Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:14:
[...]

Maar dat is juist het punt. Voor PS5 games kan dat niet, en kun je dus enkel via PS+ individuele saves op een andere console (bvb bij een vriend) zetten. Dit lijkt ronduit een gemene streek van Sony om PS+ te pushen.
Je kan hier een back-up van maken. Geen PS+ voor nodig.
En dan klik je op restore optie, en dan heb je weer volledig toegang op al je PS5 save games.
En je kan dit zo vaak doen als je wilt. Je kan zelfs meerdere back-ups maken als je meerdere gebruikers op je systeem hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 20:22
Los van de backup optie, ik ga er vanuit dat de netwerktransfer zoals ik die van PS4 naar PS5 heb gedaan ook nog steeds werkt? Via ethernet gaat dat lekker snel, waarschijnlijk nog veel sneller dan backup naar externe opslag en dan restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 09:26
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:14:
[...]

Maar dat is juist het punt. Voor PS5 games kan dat niet, en kun je dus enkel via PS+ individuele saves op een andere console (bvb bij een vriend) zetten. Dit lijkt ronduit een gemene streek van Sony om PS+ te pushen.
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:22:
[...]

En dan klik je op restore optie, en dan heb je weer volledig toegang op al je PS5 save games.
En je kan dit zo vaak doen als je wilt. Je kan zelfs meerdere back-ups maken als je meerdere gebruikers op je systeem hebt.
Twixie heeft wel gelijk, individuele saves kan je niet selecteren voor PS5 games. Je kan enkel er voor kiezen om alle PS5 saves (zonder screenshots, opnames of de spellen zelf) te backuppen.

Mogelijk kan je er bij een restore wél voor kiezen specifieke saves te selecteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Danster75 op 01-11-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat werkt inderdaad prima als je overgaat naar een nieuwe console. Maar stel dat je 2 PS5 consoles hebt (bv beneden en boven) waar je afwisselend op speelt. Dan is die backup optie niet te doen. De restore optie reset namelijk je hele PS5, dus kun ja elke keer alles opnieuw gaan instellen.
Dan zou het toch fijner zijn als je individuele PS5 savesgames op een USB stick kan zetten en die kunt overzetten naar een andere console.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Danster75 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:05:
[...]

[...]

Twixie heeft wel gelijk, individuele saves kan je niet selecteren voor PS5 games. Je kan enkel er voor kiezen om alle PS5 saves (zonder screenshots, opnames of de spellen zelf) te backuppen.

Mogelijk kan je er bij een restore wél voor kiezen specifieke saves te selecteren.
Je kan kiezen waar je een back-up van maakt. Je hoeft niet perse screenshots of opnames aan te klikken.
Gewoon de systeem zelf, en save games.

Ik betaal hier zelf al jaren niet meer voor PS+ Ik vind het te duur geworden voor wat je er voor terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:45:
[...]

Reviews 1 dag voor levering. :X
Jammer maar er zal vast wel wat naar buiten komen de komende dagen.
Dat was wel de verwachting en (zie ook mijn post van gisteren) … ik denk het niet. Iedereen die nu al een Pro heeft heeft waarschijnlijk een dikke NDA van Sony, je gaat dat echt niet riskeren (neem ik aan) voor je One minute of fame.

Zo van; alles wat naar buiten komt; zoals de content van DF zal netjes goedgekeurd zijn door Sony en ach.. van wachten wordt 't alleen maar leuker ;-)

Als ik toch omvergeblazen wordt van de geweldige kwaliteit bestel/haal ik op launch day er nog wel een, dat zal nu geen probleem zijn..

[ Voor 24% gewijzigd door dizzytal op 01-11-2024 15:09 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Heb je mijn andere posts gelezen? Ik ben immers best wel bekend met de backup feature.
Meer zelfs, wat jij hier beschrijft is volgens mij (90% zeker) zelfs niet eens nodig. 1 enkele backup bevat immers de data van alle users op het systeem. Het is dus zinloos van onder elke user in te loggen en backup te nemen, want al die backups gaan hetzelfde zijn.
EDIT: En nu 100% zekerheid want staat expliciet te lezen op de PS5 onder Settings -> System -> System Software -> Back Up and Restore -> Learn More.

Doet me wel aan een andere PlayStation gripe denken: in Settings is het nooit te zien welke setting specifiek per user is (bvb game defaults zoals Performance vs Resolution) en welke system wide is en dus voor iedereen van toepassing is (bvb beeldinstellingen, backups…).

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 01-11-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:33:
[...]

Heb je mijn andere posts gelezen? Ik ben immers best wel bekend met de backup feature.
Meer zelfs, wat jij hier beschrijft is volgens mij (90% zeker) zelfs niet eens nodig. 1 enkele backup bevat immers de data van alle users op het systeem. Het is dus zinloos van onder elke user in te loggen en backup te nemen, want al die backups gaan hetzelfde zijn.
EDIT: En nu 100% zekerheid want staat expliciet te lezen op de PS5 onder Settings -> System -> System Software -> Back Up and Restore -> Learn More.

Doet me wel aan een andere PlayStation gripe denken: in Settings is het nooit te zien welke setting specifiek per user is (bvb game defaults zoals Performance vs Resolution) en welke system wide is en dus voor iedereen van toepassing is (bvb beeldinstellingen, backups…).
Één of andere reden pakt hij bij mij altijd de sub-account als back-up. Dus vandaar ik gewoon twee aparte back-ups maak, zodat het niet met elkaar botst.

Ik heb je reply niet gelezen. Maar ik vind PS+ gewoon te duur geworden.
Voegt voor mij niks extras toe. Ik speel nooit Online games, heb daar geen tijd meer om daar uren en uren erin te steken. Dus ik doe gewoon mijn back-ups via een USB stick. Als dit in de toekomst niet meer kan, ga ik toch uiteindelijk overstappen op een PC. Aangezien het daar gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 20:28
De kogel is door de kerk, zo juist via KPN een PS5 Slim Digital edition besteld als cadeau voor de kinderen met Sinterklaas.

Ik wil voorkomen dat we weer een abonnement extra hebben, dus ik wou beginnen met een paar betaalbare spellen (5-20 euro) te kopen voor de rond de leeftijd van 12 jaar. Iemand nog tips voor direct veel plezier?

Is het handig om één familie account te maken? Of het account op één van de kinderen zetten en daar alle spellen op aanschaffen?

Ik heb nog een Stadia controller liggen. Werkt dit met PS5? Of moet er toch een 2e Dual Sense controller bij komen? Zijn er überhaupt veel MP spellen te verkrijgen?

Waar zijn die PS5 tegoed kaarten voor die ik wel eens in de supermarkt zie liggen?

Verder nog tips, do's, don't, aanbiedingen waar we op kunnen wachten, etc.?

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redbull4u schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:21:
Ik wil voorkomen dat we weer een abonnement extra hebben, dus ik wou beginnen met een paar betaalbare spellen (5-20 euro) te kopen voor de rond de leeftijd van 12 jaar. Iemand nog tips voor direct veel plezier?
LEGO games zijn altijd fun én bijna altijd in local co-op te spelen. Maar je kinderen gaan ongetwijfeld ook al van vriendjes games gehoord hebben die ze gaan willen spelen…
Qua prijs voor (digitale) games, check psprices.com al zal jij met je 5 a 20 euro misschien eerder aan tweedehands denken?
Is het handig om één familie account te maken? Of het account op één van de kinderen zetten en daar alle spellen op aanschaffen?
Het is absoluut NIET handig en gewoon vragen om ruzies en discussies :p. Gewoon eenieder zijn eigen PSN account geven. Waarop de (digitale) spellen aangekocht worden, maakt weinig uit omdat dat je enige console is en by default dan alles voor iedereen erop geshared zal worden. Als een kind met zijn/haar zakgeld een game koopt zou ik het gewoon via dat account doen en anders via jouw account.
Let wel, online gamen kan bij de meeste games pas vanaf 13 (ongeacht PEGI rating). Als dat een probleem gaat zijn maak je best een PSN account aan met valse geboortedatum (gewoon jaartal-10 doen). Nadeel is wel dat Parental Controls dan niet meer werken.
Ik heb nog een Stadia controller liggen. Werkt dit met PS5? Of moet er toch een 2e Dual Sense controller bij komen? Zijn er überhaupt veel MP spellen te verkrijgen?
Ik betwijfel of die gaat werken (en al zeker niet draadloos) maar je gaat ook een hoop features missen die bij veel games handig tot zelfs noodzakelijk zijn: touchpad, ingebouwde speaker, haptics, enz… Dus gewoon een 2de DualSense kopen dus.
Waar zijn die PS5 tegoed kaarten voor die ik wel eens in de supermarkt zie liggen?
Om in de PSN Store te kopen: games, DLCs, maar ook abonnementen (PS+, EA, etc).

En verder als tip hier op dit forum wat (blijven) lezen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:23:
[...]
Één of andere reden pakt hij bij mij altijd de sub-account als back-up. Dus vandaar ik gewoon twee aparte back-ups maak, zodat het niet met elkaar botst.
Snap niet juist wat je bedoelt met ‘pakt hij altijd de sub-account’. Hier getest en ongeacht onder welk account (Sub of Master) ik inlog, is de backup altijd dezelfde en heeft dus gewoon alle saves van alle accounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 20:28
Bedankt voor de uitgebreide reactie. 't is voor de kinderen, maar begin er zelf ook wel naar uit te kijken :-)

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Twixie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:30:
[...]

Snap niet juist wat je bedoelt met ‘pakt hij altijd de sub-account’. Hier getest en ongeacht onder welk account (Sub of Master) ik inlog, is de backup altijd dezelfde en heeft dus gewoon alle saves van alle accounts.
Bij mij doet die dat juist niet. Het is een Amerikaanse account. Maar maakt geen back-up van mijn main account. Misschien is het een bug in de software.
ik moet het voor elke back-up tijdelijk verwijderen, en dan pakt hij de juiste account en save games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:57:
[...]
Bij mij doet die dat juist niet. Het is een Amerikaanse account. Maar maakt geen back-up van mijn main account. Misschien is het een bug in de software.
Ook niet als je de backup doet onder dat main account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we een apart topic over het aanmaken van back-ups openen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Twixie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:06:
[...]

Ook niet als je de backup doet onder dat main account?
Dan pakt de PS5 nog steeds mijn tweede account. Vandaar ik het steeds moet verwijderen. Gelukkig speel ik al mijn games op main account, ik heb het alleen voor de DLC. Aangezien ik veel games importeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 22:28

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03

koboy

Heb een idee voor een icon

Ik zie hier al een paar keer het advies langskomen om voor een kind een PSN account aan te maken met valse leeftijd.
Ik had voor mijn dochter al een PSN account gemaakt met de juiste leeftijd. Toen bleek dat Sony onder de 7 jaar alle online activiteiten blokkeert (ergens wel terecht). Aanpassen van de leeftijd vraagt om apart contact met Sony support, en wat ik online zag zijn die niet zo happig op het aanpassen.

Doe hier je voordeel mee, zeker als de kinderen ook games op een account met valse leeftijd gaan kopen..... Zijn ze voor altijd 10 jaar ouder. Zal nu geen probleem zijn, maar als ze 30 worden.....
Ook geen idee in hoeverre cv check bureaus toegang hebben tot dit soort gegevens; kan je een minnetje opleveren in geval van sollicitaties.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
koboy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:58:
Ik zie hier al een paar keer het advies langskomen om voor een kind een PSN account aan te maken met valse leeftijd.
Ik had voor mijn dochter al een PSN account gemaakt met de juiste leeftijd. Toen bleek dat Sony onder de 7 jaar alle online activiteiten blokkeert (ergens wel terecht). Aanpassen van de leeftijd vraagt om apart contact met Sony support, en wat ik online zag zijn die niet zo happig op het aanpassen.

Doe hier je voordeel mee, zeker als de kinderen ook games op een account met valse leeftijd gaan kopen..... Zijn ze voor altijd 10 jaar ouder. Zal nu geen probleem zijn, maar als ze 30 worden.....
Ook geen idee in hoeverre cv check bureaus toegang hebben tot dit soort gegevens; kan je een minnetje opleveren in geval van sollicitaties.....
Dat had ik gedaan voor mijn nichtje. Gewoon 10 jaar ouder ingesteld. Zal geen probleem zijn voor in de toekomst. We leven in Nederland, niet in china.

Vroeger kocht ik ook gewoon volwassen games terwijl ik maar 9 jaar was :P Nooit bij de kassa gehad dat ik mijn ID moest laten zien.
Maar dat was de begin jaren 90.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je iets te ver doordenkt…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:12

Haha wat een onzin. Je PSN account heeft effect op solliciteren? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:41

R.G

Hoe is momenteel de performance met dragon dogma 2 op de ps5?

Beetje stabiel? Maar geen 60 FPS?
Ps5 pro Wel 60 FPS?

Speelt iemand nog dragon age VG?
Hoe en wat biedt de controller special functions met deze game?

Ik heb het op Xbox, maar Al's ik het op pc koop Kan ik het Dan spelen met een ps5 controller en heb Dan Alle features?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

R.G schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:21:

Ps5 pro Wel 60 FPS?

Ik heb het op Xbox, maar Al's ik het op pc koop Kan ik het Dan spelen met een ps5 controller en heb Dan Alle features?
Ik heb hier nog nooit iemand zoveel vragen zien droppen in zo een korte tijd in verschillende topics.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
dutchgio schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:20:
[...]

Jazeker. Ik liet mijn trophies zien als CV, meteen aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen bleek dat Sony onder de 7 jaar alle online activiteiten blokkeert (ergens wel terecht).
Het is zeker meer dan 7, en ik denk 13. Toen mijn kinderen 8 en 10 waren liepen ze hier tegen aan toen ze een van de Plants vs Zombies games wilden spelen, een spel dat uitgerekend online only is... en PEGI 7. 8)7
Heb dan maar een nieuw account voor hen aangemaakt met leeftijd+10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:51:
Zullen we een apart topic over het aanmaken van back-ups openen? :+
Oh ja, en een apart topic over Parental Controls, en een apart topic over PS5 Pro performance, en een apart topic over PS5 Pro leveringen, en een apart topic over SSDs installeren, en een apart topic over game sharing....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:33
Twixie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:38:
[...]

Oh ja, en een apart topic over Parental Controls, en een apart topic over PS5 Pro performance, en een apart topic over PS5 Pro leveringen, en een apart topic over SSDs installeren, en een apart topic over game sharing....
Vergeet niet de Topic voor het aanvragen van Topics.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 10:31

Ps5 pro Wel 60 FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:38:
[...]

Het was een grapje. Adem in, adem uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mooi, man. Mijn trophy list zou een prima aanvulling zijn op mijn CV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Als je op je Facebook foto's met je dronken kop post is dat ook een minnetje. Liegen over je leeftijd kan dat ook zijn, ook al is dat ooit door je ouders gedaan. Je reguliere social media wordt al even bekeken bij een sollicitatie, en er zijn ook gespecialiseerde bedrijven waar je dat naar kan uitbesteden die nog net even wat verder graven en daarvoor ook bereid zijn te betalen voor info.
Die bedrijven zijn er ook voor de Nederlandse markt (validata, ispbv, checkx en dat zijn nog maar de eerste 3 hits voor mij op google).

Insteek was meer dat het prima is om dat te doen, maar doe dat dan wel met een extra account waar geen zaken van waarde aan komen te hangen en wat je als het niet meer nodig is kan afstoten/verwijderen.

N.B. zelf ben ik verdacht omdat ik helemaal geen social media heb......

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Twixie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:36:
[...]

Het is zeker meer dan 7, en ik denk 13. Toen mijn kinderen 8 en 10 waren liepen ze hier tegen aan toen ze een van de Plants vs Zombies games wilden spelen, een spel dat uitgerekend online only is... en PEGI 7. 8)7
Heb dan maar een nieuw account voor hen aangemaakt met leeftijd+10.
2 jaar geleden kreeg ik in beeld dat ze moest wachten tot ze 7 was voor Minecraft...... Ze was pissig, maar heeft gewacht. Dit was een Sony beperking want het gaan invoeren van de Microsoft account gegevens werd al geblokkeerd met zo'n mooi scherm met een streep boven en onder net als bij firmware updates. Kan zijn dat die per game verschillend is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

koboy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:15:
[...]

Als je op je Facebook foto's met je dronken kop post is dat ook een minnetje. Liegen over je leeftijd kan dat ook zijn, ook al is dat ooit door je ouders gedaan. Je reguliere social media wordt al even bekeken bij een sollicitatie, en er zijn ook gespecialiseerde bedrijven waar je dat naar kan uitbesteden die nog net even wat verder graven en daarvoor ook bereid zijn te betalen voor info.
Die bedrijven zijn er ook voor de Nederlandse markt (validata, ispbv, checkx en dat zijn nog maar de eerste 3 hits voor mij op google).

Insteek was meer dat het prima is om dat te doen, maar doe dat dan wel met een extra account waar geen zaken van waarde aan komen te hangen en wat je als het niet meer nodig is kan afstoten/verwijderen.

N.B. zelf ben ik verdacht omdat ik helemaal geen social media heb......
Nee, joh. Maak je niet zo druk. Geen enkele werkgever geeft er wat om als de leeftijd in je PSN-account niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:19:
[...]

Nee, joh. Maak je niet zo druk. Geen enkele werkgever geeft er wat om als de leeftijd in je PSN-account niet helemaal klopt.
Zoals ik al zei, er zijn bedrijven die sollicitanten voor je doorlichten, en liegen over je leeftijd kan je betrouwbaarheids score naar beneden halen, waardoor je (in combinatie met een paar wat minder handige foto's op facebook) te laag op het lijstje komt en dus niet doorgaat naar de volgende ronde

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

koboy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:23:
[...]

Zoals ik al zei, er zijn bedrijven die sollicitanten voor je doorlichten, en liegen over je leeftijd kan je betrouwbaarheids score naar beneden halen, waardoor je (in combinatie met een paar wat minder handige foto's op facebook) te laag op het lijstje komt en dus niet doorgaat naar de volgende ronde
Je kunt je afvragen of je dan überhaupt op zo een plek zou willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:31:
[...]

Je kunt je afvragen of je dan überhaupt op zo een plek zou willen werken.
Klopt, maar ik ben bang dat met het uitbesteden van HR naar "gespecialiseerde bedrijven" dit soort praktijken steeds vaker voor gaan komen, en het is ook niet dat ze er open over zijn dat dit gebeurt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:16
koboy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:50:
[...]

Klopt, maar ik ben bang dat met het uitbesteden van HR naar "gespecialiseerde bedrijven" dit soort praktijken steeds vaker voor gaan komen, en het is ook niet dat ze er open over zijn dat dit gebeurt....
Volgens de AVG wetgeving mogen ze niet eens je social media checken, tenzij dat specifiek relevant is voor de functie. Daarnaast, volgens mij kun je niet eens zomaar een PSN id bij een naam vinden, en kun je de geboortedatum noet zomaar zien.

Verder eens met degene hierboven, als een bedrijf mij niet wil aannemen omdat er ooit een andere geboortedatum is ingevuld bij mijn online game account weet ik rvij zeker dat ik er niet wil werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Echt 0,0 kans dat een bedrijf zomaar een geboortedatum van een PSN account zou kunnen achterhalen. Meer zelfs, 0,0 kans dat ze de echte naam achter een PSN account kunnen achterhalen. Die gegevens zijn immers ook nodig om voor jezelf aan Sony (bvb Support) te kunnen bewijzen dat jij het bent. Da's ook waarom je bij het liegen van de geboortedatum absoluut wel moet onthouden wat je opgegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:48
evil_lemon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:42:
[...]

Volgens de AVG wetgeving mogen ze niet eens je social media checken, tenzij dat specifiek relevant is voor de functie.
Het zal niet mogen, het gebeurt volop. Bij de brieven keuze al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

evil_lemon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:42:
[...]

Volgens de AVG wetgeving mogen ze niet eens je social media checken, tenzij dat specifiek relevant is voor de functie. Daarnaast, volgens mij kun je niet eens zomaar een PSN id bij een naam vinden, en kun je de geboortedatum noet zomaar zien.

Verder eens met degene hierboven, als een bedrijf mij niet wil aannemen omdat er ooit een andere geboortedatum is ingevuld bij mijn online game account weet ik rvij zeker dat ik er niet wil werken...
Het mag inderdaad niet, maar afgezien van het punt dat de AP veel te weinig menskracht heeft en de bewijsvoering lastig is, is er heel makkelijk omheen te werken: zet in de vacature dat een screening mogelijk deel uit maakt van de sollicitatie procedure, en besteed het uit aan een bureau met vestiging in de VS dat een score toekent op basis van 1 of ander vaag al dan niet AI algoritme. Bureau is aansprakelijk, maar er valt vanwege de vestiging in de VS weinig tegen te doen. In het eerste geval gooit de AP het Nederlandse kantoor van dat bureau dicht, jaar er staan voor die ene 10 anderen te trappelen.

Discrimineren mag niet, maar toch zitten we binnen de overheid alleen al met (o.a.) de toeslagen affaire. Ook lukt het al jaren niet om echt iets te doen aan malafide incasso bureaus.....

Never underestimate the power of money.....

Maar laten we weer on topic gaan.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:04
koboy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:50:
[...]

als het gebeurt en ze komen af dat je niet aangenomen bent want je PlayStation account zegt dat je 7 jaar ouder bent, dan ben ik zeer blij dat ik niet aangenomen ben.
Voor mij is dit een serieuze red flag als ze zover gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:14

Ps5 pro Wel 60 FPS?

Oh man, kom je nou ook met die vragenlijsten naar het PlayStation topic? ....

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:56:
Echt 0,0 kans dat een bedrijf zomaar een geboortedatum van een PSN account zou kunnen achterhalen. Meer zelfs, 0,0 kans dat ze de echte naam achter een PSN account kunnen achterhalen. Die gegevens zijn immers ook nodig om voor jezelf aan Sony (bvb Support) te kunnen bewijzen dat jij het bent. Da's ook waarom je bij het liegen van de geboortedatum absoluut wel moet onthouden wat je opgegeven hebt.
Zou wel fijn zijn dat je op die manier eindelijk je account weer terug hebt, omdat je zelf vergeten bent wat je ingevuld had. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt zoals verwacht langzaam meer informatie binnen gedruppeld over de Pro. Er zijn mensen die ‘m al hebben ontvangen, volgens het internet in ieder geval. ;)
Deze bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/PS5pro/s/Pauz1FpLXB

Teardown!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpO9_D-da_9WR8ZJYPXJGKMrrcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8zF0hVqllKiVKZuacVZ9YJw.jpg?f=fotoalbum_large

Base, Pro, Slim:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnylPyNtKq4E1Sg0hU_vev9bnuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZC0droPx7IUDt3yOKdOACbEw.webp?f=fotoalbum_large

Zo te zien Is de CMOS batterij makkelijk te vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnkjhrC2uKUduaDtYxXWrK0JUes=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/FhLfu0cMEfFUFAlWKJQwFOns.webp?f=fotoalbum_large

Nog een paar sexy foto’s voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EY5Jk_hw2CyLh2on5raU2sOmdWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUy3j6qkcGTEuhTjlvcNVEgo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8kfRYum_Y7YXXd08sWX7cJY7vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIubG1NyAPKZZzEGL3fvjxE6.jpg?f=fotoalbum_large
Onder het rokje gluren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMTGigvhLKWtdQwtY1fhvwLXtDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoQ2JzfY7U7aR2SvMEOSJNWB.jpg?f=fotoalbum_large
Ziet er prima uit!

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:51:
Er kom zoals verwacht langzaam meer informatie binnen gedruppeld over de Pro. Er zijn al mensen die ‘m hebben ontvangen, volgens het internet in ieder geval. ;)
Deze bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/PS5pro/s/Pauz1FpLXB
Ben benieuwd naar de gebruikerservaringen. Ik heb ‘m bij Playstation Direct besteld en verwacht hem, in ieder geval, netjes op de 7e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Yonix schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:55:
[...]

Ben benieuwd naar de gebruikerservaringen. Ik heb ‘m bij Playstation Direct besteld en verwacht hem, in ieder geval, netjes op de 7e. :)
PS direct heeft geen best track record. Bij die VR leverden ze vaak niet op dat van release maar ook erna. Als je zeker wilt ontvangen op dag van release zou ik hem ophalen bij Coolblue ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 20:23
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:28:
[...]

PS direct heeft geen best track record. Bij die VR leverden ze vaak niet op dat van release maar ook erna. Als je zeker wilt ontvangen op dag van release zou ik hem ophalen bij Coolblue ofzo.
Kan me niet voorstellen dat zij niet gaan leveren op de release dag. Het staat er letterlijk ook bij:

VERZENDMETHODE:
Bezorging op dag van release
Ontvang 'm op releasedag*

Maar goed we gaan het zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Stantana schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:04:
[...]

Kan me niet voorstellen dat zij niet gaan leveren op de release dag. Het staat er letterlijk ook bij:

VERZENDMETHODE:
Bezorging op dag van release
Ontvang 'm op releasedag*

Maar goed we gaan het zien…
De PSVR werd echt in heel veel gevallen niet op dag van release geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 20:23
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:40:
[...]

De PSVR werd echt in heel veel gevallen niet op dag van release geleverd.
Ok apart idd, het zal natuurlijk ook aan de koeriersdienst liggen qua planning. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Heb ps5 pro ook besteld via ps direct. Leveren zij met postnl in België ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esthar
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02:59
tommy50 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:47:
Heb ps5 pro ook besteld via ps direct. Leveren zij met postnl in België ?
Als ik me niet vergis was het DHL UPS. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Esthar op 03-11-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heeft iemand een idee wanneer F1 2024 game *gratis* zal worden om te downloaden?
Meende vorig jaar rond het einde van het jaar dat F1 2023 ook gratis was.
Wil de game best aanschaffen €79 online (ps5 pro aankomende week). Maar zou me erg lullig voelen als hij kort daarna gratis zal worden aangeboden😅

[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 03-11-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
16,7 Tflops ≈ RTX3060

Valt me wel echt tegen.
Maanden werd er over 30+ Tflops gesproken. Leek mij al sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 08:32

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

giantgiantus schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:28:
[...]

Ik heb die van mij idd bij Coolblue besteld. Kan niet wachten...
Jammer dat de disc niet leverbaar is. Ben wel alvast wat PS5 spellen 2e hands op disc aan het verzamelen. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:39

Superkiwi

Hoi doei

038Robijno schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:03:
Heeft iemand een idee wanneer F1 2024 game *gratis* zal worden om te downloaden?
Heeft die niet al in de Plus gezeten? 🤔

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
[quote]Superkiwi schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:32:
[...]

[/quote
Volgens mij was dat F1 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:39

Superkiwi

Hoi doei

038Robijno schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:33:
[quote]Superkiwi schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:32:
[...]

[/quote
Volgens mij was dat F1 2023
Check. Je hebt gelijk :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Furrr schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:05:
16,7 Tflops ≈ RTX3060

Valt me wel echt tegen.
Een RTX 3060 is trager als de PS5. Aangezien die te vergelijken is met een RX 6700.

De PS5 Pro zal ongeveer net zo snel zijn als de RX 7700XT. Wat uiteraard gewoon een Mid-range GPU is.
CPU is iets hoger geklokt. Van 3.5 GHz naar 3.8 GHz, is nog wel steeds Zen 2. Dus vergelijkbaar met een 3700X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Het ontgaat mij ergens wel een beetje dat de PS5 pro als tegenvaller gezien wordt, omdat er niet gelijke performance geleverd zal worden als een GFX die los €550-600 kost.

Ik verwacht ook geen wonderen IRL verder, behalve dat ik in veel gevallen toch wél meer frames op mijn scherm kan krijgen met mooie(re) beelden dan dat ik dat nu krijg.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:08
Ik wilde eigenlijk wachten tot de pro. Maar man wat ziet horizon remastered er al geweldig uit op de PS5. Nu zal vast meespelen dat ik het origineel op mijn vorige tv heb gespeeld welke nog een LCD paneel had. Nu op een oled die er toch al weer wat jaartjes staat is het echt andere koek. Ziet er uit als een compleet andere game. Heb zin om dit verhaal nog eens te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tricto schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:58:
Ik wilde eigenlijk wachten tot de pro. Maar man wat ziet horizon remastered er al geweldig uit op de PS5.
Dus je gaat ook nog wachten? :)
Vind je post wat verwarrend want het hele HZD-R prijzen heeft natuurlijk niets met de Pro te maken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:19
Twixie schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:39:
[...]

Dus je gaat ook nog wachten? :)
Vind je post wat verwarrend want het hele HZD-R prijzen heeft natuurlijk niets met de Pro te maken…
Wat is er verwarrend aan? Het gaat hier toch niet alleen over de Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:48:
[...]
Wat is er verwarrend aan? Het gaat hier toch niet alleen over de Pro.
Omdat je hij spreekt over “Ik wilde wachten..maar…” dus verwacht je een argument waarom je hij toch de Pro al gaat kopen, maar alles wat na de ‘maar’ komt heeft niets met de Pro te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 03-11-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-10 11:40
16,7 Tflops ≈ RTX3060

Valt me wel echt tegen.
Ik denk dat je niet kan verwachten dat het een gigantische leap is. Het gaat wel degelijk sneller zijn hoor. En met PSSR ga je scherpere beelden hebben.

Die 33TF komen van het feit dat RDNA 3 en hoger 2 instructies kunnen uitvoeren per kloktik ipv 1 op RDNA2. Maar dat schaalt niet 1op1. En we weten niet of de Ps5pro GPU deze functionaliteit kan benutten of niet.

Xbox series x heeft 52cu’s en 12TF. Dan ga je met 60cu geen 30+ TF doen natuurlijk.

MAAR door de nieuwe technologie en RDNA 4 features ga je toch een mooie jump zien.

Staat je niet blind op de TF. Zie wat je zelf belangrijk vindt en beslis dan zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Antigo op 03-11-2024 22:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:53:
[...]

Omdat je hij spreekt over “Ik wilde wachten..maar…” dus verwacht je een argument waarom je hij toch de Pro al gaat kopen, maar alles wat na de ‘maar’ komt heeft niets met de Pro te maken.
Hij geeft aan dat hij een game op de huidige PS5 zo mooi vindt, dat hij zich afvraagt of een Pro wel echt nodig is. Niks verwarrends aan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antigo schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:59:
[...]

Ik denk dat je niet kan verwachten dat het een gigantische leap is. Het gaat wel degelijk sneller zijn hoor. En met PSSR ga je scherpere beelden hebben.

Die 33TF komen van het feit dat RDNA 3 en hoger 2 instructies kunnen uitvoeren per kloktik ipv 1 op RDNA2. Maar dat schaalt niet 1op1. En we weten niet of de Ps5pro GPU deze functionaliteit kan benutten of niet.

Xbox series x heeft 52cu’s en 12TF. Dan ga je met 60cu geen 30+ TF doen natuurlijk.

MAAR door de nieuwe technologie en RDNA 4 features ga je toch een mooie jump zien.

Staat je niet blind op de TF. Zie wat je zelf belangrijk vindt en beslis dan zelf.
Het geld van de Pro is net afgeschreven, maar ben nog niet helemaal overtuigd van m’n aankoop. Ben heel benieuwd naar de eerste echte ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:03:
[...]
Hij zegt dat hij een game op de huidige PS5 zo mooi vindt, dat hij zich afvraagt of een Pro wel echt nodig is. Niks verwarrends aan, toch?
Dat is toch niet hoe je het woord ‘maar’ gebruikt, denk ik. Of mijn generatie in elk geval toch niet. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-10 11:40
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:05:
[...]

Het geld van de Pro is net afgeschreven, maar ben nog niet helemaal overtuigd van m’n aankoop. Ben heel benieuwd naar de eerste echte ervaringen.
Geniet ervan. Je gaat het verschil duidelijk merken. Zet FF7 rebirth op en doe de vergelijking. Ik heb gelezen dat het verschil is alsof je eerst bijziend was en dan ineens een bril op hebt waardoor je alles scherper ziet.

Voor zo een situaties heb je de ps5pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antigo schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:14:
[...]

Geniet ervan. Je gaat het verschil duidelijk merken. Zet FF7 rebirth op en doe de vergelijking. Ik heb gelezen dat het verschil is alsof je eerst bijziend was en dan ineens een bril op hebt waardoor je alles scherper ziet.

Voor zo een situaties heb je de ps5pro.
Eens, dat zou het voor mij al dubbel en dwars waard zijn. We gaan het meemaken aankomende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-10 16:26
038Robijno schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:03:
Meende vorig jaar rond het einde van het jaar dat F1 2023 ook gratis was.
Wil de game best aanschaffen €79 online (ps5 pro aankomende week). Maar zou me erg lullig voelen als hij kort daarna gratis zal worden aangeboden😅
Volgens mij was dat in februari of maart dat f1 23 bij de plus games zat. Maar champions editiom is nu voor 50 euro te koop. Dus pak de aanbieding zou ik zeggen. Reguliere editie is om de maand voor 40 euro te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricto schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:58:
Ik wilde eigenlijk wachten tot de pro. Maar man wat ziet horizon remastered er al geweldig uit op de PS5. Nu zal vast meespelen dat ik het origineel op mijn vorige tv heb gespeeld welke nog een LCD paneel had. Nu op een oled die er toch al weer wat jaartjes staat is het echt andere koek. Ziet er uit als een compleet andere game. Heb zin om dit verhaal nog eens te doorlopen.
Dat had ik (weer) met TLOU Part 1 vandaag. Dit ziet er op de base PS5 gewoon al zo mooi uit dat het eigenlijk al prima is zo. Maar het idee van de Pro die dat nog eens een stuk mooier gaat neerzetten… :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:08
Twixie schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:53:
[...]

Ah. Niet helemaal duidelijk van mijn kant. Ik wilde wachten met horizon spelen totdat de pro is bezorgd donderdag. Maar kon het niet laten om toch al te gaan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tricto schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:33:
[...]
Ah. Niet helemaal duidelijk van mijn kant. Ik wilde wachten met horizon spelen totdat de pro is bezorgd donderdag. Maar kon het niet laten om toch al te gaan spelen.
Neen, blijkbaar heb ík het helemaal verkeerd gelezen, want ik dacht ‘wachten met de pro’ maar er staat wel degelijk ‘tot’ dus dat wachten sloeg op ‘HZD-R spelen’ en niet op ‘de Pro kopen’. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Nu online
Antigo schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:59:
[...]

Bedankt!
Heb je een idee wat het met bijvoorbeeld BO6 zal gaan doen?
Ben zo benieuwd naar wat het effect gaat zijn op niet PS5pro optimised games…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen generatie sprong al is het de vraag of we nog kunnen spreken van echte sprongen. Als de Pro nu €800 is en laten we voorzichtig aannemen dat de PS6 over een aantal jaar rond de €600 is, hoeveel verschil mogen we verwachten in de praktijk?
AI upscaling is het mooiste aan de Pro want goede upscaling is het gemis in deze tijd op de base PS5. Ik ben benieuwd hoe PSSR zich ontwikkelt de komende tijd op de Pro, toch wel het sterkste punt. Het enige jammere aan de Pro vind ik de kleine verbetering van de CPU maar dat is nou eenmaal zo.
Ik heb de Pro order nog niet geannuleerd dus denk dat die er echt gaat komen hier ook al blijft er een lichte twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:08:
Het is geen generatie sprong al is het de vraag of we nog kunnen spreken van echte sprongen. Als de Pro nu €800 is en laten we voorzichtig aannemen dat de PS6 over een aantal jaar rond de €600 is, hoeveel verschil mogen we verwachten in de praktijk?
AI upscaling is het mooiste aan de Pro want goede upscaling is het gemis in deze tijd op de base PS5. Ik ben benieuwd hoe PSSR zich ontwikkelt de komende tijd op de Pro, toch wel het sterkste punt. Het enige jammere aan de Pro vind ik de kleine verbetering van de CPU maar dat is nou eenmaal zo.
Ik heb de Pro order nog niet geannuleerd dus denk dat die er echt gaat komen hier ook al blijft er een lichte twijfel.
Snap je twijfel. Hier het zelfde blijft een bak geld.. Maar ga hem niet meer anuleren en hopelijk gewoon genieten van de iets betere graphics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
16,7 Tflops ≈ RTX3060

Valt me wel echt tegen.
dit soort vergelijkingen geven een vertekend beeld. Als je straks spiderman 2, TLOU en god of war op een ps5 pro naast een RTX3080 gaat zetten, ga je weinig verschil zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 04-11-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Nu online
Farabi schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:43:
[...]

dit soort vergelijkingen geven een vertekend beeld. Als je straks spiderman 2, TLOU en god of war op een ps5 pro naast een RTX3080 gaat zetten, ga je weinig verschil zien.
Dat kan ik mij toch echt niet voorstellen.
Heb een 3080Ti in mn PC en zie toch echt wel heel veel verschil wanneer ik dat vergelijk met mn PS5 (waar ik overigens de laatste 2 jaar veel meer mee bezig ben dan mn PC). Hoge framerates + high settings maakt toch echt wel uit. Ben console gamen, lekker op de bank met een grote TV, meer gaan waarderen maar verschil is echt heel duidelijk te zien.

Misschien dat je het specifiek over Spiderman en TLOU hebt. Dat weet ik niet. Maar een PS5 op gelijke hoogte schalen met een 3080 is, met alle respect, onzin.

Ben verder echt benieuwd naar wat een PS5 pro met bijvoorbeeld BO6 zal gaan doen?
Ben zo benieuwd naar wat het effect gaat zijn op niet PS5pro optimised games!

[ Voor 8% gewijzigd door Furrr op 04-11-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Furrr schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:11:
[...]

Dat kan ik mij toch echt niet voorstellen.
Heb een 3080Ti in mn PC en zie toch echt wel heel veel verschil wanneer ik dat vergelijk met mn PS5 (waar ik overigens de laatste 2 jaar veel meer mee bezig ben dan mn PC). Hoge framerstes + high settings maakt toch echt wel uit. Ben console gamen, lekker op de bank met een grote TV, meer gaan waarderen maar verschil is echt heel duidelijk te zien.

Misschien dat je het specifiek over Spiderman en TLOU hebt. Dat weet ik niet. Maar een PS5 op gelijke hoogte schalen met een 3080 is, met alle respect, onzin.
ik heb het niet over de ps5 he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Nu online
Farabi schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:12:
[...]

ik heb het niet over de ps5 he :P
Nee oke 👍🏻
Ben wel echt benieuwd wat de pro gaat doen man.
Wat het voor niet optimised games gaat doen ben ik echt heel nieuwsgierig naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Furrr schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:14:
[...]

Wat het voor niet optimised games gaat doen ben ik echt heel nieuwsgierig naar!
Ik laat mij graag verrassen, maar heb daar echt zo goed als geen verwachtingen dat ik daar echt veel van ga merken.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-11-2024 11:17 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:56
Iemand in Brazilië heeft de PS5 Pro al.

Lijkt er op dat er alleen maar meer keuzes bij zijn gekomen wat betreft resolutie opties. De Pro optie had ik wel verwacht, maar de Pro Max opties verrast me wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x8Jbw7uHydtEn4QuUz1eWutuZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nl4X8ILwocTpyFWk05rOY4tg.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.reddit.com/r/...has_just_arrived_here_at/

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03
En eerder in ontvangst en met disc drive kunnen bestellen 8)7

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 11:08
ZesBarkiePK schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:24:

Lijkt er op dat er alleen maar meer keuzes bij zijn gekomen wat betreft resolutie opties. De Pro optie had ik wel verwacht, maar de Pro Max opties verrast me wel.

[Afbeelding]

Wie heeft nu dan het best mogelijke beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

[Afbeelding]

Blijkbaar meer dan een persoon. Er zijn zelfs al unboxing en teardown videos op YT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXn0leYrJHc4Ub5ZOUKF-sK7vok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gycPbWTnxVatMJlf8uj5wTDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsJhWtuhhg-2pNUl1RvhLwuCBBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnmJOXMtHuEypXQoNwoW5CeI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cqFMig1ZV-IwsUpYy-AjDZrWCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xyvu88Qp4RyIpZ7yY2RIH0Nn.jpg?f=fotoalbum_large

Reviews worden a.s woensdag verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Furrr schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:11:
[...]

Ben verder echt benieuwd naar wat een PS5 pro met bijvoorbeeld BO6 zal gaan doen?
Ben zo benieuwd naar wat het effect gaat zijn op niet PS5pro optimised games!
BO6 is toch ook niet zo spannend? Ik vind het er op de PS5 al prima uit zien en de MP gameplay is zo snel dat je niet eens tijd hebt om te vergelijken qua graphics. Als je het mij vraagt zijn graphics nooit super belangrijk in een CoD. Belangrijker is een snelle en soepele gameplay en dat doet BO6 op de PS5 zonder enkel probleem.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@FMS @ZesBarkiePK ik had gisteren al de moeite genomen om al die informatie hier te plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar Plus Essential geactiveerd. Donderdag dus zonder nadenken de boel overzetten naar de Pro. En op de valreep de maandelijkse games van afgelopen maand geclaimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Nu maar hopen dat binnenkort die Disc Drive weer beschikbaar is. Al ruim een maand nergens te koop.
Dus op het moment kan ik er geen gebruik van maken, aangezien ik de meeste games fysieke heb.

Ik heb maar 20 digital games, meeste zijn indie games. En een aantal gratis Zoals Horizon Zero Dawn en Ratchet & Clank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Nu online
Denman schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:54:
[...]

BO6 is toch ook niet zo spannend? Ik vind het er op de PS5 al prima uit zien en de MP gameplay is zo snel dat je niet eens tijd hebt om te vergelijken qua graphics. Als je het mij vraagt zijn graphics nooit super belangrijk in een CoD. Belangrijker is een snelle en soepele gameplay en dat doet BO6 op de PS5 zonder enkel probleem.
Dat is een kwestie van smaak lijkt mij. Ik hecht er zeker wel waarde aan. En juist een game als één uit de CoD serie zoals BO6 kan schitteren op graphics. Het probleem nu op consoles is rauwe computing power, of althans, het gebrek hiervan. Nu moet je een keuze make tussen of hoge framerates of graphics. Ik wil graag beide. Op Pc al redelijk mogelijk. Op console zeker niet. Heb de luxe van beide (lees: PC en Console) te hebben maar het gemak en comfort van console gaming is gewoonweg heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is toch best wel cynisch. Mark Cerny (over game modes): "Removing that decision or at least narrowing that divide is one of the key targets for PS5 Pro."
YouTube: PS5 Pro Technical Presentation hosted by Mark Cerny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Ik ben benieuwd naar een test m.b.t. competitieve online games tussen de verschillende console typen. Waarschijnlijk is een zo laag mogelijke grafische instelling met zoveel mogelijk fps het beste voor competitief gaming. Straks is een standaard PlayStation 5 dus sneller, omdat er veel minder grafische toeters en bellen opgebouwd hoeven te worden (of de Pro moet een 1080p 240 fps optie krijgen)? Het ligt er maar net aan hoeveel grafische opties een game voor de diverse console typen gaat krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 04-11-2024 13:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 09:26
Twixie schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:28:
[...]

Dat is toch best wel cynisch. Mark Cerny (over game modes): "Removing that decision or at least narrowing that divide is one of the key targets for PS5 Pro."
Precies ja. Ik had ook niet de illusie dat er de performance/quality toggle zou verdwijnen maar dit gaat helemáál de andere kant op.
Feit is nog altijd dat de Pro de console met de beste prestaties is. Soms heel goed merkbaar, soms enkel meetbaar of ergens hier tussenin.
Als consolegamer is dit voor mij reden genoeg tot aanschaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 11:08
Twixie schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:28:
[...]

Ik snap de tekst van die keuzes niet maar kan aan mij liggen. Twee opties.

Balanced - PSSR = superior quality
Max - resolution = framerate

Normaal is toch: resolution = quality en balanced/upscaling = framerate.

Lijkt net alsof het hier andersom staat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Centauriprime schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:38:
En eerder in ontvangst en met disc drive kunnen bestellen 8)7
Die disc drive lijkt vooral hier in Europa schaars.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaker74 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:56:
[...]
Ik snap de tekst van die keuzes niet maar kan aan mij liggen. Twee opties.
Dat houdt inderdaad totaal geen steek. Ik vermoed dat ze met Pro Max bedoelen dat er hogere framerates zijn dan met Resolution. Maar dat zou voor Balanced vs Pro ook moeten gelden dan.
Let wel: dit is hoe Stellar Blade het presenteert, dus lijkt vooral een zeer verwarrende tekstkeuze van de developers (misschien zelfs simpelweg slecht vertaald).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cerny's uitspraak is opzich niet vreemd (met nadruk op 'one of the key targets') maar het is uiteindelijk aan de developers wat ze er mee willen doen. Insomniac lijkt vooral te kijken wat er mogelijk is met de PS5 Pro qua modi in Spider-Man 2 en Ratchet & Clank. Ik denk niet dat dit de maatstaf wordt voor veel 3rd party games in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet gewoon dat ze moesten verzinnen hoe de Pro te presenteren. Zo aantrekkelijk mogelijk neer zetten zonder de indruk te wekken dat de base PS5 bejaard is. Dan krijg je dit soort flauw gekozen marketing praatjes maar dat zijn marketing praatjes bijna altijd. :P
Pagina: 1 ... 71 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties