Er zijn al wel wat punten genoemd, ook in 001en Ex30 topics.
Veel software gerelateerde zaken. Waar ook al aan gewerkt is de afgelopen maanden en verbeteringen (klein en groter) hebben opgeleverd.
Naar aanleiding van mijn vakantie onderstaande, ook gedeeld met de techneuten van Zeemr
Bijv. navigatie:
- conditioneren: slechts af en toe een voorverwarmde accu (melding tijdens laatste stukje naar de laadbestemming) maar vaker niet. Een keer kwam de melding (en start ventilator dus verwarmen) na het laden.
- Inconsequente opname van de namen van de Tesla chargers in de locaties van de nav draagt er niet aan bij. (Tesla supercharger, Tesla charger, soms met een locatienaam er achter, soms te nieuw voor opname, soms niet nieuw maar ook niet opgenomen of onvindbaar in de lijst of kaart). Fix de index en ook het pre conditioneren. Graag ook als handmatige actie toevoegen.
Ook:
- autocharging. Nog geen mogelijkheid voor autocharging. Bij Tesla zou dat top zijn omdat je daar niet bang hoeft te zijn dat net de hoogste prijs bepalen met je ingestelde laadpas.
- meerdere keren tijdens vakantiereis weer schrik en angstzweet momentjes gehad waarin de auto een zo onnodige ruk aan het stuur gaf. Echt niet prettig. Ook te snel corrigeren van een lijn aan de linkerzijde en de melding met toeters en bellen om een vluchtstrook op te gaan zoeken. Ik kan de melding helaas nooit goed lezen door schrik en correctiemoment.
En dat was zowel als droog weer en op de snelwegassistent en active cruise control
- meermaals melding op de app over dat mijn auto verdacht werd van diefstal. Meermaals. Erg vreemd. Auto stond voor mijn neus.
- Melding "voertuiguitzonderingen" ivm defect sensor bandenspanning linksvoor. Na melding dagen lang geen nieuwe melding meer gehad.
Paar weken eerder al eens melding dat het bandenspanningsysteem kapot was. Werkte gewoon....
- deur bestuurder opent van binnen soms pas bij derde druk op de knop open (ipv 2e zoals ingesteld).
- Melding op de app "Afstandsbediening op stand-by" of iets dergelijks.
- radio nog steeds geen goede DAB ontvangst (af en toe vals geluid) alsof het een platenspeler is. Lijkt wel op bepaalde plekken via FM ontvangst te hebben na een update waar eerder niets ontvangen werd. Bijv A12 thv Woudenberg.
- (persoonlijke?) instellingen mbt uitschakelen "vermoeide bestuurder/afleiding" en "melding snelheidsovertreding" zijn inconsequent. Ene keer blijven ze een paar ritten uitstaan (zelfs na paar dagen) en de andere keer moet je ze rit na rit weer uitzetten. Bijvoorbeeld na een snellaad sessie. En na de volgende en de volgende en de volgende etc op een reisdag.
- inconsequente reactie van auto op benaderen of weglopen met sleutel. Ene keer blijft hij dicht/open en de andere keer sluit hij af of opent hij netjes. Niet te achterhalen onder welke voorwaarden.
- de tweede vervangende batterij is de afstandsbediening in gegaan. 2 a 2,5 maand per batterij. Best dorstig.
- trekhaak: laat de trekhaak gewoon gebruiken met een aantal slimme systemen ingeschakeld. Naar een verre vakantiebestemming met een bagagekoffer, fiets of karretje op de haak is geen lolletje zonder cruise control. Al was gewoon een starre cc maar beschikbaar...