Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bigkevx2 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Vraag over die trekhaak;
Mij is nu al diverse keren opgevallen dat deze after market wordt geïnstalleerd. Is dit omdat 'jullie' ongeduldig zijn of kan om wat voor reden dan ook deze trekhaak pas after market gemonteerd worden?
Ik heb de mijne met trekhaak besteld en ik verwacht dat deze er nu bij aflevering er gewoon op zit.
Wat is hier nu precies het verhaal?
Wij hebben ook direct een trekhaak besteld en die zat er gewoon op bij aflevering.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:21

BPi

Bij mij is de trekhaak een paar weken na aflevering pas geplaatst. Ze konden het nog niet begin januari. Toen was de kabelboom nog niet beschikbaar. Voor het zagen hebben ze de mijne denk ik als testcase gebruikt, Een van de zaagsneden loopt een paar cm te lang door.

De trekhaak is hetzelfde type als ik onder de Lynk had. Op zich is dit geen vreemd model. Ook is het heel gebruikelijk dat er alleen een ringetje/gaatje is om de losbreekkabel aan te haken. Aan de kabels zit immers ook een haak.
Ik verhuur motortrailers en zie wekelijks meerdere trekhaken en het is meestal of een klein oogje of er zit gewoon helemaal niets. Vaak ontbreekt ook bij die luxe halfautomatische haken een bevestigingspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:49
Ik merkte op dat nu in de zeekr store de app zeekrgpt beschikbaar is. Voor de gene die dit handig vind 😇

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06 23:58
Ik heb hem later er onder laten zetten ivm de 45000 euro grens. Hij zou met trekhaak er net boven vallen. Dus weg subsidie. Dus heb hem nu geleased zonder en later er zelf onder laten zetten. Afleveren mét (zelf betaalde haak) ging niet. Maar goed. Auto is later netjes thuis opgehaald en ik mocht een dagje met de 001 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-06 23:58
BPi schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:02:
Was het iemand al een keer opgevallen dat de hoedenplank/afdekking bagageruimte een centimeter of 10 tekort is?
Ik had het al een lange tijd geleden ontdekt. Zojuist viel het mij weer op dat mijn blauwe AH boodschappenkrat door de achterruit te zien is.
Ik denk als hij langer zou zijn geweest, de mogelijkheid om hem tegen de achterbank weg te klappen vervalt. Dan zou hij domweg te lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Doet bij jullie de telefoon lader (draadloos) het ook lastig? Heb vaak dat hij hem niet pakt. Of wel pakt en dat hij er weer snel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-06 10:06

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

De ABRP versie 5.0.2 roadplanner in de Zeekr X nog niet zichtbaar in de HUD.

There will be an ABRP automotive app for Zeekr but it’s not finished yet. Then you will be able to download it in your car in Google play.
Right now it’s just the app in your phone that will work.Please let us know if you need any further assistance.

Best regards, Linda
A Better Routeplanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:34:
De ABRP versie 5.0.2 roadplanner in de Zeekr X nog niet zichtbaar in de HUD.

There will be an ABRP automotive app for Zeekr but it’s not finished yet. Then you will be able to download it in your car in Google play.
Right now it’s just the app in your phone that will work.Please let us know if you need any further assistance.

Best regards, Linda
A Better Routeplanner
Toch eens verdiepen in deze app. Gisteren tijdens laden in een flinke regenbui (teveel nattigheid om uit te stappen voor loskoppelen) maar ven de app op telefoon en auto gekoppeld. De app, ook die in de auto, geeft wel erg veel informatie en ik zie nog niet helemaal hoe deze app zijn naam waar kan maken voor mij.

Maar begrijp ik goed dat deze automotive app dan niet de app is die nu beschikbaar is?
En ze refereren aan het downloaden in de auto via google play. Onze auto heeft dat toch niet? Bij ons betreft het toch installatie op je telefoon via google play en vervolgens beschikbaarheid via AndroidAuto?
Of ben ik de weg kwijt? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Ben voorzichtig aan het plannen met ABRP voor het geval mijn auto op tijd geleverd kan worden, dan kan ik er mee naar Italië.
Ik heb de route bij Tesla Zevenaar gestart (0,32€) en ABRP verteld dat ik het liefst Tesla Superchargers heb (0,56€ ipv 0,79 voor andere DC laders in DE) en dat ik voor Basel nog even wil laden omdat het in CH weer duurder is.
De laadcurve van de Long Range piekt bij 10-12% en blijft redelijk mooi tot ca 55-60% dus de keuze van ABRP lijkt mij prima hier. Ik heb Tesla Eimeldingen handmatig op 80% gezet om zo ver mogelijk CH in te komen.

Vraag aan ervaren lange afstandsreizigers: Is dit een realistisch scenario wat betreft te overbruggen afstanden en laadtijden? Met de schuifjes spelend vertelt ABRP mij dat 130 km/h in DE de snelheid is om het snelst aan te komen. Sneller en de laadstops duren langer, langzamer en hij pakt minder laadstops die dan weer langer duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkQoYb5omHuCmtRQUbNAyXzG-qY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ZNUr9v0Vb2ZurmNxTiQePwi.png?f=fotoalbum_large

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.X
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xC4HlWDOe8_At-YSyRhH2BOElAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAuGRLcStvTTgbMEh9Vnldzk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7PVG69yS5OnFRODpV2E0VaG72s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTFHDDyKQfXaM4J84tRJQURu.jpg?f=fotoalbum_large

Handige sleutelhouder besteld via Aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:23
Ik zat even bij de RDW de technische specificaties te bekijken van een willekeurige X.
Toen voel mij iets op bij de aandrijfas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0mUhyFzXu4U_bM6wdufD8yDVFQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hQyKhQug9H6VwDN00Wyh1JVs.png?f=fotoalbum_large

Voorwielaandrijving :?
Is dit bij 1 auto verkeert of staat bij iedereen de data verkeerd geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:46:
Ik zat even bij de RDW de technische specificaties te bekijken van een willekeurige X.
Toen voel mij iets op bij de aandrijfas:
[Afbeelding]

Voorwielaandrijving :?
Is dit bij 1 auto verkeert of staat bij iedereen de data verkeerd geregistreerd?
Bij mij ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mr.X schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Handige sleutelhouder besteld via Aliexpress
Yep, dat is een bekende. Al een half jaar in gebruik en geen spijt van.
Een beetje bulky, maar de fob overleeft zo prima een eventuele val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Wel jammer bij wat langere reizen dat het restant batterij percentage zo afwijkt. Bij ons stond nog 38% bij aankomst. Rij overal de normaal toegestane snelheden en rij rustig. Moeten nog een uur rijden en is nu in middels 30% bij aankomst na 1:20 min rijden. Vind ik wel een aardige afwijking helaas

Met 26% aangekomen 🤨

[ Voor 4% gewijzigd door Elmar1982 op 12-07-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-03 09:03
Opa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:39:
Ben voorzichtig aan het plannen met ABRP voor het geval mijn auto op tijd geleverd kan worden, dan kan ik er mee naar Italië.
Ik heb de route bij Tesla Zevenaar gestart (0,32€) en ABRP verteld dat ik het liefst Tesla Superchargers heb (0,56€ ipv 0,79 voor andere DC laders in DE) en dat ik voor Basel nog even wil laden omdat het in CH weer duurder is.
De laadcurve van de Long Range piekt bij 10-12% en blijft redelijk mooi tot ca 55-60% dus de keuze van ABRP lijkt mij prima hier. Ik heb Tesla Eimeldingen handmatig op 80% gezet om zo ver mogelijk CH in te komen.

Vraag aan ervaren lange afstandsreizigers: Is dit een realistisch scenario wat betreft te overbruggen afstanden en laadtijden? Met de schuifjes spelend vertelt ABRP mij dat 130 km/h in DE de snelheid is om het snelst aan te komen. Sneller en de laadstops duren langer, langzamer en hij pakt minder laadstops die dan weer langer duren.

[Afbeelding]
Vorig jaar ben ik met de EV naar Lovere, Italië gereden. Destijds met 50KW (330km wltp) Opel Mokka. Ongv. 6/7/8 keer geladen. Vanuit Twente.

Mijn ervaring was dat 106-109km/h de magische grens is tussen snelheid en aantal x laden.

Met de Zeekr zou het denk ik wel in 4/5/6 keer laden kunnen.

Ik ben niet speciaal om gereden voor een laadplek. Gewoon makkelijk langs de snelweg. Die paar tientjes maakte ik mij niet zo druk om.

Deden er ongv 16/17 uur over. Incl pauzes etc. (Opel Mokka laad traag)

Let wel echt op of de laadpalen actief zijn. Wij hebben 2 keer meegemaakt dat de laadpaal die we wilden gebruiken stuk was.

Dat zorgde één keer voor wat stress.

Frankrijk is kut met laden. Duitsland heeft het redelijk voor elkaar. CH is top geregeld.

Neem een CreditCard mee, niet overal pakte ze de laadpas (anwb) bij mij. Misschien inmiddels veranderd.

Wij reden net na het seizoen. Zal wel druk zijn bij de laadpalen dit jaar vrees ik.
Succes!

Ohja, in Italië is het laden redelijk geregeld. Iets wat echt chill was: in de dorpen en steden heb je altijd wel een laadplek. Dus als je naar de markt gaat o.i.d. check even waar ze zitten. Dan kun je namelijk lekker dicht in het centrum parkeren. Die laadplekken waren nagenoeg altijd leeg. Wordt aardig op gecontroleerd. Tarieven zijn OK.

[ Voor 7% gewijzigd door mheerde op 12-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Elmar1982 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:13:
Wel jammer bij wat langere reizen dat het restant batterij percentage zo afwijkt. Bij ons stond nog 38% bij aankomst. Rij overal de normaal toegestane snelheden en rij rustig. Moeten nog een uur rijden en is nu in middels 30% bij aankomst na 1:20 min rijden. Vind ik wel een aardige afwijking helaas

Met 26% aangekomen 🤨
Het is en blijft in de nabije toekomst geen exacte wetenschap. Er zijn zoveel variabelen die van invloed zijn dat ik deze afwijking persoonlijk inschat als ze behoorlijk.
Als ik dit vergelijk met de GOM (guess O meter) van mijn Lead dan word ik direct vrolijk van de vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
mheerde schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Vorig jaar ben ik met de EV naar Lovere, Italië gereden. Destijds met 50KW (330km wltp) Opel Mokka. Ongv. 6/7/8 keer geladen. Vanuit Twente.

Mijn ervaring was dat 106-109km/h de magische grens is tussen snelheid en aantal x laden.

Met de Zeekr zou het denk ik wel in 4/5/6 keer laden kunnen.
Ik heb momenteel een bereik van 310 en een laadsnelheid van tussen de 33 en 50 kW |:( in mijn ioniq 2020 en ik heb er niet verder mee gedurfd dan Hessen, maar het ging mij idd om ervaringen met de Zeekr X, het realistische verbruik bij 120, 130 km/h. ABRP denkt dat de sweet spot van de X bij 130 ligt en misschien kan iemand dat beamen of weerspreken.
Qua passen heb ik de ANWB, Shell, nieuwe kaart van Ayvens (onbekend welke) en ik ben van plan om onderweg uitsluitend Tesla SuC en ionity mèt abonnement te gebruiken. Kan niet goedkoper denk ik.

Het goede nieuws: 20 augustus om 10 uur mag ik mijn ioniq in Zeist achterlaten en mijn Zeekr in ontvangst nemen. *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Opa op 13-07-2024 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Gisteren heeft mijn vrouw in Eindhoven een proefrit mogen maken. Ik heb al aan het begin van dit jaar besteld maar nu kwam de gelegenheid voorbij om haar ook even kennis te laten maken.
Gelukkig is ze net zo onder de indruk als ik de eerste keer. Ook de tweede kennismaking na enkele maanden was voor mij een bevestiging van de juiste keuze.
De verkoper heb ik nog even wat belangrijke zaken horen zeggen.
Contract getekend? prijs staat vast ook al gaat de EU de import tarieven verhogen…

Nu ik als passagier naar vrouwlief zat en we op bekend terrein reden kon ik eens wat meer met de software spelen. En tussentijds kon ik genieten van mensen die hun nek bijna breken door te kijken naar deze Zeekr X.
Die Tesla 3 berijder met gezin spande de kroon, hij kon hem nog net uit de vangrail houden op de A2 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ondanks dat het antwoord me eigenlijk niets uit zou moeten maken, de auto staat namelijk vanaf 26 juli op m'n oprit, vind ik het lastig om de auto te positioneren binnen bestaand auto-land. Vooral voor de vragen van collega's, vrienden en familie, die het type auto en merk Zeekr nog niet kennen.
Ik heb inmiddels heel wat reviews gelezen en op YT bekeken, maar ik wordt er niet echt wijzer van, want de meningen lijken te verschillen. Met name de NL en DE media houden het op een C segment crossover of hatchback (daar is men het al niet over eens). En zetten 'm tegenover BYD atto 3, ID3, Niro EV, Audi Q3.
Ik ben ook vergelijkingen tegen gekomen waar men zegt dat een Tesla Y/ID4
/Enyaq zich zorgen moet maken, terwijl dat toch echt om veel ruimere auto's van een hogere prijsklasse gaat?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:37:
...vind ik het lastig om de auto te positioneren binnen bestaand auto-land.
[..]
Met name de NL en DE media houden het op een C segment crossover of hatchback (daar is men het al niet over eens). En zetten 'm tegenover BYD atto 3, ID3, Niro EV, Audi Q3.
Ik ben ook vergelijkingen tegen gekomen waar men zegt dat een Tesla Y/ID4
/Enyaq zich zorgen moet maken, terwijl dat toch echt om veel ruimere auto's van een hogere prijsklasse gaat?
ID4, Tesla Y zijn een forse slag groter en met name in de lease fors duurder. ID3, Niro, MG 4, Mégane EV, allemaal hatchbacks die goed te vergelijken zijn. Q3 heeft natuurlijk een Auditax. Je zou evt Fiat 600/Opel Corsa/Peugeot 2008/Dodge/Jeep/Alfa kunnen noemen maar die laden langzamer en hebben een stuk minder vermogen en vooral uitrusting dan de X.
Vergeet dat SUV maar dat veel mensen hem toedichten, dat is het niet. Hij is iets hoger dan een conventionele hatchback omdat dat batterijpakket ergens moet blijven.
Gewoon iedereen laten raden en genieten van je BEV met 200 kW, achterwielaandrijving en lekkere reikwijdte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Opa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:12:
[...]

ID4, Tesla Y zijn een forse slag groter en met name in de lease fors duurder. ID3, Niro, MG 4, Mégane EV, allemaal hatchbacks die goed te vergelijken zijn. Q3 heeft natuurlijk een Auditax. Je zou evt Fiat 600/Opel Corsa/Peugeot 2008/Dodge/Jeep/Alfa kunnen noemen maar die laden langzamer en hebben een stuk minder vermogen en vooral uitrusting dan de X.
Vergeet dat SUV maar dat veel mensen hem toedichten, dat is het niet. Hij is iets hoger dan een conventionele hatchback omdat dat batterijpakket ergens moet blijven.
Gewoon iedereen laten raden en genieten van je BEV met 200 kW, achterwielaandrijving en lekkere reikwijdte.
Ik heb een kia e-Niro gehad hiervoor en ze zijn op papier ongeveer even groot. Voor mij voelt de auto ruimer aan van binnen en heb het gevoel dat ik in een hogere en grotere auto rij. Alleen de laadruimte is wat beperkter. En verder actieradius is minder. Dat heeft kia wel echt goed voor elkaar. Maat wat maakt het uit waar hij mee vergeleken word. Is gewoon fijne auto en ziet er nog eens erg mooi uit. Hij valt in ieder geval goed op.

[ Voor 3% gewijzigd door Elmar1982 op 14-07-2024 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Viel me iets op in de configurator.
Trekhaak was €849,- en is nu €999,- geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

brambo123 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:12:
Viel me iets op in de configurator.
Trekhaak was €849,- en is nu €999,- geworden.
Als ze dan iets netter zagen en een witte plaat bijleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
BPi schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Als ze dan iets netter zagen en een witte plaat bijleveren.
Witte plaat krijg je standaard bij de auto. Met of zonder trekhaak. Ik in iedergeval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikeymaster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:03
Weet iemand toevallig wat de huidige levertijden van de Zeekr X zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bikeymaster schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:11:
Weet iemand toevallig wat de huidige levertijden van de Zeekr X zijn?
4 weken in mijn geval :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikeymaster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:03
Kijk, dat zijn mooie levertijden. Recentelijk besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ja, 2,5 weken geleden besteld, over anderhalve week de levering. Gaat om een zakelijke leasedeal.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araknis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 09:37
In mijn geval geen 4 weken helaas, 8 juli besteld en levering 13 aug.

6 weken dus inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2133284

Even een vraagje:
welke navigatie gebruiken jullie in de zeekr x?
Ik heb nu al twee maal meegemaakt, dat de interne navigatie niet op de hoogte is van afgesloten snelwegen.
En dat is kei-irritant kan ik je zeggen.

Daarnaast, wanneer ik de ABRP genruik, die vanuit de zeekr store opstart, kan ik geen nieuw adres meer invoeren. Ik krijg een overicht van mijn laatste geplande routes, maar het lukt me met geen mogelijkheid om een nieuwe route in te plannen..Of mis ik ergens een knopje.

Daarnaast vroeg ik me af, wanneer je android car play gebruikt, wordt er (bij mij in eider geval) een wifi connectie opgebouwd. Maar, hoe kan je dan icm android car wel nog gebruik maken van de ingebouwde wifi hotspot?

Hoor graag jullie bevindingen. Ik vertrek over twee weken op vakantie naar Spanje, en zou graag wel een goed werken navigatie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ik heb de indruk dat de levertijd een beetje willekeur is.
Die van mij heb ik 29 juni besteld en heb nog geen datum gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:24
Zal vast ook te maken hebben met kleur lak en opties. De mijne is begin juli door Ayvens besteld (LR, Mist Grey) en ik heb de levering zelf naar halverwege augustus moeten zetten in verband met mijn vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:58
Masterkev schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:39:
Zal vast ook te maken hebben met kleur lak en opties. De mijne is begin juli door Ayvens besteld (LR, Mist Grey) en ik heb de levering zelf naar halverwege augustus moeten zetten in verband met mijn vakantie :)
Opties? Welke opties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Haha... ja veel meer dan de kleur van het interieur en trekhaak zijn er inderdaad ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Dit weekend met de fietsendrager op de trekhaak 560 km gereden. Hierna de fietsendrager afgekoppeld van de trekhaak. Ik krijg echter de melding dat de fietsendrager nog aanwezig is en het klikgeluid van de richtingaanwijzer is 2x zo snel als normaal.
Ook na de reset op het stuur blijft het euvel aanwezig.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Tunnelplan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:38:
Dit weekend met de fietsendrager op de trekhaak 560 km gereden. Hierna de fietsendrager afgekoppeld van de trekhaak. Ik krijg echter de melding dat de fietsendrager nog aanwezig is en het klikgeluid van de richtingaanwijzer is 2x zo snel als normaal.

Iemand een oplossing?
Misschien fietsendrager een keer aankoppelen/afkoppelen met de auto 'aan'?
Denk dat reset op het stuur alleen het infotainment systeem herstart, niet de module die trekhaak regelt.
Anders wordt het denk ik al snel 12v accu loskoppelen, zekering trekken of naar garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

brambo123 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Misschien fietsendrager een keer aankoppelen/afkoppelen met de auto 'aan'?
Denk dat reset op het stuur alleen het infotainment systeem herstart, niet de module die trekhaak regelt.
Anders wordt het denk ik al snel 12v accu loskoppelen, zekering trekken of naar garage.
Dank voor de tip, maar werkt bij mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
Tunnelplan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:38:

Iemand een oplossing?
Kofferbak even openen en sluiten.
Ik had hetzelfde. Dit was de oplossing van Zeekr service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

niekvanprooijen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:58:
[...]

Bedankt voor de tip, het werkt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
Anoniem: 2133284 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:36:
Even een vraagje:
Ik heb nu al twee maal meegemaakt, dat de interne navigatie niet op de hoogte is van afgesloten snelwegen.

Daarnaast, wanneer ik de ABRP genruik, die vanuit de zeekr store opstart, kan ik geen nieuw adres meer invoeren. Ik krijg een overicht van mijn laatste geplande routes, maar het lukt me met geen mogelijkheid om een nieuwe route in te plannen..Of mis ik ergens een knopje.

Daarnaast vroeg ik me af, wanneer je android car play gebruikt, wordt er (bij mij in eider geval) een wifi connectie opgebouwd. Maar, hoe kan je dan icm android car wel nog gebruik maken van de ingebouwde wifi hotspot?

Hoor graag jullie bevindingen. Ik vertrek over twee weken op vakantie naar Spanje, en zou graag wel een goed werken navigatie willen hebben.
Android auto werkt via Bluetooth of kabel toch?

Ik hoop voor je dat de Zeekr niet bij elke laadbeurt in slaapstand gaat. Het opstarten van het systeem vind ik soms zolang duren. Ben soms een kilometer verder voordat de interface (en dus navigatie) naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Even een vraagje:

Bij oude route..
Plannen
Opnieuw beginnen
Tweede regel verwijderen
Nieuw doel ingeven
Plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Wanneer komt de OTA update 😅

[ Voor 3% gewijzigd door Elmar1982 op 16-07-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Even een vraagje:

Zo+ma naar Zweden gereden met de C70. Even weer wennen zo'n lange afstand met roeren in de handak en zonder Android Auto. Ik heb Waze gebruikt en zowel in Duitsland als Denemarken flinke stukken om moeten rijden omdat de navigatie geen rekening hield met flinke afsluitingen :'(
Dus andere navigatie is ook niet heilig.

Ik hoop ook dat de update snel komt in de X.
Zit er in de eigen navigatie geen knopje om verkeersinfo in te schakelen?

Naar Spanje heeft Waze wel goed gewerkt in april. Volgende week weer op combi Waze en Zeekr nav., hoewel ik ABRP ook wel zou willen gebruiken maar nog niet helemaal overtuigd ben van de berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
BPi schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:05:
[...]

Zo+ma naar Zweden gereden met de C70. Even weer wennen zo'n lange afstand met roeren in de handak en zonder Android Auto. Ik heb Waze gebruikt en zowel in Duitsland als Denemarken flinke stukken om moeten rijden omdat de navigatie geen rekening hield met flinke afsluitingen :'(
Dus andere navigatie is ook niet heilig.

Ik hoop ook dat de update snel komt in de X.
Zit er in de eigen navigatie geen knopje om verkeersinfo in te schakelen?

Naar Spanje heeft Waze wel goed gewerkt in april. Volgende week weer op combi Waze en Zeekr nav., hoewel ik ABRP ook wel zou willen gebruiken maar nog niet helemaal overtuigd ben van de berekeningen.
Zaterdag een proefrit gehad als passagier en ik heb 100% Zeekr en knop ‘traffic’ gezien. Na indrukken kreeg ik de herkenbare Google kleuren over de straten gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
niekvanprooijen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:58:
[...]

Misschien ook even in de openingspost zetten?
V2L staat daar trouwens ook nog op 3kW, moet 3.3kW zijn als ik de handleiding mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
brambo123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Misschien ook even in de openingspost zetten?
V2L staat daar trouwens ook nog op 3kW, moet 3.3kW zijn als ik de handleiding mag geloven.
Aangepast, de V2L met bronvermelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
Opa schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:13:
[...]

Aangepast, de V2L met bronvermelding.
Als we toch bezig zijn... misschien ook de titel van het topic aanpassen naar Het grote Zeekr X topic zodat het in lijn is met de rest? Of ligt dat aan mijn OCD :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Masterkev schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Als we toch bezig zijn... misschien ook de titel van het topic aanpassen naar Het grote Zeekr X topic zodat het in lijn is met de rest? Of ligt dat aan mijn OCD :+
Nee, dat ligt niet aan jouw CDO (met de letters in alfabetische volgorde, zoals het hoort! :+ ).
Dit is echter een verandering die een mod moet doorvoeren, dat kunnen de auteurs zelf niet, althans ik als mede-auteur niet.
Ik stel dan voor om er Het grote Geely Zeekr X topic van te maken, in lijn met dat van de 001.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• brambo123
Opa schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Nee, dat ligt niet aan jouw CDO (met de letters in alfabetische volgorde, zoals het hoort! :+ ).
Dit is echter een verandering die een mod moet doorvoeren, dat kunnen de auteurs zelf niet, althans ik als mede-auteur niet.
Ik stel dan voor om er Het grote Geely Zeekr X topic van te maken, in lijn met dat van de 001.
Ik vind dat Geely niet in de titel hoort, ook niet bij de 001, het is gewoon een Zeekr, geen Geely.
Dan zou je allerhande topics krijgen met 'Geely Volvo EX30', 'Geely Polestar 3' of 'Geely Lynk & Co 01' in de naam.
Mij lijkt gewoon Het grote Zeekr X topic het beste.
Wellicht iets voor @PaT om de titel een upgrade te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brambo123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Ik vind dat Geely niet in de titel hoort, ook niet bij de 001, het is gewoon een Zeekr, geen Geely.
Dan zou je allerhande topics krijgen met 'Geely Volvo EX30', 'Geely Polestar 3' of 'Geely Lynk & Co 01' in de naam.
Mij lijkt gewoon Het grote Zeekr X topic het beste.
Wellicht iets voor @PaT om de titel een upgrade te geven?
Ik heb het de lokale modjes even gevraagd, ik heb in dit deel van het forum niet genoeg knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Geen Geely in de titel. Je doet ook geen Volkswagen group Audi RS6 .. het is gewoon een Zeekr X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Maar dat staat er toch ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Nu wel 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Hebben jullie ook dat de telefoon lader vaak niet pakt? Moet mijn iphone vaak eruit en weer erin steken en doet het vaker niet dan wel. Of de iPhone zegt dat hij gaat opladen en dan stopt hij weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Heeft iemand al gezien dat er een nieuwe versie uitgekomen is van de X?

Met zelf elektrisch openende en sluitende portieren zonder handgreep, maar met een drukknop. Heeft ook een deels elektrisch verstelbare achterbank, en is uitgerust met een koelkastje/diepvriesje/rechaud in de middenconsole. Ook heeft hij een valet modus waarmee hij vanuit het parkeervak naar je toe gereden komt, en een automatische sentry-modus als hij 'ziet' dat hij op een onbekende plek geparkeerd wordt.

Is blijkbaar Zeekr X model 2025, en wordt nu al geleverd in China, en eventueel ook al in Australië en Nieuw-Zeeland. Is blijkbaar ook niet meer leverbaar in de bij ons standaard kleur grijs, maar in diverse andere kleuren waaronder paars/violet en knaloranje.

Met andere woorden: iedereen ziet dadelijk dat je een 'oud model' Zeekr X rijdt. Leuk man, dat doet het altijd goed op verjaardagsfeestjes.

"Zegguh kerel, die Zeikert van jou, da's een oud model toch? Karel rijdt sinds kort het nieuwe model. Karel, Karel, kom eens even vertellen over die nieuwe Zeikert van je, hij hier rijdt nog een oud model X, hahaha, de loser."

Er staan al meer filmpjes van online:

YouTube: All-new 2025 Zeekr X Facelift - Best Compact Crossover SUV | Chinese...

YouTube: 2024 Zeekr X Review: This is MEGA!! RIP Tesla Model Y?!

YouTube: Zeekr X: If A Volvo Is Just Too Ordinary For You…

Ik heb al bij Zeekr nagevraagd wanneer model 2025 in Nederland geleverd gaat worden, maar daar kan Zeekr EU niets over zeggen (niet gek want dan wordt model 2023/2024 niet meer verkocht natuurlijk).

Ze lijken verder wel heel erg op elkaar, zo zijn de motoren hetzelfde gebleven, en ook de accu is onveranderd.

Iemand al meer informatie over wanneer het nieuwe model in Nederland geleverd gaat worden? Want dan wacht ik daar toch nog maar even op denk ik :9~

Ik stond op het punt om hem te gaan bestellen als volgende private lease auto, maar nu twijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
Rolfy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:57:

Met zelf elektrisch openende en sluitende portieren zonder handgreep, maar met een drukknop. Heeft ook een deels elektrisch verstelbare achterbank, en is uitgerust met een koelkastje/diepvriesje/rechaud in de middenconsole. Ook heeft hij een valet modus waarmee hij vanuit het parkeervak naar je toe gereden komt, en een automatische sentry-modus als hij 'ziet' dat hij op een onbekende plek geparkeerd wordt.
Volgens mij allemaal functionaliteiten die sowieso al op het huidige Chinese model zitten. Net als het schuifbare main display. Zoek maar eens wat filmpjes op YouTube van de Chinese X van een jaar geleden. Daar zie je ook geen deurgrepen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Rolfy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:57:
Heeft iemand al gezien dat er een nieuwe versie uitgekomen is van de X?

Is blijkbaar Zeekr X model 2025, en wordt nu al geleverd in China, en eventueel ook al in Australië en Nieuw-Zeeland. Is blijkbaar ook niet meer leverbaar in de bij ons standaard kleur grijs, maar in diverse andere kleuren waaronder paars/violet en knaloranje.

Met andere woorden: iedereen ziet dadelijk dat je een 'oud model' Zeekr X rijdt. Leuk man, dat doet het altijd goed op verjaardagsfeestjes.

"Zegguh kerel, die Zeikert van jou, da's een oud model toch? Karel rijdt sinds kort het nieuwe model. Karel, Karel, kom eens even vertellen over die nieuwe Zeikert van je, hij hier rijdt nog een oud model X, hahaha, de loser."

Er staan al meer filmpjes van online:

YouTube: All-new 2025 Zeekr X Facelift - Best Compact Crossover SUV | Chinese...

YouTube: 2024 Zeekr X Review: This is MEGA!! RIP Tesla Model Y?!

YouTube: Zeekr X: If A Volvo Is Just Too Ordinary For You…

Ik heb al bij Zeekr nagevraagd wanneer model 2025 in Nederland geleverd gaat worden, maar daar kan Zeekr EU niets over zeggen (niet gek want dan wordt model 2023/2024 niet meer verkocht natuurlijk).

Ze lijken verder wel heel erg op elkaar, zo zijn de motoren hetzelfde gebleven, en ook de accu is onveranderd.

Iemand al meer informatie over wanneer het nieuwe model in Nederland geleverd gaat worden? Want dan wacht ik daar toch nog maar even op denk ik :9~

Ik stond op het punt om hem te gaan bestellen als volgende private lease auto, maar nu twijfel ik.
Allemaal opties die er al waren in China maar worden niet in eu geleverd. Niets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dus die deurgrepen in de portieren zijn speciaal gemaakt voor Europa? Van het verschuifbare display had ik ergens iets gehoord of gelezen dat dit in Europa niet toegestaan zou zijn ivm regelgeving. Zou dat voor de portieren dan ook zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:41

EntonoX

Team leider

(jarig!)
Nieuwe modellen houdt je toch, als je daar gevoelig voor bent dan denk ik dat het slecht is voor je portomonee :P. Ik ben blij met de X ook al zie je dat er af en toe wat quirks zijn.

Er zijn zeker een aantal specifieke regels voor Nederlandse / Europeese modellen. Waarschijnlijk zullen fysieke deurgrepen een vereiste zijn voor onze markt, net als verbod op bewegende interieurdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door EntonoX op 20-07-2024 19:01 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Rolfy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:00:
Dus die deurgrepen in de portieren zijn speciaal gemaakt voor Europa? Van het verschuifbare display had ik ergens iets gehoord of gelezen dat dit in Europa niet toegestaan zou zijn ivm regelgeving. Zou dat voor de portieren dan ook zo zijn?
De deuren zijn een meerprijs optie in China

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkev
Het op afstand rechtuit inparkeren zou hier nog wel komen met een update, dacht ik. De knop zit op de keyfob en het staat in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Oké, dan ga ik er toch weer serieus over nadenken om de huidige private lease auto (Citroën E-C4 met cashback actie Van Beek) binnenkort in te leveren en de Zeekr X te gaan rijden. Er zal waarschijnlijk dus inderdaad geen nieuw model X komen met al de door mij genoemde opties. Het zal dan inderdaad wel zo zijn dat die opties wel in China maar niet in de EU geleverd worden. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Rolfy schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:37:
Oké, dan ga ik er toch weer serieus over nadenken om de huidige private lease auto (Citroën E-C4 met cashback actie Van Beek) binnenkort in te leveren en de Zeekr X te gaan rijden. Er zal waarschijnlijk dus inderdaad geen nieuw model X komen met al de door mij genoemde opties. Het zal dan inderdaad wel zo zijn dat die opties wel in China maar niet in de EU geleverd worden. Jammer maar helaas.
Je mist niets. Is een geweldige auto op de bugs na. Maar ze lijken er wel aan te werken. Dus kan alleen maar beter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Upgraded suspension las ik in het eerste filmpje. Das leuk voor onze drempelcities. Misschien is dat later te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Opa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:46:
Upgraded suspension las ik in het eerste filmpje. Das leuk voor onze drempelcities. Misschien is dat later te upgraden.
Die staat bij mij met stip op 1 om aangepakt te worden. Verder vind ik het oranje van de nieuwe X wel heel tof.

Maar van de 001 is in China al een tijdje een flinke geupgrade versie te krijgen die voorlopig ook nog niet naar de EU komt. Dus een X my 2025 hoeven we hier denk ik ook voorlopig niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Jullie hebben inderdaad helemaal gelijk wat betreft de Chinese uitvoering van de Zeekr X.

Ik ging ervan uit dat er een nieuwe X 2025 met allerlei nieuwe opties uit zou zijn gekomen maar dat klopt niet.

Heb zojuist een wat ouder filmpje van Autovisie bekeken op YT waarin duidelijk gezegd wordt wat de verschillen zijn tussen de Chinese en de Europese versie.

YouTube: Hoe premium is de nieuwe Zeekr X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getupah
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17-11-2024
Hi, net nieuw op het forum X LR besteld via de ANWB.
Levering 15 november, ivm aflopen huidige leasecontract.
Iemand hier ervaring met de sepp aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 20-07-2024 17:14 . Reden: op de man ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
*knip* liever niet zelf in de pen klimmen maar een TR aanmaken :)

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 20-07-2024 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
Zat de garantievoorwaarden eens te lezen en kwam iets tegen.
5.1. Garantie op onderdelen onderhevig aan slijtage

De garantie op onderdelen onderhevig aan slijtage is geldig vanaf de eerste registratiedatum van het Voertuig en vervalt twee (2) jaar daarna. De onderdelen die onder deze garantie vallen, worden door Zeekr gespecificeerd en omvatten, onder meer:

Ruitenwisserbladen, zekeringen en relais, gloeilampen, luchtfilter, aircofilter, remblokken en remschijven, bekleding, vloermatten, batterij van de sleutel en de 12-volt batterij.
Misschien moeten ze in Zeist maar een voorraadje batterijen meegeven aan iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
getupah schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:53:
Hi, net nieuw op het forum X LR besteld via de ANWB.
Levering 15 november, ivm aflopen huidige leasecontract.
Iemand hier ervaring met de sepp aanvraag?
Vast genoeg mensen hier met ervaring, maar wat wil je weten?
Als die pas in november komt zou ik alvast subside aanvragen.
Dat namelijk zodra je handtekening onder het leasecontract staat.
Gewoon stappen op de website van de overheid volgen.
Als je auto dan daadwerkelijk ontvangen hebt moet je nog even kenteken doorgeven.
Mijn X zal wel half/eind augustus komen, dan is er sowieso nog genoeg subsidie, dus ik wacht wel even totdat ik de auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheerde
brambo123 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:59:
Zat de garantievoorwaarden eens te lezen en kwam iets tegen.

[...]

Misschien moeten ze in Zeist maar een voorraadje batterijen meegeven aan iedereen?
Haha die batterij was bij mij binnen 2 maand leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Edit: Zeekrr X is weer te leasen bij de ANWB.

[ Voor 93% gewijzigd door Rolfy op 21-07-2024 21:15 . Reden: Achterhaalde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Opa schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:39:
-- De laadcurve van de Long Range piekt bij 10-12% en blijft redelijk mooi tot ca 55-60%

-- ABRP vertelt mij dat 130 km/h in Duitsland de snelheid is om het snelst aan te komen.
Zijn er nog ervaringen die bovenstaande aannames kunnen staven of weerleggen? Loopt het verbruik veel op tussen de 100 en 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:15
Opa schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Zijn er nog ervaringen die bovenstaande aannames kunnen staven of weerleggen? Loopt het verbruik veel op tussen de 100 en 130?
Als ik rustig 100/110 rij, geeft de GOM 400 km bereik aan. Normaal staat de ACC op 130 en dan zit ik op 320 km bereik. 130 rijden kan sneller zijn, omdat het bijladen van die 50 km (10-80%) sneller gaat dan tov 100 rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Ik krijg in de app ineens de 3d auto te zien met de 20” velgen. Dus niet de LR. Hiervoor ging dat altijd goed. Hebben jullie dit ook?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCOWYLeM4pkhr7948sZt1l4aBfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dHHSELTRg3rgBJr0eBLL6ub.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.X
Wie weet wat er bij Zeekr aan de hand is? De landelijke website ligt er al de hele dag uit en er is niemand bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
Mr.X schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:38:
Wie weet wat er bij Zeekr aan de hand is? De landelijke website ligt er al de hele dag uit en er is niemand bereikbaar.
Bad gateway.
Misschien wel gerelateerd aan Cloudstrike issue van eind vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
Site werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Niet te hard juichen.
Site is misschien online, maar inloggen lukt mij in ieder geval niet.
Proefrit plannen gaat ook niet meer.
Dus gaat wel duidelijk ergens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
Elmar1982 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:19:
Ik krijg in de app ineens de 3d auto te zien met de 20” velgen. Dus niet de LR. Hiervoor ging dat altijd goed. Hebben jullie dit ook?[Afbeelding]
Ah dat lag dus niet aan mij, iets zei me al; is het 3d model nou anders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
ultimasnake schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Ah dat lag dus niet aan mij, iets zei me al; is het 3d model nou anders???
Is nu weer opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Elmar1982 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:19:
Ik krijg in de app ineens de 3d auto te zien met de 20” velgen. Dus niet de LR. Hiervoor ging dat altijd goed. Hebben jullie dit ook?[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5Vkwg08VuX2KuaMnOt1OTcBfUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0mjx4tKscynswG7prpNYxVE.jpg?f=fotoalbum_large
Meer dan 400. Na veel gemengde ritten. Laatste was maar paar km en daarvoor een week niets. Is misschien ook van invloed.
Wel gek, zowel 413 als 414 km :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
Vorige week met een BYD gereden, op zich niet zoveel mis mee maar ook geen wauw factor, wel fraaie materialen en afwerking, grote bezwaar was ook wel zitvlak aan de kleine kant en hoofdsteun niet in hoogte af te stellen met mijn 1.92 wel prettig als dit wat hoger af te stellen zou zijn.

Is dit bij de Zeekr X ook het geval, als ik zo op de foto,s kijk dan lijkt het me dat deze niet te verstellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:41

EntonoX

Team leider

(jarig!)
ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:16:
Vorige week met een BYD gereden, op zich niet zoveel mis mee maar ook geen wauw factor, wel fraaie materialen en afwerking, grote bezwaar was ook wel zitvlak aan de kleine kant en hoofdsteun niet in hoogte af te stellen met mijn 1.92 wel prettig als dit wat hoger af te stellen zou zijn.

Is dit bij de Zeekr X ook het geval, als ik zo op de foto,s kijk dan lijkt het me dat deze niet te verstellen zijn?
Klopt, zijn niet verstelbaar. Maar ik ben zelf ook 1.92 en voor mij is het prima :)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
EntonoX schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:20:
[...]

Klopt, zijn niet verstelbaar. Maar ik ben zelf ook 1.92 en voor mij is het prima :)
Ok mooi, hoop dan dat het voor mij ook zo zal zijn maar eens een proefrit maken.

Ik zit op de Zeekr site te kijken voor PL 60 maanden 10.000Km, €561, ik zie er niet bijstaan wat de kosten per meer gereden Km zijn, is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
ramrodwillem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Ok mooi, hoop dan dat het voor mij ook zo zal zijn maar eens een proefrit maken.

Ik zit op de Zeekr site te kijken voor PL 60 maanden 10.000Km, €561, ik zie er niet bijstaan wat de kosten per meer gereden Km zijn, is dit bekend?
ANWB Private Lease (Ayvens) is volgens mij nog altijd het goedkoopst. Toen ik bij Zeekr zelf om een offerte vroeg, gaven zij aan dat ze niet op konden tegen die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sliepie
[...]

Members only: km prijs
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

in april was dit de stand bij Zeekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

sliepie schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:08:
[...]

***members only***

in april was dit de stand bij Zeekr
Km's ex btw?

Ik kom op 807 mnd voor 25.000 km (betaal minder dan dit per maand door 10k aanbetaald en ontvang natuurlijk de maandelijkse subsidie).
Extra km 14,64ct, minder km 5,37ct.

Gaat om LR RWD met trekhaak en all season banden voor 48 maand. Daarnaast ook POI en SVI als extra op de verzekering.

Offerte half dec en levering begin Jan. Ik dacht dat de auto sinds toen goedkoper was geworden.

[ Voor 54% gewijzigd door BPi op 23-07-2024 21:54 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[...]

YouTube: De ZEEKR X belooft véél, maar maakt hij het waar? | HUGE Car Guy Rev...

Huge Car guy is ook een boom van een vent, en die heb ik niet horen klagen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bij de een zit de lengte meer in de benen en bij de andere in de rug. Dat merk ik wel eens bij motoren. Laatst iemand die makkelijk met platte voeten op de grond op mijn motor kan zitten en mij n vrouw alleen op de voorvoet terwijl ze dikkere zolen onder de laarzen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
BPi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Bij de een zit de lengte meer in de benen en bij de andere in de rug. Dat merk ik wel eens bij motoren. Laatst iemand die makkelijk met platte voeten op de grond op mijn motor kan zitten en mij n vrouw alleen op de voorvoet terwijl ze dikkere zolen onder de laarzen heeft.
Ja precies, bij de BYD had ik ook reviews gelezen van de wat langere mensen de 1 zat er prima in de andere had zoals ik ook wat last van een te lage hoofdsteun. Maar eens kijken tijdens een proefrit.

Ik vind die €561 p.m wel een goed bedrag maar is al bekend of te berekenen wat er volgend jaar p.m bijkomt als de wegenbelasting erbij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
Wegenbelasting wordt 1 op 1 doorbelast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

sliepie schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:48:
Wegenbelasting wordt 1 op 1 doorbelast
En die gaat in een paar stappen naar 100% naar gewicht, zelfde tabel als voor een benzineauto.

Wie weet komt het nieuwe kabinet nog met andere voorstellen. Graag wel gunstiger dan huidige.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ja dat het 100% wordt door belast was al bekend, zal dan al snel zo,n €125 p.m bijkomen weet niet of het dan nog interessant genoeg is voor mij, geen eigen laadpaal/zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Nu online
ramrodwillem schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:06:
Ja dat het 100% wordt door belast was al bekend, zal dan al snel zo,n €125 p.m bijkomen weet niet of het dan nog interessant genoeg is voor mij, geen eigen laadpaal/zonnepanelen.
Voor de Privilege (afhankelijk van provincie) 352 per 3 maand = 108 per maand en dat is 100% tarief, bij aanvang is dat 25% van dit bedrag.

Ieder weldenkend mens in de regeringskringen (ja, gevaarlijke veronderstelling) zal kunnen bedenken dat jaren lang groen beleid omtrent automobiliteit met het badwater wordt weggegooid als dit 'as is' wordt doorgezet.
De keus, privé of zakelijk, voor een EV wordt dan een hele dure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Elektrisch rijden doe je toch voor het milieu :+
Als ik nu even kijk naar Zuid-Holland kijk, waar de opcenten het hoogste zijn...
Volledig tarief voor een benzine auto in zelfde gewichtsklasse zit nu op €116,- per maanden.
In 2025 kwarttarief gepland, dus zou je op €29,- per maanden komen.
Tussen 2026 en 2028 hebben ze het over 40% korting, dus zou €69,60 per maanden zijn.
Uiteraard zal het nog wel wat stijgen, maar €125,- per maand zal het voorlopig nog niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Wat heb jij op je kentekenbewijs bij massa rijklaar, of bij RDW staan als massa ledig voertuig?
Bij mij staat 1830 kg ledig voertuig bij RDW voor een Long Range RWD (met volgens RDW aandrijving op de vooras). Massa rijklaar is 100kg meer en staat op het kentekenbewijs.

Ik vind 1830kg best veel omdat ik eerder las na zoekopdracht "zeekr x rwd gewicht" via google:
massa rijklaar 1755 kg

Volgens mij wordt er wel wat gerotzooid met de gewichten en worden ledig gewicht en massa rijklaar nog wel eens door elkaar gehaald. Bovenstaande 1755 lijkt op ledig gewicht van autoweek, maar dan is daar nogmaals 100 kg afgehaald

elektrischeauto.nl
Zeekr X Long Range RWD ledig gewicht 1930 kg
Zeekr X Privilege AWD ledig gewicht 2035 kg (maar ook 2035 liter bagageruimte |:( )

Ev-database.org
Zeekr X Long Range RWD massa rijklaar 1930 kg
Zeekr X Privilege AWD massa rijklaar 2035 kg

Autoweek.nl
Zeekr X Long Range RWD ledig gewicht 1855 kg
Zeekr X Privilege AWD ledig gewicht 1960 kg

Ik zag overigens hier ook wat cijfers over de registratie:
https://allecijfers.nl/auto/zeekr-x/#rdw_tabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Vandaag 23 juli iets na 8 uur heb ik bij Amersfoort voor het eerst een Zeekr X in het echt gezien, bij het opdraaien van de A28. Dus ja, ze zijn nog erg dun gezaaid en dus redelijk uniek. 8)

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste