[F1 2024] Race 3 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.334 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zonoskar schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:45:
De weekend warmup heeft het over 4 DRS zones. Is dat niet een beetje overkill?

:D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:41

AndereKoekoek

Ping! Pong?

murphydrz schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:42:
[...]

Daarom hoop ik ook echt niet dat Max naar Mercedes gaat. Ik vind dat team maar een negatieve uitstraling hebben.
Je zag het ook met Russel gebeuren toen hij naar Mercedes ging. Eerste kwamen er nog wel eens grappige filmpjes naar buiten, maar ineens was alles serieus. The prince of formula 1 nu toch? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:00
Iemand nog een tip voor het terugkijken van deze race? Ik ben niet van plan om om 5 uur de wekker te zetten maar wil gewoon ergens rond een uur of 8 de race terug kijken.

Nou heb ik de F1TV App wel op mijn tv maar als ik deze start dan staat vaak daar al een uitslag in beeld. Vorige keer dat ik ging terug kijken begon de app ook bij de podium ceremonie ipv begin van de race (ondanks dat ik koos voor kijken vanaf start).

Iemand tips om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Robbie T schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:54:
Iemand nog een tip voor het terugkijken van deze race? Ik ben niet van plan om om 5 uur de wekker te zetten maar wil gewoon ergens rond een uur of 8 de race terug kijken.

Nou heb ik de F1TV App wel op mijn tv maar als ik deze start dan staat vaak daar al een uitslag in beeld. Vorige keer dat ik ging terug kijken begon de app ook bij de podium ceremonie ipv begin van de race (ondanks dat ik koos voor kijken vanaf start).

Pas beginnen met kijken nadat de uitzending is afgelopen? :P Multiviewer gebruiken (wel expliciet het vinkje voor "Live uitzending vanaf begin starten" of iets dergelijks aan te zetten, want die vraagt niet bij het starten van de stream).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Robbie T schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:54:

Je vrouw/man/vriendin/vriend/kind/kennis de tv aan laten doen en zelf ogen dicht of ff naar de wc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:10
Wie gaan er kijken vanacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Yup. Heb een paar klusjes voor vanacht in gepland.
Tussen de f1 door een beetje kloten met proxmox en esp32.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Belooft iig een droge FP1 te worden zo te zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:34
Gaap. Werd ergens wakker van, kan ik mooi effe kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
SAI doet het nog gewoon, zie alleen weinig terug van die operatieve gewichtsreductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Mooi uitstapje van Alonso in de grindbak..
Volgens mij nu wat extra gewicht wat ze er weer uithalen voor q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
RUS ging net ff lekker overstuur en BOT ook zanderig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
En dat is Albon en een muur.
Co de rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat hard ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Bingo.
Alle 4 de hoeken van de auto stuk gekregen in 1 moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dat was de bak, dreun rechts, dreun links
Balen voor ALB want dat waren harde tikken

[ Voor 44% gewijzigd door PalingDrone op 22-03-2024 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Flinke klapper met hoge snelheid.

Einde sessie denk ik. Flinke puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Nog klein stukje sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FP2 zonder ALB :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 22:06
Ze vertellen net dat de rest van het weekend waarschijnlijk ook zonder ALB is.
Geen reserve chassis schijnbaar.. :X

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik zet m'n geld niet op Mercedes, tenzij ze punten verdelen voor grasmaaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Leuke FP's down under

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MaD_co schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:31:
[...]

Hopelijk zonder SAR en dan toch ALB laten starten, da's wel een klasse verschil die twee, k zie ALB hier nog wel een puntje pakken mocht de grote wisseltruuk lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14
PalingDrone schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:09:
[...]

Hopelijk zonder SAR en dan toch ALB laten starten, da's wel een klasse verschil die twee, k zie ALB hier nog wel een puntje pakken mocht de grote wisseltruuk lukken.
Risicootje wat Williams heeft genomen door te besparen op kosten: https://nl.motorsport.com...bekijken-opties/10589807/
Eigenlijk zou de F1 hier toch aan wat moeten doen qua ondersteuning om bijna altijd 20 auto's op de grid te kunnen garanderen...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha die Bottas, lekker fout, die gast ie helemaal vrij geworden sinds ie onder het juk van Mercedes weg is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
MaD_co schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:31:
[...]

Is nog afhankelijk van het onderzoek naar de schade toch? Het is volgens mij nog niet bekend of het chassis van Albon beschadigd is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Uitslag van de eerste vrije training:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvI_R3XxHFvMAHQiE2r3xMYQZak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/57AoFS9JmqxKAeU3R337eEqE.webp?f=fotoalbum_large

Uitslag van de tweede vrije training:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-Lv1HNO6eq4N68MLagcuGZT450=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJHKVHRiLb1Ufhe7bZQihV4C.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:17
Ferrari weer goed, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tristan schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:19:
Ferrari weer goed, ben benieuwd!
En HAM weer dramatisch.. Benieuwd of ie volgend jaar bij Ferrari wel ineens zn best gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:34
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:29:
[...]

En HAM weer dramatisch.. Benieuwd of ie volgend jaar bij Ferrari wel ineens zn best gaat doen.
Voor een deel denk ik dat HAM over zijn top is. Het scherpste is eraf vermoed ik zo. Mogelijk heeft '21 teveel van hem gevergd en dan in '22 zo'n dramatische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blijft sappelen bij Williams, toch wel bizar dat ze geen spare chassis onsite hebben :o
Williams does not have a spare chassis on site but team principal James Vowles has confirmed that the option exists to switch Albon to Logan Sargeant’s car on Saturday, leaving the American on the sidelines.
https://www.motorsport.co...is-unrepairable/10589801/

/edit: stond uiteraard hierboven ook al :P

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2024 08:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
YakuzA schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:50:
Blijft sappelen bij Williams, toch wel bizar dat ze geen spare chassis onsite hebben :o

[...]

Wel logisch om Sargeant aan de kant te zetten i.p.v. Albon. Met Albon toch een grotere kans op een puntje, als hij geen muur raakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 30-05 22:25
Sir_Lion schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:38:
[...]

Voor een deel denk ik dat HAM over zijn top is. Het scherpste is eraf vermoed ik zo. Mogelijk heeft '21 teveel van hem gevergd en dan in '22 zo'n dramatische auto.
Mwah, ik denk dat een 'tussenjaartje' gewoon geen goed idee is. Kijk maar naar Vettel in '20 of Ricciardo sinds hij weg is bij Renault :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Geen long run data?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:06
Sir_Lion schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:38:
[...]

Mwah, als 'ie een kampioenschapwaardige auto krijgt lijkt me het vuurtje snel aangewakkerd.

Een Russell zal voor alles puntjes blijven vechten, maar als je al 7WDC's op zak heb maakt de zoveelste 9e of 7e ook niet zo veel uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14
TinusXIII schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Wel logisch om Sargeant aan de kant te zetten i.p.v. Albon. Met Albon toch een grotere kans op een puntje, als hij geen muur raakt :+
Crashte Albon vorig jaar niet op hetzelfde punt in de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Willem30 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:17:
[...]

Crashte Albon vorig jaar niet op hetzelfde punt in de race?
Ja dat wel, toen ging hij aan de linkerzijde in de muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Luapper schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Mwah, als 'ie een kampioenschapwaardige auto krijgt lijkt me het vuurtje snel aangewakkerd.

Een Russell zal voor alles puntjes blijven vechten, maar als je al 7WDC's op zak heb maakt de zoveelste 9e of 7e ook niet zo veel uit lijkt me.
En dat is het verschil tussen een HAM en een VER :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:50:

[...]

Albon in Sargants auto? Dat betekent dan dus dat Albon "extra" kilometers rijdt op de motor van Sargant? Of zouden ze Sargants auto afbreken, chassis pakken en opnieuw opbouwen met onderdelen van / voor Albon?
Waarbij dat laatste mij time wise eigenlijk ook niet logisch lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 18:55

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJQ2UZHaUAAWI4e?format=jpg&name=small

nog beschikbare banden voor de rest van het weekend

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 10:34
RobertMe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Albon in Sargants auto? Dat betekent dan dus dat Albon "extra" kilometers rijdt op de motor van Sargant? Of zouden ze Sargants auto afbreken, chassis pakken en opnieuw opbouwen met onderdelen van / voor Albon?
Waarbij dat laatste mij time wise eigenlijk ook niet logisch lijkt.
Ze mogen albon niet met sargants spullen laten rijden zoals motor en versnellingsbak etc.

Dus optie 2 dus chassis opnieuw opbouwen is de enige manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Als ik Sainz zo na FP1 zie uitstappen vraag ik mij af of hij nog een jump out test heeft moeten doen. Hij kwam wel zelfstandig uit de auto, maar het was geen smooth operator, en hij nam duidelijk de tijd ervoor omdat het niet comfortabel was.
Uiteraard met de kanttekening dat hij "nu" een uur had gereden wat ook wel extra oncomfortabel zal zijn ten opzichte van een testje op donderdag doen zonder gereden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Catmandos schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Ze mogen albon niet met sargants spullen laten rijden zoals motor en versnellingsbak etc.

Dus optie 2 dus chassis opnieuw opbouwen is de enige manier.
En hoezo zou dat niet mogen? Het telt dan uiteraard wel als milage op Sargants spullen. In 2017 heeft bij Toro Rosso ik meen Kvyat ook in beide auto's gereden. Eerste races heeft hij gereden, halverwege vervangen door Gasly, en toen heeft hij op een gegeven moment nog een race (US / CotA) in de andere auto gereden.

Edit:
En heeft in 2020 Hulkenberg niet in beide racing point autos gereden? Stroll in Silverstone (2x) en ik meen later in het jaar i.p.v. Perez.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 22-03-2024 10:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
Albon neem de auto van Sargeant over

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJQ5ssVbUAAo5tS?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJQ5tvObYAAoEq0?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJQ5tvlakAA5ZiI?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJQ5tv1bQAArVMc?format=jpg&name=large

[ Voor 62% gewijzigd door Extigo op 22-03-2024 10:41 ]

Steam

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oef, dat is pijnlijk. Je teamgenoot schrijft zijn auto in FP1 af en jij bent de rest van het weekend zonder auto...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:45:
Oef, dat is pijnlijk. Je teamgenoot schrijft zijn auto in FP1 af en jij bent de rest van het weekend zonder auto...
Aan de ene kant pijnlijk, maar aan de andere kant begrijpelijk. Albon zal 99 van de 100 keer een beter resultaat neerzetten en dus willen ze het zekere voor het onzekere nemen.

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:50

BM

Moderator Spielerij
Ik snap Williams helemaal, maar het is wel echt heel zuur voor Sargeant..

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:31
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/phillip-horton-the-situation-at-williams-this-evening-v0-02ctkzpooupc1.png?auto=webp&s=c55c674f4dd6ef7e4a2c2f962b72a940bdb26df7

[ Voor 138% gewijzigd door Chocoball op 22-03-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Nu hopen dat Albon de auto dit jaar in de race wel op het asfalt houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:23
Stel je voor dat Albon Sargeant's auto ook afschrijft in FP3/Q of de race. Gaat nog leuk worden dan in Grove.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:04
Jammer Sargeant had ik toch getipt voor een podiumplek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replika90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 19:06
Jeetje, wat een situatie manoeuvreert Williams zich in.

Vind het statement van Albon een beetje slap. Gaat vooral over Logan. Beetje hand in eigen boezem steken en aangeven dat je het flink verprutst hebt had wel gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:08
Als ik het managment van Logan was had ik een documentje opgesteld waarin de zekerheid voor dit seizoen werd vastgesteld met een betaling van 20 miljoen als ze het verbreken. Beetje water bij de wijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:53

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:20:
[...]

En hoezo zou dat niet mogen? Het telt dan uiteraard wel als milage op Sargants spullen. In 2017 heeft bij Toro Rosso ik meen Kvyat ook in beide auto's gereden. Eerste races heeft hij gereden, halverwege vervangen door Gasly, en toen heeft hij op een gegeven moment nog een race (US / CotA) in de andere auto gereden.

Edit:
En heeft in 2020 Hulkenberg niet in beide racing point autos gereden? Stroll in Silverstone (2x) en ik meen later in het jaar i.p.v. Perez.
Omdat Albon niet invalt voor Sargeant. In de situaties die je aanhaalt was dat allemaal wel het geval. Hülkenberg had trouwens helemaal geen motoronderdelen-"budget" dat jaar want hij was geen rijder. Bovendien kunnen de regels veranderen door de jaren heen dus wat er toen precies gold weet ik niet, maar ik gok vergelijkbaar met wat het nu is:
SR
28.2 Unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 28.4 below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than [yada yada]

28.4 If a driver is replaced at any time during the Championship his replacement will be deemed to be the original driver for the purposes of assessing Power Unit usage.
Het zou dus beide kanten op kunnen gaan maar Albon is geen invaller dus dan moet hij ook gewoon met z'n eigen spullen rijden. Anders zal je tegen het eind van, zeg, 2021 allerlei chaos krijgen dat bijv. Hamilton met Bottas' spullen gaat rijden om penalties te ontwijken. De ene rijder pakt gridstraffen en de andere neemt de race daarna zijn "nieuwe" onderdelen over, dat kan natuurlijk niet. Overigens hebben Hamilton en Bottas precies in dat jaar ook van chassis gewisseld halverwege het seizoen, het staat er niet expliciet bij maar hier zullen de motoronderdelen ook bij de respectievelijke coureurs gebleven zijn en niet bij de chassis zelf. Ook in de berichtgeving "The following driver is using a new energy store (ES) for the remainder of the Competition" gaat het over rijders, rijdersnummers en niet over chassis. Dus waar de onderdelen precies aan zitten maakt niet zoveel uit maar ze horen bij de rijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:21:
Als ik het managment van Logan was had ik een documentje opgesteld waarin de zekerheid voor dit seizoen werd vastgesteld met een betaling van 20 miljoen als ze het verbreken. Beetje water bij de wijn.
Ik weet niet met wat voor bedragen jij normaal werkt maar dat is echt schandalig veel. Verstappen en Hamilton verdienen in die orde van grootte. Sargeant's totale salaris wordt geschat op slechts 1 miljoen, voor het hele jaar. En als je kijkt naar het feit dat hij vorig jaar op de 21e plek in een veld van 20 is geeindigd met slechts 1 punt terwijl Albon er 27 had dan heb je echt geen onderhandelruimte voor dit soort dingen. Voor zover ik me kan herinneren heeft Sargeant vooral nog een stoeltje omdat Vowles hem een kans wilde geven, het is niet alsof Williams geen opties heeft. Er staan zat rijders klaar om in te stappen. Waarschijnlijk staat deze situatie zelfs expliciet in zijn contract. Dat heb je dan gewoon te tekenen tenzij je niet zo graag in de F1 hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
DataGhost schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:29:
[...]

Ik weet niet met wat voor bedragen jij normaal werkt maar dat is echt schandalig veel. Verstappen en Hamilton verdienen in die orde van grootte. Sargeant's totale salaris wordt geschat op slechts 1 miljoen, voor het hele jaar. En als je kijkt naar het feit dat hij vorig jaar op de 21e plek in een veld van 20 is geeindigd met slechts 1 punt terwijl Albon er 27 had dan heb je echt geen onderhandelruimte voor dit soort dingen. Voor zover ik me kan herinneren heeft Sargeant vooral nog een stoeltje omdat Vowles hem een kans wilde geven, het is niet alsof Williams geen opties heeft. Er staan zat rijders klaar om in te stappen. Waarschijnlijk staat deze situatie zelfs expliciet in zijn contract. Dat heb je dan gewoon te tekenen tenzij je niet zo graag in de F1 hoeft te rijden.
Mooi betoog, maar zolang je niet snapt wat ik zeg heeft het weinig zin hè. Je geeft in je eigen bericht exact weer waarom ik dat zo schrijf … |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Mooi betoog, maar zolang je niet snapt wat ik zeg heeft het weinig zin hè. Je geeft in je eigen bericht exact weer waarom ik dat zo schrijf …
Leg het eens uit dan, want volgens mij ben je vergeten de gedachten die je bij het uittypen had op te schrijven.

Als het management van Sargeant dit had onderhandeld had hij dit seizoen geen stoeltje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
DataGhost schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Leg het eens uit dan, want volgens mij ben je vergeten de gedachten die je bij het uittypen had op te schrijven.

Als het management van Sargeant dit had onderhandeld had hij dit seizoen geen stoeltje gehad.
Doe je nou zo of snap je het echt niet?

Logan heeft een stoeltje en die is echt niet zeker van het behouden ervan gedurende het hele jaar, toch? Dat geef je zelf ook al aan. Nou, als het team dan bij je komt en zegt; "Albon heeft z'n auto afgeschreven en we denken er over om jou auto aan hem te geven, wat denk je er van?", dan ga jij heel romantisch zeggen 'natuurlijk!'
Nee, dan ga je denken, 'hell no', mijn wagen. Tenzij.... Je 1 + 1 gaat doen en stelt; ja mag, maar dan wil ik garantie dat ik het seizoen ga afmaken en je me niet wisselt voor een andere rijder. En dan gaat je managment er een regel in plakken dat als ze dat wel doen je een flink bedrag (20 miljoen bijvoorbeeld) vangt als ze dat wel doen.

Zo moeilijk is het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Oef dat moet geen makkelijke beslissing zijn geweest voor Williams...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Logan heeft een stoeltje en die is echt niet zeker van het behouden ervan gedurende het hele jaar, toch? Dat geef je zelf ook al aan. Nou, als het team dan bij je komt en zegt; "Albon heeft z'n auto afgeschreven en we denken er over om jou auto aan hem te geven, wat denk je er van?", dan ga jij heel romantisch zeggen 'natuurlijk!'
Nee, dan ga je denken, 'hell no', mijn wagen. Tenzij.... Je 1 + 1 gaat doen en stelt; ja mag, maar dan wil ik garantie dat ik het seizoen ga afmaken en je me niet wisselt voor een andere rijder. En dan gaat je managment er een regel in plakken dat als ze dat wel doen je een flink bedrag (20 miljoen bijvoorbeeld) vangt als ze dat wel doen.

Met die regel krijgt hij geen contract. Zo simpel is dat. Hij is geen rijder die eisen kan stellen. Ja, meneer, goed meneer, gaan we doen meneer is hoe zijn contract in elkaar steekt. Voor hem staan er 10 anderen klaar die niet zulke clausules in het contract willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 22-03-2024 11:46 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Bezulba schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:46:
[...]

Met die regel krijgt hij geen contract. Zo simpel is dat. Hij is geen rijder die eisen kan stellen. Ja, meneer, goed meneer, gaan we doen meneer is hoe zijn contract in elkaar steekt. Voor hem staan er 10 anderen klaar die niet zulke clausules in het contract willen.
Jemig..
Hij heeft al een contract, dit geeft hem zekerheid. F1 is een knetterharde wereld, dog eat dog, niets is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Ja dat is inderdaad de beste manier om in de contractonderhandelingen al zeker te zijn van op zoek mogen gaan naar een andere raceserie. Of als je dit tijdens het seizoen doet ook. Het zal het wel goed doen op een stand-up comedy-avondje ja. Ik zie Vowles zich al in een kramp lachen als je dit met droge ogen voorstelt. En daarna als hij klaar is "wait, you're serious?" gevolgd door een nog hardere lach en stikgeluiden, en dan mag je een ambulance voor 'm gaan bellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Beetje een Non discussie heren hierboven...

Williams leest niet mee hier, en als ze dat wel deden, zouden ze geen zaken overnemen van ons ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Jemig..
Hij heeft al een contract, dit geeft hem zekerheid. F1 is een knetterharde wereld, dog eat dog, niets is gratis
Hij heeft een contract ja. Jouw voorstel zal er 100% zeker niet in staan, en er ook niet in komen. Dan is het gewoon "noooooope, dit is je contract, take it or leave it". En daar hoort ook bij dat hij gewoon zijn stoeltje moet afstaan aan Albon als dat nodig is in het belang van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
DataGhost schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Hij heeft een contract ja. Jouw voorstel zal er 100% zeker niet in staan, en er ook niet in komen. Dan is het gewoon "noooooope, dit is je contract, take it or leave it". En daar hoort ook bij dat hij gewoon zijn stoeltje moet afstaan aan Albon als dat nodig is in het belang van het team.
Je bent grappig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

De ‘for the team’ quote van Vowles verpakt de zaken mooier dan dat ze zijn. :/ Eerlijk gezegd vind ik het wel een redelijke WTF dat ze deze situatie nu zo oplossen. Zonder meer zou Albon theoretisch gezien meer kans hebben voor de punten maar aan de andere kant is hij wel degene die een auto afschrijft waardoor zijn teamgenoot na 1 training kan toekijken. Het seizoen is lang en om nu al bij de 3e race dit soort besluiten te maken in het nadeel van Sargeant vind ik eerlijk gezegd niet kunnen.

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

vhal schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:56:
De ‘for the team’ quote van Vowles verpakt de zaken mooier dan dat ze zijn. :/ Eerlijk gezegd vind ik het wel een redelijke WTF dat ze deze situatie nu zo oplossen. Zonder meer zou Albon theoretisch gezien meer kans hebben voor de punten maar aan de andere kant is hij wel degene die een auto afschrijft waardoor zijn teamgenoot na 1 training kan toekijken. Het seizoen is lang en om nu al bij de 3e race dit soort besluiten te maken in het nadeel van Sargeant vind ik eerlijk gezegd niet kunnen.
Williams is vorig jaar 7e geeindigd in het WCC. Zonder dehet punten van Sargeant waren ze nog steeds 7e. Zonder de punten van Albon waren ze 10e geweest. Het verschil in prijzengeld tussen die twee plekken is geschat op zo'n 27 miljoen. Lijkt me buitengewoon belangrijk voor een team wat al jarenlang problemen heeft met geld. Dus dan moet je rationele besluiten maken, en dat is de rijder met de meeste kans op punten laten rijden.

Toevallig heeft Albon nu schade gereden (zoals elke rijder wel eens doet door het seizoen heen), maar vergeet ook niet wie er vorig jaar op afstand op de eerste plek geëindigd is in het WDC (World Destructors Championship).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Market
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 21:52
Natuurlijk worden er voor de pers en het gepeupel andere termen gebruikt dan intern. Ik denk dat er inderdaad wel dergelijke clausules in een contract staan (al dan niet expliciet). Je tekent zo'n contract ook gewoon met het idee dat daar geen gebruik van gemaakt gaat worden.

Vergeet ook niet dat Williams een team is dat voor elk punt moet vechten. Mocht Stroll zijn auto aan gort rijden in FP1, denk je dat Alonso zijn stoeltje op zou geven? Nee natuurlijk niet, want het is een stuk realistischer dat Alonso punten pakt ten opzichte van zijn teamgenoot. En punten pakken is nou net waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 01:05

Nhz

Deventer

@Holk Jij gaat er even vanuit dat Logan uberhaubt een keuze heeft over het wel/niet afstaan van zijn stoeltje. Het is geen vraag of hij zijn chassis af wil staan, het chassis wordt hem gewoon afgepakt. Logan en zijn management zitten dus helemaal niet in een positie om te onderhandelen. Daarnaast is 20 jaarsalarissen eisen gewoon echt krankjorem. Dat gaat echt never nooit niet gebeuren. Williams kan in dat geval letterlijk beter zonder Logan rijden dan met.
Het is niet de fout van Albon dat het team geen extra chassis beschikbaar heeft. Het is dus ook niet de taak van Albon om het op te lossen, of om de pijn te nemen. De fout van geen chassis hebben ligt bij het team en het team kiest nu voor deze oplossing. Welke ik vanuit teambelang er goed snap. Zie ook de post hierboven over de behaalde punten van vorig jaar.

Groetjes Bas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:10
@Holk Als je denkt dat veldvulling als Sargeant zo'n clausule in zijn contract kan laten opnemen dan is niet DataGhost grappig maar ben jij enorm grappig / wereldvreemd.

Albon is gewoon de slimmere keuze voor het WCC dat hebben de laatste jaren wel bewezen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:41

-tom-562

Oliesjeik

Het gaat om keiharde pegels, iets wat Williams goed kan gebruiken verwacht ik.
Met Sargeant weet je iig zeker dat je géén punten scoort, en met wat pech nog een auto afschrijft.
Met Albon heb je iig nog een behoorlijke kans op punten (en dus centjes)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:11:
@Holk Als je denkt dat veldvulling als Sargeant zo'n clausule in zijn contract kan laten opnemen dan is niet DataGhost grappig maar ben jij enorm grappig / wereldvreemd.

Albon is gewoon de slimmere keuze voor het WCC dat hebben de laatste jaren wel bewezen.
Zelfs “veldvulling” heeft gewoon een contract en onderhandelingen. Als jij denkt dat hij geen enkele leverage heeft dan heb je het goed mis, zeker in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Wel gedurfde keuze.
SAR is uiteindelijk wel de enige Amerikaan in het veld.
En de huidige trend in F1 is toch steeds meer gericht op de Verenigde Staten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Zelfs “veldvulling” heeft gewoon een contract en onderhandelingen. Als jij denkt dat hij geen enkele leverage heeft dan heb je het goed mis, zeker in dit soort situaties.
Hij heeft zeker een contract maar het feit dat ze hem het chassis zomaar kunnen afnemen, geeft wel aan dat zo'n clausule als jij er in wilde hebben er niet in staat.
En het punt van DataGhost was dat als hij dat erin had gewild, hij dit jaar niet gereden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Hij heeft zeker een contract maar het feit dat ze hem het chassis zomaar kunnen afnemen, geeft wel aan dat zo'n clausule als jij er in wilde hebben er niet in staat.
En het punt van DataGhost was dat als hij dat erin had gewild, hij dit jaar niet gereden had.
En daarom kan hij dat nu laten toevoegen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:21:
[...]

Ik weet niet of je serieus bent of gewoon aan het trollen bent, maar wat iedereen je hier probeert duidelijk te maken is dat hij dat dus NIET kan. Hij kan het proberen, maar iedereen behalve jij hier weet al wat de uitkomst daarvan gaat zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Ik weet niet of je serieus bent of gewoon aan het trollen bent, maar wat iedereen je hier probeert duidelijk te maken is dat hij dat dus NIET kan. Hij kan het proberen, maar iedereen behalve jij hier weet al wat de uitkomst daarvan gaat zijn :+
Als jij niet snapt wie op dat moment de upper hand heeft en dat kan uitspelen, dan zou ik geen poker gaan spelen als ik jou was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:30:
[...]

Als jij niet snapt wie op dat moment de upper hand heeft en dat kan uitspelen, dan zou ik geen poker gaan spelen als ik jou was
Ik zou zeggen bel hem op!
Hij zal vast wel interesse hebben in 20 miljoen. Kan je vast een aardig centje voor vangen.
Dom ook dat zijn management daar zelf niet aan gedacht heeft, ze laten gewoon bakken met geld liggen.

(Of wellicht krijg je aan de telefoon te horen dat hij zelf ook al weet geen 2 azen in hand te hebben maar een schoppen 7 en een harten 2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:32:
[...]

Ik zou zeggen bel hem op!
Hij zal vast wel interesse hebben in 20 miljoen. Kan je vast een aardig centje voor vangen.
Dom ook dat zijn management daar zelf niet aan gedacht heeft, ze laten gewoon bakken met geld liggen.

(Of wellicht krijg je aan de telefoon te horen dat hij zelf ook al weet geen 2 azen in hand te hebben maar een schoppen 7 en een harten 2).
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 21:52
Op deze situatie is natuurlijk wel al voorgesorteerd op het moment dat ze bij Williams besloten hebben 'slechts' 2 chassis' (chassissen?) mee te nemen. Het is niet zo dat er een monteur een chassis niet in zijn koffer heeft gestopt en dat ze daar na de crash van Albon achterkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Market schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:56:
Op deze situatie is natuurlijk wel al voorgesorteerd op het moment dat ze bij Williams besloten hebben 'slechts' 2 chassis' (chassissen?) mee te nemen. Het is niet zo dat er een monteur een chassis niet in zijn koffer heeft gestopt en dat ze daar na de crash van Albon achterkwamen.
Er bestaat fysiek geen derde chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:21:
[...]

Maar hoe stel je je dat voor je?

Ha baas, ik heb nu dit contract en ik moet mijn chassis afstaan, dat vind ik niet zo leuk, maar kan ik contractueel weinig tegen doen. Dus dat wil ik graag gefixt zien in mijn contract. Kunnen we m'n contract ff openbreken en een clausule toevoegen?

Want als jullie dat niet doen, dan ... (en dan wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:45
rik86 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Maar hoe stel je je dat voor je?

Ha baas, ik heb nu dit contract en ik moet mijn chassis afstaan, dat vind ik niet zo leuk, maar kan ik contractueel weinig tegen doen. Dus dat wil ik graag gefixt zien in mijn contract. Kunnen we m'n contract ff openbreken en een clausule toevoegen?

Want als jullie dat niet doen, dan ... (en dan wat?)
Dan vind ik jullie niet meer lief ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:31
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pirelli-motorsport-melbourne-friday-report-v0-1ouvxx2r5vpc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7387549fffe0b387b61f7a09e498f2933c5413e1

De teams bewaren de C3 banden liever voor de race van zondag maar dat kan wel eens een verrassing gaan worden als de teams niet weten hoe de C3 banden het zondag gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 23:26
[...]

Antwoord van Williams; die garantie krijg je niet en dan nog iets, u kunt gaan! d:)b

@Holk Heb nu ook de rest van je comments gelezen maar je overschat de positie van Sergeant enorm. Hij is de meest vervangbare rijder op de grid en die heeft derhalve ook helemaal geen onderhandelingspositie in deze situatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Racing-Paradise op 22-03-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Racing-Paradise schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Antwoord van Williams; die garantie krijg je niet en dan nog iets, u kunt gaan! d:)b

@Holk Heb nu ook de rest van je comments gelezen maar je overschat de positie van Sergeant enorm. Hij is de meest vervangbare rijder op de grid en die heeft derhalve ook helemaal geen onderhandelingspositie in deze situatie.
Helemaal met je eens hoor, maar de situatie zorgt wel voor een ander speelveld en mogelijkheden voor Logan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Helemaal met je eens hoor, maar de situatie zorgt wel voor een ander speelveld en mogelijkheden voor Logan
Je klinkt alsof je denkt dat Sargeant twee weken geleden op het podium stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Mink Z. schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Je klinkt alsof je denkt dat Sargeant twee weken geleden op het podium stond.
Klinkt alsof je vergeet dat hij 1 van de 20 coureurs op de grid is. En Williams heeft geen reserve coureur mocht je die willen doorduwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:02:
Klinkt alsof je vergeet dat hij 1 van de 20 coureurs op de grid is. En Williams heeft geen reserve coureur mocht je die willen doorduwen
Ze hebben inderdaad geen eigen reservecoureur, maar ze kunnen hiervoor wel een beroep doen op Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Maar hoe dan? Je stelt zelf dat SAR al onzeker is van zijn stoeltje en wellicht het seizoen niet af maakt (AKA: Williams wil mogelijk al het contract open breken). En vervolgens zou die nog eisen moeten gaan stellen? Dan weet je 99% zeker dat Williams direct het contract open breekt. Kan SAR de rest van het weekend "letterlijk" werkloos toe kijken en klaar. En Williams heeft over 1 of 2 weken, voor de volgende GP, wel weer een nieuwe coureur gevonden.

Letterlijk de enige onderhandelingspositie die SAR heeft is zijn huidige contract en eventuele afkoopsommen die daar in staan. Echter... stel je zelf al dat Williams mogelijk gedurende het seizoen het contract ontbindt. Dus zelfs dat argument is vrij zwak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Sargeant mag Vowles op zijn blote knieën bedanken dat hij dit seizoen nog een zitje heeft. Hij heeft geen speelveld of mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:02:
[...]

Maar er zijn er meer dan 20 in de wereld die een F1 wagen mogen rijden, dat kunnen ze meer dan prima in 2 weken tijd regelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
SinergyX schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:13:
[...]

Maar er zijn er meer dan 20 in de wereld die een F1 wagen mogen rijden, dat kunnen ze meer dan prima in 2 weken tijd regelen.
2 weken? 20 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TinusXIII schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Sargeant mag Vowles op zijn blote knieën bedanken dat hij dit seizoen nog een zitje heeft. Hij heeft geen speelveld of mogelijkheden.
Als ze een andere nieuwe coureur naast Albon hadden zitten was dit een moeilijkere exercitie geworden :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
TinusXIII schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:09:
[...]

In de F1 wereld gaat het niet om gunnen, maar om de knaken. Amerikaanse rijder, (grote) Amerikaanse sponsors. Logan zit daar niet om mooi te zijn, maar om een markt te bedienen. Enige reden waarom Haas er nog iets (edit; in de F1) in ziet bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
RobertMe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Maar hoe dan? Je stelt zelf dat SAR al onzeker is van zijn stoeltje en wellicht het seizoen niet af maakt (AKA: Williams wil mogelijk al het contract open breken). En vervolgens zou die nog eisen moeten gaan stellen? Dan weet je 99% zeker dat Williams direct het contract open breekt. Kan SAR de rest van het weekend "letterlijk" werkloos toe kijken en klaar. En Williams heeft over 1 of 2 weken, voor de volgende GP, wel weer een nieuwe coureur gevonden.

Letterlijk de enige onderhandelingspositie die SAR heeft is zijn huidige contract en eventuele afkoopsommen die daar in staan. Echter... stel je zelf al dat Williams mogelijk gedurende het seizoen het contract ontbindt. Dus zelfs dat argument is vrij zwak.
Ik stelde dat niet maar is bij hem wel een mogelijkheid, meer dan bijna alle andere rijders op de grid. Neemt niet weg dat je op dat moment, waarbij het team langs komt en je deze vraag stelt best wat te eisen hebt. En zoals eerder gezegd, nee, Williams heeft niet zomaar een andere rijder klaar staan. Logan weg, sponsoren gaan zich roeren en met een team wat al met een half been in de afgrond stond is dat geen juiste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
2 weken. Albon rijdt dit weekend in de auto van Sargeant. Voor deze race hebben ze geen tweede coureur meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Holk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Ik stelde dat niet maar is bij hem wel een mogelijkheid, meer dan bijna alle andere rijders op de grid. Neemt niet weg dat je op dat moment, waarbij het team langs komt en je deze vraag stelt best wat te eisen hebt. En zoals eerder gezegd, nee, Williams heeft niet zomaar een andere rijder klaar staan. Logan weg, sponsoren gaan zich roeren en met een team wat al met een half been in de afgrond stond is dat geen juiste weg.
Denk dat er genoeg F2 rijders staan te trappelen, voor 'maar' een stoeltje bij Williams. Slechter dan Logan zullen ze het niet doen en als ze ook maar enigszins in de buurt van Albon komen, doe je gewoon leuk mee met wat er in de auto zit. Genoeg kansen om je potentie te laten zien, al is het maar voor 1-2 seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

De situatie is dit seizoen zo dat Williams al geluk nodig heeft om ergens 1 punt te pakken. 1 punt tov 0 punten is een enorme stap want dan worden je reiskosten voor het seizoen vergoed door de FIA. Deze race heeft altijd de potentie voor wat chaos dus dit is een van de wat minder kleine kansen voor Williams. Daarmee is de keus voor Albon terecht.

Rocketpowered Mohawk had ook een aardig stukje over hoe de sergeants aan hun centen komen. Dan heb ik al meteen minder moeite met het aan de kant zetten (voor 1 race) van sergeant.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Millie-ano schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Denk dat er genoeg F2 rijders staan te trappelen, voor 'maar' een stoeltje bij Williams. Slechter dan Logan zullen ze het niet doen en als ze ook maar enigszins in de buurt van Albon komen, doe je gewoon leuk mee met wat er in de auto zit. Genoeg kansen om je potentie te laten zien, al is het maar voor 1-2 seizoenen.
Was er vorig jaar zelfs niet wat geroddel dat RB(R) niet Lawson in het stoeltje wilden krijgen? Maar Vowles / Williams besloot om dus Sargeant te behouden. Dus dat zou ook al een optie zijn waarbij het wegvallen van een (aantal) sponsoren gecompenseerd wordt.
En daarnaast kan een sponsor zich ook niet zomaar terug trekken. En Williams zal niet proactief vragen of ze hun sponsoring willen koppelen aan het zitje van Sargeant. Er zullen vast sponsoren zijn die zeggen "mijn rijder weg is ikke weg". Maar een team zal niet voiraf die suggestie doen. En daar ook eisen tegenover zetten (bv kleinere reclame op auto / kleding).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord