Kan me helemaal vinden in je ervaringen tot nu toe. De "book travel" optie heb ik nog geprobeerd, zal dat eens testen. Misschien kun je dan in het startscherm in de linkerkolom bij het energieverbruik zien of de accu voorverwarmd is? Dat percentage staat bij mij tot nu toe op 0% volgens mij. Verder ligt het verbruik bij mij op vergelijkbare getallen. Wind en regen hebben wel goed invloed op de getallen, maar dat zal altijd zo zijn.Bavarois1 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:36:
[...]
Mijn ervaringen zover:
Verbruik: 1452km 22.4kWh/100 net een ritje gehad van 100,5km met 21.5kWh/100km
Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om met een 90% accu 400km te kunnen rijden.
Ligt dit in de lijn met jullie verbruik?
Software: Hier moet echt nog wel het 1 en ander aan aan verbeteren. Het werkt nog niet altijd zoals het moet. bijvoorbeeld vanmorgen, voor het eerst gebruik gemaakt van de optie 'Book Travel' om de auto en accu voor te verwarmen, bij het wegrijden is het niet mogelijk om te zien of de accu überhaupt is opgewarmd.
Ook wilde vanmorgen de navigatie niet goed opstarten, waardoor het niet mogelijk was om een bestemming in te voeren, carplay werkte ook niet, auto opnieuw aanzetten en het werkte weer.
Uiteraard werkt de software vaker wel dan niet hoor, in de gereden kilometers, was dit de eerste keer.
De geluiden links en rechts over de komende updates zijn veel belovend.
ACC: mijn vorige auto was een Volvo XC60, hierin zat ook de adaptieve cruise controle met line assist.
Tussen de Volvo en de Zeekr zit wel wat verschil. bij de Volvo wist je precies welke bocht wel en niet ging, bij de Zeekr wisselt het nog weleens. Langs vrachtwagens rijden vindt de Zeekr bijvoorbeeld ook wat spannend en remt dan af en toe wat af. vanmorgen een stuk wegwerkzaamheden gehad met veel gele en witte lijnen op de weg, dat ging perfect.
Het stuur kan je ook heel lichtjes vasthouden en dat voelt de auto dan ook, bij de Volvo moest je af en toe echt even een rukje aan het stuur geven. Overal rijdt het perfect en hoef je zelf vrij weinig bij te sturen.
Knoppen op het stuur zijn allemaal dikke prima, ik gebruik alleen de knoppen aan de linker kant besef ik mij nu :-) .
Uitstekende ervaring tot nu toe, de software dingentjes storen mij ook vrij weinig, als je echt een pietje precies bent, dan kan je er wellicht zenuwachtig van worden.
Vooralsnog werkt bij mij de gezichtsherkenning niet helemaal lekker. Ik word wel herkend, maar vervolgens wordt het profiel niet direct geselecteerd. Ook de telefoon als sleutel werkt nog niet, die optie is niet meer beschikbaar in de app.
Tot nu toe dus inderdaad vooral software issues. Voornamelijk onhandigheden overigens, geen echte issues wat mij betreft. Ik heb het idee dat software issues vooral voorkomen bij een gebrekkige internetverbinding. Voor ons huis pakt hij de wifi op en werkt alles snel, inloggen bijvoorbeeld. Ben ik op locatie zonder wifi lijkt het langer te duren voordat de 4G-verbinding werkt en daarmee voordat mijn profiel getoond wordt. 5G heb ik volgens mij in het scherm nog helemaal niet gezien, maar zal ik eens op letten. M'n telefoon heeft het wel op die plekken, dus wellicht werkt dat nog niet helemaal goed.