Redbull4u schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:21:
Ik wil voorkomen dat we weer een abonnement extra hebben, dus ik wou beginnen met een paar betaalbare spellen (5-20 euro) te kopen voor de rond de leeftijd van 12 jaar. Iemand nog tips voor direct veel plezier?
LEGO games zijn altijd fun én bijna altijd in local co-op te spelen. Maar je kinderen gaan ongetwijfeld ook al van vriendjes games gehoord hebben die ze gaan willen spelen…
Qua prijs voor (digitale) games, check psprices.com al zal jij met je 5 a 20 euro misschien eerder aan tweedehands denken?
Is het handig om één familie account te maken? Of het account op één van de kinderen zetten en daar alle spellen op aanschaffen?
Het is absoluut NIET handig en gewoon vragen om ruzies en discussies

. Gewoon eenieder zijn eigen PSN account geven. Waarop de (digitale) spellen aangekocht worden, maakt weinig uit omdat dat je enige console is en by default dan alles voor iedereen erop geshared zal worden. Als een kind met zijn/haar zakgeld een game koopt zou ik het gewoon via dat account doen en anders via jouw account.
Let wel, online gamen kan bij de meeste games pas vanaf 13 (ongeacht PEGI rating). Als dat een probleem gaat zijn maak je best een PSN account aan met valse geboortedatum (gewoon jaartal-10 doen). Nadeel is wel dat Parental Controls dan niet meer werken.
Ik heb nog een Stadia controller liggen. Werkt dit met PS5? Of moet er toch een 2e Dual Sense controller bij komen? Zijn er überhaupt veel MP spellen te verkrijgen?
Ik betwijfel of die gaat werken (en al zeker niet draadloos) maar je gaat ook een hoop features missen die bij veel games handig tot zelfs noodzakelijk zijn: touchpad, ingebouwde speaker, haptics, enz… Dus gewoon een 2de DualSense kopen dus.
Waar zijn die PS5 tegoed kaarten voor die ik wel eens in de supermarkt zie liggen?
Om in de PSN Store te kopen: games, DLCs, maar ook abonnementen (PS+, EA, etc).
En verder als tip hier op dit forum wat (blijven) lezen

.