Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Bavarois1 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:13:
[...]

Een week met wit interieur gereden met 3 kinderen.
Als je pietje precies bent, niet doen, alles maar dan ook alles zie je op de achterbank.

Zwart is een stuk chiquer.
ja dat was ook een beetje mijn verwachting. ik hou het maar op de zwarte indeed
ik zag overigens wel dat China veel meer interieur opties had zoals full leather en ook in verschillende kleuren etc...wel jammer dat het dan in Nederland weer zo beperkt wordt in interieur keuze. Overigens vind ik de zwarte semi leather/stof ook heel mooi! ik heb 5 jaar met leren stoelen gereden, maar vond dat niet perse beter ofzo...dus dit is dan wel weer een leuke afwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Bavarois1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:40:
Hoe verwarm je de accu voor als je gaat snelladen? Zonder gebruik van de navigatie
In de Zeekr app kan je bij "Power controls" de "Book travel" optie gebruiken. Daar kan je aangeven wanneer je wil vertrekken en of je de airco prestart en battery preheating wil aanzetten.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
ronaldvs schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:37:
[...]

In de Zeekr app kan je bij "Power controls" de "Book travel" optie gebruiken. Daar kan je aangeven wanneer je wil vertrekken en of je de airco prestart en battery preheating wil aanzetten.
Dankje gevonden.
Werkt dan alleen anders dan verwacht.
Geen functie om een vinkje te zetten om direct te verwarmen.

Vandaag doet het systeem wel wat vreemd, inloggen met de gebruiker lukt helemaal niet, laad geen qr code en de datum en tijd staat verkeerd, geen idee waar dit goed gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Over de 100 inmiddels verkocht… dus wie weet haha

Alleen als je in zon Skoda rijdt dan wist ik het wel, heel heel snel iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Mwa, ik ben wel tevreden over de ruimte in de Skoda alleen de stoelen vind ik niet heel prettig. En de range van de iv80 lijkt ook steeds minder te worden; met dit weer zit ik rond de 300-330km wat andere jaren echt wel hoger is geweest.

Of de Zeekr betere stoelen heeft vind ik moeilijk te beoordelen. Het zat wel goed alleen het zitvlak is niet bepaald diep. Heb jij de Zeekr? En welke auto had je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
Bavarois1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:50:
[...]

Dankje gevonden.
Werkt dan alleen anders dan verwacht.
Geen functie om een vinkje te zetten om direct te verwarmen.

Vandaag doet het systeem wel wat vreemd, inloggen met de gebruiker lukt helemaal niet, laad geen qr code en de datum en tijd staat verkeerd, geen idee waar dit goed gezet kan worden.
Er mag inderdaad nog wel wat worden verbeterd aan de stabiliteit van het systeem. Hopelijk gebeurt dat snel.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rentes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 17:34
Wederom een kleine update. Dit vooral omtrent verbruik en laden.
- Nu ik de auto op eco rijdt, de banden wat opgepompt heb, kom ik op een range van ca 420. Feedback van ZEEKR support hierop ook was om te checken onder laden dat ik niet de dynamic optie kies maar standard. Ik heb het omgezet, km worden meer, maar begrijp niet waarom. Ik heb ze de vraag gesteld, komen ze op terug. Ik begrijp dat anderen makkelijk 450 halen, dus het zal een setting zijn. En eerlijk is dan ook dat ik 450-500 in dit weer eigenlijk een prima score vindt. Mijn Kia EV6 haalde WLTP 509 werkelijk ca 370.
- Snelladen. De eerste dacht ik tijdens werk-huis even te gaan snelladen. Dat wat een teleurstelling ca 120kW max. Ca 20km vanaf start. Maw de batterij was koud. Ook met ZEEKR besproken, en er zijn meerdere manieren om je batterij voor te verwarmen.
1. Makkelijkste is via Navi een snellaadpunt in te stellen en daarnaar toe te gaan. Dan zorgt de auto dat eea ok.
2. Via de app, ik denk zoals ik lees als hierboven. Begreep het niet helemaal, maar dit zou ook manueel kunnen helpen.
3. optie in laden tijdens het AC laden. Dat schijnt beter voor de accu te zijn. Energie wordt hiervoor uit het laadpunt gehaald.

We gaan het even verder in de gaten houden.

De rest bevalt de auto eigenlijk steeds beter. Ik merk dat ik wat meer gewend raak aan de ADAS dingetjes van de ZEEKR. Het werkt duidelijk anders dan mijn vorige auto en is ook wat ruwer, maar ben er zeker van dat wanneer eea wat bijgepunt is, dat het prima gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:21:
- Nu ik de auto op eco rijdt, de banden wat opgepompt heb, kom ik op een range van ca 420. Feedback van ZEEKR support hierop ook was om te checken onder laden dat ik niet de dynamic optie kies maar standard. Ik heb het omgezet, km worden meer, maar begrijp niet waarom. Ik heb ze de vraag gesteld, komen ze op terug. Ik begrijp dat anderen makkelijk 450 halen, dus het zal een setting zijn. En eerlijk is dan ook dat ik 450-500 in dit weer eigenlijk een prima score vindt. Mijn Kia EV6 haalde WLTP 509 werkelijk ca 370.
- Snelladen. De eerste dacht ik tijdens werk-huis even te gaan snelladen. Dat wat een teleurstelling ca 120kW max. Ca 20km vanaf start. Maw de batterij was koud. Ook met ZEEKR besproken, en er zijn meerdere manieren om je batterij voor te verwarmen.
1. Makkelijkste is via Navi een snellaadpunt in te stellen en daarnaar toe te gaan. Dan zorgt de auto dat eea ok.
2. Via de app, ik denk zoals ik lees als hierboven. Begreep het niet helemaal, maar dit zou ook manueel kunnen helpen.
3. optie in laden tijdens het AC laden. Dat schijnt beter voor de accu te zijn. Energie wordt hiervoor uit het laadpunt gehaald.

De rest bevalt de auto eigenlijk steeds beter. Ik merk dat ik wat meer gewend raak aan de ADAS dingetjes van de ZEEKR. Het werkt duidelijk anders dan mijn vorige auto en is ook wat ruwer, maar ben er zeker van dat wanneer eea wat bijgepunt is, dat het prima gaat werken.
Standaard is een gemiddelde van x aantal autos, laat je niks wijsmaken want heeft geen invloed op je eigen bereik… is puur grafisch lijkt me :)

Verbruik valt mij mee. Ik kom van een Hyundai Ioniq5….. dan is alles beter en winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:14:
[...]

Standaard is een gemiddelde van x aantal autos, laat je niks wijsmaken want heeft geen invloed op je eigen bereik… is puur grafisch lijkt me :)

Verbruik valt mij mee. Ik kom van een Hyundai Ioniq5….. dan is alles beter en winst :)
Dank, je hebt dezelfde gedachte als ik. Baat het niet, schaadt het niet. T.a.v. de IONIQ5 of EV6 in mijn geval, vergeet niet. Die hadden een batterij van 77kWh, De ZEEKR een van 100kWh. Dan mag je wat meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:13:
[...]

Dank, je hebt dezelfde gedachte als ik. Baat het niet, schaadt het niet. T.a.v. de IONIQ5 of EV6 in mijn geval, vergeet niet. Die hadden een batterij van 77kWh, De ZEEKR een van 100kWh. Dan mag je wat meer verwachten.
Auto is ook een 300kg zwaarder zo ongeveer. En weet bijna zeekr dat als je wat vlotter rijdt het extra verbruik lager zal zijn tov de Hyundai. Dat merkte ik ook al bij bv een Cupra Born.

Die Hi5 heeft toch last van zijn hoge brede front in deze. Kia is denk wat beter wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:17:
[...]

Auto is ook een 300kg zwaarder zo ongeveer. En weet bijna zeekr dat als je wat vlotter rijdt het extra verbruik lager zal zijn tov de Hyundai. Dat merkte ik ook al bij bv een Cupra Born.

Die Hi5 heeft toch last van zijn hoge brede front in deze. Kia is denk wat beter wat dat betreft.
Eens. Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde rijdt als in mijn KIA. Bij deze temperatuur haalde ik daarin ca 20 kWh/100km. Ik kom met de ZEEKR nog niet onder de 25 kWh en gemiddeld sinds begin (ja dat is incl uitproberen :-)) ruim boven de 30. Mijn inschatting eerder was 10-15% meer gezien gewicht. Vorm lijkt me niet heel anders dan de Kia. Wat bij mij vreemd is dat het rijden maar ca 65% van het totale energieverbruik is. Daarnaast ca 15% voor airco en 20% voor laagspanningssysteem (wat dat ook mag zijn). Maar goed we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40
Bij mij is het verbruik rond de 21-23, in sportmodus.. 1/3 snelweg met 110-120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wat is eigenlijk het verschil tussen dynamic en standard laden dan? wel beetje vreemd dat je dan met het kiezen van standard optie veel meer kunt laden dan de dynamic versie?

weet iemand hoe dat precies zit? 420 km is beetje zoals wat mijn Tesla Model S nu kan halen op 90% batterij. bij de Model S verkopen ze het ook zo dat je WLTP 600+ kan halen...maar geloof me dat het eerder 400 realistische kilometers is (inclusief onzin geinen met sprintjes/120-130 af en toe rijden etc). maar ik begrijp dat de Zeekr incl 100kwh batterij ook ongeveer beetje zoals de tesla model S? 400km realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:10:
[...]

wat is eigenlijk het verschil tussen dynamic en standard laden dan? wel beetje vreemd dat je dan met het kiezen van standard optie veel meer kunt laden dan de dynamic versie?

weet iemand hoe dat precies zit? 420 km is beetje zoals wat mijn Tesla Model S nu kan halen op 90% batterij. bij de Model S verkopen ze het ook zo dat je WLTP 600+ kan halen...maar geloof me dat het eerder 400 realistische kilometers is (inclusief onzin geinen met sprintjes/120-130 af en toe rijden etc). maar ik begrijp dat de Zeekr incl 100kwh batterij ook ongeveer beetje zoals de tesla model S? 400km realistisch?
Heeft niks met laden te maken, is gewoon een getal dat je ziet. Dynamisch bereik is gebaseerd op je eigen rijgedrag, vaak bij autos trouwens beperkt tot de laatste 100 km(trs).

Standaard op het gemiddelde van x aantal berijders, geen id hoe Zeekr dat vaststelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:25:
[...]

Eens. Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde rijdt als in mijn KIA. Bij deze temperatuur haalde ik daarin ca 20 kWh/100km. Ik kom met de ZEEKR nog niet onder de 25 kWh en gemiddeld sinds begin (ja dat is incl uitproberen :-)) ruim boven de 30. Mijn inschatting eerder was 10-15% meer gezien gewicht. Vorm lijkt me niet heel anders dan de Kia. Wat bij mij vreemd is dat het rijden maar ca 65% van het totale energieverbruik is. Daarnaast ca 15% voor airco en 20% voor laagspanningssysteem (wat dat ook mag zijn). Maar goed we gaan het zien.
Denk dat teveel dat rechterpedaal indrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1

Bedankt weer voor je update.
Je geeft aan dat je banden nu harden zijn op advies van Zeekr, hoeveel heb je er nu inzitten?
Snelladers zoeken in de navigatie, hoe kan je dit het beste doen? Vandaag ook geprobeerd en het lukte niet om Fastned te selecteren.

Een paar puntjes waar ik nu nog tegen aanloop, ik ben ook benieuwd of andere dat ook hebben.
- inloggen in het systeem, werkt zeer wisselend, ene moment gaat het vanzelf, andere keer weer via de app scannen.
- vrij vaak een melding dat het bewaking systeem afgeleide bestuurder geblokkeerd is, met name in de bebouwde kom, in of uitschakelen van de functie in de AD heeft geen invloed.
- led strip in de bestuurdersdeur en link achter werkt ineens niet meer…

Benieuwd of hier herkenning in is.

Het verbruik ligt op 20kw op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocco1610
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-12-2023
Heb de wagen vandaag ontvangen. Erg blij mee. Helaas werkt de 5G nog niet. Ivm storing in herkennen vd betaling, waardoor auto niet vrijgegeven kon worden.

Volgens Zeekr staat inmiddels (begin vd avond) alles in het groen wat betalingen (en dus vrijgeven vd auto) betreft en zou de 5G moeten gaan werken. Auto aan-uit zetten hielp vanavond helaas niet.

Kan je de auto resetten? Accu pool loshalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:24
Bavarois1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:21:
[...]

Je geeft aan dat je banden nu harden zijn op advies van Zeekr, hoeveel heb je er nu inzitten?
Snelladers zoeken in de navigatie, hoe kan je dit het beste doen? Vandaag ook geprobeerd en het lukte niet om Fastned te selecteren.

Een paar puntjes waar ik nu nog tegen aanloop, ik ben ook benieuwd of andere dat ook hebben.
- inloggen in het systeem, werkt zeer wisselend, ene moment gaat het vanzelf, andere keer weer via de app scannen.
- vrij vaak een melding dat het bewaking systeem afgeleide bestuurder geblokkeerd is, met name in de bebouwde kom, in of uitschakelen van de functie in de AD heeft geen invloed.

Herken de punten wel, alleen de led-strip niet. Heb het idee dat de melding afgeleide bestuurder komt doordat het stuur dan voor de camera komt, wat me tegelijk erg knullig lijkt. Maar heb het op de snelweg nog niet gehad, in de bebouwde kom wel regelmatig, met name in bochten.

Het inloggen is wel irritant. Ook als ik 2 ritten achter elkaar rij, pakt hij niet elke keer mijn profiel op.

Verbruik ligt tot nu toe op 21, heb de banden op 280 kpa staan volgens de app, zo werd hij geleverd. Op de snelweg rij ik meestal 10-15 km te hard, maar heb nog geen lang stuk 130+ gereden tot nu toe. Een serieuze regenbui lijkt ook wel van invloed te zijn en de wind van deze dagen helpt over het algemeen ook niet.

Het snelladen liep gisteren ook nog niet zoals gehoopt. Bij een 350kw ionity kwam ik maar tot 85 zonder voorverwarmen met de accu op zo’n 20%. Na 10 minuten weinig verbetering, dus doorgereden naar een tesla lader, een oude van 150kw. Daar ging het iets sneller, ongeveer 100kw, maar ben erg benieuwd hoe anderen het verder ervaren. En zal dit ook richting Zeekr melden, lijkt me niet de bedoeling zo.

Mijn punten ter verbetering vooralsnog:
- telefoon als sleutel
- snelladen
- profielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
[...]

Ik heb de banden niet harder opgepompt op advies van ZEEKR, maar wat in de app stond. Ze waren ergens rond de 2.5 bar en nu 2.8. Zeker met het contactoppervlak van onze wielen, moet dat helpen.

Ik zie nu dat meerdere mensen verbruik ergens tussen 19-22 hebben gemiddelde. Dat klinkt voor mij nog als een utopie. Maar nog geen langere stukken gereden sindsdien, dus we gaan het zien.

Snelladers zoeken is inderdaad onhandig. Dat heb ik andere autos veel handiger gezien. Ik heb daarop ook een voorbeeld aan de support gegeven.

Profiel niet herkennen etc heb ik geen last van, gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Rocco1610 schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:11:
Heb de wagen vandaag ontvangen. Erg blij mee. Helaas werkt de 5G nog niet. Ivm storing in herkennen vd betaling, waardoor auto niet vrijgegeven kon worden.

Volgens Zeekr staat inmiddels (begin vd avond) alles in het groen wat betalingen (en dus vrijgeven vd auto) betreft en zou de 5G moeten gaan werken. Auto aan-uit zetten hielp vanavond helaas niet.

Als je de accu even loskoppelt gaat de software inderdaad resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:09:
[...]

Ik heb de banden niet harder opgepompt op advies van ZEEKR, maar wat in de app stond. Ze waren ergens rond de 2.5 bar en nu 2.8. Zeker met het contactoppervlak van onze wielen, moet dat helpen.

Ik zie nu dat meerdere mensen verbruik ergens tussen 19-22 hebben gemiddelde. Dat klinkt voor mij nog als een utopie. Maar nog geen langere stukken gereden sindsdien, dus we gaan het zien.

Snelladers zoeken is inderdaad onhandig. Dat heb ik andere autos veel handiger gezien. Ik heb daarop ook een voorbeeld aan de support gegeven.

Gisteren bij aflevering even getracht om te filteren op snelladers in het nav systeem vd auto, ik kreeg dat niet voor elkaar.

Als dat niet kan zou dat inderdaad super onhandig zijn, eigenlijk is dan die navigatie op bv reizen naar wintersport amper te gebruiken.

Doet me denken aan de beginperiode met bv Hyundai, zat je ook met allerlei andere apps dat uit te vogelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:22:
[...]

Gisteren bij aflevering even getracht om te filteren op snelladers in het nav systeem vd auto, ik kreeg dat niet voor elkaar.

Als dat niet kan zou dat inderdaad super onhandig zijn, eigenlijk is dan die navigatie op bv reizen naar wintersport amper te gebruiken.

Doet me denken aan de beginperiode met bv Hyundai, zat je ook met allerlei andere apps dat uit te vogelen :)
Precies! Dat bedoel ik. Het duurde even voordat ik de Navi van mijn EV6 ook fatsoenlijk kon gebruiken voor langere stukken. Ik zie het positief: er is nog hoop :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
rentes schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:43:
[...]

Precies! Dat bedoel ik. Het duurde even voordat ik de Navi van mijn EV6 ook fatsoenlijk kon gebruiken voor langere stukken. Ik zie het positief: er is nog hoop :-)
In de navigatie kun je laadpunten zoeken en dan het filterknopje gebruiken om bijvoorbeeld CCS en 3 bliksemschichten te selecteren, volgens mij krijg je dan 50+ kw laadpunten te zien. In de navigatie voor een lange afstand stelt hij zelf laadpunten voor.

ABRP kun je ook downloaden en integreert met de auto. Zag alleen gisteren dat je die dan weer niet kunt bedienen tijdens het rijden, dus eenmaal ingesteld is die route volgen zo lijkt het. Nog een puntje dus voor Zeekr :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
AcrobaticZebra schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:32:
[...]

Herken de punten wel, alleen de led-strip niet. Heb het idee dat de melding afgeleide bestuurder komt doordat het stuur dan voor de camera komt, wat me tegelijk erg knullig lijkt. Maar heb het op de snelweg nog niet gehad, in de bebouwde kom wel regelmatig, met name in bochten.

Het inloggen is wel irritant. Ook als ik 2 ritten achter elkaar rij, pakt hij niet elke keer mijn profiel op.

Verbruik ligt tot nu toe op 21, heb de banden op 280 kpa staan volgens de app, zo werd hij geleverd. Op de snelweg rij ik meestal 10-15 km te hard, maar heb nog geen lang stuk 130+ gereden tot nu toe. Een serieuze regenbui lijkt ook wel van invloed te zijn en de wind van deze dagen helpt over het algemeen ook niet.

Het snelladen liep gisteren ook nog niet zoals gehoopt. Bij een 350kw ionity kwam ik maar tot 85 zonder voorverwarmen met de accu op zo’n 20%. Na 10 minuten weinig verbetering, dus doorgereden naar een tesla lader, een oude van 150kw. Daar ging het iets sneller, ongeveer 100kw, maar ben erg benieuwd hoe anderen het verder ervaren. En zal dit ook richting Zeekr melden, lijkt me niet de bedoeling zo.

Mijn punten ter verbetering vooralsnog:
- telefoon als sleutel
- snelladen
- profielen
Ik sluit me aan bij de verbeterpunten. Vooral het niet kunnen gebruiken van mijn telefoon als key mis ik. Verder heb ik het idee dat je opnieuw moet inloggen als de auto in "diepe slaap" is geweest en daar weer uitkomt. Net een ritje gemaakt en na een onderbreking van ongeveer een uur hoefde ik niet opnieuw in te loggen. Na een nacht is dat wel het geval.

Mijn ervaring met snelladen is beperkt tot een Fastned 300kw. Zonder voorverwarming kwam hij niet verder dan ongeveer 58kw... En 2x na 10min een foutmelding "systeemstoring parkeerhulp". Dat brak vervolgens de laadsessie af. Dus dit ook gemeld bij Zeekr.

Het probleem met ABRP heb ik ook, dus dat is iets dat ze moeten oplossen. Wat ik bij de apps mis is Google Maps. Dat zit wel standaard op bv de Polestar.

Nog genoeg te verbeteren, maar het blijft nu al een fantastische auto.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Maximale behaalde snelheid met laden is nu 126kw zonder voorverwarmen bij Fastned.

Het inloggen van de gebruiker lijkt nu beter te gaan, nu er 2 profielen ingesteld zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 14:27
Bavarois1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:12:
Maximale behaalde snelheid met laden is nu 126kw zonder voorverwarmen bij Fastned.

Het inloggen van de gebruiker lijkt nu beter te gaan, nu er 2 profielen ingesteld zijn.
Je gaat met een 400V auto ook nooit sneller dan 175kW laden bij Fastned. De 350kW is alleen te halen bij de hogere voltages van 800V auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:43:
[...]

Is me vanochtend gelukt dat filteren, of het goed werkt en je dan bv geen keuzes krijgt aan de andere kant vd snelweg zoals bij Hyundai of kilometers vd snelweg af zoals bij Cupra is het al een meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Dit herken ik:
vrij vaak een melding dat het bewaking systeem afgeleide bestuurder geblokkeerd is, met name in de bebouwde kom,

Had dit deze ochtend ook, denk iets met of keuze sportstand of cam functies zoals bv “meekijken met stuuruitslag” want had dit gisteren niet toen ik dat uit had staan, reed toen ook comfort ipv sportstand.

Zoiets zal het zijn…. En idd met name bij rotondes…. Melding is nog niet zo erg maar wel dat die dan ook steeds piept…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
spidertje schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:31:
[...]

Dit herken ik:
vrij vaak een melding dat het bewaking systeem afgeleide bestuurder geblokkeerd is, met name in de bebouwde kom,

Had dit deze ochtend ook, denk iets met of keuze sportstand of cam functies zoals bv “meekijken met stuuruitslag” want had dit gisteren niet toen ik dat uit had staan, reed toen ook comfort ipv sportstand.

Zoiets zal het zijn…. En idd met name bij rotondes…. Melding is nog niet zo erg maar wel dat die dan ook steeds piept…..
Hierboven gaf iemand aan dat het wellicht komt doordat het stuur voor de camera zit, dit vermoed ik ook, het is namelijk alleen met sturen en niet op rechten stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:53:
[...]

In de navigatie kun je laadpunten zoeken en dan het filterknopje gebruiken om bijvoorbeeld CCS en 3 bliksemschichten te selecteren, volgens mij krijg je dan 50+ kw laadpunten te zien. In de navigatie voor een lange afstand stelt hij zelf laadpunten voor.

ABRP kun je ook downloaden en integreert met de auto. Zag alleen gisteren dat je die dan weer niet kunt bedienen tijdens het rijden, dus eenmaal ingesteld is die route volgen zo lijkt het. Nog een puntje dus voor Zeekr :-)
Weet je wellicht de sterkte voor de de 3 standen? 11-22-50+?

Werkt inderdaad zag ik deze ochtend.

Ik merkte wel dat bv Waze/TomTom via carplay niet verschijnen in hud of op bestuurders display. Dat is wel jammer want zou enorm fijn om die op die manier te kunnen gebruiken, hoef je scherm niet op de carplay te hebben staan bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:33:
[...]

Hierboven gaf iemand aan dat het wellicht komt doordat het stuur voor de camera zit, dit vermoed ik ook, het is namelijk alleen met sturen en niet op rechten stukken.
Zal het stuur eens omhoog zetten dan om dat uit te testen. Heb de indruk dat als ik volgen van stuurbewegingen met cam uitzet het dan (ook) weg is. Dat zal dan weinig met interne cam te maken hebben mocht dat idd zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Btw, jullie al last gehad of iets gevonden als oplossing voor het schuiven van de foon op de draadloze oplader?

Mijn iphone 14 pro vliegt alle kanten op als je niet zeer smooth rijdt…. Eens zien wat ali hier aan oplossingen biedt 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

kan iemand de ervaringen vertellen over Fileparkeren, achteruit in parkeren, vooruit inparkeren

werkt dit een beetje fijn? ik heb dit in mijn 1 uur proefrit niet getest...maar ik zie het niet vaak in de Youtube reviews terugkomen. zou fijn zijn als iemand er wat over kan zeggen...zoals 360 cam? auto-parking? of semi-auto parking? hoe werkt het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:12:

Mmm wie weet dan ook maar eens een extra profiel instellen. Beide met gezichtsherkenning ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
spidertje schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:28:
[...]

Mmm wie weet dan ook maar eens een extra profiel instellen. Beide met gezichtsherkenning ingesteld?
Alleen op mijn eigen profiel, morgen op beide accounts even instellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Heb de mijn Privilege besteld. Komt pas - op mijn verzoek - volgend jaar in april.

De commentaren hier lezen maken het wachten moeilijker! 👍

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:22:
[...]

Ik heb het gevonden. Naast de balk waar je een adres kan invullen, zit een filter icoontje. Daar kan je kiezen tussen 1 t/m 3 bliksenpjes. Dank voor deze tip. Wel jammer dat ie het filter niet onthoud.

Ik kom nu 2 andere rare dingen tegen. Een 2e profiel aangemaakt:
1. Ik kan niet kiezen voor gezichtsherkenning voor dit 2e profiel (optie is weg). Al lijkt de auto dat wel standaard te gebruiken.
2. Ik kan nu de spiegels niet meer instellen. In het snelmenu zijn deze standaard dondergrijs.

Hm… toch maar even ZEEKR support mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wie van de huidige bezitters kan iets delen over het zincomfort van de stoelen? Mij lijkt het zitvlak ondiep voor personen met wat langere benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Welke laadsnelheid halen jullie (thuis) aan de ac lader?

De app geeft bij mij 3.2kw aan….. als dat correct is dan is dat opmerkelijk….

Lijkt wel te blijven hangen op 1 fase ipv 3 fases. Wellicht iets met een instelling in de laadpaal l1l2l3..?? Alfen paal heb ik trouwens.

[ Voor 33% gewijzigd door spidertje op 25-12-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:35:
[...]

Ik heb het gevonden. Naast de balk waar je een adres kan invullen, zit een filter icoontje. Daar kan je kiezen tussen 1 t/m 3 bliksenpjes. Dank voor deze tip. Wel jammer dat ie het filter niet onthoud.

Ik kom nu 2 andere rare dingen tegen. Een 2e profiel aangemaakt:
1. Ik kan niet kiezen voor gezichtsherkenning voor dit 2e profiel (optie is weg). Al lijkt de auto dat wel standaard te gebruiken.
2. Ik kan nu de spiegels niet meer instellen. In het snelmenu zijn deze standaard dondergrijs.

Hm… toch maar even ZEEKR support mailen.
Sterker, vandaag was het filter bij me verdwenen. Eens in de gaten hoe dat werkt….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:39:

Lijkt wel te blijven hangen op 1 fase ipv 3 fases. Wellicht iets met een instelling in de laadpaal l1l2l3..?? Alfen paal heb ik trouwens.
De mijne staat actueel te laden op 12.5kW. Eea is gelimiteerd door mijn load-balancer.

Kan je kijken of je lader wel 3 fase laad met de auto? 3.2kW lijkt 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:53:
[...]

De mijne staat actueel te laden op 12.5kW. Eea is gelimiteerd door mijn load-balancer.

Kan je kijken of je lader wel 3 fase laad met de auto? 3.2kW lijkt 1 fase.
Lijkt inderdaad 1 fase te zijn, daar heb je gelijk in. Snap alleen niet waarom… niks ad paalinstellingen gewijzigd en was altijd 3 fase laden automatisch.

Heb nu een setting in de paal uitgezet, namelijk 1 fase en 3 fase laden toestaan om eens te zien of de auto dan wel gewoon 3 fases pakt.

Is vermoedelijk iets met de combi auto en instellingen van de paal.

Gebruik jij de bijgeleverde kabel? Dan kunnen we dat uitsluiten als mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
spidertje schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:15:
[...]

Lijkt inderdaad 1 fase te zijn, daar heb je gelijk in. Snap alleen niet waarom… niks ad paalinstellingen gewijzigd en was altijd 3 fase laden automatisch.

Heb nu een setting in de paal uitgezet, namelijk 1 fase en 3 fase laden toestaan om eens te zien of de auto dan wel gewoon 3 fases pakt.

Gebruik jij de bijgeleverde kabel? Dan kunnen we dat uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Heb je ook in de auto zelf gekeken als hij laadt? De app geeft bij mij een andere waarde, meestal rond de 5, terwijl het scherm in de auto 11 zegt. Gezien de tijd dat hij uiteindelijk nodig heeft, klopt de waarde in de auto bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:21:
[...]

Heb je ook in de auto zelf gekeken als hij laadt? De app geeft bij mij een andere waarde, meestal rond de 5, terwijl het scherm in de auto 11 zegt. Gezien de tijd dat hij uiteindelijk nodig heeft, klopt de waarde in de auto bij mij wel
Zal dat ook eens bekijken, nog niet gedaan. Ging langzaam dat viel me wel op dus kan maar zo zijn dat het idd bij die 3.2 bleef…. Bedankt voor de tip.

Zou natuurlijk niet mogen dat de app iets anders aangeeft dan de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
spidertje schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:23:
[...]

Zal dat ook eens bekijken, nog niet gedaan. Ging langzaam dat viel me wel op dus kan maar zo zijn dat het idd bij die 3.2 bleef…. Bedankt voor de tip.

Zou natuurlijk niet mogen dat de app iets anders aangeeft dan de auto :)
Nee, dat zou niet mogen, maar heb liever dat het aan software ligt, niet aan de hardware. Een paar updates zou in ieder geval geen kwaad kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
funkylicious schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:59:
Wie van de huidige bezitters kan iets delen over het zincomfort van de stoelen? Mij lijkt het zitvlak ondiep voor personen met wat langere benen.
Ik vind de stoelen prettig, ruime zitting. Ben zelf 192 lang en heb het zitgedeelte van de stoel wat hoger staan aan de voorkant, dat werkt voor mij in ieder geval prima. Langste rit was pas anderhalf uur, maar stapte ontspannen uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laadpunt
spidertje schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:39:

15-16 kW ongeveer (begrenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaamaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 22:59
Rocco1610 schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:11:

Is het je al gelukt om de 5G aan te zetten? Bij mij werkt de 5G ook nog niet. Mijn auto krijg ik daardoor ook niet uit de Leveringscentrum modus, waardoor ik niet alle opties beschikbaar heb.

Ik heb trouwens een Long Range RWD. Prima auto. Mooi afgewerkt en de auto rijdt fijn. Mijn vorige auto was een Tesla Model S. Wel heel veel meer biepjes bij de Zeekr en de adaptieve cruise control vind ik te schokkerig reageren, bijv. als er een auto tussenkruipt. Hopelijk gaat dit nog verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
aaamaker schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:33:
[...]

Is het je al gelukt om de 5G aan te zetten? Bij mij werkt de 5G ook nog niet. Mijn auto krijg ik daardoor ook niet uit de Leveringscentrum modus, waardoor ik niet alle opties beschikbaar heb.

Ik heb trouwens een Long Range RWD. Prima auto. Mooi afgewerkt en de auto rijdt fijn. Mijn vorige auto was een Tesla Model S. Wel heel veel meer biepjes bij de Zeekr en de adaptieve cruise control vind ik te schokkerig reageren, bijv. als er een auto tussenkruipt. Hopelijk gaat dit nog verbeteren.
Dat activeren moet men bij Zeekr handmatig doen volgens mij. Kun je niet zelf. Dus ik zou als ik je was dat even bij Zeekr navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op maandag 25 december 2023 @ 23:15:
[...]

Ja met de bijgeleverde kabel. Dus ik vermoed een setting ergens in je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aaamaker schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:33:
[...]

Ik ga ook van de Tesla Model S 100D switchen naar de Zeekr 001
tijdens de proefrit vond ik de zeekr 001 echt een waardige vervanger voor de Model S voor de helft van de prijs dus ik dacht echt win win situatie. een nieuwe Model S rijden was geen optie, omdat ik dan teveel geld zou in moeten leveren (nieuw zijn de Model S 95.000 euro dat werd me een beetje te gortig om alleen maar Tesla te blijven rijden). de Model Y en 3 vond ik niet zo interessant...dus vandaar naar de Zeekr 001 gekeken. Andere premium brands zoals BMW, Audi, Mercedes, Porsche waren allemaal in de configuratie te duur...de meeste Model S gelijkwaardige auto's waren wel 80k+ en dan vaak ook excl. opties.

maar kun je wat meer vertellen over de cruise control in vergelijking met de Model S?
volgens mij was het bij Tesla ook eerst zo dat als een auto er tussen glipt tijdens ACC dan trapte die keihard op de rem..dat is nu met de updates al wel goed verbeterd (bedoelde je dit?)

Ook was het zo dat de Model S vroeger vaak Ghost braking deed...als je langs een afrit reed dan remde die KEIHARD van 100 naar 80...ik denk dat het opgelost is met een software update.
in loop der tijd zal de Zeekr ook wel getuned worden...is allemaal software matig op te lossen denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Lostson op 26-12-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:44:
[...]

Ja met de bijgeleverde kabel. Dus ik vermoed een setting ergens in je systeem.
Klopt helemaal, het werkte exact zoals de configuratie in de laadpaal. Namelijk max 6kwh vanwege het rekening houden met de zonnepanelen. Had ik ingesteld dat als er geen zonnestroom was het laden met minimaal/maximaal 6kwh verliep. Nu ik dat heb aangepast patsboem vol gas :)

Bleek dus nooit goed te hebben gewerkt met de vorige autos……. 🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
spidertje schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:28:
[...]

Is me vanochtend gelukt dat filteren, of het goed werkt en je dan bv geen keuzes krijgt aan de andere kant vd snelweg zoals bij Hyundai of kilometers vd snelweg af zoals bij Cupra is het al een meevaller :)
Filter verschijnt alleen als ik ben ingelogd, die setting lijkt dus te zijn gekoppeld aan je profiel….?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
spidertje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:19:
[...]

Filter verschijnt alleen als ik ben ingelogd, die setting lijkt dus te zijn gekoppeld aan je profiel….?
Vandaag is het filteren op snelladers ook gelukt.
Hoelang heeft de accu nodig om voor te verwarmen? Thuis een half uur van te voren een route ingepland, daarna 7 minuutjes rijden naar de. Fastned. Van 33% geladen, niet boven de 98kwh gekomen.
Opwarmen lijkt niet helemaal gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:36:
[...]

Vandaag is het filteren op snelladers ook gelukt.
Hoelang heeft de accu nodig om voor te verwarmen? Thuis een half uur van te voren een route ingepland, daarna 7 minuutjes rijden naar de. Fastned. Van 33% geladen, niet boven de 98kwh gekomen.
Opwarmen lijkt niet helemaal gelukt.
Geen id hoe lang het duurt, 30m en 7km klinkt niet echt veel maar kijk ook even naar de laadcurve. Dan weet je hoever je in de buurt vd max bent gekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbS_HiXti6Iucr4huZQylqPX9mo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxdV3O788X8v2p4wrqCpWhyq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:29:
[...]

Geen id hoe lang het duurt, 30m en 7km klinkt niet echt veel maar kijk ook even naar de laadcurve. Dan weet je hoever je in de buurt vd max bent gekomen :)

[Afbeelding]
Moeilijk te zeggen. Er zijn veel factoren die bepalen hoe snel je kan laden bij een snellader. Bij mijn KIA ging de auto automatisch voorverwarmen ca 50 km voor aankomst bij laadpaal (gaf melding op het scherm). En daarnaast maakt het veel uit hoe vol (leeg) de accu is bij aankomst laadpaal. Gek genoeg kon je eerder wegzijn wanneer de accu leger was (bij de Kia was het optimaal 10-20%) omdat ie dan heel snel ging laden dan bijvoorbeeld 30% omdat ie dan minder snel ging laden. Ik vond dit een vreemd fenomeen.

30m en 7km kinkt niet heel lang. Iets om support te vragen. Ik ga er eens een mail aan wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Kan iemand mij vertellen of de wielen standaard worden geleverd met 'slot'bouten of moeren?

En zo nee, heeft iemand ze aftermarket aangekocht? Welke maat heb je dan nodig?

dank vast voor je reactie! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Daveypayvey op 27-12-2023 10:44 . Reden: typefout ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElRay
  • Laatst online: 24-04-2024
Weet iemand of het (al) mogelijk is om een film oid te kijken via het scherm van de Zeekr 001? Er is een ‘theater mode’ die als beschrijving in de handleiding heeft “Use theater mode to get the optimal settings for watching movies on the center display.” Alleen zie ik nergens een app om die films te kunnen kijken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 12-07 17:45
Vandaag een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 Performance. Ik had liever een LR gereden, aangezien die lease technische mijn voorkeur heeft, maar helaas hadden ze in “mijn” tijdslot geen Long Range beschikbaar.

Ik ben zeer onder de indruk van de looks, afwerking en uitrusting, op één voor mij belangrijk punt na. Te weten de kwaliteit van de audio. Die vond ik teleurstellend. Met de equalizer nog iets laag kunnen ophalen, maar geluid bleef matig. Omdat ik een muziekliefhebber ben en veel in de auto zit, zou dit een dealbreker kunnen zijn.

Onderschrijven jullie mijn mening ten aanzien van de standaard audio?

Jammer dat je de LR (en Performance) niet kunt upgraden naar het Yamaha-systeem van de Privilege, maar zoals gezegd die uitvoering past niet in mijn leasebudget. Enig idee of het makkelijk is het systeem aftermarket te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:42:
Vandaag een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 Performance. Ik had liever een LR gereden, aangezien die lease technische mijn voorkeur heeft, maar helaas hadden ze in “mijn” tijdslot geen Long Range beschikbaar.

Ik ben zeer onder de indruk van de looks, afwerking en uitrusting, op één voor mij belangrijk punt na. Te weten de kwaliteit van de audio. Die vond ik teleurstellend. Met de equalizer nog iets laag kunnen ophalen, maar geluid bleef matig. Omdat ik een muziekliefhebber ben en veel in de auto zit, zou dit een dealbreker kunnen zijn.

Onderschrijven jullie mijn mening ten aanzien van de standaard audio?

Jammer dat je de LR (en Performance) niet kunt upgraden naar het Yamaha-systeem van de Privilege, maar zoals gezegd die uitvoering past niet in mijn leasebudget. Enig idee of het makkelijk is het systeem aftermarket te upgraden?
Volgens mij is er wel een groot verschil met de Privilege Yamaha versie en de standard speaker system (ik weet niet of de standard dan ook van yamaha is...ik heb alleen test gereden in de Privilege en daar was de sound dik in orde). Ik ben zelf geen Audiofiel of iets dergelijks...dus mijn eisen zullen anders zijn dan die van jou. Om zelf te oordelen zou je zelf eens in de showroom ofzo in de privilege moeten stappen en dan even vragen of je de audio mag luisteren...

is anders zelf bijleggen bij de lease is geen optie? voor een beetje meer kun je de privilege dan rijden (als dat uberhaupt mogelijk is met je werkgever)...vaak betaal je het dan uit je eigen zak de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
keysersoze0909 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:04:
ik kreeg gisteren een sales belletje nav proefrit, was hun tweede poging in 3 weken om mij te verleiden...was niet nodig ivm bestelling. Kreeg vanmorgen deze mail

Bestel vóór 31 december en upgrade je ZEEKR met de lakkleur van je keuze ter waarde van maximaal 1600 EUR op geselecteerde modellen.

Bestel de ZEEKR 001 Long Range of ZEEKR X Long Range voor eind december en je krijgt een gratis lak upgrade om je ZEEKR aan te passen.

Dit is een van onze meest gevraagde upgrades en we hebben een beperkte voorraad die alleen beschikbaar is voor geselecteerde klanten - reageer nu om je auto te reserveren.

er lijkt dus een voorraad te zijn die ze nog niet kwijt zijn gezien deze actie.
Vanmiddag van Zeekr begrepen dat de gratis metallic lak tot einde jaar ook verkrijgbaar is op een Performance. Mocht je twijfelen waardoor de bestelling pas in het nieuwe jaar wordt geplaatst of je leasemaatschappij bestelt de auto pas in het nieuwe jaar, kun je door het plaatsen van een vrijblijvende pre-order met aanbetaling van €300 toch profiteren van de aanbieding. Zie je er uiteindelijk van af, dan stort Zeekr de aanbetaling aan je retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
El Fuego schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:21:
[...]

Vanmiddag van Zeekr begrepen dat de gratis metallic lak tot einde jaar ook verkrijgbaar is op een Performance.
Klopt als je het lief vraagt, op alle versies. Bij ons bij de privilege gelukt!

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:55:
[...]

Volgens mij is er wel een groot verschil met de Privilege Yamaha versie en de standard speaker system (ik weet niet of de standard dan ook van yamaha is...ik heb alleen test gereden in de Privilege en daar was de sound dik in orde). Ik ben zelf geen Audiofiel of iets dergelijks...dus mijn eisen zullen anders zijn dan die van jou. Om zelf te oordelen zou je zelf eens in de showroom ofzo in de privilege moeten stappen en dan even vragen of je de audio mag luisteren...
Ja, heb ik gedaan. Audio van het Yamaha-systeem in de Privilege klinkt een heel stuk beter. Volgens de verkopers van Zeekr zit er in de LR en de Performance geen Yamaha. Yamaha-embleem zag ik, itt bij de Privilege, ook niet op de speakers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:55:

is anders zelf bijleggen bij de lease is geen optie? voor een beetje meer kun je de privilege dan rijden (als dat uberhaupt mogelijk is met je werkgever)...vaak betaal je het dan uit je eigen zak de extra kosten.
Is een optie, maar behoort helaas niet tot de mogelijkheden. In after-market kan ik nog wel wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:21:
[...]

Vanmiddag van Zeekr begrepen dat de gratis metallic lak tot einde jaar ook verkrijgbaar is op een Performance. Mocht je twijfelen waardoor de bestelling pas in het nieuwe jaar wordt geplaatst of je leasemaatschappij bestelt de auto pas in het nieuwe jaar, kun je door het plaatsen van een vrijblijvende pre-order met aanbetaling van €300 toch profiteren van de aanbieding. Zie je er uiteindelijk van af, dan stort Zeekr de aanbetaling aan je retour.
ik was in de veronderstelling dat als je die 300 euro aanbetaling deed je dan een commitment aangaat om het te kopen...maar blijkbaar mag je nog steeds de bestelling cancelen?

de verkoper zei dat die het snel kon leveren dus ik denk idd dat ze een voorraadje hebben waar ze nog vanaf moeten (opzicht geen probleem mee...nieuw is gewoon nieuw). enigste is alleen wel dat nieuwe auto's vaak buiten geparkeerd staan (wind, regen, hagel etc) hoeft geen probleem te zijn, maar goed...de kans dat de krassen komen is er altijd.

Overigens was het mij ook gelukt om de 1600 euro korting te krijgen voor de Privilege (heb het niet geprobeerd bij de Long range/Performance...maar ik wilde perse Air suspension hebben dan was privilege de enige optie). de 12-speaker Yamaha Audio is een leuke bijkomstigheid, maar niet een vereiste voor mij.

Heeft iemand geprobeerd om ook de Blue/White polar bekleding gratis te krijgen? die was ook 1600 euro hahaha...zou nice zijn...maar goed 2 x1600 euro korting geven zullen ze denk niet zo snel doen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Afleveringskosten

Zeekr rekent 1000 euro aan afleveringskosten...was iemand zo brutaal geweest om te vragen wat die kosten precies inhouden?

een snelle google actie kwam dit naar voren
  • De kentekenplaten
  • De afleverbeurt
  • Recyclingkosten en/of een recyclingbijdrage
  • De aanvraag of overschrijving van het kenteken (leges)
  • APK-keuring - bijvoorbeeld voor een nieuwe APK bij een occasion
  • Transportkosten - dit geldt voor nieuwe auto’s
  • BTW
  • Wettelijke garantie* (zie de toelichting hieronder)
bij een elektrische auto zal weinig aan een afleverbeurt gebeuren...maar is dit een beetje een reeel bedrag 1000 euro voor alle bovenstaande gemaakte kosten? enigste dure wat ik in het lijstje zou schatten is de transport kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:52:
[...]
Overigens was het mij ook gelukt om de 1600 euro korting te krijgen voor de Privilege (heb het niet geprobeerd bij de Long range/Performance...maar ik wilde perse Air suspension hebben dan was privilege de enige optie).
Heb je €1.600 korting gekregen (op white metallic) of de lakupgrade gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:46:
[...]

Heb je €1.600 korting gekregen (op white metallic) of de lakupgrade gratis?
Dat laatste.
Ik had idd wel eerst geprobeerd om korting te scoren, maar de verkoper wilde niets geven...

Toen ik de Electric Blue had gekozen (volgens de configurator op de website is die 1600 euro) wilde hij dat kleurtje prijs eraf halen vanwege de actie (wist zelf niet eens dat er zo'n actie was) dus was mooi meegenomen.

White Metallic is 0 euro volgens de website...wellicht zou je ook kunnen proberen om de white metallic lak te nemen en dan de Midnight Blue & Polar White interieur gratis te scoren...zou ook nog kunnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX7eB5919JmAaco_X0_KBs9i7poE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqvwgZqBtxCZtND9l2t8wBPv.jpg?f=fotoalbum_large

Nu we nog geen werkende laadpaal thuis hebben, maken we eigenlijk alleen nog maar gebruik van snelladers.
Ik voel mij echt een EVnoob wat dit betreft, geen flauw idee hoe het snelladen nu echt maximaal benut kan worden.
Nu met 18% begonnen, na 60km rijden, hele tijd op 80+- kw gestaan, vanaf ca. 40% gepiekt naar 135kw en daarna afgezakt naar +-120kw

Van 18% naar 80% in 39 minuten, wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 4% gewijzigd door Bavarois1 op 28-12-2023 00:26 ]

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Bavarois1 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:54:
[Afbeelding]

Nu we nog geen werkende laadpaal thuis hebben, maken we eigenlijk alleen nog maar gebruik van snelladers.
Ik voel mij echt een EVnoob wat dit betreft, geen flauw idee hoe het snelladen nu echt maximaal benut kan worden.
Nu met 18% begonnen, na 60km rijden, hele tijd op 80+- kw gestaan, vanaf ca. 40% gepiekt naar 135kw en daarna afgezakt naar +-120kw

Van 18% naar 80% in 39 minuten, wat vinden jullie daarvan?
Mager. De laadsnelheid vind ik toch wel een gemiste kans, mijn tesla uit 2019 doet dat beter. En veel nieuwe EV hebben al 800v waarmee laden tot 270/300 kwh mogelijk is. Zekkr zou 200 moeten kunnen maar wat ik hier lees is dat maar heel even of niet haalbaar.

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

libero schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:34:
[...]

En veel nieuwe EV hebben al 800v waarmee laden tot 270/300 kwh mogelijk is.
Ik ken alleen Porsche, Hyundai, Kia (en recent BYD) die 800 Volt kunnen laden. De rest 400v of lager. Geldt ook voor Audi, Mercedes, Volvo, Polestar en BMW. Over welke nieuwe ev’s heb jij het?

[ Voor 6% gewijzigd door Daveypayvey op 28-12-2023 17:17 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

• libero
Dat zijn er al best veel :)
Nieuwe etron van audi heeft ook 800v, xpeng g9, zeekr 007.

Maar zelfs voor 400v vind ik de laad resultaten die ik hier teruglees niet heel indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laadpunt
GespotAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-JGi6Yp1fcpCQaYaSkaiURVAk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjPo8OTDIsCGSYJiGAqNU8gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaamaker
Pff... toch problemen met mijn Zeekr 001 en hun service. Sinds de levering vorige week staat de auto in de dealermode en heeft hij geen mobiele verbinding. De auto herkent mij bijvoorbeeld niet en bepaalde instellingen werken niet. Bijna elke dag heb ik met Zeekr gebeld voor een oplossing. Nu hebben ze al voor de vierde keer toegezegd dat het op afstand wordt opgelost. Ik ben er helemaal klaar mee. Als het begin volgende week niet is opgelost, mogen ze de auto houden totdat alles fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Vervelend inderdaad. Men moet dat handmatig aanzetten (helaas), heeft men duidelijk vergeten (te valideren) bij aflevering.

Onthouden van je account dat werkt nog niet, gezichtsherkenning overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpunt
libero schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:30:
Dat zijn er al best veel :)
Nieuwe etron van audi heeft ook 800v, xpeng g9, zeekr 007.

Maar zelfs voor 400v vind ik de laad resultaten die ik hier teruglees niet heel indrukwekkend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KWvge51t2LnXujPyzHRxV8wvB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YR1PelfpB25GeJy9ZBkvsrsS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut-bTKbrQfp3J7Iezfe819m0Pfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50IEEBsuj66VWdro1iDR1Zda.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTFrfXtuHtGM75BPoolZ2uWqndM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prmDIjuYr79hSsfs3LfxyTrY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
De accu voorverwarmt door het laadpunt I. Te voeren in de navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libero
In dat grafiek een paar posts terug leek het alsof die 200kwh maar een piek moment was en het daarna heel snel terugvalt naar een stuk minder. Of herken je dat niet in de praktijk? Bij mijn huidige tesla zie ik het ook wel maar blijft hij best lang rond de 150kwh laden voordat hij langzaam langzamer gaat laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:23
Kwam deze auto tegen en vind hem interessant. Lijkt me een mooie overstap vanuit een Tesla Model S, voor beduidend minder geld. Zijn er hier al ZEEKR rijders die vanuit een Tesla Model S komen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en vergelijking met de Tesla Model S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Supahted schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:37:
Kwam deze auto tegen en vind hem interessant. Lijkt me een mooie overstap vanuit een Tesla Model S, voor beduidend minder geld. Zijn er hier al ZEEKR rijders die vanuit een Tesla Model S komen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en vergelijking met de Tesla Model S.
Ik reed tot begin ‘23 een Model S 75D. Daarna kort een Q8 etron geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks. De model S heb ik gemist tot ik de 001 ging rijden. De Model S kon ik wat zuiniger rijden tot nu toe, al heb ik er pas net 1000 op zitten. Ik zit in deze omstandigheden zo rond 22 kWh/100 km, bij mijn tesla zat dat rond 20. Qua software is tesla wat verder en eenvoudiger in gebruik. Het comfort van de 001 bevalt me persoonlijk wel erg goed, net als rijstijl en ruimte in de auto. Achterbank vinden de kinderen prettiger zitten en wat luxer ogen. Ik verwacht dat Zeekr nog wel wat stappen gaat maken met de software, de hardware bevalt me in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:23
AcrobaticZebra schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:34:
[...]

Ik reed tot begin ‘23 een Model S 75D. Daarna kort een Q8 etron geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks. De model S heb ik gemist tot ik de 001 ging rijden. De Model S kon ik wat zuiniger rijden tot nu toe, al heb ik er pas net 1000 op zitten. Ik zit in deze omstandigheden zo rond 22 kWh/100 km, bij mijn tesla zat dat rond 20. Qua software is tesla wat verder en eenvoudiger in gebruik. Het comfort van de 001 bevalt me persoonlijk wel erg goed, net als rijstijl en ruimte in de auto. Achterbank vinden de kinderen prettiger zitten en wat luxer ogen. Ik verwacht dat Zeekr nog wel wat stappen gaat maken met de software, de hardware bevalt me in ieder geval goed.
Dank voor de nuttige info! Als ik nog een paar vragen mag stellen ;)
- Werkt de auto volledig met OTA updates en zijn deze OTA updates regelmatig?
- Hoe werken de driver assistance systemen in vergelijking met Tesla? Doet de auto op de snelweg ook auto steer en volledige remmen/rijden en snelheidsaanpassing?
- Werkt het infotainment systeem prettig? Zit er ook spotify op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoLives1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-04-2024
AcrobaticZebra schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:34:
[...]

Ik ben de zeekr 001 aan het overwegen maar heb 2 vraagjes :

(excuses voor mijn Nederlands, ik ben niet origineel nederlands sprekend)

1) Is dit onderstaande probleem opgelost of is dit nog een issue?
------------------------------------------------------------------------------------------

The main one is the ADAS – which in this guise we would rebrand as ‘Advanced Driver Annoyance Systems’. The most outwardly irritating is the driver attention alert, which operates through a sensor placed just behind the steering wheel.

When this sensor is blocked, it throws up an insistent error message. The problem is that, due to its positioning, it’s blocked by the steering wheel spokes – so every time you turn the wheel, you get an error. And this system cannot be turned off.

2) Is er een hotkey op het tablet om de snelheidsoverschrijding (gevolg van nieuwe europese regels) eenvoudig uit te zetten na je eerste waarschuwing?
------------------------------------------------------------------------------------------

The speed limit warning is particularly annoying too, letting loose with five truly piercing beeps every time it thinks you’re driving over the posted limit. This can at least be turned off, but will re-instate itself every time you restart the car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Supahted schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:07:
[...]

Dank voor de nuttige info! Als ik nog een paar vragen mag stellen ;)
- Werkt de auto volledig met OTA updates en zijn deze OTA updates regelmatig?
- Hoe werken de driver assistance systemen in vergelijking met Tesla? Doet de auto op de snelweg ook auto steer en volledige remmen/rijden en snelheidsaanpassing?
- Werkt het infotainment systeem prettig? Zit er ook spotify op?
Er zijn OTA updates, maar heb de auto nu 2 weken en nog geen update meegemaakt, dus heb geen idee wat de frequentie is/gaat zijn.

Ik had op de tesla niet de volledige FSD, vond ik niet prettig en daarmee het geld niet waard. M’n vriendin had op haar model 3 wel ACC, dat werkt vergelijkbaar. De 001 kan wel zelf inhalen etc. maar ik rij liever zelf, zoals ook in de tesla (zowel 3 als S). Hij houdt je wel netjes binnen de lijntjes.

Er zit spotify op, dat werkt prima. Account was snel toegevoegd via de app op telefoon. De infotainment werkt op vergelijkbare snelheid, al is Netflix nog niet vrijgegeven. Er komt wel een theatermodus aan, dus verwacht met die update ook nog wel wat.

Over de telefoon: de sleutel via telefoon werkt nog niet bij de 001, in ieder geval bij mij niet. De optie was er via de app, maar inmiddels na een update van de app niet meer. Ik vermoed dus dat dit niet goed werkte en gedeactiveerd is voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
RomeoLives1 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:35:
[...]

Ik ben de zeekr 001 aan het overwegen maar heb 2 vraagjes :

(excuses voor mijn Nederlands, ik ben niet origineel nederlands sprekend)

1) Is dit onderstaande probleem opgelost of is dit nog een issue?

The main one is the ADAS – which in this guise we would rebrand as ‘Advanced Driver Annoyance Systems’. The most outwardly irritating is the driver attention alert, which operates through a sensor placed just behind the steering wheel.

When this sensor is blocked, it throws up an insistent error message. The problem is that, due to its positioning, it’s blocked by the steering wheel spokes – so every time you turn the wheel, you get an error. And this system cannot be turned off.

2) Is er een hotkey op het tablet om de snelheidsoverschrijding (gevolg van nieuwe europese regels) eenvoudig uit te zetten na je eerste waarschuwing?

The speed limit warning is particularly annoying too, letting loose with five truly piercing beeps every time it thinks you’re driving over the posted limit. This can at least be turned off, but will re-instate itself every time you restart the car.
Hi, no problem, I’ll try in English: 1: this is an annoying alert especially driving in the city when the steering wheel is turned a lot. I’m hopeful this will be solved with an update in the (near) future. I think it is a designing error and should be turned off, or at least it should be possible to turn it off. Driving for 2 weeks now this alert isn’t bothering me anymore by the way, since it is just an alert in the screen.

2: I was told by an employee of Zeekr this is going to be in an update in the near future. For now I’m used to going to “Zeekr AD” in the menu and turn off 2 alerts; maximum speed and driver awareness. I think it could save one or two taps if it can be done via a hotkey, so this too is an issue which is not bothering me. It would be great if this was done automatically when selecting a profile, but I’m afraid this will not happen due to regulations

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Apple Carplay! Heerlijk!

[ Voor 92% gewijzigd door Daveypayvey op 31-12-2023 09:28 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aaamaker schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:53:
Pff... toch problemen met mijn Zeekr 001 en hun service. Sinds de levering vorige week staat de auto in de dealermode en heeft hij geen mobiele verbinding. De auto herkent mij bijvoorbeeld niet en bepaalde instellingen werken niet. Bijna elke dag heb ik met Zeekr gebeld voor een oplossing. Nu hebben ze al voor de vierde keer toegezegd dat het op afstand wordt opgelost. Ik ben er helemaal klaar mee. Als het begin volgende week niet is opgelost, mogen ze de auto houden totdat alles fatsoenlijk werkt.
Kun je hem voor de time being dan niet met hotspot connecten? maar idd wel beetje raar dat ze niet dit simpele "Dealer Mode" uit kunnen zetten...lijkt mij wel dat dit voordat het naar de klant gaat opgelost zou moeten worden...maar uit jouw reacties merk ik dat het niet goed gedaan is?

maar voor de rest wel tevreden over de auto? Behalve dat de Software nog een beetje laat afweten...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Supahted schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:37:
Ik heb zelf 5 jaar in de Tesla Model S gereden (met de 4% bijtelling voordeel), maar het werd tijd voor iets anders en ik zocht een waardige Model S opvolger maar dan voor de helft van de prijs...en dat was de Zeekr 001
de mijne wordt pas in Feb geleverd (ik denk dat er al een voorraad model klaar staat gezien ze zo snel kunnen leveren) maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaamaker
Lostson schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:59:
[...]

Kun je hem voor de time being dan niet met hotspot connecten? maar idd wel beetje raar dat ze niet dit simpele "Dealer Mode" uit kunnen zetten...lijkt mij wel dat dit voordat het naar de klant gaat opgelost zou moeten worden...maar uit jouw reacties merk ik dat het niet goed gedaan is?

maar voor de rest wel tevreden over de auto? Behalve dat de Software nog een beetje laat afweten...?
De Zeekr 001 is wat mij betreft een prima opvolger van mijn Tesla Model S. Ik vind het vooral een mooie auto, maar iedereen heeft zijn eigen smaak. Gelukkig is er tegenwoordig veel meer keuze aan elektrische auto’s dan 5 jaar geleden toen we alleen de Tesla konden kiezen. Wel vind ik het ontzettend vervelend dat de auto nog steeds in de dealermode zit. Ik heb van alles al geprobeerd om dit te verhelpen. Ik vertrouw er verder op dat de software steeds verder verbetert. Nog niet alles is even handig op het scherm. Ik heb pas over de 1000 km gereden, dus ik heb nog niet alles goed kunnen ontdekken. De ADAS-systemen werken prima en denk ik wel gelijkwaardig met andere merken. Ik heb nog niet ontdekt welke rijmodus het beste bij me past. Laatst heb ik de auto nog opgeladen bij een Tesla Supercharger om te kijken of dit goed werkt, en dit ging probleemloos. Mijn batterij was nog vol, dus ik kon de laadsnelheid niet goed testen. Ik ben benieuwd hoe de Zeekr je gaat bevallen of wat de ervaringen zijn van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aaamaker schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:25:
[...]

De Zeekr 001 is wat mij betreft een prima opvolger van mijn Tesla Model S. Ik vind het vooral een mooie auto, maar iedereen heeft zijn eigen smaak. Gelukkig is er tegenwoordig veel meer keuze aan elektrische auto’s dan 5 jaar geleden toen we alleen de Tesla konden kiezen. Wel vind ik het ontzettend vervelend dat de auto nog steeds in de dealermode zit. Ik heb van alles al geprobeerd om dit te verhelpen. Ik vertrouw er verder op dat de software steeds verder verbetert. Nog niet alles is even handig op het scherm. Ik heb pas over de 1000 km gereden, dus ik heb nog niet alles goed kunnen ontdekken. De ADAS-systemen werken prima en denk ik wel gelijkwaardig met andere merken. Ik heb nog niet ontdekt welke rijmodus het beste bij me past. Laatst heb ik de auto nog opgeladen bij een Tesla Supercharger om te kijken of dit goed werkt, en dit ging probleemloos. Mijn batterij was nog vol, dus ik kon de laadsnelheid niet goed testen. Ik ben benieuwd hoe de Zeekr je gaat bevallen of wat de ervaringen zijn van andere gebruikers.
eigenlijk is dit onacceptabel dat die in de dealer mode vast zit...
maar goed ik heb er vertrouwen in dat ze dit gaan fixen

ook goed om te weten dat je bij de tesla superchargers kunt laden zonder problemen (dat gaat dan via de Tesla app en dan je Creditcard koppelen neem ik van aan?) wat chargen ze tegenwoordig bij de superchargers eigenlijk?) is het een beetje betaalbaar?
ik moet nog heel even wachten aangezien volgende week de tesla model s pas wordt ingeleverd...maar als ik hem heb ga ik zeker mijn rij ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:57:
[...]

eigenlijk is dit onacceptabel dat die in de dealer mode vast zit...
maar goed ik heb er vertrouwen in dat ze dit gaan fixen
Het woordje eigenlijk mag je wat mij betreft achterwege laten!! Ik vind het volstrekt onacceptabel dat Zeekr een auto uitlevert die nog in de dealermodus staat en het vervolgens niet weet op te lossen. Begrijp dat ze dit handmatig moeten doen. Het zou vanuit klantperspectief voor Zeekr spreken dat ze dat bij je op de oprit komen fixen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aaamaker
Sinds vandaag is mijn auto niet langer in de dealermode. Nu heb ik toegang tot alle opties. Uiteindelijk ben ik naar het servicepunt van Zeekr in Zeist gereden. De medewerkers daar hebben me goed geholpen. Het belangrijkste probleem leek te zijn dat het e-mailadres van de leasemaatschappij en mijn werk in de systemen voor verwarring zorgden. Het is prettig dat dit nu is opgelost. De auto heeft nu 2000 km op de teller en ik vind het een prima vervanger voor mijn Tesla. De software kan nog wat verfijnd worden, maar ik heb begrepen dat de volgende upgrades eraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aaamaker schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:32:
Sinds vandaag is mijn auto niet langer in de dealermode. Nu heb ik toegang tot alle opties. Uiteindelijk ben ik naar het servicepunt van Zeekr in Zeist gereden. De medewerkers daar hebben me goed geholpen. Het belangrijkste probleem leek te zijn dat het e-mailadres van de leasemaatschappij en mijn werk in de systemen voor verwarring zorgden. Het is prettig dat dit nu is opgelost. De auto heeft nu 2000 km op de teller en ik vind het een prima vervanger voor mijn Tesla. De software kan nog wat verfijnd worden, maar ik heb begrepen dat de volgende upgrades eraan komen.
oh dat is heel goed nieuws indeed...beetje human error die wel eerder opgelost mocht worden (maar ja Zeekr leert daar ook weer van...zolang het maar opgelost wordt)
fijn om ook te horen dat updates snel komen...dat betekent dat ze wel serieus omgaan met de feedback en verbeteringen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Het woordje eigenlijk mag je wat mij betreft achterwege laten!! Ik vind het volstrekt onacceptabel dat Zeekr een auto uitlevert die nog in de dealermodus staat en het vervolgens niet weet op te lossen. Begrijp dat ze dit handmatig moeten doen. Het zou vanuit klantperspectief voor Zeekr spreken dat ze dat bij je op de oprit komen fixen.
ja eens...maar zoals je ziet is het nu opgelost
maar vaak ligt het intiatief toch meestal bij de klant en dat is dan weer niet correct...klanten service mogen daar nog wel wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Lostson schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:57:
[...]

wat chargen ze tegenwoordig bij de superchargers eigenlijk?) is het een beetje betaalbaar?
ik moet nog heel even wachten aangezien volgende week de tesla model s pas wordt ingeleverd...maar als ik hem heb ga ik zeker mijn rij ervaringen posten.
Hangt af van de locatie, tijd en stroomprijzen. Zie de app. Geen account nodig.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
rentes schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:09:
[...]

Vandaag de banden ook op 2.8bar gezet.
Het bereik met 90% accu kwam niet boven de 400 uit, wellicht helpt het.

Wat betreft die Max 90% acculaden, hoe staan jullie daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xpUcLPNJJeBFToTDayln2d-ZAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPb6IfmsJvfnEIc7DTjGFzw4.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst een mede Zeekr in het wild gespot 😄
Bereden door een Zeekr medewerker, gezien zijn jas.

Echt een gave auto om zo te zien rijden 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

leuk om te zien maar over het algemeen rijden er nog niet veel rond :-) maar als je er eentje ziet rijden dan zie je wel nekkendraaiers haha...TF is dat voor een auto!?!?!

welke Zeekr uitvoering had je gekozen ? is die 2.8 bar factory standaard? staat meestal op de binnenzijde van je bestuurdersdeur toch?

oh ja de opmerking over de snelladers...wellicht komen ze daar wel met een software update (dat je dan kunt zien welke laders available zijn etc)...zullen ze vast iets mee komen Zeekr

[ Voor 23% gewijzigd door Lostson op 04-01-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Lostson schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:56:
leuk om te zien maar over het algemeen rijden er nog niet veel rond :-) maar als je er eentje ziet rijden dan zie je wel nekkendraaiers haha...TF is dat voor een auto!?!?!

welke Zeekr uitvoering had je gekozen ? is die 2.8 bar factory standaard? staat meestal op de binnenzijde van je bestuurdersdeur toch?

oh ja de opmerking over de snelladers...wellicht komen ze daar wel met een software update (dat je dan kunt zien welke laders available zijn etc)...zullen ze vast iets mee komen Zeekr
Op de snelweg zijn het vooral de EVrijders die om kijken, nu er vandaag een andere Zeekr zo kort achter mij reed, dan zie je pas echt hoe mooi en uniek de uitstraling is.

De privilege uitvoerig, 2.8 bar gedaan op basis van een bericht wat hier boven gequote is.
De bandenspanning was 2.6/2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

om eerlijk te zijn op foto's en video's vond ik de auto niet bijzonder eruit zien maar toen ik hem in het echt zag WAUW!! ik was direct verkocht over de look...en ook het rijden was heel stable (vond hem zelfs lekkerder rijden dan mijn huidige Model S)

kun je wat over je ervaringen vertellen wat je goed vind aan de software + drivability van de auto? misschien ook het gebruik van de stuur knoppen, ACC, Headup display etc? ik heb de ACC namelijk niet kunnen testen en dat midden scherm (maar een paar functies kunnen testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Lostson schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:24:
om eerlijk te zijn op foto's en video's vond ik de auto niet bijzonder eruit zien maar toen ik hem in het echt zag WAUW!! ik was direct verkocht over de look...en ook het rijden was heel stable (vond hem zelfs lekkerder rijden dan mijn huidige Model S)

kun je wat over je ervaringen vertellen wat je goed vind aan de software + drivability van de auto? misschien ook het gebruik van de stuur knoppen, ACC, Headup display etc? ik heb de ACC namelijk niet kunnen testen en dat midden scherm (maar een paar functies kunnen testen).
Mijn ervaringen zover:
Verbruik: 1452km 22.4kWh/100 net een ritje gehad van 100,5km met 21.5kWh/100km
Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om met een 90% accu 400km te kunnen rijden.
Ligt dit in de lijn met jullie verbruik?

Software: Hier moet echt nog wel het 1 en ander aan aan verbeteren. Het werkt nog niet altijd zoals het moet. bijvoorbeeld vanmorgen, voor het eerst gebruik gemaakt van de optie 'Book Travel' om de auto en accu voor te verwarmen, bij het wegrijden is het niet mogelijk om te zien of de accu überhaupt is opgewarmd.
Ook wilde vanmorgen de navigatie niet goed opstarten, waardoor het niet mogelijk was om een bestemming in te voeren, carplay werkte ook niet, auto opnieuw aanzetten en het werkte weer.
Uiteraard werkt de software vaker wel dan niet hoor, in de gereden kilometers, was dit de eerste keer.
De geluiden links en rechts over de komende updates zijn veel belovend.

ACC: mijn vorige auto was een Volvo XC60, hierin zat ook de adaptieve cruise controle met line assist.
Tussen de Volvo en de Zeekr zit wel wat verschil. bij de Volvo wist je precies welke bocht wel en niet ging, bij de Zeekr wisselt het nog weleens. Langs vrachtwagens rijden vindt de Zeekr bijvoorbeeld ook wat spannend en remt dan af en toe wat af. vanmorgen een stuk wegwerkzaamheden gehad met veel gele en witte lijnen op de weg, dat ging perfect.
Het stuur kan je ook heel lichtjes vasthouden en dat voelt de auto dan ook, bij de Volvo moest je af en toe echt even een rukje aan het stuur geven. Overal rijdt het perfect en hoef je zelf vrij weinig bij te sturen.

Knoppen op het stuur zijn allemaal dikke prima, ik gebruik alleen de knoppen aan de linker kant besef ik mij nu :-) .

Uitstekende ervaring tot nu toe, de software dingentjes storen mij ook vrij weinig, als je echt een pietje precies bent, dan kan je er wellicht zenuwachtig van worden.
Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste