Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:49
Elmar1982 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:01:
Valt mij op dat de radio zenders geen logos hebben? En ook de bekende zender veronica slam 538 etc niet via dab?
Hebben jullie dit ook?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 13:05
Volgende week vrijdag mogen wij onze X gaan ophalen in Zeist en nu heb ik al een en ander voorbij zien komen waarop we moeten letten met ophalen:
  • Matten aanwezig
  • Frunk sluit goed
  • SD Kaart aanwezig
Ben ik nog dingen vergeten?

Zijn er dingen die handig zijn om te laten instellen?
Zelf had ik al bedacht de koppeling met apple carplay, koppeling met zeekr app, misschien meerdere bestuurdersprofielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Dhr_Soulslayer schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:49:
Volgende week vrijdag mogen wij onze X gaan ophalen in Zeist en nu heb ik al een en ander voorbij zien komen waarop we moeten letten met ophalen:
  • Matten aanwezig
  • Frunk sluit goed
  • SD Kaart aanwezig
Ben ik nog dingen vergeten?

Zijn er dingen die handig zijn om te laten instellen?
Zelf had ik al bedacht de koppeling met apple carplay, koppeling met zeekr app, misschien meerdere bestuurdersprofielen?
Daar helpen ze je allemaal mee. Ze nemen genoeg tijd. Die dingen hierboven had ik ook gechecked maar alles zat er netjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 16:30

BPi

Yep en ook geen/beperkte info over wat er afgespeeld wordt.
Daarnaast af en toe de ervaring van een platenspeler met een slappe riem... vaaaaaals! Spontaan modulerende muziek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 13:05
BPi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Yep en ook geen/beperkte info over wat er afgespeeld wordt.
Daarnaast af en toe de ervaring van een platenspeler met een slappe riem... vaaaaaals! Spontaan modulerende muziek :?
Alleen met de radio of ook met spotify op carplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Alleen bij radio en om specifiek te zijn alleen bij DAB+.
Het is dus een digitale jengel.

Dit moduleren stopt overigens weer na een paar seconde.

[ Voor 24% gewijzigd door BPi op 18-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
En soms zie je een DAB zender klik je erop en springt hij naar de Fm zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-11-2024
Begrijp ik het goed dat iets simpels als een dab+ radio niet eens nabehoren werkt. Is dat nog van deze tijd? Is Zeekr een premium merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Mr.X schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:42:
Begrijp ik het goed dat iets simpels als een dab+ radio niet eens nabehoren werkt. Is dat nog van deze tijd? Is Zeekr een premium merk?
Het werkt maar mij oude niro deed dit beter. Met logo’s en dab+ met veel meer kanalen. Volgens mij wel een keer gelezen dat signaal voor dab niet echt fantastisch was.

Waar kan je trouwens je tips voor aanpassingen naar toe sturen? Neem aan dat er al heel wat zijn wat bekend is maar veel makkelijke tekst aanpassingen zou toch wel makkelijk moeten zijn.

Kan helaas nog steeds niet aanmelden met de app. Vandaag hadden ze me gebeld dat ze hier mee bezig zijn. Niemand vanaf gister kan inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Wat bedoel je met kan niet inloggen? Misschien is het een idee om in deze forum een lijstje te maken met alle verbeter punten.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of er Zeekr x bezitters zijn die die de Zeekr x als premium ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Mr.X schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:01:
Wat bedoel je met kan niet inloggen? Misschien is het een idee om in deze forum een lijstje te maken met alle verbeter punten.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of er Zeekr x bezitters zijn die die de Zeekr x als premium ervaren.
Als je je zeekr nieuw hebt moet je een qr code scannen in de auto om je auto te koppelen aan je app. Hier krijg ik steeds inloggen niet gelukt.

En van al mijn auto’s die ik heb gehad vind ik het qua materialen zeker premium. Staat nog in de kinderschoenen maar service lijkt ook premium. Gewoon goed. Rijd fijn. Wel comfortabel niet sportief. Dan moet je de 001 nemen 😇

Misschien kunnen we in het begin van de topic een bericht vastpinnen en deze steeds aanvullen met wensen en verbeteringen.

[ Voor 8% gewijzigd door Elmar1982 op 18-06-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tips, suggesties, vragen...

Support@zeekr.eu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:54
Als er nog mensen V2L adapter willen...
Korting bij AliExpress is momenteel wel aardig goed en wil daar deze week nog bestellen.
Prijs zit dan op 20 euro per stuk, met ombouwen en versturen kan het voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mr.X schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:01:

Premium is nogal een rekbaar begrip, maar de afwerking is dikke prima. De software nog echt niet, maar hopelijk komt dat nog.

Verbeterpunten:
stijver vering
Een mogelijkheid om de afstandsbediening aan een sleutelbos te hangen, wat een onhandig formaat en vorm heeft dat ding.
Alle bemoeizuchtige EU-piepjes met 1 handeling uit.
Connectiviteit AA, ene keer perfect, dan weer niet...
En onze eigen X heeft wat moeite met draadloos laden van het toestel van mijn vrouw. De testrit auto deed dit ogenschijnlijk prima

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:24
Is er al iets meer bekend over waar de X naartoe moet voor zijn beurten? Is dat telkens naar Zeist of is er al een samenwerking met andere dealers of garageketens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Masterkev schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:21:
Is er al iets meer bekend over waar de X naartoe moet voor zijn beurten? Is dat telkens naar Zeist of is er al een samenwerking met andere dealers of garageketens?
Ze zijn bezig om wel wat dealers te krijgen waar je heen kan.
Maar dat zijn er momenteel nog maar 4 (Haarlem, Nederweert-Eind, Den Haag en Groningen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
PaT schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Premium is nogal een rekbaar begrip, maar de afwerking is dikke prima. De software nog echt niet, maar hopelijk komt dat nog.

Verbeterpunten:
stijver vering
Een mogelijkheid om de afstandsbediening aan een sleutelbos te hangen, wat een onhandig formaat en vorm heeft dat ding.
Alle bemoeizuchtige EU-piepjes met 1 handeling uit.
Connectiviteit AA, ene keer perfect, dan weer niet...
En onze eigen X heeft wat moeite met draadloos laden van het toestel van mijn vrouw. De testrit auto deed dit ogenschijnlijk prima
Op AliExpress staan wel wat dingen voor om de sleutel ;)
https://a.aliexpress.com/_EG63q6T
https://a.aliexpress.com/_EGymLo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik heb die tweede. Is stevig, maar een beetje 'bulky'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
imre81 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:59:
Zijn er mensen die een zakelijke lease via Zeekr (Arval) hebben afgesloten? Wat zijn jullie ervaringen?
Ehh, njee…

Ik heb vorige week mijn Zeekr private lease ook laten zetten naar een Zeekr operational lease. Dit is allemaal vlekkeloos verlopen en er is daarbij goed en persoonlijk contact mee geweest, zelfde ervaring als in Zeist eigenlijk al is het een ander bedrijf.
Contract gaat pas Q1 2025 in dus of ik over ervaring kan spreken? 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ik heb prima ervaringen met Arval voor private lease. Prettig contact en persoonlijke benadering.

Prijs kijk ik niet meer teveel naar omdat de prijzen omlaag zijn gegaan sinds eind december en er ook nog andere en ook nog eens goedkopere aanbieders zijn gekomen.
Of ze na vergelijkbare offerte nog steeds echt voordeliger zijn weet ik niet zeker.
Ik heb er gelukkig nog geen boterham minder om gegeten :O

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 19-06-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

I know, van de week kwam er hier 1 binnen, maar daar paste hij niet eens in :) Staat nu een nieuwe in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imre81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 17:50
BPi schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:13:
Ik heb prima ervaringen met Arval voor private lease. Prettig contact en persoonlijke benadering.

Prijs kijk ik niet meer teveel naar omdat de prijzen omlaag zijn gegaan sinds eind december en er ook nog andere en ook nog eens goedkopere aanbieders zijn gekomen.
Of ze na vergelijkbare offerte nog steeds echt voordeliger zijn weet ik niet zeker.
Ik heb er gelukkig nog geen boterham minder om gegeten :O
Dank voor het delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Kan nog steeds niet inloggen met de QR code. Word nu wel vervelend want kan nu geen gebruikers aanmelden en andere dingen doen waar je voor aangemeld moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2133284

Ik heb mijn zeekr x gisteren opgehaald. In Zeist. Ook geen connectiviteit mogelijk. Ik heb servicecenter gebeld, Engelse taal gekozen en sinds vanavond wel connectie…en dus koppeling met qr-code dus misschien is dat voor jou ook een optie? Ze belden en mailde geregeld terug. Prima en vriendelijk.
Wel vervelend dingetje, deur handel blijft open staan van passagiers deur. Vergrendelt wel, maar klepje blijft open.

Verder wel heel tevreden tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2133284 op 19-06-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Anoniem: 2133284 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:16:
Ik heb mijn zeekr x gisteren opgehaald. In Zeist. Ook geen connectiviteit mogelijk. Ik heb servicecenter gebeld, Engelse taal gekozen en sinds vanavond wel connectie…en dus koppeling met qr-code dus misschien is dat voor jou ook een optie? Ze belden en mailde geregeld terug. Prima en vriendelijk.
Wel vervelend dingetje, deur handel blijft open staan van passagiers deur. Vergrendelt wel, maar klepje blijft open.

Hmm ik heb vanavond geprobeerd maar nog steeds niet. Hebben hun iets doorgevoerd? Anders bel ik morgen wel weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Elmar1982 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Hmm ik heb vanavond geprobeerd maar nog steeds niet. Hebben hun iets doorgevoerd? Anders bel ik morgen wel weer even.
Sinds vanavond wel kan ik eindelijk verder puzzelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:46:
Kan nog steeds niet inloggen met de QR code. Word nu wel vervelend want kan nu geen gebruikers aanmelden en andere dingen doen waar je voor aangemeld moet zijn
Heb je geprobeerd door de auto met een wifi netwerk te verbinden?(huis of hotspot).
Bij mij thuis staat de auto af en toe precies is een netwerk hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Oei, dat klepje van der
handgreep is al bij meerdere mensen een probleem geweest. Lees maar eens terug in posts op 12-4-24.
Bij mij is de kabelboom in het betreffende portier vervangen. Er zat een slecht contact door corrosie vlakbij de handgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:24
BPi schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Oei, dat klepje van der
handgreep is al bij meerdere mensen een probleem geweest. Lees maar eens terug in posts op 12-4-24.
Bij mij is de kabelboom in het betreffende portier vervangen. Er zat een slecht contact door corrosie vlakbij de handgreep.
Dan staan die auto's waarschijnlijk al een tijdje buiten in Göteborg. Want daags na het ophalen van je nieuwe auto al een storing door corrosie is niet heel veelbelovend. Wat zeggen ze in Zeist hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Masterkev schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Dan staan die auto's waarschijnlijk al een tijdje buiten in Göteborg. Want daags na het ophalen van je nieuwe auto al een storing door corrosie is niet heel veelbelovend. Wat zeggen ze in Zeist hierover?
Vervelend, en snel vervangen. Zeker als auto niet of niet goed af te sluiten is. Eerst noodreparatie gepland maar in loop van die dag bleek dat maandag vervangende onderdeel er was dus na ook nog het weekend een 001 rijden mijn auto terug.

De mijne had maar paar weken in Göteborg gestaan voordat hij naar Nederland kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Masterkev schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Als je kijkt naar je (totaal) gereden kilometers kan je zien vanaf wanneer de auto dat rekent. Is bij ons iets van november of december 2023, dus onze auto is al een half jaartje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:26:
[...]

Als je kijkt naar je (totaal) gereden kilometers kan je zien vanaf wanneer de auto dat rekent. Is bij ons iets van november of december 2023, dus onze auto is al een half jaartje oud.
Klopt, de mijne is echter op 11/12 januari naar NL getransporteerd en op 15 uitgeleverd.
Deze heeft natuurijk een tijd op de boot gestaan maar ik denk dat ze toen nog maar kort in Zweden stonden.

5 november al(s) eerste X in Zeist bekeken (preview :*)). Volgens mij was toen de buik nog niet aan Europa geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 20-06-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Klopt het dat als je van account wisselt dat je elke keer opnieuw de QR moet scannen? Ik wil dat hij gewoon switched naar mijn vrouw of ik. Al is het handmatig maar als ik dan op het fotootje klik moet ik weer een qr scannen. Zou toch niet moeten? En gezichtherkenning zegt hij dat hij mij heeft herkend en vervolgens logt hij niet in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 22:13

EntonoX

Team leider

Elmar1982 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:41:
Klopt het dat als je van account wisselt dat je elke keer opnieuw de QR moet scannen? Ik wil dat hij gewoon switched naar mijn vrouw of ik. Al is het handmatig maar als ik dan op het fotootje klik moet ik weer een qr scannen. Zou toch niet moeten? En gezichtherkenning zegt hij dat hij mij heeft herkend en vervolgens logt hij niet in
Op de profielen moet je 'passwordless' login aanzetten, dan kun je schakelen tussen de accounts. Ik heb gezichtsherkenning alleen werkend gekregen voor het eigenaar account. Dus als jij een oplossing hebt daarvoor? :)

Deze vraag staat ook nog steeds open bij Zeekr support

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Op de profielen moet je 'passwordless' login aanzetten, dan kun je schakelen tussen de accounts. Ik heb gezichtsherkenning alleen werkend gekregen voor het eigenaar account. Dus als jij een oplossing hebt daarvoor? :)

Ga het even proberen. Sinds ik 2 profielen heb en als ik weg loop vergrendeld hij niet meer. Het ging zo goed maar langzaam slopen er weer wat bugs in 😇 maar weer een reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Ik kan dit nergens vinden trouwens is dit niet bij de 001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2133284

Helaas te vroeg hoera geroepen. Ik zie wel 4g rechtsboven in beeld staan, maar kan geen spotify of andere online diensten opstarten. Lijkt simpelweg geen verbinding te maken.

Wifi werkt wel, en dan gaat spotify als een trein, ook de zeekr store maakt connectie…

Nou, morgen maar weer eens bellen..

Meer mensen met dit issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Er zit volgende maand een nieuwe update aan te komen. Wat we ondermeer kunnen verwachten:
- Rijhulpsystemen, dus hopelijk minder snel allemaal bliepjes en rijcorecties
-Snelkoppelingen voor het uitschakelen van een aantal van deze piepers
-Weer een verbeterslag op vertalingen
-Update van de navigatie (en zomer nog een grote update, ja na!)

En wie weet wat nog meer...

[ Voor 6% gewijzigd door BPi op 20-06-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Bpi, hoe weet je dat van die update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mr.X schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:57:
Bpi, hoe weet je dat van die update
Ik kwam er rond kwart voor acht langs en ben nog even naar binnen gestapt.
Helaas voor mij kwamen er nog mensen van een proefrit terug en hadden aandacht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Elmar1982 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:34:
[...]

Ik kan dit nergens vinden trouwens is dit niet bij de 001?
Nee is niet voor de 001. Volgens mij moet je naar user management en dan staat het onder een van de vier / vijf blokken. Kan helaas nog geen foto maken, vrouw heeft de auto meem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:53:
[...]

Nee is niet voor de 001. Volgens mij moet je naar user management en dan staat het onder een van de vier / vijf blokken. Kan helaas nog geen foto maken, vrouw heeft de auto meem
Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Mooi! En als jij wel gezichtsherkenning aan krijgt voor meerdere accounts, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Vandaag erachter gekomen dat in de app een route plannen en sturen naar de auto niet werkt. Hij zegt dat het naar de auto is verzonden maar eenmaal in de auto gebeurd er niets. Iemand anders die dit wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mr.X schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:42:
Ik rijd met DAB sinds 2015, eerst Skoda Fabia en toen Hyundai Ioniq Electric en ik moet zeggen dat, waar Skoda het aardig voor elkaar had, Hyundai de bal regelmatig laat vallen. Zenders die niet gevonden kunnen worden als je op de voorkeurknop drukt, maar weer wel wanneer je eerst omhoog en dan weer omlaag zoekt, af en toe geheel geen DAB. :/

Al ben ik bang dat het issue hier niet de auto is, maar de DAB infrastructuur. DAB is m.i. ten dode opgeschreven, veel te lang veel te duur gehouden (licenties) waardoor partijen de handdoek in de ring hebben gegooid en niet 100% in orde.

Geen ruis, geen storing, heet het. Nee, geen storing, maar dan gewoon helemaal geen geluid. ;w

Maar goed, hier is de kogel door de kerk, ik heb een zakelijke lease voor 5j/20k besteld bij Ayvens. Die was verreweg de goedkoopste met een zgn "voordeelauto" aanbieding.
Ik kijk al uit naar het opladen met 22 kW/h ipv 7,2 of 11 ipv 3,7 en het snelladen met 120 kW/h ipv 36. Kan ik eindelijk wèl mijn zoon meenemen naar Oostenrijk op vakantie.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:48
Laden doe je in kWh/h ofwel kW. Na een bepaalde tijd heb je dan een hoeveelheid kWh geladen, dat is ook de eenheid waarin je betaalt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Loopt bij jullie de auto ook leeg zo’n 3 a 4 % per dag? (Nacht)? Door alleen maar geparkeerd te staan

[ Voor 21% gewijzigd door Elmar1982 op 22-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Elmar1982 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:44:
Loopt bij jullie de auto ook leeg zo’n 3 a 4 % per dag? (Nacht)? Door alleen maar geparkeerd te staan
Meerdere mensen hebben dit gehad. Ik zelf ook maar dat stopte na een dag. Check ook even of je functies aan heb staan die voor een wat hoger verbruik kunnen zorgen. Ik heb zelf destijds iets met de automatische stuur verwarming uitgezet en daarna was het over. Maar ik durf niet 100% te zeggen dat dit het was.

Ik heb een camera hangen bij de oprit en daar zag ik per toeval dat de infrarood leds op het stuur voor gezichtsherkenning een hele nacht aan bleven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:10:
[...]

Meerdere mensen hebben dit gehad. Ik zelf ook maar dat stopte na een dag. Check ook even of je functies aan heb staan die voor een wat hoger verbruik kunnen zorgen. Ik heb zelf destijds iets met de automatische stuur verwarming uitgezet en daarna was het over. Maar ik durf niet 100% te zeggen dat dit het was.

Ik heb een camera hangen bij de oprit en daar zag ik per toeval dat de infrarood leds op het stuur voor gezichtsherkenning een hele nacht aan bleven staan.
Hopelijk trekt dit dan idd weer weg. Maar de infrarood leds zouden bijna geen stroom moeten trekken. Heb verder ook alles uit wat ik niet gebruik of nodig heb. Maar we gaan het zien.

Verder nog vervelend dat de app niet alles werkt. Als route naar de auto sturen etc maar ik hou alles bij en stuur het gewoon door naar support.

Hopen dat de volgende update een hoop fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Mooi! En als jij wel gezichtsherkenning aan krijgt voor meerdere accounts, let me know ;)
Je kan het alleen instellen voor de hoofd bestuurder. Snap het nut dan niet echt

Het gezichtsherkenningssysteem kan alleen worden in- of uitgeschakeld via het account van de eigenaar. Zodra het systeem is ingeschakeld, is de functie beschikbaar voor andere leden.

Je moet dus via het hoofd account gezichten toevoegen als het goed is. Moet dit nog proberen heb er nu 1 van mezelf

Update. Kan geen extra gezichten toevoegen

[ Voor 37% gewijzigd door Elmar1982 op 22-06-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter30
  • Laatst online: 30-11-2024
Vandaag de telefoonhouder ontvangen.

Kan het zelf nog niet proberen omdat de auto er nog niet is.

Maar deze degelijk aanvoelende aluminium cradle word op de zijkant van het scherm gezet.

Is heel netjes afgewerkt met rubber, lijkt erop dat het scherm niet beschadigd kan worden.

Er zat ook een ventilatie rooster houder met soort verstelbare haak waar je de draadloze oplader op aan kan zetten.

De draadloze oplader werkt goed, de magneet houd de telefoon goed vast.

Denk dat ik hier veel gemak van zal hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy4Ny3JWLqaTD7VDCUKzO3q6XSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W66fAaXglKjMOBNxYhB3KlxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STQ0B5nYr_vKCWaZxS3hsRgUBG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoVxhr8BtQXyvprJ5WQ51hR4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpGkCniV2CY0NEOTGp7KTLDKNIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85JhHqY5dS2i6rXI4KC34Ta8.jpg?f=fotoalbum_large
Als goed is heb ik de fotos toegevoegd van de houder.

[ Voor 3% gewijzigd door Peter30 op 22-06-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewing
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:51

Ewing

Shit Happens!

Vraag: Hebben zowel de longrange als de privilege lichtmetalen velgen of alleen de duurdere uitvoering en de goedkopere uitvoering zogenaamde wieldoppen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ewing op 22-06-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Ewing schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:02:
Vraag: Hebben zowel de longrange als de privilege lichtmetalen velgen of alleen de duurdere uitvoering en de goedkopere uitvoering zogenaamde wieldoppen?
https://www.zeekr.eu/nl-nl/models/x > Vergelijk.

19" LM vs 20"LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewing
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:51

Ewing

Shit Happens!

Ik weet dat er verschil zit in de maat, 19 of 20 inch. Maar niet of er nu verschil zit in de uitvoering, met of zonder wheelcover (wieldop)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
Ewing schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:09:
Ik weet dat er verschil zit in de maat, 19 of 20 inch. Maar niet of er nu verschil zit in de uitvoering, met of zonder wheelcover (wieldop)!
In de Zeekr configuratie kun je het verschil zien tussen de 19 en 20 inch lichtmetalen velgen. Beiden hebben geen wheelcovers. Het design van de spaken is wat verschillend, en uiteraard de maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ewing schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:02:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D244RbZsbRuzHfGjfKZUNL9d9qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ejL8nguBphMatcUcIG2nUcq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de 19 inch velgen van de longrange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Blijf het bijzonder vinden dat de achterwielen zo onder het remstof zitten :?

Heb gisteren een lijstje gestuurd met issues waar ik tegenaan loop, hopelijk nemen ze die mee in hun (software) updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Wie weet of de Zeekr X ook automatisch laadpalen zoekt tijdens de rit?

Wij vinden het onduidelijk om te zien welke standaard opties op de auto zitten. Op de website noemen ze maar wen paar dingen. Kan iemand een lijstje maken met standaard opties? Stoel verwarming alleen voor en niet achter, stoel koelen alleen bestuurserstoel ect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:32

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Kijk naar standaard opties: https://www.anwb.nl/auto/...88ea94e62753dad0cb709aa8a En hier (niet compleet) https://ev-database.org/nl/auto/1936/Zeekr-X-Long-Range-RWD en deze : https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/107503/

[ Voor 5% gewijzigd door Tunnelplan op 23-06-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
EntonoX schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:49:

Heb gisteren een lijstje gestuurd met issues waar ik tegenaan loop, hopelijk nemen ze die mee in hun (software) updates
Nog steeds lijkt me het handig om in de openingspoet een lijst te maken net problemen en of we ze gemeld hebben of niet. Dan hebben we in ieder geval een overzicht. Komen er steeds meer bij terwijl er uiteindelijk natuurlijk het doel is dat er zo veel mogelijk word opgelost. Eventueel ook gelijk met prioriteit.

Zo is alleen maar vannacht mijn batterij van 47 naar 44% gegaan door alleen naar stil te staan. Vind dat niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mr.X schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:58:
Wie weet of de Zeekr X ook automatisch laadpalen zoekt tijdens de rit?

Wij vinden het onduidelijk om te zien welke standaard opties op de auto zitten. Op de website noemen ze maar wen paar dingen. Kan iemand een lijstje maken met standaard opties? Stoel verwarming alleen voor en niet achter, stoel koelen alleen bestuurserstoel ect....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQEsPGMgJIrjJ7qIZxFow4UaASA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GwLMFVkpdhbBAXfbMrYXfHw.jpg?f=fotoalbum_large
Hij geeft zelfs aanwijzingen om onderweg te kunnen tanken _/-\o_

In hoeverre/of hij ook aanwijzingen geeft om te gaan laden weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Elmar1982 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Nog steeds lijkt me het handig om in de openingspoet een lijst te maken net problemen en of we ze gemeld hebben of niet. Dan hebben we in ieder geval een overzicht. Komen er steeds meer bij terwijl er uiteindelijk natuurlijk het doel is dat er zo veel mogelijk word opgelost. Eventueel ook gelijk met prioriteit.

Zo is alleen maar vannacht mijn batterij van 47 naar 44% gegaan door alleen naar stil te staan. Vind dat niet kunnen
Ik kan de openingspost niet wijzigen en ik heb @NHN11 niet meer hier gezien sinds 24 april voor hij zijn Zeekr had, maar ik heb wel het hele topic doorgeploegd en daaruit het volgende gedestilleerd:
  • 23-3 BPi: LCC "zoekt" nogal.
  • 27-3 en 3-4 BPi: App: Laden volgens programma niet aan te passen (connectie), Plannen van rit onmogelijk, gdpr moet uit.
  • 29-3 cvstrat: hoe zet je veiligheidswaarschuwingen uit?
  • 29-3 BPi: Frunk sluiting, L.A. Handgreep, 93% accu vol stopt hij met laden
  • 9-4 BPi: nieuwe kabelboom L.A. portier. OS 1.01e
  • 15-4 Tunnelplan: Cruisecontrol helemaal uit, snelweg- en rijstrookassistent uit als trekhaak in gebruik
  • 24-4 Jakez68: Rear cam is gereset door Zeist na storing. Opnieuw inloggen.
  • 1-5 niekvanprooijen: Tesla Supercharger is geen bestemming, dus geen preheat. Workaround: Snellader in de buurt "kiezen".
  • 3-5 mheerde: snelheidsoverschrijding verkeerde zone.
  • 5-5 BPi: Nogal lompe stuurcorrecties Lane assist.
  • 9-5 EntonoX, niekvanprooijen: Range daalt 4% in 1 nacht. Stuurverwarming?
  • 13-5 niekvanprooijen: Camera's offline, mogelijk relatie sluipverbruik.
  • 13-5 EntonoX: Stoelkoeling offline.
  • 15-5 niekvanprooijen: sluipverbruik blijkt 45kWh te zijn. Alarm ging af.
  • 17-5 ultimasnake: 4G werkt niet, wifi wel.
  • 17-5 BPi: preheat werkt meestal niet, Tesla SC niet goed in navi, ruk aan het stuur, app: melding van diefstal, TPS issues, auto lock/unlock, batterijverbruik sleutel, trekhaak systemen
  • 2-6 ultimasnake: LCC, dodehoek, etc werkt niet meer. Tunnelplan: Menuknop op stuur 10 sec indrukken.
  • 6-6 kishan M: 360 view en parking sensors offline.
  • 8-6 Swaytje, mheerde: Belvolume zakt naar nul elke 10 sec.
  • 9-6 BPi: auto uit app verdwenen.
  • 18-6 sliepie: Zeekr store werkt niet.
  • 18-6 BPi: DAB ontvangst pover.
  • 21-6 Elmar1982: Route plannen in app kan niet naar auto sturen, sluipverbruik
Hardware issues en belangrijkste software issues waar meerdere gebruikers tegenaan lopen/liepen:
  • Sluipverbruik bij stilstand: EntonoX, niekvanprooijen, Elmar1982
  • Deurgreep linksachter: BPi, jakez68, niekvanprooijen, Sjoeke
  • Frunk/froot sluiting: BPi, sliepie, ultimasnake

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Ik heb er nog wel een paar:

- gezichtsherkenning alleen in te stellen voor de hoofdbestuurder en niet de andere accounts
- Veel remstof opbouw op de achterwielen en bijna niets op de voorwielen (raar?)
- infrarood leds op het stuur die soms de hele nacht aan blijven staan
- als je de navigatie hebt ingesteld en je wijkt af van de route dan herberekent hij meestal niet. Op het hoofd display blijft dan de gehele route de laatste notificatie staan.
- veiligheids melding op het display bij openen auto
- bij gebruik Android auto navigatie krijg je op het hoofdscherm bv 'afslag over 2.1km' te zien. Op het HUD staat dan 21 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

[...]
Heb je sentry mode aan staan?
Bewaking tijdens parkeren.

Zeekr meldt er niet zoveel over maar een gebruiker van een Tesla gaf aan dat het hem zo'n 7% van de accu per dag kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
BPi schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:47:
[...]

Heb je sentry mode aan staan?
Bewaking tijdens parkeren.

Zeekr meldt er niet zoveel over maar een gebruiker van een Tesla gaf aan dat het hem zo'n 7% van de accu per dag kost.
Nee niet aan staan. Heb een reset gedaan bij andere rijders scheen dit te helpen. Een reset lijkt een (tijdelijk) remedie voor elk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
EntonoX schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:49:

Remstof?
Moet ik hier uit herleiden dat je effectief je rempedaal herhaaldelijk gebruikt?
If so, dan kan ik je alleen maar adviseren om eens een poging te wagen om te remmen zoals een EV hoort te doen, met re-gen (optie volle bak open).
Ik begrijp nog steeds niet waarom het een optie is om het uit te zetten.
EV rijden === re-gen.
Ik had bij het uitzoeken van een nieuwe EV enkele keiharde eisen en één daarvan is de optie voor full re-gen of zoals het bij mijn huidige auto heet, e-pedal.
Ik gebruik effectief mijn remschijven voor onverwachte stoplicht op rood en eens in de week om de roest van de schijven te vegen.
De rest doe ik met één pedaal, het ‘gas’ pedaal of energie toedieningspedaal.
Geloof me, je rij ervaring zal met 200% positiviteit toenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
bigkevx2 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Remstof?
Moet ik hier uit herleiden dat je effectief je rempedaal herhaaldelijk gebruikt?
If so, dan kan ik je alleen maar adviseren om eens een poging te wagen om te remmen zoals een EV hoort te doen, met re-gen (optie volle bak open).
EV rijden === re-gen.
Ik had bij het uitzoeken van een nieuwe EV enkele keiharde eisen en één daarvan is de optie voor full re-gen of zoals het bij mijn huidige auto heet, e-pedal.
Ik gebruik effectief mijn remschijven voor onverwachte stoplicht op rood en eens in de week om de roest van de schijven te vegen.
Maakt niets uit, ik doe ook met 1 pedal maar ik merk ook een hoop remstof op de achtervelgen. Althans worden snel erg smerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
bigkevx2 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Remstof?
EV rijden === re-gen.
Bij een EV (behalve Tesla) kun je ook regenereren via het rempedaal. Pas als er onvoldoende regeneratievermogen is gaan de remschijven meehelpen om af te remmen. Het maakt dus niet uit hoe je regeneratie staat ingesteld, achter de schermen gebeurt hetzelfde.

Maar het remstof duidt er op dat mogelijk nog wat te verbeteren valt aan de software en dat er onnodig vaak ook met de schijven geremd wordt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Wie wil deze verbeterpunten mailen support@zeekr.eu. bij voorkeur in Nederlands en Engels.

Ik weet niet of er mensen van Zeekr meekijken in deze topic. Ik zag wel een update van de Zeekr 001 waarin er geluisterd is naar 001 rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 18:41
Sinds dit weekend werkt bij ons de 360 camera niet meer. Heb maar een service aanvraag gedaan, maar kan pas vrijdag terecht bij Zeekr. Ik lees hier mensen die een reset doen van het systeem.. Hoe werkt dat, hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
guido66 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Bij een EV (behalve Tesla) kun je ook regenereren via het rempedaal. Pas als er onvoldoende regeneratievermogen is gaan de remschijven meehelpen om af te remmen. Het maakt dus niet uit hoe je regeneratie staat ingesteld, achter de schermen gebeurt hetzelfde.

Maar het remstof duidt er op dat mogelijk nog wat te verbeteren valt aan de software en dat er onnodig vaak ook met de schijven geremd wordt.
Ik weet hoe het technisch werkt en waar de verschillen tussen de merken zitten.
Ik vraag me alleen af waarom je de moeite zou willen nemen (denk aan file rijden) om überhaupt die voetbeweging te maken tussen gas en rem en heen en weer (ja, ik rijd in 99,9% van de gevallen met ACC dus is dit al helemaal geen discussie).
Een goed afgestelde re-gen laat je vrijwel ongemerkt gebruikmaken van het volle vermogen van je elektromotor en laat de mechanische rem bij remmen indien nodig. Dat verklaart dan waarschijnlijk ook het stof.
Mijn tip: vaker wassen die velgen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:42
Swaytje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:13:
Sinds dit weekend werkt bij ons de 360 camera niet meer. Heb maar een service aanvraag gedaan, maar kan pas vrijdag terecht bij Zeekr. Ik lees hier mensen die een reset doen van het systeem.. Hoe werkt dat, hoe doe je dat?
reset kun je doen door de spraak en menu knop op het stuur tegelijk in te drukken voor ongeveer 10 sec tot het scherm op zwart gaat en een reboot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
sliepie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:22:
[...]

reset kun je doen door de spraak en menu knop op het stuur tegelijk in te drukken voor ongeveer 10 sec tot het scherm op zwart gaat en een reboot doet.
Thanks! Gelukt om te resetten. Heeft het probleem alleen niet opgelost, helaas.
Onhandig, dat wordt vrijdag helemaal naar Zeist rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mr.X schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:47:
Wie wil deze verbeterpunten mailen support@zeekr.eu. bij voorkeur in Nederlands en Engels.

Ik weet niet of er mensen van Zeekr meekijken in deze topic. Ik zag wel een update van de Zeekr 001 waarin er geluisterd is naar 001 rijders.
Mijn punten liggen al bij Zeekr. Elke paar weken stuur ik wat door.
Met veelal meer toelichting dan ik hier heb geplaatst. En ook nog wat andere dingetjes waar ik tegenaan liep en hier niet heb genoemd.

Staan de batterijen van de keyfob al op het lijstje?
Heb nu de 3e batterij er al inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-06 09:45
Swaytje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Thanks! Gelukt om te resetten. Heeft het probleem alleen niet opgelost, helaas.
Onhandig, dat wordt vrijdag helemaal naar Zeist rijden.
Bij mij werkt: knoppen ingedrukt houden totdat schermen uitgaan, uit de auto stappen en op slot doen, ver weg genoeg lopen dat hij de sleutel niet ziet, 5 minuten wachten en dan weer opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Dat is een bekende bug. Soms helpt het om beide knoppen op het stuur 10 seconden in te drukken. Dan reset de boel. Zeekr is daar mee bezig zeggen ze en lijkt te maken te hebben dat de auto niet in slaapstand gaat na afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
bigkevx2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Ik weet hoe het technisch werkt en waar de verschillen tussen de merken zitten.
Ik vraag me alleen af waarom je de moeite zou willen nemen (denk aan file rijden) om überhaupt die voetbeweging te maken tussen gas en rem en heen en weer (ja, ik rijd in 99,9% van de gevallen met ACC dus is dit al helemaal geen discussie).
Een goed afgestelde re-gen laat je vrijwel ongemerkt gebruikmaken van het volle vermogen van je elektromotor en laat de mechanische rem bij remmen indien nodig. Dat verklaart dan waarschijnlijk ook het stof.
Mijn tip: vaker wassen die velgen 🤣
Nee, uit je antwoord maak ik duidelijk op dat je het niet snapt. En Elmar1982 meldt ook remstof met OPD aan. Als het allemaal goed werkt mag je op een EV amper remstof zien, en al helemaal niet op de aangedreven wielen.

Het maakt ook helemaal niet uit hoe je het instelt en wat je voorkeur is, de auto zal altijd eerst regeneren bij vertragen of je nu gas loslaat of daarvoor het rempedaal gebruikt. Het gedrag van de techniek is altijd hetzelfde, je stelt enkel in met welk pedaal je het wilt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo2
  • Laatst online: 07-06 16:34
Sinds donderdag in bezit van Zeekr x. Rijdt fantastisch; alleen problemen met sleutelhanger. Volledig in de war en daardoor is alarm een paar keer afgegaan. Met card geen problemen. Iemand ook deze ervaring?

*knip* Reactie verplaatst naar het juiste topic

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 24-06-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Hugo2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:55:
Sinds donderdag in bezit van Zeekr x. Rijdt fantastisch; alleen problemen met sleutelhanger. Volledig in de war en daardoor is alarm een paar keer afgegaan. Met card geen problemen. Iemand ook deze ervaring?

[mbr]*knip* Reactie verplaatst naar het juiste topic[/]
Wen er maar aan. Ik denk voorlopig vooral in het begin wat kinder ziektes. Als ze dan af en toe eens met OTA’s komen en een hoop oplossen zou dat fijn zijn. Maar ondanks alles vind ik het een heerlijke auto. Heel
Relax rijdend. En gewoon mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaytje
niekvanprooijen schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:59:
[...]

Bij mij werkt: knoppen ingedrukt houden totdat schermen uitgaan, uit de auto stappen en op slot doen, ver weg genoeg lopen dat hij de sleutel niet ziet, 5 minuten wachten en dan weer opstarten.
Heb dit geprobeerd en heeft gewerkt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Dat is een bekende bug. Soms helpt het om beide knoppen op het stuur 10 seconden in te drukken. Dan reset de boel. Zeekr is daar mee bezig zeggen ze en lijkt te maken te hebben dat de auto niet in slaapstand gaat na afsluiten.
Ik krijg vaak meldingen op mijn telefoon van de Zeekr app die nergens over gaan (ZEEKR wordt uitgevoerd). En dat is als ik in de buurt ben maar ook 100 kilometer verderop. En daarnaast ook vaak verbinding maken met de auto of aanmelden bij AA terwijl ik in huis loop. Dat zal hier ook mee te maken hebben.

- Donderdag had ik het laatste stuk van een lange rit dat Android Auto een zwart scherm gaf. Ik kon alles op het scherm doen maar terugkeren naar AA leverde een zwart scherm op
- Geregeld wil AA niet met de telefoon connecten. Soms meteen na inpluggen kabel. Soms niet daarmee en ook niet door draadloos de telefoon te zoeken, AA op te starten en alles nogmaals en nogmaals. Erg inconsequent. En dat maakt veel bugs lastig te reproduceren.

[ Voor 9% gewijzigd door BPi op 24-06-2024 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Ik heb tweakers gevraagd of we het beheer over de OP kunnen krijgen aangezien @NHN11 niet meer actief is. Dan kunnen we daar mooi de faq, tips and tricks kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

niekvanprooijen schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:26:
Ik heb tweakers gevraagd of we het beheer over de OP kunnen krijgen aangezien @NHN11 niet meer actief is. Dan kunnen we daar mooi de faq, tips and tricks kwijt.
Als er users zijn die graag als TS willen worden ingesteld; laat het maar weten. Ik heb jou iig toegevoegd als TS, als het goed is kan je zelf ook mede auteurs er nu in zetten zonder dat de mods dit specifiek moeten doen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

https://www.geelyevs.com/

Accessoires te koop, mogelijk als alternatief voor Ali? Misschien komt het overige s wel via dropshipping van Ali.
Circa €7,50 verzendkosten.

Ik kwam dit op Reddit tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door BPi op 25-06-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
BPi schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:25:
https://www.geelyevs.com/

Accessoires te koop, mogelijk als alternatief voor Ali? Misschien komt het overige s wel via dropshipping van Ali.
Circa €7,50 verzendkosten.

Ik kwam dit op Reddit tegen.
In voorwaarden en dergelijk staan meerdere adressen in China, ook virtueel kantoor in UK.
Staat ook ergens dat ze meerdere pakhuizen hebben.
Domein ook nog eens geregistreerd via Alibaba.
Dus ja, denk inderdaad dropshipping ;)
Ze hebben voorwaarden overigens ook ergens vanaf gekopieerd en niet goed aangepast.
Dus of het nou wel zo'n betrouwbare partij is heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:48:
[...]

In voorwaarden en dergelijk staan meerdere adressen in China, ook virtueel kantoor in UK.
Staat ook ergens dat ze meerdere pakhuizen hebben.
Domein ook nog eens geregistreerd via Alibaba.
Dus ja, denk inderdaad dropshipping ;)
Ze hebben voorwaarden overigens ook ergens vanaf gekopieerd en niet goed aangepast.
Dus of het nou wel zo'n betrouwbare partij is heb ik mijn twijfels over.
Ik blijf wel evven volgen op Reddit. Daar was iemand die een en ander besteld heeft.
En het kan een prima partij zij ondanks de dropshipping. Soms zij voordeliger dan de andere winkels. Kwaliteit is altijd afwachten. Ook of de pasmaten een beetje goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Wijkt bij jullie de temperatuur naast de klok ook zo af? Vanochtend reed ik weg met 37gr terwijl het 18gr was. Liep wel naar beneden maar nog steeds 31gr waar het 24 gr was.

Alsnog werkt ook de route sturen naar de auto via de app niet. Ik dacht ma een reset wel maar helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Nu met een weerstand van 2700 Ohm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_Dnm4cATDqrCez1Ce8RK2plh9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSjGo0ICGmEhUeKqg2hOxLrS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiDLwTWRR6U5j3NZC8wRlPvZEbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWAfSiNtZLyuzVhT2DPHVZze.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-03 09:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-03 09:03
brambo123 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:49:
Als er nog mensen V2L adapter willen...
Korting bij AliExpress is momenteel wel aardig goed en wil daar deze week nog bestellen.
Prijs zit dan op 20 euro per stuk, met ombouwen en versturen kan het voor 30 euro.
Nog mensen hier die een stekker willen voor V2L?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
mheerde schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:15:
[...]

Nog mensen hier die een stekker willen voor V2L?
Had inmiddels al besteld ;) Maar heb nog 1 over.
Met een beetje geluk komen ze deze week nog binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Als er users zijn die graag als TS willen worden ingesteld; laat het maar weten. Ik heb jou iig toegevoegd als TS, als het goed is kan je zelf ook mede auteurs er nu in zetten zonder dat de mods dit specifiek moeten doen :)
@Notna bedankt!

Voor wie zich opwerpt als hoeder: Dit is de lijst inclusief de laatste aanvullingen:

23-3 BPi: LCC "zoekt" nogal.
27-3 en 3-4 BPi: App: Laden volgens programma niet aan te passen (connectie), Plannen van rit onmogelijk, gdpr moet uit.
29-3 cvstrat: hoe zet je veiligheidswaarschuwingen uit?
29-3 BPi: Frunk sluiting, L.A. Handgreep, 93% accu vol stopt hij met laden
9-4 BPi: nieuwe kabelboom L.A. portier. OS 1.01e
15-4 Tunnelplan: Cruisecontrol helemaal uit, snelweg- en rijstrookassistent uit als trekhaak in gebruik
24-4 Jakez68: Rear cam is gereset door Zeist na storing. Opnieuw inloggen.
1-5 niekvanprooijen: Tesla Supercharger is geen bestemming, dus geen preheat. Workaround: Snellader in de buurt "kiezen".
3-5 mheerde: snelheidsoverschrijding verkeerde zone.
5-5 BPi: Nogal lompe stuurcorrecties Lane assist.
9-5 EntonoX, niekvanprooijen: Range daalt 4% in 1 nacht. Stuurverwarming?
13-5 niekvanprooijen: Camera's offline, mogelijk relatie sluipverbruik.
13-5 EntonoX: Stoelkoeling offline.
15-5 niekvanprooijen: sluipverbruik blijkt 45kWh te zijn. Alarm ging af.
17-5 ultimasnake: 4G werkt niet, wifi wel.
17-5 BPi: preheat werkt meestal niet, Tesla SC niet goed in navi, ruk aan het stuur, app: melding van diefstal, TPS issues, auto lock/unlock, batterijverbruik sleutel, trekhaak systemen
2-6 ultimasnake: LCC, dodehoek, etc werkt niet meer. Tunnelplan: Menuknop op stuur 10 sec indrukken.
6-6 kishan M: 360 view en parking sensors offline.
8-6 Swaytje, mheerde: Belvolume zakt naar nul elke 10 sec.
9-6 BPi: auto uit app verdwenen.
18-6 sliepie: Zeekr store werkt niet.
18-6 BPi: DAB ontvangst pover.
21-6 Elmar1982: Route plannen in app kan niet naar auto sturen, sluipverbruik
23-6 EntonoX: gezichtsherkenning alleen hoofdbestuurder, remstof op achterwielen, IR LEDs op stuur blijven 's nachts actief (relatie sluipvebruik?), Navi herberekent niet bij afwijken van route, veiligheidsmelding display bij openen auto (?), gebrek aan komma's op HUD (21km vs 2,1km)
24-6 Swaytje: 360 camera werkt niet meer. Oplossing door niekvanprooijen: knoppen ingedrukt houden totdat schermen uitgaan, uit de auto stappen en op slot doen, ver weg genoeg lopen dat hij de sleutel niet ziet, 5 minuten wachten en dan weer opstarten.
24-6 Hugo2: Keyfob in de war, alarm gaat af.
24-6 BPi: Zeekr App zoekt Android Auto ook als niet bij de auto, AA soms zwart scherm, geregeld AA-telefoon verbindingsprobleem kabel èn draadloos
25-6 Elmar1982: Temperatuuraanduiding naast klok wijkt enorm af. Route van app naar auto sturen werkt nog niet.

Hardware issues en belangrijkste software issues waar meerdere gebruikers tegenaan lopen/liepen:
Sluipverbruik bij stilstand: EntonoX, niekvanprooijen, Elmar1982
Deurgreep linksachter: BPi, jakez68, niekvanprooijen, Sjoeke
Frunk/froot sluiting: BPi, sliepie, ultimasnake
De RESET Functie die een aantal software glitches zou moeten oplossen (gaan we vaker nodig hebben) met dank aan @niekvanprooijen :
Spraak- en menuknoppen op het stuur ingedrukt houden totdat schermen uitgaan (ong 10 sec), uit de auto stappen en op slot doen, ver weg genoeg lopen dat hij de sleutel niet ziet, 5 minuten wachten en dan weer opstarten.

...en ik mag nu eindelijk echt mee praten want de mijne staat gepland voor levering in de week van 19 augustus. Had waarschijnlijk eerder gekund maar in die week loopt mijn huidige ioniq Electric af.
Het wordt een chantagegrijze RWD Long Range met zwart interieur en trekhaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Opa op 26-06-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Opa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:52:
[...]

@Notna bedankt!

Voor wie zich opwerpt als hoeder: Dit is de lijst inclusief de laatste aanvullingen:

27-3 en 3-4 BPi: App: Laden volgens programma niet aan te passen (connectie), Plannen van rit onmogelijk, gdpr moet uit.
15-4 Tunnelplan: Cruisecontrol helemaal uit, snelweg- en rijstrookassistent uit als trekhaak in gebruik
1-5 niekvanprooijen: Tesla Supercharger is geen bestemming, dus geen preheat. Workaround: Snellader in de buurt "kiezen".
17-5 BPi: preheat werkt meestal niet, Tesla SC niet goed in navi, ruk aan het stuur, app: melding van diefstal, TPS issues, auto lock/unlock, batterijverbruik sleutel, trekhaak systemen
2-6 ultimasnake: LCC, dodehoek, etc werkt niet meer. Tunnelplan: Menuknop op stuur 10 sec indrukken.
23-6 EntonoX: gezichtsherkenning alleen hoofdbestuurder, remstof op achterwielen, IR LEDs op stuur blijven 's nachts actief (relatie sluipvebruik?), Navi herberekent niet bij afwijken van route, veiligheidsmelding display bij openen auto (?), gebrek aan komma's op HUD (21km vs 2,1km)
24-6 Swaytje: 360 camera werkt niet meer. Oplossing door niekvanprooijen: knoppen ingedrukt houden totdat schermen uitgaan, uit de auto stappen en op slot doen, ver weg genoeg lopen dat hij de sleutel niet ziet, 5 minuten wachten en dan weer opstarten.
24-6 BPi: Zeekr App zoekt Android Auto ook als niet bij de auto, AA soms zwart scherm, geregeld AA-telefoon verbindingsprobleem kabel èn draadloos
25-6 Elmar1982: Temperatuuraanduiding naast klok wijkt enorm af. Route van app naar auto sturen werkt nog niet.

De RESET Functie die een aantal software glitches zou moeten oplossen (gaan we vaker nodig hebben) met dank aan @niekvanprooijen :
Spraak- en menuknoppen op het stuur ingedrukt houden totdat schermen uitgaan (ong 10 sec), uit de auto stappen en op slot doen, ver weg genoeg lopen dat hij de sleutel niet ziet, 5 minuten wachten en dan weer opstarten.

...en ik mag nu eindelijk echt mee praten want de mijne staat gepland voor levering in de week van 19 augustus. Had waarschijnlijk eerder gekund maar in die week loopt mijn huidige ioniq Electric af.
Gelijk goed bezig opa! Die verdien je zeekr wel!

Heb nog een suggestie voor zeekr:

Gebruik rechter knop op stuur voor Radio om door de Favorieten te lopen en niet door alle Radio zenders. Misschien bij ingedrukt houden dat hij kan zoeken naar de volgende frequentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:31:
[...]

Gelijk goed bezig opa! Die verdien je zeekr wel!

Heb nog een suggestie voor zeekr:

Gebruik rechter knop op stuur voor Radio om door de Favorieten te lopen en niet door alle Radio zenders. Misschien bij ingedrukt houden dat hij kan zoeken naar de volgende frequentie.
ja, waarom die knop niets met de favorieten doet snap ik ook niet. Layouttechnisch overigens ook niet handig dat die bij de radio functie helemaal rechts in beeld staan en je ook rechts op het scherm moet tikken om er te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Opa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:52:
[...]

@Notna bedankt!

Ik heb de OP aangepast en een aantal punten verwerkt in een FAQ.
@Opa ik heb je mede-auteur gemaakt. Zou jij van dit lijstje, wat nog niet in de FAQ staat, een overzichtje willen toevoegen aan de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
BPi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:58:
[...]

ja, waarom die knop niets met de favorieten doet snap ik ook niet. Layouttechnisch overigens ook niet handig dat die bij de radio functie helemaal rechts in beeld staan en je ook rechts op het scherm moet tikken om er te komen.
Nee en als je op het rechter floating muziek icoon klikt lijkt alles uitgegrijst terwijl je er wel op kan drukken. Qua radio kan er een heleboel beter. Dat de logo’s het niet doen snap ik ook niets van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
niekvanprooijen schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Ik heb de OP aangepast en een aantal punten verwerkt in een FAQ.
@Opa ik heb je mede-auteur gemaakt. Zou jij van dit lijstje, wat nog niet in de FAQ staat, een overzichtje willen toevoegen aan de OP?
Thanks!
ik ga er vanavond mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-06 23:03
Elmar1982 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:41:
Wat is de meerwaarde van aparte accounts?
Wij gebruiken gewoon 1 account, mijn vrouw gebruikt de app met dezelfde login als ik. Dus kunnen beide de auto beheren. En ik heb 3 profilen in dat account aangemaakt, 1 voor mezelf, 1 voor mijn vrouw en 1 voor als ik met de caravan rij, dan staan de caravanspiegels gelijk goed.
Als ik rij kies ik mijn profiel en mijn vrouw de hare. Dan worden de spiegels, HUD en stoel in de geprogrammeerde standen gezet. Meer wil je toch niet? Of zijn er andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Zal deze eens vergelijken met de Zeekr X.
https://www.autoweek.nl/a...uwe-aandrijflijn/?kl=1175

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/107503-107738/

[ Voor 15% gewijzigd door Tunnelplan op 26-06-2024 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
..en hop. De openingspost is weer wat uitgebreider. :9B