Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35

koboy

Heb een idee voor een icon

Steven030 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:14:
[...]

En heb je wel HDMI 2.1 poorten op je TV? Het gaat niet alleen om 4K, of alleen om 120fps, of alleen om HDR10+. Het gaat om 4K, 120fps en HDR10+ tegelijk. Daarvoor is een 48Gbps kabel en poort nodig.
LG C1..... Ja dus ;) maar de PS5pro hangt aan de meegeleverde kabel. Had even een actieve bui en heb de kabel vervangen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:26:
Wat is jullie ervaring met VRR? Mijn 4k tv kan dat blijkbaar niet (Sony uit 2020 dacht ik), maar is dit een feature die echt verschil maakt tijdens het gamen of film kijken?
Ik vind wel dat een TV die VRR wel ondersteund aanzienlijk meer uit de PS5 Pro haalt dan een tv zonder VRR. Als ik kijk naar alle enhancements van games. Zou ik zelf de Pro niet kopen als mijn tv geen VRR zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Raem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:13:
[...]

1.4 ondersteunt 4k ja. Tot 30hz. Wil je 4k120hz, dan ga je dat niet halen met een 1.4 kabel.
Net nog even gecontroleerd: de PS4pro hangt op de kamer van mijn dochter aan een HDMI kabel van 15 jaar oud van waarschijnlijk de Aldi met alleen de opdruk HDMI high speed....
De PS4pro doet 4k60 of als dat niet werkt 1080p (2k). Hij hangt aan een 4k144 monitor, en krijgt keurig 4k60 beeld. Maar dat kan volgens jou dus niet.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:10
Ik denk niet het hier al staat maar interessant.. :)

Sony Group Corporation zou gesprekken houden om Kadokawa Corporation over te nemen. Dit is de huidige eigenaar van Elden Ring-ontwikkelaar FromSoftware.
Reuters claimt dit van twee bronnen te hebben vernomen. De gesprekken tussen de twee partijen zouden op dit moment gaande zijn en en een deal zou ergens binnen de komende weken gemaakt kunnen worden. Sony en Kadokawa hebben niet op de geruchten gereageerd.

De bekendste gameontwikkelaar van Kadokawa is FromSoftware, bekend van games als Elden Ring, Dark Souls en Sekiro: Shadows Die Twice. Kadokawa heeft 69,66 procent van FromSoftware in handen. Naast FromSoftware maken ook bedrijven als Acquire (Tenchu, Mario and Luigi Brothership), Spike Chunsoft (Dragon Ball: Sparking! Zero, Jump Force) en Vic Game Studios (Breakers: Unlock the World) onderdeel uit van de portfolio van Kadokawa Corporation.

Deze bedrijven zouden bij een overname in potentie dus allemaal onderdeel kunnen uitmaken van Sony. Het bedrijf heeft al 2 procent aan aandelen van Kadokawa en 14,09 procent aan aandelen van FromSoftware in handen. Naast eigenaar van bovengenoemde gamebedrijven is Kadokawa een van de grootste mediaconglomeraten in Japan. Het bedrijf heeft onder andere veel populaire anime en streamingdiensten voor anime in het bezit. Het is waarschijnlijk dat dit voor Sony de hoofdreden van de overname is.

Sony heeft de afgelopen jaren meerdere gamebedrijven opgekocht. Zo kocht het bedrijf Bungie, Housemarque en Firewalk Studios op. Laatstgenoemde ontwikkelaar werd onlangs gesloten na het falen van liveservicegame Concord.

Over Elden Ring gesproken: uitbreiding Shadow of the Erdtree is een kanshebber voor een award voor game van het jaar tijdens The Game Awards 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Derbiss schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:58:
Ik denk niet het hier al staat maar interessant.. :)

Sony Group Corporation zou gesprekken houden om Kadokawa Corporation over te nemen. Dit is de huidige eigenaar van Elden Ring-ontwikkelaar FromSoftware.
Reuters claimt dit van twee bronnen te hebben vernomen. De gesprekken tussen de twee partijen zouden op dit moment gaande zijn en en een deal zou ergens binnen de komende weken gemaakt kunnen worden. Sony en Kadokawa hebben niet op de geruchten gereageerd.

De bekendste gameontwikkelaar van Kadokawa is FromSoftware, bekend van games als Elden Ring, Dark Souls en Sekiro: Shadows Die Twice. Kadokawa heeft 69,66 procent van FromSoftware in handen. Naast FromSoftware maken ook bedrijven als Acquire (Tenchu, Mario and Luigi Brothership), Spike Chunsoft (Dragon Ball: Sparking! Zero, Jump Force) en Vic Game Studios (Breakers: Unlock the World) onderdeel uit van de portfolio van Kadokawa Corporation.

Deze bedrijven zouden bij een overname in potentie dus allemaal onderdeel kunnen uitmaken van Sony. Het bedrijf heeft al 2 procent aan aandelen van Kadokawa en 14,09 procent aan aandelen van FromSoftware in handen. Naast eigenaar van bovengenoemde gamebedrijven is Kadokawa een van de grootste mediaconglomeraten in Japan. Het bedrijf heeft onder andere veel populaire anime en streamingdiensten voor anime in het bezit. Het is waarschijnlijk dat dit voor Sony de hoofdreden van de overname is.

Sony heeft de afgelopen jaren meerdere gamebedrijven opgekocht. Zo kocht het bedrijf Bungie, Housemarque en Firewalk Studios op. Laatstgenoemde ontwikkelaar werd onlangs gesloten na het falen van liveservicegame Concord.

Over Elden Ring gesproken: uitbreiding Shadow of the Erdtree is een kanshebber voor een award voor game van het jaar tijdens The Game Awards 2024.
Mooi. En nu Dark Souls Remake voor de PS5 maken en Bloodborne Remastered + Bloodborne 2. Zou tijd worden dat we weer wat fatsoenlijke games kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 20-10 12:34
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:
[...]

Net nog even gecontroleerd: de PS4pro hangt op de kamer van mijn dochter aan een HDMI kabel van 15 jaar oud van waarschijnlijk de Aldi met alleen de opdruk HDMI high speed....
De PS4pro doet 4k60 of als dat niet werkt 1080p (2k). Hij hangt aan een 4k144 monitor, en krijgt keurig 4k60 beeld. Maar dat kan volgens jou dus niet.....
Premium high speed is 18Gbps HDMI 2.0 (4K60), niet de oude 10Gbps HDMI 1.4 (4K/30). De premium high speed kabel is neem ik aan bij de PS4 pro geleverd. Daarnaast begon deze hele discussie over dat wat er op de PS kabels staat vreemd is, waarom zou Sony met de PS5(pro) een 2.0 kabel leveren wanneer het adverteert met alle 2.1 functionaliteiten.

Je argument om net zo goed een goedkopere kabel te kunnen gebruiken klopt, maar alleen als het binnen de juiste categorie valt. Het verschil zit hem in de bandbreedte, en je hebt een hoge bandbreedte nodig om te gamen met 4K+120fps+HDR10+

[ Voor 19% gewijzigd door Steven030 op 19-11-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:35:
[...]
En het werkt tussen 60 en 40Hz.
Omdat ik op mijn LG al zeker >100Hz gezien heb bij VRR, eens opgezocht, en de PS5 ondersteunt van 48 tot 120Hz bij VRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:00:
[...]

Mooi. En nu Dark Souls Remake voor de PS5 maken en Bloodborne Remastered + Bloodborne 2. Zou tijd worden dat we weer wat fatsoenlijke games kunnen spelen.
Jeps.. het is niet zo vet de laatste tijd.
Ook al is er een serieuze backlog :)

ps: lees ik ook ergens ->
Tijdens de laatste aflevering van de XboxEra podcast onthulde Nick “Shpeshal_Nick” Baker dat er gewerkt wordt aan een remaster van Dark Souls 3. Helaas bevestigde de leaker dat hij meer weet over dit project, maar hij kan op dit moment niet meer zeggen
Was mijn eerste echte kennismaking met dit type games.. enkel die eindbaas nooit kunnen neerleggen |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Derbiss op 19-11-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:54:
[...]

In dat geval wordt er chroma-subsampling (4:2:0) toegepast en heb je geen HDR. Er zijn allerlei scenario's te bedenken waarop kabels wel werken maar niet alles ondersteunen. De discussie begon met jouw opmerking:
HDMI kabels zijn niet HDMI 2.1 of welke versie dan ook
En dat is dus niet waar. Er zit wel degelijk verschil tussen 1.4 / 2.0 / 2.1 kabels en welke mogelijkheden ze ondersteunen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:43
Twixie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:20:
Bij de PS5 kan je ook gewoon zien welke resoluties ondersteund zijn met je combinatie van kabel en TV. Gewoon in video-instellingen gaan kijken. Als alles goed is moet je daar zien staan dat je onder 2160p zien staan dat je met HDR alles kan hebben van 24Hz tot 60Hz en 120Hz YUV422. Dat zijn de max resoluties die de PS5 ondersteunt.

https://image.benq.com/is...ions_2?$ResponsivePreset$

Wat ik me wel afvraag is hoe de PS5 dat bepaalt. Zeker in mijn geval met dat issue met mijn certified kabel. Hoe bepaalt de PS5 dat ik daar geen 120Hz over kan hebben ? Want de PS5 kan IMHO niet 'zien' dat er data verlies is als hij er teveel Gbps tegenaan gooit. Is het dan via een chip in de kabel ? Dan zou het al helemaal raar zijn dat die certified kabel geen 120Hz kan.
De HDMI poorten communiceren met elkaar zeg maar. De HDMI Handshake. Zo ziet de PS5 wat je TV (poort) kan. Waarschijnlijk verricht hij dan denk ik ook een soort van meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:56
Twixie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:07:
[...]

Omdat ik op mijn LG al zeker >100Hz gezien heb bij VRR, eens opgezocht, en de PS5 ondersteunt van 48 tot 120Hz bij VRR.
Series X doet dit tussen 60 en 40hhz. Ga vanuit dat dit op PC ook zo is.
Weet niet of ze dat hebben aangepast bij de PS5 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Steven030 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:03:
[...]

Premium high speed is 18Gbps HDMI 2.0 (4K60), niet de oude 10Gbps HDMI 1.4 (4K/30). De premium high speed kabel is neem ik aan bij de PS4 pro geleverd. Daarnaast begon deze hele discussie over dat wat er op de PS kabels staat vreemd is, waarom zou Sony een 2.0 kabel leveren wanneer het adverteert met alle 2.1 functionaliteiten.

Je argument om net zo goed een goedkopere kabel te kunnen gebruiken klopt, maar alleen als het binnen de juiste categorie valt. Het verschil zit hem in de bandbreedte, en je hebt een hoge bandbreedte nodig om te gamen met 4K+120fps+HDR10+
Er hing een een labeltje aan de kabel: tv1, die heb ik er aan gehangen toen de vorige tv gerepareerd werd. Dat was in ons oude huis, toen had ik nog geen PS4..... Er stond ook geen premium op, alleen high speed. Als hij al ergens mee is meegeleverd is het de Cisco/Ziggo HD recorder geweest, maar die heeft altijd aan input 3 gehangen. Op input 1 hing altijd de mediaspeler, een daarmee is geen kabel meegeleverd.

Maar eens dat Sony gewoon een 2.1 kabel meelevert. Lager zou zinloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 11:38

s0kkie

Cowabunga

Zojuist verzendbevestiging gehad van Intertoys over de 30th Anniversary controller :)
Ik had meer verwacht dat ze te veel orders hadden aangenomen en daarna gingen annuleren lol, maar nog 2 dagen en dan is de console ook binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:45:
[...]

Ik vind wel dat een TV die VRR wel ondersteund aanzienlijk meer uit de PS5 Pro haalt dan een tv zonder VRR. Als ik kijk naar alle enhancements van games. Zou ik zelf de Pro niet kopen als mijn tv geen VRR zou hebben.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. :)
Op de Pro zou je juist stabielere 60fps moeten hebben in games maar dan met meer fidelity vergeleken met de base PS5. Wil je voor performance modes gaan met een uncapped frame rate, ja dan VRR. Maar dat geldt voor ieder platform waar je op speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Raem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:16:
[...]

In dat geval wordt er chroma-subsampling (4:2:0) toegepast en heb je geen HDR. Er zijn allerlei scenario's te bedenken waarop kabels wel werken maar niet alles ondersteunen. De discussie begon met jouw opmerking:

[...]

En dat is dus niet waar. Er zit wel degelijk verschil tussen 1.4 / 2.0 / 2.1 kabels en welke mogelijkheden ze ondersteunen.
Nee, want de PS4pro schakelt als 4k60 niet lukt terug naar 1080p.
Er kan verschil zitten tussen een 2.0 een en 2.1 kabel. Vergeleken met een 1.4 kabel is het verschil er vrij zeker. De hogere bandbreedte stelt strengere eisen aan zaken als afscherming om gegarandeerd te werken, maar dan ook kan je tegen een slecht exemplaar aanlopen.
Punt blijft dat de kabel een passief component is, een dus niet iets ondersteunt. Ook een kabel met een lagere versie werkt vaak gewoon omdat de afscherming dan wel volgens de standaard onvoldoende in, maar in praktijk goed genoeg omdat de lengte klein genoeg is, of die het ontbreken van storende bronnen. (Die er bij mij waren; wifi router op een paar cm)

Moet je een nieuwe kabel kopen, dan koop je natuurlijk een 2.1 kabel, die waarschijnlijk net zo duur is als een 2.0 kabel. 1.4 kabels zijn volgens mij niet echt meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Knip: rare dubbelop

[ Voor 97% gewijzigd door koboy op 19-11-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:25
Ik heb een probleem met mijn PS5 en weet niet helemaal of ik hier aan het juiste adres ben, maar ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.

Ik heb sinds kort een nieuwe set speakers ter vervanging van mijn soundbar. Het zijn de Argon Forte A5 actieve speakers. Alles werkt naar behoren (geluid TV, platenspeler, Wi-fi streamen), alleen bij gamen op de PS5 gaat het mis. Om de een of andere reden wordt de auto-off functie van de speakers geactiveerd, terwijl ik midden in een spel zit. Deze functie houdt in dat de speakers zichzelf uitschakelen als ze 15 minuten lang geen geluid/signaal ontvangen. Maar gek genoeg gebeurt dit dus gewoon tijdens het gamen. Het geluid schiet dan over naar de interne speakers van de TV.

Mijn setup: Samsung TV (UE49KS7000) met op HDMI 1 de Ziggo Next, op HDMI 2 de PS5 en op HDMI 4 (de enige met ARC) de Argon speakers (met ARC dus). De TV ingesteld op HDMI geluidsoutput en PCM. De PS5 ingesteld op HDMI (nu op AV amplifier, maar het gebeurt ook bij de optie TV) geluidsoutput en Linear PCM.

Zoals gezegd werkt het meeste naar behoren. Zo starten de speakers als de TV aangaat en reageren ze op de AB van de TV. Ook gaan ze weer uit als de TV uitgaat. Maar als ik ongeveer een kwartier een spel speel, dan gaan de speakers gewoon uit...

Ik heb ook nog een support ticket lopen bij Argon zelf, maar die snappen er ook niet zoveel van. Dus ik hoop hier de gouden tip te vinden :-) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 06:51
Ik heb mijn tv het geluid op passeren staan .
En de ps5 op geluidsbalk gezet in het ps5 menu ,dit is dan met een sonos arc met HDMI op de arc aansluiting van de tv .

[ Voor 7% gewijzigd door Beaudog op 19-11-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:40:
[...]

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. :)
Op de Pro zou je juist stabielere 60fps moeten hebben in games maar dan met meer fidelity vergeleken met de base PS5. Wil je voor performance modes gaan met een uncapped frame rate, ja dan VRR. Maar dat geldt voor ieder platform waar je op speelt.
Stellar Blade doet 80 fps locked in VRR in plaats van 60 fps.
Ratchet & Clank Rift apart doet met alles aan voor kwaliteit 40-50+ fps in plaats van 30 fps.

Dat vind ik toch wel significante verschillen.

Edit: als je deze link bekijkt zie je dat er best een hoop games zijn die bijvoorbeeld 10-30 extra fps uit de games halen op dezelfde settings. Dit is bijvoorbeeld ook voor the last of us en Horizon.

https://www.resetera.com/...s.1026072/#post-131034714

[ Voor 19% gewijzigd door Tricto op 19-11-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 13:30
s0kkie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:37:
Zojuist verzendbevestiging gehad van Intertoys over de 30th Anniversary controller :)
Ik had meer verwacht dat ze te veel orders hadden aangenomen en daarna gingen annuleren lol, maar nog 2 dagen en dan is de console ook binnen!
Ja ik ook mooi dat het gelukt is, want ja zo goed gaat het niet met de winkels van de blokker groep.
Blokker, intertoys en Miniso is het enige wat ze nog hebben, waarvan de 1ste omgevallen is(En intertoys ook best al vaak geprobeerd te verkopen is).
Dus blij dat het in ieder geval nog verstuurd is, maar ik zal er niet snel iets meer bestellen bij de Intertoys als ik niet zeker weet het voorradig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
Carlos0_0 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:49:
[...]

Ja ik ook mooi dat het gelukt is, want ja zo goed gaat het niet met de winkels van de blokker groep.
Blokker, intertoys en Miniso is het enige wat ze nog hebben, waarvan de 1ste omgevallen is(En intertoys ook best al vaak geprobeerd te verkopen is).
Dus blij dat het in ieder geval nog verstuurd is, maar ik zal er niet snel iets meer bestellen bij de Intertoys als ik niet zeker weet het voorradig is.
intertoys is al overgenomen door een belgische partij (toychamp) dus no worries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
harrybeuker schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:51:
[...]

intertoys is al overgenomen door een belgische partij (toychamp) dus no worries
Ah dat had ik nog niet gelezen goed om te horen, nou dan zal de blokker group binnenkort wel helemaal verdwijnen :+ .
Ik zie die Miniso winkel nou niet echt als winstgevend voor lange tijd, 1 keer in geweest en vond het echt een rommel winkel normaal haha.
Maar goed we gaan weer verder met de ps5 berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

SD5k

>4&X

Voor de geïnteresseerden, de Dualsense Edge Stick Modules zijn weer te bestellen bij MediaMarkt, deze zijn maandenlang niet leverbaar geweest, ook via PS Direct zijn ze al een hele tijd uitverkocht:

https://www.mediamarkt.nl...e-controller-1752756.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:25:
[...]

Stellar Blade doet 80 fps locked in VRR in plaats van 60 fps.
Ratchet & Clank Rift apart doet met alles aan voor kwaliteit 40-50+ fps in plaats van 30 fps.

Dat vind ik toch wel significante verschillen.

Edit: als je deze link bekijkt zie je dat er best een hoop games zijn die bijvoorbeeld 10-30 extra fps uit de games halen op dezelfde settings. Dit is bijvoorbeeld ook voor the last of us en Horizon.

https://www.resetera.com/...s.1026072/#post-131034714
Ik zeg niet dat VRR geen meerwaarde heeft. Het ging mij erom dat ik een Pro net zo goed kan aanraden wanneer je geen VRR tv hebt.
R&C werkte inderdaad heerlijk in 40fps. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:27:
[...]
Series X doet dit tussen 60 en 40hhz.
Ik weet niet waarom jij steeds denkt dat VRR max 60Hz is, ook de XSX doet tot 120Hz op VRR. Hij is zelfs iets beter dan de PS5 want gaat tot 40Hz aan de onderkant daar waar de PS5 tot 48Hz gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Twixie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:22:
[...]

Ik weet niet waarom jij steeds denkt dat VRR max 60Hz is, ook de XSX doet tot 120Hz op VRR. Hij is zelfs iets beter dan de PS5 want gaat tot 40Hz aan de onderkant daar waar de PS5 tot 48Hz gaat.
Waar zie jij dat staan?
Ik zeg alleen dat VRR het beste werkt tussen 60 en 40hz. Ik heb nooit gezegd dat VRR niet werkt met 120hz. Maar als je van 120 naar 100 fps dropt, dan is dat veel minder zichtbaar vs 60 naar 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:31:
[...]
Waar zie jij dat staan?
Ik zeg alleen dat VRR het beste werkt tussen 60 en 40hz. Ik heb nooit gezegd dat VRR niet werkt met 120hz. Maar als je van 120 naar 100 fps dropt, dan is dat veel minder zichtbaar vs 60 naar 40.
Ik heb het uiteraard gewoon gegoogled.
Maar jouw posts waren helemaal niet duidelijk, want je zei 'het werkt tussen x en y' dus dan interpreteer ik dat het onder x en boven y niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Twixie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb het uiteraard gewoon gegoogled.
Maar jouw posts waren helemaal niet duidelijk, want je zei 'het werkt tussen x en y' dus dan interpreteer ik dat het onder x en boven y niet werkt.
Ik zei alleen dat het beste werkt tussen 60 en 40 Hz. Alles daarboven, merk je niet echt.
Is het nu duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:42:
[...]
Nee, want de PS4pro schakelt als 4k60 niet lukt terug naar 1080p.
Is dat zo ? Want dit is me nog altijd niet duidelijk, ook niet met de vele posts hierboven.

Ik heb het ook eens op AVForums gevraagd, en zoals ik het begrijp weten de toestellen helemaal niet hoe goed of slecht je kabel is. Als jij dus een HDMI 1.4 kabel gaat gebruiken met een PS5 en 4K/120 TV, dan zal de PS5 gewoon denken dat hij 4K/120 kan doorpompen (omdat hij dat via EDID afspreekt met de TV) en als die kabel dan verlies heeft dan ga je dus storingen in het beeld krijgen (of helemaal geen beeld). Het is niet dat de PS5 gaat merken dat er iets mis gaat met de kabel die je gebruikt.

Natuurlijk is dat ook een beetje contradictorisch met mijn vreemde ervaring. Namelijk dat met een cheapo kabel mijn PS5 alle opties geeft (tot 120Hz YUV422) maar met mijn duurdere 48Gbps certified kabel slechts 60Hz YUV420 (en geen 120Hz) geeft alsof ik slechts HDMI 2.0 heb ineens. Dan zou ik toch ook denken dat de PS5 op de een of andere manier iets aan die kabel 'ziet'.

EDIT: ik heb het eens aan ChatGPT gevraagd en daar kreeg ik wel een uitgebreide plausibele uitleg. In het kort kunnen HDMI bronnen wel degelijk zien of de data-transmissie al dan niet succesvol is en op die manier terugvallen op een lagere resolutie. Dit kan ook al tijdens de initiële handshake, dus een PS5 kan wel degelijk al direct zien dat bvb 4K/120 niet lukt omwille van verlies op de kabel en daardoor terugvallen op HDMI 2.0 resoluties. Dit heet 'link training' en is ondersteund in HDMI 2.1.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 19-11-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
Voor de mensen die discussieren over soorten HDMI kabels en wat de verschillen zijn, lees dan SVP even dit artikel.

https://www.hifi.eu/nl/bl...0die%20ze%20ondersteunen.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers is de DualSense 30th editie nu te pre-ordereren bij de Mediamarkt:

https://www.mediamarkt.nl...ited-edition-1874125.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Geraedus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:00:
Voor de mensen die discussieren over soorten HDMI kabels en wat de verschillen zijn, lees dan SVP even dit artikel.

https://www.hifi.eu/nl/bl...0die%20ze%20ondersteunen.
En dit soort stukjes/blog/advertorials van winkels zijn een flink deel van het probleem. Een passieve kabel (HDMI) ondersteunt geen verschillende versies. Dat is net zo iets als dat een weg geen Volkswagens ondersteunt maar wel Tesla's.

Een kabel transporteert alleen maar, en tijdens dat transport kan dat signaal aangetast worden. Hiervoor moeten de aders van een bepaald niveau zijn, maar ook zaken als afscherming, montage punten in de stekker etc. en bij hoogte transport snelheden worden zaken hier strenger.
Maar net als dat een weg niet aan de specificaties voor 120 rijden kan voldoen, betekent dat niet dat je daar geen 120 kan rijden. Het is er alleen niet voor gemaakt/ontworpen. Zelfde geldt ook voor kabels.

Vroegah had je cat3 Ethernet kabels, die waren gespecificeerd op 10mbit. Voor 100mbit moest je cat5 hebben, maar voor een kort laatste stukje werkte een oude cat3 kabel over het algemeen prima. Voor de hele maximale lengte van 100m is het natuurlijk wat anders......

Dit is een winkel die zijn kabels (vanaf 30 euro) wil verkopen, want dat is nou juist iets waar ze relatief veel marge op draaien, en mensen in de winkel gevoelig zijn voor een impuls aankoop. Je gaat je TV van 3000 euro toch niet aansluiten met een kabeltje van 10 euro, of nog erger de meegeleverde kabel......
Dit soort winkels verkochten ook USB en Ethernet kabels an 1000 euro speciaal voor hifi gebruik.

Maar goed, deze discussie hoort in het kabels gesmeed door elfen bij maanlicht topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:36:
[...]

Ik zei alleen dat het beste werkt tussen 60 en 40 Hz. Alles daarboven, merk je niet echt.
Is het nu duidelijk?
De meeste games draaien op de current-gen tussen de 70-100fps als je voor een graphics optie kiest die tot 120fps kan. Dat is op een non-VRR tv echt niet te doen. Leidt tot enorm slechte framepacing, dus stutter. Ook boven de 60fps merk je VRR goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 19-11-2024 15:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Hulleman schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:00:
[...]

De meeste games draaien op de current-gen tussen de 70-100fps als je de 120fps optie aanzet. Dat is op een non-VRR tv echt niet te doen. Leidt tot enorm slechte framepacing, dus stutter. Ook boven de 60fps merk je VRR goed.
Ik heb jaren op een 120hz scherm gespeeld zonder VRR. Nooit wat van gemerkt eigenlijk.
Tenzij het het onder 60 fps drops, toen merkte ik het pas. Het zag er voor mij soepel eruit. Alleen merkte ik veel gehapper bij Unreal Engine games.

VRR werkt veel beter tussen 60 en 40hz, vergelijken met 100-70 fps. Misschien zijn mijn ogen niet meer goed, of ik let daar niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:15:
[...]

Ik heb jaren op een 120hz scherm gespeeld zonder VRR. Nooit wat van gemerkt eigenlijk.
Tenzij het het onder 60 fps drops, toen merkte ik het pas. Het zag er voor mij soepel eruit. Alleen merkte ik veel gehapper bij Unreal Engine games.

VRR werkt veel beter tussen 60 en 40hz, vergelijken met 100-70 fps. Misschien zijn mijn ogen niet meer goed, of ik let daar niet op.
Het is helemaal niet zo dat het beter werkt, het werkt of het werkt niet.

Het kan wel zijn dat JIJ het beter merkt in de 40-60 range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:59:
[...]

En dit soort stukjes/blog/advertorials van winkels zijn een flink deel van het probleem. Een passieve kabel (HDMI) ondersteunt geen verschillende versies. Dat is net zo iets als dat een weg geen Volkswagens ondersteunt maar wel Tesla's.

Een kabel transporteert alleen maar, en tijdens dat transport kan dat signaal aangetast worden. Hiervoor moeten de aders van een bepaald niveau zijn, maar ook zaken als afscherming, montage punten in de stekker etc. en bij hoogte transport snelheden worden zaken hier strenger.
Maar net als dat een weg niet aan de specificaties voor 120 rijden kan voldoen, betekent dat niet dat je daar geen 120 kan rijden. Het is er alleen niet voor gemaakt/ontworpen. Zelfde geldt ook voor kabels.

Vroegah had je cat3 Ethernet kabels, die waren gespecificeerd op 10mbit. Voor 100mbit moest je cat5 hebben, maar voor een kort laatste stukje werkte een oude cat3 kabel over het algemeen prima. Voor de hele maximale lengte van 100m is het natuurlijk wat anders......

Dit is een winkel die zijn kabels (vanaf 30 euro) wil verkopen, want dat is nou juist iets waar ze relatief veel marge op draaien, en mensen in de winkel gevoelig zijn voor een impuls aankoop. Je gaat je TV van 3000 euro toch niet aansluiten met een kabeltje van 10 euro, of nog erger de meegeleverde kabel......
Dit soort winkels verkochten ook USB en Ethernet kabels an 1000 euro speciaal voor hifi gebruik.

Maar goed, deze discussie hoort in het kabels gesmeed door elfen bij maanlicht topic....
Maar om een eind aan het gedoe te maken: dit is de originele HDMI kabel geleverd bij mijn launch PS3 uit de winter '07-'08. Hoogste HDMI spec toen was 1.3. dit is een kabel die ik uit alle makkelijk kan herkennen omdat het een dikke stugge jongen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP8FFaXeyiz_O_JLObzxG0gPEnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9SLqeTcPzoZbVZEQCdTa5wz.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit kan niet toch?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:17:
[...]

Het is helemaal niet zo dat het beter werkt, het werkt of het werkt niet.

Het kan wel zijn dat JIJ het beter merkt in de 40-60 range.
Van 60 naar 40 is een grotere verschil, vergeleken met 120-100.
Alles boven de 60 fps zie ik als soepel.

En VRR werkt niet bij elke game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:21:
[...]

Zoals je zelf zegt zie jij dat zo..

Het gaat niet alleen om het soepel zijn maar ook om de screen tearing. Die is net zo erg aanwezig tussen 100-120 dan tussen 40-60

VRR zorgt ervoor dat de frames van de TV matchen met die van de game.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 19-11-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:18:
[...]

Maar om een eind aan het gedoe te maken: dit is de originele HDMI kabel geleverd bij mijn launch PS3 uit de winter '07-'08. Hoogste HDMI spec toen was 1.3. dit is een kabel die ik uit alle makkelijk kan herkennen omdat het een dikke stugge jongen is.
[Afbeelding]

Maar kan hij alles tegelijk? Zo te zien wel inderdaad. Blijft vreemd https://www.reddit.com/r/PS5/s/3s8q5zaQQo

Hoe dan ook, ik heb voor de zekerheid bij het ophangen van mijn tv voor de toekomstbestendigheid HDMI 2.1 kabels geïnstalleerd, en kan het niet testen. Ik heb er ook nog een Hue sync box 8K tussen zitten, die er bijvoorbeeld weer voor zorgt dat ik op mijn XSX geen AMD FreeSync kan gebruiken, maar alleen VRR…

Maar jouw verhaal is voor het eerst dat ik het hoor, en ik kan er geen bronnen over vinden. Wat geeft jouw TV zelf voor informatie na paar (7?) keer groene knop en in de game control center als je in een 120fps game zoals de gratis beschikbare Warzone zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Steven030 op 19-11-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:24:
[...]

Zoals je zelf zegt zie jij dat zo..

Het gaat niet alleen om het soepel zijn maar ook om de screen tearing. Die is net zo erg aanwezig tussen 100-120 dan tussen 40-60

VRR zorgt ervoor dat de frames van de TV matchen met die van de game.
Meeste games hebben gewoon V-sync aan. Dus ik zie geen tearing, zelfs met VRR uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:27:
[...]

Meeste games hebben gewoon V-sync aan. Dus ik zie geen tearing, zelfs met VRR uit.
Het punt van VRR is juist dat je geen vsync nodig hebt. Vsync gaat te koste van de input lag.

Maar goed je wilt niet begrijpen dat iedereen frame dips/ instabiliteit anders ervaart volgens mij want meerdere Tweakers proberen jou dit al uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:30:
[...]

Het punt van VRR is juist dat je geen vsync nodig hebt. Vsync gaat te koste van de input lag.

Maar goed je wilt niet begrijpen dat iedereen frame dips/ instabiliteit anders ervaart volgens mij want meerdere Tweakers proberen jou dit al uit te leggen
Is dat niet freesync die daar voor zorgt?
Want nu snap ik het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Dubbel..

[ Voor 98% gewijzigd door Steven030 op 19-11-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:35:
[...]

Is dat niet freesync die daar voor zorgt?
Want nu snap ik het niet meer...
VRR, Freesync, Gsync zelfde technologie met een ander naampje

VRR = VESA
Gaync = NVIDIA
Freesync = AMD

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 19-11-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Steven030 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:25:
[...]

Maar kan hij alles tegelijk? Zo te zien wel inderdaad. Blijft vreemd https://www.reddit.com/r/PS5/s/3s8q5zaQQo

Hoe dan ook, ik heb voor de zekerheid bij het ophangen van mijn tv voor de toekomstbestendigheid HDMI 2.1 kabels geïnstalleerd, en kan het niet testen. Ik heb er ook nog een Hue sync box 8K tussen zitten, die er bijvoorbeeld weer voor zorgt dat ik op mijn XSX geen AMD FreeSync kan gebruiken, maar alleen VRR…

Maar jouw verhaal is voor het eerst dat ik het hoor, en ik kan er geen bronnen over vinden. Wat geeft jouw TV zelf voor output informatie na paar (7?) keer groene knop en in de game control center als je in een 120fps game zoals Warzone zit?
Heb geen 120fps games volgens mij, of er niet iets in de ps+ maand games hebben gezeten; maar dan nog grote kans dat ik die niet geclaimd heb want ik ben niet zo van de shooters....
Zit nog in de PS4 backlog, en heb alleen Astro playground, en na 5 december heeft mijn dochter empire of the ants (ook geen 120fps).

Maar goed dus is wat de PS5 aangeeft na de handshake test. HDR logo kwam keurig in beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06

Chrasher

Tevree met z'n PS5

koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]

Dat is gewoon de info uit de "handshake" tussen de versies van de HDMI poorten van de PS5 en de TV. Er wordt verder niets "getest" met de kabel. Zolang je geen zwarte schermen of blokken op het beeld ziet komen met een spel op 120Hz. zal die kabel prima werken.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:43:
[...]

VRR, Freesync, Gsync zelfde technologie met een ander naampje

VRR = VESA
Gaync = NVIDIA
Freesync = AMD
Gebruikt PS5 en PS5 Pro ook geen AMD hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 06:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bX99XnSph9aSIlyYHtoAuwt0fs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SNVmUflH9WVLlmjPn3FD2nv.jpg?f=fotoalbum_medium
Dit is wat mijn LG g series tv aangeeft.
Ps5 pro HDMI 2.1 kabel
Last of us 2

En dit geeft hij aan met de series s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzDLyhayTUfzT0Yv7-kRDj_yED4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCTPEaOP6VyqXVj6zof5wvnl.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 51% gewijzigd door Beaudog op 19-11-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:48:
[...]

Gebruikt PS5 en PS5 Pro ook geen AMD hardware?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Heeft iemand enig idee waarom de PS5 tijdens het downloaden van een spel tevens ook upload met een hoge snelheid (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p7jSWNC4lo05t8nlntmRvoF4Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXNVjaWkR1P87OKb0WFhaRJl.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt wel alsof de PS5 tijdens het downloaden in een torrent machine veranderd om zo de servers te belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:45
Met deze hele discussie over de juiste kabel, vrr en fps. Ik heb een oled die vrr ondersteund (met de juiste kabels), maar een receiver die dit niet ondersteund. Via de tv laten lopen is voor het gemak even geen optie.
Is het de moeite om de versterker te upgraden denken jullie? Nu heb ik max 4k/60
(En sinds een dag de ps5 pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Currry schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:27:
Met deze hele discussie over de juiste kabel, vrr en fps. Ik heb een oled die vrr ondersteund (met de juiste kabels), maar een receiver die dit niet ondersteund. Via de tv laten lopen is voor het gemak even geen optie.
Is het de moeite om de versterker te upgraden denken jullie? Nu heb ik max 4k/60
Mijn mening is dat het zeker de moeite waard is. Ik heb nu een Denon 4800 receiver en werkt hier prima (ps5 pro / LG oled). Een Denon 3800 is eventueel ook een goede en goedkopere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:06
Geraedus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:17:
Heeft iemand enig idee waarom de PS5 tijdens het downloaden van een spel tevens ook upload met een hoge snelheid (zie screenshot)

[Afbeelding]

Het lijkt wel alsof de PS5 tijdens het downloaden in een torrent machine veranderd om zo de servers te belasten?
Je upload is 2% van je download.
Dat lijkt me normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:32
Mwah alleen daarvoor zou ik het niet doen. Ik heb een flinke tijd geen vrr gehad (zelfde probleem, receiver wel 4k, geen vrr ondersteuning). Nu wel, want PS5 aan de oled gehangen en ja, verschil is merkbaar, maar het is niet alsof er zonder niet te gamen valt.

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
Off gewoon geen versterker meer, soundbar kopen. met Earc aan de tv aansluiten en klaar ? :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geraedus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:17:

[Afbeelding]

Niet toevallig via de Portal bezig als je die hebt? Dan uploadt hij volgens mij data voor de remote play sessie.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:45
Haha nice, 1 voor, 1 maakt niet uit en 1 die de versterk weg zou doen. Die laatste is geen optie, wil mijn Mordaunt-Short set niet opgeven ;)

Met Black Friday is er nu wel een mooie deal voor de Denon 1800h. VRR alleen is misschien wat mager, maar ik kan nu ook niet hoger dan 60fps, zag daar weinig winst gezien ik met name Resident Evil, Horizon, Elden Ring achtige spellen speel en geen Call of Duty bv.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:45:
[...]
Off gewoon geen versterker meer, soundbar kopen. met Earc aan de tv aansluiten en klaar ? :9 .
Da's gelijk tegen iemand met een deftige 65" OLED zeggen dat hij ook op een 32" LCD monitor kan gamen...

Ik vind het nog altijd bizar hoe goed geluid altijd zo ondergeschikt blijft. Mensen kopen wel de beste 65" OLED maar gebruiken dan de built-in speakers of een soundbar van €200. In veel gevallen is zelfs een 2.1 oplossing een pak beter dan een soundbar van dezelfde prijs.
Enige argument tegen is de plaats die je ervoor nodig hebt (zeker als je ook met surround en Atmos speakers begint).

Maar misschien ben ik als muziekliefhebber biased en al zeker gezien ik morgen mijn nieuwe Denon X3800H kan gaan afhalen en installeren :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-10 21:24
Ik heb hier met veel plezier een Marantz Model M1 aangesloten op mijn TV via eArc. Daar zit dan een mooie stereo set op aangesloten. Voor mij geen receiver meer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-10 20:03

Ace

Happy Happy Joy Joy

Carlos0_0 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:45:
[...]

Doe eens even niet zeg, dedicated speakers inruilen voor een soundbar? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Raem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:51:
[...]

Niet toevallig via de Portal bezig als je die hebt? Dan uploadt hij volgens mij data voor de remote play sessie.
Nope, maar goed ik ga er dan maar vanuit dat dit normaal is bij Sony.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Geraedus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:51:
[...]

Nope, maar goed ik ga er dan maar vanuit dat dit normaal is bij Sony.
Example Calculation for Standard Downloads:
At a download rate of 500 Mbps, here's an estimate for a typical HTTP/HTTPS file download:

Packet acknowledgment (TCP ACK) size: ~40 bytes.
Typical ratio: 1 ACK per ~2 KB of data.
Resulting upload bandwidth: 2-5% of 500 Mbps = 10-25 Mbps.

Wat kan Sony hier aan doen, netwerken opnieuw uitvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Ace schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:53:
[...]

Example Calculation for Standard Downloads:
At a download rate of 500 Mbps, here's an estimate for a typical HTTP/HTTPS file download:

Packet acknowledgment (TCP ACK) size: ~40 bytes.
Typical ratio: 1 ACK per ~2 KB of data.
Resulting upload bandwidth: 2-5% of 500 Mbps = 10-25 Mbps.

Wat kan Sony hier aan doen, netwerken opnieuw uitvinden?
Dankje voor de uitleg, het wat meer de vraag waarom er een hoge upload is, en dan meer in de trend van "wat wordt er dan precies verstuurd". Maar als jij zegt dat netwerk zo horen te werken dan neem ik dit van je aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Geraedus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:57:
[...]

Dankje voor de uitleg, het wat meer de vraag waarom er een hoge upload is, en dan meer in de trend van "wat wordt er dan precies verstuurd". Maar als jij zegt dat netwerk zo horen te werken dan neem ik dit van je aan.
Wat er wordt geupload is eigenlijk alleen maar de bevestiging van dat wat gestuurd is ook correct ontvangen werd en dan de vraag om nog meer te sturen, simpel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Currry schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:53:
Haha nice, 1 voor, 1 maakt niet uit en 1 die de versterk weg zou doen. Die laatste is geen optie, wil mijn Mordaunt-Short set niet opgeven ;)

Met Black Friday is er nu wel een mooie deal voor de Denon 1800h. VRR alleen is misschien wat mager, maar ik kan nu ook niet hoger dan 60fps, zag daar weinig winst gezien ik met name Resident Evil, Horizon, Elden Ring achtige spellen speel en geen Call of Duty bv.
Gniffel ...
Blij dat ik deze keuze heb weten te vermijden. Heb ooit wel gekeken naar uitbreiden van mijn Focal zuilen naar surround, maar vond het prijskaartje toch wat te gortig.
Op de oude Sony V3000 ging de stereo out nog naar de stereo versterker (met de V3000 als center in een soort 3.0 opstelling), maar de LG C1 heeft geen audio out meer, alleen koptelefoon die ik dan elke keer zou moeten inpluggen, dus geen groot geluid meer bij films enzo.
Speakers van de C1 zijn ook een stuk beter dan die van de Sony, waarbij mee zal helpen dat hij op de voet staat en 20-30 cm van de muur. Moet daardoor zeggen dat ik het niet actief mis, ook omdat ik veel minder series en films kijk dan vroeger.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De PlayStation Portal wordt ineens een stuk interessanter met ondersteuning voor cloud streaming!

https://blog.playstation....e-with-new-system-update/
Features available during the Beta

Stream select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog
Over 120 PS5 games from the PS Plus Game Catalog, including Dave the Diver, Ghost of Tsushima, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Monster Hunter Rise, and Ratchet & Clank: Rift Apart, will be accessible on PS Portal via cloud streaming*
Streaming up to 1080p/60fps**
DualSense wireless controller features, including haptic feedback, adaptive triggers, speakers, touchpad (emulated on the touch screen for PS Portal), and motion sensor***
PlayStation Plus Cloud storage
Save data and game progress can be stored up to 100GB and will be automatically synced with your PS5 console, making it easy to switch seamlessly between local and streaming gameplay, and between multiple devices.
Cloud Streaming (Beta) for PS Portal will be available through the PlayStation Plus Premium plan, which is offered in the following locations:

Austria, Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Republic of Cyprus, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, and United States.

Features not included in the Beta

As we are in the beginning stages of publicly testing cloud streaming on PS Portal, some features will not be available, such as Game Trials, streaming games purchased on PS Store, system features such as Party voice chat and game invites for select games, Create button, 3D audio, and in-game commerce.

Additionally, the streaming games playable on PS Portal are limited to PS5 games, and PS4 games/PS3 games are not supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:20:
[...]
Blij dat ik deze keuze heb weten te vermijden. Heb ooit wel gekeken naar uitbreiden van mijn Focal zuilen naar surround, maar vond het prijskaartje toch wat te gortig.
Op de oude Sony V3000 ging de stereo out nog naar de stereo versterker (met de V3000 als center in een soort 3.0 opstelling), maar de LG C1 heeft geen audio out meer, alleen koptelefoon die ik dan elke keer zou moeten inpluggen, dus geen groot geluid meer bij films enzo.
Speakers van de C1 zijn ook een stuk beter dan die van de Sony, waarbij mee zal helpen dat hij op de voet staat en 20-30 cm van de muur. Moet daardoor zeggen dat ik het niet actief mis, ook omdat ik veel minder series en films kijk dan vroeger.
Het verschil tussen stereo en surround vind ik toch wel significant, zowel voor gaming als voor film. Zit nu al een tweetal weken zonder versterker, en mis het serieus al moet ik zeggen dat het geluid van de C1 zelf ook best meevalt.
Ivm audio out: de C1 heeft Toslink en ik zou toch denken dat je die wél hebt op je stereo versterker. Het lijkt me doodzonde om mooie zuilen te staan hebben en dan voor PS5 gaming met de TV speakers te moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:48
Twixie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 05:05:
[...]

Het verschil tussen stereo en surround vind ik toch wel significant, zowel voor gaming als voor film. Zit nu al een tweetal weken zonder versterker, en mis het serieus al moet ik zeggen dat het geluid van de C1 zelf ook best meevalt.
Ivm audio out: de C1 heeft Toslink en ik zou toch denken dat je die wél hebt op je stereo versterker. Het lijkt me doodzonde om mooie zuilen te staan hebben en dan voor PS5 gaming met de TV speakers te moeten werken.
De C1 heeft inderdaad geen slecht geluid. Zelf heb ik een simpel Onkyo versterkertje staan via Toslink aan de C1 gekoppeld met twee Dali boekenplank speakertjes. Is echt al een flinke verbetering t.o.v. de tv speakers. Lekker tijdens het gamen, films kijken of even een vinyl plaatje opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ace schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:50:
[...]

Doe eens even niet zeg, dedicated speakers inruilen voor een soundbar? |:(
Je vrouw/vriendin/partner zal je zeer dankbaar zijn, De mijne stond te springen en smijten met geld om de zuilen om te ruilen voor soundbar/sub. 8)7 ;w :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Shaker74 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:05:
[...]

Je vrouw/vriendin/partner zal je zeer dankbaar zijn, De mijne stond te springen en smijten met geld om de zuilen om te ruilen voor soundbar/sub. 8)7 ;w :P
Ik ruil eerder mijn vriendin in dan mijn 7.1.2 setje.

Soundbars, de SUV's van de Hifi wereld :r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:33
F1 24 is gratis te spelen van 21-25 november. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Twixie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 05:05:
[...]

Een volledig analoge Denon, uit de tijd dat toslink voorbehouden was aan surround dingen. Enige "digitale" wat er in zit is de input schakeling een de aandrijving van de motor op de volume knop. Kan gaan lopen klooien met losse DAC's maar dat is me te veel moeite en het stekkerblok zit vol.

Wat ook niet helpt is dat ik meestal pas kan gamen als de kinderen op bed liggen, en met houten vloeren kun je de boel dan niet lekker open gooien wat het verschil kleiner maakt. Ik weet ook dat de vrouw niet blij is als ze auditief om de oren geslagen wordt met slachtpartijen als ze lekker zit te lezen, en ook de buren wellicht raar gaan kijken....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:21:
[...]

Dat is dus subjectief. Technieken als Vsync, Gsync, Freesync en VRR voor tv's zijn natuurlijk niet voor niets uitgevonden. Die hebben als doel om te zorgen dat fps vanuit de GPU matcht met de framerate van het scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 20-11-2024 09:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Hulleman schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:07:
[...]

Dat is dus subjectief. Technieken als Vsync, Gsync, Freesync en VRR voor tv's zijn natuurlijk niet voor niets uitgevonden. Die hebben als doel om te zorgen dat fps vanuit de GPU matcht met de framerate van het scherm.
Ik merk bij sommige games, dat het niet goed werkt, en meer problemen veroorzaakt. Dus, dan zet ik het ook uit.

Als het werkt, werkt het goed. Maar het is geen wonder middel voor elke game.
en bij een hoge refresh rate, is het minder zichtbaar. Dat, was mijn hele punt.

Had nooit gezegd VRR niet werkt met 120hz of hoger.
En zelfs G-sync, freesync etc zijn ook niet perfect, het is gewoon een kwestie van testen, waar het wel goed werkt, en waar niet. Engines zoals Unreal, valt niet te corrigeren, zelfs met VRR aan. Veel gehapper.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duxT48_mk8xwgRdHT3l56CGFPSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqQ5k0lA3cY4o2hQzr30qzEk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/933b5OiyejsupL0vY579E1cEIHk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IyUSdXRHRHH9b4fq6MB5s3kX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmiZxnZ4xVrx2ISQUylcL4k-q24=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rUAL30tN94aayr1hjrmYC9Aj.jpg?f=user_large

Ik kreeg zojuist de verzendbevestiging. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Wat fijn allemaal. Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk zo pak je een premium console in. Ze weten het wel..

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38
Nice :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z92Wp6Lz2-0Bt--llIaTZDjf1Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYw14Ck6n9gnM77KmfimBtqv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72jcYlNKR2v5clL8PiNBawsy874=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClhUm1E9T9aHkyRiDuVchwWM.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is ‘ie ook eindelijk binnen. ;)

@absrnd ziet er mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 22:14

v8power67

Psn: Mausosaurus

Assassin's creed syndicate heeft ren 60fps 4k patch gehad op ps5/pro en xbox.
Is nu ook voor 8.99 te koop. Ga hem denk wel proberen heb deze nooit gespeeld, de oudere assassin's creed spelen waren imho leuker dan de nieuwere, heb van de meest recente alleen origins gespeeld en was snel saai. Hoop dat er ooit een black flag 4k/60 patch komt die zou ik zo weer spelen dan!

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2024 13:26 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44
Voor de gelukkigen die deze hebben kunnen bestellen hoop ik dat ze allemaal zo verpakt zijn. Enorm gaaf!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:09:
Hier is ‘ie ook eindelijk binnen. ;)
Ik heb er nog zo een sealed liggen, denk ik. Besef nu pas dat die wellicht best wat waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
hier is de controller ook :)

[ Voor 26% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-11-2024 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Hier ook de controller binnen van Intertoys en morgen komt de LE console via PS Direct, twee mooie dagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Die controller ziet er toch ook wel weer heel gaaf uit, ik had hem voor de PS4 ook... Misschien toch maar op het kerstverlanglijstje zetten...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
LAD93 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:41:
Die controller ziet er toch ook wel weer heel gaaf uit, ik had hem voor de PS4 ook... Misschien toch maar op het kerstverlanglijstje zetten...
Eum uitverkocht welllicht al ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:46:
[...]

Eum uitverkocht welllicht al ? :)
Hmm ik had misschien over het hoofd gezien dat ze voor altijd uitverkocht zijn dan :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-10 19:16
Vooruitgang is echt minimaal met een PS5 pro, hier en daar wat scherper puur door upscaling. Als veel games door de Pro, native 4k 60fps zou kunnen draaien dan was het het geld wel waard. Maar zoveel geld voor upscaling is het de investering echt niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
rutgergron schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:14:
Vooruitgang is echt minimaal met een PS5 pro, hier en daar wat scherper puur door upscaling. Als veel games door de Pro, native 4k 60fps zou kunnen draaien dan was het het geld wel waard. Maar zoveel geld voor upscaling is het de investering echt niet waard.
Weet niet of je aan het trollen bent. Maar dit is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd vanwege het persoonlijk aanvallende karakter dat niet bijdraagt aan een constructieve discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door Mog op 20-11-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daryll84
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-10 20:26
Jij neemt aan dat alle mensen upgraden vanaf een PS5.

Ik heb nu een PS4 Pro en krijg morgen de PS5 Pro binnen. Dat is een behoorlijke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
NVM

[ Voor 100% gewijzigd door Farabi op 20-11-2024 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:33
Nou verkopen maar weer dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

v8power67 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:24:
Assassin's creed syndicate heeft ren 60fps 4k patch gehad op ps5/pro en xbox.
Is nu ook voor 8.99 te koop. Ga hem denk wel proberen heb deze nooit gespeeld, de oudere assassin's creed spelen waren imho leuker dan de nieuwere, heb van de meest recente alleen origins gespeeld en was snel saai. Hoop dat er ooit een black flag 4k/60 patch komt die zou ik zo weer spelen dan!
Ik had hem ooit geclaimd of PS+ (of het is onderdeel van Extra?) dus geprobeerd. Ziet er best OK uit anno '24 en London verkennen is leuk. Het blijft echter een Ubisoft game. Ik zal er nog wat uurtjes in steken puur om de setting te verkennen, maar verwacht dat de usual Ubisoft ergernissen al snel tot delete zal leiden.

Dying Light 2 is ook beschikbaar op Extra en dat is wel weer voor mij een perfecte ps+ game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
-verkeerd

[ Voor 100% gewijzigd door Farabi op 20-11-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 00:36
De vooruitgang merk je grotendeels als je er ook de juiste componenten voor hebt (OLED tv, VRR, HDMI 2.1) en zit hem vooral in de combinatie van de ''vroegere'' quality en performance modussen die nu niet langer nodig zijn.

Maar of het de 799 euro waard is, dat is denk ik verschillend per persoon (en portemonnee).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:11

Superkiwi

Hoi doei

v8power67 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:24:
Assassin's creed syndicate
[...]
Ga hem denk wel proberen heb deze nooit gespeeld, de oudere assassin's creed spelen waren imho leuker dan de nieuwere [...]
Syndicate was (helaas) de laatste AC in het 'oude' jasje en speelt heel lekker weg, hier ga je zeker plezier aan beleven. Qua gameplay hebben ze elk nieuw deel geleerd van de vorige waardoor Syndicate als het op gameplay aankomt de beste AC tot dan toe was.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:32
FMS schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:22:
[...]

Dying Light 2 is ook beschikbaar op Extra en dat is wel weer voor mij een perfecte ps+ game.
Ook aan begonnen, heerlijke game. De eerste vond ik al tof en hier vermaak ik me ook weer erg goed mee.

To dare is to do

Pagina: 1 ... 85 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties