Bij mij heeft het drukken op de menu knop naast de knop op het stuur, links en rechts 10 sec. indrukken goed geholpen.
Klantenservice zit vooralsnog in Zweden. Als je er in Engels niet uitkomt vooral vragen om een Nederlands sprekende medewerker. Tot nu toe niet nodig gehad.
Wat geeft de bandenspanning aan? Misschien linksvoor te hoog?
"Motorklep" is kwestie van afstelling. Hebben ze bij mij ook gedaan.
Zit er geen vogelpoep op de voorruit?
Ah ok de dame had naar gevoel een asiatisch accent maar misschien was ik wat te bevooroordeeldBPi schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:06:
Klantenservice zit vooralsnog in Zweden. Als je er in Engels niet uitkomt vooral vragen om een Nederlands sprekende medewerker. Tot nu toe niet nodig gehad.
Banden spanning is over alle banden gelijk en fabriek af ongewijzigd gebleven.
En de voorruit is squeaky clean, wel gechecked inderdaad en zo ook alle andere camera’s en (naar wat ik vermoed) de radar helemaal onderop alles netjes schoon (of ontdaan van die paar insecten)
Voor degene die in afwachting zijn van hun X, de nieuwe kentekenserie (sidecode 11) wordt inmiddels uitgegeven
https://www.ad.nl/auto/ee...iet-het-nummerbord-eruit/
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Hi allemaal,
Intussen al ruim een maand en 10 dagen bezitter van de zeekr X.
Sinds gisteren een probleem met de 360 view die niks meer doet en ook een probleem met de parkeersensoren aan de voorkant waardoor blijkbaar dus de camera’s niet meer aanslaan en parkeren weer geschied zoals 25 jaar geleden zonder sensoren…best wennen…vooral omdat je naar achteren toe geen zicht hebt..
Zeekr gebeld vanmorgen en afspraak gemaakt om het na te kijken. Ze denken wel in oplossingen daar en ze hebben het druk…dat zegt wel dat er veel kinderziektes nog zijn, wat begrijpelijk is bij een nieuw merk…
Verder rijdt de auto echt heerlijk en hebben we sinds kort al geen last meer van het elke keer opnieuw uitzetten van de rijhulpsystemen die we niet willen gebruiken..zo was de herkenning vermoeide bestuurder zeer vermoeiend en spastisch…je mag in principe niet in je spiegels kijken wanneer je rijdt…dus dat staat nu permanent uit! Daarnaast nu wel mogelijk om 2 telefoons tegelijk verbonden te hebben, kon bij ons eerst niet…
Daarnaast ook dingen uitgezet zoals snelheidsoversschrijdingsmelding en ook de piepjes omgezet in trilling ipv geluid.
Ik hoop dat ze snel meer sneltoetsen toevoegen…het zoeken in het menu is soms lastig….
Verder heb ik een telefoonhouder bestelt die aan de bovenkant van je scherm erin geschoven wordt waardoor je aan de linkerkant een telefoonhouder kan bevestigen. Dat is wel fijn.
Wel weinig opbergruimte maar dat wisten we al vanaf het begin…dus daarover mag ik nu eigenlijk niet over klagen.
Intussen al ruim een maand en 10 dagen bezitter van de zeekr X.
Sinds gisteren een probleem met de 360 view die niks meer doet en ook een probleem met de parkeersensoren aan de voorkant waardoor blijkbaar dus de camera’s niet meer aanslaan en parkeren weer geschied zoals 25 jaar geleden zonder sensoren…best wennen…vooral omdat je naar achteren toe geen zicht hebt..
Zeekr gebeld vanmorgen en afspraak gemaakt om het na te kijken. Ze denken wel in oplossingen daar en ze hebben het druk…dat zegt wel dat er veel kinderziektes nog zijn, wat begrijpelijk is bij een nieuw merk…
Verder rijdt de auto echt heerlijk en hebben we sinds kort al geen last meer van het elke keer opnieuw uitzetten van de rijhulpsystemen die we niet willen gebruiken..zo was de herkenning vermoeide bestuurder zeer vermoeiend en spastisch…je mag in principe niet in je spiegels kijken wanneer je rijdt…dus dat staat nu permanent uit! Daarnaast nu wel mogelijk om 2 telefoons tegelijk verbonden te hebben, kon bij ons eerst niet…
Daarnaast ook dingen uitgezet zoals snelheidsoversschrijdingsmelding en ook de piepjes omgezet in trilling ipv geluid.
Ik hoop dat ze snel meer sneltoetsen toevoegen…het zoeken in het menu is soms lastig….
Verder heb ik een telefoonhouder bestelt die aan de bovenkant van je scherm erin geschoven wordt waardoor je aan de linkerkant een telefoonhouder kan bevestigen. Dat is wel fijn.
Wel weinig opbergruimte maar dat wisten we al vanaf het begin…dus daarover mag ik nu eigenlijk niet over klagen.
@Kishan M welke firmware versie heb jij? Ik moet de snelheids melding + vermoeide bestuurder elke keer uitzetten als ik instap.
Verder staat mijn support vraag nog steeds uit voor de gezichtsherkenning bij meerdere gebruikers profielen. Dus ja er zijn nog wat zaken te verbeteren, al heb ik het idee dat ze met de 001 firmware verder zijn als bij de X
Verder staat mijn support vraag nog steeds uit voor de gezichtsherkenning bij meerdere gebruikers profielen. Dus ja er zijn nog wat zaken te verbeteren, al heb ik het idee dat ze met de 001 firmware verder zijn als bij de X
[ Voor 46% gewijzigd door EntonoX op 06-06-2024 17:27 ]
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
HoiKishan M schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:53:
Zat ook op aliexpres te kijken.
Komt die niet in de weg te zitten van de selectiehandel?
Heb een mail naar Brodit gestuurd om te vragen of hun een brodit clip voor de Zeekr X gaan aanbieden.
Met in het achterhoofd de vraag of een trekhaak achteraf te monteren is, kan iemand met een X zonder trekhaak eens onder de auto kijken of het gat voor de trekhaak (de trekhaakbalk zogezegd) daar al aanwezig is of zou die in zijn geheel achteraf gemonteerd worden? Ik zie namelijk ook Fietsdragerknobbels aangeboden die een stuk minder zouden kosten en die er uit zien alsof ze in zo een gat vergrendeld zouden kunnen worden.BPi schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:59:
De trekhaak ✔️
Trekhaak gaat in een gat waar je een dopje uit haalt. Stopcontact zit vast gemonteerd maar in goede bruikbare hoek. Helaas zit de elektronica erg onhandig midden in het diepe struk van de bagageruimte, met een iets te grote kap er over 🤨
[Afbeelding]
Komt natuurlijk nog wel de kabelboom bij...
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Bij mij is de linq dood, maar volgens ovi.rdw.nl zit de GBB-01-B op een Volvo EX30. Blijft in de familie dus.PaT schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:56:
Voor degene die in afwachting zijn van hun X, de nieuwe kentekenserie (sidecode 11) wordt inmiddels uitgegeven
Status rdw:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iKMGSxjmqBlklw2TrkT7ekZy.jpg?f=user_large)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik verwacht het niet... ook verwacht ik dat na montage van deze balk de sleephaak ook niet meer bereikbaar is achter het klepje in de bumper. Was bij mijn Lynk ook. Daar kwam ik achter toen ik iemand wilde slepen en met veel moeite dat ding half had afgebroken. En vervolgens las ik dat de trekhaak niet mag worden gebruikt om mee te slepenOpa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:13:
[...]
Met in het achterhoofd de vraag of een trekhaak achteraf te monteren is, kan iemand met een X zonder trekhaak eens onder de auto kijken of het gat voor de trekhaak (de trekhaakbalk zogezegd) daar al aanwezig is of zou die in zijn geheel achteraf gemonteerd worden? Ik zie namelijk ook Fietsdragerknobbels aangeboden die een stuk minder zouden kosten en die er uit zien alsof ze in zo een gat vergrendeld zouden kunnen worden.![]()
Komt natuurlijk nog wel de kabelboom bij...

Dus als wilt slepen geen trekhaak nemen
Ik was er mooi optijd bij met mijn kenteken startend met XOpa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:17:
[...]
Bij mij is de linq dood, maar volgens ovi.rdw.nl zit de GBB-01-B op een Volvo EX30. Blijft in de familie dus.![]()
Status rdw:
[Afbeelding]
Ja, De EX30 had inderdaad de eer. Volvo heeft dat ook gelijk gebruikt op sociale media. Werkt deze link wel? Eerste exemplaar nieuwe kentekenserie uitgereikt: zo ziet het nummerbord eruitOpa schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:17:
[...]
Bij mij is de linq dood, maar volgens ovi.rdw.nl zit de GBB-01-B op een Volvo EX30. Blijft in de familie dus.![]()
Status rdw:
[Afbeelding]
https://www.ad.nl/auto/ee...ummerbord-eruit~a91e19ae/
Wij gaan morgen de X ophalen, maar wij hebben nog een Z-kenteken. Misschien wat autistisch, maar ik vind dat mooier dan dat GBB...
[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 06-06-2024 21:45 ]
En van die 459 heb ik er nog steeds weinig gezien. Nog geen X, hoewel er volgens mijn buurtman met 001, wel een groene is in Breda. 001 zie ik er wel verschillende van rijden.
Van de EX30 zie ik (pas sinds kort) er steeds meer rijden en staan (niet zo gek) Ook een gele hier in de stad.
De Smart neefjes #1 en #3 zijn in mijn ogen ook nog zeldzaam. Vorige week werd ik ingehaald door een Duitse #3.
Van de EX30 zie ik (pas sinds kort) er steeds meer rijden en staan (niet zo gek) Ook een gele hier in de stad.
De Smart neefjes #1 en #3 zijn in mijn ogen ook nog zeldzaam. Vorige week werd ik ingehaald door een Duitse #3.
Hier in het zuid oosten beginnen de eerste EX30 en #1 inderdaad op te duiken. Nog nooit een live waarneming kunnen doen van beide Zeekrs.
Ben ik straks de eerste?
Ben ik straks de eerste?
Waar? Ga ik Zeekr spottenSqoda schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:54:
In het zuid oosten? Nee hoor! 😊
Hoi Allemaal,
Met interesse zit ik jullie verhalen te lezen omdat ik ook interesse heb in de Zeekr X.
Laatst een proefrit gemaakt en de afwerking was onwijs veel beter dan wat ik verwacht had. Deze staat dan ook boven aan mijn lijstje.
Ik heb alleen 1 punt waarover ik tijdens de proefrit echt niet tevreden was en dat is de zachte vering. Na verkeersheuveltjes bleef de auto deinen, iedere oneffenheid in het wegdek zorgde voor gewiebel.
Ik hoop dat mijn proefrit auto alleen dit euvel heeft maar ben erg benieuwd naar jullie ervaring hierin.
Met interesse zit ik jullie verhalen te lezen omdat ik ook interesse heb in de Zeekr X.
Laatst een proefrit gemaakt en de afwerking was onwijs veel beter dan wat ik verwacht had. Deze staat dan ook boven aan mijn lijstje.
Ik heb alleen 1 punt waarover ik tijdens de proefrit echt niet tevreden was en dat is de zachte vering. Na verkeersheuveltjes bleef de auto deinen, iedere oneffenheid in het wegdek zorgde voor gewiebel.
Ik hoop dat mijn proefrit auto alleen dit euvel heeft maar ben erg benieuwd naar jullie ervaring hierin.
Wij hebben gisteren het ritje naar Zeist gemaakt om de X in ontvangst te nemen. Je merkt aan alles dat het een jong merk is. Dat zie je aan de medewerkers in de showroom, dat merk je aan de manier van afleveren inclusief alle uitleg en de soms kleine setjes. Zo had onze auto geen sd-kaart aan boord. Die werd ter plekke uit een andere showroomauto geplukt. Ook tijdens de uitleg een paar stomme vertaalfouten gezien (o.a. balk voor bar (bandendruk)) in het menu en een complete optie die nog niet beschikbaar is
Mijn vrouw heeft hem terug gereden en op de irritatie van alle veiligheidspiepjes na was ze tevreden. 1 ding moet ze nog verder gaan uittesten en dat is de leesbaarheid van het HUD met een zonnebril op. Dat was blijkbaar niet fantastisch en de sneeuw-instelling maakte het blijkbaar nog erger.
@Soepstengel01 de X kan met verschillende formaten velg geleverd worden. Ik neem aan hoe groter de velg, hoe stugger hij wordt. Nou ben ik een V70 gewend, die volop op comfort is ingesteld, maar ik vond de X niet overdreven deinerig. En wij hebben de 'kleine' (19 inch!) velgen.
Mijn vrouw heeft hem terug gereden en op de irritatie van alle veiligheidspiepjes na was ze tevreden. 1 ding moet ze nog verder gaan uittesten en dat is de leesbaarheid van het HUD met een zonnebril op. Dat was blijkbaar niet fantastisch en de sneeuw-instelling maakte het blijkbaar nog erger.
@Soepstengel01 de X kan met verschillende formaten velg geleverd worden. Ik neem aan hoe groter de velg, hoe stugger hij wordt. Nou ben ik een V70 gewend, die volop op comfort is ingesteld, maar ik vond de X niet overdreven deinerig. En wij hebben de 'kleine' (19 inch!) velgen.
[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 08-06-2024 10:01 ]
Heel veel (dubbele) foto’s en een objectieve review.
Laat de rest maar komen.
https://persfoto.com/inde...oertje-van-de-volvo-ex30/
Laat de rest maar komen.
https://persfoto.com/inde...oertje-van-de-volvo-ex30/
Volgens mij is dit erg afhankelijk van wat je gewend bent. Ik had hiervoor een Lynk en die was door zijn paar honder kilo extra, hogere koets en wellicht ook grotere wielen compleet anders geveerd. Veel harder. Nu in de X, bijvoorbeeld op de A16/A4 of A27 door de polder vindt ik het deinen soms een beetje too much. Maar het is erg afhankelijk van de weg en type hobbel/golf. Ook mijn C70 classic heeft hier meer last van, ook in vergelijking met V70's die ik heb gehad. Kwestie van wennen denk ik.Soepstengel01 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:59:
Hoi Allemaal,
Geen last van. Met goede polariserende glazen zou het geen problemen mogen opleveren. Soms helpt het draaien van de bril een kwart, in iedergeval om te checken of daar het probleem un zit. De effecten zijn richting afhankelijk..mogelijk een verkeerd geproduceerde zonnebril?PaT schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:56:
Check ook dit:
YouTube: TFT Polarisation Experiment
Totaal geen last van met het dragen van een zonnebril
Tijdens het bellen verlaagt het volume van het volume zeer regelmatig naar echt heel minimaal. Volumeknop dan aantikken (omhoog of omlaag maakt niet uit) lost het dan weer op, maar dit is iets wat ik ongeveer elke 10 seconde moet doen.
Kom er nog niet achter wat het veroorzaakt, het lijkt soms door systeemgeluiden te komen (denk aan waarschuwing of knipperlicht), maar weet het niet zeker.
Hebben jullie dit probleem ook? Overigens gebruik ik eigenlijk altijd Android auto, ik heb het nog niet met een "normale" bluetooth verbinding geprobeerd.
Zonnebril probleem herken ik trouwens, ik zie ook de HUD ook veel slechter met een zonnebril op.
Kom er nog niet achter wat het veroorzaakt, het lijkt soms door systeemgeluiden te komen (denk aan waarschuwing of knipperlicht), maar weet het niet zeker.
Hebben jullie dit probleem ook? Overigens gebruik ik eigenlijk altijd Android auto, ik heb het nog niet met een "normale" bluetooth verbinding geprobeerd.
Zonnebril probleem herken ik trouwens, ik zie ook de HUD ook veel slechter met een zonnebril op.
HUD met een polariserende zonnebril is inderdaad slechter te zien, een gewone zonnebril heeft dit probleem niet. Helderheid op max zetten is het enige wat je kunt proberen.
Beste Zeekr X rijders,
Wij gaan een proefrit maken met de X, waar moeten wij opletten? Wij hebben alle berichten in deze forum gelezen en zijn vooral benieuwd of de adas problemen zijn opgelost. Ook zijn wij nieuwsgierig naar de wegligging en dan met name het veersysteem. Laat even weten als wij iets voor u moeten testen!
Wij gaan een proefrit maken met de X, waar moeten wij opletten? Wij hebben alle berichten in deze forum gelezen en zijn vooral benieuwd of de adas problemen zijn opgelost. Ook zijn wij nieuwsgierig naar de wegligging en dan met name het veersysteem. Laat even weten als wij iets voor u moeten testen!
De voorwaarden voor een proefritMr.X schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:10:
Beste Zeekr X rijders,
Mag maar 1 iemand rijden, passagier mag niet

Haha, nou ik heb de vrouw ook gewoon even laten rijden hoor. Het is geen pak melk wat je koopt.
Adas problemen is een beetje verkeerd verwoord, het is adas regelgeving. Door onze vrienden in de EU bedacht. Dezelfde jongens en meisjes die dadelijk gaan besluiten dat de auto een stukje duurder wordt omdat de inferieure en duurdere Mercedessen en BMW’s niet zo goed verkopen.Mr.X schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:10:
Beste Zeekr X rijders,
En het 'probleem' is ook weer niet zo groot. We maken net een ritje met de X en behalve een piepje voor de snelheid hadden we nergens last van.bigkevx2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:58:
[...]
Adas problemen is een beetje verkeerd verwoord, het is adas regelgeving. Door onze vrienden in de EU bedacht. Dezelfde jongens en meisjes die dadelijk gaan besluiten dat de auto een stukje duurder wordt omdat de inferieure en duurdere Mercedessen en BMW’s niet zo goed verkopen.
@Mr.XGewoon lekker gaan rijden en kijken of het wat voor jullie is.
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 09-06-2024 14:14 ]
Hi, ik heb overweeg een Zeekr X te leasen. De functie die ik mis is een snelheidsbegrenzer, ik rij meestal met een begrenzer en veel minder met cruise control. Vooral in de bebouwde kom. Missen jullie dit niet?
Ander vraagje: de custom knoppen aan de achterkant van het stuur, wat voor welke functie hebben jullie die ingesteld? Wat zijn de opties?
Ander vraagje: de custom knoppen aan de achterkant van het stuur, wat voor welke functie hebben jullie die ingesteld? Wat zijn de opties?
Ik had dit probleem met het bellen laatst ook. Collega belde mij, eerste 30 seconden gingen goed. Daarna hoorde ik hem niet meer en hij mij niet. Moet er nog even induiken...Swaytje schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:17:
Tijdens het bellen verlaagt het volume van het volume zeer regelmatig naar echt heel minimaal. Volumeknop dan aantikken (omhoog of omlaag maakt niet uit) lost het dan weer op, maar dit is iets wat ik ongeveer elke 10 seconde moet doen.
Ik heb gisteren zelf plaats genomen achter het stuur van onze X. Ik begrijp nu volledig de vragen over het deinerig gedrag. Zodra je bijvoorbeeld een verkeersdrempels neemt en je snelheid is iets te hoog, dan deint de X behoorlijk na, tot het vervelende aan toe. Dit hebben we tijdens de testrit, als het goed is in exact dezelfde versie, helemaal niet gemerkt. Of dat nu komt omdat we toen wat voorzichtiger reden of dat er toch ergens een instelling anders staat weet ik niet.
Verder gaat het draadloos opladen van de telefoon niet erg lekker met een hoesje om het toestel. Hij pakt hem soms wel, soms niet. Hetzelfde voor het herkennen van het toestel en het gebruiken van Android Auto. En dit betreft een S23, die doorgaans zo'n beetje altijd herkent wordt.
Verder geen klachten. Het interieur is echt mooi en comfortabel. Wel zijn de zwarte matten wat besmettelijk.
Verder gaat het draadloos opladen van de telefoon niet erg lekker met een hoesje om het toestel. Hij pakt hem soms wel, soms niet. Hetzelfde voor het herkennen van het toestel en het gebruiken van Android Auto. En dit betreft een S23, die doorgaans zo'n beetje altijd herkent wordt.
Verder geen klachten. Het interieur is echt mooi en comfortabel. Wel zijn de zwarte matten wat besmettelijk.
Jaahaaa, die mis ik tenzeerste. Vooral omdat de acc compleet uitvalt als je iets aan de trekhaak hangt.imre81 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:10:
Hi, ik heb overweeg een Zeekr X te leasen. De functie die ik mis is een snelheidsbegrenzer, ik rij meestal met een begrenzer en veel minder met cruise control. Vooral in de bebouwde kom. Missen jullie dit niet?
De knoppen: Rechterknop is bij mij de muteknop geworden. De linker heb ik nu maar ingesteld voor de nutteloze voetgangersbedankfunctie. Zou fijn zijn als je geluidjes zou kunnen laten horen wanneer je langzaam rijd. Nu werkt het alleen als je stilstaat in P. Wat is daar nou het nut van? Je wilt toch als je stapvoets rijd, subtiel voetgangers voor je attenderen dat je met een fluisterauto achter ze rolt?

Andere bruikbare opties zijn er voor mij niet aanwezig.
Hier zijn zeker nog wel slimme dingen voor te bedenken. Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat dit niets anders is dan software (of je nu iets intikt op het scherm of een hardware toets gebruikt, het blijft software die het regelt).Sqoda schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:44:
[...]
Jaahaaa, die mis ik tenzeerste. Vooral omdat de acc compleet uitvalt als je iets aan de trekhaak hangt.
De knoppen: Rechterknop is bij mij de muteknop geworden. De linker heb ik nu maar ingesteld voor de nutteloze voetgangersbedankfunctie. Zou fijn zijn als je geluidjes zou kunnen laten horen wanneer je langzaam rijd. Nu werkt het alleen als je stilstaat in P. Wat is daar nou het nut van? Je wilt toch als je stapvoets rijd, subtiel voetgangers voor je attenderen dat je met een fluisterauto achter ze rolt?![]()
Andere bruikbare opties zijn er voor mij niet aanwezig.
Zelf heb ik al eens doorgegeven dat ze hier ook de drive mode onder kunnen zetten (als keuze). Gewoon een toggle met één knop of links naar beneden en rechts naar boven.
Dus mailen met support en hoe vaker het verzoek binnenkomt hoe sneller dat hij stijgt in de lijst met te bouwen opties.
Maandag de zeekr ophalen. Nog tips waarop te letten bij aflevering? Dat ze in Zeist niet vergeten of dingen aan de auto waarvan jullie wellicht weer snel terug moesten?
Zeekr X Long range Mist Grey
Geniet vooral van de experience! je doet dit niet vaak ,so enjoy! Ik vond de aflevering netjes en ze nemen echt de tijd voor je, dus alle vragen die je hebt kun je stellen.Elmar1982 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:29:
Maandag de zeekr ophalen. Nog tips waarop te letten bij aflevering? Dat ze in Zeist niet vergeten of dingen aan de auto waarvan jullie wellicht weer snel terug moesten?
Check even goed of de motorkap/frunk goed sluit. Bij meerdere auto's is dit na aflevering bijgesteld. Daarnaast even checken of ze de folies van de schermen hebben gehaald, de beschermrand van de binnenspiegel (ja, die is frameless) en de folie van de elementjes op de rugleuning van de voorstoelenElmar1982 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:29:

Veel plezier
En of de SD-kaart erin zit (zit onder je passagiersstoel) en of je matten erin liggen.
Bij ons waren ze de automatten vergeten 😜 Verder was het een prima aflevering met voldoende tijd voor uitleg.Elmar1982 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:29:
Oké, dilemma...
Mijn private lease loopt juli '25 af maar omdat ik over wil op een EV zou het, ondanks de afkoopsom, door de subsidie alsnog voordeliger zijn om dit jaar al over te stappen. Ik heb de Zeekr X via ANWB PL op het oog en heb 11 juli een proefrit staan (eerder geen tijd en Zeist is een stukje rijden voor me).
Nu lees ik op verschillende plekken dat er 1 juli een prijsverhoging van EV's verwacht wordt en idealiter stap ik natuurlijk zo laat mogelijk dit jaar over want des te lager is de afkoopsom van mijn huidige contract. Uiteraard ook rekening houdend met wat er in de SEPP-pot zit. Wat is wijsheid? En wat is de gemiddelde levertijd van een Zeekr X nu?
Mijn private lease loopt juli '25 af maar omdat ik over wil op een EV zou het, ondanks de afkoopsom, door de subsidie alsnog voordeliger zijn om dit jaar al over te stappen. Ik heb de Zeekr X via ANWB PL op het oog en heb 11 juli een proefrit staan (eerder geen tijd en Zeist is een stukje rijden voor me).
Nu lees ik op verschillende plekken dat er 1 juli een prijsverhoging van EV's verwacht wordt en idealiter stap ik natuurlijk zo laat mogelijk dit jaar over want des te lager is de afkoopsom van mijn huidige contract. Uiteraard ook rekening houdend met wat er in de SEPP-pot zit. Wat is wijsheid? En wat is de gemiddelde levertijd van een Zeekr X nu?
Heb je vergeleken met Zeekr privat lease? Met Sepp over 4 jaren verdeeld?
Ja en ANWB is vooralsnog goedkoper. Kom daar uit op €540,- per maand voor 72 maanden en 15.000km. Bij Zeekr in de tabel is 60 maanden, 10.000km €561,-.Tunnelplan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:33:
Heb je vergeleken met Zeekr privat lease? Met Sepp over 4 jaren verdeeld?
Ik zou bij Zeekr 72 maanden en 15.000km aanvragen.Masterkev schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Ja en ANWB is vooralsnog goedkoper. Kom daar uit op €540,- per maand voor 72 maanden en 15.000km. Bij Zeekr in de tabel is 60 maanden, 10.000km €561,-.
Zeekr is soms ook bereid om een deel van de afkoopsom te vergoeden (in iedergeval bij mij wel). Leg je situatie voor zou ik zeggen, transparantie helpt in deze...Masterkev schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Ja en ANWB is vooralsnog goedkoper. Kom daar uit op €540,- per maand voor 72 maanden en 15.000km. Bij Zeekr in de tabel is 60 maanden, 10.000km €561,-.
Oh, dat is goed om te weten. Heb toch maar mijn proefrit verplaatst naar a.s. zondag. Het is dan tenslotte Vaderdagmheerde schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:18:
[...]
Zeekr is soms ook bereid om een deel van de afkoopsom te vergoeden (in iedergeval bij mij wel). Leg je situatie voor zou ik zeggen, transparantie helpt in deze...
Bij mij kwam ANWB er paar weken geleden ook verreweg als beste uit. De levertijd zit op 4 weken.Masterkev schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:00:
Oké, dilemma...
Probeer dan ook wat korte hobbels/drempels te vinden, dan kan je bepalen of je hem te deinerig vindt. Zeist dorp ligt vol met drempels.Masterkev schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:51:
[...]
Oh, dat is goed om te weten. Heb toch maar mijn proefrit verplaatst naar a.s. zondag. Het is dan tenslotte Vaderdag
Ja precies, of de regeneratiekracht in stellen. Links drivemode en rechts regen. Zou zeer fijn zijn.bigkevx2 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:56:
[...]
Hier zijn zeker nog wel slimme dingen voor te bedenken. Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat dit niets anders is dan software (of je nu iets intikt op het scherm of een hardware toets gebruikt, het blijft software die het regelt).
Zelf heb ik al eens doorgegeven dat ze hier ook de drive mode onder kunnen zetten (als keuze). Gewoon een toggle met één knop of links naar beneden en rechts naar boven.
Dus mailen met support en hoe vaker het verzoek binnenkomt hoe sneller dat hij stijgt in de lijst met te bouwen opties.
Zo zie je maar weer dat er veel persoonlijke voorkeuren zijn.Sqoda schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:44:
[...]
Ja precies, of de regeneratiekracht in stellen. Links drivemode en rechts regen. Zou zeer fijn zijn.
Ik heb persoonlijk nooit de toegevoegde waarde gezien van de ‘flippers’ achter het stuur voor deze functie omdat full regen met dosering via de rechtervoet voor mij doet wat ik wil (en eis).
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde
Iets anders wat ik eigenlijk nog niets over gelezen heb… ik zit net weer een Björn Nyland headlight test te kijken en vroeg me af hoe dit zou gaan met de Zeekr X.
Iemand al een goed onderbouwde mening over de koplampen en het groot licht?
Ik moet nog even wachten dus ben nog afhankelijk van jullie 😁
Schaam je niet voor een goede onderbouwing met foto’s.
Iemand al een goed onderbouwde mening over de koplampen en het groot licht?
Ik moet nog even wachten dus ben nog afhankelijk van jullie 😁
Schaam je niet voor een goede onderbouwing met foto’s.
Ik laat hem graag uitrollen, en dat is lastiger met de rechtervoet. De dozering op zich hoeft voor mij ook niet aangepast te worden. Meer iets van on-off.
Beste wij zijn sinds kort overgestapt van Lync &co naar Zeekr X
Aantal dingetjes wat ik ben tegengekomen maar niet kan vinden om uit te zetten.
1: melding afleiding/ afgeleid ofzoiets uitzetten.
2: Snelheids melding uitzetten
3: Als je van het "gas" dan rolt het niet lekker soepel voelt zeg maar of hij op de motor afremt.
4: Het valt mij op dat de achtervelgen meer remstof zit dan voor. Normaal zie je dat sneller op je voor velgen.
Alvast bedankt voor de reacties!
3: Als je van het "gas" dan rolt het niet lekker soepel voelt zeg maar of hij op de motor afremt.
4: Het valt mij op dat de achtervelgen meer remstof zit dan voor. Normaal zie je dat sneller op je voor velgen.
1. en 2. kan je allebei onder Zeekr AD vinden in het menu. Staan redelijk onderaan in dit menu.hanu schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:12:
Beste wij zijn sinds kort overgestapt van Lync &co naar Zeekr X
3. Is inderdaad zo, er zijn 2 standen voor hoe erg de auto afremt als je het gaspedaal loslaat. Te vinden in het "rijden" menu.
4. Heb ik ook inderdaad, geen idee waarom.
Die van de melding 'afleiding bestuurder' staat in het menu als 'vermoeidheid bestuurder'Swaytje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:21:
[...]
1. en 2. kan je allebei onder Zeekr AD vinden in het menu. Staan redelijk onderaan in dit menu.
3. Is inderdaad zo, er zijn 2 standen voor hoe erg de auto afremt als je het gaspedaal loslaat. Te vinden in het "rijden" menu.
4. Heb ik ook inderdaad, geen idee waarom.
https://www.ad.nl/auto/wi...t-importheffing~acb23ca3/
+20% importheffing vanaf 7 juli. Benieuwd of
Geely dat gaat doorberekenen en wat dat met de prijs doet.
Ik zag het ja, kan me niet voorstellen dat ze de prijs echt flink verhogen. Dit zal vooral pijn doen in hun marge, waar uiteindelijk de heffing ook voor bedoeld is.Masterkev schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:55:
https://www.ad.nl/auto/wi...t-importheffing~acb23ca3/
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar zou de importheffing nog kunnen betekenen dat Geely keuzes gaat maken in hun portfolio en een nieuw en relatief onbekend merk als Zeekr terug gaat trekken van de Europese markt? En wat zou dat betekenen voor onderhoud en updates van het infotainment?EntonoX schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:11:
[...]
Ik zag het ja, kan me niet voorstellen dat ze de prijs echt flink verhogen. Dit zal vooral pijn doen in hun marge, waar uiteindelijk de heffing ook voor bedoeld is.
Denk het niet. Zeekr is onderdeel van Geely. Die hebben met Volvo en Lotus al een redelijk verspreid netwerk. Met genoeg knowhow. Dus om voor 20% (geen idee hoeveel dit scheelt) terug te trekken.Masterkev schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 06:51:
[...]
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar zou de importheffing nog kunnen betekenen dat Geely keuzes gaat maken in hun portfolio en een nieuw en relatief onbekend merk als Zeekr terug gaat trekken van de Europese markt? En wat zou dat betekenen voor onderhoud en updates van het infotainment?
Wat ze wel kunnen en gaan doen is misschien de auto in de toekomst uitkleden qua opties en dan alsnog voor hetzelfde aan te bieden?
Het lijkt mij nu logisch om het door te berekenen aan de klant, want de importheffing is geen boete.
Ze betalen nu al 10% importheffingen, dus als dat 20‰ wordt, wordt de X 4000 tot 5000 euro duurder. Dat kan betekenen dat hij net buiten je leasecategorie valt of net te duur wordt voor particuliere kopers in vergelijking met andere aanbieders.kx22 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:31:
[...]
Denk het niet. Zeekr is onderdeel van Geely. Die hebben met Volvo en Lotus al een redelijk verspreid netwerk. Met genoeg knowhow. Dus om voor 20% (geen idee hoeveel dit scheelt) terug te trekken.
Wat ze wel kunnen en gaan doen is misschien de auto in de toekomst uitkleden qua opties en dan alsnog voor hetzelfde aan te bieden?
Het lijkt mij nu logisch om het door te berekenen aan de klant, want de importheffing is geen boete.
Ik hoop dat Zeekr/Geely dat een beetje kan compenseren, want anders zie ik het niet zo optimistisch tegemoet.
Dan naast de EX30 ook maar de X in Gent gaan bouwen. Beetje capaciteit bij Volvo afnemen...
En anders staat er nog een fabriek met historie in Born.
Zorgt waarschijnlijk voor dezelfde prijsverhoging, maar levert wel een bijdrage aan de Europese economie. En duurzamer door wegvallen van een grote transportlijn.
Zorgt waarschijnlijk voor dezelfde prijsverhoging, maar levert wel een bijdrage aan de Europese economie. En duurzamer door wegvallen van een grote transportlijn.
Sterker nog, die 20% kom er bovenop. Als ze slim zijn pakken ze wat verlies en houden ze de Long Range nog binnen het plafond van de SEPP dit jaar. Anders kan het er weleens slecht uit gaan zien.PaT schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:01:
[...]
Ze betalen nu al 10% importheffingen, dus als dat 20‰ wordt, wordt de X 4000 tot 5000 euro duurder. Dat kan betekenen dat hij net buiten je leasecategorie valt of net te duur wordt voor particuliere kopers in vergelijking met andere aanbieders.
Ik hoop dat Zeekr/Geely dat een beetje kan compenseren, want anders zie ik het niet zo optimistisch tegemoet.
Zal zondag eens informeren na de proefrit of de verkoper daar al iets over kan zeggen.
Waarom zouden ze hier produceren als dat geen effect heeft op de importheffingen. Als de voorwaarde is dat je in EU moet produceren om minder/geen importheffingen te hoeven betalen...vond ik de maatregel een hele goede. Profiteren wij ervan.BPi schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:10:
Dan naast de EX30 ook maar de X in Gent gaan bouwen. Beetje capaciteit bij Volvo afnemen...
Nu is het alleen bestraffen van zowel consument en/of producent. Enige die beter van wordt is concurrent + overheid
Hoi Allemaal,
Hier ook een geintresseerde in de X
Zaterdag a.s. een proefrit gepland, nu lees is dat er heffingen aan komen en dat er een vrijwel zekere prijsverhoging aan zit te komen, heb ik even een vraag over.
Met name de SEPP , als we nog deze maand bestellen, blijf je dan wel in aanmerking komen voor de EV subsidie als we beslissen tot acceptatie van het LC ?
Zaterdag a.s. een proefrit gepland, nu lees is dat er heffingen aan komen en dat er een vrijwel zekere prijsverhoging aan zit te komen, heb ik even een vraag over.
Met name de SEPP , als we nog deze maand bestellen, blijf je dan wel in aanmerking komen voor de EV subsidie als we beslissen tot acceptatie van het LC ?
Ik zou er vanuit gaan dat de prijs op de offerte leidend is, dus als die onder de SEPP grens valt dat je er dan in aanmerking voor komt. Beste kun je ook bij de verkoper vragen wat hun verder weten over die aanstaande verhoging
Volgens mij is dat afhankelijk van acceptatie (aankoop)contract, tenzij er in de voorwaarden staat dat tussentijdse prijsverhogingen door belastingen opgelegd door de overheid doorberekend worden aan de klant. Wellicht mag dit ook weer een reden zijn om na je bedenktijd van je contract (koopcontract of leasecontract) af te mogen zien. Maar de vraag is of je dit wenst. Ik zou even goed checken hoe Zeekr hiermee omgaat. Een deel van de voorraad staat al in Europa (Göteborg) en valt mogelijk daardoor al buiten de eventuele regeling per 5 juli (of hij ingaat staat nog niet vast!)araknis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:05:
Hoi Allemaal,
Bevestigend en aanvullend op de reactie van EntonoX
Duidelijk! bedankt.BPi schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:14:
[...]
Volgens mij is dat afhankelijk van acceptatie (aankoop)contract, tenzij er in de voorwaarden staat dat tussentijdse prijsverhogingen door belastingen opgelegd door de overheid doorberekend worden aan de klant. Wellicht mag dit ook weer een reden zijn om na je bedenktijd van je contract (koopcontract of leasecontract) af te mogen zien. Maar de vraag is of je dit wenst. Ik zou even goed checken hoe Zeekr hiermee omgaat. Een deel van de voorraad staat al in Europa (Göteborg) en valt mogelijk daardoor al buiten de eventuele regeling per 5 juli (of hij ingaat staat nog niet vast!)
Ik ga zaterdag hier nog even navraag over doen bij de verkoper.
Niet helemaal volgens de letter van de wet.BPi schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:14:
[...]
Volgens mij is dat afhankelijk van acceptatie (aankoop)contract, tenzij er in de voorwaarden staat dat tussentijdse prijsverhogingen door belastingen opgelegd door de overheid doorberekend worden aan de klant. Wellicht mag dit ook weer een reden zijn om na je bedenktijd van je contract (koopcontract of leasecontract) af te mogen zien. Maar de vraag is of je dit wenst. Ik zou even goed checken hoe Zeekr hiermee omgaat. Een deel van de voorraad staat al in Europa (Göteborg) en valt mogelijk daardoor al buiten de eventuele regeling per 5 juli (of hij ingaat staat nog niet vast!)
De prijs mag aangepast worden n.a.v. verhogingen van de belasting zoals BTW en motorrijtuigenbelasting, dit zijn nationale belastingen die overal in Europa dus anders zijn. Deze waanzin gaat over import tarieven, ja ook belasting maar deze valt volgens mij niet onder die kleine lettertjes die in ieder lease contract staat bij ieder merk.
Andere discussie, stel dat dit wel zo is, worden dan de financiële toetsingen ook opnieuw uitgevoerd?
Ik bedoel, een paar tientjes duurder dat komt iedereen wel overheen maar 20% dan heb je het over een volledig andere prijs categorie.
Is het dan niet zo dat er contractbreuk wordt gepleegd?
Ik heb net mijn private lease om laten zetten naar een operational maar dit zou ernstig roet in het eten gaan gooien.
Hebben we het nog niet gehad over het beschermde aanbod uit Europa dat in mijn ogen veel te duur is en inferieur qua techniek.
Maar goed, we pakken de bijtelling die van 4 naar 17 is gegroeid in vrij korte periode, het gezeur over de motorrijtuigenbelasting en ja ook de terugleveren kosten op pv, we gaan goed hier!
Misschien anders maar gewoon even een diesseltje uit 19 lang geleden op de kop tikken, dit is gewoon echt niet grappig meer.
[ Voor 8% gewijzigd door bigkevx2 op 13-06-2024 18:50 ]
Oké, mijn paniek is er een beetje weggezakt.
https://www.autoreview.nl...-byd-importheffing-europa
https://www.autoreview.nl...-byd-importheffing-europa
welke weerstand 2700ohm heb je gekocht hiervoor? Heb jij nu een werkbare situatie voor bijv. kamperen?Tunnelplan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:57:
[...]
Ik kan het bevestigen. Door de weerstand te verhogen van 2000 Ohm naar 2700 Ohm ziet de X de stekker en reageerd hierop. Het vergrendelen van de stekker gaat dan automatisch. Ontgrendelen kan dan in het menu. Dus nu altijd een 230 Volt stopcontact aanwezig bij de X. De V2L kan ik bevestigen !
YouTube: V2L Adapter selbst bauen - MG Elektroauto für Notstrom nutzen
De bestaande weerstand vervangen met 2 stuks 987 Ohm, 1x 466 Ohm 1x 220 Ohm samen 2657 Ohm, allen in serie.Netjes aan elkaar solderen en voorzien van een krimpkous. Dan kun je max. 3 kW uit de auto halen tot 20% batterij stand.mheerde schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:56:
[...]
welke weerstand 2700ohm heb je gekocht hiervoor? Heb jij nu een werkbare situatie voor bijv. kamperen?
:strip_exif()/f/image/Ne5UXCKRMqZv1O9Fvw0PmL9B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4M6xcmqiKHulOcdtlHgKQ3NF.jpg?f=fotoalbum_large)
(Zie ook opmerking van Brambo123 op zaterdag 15-06-2024)
Enig idee hoeveel spanning er over weerstand loopt in gebruik?Tunnelplan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:39:
[...]
De bestaande weerstand vervangen met 2 stuks 987 Ohm, 1x 466 Ohm 1x 220 Ohm samen 2657 Ohm, allen in serie.Netjes aan elkaar solderen en voorzien van een krimpkous. Dan kun je max. 3 kWh uit de auto halen tot 20% batterij stand.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe vond je zelf de bouwkwaliteit en andere componenten in specifiek deze stekker? Ik ben voornemens om deze ook te bestellen en om te bouwen.
Stevig gebouwd. Goede vochtafdichting.mheerde schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:42:
[...]
Enig idee hoeveel spanning er over weerstand loopt in gebruik?
Hoe vond je zelf de bouwkwaliteit en andere componenten in specifiek deze stekker? Ik ben voornemens om deze ook te bestellen en om te bouwen.
Geen kWh en kW door elkaar halen héTunnelplan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:39:
[...]
De bestaande weerstand vervangen met 2 stuks 987 Ohm, 1x 466 Ohm 1x 220 Ohm samen 2657 Ohm, allen in serie.Netjes aan elkaar solderen en voorzien van een krimpkous. Dan kun je max. 3 kWh uit de auto halen tot 20% batterij stand.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is 3.3kW volgens handleiding, inderdaad tot 20% acculading.
De nette manier is natuurlijk gewoon 1 weerstand van 2700 ohm.
Kijk je naar bijvoorbeeld IEC61851-1 (laadstandaard), dan willen ze 3% tolerantie en 0.5W max belasting.
Dus 5% weerstanden lijkt mij niet zo'n hele handig optie.
Mij lijkt een 0.5W 1% 2700 ohm metaalfilmweerstand het handigste.
Kosten wel bijna 1,5 euro voor 50 stuks, maar dan heb je ook wat
Nou heb ik weliswaar (nog) geen Zeekr, maar werk veel met elektronica en vind wat knutselen wel leuk.
Dus als er hier Tweakers zijn die een V2L adapter willen en niet zo handig zijn:
Met een beetje geluk is adapter te krijgen op AliExpress voor onder de 30 euro, momenteel kan ik ze tenminste vinden voor 27.
Reken 10 euro voor ombouwen en opnieuw versturen, dus voor 40 euro zou ik ze wel kunnen regelen.
Zelfde pin wordt natuurlijk ook gebruikt voor detectie van laadkabel.mheerde schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:42:
[...]
Enig idee hoeveel spanning er over weerstand loopt in gebruik?
[...]
Laagste waarde is daarbij 100 ohm voor een 63A laadkabel.
Daarbij moet weerstand 0.5W kunnen verwerken.
Als je dan wat gaat rekenen is spanning max 7.1V.
In de auto zit pull-up weerstand, dus reken er maar op dat er normaal max 12v op staat.
Hee wat top man. Dank voor het meedenken. Ik ben op werk voornamelijk bezig met electronica. In het weekend meer met het groffe bouwwerk. Mocht je tijd en zin hebben sta ik daar Zeekr voor in! Zal ik je een PB sturen?brambo123 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:49:
[...]
Geen kWh en kW door elkaar halen hé![]()
Het is 3.3kW volgens handleiding, inderdaad tot 20% acculading.
De nette manier is natuurlijk gewoon 1 weerstand van 2700 ohm.
Kijk je naar bijvoorbeeld IEC61851-1 (laadstandaard), dan willen ze 3% tolerantie en 0.5W max belasting.
Dus 5% weerstanden lijkt mij niet zo'n hele handig optie.
Mij lijkt een 0.5W 1% 2700 ohm metaalfilmweerstand het handigste.
Kosten wel bijna 1,5 euro voor 50 stuks, maar dan heb je ook wat![]()
Nou heb ik weliswaar (nog) geen Zeekr, maar werk veel met elektronica en vind wat knutselen wel leuk.
Dus als er hier Tweakers zijn die een V2L adapter willen en niet zo handig zijn:
Met een beetje geluk is adapter te krijgen op AliExpress voor onder de 30 euro, momenteel kan ik ze tenminste vinden voor 27.
Reken 10 euro voor ombouwen en opnieuw versturen, dus voor 40 euro zou ik ze wel kunnen regelen.
Mocht je in de buurt wonen kunnen we het evt meteen samen uitproberen.
Dat mag Zeekrmheerde schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:05:
[...]
Hee wat top man. Dank voor het meedenken. Ik ben op werk voornamelijk bezig met electronica. In het weekend meer met het groffe bouwwerk. Mocht je tijd en zin hebben sta ik daar Zeekr voor in! Zal ik je een PB sturen?
Mocht je in de buurt wonen kunnen we het evt meteen samen uitproberen.

En geldt voor iedereen hoor, stuur me maar gewoon DM als er interesse is.
De losse laadkabel stekkers zijn er ook genoeg te krijgen.
Dus ook bijvoorbeeld verloop kabel naar zo'n blauwe CEE stekker voor caravan is te regelen.
Dit soort soldeer werk is voor mij al heel grof werk.
Ik soldeer nog wel eens 0603 (1.6 x 0.8 mm) smd weerstanden met de hand zonder microscoop.
Dus zo'n dikke weerstand tussen een paar draden zetten is een makkie.
Ik woon zelf iets onder Assen, zal voor de meesten niet niet bepaald in de buurt zijn.
Wil binnenkort wel keer naar Zeist voor een proefrit, maar tja, 1,5 uur rijden
Er komen twee nieuwe stores zag ik; Eindhoven en Groningen.
Even snel gegoogled:EntonoX schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:02:
By popular demand, you can now test drive Zeekr in Groningen and Eindhoven!
📍 Groningen: June 24th - 30th at Hotel Flonk Groningen Zuid
📍 Eindhoven: July 1st - 14th at Evoluon
Ik zie alleen dat men daar 2 weken proefritten aanbiedt, eerst in Groningen, daarna 2 weken in Eindhoven.EntonoX schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:02:
Brambo typt sneller....
[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 16-06-2024 13:10 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ah ok, ik dacht 2 permanente opties. Hopelijk wel voor de toekomst
Morgen om 14.00 uur de zeekr ophalen maar kreeg net een mail waarin ook stond: “…Plan 1 uur voor uw overdrachtsafspraak en houd er rekening mee dat alleen de geregistreerde voertuigeigenaar of bestuurder de auto kan ophalen…” moet ik er dan om 13:00 zijn?
Ik snap hem al… de overdracht duurt 1 uur. 😇
Ik snap hem al… de overdracht duurt 1 uur. 😇
[ Voor 10% gewijzigd door Elmar1982 op 16-06-2024 14:32 ]
Net een proefrit gemaakt en wat een geweldige auto! Zelfs de vrouw was meteen verliefd.
Tijdens de rit even de vele verkeersdrempels in Den Dolder meegepakt en hij deint inderdaad wel wat, zeker bij het van de drempel afrijden. Ik denk dat ik daar wel aan kan wennen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Verder viel op dat er nog wat kromme vertalingen in het menu staan, zoals bij de regeneratie stand. De verkoper gaf aan dat dat waarschijnlijk bij de volgende update oplost wordt. Hopelijk gaan de kromme vertalingen in de navigatie stem daar ook in mee 🤣
Wat zijn jullie ervaringen verder met de onboard navigatie, ook qua route bepalingen langs snelladers? Gebruiken jullie de navigatie van Zeekr of een externe applicatie zoals ABRP?
Ik ga even bij ANWB een aanvraag voor private lease indienen. De verkoper gaf ook aan dat ANWB op dit moment veruit de scherpste deal heeft.
Tijdens de rit even de vele verkeersdrempels in Den Dolder meegepakt en hij deint inderdaad wel wat, zeker bij het van de drempel afrijden. Ik denk dat ik daar wel aan kan wennen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Verder viel op dat er nog wat kromme vertalingen in het menu staan, zoals bij de regeneratie stand. De verkoper gaf aan dat dat waarschijnlijk bij de volgende update oplost wordt. Hopelijk gaan de kromme vertalingen in de navigatie stem daar ook in mee 🤣
Wat zijn jullie ervaringen verder met de onboard navigatie, ook qua route bepalingen langs snelladers? Gebruiken jullie de navigatie van Zeekr of een externe applicatie zoals ABRP?
Ik ga even bij ANWB een aanvraag voor private lease indienen. De verkoper gaf ook aan dat ANWB op dit moment veruit de scherpste deal heeft.
Als je na een drempel ietsjes gas geeft trek je hem uit de deining, heb je er weinig last van. Dat is in ieder geval wat mijn vrouw meedeeldeMasterkev schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:59:
Net een proefrit gemaakt en wat een geweldige auto! Zelfs de vrouw was meteen verliefd.
Ik gebruik in meestal de onboard navigatie, of Apple Maps vanwege de CarPlay integratie en de dan werkende info in het stuurscherm en de HUD. Langere rit doe ik plannen in Google of ABRP. En kopieer dan de coördinaten van de eerste stop in het zoekveld van de Zeekr Nav. Dit omdat hij dan de verwachte accustand bij aankomst aangeeft.Masterkev schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:59:
Hobbels, ja hij deint wat door, maar vind dat wel aangenaam voor mijn rug (tegen over een stuggere vering). Echter in snellere bochten had hij toch wel strakker mogen zijn, vooral als er dan een oneffenheid in het asfalt zit. Maar het is verre van dramatisch.
Hier ook afgelopen zaterdag proefrit(jes) gemaakt, zowel in de Long range als in de privilege...
De keus gaat naar de Long range, wat een super fijne auto is het ! de AWD is een raket natuurlijk maar
zoveel vermogen is overkill voor mij.
Het deinen valt op zich wel mee, ben het wel enigzins gewend van mijn huidige auto
Private Leasecontract vanuit ANWB, heb ze echt vrijwel allemaal vergeleken en de enige die in buurt zit is Just-Lease.
Het enige wat ik wat jammer vond is hoe ze omgaan met potentiele kopers in Zeist, kreeg beetje het gevoel dat ze wat ongeintresseerd waren, maargoed het gaat om de auto en die is super... vandaag bestellen !
De keus gaat naar de Long range, wat een super fijne auto is het ! de AWD is een raket natuurlijk maar
zoveel vermogen is overkill voor mij.
Het deinen valt op zich wel mee, ben het wel enigzins gewend van mijn huidige auto
Private Leasecontract vanuit ANWB, heb ze echt vrijwel allemaal vergeleken en de enige die in buurt zit is Just-Lease.
Het enige wat ik wat jammer vond is hoe ze omgaan met potentiele kopers in Zeist, kreeg beetje het gevoel dat ze wat ongeintresseerd waren, maargoed het gaat om de auto en die is super... vandaag bestellen !
Ik was er afgelopen zaterdag ook voor een proefrit in de RWD. Eerder had ik al in de AWD gereden, maar ik wilde toch graag weten hoe de versie voelde die ik van plan ben te leasen. De vorige keer vond ik het team heel vriendelijk en ontspannen, maar afgelopen zaterdag leken ze inderdaad kortaf en ongeïnteresseerd. Het leek erop dat het niet helemaal hun dag was.Het enige wat ik wat jammer vond is hoe ze omgaan met potentiele kopers in Zeist, kreeg beetje het gevoel dat ze wat ongeintresseerd waren, maargoed het gaat om de auto en die is super... vandaag bestellen !
ContinentalsMasterkev schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:18:
Op wat voor banden wordt de X geleverd?
Vandaag de Zeekr opgehaald. Erg nice! Rijd lekker en comfortabel dus niet strak op de weg maar is geen probleem. Heel mooi afgewerkt en luxe. Alles ging goed alleen de app was niet de koppelen. Hadden er meer last van die dag. Waarschijnlijk server problemen. Morgen maar weer proberen.
Zijn er mensen die een zakelijke lease via Zeekr (Arval) hebben afgesloten? Wat zijn jullie ervaringen?
Hoe kun je de ABRP app die in het menu staat van de Zeekr X zo instellen dat de route gaat langs Tesla snelladers in NL, B en Frankrijk?
De koppeling naar de HUD is blijkbaar nog niet mogelijk?
Valt mij op dat de radio zenders geen logos hebben? En ook de bekende zender veronica slam 538 etc niet via dab?
Zit ABRP er in? Nog niet gezien. Ben wel eens met de app op telefoon aan het prutsen geweest maar overgegaan op handwerk mbv google maps en tesla app en vervolgens de gewenste locatie via de bijrijder de auto in.Tunnelplan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:12:
Hoe kun je de ABRP app die in het menu staat van de Zeekr X zo instellen dat de route gaat langs Tesla snelladers in NL, B en Frankrijk?
ABRP zit in de zeekr store, alleen werkte deze bij mij nog niet door vastlopers etc.BPi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:09:
[...]
Zit ABRP er in? Nog niet gezien. Ben wel eens met de app op telefoon aan het prutsen geweest maar overgegaan op handwerk mbv google maps en tesla app en vervolgens de gewenste locatie via de bijrijder de auto in.