Geniet van het leven
Ok ik zal aan m’n baas vragen of ie nog even door wil sparen.romke81 schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:21:
De standaard audio is redelijk. Ik zou even doorsparen en voor de privilege gaan. Die audioset klinkt zoveel beter.
De X was er ook blijkbaar naast de 001.
Goed nieuws!Windom Earle schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:36:
Net gebeld dat m'n bestelde 001 privilege op transport gaat vanuit Zweden. Verwachte uitlevering binnen 2-3 weken volgens de medewerker die me belde. Ik ben benieuwd.
Zojuist werd ik gebeld vanuit Zeekr lease en bij hen staat de auto voor levering momenteel op 27 dec in hun systeem. Mocht dat zo zijn dan trek ik dat over het jaar heen denk ik en verleng ik eerst mijn huidige auto met een maand. Even afwachten dis nog hoe en wat
[ Voor 31% gewijzigd door spidertje op 28-11-2023 14:28 ]
Die 27 December zal dan zeker haalbaar zijn. Volgens de medewerker die mij belde stonden er meerdere trucks aan voorraad klaar om uit te leveren. Ik ga hem op m'n zaak rijden via financial lease, dan komt het ook wel goed uit zo vlak voor de jaarwissel. Dan haal ik m'n 'oude' auto uit de bijtelling per 1 januari.spidertje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:02:
[...]
Goed nieuws!
Zojuist werd ik gebeld vanuit Zeekr lease en bij hen staat de auto voor levering momenteel op 27 dec in hun systeem. Mocht dat zo zijn dan trek ik dat over het jaar heen denk ik en verleng ik eerst mijn huidige auto met een maand. Even afwachten dis nog hoe en wat
Vreemd allemaal maar ergens ook goed te snappen.
Moeilijker bvb met gemiddeld loon in Portugal en de hogere prijzen daar dan in BE en NL
Voor de duidelijkheid ik ben belg maar was laatst op vakantie in Portugal.
Toch zal deze te dure markt binnenkort wel eens gaan instorten.
Als voorbeeld spit ik momenteel Ssangyong Korando uit.
Een wagen van € 43.000 in BE zetten ze sinds Black Friday te koop aan 27990 BE
Excuus is dat ze hun CO2 naar beneden willen halen.
Maar je ziet waar deze constructeurs toe in staat blijken te zijn.
In NL blijkt deze ook standaard wat goedkoper omdat het in NL gewoon als merk niet goed van de grond komt.
ZIjn er al mensen met meer ervaring met de Zeekr 001?
ik twijfel voor mijn volgende auto tussen de volgende modellen:
- Zeekr 001 Long Range
- Tesla Model Y Long Range
- Xpeng G9 Long Range
Ik vind de Zeekr de mooiste en het meest comfortabel van de drie, daarnaast ontzettend goede specs als het gaat om range en snelladen.
Heb er een tweetal keer in gereden vanuit Huis ter Heide. Enige punt wat ik heb is dat ik in mijn huidige Skoda veel gebruik maak van Travel Assist en dat ik graag wil weten hoe zich dat verhoudt in de Zeekr. Alleen iedere keer als ik een proefrit maak zetten ze alle hulpsystemen uit, want pre productie. Hebben jullie ervaring met de assistentie systemen? En hoe is het met de bliepjes en bongetjes in vergelijking met de G9? Daar werd ik met de G9 echt gek van...
Verder nog belangrijke zaken om te weten?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik begreep van de verkoper dat deze week de eerste Zeekr's worden uitgeleverd wellicht als je een week wacht is er een tweaker die jou kan helpen met de vraagstukken die je hebt.
Zeekr geeft i.i.g. 8 jaar (of 200.000 km) garantie op de accu, die niet meer dan 70% minder mag worden.OverSoft schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:16:
Vind het een erg interessant auto, maar wat mij vooral tegenstaat is dat ze een NMC accu gebruiken.
Deze gaat een jaar of 4 goed mee zonder veel te degraderen, maar degradeert daarna heel erg hard.
Daarnaast is NMC wat meer vatbaar voor thermal runaway (brand dus).
Hierdoor zie ik de restwaarde echt belabberd zijn na een jaar of 5 rijden.
[...]
Dat zal dus hierboven mee te maken hebben.
Jammer, want met een LiFePO4 accu was dit echt een leuke auto geweest, maar nu ga ik mijn vingers er niet aan branden.
[ Voor 1% gewijzigd door Daveypayvey op 05-12-2023 19:16 . Reden: Uitbreiding ]
Zeekr 001 Privilege 2024
Geupdate adas, ben benieuwd. Mobileye zou heel goed moeten zijn en voor mij de reden om te kiezen voor een zeekr, maar vraag me af of het morgen aanstaat of dat je een slap aftreksel krijgt van wat het kan. ben oprecht heel nieuwsgierig. Mobileye supervision zou echt een grote stap zijn in autonoom rijden maar door regelgeving word het nogal beperkt vermoed ik.Daveypayvey schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:15:
Ik ga morgen rijden in de Privilege met geupdate ADAS. Ik laat hier weten hoe dat bevalt.
Zelf de privl. versie besteld, heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
Hopelijk wordt het dit jaar nog geleverd ivm de mogelijkheid tot versneld afschrijven wat volgend jaar vervalt.
Daveypayvey schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:15:
Ik ga morgen rijden in de Privilege met geupdate ADAS. Ik laat hier weten hoe dat bevalt.
Gisteren zichtbaar op de Zeekr Europe Facebook page... Misschien dat ze het Amsterdam openings event gebruiken om de MobileEye Supervision updates aan te kondigen?
Er stonden er ongev. 40 op voorraad klaar voor uitlevering lieten ze mij zien. Ze waren bezig met laatste updates erop zetten werd mij verteld. Adas systemen leken bij proefrit aardig te werken alleen verkeersbordherkenning niet.
Waar kan je dat zien?
Een kenteken met x-999-xx zou wel leuk zijn om te krijgen :-)
Er was helaas op dat moment alleen de standaard RWD versie aanwezig. Echter alle luxe was wel aanwezig en ik kon heel goed een gevoel krijgen van de dimensies van de wagen en hoe fijn hij te besturen was.
Het is echt een zeer luxe en fijne gezins/reisauto. Uiteindelijk toen we thuis waren hebben we de ZEEKR001 wel van het lijstje afgehaald. Het is voor ons met name een te brede auto (2 meter volgens de vertegenwoordiger). Hieronder een foto hoe iel onze Polestar 2 performance oogte naast de ZEEKR 001
:strip_exif()/f/image/wTGdOCnD7wiQRXCX7J5cZrD8.jpg?f=fotoalbum_large)
Even afwachten dus op de ZEEKR 007
P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW
Dat weet ik, maar 30% degradatie in 8 jaar vind ik behoorlijk hoog...Daveypayvey schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:08:
[...]
Zeekr geeft i.i.g. 8 jaar (of 200.000 km) garantie op de accu, die niet meer dan 70% minder mag worden.
Hier bijvoorbeeld: https://www.rdwdata.nl/merken/zeekr/001Bavarois1 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:54:
[...]
Waar kan je dat zien?
Een kenteken met x-999-xx zou wel leuk zijn om te krijgen :-)
(het zijn er ondertussen 2)
[ Voor 7% gewijzigd door Alex_N op 11-12-2023 11:58 ]
Is een 100 kWh dus zelf met 30% degradatie hou je na 8 jaar meer over dan de meeste nieuwe Ev's die zitten rond de 70 kWh nieuw.OverSoft schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:02:
[...]
Dat weet ik, maar 30% degradatie in 8 jaar vind ik behoorlijk hoog...
YouTube: 2021 VW ID3 62 kWh degradation test after 2 years/48k km
op minuut 20 zie je lijstje en de meeste EV's halen geen 30% deg na 8 jaar.
Dus zit wel goed voor 10 jaar als je niet constant gaat snelladen tot 100%
Heb je meer detail info ?EV angelist schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:44:
Vandaag vernomen dat de Adas systemen geupdated zijn. Het nieuwe Zeekr experience center aan de Kalverstraat te Amsterdam beleeft vanaf heden zijn 'soft' opening. Waarschijnlijk wordt het in de loop van januari 2024 mogelijk om ook vanuit Amsterdam Zeekr testdrives te kunnen boeken.
Is Mobileye de wegen aan het mappen? Werkt het zoals in China of is het adas deels aangezet zodat het werkt zoals in willekeurige bmw/audi dus lane assist + acc ? En werkt het dan zo strak als bij tesla of zwabbert hij in de rijstrook zoals veel andere merken?
Je hebt 3 posts geplaatst dus ik vermoed dat je account door zeekr gemaakt is of door verkoper, en dat is niet erg maar dan mag je wel wat meer info aanleveren. Voor mij is de aankoop voor 60% afhankelijk van hoe het adas functioneert dus ik ben oprecht heel benieuwd. Anders moet ik weer een tesla nemen en heb liever toch iets anders.
Mijn wagen wordt geleverd in januari.
Ik heb geen commerciële band met Zeekr maar ben net als jij potentieel geïnteresseerde in een Zeeker 001 en omdat ik hier eerder ooit een testdrive in heb gemaakt voordat de Adas systemen waren geupdated informeert Zeekr mij indien er nieuwe ontwikkelingen zijn.libero schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:39:
[...]
Heb je meer detail info ?
Is Mobileye de wegen aan het mappen? Werkt het zoals in China of is het adas deels aangezet zodat het werkt zoals in willekeurige bmw/audi dus lane assist + acc ? En werkt het dan zo strak als bij tesla of zwabbert hij in de rijstrook zoals veel andere merken?
Je hebt 3 posts geplaatst dus ik vermoed dat je account door zeekr gemaakt is of door verkoper, en dat is niet erg maar dan mag je wel wat meer info aanleveren. Voor mij is de aankoop voor 60% afhankelijk van hoe het adas functioneert dus ik ben oprecht heel benieuwd. Anders moet ik weer een tesla nemen en heb liever toch iets anders.
Hoe MobileEye Supervision precies werkt kan ik je niet vertellen omdat ik nog niet in de gelegenheid was opnieuw een testdrive in te plannen in de geupdate versie. Wel bestaat er een Youtube movie van hoe Mobileye Supervision op de Zeekr 001 werkt, de link werd eerder in dit forum gedeeld
Ah, excuus voor mijn foutieve aantijging danEV angelist schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:33:
[...]
Ik heb geen commerciële band met Zeekr maar ben net als jij potentieel geïnteresseerde in een Zeeker 001 en omdat ik hier eerder ooit een testdrive in heb gemaakt voordat de Adas systemen waren geupdated informeert Zeekr mij indien er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Hoe MobileEye Supervision precies werkt kan ik je niet vertellen omdat ik nog niet in de gelegenheid was opnieuw een testdrive in te plannen in de geupdate versie. Wel bestaat er een Youtube movie van hoe Mobileye Supervision op de Zeekr 001 werkt, de link werd eerder in dit forum gedeeld
Hopelijk komt er de komende dagen wat nieuws, blijft vreemd dat mobileye ook zo rustig blijft op de socials terwijl dit voor hun een primeur in Europa zou zijn en dus breed uitgemeten lijkt me.
En als de 009 kan staan, waarom staat de 001 FR niet? Das pas een kanon
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Als ik het goed heb begrepen wordt de 009 in Europa onder Volvo-label uitgebracht. En dan als de EM90.Simply1337 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:21:
komt de 009 wel naar europa? auto is wel iedere keer aanwezig in de grand opening van een locatie.
En als de 009 kan staan, waarom staat de 001 FR niet? Das pas een kanon
eerste signalen zijn dat de EM90 nog niet komt naar EU.. en wellicht USA eerst gaan aandoen met de EM90. We hebben wel de EX90 dus.. swa..Alex_N schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:12:
[...]
Als ik het goed heb begrepen wordt de 009 in Europa onder Volvo-label uitgebracht. En dan als de EM90.
In china wordt de EM90 al verkocht voor 40k USD meer dan de 009.. dus snap het wel wanneer de EM90 ooit landt in EU dat ze niet de 009 ook in hun vaarwater willen hebben en dus best een marge kunnen opstrijken.
Die EM90 wordt echt niet goedkoper dan 130k in EU als basis... dure kreng.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Mensen van Zeekr vertelden me gisteren dat ze er vanuit gaan dat men ook deze bus zal gaan leveren in Europa, nadat ik de opmerking had gemaakt dat ik dacht dat alleen de Volvo hier zou komen.Alex_N schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:12:
[...]
Als ik het goed heb begrepen wordt de 009 in Europa onder Volvo-label uitgebracht. En dan als de EM90.
Verder uitgebreid met de product manager gesproken van zowel de 001 als de X. Een Nederlander trouwens in dienst van Geely, is vanuit Lynk en Co overgegaan naar Zeekr net als serie anderen.
Als je wat doorvraagt over de software dan wordt men vaag….. lijkt me niet echt beloftevol op dit moment 😝
Ik post zelf nauwelijks , maar lees veel mee. Nu een eerste post hier.libero schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:39:
[...]
Heb je meer detail info ?
Heb vandaag een proefrit gemaakt met de nieuwe software. Er lijken geen hele vernieuwende Mobileye functies op te zitten. Dat maakt voor mij persoonlijk niet zoveel uit, ik wil voornamelijk een goed werkende adaptive cruise control en lane keep. Gebruik dat namelijk veel op mijn huidige auto (Hyundai). Ik moet zeggen dat adaptive cruise control en lane keep goed werkt. De auto blijft rustig achter de voorganger en blijft netjes binnen de lijnen zonder te zwabberen. De besturing om de ACC+LK aan te krijgen is eerst wat zoeken, maar daar wen je snel aan.
De verkoper gaf aan dat de auto parking nog in een volgende update komt. In de praktijk weet ik niet of ik dat zou gebruiken, maar ergens is het natuurlijk wel leuk om dat te hebben.
Al met al denk ik dat ik de Zeekr 001 (LR) ga bestellen.
Niet onverstandig, auto rijdt gewoon prima. Aflever procedures en de interne werkprocessen bij Zeekr verdienen nog wel extra aandacht want echt soepel loopt dat niet eerlijk gezegd, je merkt echt dat het een kleine snel groeiende club is.J92M schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:51:
[...]
Ik post zelf nauwelijks , maar lees veel mee. Nu een eerste post hier.![]()
Heb vandaag een proefrit gemaakt met de nieuwe software. Er lijken geen hele vernieuwende Mobileye functies op te zitten. Dat maakt voor mij persoonlijk niet zoveel uit, ik wil voornamelijk een goed werkende adaptive cruise control en lane keep. Gebruik dat namelijk veel op mijn huidige auto (Hyundai). Ik moet zeggen dat adaptive cruise control en lane keep goed werkt. De auto blijft rustig achter de voorganger en blijft netjes binnen de lijnen zonder te zwabberen. De besturing om de ACC+LK aan te krijgen is eerst wat zoeken, maar daar wen je snel aan.
De verkoper gaf aan dat de auto parking nog in een volgende update komt. In de praktijk weet ik niet of ik dat zou gebruiken, maar ergens is het natuurlijk wel leuk om dat te hebben.
Al met al denk ik dat ik de Zeekr 001 (LR) ga bestellen.
Bij Hyundai kreeg je trouwens je zwabberen er standaard bij…. Luxe was dat 🤪🤪🤪
Zeekr bij de Ioniq5 waar men het lumineuze id had om een ijzeren pen in een slap plastic omhulsel te plaatsen en die pen moest het midden vh stuur aangeven bv…… nadat men daar wat vilt tussendrukte in kader van een TSB werd het wel beter maar goed werkte het nooit.
Kona systeem werkte dat beter, net als bv bij de Genesis EV60. Zal daar ook wel minder worden nu men bij Genesis ook over is gegaan naar het nieuwe HDA 2.0.
Bestel vóór 31 december en upgrade je ZEEKR met de lakkleur van je keuze ter waarde van maximaal 1600 EUR op geselecteerde modellen.
Bestel de ZEEKR 001 Long Range of ZEEKR X Long Range voor eind december en je krijgt een gratis lak upgrade om je ZEEKR aan te passen.
Dit is een van onze meest gevraagde upgrades en we hebben een beperkte voorraad die alleen beschikbaar is voor geselecteerde klanten - reageer nu om je auto te reserveren.
er lijkt dus een voorraad te zijn die ze nog niet kwijt zijn gezien deze actie.
Ja ook dit mailtje gehad. Volgens mij denk ik iedereen die ingeschreven is op hun mailing.keysersoze0909 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:04:
ik kreeg gisteren een sales belletje nav proefrit, was hun tweede poging in 3 weken om mij te verleiden...was niet nodig ivm bestelling. Kreeg vanmorgen deze mail
Bestel vóór 31 december en upgrade je ZEEKR met de lakkleur van je keuze ter waarde van maximaal 1600 EUR op geselecteerde modellen.
Bestel de ZEEKR 001 Long Range of ZEEKR X Long Range voor eind december en je krijgt een gratis lak upgrade om je ZEEKR aan te passen.
Dit is een van onze meest gevraagde upgrades en we hebben een beperkte voorraad die alleen beschikbaar is voor geselecteerde klanten - reageer nu om je auto te reserveren.
Geloof niet veel van dat het voor geselecteerde klanten is, want ik woon in België.

Kan dus zelfs niet bestellen.
Voorlopig dus maar een alternatief zoeken. Maybe nog een laatste maal benzine.
Porsche Macan is eindereeks en er valt uitzonderlijk voor dit merk wel wat korting te scoren wat hem goedkoper maakt dan een Zeekr 001.
Viel me ook op….. opmerkelijke actie…keysersoze0909 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:04:
ik kreeg gisteren een sales belletje nav proefrit, was hun tweede poging in 3 weken om mij te verleiden...was niet nodig ivm bestelling. Kreeg vanmorgen deze mail
Sorry, helemaal vergeten te reageren! ADAS werkte prima! Kreeg telefoon snel gekoppeld. Lange proefrit van een uur mogen maken. Yamaha sound op de Privilege is erg goed icm Tidal.sebari schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:41:
En? Hoe beviel de proefrit? Ik ga aanstaande maandag langs in huis ter heide en hoop daar wat meer te zien van de ADAS.
[...]
Auto rijdt perfect.
Heb inmiddels een Privilege besteld.
Zeekr 001 Privilege 2024
Een van mijn eerste posts op Tweakers. Ik ben een van de gelukkige Zeekr 001 rijders in NL. Vandeweek kunnen ophalen als ik meen nr 7 in NL. Een AWD performance. Ik kom uit een KIA EV6, dus wel enige E-ervaring. De Kia is gewoon een goede auto, maar de Zeekr is in mijn ogen beter qua gevoel / luxe en uitstraling. Techniek kan ik nog niet zeggen. Wel natuurlijk dat de KIA het 800V systeem had met ditto snelle laden (tot 230kW). Nu stapje terug naar 400V en max 200kW (nog niet gebruikt).
de KIA reed ik privé. Met de mogelijkheid zakelijk te leasen heb ik daarvoor gekozen. Na gereden te hebben in een Tesla Y, BMW IX3, Kia EV6 (GTline AWD) en Zeekr 001, bleven de laatste 2 over. Enyaq/ID4/Q4 nooit overwogen wegens verouderde E-techniek. Mijn huidige EV6 is een RWD. Viel me op dat wanneer het geregend heeft / glad is, dat rijden wat uitdagend kan zijn (uitbreken). Daarom voorkeur voor AWD.
Wat viel op tussen KIA en Zeekr:
- Lease KIA goedkoper dan Zeekr, Bijtelling duurder
- Zitruimte voor mij in Kia beperkt (je moet glazen dak nemen in de GTline).
- ADAS systemen ongeveer gelijk. Alleen Zeekr heeft front cross traffic alarm (Kia niet).
- Autonoom rijden: beide kunnen zelf inhalen op de snelweg.
Nu ik hem heb, zijn nog een paar verschillen te noemen.
- Zeekr heeft wireless CarPlay (Kia niet)
- Zeekr heeft mistlampen en corner lightning voor.
- Kia heeft voorstoel koeling (lekker in zomer), Zeekr alleen heating.
- Zeekr blijkt 5 gebruikerprofielen te hebben die worden gekozen op face recognition. Dus stoel/ geluid etc obv wie achter het stuur zit.
- Achterbank-rugleuning is electrisch verstelbaar.
- Kia heeft handmatig inklapbare trekhaak / Zeekr automatisch a la Volvo.
- Kia heeft automatische achterklep opening. Dit had ik op de Zeekr ook verwacht, maar gaat alleen electrisch open na drukken op de knop.
Mij valt verder een aantal zaken op aan de Zeekr
- GROTE auto, maar wel heel handzaam. Makkelijker in te parkeren dan mijn Kia. (Kleine draaicirkel en cameras veel beter)
- Veel luxe, materialen zijn echt veel mooier, zaken die bij KIA (airco / telefoon etc) in het begin niet werkte, hier zonder problemen.
- Stoelen zijn heel veel beter dan de KIA. Ik ben > 190cm en ik kon in de KIA alleen in de versie zitten zonder open dak. De stoelen kwamen tot mijn schouders, hier veel grotere stoelen.
- verbruik kan ik nog weinig over zeggen, zal meer zijn dan de KIA maar zoals iedereen weet ontzettend afhankelijk van het weer. Wanneer ik naar Kia laatste dagen kijken, dan is het ca 20 kWh/100km (KIA) naar net geen 22 kWh/100km voor de Zeekr.
- ADAS systemen werken goed / irritant als andere moderne autos. De piepjes en alarmpjes zijn wel wat irritant. Je kan ze elke keer uitzetten. Echter wordt (nog) niet onthouden. Mede omdat er nog een inlog probleem is op de auto. Om de een of andere manier lukt dat niet. Daar is Zeekr mee bezig.
De auto is ook een beetje anders dan de pre-productie model waarin ik heb proefgereden:
- Midden systeem is veel sneller
- de achterbak wordt geleverd met een extra rubber beschermmat.
- de NIET-privilege modellen hebben in de achterbak een flink extra opbergruimte achterin omdat hierin geen luchtsysteem zit.
Geluidsysteem hoor ik wat twijfels over. Ik ben geen audiofiel. Ik vind het prima klinken. Zeker vergelijkbaar als het meridium systeem uit de KIA
Al met al, dik tevreden tot nu toe.
Weer wat nieuwe info.
De 5 gebruikersprofielen met gezichtsherkenning was nog onbekend.
Op het moment rijden wij een leen Zeekr, er was iets niet goed gegaan in de afleverplanning waardoor onze auto niet klaar stond bij het afhalen, gelijk een leen auto aangeboden gekregen en volgende week onze eigen auto ophalen. Nu dus geen eigen inlog e.d. waardoor de echte Zeekr ervaring nog op zich laat wachten.
Dat was vast en Zeekr flinke teleurstelling.... heel knullig ook van Zeekr. Intern heeft men het nog duidelijk niet op orde, het gaat niet om 100n laat staan 1000n autos maar om zeg 30-40 auto's op het moment... dat zou toch niet al te lastig moeten zijn zou ik denken....Bavarois1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:08:
Mooi uitgebreide ervaring, dank daarvoor!
Weer wat nieuwe info.
De 5 gebruikersprofielen met gezichtsherkenning was nog onbekend.
Op het moment rijden wij een leen Zeekr, er was iets niet goed gegaan in de afleverplanning waardoor onze auto niet klaar stond bij het afhalen, gelijk een leen auto aangeboden gekregen en volgende week onze eigen auto ophalen. Nu dus geen eigen inlog e.d. waardoor de echte Zeekr ervaring nog op zich laat wachten.
Hopelijk heb je snel je eigen auto! :-)
Het is natuurlijk wel een nieuwe groep mensen die samen moeten werken, kan goed voorstellen dat er hier en daar wel wat uitdagingen ontstaan.spidertje schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:59:
[...]
Dat was vast en Zeekr flinke teleurstelling.... heel knullig ook van Zeekr. Intern heeft men het nog duidelijk niet op orde, het gaat niet om 100n laat staan 1000n autos maar om zeg 30-40 auto's op het moment... dat zou toch niet al te lastig moeten zijn zou ik denken....
Hopelijk heb je snel je eigen auto! :-)
Verder hebben ze het wel goed opgepakt.
Rij een Performance en de eerste kilometers waren erg prettig. Ten opzichte van de demo lijkt de software wel een stap vooruit gemaakt te hebben. Heb nog niet zoveel gereden, alleen van Zeist naar Amersfoort, dus moet de lange stukken nog wel gaan ervaren. Inmiddels lijkt alleen de app niet meer helemaal te functioneren (de auto wacht nog op levering lijkt het) en ik ben nog even zoekende naar hoe een tweede profiel te koppelen via de app van m’n vriendin, maar dat wil nog niet echt. Vanavond maar even stoeien ermee. En dan gelijk even kijken of de enthousiaste koplampen bij ont- en vergrendelen anders ingesteld kunnen worden, arme overburen. Heeft iemand al ervaring met deze punten?
Vergeleken met de vorige elektrische auto’s ben ik wel onder de indruk tot nu toe. De model S uit 2018 was veel eenvoudiger en dat maakt de software wel een stuk sneller onder de knie te krijgen dan de 001 denk ik. De Q8 etron die we eerder dit jaar hadden is op geen enkel vlak te vergelijken. Wat een onding was dat.
Probleem met de app heeft zich vannacht schijnbaar opgelost en kan daar nu de sleutel koppelen en ook een extra account aanmaken om de auto mee te delen. Nog geen optie voor de lampen kunnen vinden, ik vermoed dat dit zo blijft, in ieder geval voorlopig.AcrobaticZebra schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:53:
Vandaag ook mijn auto op kunnen halen. Het ging inderdaad niet helemaal vlekkeloos, maar aan de inzet lag het in ieder geval niet. Netjes geholpen door een enthousiaste medewerker in ieder geval.
Rij een Performance en de eerste kilometers waren erg prettig. Ten opzichte van de demo lijkt de software wel een stap vooruit gemaakt te hebben. Heb nog niet zoveel gereden, alleen van Zeist naar Amersfoort, dus moet de lange stukken nog wel gaan ervaren. Inmiddels lijkt alleen de app niet meer helemaal te functioneren (de auto wacht nog op levering lijkt het) en ik ben nog even zoekende naar hoe een tweede profiel te koppelen via de app van m’n vriendin, maar dat wil nog niet echt. Vanavond maar even stoeien ermee. En dan gelijk even kijken of de enthousiaste koplampen bij ont- en vergrendelen anders ingesteld kunnen worden, arme overburen. Heeft iemand al ervaring met deze punten?
Vergeleken met de vorige elektrische auto’s ben ik wel onder de indruk tot nu toe. De model S uit 2018 was veel eenvoudiger en dat maakt de software wel een stuk sneller onder de knie te krijgen dan de 001 denk ik. De Q8 etron die we eerder dit jaar hadden is op geen enkel vlak te vergelijken. Wat een onding was dat.
Prachtige auto! Jammer dat deze niet zoals Volvo's e.d. op abonnement basis te rijden is (of een minimum van 3 / 6 / 12 maanden). Vanuit mijn werk wordt deze helaas niet aangeboden op het platform. Ben benieuwd wanneer ik ze hier op de weg tegen komLaadpunt schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:57:
De auto ook vorige week kunnen ophalen. Rijdt geweldig! Software werkt prima, de kleine verbetering kunnen snel doorgevoerd worden lijkt mij.
[Afbeelding]
Ik krijg hopelijk volgende maand (krijg nogal wisselende berichten vanuit Zeekr) de Zeekr 001 Privilege geleverd. Iemand al ervaring met de luchtvering over langere ritten/verschillende ondergronden bekeken?
Die van mij is besteld door Arval half oktober.keysersoze0909 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:22:
@rentes en @Laadpunt en @kaapee , wanneer is jullie bestelling gedaan ?
Mid oktober via Arval. Wel eind november gebeld of ik ‘m half december al wilde, maar heb gevraagd of het begin januari geleverd kon worden. Dat was geen probleem. Alleen nu zeggen ze dat ze het gaan proberen om begin januari te leveren. We gaan het zienkeysersoze0909 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:22:
@rentes en @Laadpunt en @kaapee , wanneer is jullie bestelling gedaan ?
[ Voor 7% gewijzigd door kaapee op 19-12-2023 18:06 ]
Wordt er ook een reden voor opgegeven? De auto is neem ik aan RDW goedgekeurd. Is het model te nieuw en komt het nog niet in de database voor of zo?Windom Earle schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:52:Heeft er iemand al ervaring met het verzekeren van de Zeekr 001? Ik krijg hem zaterdag geleverd en ben even aan het rondkijken, maar m'n huidige verzekeraar (inshared) en diverse anderen geven een melding dat ze Zeekr niet verzekeren.
De avatar is een echte foto..
Ja, dat is me dus een beetje onduidelijk. De meeste verzekeraars lijken een standaard lijst met merken/modellen op het halen (ziet er identiek uit) en daar staat de 001 wel in met alle 3 de varianten. Als je die vervolgens selecteert wordt meestal een melding getoond dat dit merk niet verzekerd wordt. Bij één verzekeraar kwam er een melding langs dat gewicht/vermogen niet binnen het bereik van de verzekeringHDoc schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:16:
[...]
Wordt er ook een reden voor opgegeven? De auto is neem ik aan RDW goedgekeurd. Is het model te nieuw en komt het nog niet in de database voor of zo?
liggen
[ Voor 6% gewijzigd door Windom Earle op 20-12-2023 15:19 ]
Misschien iets om ook even met ZEEKR op te nemen. Zij willen graag hun auto's verkopen, ze moeten er dan ook wel voor zorgen dat deze ook te verzekeren zijn.Windom Earle schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:18:
Ja, dat is me dus een beetje onduidelijk. De meeste verzekeraars lijken een standaard lijst met merken/modellen op het halen (ziet er identiek uit) en daar staat de 001 wel in met alle 3 de varianten. Als je die vervolgens selecteert wordt meestal een melding getoond dat dit merk niet verzekerd wordt. Bij één verzekeraar kwam er een melding langs dat gewicht/vermogen niet binnen het bereik van de verzekering
liggen.
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Hoop dat je het uiteindelijk toch op een normale manier voor elkaar kan krijgen.
De avatar is een echte foto..
Ja, ik ga de vraag zeker even droppen daar. Ik heb ondertussen gezien dat promovendum en unive wel willen verzekeren en zij zijn beide duurder dan de Qover verzekering die Zeekr zelf aanbiedt. Ik denk dat ik voor nu die Qover verzekering neem, zodat ik in ieder geval verzekerd ben. Daarna kan ik altijd overstappen als ik iets beters vind.HDoc schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:27:
[...]
Misschien iets om ook even met ZEEKR op te nemen. Zij willen graag hun auto's verkopen, ze moeten er dan ook wel voor zorgen dat deze ook te verzekeren zijn.
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Hoop dat je het uiteindelijk toch op een normale manier voor elkaar kan krijgen.
Op hoeveel premie kom je bij Qover?Windom Earle schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:52:
Heeft er iemand al ervaring met het verzekeren van de Zeekr 001? Ik krijg hem zaterdag geleverd en ben even aan het rondkijken, maar m'n huidige verzekeraar (inshared) en diverse anderen geven een melding dat ze Zeekr niet verzekeren. Ik zou het jammer vinden als ik vast zit aan Qover, aangezien hun tarieven nogal fors zijn.
De proefberekening gaf bij mij iets van € 155,- per maand.
Morgen krijg ik mijn kenteken en zal dan eens checken bij mijn huidige verzekering.
118 om 144 geloof ik voor de duurste 2 versies. De 'ultimate' variant vind ik weinig toegevoegde waarde hebben, dus ik neig naar 'advanced'.Bavarois1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:37:
[...]
Op hoeveel premie kom je bij Qover?
De proefberekening gaf bij mij iets van € 155,- per maand.
Morgen krijg ik mijn kenteken en zal dan eens checken bij mijn huidige verzekering.
Even een EVnoob vraag, als je in de Fastned app kijkt, dan heeft sommige locaties verschillende laadsnelheden, bijv. 4 palen met 300kw en 4 met 150kw, hoe weet je welke paal welke snelheid leverd? Daarop volgend, als ik dan laad, is de snelheid nooit maximaal, verschilt tussen de 70 en de 125.
Waar ontstaat dit wisselende resultaat door?
Net zo'n noob hier, dus op dat vlak kan ik je nog weinig vertellen. Ik heb in ieder geval wat (zakelijke - zzp) laadpassen aangevraagd, zodat ik de komende weken wat ervaring kan opdoen met verschillende palen.Bavarois1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:13:
Morgens een goed in verdiepen.
Even een EVnoob vraag, als je in de Fastned app kijkt, dan heeft sommige locaties verschillende laadsnelheden, bijv. 4 palen met 300kw en 4 met 150kw, hoe weet je welke paal welke snelheid leverd? Daarop volgend, als ik dan laad, is de snelheid nooit maximaal, verschilt tussen de 70 en de 125.
- Dat staat vermeld op iedere laadunit. De grijze is doorgaans de 300.Bavarois1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:13:
Morgens een goed in verdiepen.
- Da's afhankelijk van temperatuur van je batterij (altijd even voorverwarmen, als het goed is regelt je EV dat zelf bij navigeren naar snellader), de SoC (% geladen) van je batterij, bezettingsgraad van het station etc.
Bedankt voor je reactie, morgen eens goed naar die palen kijken.Alex_N schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:10:
[...]
- Dat staat vermeld op iedere laadunit. De grijze is doorgaans de 300.
- Da's afhankelijk van temperatuur van je batterij (altijd even voorverwarmen, als het goed is regelt je EV dat zelf bij navigeren naar snellader), de SoC (% geladen) van je batterij, bezettingsgraad van het station etc.
Het voor verwarmen van de accu nog niet gebruikt, het zit er wel op.
Je kan dus ook bij de superchager van Tesla terecht?
Welke laadpas in aan te raden? nu gebruik ik die van de leenauto en heb zelf een pas van E-Flux.
Vrijdag wordt de laadpas van Zeekr ingesteld, geen idee op welke palen deze wel of niet werkt.
Tesla gaat via de app van Tesla zelf, creditcard verbinden en voila. Zakelijk gebruik ik Shell recharge die ook in het buitenland een goede dekking bied. Tarieven kan ik niks over zeggen.Bavarois1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:58:
[...]
Bedankt voor je reactie, morgen eens goed naar die palen kijken.
Welke laadpas in aan te raden? nu gebruik ik die van de leenauto en heb zelf een pas van E-Flux.
Vrijdag wordt de laadpas van Zeekr ingesteld, geen idee op welke palen deze wel of niet werkt.
Meestal gebruik ik dan even pricecharge bv om dan nog snel even te valideren hoe en wat.
Shell altijd bij de hand want hoge dekking in binnen en buitenland. Laatste tijd gebruik ik vrij veel Electroverse, ook omdat die op het moment vrij gunstig zijn bij ac laders.
Serie van kaarten, dongles en apps in gebruik hier
Zeekr werkt dat ik met Plugsurfing, is een tijdje voordelig geweest in het verleden maar nu niet meer zo dacht ik.
Wat valt op in positieve zin:
- Uitstraling / zicht / comfort. uiteraard allemaal heel persoonlijk, maar voor mij een stuk hogere kwaliteit dan mijn eerdere EV6. Ook opvallend is het geluid (of beter stilte). De auto heeft duidelijk minder rijgeluid dan mijn vorige auto.
- stoelen. Heerlijk. Lekker groot, zitten goed en voelen steving en veilig.
- Profiel instellingen werken nu. (Was eerst niet mogelijk). Erg mooi. Met face recognition wordt de bestuurder geïdentificeerd en de basis instellingen van spiegels / stoelen / HUD etc geladen. Prachtig
- Continu internet. Wow spotify app op je Zeekr, tune-in, radio en zelfs ABRP. Werkt echt heel goed en mooi te zien/gebruiken op het grote scherm.
- Camera’s rondom. Bij stapvoets rijden/ parkeren krijg je een mooi rondom beeld van je auto te zien. erg makkelijk om deze kolos in te parkeren. Daarnaast ook dashcam voor en achter met parkeer functie (foto’s van de auto wanneer mensen in de buurt komen) en ook in geval van noodsituatie slaat ie 30s op. Ik had deze week een flinke rem actie op de snelweg en dat bewaart ie dus.
- Verlichting. WOW kan niet goed vinden wat voor systeem het is, maar goed vooruit en ook bochtenverlichting erg praktisch.
- eigenlijk niet eerder gemeld. Het midden scherm zelf. Het is helder, reageert snel en overzichtelijk opgebouwd. Daar ben ik zeer content mee.
Wat heeft nog aandacht nodig:
- ADAS systemen. Het is er, het werkt, maar is nog te zwart/wit. De bestuurders vermoeidheid sensor begint al te piepen na 10m (ja echt waar) rijden. de max snelheid indicator kan je kiezen tussen geen alarm, visueel, audio. Alleen na elke start terug naar audio (lees irritant piepje). Lane assist en ACC doen hun werk robuust en goed, alleen kan wat minder draconisch. Uitzondering is highway assist. Dit is een combi van ACC en lane assist waarbij de auto in het midden van een baan gehouden wordt. Rijdt heel relaxed en rustig. Super!
- navigatie. Systeem werkt ok, Ook in het nederlands. Echter ik kan nog niet vinden hoe ik laadstations kan filteren op doorzet/merk (je kan alleen kiezen op naam). Daarnaast zegt het systeem tijdens gebruik spontaan dat dat er over 5 km een servicepoint is.
- Hoe kan ik mijn telefoon laten bellen? Ik heb tot op heden alleen een knop op het hoofdscherm grote scherm gevonden. Lijkt me dat het anders mogelijk moet zijn, maar nog niet gevonden.
- Waarom kan ik cruise control instellen tot max 130 km/h. Ronduit betuttelend.
En dan…. Verbruik. Ik ga ervan uit dat het de koude van de afgelopen dagen is (nacht), de auto nieuw is en dat je in het begin wat uitprobeert. Ik kwam bij een eerste accu niet verder dan ca 325km. Ik heb vandaag de winterbanden gekregen, en dat lijkt al een stuk beter. Dus even in de gaten houden.
Zo kom je achter steeds meer opties instellingen. Binnenkort weer een update. Mocht je iets missen, laat het me weten.
Fijne update! ik ben echt heel nieuwsgierig dus post vooral je bevindingen.rentes schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:03:
Intussen zijn we een paar dagen verder en kan ik zeggen dat ik nu ongeveer alle instellingen een keer bekeken heb van mijn Zeekr.
- Uitstraling / zicht / comfort. uiteraard allemaal heel persoonlijk, maar voor mij een stuk hogere kwaliteit dan mijn eerdere EV6. Ook opvallend is het geluid (of beter stilte). De auto heeft duidelijk minder rijgeluid dan mijn vorige auto.
- Profiel instellingen werken nu. (Was eerst niet mogelijk). Erg mooi. Met face recognition wordt de bestuurder geïdentificeerd en de basis instellingen van spiegels / stoelen / HUD etc geladen. Prachtig
- Continu internet. Wow spotify app op je Zeekr, tune-in, radio en zelfs ABRP. Werkt echt heel goed en mooi te zien/gebruiken op het grote scherm.
- Camera’s rondom. Bij stapvoets rijden/ parkeren krijg je een mooi rondom beeld van je auto te zien. erg makkelijk om deze kolos in te parkeren. Daarnaast ook dashcam voor en achter met parkeer functie (foto’s van de auto wanneer mensen in de buurt komen) en ook in geval van noodsituatie slaat ie 30s op. Ik had deze week een flinke rem actie op de snelweg en dat bewaart ie dus.
- Verlichting. WOW kan niet goed vinden wat voor systeem het is, maar goed vooruit en ook bochtenverlichting erg praktisch.
- eigenlijk niet eerder gemeld. Het midden scherm zelf. Het is helder, reageert snel en overzichtelijk opgebouwd. Daar ben ik zeer content mee.
- ADAS systemen. Het is er, het werkt, maar is nog te zwart/wit. De bestuurders vermoeidheid sensor begint al te piepen na 10m (ja echt waar) rijden. de max snelheid indicator kan je kiezen tussen geen alarm, visueel, audio. Alleen na elke start terug naar audio (lees irritant piepje). Lane assist en ACC doen hun werk robuust en goed, alleen kan wat minder draconisch. Uitzondering is highway assist. Dit is een combi van ACC en lane assist waarbij de auto in het midden van een baan gehouden wordt. Rijdt heel relaxed en rustig. Super!
- navigatie. Systeem werkt ok, Ook in het nederlands. Echter ik kan nog niet vinden hoe ik laadstations kan filteren op doorzet/merk (je kan alleen kiezen op naam). Daarnaast zegt het systeem tijdens gebruik spontaan dat dat er over 5 km een servicepoint is.
- Hoe kan ik mijn telefoon laten bellen? Ik heb tot op heden alleen een knop op het hoofdscherm grote scherm gevonden. Lijkt me dat het anders mogelijk moet zijn, maar nog niet gevonden.
En dan…. Verbruik. Ik ga ervan uit dat het de koude van de afgelopen dagen is (nacht), de auto nieuw is en dat je in het begin wat uitprobeert. Ik kwam bij een eerste accu niet verder dan ca 325km. Ik heb vandaag de winterbanden gekregen, en dat lijkt al een stuk beter. Dus even in de gaten houden.
Zo kom je achter steeds meer opties instellingen. Binnenkort weer een update. Mocht je iets missen, laat het me weten.
cruise control in tesla is ook maar tot 150km/h maar dat is wel fijn in Duitsland bijvoorbeeld rijd toch wat lekkerder door..
Ik schrik wel een beetje van je 325 km, dat kan toch niet kloppen? Ze adverteren met iets van 590/620 WLTP ?
Dat adas systeem (supercruise) zou vrij goed moeten zijn volgens de verhalen , maar ik begreep ook dat de EU allerlei nieuwe regels heeft bedacht waaraan ze moeten voldoen en fabrikanten op het laatste moment allerlei controle bliepjes en piepjes hebben moeten inbouwen om te voldoen aan de juridische eisen van de EU qua hulpsystemen en dat het daarmee niet beter word.
Mijn voorlopige conclusie is dat het een heerlijke auto is voor de autoliefhebber op bouw en interieur kwaliteit maar qua adas en compupower nog niet kan tippen aan tesla.
Ik ga nog maar eens een proefrit maken volgende week en kijken of ik overtuigd raak...
Leuk om te lezen, dank voor je ervaringen. Inmiddels hebben we onze Performance 3 dagen in gebruik en ik trek ongeveer dezelfde conclusies. Qua verbruik niet overigens, we zitten op 265 km op de teller en ongeveer 52% verbruikt, volgens de auto zelf uiteraard. Heb hem op een “persoonlijke” rijstand staan, met eco instelling op het stroompedaal en de overige 3 op sport, vind hem snel zat zo en het regenereren op maximaal bevalt prima.rentes schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:03:
Intussen zijn we een paar dagen verder en kan ik zeggen dat ik nu ongeveer alle instellingen een keer bekeken heb van mijn Zeekr.
Met de profielen werkt het overigens niet echt soepel, gezichtsherkenning werkt soms, maar zelfs dan pakt hij de verschillende profielen niet lekker op. Meestal moet ik met m’n telefoon weer het scherm scannen. Heb je ook al ervaring met je telefoon als sleutel? Dit werkt tot nu toe ook nog niet zoals ik verwacht. Ik meld deze punten overigens ook nog even bij Zeekr, maar wellicht weet jij inmiddels meer dan Zeekr support :-)
De navigatie heeft me een paar keer naast de weg geleid, dan lijkt het alsof hij je exacte positie niet meer helemaal kan vinden. Hoor de laatste dagen regelmatig dat ze in China nu alles van me weten, maar blijkbaar niet precies waar ik ben :-)
Het bellen doe ik overigens via de voice command, dat werkt best aardig, heb tot nu toe steeds de juiste persoon aan de lijn gekregen.
Ik zou de ANWB autoverzekering eens proberen, die kwam bij mij redelijk scherp uit op basis van de ingevoerde gegevens voor een Performance.Windom Earle schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:52:
Heeft er iemand al ervaring met het verzekeren van de Zeekr 001? Ik krijg hem zaterdag geleverd en ben even aan het rondkijken, maar m'n huidige verzekeraar (inshared) en diverse anderen geven een melding dat ze Zeekr niet verzekeren. Ik zou het jammer vinden als ik vast zit aan Qover, aangezien hun tarieven nogal fors zijn.
Mijn ervaring is inderdaad ook dat verzekeraars zoals bijv Allianz en Inshared autos met meer dan een gemiddeld vermogen niet wensen te verzekeren.
Ah, dat zou een verklaring kunnen zijn dan. ANWB ga ik zeker even checken, bedankt voor de tipEV angelist schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:55:
[...]
Ik zou de ANWB autoverzekering eens proberen, die kwam bij mij redelijk scherp uit op basis van de ingevoerde gegevens voor een Performance.
Mijn ervaring is inderdaad ook dat verzekeraars zoals bijv Allianz en Inshared autos met meer dan een gemiddeld vermogen niet wensen te verzekeren.
Goed te horen. Ik heb 2 dagen geleden ook de rijmodus aangepast, dit lijkt inderdaad te helpen. Tegen de 500km op een accu doe ik het voor met dit weer. Ik houd jullie op de hoogte. Ik heb een ander vreemd fenomeen daarin. Op het hoofdscherm kan je na een rit zien waar de energie naartoe gegaan is (rijden/laagspanningssysteem en nog wat). Ik weet uit mijn vorige info dat 90%+ rijden was en de rest eigenlijk peanuts. Ik zag gisteren dat bij de zeekr rijden maar 75% was en ca 20% laagspanningssysteem. Ik ga dat ook eens even bij zeekr navragen.AcrobaticZebra schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:39:
[...]
Leuk om te lezen, dank voor je ervaringen. Inmiddels hebben we onze Performance 3 dagen in gebruik en ik trek ongeveer dezelfde conclusies. Qua verbruik niet overigens, we zitten op 265 km op de teller en ongeveer 52% verbruikt, volgens de auto zelf uiteraard. Heb hem op een “persoonlijke” rijstand staan, met eco instelling op het stroompedaal en de overige 3 op sport, vind hem snel zat zo en het regenereren op maximaal bevalt prima.
Met de profielen werkt het overigens niet echt soepel, gezichtsherkenning werkt soms, maar zelfs dan pakt hij de verschillende profielen niet lekker op. Meestal moet ik met m’n telefoon weer het scherm scannen. Heb je ook al ervaring met je telefoon als sleutel? Dit werkt tot nu toe ook nog niet zoals ik verwacht. Ik meld deze punten overigens ook nog even bij Zeekr, maar wellicht weet jij inmiddels meer dan Zeekr support :-)
De navigatie heeft me een paar keer naast de weg geleid, dan lijkt het alsof hij je exacte positie niet meer helemaal kan vinden. Hoor de laatste dagen regelmatig dat ze in China nu alles van me weten, maar blijkbaar niet precies waar ik ben :-)
Het bellen doe ik overigens via de voice command, dat werkt best aardig, heb tot nu toe steeds de juiste persoon aan de lijn gekregen.
Ik heb contact gehad met zeekr support, zij zijn zeer welwillend om zaken op te lossen (is ze ook gelukt al) en willen graag veel feedback tav software om deze te verbeteren. Ik heb mijn eerste bevindingen al aan ze doorgestuurd. Misschien een idee om hier een gezamelijke lijst te genereren en kijken hoe we met ze onze auto beter kunnen maken.
Voorbeelden van zaken die ik heb doorgegeven:
- Koppel gebruiker aan rijprofiel (eco etc), maar ook aan bijv visueel weergeven van te hoge snelheid (ipv audio).
- Maak in navigatie en optie op filteren van type/merk van laadstations onderweg.
- shortcurt op onderbalk of stuur om bellen te starten.
Het zijn maar ideeen.
Ja, dat kan, maar alleen bij daarvoor opengestelde Superchargers (in de Tesla APP te vinden, in NL 100%).Bavarois1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:58:
[...]
Bedankt voor je reactie, morgen eens goed naar die palen kijken.
De ANWB legt netjes uit wat je hiervoor moet doen: LINK
Zojuist contact gehad met de ANWB voor de verzekering.Windom Earle schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:36:
[...]
Ah, dat zou een verklaring kunnen zijn dan. ANWB ga ik zeker even checken, bedankt voor de tip
Die bieden alleen particulieren verzekeringen aan voor de auto.
Zakelijk is uitgesloten. af en toe wel een uitzondering als het zakelijkgebruik beperkt is
Ik zag het inderdaad. Ik ben uiteindelijk bij Univé uitgekomen voor nu. Het aanbod van Zeekr via Qover is ook alleen bedoeld voor particulieren, dus daar heb ik in mijn situatie ook niet veel aan. Er zijn wel meer zakelijke aanbieders, maar Univé kwam bij mij als één van de voordeligsten uit de bus. Zaterdag m'n 001 ophalen, ik ben benieuwd!Bavarois1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:32:
[...]
Zojuist contact gehad met de ANWB voor de verzekering.
Die bieden alleen particulieren verzekeringen aan voor de auto.
Zakelijk is uitgesloten. af en toe wel een uitzondering als het zakelijkgebruik beperkt is
Op hoeveel premie kom je nu uit?Windom Earle schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:15:
[...]
Ik zag het inderdaad. Ik ben uiteindelijk bij Univé uitgekomen voor nu. Het aanbod van Zeekr via Qover is ook alleen bedoeld voor particulieren, dus daar heb ik in mijn situatie ook niet veel aan. Er zijn wel meer zakelijke aanbieders, maar Univé kwam bij mij als één van de voordeligsten uit de bus. Zaterdag m'n 001 ophalen, ik ben benieuwd!
Ik zit op 103,50 met 11 schadevrije jaren, 40k km per jaar, bij Allianz
Hoe laat as zaterdag? Ik ben er om 10 uur om mijn auto op te halenWindom Earle schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:15:
[...]
Ik zag het inderdaad. Ik ben uiteindelijk bij Univé uitgekomen voor nu. Het aanbod van Zeekr via Qover is ook alleen bedoeld voor particulieren, dus daar heb ik in mijn situatie ook niet veel aan. Er zijn wel meer zakelijke aanbieders, maar Univé kwam bij mij als één van de voordeligsten uit de bus. Zaterdag m'n 001 ophalen, ik ben benieuwd!
Net bedrag. Ik betaalde iets van tegen de 80 voor mijn Hi5 lounge en had 80% korting en 20 schadevrij zoiets dacht ik.Bavarois1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:42:
[...]
Op hoeveel premie kom je nu uit?
Nu lease dus het zal me allemaal worst zijn 🤣
Ik ben er pas om 16.00u, dus we treffen elkaar niet. Veel plezier alvast!spidertje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:12:
[...]
Hoe laat as zaterdag? Ik ben er om 10 uur om mijn auto op te halen
Ik ontkom helaas niet aan een zakelijke verzekering, die zijn een paar tientjes duurder. Bij Univé kwam ik met 9 schadevrije jaren rond de 140 uit, bij Allianz was het een paar euro duurder (overige verzekeraars waren ook allemaal duurder). Als ik het bereken met een particuliere verzekering kom ik ook zo rond de 110 uit geloof ik. ANWB was wel aantrekkelijk qua prijs en dekking, maar dat is dus helaas geen optie, aangezien die geen zakelijke verzekeringen doen.Bavarois1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:42:
[...]
Op hoeveel premie kom je nu uit?
Als je een ongeluk krijgt en er ligt een doosje pennen in de auto, kan je al een probleem krijgen.
Iets te groot risico.
Zijn er hier al met een klasse 4 volgsysteem in de auto?
Jij ook!Windom Earle schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:38:
[...]
Ik ben er pas om 16.00u, dus we treffen elkaar niet. Veel plezier alvast!
Keuze stress!
Snel doen zou ik adviserenfunkylicious schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:32:
Testrit gedaan, nu begin ik toch wel te dubben om mijn Enyaq te verkopen.
Keuze stress!
De verzekering uiteindelijk bij NN ondergebracht voor €86.- per maand zonder klasse 4 alarm, scheelt toch weer.
Een paar vraagjes, hebben jullie ook dat het gebruikersprofiel steeds uitlog na uitschakelen en bij instappen niet inlog via gezichtsherkenning? Ik moet steeds inloggen met de Qrcode.
Werkt de lichtshow app?
Mooi dat je eigen wagen er is :-)Bavarois1 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:59:
Vandaag de leen auto omgewisseld en met de juiste auto naar huis gereden.
De verzekering uiteindelijk bij NN ondergebracht voor €86.- per maand zonder klasse 4 alarm, scheelt toch weer.
Een paar vraagjes, hebben jullie ook dat het gebruikersprofiel steeds uitlog na uitschakelen en bij instappen niet inlog via gezichtsherkenning? Ik moet steeds inloggen met de Qrcode.
Werkt de lichtshow app?
Ja, heb hier hetzelfde met het inloggen. Heb Zeekr service gemaild, maar nog geen reactie gehad.
Ook de sleutel via de telefoon werkt niet goed, maar die is nu ook niet meer beschikbaar in de app na de laatste update. Ik denk dat er aan gewerkt wordt.
Lichtshow nog niet geprobeerd, al heeft m’n zoontje er al een keer of 5 om gevraagd. Even een wat droger moment afwachten.
Mijn eerste ervaringen bevestigen het positieve gevoel van de proefrit. Fijne auto, zeer comfortabel en zoveel opties dat ik er morgen eens rustig voor ga zitten. De assistentiesystemen nog niet geprobeerd dat komt morgen wel.
Wat bij mij ook nog niet is gelukt is het gebruiken van mijn telefoon als key. Ik heb het idee dat de Bluetooth verbinding ook niet constant is. To be continued!
Specs
ik heb zelf de Privilege AWD met zwarte interieur besteld...want ik twijfelde of de achterbank dan snel vies zou worden of niet...als iemand ervaringen hier over heeft hoor ik het graag :-)
Een week met wit interieur gereden met 3 kinderen.Lostson schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:50:
is er iemand die de Privilege AWD blue/polar white interieur heeft besteld?
ik heb zelf de Privilege AWD met zwarte interieur besteld...want ik twijfelde of de achterbank dan snel vies zou worden of niet...als iemand ervaringen hier over heeft hoor ik het graag :-)
Als je pietje precies bent, niet doen, alles maar dan ook alles zie je op de achterbank.
Zwart is een stuk chiquer.
Had je drie stoelen op de achterbank, hoe paste het?Bavarois1 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:13:
[...]
Een week met wit interieur gereden met 3 kinderen.
Als je pietje precies bent, niet doen, alles maar dan ook alles zie je op de achterbank.
Zwart is een stuk chiquer.
1 kinderzitje en 1 zitverhoger aan de kant van de deuren, midden in de oudste van 10. Past primaBever! schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:44:
[...]
Had je drie stoelen op de achterbank, hoe paste het?