Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-05 11:41
Bavarois1 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:36:
[...]

Mijn ervaringen zover:
Verbruik: 1452km 22.4kWh/100 net een ritje gehad van 100,5km met 21.5kWh/100km
Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om met een 90% accu 400km te kunnen rijden.
Ligt dit in de lijn met jullie verbruik?

Software: Hier moet echt nog wel het 1 en ander aan aan verbeteren. Het werkt nog niet altijd zoals het moet. bijvoorbeeld vanmorgen, voor het eerst gebruik gemaakt van de optie 'Book Travel' om de auto en accu voor te verwarmen, bij het wegrijden is het niet mogelijk om te zien of de accu überhaupt is opgewarmd.
Ook wilde vanmorgen de navigatie niet goed opstarten, waardoor het niet mogelijk was om een bestemming in te voeren, carplay werkte ook niet, auto opnieuw aanzetten en het werkte weer.
Uiteraard werkt de software vaker wel dan niet hoor, in de gereden kilometers, was dit de eerste keer.
De geluiden links en rechts over de komende updates zijn veel belovend.

ACC: mijn vorige auto was een Volvo XC60, hierin zat ook de adaptieve cruise controle met line assist.
Tussen de Volvo en de Zeekr zit wel wat verschil. bij de Volvo wist je precies welke bocht wel en niet ging, bij de Zeekr wisselt het nog weleens. Langs vrachtwagens rijden vindt de Zeekr bijvoorbeeld ook wat spannend en remt dan af en toe wat af. vanmorgen een stuk wegwerkzaamheden gehad met veel gele en witte lijnen op de weg, dat ging perfect.
Het stuur kan je ook heel lichtjes vasthouden en dat voelt de auto dan ook, bij de Volvo moest je af en toe echt even een rukje aan het stuur geven. Overal rijdt het perfect en hoef je zelf vrij weinig bij te sturen.

Knoppen op het stuur zijn allemaal dikke prima, ik gebruik alleen de knoppen aan de linker kant besef ik mij nu :-) .

Uitstekende ervaring tot nu toe, de software dingentjes storen mij ook vrij weinig, als je echt een pietje precies bent, dan kan je er wellicht zenuwachtig van worden.
Kan me helemaal vinden in je ervaringen tot nu toe. De "book travel" optie heb ik nog geprobeerd, zal dat eens testen. Misschien kun je dan in het startscherm in de linkerkolom bij het energieverbruik zien of de accu voorverwarmd is? Dat percentage staat bij mij tot nu toe op 0% volgens mij. Verder ligt het verbruik bij mij op vergelijkbare getallen. Wind en regen hebben wel goed invloed op de getallen, maar dat zal altijd zo zijn.

Vooralsnog werkt bij mij de gezichtsherkenning niet helemaal lekker. Ik word wel herkend, maar vervolgens wordt het profiel niet direct geselecteerd. Ook de telefoon als sleutel werkt nog niet, die optie is niet meer beschikbaar in de app.

Tot nu toe dus inderdaad vooral software issues. Voornamelijk onhandigheden overigens, geen echte issues wat mij betreft. Ik heb het idee dat software issues vooral voorkomen bij een gebrekkige internetverbinding. Voor ons huis pakt hij de wifi op en werkt alles snel, inloggen bijvoorbeeld. Ben ik op locatie zonder wifi lijkt het langer te duren voordat de 4G-verbinding werkt en daarmee voordat mijn profiel getoond wordt. 5G heb ik volgens mij in het scherm nog helemaal niet gezien, maar zal ik eens op letten. M'n telefoon heeft het wel op die plekken, dus wellicht werkt dat nog niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:29:
[...]

Kan me helemaal vinden in je ervaringen tot nu toe. De "book travel" optie heb ik nog geprobeerd, zal dat eens testen. Misschien kun je dan in het startscherm in de linkerkolom bij het energieverbruik zien of de accu voorverwarmd is? Dat percentage staat bij mij tot nu toe op 0% volgens mij. Verder ligt het verbruik bij mij op vergelijkbare getallen. Wind en regen hebben wel goed invloed op de getallen, maar dat zal altijd zo
Welk startscherm bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Bavarois1 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Welk startscherm bedoel je?
Uit m’n hoofd dat huisje linksonder. Dan krijg je 3 kolommen met info, als je dan de linker helemaal naar onder scrollt zie je verbruik uitgesplitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-05 20:58
Is er hier al iemand die ervaring heeft met de 001 als trekauto voor een caravan? Of dat van plan is komend jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rentes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 14:13
Goedendag allen,

Tijd voor een update. De laatste was van rond de kerst. De auto begin ik beter te leren kennen, hardware is meer dan in orde, de software heeft inderdaad nog wat werk nodig. Zie ook andere comments.

Vandaag was ik in Zeist voor een manuele update van de software. Het was de “onderhuidse” software naar ik begreep. Er zouden connectie zaken opgelost zijn en ook de eerste ADAS aanpassingen. Effect is moeilijk te zeggen. bestuurder afgeleid is nog steeds onbruikbaar. Ik had het idee dat de cruise control wel stabieler was. Minder ghost braking en ook minder heftig remmen op bochten of wanneer je bij hoger-dan-cc-snelheid het gas loslaat. Dus eerste stap gemaakt.

Mijn grootste uitdaging is het verbruik. Ten eerste is er geen peil op te trekken. Zelfde stukken kunnen soms 2-3 kWh/100km meer of minder zijn (gelijke omstandigheden), maar is structureel te hoog. Ik denk dat gemiddeld om een verbruik zit van ruim 26kWh/100km ofwel rond de 350km/accu. En nee denk niet dat ik een zware voet heb. Vandaag de 80km van Zeist naar huis gereden kom ik uit op ca 24,5kwh/100km. Hierbij gereden op cc 105km, one pedal drive / comfort stand / airco op eco en banden op spanning (wel winterbanden). Zeekr heeft vandaag veel data uitgelezen en ze komen er binnenkort op terug.

Pluim voor het support team. Ze proberen snel te reageren en zaken op te pakken. Ze reageren snel en ik heb ook het idee dat ze nadenken hoe om te gaan met alle feedback die ze gekregen hebben.

Wat ik nu wel begreep is dat er in de auto’s die rondrijden verschillende versies van de zeker os zitten. Ik hoorde sommigen zitten op 0.91, andere op 1.02. Ik heb bijvoorbeeld 1.01b. Dat verrast me, maar mogelijk dat bij de verschillende uitvoeringen een andere versie hoort. Ik heb de performance (dus met 1.01b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
rentes schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:30:
Goedendag allen,

Tijd voor een update. De laatste was van rond de kerst. De auto begin ik beter te leren kennen, hardware is meer dan in orde, de software heeft inderdaad nog wat werk nodig. Zie ook andere comments.

Vandaag was ik in Zeist voor een manuele update van de software. Het was de “onderhuidse” software naar ik begreep. Er zouden connectie zaken opgelost zijn en ook de eerste ADAS aanpassingen. Effect is moeilijk te zeggen. bestuurder afgeleid is nog steeds onbruikbaar. Ik had het idee dat de cruise control wel stabieler was. Minder ghost braking en ook minder heftig remmen op bochten of wanneer je bij hoger-dan-cc-snelheid het gas loslaat. Dus eerste stap gemaakt.

Mijn grootste uitdaging is het verbruik. Ten eerste is er geen peil op te trekken. Zelfde stukken kunnen soms 2-3 kWh/100km meer of minder zijn (gelijke omstandigheden), maar is structureel te hoog. Ik denk dat gemiddeld om een verbruik zit van ruim 26kWh/100km ofwel rond de 350km/accu. En nee denk niet dat ik een zware voet heb. Vandaag de 80km van Zeist naar huis gereden kom ik uit op ca 24,5kwh/100km. Hierbij gereden op cc 105km, one pedal drive / comfort stand / airco op eco en banden op spanning (wel winterbanden). Zeekr heeft vandaag veel data uitgelezen en ze komen er binnenkort op terug.

Pluim voor het support team. Ze proberen snel te reageren en zaken op te pakken. Ze reageren snel en ik heb ook het idee dat ze nadenken hoe om te gaan met alle feedback die ze gekregen hebben.

Wat ik nu wel begreep is dat er in de auto’s die rondrijden verschillende versies van de zeker os zitten. Ik hoorde sommigen zitten op 0.91, andere op 1.02. Ik heb bijvoorbeeld 1.01b. Dat verrast me, maar mogelijk dat bij de verschillende uitvoeringen een andere versie hoort. Ik heb de performance (dus met 1.01b)
Dank voor de update! Ik rij zelf ook een Performance, maar zit op versie 0.91. Volgens de app is dat ook de laatste versie, dus ik kan 'm niet updaten. Heb jij met die versie bijvoorbeeld wel je telefoon als sleutel?

Ik heb de zomerbanden er nog onder en zit wel wat lager qua verbruik, met zo te zien dezelfde instellingen. Over de eerste 1350 km zit ik op 22,4 (volgens de boordcomputer overigens) en vanmorgen ritje Amersfoort-Rotterdam (regen en wind) kwam op 23,9, waarbij ik zo'n 110-120 reed op de A12 waar mogelijk. De winterbanden komen pas eind van de maand, dus ben ook wel benieuwd wat het dan gaat worden qua verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bavarois1
Zojuist een ritje terug gemaakt van 105KM met veel regen en wind, continu links gereden met de cruisecontrole op 120km/u, verbruik komt dan uit op 25kWh/100km toz van de 21,5 op de heenweg.

Het ligt voor de hand dat het de winterbanden zijn die voor een hoger verbruik zorgen.

En het naar beneden scrollen op het startscherm.... niet eerder ontdekt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentes
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Dank voor de update! Ik rij zelf ook een Performance, maar zit op versie 0.91. Volgens de app is dat ook de laatste versie, dus ik kan 'm niet updaten. Heb jij met die versie bijvoorbeeld wel je telefoon als sleutel?

Ik heb de zomerbanden er nog onder en zit wel wat lager qua verbruik, met zo te zien dezelfde instellingen. Over de eerste 1350 km zit ik op 22,4 (volgens de boordcomputer overigens) en vanmorgen ritje Amersfoort-Rotterdam (regen en wind) kwam op 23,9, waarbij ik zo'n 110-120 reed op de A12 waar mogelijk. De winterbanden komen pas eind van de maand, dus ben ook wel benieuwd wat het dan gaat worden qua verbruik.
Nee, ook bij mij de telefoon niet als sleutel. Ik heb eerlijk geen idee wat het verschil is. Verbruik zou winterbanden kunnen zijn, maar lijkt mij wel heel flink verschil. Ik laat Zeekr nog even op de data broeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

zo te zien ligt het verbruik wel hoog...geen idee of dat nog beter gaat worden met software updates (ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat het verbruik is nu bij mijn model s...dat zal denk ik wel iets lager zitten dan 25)...maar misschien die vraag stellen aan Zeekr? wellicht is het te fixen dat hoog verbruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-06-2024
Goedendag allen,

Ik heb mijn zeekr 001 privilege op 23 december opgehaald! Bijzonder mooie en comfortabele auto maar ik ervaar paar software probleempjes en misschien een groot probleem (weet niet zeker of dat echt een probleem is)

Software probleempjes:
1) bluetooth werkte de eerste paar dagen wel en nu niet meer (is licht grijs geworden, dus kan niet geactiveerd worden en daardoor kan ik geen telefoon meer verbinden met de auto)
2) Inloggen lukt niet meer automatisch en moet iedere keer qr code scannen
3) continu melding dat bewakingssysteem bestuurder is geblokkeerd maar dan paar keer in het begin

En probleem:

Ik ervaar hoge accuverbruik naar mijn mening. Ik zit continu in 24,5 kw naar boven en als ik een afstand van 25 km aflegt dan de aantal km die van rang afgaat is 35 km. Ik rij ook niet echt hard.
Verder als ik de auto instapt in de ochtend en rij bv 200 meter weg dan valt gelijk 3 a 4 km van de range af!!!

Iemand ervaring met de bovenstaande issue’s? Ik hoor het graag.
P.s. de ota versie van mijn zeekr is 0.9.1d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Payakh11 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 02:29:
Goedendag allen,

Ik heb mijn zeekr 001 privilege op 23 december opgehaald! Bijzonder mooie en comfortabele auto maar ik ervaar paar software probleempjes en misschien een groot probleem (weet niet zeker of dat echt een probleem is)

Software probleempjes:
1) bluetooth werkte de eerste paar dagen wel en nu niet meer (is licht grijs geworden, dus kan niet geactiveerd worden en daardoor kan ik geen telefoon meer verbinden met de auto)
2) Inloggen lukt niet meer automatisch en moet iedere keer qr code scannen
3) continu melding dat bewakingssysteem bestuurder is geblokkeerd maar dan paar keer in het begin

En probleem:

Ik ervaar hoge accuverbruik naar mijn mening. Ik zit continu in 24,5 kw naar boven en als ik een afstand van 25 km aflegt dan de aantal km die van rang afgaat is 35 km. Ik rij ook niet echt hard.
Verder als ik de auto instapt in de ochtend en rij bv 200 meter weg dan valt gelijk 3 a 4 km van de range af!!!

Iemand ervaring met de bovenstaande issue’s? Ik hoor het graag.
P.s. de ota versie van mijn zeekr is 0.9.1d
Goedemorgen,

Gefeliciteerd met de auto! Paar herkenbare issues wel:
1: had dit ook in het begin, maar inmiddels gaat dit altijd goed. Vanuit het menu connectiviteit hoef je alleen op de verbinding te drukken, dit had ik de eerste dagen, maar hoef ik inmiddels dus niet meer te doen
2: lijkt te spelen als de internetverbinding nog niet goed werkt. Ik omzeil dit door op het profiel de beveiliging uit te zetten, je hoeft dan alleen je naam in te drukken of via gezichtsherkenning in te loggen. Na een volgende update maar weer proberen de beveiliging in te schakelen
3: speelt vooral bij veel stuurbeweging waarschijnlijk in de bebouwde kom, volgens mij is dit een designfout omdat de camera achter het stuur zit. Speelt bij mij in ieder geval niet buiten de bebouwde kom

Qua verbruik; hier eerder genoemd zijn vooral bandenspanning (rond 2.8?) en instelling voor het rijden. Ik rij zelf met banden op 2.8 en een persoonlijk rijprofiel, waarbij de acceleratie op de rustige stand staat, de andere instellingen op sportief. Over 1450 km zit ik op 22,5, maar gisteren een ritje vanuit Rotterdam naar Amersfoort met 105 op de snelweg kwam ik op 19,7 volgens het logboek in de app.

Overigens gisteren ook nog even Fastned geprobeerd, zonder voorverwarmen ging de eerste 10 minuten ongeveer op 100kW, daarna liep hij op naar 145kW met de accu op zo’n 35%. Ik had wel de snellader als bestemming ingegeven, maar misschien toch iets niet goed gedaan… Vraag voor Zeekr denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:49
Goedendag allen,

Vraagje, kunnen niet alle updates over OTA? Moet je voor sommige updates toch naar ZEEKR Zeist?

Weet iemand of ZEEKR ook aan inruil doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Supahted schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Vraagje, kunnen niet alle updates over OTA? Moet je voor sommige updates toch naar ZEEKR Zeist?

Weet iemand of ZEEKR ook aan inruil doet?
Zeekr doet inruil via Emil Frey https://www.emilfreycartrading.nl/

Volgens de app en info is het wel OTA, maar eerste is nog niet uitgeleverd (bij mij in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24
  • Laatst online: 08-05 20:57

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Mijn ervaring met inruil via Emil Frey is niet al te best.

Kreeg voor mn 7 serie 7K minder dan uiteindelijk bij de Kia dealer voor een EV9 die het dus ook is geworden (wordt deze maand geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoffi
  • Laatst online: 25-05-2024
Hallo,
Excuseer alsjeblieft mijn spelling, omdat ik uit Duitsland kom en het internet me heeft geholpen bij de vertaling...
Zijn er al vergelijkingscijfers voor het verbruik van de AWD-versie ten opzichte van de RWD-versie? Hoeveel draagt de airconditioning bij aan het verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Andre24 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:49:

Kreeg voor mn 7 serie 7K minder dan uiteindelijk bij de Kia dealer voor een EV9 die het dus ook is geworden (wordt deze maand geleverd).
7k is ook wel serieus geld.. veel plezier met je EV9 vast!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

tsja wanneer zijn die auto opkopers wel goed? mijn ervaringen met auto opkopers is ook niet al te best...ik had laatst mijn model s aangeboden bij Tesla zelf die gaven 17.000 euro minder dan dat wat ik er nu voor krijg. bij andere vergelijkbare dealers boden iets meer maar dan nog steeds 8000 euro minder dan wat ik nu krijg.

dus het loont zeker wel om rond te shoppen, want het gaat echt om duizenden euro's verschil
maar gefeliciteerd met je Kia EV9! dat is echt een joekel van een auto zeg! had er een keer in gezeten bij de launch, maar nooit een test ritje in gedaan. Helaas dat die digitale spiegels niet legaal zijn in NL maar ik vond het zeker wel gaaf uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Thanks voor je reactie! 👍🏻🙏

1) Alleen als ik via menu naar connectiviteit ga dan zie ik geen “verbinding” knopje! Ik heb wel 5G, bluetooth, wifi en wifihotspot knopjes! Ik kan alles activeren behalve bluetooth en als in erop klik dan wordt het lichtgrijs en na 1 minuut gaat weer uit! Kortom bluetooth wordt niet geactiveerd!

Verbruik:
Mijn banden spanning staat op 2,6 en 2,7! Ik ga het aanpassen naar 2,8

Maar qua verbruik denk ik dat iets niet klopt! De aantal km die van de teller afgaat komt niet overeen met werkelijke km die ik afleg!
Bv als ik in binnenstad 5 km afleg dan gaat van de teller 9 of 10 eraf! Of als ik in de ochtend auto instapt na 200 meter gaat 4 a 5 km van de teller af!

Groet
AcrobaticZebra schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Goedemorgen,

Gefeliciteerd met de auto! Paar herkenbare issues wel:
1: had dit ook in het begin, maar inmiddels gaat dit altijd goed. Vanuit het menu connectiviteit hoef je alleen op de verbinding te drukken, dit had ik de eerste dagen, maar hoef ik inmiddels dus niet meer te doen
2: lijkt te spelen als de internetverbinding nog niet goed werkt. Ik omzeil dit door op het profiel de beveiliging uit te zetten, je hoeft dan alleen je naam in te drukken of via gezichtsherkenning in te loggen. Na een volgende update maar weer proberen de beveiliging in te schakelen
3: speelt vooral bij veel stuurbeweging waarschijnlijk in de bebouwde kom, volgens mij is dit een designfout omdat de camera achter het stuur zit. Speelt bij mij in ieder geval niet buiten de bebouwde kom

Qua verbruik; hier eerder genoemd zijn vooral bandenspanning (rond 2.8?) en instelling voor het rijden. Ik rij zelf met banden op 2.8 en een persoonlijk rijprofiel, waarbij de acceleratie op de rustige stand staat, de andere instellingen op sportief. Over 1450 km zit ik op 22,5, maar gisteren een ritje vanuit Rotterdam naar Amersfoort met 105 op de snelweg kwam ik op 19,7 volgens het logboek in de app.

Overigens gisteren ook nog even Fastned geprobeerd, zonder voorverwarmen ging de eerste 10 minuten ongeveer op 100kW, daarna liep hij op naar 145kW met de accu op zo’n 35%. Ik had wel de snellader als bestemming ingegeven, maar misschien toch iets niet goed gedaan… Vraag voor Zeekr denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Payakh11 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:16:

1) Alleen als ik via menu naar connectiviteit ga dan zie ik geen “verbinding” knopje! Ik heb wel 5G, bluetooth, wifi en wifihotspot knopjes! Ik kan alles activeren behalve bluetooth en als in erop klik dan wordt het lichtgrijs en na 1 minuut gaat weer uit! Kortom bluetooth wordt niet geactiveerd!

Verbruik:
Mijn banden spanning staat op 2,6 en 2,7! Ik ga het aanpassen naar 2,8

Maar qua verbruik denk ik dat iets niet klopt! De aantal km die van de teller afgaat komt niet overeen met werkelijke km die ik afleg!
Bv als ik in binnenstad 5 km afleg dan gaat van de teller 9 of 10 eraf! Of als ik in de ochtend auto instapt na 200 meter gaat 4 a 5 km van de teller af!

Groet

[...]
leg het probleem even voor bij zeekr? lijkt me idd echt een software issue als ik het zo begrijp
het lijkt alsof die van jou dan ook soort van semi dealer mode staat? maar je hebt wel 5G zo te zien....
ik zou toch even bellen als ik jou was (of even langs zeist rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 22:13
Goedendag allen,

Heb de indruk dat ADAS extra stroom gebruikt, tot wel bijna 1kwh. Ook al opgemerkt?

Accu verwarmen zal ook wel iets kosten (4%?) en is dat ook met temperatuur/wind en je rechtervoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Emil Frey biedt een lage handelsprijs, zijn eigenaar van meer dan 60 dealers in NL en puur en alleen uit op geld verdienen. Ik kijk eerst of een dealer wellicht bij Emil Frey is aangesloten, daar doe ik dan geen zaken meer mee zo slecht zijn mijn ervaringen met die Zwitserse patsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

stom vraag maar waarom zou je de batterij moeten voorverwarmen?
in die 5 jaar met de Tesla Model S heb ik nooit hier aandacht aan besteed...gewoon in de auto...stand in D en wegrijden maarrrrr....nooit iets aan gedacht van Batterij voorverwarmen of voordat je naar een supercharger gaat iets voor te verwarmen...

is dit echt een dingetje of kun je ook gewoon dit keihard negeren?

ik zou dat batterij verbruik maar gewoon voor lief nemen als je Advanced Driver-Assistant System uit moet schakelen of andere hulp systemen om puur die 1 of 2% batterij te besparen is wel een beetje zonde om zo'n slimme auto zogenaamd te "Handicappen" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:54:
[...]

Emil Frey biedt een lage handelsprijs, zijn eigenaar van meer dan 60 dealers in NL en puur en alleen uit op geld verdienen. Ik kijk eerst of een dealer wellicht bij Emil Frey is aangesloten, daar doe ik dan geen zaken meer mee zo slecht zijn mijn ervaringen met die Zwitserse patsers.
ik merk dat bedrijven zoals Xpeng en Zeekr die auto's niet kopen, maar idd gewoon in een auto handel gooien en dan zo je maar een aanbod kunnen doen voor je wagen...de tijden dat dealers je auto opkopen is een beetje voorbij lijkt het bij de nieuwere aanbieders...ik weet niet zeker of NIO, BYD, HongQi ook zo werken, maar ze zullen vast niet met een ander merk auto opgescheept willen zitten dat zal 1 van de redenen zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bavarois1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_8fvmtDdX4rMM2e3ezJnUlcOks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fP18jYvj7beucGcfkpBEAZ6w.jpg?f=fotoalbum_large

Even een fotootje voor de afwisseling 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-05 20:58
Payakh11 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:16:

Groet

[...]
Geen specifieke ervaring met de 001 (ik rijdt in de PHEV halfbroer met 1 nul minder), maar bij heel veel EV’s/PHEV’s is dit als je in de winter korte ritjes maakt. Dat komt omdat je direct het interieur gaat verwarmen, wat energie vreet. Als je veel korte ritjes maakt is dat ook echt funest voor je elektrische range. Warmtepomp of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Ik denk dat je wel gelijk hebt! Dat is eigenlijk mijn eerste EV! Auto heeft naar mijn mening wel warmtepomp!

Maar ook als ik lange afstand afleg dan komt mijn werkelijke afgelegde km niet overeen met wat van auto range afgaat! Auto range gaat met meer dan 15 a 20 km harder naar beneden!
MvdV schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:17:
[...]

Geen specifieke ervaring met de 001 (ik rijdt in de PHEV halfbroer met 1 nul minder), maar bij heel veel EV’s/PHEV’s is dit als je in de winter korte ritjes maakt. Dat komt omdat je direct het interieur gaat verwarmen, wat energie vreet. Als je veel korte ritjes maakt is dat ook echt funest voor je elektrische range. Warmtepomp of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Payakh11 op 06-01-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:49:
[...]

Heb de indruk dat ADAS extra stroom gebruikt, tot wel bijna 1kwh. Ook al opgemerkt?

Accu verwarmen zal ook wel iets kosten (4%?) en is dat ook met temperatuur/wind en je rechtervoet :)
Als dat zo is, is dat een reden te meer om bepaalde ADAS uit te zetten (of althans de bestuurders afleiding / max snelheid). :) ik zag een opmerking waarom de update niet OTA was maar fysiek. Dat heb ik gevraagd aan Zeekr, maar realiseer me dat ik dat daar eigenlijk geen antwoord op gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Bavarois1 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:47:
[Afbeelding]

Even een fotootje voor de afwisseling 😋
staat er mooi bij zo in het zwart :-) ik had laatst al zwart en grijs genomen dus dacht neem dit keer eens een keer blauw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDal
  • Laatst online: 10-05 17:17
Iemand ervaring met een hond maatje labrador in de kofferbak. In de model s gaat dit prima maar deze kofferbak is wat kleiner. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
SDal schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:12:
Iemand ervaring met een hond maatje labrador in de kofferbak. In de model s gaat dit prima maar deze kofferbak is wat kleiner. Bedankt.
Ja, hier gaan geregeld 2 honden van dat formaat mee. De hoedenplank gaat er in 2 delen uit, 1 deel zit aan de klep die mee omhoog gaat, het andere deel zit vast achter de achterbank en schuif je er zo uit als de klep omhoog is. Als er 1 hond mee is haal ik meestal maar 1 deel (achter de bank) eruit, dan heeft hij genoeg ruimte, als ze allebei mee zijn gaat het tweede deel (aan de achterklep) er ook uit. Tot begin ‘23 een Model S gereden, daar gingen de honden zelf in, deze lijkt wat hoger qua instap, dus meestal (met name voor de lak) til ik ze er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDal
AcrobaticZebra schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Ja, hier gaan geregeld 2 honden van dat formaat mee. De hoedenplank gaat er in 2 delen uit, 1 deel zit aan de klep die mee omhoog gaat, het andere deel zit vast achter de achterbank en schuif je er zo uit als de klep omhoog is. Als er 1 hond mee is haal ik meestal maar 1 deel (achter de bank) eruit, dan heeft hij genoeg ruimte, als ze allebei mee zijn gaat het tweede deel (aan de achterklep) er ook uit. Tot begin ‘23 een Model S gereden, daar gingen de honden zelf in, deze lijkt wat hoger qua instap, dus meestal (met name voor de lak) til ik ze er in
Dank je wel. Zit zelf nog een beetje te twijfelen. KIA EV9 ook een optie. Natuurlijk qua ruimte niet te vergelijken. Zeekr 001 wel een mooiere verschijning. Kia wel 800v techniek en lees dat het laden met de Zeekr 001 nog niet lekker loopt qua snelheid. Wat is vandaag de dag ongeveer bereik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
De accu laad ik op tot 90%, daarmee is het mogelijk om rond de 400km te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mausie01
  • Laatst online: 02-12-2024
MvdV schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:58:
Is er hier al iemand die ervaring heeft met de 001 als trekauto voor een caravan? Of dat van plan is komend jaar?
Vandaag voor het eerst de Zeekr gebruikt om een paardentrailer te trekken. De 2-paardstrailer inclusief pony weegt 1700 kg. De trailer is 2.70 hoog en is niet erg aerodynamische. Ik heb in totaal 110 km gereden met een gebruik van 35 kw/100 km. De Zeekr heeft geen enkel probleem met het extra gewicht achter de auto.

Als je van plan bent een caravan te trekken, dan is het gewicht en vooral ook de vorm van de caravan belangrijk. Extra luchtweerstand zorgt voor een behoorlijk extra gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mausie01 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Vandaag voor het eerst de Zeekr gebruikt om een paardentrailer te trekken. De 2-paardstrailer inclusief pony weegt 1700 kg. De trailer is 2.70 hoog en is niet erg aerodynamische. Ik heb in totaal 110 km gereden met een gebruik van 35 kw/100 km. De Zeekr heeft geen enkel probleem met het extra gewicht achter de auto.

Als je van plan bent een caravan te trekken, dan is het gewicht en vooral ook de vorm van de caravan belangrijk. Extra luchtweerstand zorgt voor een behoorlijk extra gebruik.
is een trekhaak standaard op de zeekr 001? niet dat ik het vaak ga gebruiken ofzo, maar kan wel handig zijn als je iets zwaars moet vervoeren of iemand moet helpen verhuizen...
heb het bij het bestellen niet eens naar gevraagd...op de brochure staat alleen dat je met de privilege uitvoering 2000kg mag trekken...maar er staat niet iets van een tow bar ofzo. kun jij daar iets meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausie01
Lostson schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:48:
[...]

is een trekhaak standaard op de zeekr 001? niet dat ik het vaak ga gebruiken ofzo, maar kan wel handig zijn als je iets zwaars moet vervoeren of iemand moet helpen verhuizen...
heb het bij het bestellen niet eens naar gevraagd...op de brochure staat alleen dat je met de privilege uitvoering 2000kg mag trekken...maar er staat niet iets van een tow bar ofzo. kun jij daar iets meer over zeggen?
De automatische inklapbare trekhaak is een optie. (1.499 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mausie01 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:09:
[...]

De automatische inklapbare trekhaak is een optie. (1.499 euro)
ah ok nee dan heb ik het niet...maar goed ik heb het ook niet nodig (had het in mijn huidige auto ook niet nodig)

overigens heb ik die service plannen niet genomen...mijn ervaring is dat die service plannen altijd dezelfde prijzen hebben dus zullen meestal geen verassingen in zitten (althans dat was bij mijn 5jr elektrisch rijden niet gebeurd) ik had destijds een service plan bij Tesla van 2500 euro gekocht voor 4 jaar...maar uiteindelijk maar 1500 euro van gebruikt ofzo...dus ik raad het niemand aan om zoiets vooraf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Mausie01 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Reageerde het monitoren vh verbruik cq aankoppelen van de aanhanger ook gelijk in aanpassing van de range?

Achteruitrijden geen issues met de veiligheidssystemen?

Kun je in de auto de lampen vd aanhanger ook testen? Of zit dat er nog niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Bavarois1 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:13:
De accu laad ik op tot 90%, daarmee is het mogelijk om rond de 400km te rijden.
90% tot ?% om 400 km te halen in deze koude dagen? Ik haal met veel moeite 320 als ik alleen 100km/h of langzamer rijdt!!! En de werkelijke km die ik afleg is veel minder dan wat van range afgaat!

Ligt het aan mij of aan batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Payakh11 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:42:
[...]

90% tot ?% om 400 km te halen in deze koude dagen? Ik haal met veel moeite 320 als ik alleen 100km/h of langzamer rijdt!!! En de werkelijke km die ik afleg is veel minder dan wat van range afgaat!

eigenlijk is dat ook hetzelfde met miin tesla model s nu...op de boordcomputer staat er 430 km, maar in werkelijkheid kan ik met dit koud weer echt maar 300-350 rijden ofzo...zelfs in echt ideale omstandigheden zou dit echt MAX 350-360 zijn, maar 320 is wel erg laag stel je zou een ritje 60km heen en 60km terug dan is de batterij al zekers weten 40-50% dat zou betekenen dat je de auto toch om de 2-3 dagen moet laden. (als je elke dag rijdt dan)
maar jouw verbruik is wel extreem laag in vergelijking met de rest hier op de forum...nogmaals neem eens contact op met Zeekr (je mag ook wel beetje service verwachten vanuit zeekr zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Lostson schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:48:
[...]

eigenlijk is dat ook hetzelfde met miin tesla model s nu...op de boordcomputer staat er 430 km, maar in werkelijkheid kan ik met dit koud weer echt maar 300-350 rijden ofzo...zelfs in echt ideale omstandigheden zou dit echt MAX 350-360 zijn, maar 320 is wel erg laag stel je zou een ritje 60km heen en 60km terug dan is de batterij al zekers weten 40-50% dat zou betekenen dat je de auto toch om de 2-3 dagen moet laden. (als je elke dag rijdt dan)
maar jouw verbruik is wel extreem laag in vergelijking met de rest hier op de forum...nogmaals neem eens contact op met Zeekr (je mag ook wel beetje service verwachten vanuit zeekr zelf)
Thanks! Ik heb al contact gehad en ze komen auto deze week ophalen om naar batterij en connectiviteit probleem te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 00:23
De verbruikswaarden die ik in dit forum teruglees lijken niet echt af te wijken van de gepubliceerde normwaarden (EV database - 001 privilege):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tWgokn6LLHPR9DQ7jI5DwXEfDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D9fWQRHrqOQpg2JmaNFDS8jQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Payakh11 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Het is dan op basis van het verbruik en wat er in de accu zit.
Zojuist weer een stuk gereden en dan is het verbruik 21.5kWh/100km.
Met voor verwarmde accu en interieur. Hopelijk kunnen ze nog regelen dat het voor verwarmen via de kabel gaat en niet via de accu, scheelt weer wat %tjes.
Wat de auto aangeeft wisselt behoorlijk, soms is het 390KM bij een volle (90%) accu en de andere keer weer 350KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:14:
[...]

ah ok nee dan heb ik het niet...maar goed ik heb het ook niet nodig (had het in mijn huidige auto ook niet nodig)

overigens heb ik die service plannen niet genomen...mijn ervaring is dat die service plannen altijd dezelfde prijzen hebben dus zullen meestal geen verassingen in zitten (althans dat was bij mijn 5jr elektrisch rijden niet gebeurd) ik had destijds een service plan bij Tesla van 2500 euro gekocht voor 4 jaar...maar uiteindelijk maar 1500 euro van gebruikt ofzo...dus ik raad het niemand aan om zoiets vooraf te betalen.
Als je 5 jaar ondehoudsplanning erbij koopt, wordt je garantie verlengd van 5 jaar naar 10 jaar. Ik heb het wel gedaan (ik koop ‘m privé)

ZEEKR Care
Ervaar volledige gemoedsrust met tot 10 jaar garantie. Elke nieuwe ZEEKR wordt geleverd met 5 jaar/100.000 km voertuiggarantie, uitbreidbaar met een extra 5 jaar/100.000 km met het ZEEKR-serviceplan.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 15:52
De aankondiging was : ZEEKR 001: TOT 620 KILOMETER BEREIK EN VANAF €60.490

Het is tegenwoordig wel erg gesteld met overpromise, underdeliver, niet per se alleen bij EV's maar merk het bij veel aankopen dat het niet in de buurt komt van de eerder getoonde afbeeldingen of beloftes...Dat was natuurlijk vroeger ook al zo maar kom het persoonlijk de laatste jaren wel erg vaak tegen.

Daar zouden ze van mij best wat strenger op mogen zijn, dat beloftes die gedaan worden ook door de consument kunnen worden afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

libero schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:14:
De aankondiging was : ZEEKR 001: TOT 620 KILOMETER BEREIK EN VANAF €60.490

Het is tegenwoordig wel erg gesteld met overpromise, underdeliver, niet per se alleen bij EV's maar merk het bij veel aankopen dat het niet in de buurt komt van de eerder getoonde afbeeldingen of beloftes...Dat was natuurlijk vroeger ook al zo maar kom het persoonlijk de laatste jaren wel erg vaak tegen.

Daar zouden ze van mij best wat strenger op mogen zijn, dat beloftes die gedaan worden ook door de consument kunnen worden afgedwongen.
Sterker nog (zeker bij Geely broer Volvo) je krijgt na je order de melding dat bepaalde opties er niet eens opzitten. Jammer maar helaas is het dan gewoon. De arrogantie die hier soms mee gepaard gaat is ongekend :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

620 KM is WLTP. Die haal je in de praktijk nooit, want gemeten in ideale omstandigheden. Maar bij alle EV's wordt de range in WLTP aangegeven. zodat je i.i.g. niet appels en peren met elkaar vergelijkt, maar altijd via WLTP.

De Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) houdt in dat de acculading helemaal van 100% naar 0% wordt gereden, bij zomerse temperaturen en met verschillende snelheden, gemiddeld 46,5 kilometer per uur.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Bavarois1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:05:
[...]

Het is dan op basis van het verbruik en wat er in de accu zit.
Zojuist weer een stuk gereden en dan is het verbruik 21.5kWh/100km.
Met voor verwarmde accu en interieur. Hopelijk kunnen ze nog regelen dat het voor verwarmen via de kabel gaat en niet via de accu, scheelt weer wat %tjes.
Wat de auto aangeeft wisselt behoorlijk, soms is het 390KM bij een volle (90%) accu en de andere keer weer 350KM
Dat klopt! Maar ik heb vanochtend de preheating baterij en interieur verwarming aangezet. Bij vertrek stond de teller van de auto op 353 km. Ik heb 25 km gereden en bij aankomst was de teller op 311! Dit is wat ik bedoel met werkelijk afgelegde km en de aantal km dat auto range aangeeft.

In het reislogboek staat ook vast dat ik voor deze rit 22.9kWh/100km heeft gebruikt terwijl ik continu in stad 50km/u en in autosnelweg 100 km/u gereden!

Ik ben nu even in de verwarring of het verbruik van de auto klopt of niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Daveypayvey schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:25:
620 KM is WLTP. Die haal je in de praktijk nooit, want gemeten in ideale omstandigheden. Maar bij alle EV's wordt de range in WLTP aangegeven. zodat je i.i.g. niet appels en peren met elkaar vergelijkt, maar altijd via WLTP.

De Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) houdt in dat de acculading helemaal van 100% naar 0% wordt gereden, bij zomerse temperaturen en met verschillende snelheden, gemiddeld 46,5 kilometer per uur.
Precies, dat. En 620 is de RWD, niet de performance/privilege.
Ik houd iets van WLTP * 0,8 (compensatie winter) * 0,8 (daadwerkelijk gebruik accu tussen 10%-90%) aan als 'echt' bereik. En ik mag toch hopen dat de Zeekr de resterende accucapaciteit in % kan weergeven ipv alleen in KM. Dat laatste is misleidend (want die interpretatie naar KM resterend is immers van veel factoren afhankelijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rentes
Hallo allemaal,

Vandaag een korte update. Mijn eerste ervaringen na de software update van afgelopen vrijdag. Volgens Zeekr zouden in die update (die 2 uur duurt!) connectiviteits issues zijn opgelost en de lane assist ADAS systemen verbeterd zijn.

Welnu, vrijdagmiddag was mijn connectiviteit even weg. Das irritant omdat je profielen ook niet werken. Iets dat ik nog niet eerder gehad heb. Zaterdag was deze spontaan weer terug. Daar support niet werkt in het weekend, lijkt het niet aan de auto maar aan iets anders te liggen. Notie gemaakt en ze checken eea bij Zeekr. Nu wel heel stabiel.

De lane assist (zowel de lichte (die binnen de lijntjes houdt) als de zware (LCC, ofwel in midden van de baan) zijn een stuk rustiger geworden qua ingrijpen. Das positief. Wel kreeg ik er nu een geluidje bij wanneer je onder LCC van baan wisselt (na activeren van knipperlicht). ik kan me niet herrineren dat ik dat eerder had. Ook onnodig (ik zet mijn knipperlicht al aan), en afleidend.

Ook lijkt het adaptive cruise control wat beter te zijn, maar nog steeds te veel last van ghost breaking en te veel afremmen in de bocht. Het was duidelijk minder heftig dan eerder, maar nog niet weg.

Ik kan niet andere concluderen dat er duidelijk aan gewerkt wordt, maar dat het ook tijd kost.

Ik heb de feedback ook aan Zeekr gegeven. Voor mij zou de aandacht nu moeten zijn op de bestuurdersmonitoring en de cruise control. De ene is onbruikbaar de andere moet nog beter. Ik wil iedereen aanraden feedback te sturen aan Zeekr. Ik merk in gesprekken dat ze echt luisteren naar de feedback en dat ze eraan werken om eea te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Alex_N schreef op maandag 8 januari 2024 @ 01:45:
De verbruikswaarden die ik in dit forum teruglees lijken niet echt af te wijken van de gepubliceerde normwaarden (EV database - 001 privilege):

[Afbeelding]
Klopt helemaal, je moet wel de instelling op dynamisch zetten anders kijkt die naar een gemiddelde van serie andere gebruikers.

Het is vrij betrouwbaar dan, beter dan ik wel gewend was van andere elek autos. Wat niet klopt is hoe de navigatie ermee omgaat. Die doet maar wat lijkt het….

En ook de gegevens in het hoofdscherm en drivers scherm lopen uiteen. Denk oa doordat ritregistratie in hoofdscherm bv voorverwarmen per rit (rit 2) niet meeneemt, op totaal (rit1) dan weer wel en ook omdat het lijkt dat het hoofdscherm uitgaat van 94kwh netto capaciteit en drivers scherm 93.6kwh netto capaciteit vd accu als ik even terugreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Dat klopt! Maar ik heb vanochtend de preheating baterij en interieur verwarming aangezet. Bij vertrek stond de teller van de auto op 353 km. Ik heb 25 km gereden en bij aankomst was de teller op 311! Dit is wat ik bedoel met werkelijk afgelegde km en de aantal km dat auto range aangeeft.

In het reislogboek staat ook vast dat ik voor deze rit 22.9kWh/100km heeft gebruikt terwijl ik continu in stad 50km/u en in autosnelweg 100 km/u gereden!

Ik ben nu even in de verwarring of het verbruik van de auto klopt of niet! 8)7
Klopt inderdaad hoor, het lijkt erop dat er ergens iets niet lekker geregistreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Bavarois1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Klopt inderdaad hoor, het lijkt erop dat er ergens iets niet lekker geregistreerd wordt.
Thanks voor je reactie. Bedoel je ook dat baterij OK is en niks mankeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zo’n 100 Zeekr 001 op NL kenteken: https://www.rdwdata.nl/merken/zeekr/001

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Als je 5 jaar ondehoudsplanning erbij koopt, wordt je garantie verlengd van 5 jaar naar 10 jaar. Ik heb het wel gedaan (ik koop ‘m privé)

ZEEKR Care
Ervaar volledige gemoedsrust met tot 10 jaar garantie. Elke nieuwe ZEEKR wordt geleverd met 5 jaar/100.000 km voertuiggarantie, uitbreidbaar met een extra 5 jaar/100.000 km met het ZEEKR-serviceplan.
oh dat wist ik niet 8)7 dan is het misschien wel interessant om de auto dan met een serviceplan te kopen...ik zat nog heel erg wat er 5 jaar geleden gebeurt was (soort van genaaid door Tesla zijn serviceplan) maar fast forward 5jr verder zijn er natuurlijk een hoop merken bij gekomen en de service plannen van Zeekr zijn wel ietsjes goedkoper dan die van Tesla
maar eigenlijk heb ik het met de verkoper helemaal niet over gehad over de service plannen...maar 10 jaar is natuurlijk wel een lange tijd ik was niet van plan om zo lang met de zeekr 001 te rijden (max 5jr eigenlijk) dus ja denk er nog over na...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Thanks voor je reactie. Bedoel je ook dat baterij OK is en niks mankeert?
Geen reden om aan te nemen dat er iets mankeert aan de batterij.
Het lijkt mij meer een softwarematig probleem. het is ook niet echt duidelijk hoe de range berekend wordt.

Eigenlijk wel benieuwd hoe hard de range terug loopt als de instellingen niet op dynamisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Bavarois1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:01:
[...]

Geen reden om aan te nemen dat er iets mankeert aan de batterij.
Het lijkt mij meer een softwarematig probleem. het is ook niet echt duidelijk hoe de range berekend wordt.

Eigenlijk wel benieuwd hoe hard de range terug loopt als de instellingen niet op dynamisch staan.
Ok, thanks. Bij mij staat altijd op standaard en niet dynamisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
[...]

En dan heb je dus dat het flink afloopt tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Bavarois1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:38:
[...]

En dan heb je dus dat het flink afloopt tijdens het rijden?
Ja, vanochtend stond auto range na preheating van batterij en voorverwarmen van auto interieur op 353 km. Ik legde 25 km af met een verbruik van 22,9 kWh / 100km en gemideld snelheid van 56 km/u. De verwarming stond tijdens de rit gewoon op 20 graden. Bij aankomst stond de auto range op 311 km. Ik weet niet hoe de 17 km verloren zijn gegaan van auto range!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Zoals gezegd, dat moet je gelijk wijzigen. Wat kan het je schelen hoe anderen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Ja, vanochtend stond auto range na preheating van batterij en voorverwarmen van auto interieur op 353 km. Ik legde 25 km af met een verbruik van 22,9 kWh / 100km en gemideld snelheid van 56 km/u. De verwarming stond tijdens de rit gewoon op 20 graden. Bij aankomst stond de auto range op 311 km. Ik weet niet hoe de 17 km verloren zijn gegaan van auto range!
Preheating werkt (nog) niet (goed) dus maakt weinig uit. Waar kijk je naar met het verbruik? Ritregistratie of via drivers screen? Zit namelijk verschil in, zowel in de logica als batterij capaciteit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:11:
[...]

O.a. aan de verwarming van je cabine dus. Daarom is het ook niet nuttig om range in KM in te stellen, in % is handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Payakh11
spidertje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Zoals gezegd, dat moet je gelijk wijzigen. Wat kan het je schelen hoe anderen rijden?
Thanks voor je tip! Ik heb geswitcht naar dynamisch en auto gaf een range van 236 km aan en 51% aan batterij! Ik heb een afstand van 26 km afgelegd met verwarming op 21 graden en klein stukje op autosnelweg 120km/u gereden! In eindbestemming was range 204 km met 47% aan batterij! Klopt dit wel een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Payakh11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:41:
[...]

Thanks voor je tip! Ik heb geswitcht naar dynamisch en auto gaf een range van 236 km aan en 51% aan batterij! Ik heb een afstand van 26 km afgelegd met verwarming op 21 graden en klein stukje op autosnelweg 120km/u gereden! In eindbestemming was range 204 km met 47% aan batterij! Klopt dit wel een beetje?
Dynamisch is vrij accuraat als je beetje hetzelfde patroon rijdt van de laatste zeg 100km of sinds vorige laden. Bij mij klopt het de eerste 1000km heel behoorlijk en beter dan ik gewend was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

nog even een vraagje over zakelijk vs prive
rijden jullie allemaal zakelijk of hebben jullie bewust de keuze genomen om de bijtelling te ontwijken en prive te rijden?
ik ben zelf nog beetje aan het twijfelen wat ik ga doen (ben zelfstandig)...ik wil er niet een topic van maken Zakelijk vs prive...maar als ik het via Berekenhet bereken dan zeggen ze dat zakelijk rijden de voorkeur heeft over prive maar dacht ik vraag jullie mening ook even...zakelijk kilometers valt echt wel mee...ik zou zeggen zakelijk 5000 prive 10k jaarlijks...dus ik rij meer prive dan zakelijk om eerlijk te zijn.

De verkoper vertelde mij ook dat je in 2023 gebruik mag maken van de 50% Willekeurige afschrijving (als je zakelijk rijdt)...dit heb ik nagezocht op de Belastingdienst website en dat klopt ook echt.

€ 68.490 euro incl BTW

€ 56.777 excl BTW

BTW € 11.713

€ 56.777 verwachting 30% restwaarde na 5 jaar = € 17033,10 restwaarde

de afschrijving totaal over 5 jaar zou dan zijn € 39.743,90 euro

in het eerste jaar mag je 50% willekeurig afschrijven dus dat betekent

Jaar 1 € 19871,95 (50% dus)
Jaar 2 € 4967,98 per jaar
Jaar 3 € 4967,98 per jaar
Jaar 4 € 4967,98 per jaar
Jaar 5 € 4967,98 per jaar

Restwaarde: € 17033,10 restwaarde

ik kan het nog bij ZeeKr omgooien mocht ik het prive willen kopen, maar is altijd beetje een lastige keuze...het aantal jaar dat ik wil gaan rijden is toch wel minimaal 5jaar. Als iemand een beetje een voorbeeld kan geven wat de meest voordeligste keuze is...then i'm all ears...

[ Voor 36% gewijzigd door Lostson op 08-01-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Lostson schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:37:
De verkoper vertelde mij ook dat je in 2023 gebruik mag maken van de 50% Willekeurige afschrijving (als je zakelijk rijdt)...dit heb ik nagezocht op de Belastingdienst website en dat klopt ook echt.
Stel dat het zou kunnen, dan moet je hem betalen en in gebruik hebben in 2023, dat is de eerste harde eis.

Maar er staat ook dat het niet geldt voor motorvoertuigen, dus helaas gaat het niet op voor een auto.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
Daarnaast, als je er 5 jaar mee rijdt (zakelijk natuurlijk) dan heb je exact evenveel afgeschreven. Dus het enige voordeel is dat je eerder afschrijft. Wat vooral een voordeel is bij een progressieve belasting, waarbij je in 2023 een extreem goed jaar hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Lostson schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:37:
nog even een vraagje over zakelijk vs prive
rijden jullie allemaal zakelijk of hebben jullie bewust de keuze genomen om de bijtelling te ontwijken en prive te rijden?
ik ben zelf nog beetje aan het twijfelen wat ik ga doen (ben zelfstandig)...ik wil er niet een topic van maken Zakelijk vs prive...maar als ik het via Berekenhet bereken dan zeggen ze dat zakelijk rijden de voorkeur heeft over prive maar dacht ik vraag jullie mening ook even...zakelijk kilometers valt echt wel mee...ik zou zeggen zakelijk 5000 prive 10k jaarlijks...dus ik rij meer prive dan zakelijk om eerlijk te zijn.

€ 68.490 euro incl BTW

€ 56.777 excl BTW

BTW € 11.713

€ 56.777 verwachting 30% restwaarde na 5 jaar = € 17033,10 restwaarde

de afschrijving totaal over 5 jaar zou dan zijn € 39.743,90 euro

in het eerste jaar mag je 50% willekeurig afschrijven dus dat betekent

Jaar 1 € 19871,95 (50% dus)
Jaar 2 € 4967,98 per jaar
Jaar 3 € 4967,98 per jaar
Jaar 4 € 4967,98 per jaar
Jaar 5 € 4967,98 per jaar

Restwaarde: € 17033,10 restwaarde

ik kan het nog bij ZeeKr omgooien mocht ik het prive willen kopen, maar is altijd beetje een lastige keuze...het aantal jaar dat ik wil gaan rijden is toch wel minimaal 5jaar. Als iemand een beetje een voorbeeld kan geven wat de meest voordeligste keuze is...then i'm all ears...
Dat van de 50% afschrijving gaat helaas niet op want geldt niet voor personenauto's die niet zijn bestemd voor beroepsvervoer (lees : vooral taxi's en bestelwagens).

Het is in jouw geval waarschijnlijk fiscaal net interessanter om zakelijk te rijden ten opzichte van privé en dan je zakelijke kms declareren tegen € 0,23 (zal netto om een paar honderd euro per jaar gaan).
Wat voor mijzelf de doorslag heeft gegeven om voor zakelijk te gaan ondanks dat in mijn geval zakelijke kms declareren nét een beetje voordeliger is, is het feit dat je niet weet wat de echte restwaarde zal zijn. In jouw geval bij het onbekende Zeekr en in mijn geval bij een voor een Kia nogal dure EV9. En mocht de restwaarde bij verkoop tegenvallen, dan kan je die extra afschrijving óók zakelijk aftrekken en betaald de belastingdienst een stuk mee aan dat extra verlies omdat je in dat jaar dus extra kosten hebt. En je weet ook niet wat de wegenbelasting gaat doen dus ook die nog onzekere kostenpost levert een extra aftrekpost op als je zakelijk gaat rijden.

En mocht je een BV hebben, dan zit je je sowieso aan zakelijk vast als je de BTW wilt kunnen terugvragen. Bij een eenmanszaak mag je voor de BTW een andere keuze maken dan de auto voor de inkomstenbelasting zakelijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Andre24 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Dat van de 50% afschrijving gaat helaas niet op want geldt niet voor personenauto's die niet zijn bestemd voor beroepsvervoer (lees : vooral taxi's en bestelwagens).

Het is in jouw geval waarschijnlijk fiscaal net interessanter om zakelijk te rijden ten opzichte van privé en dan je zakelijke kms declareren tegen € 0,23 (zal netto om een paar honderd euro per jaar gaan).
Wat voor mijzelf de doorslag heeft gegeven om voor zakelijk te gaan ondanks dat in mijn geval zakelijke kms declareren nét een beetje voordeliger is, is het feit dat je niet weet wat de echte restwaarde zal zijn. In jouw geval bij het onbekende Zeekr en in mijn geval bij een voor een Kia nogal dure EV9. En mocht de restwaarde bij verkoop tegenvallen, dan kan je die extra afschrijving óók zakelijk aftrekken en betaald de belastingdienst een stuk mee aan dat extra verlies omdat je in dat jaar dus extra kosten hebt. En je weet ook niet wat de wegenbelasting gaat doen dus ook die nog onzekere kostenpost levert een extra aftrekpost op als je zakelijk gaat rijden.

En mocht je een BV hebben, dan zit je je sowieso aan zakelijk vast als je de BTW wilt kunnen terugvragen. Bij een eenmanszaak mag je voor de BTW een andere keuze maken dan de auto voor de inkomstenbelasting zakelijk nemen.
In 2023 was het nog wel mogelijk om de auto voor 50% af te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Bavarois1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:45:
[...]

In 2023 was het nog wel mogelijk om de auto voor 50% af te schrijven
Nee helaas ook toen niet. Dat goldt niet voor gewone personenauto's. Alleen voor beroepsvervoer zoals taxi's en bestelwagens). Zie deze link: https://www.belastingdien...ing-bedrijfsmiddelen-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Andre24 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:47:
[...]

Nee helaas ook toen niet. Dat goldt niet voor gewone personenauto's. Alleen voor beroepsvervoer zoals taxi's en bestelwagens). Zie deze link: https://www.belastingdien...ing-bedrijfsmiddelen-2023
Bedrijfsmiddelen die niet in aanmerking komen voor deze regeling zijn:

Gebouwen
Schepen
Vliegtuigen
Bromfietsen en motoren
Personenauto’s die niet zijn bestemd voor beroepsvervoer. Auto’s zonder CO2-uitstoot komen wel in aanmerking voor de willekeurige afschrijving.

Er staat auto’s in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Bavarois1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:51:
[...]

Bedrijfsmiddelen die niet in aanmerking komen voor deze regeling zijn:

Gebouwen
Schepen
Vliegtuigen
Bromfietsen en motoren
Personenauto’s die niet zijn bestemd voor beroepsvervoer. Auto’s zonder CO2-uitstoot komen wel in aanmerking voor de willekeurige afschrijving.

Er staat auto’s in het algemeen
Ja sorry, je hebt helemaal gelijk! Ik heb daar compleet overheen gelezen 😅

Nou ja hoe dan ook, het gold alleen in 2023 nog. Dus wagens die nu worden afgeleverd geldt het niet voor en zoals eerder al gezegd is de totale afschrijving altijd hetzelfde over de gebruiksduur.

Voor degenen die in 2023 al een auto afgeleverd hebben gekregen en hem op de zaak hebben gezet, zou dit dus nog wel een mogelijkheid en dus tipckunnen zijn om met je boekhouder of accountant te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Zeker interessant als je een natuurlijke ondernemer bent, 50% afschrijven in december met nagenoeg geen bijtelling.
De komende 5 jaar een lage bijtelling ivm weinig kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Aardige review van de 001 in de Volkskrant: LINK

Lijkt de hier gemelde verbruikscijfers tevens te onderstrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Alex_N schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:06:
Aardige review van de 001 in de Volkskrant: LINK

Lijkt de hier gemelde verbruikscijfers tevens te onderstrepen.
Ik vind het best wel een negatieve recensie eerlijk gezegd. Ze beschrijven vooral de negatieve aspecten en de goede elementen worden maar in enkele woorden samengevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falon1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-03 19:52
miani schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Ik vind het best wel een negatieve recensie eerlijk gezegd. Ze beschrijven vooral de negatieve aspecten en de goede elementen worden maar in enkele woorden samengevat.
Precies, daarnaast als je in de winter rijd in mijn ervaring is het verbruik betrekkelijk hoog en zelfde geld voor het laden (staat er niet in).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

miani schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:59:
[...]

dat viel mij ook op...maar kun je aangeven wat ze dan wel als goed vonden ervaren?

eerste wat ze in hun zinnen schrijven DE AUTO IS NIET HEEL ZUINIG...come on
het is geen wereldnieuws dat WLTP niet dezelfde cijfers haalt in de praktijk...iedereen weet dit, maar toch wilt men in fantasy world leven. dit is echt niet anders bij bijv een Tesla Model S...die hebben een WLTP van 600+ maar in praktijk haal je maar 300-350 op een full charge (ik heb er 5 jaar in gereden met alle verschillende snelheden mogelijk...dus heb zeker een goed beeld wat de capabilities zijn van "The Real Range".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Lostson schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:14:
[...]

het is geen wereldnieuws dat WLTP niet dezelfde cijfers haalt in de praktijk...iedereen weet dit, maar toch wilt men in fantasy world leven. dit is echt niet anders bij bijv een Tesla Model S...die hebben een WLTP van 600+ maar in praktijk haal je maar 300-350 op een full charge (ik heb er 5 jaar in gereden met alle verschillende snelheden mogelijk...dus heb zeker een goed beeld wat de capabilities zijn van "The Real Range".
Ze stellen met name dat de Zeekr 001 minder zuinig is dan de concurrentie. Volgens mij klopt die stelling ook best aardig als ik de verbruikscijfers hier zo lees. Maar dat neemt volgens mij niet weg dat het verbruik in de zomer waarschijnlijk dik in orde zal zijn.
De opmerkingen in de review over het exterieur van de auto vind ik persoonlijk gezeur (wat is er mis met dat lichtstreepje dan? Heeft een Audi toch ook?), maar goed dat blijft persoonlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex_N op 09-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
[...]

dat viel mij ook op...maar kun je aangeven wat ze dan wel als goed vonden ervaren?
...
Ze vonden het interieur mooi. Vind ik ook (+ het exterieur). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
[...]

Ik moet zeggen dat als ik de gebruikerservaringen hier zo lees, dat de auto een stuk onzuiniger is dan dat Zeekr doet voorkomen.

Wat vooral blijft hangen uit die recensie is dat de Zeekr 001 een auto is waar niemand echt op zit te wachten, behalve als je de beste massagestoelen wilt. Er werd wel met een soort dedain geschreven die ik niet lees over de conventionele merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04 21:09
Met interesse volg ik dit topic, maar toch ook wel met enige verbazing lees ik de diverse kinderziektes zoals het voorverwarmen, profielen en alle andere sofware zaken. Maar als ik het goed heb, rijdt deze auto toch al ruim 2 jaar of langer rond in china? Doen de chinezen niet aan voorverwarmen, profielen etc??

Zou dan haast denken dat er significante verschillen zijn tussen de europese modellen en de chinese varianten.. Maar m.u.v. het uitgebreidere kleurengamma waar de chinezen over kunnen beschikken zijn er bij mij geen verschillen bekend. Wat ontgaat mij hier? Of zijn wij als europeanen gewoon een stuk kritischer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

miani schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:06:
[...]

Ik moet zeggen dat als ik de gebruikerservaringen hier zo lees, dat de auto een stuk onzuiniger is dan dat Zeekr doet voorkomen.

Wat vooral blijft hangen uit die recensie is dat de Zeekr 001 een auto is waar niemand echt op zit te wachten, behalve als je de beste massagestoelen wilt. Er werd wel met een soort dedain geschreven die ik niet lees over de conventionele merken.
heb je zeker een punt in...is het een scherp geprijsde auto? hmm nee denk het niet...het is nog steeds een klap met geld 68.490 euro...de base model misschien wel die is 59k
en ik denk dat deze auto echt gekocht worden door mensen die de auto mooi vinden en niet omdat het perse logisch is of financieel aantrekkelijk, want om eerlijk te zijn er zijn goedkopere opties die je kunt kiezen denk maar aan Tesla model 3/Y, BYD Seal, NIO ET5 of misschien in de toekomst de Xiao Mi SU7 (die is nog niet uit) etc die zijn allemaal een stuk goedkoper dan de Zeekr 001...maar nogmaals het is zeker niet een auto dat vanzelfsprekend goedkoop is of veel gekozen zal worden.

de Zeekr 001 is namelijk in de bijtelling nog steeds 538 euro per maand netto (gebaseerd op de Privilige uitvoering...ik ga er even vanuit dat de meeste voor de Privilige uitvoering gaan) en dat is nog aardig wat geld (als je bijv dat elke maand niet wilt spenderen)

Voor mijzelf zocht ik een waardige opvolger van de Tesla Model S...die had ik 5 jaar lang niet gevonden en na proefritten in bijna elk chinees merk NIO, BYD, Hong Qi, Xpeng was de Zeekr 001 het gevoel "Dit klopt gewoon" vandaar dat ik voor de Zeekr ben gegaan en niet voor een BYD Han of een NIO ET7...dat waren overigens mijn andere opties. de NIO is wel gaaf met die battery swap stations! maar goed je moet dan wel de batterij huren voor 289 euro per maand...dat zag ik dan weer niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Heeft iemand ook issues met de preheating van de batterij of ligt het aan mijn auto?

Als ik een reis boekt via app en preaheating batterij staat aan dan krijg ik geen melding dat de actie gestart is of niet. Wel zie ik dat de voorverwarming wel gestart is maar hoe kom ik achter dat preheating batterij ook werkt?

Alvast dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

bazzzman schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:41:
Met interesse volg ik dit topic, maar toch ook wel met enige verbazing lees ik de diverse kinderziektes zoals het voorverwarmen, profielen en alle andere sofware zaken. Maar als ik het goed heb, rijdt deze auto toch al ruim 2 jaar of langer rond in china? Doen de chinezen niet aan voorverwarmen, profielen etc??

Zou dan haast denken dat er significante verschillen zijn tussen de europese modellen en de chinese varianten.. Maar m.u.v. het uitgebreidere kleurengamma waar de chinezen over kunnen beschikken zijn er bij mij geen verschillen bekend. Wat ontgaat mij hier? Of zijn wij als europeanen gewoon een stuk kritischer?
as far as I know zijn er fors wat verschillen China vs Europe:
diegene die ik kon spotten zijn:
  • China heeft meer interieur keuzes zoals leer. Als je naar youtube filmpjes gaat zoeken dan zie ik two/toned interieur opties en full leather opties
  • China heeft meerdere lak kleuren heb ook oranje, donkerblauw gezien etc...die zie ik niet terug in de configurator
  • China heeft automatische deuren, maar onze Europese modellen zie ik alleen de flushed door handles (zoals je dat hebt op Tesla Model S). Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom dit optie verdwenen is, omdat je het ook wel ziet bij Tesla Model X, Mercedes EQS etc
dat zijn de meest opvallende vond ik...voor de rest heb ik nog geen idee over de sofware enz...maar de problemen die jij aankaart heb ik 100% vertrouwen in dat die opgelost zullen worden in de updates. Hierbij is natuurlijk wel de zaak dat je secuur feedback geeft aan Zeekr, zodat ze er wat mee kunnen (dat wordt altijd aangeraden als je iets tegenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
In China zitten ze al op OS v5+, terwijl we hier op iets van 1.02 zitten - de Europese release is dus een hele andere. Maar je zou idd verwachten dat de basisfeatures zoals profielen dan toch gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Wat ik niet begrijp, is dat als er in China al ruim een jaar lang verkocht wordt, dat 'wij' autos hebben die vol met basis gebreken zitten?
Ik begrijp adas en dat soort systemen, want in Europa zijn andere regels. Maar batterij voorverwarmen, profielen, verbruik, herkenning gezicht bij rotondes, etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04 21:09
precies dat dus... ja, China heeft meer opties qua kleuren en bekleding... en dat die deuren niet elektrisch waren in europa wist ik niet... maar qua software zal toch veelal een kwestie van vertaling zijn.. je zou verwachten dat de andere aspecten inderdaad al lang en breed boven water zouden gekomen moeten zijn in china, en dus ook al opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SDal
Voor huidige Zeekr 001 eigenaren. Zou je dit model aanschaffen als je weet wat je vandaag weet. Met name op het gebied van software. Rijd zelf etron uit 2019 en hier daalt range nu ook met meer als 30% en werkt de app en op afstand voorverwarmen ook niet altijd. Met elk merk is wel wat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
SDal schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:47:
Voor huidige Zeekr 001 eigenaren. Zou je dit model aanschaffen als je weet wat je vandaag weet. Met name op het gebied van software. Rijd zelf etron uit 2019 en hier daalt range nu ook met meer als 30% en werkt de app en op afstand voorverwarmen ook niet altijd. Met elk merk is wel wat denk ik.
Ja, ik zal zeekr voorgaan. Ik was voor mijn zeekr 001 al 20 jaar een BMW rijder in bijna meest luxe uitvoeringen maar had ik ook software problemen. De apps werkte ook niet altijd goed, etc...!

Dus ik ga Zeekr zeker de tijd gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Ja, absoluut. Heb begin '23 een tijdje de Q8 e-tron gereden, maar heb die binnen een paar maanden ingeleverd. Ik hoop voor andere e-tron rijders dat ik het slechtste model had, daar ging namelijk echt van alles mis mee. En dat verbruik was wel heel droevig, de waarden nu in de winter haalde ik in de zomer met die Q8 niet eens. Software en app waren ook echt 2 stappen minder dan de Model S die ik ervoor reed en 1 stap terug ten opzichte van deze Zeekr. Qua range vraag ik me af of het realistisch is om heel veel meer te verwachten, uiteindelijk blijft het een grote en zware auto, net als de e-tron. En zovele andere elektrische auto's. Maar ik denk dat het allemaal steeds beter wordt, de Model S die ik in 2018 kreeg had ook wel z'n nukken, maar werd door de jaren heen steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-12-2024
Indien je met de Zeekr 30 procent aan range zou verliezen binnen 5 jaar dan valt dat binnen de garantievoorwaarden.
Ik heb o.a. de Nio EL6 en de Xpeng G9 getest, allebij goed rijdende auto's echter indien je deze in een AWD versie met een 100 Watt accu wil rijden ga je bij de Xpeng G9 al gauw naar de 72k+; bij de Nio EL6 met 100 Watt accu zelfs richting de 80k indien je niet voor het maandelijks swappen tegen meerprijs kiest maar voor 100 Watt accu in eigendom.
Dus al met al denk ik dat Zeekr met de 001 voor een EV met een 100 Watt accu een zeer interessant aanbod neerlegt helemaal bij de AWD Performance. Begin volgende maand ga ik het ervaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:46:
[...]

heb je zeker een punt in...is het een scherp geprijsde auto? hmm nee denk het niet...het is nog steeds een klap met geld 68.490 euro...de base model misschien wel die is 59k
en ik denk dat deze auto echt gekocht worden door mensen die de auto mooi vinden en niet omdat het perse logisch is of financieel aantrekkelijk, want om eerlijk te zijn er zijn goedkopere opties die je kunt kiezen denk maar aan Tesla model 3/Y, BYD Seal, NIO ET5 of misschien in de toekomst de Xiao Mi SU7 (die is nog niet uit) etc die zijn allemaal een stuk goedkoper dan de Zeekr 001...
Die zijn zeker goedkoper, maar ook een stuk kleiner. Daar zit het prijsverschil. Misschien moeten we die auto’s vergelijken met de Zeekr 007.

Ik vind de 001 wel scherp geprijsd. 4 wielaandrijving, luchtvering, laadtijd, accupakket,warmtepomp, luxe aan boord, Apple Carplay, 10 jaar garantie. De enige optie die ik heb gekozen (en kon kiezen) is de trekhaak. Al het andere is al aan boord. Bij andere merken minimaal +20k extra.

Overigens: Ik heb ook naar de ET5 (de Touring) gekeken en die is - met gekochte batterij - een fors stuk duurder (en toch kleiner).

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaamaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-10-2024
Ondanks enkele opstartproblemen blijf ik overtuigd van de Zeekr. Hoewel er wat issues zijn met inloggen, piepjes en handmatig voorverwarmen, zie ik het als een solide opvolger voor mijn Tesla. De auto rijdt goed, heeft een mooie uitstraling en behoudt een prima actieradius, zelfs in koud weer. Met 3000 km ervaring ben ik bereid deze beginnende uitdagingen te accepteren, vergelijkbaar met mijn ervaring bij Tesla in de beginfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

AcrobaticZebra schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:04:
[...]

Heb begin '23 een tijdje de Q8 e-tron gereden, maar heb die binnen een paar maanden ingeleverd.
Mag ik vragen welke wagen je na de e-tron bent gaan rijden?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Die zijn zeker goedkoper, maar ook een stuk kleiner. Daar zit het prijsverschil. Misschien moeten we die auto’s vergelijken met de Zeekr 007.

Ik vind de 001 wel scherp geprijsd. 4 wielaandrijving, luchtvering, laadtijd, accupakket,warmtepomp, luxe aan boord, Apple Carplay, 10 jaar garantie. De enige optie die ik heb gekozen (en kon kiezen) is de trekhaak. Al het andere is al aan boord. Bij andere merken minimaal +20k extra.

Overigens: Ik heb ook naar de ET5 (de Touring) gekeken en die is - met gekochte batterij - een fors stuk duurder (en toch kleiner).
Als je het zo opsomt is het idd wel een goede deal...veel opties voor dat prijs dat zeker...

ik had laatst een proefrit gemaakt in de NIO ET7 de auto zelf kostte al 70.000+ euro en dan moest je nog of de. kleinere batterij (75kwh) of de grotere batterij (100kwh) erbij kopen...stel ik zou die grootste batterij nemen dan werd het al gauw 95.000 euro...wat mij echt iets teveel geld is voor een auto...je zou ook nog die kleine batterij kunnen nemen maar dan kwam ik ook op 82.000 uit ofzo

de NIO ET5 had ik ook naar gekeken, maar die is idd wat kleiner en geen concurrent van de Tesla Model S / Zeekr 001...vond hem wel erg mooi dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Daveypayvey schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:48:
[...]

Mag ik vragen welke wagen je na de e-tron bent gaan rijden?
Heb maart ‘23 een Model S ingeruild voor een Q8. Die heb ik vervolgens tot september gehouden, na het nodige gedoe met de dealer gehad te hebben. Toen ben ik voor de Zeekr gegaan, tot de aflevering hebben we het met onze “tweede” auto gedaan, een Mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
Daveypayvey schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Ik heb ook proefgereden in de ET5 Touring en van alle auto's die ik heb getest, zonder enige twijfel de favoriet. Snap alleen echt niets van het huren vd batterij en dat weerhoudt mij er een te kopen. NIO zit hierdoor in een andere prijsklasse dan de Zeekr en dat is niet gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Ja hoor, ik heb er vertrouwen in dat software issues opgelost gaan worden.
Het blijft een gave en unieke auto om te zien.
Het is lang geleden dat ik zo heb kunnen genieten van de auto als mijn vrouw er mee de oprit op komt rijden.
Hiervoor diverse auto's gereden, XC60, S4, Defender Sport, uiteindelijk allemaal een 1/12 auto, allemaal mooi, maar toch anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

AcrobaticZebra schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:36:
[...]

Heb maart ‘23 een Model S ingeruild voor een Q8. Die heb ik vervolgens tot september gehouden, na het nodige gedoe met de dealer gehad te hebben. Toen ben ik voor de Zeekr gegaan, tot de aflevering hebben we het met onze “tweede” auto gedaan, een Mini :)
Dank! Ik wens je veel fijne kilometers in de 001!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Payakh11 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:13:
Heeft iemand ook issues met de preheating van de batterij of ligt het aan mijn auto?

Als ik een reis boekt via app en preaheating batterij staat aan dan krijg ik geen melding dat de actie gestart is of niet. Wel zie ik dat de voorverwarming wel gestart is maar hoe kom ik achter dat preheating batterij ook werkt?

Alvast dank voor jullie reacties.
Werkt niet, is me bevestigd door Zeekr support.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mausie01
Ik rij sinds twee weken in een Zeekr 001 Priviledge en heb hiervoor een 2019 Audi e-tron 55 gereden. Tot op heden heb ik alleen het Bang & Olufsen geluid systeem gemist. Ook de Audi had eigenaardigheden waarvan verschillende na 5 jaar nog steeds niet opgelost waren. Met het weer van de afgelopen weken had ik met de Audi een verbruik van 30kw/100 km. Nu met de Zeekr 22kw/100km. Veel groter bereik en minder energiekosten. Bij beter weer en hogere temperaturen moet het geen probleem zijn om de 500 km te halen.

Als in de komende software update de overbodige piepjes en de bestuurderssysteem foutmeldingen worden opgelost is het helemaal goed.

Ik heb overigens geen problemen met de mobiele sleutel en de profielen. Voorverwarmen van het elektrische systeem gebruik ik niet, de 400 km range met 90% lading is voor mij ruim voldoende om de dag door te komen.
Pagina: 1 ... 4 ... 43 Laatste