Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:10
@BPi ik lees dat je een trekhaak hebt, ik heb die ook besteld.
Ik ben eigenlijk rete nieuwsgierig hoe dat er dan uitziet op de X.
Gewoon van achteren, zijkant maar ook close-up.
Gekoppeld en ontkoppeld.

Mag ik je vragen dit te delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
Jvdr99 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:15:
Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik sta op het punt een elektrische auto te bestellen (lease) en twijfel nog tussen de Renault Megane, Kia Niro en Zeekr X. Ben nog wel benieuwd hoe jullie het rijgeluid/geluidsisolatie van deze auto ervaren?

En hebben jullie ook met andere auto's gereden om een vergelijk te kunnen maken over de piepjes en rijhulpsystemen? Door de reviews word ik daar wat bang voor gemaakt, maar hebben de meeste auto's dat tegenwoordig niet?
Hier een vooronderzoek nerd avant la lettre.
Ik moet de eerste 'old boys' Europese auto nog tegenkomen die in de schaduw durft te gaan staan van een Tesla die in mijn ogen qua techniek WAY beyond de Europese auto's is.
De Zeekr X heb ik besteld omdat deze er naast mag gaan staan en net dat biedt wat Tesla dan weer niet heeft, zeker ook een kwestie van smaak en eisen.

De door jouw genoemde auto's heb ik niet gereden omdat deze bij het zien van de tech specs al gewoon afvallen, qua prijs komen ze ook niet mee (of je moet alle fun details van je optie lijst verwijderen).
Het is vaak minder voor gelijk en voor de Duitsers, minder voor meer.

Als dit je eerste is, laat je niet bang maken voor de enge Chinees, en al helemaal niet als je gaat leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-07 18:16
Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik sta op het punt een elektrische auto te bestellen (lease) en twijfel nog tussen de Renault Megane, Kia Niro en Zeekr X. Ben nog wel benieuwd hoe jullie het rijgeluid/geluidsisolatie van deze auto ervaren?

En hebben jullie ook met andere auto's gereden om een vergelijk te kunnen maken over de piepjes en rijhulpsystemen? Door de reviews word ik daar wat bang voor gemaakt, maar hebben de meeste auto's dat tegenwoordig niet?
Megane is wel echt een stukje kleiner. Die nieuwe Niro heb ik nog niet echt ervaren en gezien. Maar men, ik ben zo verbaasd tevreden over mijn Zeekr, zou niet willen ruilen voor één van de twee bovenstaande mits het maandbedrag echt significant verschild.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42

EntonoX

Team leider

Morgen naar Zeist om de X op te halen *O* Ik ben benieuwd hoe de aflever service is. Bij de vorige private lease (Ford Fiesta 2018) was het meer 'daar staat hij.. suc6 he..' -O-

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-07 18:55
Elmar1982 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:59:
Weet iemand of je achteraf ook een trekhaak kan laten monteren? Via lease is dat ongeveer 30 euro pm extra. Dan lijkt mij dat je dit beter zelf kan aanschaffen en ben je wellicht goedkoper uit omdat je hem achteraf er weer af laat halen en eigenaar bent van de trekhaak.
Ja dat kan. Echter kan hij dan niet geleverd worden met de trekhaak gemonteerd (en apart afrekenen).

Wij hebben hem woensdag opgehaald, maar moet nog bericht krijgen voor een afspraak voor montage. Nog niet duidelijk is hoe. Optie 1: “Even” vanuit zuid Limburg naar Zeist rijden. Optie 2: Montage bij een service partner hier in de regio. Optie 3: Auto word opgehaald voor montage en krijg een leen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:17
Sqoda schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:07:
[...]

Ja dat kan. Echter kan hij dan niet geleverd worden met de trekhaak gemonteerd (en apart afrekenen).

Wij hebben hem woensdag opgehaald, maar moet nog bericht krijgen voor een afspraak voor montage. Nog niet duidelijk is hoe. Optie 1: “Even” vanuit zuid Limburg naar Zeist rijden. Optie 2: Montage bij een service partner hier in de regio. Optie 3: Auto word opgehaald voor montage en krijg een leen auto.
Dat zou ook wel fijn zijn als je het achteraf zelf apart kan afrekenen en bestellen. En dat ze het dan zelf daar nog monteren. Ik wacht op reactie van Zeekr want heel snel zijn ze niet. Als je info vraagt word je gebeld door een sales adviseur en zegt als je meer wilt weten mail me maar. Maar als je besteld hebt hoor je niets meer. Hopelijk toch nog snel antwoord

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
EntonoX schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:52:
Morgen naar Zeist om de X op te halen *O* Ik ben benieuwd hoe de aflever service is. Bij de vorige private lease (Ford Fiesta 2018) was het meer 'daar staat hij.. suc6 he..' -O-
Nee hoor, dat gaat bij Zeekr anders. Hoe? Dat verklap ik niet maar totaal niet van hier staat ie en suc6.

Veel plezier straks en geniet can de eerste kilometers met de Zeekr X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-07 01:13
Bij ons bevalt de Zeekr erg goed. Veel verbaasde blikken onderweg en zelfs duimpjes. Maar goed, we rijden hem voor onszelf en niet voor anderen.
Wel is het te hopen dat de update mbt software snel komt, om met 1 knop de verplichte waarschuwingen uit te kunnen zetten, want dat is echt wel ergerlijk als je het vergeet.
Auto rijdt/stuurt verder best strak, voelt luxe, zit als een Volvo en is snel zat. Verbruik lijkt in deze maand ook erg mee te vallen (18kw/h) en je hebt lekker veel glas en dus zicht on je heen.

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stache64
  • Laatst online: 02-07 20:56
Is het hier iemand opgevallen dat ze bij Zeekr momenteel niet zo alert zijn qua begleiden/adviseren van nieuwe potentiele klanten ?.
Even mijn verhaal; ik volg de Zeekr X al langer ,heb er in november tijdens "Fully Charged live" in Amsterdam mee proefgereden en nu op 29-04-2024 de business lease aangevraagd op Zeekr website en de waarborgsom aanbetaald .
Vervolgens krijg je bericht dat er binnen 2 dagen contact met je zal worden opgenomen "Klik op Toepassen en u wordt binnen 2 werkdagen gecontacteerd om uw gepersonaliseerde financiële aanvraag te starten" ,efin 2 dagen later niks vernomen, dus ben ik op 03-05 vrijdags maar zelf even in de pen geklommen en heb een mail naar Zeekr gestuurd .
Daar krijg je dan een geautomatiseerde bevestiging van "We hebben je bericht ontvangen en een van onze teamleden neemt binnenkort contact met je op. We waarderen je tijd en zullen ons best doen om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden."
Maandag nademiddag 06-05 rond 16:00 was ik het een beetje zat en heb gebeld ,na 10 minuten in de wachtrij krijg ik eindelijk een engels sprekende medewerker aan de lijn ,gelukkig is mijn engels redelijk goed dus ik heb het probleem uitgelegd en ik zou dezelfde dag nog worden teruggebeld ....je voelt hem al....,vandaag ben ik door de heer De Kaster gebeld en hij heeft beloofd dat ik er zeer binnenkort gecontacteerd wordt........
Nou sluipen er bij mij toch lichte twijfels in, als ik straks de auto in zuid-limburg voor de deur heb staan en er is een probleem als de support dan ook van deze kwaliteit is............ ,hoe zijn jullie ervaringen ? ,ben ik te ongeduldig?!. (het is tenslotte geen pakje kauwgom waar we het hier over hebben) ......word vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:33

BPi

bigkevx2 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:02:
@BPi ik lees dat je een trekhaak hebt, ik heb die ook besteld.
Ik ben eigenlijk rete nieuwsgierig hoe dat er dan uitziet op de X.
Gewoon van achteren, zijkant maar ook close-up.
Gekoppeld en ontkoppeld.

Mag ik je vragen dit te delen?
Dat wordt denk ik vrijdag of zaterdag.
Ik zal dan ook even kijken of ik mijn verbruiksdetails kan delen van een reis van bijna 4.000 km naar Spanje op en neer. En een leuke gimmick/easteregg :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Hij is er! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fBLe-q7lICoIXrI7oLbTXkTV8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5k7Uruv4JSqMaMpwgXCGlCk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een auto <3 , heel erg blij mee en ook vooral de service bij aflevering is echt top! Echt een premium beleving.

Alleen de account en sync lijkt nog niet te werken? De app duurt even voordat hij de auto info toont en in de auto synced hij de namen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Stache64 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:07:
Is het hier iemand opgevallen dat ze bij Zeekr momenteel niet zo alert zijn qua begleiden/adviseren van nieuwe potentiele klanten ?.
Even mijn verhaal; ik volg de Zeekr X al langer ,heb er in november tijdens "Fully Charged live" in Amsterdam mee proefgereden en nu op 29-04-2024 de business lease aangevraagd op Zeekr website en de waarborgsom aanbetaald .
Vervolgens krijg je bericht dat er binnen 2 dagen contact met je zal worden opgenomen "Klik op Toepassen en u wordt binnen 2 werkdagen gecontacteerd om uw gepersonaliseerde financiële aanvraag te starten" ,efin 2 dagen later niks vernomen, dus ben ik op 03-05 vrijdags maar zelf even in de pen geklommen en heb een mail naar Zeekr gestuurd .
Daar krijg je dan een geautomatiseerde bevestiging van "We hebben je bericht ontvangen en een van onze teamleden neemt binnenkort contact met je op. We waarderen je tijd en zullen ons best doen om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden."
Maandag nademiddag 06-05 rond 16:00 was ik het een beetje zat en heb gebeld ,na 10 minuten in de wachtrij krijg ik eindelijk een engels sprekende medewerker aan de lijn ,gelukkig is mijn engels redelijk goed dus ik heb het probleem uitgelegd en ik zou dezelfde dag nog worden teruggebeld ....je voelt hem al....,vandaag ben ik door de heer De Kaster gebeld en hij heeft beloofd dat ik er zeer binnenkort gecontacteerd wordt........
Nou sluipen er bij mij toch lichte twijfels in, als ik straks de auto in zuid-limburg voor de deur heb staan en er is een probleem als de support dan ook van deze kwaliteit is............ ,hoe zijn jullie ervaringen ? ,ben ik te ongeduldig?!. (het is tenslotte geen pakje kauwgom waar we het hier over hebben) ......word vervolgd.
Ik heb wel een 06 nummer van een sales adviseur van zeekr (Nederlands) mocht je die willen stuur maar een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:16:
Hij is er! [Afbeelding]

Wat een auto <3 , heel erg blij mee en ook vooral de service bij aflevering is echt top! Echt een premium beleving.

Alleen de account en sync lijkt nog niet te werken? De app duurt even voordat hij de auto info toont en in de auto synced hij de namen nog niet.
Grappig dat je echt moet kijken of het een witte of grijze is. Heb hem in het echt zien staan bij bewolking (test auto zeist) en dan is hij meer grijs (nardo gray). Maar goed onder belichting lijkt hij echt heel licht grijs, wat ik eigenlijk hoopte 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
EntonoX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:16:
Hij is er! [Afbeelding]

Gefeliciteerd, welkom bij de club! Veel veilige en comfortabele kilometers gewenst.
Account Sync heb ik ook wat struggles mee. Uiteindelijk syncd die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Elmar1982 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:50:
[...]

Grappig dat je echt moet kijken of het een witte of grijze is. Heb hem in het echt zien staan bij bewolking (test auto zeist) en dan is hij meer grijs (nardo gray). Maar goed onder belichting lijkt hij echt heel licht grijs, wat ik eigenlijk hoopte 😇
Klopt inderdaad, deze is mist grey maar zo lijkt hij bijna wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Word de auto altijd vanuit Zeist geleverd? Bij mij staat dat hij is besteld in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn vrouw heeft ook een offerte opgevraagd bij Zeekr Lease, maar dat ging vrij soepel. Eerste contact was vrij vlot (1 of 2 dagen dacht ik). Ze heeft ook de fiscale check doorlopen en dat duurde een goede week.

Hou er rekening mee dat je in een vakantieperiode zit. Dat zou geen excuus mogen zijn, maar vaak is de bezetting dan flinterdun.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewop
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-04 07:44
bigkevx2 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:40:
Heeft iemand enig idee of inzicht waarom bij alle bekende auto review kanalen op YT, denk aan Bjōrn Nyland, insta autovlog, ANWB en Autoweek. Alle neven van de Zeekr X wel al gereviewd zijn en de Zeekr X totaal genegeerd lijkt te worden?

Is dat omdat Zeekr hem niet beschikbaar stelt of zitten daar andere (commerciële) motivaties achter?

Ondertussen is al wel duidelijk dat echt neutrale kanalen niet echt bestaan, kijk bijvoorbeeld naar YouTube: Volvo EX30 review – Veel elektrische auto voor weinig geld!
Waar men totale onzin feiten verkondigen over de Volvo EX30. Tenen krommend gewoon.
Autoweek en Autovisie hebben wel reviews gedaan. Ook Werner Budding en Roland Tameling, maar inderdaad niet allemaal. ANWB doet vooral de bekende en populaire auto’s volgens mij. Ik weet niet in hoeverre daar commerciëlere redenen achter zitten of gewoon te weinig capaciteit om alles te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewop
Dit doet me erg denken aan de ervaringen bij Lynk & Co. Die communicatie was (is?) ook dramatisch. Maar dat stond wel los van de pechhulp. Dat was een andere afdeling waar je goed geholpen werd en kan goed zijn dat in eerste instantie de ANWB langskomt of dat je bij bijv een volvogarage in de buurt langs kunt. Ik kan me voorstellen dat dat bij Zeekr ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollewop

Die auto’s had ik ook allemaal bij de opties zitten en proefritten meegemaakt. Die piepjes hebben ze tegenwoordig allemaal. Bij Zeekr zijn ze wat lastiger uit te zetten, maar daar schijnt aan gewerkt te worden. Ik ben geen autofiel en kenner, maar ik vond ze alledrie goed rijden. De Niro het fijnst misschien. De Megane vind ik zelf het mooist qua exterieur en de Zeekr qua interieur. Ik heb inmiddels de Zeekr X besteld, omdat deze nu qua private lease bij ANWB ineens een heel stuk goedkoper is geworden dan de rest. Als je dan ook nog bedenkt dat je bij de Niro en Megane alle opties apart nog moet afrekenen scheelt dat erg veel. Dus toen was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Pollewop schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:23:
[...]

Autoweek en Autovisie hebben wel reviews gedaan. Ook Werner Budding en Roland Tameling, maar inderdaad niet allemaal. ANWB doet vooral de bekende en populaire auto’s volgens mij. Ik weet niet in hoeverre daar commerciëlere redenen achter zitten of gewoon te weinig capaciteit om alles te reviewen.
Klopt, en gezien natuurlijk. Maar dit waren pre-productie modellen en eerder precies dan reviews. Gewoon algemene indruk en prietpraat. Geen diepgang en echte tests. Daar wacht ik dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Pollewop schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Die auto’s had ik ook allemaal bij de opties zitten en proefritten meegemaakt. Die piepjes hebben ze tegenwoordig allemaal. Bij Zeekr zijn ze wat lastiger uit te zetten, maar daar schijnt aan gewerkt te worden. Ik ben geen autofiel en kenner, maar ik vond ze alledrie goed rijden. De Niro het fijnst misschien. De Megane vind ik zelf het mooist qua exterieur en de Zeekr qua interieur. Ik heb inmiddels de Zeekr X besteld, omdat deze nu qua private lease bij ANWB ineens een heel stuk goedkoper is geworden dan de rest. Als je dan ook nog bedenkt dat je bij de Niro en Megane alle opties apart nog moet afrekenen scheelt dat erg veel. Dus toen was de keuze snel gemaakt.
Tja.. bij mij was vroegkoop duurkoop.
Het zou nu een aantrekkelijker prijskaartje opleveren, maar dat maakt mij gelukkig niet minder blij met de auto.

Bij mij stond de Fisker Ocean op het lijstje. Gelukkig die niet besteld want die levering was niet helder en nu ook nog een ongewisse toekomst 🤞
Ook de Ford Explorer, alleen werd daar de lancering erg ver vooruit werd geschoven tijdens de Ev experience. Was van de auto die daar stond ook wel gecharmeerd.
Dan de Megane ook op de Ev experience bekeken. Leuk maar ben niet zo'n fan van Franse auto's.
Van Zeekr werd ik blij hoe ze zich presenteerden, de 001 die ik als eerste auto tegenkwam maar ook het rijdt. Allee buite budget.
De Smart #1 heb ik in gereden en werd ik blij van, aangezien die het platform deelt met de X en de EX30. Maar uiterlijk, nee!
Dus een goede voorbode voor de EX30 die ik bij een presentatie al had mogen bekijken, maar wat te klein was.
Dan de Zeekr X, mooi qua uiterlijk en waarschijnlijk rijeigenschappen (enigszins) vergelijkbaar met de Smart en meer ruimte en luxer dan de EX30.

Kijken voordat de X officieel beschikbaar was en net binnen in Zeist werkte positief. Toen op fully charged kort gereden... jaja... tenslotte als een van de eersten een proefrit in Zeist gemaakt en besteld.

Oja bij Fully charged ook nog even in Ev6 en Ioniq 5 gezeten (in betaalbare vatiant best prijziig) en in de E2008 (afg. Feb op vakantie gehuurd, prima kar maar niet als eigen). De Tesla 3 ook nog gereden, maar nee niet de nieuwe zonder "stokjes" aan het stuur.
Model Y had ook nog gekund, maar die was op moment van keuze nog te duur.
Oja, de MG4 heb ik ook nog even naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Nog even een vraag; de X is onze eerste EV en nu zie ik op de app dat de range met 4% is gedaald over 1 nacht, is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-07 10:23
EntonoX schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:55:
Nog even een vraag; de X is onze eerste EV en nu zie ik op de app dat de range met 4% is gedaald over 1 nacht, is dit normaal?
Dat viel mij ook op! En als je in de auto naar het energieverbruik kijkt zie je ook flink verbruik bij stilstand en 12V systemen.
Meer mensen die dit hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18Cqh9_rVlngLHXotOLvRjiEqAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWCRJOCLWVepUYWOMh27regw.jpg?f=fotoalbum_large
28,8 kWh van de in totaal 140,7 kWh is 20% aan verbruik in stilstand.

Ik heb de vraag ook direct aan Zeekr support gesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door niekvanprooijen op 09-05-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:28
EntonoX schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:55:
De meeste EV's hebben daar geen last van, enkel van Tesla is dit bekend.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

@niekvanprooijen ben benieuwd of je wat hoort, hoe benader je Zeekr support?

@guido66 ah, en wat is bij Tesla de oorzaak? Gewoon standby verbruik van systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
EntonoX schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:43:

@guido66 ah, en wat is bij Tesla de oorzaak? Gewoon standby verbruik van systemen?
Vrooegah was dit nog wel eens een ding. Heb het laatste 2 jaar niet meer gezien. Tenzij je sentry mode gebruikt. Overigens rijd ik al een half jaar geen Tesla meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
EntonoX schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:43:

Via de mail. Support@zeekr.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Iemand een aanrader voor een trekhaak box incl platform?
Ik zit aan een thule arcos te denken maar hoop dat de 360 camera dan nog werkt

[ Voor 51% gewijzigd door Elmar1982 op 09-05-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Elmar1982 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:39:
Iemand een aanrader voor een trekhaak box incl platform?
Ik zit aan een thule arcos te denken maar hoop dat de 360 camera dan nog werkt
Zodra je 'iets' op de trekhaak zet, werkt er van alles niet meer. Als ik het goed heb onthouden de parkeersensoren, camera's en ACC. Vreemd genoeg onder de noemer 'voor de veiligheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
PaT schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:49:
[...]

Zodra je 'iets' op de trekhaak zet, werkt er van alles niet meer. Als ik het goed heb onthouden de parkeersensoren, camera's en ACC. Vreemd genoeg onder de noemer 'voor de veiligheid'.
Dat maakt het wel minder fijn. Cruise control zou wel gewoon moeten blijven werken toch? Stekker eruit laten? 😜
Ligt dit niet aan de trekhaak module kan zeekr dit niet weer inschakelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Elmar1982 op 09-05-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Tunnelplan schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:59:
[Afbeelding]
Dit weekend van overijssel naar zeeland gereden met onze fietsen achterop de Zeekr X. Gewicht fietsendragerlift 25 kg, Batavus e-bike zonder batterij 26 kg en Koga e-bike zonder batterij 24 kg. Totaal 75 kg als kogeldruk. Rijdt prettig maar de auto geeft aan dat verschillende systemen dan uitgeschakeld worden. De achteruitrij kamera werkt dan niet voor het parkeren (lijkt logisch). Wat niet zo goed is dat ook de ACC, de snelweg assistent en de rijstrook assistent uitgeschakeld worden. Daar is volgens mij geen noodzaak voor, juist wanneer je langere afstanden aflegt met de fietsen en zou bij een volgende up-date aangepast moeten worden.

Zelfs met de fietsendrager achter de Zeekr X was het makkelijk laden bij Tesla aan de Laan van Europa in Dordrecht €0,41 per kWh en de Tesla snellader aan de Brinieweg in Deventer €0,40 per kWh.
Heb je hier al een klacht van gemaakt of aan support gemeld? Ik wel vind dat cruise control gewoon moet werken met een fietsenrek of box. Ik weet dat de kia niro hier ook last van had en na een update dit gefixed was. Zeker op lange trips is CC een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:38

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Elmar1982 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Heb je hier al een klacht van gemaakt of aan support gemeld? Ik wel vind dat cruise control gewoon moet werken met een fietsenrek of box. Ik weet dat de kia niro hier ook last van had en na een update dit gefixed was. Zeker op lange trips is CC een must
Doorgegeven aan Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Elmar1982 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Dit is op alle recente Geely's het geval, Smart #1, Volvo EX30 bv. Dus reken niet op een snelle fix, want het lijkt een bewuste (maar idiote) keuze.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
guido66 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Dit is op alle recente Geely's het geval, Smart #1, Volvo EX30 bv. Dus reken niet op een snelle fix, want het lijkt een bewuste (maar idiote) keuze.
Aangezien de ex30 best verkochte auto is zouden ze daar toch ook klachten over moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Elmar1982 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Aangezien de ex30 best verkochte auto is zouden ze daar toch ook klachten over moeten krijgen
Ja, die krijgen ze zeker, maar daar gebeurt vooralsnog niks, het werkt "as designed".

kampshef in "Het grote Volvo EX30 topic"

[ Voor 10% gewijzigd door guido66 op 11-05-2024 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BPi

BPi

De trekhaak ✔️
Trekhaak gaat in een gat waar je een dopje uit haalt. Stopcontact zit vast gemonteerd maar in goede bruikbare hoek. Helaas zit de elektronica erg onhandig midden in het diepe struk van de bagageruimte, met een iets te grote kap er over 🤨

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaA3ozWyRJmBiyk00qVKds4zrNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhZWOXvB9lkvZe1n1FSN5ev7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZXEfPH5ygm1E-Dw_yxiyK4ygGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXkevdlGAJLAPnvkaxUuGPwx.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vakantieverbruik is te vinden in Spritmonitor.de. Tot de vakantie zit er niet in. Ook er na (nog) niet. Misschien kan ik dat nog terugengineeren uit logboek en laadpaal thuis. 🤔

[ Voor 21% gewijzigd door BPi op 12-05-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Netjes! Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm, het bestelproces bij Leaseplan lijkt niet helemaal goed te gaan. Alles was ondertekend en nu staat er ineens weer dat er van alles getekend moet worden. Zo komt die X natuurlijk nooit op de oprit te staan :(

De positieve insteek: meer tijd om de laadpaal geregeld te krijgen ( wat een wirwar aan producten heb je daarvoor zeg!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:40:
Hmm, het bestelproces bij Leaseplan lijkt niet helemaal goed te gaan. Alles was ondertekend en nu staat er ineens weer dat er van alles getekend moet worden. Zo komt die X natuurlijk nooit op de oprit te staan :(

De positieve insteek: meer tijd om de laadpaal geregeld te krijgen ( wat een wirwar aan producten heb je daarvoor zeg!)
Ik heb (prive) via Zeekr een laadpaal geregeld. Daar kreeg ik door de pre-order korting op. Het is een Zaptec via 50five. Erg blij mee.
Volgens mij circa 3 weken tussen bestellen en installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door BPi op 11-05-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik heb een Easee Charge Lite geïnstalleerd (diy) ook handig met een overstap naar dynamisch energie contract icm met Tibber. De Tibber Pulse (P1 lezer) kan dan gebruikt worden voor load balancing en via Tibber kan je ook laden op goedkoopste tarieven.
Moet dat nog wel even gaan uitproberen maar de Easee Charge Lite was de eerste stap :)

@niekvanprooijen sinds die ene dag heb ik geen 'sluip' verbruik meer en blijft hij netjes op hetzelfde percentage staan, vreemd... Jij nog iets gehoord? Enige wat ik heb uitgezet was de automatische stuur verwarming bij lage temperaturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

EntonoX schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:06:
Ik heb een Easee Charge Lite geïnstalleerd (diy) ook handig met een overstap naar dynamisch energie contract icm met Tibber. De Tibber Pulse (P1 lezer) kan dan gebruikt worden voor load balancing en via Tibber kan je ook laden op goedkoopste tarieven.
Moet dat nog wel even gaan uitproberen maar de Easee Charge Lite was de eerste stap :)

@niekvanprooijen sinds die ene dag heb ik geen 'sluip' verbruik meer en blijft hij netjes op hetzelfde percentage staan, vreemd... Jij nog iets gehoord? Enige wat ik heb uitgezet was de automatische stuur verwarming bij lage temperaturen...
Ik zat ook naar de Easee Lite te kijken, maar deze heeft geen 'gecertificeerde' teller en aangezien we eea fiscaal moeten verantwoorden wil ik dat wel hebben. Ben nu dus bezig met een offerte voor een Alden EVE Single pro. Stuk duurder dan de Easee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Hoe zit het met het koppelen van de nieuwe auto aan de zeekr app. Soms hoor ik dat dit al
Zichtbaar is in de als de auto nog niet geleverd is. Ik ga de mijne 17 juni ophalen. Vraag me dan af of je van te voren al iets kan zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
niekvanprooijen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Dat viel mij ook op! En als je in de auto naar het energieverbruik kijkt zie je ook flink verbruik bij stilstand en 12V systemen.
Meer mensen die dit hebben?
[Afbeelding]
28,8 kWh van de in totaal 140,7 kWh is 20% aan verbruik in stilstand.

Ik heb de vraag ook direct aan Zeekr support gesteld.
Om hier even op terug te komen:
Sinds vorige week deden de camera's het niet meer. Zojuist gebeld met Zeekr en dit probleem komt vaker voor, vaak in combinatie met een hoog sluipverbruik.
We hebben via de telefoon wat geprobeert om het tijdelijk op te lossen, dus de komende weken even in de gaten houden. De technische afdeling is ook op de hoogte en is op zoek naar de oorzaak. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Nog veel probleempjes dus. Hopelijk komen ze snel weer met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Hopelijk :) ik had het gisteren ook dat de stoelkoeling op de heenreis het wel deed en op de terugreis niet. Ik denk dat je dit soort dingen altijd wel hebt in de begin fase, kijk maar naar de gevestigde merken zoals Tesla. Gelukkig zal veel met een OTA update te verhelpen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:51:
Hopelijk :) ik had het gisteren ook dat de stoelkoeling op de heenreis het wel deed en op de terugreis niet. Ik denk dat je dit soort dingen altijd wel hebt in de begin fase, kijk maar naar de gevestigde merken zoals Tesla. Gelukkig zal veel met een OTA update te verhelpen zijn
Moeten ze wel met die updates komen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

True.. Maar ze zullen wel het één en ander moeten testen dus duurt even. Ik heb er vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Word je app automatisch gekoppeld aan de auto? Word dit al gedaan voor levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Elmar1982 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:48:
Word je app automatisch gekoppeld aan de auto? Word dit al gedaan voor levering?
Bij ons werd dit gedaan bij aflevering, je moet namelijk een qr code scannen in de auto en op dat moment wordt je app gesynced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yes, de bestelbevestiging voor de X is binnen! Wat zijn op dit moment de levertijden? Is dat nog steeds 4-6 weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Het lijkt erop dat wij een maandagochtend modelletje hebben gekregen. Gisteren begon het alarm te loeien en ging vervolgens elke 15 minuten af. Na een telefoontje met Zeekr (eind van de middag) is de auto vanmorgen direct opgehaald uit Groningen. Goede service voor helaas het 4e euvel in de 3 weken dat we de auto hebben.
De storingen tot nu toe:
  • Deurklink rechtsachter ging niet open (opgelost)
  • 360 graden camera stopte met werken (tijdelijk opgelost, wordt onderzocht)
  • extreem hoog standby-verbruik (45 kWh van de totaal verbruikte 199 kWh) (wordt onderzocht)
  • Alarm wat onterecht blijft afgaan (wordt aan gewerkt in Zeist)
Let wel: dit is geen klaagzang, we hebben bewust voor een nieuwe auto gekozen wetende dat er de nodige kinderziektes in kunnen zitten. Op deze storingen na bevalt de auto super en ook een dikke pluim voor de serviceafdeling van Zeekr. Dit zijn goed bereikbaar, praten niet om het probleem heen en schieten direct in de actiestand.
De Zeekr-mevrouw heeft een 001 als tijdelijke auto voor ons achtergelaten, dus ook dat is keurig. Maar toch hoop ik dat de storingen snel zijn verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
PaT schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:30:
Yes, de bestelbevestiging voor de X is binnen! Wat zijn op dit moment de levertijden? Is dat nog steeds 4-6 weken?
Denk het wel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Wow
Als premium neefje kunnen ze toch niet achterblijven? :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Deze hadden jullie nog tegoed.
De auto heeft een FUNctie om extern auto te kunnen afspelen (helaas geen hifi :N )
Binnen deze functie kun je dus je radio/muziek afspelen, maar ook geluiden van oa. paard en auto.
Wie hier al eens mee heeft zitten spelen heeft ook de gesproken teksten gehoord.
(helaas alleen in stilstand)

Wat gebeurt er als je in het buitenland bent? Daar begrijpt men vast niet "fijn dat u mij voor laat gaan". De gemiddelde Belg en mogelijk Duitser zal het misschien wel begrijpen maar een Fransoos of Spanjaard niet.
Een paar weken geleden was is in Frankrijk en Spanje. Tijdens een laadstop waren we wat aan het spelen en ontdekten iets. In Spanje heb ik opnamen gemaakt (helaas in Frankrijk vergeten). Laten we het een easter egg noemen.

Geluid 1
Geluid 2
Geluid 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 10:13
Zeeker X gister op mogen halen!! kom vanaf een 2019 Polo dus wat een ervaring is dit zeg! Wel vandaag contact gezocht met Zeekr (en helaas daarbij toch geindigd bij een engels spreken persoon in het buitenland, maar prima) omdat mijn 4g/5g geen connectie lijkt te maken terwijl dit wel leek te werken toen ik wegreed (of ik zat daar op de wifi?)

Resultaat is dat onderweg ik dus geen spotify, weer etc heb. Navigeren kan maar heeft denk ik geen live inzicht in zaken als fliters/files? Over wifi thuis werkt alles wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling met de connect feature.

Iemand hier al ervaring mee gehad? Ik heb de auto al "geherstart" (of het entertainmentsysteem), dit doe je trouwens door de Spraak en menu knop op het stuur gedurende 10 seconden of tot het scherm zwart wordt in te drukken. Misschien kunnen we dit soort feitjes op de opening post plaatsen? In de handleiding van 300+ pagina's kon ik daar eigenlijk niets over vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ultimasnake schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:55:
Zeeker X gister op mogen halen!! kom vanaf een 2019 Polo dus wat een ervaring is dit zeg! Wel vandaag contact gezocht met Zeekr (en helaas daarbij toch geindigd bij een engels spreken persoon in het buitenland, maar prima) omdat mijn 4g/5g geen connectie lijkt te maken terwijl dit wel leek te werken toen ik wegreed (of ik zat daar op de wifi?)

Resultaat is dat onderweg ik dus geen spotify, weer etc heb. Navigeren kan maar heeft denk ik geen live inzicht in zaken als fliters/files? Over wifi thuis werkt alles wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling met de connect feature.

Iemand hier al ervaring mee gehad? Ik heb de auto al "geherstart" (of het entertainmentsysteem), dit doe je trouwens door de Spraak en menu knop op het stuur gedurende 10 seconden of tot het scherm zwart wordt in te drukken. Misschien kunnen we dit soort feitjes op de opening post plaatsen? In de handleiding van 300+ pagina's kon ik daar eigenlijk niets over vinden namelijk
Ik had het bij de Zeekr X nog niet gelezen, maar bij broertje EX30 regent het klachten over de 'internetverbinding'. Het schijnt iets te zijn met Vodafone en bij veel mensen gaat de verbinding spontaan werken na enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 12:10
Maandag proefritje gemaakt in Zeist en vandaag getekend voor een long range variant.
Nu afwachten hopen op een snelle levering. Iemand enig idee? De garage in zeist stond aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dhr_Soulslayer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:25:
Maandag proefritje gemaakt in Zeist en vandaag getekend voor een long range variant.
Nu afwachten hopen op een snelle levering. Iemand enig idee? De garage in zeist stond aardig vol.
Wij kregen te horen dat we hem 7 juni op mogen halen. Afgelopen week getekend. Dus 4 weekjes

Dan krijgen we ook die domme show met het doekje er vanaf trekken. Ach, leuk voor de kinderen.

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 17-05-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

PaT schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Wij kregen te horen dat we hem 7 juni op mogen halen. Afgelopen week getekend. Dus 4 weekjes

Dan krijgen we ook die domme show met het doekje er vanaf trekken. Ach, leuk voor de kinderen.
Je betaald voor de ervaring toch? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:17:
[...]

Ik had het bij de Zeekr X nog niet gelezen, maar bij broertje EX30 regent het klachten over de 'internetverbinding'. Het schijnt iets te zijn met Vodafone en bij veel mensen gaat de verbinding spontaan werken na enige tijd.
Hier 4 maand en 11000 km verder en over de internetverbinding niets te klagen. In binnen en in buitenland, veel muziek streamen, navigatie, tvstraleamen. No problemo.
Wel andere puntjes en punten van aandacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Hier 4 maand en 11000 km verder en over de internetverbinding niets te klagen. In binnen en in buitenland, veel muziek streamen, navigatie, tvstraleamen. No problemo.
Wel andere puntjes en punten van aandacht _/-\o_
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
niekvanprooijen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:45:
Het lijkt erop dat wij een maandagochtend modelletje hebben gekregen. Gisteren begon het alarm te loeien en ging vervolgens elke 15 minuten af. Na een telefoontje met Zeekr (eind van de middag) is de auto vanmorgen direct opgehaald uit Groningen. Goede service voor helaas het 4e euvel in de 3 weken dat we de auto hebben.
De storingen tot nu toe:
  • Deurklink rechtsachter ging niet open (opgelost)
  • 360 graden camera stopte met werken (tijdelijk opgelost, wordt onderzocht)
  • extreem hoog standby-verbruik (45 kWh van de totaal verbruikte 199 kWh) (wordt onderzocht)
  • Alarm wat onterecht blijft afgaan (wordt aan gewerkt in Zeist)
Let wel: dit is geen klaagzang, we hebben bewust voor een nieuwe auto gekozen wetende dat er de nodige kinderziektes in kunnen zitten. Op deze storingen na bevalt de auto super en ook een dikke pluim voor de serviceafdeling van Zeekr. Dit zijn goed bereikbaar, praten niet om het probleem heen en schieten direct in de actiestand.
De Zeekr-mevrouw heeft een 001 als tijdelijke auto voor ons achtergelaten, dus ook dat is keurig. Maar toch hoop ik dat de storingen snel zijn verholpen!
De X is weer terug! Na een reset van de alarm module en update naar 1.0.1e zou het probleem met het alarm verholpen moeten zijn. De 001 werd weer meegenomen. Ik moet zeggen: dat is wel een ander kaliber auto. Wat een bakbeest vergeleken met de X zeg. De X rijdt veel soepeler, met name op de snelweg. De 001 is erg zenuwachtig met ACC en LKA.
De service van Zeekr was top. Auto netjes opgehaald en terug gebracht. Ondertussen op de hoogte gehouden van het proces. Hopelijk blijft het nu stil op de oprit 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Er zijn al wel wat punten genoemd, ook in 001en Ex30 topics.
Veel software gerelateerde zaken. Waar ook al aan gewerkt is de afgelopen maanden en verbeteringen (klein en groter) hebben opgeleverd.

Naar aanleiding van mijn vakantie onderstaande, ook gedeeld met de techneuten van Zeemr
Bijv. navigatie:
- conditioneren: slechts af en toe een voorverwarmde accu (melding tijdens laatste stukje naar de laadbestemming) maar vaker niet. Een keer kwam de melding (en start ventilator dus verwarmen) na het laden.
- Inconsequente opname van de namen van de Tesla chargers in de locaties van de nav draagt er niet aan bij. (Tesla supercharger, Tesla charger, soms met een locatienaam er achter, soms te nieuw voor opname, soms niet nieuw maar ook niet opgenomen of onvindbaar in de lijst of kaart). Fix de index en ook het pre conditioneren. Graag ook als handmatige actie toevoegen.
Ook:
- autocharging. Nog geen mogelijkheid voor autocharging. Bij Tesla zou dat top zijn omdat je daar niet bang hoeft te zijn dat net de hoogste prijs bepalen met je ingestelde laadpas.
- meerdere keren tijdens vakantiereis weer schrik en angstzweet momentjes gehad waarin de auto een zo onnodige ruk aan het stuur gaf. Echt niet prettig. Ook te snel corrigeren van een lijn aan de linkerzijde en de melding met toeters en bellen om een vluchtstrook op te gaan zoeken. Ik kan de melding helaas nooit goed lezen door schrik en correctiemoment.
En dat was zowel als droog weer en op de snelwegassistent en active cruise control
- meermaals melding op de app over dat mijn auto verdacht werd van diefstal. Meermaals. Erg vreemd. Auto stond voor mijn neus.
- Melding "voertuiguitzonderingen" ivm defect sensor bandenspanning linksvoor. Na melding dagen lang geen nieuwe melding meer gehad.
Paar weken eerder al eens melding dat het bandenspanningsysteem kapot was. Werkte gewoon....
- deur bestuurder opent van binnen soms pas bij derde druk op de knop open (ipv 2e zoals ingesteld).
- Melding op de app "Afstandsbediening op stand-by" of iets dergelijks.
- radio nog steeds geen goede DAB ontvangst (af en toe vals geluid) alsof het een platenspeler is. Lijkt wel op bepaalde plekken via FM ontvangst te hebben na een update waar eerder niets ontvangen werd. Bijv A12 thv Woudenberg.
- (persoonlijke?) instellingen mbt uitschakelen "vermoeide bestuurder/afleiding" en "melding snelheidsovertreding" zijn inconsequent. Ene keer blijven ze een paar ritten uitstaan (zelfs na paar dagen) en de andere keer moet je ze rit na rit weer uitzetten. Bijvoorbeeld na een snellaad sessie. En na de volgende en de volgende en de volgende etc op een reisdag.
- inconsequente reactie van auto op benaderen of weglopen met sleutel. Ene keer blijft hij dicht/open en de andere keer sluit hij af of opent hij netjes. Niet te achterhalen onder welke voorwaarden.
- de tweede vervangende batterij is de afstandsbediening in gegaan. 2 a 2,5 maand per batterij. Best dorstig.
- trekhaak: laat de trekhaak gewoon gebruiken met een aantal slimme systemen ingeschakeld. Naar een verre vakantiebestemming met een bagagekoffer, fiets of karretje op de haak is geen lolletje zonder cruise control. Al was gewoon een starre cc maar beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BPi schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:02:
[...]

Veel software gerelateerde zaken. Waar ook al aan gewerkt is de afgelopen maanden en verbeteringen (klein en groter) hebben opgeleverd.

Naar aanleiding van mijn vakantie onderstaande, ook gedeeld met de techneuten van Zeemr
Bijv. navigatie:
- conditioneren: slechts af en toe een voorverwarmde accu (melding tijdens laatste stukje naar de laadbestemming) maar vaker niet. Een keer kwam de melding (en start ventilator dus verwarmen) na het laden.
- Inconsequente opname van de namen van de Tesla chargers in de locaties van de nav draagt er niet aan bij. (Tesla supercharger, Tesla charger, soms met een locatienaam er achter, soms te nieuw voor opname, soms niet nieuw maar ook niet opgenomen of onvindbaar in de lijst of kaart). Fix de index en ook het pre conditioneren. Graag ook als handmatige actie toevoegen.
Ook:
- autocharging. Nog geen mogelijkheid voor autocharging. Bij Tesla zou dat top zijn omdat je daar niet bang hoeft te zijn dat net de hoogste prijs bepalen met je ingestelde laadpas.
- meerdere keren tijdens vakantiereis weer schrik en angstzweet momentjes gehad waarin de auto een zo onnodige ruk aan het stuur gaf. Echt niet prettig. Ook te snel corrigeren van een lijn aan de linkerzijde en de melding met toeters en bellen om een vluchtstrook op te gaan zoeken. Ik kan de melding helaas nooit goed lezen door schrik en correctiemoment.
En dat was zowel als droog weer en op de snelwegassistent en active cruise control
- meermaals melding op de app over dat mijn auto verdacht werd van diefstal. Meermaals. Erg vreemd. Auto stond voor mijn neus.
- Melding "voertuiguitzonderingen" ivm defect sensor bandenspanning linksvoor. Na melding dagen lang geen nieuwe melding meer gehad.
Paar weken eerder al eens melding dat het bandenspanningsysteem kapot was. Werkte gewoon....
- deur bestuurder opent van binnen soms pas bij derde druk op de knop open (ipv 2e zoals ingesteld).
- radio nog steeds geen goede DAB ontvangst (af en toe vals geluid) alsof het een platenspeler is. Lijkt wel op bepaalde plekken via FM ontvangst te hebben na een update waar eerder niets ontvangen werd. Bijv A12 thv Woudenberg.
- (persoonlijke?) instellingen mbt uitschakelen "vermoeide bestuurder/afleiding" en "melding snelheidsovertreding" zijn inconsequent. Ene keer blijven ze een paar ritten uitstaan (zelfs na paar dagen) en de andere keer moet je ze rit na rit weer uitzetten. Bijvoorbeeld na een snellaad sessie. En na de volgende en de volgende en de volgende etc op een reisdag.
- inconsequente reactie van auto op benaderen of weglopen met sleutel. Ene keer blijft hij dicht/open en de andere keer sluit hij af of opent hij netjes. Niet te achterhalen onder welke voorwaarden.
- de tweede vervangende batterij is de afstandsbediening in gegaan. 2 a 2,5 maand per batterij. Best dorstig.
- trekhaak: laat de trekhaak gewoon gebruiken met een aantal slimme systemen ingeschakeld. Naar een verre vakantiebestemming met een bagagekoffer, fiets of karretje op de haak is geen lolletje zonder cruise control. Al was gewoon een starre cc maar beschikbaar...
Dat is best nog een lijstje. Veel software gerelateerd en dat had ik inderdaad in veel EX30 berichten al gelezen. Ik ben benieuwd hoe snel Zeekr daar een fix voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:17:
[...]

Dat is best nog een lijstje. Veel software gerelateerd en dat had ik inderdaad in veel EX30 berichten al gelezen. Ik ben benieuwd hoe snel Zeekr daar een fix voor heeft.
Het zit allemaal op verschillende niveaus.
Ik en ook mijn vrouw zijn er nog steeds tevreden mee. En ook de kinderen, voor zover hun mening telt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
BPi schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:02:
[...]

Bijv. navigatie:
Ook:
Bij zo’n lijst ga je twijfelen of de auto wel productie klaar is. Maar ja heb hem al besteld 😜 over trekhaak icm CC vind ik wel echt een must

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Gelezen bij de buren:

https://gathering.tweaker...message/79008964#79008964
Keyfob kan ook via nfc werken zoals de kaart 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 14:54
Ik zit te denken binnenkort ook eens bij Zeekr op de koffie te gaan.

Heeft iemand de voorwaarden voor een proefrit wel eens goed gelezen?
Met name het tweede deel van art. 3.7 vind ik nogal bijzonder:
... Verder, als het ZEEKR Voertuig beschadigd wordt geretourneerd, behoudt ZEEKR zich het recht voor om het ZEEKR Voertuig in de oorspronkelijke staat te herstellen (of te vervangen indien van toepassing vanwege toepasselijke wet- en regelgeving) en de kosten dienovereenkomstig aan de Gebruiker in rekening te brengen.
Bij moedwillige vernieling snap ik dat wel, maar als je nou een ongeluk krijgt :?
Mag toch hopen dat de auto's verzekerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik ben een beetje aan het klooien met het gebruikers centrum in de auto. Wij (vrouw en ik) wisselen vaak af met rijden en dan is het handig als we de gezichtsherkenning gaan gebruiken om de stoel en spiegel settings automatisch aan te passen, maar ik heb een beetje moeite om dat in te stellen. Doe je dit per hoofdgebruiker? Want ik zie per gebruiker ook 3 aparte settings staan (standaard naam Atjapar ..)

Voor de 'owner' heb ik de gezichtsherkenning aan de praat gekregen maar als ik een ander account toevoeg dan kan ik dat nergens vinden. En op een subaccount is dat niet mogelijk/ de bedoeling...

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• niekvanprooijen
De V2L werkt!
Na wat zoekwerk online blijkt de weerstand van Smart goed te werken. Zie https://www.smart-emotion...al-charging-v2l/?pageNo=2
Ik had een 3-tal adapters besteld via AliExpress om te testen die het uiteraard niet deden. Maar 1 (deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006501089568.html) was goed aan te passen. Er zit een 2k weerstand tussen de PP en aarde. Een extra 680 ohm weerstand erbij in serie + het schakelaartje tussen de CP en PP en voila! Het werkt. De temperatuurbeveiliging heb ik achterwege gelaten.
Dit is een werkbare oplossing voor de hobbyisten onder ons. De rest zal helaas nog even moeten wachten totdat de adapters aangeboden worden door Zeekr of Smart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vz97XObQq4A7udRJNN6A-3mnSrQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SVWo7YM2bnwMnaFE1BhtQGsb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXmBytdsD7P0xqdwsSo8ntoCQJY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2WKZkSdRS7WltrQ8uwjDVBEH.png?f=fotoalbum_tile

Update: De schakelaar tussen CP en PP is helemaal niet nodig. Enkel een weerstand van 2.7K tussen de PP en aarde en het werkt! Getest op de 2e Aliexpress adapter. Die is nu over...
Update 2: ik heb de fabrikant van deze adapter (https://nl.aliexpress.com/item/1005006161012623.html) gevraagd of ze een versie voor Zeekr kunnen maken met 2.7K weerstand. Hopelijk zien ze mogelijkheden...

[ Voor 10% gewijzigd door niekvanprooijen op 21-05-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:32:
De V2L werkt!
Na wat zoekwerk online blijkt de weerstand van Smart goed te werken. Zie https://www.smart-emotion...al-charging-v2l/?pageNo=2
Ik had een 3-tal adapters besteld via AliExpress om te testen die het uiteraard niet deden. Maar 1 (deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006501089568.html) was goed aan te passen. Er zit een 2k weerstand tussen de PP en aarde. Een extra 680 ohm weerstand erbij in serie + het schakelaartje tussen de CP en PP en voila! Het werkt. De temperatuurbeveiliging heb ik achterwege gelaten.
Dit is een werkbare oplossing voor de hobbyisten onder ons. De rest zal helaas nog even moeten wachten totdat de adapters aangeboden worden door Zeekr of Smart.
[Afbeelding][Afbeelding]

Update: De schakelaar tussen CP en PP is helemaal niet nodig. Enkel een weerstand van 2.7K tussen de PP en aarde en het werkt! Getest op de 2e Aliexpress adapter. Die is nu over...
Update 2: ik heb de fabrikant van deze adapter (https://nl.aliexpress.com/item/1005006161012623.html) gevraagd of ze een versie voor Zeekr kunnen maken met 2.7K weerstand. Hopelijk zien ze mogelijkheden...
Top👍

Maar ik wacht wel even tot een werkende versie te koop is _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Heeft iemand dit al eens opgemerkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KcLBK7upU2r2Bb0NIOaGO1ylC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/58O66Fo7YhH98DtKLvFugt6A.jpg?f=user_large
Waarom heeft de auto eigenlijk een handle links aan het stuur met 4 instellingen voor de achterwisser en maar 3 functies. Sproeien staat er 2 keer op 😵‍💫. Kan niet één van die twee worden omgezet naar interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 14:54
BPi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:53:

[Afbeelding]
Waarom heeft de auto eigenlijk een handle links aan het stuur met 4 instellingen voor de achterwisser en maar 3 functies. Sproeien staat er 2 keer op 😵‍💫. Kan niet één van die twee worden omgezet naar interval?
Heb je toevallig ook getest wat de standen doen?
Als ik in de handleiding kijk is bovenste 'sproeien' symbool een hoge snelheid i.p.v. sproeien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Iemand een oplossing gevonden om op verschillende accounts in te loggen op verschillende spotify accounts?
Dus gebruiker A: sportify account X
gebruiker B: spotify account Y

Het lijkt erop dat éénmaal inloggen met spotify deze op alle accounts wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
BPi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:53:

[Afbeelding]
Zo vreemd is dat toch niet? Je hebt twee standen, uit en aan. Vanuit beide kan je direct, met 1 klik, naar de sproeistand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sqoda schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:12:
[...]

Zo vreemd is dat toch niet? Je hebt twee standen, uit en aan. Vanuit beide kan je direct, met 1 klik, naar de sproeistand.
Spotify via Androidauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Sqoda schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:12:
[...]

Het gaat wel om de achterwisser. Daar wil je toch een interval op? En sproeien kan achter prima via uit. Voor wil je dat niet (ik althans niet O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Spotify via Androidauto
Oja, let wel op dat je dan (waarschijnlijk) de databundel van je telefoon gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Heeft iemand al geprobeerd?

Autocharge bij Fastned:
https://www.fastnedchargi...n-overzicht/zeekr?model=X

Hopen dat Tesla dit ook snel gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:24
Zodra ik laaddruppel vanuit lease binnen heb, ga ik dit uitproberen :)
Afgelopen woensdag heb ik kermit de kikker in ontvangst genomen, alleen kan ie zijn bek niet houden aka de rechter moterkap sluiting werkt niet goed. Morgen ff langs Zeist voor dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

sliepie schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:45:
[...]

Zodra ik laaddruppel vanuit lease binnen heb, ga ik dit uitproberen :)
Afgelopen woensdag heb ik kermit de kikker in ontvangst genomen, alleen kan ie zijn bek niet houden aka de rechter moterkap sluiting werkt niet goed. Morgen ff langs Zeist voor dit euvel.
Oja de motorklep... was bij mij in begin ook een dingetje maar snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:32:
De V2L werkt!
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik kan het bevestigen. Door de weerstand te verhogen van 2000 Ohm naar 2700 Ohm ziet de X de stekker en reageerd hierop. Het vergrendelen van de stekker gaat dan automatisch. Ontgrendelen kan dan in het menu. Dus nu altijd een 230 Volt stopcontact aanwezig bij de X. De V2L kan ik bevestigen !
YouTube: V2L Adapter selbst bauen - MG Elektroauto für Notstrom nutzen

[ Voor 3% gewijzigd door Tunnelplan op 31-05-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Tunnelplan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Ik kan het bevestigen. Door de weerstand te verhogen van 2000 Ohm naar 2700 Ohm ziet de X de stekker en reageerd hierop. Het vergrendelen van de stekker gaat dan automatisch. Ontgrendelen kan dan in het menu. Dus nu altijd een 230 Volt stopcontact aanwezig bij de X. De V2L kan ik bevestigen !
Hopelijk word deze straks ook zo geleverd en kan je hem kopen met 2700 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Weinig nieuwe leveringen die gepost worden hier. Ben ik de eerst volgende? 😂 17 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
Vanmiddag de caravan uit de (buiten)stalling gehaald. (Pfff die heeft trouwens een flinke poetsbeurt nodig).

Een stukkie van 43 km gereden. 35% Snelweg, 45% 80km/h weg, en 20% 50 km/h weg. Verbruik 32,5 kWh/100km.

Met volle belading denk ik dat 35kWh haalbaar is en stints van 150 km moet lukken.

Het rijden, heerlijk. De caravan merk je niets van. Wat vooral opvalt is hoe rustig hij achter de auto hangt. Door de achterkeuken, rijd ik altijd met veel te lage kogeldruk, van en naar de stalling. Dus bij hobbels, tilde hij de auto achter als het ware op, wat je in je rug voelt…..niet fijn.
In de X merk je niets van dit alles. Ik vermoed dat het komt doordat het gewicht, door de accu, mooi gelijk verdeeld is. In tegenstelling tot een auto met brandstofmotor. Daar ligt het gewicht tussen de vooras, dus is hij achter makkelijker in beweging te krijgen.

Alleen ………….grrrrrr, blijft irritant dat hij alle hulpsystemen uitschakelt. Hopelijk gaat daar in een latere update iets aan veranderen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Sqoda de trekhaak van de X, is dat een afneembare of een wegklappende zoals bij de 001?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Elmar1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:06:
Weinig nieuwe leveringen die gepost worden hier. Ben ik de eerst volgende? 😂 17 juni
Nee, ik ben 7 juni aan de beurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
Afneembare trekhaak.

De stekker zit onder/achter de bumper verscholen. Redelijk goed bereikbaar, maar leg me voor de zekerheid een kniematje in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Nu nog fixen dat je met een trekhaak gewoon cruise control e.d. kan gebruiken want slaat nergens op dat dit is uitgeschakeld. Zo kan je toch niet relaxed op reis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
Nee echt niet. Zit je weer constant op je teller te loeren. Schakel dan gewoon dat adaptieve deel uit. 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Elmar1982 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Hopelijk word deze straks ook zo geleverd en kan je hem kopen met 2700 ohm
Ik kan via AliExpress de variant met 2700 Ohm bestellen.
MOQ is 10, dus als er genoeg liefhebbers zijn kan ik een gezamelijke koop doen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006161012623.html deze dus.
Prijs is 32,35 ex eventuele btw, invoerrechten en verzendkosten. Dus het zal uitkomen op een 60 euro om het bij je thuis te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Vijf sterren scoren bij Euro NCAP lijkt misschien tegenwoordig een gegeven, maar dat is het nog niet. De Volkswagen Tiguan, Zeekr X en Zeekr 001 krijgen het in elk geval wel voor mekaar. Volgens Euro NCAP doen ze dat ook zonder noemenswaardige aanmerkingen. Overigens hebben de twee Zeekrs ook meteen een zogenoemde Green NCAP-waardering gekregen, die aangeeft hoe 'groen' de twee elektrische modellen zijn, vooral door het energieverbruik te testen. Ook daarbij krijgen ze vijf sterren.
https://www.greenncap.com...024/zeekr-x-2024-0171.pdfAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QPoLpmq3xnlvmb87631y7OcR-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q4nt6m5Jeh1yRlILatPJwYdQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Tunnelplan op 29-05-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:37:
Vijf sterren scoren bij Euro NCAP lijkt misschien tegenwoordig een gegeven, maar dat is het nog niet. De Volkswagen Tiguan, Zeekr X en Zeekr 001 krijgen het in elk geval wel voor mekaar. Volgens Euro NCAP doen ze dat ook zonder noemenswaardige aanmerkingen. Overigens hebben de twee Zeekrs ook meteen een zogenoemde Green NCAP-waardering gekregen, die aangeeft hoe 'groen' de twee elektrische modellen zijn, vooral door het energieverbruik te testen. Ook daarbij krijgen ze vijf sterren.
https://www.greenncap.com...024/zeekr-x-2024-0171.pdf[Afbeelding]
Mooie resultaten.
Dat groene qua verbruik verbaasd mij wel enigszins :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Laden/ontladen.

Nu nog kiezen tussen:
Linker stekker H2V autoaccu laden met eigen zonnestroom.
Rechter stekker V2L huisaccu laden met autoaccu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtGY5M-6r8PTh2d9njSa5gOr_uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76FMhwlDKyCuDW0zNvDoRTzc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Tunnelplan schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:41:
Laden/ontladen.

Nu nog kiezen tussen:
Linker stekker H2V autoaccu laden met eigen zonnestroom.
Rechter stekker V2L huisaccu laden met autoaccu.

[Afbeelding]
Over nagedacht om de hele boel rechtstreeks aan te sluiten op de meterkast, met daartussen beveiliging die niet meer dan 1500W uit de auto trekt? Ik weet niet of dit technisch mogelijk is. Maar zou mooi zijn als je bijv savonds de TV, en lampen erop kan draaien.
Of bijv. 1 apparte groep met daarop alleen één waterverwarmer die gecontroleerd een bufferwat water verwarmd voor de volgende ochtend/diezelfde avond om te douchen etc. Of één groep om één airco te laten runnen. Vervolgens de auto weer opladen op de zaak, of thuis via de zonnepanelen. Zo heb je in mijn gedachten een redelijk efficiënte thuis accu. Ik roep maar iets wids. Die kant wil ik gaan ontdekken in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

De V2L geeft voeding voor een omvormer die de Bluetti oplaad. De Bluetti zorgt via een omvormer voor de benodigde electriciteit voor koelkast, opladers en internet in de nacht op het huisnet.( wel 11% verlies).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CeoYFQfpDPZt-bvvO0nyyY8feI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2P6jeY6hmjEb9zRC7m1Jv4T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-07 20:10
Voor de liefhebber: video van de NCAP testen inclusief de resultaten die verrassend goed zijn.

https://youtu.be/c7fMHfVvAwU?si=xn2d3QvLKV1yXc0m

[ Voor 31% gewijzigd door Meubelmakert op 01-06-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 10:13
Rijd nu enkele weken mijn zeekr x (kom van een 2019 vw polo) en wat een ervaring. De laadstress is er bijna af maar merk wel de volgende dingen

* auto lijkt een beetje te stuiteren links voor
* motorklep gaat links niet mooi dicht tenzij ik het een paar keer probeer.

Daarnaast kreeg ik vanmorgen onderstaand terwijl ik gister nog geweldig heb gereden. Camera’s tijdens inparkeren werken prima, zo ook de sensoren maar alle andere functies zoals LCC, dode hoek detectie etc werken niet meer… een reset van het entertainment systeem heeft logischerwijs niet geholpen.

Hoe komen jullie in contact met Zeist? Ik heb al eerder gebeld met het algemene nummer, gekozen voor NL maar vervolgens eindigde ik toch in, gokje China, de dame probeerde me echt te helpen toen maar ging toch moeizamer, vooral toen ik mijn email moest doorgeven -_-‘

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbaLb9NFL877NkVs03jG0j4svJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqFFetkR9TAQ9na4NsA93NHA.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste