Toon posts:

Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1
Acties:

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:04

Welkom in het grote Geely Zeekr 001 topic

Dit jaar lanceert het Chinese Geely (eigenaar van o.a. Volvo en Polestar) het eerste elektrische voertuig van haar nieuwe luxe merk Zeekr, voluit de Zeekr 001. Prototypes waren al eerder te zien onder het merk Lync & Co, een ander dochtermerk van Geely.

Het uiterlijk doet denk aan een Porsche, maar dan naar verwachting voor prijzen van een Tesla Model 3/Y; vanaf $41000. De mogelijke Europese prijzen zullen wel afwijken (transportkosten, belastingen).
Het bereik volgens NEDC norm zal ruim 700 km zijn voor de grootste accu, en de 0-100 bedraagt 3,8 seconden.

In 2023 zal ook aan Europa geleverd gaan worden. De eerste is al gesignaleerd in Noorwegen.
Op YouTube is al een beperkt aantal Engelstalige video's te vinden, o.a. deze:

Via de Chinese configurator is de Zeekr 001 al samen te stellen: https://www.zeekrlife.com/toReserve?modelInfoId=1. Zet Google translate op deze website aan, waardoor het goed leesbaar wordt.

Update 22-4-2023: Zeekr heeft nu ook een Nederlandstalige website https://zeekr.eu/nl-nl/models/001, en kondigt aan eind 2023 in Europa te gaan rijden, met Nederland en Zweden als de eerste landen.
Zie ook NL persverklaring: https://blank-project.cdn...+release_180423_Dutch.pdf

[Voor 37% gewijzigd door Amersfoort op 22-04-2023 16:36]

• Amersfoort
Hierbij een YT video met wat achtergrond info over de Zeekr. Volgens deze informatie zal de auto oktober 2021 in China beschikbaar zijn, en zal vanaf 2022 ook worden geëxporteerd.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 20:23
Iemand enig idee wanneer deze naar Europa komt?
Ik zie op verschillende plekken eind 2022. begin 2023 maar niets concreets...

Dit zou best eens mijn volgende auto kunnen worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amersfoort
baldbelow schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:55:
Iemand enig idee wanneer deze naar Europa komt?
Ik zie op verschillende plekken eind 2022. begin 2023 maar niets concreets...

Dit zou best eens mijn volgende auto kunnen worden :)
In 2023 zal ook aan Europa geleverd gaan worden. De eerste is al gesignaleerd in Noorwegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:50
Als je dit kan krijgen voor 45k is het zeker een goede auto. Ik heb geen problemen met Chinese merken, maar bij auto's heb ik toch altijd wel iets van: bewijs het maar eerst voor enkele jaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05 15:57
Aangezien de Polestar 4 door de bijtelling regels die gelden in 2025, vermoedelijk boven mijn budget zal zijn. Althans wat ik er voor over heb :)

Ben ik nu toch wel benieuwd naar het Geely zuster merk Zeekr. Ik weet niet zeker hoe het gepositioneerd gaat worden ten opzichte van de Polestar. Maar ik heb mezelf al ingeschreven voor allerlei nieuws en al wat op hun site rond gekeken.

https://zeekr.eu/nl-nl/models/001

ik vermoed dat het kleinere broertje namelijk de Zeekr X eerder in de range zal vallen al is deze vreemd genoeg vlotter dan mijn huidige performance P2 8)7

https://zeekr.eu/nl-nl/models/x

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Zoveel nieuwe automerken uit China. Krijgen ze allemaal eigen showrooms, of wordt het ondergebracht bij de EU zustermerken?
(Waarvan veel showrooms nu al overvol zijn..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:50
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:19:
Zoveel nieuwe automerken uit China. Krijgen ze allemaal eigen showrooms, of wordt het ondergebracht bij de EU zustermerken?
(Waarvan veel showrooms nu al overvol zijn..)
Ik hoop onder Volvo.
Ben in de markt voor een Eletre, maar er is maar 1 dealer in Houten. Nu woon ik daar niet ver vandaan, maar het zou nogal vervelend zijn als ik telkens daar heen moet (mocht ik niet tevreden zijn).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee