Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Meubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:46:
[...]

In dat geval zal het raadsel wel nooit opgehelderd raken. Mijn auto is van april 2024.
Haha dat is wel toevallig en handig tegelijk. Dan kunnen we dus bij deze bevestigen dat Zeekr het wel degelijk toepast op alle X'en, ongeacht tenaamstellingsdatum. Hiermee voldoen alle Zeekr X'en aan de EU regelgeving, sommige verplicht, sommige 'vrijwillig' zullen we het maar noemen :+
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:23:

Zeekr kiest er hier dus bewust voor om gewoon een "one-size-fits-all" update te pushen naar alle wagens, ongeacht tenaamstelling/uitleverdatum.

Is dus een stukje 'gemakzucht' vanuit hen. De Zeekr X'en die dus later dit jaar nieuw worden uitgeleverd, worden dan met dezelfde software uitgeleverd en voldoen doen dan aan de dan geldende EU regelgeving.
Zodra het allemaal wat soepeler loopt bij Zeekr en we meer updates krijgen, zal ik wel een feature request aanvragen voor het terugdraaien van dit voor de wagens waarvoor het niet persé verplicht is. Daarvoor is heel die Builders forum uiteindelijk toch.
Laat ze nu maar de belangrijkere dingen ontwikkelen, al heb ik niet echt hele grote wensen en zijn het vooral dingen die leuk zijn om erbij te hebben maar niet essentieel.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 13:58 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:44
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:52:
[...]

Haha dat is wel toevallig en handig tegelijk. Dan kunnen we dus bij deze bevestigen dat Zeekr het wel degelijk toepast op alle X'en, ongeacht tenaamstellingsdatum. Hiermee voldoen alle Zeekr X'en aan de EU regelgeving, sommige verplicht, sommige 'vrijwillig' zullen we het maar noemen :+

[...]

Zodra het allemaal wat soepeler loopt bij Zeekr en we meer updates krijgen, zal ik wel een feature request aanvragen voor het terugdraaien van dit voor de wagens waarvoor het niet persé verplicht is. Daarvoor is heel die Builders forum uiteindelijk toch.
Laat ze nu maar de belangrijkere dingen ontwikkelen, al heb ik niet echt hele grote wensen en zijn het vooral dingen die leuk zijn om erbij te hebben maar niet essentieel.
Hahaha ik ben heel benieuwd. De wegen van Zeekr zijn ondoorgrondelijk. Zo heben ze in Maleisië en Australie het automatisch parkeren al geactiveerd en zo zijn er wel meer zaken die dwars door elkaar heen lijken te lopen. Nu dus ook straks 4 modellen in 1 forum. Chaos.

[ Voor 24% gewijzigd door Meubelmakert op 15-01-2026 15:45 ]

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:48
bigkevx2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:36:
In Brussel? In NL ja, in Brussel toch echt met S-klasse.
Ook in Brussel hoor, je moet je even informeren. Of je moet het hebben over een EU Commissaris. Maar dat is gewoon niveau minister, en die krijgen in Nederland ook een chauffeur toegewezen hoor. Maar dat zijn zeker niet de mensen die betrokken zijn bij het opstellen van deze regels. Dus het is onzin.

On-topic: sinds de update verplaatst mijn stoel zich vanzelf bij het instappen. Heeft iemand dit ook?

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
marvel27 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:30:
[...]

Ook in Brussel hoor, je moet je even informeren. Of je moet het hebben over een EU Commissaris. Maar dat is gewoon niveau minister, en die krijgen in Nederland ook een chauffeur toegewezen hoor. Maar dat zijn zeker niet de mensen die betrokken zijn bij het opstellen van deze regels. Dus het is onzin.

On-topic: sinds de update verplaatst mijn stoel zich vanzelf bij het instappen. Heeft iemand dit ook?
Je bedoeld dat deze automatisch in de juiste positie gat en bij uitstappen naar achter? Dit zit ook al in 1.3 bij mij.

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:03
[...]

Compleet off-topic, mea culpa.
Maar iemand voelt zich blijkbaar aangesproken door algemene spreektaal.
Links om of rechtsom, diegene, of groep aan, voert een papieren tijger in die zijn echte doel totaal mist.

• serdar-hd2
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01 00:40
Help, ik heb net een update gestart. Ben even naar binnen gelopen en toen ik terugkwam bij de auto stond er “update gefaald”. Nu kan ik de auto niet meer in Drive zetten.

Heeft iemand dit probleem ook gehad na een update? Ik heb inmiddels Zeekr gebeld en zij hebben mij doorgestuurd naar de ANWB.

[ Voor 55% gewijzigd door serdar-hd2 op 15-01-2026 17:57 ]

• bigkevx2
Hier net de update gehad, goed gegaan en mijn auto is nog steeds groen, van buiten en van binnen.
De rest volgt.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:29:
Help, ik heb net een update gestart. Ben even naar binnen gelopen en toen ik terugkwam bij de auto stond er “update gefaald”. Nu kan ik de auto niet meer in Drive zetten.

Heeft iemand dit probleem ook gehad na een update? Ik heb inmiddels Zeekr gebeld en zij hebben mij doorgestuurd naar de ANWB.
Kan je niet de update nog eens starten?
Anders reset van het systeem door de twee buitenste knoppen in te houden op het stuur?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• serdar-hd2
Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:09:
[...]

Kan je niet de update nog eens starten?
Anders reset van het systeem door de twee buitenste knoppen in te houden op het stuur?
Update nog is starten doet het niet zie de update niet meer.

Restart optie werkt ook niet hoe lang zou ik de buitenste knoppen moeten indrukken?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:42:
[...]

Update nog is starten doet het niet zie de update niet meer.

Restart optie werkt ook niet hoe lang zou ik de buitenste knoppen moeten indrukken?
Tot zowel het dashboard schermpje, als het grote display zwart wordt. Vaak binnen 15 sec.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsUAAdk5Kzx4thnxfkiSjcntWqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmPBmi02rPW78s3gx2c1XtQT.jpg?f=fotoalbum_large

A en D tegelijk inhouden

[ Voor 35% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 18:56 ]

• Meubelmakert
[...]

Je bedoelt de easy entry stand? Is bij mij nooit uit geweest.

• serdar-hd2
serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:29:

Update:
Het probleem is niet opgelost met een reset. De ANWB is langsgekomen, heeft de auto in transport gezet en deze gaat nu naar Zeist.

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:09
Iemand nog steeds last van een vertraagde Android Auto? Helaas is er bij mij nog geen reet opgelost en in de builders app reageert niemand en blijven mijn posts op private. In Zeist zeggen ze dat ze niet weten hoe dit kan... ben ik verloren?

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 07:38

BPi

serdar-hd2 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 20:57:
[...]

Update:
Het probleem is niet opgelost met een reset. De ANWB is langsgekomen, heeft de auto in transport gezet en deze gaat nu naar Zeist.
😳

• Meubelmakert
ACC/LCC werken niet met iets op de trekhaak, dus dat was wishfull thinking. Wat een buitengewoon teleurstellende update. Er zijn zoveel kleine bugs die eenvoudig opgelost kunnen worden. En daarnaast, geef gewoon de mogelijkheden die de auto biedt vrij. In andere werelddelen allang geregeld terwijl Europa als eerste aan de beurt was toen de X buiten China werd geïntroduceerd.

[ Voor 79% gewijzigd door Meubelmakert op 16-01-2026 11:32 ]

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:14
DontDealWithIt schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:08:
Iemand nog steeds last van een vertraagde Android Auto? Helaas is er bij mij nog geen reet opgelost en in de builders app reageert niemand en blijven mijn posts op private. In Zeist zeggen ze dat ze niet weten hoe dit kan... ben ik verloren?
Heb nu 2 ritten van ongeveer 45 min gemaakt na 1.4 en tot nu toe zonder vertragingen (waar voorheen iedere rit wel die vertraging aanwezig was in een deel van die rit)
Android Auto icm Vivo X200 Ultra.
Wel erg blij mij, want ik zat altijd te klooien als ik tijdens de rit een nieuwe bestemming of andere muziek wilde opzetten. Soms liep hij wel een minuut achter ofzo.
Navigatieaanwijzingen in de HUD waren wel up-to-date altijd gelukkig.

Overigens is de auto bij mij nog steeds in de correcte kleur op het scherm, groen.

Voor mensen die dit in de toekomst hebben, ik kon er niet veel over vinden online, maar het overdragen van de app naar een andere bestuurder:
Dit moet dus via Support, lever je leasecontract of aankoopbewijs aan en ze veranderen de app eigenaar. Zover ik weet is hier dus geen andere manier voor. Bij andere auto's kan dit gewoon in de auto, dus beetje omslachtig en niet duidelijk.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Zijn er nog meer mensen met last van krakende mededelingen van Flitsmeister sinds de update. Voorheen was dat alleen kortstondig (Halve mededeling) bij het opstarten van flitsmeister. Echter kraakt het nu volledig, en bij elke melding....

• iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 08:13
Iemand enig idee of je die softwareupdate kan forceren? Ik heb tot heden nog niks ontvangen. Als ik het zo lees zijn er niet heel veel bijzonderheden voor mij opgelost.

Kan iemand het krakende bellen bevestigen of dit is opgelost in deze update? Ik heb altijd via bellen eens in de zoveel seconden / minuten een krakende lijn, andere kant hoort dit ook. Andere auto's (waaronder een Zeekr 001) heb ik er geen last van. Zowel met mijn oude iPhone 15 Pro en nu mijn iPhone 17 heb ik hetzelfde probleem.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iTec schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:47:
Iemand enig idee of je die softwareupdate kan forceren? Ik heb tot heden nog niks ontvangen. Als ik het zo lees zijn er niet heel veel bijzonderheden voor mij opgelost.

Kan iemand het krakende bellen bevestigen of dit is opgelost in deze update? Ik heb altijd via bellen eens in de zoveel seconden / minuten een krakende lijn, andere kant hoort dit ook. Andere auto's (waaronder een Zeekr 001) heb ik er geen last van. Zowel met mijn oude iPhone 15 Pro en nu mijn iPhone 17 heb ik hetzelfde probleem.
Het probleem herken ik, dat heeft mijn vrouw ook met haar S23. Update heeft vannacht gedraaid, dus ik heb verder nog geen antwoord. De auto heeft vandaag op de oprit gestaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Meubelmakert

Geduld hebben. Het gaat op volgorde anders server overload. Bellen via bluetooth connectie met auto is uitstekend. Via AA is nog steeds ruk. iOS eveneens.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 06:39

EntonoX

Team leider

Hier zelfde issue met bellen, eens in de minuut een kraak te horen.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Meubelmakert
Ik heb begrepen dat de EX30 batterij problemen heeft. Het gaat om enkele series die met een Sundowa batterij zijn uitgerust. Mocht u denken, help zelfde platform als mijn Zeekr, no worries. Die hebben een NMC accu van CATL.

De EX30 wordt voorlopig geknepen naar 70% capaciteit. Dus na 0 beenruimte achterin kom je nu ook net de straat uit bij koud weer.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43
Tijdens het rijden zette ik mijn stuurbekrachtiging op Sport. Toen ik weer terug ging naar het hoofdscherm was de auto opeens wit (was grijs). Sport beviel mij niet dus heb ik hem weer terug gezet op de instelling waar die eerder op stond. Na het parkeren is de auto weer grijs. Schiet mij maar lek. 8)7

• Meubelmakert
Ik heb begrepen dat de EX30 batterij problemen heeft. Het gaat om enkele series die met een Sundowa batterij zijn uitgerust. Mocht u denken, help zelfde platform als mijn Zeekr, no worries. Die hebben een NMC accu van CATL.

De EX30 wordt voorlopig geknepen naar 70% capaciteit. Dus naast 0 beenruimte achterin kom je nu ook netaan de straat uit bij koud weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Meubelmakert op 17-01-2026 19:25 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:32:
De EX30 wordt voorlopig geknepen naar 70% capaciteit. Dus na 0 beenruimte achterin kom je nu ook net de straat uit bij koud weer.
Hier moest ik eigenlijk te hard om lachen... sorry ex30 vriendjes.

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-02 20:01
Merkte trouwens ook dat de bug van de verlopen onderhoud interval nog niet is opgelost na de update, krijg nu alleen nog de melding op de middenscherm, niet meer in app.

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-02 18:19
ThijsWTF schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:51:
Tijdens het rijden zette ik mijn stuurbekrachtiging op Sport. Toen ik weer terug ging naar het hoofdscherm was de auto opeens wit (was grijs). Sport beviel mij niet dus heb ik hem weer terug gezet op de instelling waar die eerder op stond. Na het parkeren is de auto weer grijs. Schiet mij maar lek. 8)7
De kleurwisseling is bij mij ook. Als je scherm op home staat en je drukt nog een keer op de homeknop wordt hij wit. Een paar seconden later wordt hij vanzelf weer grijs🤭

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-02 18:19
Nog niet veel mee gereden maar de kleurwisseling gebeurd dus inderdaad en heeft iets met de homeknop te maken. Wat mij wel opviel is dat bij wegrijden de radio vanzelf aanging en dat ik deze niet weer apart aan hoefde te zetten.

• Meubelmakert
Ihoefje schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 18:59:
Nog niet veel mee gereden maar de kleurwisseling gebeurd dus inderdaad en heeft iets met de homeknop te maken. Wat mij wel opviel is dat bij wegrijden de radio vanzelf aanging en dat ik deze niet weer apart aan hoefde te zetten.
Al zijn er dus mensen die klagen over dat de radio meteen aangaat. Tis ook nooit goed.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik voel een naam verandering aankomen

[ Voor 9% gewijzigd door ramrodwillem op 17-01-2026 20:09 ]

• Zeekrwel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 26-01 22:41

Wat ben ik blij dat je over het gekraak begint, dan ligt t dus niet aan mij. Heel irritant. In Zeist deden ze bij versie 1.2 af aan slechte connectiviteit en hadden ze er nog niet van gehoord. Wat mij iig is opgevallen:

- Het kraakt bij zowel alleen Bluetooth op de auto als ook via Carplay
- Alle meldingen vanaf Carplay kunnen kraken, dus ook meldingen navigatie
- Bij bellen kraakt t regelmatig, maar soms ook gehele gesprekken niet. De beller aan de andere zijde hoort t ook, maar op andere momenten.
- Zowel op iPhone van mij als op die van mn vriendin

Heb volgende week een afspraak in Velp, wil t nog proberen op te nemen voordat ik daar ben. Moet ik alleen even met een extern opname apparaatje doen. 🙂

Wil verder niet de indruk wekken dat ik niet tevreden ben met t autootje, heb dr echt veel plezier van. Software kan wat stabieler en t mag allemaal wat vlotter geüpdatet worden, maar overall gewoon een heeeeerlijke wagen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hoor tegenwoordig eigenlijk ook niemand meer over dat de batterij in de keyfob snel leegraakt. Is dat nog een issue?
Moest er toevallig aan denken, want kreeg vandaag een melding in het scherm dat de batterij bijna leeg is. Ca. 6 mnd is die dan meegegaan (ervan uitgaande dat ze bij aflevering een nieuwe batterij erin hebben gestopt), wel erg kort, maar kan er mee leven. Sleutel werkt iig erg betrouwbaar met Approach Lock en Unlock.

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Yellowneck schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:07:
Hoor tegenwoordig eigenlijk ook niemand meer over dat de batterij in de keyfob snel leegraakt. Is dat nog een issue?
Moest er toevallig aan denken, want kreeg vandaag een melding in het scherm dat de batterij bijna leeg is. Ca. 6 mnd is die dan meegegaan (ervan uitgaande dat ze bij aflevering een nieuwe batterij erin hebben gestopt), wel erg kort, maar kan er mee leven. Sleutel werkt iig erg betrouwbaar met Approach Lock en Unlock.
6 maanden is super lang. Mijne was na 6 weken al leeg elke keer. Ik zou niet weten of het nog een issue is, want ik gebruik al een tijd lang de digitale key. Overigens werkt dat nu na de update zeer slecht. Ik heb al regelmatig gehad dat ik het zeekr kaartje moet pakken en in de draadloze lader moet leggen om te starten, terwijl ik dat voor de update slechts een enkele keer heb hoeven doen. Dan kon ik altijd gewoon starten met mijn telefoon in mn linker broekzak.

Geen groot probleem natuurlijk, maar wel een gevalletje jammer en onnodig.

• bigkevx2
Yellowneck schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:07:
Ik gebruikte voor mijn nieuwe iPhone altijd mijn iPhone, helaas kan ik met de nieuwe nog steeds niets, BAD!
Dus terug naar de keyfob, zeer wisselvallig in prestatie tot de laatste update. Nu lijkt het een stuk beter te werken! GOOD!
Ik zie de auto veel sneller en van verder af openen.
Dit will ik alweer nieuwe batterijen had besteld.
Vreemd dat nieuwe edities van een werkende telefoon BT chipset zo lang moet duren voordat je deze kunt gebruiken.
Kwestie van de nieuwe chip opnemen in de lijst met toegestane en werkende chips.
Dit is echt wel een belofte die gebroken wordt voor een auto die als tech savvy wordt verkocht.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:42
bigkevx2 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 23:08:
[...]

Ik gebruikte voor mijn nieuwe iPhone altijd mijn iPhone, helaas kan ik met de nieuwe nog steeds niets, BAD!
Dus terug naar de keyfob, zeer wisselvallig in prestatie tot de laatste update. Nu lijkt het een stuk beter te werken! GOOD!
Ik zie de auto veel sneller en van verder af openen.
Dit will ik alweer nieuwe batterijen had besteld.
Vreemd dat nieuwe edities van een werkende telefoon BT chipset zo lang moet duren voordat je deze kunt gebruiken.
Kwestie van de nieuwe chip opnemen in de lijst met toegestane en werkende chips.
Dit is echt wel een belofte die gebroken wordt voor een auto die als tech savvy wordt verkocht.
Helemaal met je een. Er is ondertussen alweer een maand voorbij dat er belooft werd dat er aan gewerkt werd.
Direct in het begin gemeld in de Builders forum. Wordt wel 3 maanden gezegd dat eraan gewerkt wordt.
Mis het wel echt. Neem de Keyfob nooit mee.

• Meubelmakert
Heb de keyfob standaard in los mn zak voor automatisch openen. In ruim een jaar tijd 2x de batterij moeten verwisselen. Hoewel een bijzondere vorm is nauwelijks merkbaar wanneer je hem altijd in je broekzak hebt, anders dan met sleutels van andere merken die nooit comfortabel gevormd zijn. Kaart heb ik achterop mn mobiel voor het geval ik de fob ben vergeten.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik lees net een reactie op Facebook dat iets op de trekhaak+acc nog steeds niet werkt na 1.4. Dat is wel een beetje teleurstellend.

• bigkevx2
Update over de update.
Gemiste kansen en geen aanvulling.

Wat betreft mensen die met een issue ‘zitten’ waarbij de auto ineens wit is op het home screen, ik heb het kunnen reproduceren op de groene versie, tot op heden hoor ik wat berichten dat de eigenaren van een groene auto dit issue niet heeft. Klopt, ik heb het ook niet…maar…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDYnx2MRHIsnD9Yd6M2mFEMwA5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qawEibWVxSDPqnTsioPSc252.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zalhVuhywVhVvgLAMWeLTq0laqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSAfMhvuPrXSrelYcOFLoJhn.jpg?f=fotoalbum_large
Zelfde auto, zelfde tijd één normaal en één na klikken op de homescreen button terwijl ik er al ben.
Mijn conclusie als iemand die mag zeggen wel wat verstand te hebben van software ontwikkeling…
Afgeraffelde klus en slecht getest.
Hierbij wel de opmerking dat de ‘normale’ kleur zichzelf na enkele seconden weer hersteld.

[ Voor 3% gewijzigd door bigkevx2 op 18-01-2026 20:07 ]

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-02 17:32

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

De ABRP app is ook verdwenen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dat was middels een email vanuit Zeekr al ruim vantevoren bekend gemaakt dat die per 27 december uit de Zeekr Store zou verdwijnen

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-01 07:50
Na de update is mijn auto onbruikbaar. De update was mislukt. Sleutel werkt niet, pasje werkt niet en app kan de auto alleen ontgrendelen wanneer ik bluetooth uitzet. Eenmaal in de auto is er geen sleutel herkend en kan ik niet rijden, reboot maakt geen verschil en factory reset knop is disabled.

Iemand een idee wat ik kan doen om ‘m weer werkend te krijgen?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mmaaikel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:41:
Na de update is mijn auto onbruikbaar. De update was mislukt. Sleutel werkt niet, pasje werkt niet en app kan de auto alleen ontgrendelen wanneer ik bluetooth uitzet. Eenmaal in de auto is er geen sleutel herkend en kan ik niet rijden, reboot maakt geen verschil en factory reset knop is disabled.

Ben je ingelogged in de auto?

Na de update is als het goed is iedereen uitgelogged en moest iedereen opnieuw inloggen door de QR code te scannen in de auto.
Is het proberen waard. Nadat je die hebt gescanned, zou je je profiel(foto) weer moeten zien en onder je profiel zou 'Vehicle Owner' moeten staan.

• Mmaaikel
Yellowneck schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:45:
[...]

Ben je ingelogged in de auto?

Na de update is als het goed is iedereen uitgelogged en moest iedereen opnieuw inloggen door de QR code te scannen in de auto.
Is het proberen waard. Nadat je die hebt gescanned, zou je je profiel(foto) weer moeten zien en onder je profiel zou 'Vehicle Owner' moeten staan.
Ik ben ingelogd. De software update is mislukt, maar het lijkt alsof het deels wel is gelukt. Dus er gaat iets met de software helemaal niet goed waardoor hij geen enkele sleutel meer herkend. dat is het probleem dat ik niet kan rijden denk ik.

Er is zeker geen trucje om een factory reset te doen met een knoppen combinatie? 😜

• Maddox
Mmaaikel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:14:
[...]

Ik ben ingelogd. De software update is mislukt, maar het lijkt alsof het deels wel is gelukt. Dus er gaat iets met de software helemaal niet goed waardoor hij geen enkele sleutel meer herkend. dat is het probleem dat ik niet kan rijden denk ik.

Er is zeker geen trucje om een factory reset te doen met een knoppen combinatie? 😜
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV0HPFo_9PFf_sHEC8xDTGLjoLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiSgBdrQCVOagK9jFTV0oB7K.jpg?f=fotoalbum_large

• Mmaaikel
Helaas is deze knop disabled en kan je ‘m dus niet indrukken

• bigkevx2
Mmaaikel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:42:
[...]

Helaas is deze knop disabled en kan je ‘m dus niet indrukken
Misschien een tip die wat ‘out of the box’ klinkt, ooit gedacht om Zeekr te bellen?

• Mmaaikel
bigkevx2 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:53:
[...]

Misschien een tip die wat ‘out of the box’ klinkt, ooit gedacht om Zeekr te bellen?
Zeker, maar nemen nu niet op. Ga ze morgen bellen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mmaaikel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:14:
[...]

Hmm mss toetsenbord op de USB poort aansluiten en crtrl alt del :+

Maar het is volgens mij normaal dat na de update alle digital keys opnieuw gekoppeld moeten worden (kaart en telefoon), zag zoiets staan de release notes van de update. Keyfob zou echter gewoon nog moeten werken, dus dat is erg vreemd.

Door jouw post schoot mij dus weer te binnen dat ik mn keycard ook opnieuw moest koppelen. In de Zeekr app op Android had ik bij Vehicle and Security > My Keys , nog mn keycard staan die "unavailable" was er stond een "Rewrite" optie bij. Dat heb ik tot drie keer toe geprobeerd, maar de keycard bleef de status "unavailable" hebben. Toen heb ik die hele Keycard verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu werkt die kaart weer.

Misschien ff proberen, dan kan je tenminste met je Keycard nog rijden

• Meubelmakert
Mmaaikel schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:41:

Zeekr Assistance laten komen. Iemand meldde in de Facebook groep hetzelfde probleem en die auto is op transport gezet naar Zeist.

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erF2UYVt-x2HQQXgBJSVCygBUaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuHFzYotRs2rdez4nbP7ZCsO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeahO-XKCCT7l6bqxObQ22lNynM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJatcCj4g7Wml4PhI1rkMQFX.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonder die (niet) update... 🤔

• BPi

BPi

Yellowneck schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:20:
[...]

Maar het is volgens mij normaal dat na de update alle digital keys opnieuw gekoppeld moeten worden (kaart en telefoon), zag zoiets staan de release notes van de update. Keyfob zou echter gewoon nog moeten werken, dus dat is erg vreemd.

Door jouw post schoot mij dus weer te binnen dat ik mn keycard ook opnieuw moest koppelen. In de Zeekr app op Android had ik bij Vehicle and Security > My Keys , nog mn keycard staan die "unavailable" was er stond een "Rewrite" optie bij. Dat heb ik tot drie keer toe geprobeerd, maar de keycard bleef de status "unavailable" hebben. Toen heb ik die hele Keycard verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu werkt die kaart weer.

Ik heb bij de voorgaande updates sleutels of cards niet opnieuw hoeven te koppelen. Nu heb ik wel dat zonder update de telefoon als sleutel wel is vervallen. Opnieuw koppelen nog niet gelukt...
Mij is verteld toen ik de auto in ontvangst nam dat er maximaal 1 kaart mogelijk was. Dus koppelen niet relevant.

Is het iemand wel eens gelukt de sleutel een update te geven? Hiervoor is eerder al eens een stukje software geïnstalleerd. Mij is de update nooit gelukt.

• Mmaaikel
Yellowneck schreef op zondag 18 januari 2026 @ 22:20:
[...]

Heb nog niet eerder de digital keys moeten koppelen, bij elke update bleef alles elke keer werken. De keycard heeft ook altijd gewerkt, zelfs wanneer die niet in de app stond. Was mijn 'nood' sleutel die ik in totaal 2 keer heb gebruikt zonder problemen, maar nu helaas niet. Nu in de app toevoegen werkt ook niet.

• Mmaaikel
Bij een andere update had ik dit ook, herstarten van de auto (twee knoppen op het stuur) kan het zijn dat de update wel wordt gevonden.

• iTec
Zeekrwel schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 19:54:
[...]

Wat ben ik blij dat je over het gekraak begint, dan ligt t dus niet aan mij. Heel irritant. In Zeist deden ze bij versie 1.2 af aan slechte connectiviteit en hadden ze er nog niet van gehoord. Wat mij iig is opgevallen:

- Het kraakt bij zowel alleen Bluetooth op de auto als ook via Carplay
- Alle meldingen vanaf Carplay kunnen kraken, dus ook meldingen navigatie
- Bij bellen kraakt t regelmatig, maar soms ook gehele gesprekken niet. De beller aan de andere zijde hoort t ook, maar op andere momenten.
- Zowel op iPhone van mij als op die van mn vriendin

Heb volgende week een afspraak in Velp, wil t nog proberen op te nemen voordat ik daar ben. Moet ik alleen even met een extern opname apparaatje doen. 🙂

Wil verder niet de indruk wekken dat ik niet tevreden ben met t autootje, heb dr echt veel plezier van. Software kan wat stabieler en t mag allemaal wat vlotter geüpdatet worden, maar overall gewoon een heeeeerlijke wagen.
Ik heb inmiddels de update ook ontvangen en geïnstalleerd. Straks met de terugrit van mijn werk eens even mijn belronde doen, kan ik gelijk concluderen of het is verholpen of dat er wellicht nog wat anders aan de hand is. Het kraken was overigens ook bij mij bij alles (bluetooth, carplay).

• Mmaaikel
Mijn auto is vandaag opgehaald door de berger en wordt naar Zeist gebracht waar ze het probleem van de mislukte software update gaan oplossen.. Auto is minimaal 2 dagen weg.

De ANWB kwam langs en had geen enkele informatie van de Zeekr X, hij gaf aan dat ze van Zeekr geen informatie hebben ontvangen van de auto en hij dus niet weet waar de 12V accu zat en dus geen 'hard' reset kon doen.

• Petrichor
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-01 17:38
Bij mij ook mislukte software update...Zeekr Assistance gebeld en de auto gaat straks op transport naar Zeist. Ben benieuwd naar eventuele kosten, leasemaatschappij Arval zegt eventuele kosten (berger, vervangend vervoer) van Zeekr Assistance niet te dekken omdat het niet via hun gaat. Het is neem ik aan niet eigen schuld, toch?

• Marijn Heeren
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:34
Hier de update gelukkig wel goed doorgekregen. Scherm was wel bevroren toen ik instapte dus een reset was nodig naar daarna geen problemen.
Ik zou het wel heel schandalig vinden als die kosten niet gedekt zijn. Je mag verwachten dat dit via Zeekr zelf gaat.

De cruisecontrol werkt in ieder geval niet met een aanhanger helaas. Ik hoopte erop aangezien er iets over de trekhaak bijstond maar dit is dus niet de AC.

• Petrichor
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-01 17:38
Zojuist contact gehad met Zeekr Assistance, de beste man kon mij vertellen dat de kosten inderdaad via hun gaan. Nu dus afwachten maar tot dusver keurig geholpen en te woord gestaan door Zeekr.

• Meubelmakert
Mmaaikel schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:33:
Mijn auto is vandaag opgehaald door de berger en wordt naar Zeist gebracht waar ze het probleem van de mislukte software update gaan oplossen.. Auto is minimaal 2 dagen weg.

De ANWB kwam langs en had geen enkele informatie van de Zeekr X, hij gaf aan dat ze van Zeekr geen informatie hebben ontvangen van de auto en hij dus niet weet waar de 12V accu zat en dus geen 'hard' reset kon doen.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar mocht iemand in de toekomst op zoek moeten, onder het paneel rechterzijde frunk zit de 12v accu en 1 van de 3 zekeringkasten. Wel eerst het klepje van de ruitenwisservloeistof eraf wippen.

[ Voor 5% gewijzigd door Meubelmakert op 19-01-2026 19:04 ]

• Meubelmakert
..

[ Voor 98% gewijzigd door Meubelmakert op 19-01-2026 19:04 ]

• bigkevx2
Petrichor schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:51:
Bij mij ook mislukte software update...Zeekr Assistance gebeld en de auto gaat straks op transport naar Zeist. Ben benieuwd naar eventuele kosten, leasemaatschappij Arval zegt eventuele kosten (berger, vervangend vervoer) van Zeekr Assistance niet te dekken omdat het niet via hun gaat. Het is neem ik aan niet eigen schuld, toch?
Hier altijd even opletten, als er een leasemaatschappij tussen zit.
Ik ben door Arval voor mijn issue rechtstreeks naar Zeekr doorverwezen omdat het nog binnen de garantie valt. Zit je buiten deze periode dan ben je contractueel verplicht om het via Arval te laten lopen. Uiteindelijk zal de uitvoering gelijk zijn maar Arval moet er akkoord op geven.

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:30:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar mocht iemand in de toekomst op zoek moeten, onder het paneel rechterzijde frunk zit de 12v accu en 1 van de 3 zekeringkasten. Wel eerst het klepje van de ruitenwisservloeistof eraf wippen.
Gevalletje RTFM 😁.

• bigkevx2
Petrichor schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:38:
Zojuist contact gehad met Zeekr Assistance, de beste man kon mij vertellen dat de kosten inderdaad via hun gaan. Nu dus afwachten maar tot dusver keurig geholpen en te woord gestaan door Zeekr.
Na toch wel wat mensen die negatieve posts hebben geplaatst hier over de service was ik vandaag aan de beurt.
Eind vorig jaar een terugkerend issue bij een niet werkend scherm bij koude start. Auto voorverwarmen en dan een reset loste het weer op, tijdelijk.
Afspraak gemaakt en binnen een dag netjes een reactie met een afspraak, vandaag dus.
Vorige week gevraagd waar ik rekening mee moest houden ivm mijn werk planning.
Geen discussie, leen auto zou klaar staan.

Vandaag aangekomen en er is netjes en grondig geluisterd naar mijn verhaal.
Ik had de pech dat sinds 1 januari het euvel niet meer opgetreden was en ik heb nog getwijfeld om de afspraak te annuleren.
Maar goed, ik heb ook het bekende euvel met een portier greep die niet altijd volledig sluit en de service melding natuurlijk.
Mijn planning stond dus gewoon gegaan…GELUKKIG.
Vanmorgen dus bij de koude start en na voorverwarmen via de app een bevroren en koude auto en geen scherm. Ships!
In tegenstelling tot eerdere situaties heb ik die kleine twee uur durende rit mijn scherm niet meer aan de praat gekregen en dan ga je echt dingen missen.

Daar aangekomen was er dus geen discussie en kon ik direct tonen wat er mis was.
Volgens afspraak om 15h gebeld met het resultaat, leen auto mee naar huis of met mijn eigen Zeekr.
Ik kon hem op komen halen, alleen moesten er een nieuw scherm en een motortje voor de portier greep worden besteld en zou ik terug moeten komen.
Ho, wacht! Hebben jullie het scherm wel weer aan de praat gekregen?
Neen, oeps, daar wordt ik niet zo vrolijk van.
Na kort in de wacht gestaan te hebben was er toch nog een scherm (andere auto?) en is deze gemonteerd.
11 maart terug voor het portier.

Lang verhaal kort; service zoals ik hem voorgesteld had en geen centje pijn.
Zeer tevreden dus.
Het is en blijft een heerlijke auto!!

• MXdar2
  • Niet online
bigkevx2 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:25:
[...]

Na toch wel wat mensen die negatieve posts hebben geplaatst hier over de service was ik vandaag aan de beurt.
Eind vorig jaar een terugkerend issue bij een niet werkend scherm bij koude start. Auto voorverwarmen en dan een reset loste het weer op, tijdelijk.
Afspraak gemaakt en binnen een dag netjes een reactie met een afspraak, vandaag dus.
Vorige week gevraagd waar ik rekening mee moest houden ivm mijn werk planning.
Geen discussie, leen auto zou klaar staan.

Vandaag aangekomen en er is netjes en grondig geluisterd naar mijn verhaal.
Ik had de pech dat sinds 1 januari het euvel niet meer opgetreden was en ik heb nog getwijfeld om de afspraak te annuleren.
Maar goed, ik heb ook het bekende euvel met een portier greep die niet altijd volledig sluit en de service melding natuurlijk.
Mijn planning stond dus gewoon gegaan…GELUKKIG.
Vanmorgen dus bij de koude start en na voorverwarmen via de app een bevroren en koude auto en geen scherm. Ships!
In tegenstelling tot eerdere situaties heb ik die kleine twee uur durende rit mijn scherm niet meer aan de praat gekregen en dan ga je echt dingen missen.

Daar aangekomen was er dus geen discussie en kon ik direct tonen wat er mis was.
Volgens afspraak om 15h gebeld met het resultaat, leen auto mee naar huis of met mijn eigen Zeekr.
Ik kon hem op komen halen, alleen moesten er een nieuw scherm en een motortje voor de portier greep worden besteld en zou ik terug moeten komen.
Ho, wacht! Hebben jullie het scherm wel weer aan de praat gekregen?
Neen, oeps, daar wordt ik niet zo vrolijk van.
Na kort in de wacht gestaan te hebben was er toch nog een scherm (andere auto?) en is deze gemonteerd.
11 maart terug voor het portier.

Lang verhaal kort; service zoals ik hem voorgesteld had en geen centje pijn.
Zeer tevreden dus.
Het is en blijft een heerlijke auto!!
Geen centje pijn?... 2 uur durende rit zeg je en 11 maart terugkomen (dus weer een 2 uur durende rit)

• bigkevx2
MXdar2 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:49:
[...]

Geen centje pijn?... 2 uur durende rit zeg je en 11 maart terugkomen (dus weer een 2 uur durende rit)
Idd, geen centje pijn dus.
Hier zie ik het vaker misgaan op dit forum.
Toen ik koos voor een Zeekr was ik me er volledig van bewust dat ik afhankelijk was van Zeist.
Dus mij hoor je niet jammeren over reisafstand. Dat ik nu in dezelfde t*f#s file stond zonder het comfort bracht ook wel weer een moment van bezinning waardoor de terugreis maar ook het stukje leenauto gewoon weer een genot was.
Als ik dan toch moet zeiken dan zou ik 9h als eerste mogelijkheid nemen, ik ben gewend om gewoon om 07:30 klaar te staan, of ik nu thuis werk of in Groningen (ja, dan pak ik een hotel 😁) en dat scheelt wel wat ergernis.
Ik ben in de situatie dat ik vrij flexibel mijn werkplek kan kiezen en ik had nu de keus Zeekr Zeist of op kantoor, volledig uitgerust met wat ik nodig heb, op Leidsche Rijn. Dus nog steeds geen centje pijn, de issues worden opgelost en bij mijn vorige EV stond ik ieder jaar voor een beurt om de hoek, stond de auto de hele dag stil op mijn kosten en moest ik maar zien hoe ik het regelde.

• MXdar2
  • Niet online
bigkevx2 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:03:
[...]

Idd, geen centje pijn dus.
Hier zie ik het vaker misgaan op dit forum.
Toen ik koos voor een Zeekr was ik me er volledig van bewust dat ik afhankelijk was van Zeist.
Dus mij hoor je niet jammeren over reisafstand. Dat ik nu in dezelfde t*f#s file stond zonder het comfort bracht ook wel weer een moment van bezinning waardoor de terugreis maar ook het stukje leenauto gewoon weer een genot was.
Als ik dan toch moet zeiken dan zou ik 9h als eerste mogelijkheid nemen, ik ben gewend om gewoon om 07:30 klaar te staan, of ik nu thuis werk of in Groningen (ja, dan pak ik een hotel 😁) en dat scheelt wel wat ergernis.
Ik ben in de situatie dat ik vrij flexibel mijn werkplek kan kiezen en ik had nu de keus Zeekr Zeist of op kantoor, volledig uitgerust met wat ik nodig heb, op Leidsche Rijn. Dus nog steeds geen centje pijn, de issues worden opgelost en bij mijn vorige EV stond ik ieder jaar voor een beurt om de hoek, stond de auto de hele dag stil op mijn kosten en moest ik maar zien hoe ik het regelde.
Ja en zo zijn we allemaal verschillend inderdaad en dat is ook mooi natuurlijk d:)b

• iTec
iTec schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:30:
[...]

Ik heb inmiddels de update ook ontvangen en geïnstalleerd. Straks met de terugrit van mijn werk eens even mijn belronde doen, kan ik gelijk concluderen of het is verholpen of dat er wellicht nog wat anders aan de hand is. Het kraken was overigens ook bij mij bij alles (bluetooth, carplay).
Kan concluderen dat het gekraak niet is verholpen. Ga van het weekend de auto nog eens volledig resetten en mijn telefoon opnieuw koppelen. Prutswerkje maar goed dan kan ik alles uitsluiten.
Wel bijzonder dat sinds de update mijn auto wit is in de console, weet toch echt zeker dat ik een zwarte auto rij en dat deze zwart was in de console. Ach ja kan niet alles hebben.

Verder geen bijzonderheden ontdekt, heb wel het idee dat de app wat beter/stabieler werkt (helaas nog steeds geen digital key ondersteuning voor de iPhone 17).

• bigkevx2
iTec schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:31:
[...]

Kan concluderen dat het gekraak niet is verholpen. Ga van het weekend de auto nog eens volledig resetten en mijn telefoon opnieuw koppelen. Prutswerkje maar goed dan kan ik alles uitsluiten.
Wel bijzonder dat sinds de update mijn auto wit is in de console, weet toch echt zeker dat ik een zwarte auto rij en dat deze zwart was in de console. Ach ja kan niet alles hebben.

Verder geen bijzonderheden ontdekt, heb wel het idee dat de app wat beter/stabieler werkt (helaas nog steeds geen digital key ondersteuning voor de iPhone 17).
In het kleine scherm?
Daar is die van mij altijd al wit geweest ipv groen.

• iTec
Grote scherm, daar was de auto voorheen zwart zoals mijn auto ook is. Nu ineens wit. Wellicht gaat een reset helpen. Vind het homescreen sowieso een gigantische misser , wat moet ik met een plaatje van mijn auto op het hoofdscherm. Doe mij maar een paar goede widgets.

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-01 18:07
iTec schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:58:
Grote scherm, daar was de auto voorheen zwart zoals mijn auto ook is. Nu ineens wit. Wellicht gaat een reset helpen. Vind het homescreen sowieso een gigantische misser , wat moet ik met een plaatje van mijn auto op het hoofdscherm. Doe mij maar een paar goede widgets.
Hier ook wit en als ik dan weer op het home icoon druk word hij na een tijdje weer grijs maar ik kan slecht tegen dit soort onnodige “fixes” tot nu toe alleen maar achteruit gang”

Zeekr X Long range Mist Grey

• Marijn Heeren
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:34
Ik weet wel dat de kleur Mist Grey in het 2025 model niet meer bestond en vervangen is door Grid grey, misschien dat dit in de software een probleem geeft?

• Sergiovdh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:28
Ha dit is dan weer heerlijk want ik had altijd een witte auto en sinds de update heb ik nu eindelijk een grijze (heb daadwerkelijk de Grid Grey) dus voor mij klopt het nu eindelijk sinds de update. Moet wel zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van de update. Ja het geluid van de knipperlichten is minder irritant. Wat ik wel heb is dat nu zo een beetje elke rit mijn Nav via AA rete traag is en regelmatig het scherm laat draaien alsof ik een kermisatractie ben. En dan de 4e knop die uit moet is ook irritant en ik weet dat ik hem ook prima aan kan laten staan maar het gaat mij uiteraard gewoon om het principe dat ik zelf moet kunnen kiezen ipv dat de auto / eu dat voor mij doet. Al die betutteling vind ik gewoon niet tof en als iemand daar geen problemen mee heeft good for you ook prima. Heb nog niet getest of de verkeersborden ping na een reset ook weer aan wordt gezet hoop dat ze die hebben gefixed. En vind ook de ondersteuning qua telefoons echt ernstig matig Motorola word gewoon geen enkele telefoon ondersteund.

Laat overigens niet weg dat ik het nog steeds een heerlijke auto vind om in te rijden begrijp me niet verkeerd. De luxe van de auto maakt een hele hoop goed en ik krijg nog steeds een grote glimlach als ik het gas een keer goed intrap. Om dan toch ook weer even met een positieve noot af te sluiten.

• Meubelmakert
Heb led onder het rubber van de motorkap gemonteerd. Laat me weten wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkqlNAq4h7q9xCJ0wjQeUf9_Xhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWKg7C32gyDydYEGFXbs55Lg.jpg?f=fotoalbum_large

• ramrodwillem
  • Nu online
Kitscherig ,onnodig, je ziet er zelf niets van.... waarom ?

• Meubelmakert
ramrodwillem schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:14:
Kitscherig ,onnodig, je ziet er zelf niets van.... waarom ?
Thanks, vrolijke noot! Nou, dat zal ik je uitleggen. Omdat het kan. Daarom.

• ramrodwillem
  • Nu online
Goeie reden 😁

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

LOL

Hier staat tekst

• bigkevx2
Ik moet zeggen, het oogt beter dan bij al die andere merken waar je tegenwoordig meer in een veredelde kerstboom met wielen rond rijdt, maar ook voor mij is het niets.

• Meubelmakert
Nou, zojuist is mij verteld dat de terugkerende servicemelding alleen met een factory reset te verhelpen is. Er is een batch X-en die verkeerd zijn gedateerd waardoor het systeem denkt dat ze langer rondrijden dan in werkelijkheid. Is dat ook weer opgehelderd.

• Zeekrwel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 26-01 22:41
Vandaag in Velp geweest, garage Kien Automotive, servicepartner. Leuke garage, behulpzame mensen. Mijn ruitensproeier bij de voorruit deed het al een tijdje niet meer, erg onhandig met die pekel op de weg. Wat bleek? Kabel doorgeknaagd. 🐭 (Steenmarter waarschijnlijk, maar daar is geen emoticon van 😉). Dat wordt helaas eigen risico want Arval wilde er een schademelding van ontvangen. 🫣

Maar belangrijker: ik wilde toch graag dat ze wat serieuzer gaan kijken naar het irritante gekraak op de lijn tijdens het bellen en navigatiemeldingen. Ze hebben er goed naar gekeken, software gereset, maar helaas zonder effect. Ze geven aan dat ze het nu een laag serieuzer willen aanpakken met een technische lijn rechtstreeks naar Zeekr. Kans bestaat dat ik m dan daar wat langer moet achterlaten, maar dat is dan maar zo.

Verder nog steeds veel plezier van de rijdende batterij! 🚙 💨

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Meubelmakert schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:11:
Heb led onder het rubber van de motorkap gemonteerd. Laat me weten wat jullie ervan vinden.

[Afbeelding]
Als ik je nu tegenkom weet ik tenminste wie het is. Het ziet er best netjes uit, het zou een fabrieksoptie kunnen zijn geweest. Ik erger mij echter aan al die overdadige ledverlichting aan met name de voorkant, dus ik zou het zelf niet snel doen.

Wat dat betreft is BMW het dieptepunt van die trend met hun I7 met verlichte nieren....wat een gedrocht.

• Meubelmakert
PaT schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:37:
[...]

Als ik je nu tegenkom weet ik tenminste wie het is. Het ziet er best netjes uit, het zou een fabrieksoptie kunnen zijn geweest. Ik erger mij echter aan al die overdadige ledverlichting aan met name de voorkant, dus ik zou het zelf niet snel doen.

Wat dat betreft is BMW het dieptepunt van die trend met hun I7 met verlichte nieren....wat een gedrocht.
Ja BMW is wel next level.

De motivatie om dit visuele hoogstandje te realiseren komt in mijn geval vooral voort uit bewijsdrang. Heel die auto electrisch uitgeplozen op zoek naar de juiste zekering die gesplitst kon worden. Anyways, nu ben ik natuurlijk aan mijzelf verplicht ermee rond te rijden. Het is niet anders.

• vandeven66
Stom vraagje waarschijnlijk, maar kon het zo niet in de handleiding of menu's vinden:
Na een reset met de knoppen kan ik mijn media volume niet meer bedienen op mijn stuur, hij verandert de ''External sound'' volume. Iemand een idee hoe je dit weer op multimedia zet?

• Maddox
vandeven66 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:25:
Stom vraagje waarschijnlijk, maar kon het zo niet in de handleiding of menu's vinden:
Na een reset met de knoppen kan ik mijn media volume niet meer bedienen op mijn stuur, hij verandert de ''External sound'' volume. Iemand een idee hoe je dit weer op multimedia zet?
Gebruiksaanwijzing geprobeerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPBg8SYAr0utqnQfUrbpQjOsfiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lACSpMhCRGDMdAgfMQ4aWVgY.jpg?f=fotoalbum_large

• vandeven66
Waar zie jij de optie staan dan om de 'volume bron' aan te passen?

Ik heb wel wat dingen geprobeerd vorige week maar zonder succes. o.a. de achterknoppen, en de customizing hiervan in de settings.

Uiteindelijk loste het zichzelf op, maandag toen ik de auto instapte veranderde de volumeknop op het stuur weer de multimedia volume.

• Meubelmakert
Ik heb ook iets geks aan de hand. Ik merk dat mijn stuur zo nu en dan een afwijking heeft naar links alsof ie niet goed uitgelijnd is. Nooit last van gehad voor de update en het ligt ook niet aan spoorvorming op bepaalde wegen. Soms is het er en soms is het er niet. Maar nog vervelender, hij doet het ook in LCC en dan naar links en naar rechts en tegen de lijn aan. Ontzettend vervelend rijden en lastig om dan vertrouwen te hebben in het systeem als je merkt dat je auto richting de tunnelwand stuurt en zich wispelturig gedraagt. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

• bigkevx2
Meubelmakert schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:05:
Ik heb ook iets geks aan de hand. Ik merk dat mijn stuur zo nu en dan een afwijking heeft naar links alsof ie niet goed uitgelijnd is. Nooit last van gehad voor de update en het ligt ook niet aan spoorvorming op bepaalde wegen. Soms is het er en soms is het er niet. Maar nog vervelender, hij doet het ook in LCC en dan naar links en naar rechts en tegen de lijn aan. Ontzettend vervelend rijden en lastig om dan vertrouwen te hebben in het systeem als je merkt dat je auto richting de tunnelwand stuurt en zich wispelturig gedraagt. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
Soort van, ik heb na de update het idee dat er een milliseconde responstijd zit tussen input en reactie. Nog niet heel storend maar het viel wel direct op.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Meubelmakert schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:05:
Heb pas twee keer gehad dat hij me juist over de lijn heen wilde sturen. Zelfde plek, in een bocht (A10 r.i. A4). Was trouwens al voor de update.

• Meubelmakert
deathmonkey schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Heb pas twee keer gehad dat hij me juist over de lijn heen wilde sturen. Zelfde plek, in een bocht (A10 r.i. A4). Was trouwens al voor de update.
Bochten doet ie niet denderend inderdaad. Maar dat was al. Maar het midden houden deed ie prima. Nu wilde het systeem of links of rechts tegen de streep aan gaan rijden.

• ThijsWTF
vandeven66 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:42:
[...]

Waar zie jij de optie staan dan om de 'volume bron' aan te passen?

Ik heb wel wat dingen geprobeerd vorige week maar zonder succes. o.a. de achterknoppen, en de customizing hiervan in de settings.

Uiteindelijk loste het zichzelf op, maandag toen ik de auto instapte veranderde de volumeknop op het stuur weer de multimedia volume.
In Settings -> More -> Steering wheel custom keys.

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-02 22:01
Ik volg dit forum te weinig, want het zal vast al benoemd zijn. Maar ik stond vanochtend voor l*l bij de vakgarage voor onderhoud. De vriendelijke medewerkers wisten mij te vertellen dat het een softwarebug betrof die zich na 10.000 km voordoet. Netjes dat Zeekr dat even laat weten, via mail of zo (not!).

Overigens vind ik de aanpassingen aan de LCC weer een beetje beter! Hij is nog minder gevoelig als je het stuur even te losjes vasthoudt.

• bigkevx2
Iphonevannick schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:16:
Ik volg dit forum te weinig, want het zal vast al benoemd zijn. Maar ik stond vanochtend voor l*l bij de vakgarage voor onderhoud. De vriendelijke medewerkers wisten mij te vertellen dat het een softwarebug betrof die zich na 10.000 km voordoet. Netjes dat Zeekr dat even laat weten, via mail of zo (not!).

Overigens vind ik de aanpassingen aan de LCC weer een beetje beter! Hij is nog minder gevoelig als je het stuur even te losjes vasthoudt.
🤣

• ThijsWTF
Iphonevannick schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:16:

Je staat toch niet voor lul? De enige manier om van die melding af te komen is door naar de garage te gaan... Zeekr staat voor lul met zo'n kut bug die blijkbaar niet met software gepatched kan worden..! |:( |:(

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-02 22:01
ThijsWTF schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:50:
[...]

Je staat toch niet voor lul? De enige manier om van die melding af te komen is door naar de garage te gaan... Zeekr staat voor lul met zo'n kut bug die blijkbaar niet met software gepatched kan worden..! |:( |:(
Nope. De garage zei dat zij de melding niet kunnen resetten. Volgens hen was het wachten op een fix. Bij anderen wel weg dan?

• bigkevx2
Iphonevannick schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 22:33:
[...]

Nope. De garage zei dat zij de melding niet kunnen resetten. Volgens hen was het wachten op een fix. Bij anderen wel weg dan?
Vreemde uitspraak, ik, en velen anderen hier hebben deze ‘bug’ ook en die is bij mij en velen anderen gewoon gereset.

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 21:32
bigkevx2 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 00:10:
[...]

Vreemde uitspraak, ik, en velen anderen hier hebben deze ‘bug’ ook en die is bij mij en velen anderen gewoon gereset.
Hij is bij mij ook gereset, maar dat betekent wel dat ik zelf de eerstvolgende onderhoudsbeurt in de gaten moet houden qua kilometers of tijd.

• bigkevx2
.

[ Voor 96% gewijzigd door bigkevx2 op 31-01-2026 21:41 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe goed blijft de vloermat bij de bestuurderskant bij jullie zitten? Sinds een tijdje schiet onze mat steeds uit die 'vergrendelings-nokjes' (hoe heten die dingen echt?). De mat zelf is ruw genoeg aan de onderzijde zodat hij niet echt gaat schuiven, maar een klein irritatiefactortje is het wel als je iedere keer dat je instapt die dingen moet terugklikken.

• bigkevx2
PaT schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:35:
Hoe goed blijft de vloermat bij de bestuurderskant bij jullie zitten? Sinds een tijdje schiet onze mat steeds uit die 'vergrendelings-nokjes' (hoe heten die dingen echt?). De mat zelf is ruw genoeg aan de onderzijde zodat hij niet echt gaat schuiven, maar een klein irritatiefactortje is het wel als je iedere keer dat je instapt die dingen moet terugklikken.
Nooit last van.
Ik stap wel anders in dan de gemiddelde automobilist.
Ik gebruik altijd de sneeuw methode, dus eerst zitten, schoenen buiten tegen elkaar schoppen en dan de benen naar binnen. Ik haat vuil op de mat en dit werkt. Maar hierdoor geen of nauwelijks frictie op de mat tijdens instappen.

• Meubelmakert
PaT schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:35:
Hiero ook ruk.
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste