Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Net terug uit Kroatië en Slovenië met twee grote zoons (2/3 bank plat) en eigenlijk geen bijzonderheden meegemaakt. Verbruik in de heuvels/bergen is veel beter dan hier, 14 tot 16 kWh/100 km ipv 18-21 hier terwijl ik hier zelfs 's avonds meestal 100 rijd op de snelweg...
Onderweg heb ik de 1.5 Update laten installeren (meteen na de installatie een full reset uitgevoerd) en de drive mode instelling is echt een verbetering.

Naast veel superchargers ook nog AC geladen bij bezoek aan Trieste en daar hadden we weer veel profijt van de 22kW boordlader. In 2,5 uur weer vol en verplaatsen naar een goedkoper parkeerterrein buiten het centrum.

Op de terugweg heb ik in Straatsburg mijn zoons aan hun moeder meegegeven voor hun tweede vakantie en ben ik solo verder naar huis gereden en heb ik wat meer op de Autobahn gespeeld.
Dan valt me telkens weer het speels gemak op waarmee de auto van 100 naar zijn top van 190 accelereert. Een keer zat ik achter een F22/F87 BMW 240i/M2 of zo (spoiler, dikke pijpen) en die kon ik uiteraard niet bijhouden toen hij vrij baan kreeg, maar ik bleef de eerste vijf seconden niet eens zo heel erg ver achter.

...het is wèl funest voor je verbruik dus ik heb het maar niet te vaak gedaan... :+

Ik vind de DC laadsnelheid eigenlijk best wel snel inzakken van zijn top van 150. Als je even iets te vol aankomt begint hij sowieso al op 110/120 en boven de 60% is het nog maar 80 en afnemend. Ik was de eerste tijd na mijn ioniq 38 al lang blij met de verbetering, maar nu raakt de glans daar een beetje af, zeekr (sic) als ik Teslabjørn met de 7GT aan de gang zie...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Nog tips wat betreft laadpassen? Eerste keer EV voor mij. Ik zie bijv. dat Zeekr Charge altijd duurder is dan laden met de ANWB laadpas.

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:29
Munki schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:47:
Nog tips wat betreft laadpassen? Eerste keer EV voor mij. Ik zie bijv. dat Zeekr Charge altijd duurder is dan laden met de ANWB laadpas.
Tesla chargers zijn vaak best goedkoop. Het is vaak iets verder rijden van de snelweg ipv direct aan de snelweg maar het is het wel waard. Laat hem niet te lang staan als je bent opgeladen, dan krijg je vaak heftige boetes.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Eflux. Je betaald een laag maandelijks bedrag en geen extra's op de laadprijs. Heel veel andere hebben starttarieven, een bedrag bovenop elke kwh etc.

• Munki
ThijsWTF schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:50:
[...]

Tesla chargers zijn vaak best goedkoop. Het is vaak iets verder rijden van de snelweg ipv direct aan de snelweg maar het is het wel waard. Laat hem niet te lang staan als je bent opgeladen, dan krijg je vaak heftige boetes.
Yeah idd. Vergat ik in mijn bericht toe te voegen: Wij hebben Tesla chargers in de buurt. Direct naast de snelweg. Dus dat is heel chill!

• Wisl
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-08 17:20
Ik heb nu voor de derde maal dat de X niet laad op mijn Wallbox thuislader gedurende de goedkope zonuren. Ik krijg steeds de melding "Oplaadfout". Ik vermoed dat de X en de accu het te warm hebben. Moet erbij zeggen dat de auto pal in de zon staat, maar dat gaat niet anders, aangezien de Wallbox op die plek hangt. Ik heb al gezocht in dit forum en op FB, maar zie nergens dat meer mensen dit probleem ervaren. Afgelopen nacht lukte het laden wel, maar dan natuurlijk met netstroom ipv zonnestroom. Zijn er forumleden met hetzelfde probleem en is dit op te lossen? De huidige hitte moet toch eigenlijk geen probleem zijn voor de X, aangezien het in Frankrijk en Spanje net zo heet is of nog heter.

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:29
Opa schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:23:
Net terug uit Kroatië en Slovenië met twee grote zoons (2/3 bank plat) en eigenlijk geen bijzonderheden meegemaakt. Verbruik in de heuvels/bergen is veel beter dan hier, 14 tot 16 kWh/100 km ipv 18-21 hier terwijl ik hier zelfs 's avonds meestal 100 rijd op de snelweg...
Onderweg heb ik de 1.5 Update laten installeren (meteen na de installatie een full reset uitgevoerd) en de drive mode instelling is echt een verbetering.

Naast veel superchargers ook nog AC geladen bij bezoek aan Trieste en daar hadden we weer veel profijt van de 22kW boordlader. In 2,5 uur weer vol en verplaatsen naar een goedkoper parkeerterrein buiten het centrum.

Op de terugweg heb ik in Straatsburg mijn zoons aan hun moeder meegegeven voor hun tweede vakantie en ben ik solo verder naar huis gereden en heb ik wat meer op de Autobahn gespeeld.
Dan valt me telkens weer het speels gemak op waarmee de auto van 100 naar zijn top van 190 accelereert. Een keer zat ik achter een F22/F87 BMW 240i/M2 of zo (spoiler, dikke pijpen) en die kon ik uiteraard niet bijhouden toen hij vrij baan kreeg, maar ik bleef de eerste vijf seconden niet eens zo heel erg ver achter.

...het is wèl funest voor je verbruik dus ik heb het maar niet te vaak gedaan... :+

Ik vind de DC laadsnelheid eigenlijk best wel snel inzakken van zijn top van 150. Als je even iets te vol aankomt begint hij sowieso al op 110/120 en boven de 60% is het nog maar 80 en afnemend. Ik was de eerste tijd na mijn ioniq 38 al lang blij met de verbetering, maar nu raakt de glans daar een beetje af, zeekr (sic) als ik Teslabjørn met de 7GT aan de gang zie...
Wat fijn om te lezen! Mijn vakantie gaat ook richting Kroatië, dus mooi om te lezen dat dit allemaal vlotjes is verlopen.

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:58
Wisl schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:19:
Ik heb nu voor de derde maal dat de X niet laad op mijn Wallbox thuislader gedurende de goedkope zonuren. Ik krijg steeds de melding "Oplaadfout". Ik vermoed dat de X en de accu het te warm hebben. Moet erbij zeggen dat de auto pal in de zon staat, maar dat gaat niet anders, aangezien de Wallbox op die plek hangt. Ik heb al gezocht in dit forum en op FB, maar zie nergens dat meer mensen dit probleem ervaren. Afgelopen nacht lukte het laden wel, maar dan natuurlijk met netstroom ipv zonnestroom. Zijn er forumleden met hetzelfde probleem en is dit op te lossen? De huidige hitte moet toch eigenlijk geen probleem zijn voor de X, aangezien het in Frankrijk en Spanje net zo heet is of nog heter.
Vergelijkbare situatie hier en nergens problemen mee. Mijn laadpaal is do , gewoon 3 fasen op het net. Binnenkort laat ik een Peblar hangen voor de ERE en het zonneladen.

• informaticien
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:41
Mijn X is nog in bestelling, maar heb vorige maand met de Wallbox en mijn huidige auto hetzelfde probleem gehad. De oplossing vond ik in dit topic: ik heb de Wallbox opengemaaktbroken, alle kabeltjes goed aangedrukt en nu werkt hij beter. De auto laadt weer op, maar volgens de app blijft het aantal afgenomen kWh op 0. Omdat ik dit verder niet belangrijk vind, laat ik het zo.

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:06
Hier inmiddels ook veel condens in de achterlichtunit met regelmatig foutmeldingen op het scherm. Hij moest gisteren toch weg voor zijn eerste beurt en daar hebben ze meteen een nieuwe balk besteld.

Ben toch benieuwd waar dit probleem ineens vandaan komt na 2 jaar. Versleten afdichtingsrubbers misschien?

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58

BPi

In 2,5 jaar nog nooit problemen mee gehad. Meermaals in Spanje geweest en ook met luchttemperatuur rond 40. Vaste laadplekjes zijn vol in de zon. Dus auto wordt daar nog flink warmer.

• BPi

BPi

Masterkev schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:00:
Hier inmiddels ook veel condens in de achterlichtunit met regelmatig foutmeldingen op het scherm. Hij moest gisteren toch weg voor zijn eerste beurt en daar hebben ze meteen een nieuwe balk besteld.

Ben toch benieuwd waar dit probleem ineens vandaan komt na 2 jaar. Versleten afdichtingsrubbers misschien?
Als het te erg wordt met de storingen vragen of je in de hoekjes van de lampen gaatjes mag boren. Dat hielp bij mij meteen. Was vorig jaar zomer het advies van Zeekr aan mij, voordat ik zo'n1900km naar huis moest rijden. Meteen na vakantie nieuwe lichtunits geplaatst.

• BPi

BPi

Ligt er sterk aan waar je heen gaat. In Duitsland schijnt Ionity handig te zijn.

België, Frankrijk en Spanje zou ik voor Tesla gaan. Ik heb daarnaast voorhet eerst ook Electra gebruikt, waar je misschien nog gebruik kan maken van een aanbieding op het maand abbo en 50% korting op eerste laadbeurt (ff googlen!). Electra is vaak flat rate terwijl je bij nabijgelegen Tesla tegen piektarief kan laden.

In Frankrijk heb je ook IECHARGE, die voordelig is maar voor doorreis niet op handige locaties liggen en meestal geen faciliteiten hebben.

• bigkevx2
Post update gedachtes.

Ligt het nu aan mij of gedraagt de AWD in Sports mode zich nu ineens een stuk sportiever of dynamischer?

Ik gebruik Sport mode zo af en toe om gewoon ff blij te doen of om petjes even op hun plek te zetten. In de regel op rechte stukken maar ook wel op leuker bochtenwerk. Het gedrag wat mij bij is gebleven is dat de auto als een magneet op de weg lag en soms daardoor zelfs wat ‘saai’.

Nu heb ik na de update een paar momentjes gehad waar ik toch echt merkte dat de auto ineens karakter kreeg, niet gevaarlijk maar wel anders dan verwacht, ik moest ineens sturen om de pk’s in toom te houden.

Als het nu was bij bepaalde omstandigheden zoals nat wegdek of what ever, maar gewoon op een kurkdroge weg zonder uitzonderingen.

Ben ik gek of zijn er meer mensen die onverwacht wat gekrulde mondhoeken hadden?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

eh nee. Ik rij al sinds het begin in sport mode, en d'r is niets veranderd. Hoeveelheid PK's hangt wel een beetje van je SoC af. Een vollere accu geeft meer PK's vrij aan je rechtervoet. Ik weet niet precies hoe die PK/SoC curve eruit ziet.

[ Voor 52% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 15-08-2026 22:19 ]

Hier staat tekst

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kijk eens wat we nu hebben in de app-store Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjTH56J3H0xBAgW0loNeF0RDsbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UutQ6hR77Y7r1VOpTaUrWUk.jpg?f=fotoalbum_large

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Elvir90
Munki schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:08:
[...]

Nou goed nieuws, kenteken zojuist ontvangen en de afleverdatum is echt bevestigd. Zin in!
Inmiddels al binnen? Ben je er tevreden mee :)?

We zien uiteraard graag hele mooie foto’s!

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 06:58
Mij lukt het niet om de 1.5 update te triggeren. Ik heb al vaak tijdens rijden de automatische update uit en na 15 mins aangezet. Blijft nieuwe update niet vinden. Hebben andere dat ook? My26 heb ik.

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• Munki
Elvir90 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Inmiddels al binnen? Ben je er tevreden mee :)?

We zien uiteraard graag hele mooie foto’s!
Vandaag ontvangen! De aflevering verliep soepel. Duidelijke uitleg en vriendelijk. Namen de tijd om al mijn vragen te beantwoorden.

Heel blij mee. Echt een vette bak. Rijdt heerlijk en ziet er zo ontzettend strak uit! Ik zal later even een foto uploaden.

Volgens mij heb ik wel de verkeerde matten gekregen, zoals anderen hier. Ze hebben een blauwige kleur. Niet storend, maar wat zou normaal de kleur moeten zijn?

Daarnaast, ik hoor toch een laadpas te krijgen bij de aflevering? Ik lees op de website: "Bij uw Zeekr-auto ontvangt u een welkomstpakket met een laadkaart en bijbehorende instructies.". Die heb ik niet ontvangen.
eddyd schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:03:
Mij lukt het niet om de 1.5 update te triggeren. Ik heb al vaak tijdens rijden de automatische update uit en na 15 mins aangezet. Blijft nieuwe update niet vinden. Hebben andere dat ook? My26 heb ik.
Dit zou ik ook graag willen weten. Ik probeerde 'm ook te updaten, maar hij geeft aan dat ik de meest recente update heb (1.4).

[ Voor 35% gewijzigd door Munki op 17-08-2026 20:25 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wellicht volgen die MY26 iets later.

Zag een paar dagen geleden een Noorse video review van de Zeekr X LR RWD MY26. Die is ook nog op 1.4. Maar zag op het display dat sommige icoontjes er anders uitzien (zoals WiFi icoontje) en er is nog een extra "bezem"? icoontje op de Home screen dan op mijn MY24 Zeekr X.
edit:
Oh wacht volgens mij is dat niet het WiFi icoontje, maar hotspot icoontje, my bad :P
Dus lijkt niet helemaal op exact dezelfde versie te draaien als de MY24/MY25 modellen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjCcZrV6elw3Tttg2TwrtY-4lsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSAlP8XrEciPUOhegQm8K1Oo.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet dit er op jullie MY26 modellen ook zo uit?

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 17-08-2026 20:31 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• KevinT
  • Laatst online: 17:00
Yellowneck schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:29:
Kijk eens wat we nu hebben in de app-store [Afbeelding]
Ik zie de app ook staan, echter download die niet

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

KevinT schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 20:38:
[...]

Ik zie de app ook staan, echter download die niet
Duurde bij mij ook even een paar ritjes, maar heeft em uiteindelijk gewoon gedownload. Even de eerste beste trailer gekeken op Youtube (Marvel VisionQuest ofzo) maar nog best wel leuk geluid in die speakers voor films :+Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDUOCObmbbbzXOUdQm2j-o7gKu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tDTN7M9iQkPl2GywdCX7ylJ.jpg?f=fotoalbum_large

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 20:27:
Wellicht volgen die MY26 iets later.

Zag een paar dagen geleden een Noorse video review van de Zeekr X LR RWD MY26. Die is ook nog op 1.4. Maar zag op het display dat sommige icoontjes er anders uitzien (zoals WiFi icoontje) en er is nog een extra "bezem"? icoontje op de Home screen dan op mijn MY24 Zeekr X.
edit:
Oh wacht volgens mij is dat niet het WiFi icoontje, maar hotspot icoontje, my bad :P
Dus lijkt niet helemaal op exact dezelfde versie te draaien als de MY24/MY25 modellen?[Afbeelding]

Ziet dit er op jullie MY26 modellen ook zo uit?
Ik heb ook een MY2024 op de oprit staan, maar ik zag van de week iemand met een MY26 die wel 1.5 had (niet in NL, wel Europa) en daar was het complete interieurverlichting tabblad helemaal afwezig. Die kon dus ook niet de Ambient Ice Cube verlichting instellen.

Wellicht heeft dit er iets mee te maken dat MY26 (nog) niet breed uitgerold wordt?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

PaT schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:27:
[...]

Ik heb ook een MY2024 op de oprit staan, maar ik zag van de week iemand met een MY26 die wel 1.5 had (niet in NL, wel Europa) en daar was het complete interieurverlichting tabblad helemaal afwezig. Die kon dus ook niet de Ambient Ice Cube verlichting instellen.

Wellicht heeft dit er iets mee te maken dat MY26 (nog) niet breed uitgerold wordt?
Misschien heeft dat te maken met de Core versie. Die heeft geen interieurverlichting?

• bigkevx2
PaT schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:27:
[...]

Ambient Ice Cube verlichting??

Is dat iets nieuws? Priveledge hier dus zou ik moeten hebben mits het niet alleen in de nieuwe modellen zit.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yellowneck schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:03:
[...]

Misschien heeft dat te maken met de Core versie. Die heeft geen interieurverlichting?
Het was inderdaad een Core lees ik net.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:07:
[...]

Ambient Ice Cube verlichting??

Is dat iets nieuws? Priveledge hier dus zou ik moeten hebben mits het niet alleen in de nieuwe modellen zit.
Gewoon die led-lampjes in je dashboard en deurpanelen.

• bigkevx2
PaT schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:35:
[...]

Gewoon die led-lampjes in je dashboard en deurpanelen.
Ahh, what’s in a name. Ik denk er zit een nieuwe thug life optie in die lampjes.

• Munki
Vaker voorbij gekomen hier, maar wat een drama die digital key op android. Het werkt gewoon niet. Key aanmaken ging instant, maar hij geeft nu gewoon continu de melding dat 'ie niet kan connecten. Enige optie is een iPhone....?

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:06
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5639891/unive-weert-automerken

Bij Univé kan je een Zeekr nu alleen WA verzekeren omdat onderdelen "moeilijk verkrijgbaar" zijn. Ben benieuwd hoelang ik op mijn achterlichtunit moet wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Masterkev op 18-08-2026 12:08 ]

• paulodk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 12:32
Yellowneck schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:26:
[...]

Duurde bij mij ook even een paar ritjes, maar heeft em uiteindelijk gewoon gedownload. Even de eerste beste trailer gekeken op Youtube (Marvel VisionQuest ofzo) maar nog best wel leuk geluid in die speakers voor films :+[Afbeelding]
Fijn...kunnen we eindelijk wat video kijken tijdens het laden.
Heb je Disney+ en Prime ook kunnen vinden als app?. Ik kan die nl. niet vinden.

• Mmaaikel
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40
Munki schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:54:
Vaker voorbij gekomen hier, maar wat een drama die digital key op android. Het werkt gewoon niet. Key aanmaken ging instant, maar hij geeft nu gewoon continu de melding dat 'ie niet kan connecten. Enige optie is een iPhone....?
Zou je denken, maar bij mij werkt de digital key (3.0) niet op de iPhone! Ik ben nu al 2 maanden aan het wachten op antwoord uit China..

• bigkevx2
Heeft iemand hier een goede tip om de middenconsole schoon te maken?

Dat Schuifje heeft een wat rubber achtige touch en vind ik persoonlijk nogal besmettelijk en stof gevoelig. Doekje erover is voor mij nog geen succesnummer geweest. Iemand een tip?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 07:26
Voor degenen die graag zelf een keer zijn ruitenwissers wil vervangen:
Bosch A536S

Toen ik ze bestelde was het nog gokken, inmiddels heeft Bosch zijn website geupdate.
Maar alsnog weten veel websites niet wat ze met een Zeekr moeten.

[ Voor 48% gewijzigd door brambo123 op 18-08-2026 17:28 ]

• BPi

BPi

Mmaaikel schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:28:
[...]

Zou je denken, maar bij mij werkt de digital key (3.0) niet op de iPhone! Ik ben nu al 2 maanden aan het wachten op antwoord uit China..
Bij mijn Samsung S20 werkt het geregeld wel. Maar soms ook weer niet...
Zojuist auto geopend met de app. Geen melding van koppelingsverzoek op mijn telefoon maar wel weg kunnen rijden op de telefoon (keycard op zak).

Gisteren even de auto verplaatst, geopend met de telefoon, wel koppelingsverzoek op telefoon verschenen en deze geaccepteerd. Rechtsboven in beeld op telefoon staat dat de telefoon via BT verbonden is en melding digitale sleutel verbonden (zie afb). Vervolgens kreeg ik de auto met de telefoon niet van de plek. Op mijn autoscherm kwam steeds de melding dat er geen sleutel aanwezig is. Waar de telefoon ook blijft... En op het scherm van de telefoon verbonden..

Schiet mij maar lek.... Want vaak komt er ook geen verzoek om de telefoon met de auto te koppelen. En ook is mij niet duidelijk wanneer dit verzoek vanuit de telefoon zou moeten komen:

- is dit als je in de buurt van de auto komt? zo je op welke afstand?
- en is het belangrijk om een bepaalde tijd naast de auto te zijn voordat de vraag om te koppelen komt?

En zojuist voordat ik het bericht kon plaatsen nog even gereden en toen kreeg ik de auto niet met de app open maar kon ik er wel mee rijden. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9csukkImybUTHTId3Eptqpxlmtw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eztOfS0rD88iPqSp3gV5wK77.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WkJCG2-6c_U334rT2ZtLrpRInI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caVBjQZCPbZizQYhjn07lO8k.jpg?f=fotoalbum_tile

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:29
Wat voor mij altijd werkt als ik met mijn telefoon wil wegrijden is de app openen Vehicle & Security -> My Keys. Dan verbind ie en kan ik wegrijden. Niet super handig maar wel betrouwbaar. s22 btw.

• brambo123
Volgens mij wil die voor het starten een bepaalde signaalsterkte hebben.
Heb ik mijn telefoon bij de armleuning liggen, dan doet die het niet.
Maar zodra ik hem dichter in de buurt van het scherm hou pakt die hem wel.

• bigkevx2
Ik heb sinds de nieuwe sleutel met mijn iPhone nergens problemen mee. Hooguit dat als de auto al tig keer een phantom opening heeft gehad dat hij niet meer opent. Maar dan is het via de app 1 druk op de knop.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als we het dan toch over de digitale sleutel hebben. Mijn vrouw met een S26 en degene met het hoofdaccount krijgt niet eens de vraag om die sleutel aan te maken.

Ik daarentegen kan niet in de buurt komen of ik krijg al de pop up in beeld of ik die sleutel wil aanmaken.

Hoeveel digitale sleutels zijn toegestaan en hoe start je dat proces goed? Als ik namelijk een nieuwe sleutel wil aanmaken op haar toestel wordt er aangegeven dat je hem in de armsteun moet leggen. Daarna volgt keer op keer een foutmelding

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

paulodk schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:32:
[...]

Fijn...kunnen we eindelijk wat video kijken tijdens het laden.
Heb je Disney+ en Prime ook kunnen vinden als app?. Ik kan die nl. niet vinden.
Die zijn er inderdaad nog niet. Tot nu toe zijn deze streaming apps beschikbaar binnenin Zeekr Entertainment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/von0AeEKgda53Y0FXElKynAbbpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAtrPFwRGFsAMVnUIW3ySMlE.jpg?f=fotoalbum_large
bigkevx2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:19:
Heeft iemand hier een goede tip om de middenconsole schoon te maken?

Dat Schuifje heeft een wat rubber achtige touch en vind ik persoonlijk nogal besmettelijk en stof gevoelig. Doekje erover is voor mij nog geen succesnummer geweest. Iemand een tip?
Ik maak het hele interieur schoon met een dik zacht microvezel doek en Koch Chemie Polstar (verdund). Gaat prima! Hoef je ook niet na te vegen of af te nemen met water.

• Munki
Yellowneck schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

Die zijn er inderdaad nog niet. Tot nu toe zijn deze streaming apps beschikbaar binnenin Zeekr Entertainment:

[Afbeelding]

[...]

Ik maak het hele interieur schoon met een dik zacht microvezel doek en Koch Chemie Polstar (verdund). Gaat prima! Hoef je ook niet na te vegen of af te nemen met water.
Bij mij blijft ie laden. En bij Spotify geeft ie aan dat ik geen internetverbinding heb. Maar hoe werkt dat dan? Is dat die premium pakket van 100 eu per jaar? Of kun je met je telefoon een hotspot maken of iets?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Munki schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:33:
[...]

Bij mij blijft ie laden. En bij Spotify geeft ie aan dat ik geen internetverbinding heb. Maar hoe werkt dat dan? Is dat die premium pakket van 100 eu per jaar? Of kun je met je telefoon een hotspot maken of iets?
Ja of Premium of inderdaad zelf een hotspot te maken. Ik heb zelf een TP Link M7200 (mifi) modempje op Marktplaats gescoord in het opbergvakje in de armsteun op de 12V aangesloten. Hierin zit een SIM kaartje met (effectief gratis) abonnement van Lebara met 10GB data. Die staat eigenlijk altijd aan (tot de accu leeg is) en anders start die met de auto en laadt die bij. De auto verbindt automatisch met het wifi netwerk

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 18-08-2026 21:57 ]

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:56
Yellowneck schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

[Afbeelding]
Interessant gezien zag ik ook deze apps bij het instellen, maar zie ik wel meer streaming diensten als ik op het homescherm scrol.

Bijv. Videoland, als ik dan daar op druk kan ik gewoon inloggen. Ik heb zelf geen Videoland dus kan het niet testen.

Ook zie ik Disney+ shows. Idem geen account voor.

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgTShhQUaL-SfIpMB_MqOCAQRUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BE8Wjd7NJuBaMJAu2XKeb8o.jpg?f=fotoalbum_large blijft hier ook hangen na downloaden en installeren.

• bigkevx2
Pffff, een hoop poeha om iets wat ik nooit ga gebruiken. Tijdens het laden? Als ik daar al voor kies ipv ff benen strekken en koffie drinken is het kijken naar een laad symbool en uiteindelijk error melding.

Dus…. ZEEKR, KOM MET ZINNIGE ZAKEN!!!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

@bigkevx2 Ga voor de gein eens de trailer kijken van Dune Part 3 en zet je stoelmassage op Rythmic Vibration :o. Nou is die trailer sowieso erg vet, maar die stoelen geven het wel een extra dimensie en het geluid in de auto is helemaal niet verkeerd en bovendien geen buren waar je rekening mee moet houden :P.

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 00:00:
Pffff, een hoop poeha om iets wat ik nooit ga gebruiken. Tijdens het laden? Als ik daar al voor kies ipv ff benen strekken en koffie drinken is het kijken naar een laad symbool en uiteindelijk error melding.

Dus…. ZEEKR, KOM MET ZINNIGE ZAKEN!!!
Eens! Leuk die extra's, zoals vorig jaar ook een nieuwe animatie op de B-stijl. Waar echt op gewacht wordt (door mij iig) is consistente bediening en reactie van diverse systemen (denk aan telefoon als sleutel, diverse instellingen en fantoom renmen), integratie van nieuwe en eliminatie van oude navigatie en bij trekhaak gebruik ook nog over enige vorm van cruisecontrol beschikken.

Kijken van films is typisch iets van de gemiddelde Tesla rijder tijdens snelladen. De afgelopen 2,5 jaar heb ik vele tientallen keren in België, Frankrijk en Spanje bij Tesla geladen en het blijft opvallen hoeveel bestuurders tijdens het laden in de auto blijven zitten. Niet even de benem strekken, rondje lopen... nee stekker er in en weer zitten voor de entertainment.

aanvullend:
Ik wil een beetje prio voor een andere trailer... die aan de trekhaak!

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 20-08-2026 08:59 ]

• Munki
Helemaal speciaal een microSD kaartje besteld voor Sentry-mode, blijkt er al 1 in te zitten. |:( Die moest ik er wel even opnieuw indrukken, aangezien het systeem aangaf dat er geen aanwezig was.. Klopt het nou dat ik Sentry-mode elke keer opnieuw aan moet zetten (na elke rit) ?

Daarnaast; Ik zoek een leuk "hoesje" voor de autosleutel. Iemand een tip? AliExpress prima? Ik zal 'm niet aan mijn andere sleutels hangen, daar is dat ding te groot voor.

• BPi

BPi

Munki schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:09:
Helemaal speciaal een microSD kaartje besteld voor Sentry-mode, blijkt er al 1 in te zitten. |:( Die moest ik er wel even opnieuw indrukken, aangezien het systeem aangaf dat er geen aanwezig was.. Klopt het nou dat ik Sentry-mode elke keer opnieuw aan moet zetten (na elke rit) ?

Daarnaast; Ik zoek een leuk "hoesje" voor de autosleutel. Iemand een tip? AliExpress prima? Ik zal 'm niet aan mijn andere sleutels hangen, daar is dat ding te groot voor.
In het begin werkte sentry alleen met een extra kaartje. Die had ik in een usb-c poort lekker zichtbaar in de middenconsole met knipperend blauw licht. Volgens mij moet je inderdaad sentry steeds aanzetten. Let wel dat gebruik van sentry een aanzienlijke aanslag op de batterij is.

Ali... even terugzoeken en dan vind je wat opties voor de keyfob. Eerst had ik een cover die met paar schroeven dicht ging. Best bulky.
Nu een plastic kuipje, waar een dekseltje in klikt. Best stevig en compact.

[ Voor 6% gewijzigd door BPi op 20-08-2026 12:25 ]

• bigkevx2

Ik gebruik hier een telefoon hoesje voor. Zelfde als voor mijn telefoon. Key fob is voor wyfie.

Mijn digitale sleutel werkt gewoon, ja, dat mag ook ooit gezegd worden.

• Munki
Even serieus. Ik word hier KNETTERGEK van. Speciaal een iPhone aangeschaft om de digitale sleutel werkend te krijgen... want "op Android werkt het sowieso niet". Nou, newsflash: Ook op de iPhone werkt het niet. Bij "toevoegen aan wallet" krijg ik de melding dat "het nu niet lukt om de sleutel toe te voegen aan de wallet". Ik probeer het nu al een uur lang. Wat een verschrikkelijk systeem.

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online

Het klopt dat je sentry-mode aan moet zetten na elke rit. Echter ging dat voor de update altijd heel eenvoudig door even op het sentry icoontje te drukken in de notificatiebalk op het midden scherm. Echter na de update is dit icoontje (bij mij) vaak weg. Dan moet je in menu veiligheid (dacht ik) het sentry-mode schuifje aanzetten.
Of je kunt in de zeekr-app op je telefoon in menu bediening het sentry-mode schuifje aanzetten. Dit kan dus ook als je al weg bent bij de auto (mits het werkt natuurlijk )

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:52
ik probeer de Zeekr entertainment hub te installeren maar als ik de app eenmaal geïnstalleerd hebt dan zie ik alleen het kroontje die in een soort loop blijft hangen.

Ik download via mijn iPhone die gekoppeld is aan de Zeekr.

• vandeven66
d1zzje schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:28:
ik probeer de Zeekr entertainment hub te installeren maar als ik de app eenmaal geïnstalleerd hebt dan zie ik alleen het kroontje die in een soort loop blijft hangen.

Heb je de hotspot op je telefoon aanstaan en verbonden met de Zeekr?

Je kan proberen om een reinstall te doen, maar ervoor te zorgen dat de auto verbonden is vóórdat de app open is.

Had hetzelfde probleem, hij bleef in een loop omdat ik pas met de hotspot verbonden was nadat ik de app opende. Gisteren ook weer, 3 minuten moeten wachten om op te starten omdat ik pas verbonden was nadat ik de Zeekr Entertainment app open had.

Best een vervelend probleem, want volgensmij? kan je geen apps force closen.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

d1zzje schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:28:

Systeem even rebooten door middel van de twee knoppen aan het stuur

• BPi

BPi

Herkenbaar. Bij mij ook de loop. Reset nog niet geprobeerd.

• Maddox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:25
Hier ook nog steeds in de loop,

Reset geprobeerd en ook via wifi hotspot, geen verbetering.

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:52
Bij mij ook alles geprobeerd ook wat de tweakers van hier boven als mogelijkheden gaven heeft helaas nog niet gewerkt.

Ik wacht het even af.

• vandeven66
Dus bij jullie werkt het niet in deze volgorde?
  1. Verbinden met hotspot telefoon
  2. Zeekr Entertainment verwijderen
  3. Zeekr Entertainment installeren
  4. Dan opstarten
Het is belangrijk dat ie voor de eerste start internet heeft.

• BPi

BPi

vandeven66 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:41:
  4. Dan opstarten
Helaas... Ik heb het via wifi van mijn huis gedaan.
Gestart met een reset via het stuur. Verbonden met de wifi.
Eerst app verwijderd, vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
Daarna krijg ik steeds weer de vraag om opnieuw te downloaden.

Dit heb ik dus ook al drie keer gedaan via de data van de auto. Dus die databundel is ook al flink geslonken...

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
vandeven66 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:41:
  4. Dan opstarten
Hier werkte het direct na eerst een reset en daarna verbinden met mijn telefoon als hotspot. Het kostte even een paar minuten waarbij hij steeds een MB per minuut nodig had, na een minuut of vijf kwam er beeld en had ik de media hub. Weliswaar alleen met Zeekr nieuws en ander nieuws. De Amazon/YT/Disney content was nog niet voorhanden.

• Munki
Munki schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:53:
Even serieus. Ik word hier KNETTERGEK van. Speciaal een iPhone aangeschaft om de digitale sleutel werkend te krijgen... want "op Android werkt het sowieso niet". Nou, newsflash: Ook op de iPhone werkt het niet. Bij "toevoegen aan wallet" krijg ik de melding dat "het nu niet lukt om de sleutel toe te voegen aan de wallet". Ik probeer het nu al een uur lang. Wat een verschrikkelijk systeem.
Inmiddels contact gehad met Zeekr hierover. Die geven aan dat het (nog) niet werkt bij het nieuwe Zeekr X 2026 model... (insert clown meme...)

• popeyebos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14:37
Munki schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:12:
[...]

Inmiddels contact gehad met Zeekr hierover. Die geven aan dat het (nog) niet werkt bij het nieuwe Zeekr X 2026 model... (insert clown meme...)
Dus wel op de eerdere Zeekr X-en met al dan niet software wat geupdated moet worden maar niet op de nieuwste modellen waarvan je toch mag verwachten dat die de nieuwste updates al hebben...Bijzonder.

• Munki
popeyebos schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:15:
[...]

Dus wel op de eerdere Zeekr X-en met al dan niet software wat geupdated moet worden maar niet op de nieuwste modellen waarvan je toch mag verwachten dat die de nieuwste updates al hebben...Bijzonder.
Tell me about it. Raar allemaal. Ook het feit dat het nieuwe model (nog) niet naar 1.5 kan updaten...

Btw.. kwam laatst dit artikel tegen trouwens: https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10608787/gigantische-terugroepactie-china-miljoenen-teslas-en-xiaomis-teruggeroepen. Geely wordt hier ook benoemd. Zet je toch wel aan het denken. Bij de X is dat ook het geval dat de hendels "verdwijnen".

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-09 22:48
Het gaat er niet zozeer om dat de hendels verdwijnen, maar dat de deur alleen maar electronisch te openen is. Sommige modellen hebben ook verzonken hendels, maar is de deuropening nog steeds mechanisch die ook te bedienen is met een verzonken hendel. En dat mag dan weer wel. Tevens moet volgens deze regelgeving de deur van binnenuit ook mechanisch te bedienen zijn met een goed toegankelijke hendel en niet alleen maar elektrisch.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
popeyebos schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:15:
[...]

Gokje: Andere hardware.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Van binnenuit is de x ook gewoon mechanisch te openen hoor.

Hier staat tekst

• BPi

BPi

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:54:
yup, een van de eerste dingen die ik heb uitgezocht en heb uitgelegd/laten zien aan vrouw en kinderen.

• Munki
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:54:
Dat klopt en is heel fijn. Ook direct aan de kinderen laten zien. Het gaat er alleen om dat ook hulpdiensten vanuit buitenaf kunnen helpen, als je voor pampus ligt in de auto.

• eddyd
Munki schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:12:
[...]

Ik heb een my26 en de key3.0 werkt bij mij gewoon! Had ik al even geleden gepost. ik kreeg ook een lul-verhaal over iPhone versie enzo. Totale onzin, ze weten het zelf dus niet, want Ik kreeg na x weken een bericht in de app dat ik 3.0 kon aanmaken (zat op 1.0)

[ Voor 12% gewijzigd door eddyd op 26-08-2026 20:14 ]

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• Munki
eddyd schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:12:
[...]

Ik heb een my26 en de key3.0 werkt bij mij gewoon! Had ik al even geleden gepost. ik kreeg ook een lul-verhaal over iPhone versie enzo. Totale onzin, ze weten het zelf dus niet, want Ik kreeg na x weken een bericht in de app dat ik 3.0 kon aanmaken (zat op 1.0)
Ding is, de Zeekr app geeft al aan dat ik de 3.0 key kan aanmaken. Maar zodra ik dat doe krijg ik bij het toevoegen aan de wallet de melding dat het "momenteel niet mogelijk is". Al een aantal keer gehad dat als ik de volgende dag in de auto stap dat ik op mijn iPhone opeens een melding krijg om een koppelingscode in te voeren. Deze code heb ik kunnen terugvinden in de mail die ik bij aflevering ontving. Na invoeren hetzelfde probleem: "Momenteel niet mogelijk om aan de wallet toe te voegen".

Het ligt nu bij support...

Btw, zit jij inmiddels op 1.5 ?

• eddyd
Munki schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:18:
[...]

Ding is, de Zeekr app geeft al aan dat ik de 3.0 key kan aanmaken. Maar zodra ik dat doe krijg ik bij het toevoegen aan de wallet de melding dat het "momenteel niet mogelijk is". Al een aantal keer gehad dat als ik de volgende dag in de auto stap dat ik op mijn iPhone opeens een melding krijg om een koppelingscode in te voeren. Deze code heb ik kunnen terugvinden in de mail die ik bij aflevering ontving. Na invoeren hetzelfde probleem: "Momenteel niet mogelijk om aan de wallet toe te voegen".

Het ligt nu bij support...

Btw, zit jij inmiddels op 1.5 ?
Ah ok, kleine nuance, ik werd gewoon het bos ingestuurd 8)7

En nee 1.4. Gisteren nog trucje uitgeprobeerd maar helaas. Dus moet nog 4x klikken om alles uit te zetten haha. Geen idee wat 1.5 nog meer brengt eigenlijk..

• Munki
eddyd schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:21:
[...]

Ah ok, kleine nuance, ik werd gewoon het bos ingestuurd 8)7

En nee 1.4. Gisteren nog trucje uitgeprobeerd maar helaas. Dus moet nog 4x klikken om alles uit te zetten haha. Geen idee wat 1.5 nog meer brengt eigenlijk..
Mja als ik heel eerlijk ben heb ik er geen vertrouwen in dat support dit gaat oplossen. Alsof ze speciaal voor mij iets kunnen doen of een update klaarzetten. Zal wel weer een standaard "Ja, ligt aan jou" verhaal worden.

• BPi

BPi

Vreemd genoeg heb ik nu weer een paar keer ervaren dat als ik de auto open met mijn telefoon (Samsung S21) heb geopend ik gewoon weg kan rijden. De keycard of fob gaat voorlopig nog wel mee.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

BPi schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:19:
Vreemd genoeg heb ik nu weer een paar keer ervaren dat als ik de auto open met mijn telefoon (Samsung S21) heb geopend ik gewoon weg kan rijden. De keycard of fob gaat voorlopig nog wel mee.
Als je de fob nog bij je hebt, is dat logisch toch? Ik rijd enkel met de fob, omdat mijn telefoon niet ondersteund wordt (Pixel 7 Pro) . Met die fob in mn zak kan ik (logischerwijs) gewoon wegrijden

Edit: iets anders. Lees net in het 001 topic:
Daarnaast kreeg ik de melding dat Zeekr Zeist vanaf 1 september gehuisvest wordt bij Broekhuis Volvo Zeist (2 panden verderop, naast de rotonde) en dat Zeekr op korte termijn bij nog meer Broekhuis vestigingen levering, proefritten en onderhoud gaat onderbrengen

[ Voor 25% gewijzigd door Yellowneck op 27-08-2026 18:53 ]

• bigkevx2
Yellowneck schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:51:
[...]

Als je de fob nog bij je hebt, is dat logisch toch? Ik rijd enkel met de fob, omdat mijn telefoon niet ondersteund wordt (Pixel 7 Pro) . Met die fob in mn zak kan ik (logischerwijs) gewoon wegrijden

Edit: iets anders. Lees net in het 001 topic:

[...]
Gezien de laatste berichten in de media kunnen we het denk ik alleen toejuichen toch?

Volvo - Geely - brother from the same mother kind of sheit.

Ik lees meer plaatsen voor service.

• BPi

BPi

Yellowneck schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:51:
[...]

[...]
Of....

Ja zeker de auto kan wegrijden met fob bij me. Maar omdat de telefoon niet betrouwbaar genoeg is stop ik toch steeds de compacte/platte keycard in mn zak bij ander pasjes. De fob noem ik voor mij meer theoretisch.... Mn vrouw pakt meestal de fob mee. Bij haar geen key op de telefoon

• popeyebos
Wat gebeurt er als je de keycard achter het telefoonhoesje stopt? Ik kan me voorstellen dat er dan een mix van signalen komt die elkaar verstoren. Ik heb een Iphone 17 pro max en heb vrijwel nooit pasjes bij me.

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
popeyebos schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 06:58:
Wat gebeurt er als je de keycard achter het telefoonhoesje stopt? Ik kan me voorstellen dat er dan een mix van signalen komt die elkaar verstoren. Ik heb een Iphone 17 pro max en heb vrijwel nooit pasjes bij me.
Ik heb dat al dik een jaar en er gebeurt niks. (Draadloos opladen heb ik over het algemeen uit staan, tenzij de zeekr deze om de 1 of andere reden weer aan heeft gezet en ik dit niet gemerkt heb.)

• Munki
Nieuwe app update (in iedergeval iOS). Je kunt nu ook een digitale sleutel maken met je fob. Bij mij werkt dat echter ook niet. Maar leuk dat het kan… ofzo. Ook gelijk weer een bug: Je ziet geen afbeelding van de auto.

• vandeven66
Nog nooit meegemaakt gelukkig. Soms weleens ''Brake now'' met automatische rem, maar dit is alleen bij echt gevaar (bijv. een fietser die te snel aan komt fietsen of een auto die snel remt voor). En wanneer dit bij mij gebeurde kon ik het altijd overriden door gewoon gas bij te geven.

• bigkevx2
Phantom breaking hoort erbij al ervaar ik het zelf in de X heel weinig.

Ik ben nu toevallig op een rondreis door midden Europa bezig en heb nu twee incidenten gehad dat ik dacht ‘gast, wat de neuk doe je??’

Heeft dit geleid tot enig risico? Neen, ik bestuur de auto en niet de computer, die helpt en ondersteund. Niet meer en niet minder. Als het systeem de weg kwijt raakt gewoon uit en zelf helemaal zelf rijden en wat later probleemloos verder rijden. En ik kan zeggen dat als ik van mijn oprit af ben al vrij snel naar auto pilot ga.

Verzekeraars die gaan huilen? OMG!! Kijk eerst naar je eigen bijna criminele manier van handelen over de gehele markt voordat je je mond open doet a.u.b.

• BPi

BPi

Hier ook wel eens phantom breaking meegemaakt.
Een hele tijd niet en afgelopen vakantie weer twee keer toen ik met mn zoon op de franse snelweg reed. We zijn ons de tyf@# geschrokken. 3 rijstroken, middelste rijstrook en we waren net iemand gepasseerd. Vol in de ankers... en het verkeer voor ons reed misschien wel 200 meter voor ons....

Wat ik al een tijd niet had gehad (vorig jaar zomer meermaals en zeker in de Spaanse zon) en vorige week twee keer toen het niet eens zon felle zonnige lucht was. Hij reageert dan erg sterk op schaduwwerking. Het levert dan een echte noodstop op met een enorme klap tegen de hoofdsteun,

Ik had het net weer gedeeld met Zeekr voordat ik dit las,

• popeyebos
Dank voor alle reacties, het lijkt dus wel willekeurig en de kans dat het je een keer overkomt is aanwezig maar niet groter en misschien wel kleiner dan bij andere merken..Ik rij nu een Kia E-niro en als ik internet mag geloven hebben die het soms ook....Heb ik in de afgelopen 5 jaar niet één keer gehad...

• Elvir90
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsyG4lBXtP_evzXs7-lBrFlhBgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GnMRGKaVIGemkeZnCzyrZrl.jpg?f=fotoalbum_large

Nou daar is ie eindelijk dan!

Hele vreemde service gehad. Wat een feest had moeten zijn, werd een ramp. Bij aankomst was de auto zoek, toen bleek hij niet gewassen te zijn en toen toch wel (hebben ze op locatie waar ik bij stond handmatig gedaan). Was uiteindelijk nog niet helemaal schoon, toen ik zelf een doekje pakte en ze waas op modder resten, werd ik ook nog uitgelachen. Zelfs meerdere krassen op de auto!! Elektrische sleutel die niet functioneert en al met al personeel zonder enige verstand van de auto. Alles staat genoteerd en morgen even met de leasemaatschappij bellen. Tot dusver van bestellen tot afleveren, een groot drama. Wordt vervolgd.

Verder vind ik hem echt mooi en rijdt hij lekker!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:53
brambo123 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Geen kWh en kW door elkaar halen hé ;)
Het is 3.3kW volgens handleiding, inderdaad tot 20% acculading.

De nette manier is natuurlijk gewoon 1 weerstand van 2700 ohm.
Kijk je naar bijvoorbeeld IEC61851-1 (laadstandaard), dan willen ze 3% tolerantie en 0.5W max belasting.
Dus 5% weerstanden lijkt mij niet zo'n hele handig optie.
Mij lijkt een 0.5W 1% 2700 ohm metaalfilmweerstand het handigste.
Kosten wel bijna 1,5 euro voor 50 stuks, maar dan heb je ook wat 8)

Nou heb ik weliswaar (nog) geen Zeekr, maar werk veel met elektronica en vind wat knutselen wel leuk.
Dus als er hier Tweakers zijn die een V2L adapter willen en niet zo handig zijn:
Met een beetje geluk is adapter te krijgen op AliExpress voor onder de 30 euro, momenteel kan ik ze tenminste vinden voor 27.
Reken 10 euro voor ombouwen en opnieuw versturen, dus voor 40 euro zou ik ze wel kunnen regelen.
Zou de de Volvo EX30 ook gelijk zijn aan de Zeekr omdat deze op hetzelfde platform is gebouwd en de 2,7kohm optie werkt of een Zeekr compatible bij Ali kopen?

Graag verneem ik jouw reactie!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Elvir90 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:35:
[Afbeelding]

Hele vreemde service gehad. Wat een feest had moeten zijn, werd een ramp. Bij aankomst was de auto zoek, toen bleek hij niet gewassen te zijn en toen toch wel (hebben ze op locatie waar ik bij stond handmatig gedaan). Was uiteindelijk nog niet helemaal schoon, toen ik zelf een doekje pakte en ze waas op modder resten, werd ik ook nog uitgelachen. Zelfs meerdere krassen op de auto!! Elektrische sleutel die niet functioneert en al met al personeel zonder enige verstand van de auto. Alles staat genoteerd en morgen even met de leasemaatschappij bellen. Tot dusver van bestellen tot afleveren, een groot drama. Wordt vervolgd.

Mooie kleur, ik heb 'm zelf ook d:)b

En damn, wat een verhaal van de aflevering. Dramatisch hoor. Ik merkte 2 jaar geleden al dat er weinig kennis over de auto was bij de overdracht. Uit je verhaal op te maken hebben nog steeds niks geleerd daar.

Inmiddels 76k km erop zitten, en ik kan nu definitief naar de garage ermee. Vocht/condens in de achterlichten. Hier al meermaals over gelezen. Aangezien het om een leasebak gaat, moet ik het euvel via de officiële/voorgeschreven paden laten verhelpen. Nu veel visuele storingen met het remlicht, waardoor ACC wordt gecanceld bij elke remactie. Dan heb je niet veel aan die functie ;)

Hier staat tekst

• brambo123
tedkroon schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:24:
[...]

Zou de de Volvo EX30 ook gelijk zijn aan de Zeekr omdat deze op hetzelfde platform is gebouwd en de 2,7kohm optie werkt of een Zeekr compatible bij Ali kopen?

Graag verneem ik jouw reactie!
Moeilijk met zekerheid te zeggen.
De Zeekr X en 001 (in ieder geval de oude versie) nemen genoege met enkel een 2.7k weerstand.
Maar de 7X doet al moeilijker en wil perse dat er ook nog een diode bij in zit (schema weet ik zo niet).

Overigens, voor de liefhebbers: Ik heb nog 1 adapter liggen, getest op mijn eigen X. Die werkt dus sowieso op de iets oudere versies.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Je hebt ze gewoon kant en klaar op Aliexpress te koop. Heb em zelf tijdens een of ander couponfestival gehaald voor 25.99 euro incl verzenden.

Is momenteel 35.22 euro zie ik incl belastingen, verzending en kortingscoupon.

For MG BYD GeelyEX5 Hyundai Xpeng Smart ZEEKR Jaecoo j7 Discharge V2L Vehicle to Load Type 2 V2L Discharger Type2 Car EV Adapter
https://a.aliexpress.com/_Ey5SUaO

• brambo123
Yellowneck schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:55:
Je hebt ze gewoon kant en klaar op Aliexpress te koop. Heb em zelf tijdens een of ander couponfestival gehaald voor 25.99 euro incl verzenden.

Is momenteel 35.22 euro zie ik incl belastingen, verzending en kortingscoupon.

For MG BYD GeelyEX5 Hyundai Xpeng Smart ZEEKR Jaecoo j7 Discharge V2L Vehicle to Load Type 2 V2L Discharger Type2 Car EV Adapter
https://a.aliexpress.com/_Ey5SUaO
Lastige daarmee is helaas wel dat sommige met diode zijn, en sommige zonder.
Onze X lijkt het gelukkig niets uit te maken, beide werken wel.
Maar met een 7X of Volvo wordt het al wat meer gokken.

• Munki
Elvir90 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:35:
[Afbeelding]

Vaag allemaal.... Ik had dat nooit geaccepteerd, maar ik begrijp ook wel dat je niet meer kon wachten op je auto ;)

Maar? Wat zei de leasemaatschappij?

• bigkevx2
Munki schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:00:
[...]

Vaag allemaal.... Ik had dat nooit geaccepteerd, maar ik begrijp ook wel dat je niet meer kon wachten op je auto ;)

Maar? Wat zei de leasemaatschappij?
Zeekr gaat toch naar Volvo Zeist, de buurman? Ik vermoed dat iedereen zijn eindgesprek al heeft gehad en dat we misschien wel eens landelijk dekkende service zouden kunnen gaan krijgen. Het is hetzelfde platform dus technisch mogelijk.

• Elvir90
Ja het is niet anders. Inderdaad, had de auto nodig voor de vakantie dus toch maar meegenomen. Waarschijnlijk hoor ik meer na de vakantie.

Enkele vragen!

Mijn MY2026 is nog altijd op 1.4, geen enkele optie voor de 1.5 update gezien. Zijn hier meer mensen die hier problemen mee hebben?

Mijn digitale key werkt ook niet, volgens mij hebben hier meer mensen last van als ik het zo lees. Iemand een tip? Zowel card als de fob werken niet.

Structureel problemen met CarPlay. Eerste twee dagen werkte het naadloos, na het updaten van de Zeekr app op mijn telefoon (IOS) lijkt het probleem zijn te ontstaan. Ik moet mijn telefoon volledig loskoppelen, zeekr vergeten en alles weer dagelijks opnieuw doen…iemand hetzelfde euvel? Toevallig laat de app mijn auto ook niet meer zien sinds de update…

Lekker begin 🫣

• Munki
Elvir90 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:35:
Ja het is niet anders. Inderdaad, had de auto nodig voor de vakantie dus toch maar meegenomen. Waarschijnlijk hoor ik meer na de vakantie.

Enkele vragen!

Mijn MY2026 is nog altijd op 1.4, geen enkele optie voor de 1.5 update gezien. Zijn hier meer mensen die hier problemen mee hebben?

Mijn digitale key werkt ook niet, volgens mij hebben hier meer mensen last van als ik het zo lees. Iemand een tip? Zowel card als de fob werken niet.

Structureel problemen met CarPlay. Eerste twee dagen werkte het naadloos, na het updaten van de Zeekr app op mijn telefoon (IOS) lijkt het probleem zijn te ontstaan. Ik moet mijn telefoon volledig loskoppelen, zeekr vergeten en alles weer dagelijks opnieuw doen…iemand hetzelfde euvel? Toevallig laat de app mijn auto ook niet meer zien sinds de update…

Lekker begin 🫣
Digitale sleutel werkt (nog) niet op de MY2026, volgens support. Heb daar een ticket lopen.

• Elvir90
Dank, goed om te weten en vooral heel handig dat de mannen in Zeist hier niet van de hoogte zijn....

• popeyebos
Munki schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:40:
[...]

Digitale sleutel werkt (nog) niet op de MY2026, volgens support. Heb daar een ticket lopen.
Wel op MY2024 en MY2025?

• bigkevx2
Ja, als het werkt dan werkt het zonder problemen.

• Harrie D
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:48
Las net dat Nieuwenhuijse nu ook Zeekr dealer is. (Naast Volvo, Polestar, Lynk&Co, Geely)
Aantal vestigingen in het oosten van het land.

• BPi

BPi

Harrie D schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:45:
Las net dat Nieuwenhuijse nu ook Zeekr dealer is. (Naast Volvo, Polestar, Lynk&Co, Geely)
Aantal vestigingen in het oosten van het land.
In Breda kan ik nu ook bij Bluekens Volvo terecht. Opmerkelijke move dat ze dat nu pas doen. Eerder moest ik naar de vakgarage. Niet erg premium. En Lynk ging wel naar Volvo.

Overigens toen ik de auto begin 2024 net had had ik problemen met openen en sluiten van achterportier (en een raam dat bij elke poging verder open stond) toen gaf de ANWB man aan dat als hij het niet kon fixen de auto afgesleept moest worden naar de dichtstbijzijnde Volvodealer. Dat was nog voordat er afspraken met de lokale vakgarage waren.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste