Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-10 23:39
Andrehj schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:15:
[...]

En die lakse houding is nou precies een belangrijke reden waarom een 2e hands EV zo weinig waard is, en de afschrijving op een nieuwe (of de leasetarieven) zo hoog. :'(
Niet alleen waardoor EV’s zo weinig waard zijn maar ook symptomatisch voor de huidige consumptiemaatschappij. Gebruiken naar eigen gerief en wegmieteren zonder consequenties voor de impact ervan op anderen. Gebruiksgoederen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53
Marshall schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:57:
[...]

Niet alleen waardoor EV’s zo weinig waard zijn maar ook symptomatisch voor de huidige consumptiemaatschappij. Gebruiken naar eigen gerief en wegmieteren zonder consequenties voor de impact ervan op anderen. Gebruiksgoederen
Je koopt een auto voor jezelf toch? Toch niet voor een ander na jou? Wees blij dat er mensen leasen anders was de occasion markt vele malen kleiner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marshall
911GT2 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:32:
[...]

Je koopt een auto voor jezelf toch? Toch niet voor een ander na jou? Wees blij dat er mensen leasen anders was de occasion markt vele malen kleiner.
Zeker, maar dat betekent niet dat je er als goede huisvader voor kunt zorgen zodat het zo lang mogelijk mee kan gaan toch, ook nadat jij er klaar mee bent? De wegwerp en afdankmentaliteit is een van de redenen waarom het nou niet bepaald denderend verloopt op deze aardkloot momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oedsdemeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Zijn er al mensen die met succes een ‘Kaartsleutel’ (en nee ik bedoel niet de ‘Digital Key’) aan de Zeekr app hebben kunnen toevoegen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 17:30
oedsdemeer schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:00:
Zijn er al mensen die met succes een ‘Kaartsleutel’ (en nee ik bedoel niet de ‘Digital Key’) aan de Zeekr app hebben kunnen toevoegen? Zo ja, hoe?
Heel benieuwd ook of en hoe dit werkt….. hier doet het iig nog nada noppes niks….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmk3oacJjFsMQmvUQeyVdF2X65I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AkxMnGZKgvBqhBw9EO8S39N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
party42 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Ik krijg vooralsnog terug van Zeekr Nederland / Europa dat dit waarschijnlijk alleen in China uitgerold wordt. Over uitrol in Europe is hierover nog niets bekend.
Lijkt me sterk…. Hooguit indien men het model helemaal niet gaat leveren zou dat een optie zijn ivm het voorkomen van allerlei software aanpassingen.

Uitspraken vd Zeekr organisatie neem ik al heel lang niet meer serieus, men roept daar maar wat en vele loze verhalen en toezeggingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-10 11:46
SXZ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:23:
Ondervinden berijders van de 001 problemen met breedte van de auto als het gaat om parkeren? Kunnen jullie veel parkeergarages niet in en hebben jullie vaak schades door portieren tegen de auto?
Klopt de auto is heel breed, ik heb in een parkeer garage al een keer mijn velgen kapot gereden.

Uit frustratie maar een website opgezet, waarin we kunnen aangeven in welke parkeer garages je wel of niet kunt parkeren: https://big-car-parking.cpm-republic.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09

SXZ

Handige app!! Ik vroeg me af of de 001 afstanden kan laten zien ten opzichte van muren en andere objecten. Het zou helemaal top zijn als de 001 de breedte kan inschatten of je ergens doorheen past. Die heeft zoveel camera’s en sensoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
SXZ schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:31:
Handige app!! Ik vroeg me af of de 001 afstanden kan laten zien ten opzichte van muren en andere objecten. Het zou helemaal top zijn als de 001 de breedte kan inschatten of je ergens doorheen past. Die heeft zoveel camera’s en sensoren.
Dat merk je vanzelf 🤣🤣🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spidertje
spidertje schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:13:
[...]

Heel benieuwd ook of en hoe dit werkt….. hier doet het iig nog nada noppes niks….
[Afbeelding]
Ter aanvulling, terugkoppeling vanuit de Zeekr org:

Deze wallet key is inderdaad aangekondigd, echter zijn wij nog bezig met deze update te integreren in onze systemen.

Dit betekent dat dit momenteel nog niet mogelijk is, maar in de nabije toekomst wel mogelijk gaat worden. Een exacte datum is helaas nog niet bekend. Wanneer dit bekend wordt zal dit bekend worden gemaakt op onze sociale media en in onze nieuwsbrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-10 14:09
Ik mag me ook melden in dit topic, vorige week een bestelling geplaatst voor de Zeekr 001 - Business edition - Grey.

Leek mij een erg mooie deal!

Ik kom van een Polestar P2 launch edition. De breedte van de auto gaat nog wel even wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-10 20:23
bigkevx2 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:55:
Hier is toch echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Dus zonder aannames, het is slecht voor je accu.
Niet na een week, maand of jaar maar een accu moet wat langer mee. Na verloop van tijd ga je het verschil vanzelf zien.
En lekker tot 100% laden en dan de auto een weekend vol in de zon zetten, vindt de accu heerlijk…
Het zal best beter zijn om tot 90% te laden. Mijn Polestar 2 had na 5 jaar 100% geladen te worden (nog veel snelladers ook) en 140k km nog steeds 95% SoH. Je kan je wellicht afvragen of het je waard is.

Het lijkt mij niet dat daar de waardevermindering vandaan komt. Dat is eerder populistisch gedoe en onwetendheid bij veel mensen.

[ Voor 9% gewijzigd door AkaiS op 15-09-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
AkaiS schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:25:
[...]

Het lijkt mij niet dat daar de waardevermindering vandaan komt. Dat is eerder populistisch gedoe en onwetendheid bij veel mensen.
De waardevermindering komt in mijn optiek door dat de mensen die elektrisch rijden dat veelal niet privé doen en dus de vraag naar gebruikte EV's niet heel hoog is. Juist omdat men er bang voor is dat ze minder waard worden. Een 'Selffulfilling prophecy'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMok3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:42
Ik heb sinds gister op mijn iphone iOS 26 geïnstalleerd. Nu doet Apple Carplay het niet meer met ZeekrOS 1.3.1. Voorheen met iOS 18 nergens last van gehad.

Hebben andere hier ook last van?

[ Voor 12% gewijzigd door TheMok3r op 22-09-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:22
TheMok3r schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:12:
Ik heb sinds gister op mijn iphone iOS 26 geïnstalleerd. Nu doet Apple Carplay het niet meer met ZeekrOS 1.3.1. Voorheen met iOS 18 nergens last van gehad.

Heb je hem opnieuw gekoppeld?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMok3r
Ecological schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:17:
[...]

Heb je hem opnieuw gekoppeld?
Jazeker, mocht niet baten. Een andere iPhone (van mijn vrouw) die op iOS 18 draait doet het wel. Ik probeer nu te achterhalen of het iOS 26 is, of mijn telefoon. Vandaar mijn vraag.

Ik neig te zeggen dat iOS 26 de reden is, aangezien nergens last van had voor de update.

[ Voor 13% gewijzigd door TheMok3r op 23-09-2025 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47
TheMok3r schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 01:09:
[...]

Jazeker, mocht niet baten. Een andere iPhone (van mijn vrouw) die op iOS 18 draait doet het wel. Ik probeer nu te achterhalen of het iOS 26 is, of mijn telefoon. Vandaar mijn vraag.

Ik neig te zeggen dat iOS 26 de reden is, aangezien nergens last van had voor de update.
Vervelend. Ik heb ios 26 sinds de eerste beta en nergens last van. Ipone 15 pro max. Heb je het al eens bedraad geprobeerd? Auto een reset gegeven?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
Ik heb ook geen CarPlay problemen. Het enige probleem wat ik heb is dat hij steevast als eerste met de telefoon van mijn vrouw koppelt. Heel irritant omdat ik 90% van de tijd alleen in de auto zit. Maar als ik dan de oprit afrijdt wordt de verbinding verbroken en koppelt hij niet automatisch opnieuw met mijn eigen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMok3r
ronaldvs schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 04:57:
[...]

Vervelend. Ik heb ios 26 sinds de eerste beta en nergens last van. Ipone 15 pro max. Heb je het al eens bedraad geprobeerd? Auto een reset gegeven?
Auto een factory reset gegeven, mocht ook niet baten. Met een usb kabel doet die het wel, issue is draadloos.

Ik geef het op haha, ik heb een service ticket aangemaakt bij Zeekr, en tot die tijd gebruik ik Carplay bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMok3r
911GT2 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:16:
Ik heb ook geen CarPlay problemen. Het enige probleem wat ik heb is dat hij steevast als eerste met de telefoon van mijn vrouw koppelt. Heel irritant omdat ik 90% van de tijd alleen in de auto zit. Maar als ik dan de oprit afrijdt wordt de verbinding verbroken en koppelt hij niet automatisch opnieuw met mijn eigen telefoon.
Goed om te weten dat het niet specifiek iOS 26 gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:04
TheMok3r schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:16:
[...]

Auto een factory reset gegeven, mocht ook niet baten. Met een usb kabel doet die het wel, issue is draadloos.

Ik geef het op haha, ik heb een service ticket aangemaakt bij Zeekr, en tot die tijd gebruik ik Carplay bedraad.
Gooi in je telefoon de BT verbinding weg van je auto. Er kunnen er twee staan, eentje genaamd Zeekr123x, dat is je digitale sleutel.
De andere draagt de naam van je auto, die moet je hebben. Dan opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05
Vanaf vandaag starten de pre orders voor de nieuwe 001 in China met het 900 Volt systeem en nieuwste Nvidia Thor-U chip. De huidige is ook direct sold out blijkbaar.

Erg benieuwd wanneer ze in NL/EU de nieuwere types gaan uitbrengen. Zelf erg tevreden met mijn 7X, maar vond de 001 ook erg mooi maar puur niet naar gekeken doordat de 7x de nieuwere software had (beetje gevoelig voor).

https://cnevpost.com/2025...ed-001-pre-sales-sept-23/

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMok3r
bigkevx2 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:21:
[...]

Gooi in je telefoon de BT verbinding weg van je auto. Er kunnen er twee staan, eentje genaamd Zeekr123x, dat is je digitale sleutel.
De andere draagt de naam van je auto, die moet je hebben. Dan opnieuw proberen.
Ook al gedaan, Ik denk dat ik alle troubleshooting steps al geprobeerd heb 😅

-Bluetooth instellingen verwijderd op beide toestellen en de auto.
-Meerdere keren opnieuw gekoppeld.
-Carplay Bedraad getest
-Connectiviteit reset gegeven in de auto door SOS knop 10 seconden ingedrukt te houden
-Auto factory reset gegeven
-Telefoon een factory reset gegeven, Carplay getest en daarna pas mijn icloud backup teruggezet.

Rest mij alleen nog een hamer te gebruiken 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMok3r
mvrooij schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:42:
Vanaf vandaag starten de pre orders voor de nieuwe 001 in China met het 900 Volt systeem en nieuwste Nvidia Thor-U chip. De huidige is ook direct sold out blijkbaar.

Erg benieuwd wanneer ze in NL/EU de nieuwere types gaan uitbrengen. Zelf erg tevreden met mijn 7X, maar vond de 001 ook erg mooi maar puur niet naar gekeken doordat de 7x de nieuwere software had (beetje gevoelig voor).

https://cnevpost.com/2025...ed-001-pre-sales-sept-23/
De Europese spec (400v) van de auto word nog steeds gemaakt in de fabrieken. Deels ook omdat hetzelfde platform deelt met de Polestar 4. Ga er maar van uit dat ze het 400v platform uitmelken voor de Europeanen. Ik verwacht pas een update voor de 001 in Europa nadat ze de 7 GT (007 GT) hebben uitgebracht. De 001 & 7GT zijn allebei shooting brakes - “station wagens”, 7GT staat op hetzelfde platform als de 7X dus 800v. Marketing technisch is de 7GT makkelijker te verkopen als de 001 voorlopig 400v blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-10 22:38
https://nos.nl/l/2583201

In deze video van de NOS komt de Zeekr fabriek van binnen even aan bod. Stond gisteren in het artikel over hoe Apple China hielp aan innovatie

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
TheMok3r schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:58:
[...]

De Europese spec (400v) van de auto word nog steeds gemaakt in de fabrieken. Deels ook omdat hetzelfde platform deelt met de Polestar 4. Ga er maar van uit dat ze het 400v platform uitmelken voor de Europeanen. Ik verwacht pas een update voor de 001 in Europa nadat ze de 7 GT (007 GT) hebben uitgebracht. De 001 & 7GT zijn allebei shooting brakes - “station wagens”, 7GT staat op hetzelfde platform als de 7X dus 800v. Marketing technisch is de 7GT makkelijker te verkopen als de 001 voorlopig 400v blijft.
Ik vrees dat zodra de 7GT vermarkt wordt dat de 001 er uit gaat en daarmee de support of doorontwikkeling van de software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05
911GT2 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:06:
[...]

Ik vrees dat zodra de 7GT vermarkt wordt dat de 001 er uit gaat en daarmee de support of doorontwikkeling van de software...
Zoals ik begreep gaat de 7GT dezelfde software krijgen als de 7X die ik ook heb. Hierdoor heb ik vooral de keuze gemaakt voor de 7X omdat ik bang was dat anders minder doorontwikkeling zou plaatsvinden.

Het zou fijn zijn als Zeekr gewoon voor 1 systeem gaat kiezen zodat alle updates voor het grootste deel voor alle modellen hetzelfde zal blijven. Natuurlijk krijgen nieuwere modellen waarschijnlijk nieuwere functies door bepaalde hardware upgrades. Maar dan krijg je wel 't gevoel dat ze door blijven ontwikkelen.

Erg benieuwd ook naar de 7GT in NL.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:20
911GT2 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:06:
[...]

Dat zal niet gaan gebeuren, aangezien ze bij Zeekr zojuist weer een nieuwe versie van de 001 hebben gelanceerd in China. 12C charging is echt wel weer een grote stap, en 900pk is ook niet heel verkeerd. De oude productielijnen voor de niet-chinese Zeekr 001 zullen ze toch echt een keer moeten gaan ombouwen want het verschil is nu wel heel groot. Ben wel benieuwd naar de prijsstelling van de twee auto's in Europa, want ze zitten idd wel in elkaars vaarwater.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
xC charging is het nieuwe megapixels? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:20
olafmol schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:43:
xC charging is het nieuwe megapixels? :)
Ja alleen dan wat beter merkbaar aan de oplader dan 12mp ipv 8 mp..

Van CNevpost:
The Golden Battery delivers a CLTC range of 710 kilometers, supports flash charging of over 1 MWh, and achieves a peak charging rate of 12C. It can charge from 10 percent to 80 percent in as little as 7 minutes, adding 500 kilometers of range.

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-09 12:44
Ik heb zelfde probleem met CarPlay. Scherm is zwart. Als ik Apple Kaarten gebruik voor navigatie is dat wel zichtbaar in Head-Up Display. Net als nummer bellen via telefoon: dan werkt het systeem wel - maar scherm is zwart. Heel irritant. Hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-10 16:17
Zojuist deze reactie ook bij de 7x geplaatst, maar het geld voor beide wagens. Dus voor sommige een dubbelpost misschien. Een paar weken terug ben ik in Zeist geweest voor een proefrit met de 7x en de 001. En ik ben nog steeds aan het wikken en wegen. Ik zou voor een LR single motor gaan met trekhaak in beide modellen.

Pro’s 001
Mooiere belijning van buiten
Minder SUV auto
Mooie afwerking interieur
Goedkoper icm HUD standaard aanwezig
Betere stoelen

Pro’s 7x
Betere audio ( bij de 001 echt slecht gewoon)
800v laadsysteem
Bovenbeen ondersteuning verstelbaar
Hoger trekgewicht
Normale knoppen op het stuurwiel i.p.v. die touchpads

Wat ik me afvraag, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Hoe veel sneller is het laden in de praktijk met de 7x? Met name bij 400V stations? De max laadsnelheid is hoger dan de 001, maar de laadcurve is veel belangrijker en als ik die bekijk op internet is die van de 7x niet persé veel beter.

Hoe zit het met de aanhanger en ACC?
Bij de 001 werkt die niet als er een aanhanger achter hangt. Is dat met de 7x ook een probleem?

Morgen ga ik weer terug om nog eens in beide te rijden.

Ik ben beide fora (001 en 7x) aan het doorlezen maar er staat al zoveel op, dat ik nog lang niet alles heb kunnen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Doubjj20 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:05:
Zojuist deze reactie ook bij de 7x geplaatst, maar het geld voor beide wagens. Dus voor sommige een dubbelpost misschien. Een paar weken terug ben ik in Zeist geweest voor een proefrit met de 7x en de 001. En ik ben nog steeds aan het wikken en wegen. Ik zou voor een LR single motor gaan met trekhaak in beide modellen.

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

Hoe veel sneller is het laden in de praktijk met de 7x? Met name bij 400V stations? De max laadsnelheid is hoger dan de 001, maar de laadcurve is veel belangrijker en als ik die bekijk op internet is die van de 7x niet persé veel beter.

Bij de 001 werkt die niet als er een aanhanger achter hangt. Is dat met de 7x ook een probleem?

Ik ben beide fora (001 en 7x) aan het doorlezen maar er staat al zoveel op, dat ik nog lang niet alles heb kunnen lezen
Ik haal maar zelden de maximale laadsnelheid van de 001. En dat is meestal omdat het window om dat te doen maar heel klein is. Je zakt toch vrij snel terug naar rond de 100, dus wellicht kan de 7x iets sneller laden, maar dat verschil is denk ik niet heel lang merkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

Zelf zou ik voor de 7x kiezen vanwege software en de laatste features, maar ik vind dat erg fijn. Hangt er ook vanaf, als je wat vaker in Duitsland komt dan kan je goed doorrijden op de autobahn met het snelle laden.

De 001 is mooier, en als de nieuwe versie ook naar Europa komt dan zou ik weer voor de 001 gaan. Maar dat kan echt nog wel paar jaar duren.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 23:31
bigkevx2 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:55:
Hier is toch echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Dus zonder aannames, het is slecht voor je accu.
Niet na een week, maand of jaar maar een accu moet wat langer mee. Na verloop van tijd ga je het verschil vanzelf zien.
En lekker tot 100% laden en dan de auto een weekend vol in de zon zetten, vindt de accu heerlijk…
Ik rij nu 500.000km electrisch en heb altijd mn auto's tot 100%geladen en wel iedere dag.
Mn Kia E Soul 64kwh reed na 285.000km nog ver boven WLTP.

Mn huidige BMW iX1 64kwh laad ik natuurlijk ook iedere dag naar 100% en na 70.000km in 1 jaar hetzelfde verhaal.

Die accu gaat langer mee dan je auto.
DC snelladen geloof ik best dat je daar je accu pijn mee doet, maar niet dat AC laden naar 100%

• Ecological
Ferry34 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 04:01:
[...]

Ik rij nu 500.000km electrisch en heb altijd mn auto's tot 100%geladen en wel iedere dag.
Mn Kia E Soul 64kwh reed na 285.000km nog ver boven WLTP.

Mn huidige BMW iX1 64kwh laad ik natuurlijk ook iedere dag naar 100% en na 70.000km in 1 jaar hetzelfde verhaal.

Die accu gaat langer mee dan je auto.
DC snelladen geloof ik best dat je daar je accu pijn mee doet, maar niet dat AC laden naar 100%
Hebben we hier al een topic voor? Ik vind het een super interessante kwestie. Zelf doe ik 90% op de e-tron. Maar dat is vooral omdat ik VAG niet vertrouw. Ook irritant dat je niet naar 91% oid kan doen op de e-tron, gelukkig wel op de Zeekr O+

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:16
TheMok3r schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:12:

Leve Apple...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
De beta was al een tijdje uit hè... Dat ze bij Zeekr extreem langzaam zijn met updates kun je niet op Apple afwimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-10 19:58

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

De vraag is natuurlijk in hoe belangrijk je de plus- en minpunten per auto vindt, en dat is per persoon en situatie verschillend.

Ik laad zelf sporadisch bij een snellader (hooguit een paar keer per jaar), dus vind ik het niet zo erg dat dit een paar minuten langer duurt. Ga je vaak/altijd snelladen? Dan snap ik je overweging voor de 7X.

Zelfde geldt voor trekgewicht. 1500kg van de 001 is al niet kinderachtig en alles wat ik er achter hang weegt niet meer dan dat. Maar als je regelmatig met een zwaardere aanhanger/caravan wil rijden, kan dat net vervelend zijn.

De touchpads op het stuur ben ik helemaal aan gewend geraakt. Al had ik ook liever knoppen gehad. Maar door gewenning zeker geen dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
Ik heb dit weekend de 7x thuis gehad in de hoop dat ie naar me zou toe gaan groeien, het omgekeerde is waar.
Ik vind de rijeigenschappen helemaal niks. Ik ervaar het als een deinend schip.
Daarnaast geven de stoelen weinig zijwaardse steun en vind ik het onhandig dat de verlenging van de zitting naar beneden klapt, waardoor ik mijn voeten niet meer half onder de stoel kan leggen.
Bij het terugbrengen toch weer even in de 001 gereden en dat bevalt me veeeeel beter.
Breekpunt is echter dat de cruise niet geactiveerd kan worden als er een kar aanhangt. Dat is overigens hetzelfde bij de 7x wisten ze me te vertellen en daar gaan ze ook niks aan wijzigen. Is een veiligheidsoverweging gaven ze aan.
Ik vind dat wel een vreemd verhaal. Zover mij bekend blijft bij alle andere merken de cruise werken. Bij sommige gaat de lane assist en wel uit.

Heeft iemand een oplossing gevonden voor het herkennen van een aanhanger uit te schakelen bv?

Anders ga ik toch naar een ander merk. Waarschijnlijk de polestar 4. Die stoelen zitten trouwens geweldig, maar dat is off topic😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@Doubjj20 Ook bij de Polestar 4 heb je geen cruise control met aanhanger. Voor zover ik weet hebben alle Geely auto's deze feature, bijvoorbeeld ook de Volvo EX 30. De Polestar 2 en de Volvo EX40 zijn al wat ouder, die hebben wel cruise control met aanhanger.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Doubjj20 schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:22:
Ik heb dit weekend de 7x thuis gehad in de hoop dat ie naar me zou toe gaan groeien, het omgekeerde is waar.
Dat kun je bij de 001 alleen maar de privilege of hoger nemen. Ik heb de performance, maar die term slaat zeker niet op het onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53
Met welke uitvoering heb je gereden en met welke opties was deze uitgerust?

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 07-10 19:06

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

De audio van de 001 is allesbehalve slecht hoor! I.c.m. Tidal krijg je topgeluid. En die kan 2.000 kg trekken. Ik ben na 1,5 jaar nog steeds erg blij met de mijne.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
DonaldDuck schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:00:
[...]

De audio van de 001 is allesbehalve slecht hoor! I.c.m. Tidal krijg je topgeluid.
Alleen in de top versies met het Yamaha systeem. De rest is echt heel slecht en mist diepte over het gehele bereik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Daarnaast geven de stoelen weinig zijwaardse steun en vind ik het onhandig dat de verlenging van de zitting naar beneden klapt, waardoor ik mijn voeten niet meer half onder de stoel kan leggen.
Bij het terugbrengen toch weer even in de 001 gereden en dat bevalt me veeeeel beter.
Breekpunt is echter dat de cruise niet geactiveerd kan worden als er een kar aanhangt. Dat is overigens hetzelfde bij de 7x wisten ze me te vertellen en daar gaan ze ook niks aan wijzigen. Is een veiligheidsoverweging gaven ze aan.
Ik vind dat wel een vreemd verhaal. Zover mij bekend blijft bij alle andere merken de cruise werken. Bij sommige gaat de lane assist en wel uit.

Heeft iemand een oplossing gevonden voor het herkennen van een aanhanger uit te schakelen bv?

Anders ga ik toch naar een ander merk. Waarschijnlijk de polestar 4. Die stoelen zitten trouwens geweldig, maar dat is off topic😅
Ik ben ook wel benieuwd met welke versie je van de 001 dan gereden hebt. Deinen kan ie namelijk best goed als het geen Privilege is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
Wutroe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:56:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd met welke versie je van de 001 dan gereden hebt. Deinen kan ie namelijk best goed als het geen Privilege is.
Van beide modellen heb ik in de rwd long range gereden.
Audio is echt triest slecht in de 001. Maar dat is prima aan te passen met andere speakers.

Alleen het issue met de acc en een aanhanger wordt wel echt een dealbreker.
De man aan de balie zei dat daar geen acties op lopen momenteel. Heeft iemand daar misschien meer zicht op of eventueel al een (non standard) oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Doubjj20 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:40:
[...]

En die vond je niet deinen :?
Audio is echt triest slecht in de 001. Maar dat is prima aan te passen met andere speakers.
Nee volgens mij niet want je hebt geen subwoofer voor de lage tonen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
Doubjj20 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:40:
[...]

Alleen het issue met de acc en een aanhanger wordt wel echt een dealbreker.
De man aan de balie zei dat daar geen acties op lopen momenteel. Heeft iemand daar misschien meer zicht op of eventueel al een (non standard) oplossing voor gevonden?
Er staat al zo'n beetje sinds de eerste leveringen een feature request uit in de Zeekr Builders app om ACC bij gebruik de trekhaak te kunnen activeren. Deze heeft ook veel stemmen gehad, ik denk dat ie in de top 3/5 staat van meest omhoog gestemde wijzigingen. Via hun Instagram gaven ze dit voorjaar nog aan te hopen dat dit zou werken rond de zomer. Maar het is angstvallig stil vanuit Zeekr met updates voor de 001 in het algemeen, en rondom dit item in het bijzonder. Ga er dus maar niet vanuit dat dit nog aangepast gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wutroe op 30-09-2025 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
Wutroe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:34:
[...]

Maar het is angstvallig stil vanuit Zeekr met updates voor de 001 in het algemeen, en rondom dit item in het bijzonder. Ga er dus maar niet vanuit dat dit nog aangepast gaat worden.
Ik vind dit echt een beetje stuitend dat dat zo makkelijk gedaan kan worden. De software van de 001 is verre van klaar, en waar Tesla je als Beta tester gebruikt komt Zeekr niet eens aan Beta tests toe. Jammer dat er eigenlijk maar zo weinig bereiders zijn in Europa want echt een vuist maken is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
911GT2 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:48:
[...]

De beta was al een tijdje uit hè... Dat ze bij Zeekr extreem langzaam zijn met updates kun je niet op Apple afwimpelen.
Had ook last met Carplay nadat ik het aan en uit had gezet. Telefoon & auto verwijderen uit bluetooth settings en opnieuw koppelen werkte voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-10 21:32
Wutroe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:34:
[...]

Er staat al zo'n beetje sinds de eerste leveringen een feature request uit in de Zeekr Builders app om ACC bij gebruik de trekhaak te kunnen activeren. Deze heeft ook veel stemmen gehad, ik denk dat ie in de top 3/5 staat van meest omhoog gestemde wijzigingen. Via hun Instagram gaven ze dit voorjaar nog aan te hopen dat dit zou werken rond de zomer. Maar het is angstvallig stil vanuit Zeekr met updates voor de 001 in het algemeen, en rondom dit item in het bijzonder. Ga er dus maar niet vanuit dat dit nog aangepast gaat worden.
De ontwikkeling van de software voor de huidige 001 is klaar, hier gaan ze niets meer mee doen. Focus is sale en nieuwe modellen. De builders app is niets meer dan een zoethoudertje geweest. 90% van de input is een jaar oud en met 95% hiervan is niets gedaan. (Zelfs de vernieuwde “dubbele” navigatie app zijn ze inmiddels bijna een jaar mee bezig) De huidige software “werkt” met regelmatig storingen en daar zullen we het mee moeten doen. Vragen en kritische opmerkingen worden of genegeerd of verwijderd.

Om te rijden is de auto waanzinnig goed, het niveau van de huidige software past hier niet bij en haalt het premium gevoel gewoon omlaag.

[ Voor 3% gewijzigd door Prinsjes op 02-10-2025 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
Prinsjes schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 04:50:
[...]

De ontwikkeling van de software voor de huidige 001 is klaar, hier gaan ze niets meer mee doen. Focus is sale en nieuwe modellen. De builders app is niets meer dan een zoethoudertje geweest. 90% van de input is een jaar oud en met 95% hiervan is niets gedaan. (Zelfs de vernieuwde “dubbele” navigatie app zijn ze inmiddels bijna een jaar mee bezig) De huidige software “werkt” met regelmatig storingen en daar zullen we het mee moeten doen. Vragen en kritische opmerkingen worden of genegeerd of verwijderd.
Wat zijn de grootste issues die softwarematig open staan voor jullie?
Ik blijf gecharmeerd van de auto en qua bijtelling is er niks wat in de buurt komt. Dus ik blijf een beetje overwegen om met de tekortkomingen te leven. Alhoewel ik het trekhaak issue toch wel écht een ding vind.
We willen de auto ook gebruiken om in de vakantie naar zuid Frankrijk te rijden met de vouwwagen. Dan is cruise wel zeeeeeer wenselijk!!
Is daar niks voor te verzinnen om dat anders te omzeilen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
Voor zover ik weet is daar geen work-around voor.

Items die ik graag opgelost zie worden:

- ACC werkend met trekhaak in gebruik
- Verfijndere werking ACC; minder lange afstand, minder lomp ingrijpen als je bijv. een keer gas bij hebt gegeven
- Overweg kunnen met slim laden i.c.m. een dynamisch energiecontract

@Prinsjes nu je het zegt, die nieuwe navi-app was inderdaad driekwart jaar geleden ook 'een dingetje'. Heb hem een paar keer gebruikt, maar gebruik 99% van de tijd Android Auto. Dat zie ik ook niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Wutroe schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:31:
Voor zover ik weet is daar geen work-around voor.

Items die ik graag opgelost zie worden:

- ACC werkend met trekhaak in gebruik
- Verfijndere werking ACC; minder lange afstand, minder lomp ingrijpen als je bijv. een keer gas bij hebt gegeven
- Overweg kunnen met slim laden i.c.m. een dynamisch energiecontract
- Telefoon toegang zoals bij Tesla, dus zonder die vervelende key-bob
- Juist onthouden van de stoel instellingen
- betere integratie van de parkeersensoren (sneller)
- betere auto climate control
- de 'AI' bal weg in het startscherm
- niet enkel spotify op het startscherm

@Prinsjes nu je het zegt, die nieuwe navi-app was inderdaad driekwart jaar geleden ook 'een dingetje'. Heb hem een paar keer gebruikt, maar gebruik 99% van de tijd Android Auto. Dat zie ik ook niet meer veranderen.
Heb even je lijstje aangevuld. :)

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 02-10-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Haha, goede aanzet tot een longlist ;-)

Ik denk voor veel gebruikers ook het wisselen tussen profielen en alles wat daarmee gepaard gaat. Maar dat gebruik ik niet, dus ik heb geen last van alle eigenaardigheden die daarbij komen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Mooi lijstje, nog niet volledig overigens, en Zeekr gaat dit ook niet voor haar gebruikers oplossen. Tempo van updates is nog trager geworden dit jaar en zelfs als men hernieuwd oude bugs herintroduceert zoals bv dat de acc nooit terug gaat naar een snelheid van boven de 130 en dit men in een half jaar niet weet op te lossen……

Heb het al eerder gezegd, de software en de manier van updates en communicatie van dit clubje is absoluut niet premium. Ik stap gisteren na 3 weken weer eens in die auto en de ene na de andere foutmelding het eerste half uur…. Sensoren oa die niet werken vanwege vocht en temperatuur…. Het doet echt heel alibabi chinees aan allemaal nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
Doubjj20 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 06:59:
[...]

Wat zijn de grootste issues die softwarematig open staan voor jullie?
Ik blijf gecharmeerd van de auto en qua bijtelling is er niks wat in de buurt komt. Dus ik blijf een beetje overwegen om met de tekortkomingen te leven. Alhoewel ik het trekhaak issue toch wel écht een ding vind.
We willen de auto ook gebruiken om in de vakantie naar zuid Frankrijk te rijden met de vouwwagen. Dan is cruise wel zeeeeeer wenselijk!!
Is daar niks voor te verzinnen om dat anders te omzeilen?
Het om de haverklap krijgen van onduidelijke storingen of een zwart scherm, ja uiteraard na een reset weer opgelost maar is gewoon bloed irritant.
Een matige en niet up to date navigatie, de 2e app is beter maar heeft nog genoeg aandachtspunten. Ik gebruik standaard Apple CarPlay.
Een zeer matige acc (schokkerig, gevoelig en te grote afstanden) en niet functioneel met de trekhaak in gebruik
Stoel, stuur en spiegel instellingen die bijna nooit goed staan.
Profielen die niet schakelen, soms kom je gewoon niet van een profiel af.
Trekhaak die regelmatig niet in of uit gaat (pas na 3 of 4 keer drukken)
Key fob (flop) die heel vaak niet herkend wordt of de batterij enorm snel leeg van is.
De app op. De telefoon waar je bijna dagelijks opnieuw moet inloggen of die geen verbinding kan krijgen

Al met al geen premium gevoel, dit in combinatie met een service team die nergens echt antwoord op geeft, een zinloze builders app, een verschrikkelijk slechte bereikbaarheid van zowel het service team als de pech hulp (dit zou verbeterd moeten zijn maar ik probeer het inmiddels niet meer om teleurstellingen te voorkomen). Een enorme bak met loze beloftes die niet nagekomen worden en uiteindelijk allemaal met een zielig verhaal (we zijn zo druk) worden afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-10 22:38
Goeie genade. Is er nog iets wat je wel als plezierig aan de auto ervaart?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 911GT2
ervh schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:21:
Ik snap dat sentiment wel. Toen ik ging proefrijden, nu ruim een jaar geleden zaten er veel software issues in. Dat heb ik direct aangekaart na mijn proefrit en dat werd meerdere malen met klem toegelicht dat dat een heel team achter zat waar veel werk van gemaakt zou worden.

Wellicht te goed van vertrouwen geweest, maar nu een jaar later zijn er enkele kleine aanpassingen geweest. Maar als je van Tesla komt waar ongeveer iedere maand een stabiele release gepushed wordt met echt nieuwe features of echte bugfixes dan is het allemaal wat magertjes. Temeer ook omdat je dus verwacht dat dat kan met Tesla in het achterhoofd.

Zeker als je pretendeert te willen concurreren met Audi/ BMW en zelfs Porsche.

Ondertussen zitten veel mensen 3, 4 of veel meer jaar vast aan een product wat in essentie gewoon fouten bevat. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd raken, zeker als iedereen dan stop met communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-10 10:49
Ik vind het vooral bijzonder dat het klaarblijkelijk allemaal verschilt per auto.... ik herken echt vrij weinig van wat hier allemaal opgesomd wordt. Sommige dingen herken ik wel (bijv. afstand van ACC en instellingen die niet altijd hetzelfde lijken te zijn), maar dat vind ik niet voldoende om er echt over te zeuren alsof het één drama is... Ondertussen 45.000 km echt zeer zeer zeer tevreden met de auto. Zou nog steeds niet willen wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvs
Ik heb me erbij neergelegd dat het een heerlijke rijdende (reis)auto is en blijft. Op software gebied ga ik niets meer verwachten de komende twee jaar. Er is daarvoor teveel beloofd maar weinig tot niets waargemaakt.

Dit heb ik eerder dit jaar uit de salesfolder van Zeekr gepost (feitelijk de belofte mede op basis waarvan ik de auto heb gekozen):

Autonomous parking incl. FAP, Remote parking assist, Traffic light attention, A vast range of Apps available through the ZEEKR App Store (Audio and Video streaming like Spotify, Amazon Music, Tidal, Stingray, Youtube, Parking, Charging, Weather, Productivity, Browser, Gaming, Karaoke and much more to come!), Continuous Over The Air (OTA) Software Updates. Set geofencing and monitor car remotely with the sentinel mode

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
ronaldvs schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:58:
Autonomous parking incl. FAP, Remote parking assist, Traffic light attention, A vast range of Apps available through the ZEEKR App Store (Audio and Video streaming like Spotify, Amazon Music, Tidal, Stingray, Youtube, Parking, Charging, Weather, Productivity, Browser, Gaming, Karaoke and much more to come!), Continuous Over The Air (OTA) Software Updates. Set geofencing and monitor car remotely with the sentinel mode
Ik vraag me af of je dat voor de rechtbank zou kunnen gebruiken als ontbinding voor een koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
911GT2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:36:
[...]

Ik vraag me af of je dat voor de rechtbank zou kunnen gebruiken als ontbinding voor een koop.
Als iemand die rechten heeft gestudeerd, ik denk het wel. Het is een beetje hetzelfde als de jurisprudentie over de eerste gen EVs die veel meer range beloofde. Natuurlijk zal er wel een vergoeding moeten zijn voor de gereden kilometers, maar ik geef het een redelijke kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
ervh schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:21:
Zeker! Om te rijden is het echt een geweldige auto! Alleen softwarematig een teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
911GT2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:19:
[...]

Ik snap dat sentiment wel. Toen ik ging proefrijden, nu ruim een jaar geleden zaten er veel software issues in. Dat heb ik direct aangekaart na mijn proefrit en dat werd meerdere malen met klem toegelicht dat dat een heel team achter zat waar veel werk van gemaakt zou worden.

Wellicht te goed van vertrouwen geweest, maar nu een jaar later zijn er enkele kleine aanpassingen geweest. Maar als je van Tesla komt waar ongeveer iedere maand een stabiele release gepushed wordt met echt nieuwe features of echte bugfixes dan is het allemaal wat magertjes. Temeer ook omdat je dus verwacht dat dat kan met Tesla in het achterhoofd.

Ondertussen zitten veel mensen 3, 4 of veel meer jaar vast aan een product wat in essentie gewoon fouten bevat. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd raken, zeker als iedereen dan stop met communiceren.
Je slaat de spijker op z’n kop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:34
Ik ben het met de meeste kritiek hier eens, hoewel ik er zelf weinig last van heb. Het meest storende vind ik het niet werken van ACC met aanhanger. Ik vind het een heerlijk rijdende auto, maar dit punt zou voor mij een dealbreker geweest zijn als ik geweten had, dat het na bijna twee jaar in NL nog niet opgelost is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:16
[...]

Om te rijden is de auto waanzinnig goed, het niveau van de huidige software past hier niet bij en haalt het premium gevoel gewoon omlaag.
De grootste kolder die er bestaat. Dit najaar komt er gewoon weer een update. Heb vrijwel geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-10 20:23
PTFW schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:34:
[...]

De grootste kolder die er bestaat. Dit najaar komt er gewoon weer een update. Heb vrijwel geen problemen.
Hoe kom je aan deze info?

Ik hoop overigens dat je gelijk hebt, en ik hoop dat die ACC met trekhaak de update haalt. Want man, dat is een irritante feature zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
911GT2 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:19:
[...]

Dit herken ik helemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Als iemand die rechten heeft gestudeerd, ik denk het wel. Het is een beetje hetzelfde als de jurisprudentie over de eerste gen EVs die veel meer range beloofde. Natuurlijk zal er wel een vergoeding moeten zijn voor de gereden kilometers, maar ik geef het een redelijke kans.
Kan zeker, duurt alleen al snel 4-5 jr als je wat pech hebt. Info die ik van juristen heb gekregen is de kans zeer zeer groot dat je dit wint. Heb alleen weinig zin in al dat gedoe, heb het al eens eerder meegemaakt en uiteraard gewonnen maar kost veel energie en ergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
PTFW schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:34:
[...]

Fijn om te lezen dat jij deze problemen niet ervaart, het is al langer duidelijk dat de problemen niet overal het zelfde zijn en wat ik ook blijf zeggen is dat de auto qua rijden echt geweldig is.. het zijn de software zaken waar het niet (altijd) goed gaat.

Dus de grootste kolder is het niet.

En of er een update komt is helemaal niet zeker. Hierover heb ik 2 weken geleden nog vragen gesteld bij Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
In een ander forum van een andere auto, ben ik iets tegengekomen wat mogelijk een oplossing kan zijn voor het acc probleem met een aanhanger.
Maar zeker is het niet.
Is er iemand die in de buurt van Utrecht woont en die bereid is om hier een klein beetje tijd in wil stoppen om het een en ander te laten doormeten op de stekker van de auto?
Dan is vast te stellen of dit werkt namelijk.

Reactie mag uiteraard per PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Grappig, mijn navigatie voorziet een vrij grote teruggang in range gedurende 60km. Komen we in een snowblizzard terecht?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2X2iA3zoZxLb_k6vl8o1J3UzhTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8wARp1Md6euGeYpz0r23luf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Marshall schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:04:
Grappig, mijn navigatie voorziet een vrij grote teruggang in range gedurende 60km. Komen we in een snowblizzard terecht?[Afbeelding]
Gebruik je die standaard Navi nog??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 07-10 19:06
[...]

De ontwikkeling van de software voor de huidige 001 is klaar, hier gaan ze niets meer mee doen.
Ik weet niet hoe je aan deze stelling komt, maar het is niet waar. Er wordt nog steeds ontwikkeld. Ook ik zou willen dat het wat sneller gaat, maar dat ze niet ontwikkelen is onjuist.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Maar hoe weet jij dan dat er wél ontwikkeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
DonaldDuck schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet hoe je aan deze stelling komt, maar het is niet waar. Er wordt nog steeds ontwikkeld. Ook ik zou willen dat het wat sneller gaat, maar dat ze niet ontwikkelen is onjuist.
Nou ik ben oprecht reuze benieuwd! Oprecht en zonder sarcasme! Maar tot nu toe hebben ze mij aangegeven dat er geen prio ligt in deze ontwikkeling maar dat alle aandacht gaat naar sale.

Ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt. Want zoals ik als maar zeg, om te rijden is het een geweldige auto, alleen softwarematig schort er genoeg aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
bigkevx2 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:50:
[...]

Gebruik je die standaard Navi nog??
Yeps, vanwaar de dubbele vraagtekens?
In basis werkt het best goed. Reed hiervoor Volvo dus ben wel wat gewend ;-)
Verkeer schat ie verkeerd in maar dat bekijk ik toch op Flitsmeister. Op de dagen dat ie een bug heeft schakel ik naar CarPlay of Android Auto. Maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon mijn ‘homescreen’ kan zien incl Navi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
Marshall schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:52:
[...]
Maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon mijn ‘homescreen’ kan zien incl Navi
Maar CarPlay navigatie (Google Maps en Apple kaarten) komen toch ook op je homescreen? En zelfs op je HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Marshall schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Yeps, vanwaar de dubbele vraagtekens?
In basis werkt het best goed. Reed hiervoor Volvo dus ben wel wat gewend ;-)
Verkeer schat ie verkeerd in maar dat bekijk ik toch op Flitsmeister. Op de dagen dat ie een bug heeft schakel ik naar CarPlay of Android Auto. Maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon mijn ‘homescreen’ kan zien incl Navi
Puur gebaseerd op verbazing.
De navi uit de Zeekr app store is echt WAY BETTER.
De route en laadplanning is spot-on tot zelfs wat behouden en het enige wat ik ooit zie is dat hij wat itchy kan reageren. Na een laadbeurt staat mijn verbruik altijd best hoog maar na een paar km. zie je de correctie en uiteindelijk haal je zonder zweet makkelijk de snellader weer.
Kleine bugs zijn er nog wel maar die zijn eerder kolderiek dan vervelend.
Denk hierbij aan een laadbeurt bij mij in de straat van 1 minuut om met 20% thuis te kunnen komen, ik heb nog kramp van het lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
bigkevx2 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Puur gebaseerd op verbazing.
De navi uit de Zeekr app store is echt WAY BETTER.
De route en laadplanning is spot-on tot zelfs wat behouden en het enige wat ik ooit zie is dat hij wat itchy kan reageren. Na een laadbeurt staat mijn verbruik altijd best hoog maar na een paar km. zie je de correctie en uiteindelijk haal je zonder zweet makkelijk de snellader weer.
Kleine bugs zijn er nog wel maar die zijn eerder kolderiek dan vervelend.
Denk hierbij aan een laadbeurt bij mij in de straat van 1 minuut om met 20% thuis te kunnen komen, ik heb nog kramp van het lachen.
Tsja, ik zit echt te wachten op integratie van de nieuwe navi op het homescreen d.m.v. een widget.
Persoonlijk vindt ik het irritant dat de navigatie op zo'n groot scherm geen andere informatie kan laten zien, zoals bijvoorbeeld muziek of andere knoppen / info.

Al jaren standaard bij Android en Apple auto maar Zeekr heeft dit deels opgelost met de widgets, maar deze dan bij de nieuwe navigatie geen aangepaste widget geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
itsme9x schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:16:
[...]

Tsja, ik zit echt te wachten op integratie van de nieuwe navi op het homescreen d.m.v. een widget.
Persoonlijk vindt ik het irritant dat de navigatie op zo'n groot scherm geen andere informatie kan laten zien, zoals bijvoorbeeld muziek of andere knoppen / info.

Al jaren standaard bij Android en Apple auto maar Zeekr heeft dit deels opgelost met de widgets, maar deze dan bij de nieuwe navigatie geen aangepaste widget geleverd.
?? Wederom verbazing.
Een widget links ergens achter je stuur (bij de X) of in de treat met als, wat is het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
bigkevx2 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

?? Wederom verbazing.
Een widget links ergens achter je stuur (bij de X) of in de treat met als, wat is het verschil?
Het kan zijn dat jij je erover verbaast, maar zoveel mensen zoveel wensen.
Ik vindt het nou eenmaal prettig om op het grote scherm in de auto meer te zien dan alleen een navigatie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
itsme9x schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:53:
[...]

Het kan zijn dat jij je erover verbaast, maar zoveel mensen zoveel mensen.
Ik vindt het nou eenmaal prettig om op het grote scherm in de auto meer te zien dan alleen een navigatie app.
Oke, dan begrepen we elkaar niet helemaal, net als de autocorrect zie ik net....
Tja, in dat geval....AA of CarPlay is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ik krijg na een jaar de melding dat de auto onderhoud nodig heeft. Na een jaar al, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:19
911GT2 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:22:
Ik krijg na een jaar de melding dat de auto onderhoud nodig heeft. Na een jaar al, is dat normaal?
Wat is het onderhoud dat de auto nodig heeft?
- nieuwe banden
- nieuwe ruitenwissers
- ruitenwisservloeistof bijvullen?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Geen idee hij zegt alleen dat het onderhoudsinterval is aangebroken en dat ik een afspraak moet maken bij een garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
Ik heb precies hetzelfde. Zoals ik het begrijp is de auto nu 2 jaar oud. Dus dan begin okt 2024 gekomen. Ik heb hem pas in juli 2024 gekregen en nu ca 25k gereden. Een andere verklaring heb ik niet. Via zeekr.eu kun je online bij een zeekr servicecenter een onderhoudsafspraak regelen. Zij weten wat er moet gebeuren, een andere garage niet. Ik ben benieuwd wat ze zoal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Ik heb hetzelfde. Die van mij heb ik half november vorig jaar opgehaald en staat nu op bijna 30k.

Ik heb al via de app een serviceverzoek ingediend voor een aangesloten servicepartner hier in de buurt. Zou binnen een dag reactie krijgen, die is inmiddels om. Ik wacht nog even af, en anders bel ik Zeist maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:14
Hmm, ik heb het ook met 40k na een jaar. Wel heel toevallig dat we het allemaal tegelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
Ik denk dat t dus weinig met de km stand te maken heeft, maar ze zijn allemaal even oud en zaten op dezelfde boot. Lijkt dus 2 jaar geleden, toen kwamen ze dacht ik net op de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldvs
Wutroe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:50:
Ik heb hetzelfde. Die van mij heb ik half november vorig jaar opgehaald en staat nu op bijna 30k.

Ik heb al via de app een serviceverzoek ingediend voor een aangesloten servicepartner hier in de buurt. Zou binnen een dag reactie krijgen, die is inmiddels om. Ik wacht nog even af, en anders bel ik Zeist maar.
Ik zou direct bellen. Heb het ook via de app geprobeerd maar geen enkele reactie op gehad. Mijn pogingen om het via de app te doen staan ook nog steeds open.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 20:54
911GT2 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:22:
Ook gehad afgelopen zomer bij 40K: onderhoud laten doen bij lokale dealer, melding bleef echter dagelijks terugkomen. Ik moest naar Zeist om van de melding af te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex_N op 10-10-2025 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTfno9stAns338FJKY_ZoDKkcvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1borW0O9WbLJQD0HbATCe6Hs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxwiGesv6mQufmiKrAHGShYhSMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYrvvOy6awnWFwDw3foVqAPz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Wie is het gelukt om met een iFoon 17 (pro) een digitale sleutel aan te maken?

Lijkt niet te werken….. heerlijk premium gevoel zon Zeekr…. 🤮🤮🤮

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
spidertje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:33:
Wie is het gelukt om met een iFoon 17 (pro) een digitale sleutel aan te maken?

Lijkt niet te werken….. heerlijk premium gevoel zon Zeekr…. 🤮🤮🤮
Oh oh oh Spidertje wat ga je weer lekker.
De 17 is nog niet opgenomen in de lijst met ondersteunde telefoons.
Kwestie van wachten op een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
Kwestie van wachten op een update.
Euh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik001
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:45
Dit is wat ze gedaan hebben bij de 40.000 km beurt (dit is het interval vanuit Zeekr):

Onderhoudshistorie
datum naam omschrijving kilometerstand excl. btw
6 aug 2025 Zeekr Netherlands B.V. 39.999 EUR419,6

40.000 kilometer beurt, differentieel olie
het ruitenwisserblad voorzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Je kan TestFlight downloaden.
Dan de Zeekr app zoeken in TestFlight met google.

Dan kan je klagen bij ze in de TestFlight app waar de beta’s van de Zeekr app staan.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste