Omdat er genoeg mensen zijn die zijn mening probeert te verdedigen.Raem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:56:
Waar komt toch steeds die drang vandaan dat iedereen z'n keuze voor digitaal of fysiek aan het verdedigen is.
Edit : Moet zeggen dat sinds ik de portal heb ook meer digitaal ben gaan kopen
[ Voor 12% gewijzigd door Geraedus op 14-11-2024 18:23 ]
PSN : Geraedus
Hem in een envelop doen. Hem naar de brievenbus toe brengen. Geld is niet mijn probleem, tijd vinden wel. Overigens vind ik het kopen van game digitaal ook chiller.Timothy3000 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:15:
[...]
Je koopt een game, je speelt hem rustig uit, je stopt hem in een envelop, je stuurt hem naar CEX en je hebt drie dagen later tussen de 40 en 45 euro op je rekening. Welke rompslomp?
Waar ik disc wel fijner vind is als je niet weet of je de game leuk vindt.
[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 14-11-2024 18:30 ]
Ik doe het niet (want digitaal) maar dat is toch geen rompslomp?Zapato schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:19:
[...]
je stopt hem in een envelop, je stuurt hem naar CEX
Kijk natuurlijk heb ik ook liever dat de EU de monopoly op digitale verkopen op het PlayStation platform doorbreekt en er concurrentie komt en daarmee concurrerende prijzen, maar verkopen is toch best een interessante deal voor vele?
Ik speel SP games nooit voor een tweede keer, eigenlijk bezopen dat je dat dan maar in je account moet laten hangen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 22-10 13:49
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Dit is een beetje dezelfde discussie als waar je de game op doet spelen, word ik soms ook een beetje moe van. Ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat je de game gewoon moet spelen hoe en waar je het wilt. Wil jij hem via Cloud spelen, doe dat dan, wil je hem fysiek hebben, ook prima. Er is onder de streep maar 1 ding belangrijk, en dat is dat jij van een game kunt genieten, ongeacht of hij fysiek of digitaal is, en ongeacht op welk platform je hem speelt.Raem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:56:
Waar komt toch steeds die drang vandaan dat iedereen z'n keuze voor digitaal of fysiek aan het verdedigen is.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Omdat er verder geen toffe exclusieves uit komen om het over te hebben?Raem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:56:
Ja het is wel heel mager… Was mooi geweest als de pro een exclusive zou hebben..Donstil schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:35:
[...]
Omdat er verder geen toffe exclusieves uit komen om het over te hebben?
Inderdaad, wees snel allemaalvinom schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:56:
Disc drive is te bestellen nu via PS Direct!
[ Voor 26% gewijzigd door vinom op 14-11-2024 18:59 ]
Bij mij was het 119,99 zonder enige korting.vinom schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:58:
Telegram groep werkte super! Kregen jullie ook nog 6 Euro korting ?
Waarschijnlijk door je PS plus lidmaatschap. Mijne was verlopen en was eigenlijk op een aanbieding aan het wachten om te vernieuwen.
Zie ook https://direct.playstatio...station-plus-member-perks
[ Voor 31% gewijzigd door KevinskiNL op 14-11-2024 19:06 ]
Verwijderd
Correct, daarom noem ik ook beschikbare voorraad.Donstil schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:16:
[...]
Nou zonder voorraad hadden ze sowieso geen reden gehad het te doen natuurlijk.
Ja of het veel of weinig voorraad doet er niet zoveel toe toch?Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:03:
[...]
Correct, daarom noem ik ook beschikbare voorraad.
Maar los daarvan voelt het redelijk veilig om aan te nemen dat er veel of te veel voorraad is.
Verwijderd
Dan nemen we alle twee wat anders aan denk ikVerwijderd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:34:
Ik neem aan dat het promoten van PS+ de voornaamste reden is en dat de voorraad Pro's er eigenlijk niet toe doet.
Kunt nu weer bestellennDirect090 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:37:
Hoe kan ik me aanmelden voor die telegram bot? Ik ben iedere keer te laat..
https://t.me/tweakersps5diskdrivestock
[ Voor 8% gewijzigd door KevinskiNL op 14-11-2024 19:41 ]
Verwijderd
Besteld! En hier ook 6 euro korting. Heb betaald met PayPal.vinom schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:58:
Telegram groep werkte super! Kregen jullie ook nog 6 Euro korting ?
Gelukt, thanks! Eindelijk..KevinskiNL schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:39:
[...]
Kunt nu weer bestellen
https://t.me/tweakersps5diskdrivestock
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Scrooge NL
Verwijderd
No worries. Als ze nu al met deze regelmaat weer op voorraad komen, zal het niet lang meer duren voor je.Theo27 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:10:
Zul je net zien. Ben een uurtje offline en dan dit. Wie heeft er 2 besteld 😂
Ik sta op het punt om de Pro te bestellen maar ben toch aan het twijfelen omdat ik op Reddit veel berichten lees dat hij behoorlijk luid is zodra je ook maar een game opstart.
Ik heb nu een launch PS5 en daar hoor ik de fan eigenlijk nooit van, enkel de disc drive is luid als hij opstart of iets aan het installeren is.
Ik erger me redelijk snel aan een luide fan, dus vind het wel belangrijk dat die stil is.
Die van mij is stil net zo stil als me launch ps5..Simone96 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:46:
Wat zijn jullie ervaringen met de fan van de PS5 pro?
Ik sta op het punt om de Pro te bestellen maar ben toch aan het twijfelen omdat ik op Reddit veel berichten lees dat hij behoorlijk luid is zodra je ook maar een game opstart.
Ik heb nu een launch PS5 en daar hoor ik de fan eigenlijk nooit van, enkel de disc drive is luid als hij opstart of iets aan het installeren is.
Ik erger me redelijk snel aan een luide fan, dus vind het wel belangrijk dat die stil is.
Terwijl de verkopen hoger schijnen te liggen dan bij de ps4pro.Jumpman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:59:
€759,99 + €113,99 = €873,99 voor een PlayStation 5 Pro met disc drive. Nog nooit een nieuw console binnen 6 dagen zo'n stuk zien zakken. Iets zegt mij dat de verkopen omhoog moeten.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Die van mij is luider dan mijn originele ps5 disc. Ik zit 5 meter van de ps5 pro af en als je aan het gamen bent, heb ik er geen last vanSimone96 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:46:
Tja, dat is niet gek, die was echt schaars op release. Ik heb van de PlayStation 5 Pro nog geen concrete cijfers gezien. De voorraden zijn ook hoger vermoed ik en hij is nog nergens uitverkocht geweest.Hulleman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:54:
[...]
Terwijl de verkopen hoger schijnen te liggen dan bij de ps4pro.
SSStttt, ik was hem bijna vergeten.Jumpman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:48:
Hier ook gelukt €113,99. Nu nog wachten op de 30th Anniversary.
Shit die had ik ook wel graag gewild zeg
Die van mij ging zeker in de verkoop, als ik geen disc drive zou kunnen bemachtigen.Donstil schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:14:
[...]
SSStttt, ik was hem bijna vergeten.
Shit die had ik ook wel graag gewild zeg
Dubbel SadJumpman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:29:
[...]
Die van mij ging zeker in de verkoop, als ik geen disc drive zou kunnen bemachtigen.

Ik hoop nog dat er wat “scalpers” mee blijven zitten en de prijs naar beneden gaat. De upsell die ze nu vragen vind ik te gek.
Voor wat grijze kappen en plastic accessoires.Donstil schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:38:
[...]
Dubbel Sad(voor mij).
Ik hoop nog dat er wat “scalpers” mee blijven zitten en de prijs naar beneden gaat. De upsell die ze nu vragen vind ik te gek.
En niet te vergeten het ingegraveerde nummerJumpman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:30:
[...]
Voor wat grijze kappen en plastic accessoires.
Toch gaaf dat je 1 van de 12300 mensen bent wereldwijd die zo'n ding heeft.
Scrooge NL
Ik kan niet vergelijken met de launch PS5, alleen met de PS3 phat 60gig en de PS4pro. Beide hoorde ik al zodra ze aanstonden, maar in game merkte ik er niets van. Alleen op de PS4pro als het even "stil" in de game kon ik bewust worden van de fan.Simone96 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:46:
Met de PS5pro nu merk ik het volgende: ga ik in game specifiek naar de fan luisteren, dan hoor ik hem blazen, net als wanneer ik terug ben in het PS5menu. Zodra ik de game afsluit via options is hij meteen stil.
N.B. de PS5pro ligt onder een monitor standaard waardoor het geluid alleen maar naar voren (mij op 2,5 meter) en naar achteren (houten schot) weg kan. Ik denk dat als de console wat meer kan "ademen" de geluidsdruk wat lager zal zijn.
Wel merk ik een irritante resonantie als de drive draait, waarschijnlijk naar de kast eronder. Waarom Sony geen rubber randje onderop de drive-plate heeft gedaan is me een raadsel, de nieuwe voetjes hebben wel een stukje rubber aan de onderkant. Net even een onderzettertje er onder gelegd, hoop dat dat werkt.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ben benieuwd welk nummer ik ga krijgen, kan niet wachten om hem te unboxenTheo27 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:40:
[...]
En niet te vergeten het ingegraveerde nummer
Toch gaaf dat je 1 van de 12300 mensen bent wereldwijd die zo'n ding heeft.
Ondertussen ook al een weekje de PS5 PRO in gebruik en ik ben er erg blij mee.
Dan ben je echt 1 van de weinige die de ps4 pro stil vond. Ik heb de pro uiteindelijk voorzien van nieuwe koelpasta, thermal pads, etc. en nog steeds was het ding vol aan het blazen. Ik had zelfs de “stillere” Nidec fan…koboy schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:48:
[...]
Ik kan niet vergelijken met de launch PS5, alleen met de PS3 phat 60gig en de PS4pro. Beide hoorde ik al zodra ze aanstonden, maar in game merkte ik er niets van. Alleen op de PS4pro als het even "stil" in de game kon ik bewust worden van de fan.
Met de PS5pro nu merk ik het volgende: ga ik in game specifiek naar de fan luisteren, dan hoor ik hem blazen, net als wanneer ik terug ben in het PS5menu. Zodra ik de game afsluit via options is hij meteen stil.
N.B. de PS5pro ligt onder een monitor standaard waardoor het geluid alleen maar naar voren (mij op 2,5 meter) en naar achteren (houten schot) weg kan. Ik denk dat als de console wat meer kan "ademen" de geluidsdruk wat lager zal zijn.
Wel merk ik een irritante resonantie als de drive draait, waarschijnlijk naar de kast eronder. Waarom Sony geen rubber randje onderop de drive-plate heeft gedaan is me een raadsel, de nieuwe voetjes hebben wel een stukje rubber aan de onderkant. Net even een onderzettertje er onder gelegd, hoop dat dat werkt.
Mijn ps3 phat (40GB) kon er ook wat van. Zeker later in zijn leven bij the Last of Us. Ook daar koelpasta, etc. vervangen maar dat maakte ook weinig verschil.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ga er maar vanuit dat de 1 en 12300 sowieso al “vergeven” zijn en ook de afgeronde nummers of nummers die “cool” zijn door medewerkers (of anderen die daar invloed op hebben) gepakt zijn.schumi1986 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:54:
[...]
Ben benieuwd welk nummer ik ga krijgen, kan niet wachten om hem te unboxen. Vandaag nog wel de speciale anniversary editie van de portal geannuleerd want die ga ik denk ik niet gebruiken.
Uiteindelijk krijg je dus een nietszeggend en random nummer dat kennelijk speciaal is omdat er maar 12300 van zijn gemaakt. Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die er duizenden euro’s voor over hebben om zoiets te bemachtigen. Maar dat zal wel aan mij liggen….
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dan heb je gewoon de ‘juiste’ games gespeeld. Horizon Zero Dawn: behoorlijk stil… totdat je de in-game map opende, en ineens leek het of je PS4 wou opstijgen. Tal van andere voorbeelden, en had te maken met unlocked framerates.koboy schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:48:
[...]
… en de PS4pro. Beide hoorde ik al zodra ze aanstonden, maar in game merkte ik er niets van. Alleen op de PS4pro als het even "stil" in de game kon ik bewust worden van de fan.
Neeee, die had ik nog wel over willen nemen. Ik ben nog op zoek naar een matchende Portal 😕 (voor een normale prijs).schumi1986 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:54:
[...]
Ben benieuwd welk nummer ik ga krijgen, kan niet wachten om hem te unboxen. Vandaag nog wel de speciale anniversary editie van de portal geannuleerd want die ga ik denk ik niet gebruiken.
Ik kan me zo voorstellen dat Sony een wat conservatieve stand heeft gekozen die harder draait dan noodzakelijk.
YouTube: Geen native 4k60, maar wel bijna! - PlayStation 5 Pro Review
Ik zeg toch niet dat ik de PS4pro stil vind? Als toeschouwer is dat ding een stofzuiger. Ik zeg alleen dat ik er tijdens het gamen geen last van heb, de afleiding van de game is dan te groot. Als die afleiding wegvalt daarintegen.....MazeWing schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:10:
[...]
Dan ben je echt 1 van de weinige die de ps4 pro stil vond. Ik heb de pro uiteindelijk voorzien van nieuwe koelpasta, thermal pads, etc. en nog steeds was het ding vol aan het blazen. Ik had zelfs de “stillere” Nidec fan…
Mijn ps3 phat (40GB) kon er ook wat van. Zeker later in zijn leven bij the Last of Us. Ook daar koelpasta, etc. vervangen maar dat maakte ook weinig verschil.
Geen idee welke fan er in zit, boeit me ook niet zo veel.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Je beschrijft precies mijn ervaring. AC Odyssey zelfde laken en pak. Minecraft doet het prima, maar ook daar hoor je de fan duidelijk met het geluid uit als je de kans hebt er op te letten.Twixie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:40:
[...]
Dan heb je gewoon de ‘juiste’ games gespeeld. Horizon Zero Dawn: behoorlijk stil… totdat je de in-game map opende, en ineens leek het of je PS4 wou opstijgen. Tal van andere voorbeelden, en had te maken met unlocked framerates.
Je mag hier op vraag & aanbod geen producten aanbieden die nog niet in je bezit zijn dus kon deze helaas niet voor de originele prijs doorverkopen.sorted.bits schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 06:40:
[...]
Neeee, die had ik nog wel over willen nemen. Ik ben nog op zoek naar een matchende Portal 😕 (voor een normale prijs).
Ik krijg het idee dat de PRO fan anders geprogrammeerd is. Mijn ervaring nu is dat bij de OG de fan pas harder ging draaien als het nodig was. Bij de PRO gaat hij harder draaien als je een game opstart. Daartegen lijkt hij later niet harder te gaan draaien. Voor mijn gevoel blijft hij stabiel. Een fan hoor je altijd wel. Ik denk ook dat dit wat meer gefinetuned kan worden. Maar moet zeggen dat als ik game ik eigenlijk niets meer waarneem kwa geluid. Te drukSimone96 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:46:
Verwijderd
Goede review. Ik vind het einde wel grappig overigens want daar vraagt de reviewer hoe wij denken over digitaal of fysiek. Kijk 1 keer in dit topic en je kunt oneindige discussies vinden daarover.Rox92 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:02:
Nu ook de review van Tweakers online. Gelukkig gematigd positief. Doel is nog steeds om het uit te zitten tot de PS6 en die op launchday te kopen maar dat is niet makkelijk met alle positieve reviews![]()
YouTube: Geen native 4k60, maar wel bijna! - PlayStation 5 Pro Review
Mijn originele ps5 was echt muisstil hoorde ik nooit, die ik vanaf dag 1 had.Simone96 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:46:
De ps5 pro is wel aanwezig, maar niet storend, als je aan gamen ben, hoor ik het niet.
Dat mensen helemaal niks horen komt misschien ze er erg ver vandaan zitten, want de luchtstroom/ fan hoor je wel.
Ja, inderdaad de fan hoor je wel inderdaad, maar niet storend inderdaad(Of je moet hem misschien naast je hebben staan op een bureau).Shaker74 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:17:
[...]
Ik krijg het idee dat de PRO fan anders geprogrammeerd is. Mijn ervaring nu is dat bij de OG de fan pas harder ging draaien als het nodig was. Bij de PRO gaat hij harder draaien als je een game opstart. Daartegen lijkt hij later niet harder te gaan draaien. Voor mijn gevoel blijft hij stabiel. Een fan hoor je altijd wel. Ik denk ook dat dit wat meer gefinetuned kan worden. Maar moet zeggen dat als ik game ik eigenlijk niets meer waarneem kwa geluid. Te drukMaar ben er wat op gaan letten omdat het een punt is voor veel mensen. Ik zelf vind het zeker niet hinderlijk.
Maar tijdens het gamen merk ik er zelf ook niks meer van.
Zit er 3 meter vanaf en heb hem rechtop staan.. Vind hem vrij stil..Carlos0_0 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:40:
[...]
Mijn originele ps5 was echt muisstil hoorde ik nooit, die ik vanaf dag 1 had.
De ps5 pro is wel aanwezig, maar niet storend, als je aan gamen ben, hoor ik het niet.
Dat mensen helemaal niks horen komt misschien ze er erg ver vandaan zitten, want de luchtstroom/ fan hoor je wel.
Wellicht, maar dat is achteraf en t.net houd er imho nog wel een dubbele standaard op na wat betref V&A en forum dus je weet 't nooit, hier (of in levertijden en beschikbaarheid) even een post kunnen doen zo van 'iemand interesse voor een LE tegen originele prijs? > DM'.schumi1986 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:56:
[...]
Je mag hier op vraag & aanbod geen producten aanbieden die nog niet in je bezit zijn dus kon deze helaas niet voor de originele prijs doorverkopen.
Ik moet zeggen dat ik de review een beetje.. teleurstellend vind. Had er wat meer van verwacht eerlijk gezegd.
Hoeft natuurlijk geen DF content te zijn van uren en uren aan verzameld materiaal maar dit komt (helaas) niet veel verder dan nou.. IGN content.. ;-)
Dan moet ik nog even terugkomen op de geluidsproductie. Gisteravond een uurtje of ... 2 - 3 CoD WZ gedaan.. toen hoorde ik hem toch wel flink blazen. Bij bijv. HFW had ik dat niet, maar dit was zeker duidelijk hoorbaar. Zeker meer/luider dan de OG. Dus overlangere tijd, bij belasting hoor je hem wel. t.z.t. maar eens kijken naar een andere ventilator.
[ Voor 36% gewijzigd door dizzytal op 15-11-2024 10:21 ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Edit: schijnbaar staat dit in de patch notes:
Maar quality mode is nog helemaal geen optie, alleen 120fps uitschakelen. Dus dat is denk ik vooralsnog de belangrijkste enhancement.Black Ops 6 and Warzone are optimized for PlayStation 5 Pro:
Using Sony's PlayStation Spectral Super Resolution Black Ops 6 supports a higher image quality when running at 4K and 60 Hz.
New PlayStation 5 Pro quality settings: higher quality shadows, ambient occlusion, reflections and screen space global illumination (unique to Quality Mode).
Players can also opt to play at 120 Hz for greater performance; on the PS5 Pro 120 Hz mode has the same image quality as the PlayStation 5 running at 60 FPS.
With Season 01
New variable refresh rate mode that with the allows our highest image quality mode to often exceed 60 Hz on compatible display devices (120 Hz VRR).”
[ Voor 89% gewijzigd door Steven030 op 15-11-2024 11:09 ]
Maar veel harder dan mijn launch ps5 klinkt het niet.
Niet om mensen tegen de schenen te trappen maar wat een gezeur om dat geluid joh..
Als je een PC bent gewend is dit NIKS! 😁
Ja dat is wel zo, mij game pc is pas luid in full load..Furrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
Het is niet zo dat ik de fan van mijn pro niet hoor ofzo.
Niet om mensen tegen de schenen te trappen maar wat een gezeur om dat geluid joh..
Maar rond de 55 boven de 60 kwam die niet, nu met spel aan uiteraard hoor ik dat niet meer.
Nou dan denk ik dat je misschien toch onderschat wat voor geluid er af komt.Furrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
Ik zit naast mijn PC die op m'n bureau staat, die maakt minder lawaai dan de Pro gisteren. Zal dus daadwerkelijk verschil in de Pro's zitten..
Misschien dat jouw OG al een van de luidruchtigere was en dat je daarom weinig verschil met je Pro hoort...
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Dit zeggen de release notes:Steven030 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:23:
Is de 60fps modus in Black Ops 6 de Pro enhancement?
Edit: schijnbaar staat dit in de patch notes:
[...]
Maar quality mode is nog helemaal geen optie, alleen 120fps uitschakelen. Dus dat is denk ik vooralsnog de enhancement.
PLAYSTATION 5 PRO UPDATES
Black Ops 6 and Warzone are optimized for PlayStation 5 Pro:
Launch Features:
Using Sony's PlayStation Spectral Super Resolution Black Ops 6 supports a higher image quality when running at 4K and 60 Hz.
New PlayStation 5 Pro quality settings: higher quality shadows, ambient occlusion, reflections and screen space global illumination (unique to Quality Mode).
Players can also opt to play at 120 Hz for greater performance; on the PS5 Pro 120 Hz mode has the same image quality as the PlayStation 5 running at 60 FPS.
With Season 01:
New variable refresh rate mode that with the allows our highest image quality mode to often exceed 60 Hz on compatible display devices (120 Hz VRR).
Verwijderd
Als je een PS4 Pro gewend was, dan is de PS5 Pro ook een verademing!Furrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
Furrr schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
Ik kreeg vandaag bericht dat het bedrag voor de anniversary Pro is afgeschreven. Zal heus wel pas de 21ste aankomen, maar would be cool als het eerder is.
Ze schrijven een week eerder af, was twee weken geleden voor de normale PlayStation 5 Pro op release dag.FMS schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:46:
Wat is de gemiddelde tijd tussen afschrijving van pre-order kosten versus feitelijk versturen bij PS Direct?
Ik kreeg vandaag bericht dat het bedrag voor de anniversary Pro is afgeschreven. Zal heus wel pas de 21ste aankomen, maar would be cool als het eerder is.
Gisteren is er bij mij afgeschreven.
Heb een tijdje geleden de PS5 slim Anniversary aangeboden voor de verkoopprijs en deze is meteen offline gehaald.dizzytal schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:17:
[...]
Wellicht, maar dat is achteraf en t.net houd er imho nog wel een dubbele standaard op na wat betref V&A en forum dus je weet 't nooit, hier (of in levertijden en beschikbaarheid) even een post kunnen doen zo van 'iemand interesse voor een LE tegen originele prijs? > DM'.
Ook in topics aangeven dat je iets te koop hebt wordt massaal gerapporteerd en verwijderd.
Ik begin er om die reden niet meer aan, het complete moderatie beleid is niet te peilen.
Vreemd beleid inderdaad, maar PS5 drives voor 250 euro aanbieden is geen probleemschumi1986 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:42:
[...]
Heb een tijdje geleden de PS5 slim Anniversary aangeboden voor de verkoopprijs en deze is meteen offline gehaald.
Ook in topics aangeven dat je iets te koop hebt wordt massaal gerapporteerd en verwijderd.
Ik begin er om die reden niet meer aan, het complete moderatie beleid is niet te peilen.
De disc drive is toch een product dat te koop is? De LE zijn pre-orders. Zo vreemd beleid is het niet.Cardwizard schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:58:
[...]
Vreemd beleid inderdaad, maar PS5 drives voor 250 euro aanbieden is geen probleem
Twitch.tv/coelijoeli
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 22-10 13:49
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Nu eindelijk een stille,
Ik houd mijn hart vast voor als ik er 1 zou gaan kopen 🤷
Als rond gta6 beslis ik wel, als het verschil met xbox klein is houd ik het bij de series x
Sorry dat ik het zeg maar wat een gemiep zeg over wat geluid. De ps4 heeft 6 jaar als een straaljager geklonken en die brachten mensen toch ook niet terug. Een pc heeft gemiddeld 9 fans tegenwoordig en je gamed toch niet in een geluidsdichte kamer mag ik hopen. Zet je een headset op hoor je het niet. Zet je je surround set aan hoor je het ook niet. Als ik op de klantenservice van Sony zou werken zou ik gek worden van al die lui die hun ps5 willen omruilen.🤔joey82 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:34:
Mijn oudste heeft een aantal keer de pro moeten retouren door het geluid wat er vanaf kwam,
Nu eindelijk een stille,
Als rond gta6 beslis ik wel, als het verschil met xbox klein is houd ik het bij de series x
Scrooge NL
Jij mag het gemiep vinden maar jouw gehoor is niet het zelfde dan van een ander,Theo27 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:44:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar wat een gemiep zeg over wat geluid. De ps4 heeft 6 jaar als een straaljager geklonken en die brachten mensen toch ook niet terug. Een pc heeft gemiddeld 9 fans tegenwoordig en je gamed toch niet in een geluidsdichte kamer mag ik hopen. Zet je een headset op hoor je het niet. Zet je je surround set aan hoor je het ook niet. Als ik op de klantenservice van Sony zou werken zou ik gek worden van al die lui die hun ps5 willen omruilen.🤔
Sommige zijn er gevoelliger voor dan een ander,
Dat coilwhine was een irritant iets,
Jij kan niet bepalen wat iemand wel of niet storend vind 🤷
Die er nu staat hoor je niet zo 🤷
Ik houd mijn hart vast voor alle mensen die voor een nieuwe PS betaald hebben, maar dan een reeds door een puber gebruikt exemplaar krijgen.joey82 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:34:
Mijn oudste heeft een aantal keer de pro moeten retouren door het geluid wat er vanaf kwam,
Nu eindelijk een stille,
Mensen hebben gewoon recht op een goed product. Dan hadden ze bij Sony maar voor 1 fan en beter materiaal moeten zorgen.Theo27 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:44:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar wat een gemiep zeg over wat geluid. De ps4 heeft 6 jaar als een straaljager geklonken en die brachten mensen toch ook niet terug. Een pc heeft gemiddeld 9 fans tegenwoordig en je gamed toch niet in een geluidsdichte kamer mag ik hopen. Zet je een headset op hoor je het niet. Zet je je surround set aan hoor je het ook niet. Als ik op de klantenservice van Sony zou werken zou ik gek worden van al die lui die hun ps5 willen omruilen.🤔
Maar een iets wat luidruchtige fan of coil whine maakt het nog geen minder goed product toch?Timothy3000 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:20:
[...]
Mensen hebben gewoon recht op een goed product. Dan hadden ze bij Sony maar voor 1 fan en beter materiaal moeten zorgen.
Er zijn grafische kaarten van 2000 euro die ook een bizarre geluidsproductie en coil whine hebben.
Ik ben het eens met @Theo27 dat we niet moeten overdrijven en massaal PS5’s gaan terug sturen omdat mensen op het internet elkaar gek maken tussen stille en luidruchtige consoles terwijl consoles niet naast elkaar vergeleken zijn en dus maar uitgaan van wat een ander beschouwd als stil of juist luidruchtig

Het is eigenlijk gewoon heel simpel: in een wereld waarin er een merk genaamd Noctua bestaat en er een Xbox Series X is die in alle gevallen WEL stil is, dan is er eigenlijk geen valide argument te bedenken waarom de PlayStation 5, en al helemaal de Pro van €799 een luidruchtige fan heeft (of in ieder geval voldoende exemplaren in omloop zijn die luidruchtig zijn)!schumi1986 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:56:
[...]
Maar een iets wat luidruchtige fan of coil whine maakt het nog geen minder goed product toch?
Er zijn grafische kaarten van 2000 euro die ook een bizarre geluidsproductie en coil whine hebben.
Ik ben het eens met @Theo27 dat we niet moeten overdrijven en massaal PS5’s gaan terug sturen omdat mensen op het internet elkaar gek maken tussen stille en luidruchtige consoles terwijl consoles niet naast elkaar vergeleken zijn en dus maar uitgaan van wat een ander beschouwd als stil of juist luidruchtig
Uiteindelijk is het allemaal terug te brengen tot 2 oorzaken:
- thermal design van de behuizing (airflow, formaat fan, etc. )
- kwaliteit van de fan (en de nogal losse tolerantie tussen verschillende merken)
Sony heeft er echter voor gekozen om een futuristisch design te gebruiken en dit is uitdagender voor de koeling dan de “toren” die Microsoft heeft gekozen voor hun series X. Als Sony dan ook nog eens een tolerantie heeft van behoorlijk wat dB tussen Delta, Nidec, NMB en Foxconn dan ga je dus dit soort situaties krijgen. Allemaal bewuste keuzes van Sony en iets dat ze echt wel hadden kunnen voorkomen als ze een paar $ extra hadden uitgetrokken of met 1 (lees: de beste) fabrikant van de fan in zee waren gegaan, of misschien nog beter: met een fabrikant zoals Noctua….
Bij een product waar miljoenen van geproduceerd worden is het soms noodzakelijk om met meerdere fabrikanten in zee te gaan om tot dit soort productiecijfers te komen.MazeWing schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 06:52:
[...]
Het is eigenlijk gewoon heel simpel: in een wereld waarin er een merk genaamd Noctua bestaat en er een Xbox Series X is die in alle gevallen WEL stil is, dan is er eigenlijk geen valide argument te bedenken waarom de PlayStation 5, en al helemaal de Pro van €799 een luidruchtige fan heeft (of in ieder geval voldoende exemplaren in omloop zijn die luidruchtig zijn)!
Uiteindelijk is het allemaal terug te brengen tot 2 oorzaken:
- thermal design van de behuizing (airflow, formaat fan, etc. )
- kwaliteit van de fan (en de nogal losse tolerantie tussen verschillende merken)
Sony heeft er echter voor gekozen om een futuristisch design te gebruiken en dit is uitdagender voor de koeling dan de “toren” die Microsoft heeft gekozen voor hun series X. Als Sony dan ook nog eens een tolerantie heeft van behoorlijk wat dB tussen Delta, Nidec, NMB en Foxconn dan ga je dus dit soort situaties krijgen. Allemaal bewuste keuzes van Sony en iets dat ze echt wel hadden kunnen voorkomen als ze een paar $ extra hadden uitgetrokken of met 1 (lees: de beste) fabrikant van de fan in zee waren gegaan, of misschien nog beter: met een fabrikant zoals Noctua….
Het is daarom wel heel erg makkelijk om te zeggen dat ze dan maar alleen met de fabrikant van de stilste fan in zee moeten gaan. Of met een dure fabrikant zoals Noctua (de consoles leveren al nauwelijks winst op)
Ik heb mijn PC ook vol hangen met fans van Noctua maar mijn ASUS videokaart met een aankoopprijs van 2300,- is zo luid dat ik weinig meerwaarde heb aan die stille Noctua fans.
Maar de hoge geluidsproductie van mijn videokaart maakt het nog geen minder goed product, het presenteert namelijk uitstekend.
En daar verschillen de meningen dus, want een product van 800,- met coil whine en herrie is imo geen goed product, los van wat het op de tv tovert.schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:16:
[...]
Maar de hoge geluidsproductie van mijn videokaart maakt het nog geen minder goed product
Ik heb Sony nergens zien adverteren dat het een fluisterstille console hoort te zijn. Dus dan maakt het nog geen slecht product. Maar een product wat niet aan jou wensen voldoet.Timothy3000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:44:
[...]
En daar verschillen de meningen dus, want een product van 800,- met coil whine en herrie is imo geen goed product, los van wat het op de tv tovert.
Er zit ergens ook nog een optie tussen fluisterstil, stil en de ellende die we coil whine noemen.schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:04:
[...]
Ik heb Sony nergens zien adverteren dat het een fluisterstille console hoort te zijn. Dus dan maakt het nog geen slecht product. Maar een product wat niet aan jou wensen voldoet.
Heb je überhaupt een ps5 Pro in bezit? Want heb hier voornamelijk het gevoel dat het geklaag komt van mensen die het niet eens in bezit hebben?Timothy3000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:09:
[...]
Er zit ergens ook nog een optie tussen fluisterstil, stil en de ellende die we coil whine noemen.
Nogmaals, coil whine en luidruchtige fans zijn heel normaal in high end videokaart land
Maar van een console van een fractie van de prijs van een high end videokaart verwachten we ineens een fluisterstil apparaat?
Maar volgens mij sturen sommige hem hier ook terug, alleen maar omdat ze de fan horen.Timothy3000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:09:
[...]
Er zit ergens ook nog een optie tussen fluisterstil, stil en de ellende die we coil whine noemen.
Want als ik eens op zoek wat dat coil whine moet wezen, wat niemand hier uitlegt
YouTube: PS5 Slim Digital Fan Noise (Coil Whine)
Zou dat dit ongeveer moeten zijn?, dat hoort die natuurlijk niet te doen. Hier hoor je wel duidelijk verschil met alleen de fan/ luchtstroom die aanwezig kan zijn.
Denk genoeg hier denken geluid oh de fan / luchtstroom,
Nee, maar dat wel een gewoon exemplaar dat vervelende herrie produceert.schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:16:
[...]
Heb je überhaupt een ps5 Pro in bezit? Want heb hier voornamelijk het gevoel dat het geklaag komt van mensen die het niet eens in bezit hebben?
Nogmaals, coil whine en luidruchtige fans zijn heel normaal in high end videokaart land
Maar een console van een fractie van de prijs van een high end videokaart verwachten we ineens een fluisterstil apparaat?
Nogmaals, de Xbox is fluisterstil. Het is niet meer dan logisch dat mensen geen geld willen betalen voor een piepende console. Al helemaal niet als er exemplaren rondgaan die wel stil zijn. Zoiets hoort geen mazzeltje te zijn. Iedereen moet gewoon een stille console kunnen ontvangen.
Xbox heeft een beter ontwerp en is minder krachtig dus de fan is gewoon minder hard aan het werk.Timothy3000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:18:
[...]
Nee, maar dat wel een gewoon exemplaar dat vervelende herrie produceert.
Nogmaals, de Xbox is fluisterstil. Het is niet meer dan logisch dat mensen geen geld willen betalen voor een piepende console. Al helemaal niet als er exemplaren rondgaan die wel stil zijn. Zoiets hoort geen mazzeltje te zijn. Iedereen moet gewoon een stille console kunnen ontvangen.
Een harde irritante piep van coil whine is idd een reden om hem terug te sturen maar het gaat hier voornamelijk om luidruchtige fans.
Waarom ga je met je oor tegen een console aan hangen om te luisteren wat voor lawaai het maakt als je de console alleen gebruikt als je 3 meter er vandaan op de bank zit?
Eerst wat het de prijs, en nu gaan we voor de luidruchtige fans… ja er is op elk nieuw product wel iets om over te klagen en om de ander het niet te gunnen er wel plezier van te hebben.
Je plezier is toch niet afhankelijk van de klachten van anderen? Super dat jij er geen last van hebt, vervelend voor anderen dat ze dat wel hebben.schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:29:
[...]
ja er is op elk nieuw product wel iets om over te klagen en om de ander het niet te gunnen er wel plezier van te hebben.
Nee mijn plezier verpest je niet hoorTimothy3000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:33:
[...]
Je plezier is toch niet afhankelijk van de klachten van anderen? Super dat jij er geen last van hebt, vervelend voor anderen dat ze dat wel hebben.
Maar je begrijpt toch wel dat als mensen die de console niet eens in bezit hebben hier gaan reageren dat het fluisterstil hoort te zijn en je het niet moet accepteren dat er Tweakers zijn die net 800 euro hebben betaald onzeker worden door dit soort berichten en gaan twijfelen om het product terug te sturen?
Ik heb hier trouwens nu 3x een ps5,1x een Xbox series X en een PS5 Pro staan en ze hebben allemaal hele lichte coilwhine. Maar ook mijn PSU en mijn GPU van mijn PC hebben lichte coil whine.
Nee niet echt. Als je een stille console hebt dan is er geen reden om te twijfelen. Als je een console hebt met een luide fan of coil whine en je stoort je eraan dan heb je gewoon het recht om te ruilen imo.schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:41:
[...]
Maar je begrijpt toch wel dat als mensen die de console niet eens in bezit hebben hier gaan reageren dat het fluisterstil hoort te zijn en je het niet moet accepteren dat er Tweakers zijn die net 800 euro hebben betaald onzeker worden door dit soort berichten en gaan twijfelen om het product terug te sturen?
Sure.. lekker doen wat je niet laten kan.Timothy3000 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:46:
[...]
Nee niet echt. Als je een stille console hebt dan is er geen reden om te twijfelen. Als je een console hebt met een luide fan of coil whine en je stoort je eraan dan heb je gewoon het recht om te ruilen imo.
Toen er extreme schaarste was met de PS5 accepteerde iedereen het product zoals het was omdat omruilen geen optie was. En nu gaan we ineens extreem hoge eisen stellen aan een simpele console.
Lekker omruilen met z’n alle, dan gaan we over een aantal jaar alleen nog maar streamen. Aan een console valt dat niets meer te verdienen. Xbox is al naar de knoppen.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 16-11-2024 09:56 ]
[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Misschien leuker om te praten over de vette games die we (nog niet) kunnen spelen.
Maar dat is het ding dus een beetje. Want de ene simpele console heeft blijkbaar geen last van een luide fan en coil whine en de andere wel. Is het niet raar dat de één genoegen moet nemen met een herriebak en de ander niet?schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:55:
[...]
En nu gaan we ineens extreem hoge eisen stellen aan een simpele console.
Precies ☝️☝️☝️Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:00:
Volgens mij hebben we een speciaal topic waren iedereen kan coil whinen die daar behoefte aan heeft.
Misschien leuker te om te praten over de vette games die we (nog niet) kunnen spelen.
Verwijderd
Laat mij maar beginnen. Wat is FF7 Rebirth genieten zeg! Ik heb grasslands inmiddels helemaal afgerond voor ik naar act 3 ging. De open world is goed gedaan in deze game. Groot genoeg om lekker te exploren en klein genoeg om niet te gaan vervelen.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:00:
Volgens mij hebben we een speciaal topic waren iedereen kan coil whinen die daar behoefte aan heeft.
Misschien leuker te om te praten over de vette games die we (nog niet) kunnen spelen.
De uren die er nu al in zitten daar zijn een hoop andere games al bij uitgespeeld.
Goed voorbeeld van een game die wel het volle bedrag waard is. Momenteel voor mij dé reden waarvoor ik de Pro nu al in huis heb.
Verwijderd
Ik houd mijn hart vast voor als je zelf ooit gevoellig bent voor iets en andere zeggen stel je niet zo aanzetje01 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:34:
[...]
Ik houd mijn hart vast voor alle mensen die voor een nieuwe PS betaald hebben, maar dan een reeds door een puber gebruikt exemplaar krijgen.
Nee, hoogstens dat de temperatuur net wat lager is en daardoor een iets lagere fanspeed nodig is. Dit is echter allemaal marginaal en voor velen is het verschil nauwelijks hoorbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:40:
Ik lees hier veel over lawaai van de PS5, maar zie ook wel eens van die plates voorbij komen waar een extra air intake ingebouwd zit. Helpt dat in sommige gevallen ook? Geen ervaring mee verder, maar het ziet er qua design altijd stukken beter uit dan de plates die Sony op de PS5/Pro plakt.
Het is een combinatie van:
- geluid van luchtstroom
- geluid van het draaien van de ventilator (= snelheid)
- coil whine
- resonerende panelen
- plaatsing van de ps5 waardoor bovenstaande punten erger of juist minder erg worden.
Oh nee hoor toen ging de ps5 ook retour en ging ik voor een series x 🤷schumi1986 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:55:
[...]
Sure.. lekker doen wat je niet laten kan.
Toen er extreme schaarste was met de PS5 accepteerde iedereen het product zoals het was omdat omruilen geen optie was. En nu gaan we ineens extreem hoge eisen stellen aan een simpele console.
Lekker omruilen met z’n alle, dan gaan we over een aantal jaar alleen nog maar streamen. Aan een console valt dat niets meer te verdienen. Xbox is al naar de knoppen.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 16-11-2024 17:48 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Is dit eigen invulling? Er is namelijk niets eenvoudig aan het koelingsdesign van de Xbox series X. Dit is ook een van de grote redenen dat ze niet in staat zijn geweest om de kostprijs naar beneden te brengen.MazeWing schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 06:52:
[...]
Sony heeft er echter voor gekozen om een futuristisch design te gebruiken en dit is uitdagender voor de koeling dan de “toren” die Microsoft heeft gekozen voor hun series X.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Ik heb het over de “vorm” van de console zelf en wat voor gevolg dit heeft voor de koeling. De manier die Microsoft heeft gekozen is aan alle kanten superieur. Microsoft heeft dus “function over form” gekozen en Sony duidelijk voor “form over function”, alhoewel over de “form” natuurlijk gediscussieerd kan worden.Armada schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:52:
[...]
Is dit eigen invulling? Er is namelijk niets eenvoudig aan het koelingsdesign van de Xbox series X. Dit is ook een van de grote redenen dat ze niet in staat zijn geweest om de kostprijs naar beneden te brengen.
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties