Ben benieuwd.bigkevx2 schreef op maandag 14 september 2026 @ 23:27:
Dan de serieuze vraag:
Ik heb mijn Zendure batterijen al een tijdje draaien, ik krijg zaterdag mijn Peblar laadpaal in bedrijf en ga all-in op self consumption van PV.
Het lukt nu met de batterijen al behoorlijk op een gelimiteerd vermogen en dat vermogen wordt zaterdag geen 3300kw maar 7200kw. Dat tegen 24kwh opslag.
Dan de Peblar, ERE certificaten en 1:1 betaling laad kosten, en mijn vak, iets met software.
Hoe staat het met de Zeekr API? Er waren mensen mee bezig maar leeft dat nog en zo ja, tell me please!
De kenners raden het al, in Home Assistant ga ik me toch een dijk van een automation maken die met alle denkbare variabelen reken moet gaan houden dus de Zeekr SoC is welkom.
Hier draait nu zo'n twee maanden een Solaredge systeem met accu's inclusief de Pro laadpaal. Waar ik tegenaanloop is dat als ik op zonneoverschot wil laden de auto op volle kracht gaat laden (11 kw) terwijl het overschot misschien maar enkele tientallen of honderden watts is. Hij schakelt ook niet automatisch naar laden op een enkele fase, terwijl ik faseomschakeling/faseomwisseling in de lader wel aan had staan.
Vervelend dat de auto dan op volle kracht van het net gaat laden...
Helaas kan de auto nog geen V2G aan... de laadpaal is er technisch al klaar voor. Dan wordt de thuisaccu lekker groot,
(Bij wie heb jij de ERE verrekening? Ben er nog niet uit)
[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 15-09-2026 10:41 . Reden: H ]