Dit werkt volgens mij niet op NFC, weet het eigenlijk wel zeker, maar op BT low energy. It’s all in the name, low energy, weak signal.ThijsWTF schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:54:
[...]
Ik zit hier ook altijd mee te klooien en gebruik daarom vooral de keyfob. Naar mijn weten moet je de telefoon onder het grote scherm houden. Hoe dat zou moeten werken technisch gezien, geen idee.
Je kan ook proberen om je telefoon in de wireless charger te doen. Daar moet je ook de NFC kaart leggen als je die gebruikt om mee weg te rijden. In de wireless charger zit namelijk een NFC reader.
Soms werkt het, maar meestal niet. Daarom dat ik de keyfob gebruik.
Meerdere BT zenders in de auto verstoord dit proces. Ben je alleen dan gaat het redelijk tot goed vanaf de charger maar als je je aanwent om je toestel even boven het scherm te houden dan is het 99% in één keer raak.
Dringend advies echter om ALTIJD de keycard bij te hebben. Je wilt niet op een grote veerboot in een kooi van faraday staan en erachter komen na een paar uur varen dat je niets met je app (dus sleutel) kunt beginnen omdat er geen bereik is, app start dan niet op.
Nu nog wachten dat ze de nieuwe iPhones eens gaan goedkeuren, hoe lang mag dit duren…?
:strip_exif()/f/image/3bMYQ4P1ffqFfV75I2S4m2rJ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/N1QKNvm83BSSKRQN9ZnX45wP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7NJTYqYMBLIgpjSYuOKQo0yr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/viUMEzAEWEhByQs3rw9GG1zx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zAwkTGjCXItHudBXiQHKFvIf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YwPoeKXiXaxVZ5WZTsRRCAmN.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/tubyKEIaTZL8E7Aup5vO0jaz.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vAifJpHPIdVjdIVyegGEvaQV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ULPQOlaf7tMQA4yZUyDfVLRn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hAx8URaXGbb4l0KKwDvilvQ1.jpg?f=fotoalbum_large)