Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Uhm...JaYakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:57:
[...]
Uhm, nee.
Voorheen kocht je ook gewoon de licentie, net zoals nu.
uit jouw tekst lijkt het net alsof jij denkt dat je voorheen wel een product kocht ipv een licentie.
Dat zei ik wel.
Voorheen werd dat niet aangegeven, maar nu wel.
Eerder was het niet het geval, dat er werd aangeven dat je licentie aanschaf.
Maar DRM vrije games heb je nog steeds in bezit.
[ Voor 8% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 05-11-2024 15:02 ]
RDR2 Remaster. Dat zou een winnaar zijn. Echt... Daar zou ik graag voor opnieuw beginnen.Farabi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:57:
ik vraag me af wat er zou gebeuren met de PS5-Pro verkopen als er opeens een pro patch voor de huidige GTA en RDR2 komt.
GTA zelf nooit gespeeld

GTA V PS5 Pro Ultimate EditionFarabi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:57:
ik vraag me af wat er zou gebeuren met de PS5-Pro verkopen als er opeens een pro patch voor de huidige GTA en RDR2 komt.
Rockstar:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Ih0F0uQRDEfopltcVRQ3SWEJ.gif?f=user_large)
De disc drive en vertical stand heb ik al klaar liggen gelukkig.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:47:
[...]
Ik koop op zelden games op dag 1. Misschien 1 of 2 keer per jaar. Maar als ik zie hoe snel fysieke games in prijzen zakken, dan blijft het voor mij de betere optie.
[...]
Ik heb hier nog niks ontvangen.
Heb inmiddels wel de Verticale stand besteld. Zal vandaag moeten aankomen. Nu nog een Disc Drive erbij, en dan is mijn speel ervaring compleet

Ik denk dat juist het doel is de consumer te beschermen. Mocht niet expliciet en duidelijk vermeld worden dat het om een licentie gaat de consumer meer rechten heeft, er vanuit mag gaan dat het fysiek een bezit is en daar rechten uit kan ontlenen.YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:15:
[...]
Volgens mij begrijp jij dat artikel niet.
De verkoper is nu, in California, verplicht om aan te geven dat het slechts een licentie is wat je koopt, wat het ook altijd al was.
Wij, als in, jij woont in California?DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:19:
[...]
Wat eerder niet het geval was. Nu is het duidelijk dat wij als klant niks meer kopen, maar als het ware, huren wij een licentie.
Ik begrijp het artikel volledig. Anders had ik niet opgezocht.
Je betaald voor een licentie, die zonder pardon in beslag kan worden genomen.
Tenzij het DRM vrij.
Onder de streep is er niets veranderd, niet bij ons maar ook niet in California.
Je neemt nog steeds een licentie op de game, ook als de game DRM vrij is en je de hele installatie kunt downloaden en bewaren. Je bezit het niet, je hebt een licentie op.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
#wishful thinking 🙃
[ Voor 4% gewijzigd door Ulti23 op 05-11-2024 16:29 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Staat op "wordt klaargelegd". Maar verwacht niet dat hij eerder kan worden opgehaald. maar wie weet. ik hou het in de gaten. Zou echt fijn zijn.Ulti23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:27:
Is allemaal leuk en aardig, maar mijn bestelling staat op voorbereiden. Dus dat ze een beetje doorwerken daar en hem een dag eerder leveren. Dat zou mooi zijn!
#wishful thinking 🙃
Haha, zou wat zijn zeg. Eerste game voor mij wordt Dragon's Dogma 2. Die ziet er met de pro update toch wel erg lekker uit. Zin an!Shaker74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:29:
[...]
Staat op "wordt klaargelegd". Maar verwacht niet dat hij eerder kan worden opgehaald. maar wie weet. ik hou het in de gaten. Zou echt fijn zijn.
I pitty the fools who took my game-station.....
Anoniem: 1925548
Spannend!Ulti23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:27:
Is allemaal leuk en aardig, maar mijn bestelling staat op voorbereiden voor verzending. Dus dat ze een beetje doorwerken daar en hem een dag eerder leveren. Dat zou mooi zijn!
#wishful thinking 🙃
Als ‘ie Donderdag netjes binnenkomt ben ik al tevreden maar dat ben ik wel gewend van Coolblue.
Ben benieuwd of iemand ‘m eerder krijgt hier.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 05-11-2024 19:06 ]
Dus als het ware huren wij games.Donstil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:27:
[...]
Wij, als in, jij woont in California?
Onder de streep is er niets veranderd, niet bij ons maar ook niet in California.
Je neemt nog steeds een licentie op de game, ook als de game DRM vrij is en je de hele installatie kunt downloaden en bewaren. Je bezit het niet, je hebt een licentie op.
Kunnen ze betere die koop knop verwijderen.
Fysieke games kunnen ze niet van jouw afnemen. Ze moeten letterlijk aan de deur kloppen, en alles in beslag nemen. Ik koop een Product, ik verwacht dan ook dat ik er altijd toegang tot heb.
Dit is gewoon een slechte zaak. En de klant is hier weer de dupe ervan.
Ps5 vs ps5 pro. Ondanks dat mooier eruit ziet in performance mode is hij helaas niet 60fps locked. En oogt soms wat minder stabiel dan gewone ps5 qua framerate.
Zou met laatste patch moeten zijn. Je ziet ook wel wat verschil in graphics tussen pro en ps5 in performance mode.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Om het even lekker ingewikkeld te maken, ook met een fysieke game neem je een licentie. De drager maakt daarin niet uit.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:52:
[...]
Dus als het ware huren wij games.
Kunnen ze betere die koop knop verwijderen.
Fysieke games kunnen ze niet van jouw afnemen. Ze moeten letterlijk aan de deur kloppen, en alles in beslag nemen. Ik koop een Product, ik verwacht dan ook dat ik er altijd toegang tot heb.
Dit is gewoon een slechte zaak. En de klant is hier weer de dupe ervan.
Het “afpakken” gaat wel moeilijker inderdaad.
Al zal dat de komende jaren ook steeds minder worden, minder data op de disc of het in zijn geheel verdwijnen van discs.
Ik snap het sentiment maar durf er wel een weddenschap op af te sluiten dat het voor nieuwe consoles over 10 jaar klaar is.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Alan Wake 2 is echt extreem zwaar. zelfs op de PC met een RTX 4090 haal ik op sommige plekken net 60fps.v8power67 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:00:
Zag deze voorbij komen op reddit geen digital foundry dus neem even met grote korrel zout.
Ps5 vs ps5 pro. Ondanks dat mooier eruit ziet in performance mode is hij helaas niet 60fps locked. En oogt soms wat minder stabiel dan gewone ps5 qua framerate.
[YouTube: Alan Wake 2 - PS5 PRO - Resolution and FPS]
Zou met laatste patch moeten zijn. Je ziet ook wel wat verschil in graphics tussen pro en ps5 in performance mode.
Het ziet er goed uit op de ps5 pro moet ik zeggen
Echt helemaal mee eens.Currry schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:24:
Nou ja ik ga sowieso wachten nu tot black friday. Zonder disk drive hoef ik hem niet. Snap ook niet dat Sony dit zo laat gebeuren, je weer toch dat mensen daar vraag naar hebben.
Maar toch gekocht 😅.
Sony snapt prima waar ze mee bezig zijn.
Crack dealers zijn het 😁.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Mag er toch van uitgaan dat een console van zo een bedrag geen herrie uitvoering heeft?Amaze86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:50:
In deze ps5 pro zit een Foxconn fan (was de stilste fan in de slim) dus we krijgen weer een fan loterij. Youtubers zullen weer de stilste versie krijgen.
[YouTube: NEW PS5 Pro: Unboxing & First Look!]
Ik ga niet van een stille, op coil whine na, base PS5 over naar een Pro met herrie.
Dan moet je DLSS even aanzetten, want ik duik niet onder de 120 hoor.schumi1986 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:33:
[...]
Alan Wake 2 is echt extreem zwaar. zelfs op de PC met een RTX 4090 haal ik op sommige plekken net 60fps.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja dat lees ik vaker dus geloof ik ook wel. Maar toch de base ps5 doet het qua fps soms een paar fps hoger. Zou toch te finetunen moeten zijn voor ze om dit stabieler te krijgen.schumi1986 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:33:
[...]
Alan Wake 2 is echt extreem zwaar. zelfs op de PC met een RTX 4090 haal ik op sommige plekken net 60fps.
Zie nu een video van Elden ring :
Zie alleen geen vergelijking met base ps5 dit keer maar het is helaas geen stabiel 60fps.
Ben benieuwd wat een digital foundry gaat laten zien.
Edit;
Plus geen idee of deze game een pro patch heeft of krijgt, of dat hij nu dus in boost mode draait. Dat is bij deze videos helaas niet bekend.. daarom wil digital foundry er wel eens los mee zien gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 05-11-2024 22:03 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Oh? De Portal uitlevering was anders perfect op releasedate door Playstation Direct. Dus ook nu weer vol vertrouwen!giantgiantus schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:28:
[...]
PS direct heeft geen best track record. Bij die VR leverden ze vaak niet op dat van release maar ook erna. Als je zeker wilt ontvangen op dag van release zou ik hem ophalen bij Coolblue ofzo.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Al een tijdje niet meer gespeeld dus kan zijn dat het veranderd is maar met op 4K ultra met RT en DLSS zat ik echt maar net op de 60fps.Mog schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:44:
Ik moet zeggen dat vanuit bepaalde hoeken ik de PS5 Pro er best wel okay uit vind zien. Vooral vanilla, zonder disc drive.
[...]
Dan moet je DLSS even aanzetten, want ik duik niet onder de 120 hoor.
Stay hungry, stay foolish!
Hier ook @PlaySation Direct!CHKYBSTRD schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:25:
Krijg zojuist de bevestiging door dat mijn PS5 Pro is verzonden en in afwachting is van ophalen door vervoerder. Moet goed komen morgen.

Hier nu ook “verzending wordt voorbereid”.CHKYBSTRD schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:25:
Krijg zojuist de bevestiging door dat mijn PS5 Pro is verzonden en in afwachting is van ophalen door vervoerder. Moet goed komen morgen.
Gisteren besteld!
:strip_exif()/f/image/KGWLY0uAVG75QGLqlCW5hD20.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb echter 1 probleem, ik heb nu een PS5 disk edition en al mn games zijn fysiek.
De hoop dat de disk drives nog op voorraad gaan komen vandaag of morgen ebt steeds verder weg
Verkoop je disc edition als digital, disc plaats je in je ps5 pro en genieten maar.Stunned Guy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:07:
Begint hier toch ook wel erg te kriebelen om hem niet alsnog te bestellen..
Ik heb echter 1 probleem, ik heb nu een PS5 disk edition en al mn games zijn fysiek.
De hoop dat de disk drives nog op voorraad gaan komen vandaag of morgen ebt steeds verder weg
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wordt lastig als het gewoon de OG is natuurlijk…Amaze86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:16:
[...]
Verkoop je disc edition als digital, disc plaats je in je ps5 pro en genieten maar.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Digital Foundry komt met een uitgebreide review vandaag van meer dan een uur.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 06-11-2024 08:24 ]
Gaat over het algemeen dan met PostNL.Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:22:
Weet iemand of Coolblue dit soort dingen zelf brengt?
Ja iets moeilijker uitzagendizzytal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:21:
[...]
Wordt lastig als het gewoon de OG is natuurlijk…
Het is inderdaad de OG ja, laten we dat maar niet doen 🤣
Ik heb zelfs overwogen om ook de slim + disk drive te kopen en dan die disk drive voor de pro te gebruiken, haha.
Nu baal ik dat ik zo weinig (1) digitale games heb of niet eerder die disk drive heb gekocht, al die filmpjes en berichten maken me toch lekker voor de pro, had ik niet verwacht..
Gewoon even afwachten, niet direct mee doen met de hype. Zit 'in het zelfde schuitje' maar als ik dan kijk 300-400 euro terug voor m'n OG, moet er wel aardig bij... dat ga ik vandaag nog niet neer tellen voor 't ding. Wil wel gewoon (op termijn) een disc erbij want fysieke games via MP kopen vind ik best heel OK en dan 'verdient' 't ding zich zo terug.Stunned Guy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:29:
[...]
Het is inderdaad de OG ja, laten we dat maar niet doen 🤣
Ik heb zelfs overwogen om ook de slim + disk drive te kopen en dan die disk drive voor de pro te gebruiken, haha.
Nu baal ik dat ik zo weinig (1) digitale games heb of niet eerder die disk drive heb gekocht, al die filmpjes en berichten maken me toch lekker voor de pro, had ik niet verwacht..
Ik ben heel benieuwd waar o.a. (met name) DF mee komt... ik heb nu 2 games gezien (die ik zou willen spelen) waarvan ik zeg; OK dat ziet er goed uit (Spiderman 2 en F1 2024) en speelt misschien beter. Ik ben toch nog een beetje 'bang'. dat het in veel gevallen gaat om verbeteringen in details die je tijdens het gamen toch niet heel erg opvalt.. Ik ben dus eigenlijk meer benieuwd of er nu bij games wel een strakke 60 (of bijv bij CoD 120fps) kan worden gehaald bij de hoogste kwaliteit setting (Pro setting is dat volgens mij dan straks)
Ik denk niet dat dit MS significant zou helpen; vanaf de Xbox One zijn er bijna dubbel zoveel Playstations dan Xboxen verkocht. Veel meer mensen gebruiken al twee generaties lang Sony. Deze zijn ze gewend en ook al zou MS een (tijdelijk) krachtiger model uitbrengen dan maakt dat vrij weinig uit.Jumpman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:07:
[...]
Dat zou goed kunnen. Er is alleen één scenario waar rekening mee gehouden moeten worden. Microsoft (of Apple of Google) komt in de komende twee jaar opeens met krachtigere console op de proppen, om zo de markt te doen keren. Nu waren Microsoft en Sony telkens heel dicht op elkaar met een release, maar marketing technisch zou dit een geniale zet kunnen zijn voor Microsoft. Er is alleen één maar, wil Microsoft nog wel consoles maken in de toekomst, of willen ze alleen abonnementen verkopen?
Ik snap wat je bedoeld... Ziet er echt anders uit gewoon.Ulti23 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:31:
[...]
Haha, zou wat zijn zeg. Eerste game voor mij wordt Dragon's Dogma 2. Die ziet er met de pro update toch wel erg lekker uit. Zin an!
Een krachtiger model, goede exclusieve games en COD met beter graphics en hogere fps dan de concurrent en ze hebben weer een goede hand kaarten.Danster75 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:38:
[...]
Ik denk niet dat dit MS significant zou helpen; vanaf de Xbox One zijn er bijna dubbel zoveel Playstations dan Xboxen verkocht. Veel meer mensen gebruiken al twee generaties lang Sony. Deze zijn ze gewend en ook al zou MS een (tijdelijk) krachtiger model uitbrengen dan maakt dat vrij weinig uit.
Alleen die exclusieve games is het lastigst, die heb je niet maar zo. Sony was daar beter in, om een continue stroom van exclusieve top titels af te leveren de afgelopen jaren.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 06-11-2024 09:27 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 06-11-2024 09:43 ]
Was die er voor de ps4 pro wel dan? Nee toch, waarom denk je dat die er voor ps5 pro wel zal zijn....Farabi schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:43:
het is al woensdag en nog steeds geen rubriekje met ps5 pro spellen in de store, terwijl mensen al hun pro hebben ontvangen. of kijk ik er overheen? het zal toch weer niet sony.
omdat je na 10 jaar progressie verwacht van een bedrijf.Amaze86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:45:
[...]
Was die er voor de ps4 pro wel dan? Nee toch, waarom denk je dat die er voor ps5 pro wel zal zijn....
Controller is al 1x vervangen. PS5 nu ongeveer 3maanden in huis.
Heb nog de portal overwogen.
Iemand een idee waar ik naar moet zoeken?
Je hebt helemaal gelijk, zo stond ik er ook in ‘gewoon afwachten’, helaas zit ik nu totaal onverwachts toch ook in de hype train 🤪dizzytal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:37:
[...]
Gewoon even afwachten, niet direct mee doen met de hype. Zit 'in het zelfde schuitje' maar als ik dan kijk 300-400 euro terug voor m'n OG, moet er wel aardig bij... dat ga ik vandaag nog niet neer tellen voor 't ding. Wil wel gewoon (op termijn) een disc erbij want fysieke games via MP kopen vind ik best heel OK en dan 'verdient' 't ding zich zo terug.
Ik ben heel benieuwd waar o.a. (met name) DF mee komt... ik heb nu 2 games gezien (die ik zou willen spelen) waarvan ik zeg; OK dat ziet er goed uit (Spiderman 2 en F1 2024) en speelt misschien beter. Ik ben toch nog een beetje 'bang'. dat het in veel gevallen gaat om verbeteringen in details die je tijdens het gamen toch niet heel erg opvalt.. Ik ben dus eigenlijk meer benieuwd of er nu bij games wel een strakke 60 (of bijv bij CoD 120fps) kan worden gehaald bij de hoogste kwaliteit setting (Pro setting is dat volgens mij dan straks)
Er zijn toch geen games die alleen voor Pro zijn?Farabi schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:43:
het is al woensdag en nog steeds geen rubriekje met ps5 pro spellen in de store, terwijl mensen al hun pro hebben ontvangen. of kijk ik er overheen? het zal toch weer niet sony.
die zullen er nooit zijn neeZapato schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:39:
[...]
Er zijn toch geen games die alleen voor Pro zijn?
En…In eerste instantie dacht ik dat je het verschil niet echt zou zien, maar games zien er merkbaar mooier uit wanneer je geen concessies hoeft te doen. Vooral Singleplayer games met een grote open wereld zoals Spider-Man 2 en Final Fantasy VII Remake, kunnen daar optimaal van profiteren
Het prijskaartje van €800 is misschien fors, maar bedenk je eens dat je die oude PS5 nog kunt verkopen voor om en nabij €400, dan valt het best mee. Girl math!
Straks DF en we hebben alle info die nodig is.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 06-11-2024 12:22 ]
Anoniem: 1885112
Volledig mee eens. Wat zijn die ver afgegleden. Ben benieuwd wanneer Digital Foundry met hun review komt.Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:21:
Niet dat ik denk dat de Pro gaat tegenvallen maar ik snap niet dat iemand IGN nog als plek gebruikt om reviews te checken.Ik negeer alles van die partij.
Straks DF en we hebben al info die nodig is.
Vandaag!Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:24:
[...]
Volledig mee eens. Wat zijn die ver afgegleden. Ben benieuwd wanneer Digital Foundry met hun review komt.
Dat is ook wel logisch, wanneer vandaag dat is de vraag.. en hoeveel is er (al) getest.
Volgens mij waren ze met hun unboxing (heel
populair, beetje te mainstream 😝) ook ergens in de middag.
[ Voor 19% gewijzigd door dizzytal op 06-11-2024 12:37 ]
Haha, die content staat al lang en breed klaar.Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:40:
De betere bronnen zijn niet als eerst en daar mag je op wachten.![]()
IGN heeft schijnbaar weer de bekende 7 van de plank gehaald haha.
Hmm.. Hoe weet je dat ze die 7 weer van stal gehaald hebben?
Maar nooit gehoord van: 1 bron is geen bron.?Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:21:
Niet dat ik denk dat de Pro gaat tegenvallen maar ik snap niet dat iemand IGN nog als plek gebruikt om reviews te checken.Ik negeer alles van die partij.
Straks DF en we hebben al info die nodig is
[ Voor 3% gewijzigd door dizzytal op 06-11-2024 12:57 ]
https://www.reddit.com/r/...n_5_pro_ign_review_is_up/dizzytal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:55:
[...]
Haha, die content staat al lang en breed klaar.
Hmm.. Hoe weet je dat ze die 7 weer van stal gehaald hebben?
[...]
Maar nooit gehoord van: 1 bron is geen bron.?
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 06-11-2024 13:37 ]
Voor een IGN review was het best oke moet ik zeggen.Jumpman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:25:
Die IGN review is gewoon de video van Sony met kleine toevoegingen en een conclusie van: 7 (Good), niet essentieel, maar 'nice to have'.
Kwam onderbouw objectief over.
[ Voor 35% gewijzigd door harrybeuker op 06-11-2024 14:09 ]
Toychamp zegt morgen:harrybeuker schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:03:
Wat een ellende dat die diskdrive nergens los is te krijgen. Ook in duitsland en belgie helaas nergens te vinden. Misschien toch maar 1 via ebay uit de uk bestellen. Niemand kan vertellen wanneer er weer nieuwe voorraad komt in NL/De/BE
https://www.toychamp.nl/producten/ps5-disc-drive/01825992
Ze hadden het gewoon moeten bundelen met de PS5 Pro.harrybeuker schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:03:
Wat een ellende dat die diskdrive nergens los is te krijgen. Ook in duitsland en belgie helaas nergens te vinden. Misschien toch maar 1 via ebay uit de uk bestellen. Niemand kan vertellen wanneer er weer nieuwe voorraad komt in NL/De/BE
Dan had je dit gezeik niet gehad. Volgens sommige mensen komt het morgen weer op voorraad. Maar eerst zien en dan geloven.
Alternatieve optie is een PS5 slim halen en dan door verkopen als een PS5 Digitaal. Maar dan moet je wel geluk hebben dat iemand het wil kopen, voor een tenminste 400.
Maar op eBay vragen ze gewoon de hoofdprijs.
thanks!Raem schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:13:
[...]
Toychamp zegt morgen:
https://www.toychamp.nl/producten/ps5-disc-drive/01825992
Voor ~400,- gaat juist de Slim Disc versie weg, niet zonder disc.DeadPhoenix86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:14:
[...]
Alternatieve optie is een PS5 slim halen en dan door verkopen als een PS5 Digitaal. Maar dan moet je wel geluk hebben dat iemand het wil kopen, voor een tenminste 400.
Maar op eBay vragen ze gewoon de hoofdprijs.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Kan me in deze daar totaal in vinden.Jumpman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:25:
Die IGN review is gewoon de video van Sony met kleine toevoegingen en een conclusie van: 7 (Good), niet essentieel, maar 'nice to have'.
Waar zie jij 400 euro staan in de winkel?Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:22:
[...]
Voor ~400,- gaat juist de Slim Disc versie weg, niet zonder disc.
Dit was al lang bekend dat Silent Hill 2 Remake een Pro patch kreeg.Steven030 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:16:
Silent Hill 2 lijkt toch ook ineens Pro Enhanced te zijn [Afbeelding]
Tot nu toe stond hij op geen van de lijsten. Ook niet in die op de PlayStation blog van een paar dagen geledenDeadPhoenix86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
[...]
Dit was al lang bekend dat Silent Hill 2 Remake een Pro patch kreeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 06-11-2024 15:27 ]
Volgens mij juist niet en was het vooral stil vanuit Konami / Bloober. Hoe dan ook, deze stond hoog op mijn lijstje.DeadPhoenix86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
[...]
Dit was al lang bekend dat Silent Hill 2 Remake een Pro patch kreeg.
Ik zag iemand op Reddit zeggen, dat er een PS5 Pro patch uitkwam voor Silent Hill 2 Remake. Zal raar zijn als ze deze overslaan zo kort na de release.kazuka schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:26:
[...]
Volgens mij juist niet en was het vooral stil vanuit Konami / Bloober. Hoe dan ook, deze stond hoog op mijn lijstje.
De lijst wordt elke dag geüpdatet. Dus het zal me niet verbazen dat er nog meer games worden toegevoegd.
YouTube: PlayStation 5 Pro Review: The Digital Foundry Verdict
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Smartphone als hotspot inzetten!ArthurMorgan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:53:
Ik mag hopen dat ik morgen mijn pro goed kan opzetten en testen... Internet is kapot hier. Waarschijnlijk de kpn modem. Dan heb ik geluk want die kan ik morgen ruilen. Anders....
Hmm nooit eerder gedaan en ook geen heel grote bundel. Maar zeker even naar kijken. Thanks.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
SgtCaffran schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:46:
Digital Foundry PS5 Pro review online:
YouTube: PlayStation 5 Pro Review: The Digital Foundry Verdict
Sorry everyone, we've had to put our PS5 Pro review private. It'll be back in a couple of hours max. Many apologies, it's been a stressful few days!
— Digital Foundry (@digitalfoundry) 6 november 2024
Kan ook gewoon doorspoelen.
wat zeggen ze?Tricto schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:09:
Ah dan heb ik mazzel denk ik, mijn video is nog steeds aan het afspelen.
Kan ook gewoon doorspoelen.
In het algemeen positief. Gaven aan dat de upgrade van Horizon zo goed was dat dit wellicht de mooiste console game ooit is.
Dat ze verwachten dat de console stil zal blijven.
Veel ook door geskipt, want vond niet alles interessant.
Waren ook erg te spreken over PSSR i.c.m. Stellar Blade.
Maar voor zover ik het een beetje meekreeg, waren ze eigenlijk alleen maar negatief over de verpakking. Dat die wel wat luxer had mogen zijn..
En dat het een console is voor mensen die echt gefocused zijn op de graphics. Zoals de mannen bij DF.
En dat dat verder prima is.
[ Voor 4% gewijzigd door Tricto op 06-11-2024 16:46 ]
forbidden west?Tricto schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:44:
[...]
In het algemeen positief. Gaven aan dat de upgrade van Horizon zo goed was dat dit wellicht de mooiste console game ooit is.
Alles wat ik tot nu toe gezien heb was bijna allemaal ingezoomed.
Als ik game is dat op een 55" OLED vanaf de bank op c.a. 3 meter afstand.
In de meeste gevallen is het vooral de al bestaande fidelity mode van 30 naar 60 fps. Voor mij als graphics whore die op 60 fps wil spelen perfect!Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:53:
Ik ben vooral benieuwd wat je van de graphics merkt als je er niet met je neus bovenop zit.
Ik baal er altijd van als ik graphics moet inleveren voor de extra fps. Dus als jij nu al het verschil tussen performance en fidelity niet ziet op je scherm, dan is een ps5 pro zonde geld. Ik zie het verschil heel goed op mijn 77 inch oled 2.5 meter van mij vandaan
[ Voor 21% gewijzigd door B-Bandit op 06-11-2024 17:01 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Anoniem: 1885112
Deze ‘Pro’ is juist voor de mensen die er met hun neus bovenop zitten en willen genieten van alle kleine details, of daar in ieder geval gevoelig voor zijn. Ben je niet zo iemand, waar uiteraard niks mis mee is, dan zou ik de Pro gewoon laten schieten.Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:53:
Ik ben vooral benieuwd wat je van de graphics merkt als je er niet met je neus bovenop zit.
Precies. Geen noodzaak maar voor de liefhebber is het genieten. Ik trek 30fps bijvoorbeeld helemaal niet meer en weten dat iedere toekomstige PlayStation game net wat beter presteert vind ik het al waard.Anoniem: 1885112 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:07:
[...]
Deze ‘Pro’ is juist voor de mensen die er met hun neus bovenop zitten en willen genieten van alle kleine details, of daar in ieder geval gevoelig voor zijn. Ben je niet zo iemand, waar uiteraard niks mis mee is, dan zou ik de Pro gewoon laten schieten.
[ Voor 68% gewijzigd door Furrr op 06-11-2024 17:13 ]
TheVerge roept dit:Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:53:
Natuurlijk is het de combinatie 60fps en high fidelity… maar toch.. ik zit ook 3m (na gemeten) van de TV behalve bij WarZone dan is t wat dichterbij.Find your favorite seat in front of the TV, then measure the distance between your head and the screen. Now measure your screen diagonally. Do you own a 65-inch or 55-inch TV, the most popular sizes? Do you sit 10 feet away or more? Then no, the PS5 Pro is probably not worth $700. Not even if you have 20/20 vision like me. The improved visual fidelity just isn’t tangible enough at that distance.
Ik wacht gewoon de volledige video af, eens kijken wat ze roepen over framerate stabiliteit.
Bij Coolblue kan je gewoon tot 23:59 bestellen, zodat hij morgen binnen is hoor.dizzytal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:26:
[...]
TheVerge roept dit:
[...]
Natuurlijk is het de combinatie 60fps en high fidelity… maar toch.. ik zit ook 3m (na gemeten) van de TV behalve bij WarZone dan is t wat dichterbij.
Ik wacht gewoon de volledige video af, eens kijken wat ze roepen over framerate stabiliteit.
YouTube: PS5 Pro Game Boost Tested: Can Elden Ring Run At 60FPS? Plus More Ga...
Als ik het verschil merk bij games nu tussen performance en fidelity, dan ga ik dat zeker merken. Verschilt natuurlijk per game.Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:53:
65" op 2 meter afstand hier...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
En dan nog janken er grote groepen mensen onder elke PS5 pro review dat het te veel geld kost, geen disc drive heeft bla bla bla
Echt wat leven we toch in een bijzondere wereld, wat een gehuil om niets zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 06-11-2024 18:39 ]
Nou, nu ben ik wel even benieuwd naar het volgende:dizzytal schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:26:
[...]
TheVerge roept dit:
https://www.theverge.com/reviews/24289319/ps5-pro-review
Find your favorite seat in front of the TV, then measure the distance between your head and the screen. Now measure your screen diagonally. Do you own a 65-inch or 55-inch TV, the most popular sizes? Do you sit 10 feet away or more? Then no, the PS5 Pro is probably not worth $700. Not even if you have 20/20 vision like me. The improved visual fidelity just isn’t tangible enough at that distance.
The kind of person who should buy a PS5 Pro is the kind of person who doesn’t want to muck around. They’ll want the best console gaming experience money can buy, a large OLED display to go with it, and a plan to park themselves real close to that screen
Poll: Hoe ver van je TV/Monitor zit je tijdens het gamen op de PS5
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Pollresultaten lijken niet te verschijnen. Hier wel
https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406769
:strip_exif()/f/image/p04seKjvbXBxuydNnyqoOnHq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 06-11-2024 23:01 ]
Deze uitslag gaat weinig vertellen zonder de afstand te weten.Greatsword schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:47:
[...]
Nou, nu ben ik wel even benieuwd naar het volgende:
Poll: Hoe ver van je TV/Monitor zit je tijdens het gamen op de PS5
• >1 Meter
• >2 Meter
• >3 Meter
• >4 Meter
• >5 Meter
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
42” op 2 meter is namelijk heel anders dan 65” op 2 meter
Daarbij zie ik scherper dan al mijn vrienden en familie. Als mijn vrouw met normaal zicht iets nog niet kan zien, zie ik het wel.
Leuke test vroeger: op de fiets en een huis in de verte. Vanaf welk punt zie je dat het huis is opgebouwd uit losse bakstenen met voegen? Hint: dat verschilt per persoon.
Tip: ben blij als je het niet of later pas ziet… ik moet altijd (soort van) lachen wanneer iemand zijn ogen laat opmeten om te kijken hoe het ervoor staat. Hoezo weet je dat niet? N=1… Ik zie/ merk het bij een minder groot verschil dan 0,25 dioptrie verschil al en dat stoort me dan ook meteen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties