Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:49
Opa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:21:
..en hop. De openingspost is weer wat uitgebreider. :9B
Phoee wat mooi! En heel fijn!
Enkele suggesties. Misschien een extra enter bij elke vraag dat leest wat fijner.
Misschien de huidige software versie in de OP zetten.
Dan kunnen we later bij een update ook hierin mee geven wat er is opgelost en wat de nieuwe versie is.

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:29

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Elmar1982 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:57:
[...]

Phoee wat mooi! En heel fijn!
Enkele suggesties. Misschien een extra enter bij elke vraag dat leest wat fijner.
Misschien de huidige software versie in de OP zetten.
Dan kunnen we later bij een update ook hierin mee geven wat er is opgelost en wat de nieuwe versie is.
Die is dan voor @niekvanprooijen, want ik krijg mijn Zeekr pas in augustus. Wat ik begrijp is versie 1.01e de laatste maar meer dan dat is tot dusverre langs mij heen gegaan. Ik vind er ook niets over op het web.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Opa schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 01:09:
[...]

Die is dan voor @niekvanprooijen, want ik krijg mijn Zeekr pas in augustus. Wat ik begrijp is versie 1.01e de laatste maar meer dan dat is tot dusverre langs mij heen gegaan. Ik vind er ook niets over op het web.
Klopt dat is de huidige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 16:18

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Opa schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 01:09:
[...]

Ik heb nog steeds de versie Zeekr OS 1.0.1d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Opa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:21:
..en hop. De openingspost is weer wat uitgebreider. :9B
Misschien afneembare trekhaak kogeldruk 75 kg toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:16
Hier ook een aanstaande Zeekr X rijder. *O*
Een Long Range in Mist Grey, Charcoal Black & Stone Grey interieur en met trekhaak.
Ik krijg mijne echter pas eind oktober, ivm aflopen huidige lease-auto.
Mijne gaat (ook) via JustLease private.
Maar het begint wel erg te kriebelen, nu ik alles van jullie lees.
Maar nog "even" geduld voor mij dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 16:51

BPi

Tunnelplan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Misschien afneembare trekhaak kogeldruk 75 kg toevoegen?
En misschien heeft iemand al wat tips voor accessoires die de moeite van het vermelden waard zijn. Afraders kan ook! Zo zijn er bakjes met en zonder telefoonhouder die bovenop/achter je scherm hangen, hoesjes voor keyfob en keycard, diverse beschermers voor op hard kunststof, matjes, bakjes, spatlappen etc.
Wat is goed en wat is slecht passend of of gewoon slechte kwaliteit.

Sleutelhanger voor Keyfob. Beetje 'bulky' maar stevig en goede bescherming. https://nl.aliexpress.com/item/1005005455225482.html

Heeft iemand al ervaring met zo'n scherm? https://nl.aliexpress.com/item/1005007094911299.html ?
In april/mei met hete zon in zuid Europa nog niet nodig gehad, maar kan mij voorstellen met een paar weken heet weer zoals nu ook hier best prettig. Helaas is de voordeligste niet snel leverbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door BPi op 27-06-2024 17:15 . Reden: accessoire toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:16
Ik weet dat hij Android auto heeft en een oplaadvak, dat heeft mijn huidige auto ook, maar ik ben toch wat old school, en wil ook graag een Telefoonhouder, en aangezien deze auto niet echt ventilatieroosters heeft waar je wat mee kan, denk ik dat dit misschien wel handig is:

https://nl.aliexpress.com/item/1005006256167234.html

Of heeft iemand anders nog andere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

de-don schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:59:
Ik weet dat hij Android auto heeft en een oplaadvak, dat heeft mijn huidige auto ook, maar ik ben toch wat old school, en wil ook graag een Telefoonhouder, en aangezien deze auto niet echt ventilatieroosters heeft waar je wat mee kan, denk ik dat dit misschien wel handig is:

https://nl.aliexpress.com/item/1005006256167234.html

Of heeft iemand anders nog andere ideeën?
Links naast zit telefoon denk ik redelijk achter het stuur. Recht naast te ver weg. Ik denk dat links of rechts er boven handiger is. Ik wil mijn telefoon tijdens het rijden niet zien, want de info die ik tijdens het rijden nodig heb komt op het grote scherm en kan evt nog voorgelezen worden (bijv Whatsapp via AA) en ook via spraak beantwoord. Dit leidt veel minder van de rijtaken af dan iets via ean klein schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Wie kan een granny charger voor de Zeekr X aanbevelen?
(voor vakantie in een afgelegen huisje in Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag weer op stap geweest met de X. Een ritje van 100 kilometer met gecombineerd snelweg en stad en uitgekomen op een verbruik van 14 kwh/100km. Ik merk dat ik in de Zeekr sneller wat rustig aan doe en bijvoorbeeld de ACC strak op 100 instel.

Ook een klein bugje gespot icm Android Auto. De komma in bijvoorbeeld 7,1km tot de volgende afslag via Google Maps wordt weergegeven als 71 (of die komma/punt moet wel heel klein zijn) in de HUD en het scherm bij het stuur. Op het grote scherm wordt het wel goed getoond.

Of de standaard navi dat ook doet heb ik nog niet uitgetest

Edit, ah, ik zie dat deze bug ook al in de OP staat. Goed bezig mensen!

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 27-06-2024 18:08 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:59
Tunnelplan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:31:
Wie kan een granny charger voor de Zeekr X aanbevelen?
(voor vakantie in een afgelegen huisje in Frankrijk)
Heeft op zich niks met de X te maken, iedere granny charger is geschikt voor zowat iedere elektrische auto. Die van mijn P2 werkt op mijn Fiat en andersom ook. Zoek gewoon iets met een instelbaar amperage, zodat je hem wat kan begrenzen als twijfel is over de degelijkheid van de stroombron, of nadat er een zekering is gesprongen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie.j
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-10-2024
Hey,

Sinds een maand in het bezit van een zeekr x.
Wat rijd dat fantastisch!

Paar kleine probleempjes gehad,

Keer gehad dat de sleutel niet herkend werd in een parkeergarage.

schermen zwart heb het idee dat het gebeurd als de auto met warm weer in de zon staat 3x gebeurd.

Sluipverbruik ‘s nachts ook gehad viel me op dat sinds dat weg is het systeem ook even nodig is om op te starten daarvoor met sluipverbruik was het altijd direct aan.
Dit was weg nadat ik een trekhaak heb laten installeren. Na 2 week ivm mis communicatie tussen lease maatschappij en zeekr.

Maar nu had ik al een keer eerder het idee dat de airco niet heel koud werd was toen ook niet nodig maar afgelopen warme dagen weet ik het zeekr airco werkt niet.

Heeft iemand van jullie misschien een kort lijntje richting zeekr een tel.nr zodat ik direct de juiste persoon aan de telefoon krijg ?

Gr,

Ronnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Ronnie.j schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 02:24:
Hey,

Sinds een maand in het bezit van een zeekr x.
Wat rijd dat fantastisch!

Paar kleine probleempjes gehad,

Keer gehad dat de sleutel niet herkend werd in een parkeergarage.

schermen zwart heb het idee dat het gebeurd als de auto met warm weer in de zon staat 3x gebeurd.

Sluipverbruik ‘s nachts ook gehad viel me op dat sinds dat weg is het systeem ook even nodig is om op te starten daarvoor met sluipverbruik was het altijd direct aan.
Dit was weg nadat ik een trekhaak heb laten installeren. Na 2 week ivm mis communicatie tussen lease maatschappij en zeekr.

Maar nu had ik al een keer eerder het idee dat de airco niet heel koud werd was toen ook niet nodig maar afgelopen warme dagen weet ik het zeekr airco werkt niet.

Heeft iemand van jullie misschien een kort lijntje richting zeekr een tel.nr zodat ik direct de juiste persoon aan de telefoon krijg ?

Gr,

Ronnie
Op google maps staat dit nummer bij Zeekr in Huis ter Heide: 0647155543. Weet niet wie je dan te pakken krijgt, maar wellicht het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het is weliswaar de verkeerde volgorde, maar ik ga rond 10 uur even proefrijden, terwijl m'n X inmiddels in bestelling is. De aanbieding van Leaseplan (inmiddels heten ze Ayvens trouwens) liep tot het eind van deze maand, en door traag handelen van m'n werkgever heb ik last minute een beslissing moeten nemen. Gezien de reviews op YT moet dat wel goedkomen.

Hopelijk over een niet al te lange tijd, Ayvens claimt 4 weken, staat er een Pine Green, longe range RWD met Charcoal Black & Stone Grey interieur op de oprit oOo

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

niekvanprooijen schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 05:10:
[...]

Op google maps staat dit nummer bij Zeekr in Huis ter Heide: 0647155543. Weet niet wie je dan te pakken krijgt, maar wellicht het proberen waard.
0332093046 is toch gewoon het nummer van Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Nog een leuke optie zou zijn via google maps delen direct net je zeekr app en dat de route word verzonden naar de auto. Net als bij tesla.

Nu werkt er niets. Ook via de app een route zenden doet helemaal niets helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:56:
Het is weliswaar de verkeerde volgorde, maar ik ga rond 10 uur even proefrijden, terwijl m'n X inmiddels in bestelling is. De aanbieding van Leaseplan (inmiddels heten ze Ayvens trouwens) liep tot het eind van deze maand, en door traag handelen van m'n werkgever heb ik last minute een beslissing moeten nemen. Gezien de reviews op YT moet dat wel goedkomen.

Hopelijk over een niet al te lange tijd, Ayvens claimt 4 weken, staat er een Pine Green, longe range RWD met Charcoal Black & Stone Grey interieur op de oprit oOo
Hier ook Ayvens via mijn werkgever. Mijn huidige ioniq Electric lease bij hen loopt rond 24 augustus af dus de mijne sluit daar op aan. De "actieprijs" loopt trouwens nog steeds, maar ik heb ook snel akkoord gegeven toen die importtax dreigde alles veel duurder te maken.

Heb jij ook een Sjaak_Trekhaak besteld?
ik kon het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Opa schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:03:
[...]

Hier ook Ayvens via mijn werkgever. Mijn huidige ioniq Electric lease bij hen loopt rond 24 augustus af dus de mijne sluit daar op aan. De "actieprijs" loopt trouwens nog steeds, maar ik heb ook snel akkoord gegeven toen die importtax dreigde alles veel duurder te maken.

ik kon het niet laten ;)
Precies om die redenen hadden wij ook een tikkie haast. Ik heb geen trekhaak genomen. Voor die 1 keer per jaar dat ik 'm wel mis, leen ik de auto van m'n broer. Dat is mij de investering niet waard.

M'n proefrit ging niet door, want ze hadden flink gefaald bij Zeekr. Ik had gereserveerd voor de road-tour testrit bij het Evoluon in Eindhoven. Nou, daar was vanochtend niemand te bekennen. Na een half uur in de wacht te hebben gehangen kreeg ik iemand te pakken, die intern wel goed doorpakte gelukkig, maar inmiddels was ik weer terug naar m'n werk gereden. Foutje van Zeekr, ze zijn nu met die road-tour in Groningen. Foutje de website dus. Aanstaande dinsdag ben ik wel aan de beurt :+

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQnJZXwq2QBN9WusGF_INTz3mUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTNTBjZeZUezYSeUVsDGlRpQ.jpg?f=fotoalbum_large
Pakketpost is geweest 😋
Complete mindfuck met ombouwen.
Aan de kant die in de auto gaat zitten een paar schroefjes die los moeten.
Andere kant kan ook los maar is helemaal niet nodig.

Ondertussen mijn Zeekr X ook besteld.
Zal alleen wel het paneel en ventilatiekanaal bij het rempedaal wat moeten aanpassen.
Met maatje 47 kan je voet klem komen te zitten 🤐
Bij Zeekr heeft blijkbaar niemand nagedacht over grote voeten.
Zelfs mijn huidige Polo heeft meer als genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

EntonoX

Team leider

Sqoda schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:33:
[...]

Wat is de meerwaarde van aparte accounts?
Wij gebruiken gewoon 1 account, mijn vrouw gebruikt de app met dezelfde login als ik. Dus kunnen beide de auto beheren. En ik heb 3 profilen in dat account aangemaakt, 1 voor mezelf, 1 voor mijn vrouw en 1 voor als ik met de caravan rij, dan staan de caravanspiegels gelijk goed.
Als ik rij kies ik mijn profiel en mijn vrouw de hare. Dan worden de spiegels, HUD en stoel in de geprogrammeerde standen gezet. Meer wil je toch niet? Of zijn er andere voordelen?
Voordeel zou (volgens mij) moeten zijn dat je per account gezichtsherkenning kan inschakelen wat dus handmatig omschakelen zou moeten voorkomen. Alleen heeft niemand dat nog aan de praat gekregen.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

bigkevx2 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Remstof?
Moet ik hier uit herleiden dat je effectief je rempedaal herhaaldelijk gebruikt?
If so, dan kan ik je alleen maar adviseren om eens een poging te wagen om te remmen zoals een EV hoort te doen, met re-gen (optie volle bak open).
Ik begrijp nog steeds niet waarom het een optie is om het uit te zetten.
EV rijden === re-gen.
Ik had bij het uitzoeken van een nieuwe EV enkele keiharde eisen en één daarvan is de optie voor full re-gen of zoals het bij mijn huidige auto heet, e-pedal.
Ik gebruik effectief mijn remschijven voor onverwachte stoplicht op rood en eens in de week om de roest van de schijven te vegen.
De rest doe ik met één pedaal, het ‘gas’ pedaal of energie toedieningspedaal.
Geloof me, je rij ervaring zal met 200% positiviteit toenemen.
Rempedaal raak ik bijna nooit aan :) dus volledig op OPD hier. Blijf het vreemd vinden dat er dus zoveel van de remmen zelf gevraagd wordt.

Nu op vakantie een Fiat 500e en daar wordt pas geregenereerd als je de rem in drukt, gas los is een beetje generatie en vooral uitrollen. (Zal ook vast ingesteld kunnen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
EntonoX schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Rempedaal raak ik bijna nooit aan :) dus volledig op OPD hier. Blijf het vreemd vinden dat er dus zoveel van de remmen zelf gevraagd wordt.

Nu op vakantie een Fiat 500e en daar wordt pas geregenereerd als je de rem in drukt, gas los is een beetje generatie en vooral uitrollen. (Zal ook vast ingesteld kunnen worden)
Meen me te herinneren dat je bij de 500e dat alleen via de drive modi kan aanpassen. Als je die op range zet heb je bv ook one pedal drive.

Tenzij men dat in de afg 2jr heeft aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Opa schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:03:
[...]

ik kon het niet laten ;)
Ik hoop dat Ayvens er minder een zooitje van maakt dan bij mijn vrouw. De X is nog nergens terug te vinden in haar account, volgens Ayvens heeft ze ineens twee bedrijven en tot op heden hebben ze niets afgeschreven.

Nou mogen ze dat laatste doen totdat we de auto ingeleverd hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

guido66 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:36:
[...]

Heeft op zich niks met de X te maken, iedere granny charger is geschikt voor zowat iedere elektrische auto. Die van mijn P2 werkt op mijn Fiat en andersom ook. Zoek gewoon iets met een instelbaar amperage, zodat je hem wat kan begrenzen als twijfel is over de degelijkheid van de stroombron, of nadat er een zekering is gesprongen.
Bedankt voor de tip guido66. Ik heb een Daolar gevonden die instelbaar is voor 1,3 kW tot 3,7 kW voor €109. Precies wat ik zocht voor een afgelegen vakantiehuisje met een kleine electrische aansluiting in Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Herkent iemand het probleem dat de vloermat van de bestuurder steeds los schiet uit die dopjes waar hij opgeklikt zit?

En sowieso is een diepzwarte mat niet echt handig. Je ziet er echt alles op.

Wat wel positief is, wij hebben nu dit hoesje voor de keyfob. Doordat het een soort velours is, voelt het erg prettig aan, heb je meer grip en zal de keyfob zelf ook niet snel voor schade zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZL0UMOha5gjglMw8ndANSzDUWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeodwJ47slh4mRpv6E81DPuD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door PaT op 29-06-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:03
PaT schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:44:
Herkent iemand het probleem dat de vloermat van de bestuurder steeds los schiet uit die dopjes waar hij opgeklikt zit?

Wat wel positief is, wij hebben nu dit hoesje voor de keyfob. Doordat het een soort velours is, voelt het erg prettig aan, heb je meer grip en zal de keyfob zelf ook niet snel voor schade zorgen.

[Afbeelding]
Kijk, dit ziet er slick uit!
Even een linkje voor aankoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

[Afbeelding]
Ja ik heb het groene hoesje, ideaal van ome Ali ;)

https://a.aliexpress.com/_m0SuT0G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
  • Laatst online: 20-11-2024
Als ik de link aanklik zie ik nergens dat het sleutelhoesje voor de Zeekr X is. Kunt u een foto posten met de sleutel in het hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mr.X schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:16:
Als ik de link aanklik zie ik nergens dat het sleutelhoesje voor de Zeekr X is. Kunt u een foto posten met de sleutel in het hoesje.
Ik vermoed dat de 001 en de overige modellen van Zeekr zo'n zelfde fob hebben, gezien het tweede plaatje in die link.

En dit staat in de advertentie:
Lederen 4 Knoppen Auto Remote Sleutel Case Cover Voor Zeekr 001X2021 2022 2023 Voor Zeekr 001 009 Full Protector Fob Sleutelhanger

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 30-06-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ja die matten worden snel harig, zanderig, stoffig. En ja, ook bij mij gaat de mat steeds los, of gewoon niet goed vast. Mn het linker bevestigingspunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gisteren een flinke rit gemaakt van bijna 300 km in totaal. Veel snelweg, wat 80km wegen en nog een klein stukje 60. Ik heb gewoon de maximum snelheid gereden wat op de terugweg dus ook gewoon 130 was. Alles bij elkaar uitgekomen op een verbruik van 15,8 kWh/100km, wat ik gewoon netjes vond.

Eerder deze week een ritje van 100km, maar door een stuk binnenstad maar met een gemiddelde snelheid van 50km/u. Dan haal je dus 14kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:09
PaT schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:02:
Alles bij elkaar uitgekomen op een verbruik van 15,8 kWh/100km, wat ik gewoon netjes vond.
Zeekr (;)) netjes! En mooi dat dit precies overeenkomt met het gecombineerd zomer verbruik volgens EV-database.org

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYAWsL8EIQUugsfoAXGPBUMd1eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmjsnj86QMdkyr5TZ7x13BZO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Laden jullie tot 80% of 100%? Ze zeggen tot 80% maar dan voor je gevoel heb je natuurlijk gelijk een stuk minder actie radius. Bij 80% geeft hij bij ons maar 315km aan (dynamisch) (laatste tijd wel veel snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Bij snellader 80% en thuis 100%.

[ Voor 30% gewijzigd door Tunnelplan op 01-07-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Elmar1982 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:02:
Laden jullie tot 80% of 100%? Ze zeggen tot 80% maar dan voor je gevoel heb je natuurlijk gelijk een stuk minder actie radius. Bij 80% geeft hij bij ons maar 315km aan (dynamisch) (laatste tijd wel veel snelweg)
Wij laden hem tot 100%. Het is precies wat je zegt, je gooit gelijk 20% weg van je range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

PaT schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:42:
[...]

Wij laden hem tot 100%. Het is precies wat je zegt, je gooit gelijk 20% weg van je range...
Thuis standaard tot 95%. Voor een (echt) lange rit tot 100%.
Snellader in eigen land zoveel als nodig is om (ruim) thuis te komen
Snellader bij vakantie afhankelijk van de opties voor de volgende stop, snelheid van het laden, pauzeopties.
Dus op een dag met 1000 km of zelfs meer reizen dan kan het zijn dat ik hem op 100% zet en al veel eerder er afhaal. Dit bijvoorbeeld om een idle boete bij Tesla te voorkomen, doordat het eten of winkelen te lang duurt. Laatste paar procent duren altijd lang ;)
Daarbij is het zo dat het soms interessanter is een extra stop te hebben (met hoge laadsnelheid) dan te wachten tot hij 90 of 95% vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Wanneer komt de juli OTA update? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Even een vraag aan de Zeekr X rijder en dan met name over de app.

Kunnen jullie de telefoon gebruiken als sleutel? Wij kunnen wel de auto via de app open en dicht doen en ook de keycard toegevoegen, maar het lijkt erop dat het verder niets doet.

Mijn vrouw heeft ook de app op haar telefoon maar zij kan niets bedienen wat ik wel kan bedienen met de app, hebben jullie dat ook?

Via de app moet je kunnen zien waar de auto staat. Bij ons is dat niet zichtbaar, omdat de auto locatie niet is ingeschakeld, hoe doen wij dat?

Bedankt vast, verder rijdt hij heerlijk! Ik denk dat het belangrijk is dat wij ook positieve dingen posten;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Mr.X schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:00:
Even een vraag aan de Zeekr X rijder en dan met name over de app.

Kunnen jullie de telefoon gebruiken als sleutel? Wij kunnen wel de auto via de app open en dicht doen en ook de keycard toegevoegen, maar het lijkt erop dat het verder niets doet.

Mijn vrouw heeft ook de app op haar telefoon maar zij kan niets bedienen wat ik wel kan bedienen met de app, hebben jullie dat ook?

Via de app moet je kunnen zien waar de auto staat. Bij ons is dat niet zichtbaar, omdat de auto locatie niet is ingeschakeld, hoe doen wij dat?

Bedankt vast, verder rijdt hij heerlijk! Ik denk dat het belangrijk is dat wij ook positieve dingen posten;-)
Op Android werkt de telefoon nog niet als sleutel. iPhone schijnt wel te werken, maar die heb ik niet.
De locatie van de auto moet je in de auto aanzetten. Staat, als ik me niet vergis, bij privacy instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:54:
Wanneer komt de juli OTA update? 😇
In juli *O*

Ik hoop voor de 25e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 16:14
Is er bekend wat er in die Juli update zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Wij kunnen wel de auto via de app open en dicht doen en ook de keycard toegevoegen, maar het lijkt erop dat het verder niets doet.
Wat is de toegevoegde waarde van je keycard toevoegen? Ik heb de functie gezien maar niet wat je er mee kan. Ik dacht eerst dat het was om een kaart te kunnen programmeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ja rijdt heerlijk. Hier nog even wat positiefs over de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiestzYhb_0WGdArAwYWFU6hwZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AspkbP7f2TW3eXQc9oGxSIwJ.jpg?f=fotoalbum_large
X onder de Spaanse zon aan de (gratis) laadpaal. Over 4 weken staat hij weer in die omgeving, na een flinke maar relaxte rit B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Vanochtend in Eindhoven m'n proefrit kunnen doen met een X in de Privilege uitvoering. Zelf heb ik de LR RWD versie in bestelling staan, maar gelukkig klopten het interieur en het lakkleurtje wel alvast met m'n bestelling. Ter referentie; zelf rijd ik op dit moment een Golf 7,5 1.5L benzine met DSG automaat, met als meest luxe optie: ACC.

Ik heb op zich best genoten van de rit. Nog ietsjes stiller dan m'n Golf, ook op de snelweg. Bij de online reviews wordt het windgeluid rond de A-stijlen opgemerkt, maar is voor mij net zo goed of zelfs iets beter. eerste conclusie: zelfs met de 438PK op de 'sloomste' stand (weet de precieze benaming niet meer) is het een raket. Op de sport-stand vergat ik elke keer m'n hoofd tegen de hoofdsteun te duwen voordat ik het stroompedaal in stampte. Dat gebeurt vervolgens door de acceleratie vanzelf ;)

Onderstel doet alles netjes en beheerst, al merkte ik ook een lichte na-deining aan de achterkant na een drempel. Is op het gebied van besturing zeker niet sportief en dynamisch te noemen. Wel comfortabel, en biedt vertrouwen. Dus op zich prima. Maar geenszins te vergelijken met het stuurgedrag van o.a. de Cupra Born.
Grootste pluspunt voor me was de HUD. Wat is dat een fijne functie. Ook dat hij de radarinfo van de auto rondom weergeeft, zodat je realtime weet wat er met name links- en rechtsachter je gebeurt (als je te lui bent om te spiegelen tenminste).
Tenslotte heb ik de laatste 2-3 km nog met ACC en LCC gereden. Dat ging foutloos, maar was te kort om een goede mening te vormen.

Kleine tegenvaller, ik had meer van het audio-systeem verwacht. Zeker met 13 speakers en subwoofer. Ik heb zo 123 nog niet de equalizer/balans opties gevonden, maar met de instelling van de testauto moet ik tot conclusie komen dat m'n Golf en aanzienlijk beter audio-systeem heeft met z'n 6 speakers.

Anyway, de verwachte leverdatum ligt nu in Week 30. Nog een paar nachtjes slapen dus :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

araknis schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
Is er bekend wat er in die Juli update zit ?
Even iets naar boven scrollen. Ik heb volgens mij op 20 of 21 juni wat dingen genoemd die er als het goed is aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:47:
[...]
Kleine tegenvaller, ik had meer van het audio-systeem verwacht. Zeker met 13 speakers en subwoofer. Ik heb zo 123 nog niet de equalizer/balans opties gevonden, maar met de instelling van de testauto moet ik tot conclusie komen dat m'n Golf en aanzienlijk beter audio-systeem heeft met z'n 6 speakers.
[...]
Tijdens mijn testrit wat zitten te spelen en kwam ik de equalizer wel ergens tegen.
Helaas beetje beperkt, alleen bass mid treble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Welke software versie is de nieuwste? Wij hebben 1.01.E de test auto heeft 1.01.D, wat ons op viel is dat bij de 1.01.D versie wel de punt wordt weergegeven. ( 2.1km ipv 21km) in head up display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mr.X schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:52:
Welke software versie is de nieuwste? Wij hebben 1.01.E de test auto heeft 1.01.D, wat ons op viel is dat bij de 1.01.D versie wel de punt wordt weergegeven. ( 2.1km ipv 21km) in head up display
Daar heb je een punt.

... wij niet meer.
Misschien komt hij bij 1.01.F weer terug. Of zouden ze een 1.02 aandurven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Elmar1982 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:02:
De vraag is niet of je actieradius weg gooit maar hoe je je accu wenst te behandelen.
Ga voor de gulden middenweg, 90%.
Er is bijzonder veel data online te vinden van lithium ion batterijen en wat er gebeurd bij 100% belasting, dit in tegenstelling tot de LFP batterij die je zelf 1x in de x tijd ‘verplicht’ helemaal moet af toppen op 100%.

Bij snelladen geld de vuistregel, en ja, die voelt raar, hoe lager het accu percentage hoe sneller hij laadt en hoe sneller je dus op je verre eindbestemming bent.
Björn Nyland laat dit in zijn 1000 km challenges perfect zien!!

En wees eerlijk…hoe vaak heb je in je dagelijkse gebruik die 10% extra feitelijk nodig 😀?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:25:
[...]

Even iets naar boven scrollen. Ik heb volgens mij op 20 of 21 juni wat dingen genoemd die er als het goed is aan zitten te komen.
Zijn er hier Fb gebruikers? Is er een Zeekr X Nederland groep?
In de 001 groep is een lijstje gedeeld met punten uit de laatste software release. Zou die ook al gedeeld zijn voor de X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Nieuwe update van de zeekr app op ios.

Hele mooie update.

- Ik had doorgegeven dat bandenspanning niet in bar werd weergegeven. Dit is opgelost.
- Als tip om net als tesla via google maps een route te sturen naar de auto (kan nu, maar nog niet getest)

Verder om verschillende plekken in de app nog een generieke foto van de X. Die mag ook wel gelijk aan de juist kleur / banden van begin scherm

Top zeekr!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:58:

Hele mooie update.

- Ik had doorgegeven dat bandenspanning niet in bar werd weergegeven. Dit is opgelost.
- Als tip om net als tesla via google maps een route te sturen naar de auto (kan nu, maar nog niet getest)

Verder om verschillende plekken in de app nog een generieke foto van de X. Die mag ook wel gelijk aan de juist kleur / banden van begin scherm

Top zeekr!
Yes. Ook de Android app is geüpdatet.
Mooi 3d autootje :*) . Volgens mij in de kleur van je auto.
Geeft ook de status van de auto, oa laadklep open en de knipperende verlichting is op de app te zien. Vergelijkbaar met scherm in de auto. Ook animatie bij laden.

Wow, ook 3 verschillende formaten widgets beschikbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1DdcOAGgpfjLagXKZ9oYur_iow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5o1tEMgpVZCEoBW1juOrukI.jpg?f=fotoalbum_large
Nu hopen dat er snel updates in de auto komen.

[ Voor 2% gewijzigd door BPi op 03-07-2024 15:00 . Reden: Nu ook widgets! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRw7MJVIzh9NOGgTa60e7S4xjss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jt3ZwdTs5W3Px5LS3xtvn6k8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een Daolar gevonden die instelbaar is voor 1,3 kW tot 3,7 kW voor €109. Precies wat ik zocht voor een afgelegen vakantiehuisje met een kleine electrische aansluiting in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Tunnelplan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:05:
[Afbeelding]

Ik heb een Daolar gevonden die instelbaar is voor 1,3 kW tot 3,7 kW voor €109. Precies wat ik zocht voor een afgelegen vakantiehuisje met een kleine electrische aansluiting in Frankrijk.
Werkt het goed? En wat kan je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Elmar1982 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:11:
[...]

Werkt het goed? En wat kan je deze kopen?
Goed instelbaar, werkt goed.
https://nl.daolar.com/col...charger-for-evs-and-phevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Elmar1982 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:58:

Hele mooie update.

Top zeekr!
Helaas werkt het sturen van een route naar de auto nog niet. Bij jullie wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Tunnelplan schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:05:

Ik krijg sterke Herman Finkers associaties bij die foto. :+
(Onze buren tappen onze stroom af...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
Over 5 weken mag ik eindelijk ook mijn X ophalen 🎉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

FWP: M'n eigen vakantie zit het ophalen in de weg :+

6 augustus ben ik aan de beurt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-07-2024 09:57 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Opa schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:30:
[...]

Ik krijg sterke Herman Finkers associaties bij die foto. :+
(Onze buren tappen onze stroom af...)
ik belde laatst aan bij mijn buren, op mijn eigen kosten

#einde off-topic#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Vanmorgen in de auto gestapt, heb de lane-keeping uitgezet en afleiding bestuurder stond nog uit.

Vandaag heeft de auto 10 uur lang bij werk gestaan en bij vertrek stonden zowel lane-keeping nog uit 🤷🏼‍♂️
Het is zo onvoorspelbaar.

En AA is ook steeds onbetrouwbaar. Ik sluit al vaak de kabel aan omdat zonder niet altijd werkt. Maar dit is ook weer niet altijd de oplossing.
Kom maar op met de update

Maar wel weer heerlijke kilometers gemaakt🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Met Android auto nog geen problemen gehad. Bij mijn 'pre flight check' zet ik zoveel als mogelijk van die EU bemoei piepers uit, maar blijkbaar heb ik ook de dode hoek waarschuwingen in de spiegels uitgezet. Die waren nu net wel handig. Eens kijken welke optie dat nu weer is.

Verder begin ik de auto steeds meer te waarderen. De vering vind ik nog steeds te week, maar verder is het wel een fijn karretje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zag dat in China het 2025 model van de X gelanceerd is. Ik zag niet zoveel verschil, maar hij is nu wel leverbaar in een gave kleur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qe076_tBGteHnP_0WEC8d30nFeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTYmQCU8L0qgrwdj8X2d3wfr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Heeft iemand ervaring met deze accessoire voor in de Zeekr X Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xROPZh4uJuvLFnAIXZPuFs5nzsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9ZsxvxvoSx72RjYvbBmGnX3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de link:
https://nl.aliexpress.com...vTwOVQ6egy-kaAhVMEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Stomme vraag misschien, maar hoe krijg ik de gewone cc geactiveerd? De Acc lukt wel, dat doe ik door de stengel rechts helemaal naar beneden te drukken. Het plaatje daarop zegt dat voor normaal cc ik 1 tikje naar beneden moet dien, maar als ik dat doe gebeurt er niets. Duw ik verder, dan staat de acc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Vraag: heeft iemand hiervan een STL file (3d printen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

2e wel erg duur qua verzending.

Ik heb zitten kijken voor de echte hete dagen zo'n scherm onder het glazen dak.
Ik last ergens dat het mogelijk averechts werkt tov het isolerende en uv filterende glas. Dus dat dit het juist warmer maakt...
Iemand ervaring? Dit dak is natuurlijk niet te vergelijken met de glazen daken waar een rollotje onder zit. Daar is het niet uit te houden zonder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
BPi schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:30:
[...]

2e wel erg duur qua verzending.

Ik heb zitten kijken voor de echte hete dagen zo'n scherm onder het glazen dak.
Ik last ergens dat het mogelijk averechts werkt tov het isolerende en uv filterende glas. Dus dat dit het juist warmer maakt...
Iemand ervaring? Dit dak is natuurlijk niet te vergelijken met de glazen daken waar een rollotje onder zit. Daar is het niet uit te houden zonder het scherm.
Ik heb nergens last van ook niet in de hitte of de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 14:58
PaT schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:16:
Stomme vraag misschien, maar hoe krijg ik de gewone cc geactiveerd? De Acc lukt wel, dat doe ik door de stengel rechts helemaal naar beneden te drukken. Het plaatje daarop zegt dat voor normaal cc ik 1 tikje naar beneden moet dien, maar als ik dat doe gebeurt er niets. Duw ik verder, dan staat de acc aan.
Heeft hij niet. 1X helemaal naar beneden is ACC, 2x naar beneden voor LCC, dat is ACC met automatisch de rijbaan volgen (Tesla’s auto pilot zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:52:
[...]

Ik heb nergens last van ook niet in de hitte of de zon
Maar de 38 graden luchttemperatuur hebben we ook nog niet aangetikt dit voorjaar. 8)

Ik ben al wel onder de Spaanse zon geweest met de auto, maar in de zomer komen er komen paar graden bij.
Ali kan misschien daar ook wel snel leveren indien toch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sqoda schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Heeft hij niet. 1X helemaal naar beneden is ACC, 2x naar beneden voor LCC, dat is ACC met automatisch de rijbaan volgen (Tesla’s auto pilot zeg maar).
Ow, dan heb ik dat dus verkeerd begrepen. Dank je wel voor je reactie.
Wel q#dt, gewoon cruise is af en toe ook wel fijn. Dat continue afremmen als hij vindt dat je te dicht op je voorligger zit is soms irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Voor zover ik weet werkt dat bij alle auto's zo (correct me if I'm wrong). Je hebt ofwel gewone CC in je auto of (soms tegen bijbetaling) ACC, wisselen is niet mogelijk. Wat ikzelf daarom vaak gebruik is de speed limiter, ik vind dat zelfs prettiger werken dan cruise control. De meeste auto's met CC hebben ook een speed limiter. Ik heb geen Zeekr, dus ik weet niet of de Zeekr X die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Of-Aaargh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:07:
Voor zover ik weet werkt dat bij alle auto's zo (correct me if I'm wrong). Je hebt ofwel gewone CC in je auto of (soms tegen bijbetaling) ACC, wisselen is niet mogelijk. Wat ikzelf daarom vaak gebruik is de speed limiter, ik vind dat zelfs prettiger werken dan cruise control. De meeste auto's met CC hebben ook een speed limiter. Ik heb geen Zeekr, dus ik weet niet of de Zeekr X die heeft?
Ur wrong, geldt alleen voor autos die de regelgeving vanaf vandaag aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:59
Ik kan in mijn P2 gewoon schakelen tussen beiden, in mijn vorige auto (Toyota) ook.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
spidertje schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:13:
[...]

Ur wrong, geldt alleen voor autos die de regelgeving vanaf vandaag aan boord hebben.
Nee, Ur wrong, CC of ACC heeft niets met regelgeving te maken, en is ook geen systeem dat vanaf 7 juli verplicht is op nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
guido66 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:14:
[...]

Ik kan in mijn P2 gewoon schakelen tussen beiden, in mijn vorige auto (Toyota) ook.
Ah, dan verschilt het per merk. In mijn auto's had en heb ik dat niet (Mini/BMW, Stellantis auto's). Als je ACC hebt gekozen als optie bij aankoop, kun je vervolgens alleen ACC gebruiken, je kunt niet schakelen tussen ACC en 'domme' CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imre81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:22
Geen speed limiter, ik vind dat wel een beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had gisteren wat mafs. Ik stond te bellen in de buurt van de X (en die stond uiteraard uit/ op slot) en toen pakte de X ineens de bluetooth van mijn telefoon over. Het Android Auto splashscreen kwam ook op mijn telefoon dus er was echt een verbinding tussen auto en telefoon.

Heeft de X nu ook al last van 'wakelocks'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Ik heb ook wel eens als hij op slot zit en ik ga hem wassen en sleutels zijn niet dichtbij dat af en toe de radio aan gaat. En na tijdje weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 15:40
PaT schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:53:
Ik had gisteren wat mafs. Ik stond te bellen in de buurt van de X (en die stond uiteraard uit/ op slot) en toen pakte de X ineens de bluetooth van mijn telefoon over. Het Android Auto splashscreen kwam ook op mijn telefoon dus er was echt een verbinding tussen auto en telefoon.

Heeft de X nu ook al last van 'wakelocks'?
Hier hetzelfde vandaag. Voortuin aan het snoeien met de auto op de oprit. Lekker muziekje op de koptelefoon. Maakt de X (op slot) contineu verbinding met m'n telefoon. Moest hem helaas ontkoppelen (of de auto verderop parkeren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mheerde schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Hier hetzelfde vandaag. Voortuin aan het snoeien met de auto op de oprit. Lekker muziekje op de koptelefoon. Maakt de X (op slot) contineu verbinding met m'n telefoon. Moest hem helaas ontkoppelen (of de auto verderop parkeren...)
Maar dat betekent dat de auto toch net even teveel 'aan' staat. Nou moet Xi Jinping wel de boel in de gaten houden, maar ik had verwacht dat dat wat minder opvallend zou gebeuren :P ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Net van de laadpaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Jg0b3-W1ecwB6vqiXPdzP6qWi4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AbQUxWNusy1jfFP9QjWknbda.png?f=fotoalbum_large
Zeekr X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_CbTAeYwtiWRAY1uMYsAj6Nrd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOUk3VShU26jQ0JNqtfxTrWT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Duitse windmolens toevallig?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie.j
  • Laatst online: 25-10-2024
Hej,

Vorige week hier service monteur van Zeekr langs geweest om te kijken naar de airco en deze werkt inderdaad niet. Wordt vervolgd zou gebeld worden maar nog niks gehoord zelf ook al gebeld zou het morgen nog eens proberen.

Wat me opvalt is dat ik nu versie 1.01.E heb inplaats van D en de auto weer continu aanstaat kost je zomaar 3% over een nacht!

En nu lees ik net dat jullie verbinding krijgen met Bluetooth op ongewenste momenten staat jullie software niet ook altijd aan ?

Groet,

Ronnie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
Ronnie.j schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:49:
Wat me opvalt is dat ik nu versie 1.01.E heb inplaats van D en de auto weer continu aanstaat kost je zomaar 3% over een nacht!
Probeer deze manier van resetten eens. Dat lijkt te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 23:50
Ook ik mag mij melden op dit topic als toekomstig berijder van een Zeekr X Long Range in de kleur Mist Grey.

Hoop afwegingen gemaakt afgelopen maand tussen de Kia EV6 58KwH, Smart #3 maar uiteindelijk toch gekozen voor de Zeekr X door het gunstige lease tarief, mooie afwerking en vooral de complete uitrusting.

Ik ben vooral benieuwd naar de software, ik lees hier de nodige issues. Maar ik hoop dat die rustig aan minder en minder worden.

Tevens nog redelijke spanning voor de mogelijke importheffingen. Ik hoop dat de prijs en daarmee de bijtelling gewoon gelijk blijft. Er is hier alleen zo weinig informatie over te vinden.

Al met al heel erg blij met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 20:27
Import tarieven zijn voor 4 maanden uitgesteld. In deze periode zijn EU en China over het subsidiëren van fabrikanten in overleg, als dat op niets uitdraait gaan de import tarieven alsnog in. E.e.a ligt dus eraan wanneer je auto geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
sliepie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:15:
Import tarieven zijn voor 4 maanden uitgesteld. In deze periode zijn EU en China over het subsidiëren van fabrikanten in overleg, als dat op niets uitdraait gaan de import tarieven alsnog in. E.e.a ligt dus eraan wanneer je auto geleverd wordt.
Nee, de heffingen zijn al wel ingegaan, alleen wordt het geld 4 maanden opzij gezet voor het geval de EU en China er in de tussentijd alsnog uitkomen. Aldus Nu.nl

Zeekr heeft echter een voorraad staan in Göteborg, getuige ook de huidige levertijd van +/- 4 weken. Die vallen dus nog buiten de heffing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Vandaag ben ik in Zeist geweest voor het laten plaatsen van de trekhaak. Dit is keurig gebeurd nadat er een klein beetje onduidelijkheid was over de leenauto. Die was er helaas niet dus maar even daar gewerkt.

Verder de aanwezige customer service medewerker even uitgehoord of de aankomende update maar die kon niet meer vertellen dan dat de update in de afrondende fase zit maar dat zij nog geen release notes hebben ontvangen dus konden ze mij niks extra's vertellen helaas.

Voor wat betreft het aan en uit zetten van de vinkjes kwamen ze ook nog met een stukje uitleg. De vinkjes die we elke keer uitzetten aan het begin van een lange rit zijn, zoals we weten, verplicht vanuit de EU. Deze moeten bij elke drivecycle opnieuw aanstaan. Bij het afsluiten van de Zeekr gaat de auto na een bepaalde tijd in een slaapstand en als die daaruit ontwaakt zijn de functies weer aangezet.

Als de zeekr niet goed in de slaapstand gaat(Om welke reden dan ook) blijven de functies uitgezet en kan de auto inderdaad meer stroom verbruiken. Het niet in de slaapstand raken van de auto kan meerdere oorzaken hebben. Een van de problemen die aangehaald werden zijn de problemen met de 360 graden camera's. Ook vertelde ze over enkele bugjes ivm de stekkers en lampjes voor de trekhaak maar die zouden in iedergeval in de komende release worden opgelost.

Voor wie het interreseert hierbij de gegevens van een trekhaak voor de Zeekr:

Kosten: €849,-
Stekker aansluiting: 13 Polig
Montagetijd: 2 Uur

Mochten mensen nog vragen hebben laat het vooral weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Was het iemand al een keer opgevallen dat de hoedenplank/afdekking bagageruimte een centimeter of 10 tekort is?
Ik had het al een lange tijd geleden ontdekt. Zojuist viel het mij weer op dat mijn blauwe AH boodschappenkrat door de achterruit te zien is.

[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 08-07-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:59
Masterkev schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:36:
[...]
Nee, de heffingen zijn al wel ingegaan, alleen wordt het geld 4 maanden opzij gezet
Wat wordt er bedoeld met het geld wordt opzij gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Dhr_Soulslayer schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:30:
Vandaag ben ik in Zeist geweest voor het laten plaatsen van de trekhaak. Dit is keurig gebeurd nadat er een klein beetje onduidelijkheid was over de leenauto. Die was er helaas niet dus maar even daar gewerkt.

Verder de aanwezige customer service medewerker even uitgehoord of de aankomende update maar die kon niet meer vertellen dan dat de update in de afrondende fase zit maar dat zij nog geen release notes hebben ontvangen dus konden ze mij niks extra's vertellen helaas.

Voor wat betreft het aan en uit zetten van de vinkjes kwamen ze ook nog met een stukje uitleg. De vinkjes die we elke keer uitzetten aan het begin van een lange rit zijn, zoals we weten, verplicht vanuit de EU. Deze moeten bij elke drivecycle opnieuw aanstaan. Bij het afsluiten van de Zeekr gaat de auto na een bepaalde tijd in een slaapstand en als die daaruit ontwaakt zijn de functies weer aangezet.

Als de zeekr niet goed in de slaapstand gaat(Om welke reden dan ook) blijven de functies uitgezet en kan de auto inderdaad meer stroom verbruiken. Het niet in de slaapstand raken van de auto kan meerdere oorzaken hebben. Een van de problemen die aangehaald werden zijn de problemen met de 360 graden camera's. Ook vertelde ze over enkele bugjes ivm de stekkers en lampjes voor de trekhaak maar die zouden in iedergeval in de komende release worden opgelost.

Voor wie het interreseert hierbij de gegevens van een trekhaak voor de Zeekr:

Kosten: €849,-
Stekker aansluiting: 13 Polig
Montagetijd: 2 Uur

Mochten mensen nog vragen hebben laat het vooral weten
Vraag over die trekhaak;
Mij is nu al diverse keren opgevallen dat deze after market wordt geïnstalleerd. Is dit omdat 'jullie' ongeduldig zijn of kan om wat voor reden dan ook deze trekhaak pas after market gemonteerd worden?
Ik heb de mijne met trekhaak besteld en ik verwacht dat deze er nu bij aflevering er gewoon op zit.
Wat is hier nu precies het verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
bigkevx2 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Vraag over die trekhaak;
Mij is nu al diverse keren opgevallen dat deze after market wordt geïnstalleerd. Is dit omdat 'jullie' ongeduldig zijn of kan om wat voor reden dan ook deze trekhaak pas after market gemonteerd worden?
Ik heb de mijne met trekhaak besteld en ik verwacht dat deze er nu bij aflevering er gewoon op zit.
Ik ook en bij aflevering zit hij er gewoon netjes op, maar qua installatie lijkt het wel op een aftermarket. De auto is niet voorbereid voor een trekhaak zoals bijv bij volvo die kan wegdraaien. Hier word gewoon een deel van de onderkant eruit gezaagd en de trekhaak gemonteerd

[ Voor 3% gewijzigd door Elmar1982 op 09-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 15:51
Elmar1982 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Ik ook en bij aflevering zit hij er gewoon netjes op, maar qua installatie lijkt het wel op een aftermarket. De auto is niet voorbereid voor een trekhaak zoals bijv bij volvo die kan wegdraaien. Hier word gewoon een deel van de onderkant eruit gezaagd en de trekhaak gemonteerd
bigkevx2 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Vraag over die trekhaak;
Mijn trekhaak was door mijn eigen schuld niet op tijd aangevraagd bij de levering dus moest ik hem wel aftermarket eronder laten zetten. De karabine heb ik zelf geplaats voor de wegbreek kabel van de aanhanger, daarvoor is geen haak of iets aanwezig, alleen een oog.

Hieronder een paar foto's van de haak. Het zaagwerk kan serieus beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFT0Oj_QczwKtCr-bY0tj_YtSf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oDUusccNMotsRDGwK2m67Co.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cqm2b4ITaS0AA_2CkU7Owt11pc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8X5pLSXb8XalR8aWiovGdU2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H52NHQbC60QnRBN1mbcDxPwUZeU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOL2GEngXWh1yxGFKUNdi7xg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw1-m-drdiPOlrj__SVk02bwpF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPIUW4EasR9qWJNxHYGJnu1r.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Ja het zaagwerk is een dorn in het oog gelukkig zie je het alleen als je eronder kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Wat ik begreep van de verkoper is dat er helemaal geen voorraad auto's zijn met trekhaak.
Hun voorraad lijst is dus ook beperkt tot Long Range of Privilege en de kleur.
Bestel je een auto met trekhaak, dan zetten ze die er meteen onder bij het rijklaar maken.
Maar het kan dus ook gewoon later, krijg je precies dezelfde trekhaak voor dezelfde prijs.
Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste