Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12 13:46
fyr0 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:59:
Bij mij is de update net uitgevoerd, ben vooral benieuwd naar de "Enhanced air drying". Want vanmorgen in dit natte weer, mocht ik om de 10 min de vooruit ventilatie aanzetten. Anders zag ik niks meer..

Ik rij normaal met de auto stand voor airconditioning/verwarming, zijn er nog andere tips hierover?

Daarnaast had ik nog een vraag over het updaten van apps, ik keek van de week in de Zeekr-store. Daar zag ik dat er wat apps een update nodig hadden. Dus ik heb aangegeven dat ze geupdate mogen worden. Maar na een dag stonden ze nog steeds op pending. Waar kan dit aan liggen?
Bij mij is het ook echt extreem de laatste dagen, ik moet op een rit van 25 minuten eigenlijk 20 minuten vol met de ontwaseming aan rijden. Ik weet niet waar de auto al dat vocht vandaan haalt. Of hij is zo lek als een mandje of de ontvochtiging in de AC doet het niet/ nauwelijks.

Maar goed hij is nu aan het updaten, dus ben benieuwd of het vanmiddag beter is.

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:45
Nou, dat was hem dan, de UPDATE van Zeekr. Of eigenlijk de super kleine einiemienie update van Zeekr waar ze dus een half jaar over gedaan hebben. Wat doen ze eigenlijk met de feedback?
Daar zie ik zo goed als zero, nada niets van terug in de update.
In de app is de Sentry Mode toegevoegd. Wow, daar zat ik echt op te wachten.

Alhoewel: De acc is wel iets fijner geworden. Is iets rustiger nu. Dat is heel knap van Zeekr, vergeet dat niet.

Even voor de sneeuwvlokjes onder ons: Het is een mooie auto en rijdt heel fijn en ik moet/mag eigenlijk niet zeuren. Want weet je wel hoe moeilijk het is om als nieuw Chinees merk een auto te lanceren. Ook al heb je 10 EV merken ernaast ook gelanceerd, blijft het heel moeilijk |:(

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28
Marcie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:26:
...
Alhoewel: De acc is wel iets fijner geworden. Is iets rustiger nu. Dat is heel knap van Zeekr, vergeet dat niet.

...
Ik heb het nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar had ook dat idee. Maar kan ook een soort placebo-effect zijn.

Hoe ervaren anderen de ACC na de 1.4 update?

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:20
Wutroe schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:29:
[...]

Ik heb het nog niet heel uitgebreid kunnen testen, maar had ook dat idee. Maar kan ook een soort placebo-effect zijn.

Hoe ervaren anderen de ACC na de 1.4 update?
Na de update heb ik wel spiegels,stoel,verlichting etc opnieuw moeten instellen. Die deden niks meer na de update geïnstalleerd te hebben (de persoonlijke instellingen). Daarna werkte het weer prima.
Vanochtend voor het eerst geen ADAS fout bij wegrijden gehad (door vocht bij de voor camera) dus als dit onder de 10 graden zo blijft is mijn grootste ergernis weg. Android auto lijkt nu met navigatie niet meer vast te lopen (de locatie van de navigatie op het scherm), nog geen verre ritten gehad dus nog niet 100% zeker. De app reageert nu veel sneller m.b.t. dingen sturen naar de auto en laat ook de status zien als ik in de app refresh wat het voorheen niet deed. Climate control lijkt het ook beter te doen, tot nu toe geen beslagen ramen gehad tijdens het rijden wat in het begin van de week wel had, maar ook dit is nog te kort om echt een conclusie te geven. Dat je nu vanuit de app sentry mode kunt aanzetten is ook wel fijn, hoef ik niet terug naar de auto te lopen mocht ik het wel aan willen zetten (nog niet getest). ACC lijkt nu wat rustiger te remmen, maar dit kan ook placebo zijn. Voor de rest geen gekke dingen met deze update. Dus tot nu toe tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakiers op 20-11-2025 20:57 ]

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-11 15:58
911GT2 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:35:
[...]

Bij mij is het ook echt extreem de laatste dagen, ik moet op een rit van 25 minuten eigenlijk 20 minuten vol met de ontwaseming aan rijden. Ik weet niet waar de auto al dat vocht vandaan haalt. Of hij is zo lek als een mandje of de ontvochtiging in de AC doet het niet/ nauwelijks.

Maar goed hij is nu aan het updaten, dus ben benieuwd of het vanmiddag beter is.
In welke rij modus ? Eco?

• Wutroe
Tweakiers schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:53:
[...]

Na de update heb ik wel spiegels,stoel,verlichting etc opnieuw moeten instellen. Die deden niks meer na de update geïnstalleerd te hebben (de persoonlijke instellingen). Daarna werkte het weer prima.
Vanochtend voor het eerst geen ADAS fout bij wegrijden gehad (door vocht bij de voor camera) dus als dit onder de 10 graden zo blijft is mijn grootste ergernis weg. Android auto lijkt nu met navigatie niet meer vast te lopen (de locatie van de navigatie op het scherm), nog geen verre ritten gehad dus nog niet 100% zeker. De app reageert nu veel sneller m.b.t. dingen sturen naar de auto en laat ook de status zien als ik in de app refresh wat het voorheen niet deed. Climate control lijkt het ook beter te doen, tot nu toe geen beslagen ramen gehad tijdens het rijden wat in het begin van de week wel had, maar ook dit is nog te kort om echt een conclusie te geven. Dat je nu vanuit de app sentry mode kunt aanzetten is ook wel fijn, hoef ik niet terug naar de auto te lopen mocht ik het wel aan willen zetten (nog niet getest). ACC lijkt nu wat rustiger te remmen, maar dit kan ook placebo zijn. Voor de rest geen gekke dingen met deze update. Dus tot nu toe tevreden.
Ik kan de meeste dingen onderschrijven. Voorzichtig positief over de update dus. Nog even de komende dagen/weken afwachten voor een meer definitief oordeel.

• 911GT2
Nee ik rijd nooit in eco, altijd in comfort of performance.

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-12 10:18
Tweakiers schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:53:
[...]

Ik heb ondertussen alweer 900 km met de 1.4 update gereden. Ik kan eigenlijk alles onderschrijven wat je hier zegt. De auto is veel rustiger op ACC, profielen wisselen (en koppelen met Carplay) gaat naadloos, openen van de auto gaat sneller en ik heb 0 last meer gehad van beslagen ramen. Afgelopen week was dat bijzonder irritant. Ook niet onbelangrijk vind ik dat de communicatie met de app een stuk sneller en beter gaat. Sentry mode als toevoeging boeit me niet zoveel, maar is mooi meegenomen.

• Marcie
Dit zijn mijn bevindingen na de 1.4 update en tig kilometers verder:
- Sync binnenverlichting instelling wordt niet onthouden.
- Waarschuwing frontale aanrijding wordt niet onthouden. Heb ik op kortste afstand staan. (staat telkens op een andere willekeurige afstand).
- Rijstrook ondersteuning instelling wordt niet onthouden Heb ik aanstaan. (wordt elke keer weer standaard uitgezet).
- Waarschuwing voor te hoge snelheid wordt niet onthouden. Heb ik uitstaan (wordt altijd standaard op visueel gezet)
- Navigatie spraakbegeleiding gaat elke keer weer op alleen "verkeersmeldingen". Moet ik elke keer op "normaal" zetten zodat er spraakbegeleiding is.
- Navigatie volume regeling met radio werkt niet. Radio blijft op volume en de navigatie praat er doorheen.
- ACC werkt wel beter maar als je gas bijgeeft en dan het pedaal iets terugneemt is het nog hetzelfde; noks afremmen. Verder nog steeds traag op snelheid komen, grote afstand tot voorganger.
- " Vermoeide bestuurder" gaat telkens weer aan. Zet ik altijd uit.
- Auto vanmorgen voor geconditioneerd (rond 08:45 uur) omdat het licht gevroren had. Maar de hulp systemen deden het niet dus veel alarm en meldingen. Na 5 min. ging het dan toch aan maar gedurende de gehele rit van een uur viel alles 6 keer uit en weer aan. (Ik had de auto eergisteren nog door de wasstraat gehaald dus alles was schoon)

Of zou mijn auto toch issues hebben?

• Jeen2
  • Laatst online: 21-11 14:34
Volgens de update zou de app veel sneller moeten werken, bijvoorbeeld het aanzetten van de "Snelle Verwarming". Maar dat is nog net zo traag en onvoorspelbaar als voorheen. weet iemand een oplossing?

• Tweakiers
Jeen2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:34:
Volgens de update zou de app veel sneller moeten werken, bijvoorbeeld het aanzetten van de "Snelle Verwarming". Maar dat is nog net zo traag en onvoorspelbaar als voorheen. weet iemand een oplossing?
Heb je in de auto het profiel afgemeld en opnieuw aangemeld door de QR code te scannen in de app?

• Tweakiers
Marcie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:37:
Dit zijn mijn bevindingen na de 1.4 update en tig kilometers verder:
- Sync binnenverlichting instelling wordt niet onthouden.
- Waarschuwing frontale aanrijding wordt niet onthouden. Heb ik op kortste afstand staan. (staat telkens op een andere willekeurige afstand).
- Rijstrook ondersteuning instelling wordt niet onthouden Heb ik aanstaan. (wordt elke keer weer standaard uitgezet).
- Waarschuwing voor te hoge snelheid wordt niet onthouden. Heb ik uitstaan (wordt altijd standaard op visueel gezet)
- Navigatie spraakbegeleiding gaat elke keer weer op alleen "verkeersmeldingen". Moet ik elke keer op "normaal" zetten zodat er spraakbegeleiding is.
- Navigatie volume regeling met radio werkt niet. Radio blijft op volume en de navigatie praat er doorheen.
- ACC werkt wel beter maar als je gas bijgeeft en dan het pedaal iets terugneemt is het nog hetzelfde; noks afremmen. Verder nog steeds traag op snelheid komen, grote afstand tot voorganger.
- " Vermoeide bestuurder" gaat telkens weer aan. Zet ik altijd uit.
- Auto vanmorgen voor geconditioneerd (rond 08:45 uur) omdat het licht gevroren had. Maar de hulp systemen deden het niet dus veel alarm en meldingen. Na 5 min. ging het dan toch aan maar gedurende de gehele rit van een uur viel alles 6 keer uit en weer aan. (Ik had de auto eergisteren nog door de wasstraat gehaald dus alles was schoon)

Of zou mijn auto toch issues hebben?
- sync binnenverlichting had ik ook. Wat bij mij hielp is de sync even uit te zetten, binnenverlichting ook ander kleurtje te pakken en weer de kleur te zetten die je wil en dan opslaan.
- De frontale aanrijding setting is mijn ervaring dat deze zich 'reset' als hij geactiveerd wordt. Dat had ik ieder geval bij de vorige versie. Dus als de auto ingrijpt.
- Waarschuwing te hoge snelheid. Wordt nooit onthouden. Dat is Europese wetgeving. Die reset zit altijd elke keer dat je in de auto stapt. (Snelheidswaarschuwing, rijstrook etc). ADAS dat is tegenwoordig bij elke nieuwe auto zo. Of bedoel je wat anders?
- Nog niet getest, heb je al keer info systeem gereboot? (volume knop ingedrukt houden en uit mijn hoofd 6x naar rechts draaien).
- Ik gebruik alleen Android Auto dus geen ervaring mee.
- Zelfde als punt hierboven.
- Heb je in de auto al profiel afgemeld en opnieuw gekoppeld d.m.v. de QR code te scannen via de app?

• Marcie
Tweakiers schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:42:
[...]

- sync binnenverlichting had ik ook. Wat bij mij hielp is de sync even uit te zetten, binnenverlichting ook ander kleurtje te pakken en weer de kleur te zetten die je wil en dan opslaan.
- De frontale aanrijding setting is mijn ervaring dat deze zich 'reset' als hij geactiveerd wordt. Dat had ik ieder geval bij de vorige versie. Dus als de auto ingrijpt.
- Waarschuwing te hoge snelheid. Wordt nooit onthouden. Dat is Europese wetgeving. Die reset zit altijd elke keer dat je in de auto stapt. (Snelheidswaarschuwing, rijstrook etc). ADAS dat is tegenwoordig bij elke nieuwe auto zo. Of bedoel je wat anders?
- Nog niet getest, heb je al keer info systeem gereboot? (volume knop ingedrukt houden en uit mijn hoofd 6x naar rechts draaien).
- Ik gebruik alleen Android Auto dus geen ervaring mee.
- Zelfde als punt hierboven.
- Heb je in de auto al profiel afgemeld en opnieuw gekoppeld d.m.v. de QR code te scannen via de app?
Dank voor je feedback, daar heb ik wel wat aan _/-\o_
- Frontale aanrijding reset dus alleen als de auto ingrijpt. Maar de auto heeft bij nog nooit ingegrepen dus dat is wel gek dan.
Ik had alles voor de update al een paar keer gereboot maar dat verandert niets. Ik zal het nog een keer proberen.
En ja ik had me afgemeld en weer aangemeld met de QR scan.
Maar even kijken of de reboot nu na de update nog e.e.a. beter wordt.

• 911GT2
Jeen2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:34:
Bij mij ook, eerder trager dan sneller geworden.

• 911GT2
Ik heb dat nu bij het openen op afstand (dus als je aan komt lopen) dat alleen de linker voordeur open gaat ondanks dat de instellingen toch echt op alle deuren staan. Met de keyfob gaan ze wel alle 4 open.

[ Voor 10% gewijzigd door 911GT2 op 21-11-2025 22:44 ]

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
Iemand ook opgevallen dat regenaratief afremmen aanzuenlijk minder is geworden? Instelling staat bij mij op hoog. Maar one pedal drive lukt nu echt niet meer. Ik moet de rem gebruuken of van heel ver van te voren de pedaal los laten.
Dit was met 1.3.1 echt een stuk beter.
Zal het morgen opnieuw instellen en kijken of het wat uitmaakt.

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
mestief schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:37:
Iemand ook opgevallen dat regenaratief afremmen aanzuenlijk minder is geworden? Instelling staat bij mij op hoog. Maar one pedal drive lukt nu echt niet meer. Ik moet de rem gebruuken of van heel ver van te voren de pedaal los laten.
Hier hebben meer mensen last van. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt. Frustrerend dat je lang moet wachten op een beperkte update en dat er dan iets dat werkte niet meer werkt.

Specs

• Bobs garage
  • Laatst online: 22:21
mestief schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:37:
Dit valt mij ook op.

Naast dit punt heb ik ook de indruk dat de de kortste afstand bij ACC langer is geworden. De auto blijft dus op grotere afstand van zijn voorligger. Zijn er anderen die dit ook opvalt? Hij is wel rustiger tussen de lijnen.

• Tweakiers
Staat regeneratief remmen wel op de hoogste stand? Dit was bij mij na de update teruggezet naar de laagste stand van de 2. (Of even weer naar de laagste instellingen te zetten en weer terug naar hoog).

[ Voor 24% gewijzigd door Tweakiers op 22-11-2025 08:42 ]

• Tweakiers
911GT2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:44:
Ik heb dat nu bij het openen op afstand (dus als je aan komt lopen) dat alleen de linker voordeur open gaat ondanks dat de instellingen toch echt op alle deuren staan. Met de keyfob gaan ze wel alle 4 open.
Heb je al geprobeerd om de instellingen van 4 deuren even naar 1 te zetten. En daarna weer terug te zetten naar alle deuren?

• mestief
Tweakiers schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:33:
Staat regeneratief remmen wel op de hoogste stand? Dit was bij mij na de update teruggezet naar de laagste stand van de 2. (Of even weer naar de laagste instellingen te zetten en weer terug naar hoog).
Ja staat op de hoogste stand.
Zal straks even proberenc in een andere stand en daarna weer terug in hoogste stand. Kijken of dat verschil maakt.

• 911GT2
Tweakiers schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:39:
[...]

Heb je al geprobeerd om de instellingen van 4 deuren even naar 1 te zetten. En daarna weer terug te zetten naar alle deuren?
Yep meerdere keren zelfs.

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
Ontgrendelen met sleutel uitzetten en het werkt weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eRBMzUpuLxPeKqaqjotKvZ9nh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1i6W06RzRO695mmsJfCPCLIZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Bobs garage
mestief schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:05:
[...]

Ja staat op de hoogste stand.
Zal straks even proberenc in een andere stand en daarna weer terug in hoogste stand. Kijken of dat verschil maakt.
Ik heb het systeem gereset (volume ingedrukt, 6 tikken naar rechts) voor de zekerheid. De twee standen zijn wel verschillend qua remkracht. Maar hij lijkt onder te remmen dan voor de update. Ach, is misschien ook wel soepeler zo, en prettiger voor de inzittenden.

• 911GT2
Heelsum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]
Thanks, dat was het.

• DontDealWithIt
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:17
Voor iedereen die problemen had met Android Auto vertragingen - is dat nu opgelost na de update?

• Wutroe
De nieuwe back-end voor de app is trouwens wel echt een flinke verbetering. Commando's vanuit de app komen nu gewoon vlot door (bijv. het inplannen van een rit) en de actuele status ververst netjes.

• TheMok3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11 10:04
Als iemand interesse heeft in mijn oude 22 inch velgen set, laat het me weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xURB7b4PiG0sBk3rjUcAIspaHTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRBJtMJSzAmVUmvzL2xFia1y.jpg?f=fotoalbum_large

• Weemr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-11 09:30
911GT2 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:44:
Ik heb hier al langer last van: alleen deur bestuurder gaat open, rest blijft dicht totdat ik in de deur de overige deuren ontgrendel. bij Zeekr laten zien toen ik er laatst was (pre-update) en toen gaven zij ook aan dat het raar was (we hebben de instellingen diverse keren aangepast). best irritant als je met meerdere mensen rijdt, maar geen einde van de wereld.

als iemand een oplossing weet, houd ik me aanbevolen !

• 911GT2
TheMok3r schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:02:
Als iemand interesse heeft in mijn oude 22 inch velgen set, laat het me weten.

[Afbeelding]
Alleen in dat zwarte plaatje rond het ventiel verkoop je zeker niet los.

• Bobs garage
Weemr schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:20:
[...]

Ik heb hier al langer last van: alleen deur bestuurder gaat open, rest blijft dicht totdat ik in de deur de overige deuren ontgrendel. bij Zeekr laten zien toen ik er laatst was (pre-update) en toen gaven zij ook aan dat het raar was (we hebben de instellingen diverse keren aangepast). best irritant als je met meerdere mensen rijdt, maar geen einde van de wereld.

Even de post van 22 november (screenshot) teruglezen, dit zou moeten werken.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:56
Weemr schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:20:
[...]

Heelsum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]

• TheMok3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11 10:04
911GT2 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:22:
[...]

Alleen in dat zwarte plaatje rond het ventiel verkoop je zeker niet los.
Nee in principe niet. Maar mocht ik de set niet verkocht krijgen, dan hou ik ze als winter set, zonder de aero plastics. Dan kan je de plastic stukken hebben.

• Marcie
Ik heb nu al 2x gehad dat de software opnieuw op moest starten. Toevallig vandaag weer. Ik stap in en alles is zwart, vervolgens start het langzaam op.
Hebben meer mensen hier last van?

• Tweakiers
Marcie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:09:
Ik heb nu al 2x gehad dat de software opnieuw op moest starten. Toevallig vandaag weer. Ik stap in en alles is zwart, vervolgens start het langzaam op.
Hebben meer mensen hier last van?
Nee dit heb ik niet gehad sinds de laatste update.

Voor de update heb ik dit wel met enige regelmaat gehad. Dat het system echt boot.
Zeekr melde toen zelf toen ik in Zeist was dat het normaal is dat het systeem soms boot bij instappen. (meen dit ook ergens gelezen te hebben maar kan het zo niet meer vinden). Dus wanneer je in stapt.
2x binnen 1 week is wel veel.

• Tweakiers
Nog terugkomend op mijn post na de update.
- ADAS fouten niet meer gehad. (ik verwarm de auto wel voor, maar dat deed ik ook toen de ADAS errors met vocht er nog wel waren. Dus dit lijkt nu echt opgelost onder de 10 graden.
- Climate control werkt stuk beter, geen last van vocht meer gehad op de ramen tijdens het rijden. Daarnaast verwarmt het naar mijn mening ook beter.
- Android auto navigatie blijft goed functioneren (locatie van de navigatie verdwijnt niet meer)
- ACC is stuk rustiger en vond het persoonlijk voor het eerst bruikbaar tijdens file rijden.
(kortste afstand blijft te lang) maar echt een stuk beter dan half jaar geleden dus voor de vorige update. Toen vond ik het persoonlijk niet bruikbaar.
- Regeneratief remmen (hoog) remt inderdaad minder stevig af. Het afremmen is wel weer controleerbaarder. Of dit nou een verbetering is of niet ben ik niet over uit.
- App functioneert echt stuk beter, nog 0x afgemeld of dat de auto kwijt is in de app. Daarnaast blijft de applicatie veel sneller reageren zoals ook in mijn vorige post beschreven.

• Wutroe
Het minder stevige regeneratieve remmen in de hoogste stand vind ik wel jammer, daar maakte ik met veel plezier gebruik van. Het werkt nog wel prima hoor, maar de vorige 'stand' vond ik prettiger.

Verder herken ik je feedback over de update. Prima werk van Zeekr. Nu nog een keer een update met een paar leuke nieuwe functies en of opgeloste feature requests, dan is het feest compleet.

• Classicline
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-12 21:07
Ik zou morgen mijn Sport Edition ophalen, vandaag helaas een belletje gehad dat er transportschade op de achterkant vd auto zit, kan helaas gebeuren.

Uitlevering iets meer dan een week uitgesteld dus maar ze komen morgen een 001 Privelege thuis brengen om de tijd te overbruggen, netjes opgelost moet ik zeggen!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-12 14:34

S60

Wutroe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:30:
Het minder stevige regeneratieve remmen in de hoogste stand vind ik wel jammer, daar maakte ik met veel plezier gebruik van. Het werkt nog wel prima hoor, maar de vorige 'stand' vond ik prettiger.

Verder herken ik je feedback over de update. Prima werk van Zeekr. Nu nog een keer een update met een paar leuke nieuwe functies en of opgeloste feature requests, dan is het feest compleet.
Vandaag had ik het gevoel dat regeneratief remmen helemaal niet werkte. Terwijl het gisteren wel werkte en de auto vertraagde (in de hoogste stand) zoals voor de 1.4 update. Ik heb een afspraak gemaakt in Zeist om dit te laten oplossen. Het kan niet zo zijn dat het ene moment de auto minder vertraagd dan een ander moment bij het loslaten van gaspedaal. Dat is ook een beetje riskant.

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:17
S60 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:48:
[...]

Vandaag had ik het gevoel dat regeneratief remmen helemaal niet werkte. Terwijl het gisteren wel werkte en de auto vertraagde (in de hoogste stand) zoals voor de 1.4 update. Ik heb een afspraak gemaakt in Zeist om dit te laten oplossen. Het kan niet zo zijn dat het ene moment de auto minder vertraagd dan een ander moment bij het loslaten van gaspedaal. Dat is ook een beetje riskant.
en de accu was niet toevallig tot 100% geladen?

• Classicline
[...]

Ik weet nog niet helemaal hoe het bij Zeekr werkt maar bij Tesla werkt dit ook niet als de accu nog te koud is, in de winter is het dus regelmatig zo dat bijv. Het eerste half uur dit niet werkt.

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-12 16:07
[...]

Na de 1.4 update merk ik ook dat regeneratief remmen veel minder is dan voor de update. Zou te maken kunnen hebben met het koudere weer? maar heb dat nog niet kunnen ervaren. Hopelijk wordt dit wel snel beter/opgelost! One pedal driving werkt nu vrijwel niet meer. Dat zou heel erg jammer/teleurstellend zijn....Heb nu ruim 70k heerlijk met de Privilege gereden. Dit zou echt een grote domper zijn.

• S60

S60

Turbotokkie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:56:
[...]

Na de 1.4 update merk ik ook dat regeneratief remmen veel minder is dan voor de update. Zou te maken kunnen hebben met het koudere weer? maar heb dat nog niet kunnen ervaren. Hopelijk wordt dit wel snel beter/opgelost! One pedal driving werkt nu vrijwel niet meer. Dat zou heel erg jammer/teleurstellend zijn....Heb nu ruim 70k heerlijk met de Privilege gereden. Dit zou echt een grote domper zijn.
Accu percentage was 65% toen ik de auto gisterenavond parkeerde en het regeneratief remmen wel werkte zoals voorheen en vanmorgen was het accu percentage vanzelfsprekend nog hetzelfde en vandaag vertraagde de auto nauwelijks bij het loslaten van het stroompedaal. Ik heb de auto ruim anderhalf jaar en 55k mee gereden in verschillende (winterse) omstandigheden en voor de update heb ik dit nog nooit aan de hand gehad. Zover ik kan inschatten is dit echt een software issue. Misschien denkt de auto soms dat de accu 100% geladen is en daardoor regeneratief remmen uitschakelt...Extra vervelend is dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.

• ronaldvs
S60 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:51:
[...]

Accu percentage was 65% toen ik de auto gisterenavond parkeerde en het regeneratief remmen wel werkte zoals voorheen en vanmorgen was het accu percentage vanzelfsprekend nog hetzelfde en vandaag vertraagde de auto nauwelijks bij het loslaten van het stroompedaal. Ik heb de auto ruim anderhalf jaar en 55k mee gereden in verschillende (winterse) omstandigheden en voor de update heb ik dit nog nooit aan de hand gehad. Zover ik kan inschatten is dit echt een software issue. Misschien denkt de auto soms dat de accu 100% geladen is en daardoor regeneratief remmen uitschakelt...Extra vervelend is dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.
Ik kan bevestigen dat dit gedrag er pas is sinds de update naar 1.4. Daarvoor was regeneratief remmen alleen niet beschikbaar na het opladen tot 100%. Dus jouw conclusie dat er ergens in de software een bug zit die hiervoor zorgt lijkt me de juiste.

Specs

• mestief
Wat regeneratief remmen betreft heb ik inmiddels verschiillende testen gedaan met accu op 20%, 60% 80% en 100%.
Bij 100% is het logisch en zie je ook een waarschuwings icoontje in de HUD.
Bij de rest is het volgens mij de accu temperatuur. Het viel mij iig op dat in de ochtend vlak na vertrek er bijna niet afgeremd wordt. Terwijl een klein half uur later er aanzienlijk meer afgeremd werd. Ik heb niet naar de echte acctu temperatuur gekeken. Maar zal binnenkort eens wat testjes doen en de accu temperatuur uitlezen.

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12 14:59
mestief schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:14:
Wat regeneratief remmen betreft heb ik inmiddels verschiillende testen gedaan met accu op 20%, 60% 80% en 100%.
Bij de rest is het volgens mij de accu temperatuur. Het viel mij iig op dat in de ochtend vlak na vertrek er bijna niet afgeremd wordt. Terwijl een klein half uur later er aanzienlijk meer afgeremd werd. Ik heb niet naar de echte acctu temperatuur gekeken. Maar zal binnenkort eens wat testjes doen en de accu temperatuur uitlezen.
Dit is ook mijn gevoel, zeker bij deze ochtenden als het koud is bij start. Na een tijdje gereden te hebben en als accu weer op temperatuur is, remt de auto ook weer evenveel af als voor de update.

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:22
Ik heb de auto nog niet; maar bestaat er niet zoiets als de accu met een schema voorverwarmen voor vertrek? Zoals dat hij elke werkdag om 08:00 warm is?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-12 08:45
Benieuwd of ze zoiets ook gaan doen hier als de nieuwe versie van de 001 gelanceerd wordt.

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-12 16:07
Phyc schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:51:
[...]

Dit is ook mijn gevoel, zeker bij deze ochtenden als het koud is bij start. Na een tijdje gereden te hebben en als accu weer op temperatuur is, remt de auto ook weer evenveel af als voor de update.
Oh, dat gevoel heb ik toch echt niet. Ik heb zojuist meer dan een uur gereden met de auto (accu van 75% naar 50%) en voel geen enkel verschil. Regeneratief remmen was voor de update veel beter/sterker.

• Marcie
Maar dat is toch ook een soort van erkenning dat het systeem waarmee wij rijden dus niet goed is. Anders zou het geen upgrade nodig hebben.
Ik bedoel, het huidige systeem is na een paar jaar wel verouderd maar het werkt. (althans, normaal gesproken). Bij een nieuw model is alle hardware beter en vernieuwd. Zo gaat dat. Maar een upgrade voor oudere modellen....... 8)7

Als het niet goed is maak er dan een terugroepactie van en herstel de boel zou ik zeggen.

• Wutroe
ervh schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:07:
Ik heb de auto nog niet; maar bestaat er niet zoiets als de accu met een schema voorverwarmen voor vertrek? Zoals dat hij elke werkdag om 08:00 warm is?
Zeker, je kunt een vast schema instellen maar ook een enkele keer.

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12 20:22
Tweakiers schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:39:
[...]

Check even of rechtsboven in je scherm inloggen staat. Vervolgens even inloggen en al je instellingen zijn weer terug zoals eerder😁

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12 20:22
aim-creativity schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:47:
[...]

Check even of rechtsboven in je scherm inloggen staat. Vervolgens even inloggen en al je instellingen zijn weer terug zoals eerder😁
Het is namelijk niet mogelijk wijzigingen aan te brengen en te behouden zonder dat je bent ingelogd

• itsme9x
Zojuist een mailtje ontvangen van Zeekr
Zeekr via email:
Beste Zeekr-klant,

Wij willen je laten weten dat de app ‘A Better Route Planner’ (ABRP) vanaf 27 december 2025 niet langer beschikbaar zal zijn in jouw voertuig.

Als je ABRP gebruikt, verzoeken wij je vriendelijk om:

Actieve abonnementen rechtstreeks bij ABRP te annuleren
Jouw ABRP-account te verwijderen als je wilt dat jouw gegevens worden gewist

Je kunt blijven vertrouwen op de ingebouwde Zeekr-navigatie die is inbegrepen bij jouw Standard Connectivity-pakket. Daarnaast zullen binnenkort geavanceerde nieuwe navigatiefuncties, mogelijk gemaakt door Mapbox, beschikbaar komen om jouw ritten nog soepeler te laten verlopen.

Maak alsjeblieft vóór 27 december de noodzakelijke wijzigingen in jouw ABRP-account, wanneer de app definitief wordt verwijderd.

Hartelijk dank voor je begrip en voor jouw deelname aan de Zeekr-community. Wij blijven ons inzetten om je rijervaring continu te verbeteren.
Enigszins raar dat ze dit zomaar verwijderen, het kost Zeekr toch niks (behalve misschien developers uren om de app beschikbaar te houden).

Anderzijds hint dit naar een update vanaf eind dit jaar / begin volgend jaar waarin de oude navigatie eindelijk vervangen / geintegreerd wordt door de nieuwe.

• ronaldvs
itsme9x schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:42:
Zojuist een mailtje ontvangen van Zeekr

[...]

Enigszins raar dat ze dit zomaar verwijderen, het kost Zeekr toch niks (behalve misschien developers uren om de app beschikbaar te houden).

Anderzijds hint dit naar een update vanaf eind dit jaar / begin volgend jaar waarin de oude navigatie eindelijk vervangen / geintegreerd wordt door de nieuwe.
Ik heb ook deze mail gehad. Bij gebrek aan enige integratie heb ik deze app nooit gebruikt. Dus ik hoop ook dat dit een voorbode is om de oude navigatie app eindelijk te vervangen.

Specs

• Meubelmakert
  • Laatst online: 18:26
Juny0985 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:08:
[...]

Benieuwd of ze zoiets ook gaan doen hier als de nieuwe versie van de 001 gelanceerd wordt.
Reken er vooral niet op. Onze modellen hebben geen Lidar.

• Meubelmakert
Marcie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:04:
[...]

Maar dat is toch ook een soort van erkenning dat het systeem waarmee wij rijden dus niet goed is. Anders zou het geen upgrade nodig hebben.
Ik bedoel, het huidige systeem is na een paar jaar wel verouderd maar het werkt. (althans, normaal gesproken). Bij een nieuw model is alle hardware beter en vernieuwd. Zo gaat dat. Maar een upgrade voor oudere modellen....... 8)7

Als het niet goed is maak er dan een terugroepactie van en herstel de boel zou ik zeggen.
Bijzonder vreemde aanname weer. Er is in geen enkel opzicht sprake van een defect of niet functionerende ADAS hardware. Binnen de Europese reguleringskaders zijn de huidige systemen meer dan voldoende. De Chinese zijn een stuk ruimer en daar anticipeert men op. Voordat we hier zover zijn zijn we 5 tot 10 jaar verder.

Ik vind het uitstekend dat een autobouwer zn autos zo in elkaar zet dat upgrades mogelijk zijn. Zo krijgt de eigenaar van de huidige Polestar 3 een hele nieuwe en snellere chipset gratis en voor niks. Kom daar maar eens om bij de gevestigde orde. Zelfs de meeste opties kun je aftermarket niet tot nauwelijks laten installeren.

Daarnaast zou je bijvoorbeeld het artikel wat zorgvuldiger kunnen lezen. Daaruit kun je opmaken dat het ondermeer gaat over een verbeterde lidar. En die hebben onze modellen niet. Je hebt er ook weinig aan gezien eerder genoemd argument.

[ Voor 8% gewijzigd door Meubelmakert op 29-11-2025 12:25 ]

• Marcie
Meubelmakert schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:22:
[...]

Bijzonder vreemde aanname weer. Er is in geen enkel opzicht sprake van een defect of niet functionerende ADAS hardware. Binnen de Europese reguleringskaders zijn de huidige systemen meer dan voldoende. De Chinese zijn een stuk ruimer en daar anticipeert men op. Voordat we hier zover zijn zijn we 5 tot 10 jaar verder.

Ik vind het uitstekend dat een autobouwer zn autos zo in elkaar zet dat upgrades mogelijk zijn. Zo krijgt de eigenaar van de huidige Polestar 3 een hele nieuwe en snellere chipset gratis en voor niks. Kom daar maar eens om bij de gevestigde orde. Zelfs de meeste opties kun je aftermarket niet tot nauwelijks laten installeren.

Daarnaast zou je bijvoorbeeld het artikel wat zorgvuldiger kunnen lezen. Daaruit kun je opmaken dat het ondermeer gaat over een verbeterde lidar. En die hebben onze modellen niet. Je hebt er ook weinig aan gezien eerder genoemd argument.
Thanks mate. Goede feedback man. Lidar.....? Hoor ik dat te weten,....nee toch?
Wat ik wel weet is dat de software in mijn auto echt wel defecten/bugs heeft. Alhoewel het sinds de update wel beter is maar nog steeds worden instellingen willekeurig door het systeem veranderd.

• bigkevx2
Marcie schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:39:
[...]

Wat ik wel weet is dat de software in mijn auto echt wel defecten/bugs heeft. Alhoewel het sinds de update wel beter is maar nog steeds worden instellingen willekeurig door het systeem verandert.
Ehh, JA.
Dat had je horen te weten aangezien het letterlijk in het artikel staat.
Dus je quote iets, hebt daar een mening over, krijgt weerspraak en gaat dan de ‘dat wist ik niet’ kaart trekken en vervolgens sluit je af dat de software bugs heeft. Noem mij dat stukje software dat geen bugs heeft please.

• Meubelmakert
Marcie schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:39:
[...]

Wat ik wel weet is dat de software in mijn auto echt wel defecten/bugs heeft. Alhoewel het sinds de update wel beter is maar nog steeds worden instellingen willekeurig door het systeem verandert.
Het bestaan van een lidar kun je opmaken uit het artikel. Dat onze autos er geen 1 hebben kun je opmaken uit de handleiding. Maar die heb je maar half gelezen net als mijn reactie. Daarnaast is het lastig discussieren met iemand die geen reet van techniek snapt, zaken door elkaar haalt en nogal bevooroordeeld is. Stel eerst eens een vraag voordat je allerlei aannames doet. Trek daarna conclusies.

• Bobs garage
Turbotokkie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:24:
[...]

Oh, dat gevoel heb ik toch echt niet. Ik heb zojuist meer dan een uur gereden met de auto (accu van 75% naar 50%) en voel geen enkel verschil. Regeneratief remmen was voor de update veel beter/sterker.
Gisteren weer 200 km gereden. Regeneratief remmen werkte toch gewoon weer prima. Het zal wat anders werken tov voor de update, waardoor het wennen is.

• 911GT2
Ik vraag me toch een beetje af hoe mensen kunnen zeggen dat de performance van de app verbeterd is. Als ik in de morgen een commando naar de auto probeer te sturen om voor te verwarmen is hij daar soms meer dan een minuut mee bezig, waarbij hij zeker de helft van de tijd de eerste keer faalt.

• Classicline
mestief schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:14:
Ik denk ook dat dat het is, ben nog niet heel ervaren met de 001 maar heb dezelfde ervaring, als de accu op temperatuur is werkt hij voor mij gevoel goed.

Ik heb 5 jaar tesla gereden en daar was het bij koude temperaturen ook zo dat het niet werkte, wel was daar prettig dat dit dan visueel zichtbaar was door oranje stippellijntjes.

Wellicht dat dit voor de update niet zo was maar ik denk dat het puur met behoud van de accu te maken heeft en eigenlijk is het heel logisch dat dit met een koude accu niet werkt.
Ikzelf ervaar het eigenlijk niet al een probleem, nu niet en de 5 jaar dat ik met de Model S gereden heb ook niet.

• ronaldvs
Classicline schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:54:
[...]

Ik denk ook dat dat het is, ben nog niet heel ervaren met de 001 maar heb dezelfde ervaring, als de accu op temperatuur is werkt hij voor mij gevoel goed.

Ik heb 5 jaar tesla gereden en daar was het bij koude temperaturen ook zo dat het niet werkte, wel was daar prettig dat dit dan visueel zichtbaar was door oranje stippellijntjes.

Wellicht dat dit voor de update niet zo was maar ik denk dat het puur met behoud van de accu te maken heeft en eigenlijk is het heel logisch dat dit met een koude accu niet werkt.
Ikzelf ervaar het eigenlijk niet al een probleem, nu niet en de 5 jaar dat ik met de Model S gereden heb ook niet.
Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en tot de laatste update was regeneratief remmen voorspelbaar. Met deze update is het niet voorspelbaar meer en dat vindt ik een probleem. Daarnaast wordt er niet gecommuniceerd waardoor iedere berijder zelf maar moet uitvinden wat er speelt en of dit een bewuste verandering of een bug is.

Specs

• Meubelmakert
911GT2 schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:18:
Ik vraag me toch een beetje af hoe mensen kunnen zeggen dat de performance van de app verbeterd is. Als ik in de morgen een commando naar de auto probeer te sturen om voor te verwarmen is hij daar soms meer dan een minuut mee bezig, waarbij hij zeker de helft van de tijd de eerste keer faalt.
Wellicht helpt het om de app opnieuw te installeren of op zn minst opnieuw in te loggen. Allerlei backend processen worden dan opnieuw gestart en dat zou wel eens het verschil kunnen maken.

• Marcie
Meubelmakert schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:35:
[...]

Het bestaan van een lidar kun je opmaken uit het artikel. Dat onze autos er geen 1 hebben kun je opmaken uit de handleiding. Maar die heb je maar half gelezen net als mijn reactie. Daarnaast is het lastig discussieren met iemand die geen reet van techniek snapt, zaken door elkaar haalt en nogal bevooroordeeld is. Stel eerst eens een vraag voordat je allerlei aannames doet. Trek daarna conclusies.
Dat staat echt nergens. Heb je het wel goed gelezen vriend. Ik zeg dat de software niet werkt. That's it. En het is waar ook. Iedereen ervaart dat.
Ik voer geen discussie met jou,....jij regeert negatief op een reactie van mij. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen. Dat doe jij niet. Daarom vind ik eigenlijk dat jij je beter niet kunt mengen in een discussie die je niet begrijpt.
Dus hou het respectvol alsjeblieft.

• Marcie
911GT2 schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:18:
Dat is bij mij ook zo helaas.

• Marcie
Meubelmakert schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:28:
[...]

Wellicht helpt het om de app opnieuw te installeren of op zn minst opnieuw in te loggen. Allerlei backend processen worden dan opnieuw gestart en dat zou wel eens het verschil kunnen maken.
Backend processen worden niet opnieuw opgestart vriend. Om backend-processen opnieuw op te starten, moet je de specifieke server of het systeem identificeren dat de processen host en vervolgens een herstart uitvoeren.
Wat je doet is de bestaande connectie afbreken en opnieuw weer aanleggen. En dat kan helpen hoor. Wat dan ook verstandig is om te doen is het cachegeheugen van de app te legen voordat je dat doet.

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-12 16:35
Bobs garage schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:57:
[...]

Dit valt mij ook op.

Naast dit punt heb ik ook de indruk dat de de kortste afstand bij ACC langer is geworden. De auto blijft dus op grotere afstand van zijn voorligger. Zijn er anderen die dit ook opvalt? Hij is wel rustiger tussen de lijnen.
Dat gevoel heb ik dus ook. Echt het tegenovergestelde van wat moest gebeuren…

Ik heb geen illusie meer dat ze ook maar iets doen met die Builder pagina. Man, wat een kansloos beleid. Ondertussen wel elke maand uitbreiden naar een ander Europees land erbij. Nu DE.

• bigkevx2
Marcie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:35:
[...]

Dat staat echt nergens. Heb je het wel goed gelezen vriend. Ik zeg dat de software niet werkt. That's it. En het is waar ook. Iedereen ervaart dat.
Ik voer geen discussie met jou,....jij regeert negatief op een reactie van mij. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen. Dat doe jij niet. Daarom vind ik eigenlijk dat jij je beter niet kunt mengen in een discussie die je niet begrijpt.
Ik ben de draad een beetje kwijt aan het raken in dit stukje. Reageer je nu op de software of op het artikel waar je het (ook) over hebt?
Linksom of rechtsom, iedereen met vriend aanspreken en vervolgens over respect praten is net zo verwarrend als je laatste reacties.

• Meubelmakert
Marcie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:35:
[...]

Ik vermoed dat je toe bent aan een grotere auto. Je ego past er niet in. 😘

• Marcie
AkaiS schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:03:
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook. Echt het tegenovergestelde van wat moest gebeuren…

Ik heb geen illusie meer dat ze ook maar iets doen met die Builder pagina. Man, wat een kansloos beleid. Ondertussen wel elke maand uitbreiden naar een ander Europees land erbij. Nu DE.
Ja dat is wel jammer. Ik ben wel benieuwd naar een volgende update. Met, zoals ze zelf aankondigen, geavanceerde nieuwe navigatiefuncties.

• Meubelmakert
Marcie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:41:
[...]

Backend processen worden niet opnieuw opgestart vriend. Om backend-processen opnieuw op te starten, moet je de specifieke server of het systeem identificeren dat de processen host en vervolgens een herstart uitvoeren.
Wat je doet is de bestaande connectie afbreken en opnieuw weer aanleggen. En dat kan helpen hoor. Wat dan ook verstandig is om te doen is het cachegeheugen van de app te legen voordat je dat doet.
Hier heb je gelijk in. Dat werkt eigenlijk alleen als de app is geupdate.

• Marcie
Meubelmakert schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:44:
[...]

Ik vermoed dat je toe bent aan een grotere auto. Je ego past er niet in. 😘
Thanks

[ Voor 17% gewijzigd door Marcie op 01-12-2025 21:54 ]

• mestief
Even wat anders an software....
Hebben jullie ook zoveel last van condens in de achterlicht? Condens is met de huidige lampontwerpen redelijk normaal. Maar bii mij heb ik gewoon druppels in de unit.

• 911GT2
Condens ken ik wel, vochtdruppels nog niet gezien. Condens vormt zich bij mij op het 'staande' stuk van de achterlicht.

• mestief
Ik heb het in de hele unit. Druppels wat meer aan de zijkanten. Maar ook condens meer naar het midden in de horizontale stuk. Vanochtend overigens een heelnstuk minder. Ben vooral benieuwd of dit een 'producteigenschap' is of dat er toch wat mis is.

• bigkevx2
mestief schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:40:
Ik heb het in de hele unit. Druppels wat meer aan de zijkanten. Maar ook condens meer naar het midden in de horizontale stuk. Vanochtend overigens een heelnstuk minder. Ben vooral benieuwd of dit een 'producteigenschap' is of dat er toch wat mis is.
Dit is het gevolg van het design, en dit zie je bij meerdere merken die tegenwoordig full led gegaan zijn.
De unit zelf is gesloten, de verlichting, de kap eroverheen kan 'ademen' en er zitten ook kleine gaatjes in om vocht af te voeren.
Het ziet er even vreemd uit maar kan totaal geen kwaad.
Mocht het zo zijn dat het echt nat nat is dan zal Zeekr hier een andere unit voor je opzetten. Dit uit ervaringen die ik gelezen heb o.a. op dit forum.

• Tweakiers
mestief schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:40:
Ja ik heb condens, echte druppels volgens mij niet (zal er extra op letten aankomende week)
Na de levering van de 001 had ik de eerste 1,5 maand echt druppels (in de zomer). Dit werd wel steeds minder en uiteindelijk was het weg. Zou het in de gaten houden, als het erger wordt contact opnemen met Zeekr.

• Meubelmakert
Nu zijn er updates geweest voor zowel iOS als Android op 17 november. Dus vandaar.

• Meubelmakert
bigkevx2 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:23:
[...]

Dit is het gevolg van het design, en dit zie je bij meerdere merken die tegenwoordig full led gegaan zijn.
De unit zelf is gesloten, de verlichting, de kap eroverheen kan 'ademen' en er zitten ook kleine gaatjes in om vocht af te voeren.
Het ziet er even vreemd uit maar kan totaal geen kwaad.
Mocht het zo zijn dat het echt nat nat is dan zal Zeekr hier een andere unit voor je opzetten. Dit uit ervaringen die ik gelezen heb o.a. op dit forum.
En niet te vergeten dat led veel minder warmte ontwikkelt waardoor vocht minder snel verdampt.

• itsme9x
In de configuratie is de normale Long Range verdwenen en is de de Business Edition zonder meerprijs leverbaar in blauw en wit.

[ Voor 34% gewijzigd door itsme9x op 03-12-2025 09:57 ]

• Marcie
itsme9x schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:54:
In de configuratie is de normale Long Range verdwenen en is de de Business Edition zonder meerprijs leverbaar in blauw en wit.
Ja klopt. Ik had wel graag een blauwe gehad maar was toen net buiten mijn lease budget.
Maar goed, dat grijs (met licht groenig?) vind ik ook wel mooi.

Trouwens, op lange snelweg ritten gebruik ik veel LCC. incl automatisch inhalen / in- uitvoegen. Dat werkt fantastisch (behalve dan die lange afstand op voorganger). En soms moet ik ingrijpen maar hey, het is een machine hè, die moet anticiperen op soms onbegrijpelijk rijgedrag van overige weggebruikers. Maar over het algemeen werkt dat wel fijn hoor _/-\o_ .

[ Voor 6% gewijzigd door Marcie op 03-12-2025 12:02 ]

• Marcie
Meubelmakert schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:23:
[...]

Nu zijn er updates geweest voor zowel iOS als Android op 17 november. Dus vandaar.
Ok...... is er een causaal verband of zo? Tussen mijn ego (die volgens jou te groot is voor deze auto) en een update..... :(:)

[ Voor 22% gewijzigd door Marcie op 03-12-2025 12:10 ]

• Wutroe
Marcie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:00:
[...]

Ja klopt. Ik had wel graag een blauwe gehad maar was toen net buiten mijn lease budget.
Maar goed, dat grijs (met licht groenig?) vind ik ook wel mooi.

Trouwens, op lange snelweg ritten gebruik ik veel LCC. incl automatisch inhalen / in- uitvoegen. Dat werkt fantastisch (behalve dan die lange afstand op voorganger). En soms moet ik ingrijpen maar hey, het is een machine hè, die moet anticiperen op soms onbegrijpelijk rijgedrag van overige weggebruikers. Maar over het algemeen werkt dat wel fijn hoor _/-\o_ .
Het automatisch in en uitvoegen gebruik ik niet, maar LCC vind ik op de snelweg heerlijk werken. Ik moet in andere auto's dan echt weer even wennen dat ze niet zo koersvast zijn.

• S60

S60

ronaldvs schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:00:
[...]

Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en tot de laatste update was regeneratief remmen voorspelbaar. Met deze update is het niet voorspelbaar meer en dat vindt ik een probleem. Daarnaast wordt er niet gecommuniceerd waardoor iedere berijder zelf maar moet uitvinden wat er speelt en of dit een bewuste verandering of een bug is.
Ik heb de auto ook bijna twee jaar en regeneratief remmen werkte altijd goed. Behalve als de accu 100% opgeladen was en daar kreeg je een melding van. Nu lijkt het erop dat de auto zelf het regeneratief remmen uitschakelt. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet en dit heeft helemaal niets te maken met de temperatuur van de accu. Per mail heb ik dit gemeld aan Zeekr Support met de vraag hoe zij dit euvel, wat is ontstaan na de 1.4 update, gaan oplossen.
Deze melding verschijnt dan na verloop van tijd waarbij ikzelf natuurlijk geen instellingen heb gewijzigd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02jeFMHuFwdGSYHcup6Gd2bmtdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sjfTak80yqpwaslxbu1pXrJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door S60 op 03-12-2025 13:44 ]

• S60

S60

|

[ Voor 100% gewijzigd door S60 op 03-12-2025 13:56 ]

• ronaldvs
S60 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:43:
[...]

Ik heb de auto ook bijna twee jaar en regeneratief remmen werkte altijd goed. Behalve als de accu 100% opgeladen was en daar kreeg je een melding van. Nu lijkt het erop dat de auto zelf het regeneratief remmen uitschakelt. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet en dit heeft helemaal niets te maken met de temperatuur van de accu. Per mail heb ik dit gemeld aan Zeekr Support met de vraag hoe zij dit euvel, wat is ontstaan na de 1.4 update, gaan oplossen.
Deze melding verschijnt dan na verloop van tijd waarbij ikzelf natuurlijk geen instellingen heb gewijzigd
[Afbeelding]
Ik herken alles wat je zegt en krijg ook met regelmaat die melding.

Specs

• mestief
Marcie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:00:
[...]
.......
Hoe werkt automatisch inhalen?
Als ik ACC aan heb en rijstrook wissel hulp aanzet doet dit niks bij mij. Ik dacht dat bij knipperlicht aan op de snelweg, de auto automatisch van rijstrook zou wisselen. Maar ik doe ws iets fout.
Als ik Zeekr AD inschakel via de knop op het stuur doet deze ook niks. Ik dacht dat dit de travelassist / autopilot variant van Zeekr was.

• mestief
Meubelmakert schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:49:
[...]

En niet te vergeten dat led veel minder warmte ontwikkelt waardoor vocht minder snel verdampt.
Dat snap ik allemaal.
Ik rijd al bijna 10 jaar in auto's met Led verlichting. De ene heeft afhankelijk van het ontwerp van de lampen meer condensvorming dan de andere. Maar bij mijn Zeekr vind ik het wat extreem. Was benieuwd of er meer zijn met ook echt druppelvorming. Ik heb dat namelijk wel en vooral aan de linker kant. Ik vermoed daarom dat deze mss wel lek is.

• Meubelmakert
Marcie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:05:
[...]

Ok...... is er een causaal verband of zo? Tussen mijn ego (die volgens jou te groot is voor deze auto) en een update..... :(:)
Geen idee. Wellicht is dat ook een vraag die je aan ChatGPT kunt stellen. Mogelijk is er sprake van correlatie. Die 2 willen mensen nogal eens door elkaar halen.

• ronaldvs
Sint zat te scrollen door dit draadje heen,
En de sfeer die hij zag, was de afgelopen posts koud als steen.
Wat is er gebeurd met de gezelligheid?
Jullie zijn nu wel het oorspronkelijke onderwerp kwijt.

Waar ging het ook alweer over in het begin?
Deze woordenwisseling heeft toch totaal geen zin?
Laten we stoppen met dit moddergooien,
En de discussie weer richting de Zeekr plooien.

Groeten van Sint en Piet

Specs

• Wutroe
ronaldvs schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:04:
[...]

Ik herken alles wat je zegt en krijg ook met regelmaat die melding.
Same here. Heb er de afgelopen extra op gelet en zie deze melding om de haverklap staan. Omdat ik heel veel op ACC rijdt merk ik het niet elke keer, maar wel irritant dat ie zo vaak verminderd werkt.

• bigkevx2
S60 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:43:
[...]
[Afbeelding]
Ik als X bestuurder heb deze melding al vanaf de het begin, het staat los van het regeneratief remmen.
Ook is dit al een hele tijd geleden in het builders form gemeld als 'bug'.

Wat betekend de melding?
Het bevestigd dit volledig ten onrechte als alarm melding dat je regen niet zou werken.
Dit is niet zo, het meldt alleen maar dat de ACC het gas, rem gedrag heeft overgenomen van je eigen rechtervoet. That's all.

Persoonlijk vind ik een melding van een gevolg van een actie die je zelf initieert totale onzin.

• Marcie
mestief schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:13:
[...]

Hoe werkt automatisch inhalen?
Als ik ACC aan heb en rijstrook wissel hulp aanzet doet dit niks bij mij. Ik dacht dat bij knipperlicht aan op de snelweg, de auto automatisch van rijstrook zou wisselen. Maar ik doe ws iets fout.
Als ik Zeekr AD inschakel via de knop op het stuur doet deze ook niks. Ik dacht dat dit de travelassist / autopilot variant van Zeekr was.
Je moet (mag) dubbelklikken op de acc button. Dan krijg je acc incl. hele exacte lane assist, het zogenaamde LCC. Een soort van automatische piloot. En dan nog wel handmatig de wisselstrook hulp bediening aanzetten. Maar dat kun je dus ook uitlaten.
Dan hoef je alleen nog maar een hand aan het stuur te laten hangen of je benen tegen het stuur te houden voor een beetje tegenwerking. Maar die wagen rijdt dan heel goed zelfstandig.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcie op 04-12-2025 16:38 ]

• Wutroe
bigkevx2 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:17:
[...]

Ik als X bestuurder heb deze melding al vanaf de het begin, het staat los van het regeneratief remmen.
Ook is dit al een hele tijd geleden in het builders form gemeld als 'bug'.

Wat betekend de melding?
Het bevestigd dit volledig ten onrechte als alarm melding dat je regen niet zou werken.
Dit is niet zo, het meldt alleen maar dat de ACC het gas, rem gedrag heeft overgenomen van je eigen rechtervoet. That's all.

Persoonlijk vind ik een melding van een gevolg van een actie die je zelf initieert totale onzin.
Ah ok, dan is het wel een bijzondere en vooral onnodige melding inderdaad.

• mestief
Marcie schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:29:
[...]

Je moet (mag) dubbelklikken op de acc button. Dan krijg je acc incl. hele exacte lane assist, het zogenaamde LCC. Een soort van automatische piloot. En dan nog wel handmatig de wisselstrook hulp bediening aanzetten. Maar dat kun je dus ook uitlaten.
Dan hoef je alleen nog maar een hand aan het stuur te laten hangen of je benen tegen het stuur te houden voor een beetje tegenwerking. Maar die wagen rijdt dan heel goed zelfstandig.
Dankjewel. Kan ik ook zien dat lcc aanstaat?

• Marcie
mestief schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:24:
[...]

Eueuh,....Ja, in de HUB. Even uit mn hoofd; je ziet dan een groen stuur en nog iets.....

• itsme9x
mestief schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:24:
[...]

Zowel als in je Head up display als in het scherm achter het stuur wordt dan het stuurtje groen. Tevens krijg je een melding bij het activeren, iets in de trant van LCC Activated.
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste