Lostson schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:24:
om eerlijk te zijn op foto's en video's vond ik de auto niet bijzonder eruit zien maar toen ik hem in het echt zag WAUW!! ik was direct verkocht over de look...en ook het rijden was heel stable (vond hem zelfs lekkerder rijden dan mijn huidige Model S)
kun je wat over je ervaringen vertellen wat je goed vind aan de software + drivability van de auto? misschien ook het gebruik van de stuur knoppen, ACC, Headup display etc? ik heb de ACC namelijk niet kunnen testen en dat midden scherm (maar een paar functies kunnen testen).
Mijn ervaringen zover:
Verbruik: 1452km 22.4kWh/100 net een ritje gehad van 100,5km met 21.5kWh/100km
Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om met een 90% accu 400km te kunnen rijden.
Ligt dit in de lijn met jullie verbruik?
Software: Hier moet echt nog wel het 1 en ander aan aan verbeteren. Het werkt nog niet altijd zoals het moet. bijvoorbeeld vanmorgen, voor het eerst gebruik gemaakt van de optie 'Book Travel' om de auto en accu voor te verwarmen, bij het wegrijden is het niet mogelijk om te zien of de accu überhaupt is opgewarmd.
Ook wilde vanmorgen de navigatie niet goed opstarten, waardoor het niet mogelijk was om een bestemming in te voeren, carplay werkte ook niet, auto opnieuw aanzetten en het werkte weer.
Uiteraard werkt de software vaker wel dan niet hoor, in de gereden kilometers, was dit de eerste keer.
De geluiden links en rechts over de komende updates zijn veel belovend.
ACC: mijn vorige auto was een Volvo XC60, hierin zat ook de adaptieve cruise controle met line assist.
Tussen de Volvo en de Zeekr zit wel wat verschil. bij de Volvo wist je precies welke bocht wel en niet ging, bij de Zeekr wisselt het nog weleens. Langs vrachtwagens rijden vindt de Zeekr bijvoorbeeld ook wat spannend en remt dan af en toe wat af. vanmorgen een stuk wegwerkzaamheden gehad met veel gele en witte lijnen op de weg, dat ging perfect.
Het stuur kan je ook heel lichtjes vasthouden en dat voelt de auto dan ook, bij de Volvo moest je af en toe echt even een rukje aan het stuur geven. Overal rijdt het perfect en hoef je zelf vrij weinig bij te sturen.
Knoppen op het stuur zijn allemaal dikke prima, ik gebruik alleen de knoppen aan de linker kant besef ik mij nu :-) .
Uitstekende ervaring tot nu toe, de software dingentjes storen mij ook vrij weinig, als je echt een pietje precies bent, dan kan je er wellicht zenuwachtig van worden.