Soms wel, soms niet... twee weken geleden naar Costa Blanca, Spanje gereden en (eer)gisteren terug. Heel wat snelladers gezien op de totaal 3900 km. Lokaal alleen (gratis) trage laders gebruikt. Steeds gebruik gemaakt van de autonav (pfff daar is wel wat in te verbeteren: houdt bijvoorbeeld geen rekening met verkeer ondanks dat dat ingeschakeld stond en geeft bij elke uitrit dat je 2 links moet houden) maar die zorgt dus niet altijd voor een geconditioneerde accu. Vaker niet dab wel. Ik heb soms omdat een Tesla lader niet bekend was een nabijgelegen snellader als via ingesteld en stiekem links- ipv rechtsaf gaan.
Een enkele keer kreeg ik dus een melding van het verwarmen, maar vaker niet. Ook heb ik niet direct gemerkt dat de ene keer het laden sneller op tempo kwam vanwege verwarmen.
Of hij had het wel gedaan maar niet gemeld? Niet helemaal duidelijk....
Wat dus wel duidelijk was dat niet alle "non-Tesla" snelladers bekend zijn in het systeem en als ze er wel in staan werkt het zoeken (en vinden) niet altijd consequent.
En ja, ik had een "alleen-Tesla" lader op mn voorselectie in Googlemaps gezet, waar gelukkig een rijtje Total Energies palen naast stond.
Wel veel rijplezier gehad met enkele iets te lompe stuurbewegingen die ook als je het weet nog onverwacht kunnen komen.
Ja er is nog wel wat verbetering nodig maar die schijnt onderweg te zijn. De kilometerstand staat inmiddels net over de 10k. Misschien moeten we de rest van het jaar wat gaan minderen.
Heb ik een keer achter mijn vorige auto gehad,
Rijdt top. Adaptive CC bleef gelukkig werken, maar geen snelwegassistent met lane-keeping en ook geen dode hoek meldingen.
Bij de X ook geen succes zolang ze bij het gebruik van de stekker van de trekhaak de helft van de sensoren en bijbehorende systemen uitschakelen. Dus hopelijk wordt daar iets aan gedaan. De kofferbak is immers redelijk beperkt.