Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NHN11
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Mede-auteurs:
  • Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

Opa

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 07:14

niekvanprooijen

Het grote Zeekr X Ervaringen Topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rtVGzT7Rn7hbKzuH2ghCywnD8Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fqYGd5cafuKkzeF8QfDIsofl.jpg?f=user_large

De Zeekr X is sinds eind 2023 op de Nederlandse markt verkrijgbaar. Gebaseerd op de Volvo EX30 heeft Zeekr 2 varianten gemaakt. De Long Range met achterwielaandrijving en de Privilige met 4-wielaandrijving. Een paar kenmerkende eigenschappen van beide uitvoeringen:
Lengte4432 [mm]
Breedte incl spiegels2025 [mm]
Maximumhoogte1566 [mm]
Wielbasis2750 [mm]
Accucapaciteit bruto69 [kWh]
Accucapaciteit bruikbaar65 [kWh]
Laadvermogen AC22 [kW]
Laadvermogen DC150 [kW]
Max trekgewicht1600 [kg]
EURO NCAP5 sterren [*****]

Voor meer informatie, zie https://www.zeekr.eu/nl-nl/models/x
Verschillen tussen de Privilige AWD en Long Range RWD:
Privilige AWDLong Range RWD
0-100 km/h3.8 [s]5.6 [s]
Rijbereik425 [km]446 [km]
Vermogen315 [kW]200 [kW]
Velgen20 inch LM19 inch LM
MassagefunctieJaNee

De X wordt door meerdere gebruikers geprezen om zijn afwerking van hoog niveau, fijne rijgedrag, standaard uitvoering, hoge trekgewicht, looks, enz.
Er zijn ook een aantal zaken die wat tegenvallen, zoals de kleine kofferbak, overactieve rijhulpmiddelen en aanwezige kinderziektes.
Aangezien op het forum uiteraard vooral om oplossingen gevraagd wordt voor problemen hierbij een kleine FAQ:
Werkt de V2L functionaliteit al?
Ja, dit werkt zeker! Hoewel Zeekr nog geen geschikte adapter aanbiedt is deze wel zelf te maken. Kijk hier voor meer informatie en uitleg. Maximaal 3300 Watt mag volgens Zeekr gevraagd worden (p.284 handleiding). Als je een haspel gebruikt, dient deze volledig afgerold te zijn bij het leveren van dergelijke vermogens, kabels worden warm.
Mijn 360 graden camera doet het niet meer.
Een bekende bug die waarschijnlijk samenhangt met een ander probleem in de software. De auto gaat niet meer in deep-sleep waardoor de camera-software op een gegeven moment blijft hangen. Een software reset biedt dan uitkomst. Kijk hier hoe je de software kunt resetten.
Mijn accu loopt leeg terwijl ik de auto niet gebruik. Hoe kan dit?
Als je het vermoeden hebt dat de accu leegloopt terwijl je de auto niet gebruikt, dan kan je dit controleren door bij het energieverbruik van de auto te kijken. De waarde bij "Static Consumption" geeft het verbruik bij stilstand aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18Cqh9_rVlngLHXotOLvRjiEqAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWCRJOCLWVepUYWOMh27regw.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de zekerheid kan je de Trip resetten en een dag later weer kijken.
Het sluipverbruik heeft met dezelfde bug als de 360 graden camera te maken. De auto gaat niet in deep-sleep en houdt zijn 12V systemen in leven. Dit "sluip"verbruik gaat dus door als je niet rijdt. Ook hier is de oplossing het resetten van de software. Kijk hier hoe je de software kunt resetten.
Mijn achtervelgen worden heel vies, maar de voorvelgen niet. Hoe kan dit?
Dit fenomeen is bekend bij Zeekr en schijnt normaal te zijn. Los van de discussie dat de remmen bijna niets zouden moeten doen bij regeneratie en dat als ze werken vooral de voorremmen het werk doen staat hier even los van. De eerste onderhoudsbeurten zullen uitwijzen of de achterremmen teveel slijten.
De Cruisecontrol doet het niet als ik de trekhaak gebruik
Dat klopt. De ACC wordt volledig uitgeschakeld bij gebruik van de trekhaak. Een traditionele cruise control is niet beschikbaar. Hopelijk wordt dit opgelost met een software update.
Mijn alarm blijft afgaan. Wat moet ik doen?
Het alarm van de X staat zeer gevoelig afgesteld. Hoogstwaarschijnlijk zit er een vliegje in de auto. Ga zoeken, blijf zoeken en Kill-That-Bug! 100% zeker dat er niks in zit? Dan is waarschijnlijk de hellingshoeksensor defect. Neem contact op met Zeekr voor reparatie.
De radio schakelt steeds over naar FM ipv DAB+. Wat kan ik doen?
Dit is in te stellen in de radio. Ga naar de radio, klik op instellingen en zet de vinkjes uit bij DAB+-FM, etc. Hij schakelt dan niet meer automatisch over naar FM als hij denkt dat het ontvangst te slecht is.
Ik moet steeds de rijhulpmiddelen uitzetten. Kan dat niet makkelijker?
Nadat de auto in deep-sleep is geweest (dus de bug is (nog) niet opgetreden) dan schakelen alle rijhulpmiddelen automatisch weer in. Dit is verplicht voor de 5-sterren EURO-NCAP score. Mag je vervelend vinden, maar het is zo.
Uitschakelen kan nu alleen in het Zeekr AD menu, maar bij een volgende update kan dit waarschijnlijk via het snelmenu. Bij de 001 is dit al het geval.
Ik zie de auto niet meer in de app. Wat nu?
App van telefoon verwijderen en opnieuw installeren en inloggen. Waarschijnlijk werkt het weer. Zal wel te maken hebben met een inlog-token oid.
Mijn keyfob werkt niet meer. Hoe rij ik nu nog?
De Keyfob heeft een NFC-chip. Je kan deze net als de keycard gebruiken. Dus als de batterij leeg is kan je nog steeds rijden.
Na afkoppelen van een kar/drager van de trekhaak blijft de auto melden dat deze nog aanwezig is en het klikgeluid van de richtingaanwijzer is 2x zo snel als normaal.
Oplossing: De kofferbak even openen en sluiten.
Ben ik verplicht om te zwaaien naar andere X rijders?
Ja.

Lijst met overige problemen/tips/tricks/enz

De lijst van issues staat iets vollediger en uitgesplitst naar melder in Opa in "Zeekr X Ervaringen" maar dit zijn de gemelde punten per categorie:

Cockpit en hulpmiddelen:
De rijassistenten zijn nogal nerveus:
-Snelheidsassistent piept al onder GPS Snelheid, weet soms de lokale snelheid niet.
-LCC zoekt nogal eens naar de juiste koers, bijvoorbeeld op 60-wegen met stippellijntjes.
-LCC geeft soms een onverwacht forse ruk aan het stuur.
-vermoeidheidsherkenning of afleidingsherkenning krijst al als je even in je spiegel kijkt.
Achteruitcamera moet soms gereset door Zeist na storing. Dit vereist opnieuw inloggen. Mogelijk zou een eigen reset ook kunnen helpen.
Enkelen hebben een sluipverbruik van wel 3% accucapaciteit op een nacht vastgesteld. Verdachten zijn IR LEDs op het stuur, camera's en andere software. Reset zou soelaas kunnen bieden.
Stoelkoeling valt soms uit.
Het verbinden van de auto lukt soms niet op 4G en wel op Wifi.
Bandenspanningsensors werken soms niet.
Automatisch ver/ontgrendelen is hit and miss.
Dodehoek melding, parking sensoren en 360 camera soms offline. Reset.
Soms zakt het volume bij handsfree bellen naar nul tijdens een gesprek. Volume up/down lost het (tijdelijk) op.
Gezichtsherkenning en daarbij horende instellingen kunnen alleen op het hoofdaccount. Oplossing *klik*
De IR LEDs op het stuur blijven 's nachts actief
De Navi herberekent niet bij afwijken van de route.
Op de HUD wordt 2,1 km als 21 km weergegeven.
De thermometer naast de klok zit er soms mijlenver naast. 37 ipv 18 graden.

De App
Soms stopt de auto met laden bij bijv 93% vol.
Laden volgens programma is soms niet aan te passen (connectie).
Plannen van een rit is soms niet mogelijk, gdpr moet uit. Lijkt op een Privacy issue en rechten die ergens verstrekt moeten worden.
Tesla Supercharger, ook de opengestelde, kunnen niet als bestemming worden gekozen, dus de accu wordt niet voorverwarmd. Workaround: Snellader in de buurt "kiezen" zodat hij wel verwarmt en dan stiekem afslaan naar Tesla.
De app meldt soms dat de auto gestolen is terwijl hij gewoon voor de deur staat.
De Zeekr store werkt soms niet.
Een Route plannen in de app kan deze soms niet naar de auto sturen
Soms zoekt de app verbinding met de auto als hij totaal niet in de buurt is.
Android Auto geeft soms een zwart scherm.
Soms verbindt AA helemaal niet, kabel of draadloos.

Hardware
De Frunk sluiting is soms niet goed afgesteld. Hij sluit dan niet goed of opent juist niet.
L.A. Handgreep kabelboom is zwak. Een drietal leden hebben al een vervanging van de kabelboom gemeld na het haperen van het slot linksachter.
De sleutelhanger vreet soms batterijen.
DAB+ ontvangst is soms slecht.

De in ontvangstname bij Zeekr in Zeist.
Zeekr maakt er een klein feestje van, als we diegenen mogen geloven die hem al rijden. Geen spoilers hier maar je wordt niet afgescheept met een "Daar staat hij, succes!".
Ze nemen ook de tijd om de systemen in te stellen en te koppelen en het is handig als je voor je daadwerkelijke vertrek even nagaat of de volgende items aan bod zijn geweest:
1. Heb je vloermatten?
2. Is er een SD kaart in de auto geplugd?
3. Opent en sluit de frunk/froot een beetje soepeltjes of moet je hem "dwingen"? Het is best handig om de laadkabel daarin op te bergen als deze nat en vies is en wanneer je je kofferbak vol bagage hebt zitten, maar dan moet de klep wel open kunnen.

[ Voor 185% gewijzigd door Opa op 17-07-2024 09:12 . Reden: tip aanhangwagen resetten ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Vandaag besteld via JustLease. 48mnd/18000km pj.
Vanmiddag een korte proefrit gedaan in Zeist en dat beviel erg goed. We rijden momenteel nog met de Lynk 01, maar met de komende prijsverhoging wordt het te gortig. Incl trekhaak 690... De X is wat kleiner, maar wel full electric.
Via JustLease betalen we straks 540 per maand (incl trekhaak en subsidie). Kleur Mist Grey en grijze bekleding.
Wel geinig: de uitleg meneer in Zeist zette eerst de rij hulpmiddelen uit met de uitleg dat veel mensen de piepjes nogal vervelend vinden 😁
De punten die ons over de streep trokken:
- grote accu van 69kWh
- snel laden met max 150kW
- modern uiterlijk
- leuke en behulpzame opties zoals warmtepomp, glazen dak, rijhulpen, V2L, ACC, verwarmde stoelen, enz.
- trekhaak met fatsoenlijk trekgewicht (>1200kg)
- subsidie mogelijk
- prijs per maand.

[ Voor 22% gewijzigd door niekvanprooijen op 18-03-2024 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodbar87
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb gisteren ook een Zeekr X besteld via JL. Ik heb in het weekend een proefrit gemaakt en vond hem erg mooi, om veel van dezelfde redenen als jij.
Ik zal mijn LynkCo retourneren zodra ik meer informatie heb over de levering van de Zeekr.
Welke levertijd heb je gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
rodbar87 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:02:
Ik heb gisteren ook een Zeekr X besteld via JL. Ik heb in het weekend een proefrit gemaakt en vond hem erg mooi, om veel van dezelfde redenen als jij.
Ik zal mijn LynkCo retourneren zodra ik meer informatie heb over de levering van de Zeekr.
Welke levertijd heb je gekregen?
Cool!
Totaal 6 weken. 2 weken bedenktijd bij JL (wettelijk verplicht) en daarna bestellen ze bij Zeekr. Die hebben 4 week levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-06 22:09
Haha, hier exact hetzelfde. Ook hier een Lynk&Co en nu via JustLease een Zeker x besteld. Levering in vermoedelijk 6 weken. Ze gaan het daar druk krijgen met overstappers denk ik

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-06 22:09
Wij hebben geen proefrit gemaakt. Wat is jullie ervaring, hoe rijdt deze in vergelijking met de L&C

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Fam Cabboort schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:20:
Wij hebben geen proefrit gemaakt. Wat is jullie ervaring, hoe rijdt deze in vergelijking met de L&C
Best wel anders. In de Lynk zit je echt in een cockpit, de Zeekr is heel open zonder middenconsole.
Stoelen zijn OK, maar de zitting is vlakker dan de Lynk.
Sturen en rijden gaat soepel. Vermogen zat en de aandrijflijn doet zijn werk soepel. Veel instelmogelijkheden qua regeneratief remmen, stuurbekrachtiging, etc. Verder kan ik er ook niet veel van zeggen want na 20 minuten had ik het wel gezien :)
Achterin wel merkbaar minder beenruimte (hoge vloer) en de kofferbak is een stuk kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-06 13:01

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Hallo, ik zal hier ook mijn ervaringen delen met jullie.

Bestelling op 21 februari 2024.
Aflevering op 20 maart 2024.
Zeekr X
69 kWh 200 Long Range RWD
Mist Grey metallic
Interior Charcoal Black & Ston
Trekhaak afneembaar Jaeger
Privat Lease
Zeekr Lease
4 jaar en 10.000 km per jaar
Met Sepp subsidie €2950 (4 jaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88EB5ZpBaf2t-ZgygbYtjDjmkvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXowHpAvtlSiDR87L0tPszqx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y25uovS-Br9q3wRIT3o0Gzfo_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTv1EXbFGNd6JZWZH1nvtBMi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRpTs2S773eNyjXRUEMMW8syHKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATEUDO40Jl3i2sq2TvgR07dK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp4XGmq8f5afcC-l4PwfG0-Bsb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHwK6EQm4JeNS6vLVEjL0Aqy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Tunnelplan op 20-03-2024 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Morgenvroeg om 2:00 uur komt de eerste grote up-date.
Huidige OS 1.0.1d

[ Voor 15% gewijzigd door Tunnelplan op 20-03-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Tunnelplan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:03:
Aha, nu nog een auto om het op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Tunnelplan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:47:
Hallo, ik zal hier ook mijn ervaringen delen met jullie.

Bestelling op 21 februari 2024.
Aflevering op 20 maart 2024.
Zeekr X
69 kWh 200 Long Range RWD
Mist Grey metallic
Interior Charcoal Black & Ston
Trekhaak afneembaar Jaeger
Privat Lease
Zeekr Lease
4 jaar en 10.000 km per jaar
Met Sepp subsidie €2950 (4 jaar)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is jouw maandbedrag als ik vragen mag? Mijn configuratie van de auto is identiek, maar via JustLease voor 48mnd en 18000 kilometer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

€ 561,91 excl. Sepp
Hier staan alle Zeekr's.
https://opendata.rdw.nl/V...20NULL%20LAST/page/filter

[ Voor 98% gewijzigd door Tunnelplan op 20-03-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
1 van de leukste en mooiste EVs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:45
Is er ergens een carguide/gebruikershandleiding op het web te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Sqoda schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:33:
Is er ergens een carguide/gebruikershandleiding op het web te vinden?
Handleiding 2024-01 in het Engels:
https://drive.google.com/...Tf95usl/view?usp=drivesdk

[ Voor 15% gewijzigd door niekvanprooijen op 21-03-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Dankjewel. Ik heb uren zitten zoeken.
Nu ga ik me eens inlezen, dat je een kat geluid kunt laten afspelen, weet ik na 50 youtubevideo’s ondertussen wel. 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Of..........
Inloggen op de Zeekr website.
Ga naar https://www.zeekr.eu/nl-nl/contact
Onderaan pagina contact
Selecteer Handleiding Zeekr X Nederlands
Online handleiding

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10

BPi

Ik zal mij hier ook vaker laten zien... Las en schreef al mee binnen Zeekr 001 topic, waar ook wel wat relevante ervaringen te delen zijn/gedeeld worden.

Zeekr X 69 kWh Long Range RWD
Mist Grey metallic
Interior Charcoal Black
Bestelling op 9 december 2023
Aflevering op 15 januari maart 2024
Trekhaak afneembaar
All-weather banden

Voorgaande auto was gedurende 26 maanden een Lynk&Co 01, als opvolger (tussenstap) van een V70 D3 als caravantrekker. Geen caravan meer dus nu overgestapt naar een EV. De Zeekr X had ik mij al op ingeschreven in juli en zodra de eerste demo binnen was, maar nog niet te rijden, al bekeken in Zeist. In de 001 had ik al gereden op Zandvoort en ook wat mensen van Zeekr gesproken. Toen al enthousiast en hoge verwachtingen over/van de X. Op Fully Charged even kort in de X gereden (evenals in Fisker Ocean) en zodra het kon een echte proefrit in Zeist en de bestelling geplaats. Eerst nog even spannend of het een goede keuze was. Ik denk nog steeds van wel. Op basis van al het nieuws wel blij dat ik niet voor de Fisker gekozen heb. Wel wat zuur dat na mijn bestelling gratis een andere kleur kon en vlak daarna een prijsverlaging en nog wat voordeeltjes. :/

Er is een OTA aangekondigd voor de X, die volgens de mail 21 maart uitgevoerd wordt (is).
Extra optimalisaties en gebruiksverbeteringen die je kunt verwachten met deze Over-The-Air (OTA) software-update:
Verbeteringen aan het Digital Head-Up (DHU) display: Voor een betere en informatievere rijervaring.
Verbeterde storingsmelding voor verlichting.
Geoptimaliseerd alarm voor bewegingsdetectie in de auto: Verbeterde bewaking voor meer veiligheid.
Activering waarschuwing voor kruisend verkeer: Verhoogde veiligheid tijdens achteruitrijden.
Optimalisatie deurontgrendelingsfunctie voor deuren zonder frame: Verbeterde timing voor gemakkelijkere toegang.
Nauwkeurige afstelling achteruitkijkspiegel: Beter zicht met verbeterde precisie.
Verbeterde knelbeveiliging deurhendel: Veiligere bediening met minder risico op beknelling.
Verbeterd bewegingsdetectiealarm: Verbeterde beveiliging.
Verbeteringen aan het oplaadscherm in de B-stijl: Intuïtievere gebruikerservaring.
Langere levensduur van de batterij in de sleutelhanger: Minder vaak vervangen.
Verbeterde weergave huisdiermodus: Verbeterde functionaliteit voor veiligheid en comfort van huisdieren.
Melding functie aanhangwagenlicht: Onmiddellijke waarschuwingen voor veilig slepen.
Taalverbeteringen in het hele systeem: Duidelijkere communicatie voor beter begrip.
Optimalisatie Bluetooth-telefoonfunctie: Stabiele en heldere Bluetooth-verbinding voor betere connectiviteit

[ Voor 22% gewijzigd door BPi op 22-03-2024 16:20 . Reden: aanvulling verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

vreemde dubbele plaatsing...

[ Voor 97% gewijzigd door BPi op 22-03-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:03:
Huidige OS 1.0.1d
eh huidige is 1.0.1d? Is dat niet de "aanstaande update"?
Bij mij is 1.0.1d er maandag opgezet.
Er is geen changelog online of in de app te zien. Ook in de mail waaruit ik net quote noemen ze geen versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Ik ga er vanuit dat er een grote update nog deze maand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:54:
Ik ga er vanuit dat er een grote update nog deze maand komt.
De mail gaf aan per 21 maart beschikbaar en maakte op dat op die dag ook gepushed zou worden. Vanuit support heb ik bericht dat vanaf maandag geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:21
Hier ook een early adopter maar nog zonder auto.
Mijn pine green privilege komt pas in Q1 2025 vanwege huidig contract.
Twee proefritten gemaakt waarvan één van een dik uur zonder begeleiding en de auto even getest zoals ik hem zou gaan gebruiken.
Ik ben een kritische tester die wel door de eerste en veel genoemde issues heen kan prikken.

In het 001 forum veel geneuzel en vooral ook wel veel noob vragen en uitspraken gezien helaas.
Waarom ik de keuze gemaakt heb?
Tesla was zeker lang mijn eerste keuze maar de prijs en wat ik voor die prijs krijg is way better dan wat Tesla voor hetzelfde geld bieden kan.
De software is dan wel uit gekristalliseerd maar dat is een kwestie van geduld en tijd.
De HUD, de ruimte en zeker het vermogen maakte het de beste keuze voor mijn persoonlijke smaak.
De EX30 heeft het nakijken in vergelijk met de Zeekr X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Goedemorgen. Aanstaande Maandag 25 Maart hebben wij een afspraak voor een proefrit met de Zeekr X. Heeft iemand al een idee waar jullie straks terecht kunnen met de Zeekr X voor onderhoud etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Marcel-62 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:47:
Goedemorgen. Aanstaande Maandag 25 Maart hebben wij een afspraak voor een proefrit met de Zeekr X. Heeft iemand al een idee waar jullie straks terecht kunnen met de Zeekr X voor onderhoud etc.
Veel plezier!
Ik begreep van de Zeekr meneer: standaard onderhoud bij universele garage zoals Kwikfit, storingen ed in Zeist. Maar hopen dat hij storingsvrij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
BPi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:43:
Ik zal mij hier ook vaker laten zien... Las en schreef al mee binnen Zeekr 001 topic, waar ook wel wat relevante ervaringen te delen zijn/gedeeld worden.

Zeekr X 69 kWh Long Range RWD
Mist Grey metallic
Interior Charcoal Black
Bestelling op 9 december 2023
Aflevering op 15 januari maart 2024
Trekhaak afneembaar
All-weather banden

Voorgaande auto was gedurende 26 maanden een Lynk&Co 01, als opvolger (tussenstap) van een V70 D3 als caravantrekker. Geen caravan meer dus nu overgestapt naar een EV. De Zeekr X had ik mij al op ingeschreven in juli en zodra de eerste demo binnen was, maar nog niet te rijden, al bekeken in Zeist. In de 001 had ik al gereden op Zandvoort en ook wat mensen van Zeekr gesproken. Toen al enthousiast en hoge verwachtingen over/van de X. Op Fully Charged even kort in de X gereden (evenals in Fisker Ocean) en zodra het kon een echte proefrit in Zeist en de bestelling geplaats. Eerst nog even spannend of het een goede keuze was. Ik denk nog steeds van wel. Op basis van al het nieuws wel blij dat ik niet voor de Fisker gekozen heb. Wel wat zuur dat na mijn bestelling gratis een andere kleur kon en vlak daarna een prijsverlaging en nog wat voordeeltjes. :/

Er is een OTA aangekondigd voor de X, die volgens de mail 21 maart uitgevoerd wordt (is).
Extra optimalisaties en gebruiksverbeteringen die je kunt verwachten met deze Over-The-Air (OTA) software-update:
Verbeteringen aan het Digital Head-Up (DHU) display: Voor een betere en informatievere rijervaring.
Verbeterde storingsmelding voor verlichting.
Geoptimaliseerd alarm voor bewegingsdetectie in de auto: Verbeterde bewaking voor meer veiligheid.
Activering waarschuwing voor kruisend verkeer: Verhoogde veiligheid tijdens achteruitrijden.
Optimalisatie deurontgrendelingsfunctie voor deuren zonder frame: Verbeterde timing voor gemakkelijkere toegang.
Nauwkeurige afstelling achteruitkijkspiegel: Beter zicht met verbeterde precisie.
Verbeterde knelbeveiliging deurhendel: Veiligere bediening met minder risico op beknelling.
Verbeterd bewegingsdetectiealarm: Verbeterde beveiliging.
Verbeteringen aan het oplaadscherm in de B-stijl: Intuïtievere gebruikerservaring.
Langere levensduur van de batterij in de sleutelhanger: Minder vaak vervangen.
Verbeterde weergave huisdiermodus: Verbeterde functionaliteit voor veiligheid en comfort van huisdieren.
Melding functie aanhangwagenlicht: Onmiddellijke waarschuwingen voor veilig slepen.
Taalverbeteringen in het hele systeem: Duidelijkere communicatie voor beter begrip.
Optimalisatie Bluetooth-telefoonfunctie: Stabiele en heldere Bluetooth-verbinding voor betere connectiviteit
Vragen waarop men het antwoord zelf kan vinden wordt ik ook altijd wel moe van. Misschien een FAQ maken in de OP @NHN11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
niekvanprooijen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Veel plezier!
Ik begreep van de Zeekr meneer: standaard onderhoud bij universele garage zoals Kwikfit, storingen ed in Zeist. Maar hopen dat hij storingsvrij is...
Dankjewel voor zover.

Heb ik gelijk nog wel een vraagje. Op dit moment nog rijdend in de Lynk &Co. Kun je me al iets zeggen over instap in de Zeekr x. De Zeeker X is wat minder hoog, is dat goed te merken qua instap of valt dat reuze mee. Dit is voor ons nl wel een go of no-go. Uiteraard gaan we dat as Maandag zelf ervaren maar hoor graag jouw/jullie ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Marcel-62 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:47:
Dus als alles goed gaat om de 2 tot 4 jaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsPSttqznaouQHoAOkU9CiLmIRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tf1OBKojHAbpnmt28miDHFnk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

De instap is lager, immers de auto is lager. Het is vooral dat de zit wat anders is, doordat er een batterijpakket in de vloer ligt, dus zijn de stoelen en bank lager tov de vloer.
Tijdens mijn 26 maanden Lynk hebben we 8 weken een Polo als vervanger gehad (belachelijkverhaal...). Wat een verademing om weer in de Lynk te stappen, maar ook imeteen daarna in de X. We hebben uitgebreide proefrit in de X gemaakt (en besteld) nadat we de Lynk net weer hadden opgehaald en 50 km hadden gereden. De X is een erg mooie tussenweg, omdat ik ook niet perse de hoogte van de Lynk nodig vond (maar wel prettig).
Nog 5 weken in de Lynk "moeten rijden" en helemaal blij met de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Dus als alles goed gaat om de 2 tot 4 jaar.[Afbeelding]
Voor mijn all weather banden was ik bij Kwikfit. Software doet Zeekr zelf over the air. Trekhaak is in Zeist gedaan (auto thuis opgehaald en op werk retour) omdat de kabelboom bjj aflevering er nog niet was.
En voor kleine mechanische problemen hebben ze of gaan ze met een mobiele dienst werken (zoals Tesla?) En op termijn enkele servicepunten in het land. Al dan niet ism een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Trekhaak max. 110kg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRpzY8zVewYUUO2zf_aeqtbZWNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMcykQIwrekjY2m1GT5BErJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Vraagje over de camera’s:
Tesla heeft de dashcam functionaliteit, Zeekr zou ook iets vergelijkbaars hebben, hoe bevalt dit tot nu toe?
Ik rij momenteel al jaren met een ‘altijd aan’ dascam en die heeft zich al lang en breed terugverdient.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-03 09:03
bigkevx2 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:29:
Tesla heeft de dashcam functionaliteit, Zeekr zou ook iets vergelijkbaars hebben, hoe bevalt dit tot nu toe?
Ik rij momenteel al jaren met een ‘altijd aan’ dascam en die heeft zich al lang en breed terugverdient.
Kom net terug uit Zeist. Reed er toevallig langs. En kan jr bevestigen dattie dat heeft ja. Je kon instellen op 2, 3 ,5 minuten ofso. Zal wel een sneltoets op je stuur zijn o.i.d.

Mooie wagen trouwens. Blij dat ik er een besteld heb.
Was ook lekker druk in Zeist. De ene naar de andere 001 en x reden de parkeerplaats af naar een nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
bigkevx2 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 01:34:
Hier ook een early adopter maar nog zonder auto.
Mijn pine green privilege komt pas in Q1 2025 vanwege huidig contract.
Twee proefritten gemaakt waarvan één van een dik uur zonder begeleiding en de auto even getest zoals ik hem zou gaan gebruiken.
Ik ben een kritische tester die wel door de eerste en veel genoemde issues heen kan prikken.

In het 001 forum veel geneuzel en vooral ook wel veel noob vragen en uitspraken gezien helaas.
Waarom ik de keuze gemaakt heb?
Tesla was zeker lang mijn eerste keuze maar de prijs en wat ik voor die prijs krijg is way better dan wat Tesla voor hetzelfde geld bieden kan.
De software is dan wel uit gekristalliseerd maar dat is een kwestie van geduld en tijd.
De HUD, de ruimte en zeker het vermogen maakte het de beste keuze voor mijn persoonlijke smaak.
De EX30 heeft het nakijken in vergelijk met de Zeekr X!
Ja poeh he. Ik was echt omver geblazen door de Zeekr 001 en X toen ik vandaag in Zeist was. Jeetje wat een toffe autos. Zeer luxe afwerking.
De X is echt een gamechanger voor het prijssegment waar die in zit. Gaan andere merken het echt zwaar mee hebben. Bijvoorbeeld Renault Etech, Opel Mokka, Jeep avanger etc. Dan krijg je echt zooooveeeel meer waarde voor je geld bij Zeekr. En nu Volvo met die EX30, tja daar hoef je helemaal niet meer naar te kijken.

Enige minpuntjes, de achterbank, ruim zat hoor. Maar je zit beetje raar door de hoge vloer. Voor mij niet storend. Geluiddichtheid, je kon anderen redelijk goed horen praten als de auto helemaal dicht is. Bij de 001 was het net noise cancelling, die had het beter voor elkaar. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Geluid systeem goed. Stoelen heerlijk. Mooie luxe lak, afwerking, digitale functies zoals kofferbak open dicht met de knop. De elek bedienbare stoelen, zowel in het display als op knoppen. Leuke gimmicks. Jaa ik ben om hoor.

Nog 10 weekjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik vraag mij wel af wat die kogeldruk met de wegligging doet.
Niet alleen als het 1600 kg massa is verdeeld over 7 meter, maar ook als zwaar beladen fietsendrager of bagagebox direct op de haak. 1500 kg caravan heb ik niet meer, maar met de beperkte kofferbak zou er nog wel eens een bagagebox achterop kunnen zitten (mits een aantal hulpsystemen wel beschikbaar zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:29:
Inderdaad dashcam zit er op. Schijnt op te slaan bij ongeval (niet getest O-) ). Daarnaast kun je via en shortcut (misschien ook via voicecommmando?) de camera openen en foto's maken en filmen en dit fullscreen volgen. Hij gebruikt een camera die achter de binnenspiegel zit.
Hoelang je kunt opnemen? Geen idee. Onder de rechter voorstoel schijnt een geheugenkaart te zitten (of te kunnen toevoegen als uitbreiding?).

Ik heb overigens donderdag tijdens een rit van werk wat gefilmd om in beeld te brengen hoe de LCC reageert als je een vrachtwagen passeert. Auto gaat naast vrachtwagen verder naar links rijden en daarna weer dichter op de rechter lijn. Lastige is dat je het moest starten en stoppen midden op het grote scherm ver naast je. Kan vast ook anders.

Als we het hebben over de camera's in de Tesla... we hebben in de X ook 360 graden beeld en diverse andere cameraweergaven. Van Tesla ken ik de weergave van de camera in de dode hoek bij zijdelingse bewegingen. Dit gebeurt mij bij de X soms ook (met bovenaanzicht) maar niet helemaal duidelijk wanneer. Want de 360 weergave werkt normaal gesproken alleen bij lage snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
mheerde schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:53:
[...]

Ja poeh he. Ik was echt omver geblazen door de Zeekr 001 en X toen ik vandaag in Zeist was. Jeetje wat een toffe autos. Zeer luxe afwerking.
De X is echt een gamechanger voor het prijssegment waar die in zit. Gaan andere merken het echt zwaar mee hebben. Bijvoorbeeld Renault Etech, Opel Mokka, Jeep avanger etc. Dan krijg je echt zooooveeeel meer waarde voor je geld bij Zeekr. En nu Volvo met die EX30, tja daar hoef je helemaal niet meer naar te kijken.

Enige minpuntjes, de achterbank, ruim zat hoor. Maar je zit beetje raar door de hoge vloer. Voor mij niet storend. Geluiddichtheid, je kon anderen redelijk goed horen praten als de auto helemaal dicht is. Bij de 001 was het net noise cancelling, die had het beter voor elkaar. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Geluid systeem goed. Stoelen heerlijk. Mooie luxe lak, afwerking, digitale functies zoals kofferbak open dicht met de knop. De elek bedienbare stoelen, zowel in het display als op knoppen. Leuke gimmicks. Jaa ik ben om hoor.

Nog 10 weekjes wachten.
De hogere vloer is typisch EV, enne…ik zit het liefst links voor ;)
De achterbank, ach…ik heb nooit in de EX30 gezeten, mijn 1,80 paste niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
Tunnelplan schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Dus als alles goed gaat om de 2 tot 4 jaar.[Afbeelding]
Dank voor de info 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
BPi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:32:
De instap is lager, immers de auto is lager. Het is vooral dat de zit wat anders is, doordat er een batterijpakket in de vloer ligt, dus zijn de stoelen en bank lager tov de vloer.
Tijdens mijn 26 maanden Lynk hebben we 8 weken een Polo als vervanger gehad (belachelijkverhaal...). Wat een verademing om weer in de Lynk te stappen, maar ook imeteen daarna in de X. We hebben uitgebreide proefrit in de X gemaakt (en besteld) nadat we de Lynk net weer hadden opgehaald en 50 km hadden gereden. De X is een erg mooie tussenweg, omdat ik ook niet perse de hoogte van de Lynk nodig vond (maar wel prettig).
Nog 5 weken in de Lynk "moeten rijden" en helemaal blij met de X.
Dank voor je info mede (ex) lynkkie 😅👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodbar87
  • Laatst online: 03-07-2024
Veel (binnenkort) ex-LynkCo rijders die overstappen naar de X!
Wordt druk in Zeist de komende weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetzelluf
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-04 17:27
S
rodbar87 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:51:
Veel (binnenkort) ex-LynkCo rijders die overstappen naar de X!
Wordt druk in Zeist de komende weken
Verschil is natuurlijk wel dat de Zeekr X kleiner is dan de Lynk en dat de Lynk een maandabonnement kent. Bij de Zeekr X zit je er toch wel 4 jaar aan vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
Leuk om te lezen dat er meer en meer Zeekr X rijders zijn onder de tweakers :-) Ook hier wordt vanuit de zaak gekeken of er een Zeekr X komt en ondanks dat het voor mijn werkgever een vrij irrelevante vraag is ben ik benieuwd (en kan ik het al googlend niet echt vinden):

1. Welke Apps zijn er zoal in de auto, denk aan Spotify etc.
2. Het klopt dat er geen sprake is van Carplay (vind dit niet ergens terug dus lijkt te kloppen)
3. Hoeveel GB mag je verbranden van Zeekr (ze bieden deze maand nog een connectivity abo maar kon de voorwaarden van gebruik even niet vinden, reden dat ik het vraag is dat BYD tot 1GB is en eigenlijk je een hotspot van je telefoon moet gebruiken voor de ingebouwde streaming diensten).

Mocht iemand een paar minuutjes hebben om dit te beantwoorden graag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:43
ultimasnake schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:47:
Leuk om te lezen dat er meer en meer Zeekr X rijders zijn onder de tweakers :-) Ook hier wordt vanuit de zaak gekeken of er een Zeekr X komt en ondanks dat het voor mijn werkgever een vrij irrelevante vraag is ben ik benieuwd (en kan ik het al googlend niet echt vinden):

1. Welke Apps zijn er zoal in de auto, denk aan Spotify etc.
2. Het klopt dat er geen sprake is van Carplay (vind dit niet ergens terug dus lijkt te kloppen)
3. Hoeveel GB mag je verbranden van Zeekr (ze bieden deze maand nog een connectivity abo maar kon de voorwaarden van gebruik even niet vinden, reden dat ik het vraag is dat BYD tot 1GB is en eigenlijk je een hotspot van je telefoon moet gebruiken voor de ingebouwde streaming diensten).

Mocht iemand een paar minuutjes hebben om dit te beantwoorden graag :-)
Apple Carplay en Android Auto zitten er standaard op. Carplay werkte prima zaterdag tijdens de proefrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
sliepie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Apple Carplay en Android Auto zitten er standaard op. Carplay werkte prima zaterdag tijdens de proefrit
Op de site kon ik die termen eigenlijk niet vinden (en ben zelf nog niet in een zeekr x gekropen) dus nam even aan dat het niet erin zat. Neemt het alles over? Of blijven enkele knoppen/bedieningen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Als het werkt zoals AndroidAuto dan is het 1 softwarelaag die op de achtergrond doorloopt als je andere menu's benadert.

Er blijven dus ook enkele softwareknoppen beschikbaar om naar de menu's/instellingen te gaan..zo blijven ook altijd de knoppen van (ruit)verwarming beschikbaar

[ Voor 40% gewijzigd door BPi op 25-03-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Ik denk dat deze data base van de VER bijgewerkt moet worden!
Veel toekomstige berijders zullen hiermee een eerste keus maken.
(voor mij het eerste vergelijk)
https://ev-database.org/nl/auto/1936/Zeekr-X-Long-Range-RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:51:
[...]

De mail gaf aan per 21 maart beschikbaar en maakte op dat op die dag ook gepushed zou worden. Vanuit support heb ik bericht dat vanaf maandag geïnstalleerd wordt.
En vervolgens maandag excuses ontvangen
Ze hadden verkeerde info aan mij gegeven.
De 1.0.1d software is de nieuwste en die hadden ze er bij mij al ingezet.
Vreemde blijft dat je geen versiebeschrijving in de app ziet en ook geen historie (ook in auto niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn er meer mensen die ook onderstaande problemen ervaren met de app?

Het lukt niet om het laden volgens programma aan te passen/uit te schakelen. Iets met connectie verbroken. Daarnaast ook het plannen van een rit onmogelijk. Er komt na een tijdje een melding "Gdpr ingeschakeld. Schakel gdpr uit.". Geen idee hoe wat waar. Uiteindelijk maar in de auto ingesteld. Vreemd genoeg heb je daar andere opties en benamingen dan in de app.

Heeft iemand daarnaast al ontdekt wanneer de auto bij afslaan het beeld van de camera's weergeeft? Soms gebeurt dit automatisch. Ik zou er iets meer invloed op willen hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceHPTpwenW1GCyGVmakBxrSFv7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0JdG5pjUmyFkMH9EG2pun3B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
BPi schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:42:
Zijn er meer mensen die ook onderstaande problemen ervaren met de app?

Het lukt niet om het laden volgens programma aan te passen/uit te schakelen. Iets met connectie verbroken. Daarnaast ook het plannen van een rit onmogelijk. Er komt na een tijdje een melding "Gdpr ingeschakeld. Schakel gdpr uit.". Geen idee hoe wat waar. Uiteindelijk maar in de auto ingesteld. Vreemd genoeg heb je daar andere opties en benamingen dan in de app.

Heeft iemand daarnaast al ontdekt wanneer de auto bij afslaan het beeld van de camera's weergeeft? Soms gebeurt dit automatisch. Ik zou er iets meer invloed op willen hebben.
[Afbeelding]
Het eerste kan ik (nog) niks over zeggen. We hebben de auto nog niet.
Het tweede is volgens mij afhankelijk van de snelheid. Kan me herinneren dat daar iets over in de handleiding staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

niekvanprooijen schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:44:
[...]

Het eerste kan ik (nog) niks over zeggen. We hebben de auto nog niet.
Het tweede is volgens mij afhankelijk van de snelheid. Kan me herinneren dat daar iets over in de handleiding staat.
Het inschakelen lijkt volkomen random te gaan. Zojuist bij parkeren op werk (met obstakels nabij parkeerplek) ging het niet aan en heb ik op de knop gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
BPi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:25:
[...]

Het inschakelen lijkt volkomen random te gaan. Zojuist bij parkeren op werk (met obstakels nabij parkeerplek) ging het niet aan en heb ik op de knop gedrukt.
Heb zelf de auto nog niet maar zou me niets verbazen als het net zo werkt als in een Lynk&Co. Dus beneden de 30 km/h geloof ik maar ook moet het knipperlicht in gebruik zijn. En waarschijnlijk moet deze optie ook aanstaan in het scherm vd Zeekr. Zal denk ik ook uitschakelbaar zijn niet als in een Lynk.

Dus helaas nog niet uit ervaring Zeekr x sprekend maar zou niet zo gek zijn dat dit ook in de zeekr zo werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Marcel-62 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:49:
[...]

Heb zelf de auto nog niet maar zou me niets verbazen als het net zo werkt als in een Lynk&Co. Dus beneden de 30 km/h geloof ik maar ook moet het knipperlicht in gebruik zijn. En waarschijnlijk moet deze optie ook aanstaan in het scherm vd Zeekr. Zal denk ik ook uitschakelbaar zijn niet als in een Lynk.

Dus helaas nog niet uit ervaring Zeekr x sprekend maar zou niet zo gek zijn dat dit ook in de zeekr zo werkt.
Inderdaad, knipperlicht zou er een rol in kunnen spelen maar ook de snelheid. Ik ga er straks eens op letten.
Boven 'een bepaalde' snelheid kun je de 360 camera niet meer activeren. Zelf zou ik het best zo willen hebben als bij Tesla dat al je naar links of rechts verplaatst (bijv inhalen op snelweg) dat als je net zoals het heurt richting aangeeft, aan de betreffende zijde de camera's aan gaan. Dus ook bij hogere snelheden.

Heeft daarnaast al iemand geprobeerd film en fotobeelden uit de auto te downloaden naar telefoon of naar een online opslag of iets dergelijks? Er zit ergens een geheugenkaart onder de bijrijdersstoel. Ik weet echter niet of dat HET geheugen is, of dat je daar uitbreiding op het aanwezige interne geheugen kunt plaatsen.
En op welke wijze kan de camera functioneren als dashcam? Dus niet alleen bij handmatig starten en stoppen en foto's maken of 10 seconden voor en na een impact. Het gat dan om volcontinu filmen, met een waarschijnlijk beperkte opslagtijd, immers ook een eindige opslagomvang. Maar hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
BPi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:44:
[...]

Inderdaad, knipperlicht zou er een rol in kunnen spelen maar ook de snelheid. Ik ga er straks eens op letten.
Boven 'een bepaalde' snelheid kun je de 360 camera niet meer activeren. Zelf zou ik het best zo willen hebben als bij Tesla dat al je naar links of rechts verplaatst (bijv inhalen op snelweg) dat als je net zoals het heurt richting aangeeft, aan de betreffende zijde de camera's aan gaan. Dus ook bij hogere snelheden.

Heeft daarnaast al iemand geprobeerd film en fotobeelden uit de auto te downloaden naar telefoon of naar een online opslag of iets dergelijks? Er zit ergens een geheugenkaart onder de bijrijdersstoel. Ik weet echter niet of dat HET geheugen is, of dat je daar uitbreiding op het aanwezige interne geheugen kunt plaatsen.
En op welke wijze kan de camera functioneren als dashcam? Dus niet alleen bij handmatig starten en stoppen en foto's maken of 10 seconden voor en na een impact. Het gat dan om volcontinu filmen, met een waarschijnlijk beperkte opslagtijd, immers ook een eindige opslagomvang. Maar hoe en wat?
https://www.zeekr.eu/nl-nl/contact Hier is wat info te vinden. Nederlandse handleiding kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Marcel-62 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:44:
[...]

https://www.zeekr.eu/nl-nl/contact Hier is wat info te vinden. Nederlandse handleiding kun je hier vinden.
Ja dank je, die was al bekend. Dit zijn specifieke toepassingen die ik nog niet heb gevonden.
Lastige is dat in de handleiding niet te zoeken is. Er is wel een pdf vindbaar, maar die is in het Engels. Dan moet je net weer de juiste term weten te bedenken ;)

En het geheugenkaartje onder de bijrijdersstoel bevat niet de foto's die ik had verwacht. Net er uitgehaald en in de laptop gestopt.
Alleen van alarmmeldingen .... de film en foto's zelf gemaakt met de camerafunctie zijn blijkbaar elders opgeslagen.

Let op !!!!! als je dit (32gig) kaartje er uithaalt dat je hem niet laat vallen want dan schuift hij onder de computer. |:( het was even hengelen om hem weer tevoorschijn te halen

Update:
Via Bluetooth gelukt om foto's naar telefoon te sturen. Helaas niet de filmpjes. Die worden niet getoond.

[ Voor 36% gewijzigd door BPi op 29-03-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvstrat
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:55
De X nu een week hier. Wat een fijne auto! . Denk wel dat vraag 1 bovenaan de FAQ zal zijn welke veiligheids setting je uit moet zetten om de wel heel vaak piepende waarschuwingen uit te zetten. Iemand dit al uitgevogeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

cvstrat schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:58:
De X nu een week hier. Wat een fijne auto! . Denk wel dat vraag 1 bovenaan de FAQ zal zijn welke veiligheids setting je uit moet zetten om de wel heel vaak piepende waarschuwingen uit te zetten. Iemand dit al uitgevogeld?
Vermoeidheid bestuurder. Die geeft bij elke beweging aan dat je bent afgeleid. Je mag niet eens opzij kijken op een kruising. Deze functie blijft bij mij sinds de update uit *O*

Daarnaast zet ik op 60 km wegen de lane keeping uit, omdat je positie dan soms gecorrigeerd wordt naar het midden van de weg, terwijl daar je tegenligger ook rijdt.
Terug op grotere wegen zet ik het weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn er al mensen met technische problemen?
Bij mij sluit de "motorkap" erg moeilijk. Meerdere pogingen en steeds binnen weer ontgrendelen. Ik hoop dat ze dit wat beter kunnen afstellen.

Daarnaast ging linksachter de handgreep eerder deze week al een keer niet of maar half open. Nu blijft de handgreep dicht, kan de deur ook van binnen niet worden geopend en werkt raam ook niet meer 😟
ik hoop snel te weten waar en wanneer ze dit gaan fixen
Update: Vanmiddag was hij weer even open, daarna half en wel te openen terwijl rest dicht was (te openen en alarm ging af) en nu weer half en niet te openen, ook niet van binnen.

Ook heeft de auto al een paar keer bij 93% aangegeven klaar te zijn met laden terwijl hij ingesteld staat op tot 95% te laden. Bekend iets?

[ Voor 13% gewijzigd door BPi op 30-03-2024 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

EntonoX

Team leider

Gisteren de Zeekr X Besteld in Mist Grey met het donkere interieur :) (Private Lease)

Was erg onder de indruk van de proefrit die ik gemaakt heb in Zeist. Beviel veel beter als de BYD Atto3 die ik november vorig jaar even heb mogen proberen, vooral regeneratief remmen en vering veel beter als de Atto 3 en dan het interieur :9~ ... poe moeilijk om de X te vergelijken met iets anders wat nu op de markt is.

Tot nu toe blij met de keuze! :)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

EntonoX schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:29:
Gisteren de Zeekr X Besteld in Mist Grey met het donkere interieur :) (Private Lease)

Was erg onder de indruk van de proefrit die ik gemaakt heb in Zeist. Beviel veel beter als de BYD Atto3 die ik november vorig jaar even heb mogen proberen, vooral regeneratief remmen en vering veel beter als de Atto 3 en dan het interieur :9~ ... poe moeilijk om de X te vergelijken met iets anders wat nu op de markt is.

Welkom. Nog iemand die er iets zonder stekker met een stoffen dakje naast heeft :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

BPi schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:05:
[...]

Welkom. Nog iemand die er iets zonder stekker met een stoffen dakje naast heeft :Y
Haha, je bedoeld de link naar de TR7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
Sinds medio maart hebben wij een Zeekr X Long Range RWD via Zeekr Lease (Private Lease). De kleur is Mist Grey en heeft een trekhaak. Hij bevalt erg goed en is in mijn ogen onvergelijkbaar met een andere auto. Mijn tweede auto is een VW Golf R.

De piepjes uitzetten gaat door melding vermoeide bestuurder uitzetten (in menu Zeekr AD). Ik zet tevens rijstrookassistentie uit.
Helaas moeten beide bij begin elke rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sqoda
EntonoX schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:29:

Wij hebben er ook een (ongezien) besteld. Komende week proef rijden, benieuwd of ik dan toch gebruik ga maken van de 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:20:
Daarnaast ging linksachter de handgreep eerder deze week al een keer niet of maar half open. Nu blijft de handgreep dicht, kan de deur ook van binnen niet worden geopend en werkt raam ook niet meer 😟
ik hoop snel te weten waar en wanneer ze dit gaan fixen
Update: Vanmiddag was hij weer even open, daarna half en wel te openen terwijl rest dicht was (te openen en alarm ging af) en nu weer half en niet te openen, ook niet van binnen.
Nog even de auto gecontroleerd. Kreeg meldingen van niet afgesloten portier. Handgreep stond open en raam ging 2 cm naar benende bij vastpakken maar niet dicht. Ook net knop niet. Slot bleef ook open staan, dus portier klikte niet vast. Uiteindelijk klikte deur vast maar stond het raam 10cm open.
Servicenummer gebeld, ANWB zou komen. Bij poging nummer x via de app de ramen sluiten kreeg ik een pushmelding dat de ramen gesloten waren. Yes! ANWB man kende de auto nog niet en wilde ook niet teveel doen. Bij zijn pogingen stond raam ook weer flink eind open. Maar hij klopte op portier bij handgreep en ik hield de raamknop vast en hij ging dicht. Er zit dus ergens in portier een contactje los .
Einde dienst voor de man dus kwam er nog een collega bij. Kende de auto ook nog niet maar was ook wel nieuwsgierig. Toch maar niet de auto weer geopend om ze te laten kijken.
:N
ik hoop dat dit snel te regelen is.🤞

Ps. Aangezien Zeekr alleen in Zeist zit was de ANWB man wel nieuwsgierig naar waar de auto heen zou moeten in geval van afslepen. Tot mijn grote verbazing staat in het computertje: de dichtstbijzijnde Polestar servicedealer.

[ Voor 13% gewijzigd door BPi op 30-03-2024 21:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Kleine aanpassing van de fietslift beschermkap, maar de achterklep gaat nu makkelijk open zonder tegen de fietsenlift te stoten.https://www.thingiverse.com/thing:6555222Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAM7LFRiFlhSgTuL_ijRYk6gvhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvCJdMJ6GWVabZEtH7L4kSNH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik zat nog even te bladeren door de handleiding heen, is de bestuurdersstoel ook elektrisch verstelbaar bij de long range versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

EntonoX schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:06:
Ik zat nog even te bladeren door de handleiding heen, is de bestuurdersstoel ook elektrisch verstelbaar bij de long range versie?
Ja hoor en instelbaar in het geheugen voor meerdere bestuurders incl. spiegel instellingen. Met gezichtsherkenning gaat de stoel en spiegels (niet binnen) in de vooraf ingestelde stand. Gemak dient de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:17:
[...]

Ja hoor en instelbaar in het geheugen voor meerdere bestuurders incl. spiegel instellingen. Met gezichtsherkenning gaat de stoel en spiegels (niet binnen) in de vooraf ingestelde stand. Gemak dient de mens.
En zelfs stoelkoeling voor de bestuurder _/-\o_
Kwam ik ook pas achter na aflevering.

Wat de long range dan mist?
Tweede motor
Massage op beide voorstoelen
Koeling bijrijdersstoel
Grotere wielen
En verder niets :P

[ Voor 14% gewijzigd door BPi op 01-04-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

[...]

Ah fijn, ik zag in de online handleiding ook een handmatige verstelling staan dus vandaar 7(8)7

Ja dat lijkt me heerlijk, eindelijk van dat getrek aan die hendels af als de vrouw weer gereden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

De bandenplakset heb ik verplaatst van de frunk naar de achterzijde. Dan is er voldoende plaats voor de noodset, gevarendriehoek en (natte) laadkabel onder de motorkap. Voor als de bagage ruimte gevuld is met koffers en je wilt gaan laden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y25uovS-Br9q3wRIT3o0Gzfo_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTv1EXbFGNd6JZWZH1nvtBMi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Weet iemand de prijs van een tweede sleutelhanger. De sleutelkaart vind ik niet erg handig (in en uit portemonee) in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:33:
De bandenplakset heb ik verplaatst van de frunk naar de achterzijde. Dan is er voldoende plaats voor de noodset, gevarendriehoek en (natte) laadkabel onder de motorkap. Voor als de bagage ruimte gevuld is met koffers en je wilt gaan laden.[Afbeelding]
Mijn frunk heeft moeite met sluiten dus maak hem het liefst zo min mogelijk open. Laadkabel zit er wel in maar heb ik er nog niet uitgehaald. Ik laad tot nu toe thuis, met lange kabel aan laadpaal.

Naar een extra keycard heb ik gevraagd. Dat zou vreemd genoeg niet kunnen. Ik wil deze standaard op zak hebben, bij de (bank)pasjes voor nood.. Keyfob extra heb ik niet naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:21
Krijg je ook een zeekr charge laadpas als je de zeekr bij Just Lease hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Khallouki op 02-04-2024 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:20:
[...]

En zelfs stoelkoeling voor de bestuurder _/-\o_
Kwam ik ook pas achter na aflevering.

Wat de long range dan mist?
Tweede motor
Massage op beide voorstoelen
Koeling bijrijdersstoel
Grotere wielen
En verder niets :P
De Privelege heeft toch ook geen koeling op de bijrijdersstoel? Of heb ik dit gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 10:09
[...]

Als het goed zou werken wel….. maar jah…. Stoel komt bij mij nooit terug op de plek waar ik die heb ingesteld. Moet ik alsnog via stoel en herstel dat voor elkaar krijgen, gebruik de comfort stand dus nooit en heb de stoel vastgelast 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:54:
[...]

De Privelege heeft toch ook geen koeling op de bijrijdersstoel? Of heb ik dit gemist?
inderdaad, ook dan geen koeling/ventilatie op bijrijdersstoel.
Bij bestelling dacht ik dat bij Long Range ook geen koeling zat en de Privilege stoelen had met koeling en massage. In ieder geval werd de privilege te duur en wogen voor mij die paar extra's niet op tegen de flinke meerkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:43:
[...]

Als het goed zou werken wel….. maar jah…. Stoel komt bij mij nooit terug op de plek waar ik die heb ingesteld. Moet ik alsnog via stoel en herstel dat voor elkaar krijgen, gebruik de comfort stand dus nooit en heb de stoel vastgelast 😃
Nee, niet gelast, ik wil graag kunnen variëren en met mijn vrouw wil ook graag gebruik kunnen maken van de auto. Instellingen gaan bij prima terug naar waar ze op stonden. Ik zet alleen mijn stoel wel eens een stukje lager of rechter tijdens een rit. De volgende keer gaat hij weer naar de vastgelegde waarden.

Alleen de uitgeschakelde melding van de afleiding, de "vermoeidheidsmelding", die werd vastgehouden. Helaas na moet ik deze na een paar dagen toch weer bij iedere rit uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kTwYihQMDlM3B2NVIMjcGyOzlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5EbhCCLPFrnDgnJSFEuDDP3.jpg?f=fotoalbum_large
Weet iemand de oplossing mbt de GPDR melding?
Het lijkt alsof dit komt sinds de update. Ik denk overigens dat dit al langer in beeld komt. Dit is als ik een rit probeer te plannen, dus intereurverwarming aanzetten (accu alleen bij hele lage temperaturen).

Gepland opladen werkt ook niet meer. Daar komt deze melding niet naar voren. Deze twee functies kan ik nu alleen via het grote scherm instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 03-04-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

De gehuurde 10 panelen op het noorddak kosten ons jaarlijks €192 en leveren 1490 kWh op. Geen afschrijving. Bij 16 kWh per 100 km goed voor 9312 km per jaar. Dus laden voor €0,13 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:29:
De gehuurde 10 panelen op het noorddak kosten ons jaarlijks €192 en leveren 1490 kWh op. Geen afschrijving. Bij 16 kWh per 100 km goed voor 9312 km per jaar. Dus laden voor €0,13 per kWh.
16KWh/100km? Dan rijd je geen snelweg.

Wel voordelige stroom. Ik denk dat ik het ook haal met mn gekochte systeem. Zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Schatting 40% 50 km/h,40% 80 km/h, 20% 100 km/h.
(Mobiliteit in 2023 met Kia Soul 11.265 km en 1643 kWh, dus 15 kWh per 100 km en natuurlijk de e-fietsen, +/-10.000 km (2x5k) met 43 kWh of 0,4 kWh per 100 km)

[ Voor 28% gewijzigd door Tunnelplan op 05-04-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
@BPi heb je al een eerste indruk van het verbruik?
En ik bedoel hier duidelijk niet de range waarover heel veel verkeerde dingen geroepen worden in het 001 topic. Ik bedoel specifiek de kw/h op 100 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik kom 5300 km ruwweg op 20 a 21 kWh per 100 km.
Hiervan is denk ik 80% snelweg, 100-110 km/h

Het is een rekensom uit de data van mn laadpaal, alleen kwam die pas na 5 weken en de data van het stopcontact waar hij vanaf 15 januari aan hing en daar voor de 01. Ik kan de data niet op dagniveau aflezen, alleen op maand. Daarbij nog één laadsessie bij een paal en een beetie laden bij Zeekr.
Helaas is in de app niet zomaar een gedetailleerd overzicht beschikbaar 🤔

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 07-04-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:42:
Ik kom 5300 km ruwweg op 20 a 21 kWh per 100 km.
Hiervan is denk ik 80% snelweg, 100-110 km/h

Het is een rekensom uit de data van mn laadpaal, alleen kwam die pas na 5 weken en de data van het stopcontact waar hij vanaf 15 januari aan hing en daar voor de 01. Ik kan de data niet op dagniveau aflezen, alleen op maand. Daarbij nog één laadsessie bij een paal en een beetie laden bij Zeekr.
Helaas is in de app niet zomaar een gedetailleerd overzicht beschikbaar 🤔
Dit is nog niet eens zo slecht denk ik, ik rijd momenteel een stuk zuiniger naar dan heb je het over een lichtere auto met veel minder vermogen.
Geeft de dag teller geen info over het verbruik, of de energy app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:32:
[...]

Dit is nog niet eens zo slecht denk ik, ik rijd momenteel een stuk zuiniger naar dan heb je het over een lichtere auto met veel minder vermogen.
Geeft de dag teller geen info over het verbruik, of de energy app?
Auto staat in Zeist ivm storing een van de deuren. Dus morgen als de 001 weer is omgeruild voor de X eens kijken wat de auto zelf vertelt.

Helaas vertelt de app dit niet. Het reislogboek is niet compleet vanaf het begin, heeft geen verbruiksgegevens.

[ Voor 10% gewijzigd door BPi op 07-04-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grismo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-03 21:04
Ik zou graag nog wat meer willen weten over het verbruik van de Zeekr x dus het werkelijke praktijk verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
24 april mag ik de X ophalen in Zeist! Via JustLease in de lease voor 48 maanden en 18000km/jaar. 5 mei wordt de Lynk opgehaald.
Hulde voor Zeekr, tot nu toe alles keurig geregeld en telefonisch op de hoogte gehouden van het proces. JL had de 2 weken ook wel nodig om alles te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHN11
  • Laatst online: 17-12-2024
niekvanprooijen schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:54:
24 april mag ik de X ophalen in Zeist! Via JustLease in de lease voor 48 maanden en 18000km/jaar. 5 mei wordt de Lynk opgehaald.
Hulde voor Zeekr, tot nu toe alles keurig geregeld en telefonisch op de hoogte gehouden van het proces. JL had de 2 weken ook wel nodig om alles te regelen.
Klinkt goed. Wanneer heb jij de bestelling geplaatst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niekvanprooijen
NHN11 schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:12:
[...]

Klinkt goed. Wanneer heb jij de bestelling geplaatst?
18-3 proef gereden, 19-3 bestelling geplaatst, 21-3 door JL goedgekeurd. Eind vorige week PO door JL naar Zeekr gestuurd, vandaag gebeld om leverdatum af te spreken. Dus al met al een goede maand tussen bestelling en levering. Keurig!

[ Voor 26% gewijzigd door niekvanprooijen op 08-04-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Grismo schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:46:
Ik zou graag nog wat meer willen weten over het verbruik van de Zeekr x dus het werkelijke praktijk verbruik
Nog even geduld. Ik kan morgen pas mn dashboard uitlezen. Ik heb de 001 demo/vervangwagen nog staan. Die wisselt tussen de 19.4 en 19.5 per 100 km.

Een X zou toch wel veel beter moeten kunnen dan deze grote broer? Lichter, modernere (accu)techniek...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaDBOO5984HJylj4NMQ4W_svZbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q184uqUOe1fnkDzEnKIjM9V7.jpg?f=fotoalbum_large
18,6 per 100km? Bij 100% lading geeft hij aan 349km te kunnen rijden. 65kw neemt hij toch als 100% bruikbare capaciteit? (65 / 349 * 100 = 18,6)

[ Voor 36% gewijzigd door BPi op 09-04-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrlBLaqDZqSN8rFxw5p1SjmESGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2Nha4VtVV9Y7bToPIqd1Hhd.jpg?f=fotoalbum_large
En naast een nieuwe kabelboom in linkerachterportier ook een update naar software 1.0.1e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Is er ergens een releasenotes te zien voor de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

EntonoX schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:03:
Is er ergens een releasenotes te zien voor de updates?
Helaas....
Waarschijnlijk volgt die mail over een paar dagen pas. Was bij de vorige update ook het geval. Ook toen was mijn auto aan het begin van de releaseweek in Zeist en aan het einde van de week kwam de mail mbt de update.

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 09-04-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

We hebben met veel plezier 4 jaar lang een KIA E-Soul gereden met een SEPP subsidie van € 83,33 maandelijks. Met de nieuwe Zeekr X dachten wij dat we voor deze auto een SEPP subsidie van € 61,45 maandelijks konden aanvragen. Nu blijkt dat de SEPP subsidie voor 4 jaar maar 1x toegekend wordt per persoon, jammer dus. Wil je een SEPP subsidie voor een tweede keer aanvragen dan wordt die afgewezen. Wel kun je de auto op naam van je partner zetten en die de SEPP subsitie laten aanvragen. Je moet het maar weten !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

https://tweakers.net/nieu...l-voor-evs-verlengen.html

In de vorjaarsnota staat een en ander over het (vooralsnog) minder belasten van EV's.
Ten eerste is een elektrische auto nog altijd tot het einde van 2025 wegenbelastingvrij. De jaren erna zal de korting langzaam worden afgebouwd. Er is een periode tot en met 2031 vastgesteld. Vanaf 2026 gaan EV-rijders 60 procent van de oorspronkelijke wegenbelasting betalen. Vanaf 2029 is dat 65 procent en vanaf 2031 is de korting helemaal weg.

Dit is nog eens gunstig nieuws voor ons _/-\o_
(uitstel van executie)

[ Voor 9% gewijzigd door BPi op 10-04-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Tunnelplan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:27:
[...]

We hebben met veel plezier 4 jaar lang een KIA E-Soul gereden met een SEPP subsidie van € 83,33 maandelijks. Met de nieuwe Zeekr X dachten wij dat we voor deze auto een SEPP subsidie van € 61,45 maandelijks konden aanvragen. Nu blijkt dat de SEPP subsidie voor 4 jaar maar 1x toegekend wordt per persoon, jammer dus. Wil je een SEPP subsidie voor een tweede keer aanvragen dan wordt die afgewezen. Wel kun je de auto op naam van je partner zetten en die de SEPP subsitie laten aanvragen. Je moet het maar weten !
Maar wordt er dan ook niet op adres gechecked dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

EntonoX schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:48:
[...]

Ga naar deze site voor de voorwaarden.
https://www.rvo.nl/subsid...epp/subsidie-lease-nieuwe

Als het niet helemaal duidelijk is even de chat gebruiken :)

En let op dat ze ook toegekende subsidies bij (vermeende) fraude kunnen stopzetten en terugdraaien.

[ Voor 23% gewijzigd door BPi op 10-04-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

met grote interesse volg ik dit topic ook (ben zelf een Zeekr 001 Rijder) maar ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen met de Zeekr X.
het ziet er best nice en compact uit toen ik hem zo in de showroom zag staan (heb geen proefrit gemaakt) maar hij is denk ik een balanced choice tussen een SUV en een Crossover? of hoe moet ik de X precies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
EntonoX schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:48:
[...]

Nee, recent gebeld met RVO hierover. Auto nu op naam van mn vriendin staan en ontvangen opnieuw subsidie voor de EV. Vorige stond opm mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik lees sinds vanmiddag officieel mee.
Hij moet nog wel even terug voor een nieuwe deurgreep die ze niet meer op tijd konden wisselen.
Komt goed ...

@BPi inderdaad met versie 1.0.1e afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Jakez68 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:51:
Ik lees sinds vanmiddag officieel mee.
Hij moet nog wel even terug voor een nieuwe deurgreep die ze niet meer op tijd konden wisselen.
Komt goed ...

@BPi inderdaad met versie 1.0.1e afgeleverd
Deurgreep? :S

Zelfde als bij mij ? Ging twee weken geleden niet altijd open en dicht, soms half... Raam werkte dan ook niet en van binnen niet te openen. Stekkertje met corrosie, schoongemaakt als tijdelijke oplossing. Gelukkig kon de auto niet meer voor het weekend omgeruild worden. Op maandag zou dat gebeuren en toen was het met spoed bestelde vervangende net binnen, zouden ze die nog monteren en dinsdag omruilen. En zo geschiede :Y
De auto heeft een compleet nieuwe kabelboom in een van de portieren gekregen en een goede wasbeurt.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste