Er is een PS5 Pro Max in de maak.ZesBarkiePK schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:24:
Iemand in Brazilië heeft de PS5 Pro al.
Lijkt er op dat er alleen maar meer keuzes bij zijn gekomen wat betreft resolutie opties. De Pro optie had ik wel verwacht, maar de Pro Max opties verrast me wel.
[Afbeelding]
Bron: https://www.reddit.com/r/...has_just_arrived_here_at/
Ja precies, nu wordt het dus kiezen uit Pro of Pro Max, i.p.v. Fidelity of Performance.Twixie schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:28:
[...]
Dat is toch best wel cynisch. Mark Cerny (over game modes): "Removing that decision or at least narrowing that divide is one of the key targets for PS5 Pro."
YouTube: PS5 Pro Technical Presentation hosted by Mark Cerny
Het zal ook van de game afhangen misschien, maar ik ben benieuwd.
LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Ik zie het toch meer als 3 opties voor de normale PS5 (kwaliteit, balance en performance), en 2 opties voor de Pro (kwaliteit en performance. Waarbij vanwege marketing de kwaliteit 'balance' wordt genoemd
)
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Je kunt altijd nog een PS5 Slim Disc versie kopen en weer verkopen als PS5 Slim Digital.DeadPhoenix86 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:01:
Nu maar hopen dat binnenkort die Disc Drive weer beschikbaar is. Al ruim een maand nergens te koop.
Dus op het moment kan ik er geen gebruik van maken, aangezien ik de meeste games fysieke heb.
Ik heb maar 20 digital games, meeste zijn indie games. En een aantal gratis Zoals Horizon Zero Dawn en Ratchet & Clank.
Neen, kijk nog eens goed naar de screenshot en de verklarende teksten. Pro Max zou wel degelijk die met hoogste resolutie/visuals moeten zijn. Maar dat strookt niet met het feit dat daar ook highest framerates bij staat.ArthurMorgan schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:20:
Ik zie het toch meer als 3 opties voor de normale PS5 (kwaliteit, balance en performance), en 2 opties voor de Pro (kwaliteit en performance. Waarbij vanwege marketing de kwaliteit 'balance' wordt genoemd)
Maar verder is het natuurlijk al helemaal absurd dat je op een PS5 Pro nog altijd de opties krijgt voor normale PS5 visuals. Waarom zou je dat willen ? Als er straks ook nog games zijn waar op een Pro de Pro-opties niet default zijn, zit je weer met een debacle zoals in de begindagen van de PS5 waar mensen onbewust een PS4 versie van een game aan het spelen waren.
Doe mij een PS5 Pro Mini
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar hoe doe je dat dan met die Plates? Die moet dan toch op de PS5 pro geplaatst worden of doe je dan de Plate van de Pro weer op de Slim?Raem schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:33:
[...]
Je kunt altijd nog een PS5 Slim Disc versie kopen en weer verkopen als PS5 Slim Digital.
Update, na het zien van de video van Spawnpoint passen die plates van de Slim dus niet op de pro.
[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 04-11-2024 14:51 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Geld groeit niet in aan boompje. Ik kan zomaar niet even 500 euro uitgeven.Raem schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:33:
[...]
Je kunt altijd nog een PS5 Slim Disc versie kopen en weer verkopen als PS5 Slim Digital.
En dan nog met verlies verkopen ook nog, omdat ik de Disc Drive eraf heb gehaald.
Ik moet geluk hebben dat ik voor 400 euro terug voor krijg, zal wel eerder 350 zijn...
Kijk duidelijkheid.
Onderste platen van de Slim en PRO zijn identiek en de bovenste dus duidelijk niet. Niet zo "slim". Dat wordt dus wachten op PRO platen..
Was al bekend toch.Shaker74 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:04:
[...]
Kijk duidelijkheid.
Onderste platen van de Slim en PRO zijn identiek en de bovenste dus duidelijk niet. Niet zo "slim". Dat wordt dus wachten op PRO platen..
Bron: https://www.reddit.com/r/...not_work_with_the_slim/?.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 04-11-2024 15:10 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Min of meer. Er werd best veel geroepen. Dan wel, dan niet. Hoofdzakelijk niet.
Nu heb ik het gezien!
Anoniem: 1925548
We weten inmiddels wel hoe de Pro er uitziet maar DF unboxing is altijd een plekje voor.
Die unboxing is 'geweldig' gewoon de draak steken met het hele unboxing gebeuren...Anoniem: 1925548 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:28:
We weten inmiddels wel hoe de Pro er uitziet maar DF unboxing is altijd een plekje voor.
Wat verwacht je nu... (jij niet persoonlijke PSX)
Nu even 2 daagjes wachten op echt interessante video's.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Ik ben nieuwsgierig naar het geluid van de ventilator,
Ik weet nog dat toen de OG ps5 uit kwam reviewers een ps5 met stille fan hadden gekregen maar de ps5's in die in de winkels lagen waren lang niet zo stil 🤷🙁
Ik wachten op de slim ( digital ) ,
Bij het starten van een game was het net een kruimeldief 🙁 dus maar retour gedaan 🙁
Ik weet nog dat toen de OG ps5 uit kwam reviewers een ps5 met stille fan hadden gekregen maar de ps5's in die in de winkels lagen waren lang niet zo stil 🤷🙁
Bij het starten van een game was het net een kruimeldief 🙁 dus maar retour gedaan 🙁
ik heb mijn ps5 (discversion) nog nooit iets van geluid horen maken als er geen disc in zit..joey82 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:52:
Ik ben nieuwsgierig naar het geluid van de ventilator,
Idem hier. En mijn geluid staat vaak niet eens hard.boyette schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:55:
[...]
ik heb mijn ps5 (discversion) nog nooit iets van geluid horen maken als er geen disc in zit..
Als ik dat vergelijk met onze PS4 Pro beneden. Ik kan in de keuken horen als mijn zoon op de PS4 aan het gamen is
Toen ik die van mij had gekocht hoorde ik duidelijk de fan. Een soort UFO geluid.boyette schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:55:
[...]
ik heb mijn ps5 (discversion) nog nooit iets van geluid horen maken als er geen disc in zit..
Later heb ik er uiteindelijk een andere fan erin gezet. En die was aanzienlijk stiller.
Oude fan had 17 blades, nieuwe fan 23 blades. Dus dan hoeft de fan ook minder hard te draaien.
Black Ops 6 is dus ondanks de overname door Microsoft vanaf donderdag ook Pro Enhanced: https://blog.playstation....ble-at-launch-november-7/
Mijn PS4 Pro deed dat ook toen die uitkwam, maar even langs iemand gegaan die de koelpasta had vervangen en het werd zo stil als een muisTwixie schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:56:
[...]
Idem hier. En mijn geluid staat vaak niet eens hard.
Als ik dat vergelijk met onze PS4 Pro beneden. Ik kan in de keuken horen als mijn zoon op de PS4 aan het gamen is.
Mijn day 1 ps5 is ook niet te horen inderdaad, is muisstil behalve als er een disc in zit uiteraard.Twixie schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:56:
[...]
Idem hier. En mijn geluid staat vaak niet eens hard.
Als ik dat vergelijk met onze PS4 Pro beneden. Ik kan in de keuken horen als mijn zoon op de PS4 aan het gamen is.
Maar spellen zonder disc hoor je dat ding echt niet.
Hier ook Day 1 PS5 en muisstil, maar goed ik zit ook niet met een decibelmeter naast de PS5.Carlos0_0 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:23:
[...]
Mijn day 1 ps5 is ook niet te horen inderdaad, is muisstil behalve als er een disc in zit uiteraard.
Maar spellen zonder disc hoor je dat ding echt niet.
PSN : Geraedus
Zojuist toch iets leuk ontdekt, je kan je geboortedatum van je playstation account wel degelijk terugvinden.
Ik weet dat er hier mensen zijn die de datum vergeten zijn van hun account of dat van hun kinderen, kan dus wel eens handig zijn.
Je kan van je Playstation account alle informatie opvragen die ze hebben over jou, dan krijg je hier een excel van en onder de pagina "account details" staat je 'zogezgede' geboortedatum
Om je data op te vragen moet je gewoon op de playstation site naar je account gaan > Privacy-instellingen > Data opvragen.
Binnen de 24 uur stuurden ze me een mailtje met al mijn data.
Ik weet dat er hier mensen zijn die de datum vergeten zijn van hun account of dat van hun kinderen, kan dus wel eens handig zijn.
Je kan van je Playstation account alle informatie opvragen die ze hebben over jou, dan krijg je hier een excel van en onder de pagina "account details" staat je 'zogezgede' geboortedatum
Om je data op te vragen moet je gewoon op de playstation site naar je account gaan > Privacy-instellingen > Data opvragen.
Binnen de 24 uur stuurden ze me een mailtje met al mijn data.
Ik krijg steeds meer zin in Donderdag merk Ik. Vandaag TLOU Part 1 uitgespeeld, kan ik mooi verder gaan met Part 2 op de Pro.
Tenzij FF7 Rebirth deze week in de aanbieding komt via PS Store.
Houden jullie het nog vol tot levering?
Ja met gemakAnoniem: 1925548 schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:22:
Ik krijg steeds meer zin in Donderdag merk Ik. Vandaag TLOU Part 1 uitgespeeld, kan ik mooi verder gaan met Part 2 op de Pro.![]()
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Had niet verwacht dat de pro kleiner is dan de OG PS5 disc
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik ook niet, de ps5 pro lijkt echt perfect te zijn qua verhouding. Ziet er erg goed uitHulleman schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:04:
Had niet verwacht dat de pro kleiner is dan de OG PS5 disc
Leuke maand dit. 7 november eerst de normale pro uitpakken en 21 november de 30th anniversary uitpakken. Zal tegen die tijd een foto van beide versies samen posten
Nice! Erg benieuwd naar wat dat in de praktijk gaat betekenen.Steven030 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:17:
Black Ops 6 is dus ondanks de overname door Microsoft vanaf donderdag ook Pro Enhanced: https://blog.playstation....ble-at-launch-november-7/
Hier al besloten de pro te kopen. Maarrr, pas wanneer de discdrive op voorraad is! Anders heb ik er niet zo heel veel aan. Zolang de discdrive niet op voorraad is zie ik van de koop af. Denk velen met mij…
PS5 Disc Drive ToyChampFurrr schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:21:
[...]
Nice! Erg benieuwd naar wat dat in de praktijk gaat betekenen.
Hier al besloten de pro te kopen. Maarrr, pas wanneer de discdrive op voorraad is! Anders heb ik er niet zo heel veel aan. Zolang de discdrive niet op voorraad is zie ik van de koop af. Denk velen met mij…
ToyChamp beweert dat deze vanaf donderdag weer beschikbaar is. Mogelijk dat ook andere retailers deze dan ook gewoon uit voorraad leverbaar hebben.
Af en soms kan Budgetgaming ook handig zijn; op 1 november schreef iemand:
"In Duitsland bij Saturn hadden ze gewoon stapels disc drives in de schappen liggen, voor de normale prijs: €119."
Succes gewenst!
[ Voor 18% gewijzigd door Danster75 op 05-11-2024 09:31 ]
Kunnen die Pro reviews niet gewoon online komen. Apparaat staat al bij die lui dagen onder de tv maar nee hoor dat mag pas op de dag wanneer de console naar de rest verstuurd wordt. Man man man.
Bedankt!! 🙌🏽Danster75 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:26:
[...]
PS5 Disc Drive ToyChamp
ToyChamp beweert dat deze vanaf donderdag weer beschikbaar is. Mogelijk dat ook andere retailers deze dan ook gewoon uit voorraad leverbaar hebben.
Af en soms kan Budgetgaming ook handig zijn; op 1 november schreef iemand:
"In Duitsland bij Saturn hadden ze gewoon stapels disc drives in de schappen liggen, voor de normale prijs: €119."
Succes gewenst!
Dit blijkt heel erg tegen te vallen.Danster75 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:26:
[...]
PS5 Disc Drive ToyChamp
Succes gewenst!
Meerdere post al gezien dat ze eigenlijk in heel Europa niet leverbaar zijn.
Ik heb zelf ook contact gehad met wat shops, en niemand weet een leverdatum. Echt heel vervelend! Hoop snel op meer info/voorraad
Dit jaar ga ik hoe dan ook geen PS5 Pro aanschaffen. Ik ben vooral benieuwd naar user reviews die ook daadwerkelijk 800 Euro er voor neer tellen. Zijn deze mensen na een aantal maanden, als de nieuwigheid eraf is, nog steeds tevreden met hun aankoop? De journalisten die het apparaat gratis toegestuurd krijgen van Sony om te reviewen, vind ik minder betrouwbaar en ik wil dat de disc drive volop op voorraad is voor het geval ik toch tot koop zou overgaan.
Anoniem: 1456976
Kreeg al een mail update van Coolblue dat de disc drive NIET meer op voorraad komt voor de PS5. Beetje gek.
Krijgt die disc drive misschien een nieuwe verpakking, eventueel met een nieuw artikelnummer/EAN, omdat hij nu geschikt is voor de Slim én de Pro (in tegenstelling tot de consolepanelen)?Anoniem: 1456976 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:45:
Kreeg al een mail update van Coolblue dat de disc drive NIET meer op voorraad komt voor de PS5. Beetje gek.
Dat is wat ik ook denk en hoop!MartijnS72 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:56:
[...]
Krijgt die disc drive misschien een nieuwe verpakking, eventueel met een nieuw artikelnummer/EAN, omdat hij nu geschikt is voor de Slim én de Pro (in tegenstelling tot de consolepanelen)?
Ze willen helemaal niet dat we een disc drive kopen.
Digitaal zal je je games kopen.
Denk het niet. Op de pagina van PS Direct wordt ook gewoon gecommuniceerd dat de huidige disc drive voor zowel de Slim als de Pro geschikt is.MartijnS72 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:56:
[...]
Krijgt die disc drive misschien een nieuwe verpakking, eventueel met een nieuw artikelnummer/EAN, omdat hij nu geschikt is voor de Slim én de Pro (in tegenstelling tot de consolepanelen)?
https://direct.playstatio...-digital-edition-consoles
Edit: qua verpakking zou je wel gelijk kunnen hebben inderdaad. Ik zie dat de huidige verpakking expliciet alleen Slim model vermeld. Kan dus inderdaad zijn dat daarom de huidige voorraad op is en samen met de Pro nieuwe voorraad (met nieuwe verpakking) leverbaar wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door Raem op 05-11-2024 10:22 ]
Ontevreden zie ik hen er alleszins niet over zijn, want ik kan me niet inbeelden dat er iets is op de Pro dat slechter zou zijn dan op de gewone, behalve misschien fan noise (af te wachten dus). Maar verder heb je ook dat zij evenzeer biased zijn : Wikipedia: Choice-supportive bias .bRuud83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:45:
Ik ben vooral benieuwd naar user reviews die ook daadwerkelijk 800 Euro er voor neer tellen. Zijn deze mensen na een aantal maanden, als de nieuwigheid eraf is, nog steeds tevreden met hun aankoop?
Ik hoop nog altijd dat iemand eens een experiment gaat opzetten waarbij eigenaars van een Pro in een gameplay gegooid gaan worden en al gamend gaan moeten raden of ze naar een gewone of naar een Pro aan het kijken zijn. Dat zou pas echt de ultieme test zijn, al gaan Pro eigenaars wellicht zelf wel goed ingelicht zijn en van veel games weten waar ze op moeten gaan letten.
Als alles digitaal wordt, dan kan je net zo goed overstappen naar PC. Daar heb je tenminste meer controle over je aankopen. Winkels zoals GOG heeft DRM vrije games.Jumpman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:18:
Ze willen helemaal niet dat we een disc drive kopen.![]()
Op consoles koop ik alleen fysieke games.
Zal mooi zijn als ze 7 november een voorraad aan Disc Drives binnen krijgen. Ik heb ondertussen een hoop games binnen geharkt, via marktplaats en andere webshops.
Ik zie het vooral als vergelijking tussen de keuze voor bijvoorbeeld een RTX 4080 Super en een RTX 4090. Er is een markt voor mensen die honderden euros meer willen uitgeven voor de best mogelijk performance die afhankelijk van de game uiteen kan lopen van minimaal tot aan een behoorlijke verbetering.Twixie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:20:
[...]
Ontevreden zie ik hen er alleszins niet over zijn, want ik kan me niet inbeelden dat er iets is op de Pro dat slechter zou zijn dan op de gewone, behalve misschien fan noise (af te wachten dus). Maar verder heb je ook dat zij evenzeer biased zijn : Wikipedia: Choice-supportive bias .
Ik hoop nog altijd dat iemand eens een experiment gaat opzetten waarbij eigenaars van een Pro in een gameplay gegooid gaan worden en al gamend gaan moeten raden of ze naar een gewone of naar een Pro aan het kijken zijn. Dat zou pas echt de ultieme test zijn, al gaan Pro eigenaars wellicht zelf wel goed ingelicht zijn en van veel games weten waar ze op moeten gaan letten.
Aan screenshots zul je niet snel het verschil zien tussen die 2 videokaarten maar als je daadwerkelijk aan het spelen bent worden die verschillen sneller duidelijk.
Iedereen veel plezier overmorgen, ik mag nog 2 weken langer wachten op mijn 30th anniversary Pro

Oneens. Een console biedt voor mij meer voordelen / gemakken dan een PC. Heeft niks met digitaal/fysieke games te maken.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:26:
[...]
Als alles digitaal wordt, dan kan je net zo goed overstappen naar PC. Daar heb je tenminste meer controle over je aankopen. Winkels zoals GOG heeft DRM vrije games.
Op consoles koop ik alleen fysieke games.
Zal mooi zijn als ze 7 november een voorraad aan Disc Drives binnen krijgen. Ik heb ondertussen een hoop games binnen geharkt, via marktplaats en andere webshops.
Hij is links of rechtsom altijd beter dan de huidige door de verbeterde hardware. Aangezien ik nu erg tevreden ben over de huidige kan ik me niet voorstellen dat ik niet nog meer tevreden ben over de PRO. Ook games die niet speficfieke PRO instellingen krijgen zullen beter lopen met zwaardere hardware. Hij hoeft niet zo hard te werken en heeft overcapaciteit. Of je er 800 voor over hebt is erg persoonlijk. Het hoeft niet, het kan. De huidige gaat echt nog prima mee.bRuud83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:45:
Dit jaar ga ik hoe dan ook geen PS5 Pro aanschaffen. Ik ben vooral benieuwd naar user reviews die ook daadwerkelijk 800 Euro er voor neer tellen. Zijn deze mensen na een aantal maanden, als de nieuwigheid eraf is, nog steeds tevreden met hun aankoop? De journalisten die het apparaat gratis toegestuurd krijgen van Sony om te reviewen, vind ik minder betrouwbaar en ik wil dat de disc drive volop op voorraad is voor het geval ik toch tot koop zou overgaan.
Vergeet ook niet dat het best belangrijk is wat voor een beeldscherm/TV je aansluit!!! Daar kijk je uiteindelijk naar. Die kan ook het verschil maken. Maar ik geloof dat dit hier bij deze groep wel goed zit.
Destijds overgestapt van de PC naar de console, omdat ik het grafisch instellen van de PC game en de verschillen in online gameplay zat was (En omdat ik de Sony PlayStation 3 bij mijn Sony TV kreeg). Inmiddels speel ik bijna niet meer online en moet je op de console ook kiezen tussen performance, balance of prestige graphics.
Ruilen? 🤪kazuka schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:34:
[...].
Iedereen veel plezier overmorgen, ik mag nog 2 weken langer wachten op mijn 30th anniversary Pro
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
de pc-gamers houden vol om dit niet te begrijpen. ze doen er alles aan om hun dure game pc waar ze eigenlijk teveel geld aan hebben uitgegeven goed te praten. ik denk dat ze van binnen het moeilijk kunnen behappen dat een console van €500-€800 4K 60fps draait.Jumpman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:47:
Destijds overgestapt van de PC naar de console, omdat ik het grafisch instellen van de PC game en de verschillen in online gameplay zat was (En omdat ik de Sony PlayStation 3 bij mijn Sony TV kreeg). Inmiddels speel ik bijna niet meer online en moet je op de console ook kiezen tussen performance, balance of prestige graphics.
wat boeit het dat de consoles die 4K 60fps met trucjes tovert? wat zal het gros nu boeien of het native is of niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 05-11-2024 11:01 ]
Een LG Oled C1 in dit geval.Shaker74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:47:
[...]
Vergeet ook niet dat het best belangrijk is wat voor een beeldscherm/TV je aansluit!!! Daar kijk je uiteindelijk naar. Die kan ook het verschil maken. Maar ik geloof dat dit hier bij deze groep wel goed zit.
Met een Pro kan ik dan het maximale uit de tv halen, maar het is de prijs van de console die me nu even laat twijfelen. Of wachten tot de PS6. Ik ben er nu nog niet overuit.
Een nieuwe wet is ingegaan, dat wij al onze digitale games niet kopen. Maar gewoon voor een licentie betalen, met een beperkte houdbaarheid datum. Vandaar dat ik zelf alles fysiek koop. Moet er nog bijkomen dat ik over 10 jaar geen toegang meer heb omdat Sony, Microsoft of wie dan ook opeens de stekker eruit trekt.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:43:
[...]
Oneens. Een console biedt voor mij meer voordelen / gemakken dan een PC. Heeft niks met digitaal/fysieke games te maken.
https://www.theverge.com/...se-disclosure-law-ab-2426
Inderdaad. Er zijn meer verschillen tussen console en pc gaming dan alleen prijs. Een argument als "voor hetzelfde geld of niet veel meer heb je een gamepc" heeft voor mij totaal geen waarde.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:43:
[...]
Oneens. Een console biedt voor mij meer voordelen / gemakken dan een PC. Heeft niks met digitaal/fysieke games te maken.
Ik heb zelf een (wat oudere) gamepc, zelf gebouwd (niet dat dat veel voorstelt) en meer dan voldoende bedreven met het gebruik er van. Toch geef ik de voorkeur aan consolegaming op Playstation. Met name het gebruiksgemak (fire & forget) geef voor mij de doorslag. Op mijn pc zat ik toch vaak te stoeien met digitale DTS surround-sound, HDR weergave, optimale grafische instellingen te vinden, toch soms het toetsenbord en muis nodig te hebben, de vaak langere laadtijden (ondanks NVMe SSD) en nog meer.
Daarnaast heb ik ook genoeg gelezen over soms matige kwaliteit PC versies van spellen ondanks dat de hardware rondjes kan rennen om een PS5 of PS5 Pro. Daar bedank ik voor.
Het gaar niet zozeer dat PC beter is, maar als je alles digitaal koopt, dan biedt PC toch meer opties hiervoor. Vooral omdat winkels zoals GOG DRM vrije games bied. Dus zolang deze opgeslagen staan op je HDD/SSD, kunnen ze het nooit van je afnemen.Danster75 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:15:
[...]
Inderdaad. Er zijn meer verschillen tussen console en pc gaming dan alleen prijs. Een argument als "voor hetzelfde geld of niet veel meer heb je een gamepc" heeft voor mij totaal geen waarde.
Ik heb zelf een (wat oudere) gamepc, zelf gebouwd (niet dat dat veel voorstelt) en meer dan voldoende bedreven met het gebruik er van. Toch geef ik de voorkeur aan consolegaming op Playstation. Met name het gebruiksgemak (fire & forget) geef voor mij de doorslag. Op mijn pc zat ik toch vaak te stoeien met digitale DTS surround-sound, HDR weergave, optimale grafische instellingen te vinden, toch soms het toetsenbord en muis nodig te hebben, de vaak langere laadtijden (ondanks NVMe SSD) en nog meer.
Daarnaast heb ik ook genoeg gelezen over soms matige kwaliteit console naar PC ports ondanks dat de hardware rondjes kan rennen om een PS5. Daar bedank ik voor.
Op consoles heb je een gesloten winkel, dus je kan alleen games kopen Via de Microsoft store of Playstation store. Dus zonder fysieke games heb je geen concurrentie, en kunnen ze gewoon de hoofdprijs vragen, en game prijzen zullen minder gauw omlaag gaan.
Met fysieke games bespaar je toch gauw 10 tot 15 euro op dag 1, en 20 tot 30 naar een paar maanden wachten.
Vandaar dat beide opties moeten blijven bestaan.
Zodra digitaal nog de enige optie is wordt het een kwestie van tijd dat Europa Sony verplicht meerdere stores toe te staan.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:22:
[...]
Het gaar niet zozeer dat PC beter is, maar als je alles digitaal koopt, dan biedt PC toch meer opties hiervoor. Vooral omdat winkels zoals GOG DRM vrije games bied. Dus zolang deze opgeslagen staan op je HDD/SSD, kunnen ze het nooit van je afnemen.
Op consoles heb je een gesloten winkel, dus je kan alleen games kopen Via de Microsoft store of Playstation store. Dus zonder fysieke games heb je geen concurrentie, en kunnen ze gewoon de hoofdprijs vragen, en game prijzen zullen minder gauw omlaag gaan.
Met fysieke games bespaar je toch gauw 10 tot 15 euro op dag 1, en 20 tot 30 naar een paar maanden wachten.
Maar dan nog is dat voor mij geen reden om over te stappen naar PC.
Zeker, dat is alleen maar goed en ik zeg ook niet dat PC gaming geen voordelen heeft t.o.v. console gaming.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:22:
[...]
Het gaar niet zozeer dat PC beter is, maar als je alles digitaal koopt, dan biedt PC toch meer opties hiervoor. Vooral omdat winkels zoals GOG DRM vrije games bied. Dus zolang deze opgeslagen staan op je HDD/SSD, kunnen ze het nooit van je afnemen.
Echter, verreweg de meeste van jouw argumenten gaan over prijzen en dat is voor mij geen significant voordeel, daar koop ik te weinig spellen voor.
Wat betreft preservatie argument, zeker. Maar ik ben nog nooit tegen de lamp gelopen op dat vlak en zou dat gebeuren, dan is het waarschijnlijk op een datum dat mij dat niet meer interesseert.
Is dat niet een lokale wetgeving voor in California?DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
[...]
Een nieuwe wet is ingegaan, dat wij al onze digitale games niet kopen. Maar gewoon voor een licentie betalen, met een beperkte houdbaarheid datum. Vandaar dat ik zelf alles fysiek koop. Moet er nog bijkomen dat ik over 10 jaar geen toegang meer heb omdat Sony, Microsoft of wie dan ook opeens de stekker eruit trekt.
Het lijkt mij dat de EU gaat bepalen wat de wetgeving zal zijn.
Dan nog is er volgens mij niks nieuws aan die wet. Je kocht altijd al gewoon een licentie. Die wet zegt alleen dat het nu duidelijker vermeld moet worden.Geraedus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:27:
[...]
Is dat niet een lokale wetgeving voor in California?
Het lijkt mij dat de EU gaat bepalen wat de wetgeving zal zijn.
Dat wordt een harde strijd. Sony kan ook zeggen, we verkopen geen Playstation consoles meer in Europa.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:26:
[...]
Zodra digitaal nog de enige optie is wordt het een kwestie van tijd dat Europa Sony verplicht meerdere stores toe te staan.
Maar dan nog is dat voor mij geen reden om over te stappen naar PC.
Bedrijven zijn alleen maar op geld uit, ze geven niks om de klanten.
Ik vind gewoon als alles digitaal word dat je altijd toegang moet krijgen op al game aankopen.
Of de optie geeft om het door te verkopen. Iets wat mogelijk is met fysieke games. Ik doe dit nog best vaak, aangezien ik sommige games toch maar 1 keer uitspeel.
Ik heb een pc die beter is dan de Pro maar toch komt de Pro in huis. De reden is (helaas) de tijdelijke exclusives, bepaalde games krijgen niet genoeg aandacht voor pc, games met Denuvo DRM etc. wil ik niet.
In een ideale wereld had ik genoeg aan mij pc maar daar leven we niet in.
Als er weer eens een goeie PlayStation exclusive uitkomt wil ik niet een jaar wachten. En als we toch bezig zijn speel ik die dan liever in een zo mooi mogelijke kwaliteit.
In een ideale wereld had ik genoeg aan mij pc maar daar leven we niet in.
Als er weer eens een goeie PlayStation exclusive uitkomt wil ik niet een jaar wachten. En als we toch bezig zijn speel ik die dan liever in een zo mooi mogelijke kwaliteit.
Ben het daarmee ook helemaal eens hoor.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:30:
[...]
Ik vind gewoon als alles digitaal word dat je altijd toegang moet krijgen op al game aankopen.
Of de optie geeft om het door te verkopen. Iets wat mogelijk is met fysieke games. Ik doe dit nog best vaak, aangezien ik sommige games toch maar 1 keer uitspeel.
Maar jij gaf aan dat je net zo goed naar PC kan overstappen zodra alles digitaal wordt. En ik probeer te zeggen dat een console voor mij nog meer voordelen biedt, dus ik zou dan alsnog niet overstappen naar PC.
Europa is een hele grote afzetmarkt. Dat gaan ze echt niet zomaar opgeven.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:30:
[...]
Dat wordt een harde strijd. Sony kan ook zeggen, we verkopen geen Playstation consoles meer in Europa.
Bedrijven zijn alleen maar op geld uit, ze geven niks om de klanten.
Ik speel nog steeds games die uit zijn gebracht in de jaren 90 en 2000.Danster75 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:27:
[...]
Zeker, dat is alleen maar goed en ik zeg ook niet dat PC gaming geen voordelen heeft t.o.v. console gaming.
Echter, verreweg de meeste van jouw argumenten gaan over prijzen en dat is voor mij geen significant voordeel, daar koop ik te weinig spellen voor.
Wat betreft preservatie argument, zeker. Maar ik ben nog nooit tegen de lamp gelopen op dat vlak en zou dat gebeuren, dan is het waarschijnlijk op een datum dat mij dat niet meer interesseert.
Als we nu 20 of 30 jaar verder kijken, kan het zijn dat wij geen toegang meer hebben op oude games.
En daarom vind ik het zo belangrijk dat preservatie zo belangrijk is
Ik koop per jaar toch een hoop games, vooral tweede hands of via aanbiedingen. Op deze manier bespaar ik voor elke aankoop een hoop geld. Ik verkoop ook zat weer door.
Voor mij biedt het betere ervaringen aan als het om opties gaat.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:33:
[...]
Ben het daarmee ook helemaal eens hoor.Ik koop bijna al mijn games ook nog fysiek.
Maar jij gaf aan dat je net zo goed naar PC kan overstappen zodra alles digitaal wordt. En ik probeer te zeggen dat een console voor mij nog meer voordelen biedt, dus ik zou dan alsnog niet overstappen naar PC.
Als Sony gewoon fysieke games in leven kunnen houden, dan heb ik daar geen enkele probleem mee.
Ik gebruik mijn PC alleen voor Online games, aangezien op Console niet voor Online wil betalen.
Ik heb hier nog een oude PC met een RTX 2080. Werkte prima voor Online games. Maar voor de nieuwste releases koop ik gewoon op console. Aangezien Unreal Engine een hoop problemen veroorzaakt op PC.
We zullen het zien, of Sony hiermee akkoord gaat.bRuud83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:34:
[...]
Europa is een hele grote afzetmarkt. Dat gaan ze echt niet zomaar opgeven.
Want een vrije markt zal een grote stap in de juiste richtingen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 05-11-2024 11:43 ]
Dat geldt voor mij weer niet. Zeker vind ik retrogaming leuk (geboren in 1975) maar andere interesses en verplichtingen laten te weinig tijd over om mij daar óók mee bezig te gaan houden. Ik koop dan misschien 3-5 spellen op jaarbasis en vrijwel altijd van maximaal een jaar oud.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:35:
[...]
Ik speel nog steeds games die uit zijn gebracht in de jaren 90 en 2000.
Als we nu 20 of 30 jaar verder kijken, kan het zijn dat wij geen toegang meer hebben op oude games.
En daarom vind ik het zo belangrijk dat preservatie zo belangrijk is
Ik koop per jaar toch een hoop games, vooral tweede hands of via aanbiedingen. Op deze manier bespaar ik voor elke aankoop een hoop geld. Ik verkoop ook zat weer door.
Maar in jouw geval zijn de genoemde voordelen wel degelijk relevant.
Ik koop op zelden games op dag 1. Misschien 1 of 2 keer per jaar. Maar als ik zie hoe snel fysieke games in prijzen zakken, dan blijft het voor mij de betere optie.Danster75 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:42:
[...]
Dat geldt voor mij weer niet. Zeker vind ik retrogaming leuk (geboren in 1975) maar andere interesses en verplichtingen laten te weinig tijd over om mij daar óók mee bezig te gaan houden. Ik koop dan misschien 3-5 spellen op jaarbasis en vrijwel altijd van maximaal een jaar oud.
Maar in jouw geval zijn de genoemde voordelen wel degelijk relevant.
Ik heb hier nog niks ontvangen.
Heb inmiddels wel de Verticale stand besteld. Zal vandaag moeten aankomen. Nu nog een Disc Drive erbij, en dan is mijn speel ervaring compleet
Ik heb mijn OG PS5 liggend maar hoe gaat dat met de PS5 pro. Die stand is alleen voor rechtop te plaatsen toch?
Scrooge NL
Ja, het is alleen om rechtop te zetten. Als je hem plat neer wil zetten, dan zitten er 2 plastic voetjes erbij.Theo27 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:49:
Ik heb mijn OG PS5 liggend maar hoe gaat dat met de PS5 pro. Die stand is alleen voor rechtop te plaatsen toch?
Hier gaat ‘ie sowieso plat onder de tv. Meningen zijn verdeeld over de liquid metal en droge plekken op de CPU maar ik vind horizontaal een fijner idee. Bovendien is de console minder aanwezig op die manier.
Nog 2 dagen!
Nog 2 dagen!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 05-11-2024 12:00 ]
Is een uitstekende tv. Maar de PS6 gaat echt nog wel lang op zich laten wachten is mijn gevoel. 2028?bRuud83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:04:
[...]
Een LG Oled C1 in dit geval.![]()
Met een Pro kan ik dan het maximale uit de tv halen, maar het is de prijs van de console die me nu even laat twijfelen. Of wachten tot de PS6. Ik ben er nu nog niet overuit.
Helaas heb ik zelf geen ruimte daarvoor. Maar ik had mijn PS5 al ruim 3 jaar verticaal staan. Nooit een bericht gehad van overheating. Ik denk dat dat gewoon een fabrieks fout is, want als je liquid metal niet goed uitsmeert, krijg je inderdaad droge plekken.Anoniem: 1925548 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:59:
Hier gaat ‘ie sowieso plat onder de tv. Meningen zijn verdeeld over de liquid metal en droge plekken op de CPU maar ik vind horizontaal een fijner idee. Bovendien is de console minder aanwezig op die manier.
Nog 2 dagen!
Hier ook!
Krijg alleen een error als ik mijn mobiele nummer toevoeg voor verzend updates.
Zal wel lukken zodra hij echt onderweg is!
Nu hard op zoek naar de disc drive

Ik heb op ali een luxe horizontale stand op de kop getikt voor een paar euro. Staat ie een paar cm boven de grond, betere airflow? en past op alle modellen.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:51:
[...]
Ja, het is alleen om rechtop te zetten. Als je hem plat neer wil zetten, dan zitten er 2 plastic voetjes erbij.
Is makkelijker met disc games gewoon label naar boven.
Ik heb gewoon destijds bij pre order pro die disc mee besteld. Meteen de volgende dag in huis.
Als je toch al van plan was een disc drive te kopen wellicht de beste optie geweest. Toen waren er genoeg bij ps direct.
Voor de geinterresseerde naar liquid metal en droge plekken.
Edit : Overduidelijk iets wat ik niet zelf ga doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Geraedus op 05-11-2024 12:16 ]
Ik zal dit alleen doen als PS5 niet goed meer werkt, of buiten de garantie valt.Geraedus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:15:
[YouTube: How to Fix the PS5 Liquid Metal Problem]
Voor de geinterresseerde naar liquid metal en droge plekken.
Edit : Overduidelijk iets wat ik niet zelf ga doen.
Er zijn ook zat mensen (ik ook) die even gewacht hebben met het plaatsen van een ps5 pro pre-order.destro9704 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:13:
[...]
Ik heb gewoon destijds bij pre order pro die disc mee besteld. Meteen de volgende dag in huis.
Als je toch al van plan was een disc drive te kopen wellicht de beste optie geweest. Toen waren er genoeg bij ps direct.
En bij het plaatsen van de pre-order, was de drive uitverkocht. En sindsdien niet meer op voorraad is geweest…
Dat geldt toch ook voor fysiek. Je koopt een gebruikslicentie.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
[...]
Een nieuwe wet is ingegaan, dat wij al onze digitale games niet kopen. Maar gewoon voor een licentie betalen, met een beperkte houdbaarheid datum. Vandaar dat ik zelf alles fysiek koop. Moet er nog bijkomen dat ik over 10 jaar geen toegang meer heb omdat Sony, Microsoft of wie dan ook opeens de stekker eruit trekt.
Ik vind dat wel knap dat ze jouw fysieke game in beslag kunnen nemen.Zapato schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:03:
[...]
Dat geldt toch ook voor fysiek. Je koopt een gebruikslicentie.
Komt Sony aan de deur kloppen of zo?
er zit een splinter dunne lijn tussen het afpakken van je spel of versie 1.0 laten spelen.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:18:
[...]
Ik vind dat wel knap dat ze jouw fysieke game in beslag kunnen nemen.
De vraag is meer of de fysieke game speelbaar is zonder connectie naar een of andere server of noodzakelijke patch o.i.d.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:18:
[...]
Ik vind dat wel knap dat ze jouw fysieke game in beslag kunnen nemen.
De tijden van games die 100% correct op een medium staan en geheel bruikbaar zijn is, op de Switch in grote mate na wellicht, voorbij.
Als meest recente voorbeeld dat ik zo kan bedenken: Cyberpunk 2077…
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 05-11-2024 13:35 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
En toch werken de meeste games gewoon prima met de 1.0 versie op de Disc.Farabi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:24:
[...]
er zit een splinter dunne lijn tussen het afpakken van je spel of versie 1.0 laten spelen.
En het is iets wat Sony, Microsoft etc niet in beslag kunnen nemen.
Ik begrijp uiteraard dat wij een copy van de game kopen. Maar dat ze het gewoon weer in beslag kunnen nemen, is schandalig !
Waar zijn onze rechten als wij een product kopen?
Meeste games zijn prima speelbaar zonder een day 1 patch. Cyberpunk 2077 was gewoon niet af toen het uitkwam. En later werd er een Ultimate Edition uitgebracht met bug fixes.Thalaron schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:34:
[...]
De vraag is meer of de fysieke game speelbaar is zonder connectie naar een of andere server of noodzakelijke patch o.i.d.
De tijden van games die 100% correct op een medium staan en geheel bruikbaar zijn is, op de Switch in grote mate na wellicht, voorbij.
Als meest recente voorbeeld dat ik zo kan bedenken: Cyberpunk 2077…
Ik speel al mijn games zonder een internet connectie. Want dan kan ik zien welke games af zijn of niet.
Dat is een van de redenen waarom ik vaak een "Definitive"-, "GOTY"-, etc. editie koop. Daar staan alle patches + DLCs vaak al op.Farabi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:24:
[...]
er zit een splinter dunne lijn tussen het afpakken van je spel of versie 1.0 laten spelen.
Een andere reden is dat m'n backlog dusdanig groot is dat ik nog minstens 800 uur moet gamen (effectief ~7 jaar) om een nieuwe game te gaan spelen, dus kan prima wachten op dergelijke edities voordat ik een nieuwe game oppak.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dus jij downloadt geen enkele patch of DLC? Waarom zou je jezelf dat aandoen? Veel games zijn inderdaad speelbaar met versie 1.0, maar dat is toch meer voor als het echt niet anders kan (bv als het niet meer beschikbaar zou zijn).DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:39:
[...]
Ik speel al mijn games zonder een internet connectie. Want dan kan ik zien welke games af zijn of niet.
Alleen als er later DLC word uitgebracht. Anders nee, Ik speel ze volledige offline.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:52:
[...]
Dus jij downloadt geen enkele patch of DLC? Waarom zou je jezelf dat aandoen? Veel games zijn inderdaad speelbaar met versie 1.0, maar dat is toch meer voor als het echt niet anders kan (bv als het niet meer beschikbaar zou zijn).
Ik wacht meestal ook op de GOTY of Ultimate Edittion. En ik zie ook steeds meer games die later uit worden gebracht op Disc. Dus dan heb je meestal geen Day 1 Patch meer nodig. Geduld hebben beloond
Voor bewuste bugs/exploits is het soms wel grappig/handig. Denk aan zaken als Speedruns bij Souls Games of unlimited gear/loot in game currency etc.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:52:
[...]
Dus jij downloadt geen enkele patch of DLC? Waarom zou je jezelf dat aandoen?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dit ook. Sommige games hebben glitches, en daar kan je gebruik van maken, wat met de nieuwste update niet meer mogelijk is.Greatsword schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:57:
[...]
Voor bewuste bugs/exploits is het soms wel grappig/handig. Denk aan zaken als Speedruns bij Souls Games of unlimited gear/loot in game currency etc.
Het is altijd leuk om te zien hoe 1.0 versie speelt.
Meeste games werken Prima. En als je gelukt hebt, brengen ze ook later een bundle uit met all content op de Disc.Farabi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:56:
je kan de illusie hebben dat je niet besteelt wordt met een fysieke schijf, maar goed
Ik zag van de week dat ze Dead Island 2 Ultimate Edition hadden uitgebracht met alle DLC aanwezig, zonder iets te hoeven downloaden.
[ Voor 33% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 05-11-2024 14:02 ]
En wat doe je dan met de games die niet prima werken? Download je dan wel de patches of stop je er dan gewoon mee?
(Gewoon uit interesse overigens hoor, je hoeft je keuze niet te verdedigen).
Dat zou goed kunnen. Er is alleen één scenario waar rekening mee gehouden moeten worden. Microsoft (of Apple of Google) komt in de komende twee jaar opeens met krachtigere console op de proppen, om zo de markt te doen keren. Nu waren Microsoft en Sony telkens heel dicht op elkaar met een release, maar marketing technisch zou dit een geniale zet kunnen zijn voor Microsoft. Er is alleen één maar, wil Microsoft nog wel consoles maken in de toekomst, of willen ze alleen abonnementen verkopen?Shaker74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:06:
[...]
Is een uitstekende tv. Maar de PS6 gaat echt nog wel lang op zich laten wachten is mijn gevoel. 2028?
Ik hoop dat Sony snel met nieuwe exclusieve games komt naast Death Stranding 2 en Ghost Of Yotei.
Larian is zo slim geweest om Baldurs Gate 3 volledig op disc (special edition fysiek) te zetten tot patch 5 dus geen key naar een download. Zo blijft de game altijd speelbaar, ondanks dat mod support en toekomstige patches mogelijk verloren kunnen gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door bRuud83 op 05-11-2024 14:09 ]
Aangezien ik alleen Single Player games speel. Niet veel. Alleen voor de DLC, of als ik de game zo kapot dat ik het moet updaten. Maar tot zover, maar een aantal games tegen gekomen, ik weet niet precies welke meer.Raem schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:05:
[...]
En wat doe je dan met de games die niet prima werken? Download je dan wel de patches of stop je er dan gewoon mee?
(Gewoon uit interesse overigens hoor, je hoeft je keuze niet te verdedigen).
Maar zoals ik zei, beide opties moeten blijven bestaan, vanwege de concurrentie. Ik koop alleen Indie games digitaal. Maar alleen de gene die ik echt wil spelen. Ik heb hier ook maar 20 digitale games in mijn library.
Dit zijn alle PlayStation 5 games die offline werken en zonder patch: https://www.doesitplay.or...?platform=PS5&download=No.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 05-11-2024 14:12 ]
Ik vraag me af of dat ‘alleen abonnementen verkopen’ nog het grote doel is. Als dat de focus nog steeds is moeten ze veel meer abo’s zien te verkopen en nu zou het moment moeten zijn met black ops 6. Maakt verder niet zo veel uit meer denk ik. Ze hebben met een grote zak geld een hoop opgekocht en als ze als grote uitgever van games op alle platformen kunnen verkopen is dat ook prima lijkt me, wel of geen gamepass.Jumpman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:07:
[...]
Dat zou goed kunnen. Er is alleen één scenario waar rekening mee gehouden moeten worden. Microsoft (of Apple of Google) komt in de komende twee jaar opeens met krachtigere console op de proppen, om zo de markt te doen keren. Nu waren Microsoft en Sony telkens heel dicht op elkaar met een release, maar marketing technisch zou dit een geniale zet kunnen zijn voor Microsoft. Er is alleen één maar, wil Microsoft nog wel consoles maken in de toekomst, of willen ze alleen abonnementen verkopen?
Ik hoop dat Sony snel met nieuwe exclusieve games komt naast Death Stranding 2 en Ghost Of Yotei.
On topic: voor wie de extra SSD van zijn base PS5 naar de Pro gaat verhuizen: gaan jullie die formatteren in de Pro of gewoon inclusief games, hop er in?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 05-11-2024 14:19 ]
Volgens mij begrijp jij dat artikel niet.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
[...]
De verkoper is nu, in California, verplicht om aan te geven dat het slechts een licentie is wat je koopt, wat het ook altijd al was.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wat eerder niet het geval was. Nu is het duidelijk dat wij als klant niks meer kopen, maar als het ware, huren wij een licentie.YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:15:
[...]
Volgens mij begrijp jij dat artikel niet.
De verkoper is nu verplicht om aan te geven dat het slechts een licentie is, wat het ook altijd al was.
Ik begrijp het artikel volledig. Anders had ik niet opgezocht.
Je betaald voor een licentie, die zonder pardon in beslag kan worden genomen.
Tenzij het DRM vrij.
Precies hetzelfde als voorheen.DeadPhoenix86 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:19:
[...]
Wat eerder niet het geval was. Nu is het duidelijk dat wij als klant niks meer kopen, maar als het ware, huren wij een licentie.
Ik begrijp het artikel volledig. Anders had ik niet opgezocht.
Je betaald voor een licentie, die zonder pardon in beslag kan worden genomen.
Tenzij het DRM vrij.
Voorheen kocht je ook alleen de licentie, maar nu moeten ze dit duidelijker laten blijken uit de tekst. (In California)
PSN
Dat zei ik al.YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:22:
[...]
Precies hetzelfde als voorheen.
Voorheen kocht je ook alleen de licentie, maar nu moeten ze dit duidelijker laten blijken uit de tekst.
Als ze nu "out of sync" gaan ja. Klopt. Maar dan 2 jaar daarna knalt Sony daar er weer overheen. Zo krijg je dan ineens dat er altijd een dominate (specs/prestaties) console is. Deels zoals nu vanaf de 7e. De huidige zijn redelijk gelijkwaardig. (specs wat in voordeel van XBOX maar in de praktijk niet echt zichtbaar denk ik) Dat gaat nu veranderen. Nu delen dacht ik Sony en Microsoft ook wat hardware eigenschappen (XBOX en OG PS5) van AMD. Nu moet straks AMD voor beide apart ontwikkelen omdat ze jaren uit elkaar liggen? We gaan het zien.Jumpman schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:07:
[...]
Dat zou goed kunnen. Er is alleen één scenario waar rekening mee gehouden moeten worden. Microsoft (of Apple of Google) komt in de komende twee jaar opeens met krachtigere console op de proppen, om zo de markt te doen keren. Nu waren Microsoft en Sony telkens heel dicht op elkaar met een release, maar marketing technisch zou dit een geniale zet kunnen zijn voor Microsoft. Er is alleen één maar, wil Microsoft nog wel consoles maken in de toekomst, of willen ze alleen abonnementen verkopen?
Dat apart ontwikkelen valt wel mee, dat gaat alleen om optimalisaties, het platform is hetzelfde. De grote third parties zullen eisen dat de platformen hetzelfde zijn en anders kiezen zij. Dat zag je ook toen ze stopte met ontwikkelen voor Nintendo (teveel afwijkende specificaties).Shaker74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:29:
[...]
Als ze nu "out of sync" gaan ja. Klopt. Maar dan 2 jaar daarna knalt Sony daar er weer overheen. Zo krijg je dan ineens dat er altijd een dominate (specs/prestaties) console is. Deels zoals nu vanaf de 7e. De huidige zijn redelijk gelijkwaardig. (specs wat in voordeel van XBOX maar in de praktijk niet echt zichtbaar denk ik) Dat gaat nu veranderen. Nu delen dacht ik Sony en Microsoft ook wat hardware eigenschappen (XBOX en OG PS5) van AMD. Nu moet straks AMD voor beide apart ontwikkelen omdat ze jaren uit elkaar liggen? We gaan het zien.
Ik hoop echt dat Sony gewoon goede unieke games blijft leveren, dat is voor mij de enige reden dat ik destijds voor Sony heb gekozen. Vier fantastische Naughty Dog games voor de PlayStation 3, doet mij nog steeds hier zijn.
Uhm, nee.
Voorheen kocht je ook gewoon de licentie, net zoals nu.
uit jouw tekst lijkt het net alsof jij denkt dat je voorheen wel een product kocht ipv een licentie.
Die wetgeving die je aanhaalt veranderd alleen de tekst op het knopje in de storeWat eerder niet het geval was.
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 05-11-2024 15:00 ]
PSN
ik vraag me af wat er zou gebeuren met de PS5-Pro verkopen als er opeens een pro patch voor de huidige GTA en RDR2 komt.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties