodra die is goedgekeurd/openbaar is, zal ik em wel even delen zodat je em kan upvoten.

• bigkevx2
  • Nu online
Yellowneck schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:14:
[...]

Hmm, apart. Bij mij verdwijnt die gewoon na een tijdje of soms. Soms is ie er wel, soms niet. Als ie er niet is, moet ik even het menu in, even Sentry mode aanzetten en dan komt die wel weer bovenin de taakbalk (zie onderstaande foto's). Rijd wel altijd rond met een USB memory stick in de rechter (60W) USB-C poort, wellicht dat dat iets uitmaakt.
Zal wel even een Bug report aanmaken op Builders Forum, als ze daar uberhaupt nog naar kijken :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Dit heb ik ook twee keer gehad. Erg vreemd idd. Toen ik even naar het menu ging van de shortcut knoppen om te controleren of die nog wel op Drive Setup stond, deed die het weer. Beetje zelfde bug als de AR in de HUD, die deed het in (1.4 althans) soms ook niet terwijl het wel aanstond, als je dan even in het HUD setup menu ging, deed die het weer.

Zal hiervoor ook even een bug report aanmaken. Zodra die is goedgekeurd/openbaar is, zal ik em wel even delen zodat je em kan upvoten.
We lijken dezelfde auto te hebben 😍. Ik ga het in de gaten houden.

• Elvir90
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Oeh de groene is echt mooi, zelfs op het scherm :)
Heb zelf de groene besteld maar nooit in het echt gezien, vond een zwarte kleur te safe en wit is helemaal niet mijn ding dus ik dacht dat groen wel mooi zou zijn...
Mocht je foto's van de auto zelf hebben dan zou ik het erg op prijs stellen als je deze ook deelt!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Elvir90 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Oeh de groene is echt mooi, zelfs op het scherm :)
Heb zelf de groene besteld maar nooit in het echt gezien, vond een zwarte kleur te safe en wit is helemaal niet mijn ding dus ik dacht dat groen wel mooi zou zijn...
Mocht je foto's van de auto zelf hebben dan zou ik het erg op prijs stellen als je deze ook deelt!
Die staan nog in dit topic :)

Yellowneck in "Het grote Zeekr X topic"

Yellowneck in "Het grote Zeekr X topic"

• Elvir90
Ah dank voor het delen! Mooie foto’s en wat een prachtige kleur, als ik dit zie dan ben ik blij dat ik toch de groen heb genomen!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:01
Dank voor de gedeelde tip hier, om de update te forceren door in de auto tijdens het rijden de auto-update aan en uit te zetten. Ik moet de functies nog testen, straks eens proberen tijdens een rit. Ik deel wel de mening van veel mensen hier dat de auto echt ontzettend lekker rijdt (heb 'm nu meer dan 1,5 jaar), software wordt gelukkig ook steeds beter. 1 oktober ga ik met de X naar de Dolomieten, dat wordt een leuke test.

• bigkevx2
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ehhmmmm, vanmiddag geen probleem en nu ineens foetsie. (En de ochtend erna weer present) .Maar we moeten niet zeuren denk ik, ruim een half jaar is natuurlijk best weinig om alles goed te testen. Gelukkig begin 2027 nieuwe ronde nieuwe kansen. Sarcasme modus uit.

Het lijkt er ook op dat de digitale sleutel niet werkt als de pre-condition aan staat. Moet ik verder testen maar dit viel me vandaag ineens op.

• eddyd
Munki schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:34:
[...]

Ik heb de my26 en iPhone 13, erg veel kraken , niet te doen. Geen idee of ik op 1.5 zit, denk het wel nu ik extra gegevens op de auto pagina heb sinds kort.

• eddyd
Dirk IJntema schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Ik heb klantenservice gebeld, krijg netjes zwarte nagezonden. Blauwe horen bij optionele blauw leren interieur.
Ik mag ze omruilen, ik moet alleen langs komen, ze kunnen ze niet opsturen zeiden ze haha.

Ik kom er regelmatig langs dus dat scheelt

• eddyd
Voor nieuwe leveringen: bij mij werkte de 3.0 key niet en werd het afgeschoven op iPhone versie. Maar klopte niet, na weekje kon ik opeens de hogere versie aanmaken.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik ben deze bug niet meer tegengekomen gisteren en vandaag. Ik had maandagavond nog even een handmatige reboot gedaan van het systeem, en dat lijkt geholpen te hebben?

• vandeven66
Yellowneck schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:28:
[...]

[...]

Ik ben deze bug niet meer tegengekomen gisteren en vandaag. Ik had maandagavond nog even een handmatige reboot gedaan van het systeem, en dat lijkt geholpen te hebben?
Ik heb je tip opgevolgt door opnieuw in het Driver Setup scherm te gaan. Sindsdien doet ie t weer, maar we gaan het zien. Wel weer een typische Zeekr bug haha.

Desalniettemin erg blij met deze nieuwe functie.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

vandeven66 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

Ik heb je tip opgevolgt door opnieuw in het Driver Setup scherm te gaan. Sindsdien doet ie t weer, maar we gaan het zien. Wel weer een typische Zeekr bug haha.

Desalniettemin erg blij met deze nieuwe functie.
Fijn om te horen!

Heb het helaas gejinxed bij mijzelf. Toen ik em vanochtend van de lader haalde en weg wou rijden, deed de shortcut t niet :+

Mijn bugreport staat inmiddels ook openbaar op het Builders Feedback forum: https://zeekr.featurebase.app/p/drive-setup-on-customizable-paddle-button-unreliable

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-08 13:18
[...]

Dan de meest spectaculairste noviteit, de driver setting! …It just works!

Enige wat ik hier nog niet 100 procent heb kunnen testen is de andere bestuurster, mijn vrouw. Als ik naar haar stoel instellingen ga en dan de driver profiel in wil stellen dan zie ik de mijne. Het icoontje blijft ook bij mijn profiel staan, alleen de stoel beweegt dus naar korte pootjes en armpjes.

Iemand dit al getest met een echte vrouw? Kan dit liggen aan de Face ID? Die van mij kreeg ik de auto niet ingelokt om te testen en vroeg meteen: kan ik die oude manier ook nog gewoon gebruiken? Kan niet zo goed tegen wijzigingen ;-)
Hier getest met een echt vrouw, maar helaas heb ik dit nog niet werkend gekregen. Ook niet mét gezichtsherkenning. Wanneer ik, of mijn vriendin in de auto stapt, herkent de Zeekr de juiste gebruiker en schakelt over naar dat profiel, maar zodra je de rij-instellingenknop gebruikt, zijn dat voor beide bestuurders dezelfde instellingen. Of ik doe iets niet goed?
Toch fijn dat het nu met een snelkoppelknop kan :)

• bigkevx2
  • Nu online
Iphonevannick schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:21:
[...]

Hier getest met een echt vrouw, maar helaas heb ik dit nog niet werkend gekregen. Ook niet mét gezichtsherkenning. Wanneer ik, of mijn vriendin in de auto stapt, herkent de Zeekr de juiste gebruiker en schakelt over naar dat profiel, maar zodra je de rij-instellingenknop gebruikt, zijn dat voor beide bestuurders dezelfde instellingen. Of ik doe iets niet goed?
Toch fijn dat het nu met een snelkoppelknop kan :)
Het zou ook een keer ineens goed werken 🤦‍♂️. Maar ik heb het al aardig kunnen testen en ik ben tevreden. Snap alleen nog steeds niets van de half half aanpak op updates ieder half jaar.

• Elvir90
Hi all,

Twee vragen!

Online zie ik verschillen omtrent het stuur, specifieke de tocuhknopjes onder het stuur. Sommige reviewers geven aan dat er knopjes onder het stuur zitten, zoals op de onderstaande foto, maar bij anderen zie ik dit dan weer niet. Is dit model/regio gebonden?

Daarnaast gaan we in september een lange autovakantie maken en ik kreeg de tip om ABRP te installeren om zo een goede indicatie te krijgen van laadstops met betrekking tot de reis. Is dit de beste optie of hebben jullie andere ervaringen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YTRNBguWpQPFJulXBUYBsebzTw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BX6UQSfruBgYa8m95ejUM3Xg.jpg?f=user_large

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:11
Elvir90 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:19:
Hi all,

Twee vragen!

Online zie ik verschillen omtrent het stuur, specifieke de tocuhknopjes onder het stuur. Sommige reviewers geven aan dat er knopjes onder het stuur zitten, zoals op de onderstaande foto, maar bij anderen zie ik dit dan weer niet. Is dit model/regio gebonden?
Is volgens mij niet beschikbaar in EU.
Daarnaast gaan we in september een lange autovakantie maken en ik kreeg de tip om ABRP te installeren om zo een goede indicatie te krijgen van laadstops met betrekking tot de reis. Is dit de beste optie of hebben jullie andere ervaringen?[Afbeelding]
Ik heb zelf gewoon de navigatie van Zeekr zelf gebruikt (de nieuwe uit de store). ABRP vond ik te veel gedoe en de Zeekr navigatie deed het prima.

• vandeven66

Daarnaast gaan we in september een lange autovakantie maken en ik kreeg de tip om ABRP te installeren om zo een goede indicatie te krijgen van laadstops met betrekking tot de reis. Is dit de beste optie of hebben jullie andere ervaringen?[Afbeelding]
Ik heb een tijd terug een OBD BT Dongle gekocht en deze aan ABRP gekoppeld in mijn Zeekr X.

Vervolgens een paar ritten gemaakt en uiteindelijk naar Frankfurt gereden.

Ik vind ABRP de moeite niet waard. De % inschattingen waren een stuk slechter dan de ingebouwde Zeekr Navigation app. Veel te optimistisch. Gelukkig plande de ABRP app wel genoeg buffer, maar dan nog vond ik het niet prettig. En dat terwijl ik gewoon rustig reed en de snelheid in de app op 140km/h had gezet (wat ik zeker niet reed).

Het enige voordeel van ABRP is dat je de faciliteiten van een laadpaal kan zien en daar rekening mee kan laten houden.

• bigkevx2
  • Nu online
ABRP is leuk om informatief te kijken, een beetje vooraf plannen. Maar de Zeekr app uit de Zeekr site is gewoon spot-on.

Vorig jaar een rondrit Europa gedaan van 3000 km met hele goeie voorbereiding. Over twee weken vertrek ik en ik heb niets voorbereid.

Ik stap in en rijd aan.

• BPi

BPi

Wij gebruiken voor vakanties over het algemeen google maps en waze. Op een veel gebruikt traject naar Spanje via verschillende routes door Frankrijk heb ik non-tesla laders opgeslagen. Ik kijk steeds welke op een handige afstand is.

ABRP wel eens geprobeerd maar geen succes. Zeekr planner ook geprobeerd maar doet het sinds ergens in het voorjaar niet meer. Ook niet na nieuwe installatie. Misschien na de software update...

• Zeeking
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08-08 13:11
Sinds bijna een jaar heb ik nu een Zeekr, was er tot nu toe tevreden mee. Sinds een maand of twee allerlei uitval, zoals stoel instellen kan niet meer, kon geen verbinding meer krijgen met Apple CarPlay en het geluid kan niet meer harder etc. Sinds de update doen sommige dingen wel, alleen de achterklep vanuit buiten openen lukt al maanden niet meer. Weet iemand een oplossing?

Trouwens aanstaande vrijdag heb ik na 6 weken eindelijk een afspraak in Zeist.

• bigkevx2
  • Nu online
Zeeking schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:07:
Sinds bijna een jaar heb ik nu een Zeekr, was er tot nu toe tevreden mee. Sinds een maand of twee allerlei uitval, zoals stoel instellen kan niet meer, kon geen verbinding meer krijgen met Apple CarPlay en het geluid kan niet meer harder etc. Sinds de update doen sommige dingen wel, alleen de achterklep vanuit buiten openen lukt al maanden niet meer. Weet iemand een oplossing?

Trouwens aanstaande vrijdag heb ik na 6 weken eindelijk een afspraak in Zeist.
Je vraagt of iemand een oplossing heeft en onderaan geef je het enige juiste antwoord op die vraag. Dit is geen tweakers probleem maar een probleem voor de garage. Ja, het kan lang duren zolang de auto rijdt maar als ik je lijstje lees had ik mijn binnen 24 uur vervangende auto clausule gelift.

• Munki
Elvir90 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:39:
Ik ga voor je duimen! Hopelijk word je snel gebeld met het verlossende woord.
Nou goed nieuws, kenteken zojuist ontvangen en de afleverdatum is echt bevestigd. Zin in!

• informaticien
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:00
Munki schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:08:
[...]

Nou goed nieuws, kenteken zojuist ontvangen en de afleverdatum is echt bevestigd. Zin in!
Leuk, gefeliciteerd! :) En meteen nieuwsgierig: hoe kom je aan die informatie? Ik probeer ook de leverdatum te achterhalen, maar zowel telefonisch als via e-mail of WhatsApp ben ik nog niet wijzer geworden.

• Elvir90
Dank voor de tips allen, ABRP ga ik dan zeker niet gebruiken.
@Munki wat fijn dat jouw originele afleverdatum blijft staan, ben benieuwd wat je van de auto gaat vinden. :) Stiekem wel een beetje jaloers op je!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik heb 2 dingen die mij storen na de update naar 1.5.

Ik heb de rij instelligen aan de rechter fysieke knop achterop het stuur gekoppeld. Met enige regelmaat werkt die koppeling niet.

En het andere is dat regelmatig het icoontje bovenin de balk van het scherm om sentry modus eenvoudig aan te zetten verdwijnt.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Klopt, dat hebben meerdere gebruikers ook gemerkt. Heb beiden dingetjes gemeld als bug in het Builders Feedback forum.

Die bug met de knoppen achter het stuur zou je kunnen zien en zou je moeten kunnen upvoten.

Die mbt Sentry Mode icoontje heeft nog de status 'pending' en is nog niet goedgekeurd door de moderators en volgens mij nog niet openbaar

Al denk ik niet dat ze er wat op uit gaan doen, misschien met update 1.6 in februari '27 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaOLte_fpMHSbthIbC_TV50lctk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16NyUu0myHtojeTD2wvWl67Z.jpg?f=fotoalbum_large

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Yellowneck schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:58:
Klopt, dat hebben meerdere gebruikers ook gemerkt. Heb beiden dingetjes gemeld als bug in het Builders Feedback forum.

Die bug met de knoppen achter het stuur zou je kunnen zien en zou je moeten kunnen upvoten.

Die mbt Sentry Mode icoontje heeft nog de status 'pending' en is nog niet goedgekeurd door de moderators en volgens mij nog niet openbaar

Al denk ik niet dat ze er wat op uit gaan doen, misschien met update 1.6 in februari '27 :P

[Afbeelding]
Bedankt ik ga ze upvoten

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-08 23:28
Gisteren met een karretje gereden. Cruisecontrol werkt helaas nog steeds niet.

• bigkevx2
  • Nu online
Ernstjan89 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:37:
Gisteren met een karretje gereden. Cruisecontrol werkt helaas nog steeds niet.
Ehhh, misschien heb ik wat gemist, maar waar hebben wij deze status update aan verdiend? En misschien wel belangrijker, hoe kunnen we helpen?

• Ernstjan89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-08 23:28
bigkevx2 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:51:
[...]

Ehhh, misschien heb ik wat gemist, maar waar hebben wij deze status update aan verdiend? En misschien wel belangrijker, hoe kunnen we helpen?
Het stond niet in de release notes, maar ik had stille hoop dat ze met de 1.5 update ook de cruisecontrol met een een aanhanger werkend hadden gemaakt, maar helaas. Vandaar de mededeling.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
Al mensen ervaring met de geupdate klimaatbeheersing?
Vanmorgen vroeg was het hier zo'n 10 graden buiten.
Eerst al eens poosje stoelverwarming aan gehad, maar uiteindelijk alsnog verwarming op 25 graden gezet om niet met kippenvel in de auto te zitten.
Was welliswaar in t-shirt en ben misschien beetje koukleum, maar heb niet de indruk dat het er echt beter op geworden is.

• bigkevx2
  • Nu online
brambo123 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:11:
Al mensen ervaring met de geupdate klimaatbeheersing?
Vanmorgen vroeg was het hier zo'n 10 graden buiten.
Eerst al eens poosje stoelverwarming aan gehad, maar uiteindelijk alsnog verwarming op 25 graden gezet om niet met kippenvel in de auto te zitten.
Was welliswaar in t-shirt en ben misschien beetje koukleum, maar heb niet de indruk dat het er echt beter op geworden is.
Hier in het tropische polder klimaat nog geen verschil waar kunnen nemen.

• Ewing
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:38

Ewing

Shit Happens!

Afgelopen dinsdag verplicht 7,5 uur doorgebracht in de showroom/koffiehoek van Zeekr Zeist! Reden; reparatie van 2 deuren die vanaf buiten niet meer te openen waren. In maart j.l ook al een ochtend daar doorgebracht i.v.m. zelfde euvel aan 1 deur. Na 7,5 uur vervelen alles gerepareerd. Natuurlijk buiten alles zelf even gecheckt en ja hoor alles werkte van buitenaf. Echter mijn vrouw gaat vandaag met haar zus met de auto pad, naar het strand om de zonsverduistering te bekijken. En wat zegt mijn schoonzus toen ze wilde uitstappen???? De deur gaat niet open van binnenuit! En ja hoor nu gaat de passagiersdeur van binnenuit niet meer open!

De term "Chinese teringzooi" gaat steeds maar door mijn gedachten! Shit Happens

• bigkevx2
  • Nu online
Ewing schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 03:27:
Afgelopen dinsdag verplicht 7,5 uur doorgebracht in de showroom/koffiehoek van Zeekr Zeist! Reden; reparatie van 2 deuren die vanaf buiten niet meer te openen waren. In maart j.l ook al een ochtend daar doorgebracht i.v.m. zelfde euvel aan 1 deur. Na 7,5 uur vervelen alles gerepareerd. Natuurlijk buiten alles zelf even gecheckt en ja hoor alles werkte van buitenaf. Echter mijn vrouw gaat vandaag met haar zus met de auto pad, naar het strand om de zonsverduistering te bekijken. En wat zegt mijn schoonzus toen ze wilde uitstappen???? De deur gaat niet open van binnenuit! En ja hoor nu gaat de passagiersdeur van binnenuit niet meer open!

De term "Chinese teringzooi" gaat steeds maar door mijn gedachten! Shit Happens
En zitten ze nu nog steeds in de auto?

Kijk eens in het menu onder ramen en deuren, staat daar de Double Lock aan? Bij mij krijg ik die niet meer uit maar het is twee keer op de knop voordat hij opengaat.

Als deze irritatie te groot is dan kan er ook gekozen worden voor unlock in P gear (of zoiets).

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Net terug uit Kroatië en Slovenië met twee grote zoons (2/3 bank plat) en eigenlijk geen bijzonderheden meegemaakt. Verbruik in de heuvels/bergen is veel beter dan hier, 14 tot 16 kWh/100 km ipv 18-21 hier terwijl ik hier zelfs 's avonds meestal 100 rijd op de snelweg...
Onderweg heb ik de 1.5 Update laten installeren (meteen na de installatie een full reset uitgevoerd) en de drive mode instelling is echt een verbetering.

Naast veel superchargers ook nog AC geladen bij bezoek aan Trieste en daar hadden we weer veel profijt van de 22kW boordlader. In 2,5 uur weer vol en verplaatsen naar een goedkoper parkeerterrein buiten het centrum.

Op de terugweg heb ik in Straatsburg mijn zoons aan hun moeder meegegeven voor hun tweede vakantie en ben ik solo verder naar huis gereden en heb ik wat meer op de Autobahn gespeeld.
Dan valt me telkens weer het speels gemak op waarmee de auto van 100 naar zijn top van 190 accelereert. Een keer zat ik achter een F22/F87 BMW 240i/M2 of zo (spoiler, dikke pijpen) en die kon ik uiteraard niet bijhouden toen hij vrij baan kreeg, maar ik bleef de eerste vijf seconden niet eens zo heel erg ver achter.

...het is wèl funest voor je verbruik dus ik heb het maar niet te vaak gedaan... :+

Ik vind de DC laadsnelheid eigenlijk best wel snel inzakken van zijn top van 150. Als je even iets te vol aankomt begint hij sowieso al op 110/120 en boven de 60% is het nog maar 80 en afnemend. Ik was de eerste tijd na mijn ioniq 38 al lang blij met de verbetering, maar nu raakt de glans daar een beetje af, zeekr (sic) als ik Teslabjørn met de 7GT aan de gang zie...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Munki
Nog tips wat betreft laadpassen? Eerste keer EV voor mij. Ik zie bijv. dat Zeekr Charge altijd duurder is dan laden met de ANWB laadpas.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:11
Munki schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:47:
Nog tips wat betreft laadpassen? Eerste keer EV voor mij. Ik zie bijv. dat Zeekr Charge altijd duurder is dan laden met de ANWB laadpas.
Tesla chargers zijn vaak best goedkoop. Het is vaak iets verder rijden van de snelweg ipv direct aan de snelweg maar het is het wel waard. Laat hem niet te lang staan als je bent opgeladen, dan krijg je vaak heftige boetes.

• deathmonkey
  • Niet online
Munki schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:47:
Eflux. Je betaald een laag maandelijks bedrag en geen extra's op de laadprijs. Heel veel andere hebben starttarieven, een bedrag bovenop elke kwh etc.

• Munki
ThijsWTF schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:50:
[...]

Tesla chargers zijn vaak best goedkoop. Het is vaak iets verder rijden van de snelweg ipv direct aan de snelweg maar het is het wel waard. Laat hem niet te lang staan als je bent opgeladen, dan krijg je vaak heftige boetes.
Yeah idd. Vergat ik in mijn bericht toe te voegen: Wij hebben Tesla chargers in de buurt. Direct naast de snelweg. Dus dat is heel chill!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:51
Ik heb nu voor de derde maal dat de X niet laad op mijn Wallbox thuislader gedurende de goedkope zonuren. Ik krijg steeds de melding "Oplaadfout". Ik vermoed dat de X en de accu het te warm hebben. Moet erbij zeggen dat de auto pal in de zon staat, maar dat gaat niet anders, aangezien de Wallbox op die plek hangt. Ik heb al gezocht in dit forum en op FB, maar zie nergens dat meer mensen dit probleem ervaren. Afgelopen nacht lukte het laden wel, maar dan natuurlijk met netstroom ipv zonnestroom. Zijn er forumleden met hetzelfde probleem en is dit op te lossen? De huidige hitte moet toch eigenlijk geen probleem zijn voor de X, aangezien het in Frankrijk en Spanje net zo heet is of nog heter.

• Elvir90
Opa schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:23:
Net terug uit Kroatië en Slovenië met twee grote zoons (2/3 bank plat) en eigenlijk geen bijzonderheden meegemaakt. Verbruik in de heuvels/bergen is veel beter dan hier, 14 tot 16 kWh/100 km ipv 18-21 hier terwijl ik hier zelfs 's avonds meestal 100 rijd op de snelweg...
Onderweg heb ik de 1.5 Update laten installeren (meteen na de installatie een full reset uitgevoerd) en de drive mode instelling is echt een verbetering.

Naast veel superchargers ook nog AC geladen bij bezoek aan Trieste en daar hadden we weer veel profijt van de 22kW boordlader. In 2,5 uur weer vol en verplaatsen naar een goedkoper parkeerterrein buiten het centrum.

Op de terugweg heb ik in Straatsburg mijn zoons aan hun moeder meegegeven voor hun tweede vakantie en ben ik solo verder naar huis gereden en heb ik wat meer op de Autobahn gespeeld.
Dan valt me telkens weer het speels gemak op waarmee de auto van 100 naar zijn top van 190 accelereert. Een keer zat ik achter een F22/F87 BMW 240i/M2 of zo (spoiler, dikke pijpen) en die kon ik uiteraard niet bijhouden toen hij vrij baan kreeg, maar ik bleef de eerste vijf seconden niet eens zo heel erg ver achter.

...het is wèl funest voor je verbruik dus ik heb het maar niet te vaak gedaan... :+

Ik vind de DC laadsnelheid eigenlijk best wel snel inzakken van zijn top van 150. Als je even iets te vol aankomt begint hij sowieso al op 110/120 en boven de 60% is het nog maar 80 en afnemend. Ik was de eerste tijd na mijn ioniq 38 al lang blij met de verbetering, maar nu raakt de glans daar een beetje af, zeekr (sic) als ik Teslabjørn met de 7GT aan de gang zie...
Wat fijn om te lezen! Mijn vakantie gaat ook richting Kroatië, dus mooi om te lezen dat dit allemaal vlotjes is verlopen.

• bigkevx2
  • Nu online
Wisl schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:19:
Ik heb nu voor de derde maal dat de X niet laad op mijn Wallbox thuislader gedurende de goedkope zonuren. Ik krijg steeds de melding "Oplaadfout". Ik vermoed dat de X en de accu het te warm hebben. Moet erbij zeggen dat de auto pal in de zon staat, maar dat gaat niet anders, aangezien de Wallbox op die plek hangt. Ik heb al gezocht in dit forum en op FB, maar zie nergens dat meer mensen dit probleem ervaren. Afgelopen nacht lukte het laden wel, maar dan natuurlijk met netstroom ipv zonnestroom. Zijn er forumleden met hetzelfde probleem en is dit op te lossen? De huidige hitte moet toch eigenlijk geen probleem zijn voor de X, aangezien het in Frankrijk en Spanje net zo heet is of nog heter.
Vergelijkbare situatie hier en nergens problemen mee. Mijn laadpaal is do , gewoon 3 fasen op het net. Binnenkort laat ik een Peblar hangen voor de ERE en het zonneladen.
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste