Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:36

Armada

-Wat wil je weten?-

MazeWing schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:24:
[...]

Ik heb het over de “vorm” van de console zelf en wat voor gevolg dit heeft voor de koeling. De manier die Microsoft heeft gekozen is aan alle kanten superieur. Microsoft heeft dus “function over form” gekozen en Sony duidelijk voor “form over function”, alhoewel over de “form” natuurlijk gediscussieerd kan worden.
Nee, je had het over een uitdagendere vorm voor de ps5. Dat is niet het geval, het was zelfs uitdagender om de Xbox te koelen, want om het daar in te krijgen hebben ze een dual motherboard gebruikt. Maar eens, dat hebben ze heel goed gedaan, door schade en schande en flinke reparatierekeningen in het verleden wijs geworden.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koeling van de PS5 is toch nogal standaard en prima effectief? Heatsinks en een fan, koude lucht in en warme lucht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:18
Lees wat wissel vallende recensies van LEGO horizon, level design zou nogal eentonig zijn. Hoe zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Blijkbaar was mijn vorige modbreak niet duidelijk genoeg, ik heb de tekst iets aangepast.

Dit is het PS5 topic, niet het problemen topic en ook niet het garantie afhandeling topic. Of je wel/niet gaat ruilen kan een ieder voor zichzelf bepalen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 22:36
Chaoss schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:53:
[Modbreak]Blijkbaar was mijn vorige modbreak niet duidelijk genoeg, ik heb de tekst iets aangepast.

Dit is het PS5 topic, niet het problemen topic en ook niet het garantie afhandeling topic. Of je wel/niet gaat ruilen kan een ieder voor zichzelf bepalen.[/modbreak]
Amen 💛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Net mijn disc drive binnen. Gelijk astro bot gekocht. Leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:19:
Lees wat wissel vallende recensies van LEGO horizon, level design zou nogal eentonig zijn. Hoe zijn de ervaringen hier?
Ik heb hem nog niet gespeeld maar wel wat gameplay footage bekeken en kom een beetje tot dezelfde conclusie. Het geheel lijkt redelijk beperkt, zoals we van wel meer lego games gewend zijn. Het is vaak meer van hetzelfde wat ik zie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:56
Gisteren PS5 slim besteld met Disc Drive. Vandaag ontvangen. Disc Drive eraf gehaald, en binnen 2 uur weer verkocht voor 380 euro.
En nu is mijn PS5 Pro compleet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:40
DeadPhoenix86 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:15:
Gisteren PS5 slim besteld met Disc Drive. Vandaag ontvangen. Disc Drive eraf gehaald, en binnen 2 uur weer verkocht voor 380 euro.
Zo te zien dubbel feest in beide topics.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Amaze86 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:20:
[...]

Zo te zien dubbel feest in beide topics.
Zeker, kan eindelijk gebruik maken van de PS5 Pro.
Effe stellar Blade geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-10 21:58
Ik geniet heerlijk van F1 24, grotendeels op mijn pro en af en toe op de base PS5. Maar ik heb af en toe toch irritaties met cloud saves. Meerdere keren gehad dat ik klaar ben op de ene console, netjes afsluit, dus terug naar menu, dan hoofdmenu PS5 zelf en dan afsluit. Dat ik vervolgens tijdje later andere console opstart, verder wil met de save game, ik het spel start, het spel wil de savegame downloaden uit de cloud maar dat lukt dan niet. De PS5 geeft aan dat het opnieuw geupload moet worden vanaf de andere console, dat lukt dan gelukkig altijd wel (andere console opstarten en dan op de console die ik wil gebruiken kan ik het downloaden). Maar dit is natuurlijk wel omslachtig, en ja 1st world problem, maar via google vind ik geen oplossing. Iemand ervaring met dit probleem? Wellicht moet ik handmatig gaan uploaden en downloaden, maar ik hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-10 19:16
Simone96 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:46:
Wat zijn jullie ervaringen met de fan van de PS5 pro?

Ik sta op het punt om de Pro te bestellen maar ben toch aan het twijfelen omdat ik op Reddit veel berichten lees dat hij behoorlijk luid is zodra je ook maar een game opstart.
Ik heb nu een launch PS5 en daar hoor ik de fan eigenlijk nooit van, enkel de disc drive is luid als hij opstart of iets aan het installeren is.
Ik erger me redelijk snel aan een luide fan, dus vind het wel belangrijk dat die stil is.
Het geluid van de luchtstroom is niet wat het storend maakt, de fan zelf is ook niet de oorzaak. Het resonerende geluid van de behuizing door de spinnende fan wat een UFO geluid veroorzaakt is uitermate irritant. Het is een mid hoge toon wat zelfs door mijn headset heengaat. Ik hoor het zelfs aan de andere kant van de woonkamer. Had nog geprobeerd het met O-ringen te verhelpen alleen tevergeefs heeft dit niet geholpen. Zowel de Slim als de Pro heeft hier last van.

Ik had zelfs aantal keer PS5 omgeruild in de hoop een goede te treffen maar het is bij allemaal aanwezig. De één stoort zich eraan de ander niet. Zeggen dat de PS5 stil is is natuurlijk subjectief als je slecht gehoor hebt of het geluid maar hard genoeg aan hebt staan overstemd het natuurlijk alles.

[ Voor 12% gewijzigd door rutgergron op 17-11-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:36

Armada

-Wat wil je weten?-

Zorroberner schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:21:
Ik geniet heerlijk van F1 24, grotendeels op mijn pro en af en toe op de base PS5. Maar ik heb af en toe toch irritaties met cloud saves. Meerdere keren gehad dat ik klaar ben op de ene console, netjes afsluit, dus terug naar menu, dan hoofdmenu PS5 zelf en dan afsluit. Dat ik vervolgens tijdje later andere console opstart, verder wil met de save game, ik het spel start, het spel wil de savegame downloaden uit de cloud maar dat lukt dan niet. De PS5 geeft aan dat het opnieuw geupload moet worden vanaf de andere console, dat lukt dan gelukkig altijd wel (andere console opstarten en dan op de console die ik wil gebruiken kan ik het downloaden). Maar dit is natuurlijk wel omslachtig, en ja 1st world problem, maar via google vind ik geen oplossing. Iemand ervaring met dit probleem? Wellicht moet ik handmatig gaan uploaden en downloaden, maar ik hoop het niet.
Sluit je de console volledig af, of op restmodus? In restmodus zou hij relatief snel alle saves naar de cloud moeten uploaden (ik gebruik het ook regelmatig).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-10 21:58
Armada schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:36:
[...]

Sluit je de console volledig af, of op restmodus? In restmodus zou hij relatief snel alle saves naar de cloud moeten uploaden (ik gebruik het ook regelmatig).
Volledig af, dan is dat waarschijnlijk de reden. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 13:22

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Gisteren AC Valhalla gespeeld op de PS 5 Pro. Wat een mooie game! Ik ben PS4 graphics gewend dus ben enorm enthousiast over de details. Alle haardjes van de baarden in 3D te bewonderen, verre uitzichten over de bergen, kan heel snel met de controller heen en weer bewegen zonder dat het beeld wazig wordt, etc.

Wel heb ik moeite met 3D geluid. Aan het begin van het spel (de intro) had ik duidelijk 5.1 ervaring (gebruik een 5.1 soundbar) maar in het spel zelf niet of nauwelijks geluid in de speakers achter mij.

Ik moet wel erg wennen aan de interface van PS5 wat compleet anders is dan die van de PS4. Ik vind het wat rommeliger overkomen. Heb al wat onnodige zaken uitgezet, maar het blijft een rommeltje IMHO.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
musiman schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:47:
Gisteren AC Valhalla gespeeld op de PS 5 Pro. Wat een mooie game! Ik ben PS4 graphics gewend dus ben enorm enthousiast over de details. Alle haardjes van de baarden in 3D te bewonderen, verre uitzichten over de bergen, kan heel snel met de controller heen en weer bewegen zonder dat het beeld wazig wordt, etc.

Wel heb ik moeite met 3D geluid. Aan het begin van het spel (de intro) had ik duidelijk 5.1 ervaring (gebruik een 5.1 soundbar) maar in het spel zelf niet of nauwelijks geluid in de speakers achter mij.

Ik moet wel erg wennen aan de interface van PS5 wat compleet anders is dan die van de PS4. Ik vind het wat rommeliger overkomen. Heb al wat onnodige zaken uitgezet, maar het blijft een rommeltje IMHO.
De ps4 interface is zowat 98% hetzelfde als de ps5 interface, 1 langwerpig menu met tegeltjes van je games of apps.

Enige wat veranderd is sinds kort het tegeltje welcome, hier kan je wat dingen samen brengen als je dit handig vindt(Je hoeft het uiteraard niet te gebruiken).
Dit tegeltje dus

En goed als je op ps logo druk ga je niet direct naar home, maar kan je wat dingen doen. zoals home / downloads /batterij status/ online vrienden enzo zien .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

koboy

Heb een idee voor een icon

rutgergron schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:32:
[...]

Het geluid van de luchtstroom is niet wat het storend maakt, de fan zelf is ook niet de oorzaak. Het resonerende geluid van de behuizing door de spinnende fan wat een UFO geluid veroorzaakt is uitermate irritant. Het is een mid hoge toon wat zelfs door mijn headset heengaat. Ik hoor het zelfs aan de andere kant van de woonkamer. Had nog geprobeerd het met O-ringen te verhelpen alleen tevergeefs heeft dit niet geholpen. Zowel de Slim als de Pro heeft hier last van.

Ik had zelfs aantal keer PS5 omgeruild in de hoop een goede te treffen maar het is bij allemaal aanwezig. De één stoort zich eraan de ander niet. Zeggen dat de PS5 stil is is natuurlijk subjectief als je slecht gehoor hebt of het geluid maar hard genoeg aan hebt staan overstemd het natuurlijk alles.
Waar een resonantie precies zit is vrij eenvoudig te bepalen: de resonantie verdwijnt als je het betreffende onderdeel aanraakt, omdat daarmee de trillingsfrequentie verandert. Ik ben dus bang dat je niet met een resonantie te maken hebt maar met iets anders, misschien zelfs specifiek voor jouw setup.
Even tussendoor: ik ben al een oude lul, maar mijn gehoor is nog prima. Die irritante katten uit de tuin jagen apparaatjes schrik ik me nog altijd een hoedje van, en waarschijnlijk hoor ik de fluittoon van een (slechtere) CRT TV ook nog, hoewel ik dat niet meer kan uitproberen de laatste 15 jaar.

In tegenstelling tot de meeste andere apparaten gebruikt de PS5 een blower fan. Voordeel hiervan is dat die efficiënt zijn in hun luchtverplaatsing en de stuurbaarheid van de luchtstroom, maar ze zijn niet efficiënt wat betreft geluidsproductie.
(Vanwege de hoge efficiëntie maken de waterpompen in o.a. auto's gebruik van hetzelfde principe).

Aangezien je het over een mid-hoge toon hebt denk ik niet zo zeer aan een resonantie met de behuizing, die zitten over het algemeen veel lager qua toonhoogte (de toon die vrijkomt als je hem als trommel gebruikt), maar eerder in een lager die je hoort of een echte fluittoon in een luchtkanaal (blokfluit effect), en waarschijnlijk precies in een voor jou irritant frequentiebandje.
Lagers willen vaak anders klinken of ze vertikaal of horizontaal staan, luchtstroom in een kanaal kun je weinig aan doen, tenzij je precies hat randje weet te vinden en dit kunt afronden.

Hoe staat de PS5? Staand of liggend?
Bij liggen: leg een onderzettertje midden linksonder (de kant waar je de voet monteert). Sony is "vergeten" een rubbertje op dit randje te doen, net als op de standaard voetjes.
Mijn PS5pro resoneerde met draaiende drive vreselijk met de kast, het onderzettertje heeft dat verholpen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Carlos0_0 schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:58:
[...]

De ps4 interface is zowat 98% hetzelfde als de ps5 interface, 1 langwerpig menu met tegeltjes van je games of apps.

Enige wat veranderd is sinds kort het tegeltje welcome, hier kan je wat dingen samen brengen als je dit handig vindt(Je hoeft het uiteraard niet te gebruiken).
Dit tegeltje dus

En goed als je op ps logo druk ga je niet direct naar home, maar kan je wat dingen doen. zoals home / downloads /batterij status/ online vrienden enzo zien .
Paar belangrijke verschillen die ik tot noe toe gevonden heb:
- lang indrukken van de PS knop in game gaf je een menu waarin je de game kon afsluiten, nu ga je naar het playstation home scherm en moet je de game afsluiten via de options knop op het Home scherm.
- ik zocht me de €@#&#+)€ naar de uitzetten plek, dit was de PS knop lang ingedrukt houden. Is nu PS knop kort indrukken, dan krijg je onderin het scherm een extra menu balkje waar de uit knop zit, net als de berichten knop en nog een boel meer.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10 20:38
Ik heb gisteren mijn PS5 pro en disc drive ontvangen en moet zeggen dat het geluid me heel erg meevalt (Delta fan). Hij is ietsje luider dan mijn PS5 maar ik merk het gelukkig niet tijdens het gamen (en dan ben ik niet iemand die het geluid hard heeft staan), dus daar ben ik erg blij mee.
Moet wel zo weer even mijn PS5 gaan aansluiten want for some reason heeft hij mijn save van Demon's Souls niet naar de cloud gezet. Vind het sowieso raar dat ik niet alle saves naar een usb stick kan downloaden zoals dat op de PS4 kon en geen duidelijk overzicht kan krijgen van welke games naar de Cloud zijn gesaved en welke alleen lokaal.
Ik baal daarnaast ook wel dat Silent Hill 2 nog niet gepatched is, of in ieder geval issues heeft op de PS5 pro. Ik was op driekwart van de game zo ongeveer en nu zal ik moeten wachten tot hij gepatched wordt want momenteel is hij niet echt speelbaar met alle shimmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
koboy schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:14:
[...]

Paar belangrijke verschillen die ik tot noe toe gevonden heb:
- lang indrukken van de PS knop in game gaf je een menu waarin je de game kon afsluiten, nu ga je naar het playstation home scherm en moet je de game afsluiten via de options knop op het Home scherm.
- ik zocht me de €@#&#+)€ naar de uitzetten plek, dit was de PS knop lang ingedrukt houden. Is nu PS knop kort indrukken, dan krijg je onderin het scherm een extra menu balkje waar de uit knop zit, net als de berichten knop en nog een boel meer.
Waarom zou je een game afsluiten in het menu, als je een andere game start dan sluit de vorige van zelf.
En als je playstation uit wil zetten, dan sluit de game ook van zelf af.
Ja die bar is nieuw inderdaad sinds de ps5 als je op ps knop drukt 1 keer, daar zitten snelkoppelingen naar home / vrienden/ downloads/ batterij status controller dacht ik / uitzetten etc.
Je kan de knoppen ook verplaatsen dat ze op een andere volgorde zit, zo drastische schokkende verandering is dit niet(Het is nog steeds via dezelfde knop alleen 1 keer in drukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Simone96 schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:17:
Ik heb gisteren mijn PS5 pro en disc drive ontvangen en moet zeggen dat het geluid me heel erg meevalt (Delta fan). Hij is ietsje luider dan mijn PS5 maar ik merk het gelukkig niet tijdens het gamen (en dan ben ik niet iemand die het geluid hard heeft staan), dus daar ben ik erg blij mee.
Moet wel zo weer even mijn PS5 gaan aansluiten want for some reason heeft hij mijn save van Demon's Souls niet naar de cloud gezet. Vind het sowieso raar dat ik niet alle saves naar een usb stick kan downloaden zoals dat op de PS4 kon en geen duidelijk overzicht kan krijgen van welke games naar de Cloud zijn gesaved en welke alleen lokaal.
Ik baal daarnaast ook wel dat Silent Hill 2 nog niet gepatched is, of in ieder geval issues heeft op de PS5 pro. Ik was op driekwart van de game zo ongeveer en nu zal ik moeten wachten tot hij gepatched wordt want momenteel is hij niet echt speelbaar met alle shimmering.
Hoe weet je eigenlijk wat voor fan je heb dan, heb je hem opengemaakt ofzo?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Carlos0_0 schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:26:
[...]

Waarom zou je een game afsluiten in het menu, als je een andere game start dan sluit de vorige van zelf.
En als je playstation uit wil zetten, dan sluit de game ook van zelf af.
Ja die bar is nieuw inderdaad sinds de ps5 als je op ps knop drukt 1 keer, daar zitten snelkoppelingen naar home / vrienden/ downloads/ batterij status controller dacht ik / uitzetten etc.
Je kan de knoppen ook verplaatsen dat ze op een andere volgorde zit, zo drastische schokkende verandering is dit niet(Het is nog steeds via dezelfde knop alleen 1 keer in drukken :).
Als je de PS5 naar rustmodus laat gaan sluit de game toch niet af, verbruikt dan wat meer stroom, en je loopt de kans dat er op de achtergrond iets raars gebeurt (komt voor dat ik een maand niet game)? Maar ja, macht der gewoonte vanuit de PS4....

Maar voordat je er achter bent dat je niet lang maar kort moet drukken voor uitzetten ben je even verder, en ook wat frustraties..... Doe het het liefst niet met de knop op de PS zelf, want via het menu kan ik eventueel kiezen voor helemaal uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:31
koboy schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:48:
[...]

Als je de PS5 naar rustmodus laat gaan sluit de game toch niet af, verbruikt dan wat meer stroom, en je loopt de kans dat er op de achtergrond iets raars gebeurt (komt voor dat ik een maand niet game)? Maar ja, macht der gewoonte vanuit de PS4....

Maar voordat je er achter bent dat je niet lang maar kort moet drukken voor uitzetten ben je even verder, en ook wat frustraties..... Doe het het liefst niet met de knop op de PS zelf, want via het menu kan ik eventueel kiezen voor helemaal uitzetten.
Ik krijgt echt nooit de aan/uit knop om de PS5 af te laten sluiten en/of rustmodes.
Veel gemakkelijker door 1x op de home knop van de controller en dan rechtsonderin op het afsluit symbooltje te drukken.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Geraedus schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:50:
[...]

Ik krijgt echt nooit de aan/uit knop om de PS5 af te laten sluiten en/of rustmodes.
Veel gemakkelijker door 1x op de home knop van de controller en dan rechtsonderin op het afsluit symbooltje te drukken.
Als je weet dat je 1x kort moet drukken ipv. lang drukken zoals op de PS4 wel ja.......
Doe het dus ook zo nu (weer).....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Carlos0_0 Ik denk dat je al helemaal gewend bent aan de PS5 UI. Het zijn juist de kleine details die zorgen voor een groot verschil in de gebruikservaring. Ik moest ook best wennen in het begin van PS4 naar PS5. Denk dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat 98% hetzelfde is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:40
Carlos0_0 schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:27:
[...]

Gewoon kap eraf halen. Peace of cake

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10 20:38
Carlos0_0 schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:27:
[...]

Ik heb de kap eraf gehaald om mijn SSD te installeren en daar zit ook de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Ik zie het inderdaad aan het filmpje, ga voor de grap misschien eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
koboy schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:48:
[...]

Als je zo sporadisch gamed zou ik hem gewoon afsluiten, dan verbruikt die nog minder stroom.
Kunnen er nog minder gekke dingen gebeuren, aangezien die veilig uit staat.
Goed zijn keuzes maar dat zou mijn keuze zijn, ik zet hem altijd uit ook al zou ik hem de volgende dag of weekend erna weer aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Raem schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:12:
@Carlos0_0 Ik denk dat je al helemaal gewend bent aan de PS5 UI. Het zijn juist de kleine details die zorgen voor een groot verschil in de gebruikservaring. Ik moest ook best wennen in het begin van PS4 naar PS5. Denk dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat 98% hetzelfde is.
Ja hier was het heel kort wennen, eenmaal door en je doet het blindelings. Vindt het prettiger werken dan op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:12
Raem schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:12:
Het heeft mij makkelijk een jaar geduurd vooraleer ik het kort/lang drukken op de PS knop doorhad.
Dat was echt een zeer vervelende verandering
Voor de rest kan ik me niet veel vervelende details herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
AppleFan2007 schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:58:
[...]

Het heeft mij makkelijk een jaar geduurd vooraleer ik het kort/lang drukken op de PS knop doorhad.
Dat was echt een zeer vervelende verandering
Voor de rest kan ik me niet veel vervelende details herinneren
Haha ja mij ook, dit was net zo vervelend wennen als aan de controls van Red Dead Redemption 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zowel een PS4 als een PS5 en op de PS5 mis ik nog altijd soms met dat gebruik van de PS-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Nou, precies dat dus. Kort of lang op de PS knop drukken, daar kwam ik al experimenterend achter.
Maar toen ik voor het eerst inlogde waren er zoveel widgets op het scherm... Van online vrienden, onlangs gespeelde games, en wat nogal niet meer. Ik heb daar het meeste van weggehaald.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Ik vind dat eigenlijk wel beter gedaan met the PS knop. snel indrukken voor trophies etc. And lang indrukken om de games af te sluiten.

Het enige wat ik mis van de PS4, is de folders in het hoofd menu. Dat was echt een geweldige feature, wat ik nog steeds mis op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Nou je het zegt, die folders waren inderdaad ideaal! Zo had ik al mijn psvr spellen in zo'n folder.

Vandaag Remote Play geprobeerd. Ging ook prima, soms wat storing maar over het algemeen best mooi beeld op de laptop.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
DeadPhoenix86 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:15:
Dus een nieuwe PS5 Slim Disc gekocht voor ~525, verkocht voor 380, is 145,- voor de disc drive.

Een nieuwe Slim Digital kost 449,- dus de koper heeft ~70,- bespaard, maar heeft dus wel een geopende doos en console waar de disc drive van af is gehaald.

Had je de console wel eerst aangesloten ivm activatie van de disc drive of was dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Ja straks is er wat met die ps5 slim, stuurt die verkoper hem terug na de winkel.
Gaan die zeggen ja dit is een console met disc drive, waar is die gebleven ?.

Vind het een beetje ver gaan om een disc drive te krijgen, en geen idee of de koper er uiteindelijk problemen mee krijgt.
Goed is zijn risico dan uiteraard, maar netjes vind ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10 18:51

MazeWing

The plot thickens...

Carlos0_0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:22:
Ja straks is er wat met die ps5 slim, stuurt die verkoper hem terug na de winkel.

Vind het een beetje ver gaan om een disc drive te krijgen, en geen idee of de koper er uiteindelijk problemen mee krijgt.
Dat zijn allemaal zaken waar de koper rekening mee moet houden en de afweging moet maken of de besparing van €70 hem dat waard is….

Het enige dat niet “netjes” is, is Sony die de zaken niet goed voor elkaar heeft met betrekking tot de voorraad van de disc drive!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-10 08:58
Warzone heeft nu ook een pro patch gekregen. Ziet er een stuk beter/scherper uit!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-10 11:57
CHKYBSTRD schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:57:
Warzone heeft nu ook een pro patch gekregen. Ziet er een stuk beter/scherper uit!
Is dat sinds deze ochtend dan? Dacht dat deze er al in zat door de BO6 update, maar kon de settings niet tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-10 08:58
Prophasis schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:10:
[...]

Is dat sinds deze ochtend dan? Dacht dat deze er al in zat door de BO6 update, maar kon de settings niet tweaken.
Geen idee ik heb Warzone helemaal opnieuw gedownload dit weekend. Ik lees op reddit dat er wel een patch is.
Launch Features: Using Sony's PlayStation Spectral Super Resolution Black Ops 6 supports a higher image quality when running at 4K and 60 Hz.

New PlayStation 5 Pro quality settings: higher quality shadows, ambient occlusion, reflections and screen space global illumination (unique to Quality Mode).

Players can also opt to play at 120 Hz for greater performance; on the PS5 Pro 120 Hz mode has the same image quality as the PlayStation 5 running at 60 FPS.

With Season 01: New variable refresh rate mode that with the allows our highest image quality mode to often exceed 60 Hz on compatible display devices (120 Hz VRR).
https://www.callofduty.co...one-season-01-patch-notes

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986

Die koper is sowieso niet helemaal bij de wereld neem ik aan want heel marktplaats staat vol met digital slim consoles nieuw in doos voor 375,-.

Dat je een geopende console zo snel door kan verkopen voor een hogere prijs dan een nieuw ongeopend exemplaar is of puur geluk of groot praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Uit nieuwsgierigheid, als dat mag :D..

Poll: Hoe bevalt de PS5 Pro?
Het was de upgrade waard
Ben er nog niet over uit
Valt tegen
Nog niet in mijn bezit
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406779&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 18-11-2024 09:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10 22:34

CoeliJoeli

Gamer

G_Dragon schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:44:

Het was de upgrade waard
Ben er nog niet over uit
Valt tegen
[Afbeelding]
Ik kan vanaf donderdag (hopelijk) pas stemmen.

Heb zojuist Rebirth opnieuw geintstalleerd om snel naar max level te grinden (was eigenlijk helemaal geen grind, binnen 20 min klaar :*) ).
Om het even heb ik de graphics op Peformance gezet. Wat ziet dit er slecht uit zeg haha. Ben zeer benieuwd hoe het straks met de PS Pro er uit ziet.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
Kijk ook erg uit naar donderdag! Zit al 4 weken zonder playstation. Wilde hem goed verkopen en dat is toen gelukt. Heb wel getwijfeld of ik de limited wilde houden gezien de waarde die het blijkbaar heeft. Maar ik heb ook heel veel zin om hem zelf uit te pakken.

F1 24 schijnt erg mooi te zijn op de pro. Deze is nu in aanbieding voor 32.95 bij Intertoys. Verder nog 1 of 2 titels erbij zoeken die ik graag wil spelen en een mooie upgrade op het scherm laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Het was de upgrade waard
Ben er nog niet over uit
Valt tegen
[Afbeelding]
Poll werkt niet, heb gestemd (upgrade waard) maar zie geen waarden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 12:29

Het was de upgrade waard
Ben er nog niet over uit
Valt tegen
[Afbeelding]
Misschien even aanvullen met "Nog niet in mijn bezit"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:23:
[...]

Poll werkt niet, heb gestemd (upgrade waard) maar zie geen waarden.
Ik heb hem even opnieuw gemaakt en geplaatst, hopelijk gaat hij nu wel werken.
sarlo schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:23:
[...]

Misschien even aanvullen met "Nog niet in mijn bezit"?
Goeie, staat er nu ook in! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:38
schumi1986 schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:35:
[...]

Die koper is sowieso niet helemaal bij de wereld neem ik aan want heel marktplaats staat vol met digital slim consoles nieuw in doos voor 375,-.

Dat je een geopende console zo snel door kan verkopen voor een hogere prijs dan een nieuw ongeopend exemplaar is of puur geluk of groot praat.
Ik heb mijn 3 jaar oude OG Digital binnen 1 minuut verkocht voor 325. Denk dat dit netjes was. Geluk denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Greatsword schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:16:
[...]

Dus een nieuwe PS5 Slim Disc gekocht voor ~525, verkocht voor 380, is 145,- voor de disc drive.

Een nieuwe Slim Digital kost 449,- dus de koper heeft ~70,- bespaard, maar heeft dus wel een geopende doos en console waar de disc drive van af is gehaald.

Had je de console wel eerst aangesloten ivm activatie van de disc drive of was dat niet nodig?
518 euro voor betaald. Nee, ik heb de console niet aangezet. Alleen kappen over gezet. En de Disc Drive geactiveerd via mijn PS5 Pro. Werkt perfect.

Ik heb de koper toegevoegd via Whatsapp. Hij woont 3 km verderop. Hij zocht voor PS5's in de buurt.
Hij heeft inmiddels een reactie achtergelaten, dat de PS5 werkt. Hij zei ik koop toch alles digitaal.

Ook heb ik de factuur erbij gedaan, met 2 jaar garantie erop. Zodra er iets mis is, kan hij contact opnemen, en dan stuur ik het op voor reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
Wat me wel opvalt is dat het niet altijd duidelijk is dat een instelling een PRO instelling is. Het staat er niet altijd bij. Bij GoW staat er duidelijk ingame PRO enhanced bij. In sommige games echter is er b.v. een instelling Fidelity+raytracing. Ik neem aan dat het de PRO instelling is maar is niet duidelijk. En b.v. FC25. Daar staan helemaal geen instellingen meer. Pakt hij dan standaard de PRO instelling? Zo te zien wel maar heb liever dat het er staat. Op internet zie bij wat voorbeelden wel een tab voor grafische instellingen maar bij mij zie ik die niet. Gezien hij echt super smooth loopt en er zeer goed uitziet lijkt het me wel maar toch. Had voor mij wat duidelijker mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Shaker74 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:41:
Wat me wel opvalt is dat het niet altijd duidelijk is dat een instelling een PRO instelling is. Het staat er niet altijd bij. Bij GoW staat er duidelijk ingame PRO enhanced bij. In sommige games echter is er b.v. een instelling Fidelity+raytracing. Ik neem aan dat het de PRO instelling is maar is niet duidelijk. En b.v. FC25. Daar staan helemaal geen instellingen meer. Pakt hij dan standaard de PRO instelling? Zo te zien wel maar heb liever dat het er staat. Op internet zie bij wat voorbeelden wel een tab voor grafische instellingen maar bij mij zie ik die niet. Gezien hij echt super smooth loopt en er zeer goed uitziet lijkt het me wel maar toch. Had voor mij wat duidelijker mogen zijn.
Heb je de PS5 versie van FC25 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Edit: staat al genoemd, dus dubbelop

[ Voor 92% gewijzigd door koboy op 18-11-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
schumi1986 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:51:
[...]

Heb je de PS5 versie van FC25 geïnstalleerd?
Zeker. is ook duidelijk zichtbaar hoor. Ziet er superstrak uit en loopt echt heel erg goed. Met name de closeups waren bij FC24 soms wat houterig. Is gewoon gek dat de optie niet zichtbaar is.

[ Voor 34% gewijzigd door Shaker74 op 18-11-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHKYBSTRD schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:57:
Oeh, dat zou mooi zijn. Ik speel Warzone nog op mijn normale PS5, maar straks even gaan switchen dan. O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CoeliJoeli schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:57:
[...]

Ik kan vanaf donderdag (hopelijk) pas stemmen.

Heb zojuist Rebirth opnieuw geintstalleerd om snel naar max level te grinden (was eigenlijk helemaal geen grind, binnen 20 min klaar :*) ).
Om het even heb ik de graphics op Peformance gezet. Wat ziet dit er slecht uit zeg haha. Ben zeer benieuwd hoe het straks met de PS Pro er uit ziet.
Ik ben dik tevreden met Rebirth op de Pro terwijl ik de demo toen op de base PS5 snel had afgesloten om te wachten op een acceptabele versie van de game. Die is er nu!
De boel blijft wel wat wisselvallig. Het ene moment zie je prachtige plaatjes , het andere moment heb je ronduit lelijke textures of lighting voor je neus. Een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoR95R2fAPrl6mlh8m5jJJ7J4CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaDZuXsGOvzT1sVdYCNgcFQ9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdeeJu-IzJ3mGAn3Io72hxRX7ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KstuHXaAKJZmL94aOPqJhzXt.jpg?f=fotoalbum_large
Lijken wel 2 verschillende games als het verschil ziet. Dit is geen Pro probleem maar ligt aan de game zelf. Meestal ziet de game er gewoon heel goed uit maar op momenten even niet. Zeer blij dat ik pas op de Pro ben begonnen.
Je gaat genieten straks op je Pro. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0RNbBVVZVhznRpKRtHql-0l1NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Unmz7QSqkKlg9ovMesPOs9SX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10 22:34

CoeliJoeli

Gamer

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:52:
[...]

Ik ben dik tevreden met Rebirth op de Pro terwijl ik de demo toen op de base PS5 snel had afgesloten om te wachten op een acceptabele versie van de game. Die is er nu!
De boel blijft wel wat wisselvallig. Het ene moment zie je prachtige plaatjes , het andere moment heb je ronduit lelijke textures of lighting voor je neus. Een voorbeeld:

Lijken wel 2 verschillende games als het verschil ziet. Dit is geen Pro probleem maar ligt aan de game zelf. Meestal ziet de game er gewoon heel goed uit maar op momenten even niet. Zeer blij dat ik pas op de Pro ben begonnen.
Je gaat genieten straks op je Pro. :9
Op de PS5 heb ik de demo op Performance mode gespeeld. Toen besloten om toch maar voor de Fidelity mode te gaan, ondanks de 30 FPS.
Beviel opzich prima. maar 60 FPS is toch wat fijner spelen ( dus dat wordt inderdaad genieten :*) )

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb al even door de thread gezocht maar kon zo snel geen antwoord vinden. Evenals via google want dit geeft mij via onder andere reddit verschillende tegenstrijdige antwoorden.

Maar wet iemand hier hoe het zit met de playstation 5 disc drive (losse module) en de voorraad bij geen enkele winkel en de scalper prijzen op verschillende platformen? komen ze ooit weer op voorraad en zo nee waarom niet?

Ik krijg van de week hopelijk een slim PS5 30th anniversary versie en had hier graag een disc drive bij gehad om mijn fysieke games te kunnen blijven spelen.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copywizard schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:13:
Ik heb al even door de thread gezocht maar kon zo snel geen antwoord vinden. Evenals via google want dit geeft mij via onder andere reddit verschillende tegenstrijdige antwoorden.

Maar wet iemand hier hoe het zit met de playstation 5 disc drive (losse module) en de voorraad bij geen enkele winkel en de scalper prijzen op verschillende platformen? komen ze ooit weer op voorraad en zo nee waarom niet?

Ik krijg van de week hopelijk een slim PS5 30th anniversary versie en had hier graag een disc drive bij gehad om mijn fysieke games te kunnen blijven spelen.
Af en toe komen ze bij PlayStation Direct weer even op voorraad. Ik heb er op 14 november nog eentje kunnen bestellen en deze is op 16 november al geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
copywizard schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:13:

De disk drive was enkele dagen geleden weer kortstondig te verkrijgen op playstation direct.

Misschien tip om een telegram bot te gebruiken die voor je in de gaten houdt wanneer de disc drive weer te bestellen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Bij Mediamarkt nu in Black Friday aanbieding voor 749,-

https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1873713

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/garxRX1qST66cgJLohSCBf6bVXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8P89yd8PZ9D5yefVG6WMhml4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10 14:16
Ik heb hem letterlijk vandaag bij Bol.com besteld, lol. Thanks voor het delen!
Edit; ze willen niet matchen, dan ga ik hem annuleren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Elvir90 op 18-11-2024 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Elvir90 schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:55:
[...]

Ik heb hem letterlijk vandaag bij Bol.com besteld, lol. Thanks voor het delen!
Ik zou ze contacteren, misschien gaan ze wel mee in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-10 20:33
Ik was benieuwd of iemand de pro gebruikt met de bijgeleverde hdmi kabel? Die oogt niet alsof hij de potentie volledig benut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Currry schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:24:
Ik was benieuwd of iemand de pro gebruikt met de bijgeleverde hdmi kabel? Die oogt niet alsof hij de potentie volledig benut.
Ja hoor die Gebruik ik, ook met de gewone ps5 gedaan en ps4 enzo.
Waarom zou die nier goed genoeg zijn dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 12:34
Carlos0_0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:36:
[...]

Volgens mij staat er geen Ultra High Speed oftewel 2.1 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Voelt toch wel wat genaaid al die aanbiedingen een week na de release. Maar om hem nou terug te sturen vind ik ook wel ver gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-10 20:33
Dat was mijn idee ook. Zal eens Googlen wat de specs zijn van de kabel.

Ik heb hem dus net. Net met installeren van spellen via de discdrive wel iets raars. Nadat hij in slaapstand ging en weer ontwaakte gaf hij een foutmelding dat de schijf blu-ray schijf corrupt was. Eruit en erin en probleem opgelost. Herkennen mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Steven030 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:20:
[...]

Volgens mij staat er geen Ultra High Speed oftewel 2.1 op
Er hoeft helemaal niks op de kabel zelf te staan, er staat zovaak niks op de kabel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Carlos0_0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:39:
[...]

Er hoeft helemaal niks op de kabel zelf te staan, er staat zovaak niks op de kabel zelf.
Er staat wel wat op, nl high speed HDMI cable oftewel HDMI 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Carlos0_0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:36:
[...]

Ik gebruik de standaard kabel ook en ervaar geen problemen. Aangesloten op een Denon receiver en vervolgens op oled tv. Alle apparatuur is HDMI 2.1. Kabel is ook vrij kort wellicht helpt dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Steven030 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:43:
[...]

Termen en certificeringen komen niet overeen.
Het mooie aan digitale signalen is dat het werkt of niet. Als het niet werkt krijg je artefacten of helemaal geen beeld, en dan weet je dat de kabel niet goed is.
Ik heb voor de PS5pro de meegeleverde kabel genomen en geen problemen gezien tot nu toe.

N.B. het enige verschil tussen een officiële HDMI 2.1 kabel en een "dropveter" van de aaceetieoon is dat de officiële kabel "getest" is.
In het full HD tijdperk altijd dropveters van minder dan 10 euro gebruikt die volgens de "kenners" niet zouden moeten kunnen werken, en nooit problemen gehad. Had ik die wel gehad dan had ik de betreffende kabel gewoon vervangen door eenzelfde goedkoop type. Veel van die kabels zijn nog steeds in gebruik.

Maar voor de aanhangers van dure kabels is er een apart topic: https://gathering.tweaker...ist_messages/1965236/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Erik-1980 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:54:
[...]

Ik gebruik de standaard kabel ook en ervaar geen problemen. Aangesloten op een Denon receiver en vervolgens op oled tv. Alle apparatuur is HDMI 2.1. Kabel is ook vrij kort wellicht helpt dat ook.
Zo kort vind ik de kabel nou ook weer niet, hij zit in mijn ps5 die rechts van mijn tv meubilering staat(Rechte zijkant dus van de tv).
En moet helemaal naar de linker zijkant van de lg c2 65 inch, de kabel is dus op ze minst zeker wel 1,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Carlos0_0 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:04:
[...]

Zo kort vind ik de kabel nou ook weer niet, hij zit in mijn ps5 die rechts van mijn tv meubilering staat(Rechte zijkant dus van de tv).
En moet helemaal naar de linker zijkant van de lg c2 65 inch, de kabel is dus op ze minst zeker wel 1,5m.
Is net hoe je setup is. Mijn LG heeft ook aan de linkerkant de aansluting zitten maar de PRO staat rechtsonder in een wat hoger meubel. Ken net zeg maar :+ Geen speling. Dus voor mij had het iets langer gemogen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 18:03

sn0ww

Goet is niet goed.

[/quote]

Klopt niet wat je zegt hij is 2.1.
Want anders kun je geen 120hz kiezen.

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Currry schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:24:
Ja hoor ik gebruik hem. De communicatie tussen de PRO en de TV is prima. Hij kan alles t/m 120Hz aan.

In het menu van de PS5 is een optie om te kijken naar het HDMI apparaat wat is aangesloten. Daar staat bij welke standen hij compatible mee is. Als de kabel niet op speeds zou zijn zou dat beperkt zijn. Vraag me alleen niet wat er precies moet staan :P Maar uit die info zou je moeten kunnen halen of alles goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
sn0ww schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:58:
[/quote]

Precies, en dat kun je zien in een menu is de PS5. dan staat die optie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 06:51
Zelf een kabel gekocht van Ugreen certified. 2.1
Bij Amazon 5 meter werkt top .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Shaker74 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:58:
[...]

Is net hoe je setup is. Mijn LG heeft ook aan de linkerkant de aansluting zitten maar de PRO staat rechtsonder in een wat hoger meubel. Ken net zeg maar :+ Geen speling. Dus voor mij had het iets langer gemogen.. 8)
Uiteraard maar een ps5 in een meubel krijgen is al knap, aangezien die voor veel meubilers te groot is.
Verder houd ik er niet van als die te krab in een meubel staat, zodat die eigenlijk in ze eigen warmte staat te koken :).
Hij staat dus achter de tv bij mij :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HDMI 2.0 kan ook 120hz. Alleen op een max resolutie van 1440p.

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 19-11-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[/quote]

HDMI kabels zijn niet HDMI 2.1 of welke versie dan ook. Er zit geen chip in (wat Apple zou doen), het is gewoon wat koper met plastic er om met twee stekkertjes.
Zelfs een kortere HDMI kabel die 15 jaar geleden is gekocht kan hoogstwaarschijnlijk gewoon 4k120 aan. Het hele labeltjes gedoe is alleen maar om de kabeltjes voor meer geld te kunnen verkopen, en geeft alleen maar aan dat ze (steekproefsgewijs) een kabel testen, maar zelfs dat is een verplichting.

Bij langere stukken (5m enzo) heeft het zin een duurdere kabel al dan niet met labeltje te kopen. Een wat betere constructie heeft dan zin vanwege de langere signaalpaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:58:
[...]

HDMI kabels zijn niet HDMI 2.1 of welke versie dan ook. Er zit geen chip in (wat Apple zou doen), het is gewoon wat koper met plastic er om met twee stekkertjes.
Zelfs een kortere HDMI kabel die 15 jaar geleden is gekocht kan hoogstwaarschijnlijk gewoon 4k120 aan. Het hele labeltjes gedoe is alleen maar om de kabeltjes voor meer geld te kunnen verkopen, en geeft alleen maar aan dat ze (steekproefsgewijs) een kabel testen, maar zelfs dat is een verplichting.

Bij langere stukken (5m enzo) heeft het zin een duurdere kabel al dan niet met labeltje te kopen. Een wat betere constructie heeft dan zin vanwege de langere signaalpaden.
Ik wil niet teveel off topic gaan, maar is dit waar wat je zegt? Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat er 1.4 / 2.0 en 2.1 HDMI kabels waren. En dat nieuwere kabels grotere doorvoersnelheden hadden waardoor je die zo nu en dan moest upgraden. Maar als ik jouw bericht lees is dit dus een marketingscam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:58:
[...]

Dit is niet waar. HDMI 2.1 kabels ondersteunen meer bandbreedte om die 4k120hz te halen. Dat lukt niet met een 1.4 kabel van 15 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Carlos0_0 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:47:
[...]

Uiteraard maar een ps5 in een meubel krijgen is al knap, aangezien die voor veel meubilers te groot is.
Verder houd ik er niet van als die te krab in een meubel staat, zodat die eigenlijk in ze eigen warmte staat te koken :).
Hij staat dus achter de tv bij mij :).
Ik heb een open meubel met glasplaten. Dus hij ligt daar in alle vrijheid. Maar ik snap wat je bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:03:
[...]

Ik wil niet teveel off topic gaan, maar is dit waar wat je zegt? Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat er 1.4 / 2.0 en 2.1 HDMI kabels waren. En dat nieuwere kabels grotere doorvoersnelheden hadden waardoor je die zo nu en dan moest upgraden. Maar als ik jouw bericht lees is dit dus een marketingscam?
Het hele HDMI versie verhaal gaat over de manier waarop de bitjes door de koperdraadjes worden gejast door de aangesloten apparatuur. Een domme kabel zonder chip zoals een HDMI kabel heeft op dat protocol geen invloed.
Wel is het natuurlijk zo dat hogere snelheden hogere eisen stellen aan o.a. de afscherming van de aders, maar op korte stukken van 1,5m ofzo is de kans dat je hier wat van merkt gering. Een 15 jaar oude kabel kan dus prima werken, ook al stond er HDMI 1.0 op de verpakking. Werkt hij niet, dan vervang je hem.

Een labeltje op de verpakking marketingscam noemen is me net een stapje te ver. Als er HDMI 2.1 op de verpakking staat, en hij doet geen 4k120 omdat je een slecht exemplaar hebt getroffen kun je hem omruilen. Met HDMI 1.4 op de verpakking gaat het lastig worden de verkoper te overtuigen.

De dure HDMI 2.1 kabels zijn wel marketing scam. Het is een digitaal protocol, je gaat niet ineens mooiere kleuren krijgen met een dure kabel hoe hard de verkoper van de Mediamarkt dat ook roept.

Voor analoge toepassingen, zeker die met lagere signaalniveaus als een platenspeler zonder voorversterker, is het een ander verhaal. De dune dropveter als luidspreker kabel is niet toereikend, maar de meegeleverde dropveter tussen CD speler en versterker voldoet over het algemeen prima (als in: ga je het verschil niet horen, want de afwijkingen zitten ver buiten het hoorbare bereik). Dus ja, ook hier in huis liggen wel 3 aansluitingen met duurdere kabels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29
Voor wie nog een Sony PlayStation Media Remote zoekt, €10,09: https://www.amazon.nl/dp/B08H96W864?.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:58:
[...]

Het hele HDMI versie verhaal gaat over de manier waarop de bitjes door de koperdraadjes worden gejast door de aangesloten apparatuur. Een domme kabel zonder chip zoals een HDMI kabel heeft op dat protocol geen invloed.
Wel is het natuurlijk zo dat hogere snelheden hogere eisen stellen aan o.a. de afscherming van de aders, maar op korte stukken van 1,5m ofzo is de kans dat je hier wat van merkt gering. Een 15 jaar oude kabel kan dus prima werken, ook al stond er HDMI 1.0 op de verpakking. Werkt hij niet, dan vervang je hem.

Een labeltje op de verpakking marketingscam noemen is me net een stapje te ver. Als er HDMI 2.1 op de verpakking staat, en hij doet geen 4k120 omdat je een slecht exemplaar hebt getroffen kun je hem omruilen. Met HDMI 1.4 op de verpakking gaat het lastig worden de verkoper te overtuigen.

De dure HDMI 2.1 kabels zijn wel marketing scam. Het is een digitaal protocol, je gaat niet ineens mooiere kleuren krijgen met een dure kabel hoe hard de verkoper van de Mediamarkt dat ook roept.

Voor analoge toepassingen, zeker die met lagere signaalniveaus als een platenspeler zonder voorversterker, is het een ander verhaal. De dune dropveter als luidspreker kabel is niet toereikend, maar de meegeleverde dropveter tussen CD speler en versterker voldoet over het algemeen prima (als in: ga je het verschil niet horen, want de afwijkingen zitten ver buiten het hoorbare bereik). Dus ja, ook hier in huis liggen wel 3 aansluitingen met duurdere kabels.
Heb je hier een bron voor? Elke bron die ik kan vinden zegt dat High Speed HDMI kabels gemaakt zijn voor HDMI 2.0/a/b tot 18Gbps. Goed voor 4K/60. En Ultra High Speed voor HDMI 2.1a tot 48Gbps. Goed voor 8K/60 of 4K/120

Bijvoorbeeld https://www.avaccess.com/...cfOxqs0dbafLyY2-5y4Prl4aD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koboy schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:10:
[...]
N.B. het enige verschil tussen een officiële HDMI 2.1 kabel en een "dropveter" van de aaceetieoon is dat de officiële kabel "getest" is.
In het full HD tijdperk altijd dropveters van minder dan 10 euro gebruikt die volgens de "kenners" niet zouden moeten kunnen werken, en nooit problemen gehad.
Ik dacht dat ook altijd, totdat ik eens problemen had met een Action kabel in combo met mijn PS4. Ik dacht: zal eerst de kabel gewoon testen, dus gewoon los laten liggen en aangesloten op TV en PS4. Alles werkte perfect, dus na een paar dagen tijd om alles netjes weg te werken in kabelgoot en zo. En ja hoor, speel ik een spel, krijg ik om de zoveel minuten ineens heel even een zwart beeld. Terug kabel losmaken en los testen en alles was weer ok.
Was wel zonde van mijn tijd, en sindsdien dan toch alleen maar deftige kabels.

Maar... het omgekeerde kan ook. Ik was nav nieuwe receiver (hierover hier al gepost) ook wat aan het inlezen en checken over HDMI en dergelijke. Blijk ik met een gecertifieerde Ultra High Speed (48Gbps) kabel niet eens 120Hz te hebben met mijn PS5, en 60Hz zelfs met chrome subsampling. Ik wissel met een goedkope no-brand kabel waar mijn PS3 aan hing, en daarmee haal ik wel de volledige HDMI 2.1 bandwidth. Zat ik dus al paar jaar met niet de beste beeldkwaliteit te gamen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Raem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:06:
[...]

Dit is niet waar. HDMI 2.1 kabels ondersteunen meer bandbreedte om die 4k120hz te halen. Dat lukt niet met een 1.4 kabel van 15 jaar geleden.
Heb geen zin om achter de TV te gaan graven naar het niet gecertificeerde kabeltje van 15 jaar geleden dat er nog hangt voor de mediaspeler en die dan door het halve meubel naar de PS5 te leiden en weer terug.
Maar de PS4pro heeft hier altijd aan de HDMI 1.3? (1.4 is van 2009) kabel gehangen die met de launch PS3 was meegeleverd. Deed perfect 4k..... Volgens mij hangt hij nu bij mijn dochter aan een Aldi kabel van 15 jaar geleden. Perfect 4k.....

Koper is koper, en het is niet zo heel moeilijk een kabeltje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:10:
[...]

Heb geen zin om achter de TV te gaan graven naar het niet gecertificeerde kabeltje van 15 jaar geleden dat er nog hangt voor de mediaspeler en die dan door het halve meubel naar de PS5 te leiden en weer terug.
Maar de PS4pro heeft hier altijd aan de HDMI 1.3? (1.4 is van 2009) kabel gehangen die met de launch PS3 was meegeleverd. Deed perfect 4k..... Volgens mij hangt hij nu bij mijn dochter aan een Aldi kabel van 15 jaar geleden. Perfect 4k.....

1.4 ondersteunt 4k ja. Tot 30hz. Wil je 4k120hz, dan ga je dat niet halen met een 1.4 kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
[...]

En heb je wel HDMI 2.1 poorten op je TV? Het gaat niet alleen om 4K, of alleen om 120fps, of alleen om HDR10+. Het gaat om 4K, 120fps en HDR10+ tegelijk. Daarvoor is een 48Gbps kabel en poort nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
[...]

HDMI 1.4 is tot 4K 30Hz. HDMI 2.1 is 4K 120hz, of 8K 60hz.
En je hoeft niet eens een dure kabel te halen. je hebt ze al vanaf 10 tot 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de PS5 kan je ook gewoon zien welke resoluties ondersteund zijn met je combinatie van kabel en TV. Gewoon in video-instellingen gaan kijken. Als alles goed is moet je daar zien staan dat je onder 2160p zien staan dat je met HDR alles kan hebben van 24Hz tot 60Hz en 120Hz YUV422. Dat zijn de max resoluties die de PS5 ondersteunt.

https://image.benq.com/is...ions_2?$ResponsivePreset$

Wat ik me wel afvraag is hoe de PS5 dat bepaalt. Zeker in mijn geval met dat issue met mijn certified kabel. Hoe bepaalt de PS5 dat ik daar geen 120Hz over kan hebben ? Want de PS5 kan IMHO niet 'zien' dat er data verlies is als hij er teveel Gbps tegenaan gooit. Is het dan via een chip in de kabel ? Dan zou het al helemaal raar zijn dat die certified kabel geen 120Hz kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Steven030 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:08:
[...]

Heb je hier een bron voor? Elke bron die ik kan vinden zegt dat High Speed HDMI kabels gemaakt zijn voor HDMI 2.0/a/b tot 18Gbps. Goed voor 4K/60. En Ultra High Speed voor HDMI 2.1a tot 48Gbps. Goed voor 8K/60 of 4K/120

Bijvoorbeeld https://www.avaccess.com/...cfOxqs0dbafLyY2-5y4Prl4aD
Klopt helemaal, maar als het er niet voor gemaakt is betekent niet dat het niet werkt. Je hebt alleen als het niet werkt geen poot om op te staan bij de verkoper. De wielen van een prof racefiets zijn gemaakt voor snelheden boven de 60km/h, maar wielen van een opoe-fiets halen dat ook. Je wil daar alleen geen 100km op die snelheden mee rijden (lees: lange kabellengtes).
Maar ook in het door jou gegeven stuk staat: koop de goedkoopste.....

Als je een kabel hebt liggen: gewoon proberen, werkt het niet een nieuwe kopen met een labeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:18:
[...]

HDMI 1.4 is tot 4K 30Hz. HDMI 2.1 is 4K 120hz, of 8K 60hz.
En je hoeft niet eens een dure kabel te halen. je hebt ze al vanaf 10 tot 15 euro.
HDMI 1.4 is van 2009, een launch PS3 van maart 2007 kan dus hooguit een 1.3 kabel hebben gehad. Verder eens met het punt van de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:20:
[...]
Klopt helemaal, maar als het er niet voor gemaakt is betekent niet dat het niet werkt.
Dat ligt er dus aan wat je wilt. Ja, een HDMI 1.4 kabel zal gewoon werken op je PS5. Maar als je 4k120hz (of zelfs 4k60hz) wil red je dat niet met deze kabel en gaat dat dus niet werken. Ook niet als je het gewoon even probeert.

Wil je 2.1, dan kun je inderdaad in principe gewoon voor een goedkope 2.1 kabel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met VRR? Mijn 4k tv kan dat blijkbaar niet (Sony uit 2020 dacht ik), maar is dit een feature die echt verschil maakt tijdens het gamen of film kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:26:
Wat is jullie ervaring met VRR? Mijn 4k tv kan dat blijkbaar niet (Sony uit 2020 dacht ik), maar is dit een feature die echt verschil maakt tijdens het gamen of film kijken?
Voor film is het uiteraard irrelevant, want films hebben gewoon een vaste framerate (meestal 24fps).
VRR is puur voor games waarbij de bedoeling is dat een frame naar TV gestuurd kan worden van zodra het gerenderd is. Zonder VRR heb je eigenlijk dat als je bvb in 60fps speelt, en de console kan het beeld niet op tijd renderen voor het volgende frame, dan wordt het vorige frame gewoon herhaald. Wat je dus krijgt is dat een bepaald beeld ineens 33.3ms ipv 16.6ms te zien is, wat zeer duidelijke stutter oplevert. Je kan dan natuurlijk ook op 30fps gamen, en ga je geen stutter hebben, maar dan wel lage framerate.
Met VRR krijg je dus gewoon altijd de optimale framerate.

Heb je nog nooit stutter gezien, dan speel je gewoon games die het niet nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:26:
Voor film kijken ga je het niet merken. Het is alleen voor gamen gemaakt. En het werkt tussen 60 en 40Hz.
Zodra the frame rate drop onder 60 fps, dan merk je daar minder van.
Pagina: 1 ... 84 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties