Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:34
BPi schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:10:
[...]

Deurgreep? :S

Zelfde als bij mij ? Ging twee weken geleden niet altijd open en dicht, soms half... Raam werkte dan ook niet en van binnen niet te openen. Stekkertje met corrosie, schoongemaakt als tijdelijke oplossing. Gelukkig kon de auto niet meer voor het weekend omgeruild worden. Op maandag zou dat gebeuren en toen was het met spoed bestelde vervangende net binnen, zouden ze die nog monteren en dinsdag omruilen. En zo geschiede :Y
De auto heeft een compleet nieuwe kabelboom in een van de portieren gekregen en een goede wasbeurt.
Ik had jouw verhaal meegekregen inderdaad. Ze belden mij gister om te vragen of ik evt. de aflevering wilde uitstellen.
Hij staat fixed in de open positie en de deur is op slot en reageert ook nergens op. Het raam heb ik eigenlijk niet geprobeerd.
In principe staat er een afspraak voor dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:15

BPi

Jakez68 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:00:
[...]

Ik had jouw verhaal meegekregen inderdaad. Ze belden mij gister om te vragen of ik evt. de aflevering wilde uitstellen.
Hij staat fixed in de open positie en de deur is op slot en reageert ook nergens op. Het raam heb ik eigenlijk niet geprobeerd.
In principe staat er een afspraak voor dinsdag.
Laten we hopen dat dit ook zo snel te fixen is en dit niet bij al teveel auto's voorkomt. Of bij meerdere portieren 😵‍💫
Bij bestuurdersportier is het ook een iets vervelender probleem. Alle portieren hebben natuurlijk een mechanische noodontgrendeling, maar ook daarbij gaat het raam een klein stukje naar beneden. Alleen is de kans groot dat het vervolgens niet weer omhoog gaat na sluiten van het portier. En om het bestuurdersportier tijdelijk niet te gebruiken is erg onhandig ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is er iemand al met ervaringen op grote afstanden en met tussentijds laden?
Dan bedoel ik 1000km+. Hoe snel ging het laden hoever kwam je met 80% tot 10% lading? Dit ivm reisplanning. Ik ben nog niet eerder met een Ev ver weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:37
BPi schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:00:
Is er iemand al met ervaringen op grote afstanden en met tussentijds laden?
Dan bedoel ik 1000km+. Hoe snel ging het laden hoever kwam je met 80% tot 10% lading? Dit ivm reisplanning. Ik ben nog niet eerder met een Ev ver weg geweest.
Interessante vraag.
Momenteel rijdt ik nog een Nissan Leaf en vanaf het begin wist ik dat dit soort trips niet besteed waren voor deze auto en accu technologie. De overstap naar de X is mede hierop gebaseerd omdat mijn wensen pakket is gewijzigd.
Dus ik ben zeer nieuwsgierig naar iemand die dit nu al kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:33:
[...]

Interessante vraag.
Momenteel rijdt ik nog een Nissan Leaf en vanaf het begin wist ik dat dit soort trips niet besteed waren voor deze auto en accu technologie. De overstap naar de X is mede hierop gebaseerd omdat mijn wensen pakket is gewijzigd.
Dus ik ben zeer nieuwsgierig naar iemand die dit nu al kan beantwoorden.
Ik denk dat ik de heenweg (1800km, 2,5 dag) iets te zuinig ga plannen (200 tot 250km per etappe) en mij daarna ga beraden op een planning voor de terugweg (2 dagen). Better save than empty.
Volle lading kan dan wel WLTP 445km en in werkelijkheid 350km betekenen. 80% naar 10% is dan theoretisch maar 245 km per etappe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Tesla gebruikt ook de better save than sorry methodiek.
Korte laad stops met hoog vermogen ipv lang en traag.
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.
Wanneer vertrek je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Vrijdagmiddag vertrek. Gelukkig kan de auto ook naar Tesla-snelladers sturen, dus netjes voorverwarmen.

Eerste etappe is deze, net op het scherm vanaf 95% berekend. Echter zullen we thuis vertrekken met 100%. Eerste overnachting is met een Tesla snellader aan de overkant, dus dan gaan we niet tot 80% vullen maar denk ik tot 90 of 95% als het er toch rustig is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqcW-IRJiXP4D9RbO8CuFppHj5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuwASys78QT0RjwQBCSX569a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Nice!
Sorry dat ik je niet kan helpen maar gelukkig jij ons wel ;)
Ik vertrek met mijn Leaf zaterdag ochtend eerst naar Essen om een Polestar op te halen bij Herz. Aansluiten aan de laadpaal daar zodat ik maandag avond nog thuis kan komen.
Wordt dan mijn eerste rit in een auto met meer accu, met meer snel laad snelheid en pre conditioning.

Ik kan niet wachten op je verhaal als je terug bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:02:
Nice!
Sorry dat ik je niet kan helpen maar gelukkig jij ons wel ;)
Ik vertrek met mijn Leaf zaterdag ochtend eerst naar Essen om een Polestar op te halen bij Herz. Aansluiten aan de laadpaal daar zodat ik maandag avond nog thuis kan komen.
Wordt dan mijn eerste rit in een auto met meer accu, met meer snel laad snelheid en pre conditioning.

Ik kan niet wachten op je verhaal als je terug bent.
Eerst nog een paar dagen werken en dan rustig van mijn vakantie genieten. Daarna ga ik vanalles delen.

Dit is (voor mij) wel wat anders dan met mijn voorgaande (hybride) auto de rit maken en vooral te rijden op benzine vanaf moment dat de accu leeg was en ook niet altijd bij een tussenstop laden.
Voor iemand die al jaren (een andere) EV heeft gereden is dit allemaal vast al gesneden koek, maar ik vind het best wel spannend maar ga er toch relaxed in. Voorheen stopten we ook steeds na 2 a 3 uur, omdat een tankje van 42 liter best snel leeg is. Daarnaast komt/kwam tanken niet altijd overeen met de gewenste momenten van stop voor toilet en eten. Dus zal het allemaal niet zo heel anders hoeven te zijn. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:21:
[...]

Eerst nog een paar dagen werken en dan rustig van mijn vakantie genieten. Daarna ga ik vanalles delen.

Dit is (voor mij) wel wat anders dan met mijn voorgaande (hybride) auto de rit maken en vooral te rijden op benzine vanaf moment dat de accu leeg was en ook niet altijd bij een tussenstop laden.
Voor iemand die al jaren (een andere) EV heeft gereden is dit allemaal vast al gesneden koek, maar ik vind het best wel spannend maar ga er toch relaxed in. Voorheen stopten we ook steeds na 2 a 3 uur, omdat een tankje van 42 liter best snel leeg is. Daarnaast komt/kwam tanken niet altijd overeen met de gewenste momenten van stop voor toilet en eten. Dus zal het allemaal niet zo heel anders hoeven te zijn. 8)
Ik kan je maar 1 tip geven, kijk niet teveel naar je accu / verbruik, geniet gewoon van de rit.
Begin met 100% haalbare stints en bouw het uit naarmate je meer ervaring krijgt.
Je zult gaan merken wat de verschillen zijn met warm/koud/winderig weer en zeker niet te vergeten...regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 16:18

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qsitSIZfG2WIJ3_2Sowd_69qWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwbDpHqgcfxqVAwCfIdH1XmA.jpg?f=fotoalbum_large
Dit weekend van overijssel naar zeeland gereden met onze fietsen achterop de Zeekr X. Gewicht fietsendragerlift 25 kg, Batavus e-bike zonder batterij 26 kg en Koga e-bike zonder batterij 24 kg. Totaal 75 kg als kogeldruk. Rijdt prettig maar de auto geeft aan dat verschillende systemen dan uitgeschakeld worden. De achteruitrij kamera werkt dan niet voor het parkeren (lijkt logisch). Wat niet zo goed is dat ook de ACC, de snelweg assistent en de rijstrook assistent uitgeschakeld worden. Daar is volgens mij geen noodzaak voor, juist wanneer je langere afstanden aflegt met de fietsen en zou bij een volgende up-date aangepast moeten worden.

Zelfs met de fietsendrager achter de Zeekr X was het makkelijk laden bij Tesla aan de Laan van Europa in Dordrecht €0,41 per kWh en de Tesla snellader aan de Brinieweg in Deventer €0,40 per kWh.

[ Voor 8% gewijzigd door Tunnelplan op 16-04-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 14:58
Heb je wel normale cruisecontrol, zonder adaptive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
Sqoda schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:42:
Heb je wel normale cruisecontrol, zonder adaptive?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Dat is behoorlijk :X
Ik hoop dat er nog een aangepaste instelling komt 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
BPi schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:53:
[...]

Dat is behoorlijk :X
Ik hoop dat er nog een aangepaste instelling komt 🤞
Zeg dat. 8)7

Dat word een baksteen meenemen op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sqoda schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:54:
[...]

Zeg dat. 8)7

Dat word een baksteen meenemen op vakantie
Postelastieken...

Eerst maar even proberen of het "on a shoestring" reizen met het gezin lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakez68
BPi schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:21:
[...]

Wat je nog kan bekijken is ABRP ( ook app versies van )

Met een beetje klooien met de instellingen bij ABRP ( temperatuur, bagage, aantal personen e.d. ) krijg je al vrij snel een gevoel van het aantal km wat je zou moeten kunnen rijden. Als ik me goed herinner houdt die routeplanner ook rekening met evt. stijgings- en dalingspercentages.
Ik weet nog dat ik de 1e keer Italie 8 stops had gepland ofzo, en uiteindelijk maar 5 gebruikt ( 2019 - model3 ).
En tegenwoordig staan er zowat bij elk tankstation van die snelladers, dat was destijds wel anders.

Maar, zoals bigkevx2 ook al zei, geniet er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:44
Tunnelplan schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:59:
[Afbeelding]
Dit weekend van overijssel naar zeeland gereden met onze fietsen achterop de Zeekr X. Gewicht fietsendragerlift 25 kg, Batavus e-bike zonder batterij 26 kg en Koga e-bike zonder batterij 24 kg. Totaal 75 kg als kogeldruk. Rijdt prettig maar de auto geeft aan dat verschillende systemen dan uitgeschakeld worden. De achteruitrij kamera werkt dan niet voor het parkeren (lijkt logisch). Wat niet zo goed is dat ook de ACC, de snelweg assistent en de rijstrook assistent uitgeschakeld worden. Daar is volgens mij geen noodzaak voor, juist wanneer je langere afstanden aflegt met de fietsen en zou bij een volgende up-date aangepast moeten worden.
Toch een rare beslissing van Geely. De Volvo EX30 heeft ook geen ACC als de trekhaak gebruikt wordt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
guido66 schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:16:
[...]

Toch een rare beslissing van Geely. De Volvo EX30 heeft ook geen ACC als de trekhaak gebruikt wordt.
Klopt, geldt ook voor Smart en Lotus bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Jakez68 schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:06:
[...]

Wat je nog kan bekijken is ABRP ( ook app versies van )

Met een beetje klooien met de instellingen bij ABRP ( temperatuur, bagage, aantal personen e.d. ) krijg je al vrij snel een gevoel van het aantal km wat je zou moeten kunnen rijden. Als ik me goed herinner houdt die routeplanner ook rekening met evt. stijgings- en dalingspercentages.
Ik weet nog dat ik de 1e keer Italie 8 stops had gepland ofzo, en uiteindelijk maar 5 gebruikt ( 2019 - model3 ).
En tegenwoordig staan er zowat bij elk tankstation van die snelladers, dat was destijds wel anders.

Maar, zoals bigkevx2 ook al zei, geniet er van.
Ja, met ABRP had ik al beetje gespeeld.
Kwam er nog niet helemaal uit.

Heb nu handmatig via gepland op Tesla netwerk. Voorkeurlocaties en alternatieven. Het prijsverschil tussen denaanbieders s best groot voor zover ik heb kunnen zien. Uitgaande van een maandabo bij Tesla tegenover een andere aanbieder ikan het verschil zomaar 30 cent per Kw zijn of meer. Kan zijn dat ik op terugweg minder plan. Dan willen we niet 2 maar 1 overnachting inplannen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPW1Yw3EMYtmnwqIqaHo1hDhRng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciS0E7MnsyOfSgbVPziwIUtZ.jpg?f=fotoalbum_large
Het is bijna zover! Woensdag om 12 uur ophalen, maar hij staat al in de app! En dan kan je het kenteken ook zien! De boel lijkt lekker op orde bij Zeekr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
niekvanprooijen schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:38:
[Afbeelding]
Het is bijna zover! Woensdag om 12 uur ophalen, maar hij staat al in de app! En dan kan je het kenteken ook zien! De boel lijkt lekker op orde bij Zeekr!
Wij halen de Zeekr X Vrijdag 26 april op. Nog niet in de app maar weten wel al het kenteken en Vinnummer. Zeekr laadapp is al wel werkbaar gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

EntonoX

Team leider

Spannend! Waar halen jullie hem op? In Zeist?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
EntonoX schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:50:
Spannend! Waar halen jullie hem op? In Zeist?
Voor zover ik weet kan het alleen maar in Zeist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bigkevx2
Ik kan je maar 1 tip geven, kijk niet teveel naar je accu / verbruik, geniet gewoon van de rit.
Begin met 100% haalbare stints en bouw het uit naarmate je meer ervaring krijgt.
Je zult gaan merken wat de verschillen zijn met warm/koud/winderig weer en zeker niet te vergeten...regen.
Vandaag mijn eigen advies maar even opgevolgd. In plaats met mijn 38kw Nissan Leaf ben ik naar een vakantie adres gereden in Duitsland met een Duitse huurauto, en Polestar 2 78kw.
Wat een genot, wat een rust en wat een laad snelheid vergeleken met wat ik al jaren gewend ben.
Het wachten op mijn Zeekr wordt nu nog leuker wetende wat er komen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewop
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-08 12:04
De Zeekr X zit bij de laatste 4 kanshebbers om mijn Lynk & Co te gaan vervangen. Nu zag ik in dit topic leaseprijzen van bijv €540 voor 18.000 km en 48 maanden bij justlease. Exclusief subsidie is dat dus €600. Als ik nu kijk zie ik een prijs van €734. Het beste kom ik nog uit bij anwb met €607 voor 15.000 km, maar dat is dan 72 maanden…

Is die prijs zo snel gestegen, kijk ik niet goed, is dat uitonderhandeld, ..? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Pollewop schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:20:
De Zeekr X zit bij de laatste 4 kanshebbers om mijn Lynk & Co te gaan vervangen. Nu zag ik in dit topic leaseprijzen van bijv €540 voor 18.000 km en 48 maanden bij justlease. Exclusief subsidie is dat dus €600. Als ik nu kijk zie ik een prijs van €734. Het beste kom ik nog uit bij anwb met €607 voor 15.000 km, maar dat is dan 72 maanden…

Is die prijs zo snel gestegen, kijk ik niet goed, is dat uitonderhandeld, ..? Iemand een idee?
Dat was een tijdelijke actie bij Justlease, waarschijnlijk om het merk en model te promoten. Ik heb hem zelf voor 553,- excl. Subsidie *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-08 12:23

Ja, hier hetzelfde, het was een actie van JustLease die er inmiddels niet meer is...

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen

Vraag eens bij Zeekr Lease om een scherpe aanbieding. Dat zou wel eens gunstig kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
niekvanprooijen schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:19:
[...]

Vraag eens bij Zeekr Lease om een scherpe aanbieding. Dat zou wel eens gunstig kunnen zijn.
Justlease had een aanbieding van de Zeeker x. Deze is zo'n 2 weken geleden afgelopen helaas. Wij hebben er nog gebruik van kunnen maken. 694 euro exclusief subidie is dus netto 633 inclusief. Dit voor 24000 km en 0 eigen risico. Idd zeekr even bellen. Miss dat ze je idd ook een leuke prijs kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHN11
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Marcel-62 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:44:
[...]

Wij halen de Zeekr X Vrijdag 26 april op. Nog niet in de app maar weten wel al het kenteken en Vinnummer. Zeekr laadapp is al wel werkbaar gemaakt.
Waar kan jij het kenteken en vinnumer zien?
Ik mag de X maandag ophalen, maar ik zie nog niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
NHN11 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:53:
[...]

Waar kan jij het kenteken en vinnumer zien?
Ik mag de X maandag ophalen, maar ik zie nog niks.
Via justlease besteld, dan krijg je vd week nog wel een mail van hun.

En anders bij zeekr zelf even informeren. Die moeten dit ook al weten.

In de zeekr app zelf heb ik ook nog niets staan hoor. Maar weet wel vin nummer en kenteken al.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcel-62 op 24-04-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ook wij gaan vrij zeker een Zeekr X leasen. Waarschijnlijk via Zeekr zelf want dat is het meest gunstig lijkt het. We hebben al een testrit gemaakt en zeker vergelijken met een EX30 is dat wel een trede hoger op de ladder.

We willen eigenlijk nog een tweede testrit maken, maar de agenda barst van de afspraken waardoor dat een uitdaging wordt. Daarom hier maar een poging.

Hoe werkt Android Auto, probleemloos of met bugs? Tijdens de testrit vonden we de standaard navigatie en vooral de stemmen vrij irritant. Daarvoor zouden we dus liever AA gebruiken. Is het de draadloze variant of met een kabeltje?

De AAC hebben we ook niet getest tijdens de rit. Werkt die een beetje goed of is dat er eentje die veel te veel afstand aanhoudt?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af-6et06t-jInRyKqbkIpmvjqhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRUW4xOVAbVC0L2YVelHUjET.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzzIJWHAXIlT56WB58kwwp54Gwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8EBiiAH7DEkzyYZYFfjN31Z.jpg?f=fotoalbum_tile

Hij is er! Stond netjes klaar bij Zeekr. Na een uitgebreide uitleg teruggereden naar Groningen. Direct alles testen natuurlijk, ook snelladen bij Fastned.
ACC en Lane Assist werken als een zonnetje. Wel vaak gezeur dat je het stuur vast moet houden terwijl je die vast hebt. Blijkbaar stuur ik 'losjes'.
Ik heb de auto op Engels laten staan want de Nederlandse vertaling slaat nergens op. "neem de second afslag bij de roundabout".
Navigatie werkt goed, al is hij wel overactief op de snelweg. Bij elke afrit wordt verteld dat je links aan moet houden. Eens kijken of je dat ergens uit kan zetten.
Android Auto werkte feilloos. Zowel bedraad als draadloos.
Volgende week een lange rit naar zuid Limburg dus dan wordt het weer een mooie test en speel rit.
Voor iedereen die de auto binnenkort mag ophalen: veel plezier en geniet ervan! Je bent een early adapter dus er zal nog wel eens wat fout gaan.
Oh ja, daarover: binnenkort komen ze de auto weer ophalen, want bij levering bleef de handgreep linksachter dicht. Er is beloofd dat ze de auto thuis ophalen, wij een leenauto krijgen en tot slot de auto weer thuis brengen. Prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Netjes! Leuke beleving qua aflevering zo 😄
En goeie service, ook wel fijn. Maar zo te horen zijn de deurgrepen dus wel een kwaaltje aan het worden. Design of gewoon lang in een haven gestaan met slechte omstandigheden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@niekvanprooijen gefeliciteerd en veel probleemloze kilometers toegewenst. Ook bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 23:03
Marcel-62 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:44:
[...]

Ik mag hem ook vrijdag ophalen. Bij mij ook de auto met VIN en kenteken al aanwezig in de app. Ik koop de auto op de BV. Heel benieuwd hoe dit gaat bevallen na bij na vijf jaar Tesla Model 3.

RayC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakez68
Zo, deurgreepje rechtsachter is vandaag bij mijn X gefixed.

Auto werd netjes opgehaald in de ochtend en 's middags was ie weer terug, met een 001 als leenauto ( zelf niet in gereden, was niet thuis ).
De achteruitcamera deed het gisteravond ineens niet, maar hadden ze in Hangzhou ook gezien en kennelijk doorgegeven aan Zeist. Spul was netjes gereset, moest alleen even opnieuw inloggen.

Netjes geregeld zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Een korte vakantie naar Nordstrand (D).

Met een vol geladen accu zijn we over de Duitse snelweg gereden naar het waddeneiland Nordstrand. Met tussenstop bij de Tesla laadstations Stuhr en Busdorf. Beide voorzien van 15 laadpalen. Met een snelheid van 100 tot 110 km/h, tegenwind en regen was het comfortabel in de Zeekr X. We hadden dezelfde tussenstops op de terugweg, weer met tegenwind en regen maar ditmaal ook een lagere buitentemperatuur die in de Zeekr X niet merkbaar was. Eenmaal thuis werd de accu weer volgeladen tot 100%.

Totaal gereden 1183 km met 206 kWh voor een bedrag van €81,18. Verbruik 17,4 kW per 100 km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYe7OmEcrISjb81ERMWUfL028OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGy1RHnWX9IdR8eNPPLj0oMa.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djqK2KKjXUz38GM_y5A1a2TFyck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1mTEYOsWxZwHKsCrgtKv7jy.png?f=fotoalbum_large
De laadprijzen, laadtijden en de gemiddelde laadsnelheden staan in de tabel aangegeven. Wel moeten we vermelden dat we geen gebruik gemaakt hebben van het opwarmen van de accu voor het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Mooie vormgeving blijft het toch :) en ik denk ook zeker netjes qua verbruik? Althans wat Zeekr zelf opgeeft voor de X (17,3 - 16,4 Kw/100km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Tunnelplan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:52:

Met een vol geladen accu zijn we over de Duitse snelweg gereden naar het waddeneiland Nordstrand. Met tussenstop bij de Tesla laadstations Stuhr en Busdorf. Beide voorzien van 15 laadpalen. Met een snelheid van 100 tot 110 km/h, tegenwind en regen was het comfortabel in de Zeekr X. We hadden dezelfde tussenstops op de terugweg, weer met tegenwind en regen maar ditmaal ook een lagere buitentemperatuur die in de Zeekr X niet merkbaar was. Eenmaal thuis werd de accu weer volgeladen tot 100%.

Totaal gereden 1183 km met 206 kWh voor een bedrag van €81,18. Verbruik 17,4 kW per 100 km.
[Afbeelding][Afbeelding]
De laadprijzen, laadtijden en de gemiddelde laadsnelheden staan in de tabel aangegeven. Wel moeten we vermelden dat we geen gebruik gemaakt hebben van het opwarmen van de accu voor het laden.
Van welke SOC tot welke SOC heb je geladen bij de snelladers? De laatste 20 procent gaan langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

niekvanprooijen schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:39:
[...]

Van welke SOC tot welke SOC heb je geladen bij de snelladers? De laatste 20 procent gaan langzamer.
Van 20 tot 30% naar 80% maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

EntonoX schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:23:
Mooie vormgeving blijft het toch :) en ik denk ook zeker netjes qua verbruik? Althans wat Zeekr zelf opgeeft voor de X (17,3 - 16,4 Kw/100km)
Inderdaad, bij een wat hogere temperatuur zal het verbruik lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oef, ik zit op 22,47 kWh over 2054 km.
Gestart in Nederland, via België en Frankrijk naar Spanje. Veel 100, 120 en 130 kmh. Dan gaat het er erg snel door... :?

Vele Tesla stops. Terugweg nog eens kijken wat er nog beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Tunnelplan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:52:

[Afbeelding][Afbeelding]
toch best netjes 81,18 euro (en dan heb je ook nog eens de meest ongunstige prijzen...dus als het beetje gunstig was dan zat je wel rond 60 ofzo?)

ik denk als je met een normaal benzine auto zou rijden a-la 2,22 euro per liter x 60 liter tank (ik neem van aan dat je dan toch wel minimaal 2 x moet tanken) is € 266,40 euro voor een dagje uit van bijna 1200km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lostson schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:48:
[...]

toch best netjes 81,18 euro (en dan heb je ook nog eens de meest ongunstige prijzen...dus als het beetje gunstig was dan zat je wel rond 60 ofzo?)

ik denk als je met een normaal benzine auto zou rijden a-la 2,22 euro per liter x 60 liter tank (ik neem van aan dat je dan toch wel minimaal 2 x moet tanken) is € 266,40 euro voor een dagje uit van bijna 1200km
Tanken over de grens is veel goedkoper dan 2,22 :w Dat kan wel 40 cent goedkoper per liter, maar blijft stuk duurder dan aan de stekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Goedkoop de Zeekr X opladen met zonnepanelen en een Zappi.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJednOYVb7D0rNKLFxANCCOsDCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fe0Px1sgRqM0V01OI0o405sp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fam Cabboort
Komende maandag mogen wij onze Zeekr X op gaan halen in Zeist. Nu hebben wij ook een caravan en met 1600 kg trekgewicht moet dat prima gaan lukken. Ik vroeg mij wel af of er al tweakers zijn die met zogenaamde opzet spiegels hebben gereden? Gezien de vorm van de spiegels is dat nog een beetje spannend....

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:59:
Oef, ik zit op 22,47 kWh over 2054 km.
Gestart in Nederland, via België en Frankrijk naar Spanje. Veel 100, 120 en 130 kmh. Dan gaat het er erg snel door... :?

Vele Tesla stops. Terugweg nog eens kijken wat er nog beter werkt.
Dit lijkt volstrekt in lijn met de verwachting.
Het is een wetenschappelijk feit dat naarmate de snelheid hoger wordt de totale weerstand ook hoger wordt. Dat moet gecompenseerd worden en dat zie je in je verbruik.
Het is een kwestie van het vinden van de’sweetspot’ voor je eigen beleving en ervaring, bij mij ligt die al jaren bij 115 km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bigkevx2 schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:14:
[...]

Dit lijkt volstrekt in lijn met de verwachting.
Het is een wetenschappelijk feit dat naarmate de snelheid hoger wordt de totale weerstand ook hoger wordt. Dat moet gecompenseerd worden en dat zie je in je verbruik.
Het is een kwestie van het vinden van de’sweetspot’ voor je eigen beleving en ervaring, bij mij ligt die al jaren bij 115 km/h.
Tja, in Nederland rijd ik meeste kilometers rond de 105 km/h. Na 19u ben ik niet zo vaak op de snelweg. Van mij mag de Vmax 100 blijven :w
Die paar minuten reistijdwinst weegt niet op tegen de besparing. Ja, anders mag je ook 100 blijven rijden, maar dat voelt niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Fam Cabboort schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:43:
Komende maandag mogen wij onze Zeekr X op gaan halen in Zeist. Nu hebben wij ook een caravan en met 1600 kg trekgewicht moet dat prima gaan lukken. Ik vroeg mij wel af of er al tweakers zijn die met zogenaamde opzet spiegels hebben gereden? Gezien de vorm van de spiegels is dat nog een beetje spannend....
Ik zit met hetzelfde. Heb daarom maar zuignapspiegels dan Defa besteld. Verwacht niets universeels te vinden en voor er (bijv Emuk) voertuigspecifieke spiegels komen, moet er genoeg vraag zijn. En aangezien er nauwelijks Zeekr’s op de wegrijden, zal dat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-09 14:27
Sqoda schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:05:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Heb daarom maar zuignapspiegels dan Defa besteld. Verwacht niets universeels te vinden en voor er (bijv Emuk) voertuigspecifieke spiegels komen, moet er genoeg vraag zijn. En aangezien er nauwelijks Zeekr’s op de wegrijden, zal dat nog wel even duren.
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen mbt verbruik / praktische actieradius met jullie combinaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:49:
[...]

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen mbt verbruik / praktische actieradius met jullie combinaties.
In het EX30 topic is iemand die er geregeld een flinke dichte aanhanger achter haakt. Hij heeft vast al wat verbruiksgegevens gedeeld. Dat geeft wellicht een heel klein beetje richting

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fam Cabboort
Daar is tie danAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFzBK17joCf8RLFTXtZWtpjL9FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3UlNA0ceDUEGoNzXPBaUVWx.jpg?f=fotoalbum_large

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Wat zijn dat voor lelijke gele strepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fam Cabboort
bigkevx2 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:27:
[...]

Wat zijn dat voor lelijke gele strepen :)
Die gaan er in de wasstraat af

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Wij hebben ook een goede rit gemaakt met de auto. Van Groningen naar Zuid Limburg met 2 volwassenen, 2 kinderen en een hond. Midweekje weg. Eerste punt: de kofferbak is niet heel groot. Een grote weekendtas, shopper en wat klein spul = volle kofferbak.
Vantevoren vast gekeken naar laadpunten. De Tesla Superchargers (TSC) zijn veruit het goedkoopst.
Rijden ging soepel. Vertrokken met volle accu met het plan om in Horst bij de TSC te laden. De hond begon al eerder te klagen dus een snelle laadstop in Apeldoorn. Laadsnelheid viel wat tegen, begonnen met 80kW en dat zwakte al snel af.
In Horst (toch nog even gestopt) begonnen met 100kW en dat zakte ook redelijk snel naar 70.
Support had al aangegeven dat de accu alleen preheat als via de eigen navigatie een snellader als bestemming wordt ingegeven. Dat klopt, maar helaas ziet hij een TSC nog niet als snellader.
Het rijden zelf ging super. Soepel, stil en snel. Ook filerijden ging prima. Bleef mooi in de baan en de voorligger volgen. Werd wel een beetje gek van de handen aan het stuur melding terwijl ik het stuur vast had.
Tot slot veel draaiende kopjes en kijkers onderweg. Ik laat even in het midden of dat kwam door mijn knappe blonde vriendin op de passagiersstoel of de auto zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

niekvanprooijen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:38:
Wij hebben ook een goede rit gemaakt met de auto. Van Groningen naar Zuid Limburg met 2 volwassenen, 2 kinderen en een hond. Midweekje weg. Eerste punt: de kofferbak is niet heel groot. Een grote weekendtas, shopper en wat klein spul = volle kofferbak.
Vantevoren vast gekeken naar laadpunten. De Tesla Superchargers (TSC) zijn veruit het goedkoopst.
Rijden ging soepel. Vertrokken met volle accu met het plan om in Horst bij de TSC te laden. De hond begon al eerder te klagen dus een snelle laadstop in Apeldoorn. Laadsnelheid viel wat tegen, begonnen met 80kW en dat zwakte al snel af.
In Horst (toch nog even gestopt) begonnen met 100kW en dat zakte ook redelijk snel naar 70.
Support had al aangegeven dat de accu alleen preheat als via de eigen navigatie een snellader als bestemming wordt ingegeven. Dat klopt, maar helaas ziet hij een TSC nog niet als snellader.
Het rijden zelf ging super. Soepel, stil en snel. Ook filerijden ging prima. Bleef mooi in de baan en de voorligger volgen. Werd wel een beetje gek van de handen aan het stuur melding terwijl ik het stuur vast had.
Tot slot veel draaiende kopjes en kijkers onderweg. Ik laat even in het midden of dat kwam door mijn knappe blonde vriendin op de passagiersstoel of de auto zelf...
Preheat gaat vaak wel aan bij navigatie naar Tesla. Mijn eerste stop in zuidelijke richting was meteen de eerste ervaring met een snellader. Dit was bij Arlon, waar we verbaasd waren over het laadtempo. Bij latere laadacties kwam soms een melding in het grote scherm over het voorverwarmen. Of we de andere meldingen hebben gemist weet ik niet zeker. Wel dat het laden niet altijd meteen snel ging. Dan de auto maar de andere snellader laten navigeren die er vaak vlakbij staat. Vrijdag- zaterdag dik 1900km te rijden en dan is elke extra vertraging vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
BPi schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:22:
[...]

Preheat gaat vaak wel aan bij navigatie naar Tesla. Mijn eerste stop in zuidelijke richting was meteen de eerste ervaring met een snellader. Dit was bij Arlon, waar we verbaasd waren over het laadtempo. Bij latere laadacties kwam soms een melding in het grote scherm over het voorverwarmen. Of we de andere meldingen hebben gemist weet ik niet zeker. Wel dat het laden niet altijd meteen snel ging. Dan de auto maar de andere snellader laten navigeren die er vaak vlakbij staat. Vrijdag- zaterdag dik 1900km te rijden en dan is elke extra vertraging vervelend.
Als je de interne navigatie gebruikt, krijg jij dan ook een melding bij elke afrit van de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

niekvanprooijen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Als je de interne navigatie gebruikt, krijg jij dan ook een melding bij elke afrit van de snelweg?
Je bedoelt dat je daar linksaan moet houden? Ja 8)7
Je kan wel wat in de hoeveelheid instructies instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
BPi schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:38:
[...]

Je bedoelt dat je daar linksaan moet houden? Ja 8)7
Je kan wel wat in de hoeveelheid instructies instellen.
Dat ja. Wordt je redelijk gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

niekvanprooijen schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Dat ja. Wordt je redelijk gek van.
Op een rit van ruim 1900 km best wel 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09 16:25
Lease maatschappij vandaag auto besteld weer net 1 dag na de actie. 1 jaar premium connect ipv 10 jaar 😔

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:25
Hier de Zeekr ook eindelijk op de oprit staat. Heerlijke auto en wat een enorme upgrade vanaf de Opel Mokka EV. Zoveel meer luxe en rijplezier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae1d6jEg_pzpWcb_2yFiTWdyKNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXc1RCWuYLvOQF8Ieja2T8jm.jpg?f=fotoalbum_large

Enorm fijne service bij Zeekr. En nog lekker die 10+10+10+justlease actie mee kunnen pakken.

Nummer 333 krijgt trouwens het kenteken: Z 333 KR. Helaas was ik iets te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
Wij hebben vanmorgen de 211 meegenomen. Leuke bijkomstigheid dat bijna goede kenteken. 😁

Julie hebben trouwens wel Zeekr ZE (2+1) 3 KR 😉

[ Voor 23% gewijzigd door Sqoda op 01-05-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
Gefeliciteerd met jullie Zeekr X. Was een mooie dag om de auto op te halen. Veel plezier met de auto en drive safe.

Knip

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 01-05-2024 23:12 . Reden: Dit valt onder promotie (van een eigen pagina) en is niet gewenst of toegestaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mheerde schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:59:

Nummer 333 krijgt trouwens het kenteken: Z 333 KR. Helaas was ik iets te vroeg.
Dat kenteken is helaas aan een Renault toegewezen las ik ergens.

Veel veilige en probleemloze kilometers toegewenst. Wij wachten nog op een offerte van Leaseplan met een X met trekhaak. Waar ze van de week razendsnel waren met de offerte duurt dat nu wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 01-05-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
PaT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Dat kenteken is helaas aan een Renault toegewezen las ik ergens.

Veel veilige en probleemloze kilometers toegewenst. Wij wachten nog op een offerte van Leaseplan met een X met trekhaak. Waar ze van de week razendsnel waren met de offerte duurt dat nu wat langer...
Helaas dan ook net de actie gemist 10 + 10 😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Elmar1982 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:00:
[...]

Helaas dan ook net de actie gemist 10 + 10 😔
Ach, het is niet anders...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tja, ik was vóór de 10+10+10, gratis andere kleur lak en prijsverlaging...

Ik rijd er al wel ruim 3,5 maand met plezier mee 🥳

Inmiddels 8300 km geklokt. Zaterdagavond gaat hij over de 10k 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Heeft iemand een tip om eenvoudig geluidsfragmenten te delen via Tweakers zoals met foto's kan? De gesproken teksten die de auto via de buitenspeaker kan geven (naast paard, vroem etc) die veranderen per land waar je bent. In Frankrijk is de tekst dus Franstalig en in Spanje dus Spaans. :S

Ik wil ze wel delen voor de liefhebbers.

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 01-05-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
BPi schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:42:
Heeft iemand een tip om eenvoudig geluidsfragmenten te delen via Tweakers zoals met foto's kan? De gesproken teksten die de auto via de buitenspeaker kan geven (naast paard, vroem etc) die veranderen per land waar je bent. In Frankrijk is de tekst dus Franstalig en in Spanje dus Spaans. :S

Ik wil ze wel delen voor de liefhebbers.
Naar YouTube uploaden en het linkje hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Sqoda schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:58:
Wij hebben vanmorgen de 211 meegenomen. Leuke bijkomstigheid dat bijna goede kenteken. 😁

Julie hebben trouwens wel Zeekr ZE (2+1) 3 KR 😉
Haha zo kun je het ook bekijken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Deze is niet van de optielijst bij zeekr zeker? (€896)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Elmar1982 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:11:
[...]

Deze is niet van de optielijst bij zeekr zeker? (€896)
Het blijkt achteraf geen 110 kg maar 75 kg te zijn. Wel uit de optielijst €896.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Tunnelplan schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:44:
[...]

Het blijkt achteraf geen 110 kg maar 75 kg te zijn. Wel uit de optielijst €896.
Toch wel handig 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mheerde
Iemand een idee hoe de snelheids overschrijding melding uit kan? De rest van de meldingen wel gevonden maar deze lijkt maar aan te blijven helaas. Best vervelend als de auto nog in de 30km-zone blijft hangen van 2 kilometer geleden.

Vandaag een stukje Autobahn gereden, en wilde hem toch even uitproberen. 189km/ph in een paar keer knipperen met de ogen. Lekker rap. Blijft overigens lekker comfortabel rijden op hoge snelheid.

Daarna een ijsco in Enschede , waar vooral de dierengeluiden de aandacht trok bij het publiek.
Lichtshow ook even uitgeprobeerd. Leuke gimmicks.

Voor nu een zeer positieve ervaring met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fam Cabboort
mheerde schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:02:
Iemand een idee hoe de snelheids overschrijding melding uit kan? De rest van de meldingen wel gevonden maar deze lijkt maar aan te blijven helaas. Best vervelend als de auto nog in de 30km-zone blijft hangen van 2 kilometer geleden.

Vandaag een stukje Autobahn gereden, en wilde hem toch even uitproberen. 189km/ph in een paar keer knipperen met de ogen. Lekker rap. Blijft overigens lekker comfortabel rijden op hoge snelheid.

Daarna een ijsco in Enschede , waar vooral de dierengeluiden de aandacht trok bij het publiek.

Dat zouden wij dus ook wel willen weten :)

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpiPuUlwkni72aZoYGBqPgJhPEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lj207CX4aHl2A5OP09W70sed.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsg0PbJdic6v3q3jJxn1PfZwF4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZ7LnCjvBDtvkGOYLEv7eviF.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste trip door NL en voor het eerst bij Fastned.

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niekvanprooijen
mheerde schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:02:

Pagina 177 van de handleiding.
https://drive.google.com/...Tf95usl/view?usp=drivesdk

[ Voor 5% gewijzigd door niekvanprooijen op 04-05-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Heerlijk, de eerste bewijzen van het instellen van een offset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewop
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-08 12:04
Kan er eigenlijk een dakkoffer op? En zo ja, heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Leuke ervaring om ineens een 001 te bezitten.... helaas kon ik toen niets via de app.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thbgVxhBl0n0hEIiHdG0T2c35mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2afQ8hQ35jSUXulleYLp7Q4V.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook best lekkere snelheden kunnen halen met snelladen. Soms maar 40 op een 250kW paal. Ook af en toe een voorverwarmde accu (melding tijdens laatste stukje naar de laadbestemming) maar vaker niet. Bij laatste laadactie kwam de melding (en start ventilator dus verwarmen) na loskoppelen stekker en weg willen rijden 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4O2AYUHAiSkSE_gW5fU-vn6Utm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFj43cbspJspUrmGSwgDa3wm.jpg?f=fotoalbum_large

Oja, lange resterende laadtijd is omdat hij op 100% ingesteld stond. Dan blijft hij laden als je even niet in de buurt bent, zonder hoge kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 05-05-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Bij ons werken de 3d camera's bij het achteruit rijden / parkeren niet meer. Iemand het zelfde probleem/oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Werkt de auto ook met het navigeren tussen stopts naar tesla superchargers of snelladers met accu voorbereiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Pollewop schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:14:
Kan er eigenlijk een dakkoffer op? En zo ja, heeft iemand daar al ervaring mee?
Als je een trekhaak hebt is een trekhaakbox misschien een betere optie ivm actieradius?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Heeft iemand enig idee of inzicht waarom bij alle bekende auto review kanalen op YT, denk aan Bjōrn Nyland, insta autovlog, ANWB en Autoweek. Alle neven van de Zeekr X wel al gereviewd zijn en de Zeekr X totaal genegeerd lijkt te worden?

Is dat omdat Zeekr hem niet beschikbaar stelt of zitten daar andere (commerciële) motivaties achter?

Ondertussen is al wel duidelijk dat echt neutrale kanalen niet echt bestaan, kijk bijvoorbeeld naar YouTube: Volvo EX30 review – Veel elektrische auto voor weinig geld!
Waar men totale onzin feiten verkondigen over de Volvo EX30. Tenen krommend gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:52
bigkevx2 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:40:
Heeft iemand enig idee of inzicht waarom bij alle bekende auto review kanalen op YT, denk aan Bjōrn Nyland, insta autovlog, ANWB en Autoweek. Alle neven van de Zeekr X wel al gereviewd zijn en de Zeekr X totaal genegeerd lijkt te worden?

Is dat omdat Zeekr hem niet beschikbaar stelt of zitten daar andere (commerciële) motivaties achter?

Ondertussen is al wel duidelijk dat echt neutrale kanalen niet echt bestaan, kijk bijvoorbeeld naar YouTube: Volvo EX30 review – Veel elektrische auto voor weinig geld!
Waar men totale onzin feiten verkondigen over de Volvo EX30. Tenen krommend gewoon.
Goed punt, was me niet opgevallen, de Zeekr X viel ook een beetje samen met de launch van de 001 natuurlijk, maar wellicht heeft Zeekr nog niet de capaciteit om de X in grote getallen uit te leveren, en stellen ze daardoor nog geen auto beschikbaar. Dat lijkt me de meest logische verklaring.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Ecological schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Goed punt, was me niet opgevallen, de Zeekr X viel ook een beetje samen met de launch van de 001 natuurlijk, maar wellicht heeft Zeekr nog niet de capaciteit om de X in grote getallen uit te leveren, en stellen ze daardoor nog geen auto beschikbaar. Dat lijkt me de meest logische verklaring.
Weet ik nog niet zo zeker.
De 001 en de X zijn geen vergelijkbare wagens en opereren echt in andere klassen.
Ook de productie zou het issue niet mogen zijn maar dat zijn aannames. Volgens de algemene nieuws tendens over Chinese auto’s zouden de havens vol staan maar dat is een hele generieke vorm van journalisme…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We mogen ons ook melden als toekomstige gebruiker van een Zeekr X. Er is een mist grey long range besteld met een trekhaak.

Hopelijk is alles met een week of 4 geregeld :)

We hebben best hard gezocht naar alternatieven, maar uiteindelijk bijzonder weinig gevonden in deze klasse. Het is zonde voor Zeekr dat velen koudwatervrees hebben, want volgens mij zou hij dan veel beter verkocht/geleased worden.

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 05-05-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvdr99
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-05 23:09
Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik sta op het punt een elektrische auto te bestellen (lease) en twijfel nog tussen de Renault Megane, Kia Niro en Zeekr X. Ben nog wel benieuwd hoe jullie het rijgeluid/geluidsisolatie van deze auto ervaren?

En hebben jullie ook met andere auto's gereden om een vergelijk te kunnen maken over de piepjes en rijhulpsystemen? Door de reviews word ik daar wat bang voor gemaakt, maar hebben de meeste auto's dat tegenwoordig niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:41:
Werkt de auto ook met het navigeren tussen stopts naar tesla superchargers of snelladers met accu voorbereiding?
Soms wel, soms niet... twee weken geleden naar Costa Blanca, Spanje gereden en (eer)gisteren terug. Heel wat snelladers gezien op de totaal 3900 km. Lokaal alleen (gratis) trage laders gebruikt. Steeds gebruik gemaakt van de autonav (pfff daar is wel wat in te verbeteren: houdt bijvoorbeeld geen rekening met verkeer ondanks dat dat ingeschakeld stond en geeft bij elke uitrit dat je 2 links moet houden) maar die zorgt dus niet altijd voor een geconditioneerde accu. Vaker niet dab wel. Ik heb soms omdat een Tesla lader niet bekend was een nabijgelegen snellader als via ingesteld en stiekem links- ipv rechtsaf gaan.
Een enkele keer kreeg ik dus een melding van het verwarmen, maar vaker niet. Ook heb ik niet direct gemerkt dat de ene keer het laden sneller op tempo kwam vanwege verwarmen.
Of hij had het wel gedaan maar niet gemeld? Niet helemaal duidelijk....
Wat dus wel duidelijk was dat niet alle "non-Tesla" snelladers bekend zijn in het systeem en als ze er wel in staan werkt het zoeken (en vinden) niet altijd consequent.
En ja, ik had een "alleen-Tesla" lader op mn voorselectie in Googlemaps gezet, waar gelukkig een rijtje Total Energies palen naast stond. _/-\o_

Wel veel rijplezier gehad met enkele iets te lompe stuurbewegingen die ook als je het weet nog onverwacht kunnen komen.
Ja er is nog wel wat verbetering nodig maar die schijnt onderweg te zijn. De kilometerstand staat inmiddels net over de 10k. Misschien moeten we de rest van het jaar wat gaan minderen.
Elmar1982 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Als je een trekhaak hebt is een trekhaakbox misschien een betere optie ivm actieradius?
Heb ik een keer achter mijn vorige auto gehad,
Rijdt top. Adaptive CC bleef gelukkig werken, maar geen snelwegassistent met lane-keeping en ook geen dode hoek meldingen.
Bij de X ook geen succes zolang ze bij het gebruik van de stekker van de trekhaak de helft van de sensoren en bijbehorende systemen uitschakelen. Dus hopelijk wordt daar iets aan gedaan. De kofferbak is immers redelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zeekr nieuws:
https://www.tijd.be/onder...wall-street/10544440.html

Wel leuk de afbeelding met de tekst dat Ex30 zelfde onderstel als de X heeft en niet andersom zoals meestal :*)
(Ja en ze delen platform en niet het onderstel (y))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Jvdr99 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:15:
Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik sta op het punt een elektrische auto te bestellen (lease) en twijfel nog tussen de Renault Megane, Kia Niro en Zeekr X. Ben nog wel benieuwd hoe jullie het rijgeluid/geluidsisolatie van deze auto ervaren?

En hebben jullie ook met andere auto's gereden om een vergelijk te kunnen maken over de piepjes en rijhulpsystemen? Door de reviews word ik daar wat bang voor gemaakt, maar hebben de meeste auto's dat tegenwoordig niet?
Piepjes zijn irritant maar zijn (deels) uit te zetten. De (over)gevoeligheid zal als het goed is nog verbeteren.
Ondanks deze dingen veel rijplezier in deze (nu nog) exoot. Ik heb heel wat hoofden zien draaien op de snelweg en ook daarbuiten. En natuurlijk op de (Tesla) laadpleinen.
Geluid vind ik erg meevallen in vergelijking met mijn vorige auto (Lynk 01, dus hybride). De X heeft iets kleinere banden en natuurlijk altijd elektrische aandrijving. He maakt nogal verschil op welk wegdek je rijdt en dan ook nog nat of droog. Dat is toch het leeuwendeel van het geluid, Wind is beperkt. Ik rijd overigens op allweather banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62

Niet bang zijn voor piepjes. Heel veel is gewoon uit te schakelen en heb van Zeekr vernomen dat op korte termijn deze meldingen/geluiden willen samenbrengen in het scherm zodat je makkelijk dit uit kan schakelen. Nu moet je nog wat zoeken/scrollen. Merk weinig van meer geluid in de Zeekr dan in de Lynk&Co. De Zeekr X rijdt fantastisch en voelt ook solide aan. Verder is het nog een hele nieuwe auto in Europa dus ja er zullen nog wel updates aankomen. Nu bv kan maar 1 persoon gebruik maken van de app. Dit gaan ze ook nog aanpassen dat de partner ook de volledige functies kan gebruiken op haar/zijn app.

Wij hadden na besluit opzeggen Lynk &Co 2 auto's op het oog. De Tesla Y en de Zeekr X. De Tesla is ook een heerlijke auto om.in te rijden en best ruim. Nadeel, vrouwlief vonden de stoelen matig en vond her dashboard wel heel kaal met enkel een groot scherm.
De Zeekr X is een maatje kleiner maar wel een hoge zitpositie en wat kleiner bagage ruimte. Achterpassagiers daarentegen hebben weinig te klagen achterin.
Het Interieur Zeekr X is fantastisch. Voelt echt premium aan en wat een gaaf interieur verlichting. Bv hele mooie verlichting in de bekleding van alle deuren.

Verbruik zitten we nu op 14.4 kw/h gemiddeld wat prima is.
Bloedsnel ook 5.6 naar 100 Km/u voor de achterwiel aandrijving. Kan nog sneller met AWD versie maar is eigenlijk niet nodig.

Ik kan je alleen adviseren om een proefrit te maken en het zelf te ervaren. Mocht de keuze op de Zeekr X vallen weet je wel zeker dat je voorlopig in best wel een exclusieve auto rijdt wat veel tevreden blikken, duimpjes en gesprekken (supermarkt, laadplekken) opleverd.

Succes met de zoektocht.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
PaT schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:17:
We mogen ons ook melden als toekomstige gebruiker van een Zeekr X. Er is een mist grey long range besteld met een trekhaak.

Hopelijk is alles met een week of 4 geregeld :)

We hebben best hard gezocht naar alternatieven, maar uiteindelijk bijzonder weinig gevonden in deze klasse. Het is zonde voor Zeekr dat velen koudwatervrees hebben, want volgens mij zou hij dan veel beter verkocht/geleased worden.
Gefeliciteerd, nog even geduld dus en weet uit ervaring dat zelfs 4 wk dan lang duren 😜 Wij hebben dezelfde uitvoering en kleur (geen trekhhaak) maar wel (allseason banden)

Heerlijke auto maar dat ga je zelf binnenkort ook ervaren.

*knip*

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 08-05-2024 11:18 . Reden: spammen van je eigen Fb pagina is ook spam. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Weet iemand of je achteraf ook een trekhaak kan laten monteren? Via lease is dat ongeveer 30 euro pm extra. Dan lijkt mij dat je dit beter zelf kan aanschaffen en ben je wellicht goedkoper uit omdat je hem achteraf er weer af laat halen en eigenaar bent van de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62

Overigens zijn de piepjes/meldingen een gevolg van wettelijke eisen. Dat is wat mijn betreft weer wat doorgeschoten. Denk dat waar Zeekr nu mee bezig is om die rijhulpsystemen onder te brengen in het snelmenu een goede optie is. Swipen van boven naar beneden in het scherm en daar alle hulpsystemen zien zodat je snel uit kunt schakelen als je saar behoefte aan hebt een goede verbetering is. Blijft wel dat het niet permanent uitgezet kunt worden maar iedere start weer opnieuw. Helaas mag dit wettelijk niet definitief uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
BPi schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:21:
[...]

Soms wel, soms niet... twee weken geleden naar Costa Blanca, Spanje gereden en (eer)gisteren terug. Heel wat snelladers gezien op de totaal 3900 km. Lokaal alleen (gratis) trage laders gebruikt. Steeds gebruik gemaakt van de autonav (pfff daar is wel wat in te verbeteren: houdt bijvoorbeeld geen rekening met verkeer ondanks dat dat ingeschakeld stond en geeft bij elke uitrit dat je 2 links moet houden) maar die zorgt dus niet altijd voor een geconditioneerde accu. Vaker niet dab wel. Ik heb soms omdat een Tesla lader niet bekend was een nabijgelegen snellader als via ingesteld en stiekem links- ipv rechtsaf gaan.
Een enkele keer kreeg ik dus een melding van het verwarmen, maar vaker niet. Ook heb ik niet direct gemerkt dat de ene keer het laden sneller op tempo kwam vanwege verwarmen.
Of hij had het wel gedaan maar niet gemeld? Niet helemaal duidelijk....
Wat dus wel duidelijk was dat niet alle "non-Tesla" snelladers bekend zijn in het systeem en als ze er wel in staan werkt het zoeken (en vinden) niet altijd consequent.
En ja, ik had een "alleen-Tesla" lader op mn voorselectie in Googlemaps gezet, waar gelukkig een rijtje Total Energies palen naast stond. _/-\o_

Wel veel rijplezier gehad met enkele iets te lompe stuurbewegingen die ook als je het weet nog onverwacht kunnen komen.
Ja er is nog wel wat verbetering nodig maar die schijnt onderweg te zijn. De kilometerstand staat inmiddels net over de 10k. Misschien moeten we de rest van het jaar wat gaan minderen.

[...]

Heb ik een keer achter mijn vorige auto gehad,
Rijdt top. Adaptive CC bleef gelukkig werken, maar geen snelwegassistent met lane-keeping en ook geen dode hoek meldingen.
Bij de X ook geen succes zolang ze bij het gebruik van de stekker van de trekhaak de helft van de sensoren en bijbehorende systemen uitschakelen. Dus hopelijk wordt daar iets aan gedaan. De kofferbak is immers redelijk beperkt.
Jaja, de Costa!
ik lees dit vaker, dat het voorverwarmen niet zou werken...
Bedenk echter dat dit alleen nodig is als de accu te koud is, op een lange rit naar de Costa vermoed ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de accu op bedrijftemperatuur is en dat het geen -20 was onderweg ;) dus is voorverwarmen totaal niet nodig.

Bedenk met de Tesla chargers dat in NL deze nu geloof ik allemaal voor derden 'open' staan maar dat dit in het buitenland zeker niet het geval is. Dit kan de reden zijn waarom ze nog niet zichtbaar zijn maar misschien al wel gasten verwelkomen.
Pagina: 1 2 ... 31 Laatste