Marcie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:37:
Dit zijn mijn bevindingen na de 1.4 update en tig kilometers verder:
- Sync binnenverlichting instelling wordt niet onthouden.
- Waarschuwing frontale aanrijding wordt niet onthouden. Heb ik op kortste afstand staan. (staat telkens op een andere willekeurige afstand).
- Rijstrook ondersteuning instelling wordt niet onthouden Heb ik aanstaan. (wordt elke keer weer standaard uitgezet).
- Waarschuwing voor te hoge snelheid wordt niet onthouden. Heb ik uitstaan (wordt altijd standaard op visueel gezet)
- Navigatie spraakbegeleiding gaat elke keer weer op alleen "verkeersmeldingen". Moet ik elke keer op "normaal" zetten zodat er spraakbegeleiding is.
- Navigatie volume regeling met radio werkt niet. Radio blijft op volume en de navigatie praat er doorheen.
- ACC werkt wel beter maar als je gas bijgeeft en dan het pedaal iets terugneemt is het nog hetzelfde; noks afremmen. Verder nog steeds traag op snelheid komen, grote afstand tot voorganger.
- " Vermoeide bestuurder" gaat telkens weer aan. Zet ik altijd uit.
- Auto vanmorgen voor geconditioneerd (rond 08:45 uur) omdat het licht gevroren had. Maar de hulp systemen deden het niet dus veel alarm en meldingen. Na 5 min. ging het dan toch aan maar gedurende de gehele rit van een uur viel alles 6 keer uit en weer aan. (Ik had de auto eergisteren nog door de wasstraat gehaald dus alles was schoon)
Of zou mijn auto toch issues hebben?
- sync binnenverlichting had ik ook. Wat bij mij hielp is de sync even uit te zetten, binnenverlichting ook ander kleurtje te pakken en weer de kleur te zetten die je wil en dan opslaan.
- De frontale aanrijding setting is mijn ervaring dat deze zich 'reset' als hij geactiveerd wordt. Dat had ik ieder geval bij de vorige versie. Dus als de auto ingrijpt.
- Waarschuwing te hoge snelheid. Wordt nooit onthouden. Dat is Europese wetgeving. Die reset zit altijd elke keer dat je in de auto stapt. (Snelheidswaarschuwing, rijstrook etc). ADAS dat is tegenwoordig bij elke nieuwe auto zo. Of bedoel je wat anders?
- Nog niet getest, heb je al keer info systeem gereboot? (volume knop ingedrukt houden en uit mijn hoofd 6x naar rechts draaien).
- Ik gebruik alleen Android Auto dus geen ervaring mee.
- Zelfde als punt hierboven.
- Heb je in de auto al profiel afgemeld en opnieuw gekoppeld d.m.v. de QR code te scannen via de app?