Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-05 16:25
Flutsoftware? Dan heb ik zeker een andere versie dan jij. Nooit zwarte schermen.

Blijf het een heerlijke rijdende (en werkende) auto vinden. Geen Nio voor mij. Wel in gereden toen ik een nieuwe EV zocht, Vond de Zeekr veel fijner rijden en een veel luxere aankleding hebben.

En ik geniet van Apple Carplay. Moeten ze bij Nio (en Tesla) nog uitvinden.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:05
DonaldDuck schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:44:
Flutsoftware? Dan heb ik zeker een andere versie dan jij. Nooit zwarte schermen.

Blijf het een heerlijke rijdende (en werkende) auto vinden. Geen Nio voor mij. Wel in gereden toen ik een nieuwe EV zocht, Vond de Zeekr veel fijner rijden en een veel luxere aankleding hebben.

En ik geniet van Apple Carplay. Moeten ze bij Nio (en Tesla) nog uitvinden.
Ik ben verder met de Zeekr wel blij. Maar de ET9 is wel wat hoger segment dan de NIO, de andere modellen trekken mij ook niet persoonlijk, al vind ik het wel leuke auto’s!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-05 08:50

S60

Ecological schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:14:
[...]

Daar heb ik geen problemen mee! Maar bij Tesla hoef ik niet op 1 of andere vage website van een aanbieder mijn gegevens in te voeren.

Het gaat mij hier ook een beetje om de mindset erachter, hoe kan management deze implementatie goedkeuren? Als CTO zou ik dit nooit goedkeuren. Waarom ga je een klant hiermee lastig vallen, ze hebben al mijn gegevens al!
Ik heb m'n gegevens wel ingevuld, maar wel een vreemd gevoel aan overgehouden wat jij ook omschrijft; waarom word ik hiermee lastig gevallen terwijl Zeekr alle NAW gegevens heeft? Of het is zo dat Zeekr deze persoongegevens niet mag delen met, in dit geval, Vodafone. Maar dan had een stukje uitleg wel fijn geweest. Bij BMW en Volvo had ik trouwens ook deze "connected services" waar je op een gegeven moment voor moest betalen. Mij wordt nu duidelijk dat een autofabrikant gewoon een overeenkomst afsluit met een Telecom provider voor dit soort diensten. Klinkt logisch, maar ik wist niet hoe dit geregeld was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 21:41
Nog geen contact gehad met ze…

Maar ondertussen wel deze besteld op ome alie.
Hopelijk zijn ze orgineel 🙏
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HnrYrdjR962VB_8D14M6meHZRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDf4hHIsvudV9Rzr2bVvwapR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
S60 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:36:
[...]

Ik heb m'n gegevens wel ingevuld, maar wel een vreemd gevoel aan overgehouden wat jij ook omschrijft; waarom word ik hiermee lastig gevallen terwijl Zeekr alle NAW gegevens heeft? Of het is zo dat Zeekr deze persoongegevens niet mag delen met, in dit geval, Vodafone. Maar dan had een stukje uitleg wel fijn geweest. Bij BMW en Volvo had ik trouwens ook deze "connected services" waar je op een gegeven moment voor moest betalen. Mij wordt nu duidelijk dat een autofabrikant gewoon een overeenkomst afsluit met een Telecom provider voor dit soort diensten. Klinkt logisch, maar ik wist niet hoe dit geregeld was
Oh ik ben niet zo gek dat ik het niet ga invullen. Ik vind het gewoon heel raar en onnodig!

Maar goed, kom ik wel overheen. Ik weet dat Zeekr meeleest en hopelijk doen ze er wat mee maar met de software ontwikkeling snelheid verwacht ik niet dat het automatisch gaat voor ik mijn auto inlever en mijn ET9 ophaal. :+

Verder vind ik het een geweldige auto, het is gewoon zo jammer dat dit zo moet. Maar zo te horen een geely afspraak.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-05 14:03

SEG

Hallo mede Zeekr001 (Privilege) rijders,
Ik probeer al een tijdje duidelijkheid te krijgen van Zeekr op het gebruik van ACC in combinatie met trekhaak. Dit verzoek is al maanden geleden geaccepteerd in backlog maar vanaf dat moment lijkt er niets te gebeuren. Inmiddels is het voorjaar en gaat binnenkort de caravan weer achter de auto en dan zou ik op de lange ritten toch graag cruise control gebruiken al is het maar om niet (per ongeluk) te hard te rijden. De afgelopen weken heb ik tot twee keer toe een mail gestuurd naar Zeekr Service maar krijg hierop geen reactie. Heeft iemand in deze groep hier al meer informatie over ontvangen via Zeekr? Is deze optie binnenkort beschikbaar? Ben benieud:-)
Verder overigens erg tevreden op wat kleine stortinkjes na. Verbruik blijft wel hoog waardoor ik erg benieuwd ben hoe dat deze zomer met de caravan gaat en of ik 200/250km ga halen binnen de bandbreedte van 80-10% acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:40
SEG schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:36:
Ik probeer al een tijdje duidelijkheid te krijgen van Zeekr op het gebruik van ACC in combinatie met trekhaak. Dit verzoek is al maanden geleden geaccepteerd in backlog maar vanaf dat moment lijkt er niets te gebeuren. Inmiddels is het voorjaar en gaat binnenkort de caravan weer achter de auto en dan zou ik op de lange ritten toch graag cruise control gebruiken al is het maar om niet (per ongeluk) te hard te rijden. De afgelopen weken heb ik tot twee keer toe een mail gestuurd naar Zeekr Service maar krijg hierop geen reactie. Heeft iemand in deze groep hier al meer informatie over ontvangen via Zeekr? Is deze optie binnenkort beschikbaar? Ben benieud:-)
Verder overigens erg tevreden op wat kleine stortinkjes na. Verbruik blijft wel hoog waardoor ik erg benieuwd ben hoe dat deze zomer met de caravan gaat en of ik 200/250km ga halen binnen de bandbreedte van 80-10% acculading.
Ik heb precies hetzelfde. Ben inmiddels na een jaar behoorlijk kwaad dat het trekhaakissue nog niet is opgelost. Overigens ik hanteer 3km/kWh (33,3 kWh/100km) met caravan. Dus ca 180 km per lading.
Ik stop ongeveer elke 2 uur en laad dan op en heb dan meestal nog geen 180 km gereden. Heb zelf een LR. Over 2 weken met caravan nr Baskenland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:05
Helaas een herkenbare situatie. De Zeekr 001 is een hele fijne auto, maar qua software-updates en omgaan met constructieve feedback worden de verwachtingen niet waargemaakt.
Dat geldt inderdaad voor het gebruik van ACC met trekhaak, maar ook voor zaken als het uit kunnen lezen van de bruikbare accu-capaciteit (State of Charge). Veel automerken (zoals Polestar, ook onderdeel van de Geely groep) hebben integraties met Tibber, A Better Route Planner, Home Assistant, etc. waarmee je als eindgebruiker veel meer mogelijkheden krijgt. Een ander voorbeeld is dat het met veel (ook recente) mobiele telefoons niet mogelijk is om zowel de auto te openen als om er mee te rijden, zonder dat er een fysieke autosleutel aanwezig is (vergelijkbaar met hoe het bij Tesla werkt).

Ik begrijp dat er altijd meer verzoeken zullen zijn dan capaciteit om aan al deze wensen te voldoen, maar op dit moment ligt de update-frequentie extreem laag en lijkt het ook weinig zinvol om nog een bijdrage te leveren via de "Builders - Your feedback" functionaliteit in de Zeekr app. In dit Builders-platform staan veel suggesties, gesorteerd op upvotes, maar in de afgelopen maanden zijn er nauwelijks reacties of updates vanuit Zeekr zelf. De concurrentie in dit segment is behoorlijk en customer service lijkt me bij uitstek een manier om je mee te onderscheiden als merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
MattMax schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:49:
Helaas een herkenbare situatie. De Zeekr 001 is een hele fijne auto, maar qua software-updates en omgaan met constructieve feedback worden de verwachtingen niet waargemaakt.
Dat geldt inderdaad voor het gebruik van ACC met trekhaak, maar ook voor zaken als het uit kunnen lezen van de bruikbare accu-capaciteit (State of Charge). Veel automerken (zoals Polestar, ook onderdeel van de Geely groep) hebben integraties met Tibber, A Better Route Planner, Home Assistant, etc. waarmee je als eindgebruiker veel meer mogelijkheden krijgt. Een ander voorbeeld is dat het met veel (ook recente) mobiele telefoons niet mogelijk is om zowel de auto te openen als om er mee te rijden, zonder dat er een fysieke autosleutel aanwezig is (vergelijkbaar met hoe het bij Tesla werkt).

Ik begrijp dat er altijd meer verzoeken zullen zijn dan capaciteit om aan al deze wensen te voldoen, maar op dit moment ligt de update-frequentie extreem laag en lijkt het ook weinig zinvol om nog een bijdrage te leveren via de "Builders - Your feedback" functionaliteit in de Zeekr app. In dit Builders-platform staan veel suggesties, gesorteerd op upvotes, maar in de afgelopen maanden zijn er nauwelijks reacties of updates vanuit Zeekr zelf. De concurrentie in dit segment is behoorlijk en customer service lijkt me bij uitstek een manier om je mee te onderscheiden als merk.
Ik vind het echt een top auto, en ben heel blij dat ik hem lease. Verder sluit ik me wel helemaal aan bij je kritiek. Voor dit geld kon ik echt geen mooiere auto leasen en hij past heel goed bij mij, maar het volgende vind ik wel belangrijk:

1. Ze hebben het geluidje voor het aanzetten van de ADAS weggehaald, nu snap ik dat mensen dit irritant vonden en de implementatie was niet goed, maar het is wel erg gevaarlijk omdat je nu geen audio notificatie hebt dat de ADAS aanstaat.
2. De achterbak gaat open als je in drive zet, en de knop zit op een heel ongunstige plek.
3. Weinig updates de laatste tijd.
4. Dat ACC niet werkt met trekhaak is inderdaad wel erg gaar.
5. De Vodafone implementatie
6. We kunnen nog geen lokale profielen maken
7. Profielen doen sowieso soms een beetje gaar.

Verder ben ik wel heel blij met de auto, maar alles hierboven is wel functionaliteit en veiligheid die gewoon op orde moet zijn. Ik gun Zeekr nog steeds het beste en ik denk niet dat de Europese fabrikanten het veel beter doen, maar er is vooral serieuze concurrectie vanuit KIA/Hyundai, Xpeng en NIO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:07
Als je naar de software kijkt op de 7x, dan snap je waarom de oude garde van de 001 (en ook de X trouwens) amper tot niks geen verbeteringen krijgen de laatste maanden zo vermoed ik.

Dat ziet er daar echt heel anders uit, functionaliteit die wij missen zoals bv auto parking zit daar wel in verwerkt (gaat trouwens enorm traag zag ik dat inparkeren) en ik vermoed dat men tav software ontwikkeling de focus op heeft gelegd op de 7x omdat die (multimedia) hardware ook bv in de nieuwere 800v modellen vd de 001 zit.

Vrees met vreze dat er op het UX gebied weinig substantieel en moois nog zit aan te komen voor de oude garde.... hopelijk profiteren we nog wel van back end verbeteringen inclusief stabiliteit.

Een heel klein simpel voorbeeldje, laat het gedrag van knoppen gelijkwaardig functioneren. Zoiets simpels heeft men na bijna 2 jaar namelijk nog steeds niet voor elkaar. Zie bv de knopjes boven in het scherm.

Zit geen logica in behalve onlogica :-(, en zoiets simpels geeft net als de soms stupide vertalingen in mijn ogen aan aan hoe er met de kwaliteit van de software wordt omgegaan binnen in dit geval Zeekr, en breder binnen het Geely concern.

Men is binnen Geely schijnbaar heel trots op de omvorming van een auto productie/bouw fabrikant naar een software gebaseerde producten organisatie. althans dat hoor ik de CEO van Geely roepen. Het is in mijn ogen juist nog steeds zo dat de software flink rammelt, ontwikkelingen traag verlopen en dat juist de auto productie kwalitatief wel in orde is.

Reed vanochtend bv even achter een BMW i5, als je dan ziet hoe men daar de cams heel goedkoop hebben gemonteerd, de achterbumper vanuit een brandstof auto hebben omgebakken dan ziet dit er bij een Zeekr 001 toch echt veel beter gemaakt uit.

Xioami, Avatr komen bv ook naar Europa dit jaar. Benieuwd wat die gaan brengen ook vanuit China op met name het software terrein. Een volgende keer zal ik dat echt meer meenemen bij de keuze want nu teveel aandacht op bouwkwaliteit (na de ervaringen met de Ioniq 5) en wil voorkomen dat ik nog weer een keer jaren met een pruttelend product op pad moet. Wacht nog steeds op een eerste ritje zonder een software issue bv....

Ohja... onlangs in Fortune Magazine gaf de COO van Zeekr tussen de regels ook toe dat het product nog niet voldoende goed in orde is, want men gaat pas naar de UK en DE zodra dat het geval is want daar kan zich geen slechte eerste indruk veroorloven want dat zou desastreus zijn voor het merk. Plan was om begin 2024 in bv Duitsland te starten...... dat is nu medio 2026 op zijn vroegst... tel uit je winst.

Men is binnen Zeeker zelf (intern dan) duidelijk kritischer op haar producten dan de mensen op bv dit forum. Dat is maar goed ook wat mij betreft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Btw, de 7x heeft nu al wat gemeen met onze oude 001s….

AW
“”
Zijn de assistentiesystemen beter dan in de Zeekr 001?

Voor de ADAS-hulpsystemen werkt Zeekr met Nvidia Orin X-chips, die goed zijn voor een indrukwekkende 508 TOPS (Trillions of Operations Per Second). We zijn nieuwsgierig hoe dat uitpakt. Bij de 001 zetten we de ADAS-systemen namelijk het liefst zo snel mogelijk uit, want die werken bij die auto absoluut niet prettig. De 7X waarmee we op pad zijn, geeft echter de mededeling dat het systeem een storing heeft. De auto stilzetten, uitstappen, vergrendelen en weer opnieuw beginnen: het biedt geen soelaas. Wat de oorzaak hiervan is, kunnen de Zeekr-mensen niet achterhalen. Wel weten ze te vertellen dat het systeem in de auto bij onze eerste kennismaking nog beta is. Voor de productieversie wordt beterschap beloofd. We komen erop terug.
“”

Met name de laatste 2 zinnen herken ik heel goed net als dat het systeem (soms) niet (goed) werkt….. blijft kortom nog steeds oppassen met de Zeekr producten wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aend
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-05 23:31
Heeft er iemand meer ervaring met de nieuwe versie van de Zeekr Navi? Dan bedoel ik op vakantie, grotere afstanden incl laadstops?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:20
SEG schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:36:
krisje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:10:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ben inmiddels na een jaar behoorlijk kwaad dat het trekhaakissue nog niet is opgelost. Overigens ik hanteer 3km/kWh (33,3 kWh/100km) met caravan. Dus ca 180 km per lading.
Ik stop ongeveer elke 2 uur en laad dan op en heb dan meestal nog geen 180 km gereden. Heb zelf een LR. Over 2 weken met caravan nr Baskenland.
MattMax schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:49:

Helemaal eens met jullie berichten. Zelf hoop ik aankomende zomervakantie mijn trekhaakbox (hoe ideaal met een EV?) te kunnen gebruiken in combinatie met ACC naar onze vakantiebestemmingen in Italië. Maar als het zo blijft, en daar bereid ik me gezien het huidige update-interval wel op voor, moeten we toch maar wat spullen thuislaten. Jammer dat ze zo koketteren met het actief in verbinding staan met de gebruikers en er vervolgens zo weinig mee doen. Gemiste kans en een te beperkt nagekomen belofte.

@MattMax ik voel me ook niet meer genegen nieuwe zaken aan te dragen in de Builders-app. Volgens mij hebben ze nog genoeg op de backlog staan wat opgelost moet worden. Met het huidige update-tempo hebben ze daar nog makkelijk 1+ jaar werk aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Wutroe op 16-04-2025 12:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11:25
Kennelijk is het mogelijk om via de nieuwe navigatie app een browser op te starten en te gaan naar bv Youtube of andere sites.

Klik op het kleine i in de app, ga naar de "Here" website en scroll naar beneden, daar vind je een youtube link. Vanuit daar kan je inloggen en videos checken, ook kan je vanuit daar doorlinken naar andere sites.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaG2EpckzYL5U9fgg7nLtyeMiEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTxefFHCAMCMdOKrsoO0N3x9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB2YOyNGvdlwOfGLBjMm1PChsYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1txJ4Wlphw8UdlHfVcFx5FO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ7P2drQTi6jfbpx_hkeCPZ9zTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6A38gEYRn5ghesravvbLzk6y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eS1MbvVaa1hElquvsjB7SiJa2VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpHT2Y8x3erGkx299glWOw5w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 23:22
Juny0985 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:52:
Kennelijk is het mogelijk om via de nieuwe navigatie app een browser op te starten en te gaan naar bv Youtube of andere sites.

Klik op het kleine i in de app, ga naar de "Here" website en scroll naar beneden, daar vind je een youtube link. Vanuit daar kan je inloggen en videos checken, ook kan je vanuit daar doorlinken naar andere sites.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof!, klinkt wel als een "onbedoelde feature/bug", werkt het ook als je aan het rijden bent bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
itsme9x schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:19:
[...]

Tof!, klinkt wel als een "onbedoelde feature/bug", werkt het ook als je aan het rijden bent bijvoorbeeld?
Dat heb ik nog niet getest. Zal het vanmiddag even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 06:20
spidertje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:40:

Xioami, Avatr komen bv ook naar Europa dit jaar. Benieuwd wat die gaan brengen ook vanuit China op met name het software terrein. Een volgende keer zal ik dat echt meer meenemen bij de keuze want nu teveel aandacht op bouwkwaliteit (na de ervaringen met de Ioniq 5) en wil voorkomen dat ik nog weer een keer jaren met een pruttelend product op pad moet. Wacht nog steeds op een eerste ritje zonder een software issue bv....
Xiaomi dit jaar echt niet. Voor 2027 hebben ze gezegd, maar nuance is dat ze genoeg productiecapaciteit hebben. Dit hebben ze nog lang niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juny0985
itsme9x schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:19:
[...]

Ja, werkt ook tijdens het rijden. Iets wat ze moeten gaan patchen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Juny0985 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:21:
[...]

_O-

Nice ge bug hunt!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme9x
Juny0985 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:21:
[...]

Dan is nu natuurlijk de vraag, kunnen ze nu ineens wel iets snel patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Het zit in de nieuwe navigatie-app, dus dat zou iets makkelijker en sneller moeten kunnen dan via een OTA-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:13
Wutroe schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:23:
Het zit in de nieuwe navigatie-app, dus dat zou iets makkelijker en sneller moeten kunnen dan via een OTA-update.
Klopt, maar de app zelf doet niets verkeerd, geen mogelijkheid tot het invoeren van een url.
Het gaat specifiek via een hyperlink naar andere sites waaronder YouTube.
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen.
Niet Zeekr maar MapBox moet hier iets mee gaan doen.

Zeer interessante 'It ain't a bug, it's a feature' dit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wutroe
Zeekr postte vanochtend een mooie foto van een 001 Performance met een flinke caravan erachter op hun Instagram-pagina. Ik kon me niet inhouden om daar op te reageren. Daar kwam echter een hoopgevende reactie van Zeekr op. Fingers crossed dat deze update voor de zomervakantieperiode doorgevoerd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qb8Ss3Ejz0iOtpw73g6sFUuJC2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ovgclU9P3hbEDp9iSpUn1Q03.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-05 08:50

S60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GU-3gsxftt1Xykz1B7jerZZeE0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xCxZmkluRYFBDlBAHRwBtr1.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke vergelijkingstest in de nieuwe Autoweek. Wie had een paar jaar geleden gedacht dat een nieuw Chinees merk een Audi zou verslaan en als testwinnaar zou eindigen. De test bevestigd mij (weer) dat ik een jaar geleden een goede keus heb gemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door S60 op 18-04-2025 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
Wutroe schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:43:
Zeekr postte vanochtend een mooie foto van een 001 Performance met een flinke caravan erachter op hun Instagram-pagina. Ik kon me niet inhouden om daar op te reageren. Daar kwam echter een hoopgevende reactie van Zeekr op. Fingers crossed dat deze update voor de zomervakantieperiode doorgevoerd wordt.

[Afbeelding]
Ik moet t eerst nog zien. Volgens de app is t towbar issue nog in de back log, dus niet eens in progress, laat staan ready for release.
Ze moeten wel opschieten om nog voor de zomervakantie een werkende versie te hebben. Eerst zien dan geloven. Zal wel najaarsvakantie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YQIw6aolFsTjZP5YoUaUK6AR8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HthLQ8xaFQccKwmCUFwzaE8B.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd 🙏

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Balmoral
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 12-05 21:28

Balmoral

Zeekr 001 Privilege Grey

Hierbij de test van autoweek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XxwDHITNYlGT6gmuIHoyAaGS34=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T5mRh6k9ft8GNwufixOEGt9T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmFCqRQSRfpKcbkfBsWsUEOtFYA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bnH0T2MrgpDKoxqR6uBtLAf5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJtFEKTJXHa0adzqfBI_itL-UVo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BhwUD4v4Q5cpKEhPXu9tGQRI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnBHSaw9sMXACDl6Yx8TyafdytM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qc5vHNdaGst0kLQUNcnYvgEh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3p8q3mmXNQAJLlJ_UbsqtaEsCE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m07eqxfYoalCeEt0iqojei25.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlouQosa_EWL5xL9jA4TlD_xmag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PydCkdSRo3u8fNAhrmjenuoF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGM3PyXcNGa3qWcrmqjFsgLPFII=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XDhy7npif63jde1VPF3UduKH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_ZNzfYoh4GlcjCW-luOAXqydpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mFWEwgQSy9byCZaF0gDttzO7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOTj5XaD6lnBXlOIzBDDsdnWQwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/neWjbV4hIDAM8YPM6glgpL0S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu-V94FDISeChWgTw1oXsg4--aA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AdjOg8CnRsz7v3y9DrsD4czI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeekr24
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-05 10:20
Goedemorgen,

Ik krijg de laatste tijd elke keer een 'verkeersinformatie' melding.
Wat er gebeurd is dat de radiozender wijzigt naar een aparte frequentie, totdat ik de melding wegdrukt.
Alleen de melding komt ongeveer elke 2 minuten terug.....

iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr24 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:42:
Goedemorgen,

Wat er gebeurd is dat de radiozender wijzigt naar een aparte frequentie, totdat ik de melding wegdrukt.

iemand een idee?
Jee, ook eens een keer issue dat ik nog niet heb gehad (gelukkig) 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansL
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-05 21:45
Zeekr24 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:42:
Goedemorgen,

iemand een idee?
Zat er op de radio instelling niet een TA button die je uit kunt zetten? Dacht deze ooit gezien te hebben.
Edit : deze dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayhQ9C2-TD11PME5uSxab0zWMyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdwNyIZ6jNfPqIElErBTsIiZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door HansL op 23-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-05 08:45
Briljant die bug 🤣
Alleen niet zo veilig tijdens het rijden.

Andere vraag, heb blijkbaar al een hele tijd geen trekhaak uitgehad. Nu voor vakantie klap ik hem uit en zie ik op het dashboard een groen lampje met trekhaak en slotje. Dat klopt? Hoe lang is dat al? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 20:39
Marshall schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:54:
Briljant die bug 🤣
Alleen niet zo veilig tijdens het rijden.

Andere vraag, heb blijkbaar al een hele tijd geen trekhaak uitgehad. Nu voor vakantie klap ik hem uit en zie ik op het dashboard een groen lampje met trekhaak en slotje. Dat klopt? Hoe lang is dat al? 🤣
Haha ik twijfelde precies als jij of het er altijd was, in ieder geval sinds de 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
kx22 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:55:
[...]

Xiaomi dit jaar echt niet. Voor 2027 hebben ze gezegd, maar nuance is dat ze genoeg productiecapaciteit hebben. Dit hebben ze nog lang niet.
In Duitsland al te koop, kleine 70k. Heb je wel de Chinese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Aend schreef op woensdag 16 april 2025 @ 02:32:
Heeft er iemand meer ervaring met de nieuwe versie van de Zeekr Navi? Dan bedoel ik op vakantie, grotere afstanden incl laadstops?
Jahoor, getest.... verre van ideaal... je krijgt advies om te laden tot over de 90%...en dan de volgende stop bv 25-50%.... verder heb je bij die navigatie geen enkel id of er een laadpaal beschikbaar is... wat de output is etc en filtering werkt wel, maar niet zo goed/helder/flexibel als bv in ABRP.

Routes zijn op zich wel vrij goed, dat is al een vooruitgang tov de standaard app. Nieuwe nav is geloof ik de standaard vanaf de 7x trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme9x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Op zich een prima en typische ANWB review.
Jammer dat het weer veel te veel over piepjes gaat zonder de context toe te lichten en de gebruiksaanwijzing te lezen.
Effectief schakel je alle meldingen uit met een eenmalige instelling en bij iedere rit zet ik de overspeed warning uit. That’s all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
bigkevx2 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:
[...]

Klopt, maar de app zelf doet niets verkeerd, geen mogelijkheid tot het invoeren van een url.
Het gaat specifiek via een hyperlink naar andere sites waaronder YouTube.
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen.
Niet Zeekr maar MapBox moet hier iets mee gaan doen.

Zeer interessante 'It ain't a bug, it's a feature' dit.
Mooi behouden zou ik zeggen :P

Vandaag even bekeken of je bv kpn of een iptv via een web player zou kunnen aanzetten. Kpn is prima te benaderen, echter ondanks dat de auto een italiaans ip adres heeft ergens met lokatie midden op zee….. afspelen gaat niet vanwege een beveiliging ergens in de software vd auto…

Ook via wifi gaat dit niet, maar dan omdat de h264 codec niet beschikbaar is.

Zelfde soort limitering geldt voor iptv, ook daar zit een beveiliging op tav afspelen vd content. Ophalen vd url met alle gegevens lukt nog wel maar daarna een toegangserror.

Veel andere websites zijn wel gewoon te openen overigens, instagram ook maar dan krijg je de foon app en kun je geen gebruik maken vh hele scherm. Gelijk maar even een melding maken bij Zeekr..??? :P :P :P :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86a4tcJsncsGHzsA43jppT-csLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELuDkiAJeft0hc430A1dvZLO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFkTgKvdD1lfhI7luI3bDetk9Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWFiOeBoUL9ITf3BPfN1NHzn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbCo2vB6HC3mbbB-iv1U0B1HC10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/979WpDNC3vLqYjpdblbLenAf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 12:40
Dit wordt binnenkort geblokkeerd (vanwege juridische regels) , dus geniet er nog maar even van nu het nog kan ... 😉.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SEG

SEG

Hallo mede Zeekr001 privilege rijders,
Ik kwam al scrollend door het forum nog het topic tegen over de geurtjes en dat hier geen navullingen voor te krijgen zijn bij Zeekr.
Geen nood! Deze kun je prima zelf navullen met de Rituals auto parfums.
De cartridges kun je makkelijk open maken. In de cartridge zit een schaaltje met een soort gel. Deze gel eruit halen en dan de navulling van Rituals (staafje) door de helft knippen. De twee strookjes passen naast elkaar in het schaaltje. Alles weer in elkaar zetten. Werkt perfect!. Ik vond de Zeekr parfum niet altijd even goed waarneembaar. Heb inmiddels alle 3 de cartridges voorzien van Rituals geurtjes en dat bevalt prima:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEG

SEG

Zijn er ook Zeekr001 Privilege / AWD rijders die al ervaring hebben met rijden met caravan? Dit gaat mijn eerste seizoen worden waarbij onze Fendt Bianco 515SG (1600kg) achter de Zeekr001 gaat en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en actieradius.
Zonder caravan moet ik al erg mijn best doen om onder de 21Kwh/100km te komen dus ben erg benieuwd wat ik kan verwachten met caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
spidertje schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:30:
[...]

Mooi behouden zou ik zeggen :P

Vandaag even bekeken of je bv kpn of een iptv via een web player zou kunnen aanzetten. Kpn is prima te benaderen, echter ondanks dat de auto een italiaans ip adres heeft ergens met lokatie midden op zee….. afspelen gaat niet vanwege een beveiliging ergens in de software vd auto…

Ook via wifi gaat dit niet, maar dan omdat de h264 codec niet beschikbaar is.

Zelfde soort limitering geldt voor iptv, ook daar zit een beveiliging op tav afspelen vd content. Ophalen vd url met alle gegevens lukt nog wel maar daarna een toegangserror.

Veel andere websites zijn wel gewoon te openen overigens, instagram ook maar dan krijg je de foon app en kun je geen gebruik maken vh hele scherm. Gelijk maar even een melding maken bij Zeekr..??? :P :P :P :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja hoop dat ze snel Youtube en de web browser beschikbaar maken. Ik had geprobeerd ook een losse APK te installeren vanaf de browser, maar dat lukte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-04 18:20
Hallo, sinds een maand rijd ik in een Zeekr 001 en dat bevalt uitstekend!
Helaas werkt nu sinds vanochtend de Zeekr app op mijn telefoon niet meer, althans, hij herkent de auto niet meer. Het is weer helemaal terug gesprongen naar het beginscherm waar ik een proefrit kan boeken en informatie kan opvragen etc.
In de auto zelf logt hij wel nog in naar mijn account en kan ik (nog) niks geks zien.
Iemand hier toevallig een oplossing voor zodat de app gewoon de auto weer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Jorrz schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:16:
Hallo, sinds een maand rijd ik in een Zeekr 001 en dat bevalt uitstekend!
Helaas werkt nu sinds vanochtend de Zeekr app op mijn telefoon niet meer, althans, hij herkent de auto niet meer. Het is weer helemaal terug gesprongen naar het beginscherm waar ik een proefrit kan boeken en informatie kan opvragen etc.
In de auto zelf logt hij wel nog in naar mijn account en kan ik (nog) niks geks zien.
Iemand hier toevallig een oplossing voor zodat de app gewoon de auto weer herkent?
Ingelogt in auto en niet meer in de app?
Start met uitloggen en inloggen. Dan nog geen auto? Weer uitloggen en dan ook uitloggen in de auto.
Opnieuw inloggen in de auto en met de app de QR code scannen. Zorg ervoor dat je goed 4/5G bereik hebt en in mijn geval de wifi in de auto uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
SEG schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:40:
Zijn er ook Zeekr001 Privilege / AWD rijders die al ervaring hebben met rijden met caravan? Dit gaat mijn eerste seizoen worden waarbij onze Fendt Bianco 515SG (1600kg) achter de Zeekr001 gaat en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en actieradius.
Zonder caravan moet ik al erg mijn best doen om onder de 21Kwh/100km te komen dus ben erg benieuwd wat ik kan verwachten met caravan.
Reken op minimaal 30-35 verbruik als je niet te hard en tevens constant rijdt zonder cc… in comfort stand rijdt het met aanhanger fijner dan met sportstand trouwens vind ik.

Zit btw meer in de hoogte dan alleen het gewicht, als ik bv met aanhanger met auto erop tuf of met kleinere hogere aanhanger dan is die laatste onzuiniger terwijl eerste optie al snel 2000kg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
spidertje schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:56:
[...]

Reken op minimaal 30-35 verbruik als je niet te hard en tevens constant rijdt zonder cc… in comfort stand rijdt het met aanhanger fijner dan met sportstand trouwens vind ik.

Zit btw meer in de hoogte dan alleen het gewicht, als ik bv met aanhanger met auto erop tuf of met kleinere hogere aanhanger dan is die laatste onzuiniger terwijl eerste optie al snel 2000kg is.
Ik ben het met spidertje eens. Ben nu onderweg nr Spanje, zit nu op ca. 35kWh. Heb fietsen op dissel, die invloed op stroomlijn hebben. Vorig jaar nr Italie en Kroatie (4000) km zat ik gemiddeld op 33,3, ondanks de bergen. Laadritme is elke stop, meestal om 2 uur even bijladen tot 80. Grootste probleem is altijd afkoppelen en parkeren v caravan. De laadstations staan soms op onmogelijke locaties. Ik laad nu met abonnement bij Ionity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SEG

SEG

spidertje schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:56:
[...]

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEG

SEG

krisje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:36:
[...]

Ik ben het met spidertje eens. Ben nu onderweg nr Spanje, zit nu op ca. 35kWh. Heb fietsen op dissel, die invloed op stroomlijn hebben. Vorig jaar nr Italie en Kroatie (4000) km zat ik gemiddeld op 33,3, ondanks de bergen. Laadritme is elke stop, meestal om 2 uur even bijladen tot 80. Grootste probleem is altijd afkoppelen en parkeren v caravan. De laadstations staan soms op onmogelijke locaties. Ik laad nu met abonnement bij Ionity.
Dank en fijne vakantie gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJLezer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05 07:33
bigkevx2 schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:06:
[...]

Ingelogt in auto en niet meer in de app?
Start met uitloggen en inloggen. Dan nog geen auto? Weer uitloggen en dan ook uitloggen in de auto.
Opnieuw inloggen in de auto en met de app de QR code scannen. Zorg ervoor dat je goed 4/5G bereik hebt en in mijn geval de wifi in de auto uit staat.
Ik heb dit recent een paar keer keer gehd. Ik heb de app op mijn telefoon verwijderd en toen opnieuw gedownload. Vervolgens ingelogd op de app en hij herkende mijn auto gelijk. Ik hoefde in de auto niets te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
  • Laatst online: 13-05 06:37
Wij trekken bijna een jaar met onze Privilege een Fendt 495 SKM (2024) de caravan ligt heel rustig en stabiel achter de Zeekr en we hebben en enorm veel overcapaciteit qua vermogen. Verbruik ergens tussen de 30-35 KWh/100km. Nu nog de mogelijkheid om de cruise control te kunnen gebruiken, dat is wel een gebrek hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsjes
Wutroe schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:14:
[...]

[...]

[...]

Helemaal eens met jullie berichten. Zelf hoop ik aankomende zomervakantie mijn trekhaakbox (hoe ideaal met een EV?) te kunnen gebruiken in combinatie met ACC naar onze vakantiebestemmingen in Italië. Maar als het zo blijft, en daar bereid ik me gezien het huidige update-interval wel op voor, moeten we toch maar wat spullen thuislaten. Jammer dat ze zo koketteren met het actief in verbinding staan met de gebruikers en er vervolgens zo weinig mee doen. Gemiste kans en een te beperkt nagekomen belofte.

@MattMax ik voel me ook niet meer genegen nieuwe zaken aan te dragen in de Builders-app. Volgens mij hebben ze nog genoeg op de backlog staan wat opgelost moet worden. Met het huidige update-tempo hebben ze daar nog makkelijk 1+ jaar werk aan.
Momenteel reageert Zeekr op geen enkele vraag over updates en of verbetering. Alle mooie beloftes en prachtige buildersapp brengen niets. En dat is zo zonde want het is verder echt een hele fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
Prinsjes schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Wij trekken bijna een jaar met onze Privilege een Fendt 495 SKM (2024) de caravan ligt heel rustig en stabiel achter de Zeekr en we hebben en enorm veel overcapaciteit qua vermogen. Verbruik ergens tussen de 30-35 KWh/100km. Nu nog de mogelijkheid om de cruise control te kunnen gebruiken, dat is wel een gebrek hoor.
Helemaal mee eens. Zonder CC is de snelheid met wat helingen nauwelijks constant te houden. Door enorme vermogen en stilte merk je niet hoe hard je rijdt. Ik ga vaak van 80 - 110, terwijl ik ca 90 probeer vast te houden. Maar even niet opletten en je rijdt veel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
krisje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Helemaal mee eens. Zonder CC is de snelheid met wat helingen nauwelijks constant te houden. Door enorme vermogen en stilte merk je niet hoe hard je rijdt. Ik ga vaak van 80 - 110, terwijl ik ca 90 probeer vast te houden. Maar even niet opletten en je rijdt veel te hard.
Sinds vandaag mijn nieuwe e-tron 55 opgehaald (tweedehands) naast de Zeekr, en die is nog stiller. Echt bizar!!!

Ook lekker stukje met de Zeekr gereden, het blijft een geweldige auto maar hopelijk komt de nieuwe navi snel uit beta en voegen ze Youtube officieel toe. Tijd voor een nieuwe update. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Zo stil is de 001 ook niet eerlijk gezegd. Je merkt dat de frameloze ramen en het enkele glas icm met de flinke banden dat toch net niet op echt premium niveau brengt.

Er zullen zat elek autos zijn die stiller zijn. Maar goed…. Auto is wat mij betreft stil genoeg.

Benieuwd of de etron zuiniger is dan de 001, zijn forse autos met wat oudere elek techniek namelijk. Waren flink ad prijs dacht ik. Je ziet ze ook best nog veel rondrijden trouwens. Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Prinsjes schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Momenteel reageert Zeekr op geen enkele vraag over updates en of verbetering. Alle mooie beloftes en prachtige buildersapp brengen niets. En dat is zo zonde want het is verder echt een hele fijne auto.
Dit is wat mij betreft echt kenmerkend voor de Zeekr club, veel mooie woorden en loze beloftes maar nakomen van wat men overal roept…. Vergeet dat maar.

Men is nu al meer dan 2jr ah sleutelen geweest aan de software van de 001/X en als we eerlijk zijn is het nog steeds status van beta release niet ontgroeid. Inderdaad (dood)zonde want auto zit verder vrij goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-05 20:48
Ik heb een Zeekr 7X besteld en ben nog op zoek naar goede caravan spiegels. Welke heb jij voor je 001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Die gozer zit in de comments te haten dat hij de range niet op dynamic had gezet en zit te haten dat hij zelf niet de handleiding had gelezen. De handleiding is er met een reden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:08
Damn, niet eerder zo een slechte review gezien zeg. Kan mij er letterlijk 0 (misschien 1%) in vinden...
Veel is gewoon met instellingen aan te passen...

Vorige week met mijn Privilege nog 250km gereden (105 km/h - eco modus - vooral snelweg).. met 100% gestart, geëindigd met 59%. Omstandigheden waren overigens wel top (geen verwarming/airco - wel stoelverkoeling/massage) en kon zonder gedoe doorrijden. Vrijwel alles op autopilot gereden, zonder problemen. Zelfs de Zeekr navigatie gebruikt naast Maps (ging echt prima en mooi vormgegeven). Tuurlijk is het in de winter wel een stuk slechter.

Heb eigenlijk gewoon 0 te klagen gehad... Dit, naast de mega knappe looks (mijn mening), maakt dat ik echt niet zou willen wisselen met een ander merk van dit niveau. Toch leuk als je zoveel complimenten krijgt over je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jc-jozef
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:22
Zijn er andere berijders die dit soort issues herkennen (uitvallen ADAS en niet reageren op knoppen)? En dan bedoel ik niet issues die incidenteel/1 keer per jaar voorkomen. Mocht dit vaak voorkomen dan lijkt me dat vrij frustrerend. Ik ben momenteel zelf een 001 Business Edition aan het overwegen (t.o.v. nieuwe model Y).

[ Voor 7% gewijzigd door Jc-jozef op 06-05-2025 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:08
Jc-jozef schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:52:
[...]

Zijn er andere berijders die dit soort issues herkennen (uitvallen ADAS en niet reageren op knoppen)? En dan bedoel ik niet issues die incidenteel/1 keer per jaar voorkomen. Mocht dit vaak voorkomen dan lijkt me dat vrij frustrerend. Ik ben momenteel zelf een 001 Business Edition aan het overwegen (t.o.v. nieuwe model Y).
Die knoppen reageren gewoon goed, ook bij die man in dit filmpje. Je moet alleen weten dat wat je klikt enkel zichtbaar is in je head up display. Als je dat eenmaal weet, werkt het dikke prima. Je ziet precies waar je klikt en wat dit betekent. Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens nog wel uit naar normale knoppen. Dat werkt toch altijd net wat sneller.

Maak eens een goede lange proefrit en laat je uitleggen hoe het werkt. Dan ben ik ervan overtuigd dat je even enthousiast bent als ik. De functies en mogelijkheden van dit soort auto's zijn enorm, dus inlezen kan geen kwaad. Veel kan aangepast en/of uitgezet worden. Dat voorkomt dit soort onnodig 'gemopper' van de reviewer in dit filmpje. Ik zit nu op 40.000 km en elke km met een lach, ook een brede lach als ik weer naar de auto loop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
Dydody schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:31:
[...]

Die knoppen reageren gewoon goed, ook bij die man in dit filmpje. Je moet alleen weten dat wat je klikt enkel zichtbaar is in je head up display. Als je dat eenmaal weet, werkt het dikke prima. Je ziet precies waar je klikt en wat dit betekent. Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens nog wel uit naar normale knoppen. Dat werkt toch altijd net wat sneller.

Maak eens een goede lange proefrit en laat je uitleggen hoe het werkt. Dan ben ik ervan overtuigd dat je even enthousiast bent als ik. De functies en mogelijkheden van dit soort auto's zijn enorm, dus inlezen kan geen kwaad. Veel kan aangepast en/of uitgezet worden. Dat voorkomt dit soort onnodig 'gemopper' van de reviewer in dit filmpje. Ik zit nu op 40.000 km en elke km met een lach, ook een brede lach als ik weer naar de auto loop.
Ik volg al geruime tijd meerdere YT vlogs m.b.t. EV's. Ik krijg steeds vaker de sterke indruk dat er veel meer achter zit dan een 'eerlijke' review.
Klickbait all over the place maar echt goed reviewen, ho maar!
De handleiding lezen is niet ruig maar vevolgens gaan we wel veel onzin roeptoeteren.
En als er een Westerse auto voorbij komt, hoe stok oud de software ook is, die komen er allemaal goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 11:18
Ecological schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:05:
[...]
Die gozer zit in de comments te haten dat hij de range niet op dynamic had gezet en zit te haten dat hij zelf niet de handleiding had gelezen. De handleiding is er met een reden.
Hij zit overal over te klagen. Klaagt ook over Ionity, hoe slecht hun app wel niet is. Ik vind het geen goede reviewer. Geef mij maar InstaAutoVlog of Autogefühl.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• itsme9x
Openingspost uitgebreid met:

- Aantal Zeekr 001, pijldatum vandaag
- Lijst met Tweakers Zeekr 001's (wordt later nog verder aangevuld)

Wil je ook op de lijst, of staat er een foutje in, reageer dan op dit bericht met de volgende informatie:
- Uitvoering
- Kleur
- Dakkleur
- Interieur kleur
- Accessoires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juny0985
Ecological schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:05:
[...]

Ja echt gelijk ontvolgt die gast. Dat ie dan ook alles dom vind, terwijl hij in vorige videos geld loopt te vragen van zijn volgers. Als hij niet eens te tijd neemt om zich goed te informeren over de auto, kan je dat toch geen review noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEG

SEG

SoCruelNU schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:54:
[...]

Ik heb een Zeekr 7X besteld en ben nog op zoek naar goede caravan spiegels. Welke heb jij voor je 001?
Ik heb Milenco Aero spiegels. Zijn redelijk universeel en passen goed op de Zeekr001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
itsme9x schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:26:

Wil je ook op de lijst, of staat er een foutje in, reageer dan op dit bericht met de volgende informatie:
- Uitvoering
- Kleur
- Dakkleur
- Interieur kleur
- Accessoires
Lekker bezig!

Je mag mij er op zetten met een Tech Grey Long Range met een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-05 20:48
SEG schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:03:
[...]

Ik heb Milenco Aero spiegels. Zijn redelijk universeel en passen goed op de Zeekr001.
Dank je wel. Deze had ik ook gezien. Deze bevstig je aan de rand van je spiegel. Ik dacht dat de rand van de Zeekr spiegels te klein/dun zou zijn. Blijkbaar niet! Voordeel hiermee is dat je gewone spiegel geheel vrij is!
Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsjes
itsme9x schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:26:

- Uitvoering
- Kleur
- Dakkleur
- Interieur kleur
- Accessoires
Je mag mij er ook bijzetten, privilege, wit, zwart, wit/blauw, alle kruisjes staan aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zeekr wordt volledig overgenomen door Geely:

https://carnewschina.com/...em_KVBqTb2H-mAk4KZRVq5Tcw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 11:18
spidertje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:15:
Zeekr wordt volledig overgenomen door Geely:
Interessant. Heeft dit met name te maken met de handelsoorlog die Trump heeft opgestart? Het lijkt er dan in ieder geval op dat Geely op dit moment uitbreiding naar de Amerikaanse markt niet meer zo ziet zitten. Of natuurlijk dat het geld dat opgehaald is bij de IPO in de tussentijd heeft lopen renderen, er nu per saldo minder hoeft te worden terugbetaald en het dus even wat cash heeft opgeleverd. De aandelen van Geely stegen met dit nieuws ook dus dat betekent goed nieuws voor ZEEKR als merk.
Overigens "overname" - ZEEKR was volgens mij een kindje van Geely dus het is met name een financieel dingetje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HDoc op 08-05-2025 07:42 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jc-jozef
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:22
Jc-jozef schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:52:
[...]

Het wegvallen van de ADAS is dus geen bekende/veel voorkomende issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-05 18:21
Jc-jozef schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Het wegvallen van de ADAS is dus geen bekende/veel voorkomende issue?
Ik heb het tot nu toe eenmalig gehad (vandaag). Na 5 meter rijden allemaal meldingen met camera niet beschikbaar, ADAS etc. Kwestie van het systeem herstarten (Volume knop ingedrukt houden en iets van 5-6x naar rechts draaien) dan reboot het bestuurdersscherm en het hoofd scherm en na ongeveer 30 seconden is het weer online (bestuurdersscherm komt eerder online) dit kan tijdens het rijden. Je ziet alleen even je snelheid niet.
5 seconden nadat het systeem weer online was functioneerde alles weer naar behoren.

Het 10 seconden ingedrukt houden van de volume knop was bij mij ieder geval niet noodzakelijk.

https://www.zeekr.eu/nl-n...001&yn=2023+YEAR&dl=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-05 08:45
Heeft iedereen de mail rondom connectiviteit ook ontvangen? Vanaf juni gaat er dus wat veranderen. Vond het al raar dat ik nog altijd gewoon van alle opties gebruik kon maken aangezien ik naar mijn weten een jaar gratis connectiviteit had.
Is het pakket wat ze voor 99,- aanbieden gewoon een op een hetgeen nu standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:00
Ik ben in de markt voor een zeekr001. Ik lees in dit topic wisselende berichten. Mods moeten me maar wijzen als ik de regels overtreed; maar ik moet straks kiezen - is de privilege echt de moeite waard? Ik ben ook in de markt voor Polestar 3-4 en heb 4 jaar een Geely volvo xc40 gereden (p8, 408 pk).

De zeekr lijkt interessant ivm de wat lagere catalogusprijs, maar dan moet het ding wel echt ondersteund worden.

Mijn conclusie na hert lezen in dit topic (niet alles)
1. Het is aardig wat bang-for-buck
2. De privilege is wel echt meer luxe ook qua rijgedrag
3. Software ondersteunijg/updates laten wel wat te wensen over
4. Issues zijn nogal wisselend tussen gebruikers

Anyway - ik hoor graag jullie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Spanky79 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:06:
Ik ben in de markt voor een zeekr001. Ik lees in dit topic wisselende berichten. Mods moeten me maar wijzen als ik de regels overtreed; maar ik moet straks kiezen - is de privilege echt de moeite waard? Ik ben ook in de markt voor Polestar 3-4 en heb 4 jaar een Geely volvo xc40 gereden (p8, 408 pk).

De zeekr lijkt interessant ivm de wat lagere catalogusprijs, maar dan moet het ding wel echt ondersteund worden.

Ik kan bij alle vier de punten van je alleen maar groene vinkjes zetten.
Meningen wisselen maar als ik kijk naar de alternatieven die je noemt ga je qua software er niet beter van worden (alleen bij Tesla imo) en qua bang for buck....go for it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Spanky79 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:06:

1. bang for buck zeeer zeker!
2. Ja, ik rij zelf de privilege en moest een weekje in de variant daar onder rijden. wat ik vooral miste aan mijn privilege was de air suspension en de geluidskwaliteit. Dus mocht je de keuze hebben om voor de privilege te gaan; zeer zeker de moeite waard..
3. in de basis werkt 't prima; werk je veel met apple CarPlay heb je geen last van de kaartenmap van Zeekr.
Maar in de basis doet die wat die moet doen; maar mogen de updates een stuk sneller.. het zijn vooral de snufjes die wat de wensen over laten.. voor de rest steekt die naar mijn mening prima in mekaar.
4. tja eigenlijk weinig issues die ik ook niet met andere autos hebt gehad. we zitten er hier natuurlijk ook boven op. Maar in een jaar tijd; 1x mijn keyfob kapot waar ik gelijk een nieuwe voor kreeg en 1x mijn laadklep die niet meer goed open kon. Ook netjes gelijk een nieuwe geïnstalleerd. dus aftersales is dan naar mijn mening weer prima! :P

succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Rokz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:43:
[...]

1. bang for buck zeeer zeker!
2. Ja, ik rij zelf de privilege en moest een weekje in de variant daar onder rijden. wat ik vooral miste aan mijn privilege was de air suspension en de geluidskwaliteit. Dus mocht je de keuze hebben om voor de privilege te gaan; zeer zeker de moeite waard..
3. in de basis werkt 't prima; werk je veel met apple CarPlay heb je geen last van de kaartenmap van Zeekr.
Maar in de basis doet die wat die moet doen; maar mogen de updates een stuk sneller.. het zijn vooral de snufjes die wat de wensen over laten.. voor de rest steekt die naar mijn mening prima in mekaar.
4. tja eigenlijk weinig issues die ik ook niet met andere autos hebt gehad. we zitten er hier natuurlijk ook boven op. Maar in een jaar tijd; 1x mijn keyfob kapot waar ik gelijk een nieuwe voor kreeg en 1x mijn laadklep die niet meer goed open kon. Ook netjes gelijk een nieuwe geïnstalleerd. dus aftersales is dan naar mijn mening weer prima! :P

succes met de keuze!
Klinkt goed. Ik heb al te horen gekregen dat de 001 past in het budget, de vraag is of het de privilege word, met wat geluk lukt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
bigkevx2 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Ik kan bij alle vier de punten van je alleen maar groene vinkjes zetten.
Meningen wisselen maar als ik kijk naar de alternatieven die je noemt ga je qua software er niet beter van worden (alleen bij Tesla imo) en qua bang for buck....go for it!
Thx, helder verhaal. Het wordt zeer waarschijnlijk een 001... de vraag is welke uitvoering in mijn leasebudget past. Het beleid is namelijk - directie krijgt geen achterlijk grote auto's. Op zich een mooi beleid, maar nu wordt het voor mij net spannend. Ik vind electric blue namelijk wel echt een toffe kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme9x
Nu zie ik in Noord/Oost Nederland niet veel 001's rondrijden, echter toevallig vandaag binnen drie minuten twee stuks.

Eerst een grijze en daarna een blauwe op de N48 (Balkbrug - Hoogeveen) tussen 15:30 - 15:45.

Blijft elke keer een hele mooie opvallende verschijning.

Toevallig iemand van dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-05 18:40
Vorige week heb ik mijn wielen beschadigd in een parkeer garage, ik zat gewoon klem tussen de hogen stoepen bij de inrit van de garage. Op de meeste garages staat wel de maximale hoogte maar niet de maximale breedte.

Ik heb nu een app gemaakt waarmee we elkaar kunnen helpen om een garage te vinden, hopelijk kunnen we elkaar helpen met het vinden van een garage waarin je wel met een Zeekr 001 kunt parkeren.

https://big-car-parking.cpm-republic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
rjvkuppeveld schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:45:
Vorige week heb ik mijn wielen beschadigd in een parkeer garage, ik zat gewoon klem tussen de hogen stoepen bij de inrit van de garage. Op de meeste garages staat wel de maximale hoogte maar niet de maximale breedte.
Een Zeekr 001 is 1m999 volgens de datasheet, net zo breed als een Tesla model X. Is dat zo breed dat ie klem komt te zitten in zo'n inrit? Van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Dan zal die garage-inrit ook extreem smal zijn geweest. Welke garage was dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Andrehj op 10-05-2025 09:37 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Grappig appje! Bedankt, qua UI zou ik wel een zoek functie bij de steden zetten, zodat je kan makkelijker kan filteren. en misschien default to Netherlands :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-05 18:40
Andrehj schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Een Zeekr 001 is 1m999 volgens de datasheet, net zo breed als een Tesla model X. Is dat zo breed dat ie klem komt te zitten in zo'n inrit? Van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Dan zal die garage-inrit ook extreem smal zijn geweest. Welke garage was dat?
Dat was Kelfkensbos in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rjvkuppeveld schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Das ook voor fietsen 😜😜😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
rjvkuppeveld schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:12:
[...]

Dat is wel vreemd, heb er paar maand geleden nog geparkeerd en niks geks gemerkt.
Ga binnenkort nog maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:35:
[...]

Dikke rage-bait deze video. :>
Grotendeels eens met de conclusie en opmerkingen in deze video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:42:
[...]

Grotendeels eens met de conclusie en opmerkingen in deze video.
Ik had ook niet anders verwacht. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Laatst online: 12-05 16:25
Topadvies van een hele domme gast. Kijk zijn video dat hij in Portugal moest laden maar eens. Gewoon een sneue gast die snel rijk wil worden van ‘clicks’ op Youtube. Ik had wel al snel door om hem niet serieus te nemen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max747
  • Laatst online: 13-05 13:11
Zeekr 001 Privilege: Is er al iemand die zijn 22 inch velgen heeft ingeruild voor 21 inch velgen?
De bandhoogte maakt velg-rand beschadiging i.m.h.o. onvermijdelijk en een hogere band met 21 (of zelfs 20") zou het rijden ook nóg soepeler maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
Max747 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:04:
Zeekr Privilege: Is er al iemand die zijn 22 inch velgen heeft ingeruild voor 21 inch velgen?
De bandhoogte maakt velg-rand beschadiging i.m.h.o. onvermijdelijk en een hogere band met 21 (of zelfs 20") zou het rijden ook nóg soepeler maken ?
Kun je dan niet beter kiezen voor banden met de aanvullende velgrandbescherming?

Deze band heeft een extra laag versterkt rubber of lichte bolling aan de zijkant, die iets uitsteekt en de velg zo beschermt tegen bijvoorbeeld stoeprandschade en rondvliegende steentjes.

De meeste fabrikanten gebruiken hun eigen markeringen voor de velgrandbescherming in de band:
RFP - Goodyear
FP - Goodyear
MFS - Dunlop
FR - Continental
Cord - Pirelli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DriWBdFUpb4Ij3mRZyJweRWj8zY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/o9HOKEx00cHMjV1yY1D2yByi.webp?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door itsme9x op 13-05-2025 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max747
  • Laatst online: 13-05 13:11
Deze gekozen vanwege velgrand bescherming, helpt zeer weinig tot niets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFtSf-_5ZFAz1IZ0gOePZY2GZ6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJLKxfa31OhhB6OPDcJEAaea.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Laatst online: 13-05 23:41
Een brutale vraag
Zou 1 van jullie zeekr 001 rijders het logo aan de voorzijde willen opmeten? Hoogte x breedte zou hetzelfde moeten zijn geloof ik.

Ik heb een X en wil graag een zwart logo voorop.
Die is ongeveer 6.7 a 6.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:14
Er afhalen en met plasti dip zwart maken,zelf ook gedaan prima straks resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
ramrodwillem schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:54:
Er afhalen en met plasti dip zwart maken,zelf ook gedaan prima straks resultaat
Snap je, alleen plakt die niet meer.
Buiten dat zijn er wel leuke alternatieve uit China.
Zwarte met oranje lijn tussen het zwarte in.
De originele krijg ik niet helemaal weggepoetst. Toch dunne krasvorming.
Vandaar dat ik de maat nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 22:26
carcept2009 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Snap je, alleen plakt die niet meer.
Buiten dat zijn er wel leuke alternatieve uit China.
Zwarte met oranje lijn tussen het zwarte in.
De originele krijg ik niet helemaal weggepoetst. Toch dunne krasvorming.
Vandaar dat ik de maat nodig heb.
Ik meet 6,73mm. Lijkt dus dezelfde maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
Ron G schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:25:
[...]

Ik meet 6,73mm. Lijkt dus dezelfde maat.
Mijn dank is groot..!! _/-\o_
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste