Haha dat is wel toevallig en handig tegelijk. Dan kunnen we dus bij deze bevestigen dat Zeekr het wel degelijk toepast op alle X'en, ongeacht tenaamstellingsdatum. Hiermee voldoen alle Zeekr X'en aan de EU regelgeving, sommige verplicht, sommige 'vrijwillig' zullen we het maar noemenMeubelmakert schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:46:
[...]
In dat geval zal het raadsel wel nooit opgehelderd raken. Mijn auto is van april 2024.
Zodra het allemaal wat soepeler loopt bij Zeekr en we meer updates krijgen, zal ik wel een feature request aanvragen voor het terugdraaien van dit voor de wagens waarvoor het niet persé verplicht is. Daarvoor is heel die Builders forum uiteindelijk toch.Yellowneck schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:23:
Zeekr kiest er hier dus bewust voor om gewoon een "one-size-fits-all" update te pushen naar alle wagens, ongeacht tenaamstelling/uitleverdatum.
Is dus een stukje 'gemakzucht' vanuit hen. De Zeekr X'en die dus later dit jaar nieuw worden uitgeleverd, worden dan met dezelfde software uitgeleverd en voldoen doen dan aan de dan geldende EU regelgeving.
Laat ze nu maar de belangrijkere dingen ontwikkelen, al heb ik niet echt hele grote wensen en zijn het vooral dingen die leuk zijn om erbij te hebben maar niet essentieel.
[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2026 13:58 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
:strip_exif()/f/image/WmPBmi02rPW78s3gx2c1XtQT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qawEibWVxSDPqnTsioPSc252.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eSAfMhvuPrXSrelYcOFLoJhn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eiSgBdrQCVOagK9jFTV0oB7K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QuHFzYotRs2rdez4nbP7ZCsO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bJatcCj4g7Wml4PhI1rkMQFX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NWKg7C32gyDydYEGFXbs55Lg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lACSpMhCRGDMdAgfMQ4aWVgY.jpg?f=fotoalbum_large)