Classicline schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:22:
[...]
Eerder wansmaak idd🤣
Alles werkt idd en de reden is dat bijv. Mercedes VW etc. Alles tot in den treuren test en het dan uitbrengt. (Dit verzin ik niet maar ken een aantal mensen van de Audi Tech afdeling Ingolstad) ook die mannen zouden het stiekum liever anders zien omdat ze vaak achter de feiten aanlopen hierdoor.
Voordeel: Het werkt (vaak) top
Nadeel: gedateerd als het op de markt komt en hierdoor weinig ruimte voor aanpassingen na uitlevering.
Merken als Tesla en ook Zeekr is de strategie andersom, het lijkt goed dan uitbrengen en updaten als het niet goed is in de praktijk.
Tesla reageert hier sneller op maar dat was de eerste 6 jaar ook niet zo.
Keuze van de fabrikant maar ik heb liever de strategie van Tesla & Zeekr en heb er dan ook minder moeite mee als er even een paar dingen minder werken als de bedoeling is.
Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Hoe kun je dit nou goed vinden??

. Of wil je dat het goed is omdat je de auto zo mooi vindt?
Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??
Elke rit is er wel iets. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand de acc fijn en goed vind werken..... Bij een Skoda, mijn vorige auto met een acc software uit 2021, werkte gewoon 1000x beter en was gewoon prima bruikbaar. En ik gebruik het veel. Maar nu dus niet meer omdat dat gewoon niet kan! Het is niet goed genoeg.
Die software van de CLA is juist super up to date, nieuwste van het nieuwste en mooi, en supersnel, en werkt altijd. Het doet gewoon altijd. En gelukkig, echt gelukkig goed getest. Hadden ze dat bij Zeekr maar gedaan.
Natuurlijk ken jij mannetjes die dat zogenaamd kunnen weten maar ze maken en testen het niet toch?, die verkopen alleen.
Ik had het zo slecht niet verwacht anders had ik het ook echt niet gekozen. Ik moet er nog 4 jaar mee en dan weg ermee. Het enige wat positief is, is dat het een erg mooie vormgeving heeft.
Maarr, misschien bij de volgende update......... misschien......